De meest bekende activisten zijn vrouwen op dat gebied (raar, niet waar?).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:30 schreef Hexagon het volgende:
Maar dan klopt het nog steeds dat veel zichzelf zielig vindende mannen bang zijn voor Transgenders, die geen vlieg kwaad doen
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:30 schreef Hexagon het volgende:
Maar dan klopt het nog steeds dat veel zichzelf zielig vindende mannen bang zijn voor Transgenders, die geen vlieg kwaad doen
Dat laatste is dus een mensenrechtenschending, dat kan echt niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan moeten we in gesprek gaan met die landen en ze de duimschroeven aandraaien. Het niet binnenlaten van eigen onderdanen is een mensenrechtenschending hè. Het is allemaal veel te vrijblijvend, nu wordt het ons probleem gemaakt. Daarom zou mijn suggestie zijn: zet die uitgeprocedeerden op het vliegtuig en dat het land in kwestie ze niet wil binnenlaten is niet per se ons probleem.
Sowieso is het weer een bizarre suggestie. “Zet ze op het vliegtuig en klaar…”quote:Op woensdag 1 oktober 2025 07:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste is dus een mensenrechtenschending, dat kan echt niet.
En dat voor die 23.000 tot 58.000 die geen overlast bezorgen, als je overlast veroorzaakt is er namelijk al detentie voor die groep.
En het idee dat je om illegale arbeidsmigratie (want daar spreken we over, asiel is echt maar een miniem percentage van deze groep) aan te pakken rechts moet stemmen is natuurlijk ook gewoon absurd.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso is het weer een bizarre suggestie. “Zet ze op het vliegtuig en klaar…”
Compleet losgezongen van enige realiteitszin. Die gaan dan gewoon op datzelfde vliegtuig weer retour aangezien ze niet door de paspoortcontrole heen zullen komen.
Als het zo simpel was, werd het ook al gewoon gedaan.
Plus is illegale arbeidsmigratie een totale niche, en compleet losgerukt van enige nederlandse realiteit en vooral overgenomen uit het amerikaanse debat.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
En het idee dat je om illegale arbeidsmigratie (want daar spreken we over, asiel is echt maar een miniem percentage van deze groep) aan te pakken rechts moet stemmen is natuurlijk ook gewoon absurd.
Volgens jouw frame zijn er veel blanke mannen bang voor transgenders wat natuurlijk onzin is.quote:
Ik vind het prima om daar aandacht voor te hebben, met name omdat die arbeidsmigranten hier vaak een slecht leven hebben, onverzekerd zijn en zwart onder minimumloon worden betaald. Veel strenger zijn richting die werkgevers (zowel de uitzendbureaus die er tussen zitten als de bedrijven die hen inhuren) is helemaal niet zo'n slecht idee. Maar dan moet je vooral bij SP en GL-PvdA wezen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 07:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Plus is illegale arbeidsmigratie een totale niche, en compleet losgerukt van enige nederlandse realiteit en vooral overgenomen uit het amerikaanse debat.
Nooit hadden wij het over illegal immigrants, maar nu gaat het nergens anders meer over.
Waarom maken ze zich er dan zo druk over?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:07 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Volgens jouw frame zijn er veel blanke mannen bang voor transgenders wat natuurlijk onzin is.
Heb jij er dan geen hekel aan dat je er te laat achterkomt dat het een omgebouwde is?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom maken ze zich er dan zo druk over?
Afgezien daarvan..... ik kom in mijn dagelijks leven nooit transgenders tegen, net als vrouwen in boerka's. Begrijp dan ook niet waar al die angsten vandaan komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:30 schreef Hexagon het volgende:
Hoe vertaalt die vrij hallucinante passage van GL zich nu weer in angst voor transgenders?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom maken ze zich er dan zo druk over?
Mijn inschatting: niemand is bang voor transgenders. Laat die mensen doen waar ze zin in hebben. Het zit 'em in het opgedrongen krijgen van een frame over wat normaal moet zijn, een setje eisen en rechten die met het frame meekomen, en de reactie die men krijgt als men vervolgens een andere mening is toegedaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afgezien daarvan..... ik kom in mijn dagelijks leven nooit transgenders tegen, net als vrouwen in boerka's. Begrijp dan ook niet waar al die angsten vandaan komen.
Je hoeft niks te vinden als je je maar normaal richting hen gedraagt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mijn inschatting: niemand is bang voor transgenders. Laat die mensen doen waar ze zin in hebben. Het zit 'em in het opgedrongen krijgen van een frame over wat normaal moet zijn, een setje eisen en rechten die met het frame meekomen, en de reactie die men krijgt als men vervolgens een andere mening is toegedaan.
Toch zie ik best veel mensen krampachtig reageren als het gaat om LQBTI+ gaat. Vanuit rechts liberale gedachtegoed zouden ze dit juist moeten toejuichen. Ieder maakt zn eigen keuze, zolang het de vrijheid van de anderen niet beperkt. De macht ligt meer bij de burgers zelf dan bij de staat. Dus als degene zn lul wil inwisselen voor een paar borsten dan moet ie dat vooral zelf weten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mijn inschatting: niemand is bang voor transgenders. Laat die mensen doen waar ze zin in hebben. Het zit 'em in het opgedrongen krijgen van een frame over wat normaal moet zijn, een setje eisen en rechten die met het frame meekomen, en de reactie die men krijgt als men vervolgens een andere mening is toegedaan.
Weer een leuke woordkunstenarij hier. 'Hoe zeg ik dat transgenders er niet bij horen zonder te zeggen dat ze er niet bij horen'.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En zo iemand zou ook gewoon boodschappen moeten kunnen doen of met zijn partner op straat moeten kunnen lopen zonder lastiggevallen te worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch zie ik best veel mensen krampachtig reageren als het gaat om LQBTI+ gaat. Vanuit rechts liberale gedachtegoed zouden ze dit juist moeten toejuichen. Ieder maakt zn eigen keuze, zolang het de vrijheid van de anderen niet beperkt. De macht ligt meer bij de burgers zelf dan bij de staat. Dus als degene zn lul wil inwisselen voor een paar borsten dan moet ie dat vooral zelf weten.
Maar wat is niet normaal aan transgenders, dan?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook, maar dit is een vrij land en je mag daar een andere mening over hebben. En niet iedereen hangt dat liberale gedachtegoed aan.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch zie ik best veel mensen krampachtig reageren als het gaat om LQBTI+ gaat. Vanuit rechts liberale gedachtegoed zouden ze dit juist moeten toejuichen. Ieder maakt zn eigen keuze, zolang het de vrijheid van de anderen niet beperkt. De macht ligt meer bij de burgers zelf dan bij de staat. Dus als degene zn lul wil inwisselen voor een paar borsten dan moet ie dat vooral zelf weten.
Je blijft het punt moedwillig missen, je mag elke mening hebben die je wil. Als je je maar normaal naar elkaar gedraagt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook, maar dit is een vrij land en je mag daar een andere mening over hebben. En niet iedereen hangt dat liberale gedachtegoed aan.
In termen van rechten vind ik het een non-discussie overigens, de grondwet is daar (al) vrij helder over en iedereen heeft wat dat betreft dezelfde rechten. Het lijkt meer een cultureel probleem te zijn.
In letterlijke zin is transgender zijn natuurlijk niet de norm; het is in principe een (biologisch) marginaal verschijnsel, die anno nu ook verschijnselen vertoont van een culturele trend. Dat laatste maakt ook veel van de discussie los.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat is niet normaal aan transgenders, dan?
Je hoeft helemaal niet liberaal te zijn om geen enkel probleem te hebben met transgenders, dat is een kwestie van mensen accepteren zoals ze zijn. Dat is niet alleen weggelegd voor liberalen, maar hoort bij elk gedachtegoed.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook, maar dit is een vrij land en je mag daar een andere mening over hebben. En niet iedereen hangt dat liberale gedachtegoed aan.
Ik zeg toch ook nergens dat ik dat goedkeur? Dat heeft niet eens iets met minderheden te maken, beperkt zich ook niet tot minderheden, maar gaat gewoon over fatsoen - om die maar eens op tafel te gooien.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je blijft het punt moedwillig missen, je mag elke mening hebben die je wil. Als je je maar normaal naar elkaar gedraagt.
Minderheden pesten en lastigvallen zou zelfs jij moeten afkeuren.
Ja, eens. Nogmaals: wmb is dit hele fenomeen een politieke non-discussie en gaat over een cultuurfenomeen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet liberaal te zijn om geen enkel probleem te hebben met transgenders, dat is een kwestie van mensen accepteren zoals ze zijn. Dat is niet alleen weggelegd voor liberalen, maar hoort bij elk gedachtegoed.
Het is ook gewoon nog steeds een marginaal verschijnsel, zo veel komt het niet voor. Maar dat maakt het niet 'niet normaal'.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In letterlijke zin is transgender zijn natuurlijk niet de norm; het is in principe een (biologisch) marginaal verschijnsel, die anno nu ook verschijnselen vertoont van een culturele trend. Dat laatste maakt ook veel van de discussie los.
Net als homoseksualiteit is dit geen modeverschijnsel of "culturele trend". Onzin.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In letterlijke zin is transgender zijn natuurlijk niet de norm; het is in principe een (biologisch) marginaal verschijnsel, die anno nu ook verschijnselen vertoont van een culturele trend. Dat laatste maakt ook veel van de discussie los.
Hier ben ik het met je eens, dat zien we helaas over de hele samenleving. In het hele westen trouwens behoorlijk, maar in Nederland wel erger dan gemiddeld. We hebben geen echte samenleving meer, helaas.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En daar hebben we nog zo'n fijn cultureel fenomeen; we veranderen in een samenleving van hyperindividualisten die nauwelijks nog rekening met elkaar wenst te houden.
En dus persen we maar iedereen in een mal. Iedereen blank, hetero, trouwen, een gezinnetje. Onze Leitkultur.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier ben ik het met je eens, dat zien we helaas over de hele samenleving. In het hele westen trouwens behoorlijk, maar in Nederland wel erger dan gemiddeld. We hebben geen echte samenleving meer, helaas.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:36 schreef Nober het volgende:
Weet iemand hoe dit zit?
[ x ]
https://x.com/gjvu/status/1973086665817125241
https://www.tweedekamer.n(...)2025-2026/7#7b3287d0quote:De heer Boswijk (CDA):
Voorzitter. Ik heb een verklaring bij de motie op stuk nr. 475 van collega's Ellian en Bikker. Natuurlijk moeten Joodse studenten en leerkrachten zich veilig voelen op basisscholen, middelbare scholen en hogescholen. Helaas is dat op dit moment niet het geval. We moeten dan ook alles doen om daarvoor te zorgen. Tegelijkertijd is ons standpunt ten aanzien van spreekt-uitmoties ook helder. Wij vinden niet dat een spreekt-uitmotie daarvoor bedoeld is. Ondanks dat wij de lading delen, zullen wij deze motie dus niet steunen.
Zoals ik al zei: in de basis is dit een (marginaal) biologisch verschijnsel - volledig verklaarbaar vanuit de evolutie.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Net als homoseksualiteit is dit geen modeverschijnsel of "culturele trend". Onzin.
Het is jarenlang onderdrukt en nu eindelijk kan een biologische werkelijkheid tot uiting komen.
Luister dit eens, nota bene van de Extremistische Omroep. Door een reformatorische arts.
https://www.nporadio1.nl/(...)er-martin-den-heijer
Er is geen school die het hier op kleuterleeftijd over heeft, in alle lesmethodes zit het in het deel voor groep 7/8.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Weet je wat het is? Het interesseert me niet. Ik vind die pride een onsmakelijk tafereel. Ik vraag me ook af in hoeverre het echt bijdraagt aan LGBT-acceptatie. Maar we hebben hier VVMU en als iemand met zijn blote snikkel in een achterlijk pak op een boot wil staan: prima, ga ik lekker wat anders doen.
Waar ik meer moeite mee heb is dat mijn kinderen in de kleuterleeftijd dit op school opgedrongen krijgen. Laat die kinderen lekker kind zijn en als ze 12 zijn en de wereld gaan ontdekken komen ze er vanzelf wel een keer achter dat dit soort mensen er ook zijn, en er ook mogen zijn.
Wat dit hele fenomeen nog in veel grotere mate opblaast is de tegenbeweging die hier vooral makkelijk wil scoren. Voor die ene persoon die op Fok rondloopt die dit een enorm belangrijk issue vindt zijn er 300 die het ene na het andere topic oplepelen met ophef over transgenders in de sport, genderneutrale toiletten of wat dan ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: in de basis is dit een (marginaal) biologisch verschijnsel - volledig verklaarbaar vanuit de evolutie.
Maar er zal zeker enige mate van culturele invloed sprake zijn. Het hele fenomeen van letters, genders en kleurtjes als basis voor identiteit geniet in bepaalde kringen sterk onder een vergrootglas en met name jongeren beïnvloeden elkaar sterk.
Ik verwacht niet dat dit over 20 jaar nog steeds iets is wat serieus speelt, dan heeft een nieuwe generatie zich ws gestort op cyborg of biologisch aangepast zijn - of iets in die richting.
Daarom is het ook veel beter om aanmeldcentra in de regio op te tuigen en te financieren, waar mensen in acceptabele omstandigheden worden opgevangen en een aanvraag kunnen indienen. Dan ben je ook van die gammele bootjes en NGO-veerdiensten af. Als je aanvraag is goedgekeurd kan je hierheen komen en doen we evenredige verdeling over de EU. Want eerlijk is eerlijk, als je echt op de vlucht bent is Roemenië of Bulgarije ook prima.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben momenteel in Marokko en ook hier wordt er veel gesproken over migratie (naast corruptie, het WK en de slechte gezondheidszorg). Men is extreem boos over de wijze waarop de Marokkaanse overheid omgaat met de eigen landsgrenzen. Ze vinden dat Marokko, ten kosten van de eigen veiligheid, kiest voor Europa. Er zijn namelijk honderdduizenden illegalen uit verschillende Afrikaanse landen en Marokko ontvangt in hun ogen smeergeld om ze tegen te houden aan de Europese grens. Dit zorgt voor talloze problemen, omdat deze mensen uiteindelijk goeddeels in de illegaliteit in Marokko verdwijnen. Gevolg is uitbuiting, criminaliteit, onveiligheid etc. Men pleit hier voor het openzetten van de sluizen, zodat de druk op de eigen maatschappij verlicht wordt.
Dat is precies hoe samenleven wel werkt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dus persen we maar iedereen in een mal. Iedereen blank, hetero, trouwen, een gezinnetje. Onze Leitkultur.
Nee dus. Zo werkt het niet. Zo werkt compassie, empathie, universalisme en samenleven niet.
Gelachen. Mijn dochter kwam thuis met een verhaal over de juf die had verteld dat sommige mensen ook 2 papa’s of 2 mama’s hebben. Of meerdere papa’s en mama’s in hetzelfde huis.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen school die het hier op kleuterleeftijd over heeft, in alle lesmethodes zit het in het deel voor groep 7/8.
Wat een benepen conservatieve flauwekul. Dan snap je gewoon echt niet, wil je niet snappen, wat bij zo een behandeltraject komt kijken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: in de basis is dit een (marginaal) biologisch verschijnsel - volledig verklaarbaar vanuit de evolutie.
Maar er zal zeker enige mate van culturele invloed sprake zijn. Het hele fenomeen van letters, genders en kleurtjes als basis voor identiteit geniet in bepaalde kringen sterk onder een vergrootglas en met name jongeren beïnvloeden elkaar sterk.
Ik verwacht niet dat dit over 20 jaar nog steeds iets is wat serieus speelt, dan heeft een nieuwe generatie zich ws gestort op cyborg of biologisch aangepast zijn - of iets in die richting.
De gulden middenweg kan eventueel ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zonder leitkultur geen anker, geen gezamenlijke kapstok, geen brede gemeenschap, maar willekeurige of single issue groepen die constant elkaars verschillen benadrukken en daardoor nergens gemeenschappelijke grond kunnen vinden. Wat je krijgt is een low trust society waar onvoldoende sociaal kapitaal tot stand kan komen. Zie grote steden, zie al die zgn online 'gemeenschappen'. Zonder leitkultur is bijvoorbeeld ook de door jouw zo geprezen solidariteit onmogelijk - want de meeste mensen zijn alleen bereid solidair te zijn met hun ingroup. Als die zich beperkt tot een paar letters of een kleur dan vallen er heel veel mensen buiten de boot.
Hyperindividualisme en het wegvallen van gemeenschappen ligt ten grond aan veel van de ellende waar we we in westerse samenlevingen anno nu mee te maken hebben.
Hoe meer vreemde elementen er binnen komen, hoe minder saamhorigheid en empathie er over blijft.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dus persen we maar iedereen in een mal. Iedereen blank, hetero, trouwen, een gezinnetje. Onze Leitkultur.
Nee dus. Zo werkt het niet. Zo werkt compassie, empathie, universalisme en samenleven niet.
En daar zijn de linkse partijen dan ook helemaal voor:quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarom is het ook veel beter om aanmeldcentra in de regio op te tuigen en te financieren, waar mensen in acceptabele omstandigheden worden opgevangen en een aanvraag kunnen indienen. Dan ben je ook van die gammele bootjes en NGO-veerdiensten af. Als je aanvraag is goedgekeurd kan je hierheen komen en doen we evenredige verdeling over de EU. Want eerlijk is eerlijk, als je echt op de vlucht bent is Roemenië of Bulgarije ook prima.
Als je dit wil, zul je dus bijvoorbeeld GL-PvdA moeten stemmen.quote:Europees vluchtelingenbeleid. We voeren het Migratie- en Asielpact van de EU uit en stellen onze wetgeving daarop in. Een snelle en eerlijke procedure aan de buitengrens moet vluchtelingen duidelijkheid geven over de kans op asiel. In de procedures en bij de opvang aan de buitengrens zien we er streng op toe dat de mensenrechten van vluchtelingen gewaarborgd zijn. Asielzoekers hebben tijdens de procedure recht op rechtsbijstand. Wie veilig terug kan en geen recht heeft op asiel, wordt ondersteund bij terugkeer naar het land van herkomst.
...
Hervestiging. We willen naar een stelsel dat de meest kwetsbare vluchtelingen die recht hebben op asiel vooropstelt en pakken het bedrijfsmodel van mensensmokkelaars aan. We pleiten voor veilige routes om in Nederland bescherming te bieden aan mensen die vluchten voor oorlog, geweld en vervolging. Het hervestigingsprogramma van UNHCR voorkomt dat mensen de gevaarlijke reis naar Europa maken en vervolgens voor lange tijd in de opvang zitten. Hervestiging is daarom in het belang van vluchtelingen én Nederland. In dat kader stellen we een hoger jaarlijks hervestigingsquotum vast.
Effectief terugkeerbeleid. Mensen die geen recht hebben op asiel, moeten terug naar hun land van herkomst. Asielprocedures moeten kort en zorgvuldig zijn en mensenrechten van migranten moeten te allen tijde zijn gewaarborgd. Met landen van herkomst gaan we, op basis van gelijkwaardigheid, brede partnerschappen aan waar terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers onderdeel van is.
Perspectief in de regio en in herkomstlanden. Zo’n twee derde van de vluchtelingen wereldwijd wordt opgevangen door buurlanden. We helpen deze landen met goede opvang, zodat mensen niet de gevaarlijke oversteek naar Europa maken. We willen mensen in staat stellen om daar een toekomst op te bouwen, inclusief werk, onderwijs en deelname aan de samenleving. Daarom investeren we in ontwikkelingssamenwerking, conflictpreventie, eerlijke handel, vredesopbouw en in noodhulp aan mensen in nood.
In mijn tijd, en ik zat nota bene in Aerdenhout op de basisschool, was de hele klas aan het schelden met/op homo's voordat ze eindelijk in groep acht begonnen te leren wat dat nu echt waren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen school die het hier op kleuterleeftijd over heeft, in alle lesmethodes zit het in het deel voor groep 7/8.
2 pappa's en 2 mamma's is totaal wat anders dan transgenders. Er zitten waarschijnlijk gewoon kinderen bij jouw dochter op school met 2 pappa's of 2 mamma's. Die zitten dus gewoon in hun belevingswereld. En maar goed ook dat de juf benadrukt dat dit kan, voor die kinderen met 2 mamma's of 2 pappa's gepest worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Mijn dochter kwam thuis met een verhaal over de juf die had verteld dat sommige mensen ook 2 papa’s of 2 mama’s hebben. Of meerdere papa’s en mama’s in hetzelfde huis.
En nogmaals, dat die mensen er zijn boeit me niet, sterker nog ik hoop van harte dat ze gelukkig zijn. Maar val hier geen kinderen van 4 en 5 mee lastig. Laat ze dit zelf ontdekken op een gepaste leeftijd.
Alleen die andere landen willen niet meewerken. Landen als Polen en Hongarije zeggen gewoon hardop “wij willen geen multiculturele samenleving”, wat zoveel betekent als “wij willen hier geen islam”. Doen ze ook niet geheimzinnig over.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daar zijn de linkse partijen dan ook helemaal voor:
https://groenlinkspvda.nl(...)nerend-asielstelsel/
[..]
Als je dit wil, zul je dus bijvoorbeeld GL-PvdA moeten stemmen.
Gepaste leeftijd? Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen wat mij betreft.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Mijn dochter kwam thuis met een verhaal over de juf die had verteld dat sommige mensen ook 2 papa’s of 2 mama’s hebben. Of meerdere papa’s en mama’s in hetzelfde huis.
En nogmaals, dat die mensen er zijn boeit me niet, sterker nog ik hoop van harte dat ze gelukkig zijn. Maar val hier geen kinderen van 4 en 5 mee lastig. Laat ze dit zelf ontdekken op een gepaste leeftijd.
Je kent het nieuwe migratie- en asielpact, wat het kabinet Schoof weigerde voor te bereiden trouwens (we lopen het meest achter van alle Europese landen), dus helemaal niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alleen die andere landen willen niet meewerken. Landen als Polen en Hongarije zeggen gewoon hardop “wij willen geen multiculturele samenleving”, wat zoveel betekent als “wij willen hier geen islam”. Doen ze ook niet geheimzinnig over.
En tot die tijd komt de hele stroom naar het westen omdat hier nu eenmaal de pot met geld staat.
Dat mag je vinden, maar val mijn kinderen hier niet mee lastig. En zodra ik hoor dat ze homo’s uitschelden neem ik wel gepaste maatregelen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
2 pappa's en 2 mamma's is totaal wat anders dan transgenders. Er zitten waarschijnlijk gewoon kinderen bij jouw dochter op school met 2 pappa's of 2 mamma's. Die zitten dus gewoon in hun belevingswereld. En maar goed ook dat de juf benadrukt dat dit kan, voor die kinderen met 2 mamma's of 2 pappa's gepest worden.
Dus je slaat de plank volledig mis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |