abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218906669
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Ouders mee, vragen meteen asiel aan, kan de gezinshereniging beginnen.

En wat ga je doen als de kindjes genezen zijn, ze weer vrolijk terug sturen naar een tentenkamp in Gaza?

Ik ben het eens met de meerderheid van de kamer.
Hardvochtig!
pi_218906693
quote:

[..]

En wat ga je doen als de kindjes genezen zijn, ze weer vrolijk terug sturen naar een tentenkamp in Gaza?

Je kunt moeilijk ontkennen dat dit "echte vluchtelingen" zijn en geen "economische vluchtelingen".

Omdat dit via de VN (WHO) loopt is het denk ik mogelijk om dit van je UNHCR quota af te boeken.

Gezinshereniging is al in 2004 enorm beperkt en een zwaar overdreven angst.

De doelpalen zijn met de jaren zodanig verschoven dat een asielgetal van nul op tafel ligt en zelfs massale remigratie.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 30-09-2025 20:31:32 ]
pi_218906708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je kunt moeilijk ontkennen dat dit "echte vluchtelingen" zijn en geen "economische vluchtelingen".

Omdat dit via de VN (WHO) loopt is het denk ik mogelijk om dit van je UNHCR quota af te boeken.

De doelpalen zijn met de jaren zodanig verschoven dat een asielgetal van nul op tafel ligt en zelfs remigratie.

Ik dacht dat het onder de term 'medische evacuees' viel. En niet dat we daar vluchtelingen op zouden gaan halen.
Zou je dat willen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218906731
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Welk antwoord op welke vraag?
De obessie met Gaza. De gemiddelde kaaskop komt daar zelf niet op. Zelfs niet in mijn familie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218906747
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik dacht dat het onder de term 'medische evacuees' viel. En niet dat we daar vluchtelingen op zouden gaan halen.
Zou je dat willen?
Dat dacht ik ook en medische evacuees weigeren omdat je schijtbenauwd bent dat er nog een leger ongewenste vreemdelingen achteraan komt vind ik laf en hardvochtig. Maar goed, of ze nu uit Soedan of Gaza komen is mij om het even.
pi_218906787
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou je dat willen?
Vooropgesteld: dankzij Wilders staat nu op de planning dat het jaarlijkse UNHCR quotum van 500 naar 200 wordt verlaagd. Dit in ruil voor intrekken van noodwetgeving.

Ik vind dat dit quotum hoger moet liggen. Iets van 2000-5000 is redelijk voor een land als Nederland.

Het lijkt mij inderdaad verdedigbaar om door de WHO geselecteerde probleemgevallen, bij een asielaanvraag, onder dat quotum te laten vallen. Dit wanneer er een match bestaat met de door UNHCR opgestelde definities van de meest kwetsbare vluchtelingen (met andere woorden: niet elke medische evacué voldoet aan de UNHCR richtlijnen die zij gebruiken voor de voorselectie van vluchteling).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2025 20:41:05 ]
pi_218906807
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De obessie met Gaza. De gemiddelde kaaskop komt daar zelf niet op. Zelfs niet in mijn familie.
Omdat ik denk dat die schulden erfenis na 40-45 nooit is opgelost. Israel is door heel veel landen niet erkend als land daarna en Gaza al helemaal niet, het gaat notabene om een landje met bijna 10 miljoen inwoners, de helft van hier en Gaza om 2 miljoen.
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:44:04 #258
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218906812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:27 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Wilders en zijn ministers zijn voortdurend tegengewerkt door zijn tegenstanders en pro-linkse ambtenaren en rechters.
Het is de schuld van D66 en GL! 🤣

“Zijn ministers” is dan vooral de onovertroffen Faber toch? Je weet wel PVV Faber die door haar eigen baas onder de bus werd geflikkerd. Wel terecht overigens, wat een typische PVV kneus was dat. Zelfs te stom om haar nepotisme enigszins professioneel aan te pakken. Past dan wel weer in de beste PVV traditie waarbij een crimineel verleden toch wel een must op het CV is.
pi_218906819
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Er is geen obsessie met Gaza. Er is een obsessie met rechts-extremistische psychopatenregeringen in Israël en Nederland. Deze regeringen gaan letterlijk over lijken, ook 'onze' lijken als het moet.

De hele lulkoek dat er geen oog is voor andere misstanden in de wereld ga ik niet in mee. De Gaza aanklagers zijn ook de partijen met hele paragrafen over de wereldvrede en inbreng in commissiedebatten, met Kamervragen ('rechts' doet dat alleen met Iran, soms met Saoedi Arabië of iets anders waar moslims bij betrokken zijn of op de rogue states lijst van de VS staan). Nigeria: lees de hele toestand van Ken-Saro Wiwa en Nelson Mandela maar eens terug, de rol van Shell en het optreden van 'links' in dat dossier.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2025 20:46:15 ]
pi_218906826
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is dit voor raar argument? Moslims zijn toch nogal vaak slachtoffer van geweld. Niemand ligt wakker van Yemen of Sudan. Van Gaza ook weinig. In elk geval is de hypocrisie stuitend van mensen die over deze andere conflicten beginnen. Opeens is dan voor genocide geen enkel bewijs nodig. Terwijl bij Israel al het bewijs ontoerijkend is. Opeens zou Nederland iets moeten met een conflict waar we geen rol in hebben. Bij het conflict van Israel hebben we wel een rol wij zijn medeplichtig aan de genocide die onze bondgenoot pleegt met onze wapens en politieke en financiele steun. Iets waar bij die andere conflicten geen sprake van is.
Iran of Rusland sancties opleggen is een makkie. Maar dan verdient Israel sancties en 100.000den mensen gaan de straat op om dat te regelen en nog stribbelt de kamer tegen.
Daar zijn de daders ook islamitisch. Het staat gewoon niet tof om daar tegen te zijn in de activistische wereld. Kan je allemaal raar vinden, so be it.
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:47:26 #261
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218906835
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmm..

Ik vind onze leitkultur van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, acceptatie van homoseksualiteit, recht op abortus en euthanasie, sociale voorzieningen voor werklozen, armen, zieken en ouderen, psychologische hulp, universeel recht op onderwijs, politieke vrijheid, verbod op kindhuwelijken, lijfstraffen en de doodstraf, en een sterke scheiding kerk en staat wel enorm prettig, eigenlijk.

Kom ik toch weer uit bij die vermaledijde, vreselijke Westerse cultuur.

Niet zoveel zin om dat te vermengen, laat staan vervangen, met barbarisme.

Niet gek ook dat op alle goede lijsten Westerse landen bovenaan staan.

Misschien ook waarom hele volksstammen naar hier willen komen. Hetgeen prima is, als ze de barbarij van het thuisland ook achter zich laten en die bagger hier niet willen implementeren.
Dank, scheelt mij weer.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218906837
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gezinshereniging is al in 2004 enorm beperkt en een zwaar overdreven angst.

De doelpalen zijn met de jaren zodanig verschoven dat een asielgetal van nul op tafel ligt en zelfs massale remigratie.

Elke vluchteling uit die regio die naar NL zou komen kan je bestempelen als economische vluchteling. Ik zie echt niet in waarom er niet wordt ingezet op 100% opvang in de eigen regio. Niet onze shit die we op hoeven te lossen
pi_218906850
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:47 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Elke vluchteling uit die regio die naar NL zou komen kan je bestempelen als economische vluchteling. Ik zie echt niet in waarom er niet wordt ingezet op 100% opvang in de eigen regio. Niet onze shit die we op hoeven te lossen
Mee eens, behalve waar zie jij die eigen regio?
pi_218906858
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mee eens, behalve waar zie jij die eigen regio?
voor de palestijnen? Egypte ligt er vlak naast om maar wat te noemen. SA ook een stuk logischer.
pi_218906861
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dank, scheelt mij weer.
Ah ja natuurlijk. Migranten als "barbaren" met een achtergrond van "barbarij".

Acceptatie van homoseksualiteit wordt er ook weer als gelegenheidsargument bij gesleept als zijnde Leitkultur (jouw CDA stemde 25 jaar geleden bijna unaniem tegen, weet je nog?).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2025 20:53:07 ]
pi_218906866
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:51 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
voor de palestijnen? Egypte ligt er vlak naast om maar wat te noemen. SA ook een stuk logischer.
Die willen die arme sloebers niet. :o
pi_218906869
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:47 schreef Bofjijff het volgende:
Niet onze shit die we op hoeven te lossen
Wat er in Israël gebeurt is wel onze shit. Hebben wij zelf de hand in.
pi_218906886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Alleen gebeurt het niet in Israël. Want die hebben hun zaakjes goed op orde.
Was dat wel het geval, zouden wij ze zeker op moeten vangen, de Israeli.
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:59:35 #269
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218906921
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Timmermans gaat dit sowieso verliezen.

Of hij nou groot wordt, zelfs de grootste, de rabiate GL-achterban laat 'm als een baksteen vallen wanneer hij niet doet wat zij willen, laat staan dat hij in een coalitie met concessie komt.

Ik voorspel alvast een stuk of drie afsplitsingen binnen PvdA-GL de komende twee jaar.
Ik blijf er bij dat die fusie een strategische blunder is van jewelste. Weg is de (bijna) middenpartij PvdA, besmet met het radicale groenlinks sausje en niet langer een brug tussen het midden en links. Nu kan men enkel vissen uit de linkerbovenhoek.

Het enige wat het PvdA had hoeven doen voor electoraal succes was hun sociale agenda combineren met een stevig assiel- en immigratie beleid. De Deense sociaal democraten regeren inmiddels met die propositie. Maar nee, het werd dat identaire gereutel.. Eeuwig zonde.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 30 september 2025 @ 21:00:41 #270
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218906935
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In Nederland gevestigde bedrijven hebben in 2023 bijna 50 miljard euro in Israël geïnvesteerd. Daarmee is Nederland de grootste investeerder ter wereld in Israël, blijkt uit onderzoek van SOMO.

Bron: https://rightsforum.org/geen-land-investeert-meer-in-israel-dan-nederland/
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218906937
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat ik denk dat die schulden erfenis na 40-45 nooit is opgelost. Israel is door heel veel landen niet erkend als land daarna en Gaza al helemaal niet, het gaat notabene om een landje met bijna 10 miljoen inwoners, de helft van hier en Gaza om 2 miljoen.
Wat hebben Palestijnen daarmee te maken (voor kaaskoppen) :?
pi_218906938
Maar goed, het gaat elke dag weer over buitenlanders en migratie in de media en talkshows.

Terwijl er zo veel grotere problemen zijn.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)olgen-gehad-a4907765

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)religieuze-onderwijs
pi_218906962
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dit is puur xenofobie en tribalisme.

Sneu.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2025 21:03:52 ]
pi_218906963
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er is geen obsessie met Gaza. Er is een obsessie met rechts-extremistische psychopatenregeringen in Israël en Nederland. Deze regeringen gaan letterlijk over lijken, ook 'onze' lijken als het moet.
En ondertussen Free Palestine :P
pi_218906981
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik blijf er bij dat die fusie een strategische blunder is van jewelste. Weg is de (bijna) middenpartij PvdA, besmet met het radicale groenlinks sausje en niet langer een brug tussen het midden en links. Nu kan men enkel vissen uit de linkerbovenhoek.

Het enige wat het PvdA had hoeven doen voor electoraal succes was hun sociale agenda combineren met een stevig assiel- en immigratie beleid. De Deense sociaal democraten regeren inmiddels met die propositie. Maar nee, het werd dat identaire gereutel.. Eeuwig zonde.
Ik vind het dood en dood zonde.
Dat het mooie PvdA zich zo laat uitwonen door die radicale linksen.
Bedenk ook dat GroenLinks nog nooit op eigen kracht enigsinds tot de macht of een kabinet ofzo was gekomen. Daar hebben ze de PvdA voor nodig. En die nemen ze nu helemaal over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is puur xenofobie.
Hoezo?
Het is toch een westers land lees ik hier overal.

Ik stel voor dat we tot onze regio de landen van het songfestival rekenen. 🤣
pi_218906984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En ondertussen Free Palestine :P
Wat heb je daar tegen? Is het zo moeilijk om voor te stellen dat mensenrechten universeel horen te zijn?
pi_218907014
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Er wonen een stel diehards zionisten in Israel die absoluut niet eens zijn met de huidige grenzen van hun land en die zitten in de regering van Netanyanu, kolonisten in de zin van, uit religie vinden dat dat land van hun is, zowel Westbank als Gaza. Ze pesten er letterlijk de oorspronkelijke bewoners weg, iedereen ziet dat en doet er niks aan. Kip of ei verhaal dit. Zo jammer wel, want heel veel Israeliers zijn voor een tweestatenstelsel, ze worden alleen geterroriseerd door extreem-rechts.

Enfin, Gaza, klaar even nu.

Nu eens kijken of we binnenkort eens een regering krijgen met visie ipv nutteloos geroeptoeter.
pi_218907015
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat heb je daar tegen? Is het zo moeilijk om voor te stellen dat mensenrechten universeel horen te zijn?
Wie is de regering van Palestina?
pi_218907029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Hoezo?
Het is toch een westers land lees ik hier overal.
Het is dus xenofoob om op basis daarvan hen wel op te willen vangen maar Palestijnen categorisch niet.

Dat is wat hier achter steekt en niks anders.
pi_218907082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is dus xenofoob om op basis daarvan hen wel op te willen vangen maar Palestijnen categorisch niet.

Dat is wat hier achter steekt en niks anders.
Nou, voorlopig is het niet zo ver. Israël zorgt prima voor zichzelf. Dus daar hoeven wij ons niet druk om te maken.
pi_218907091
https://www.ad.nl/beuningen/demonstratie-tegen-azc-verloopt-onrustig-vergadering-geschorst-en-zwaar-vuurwerk-afgestoken~af856bb6/

Hoezo bezorgde burgers ? Hier staan ook extremistische figuren, aanhangers van VOC-misdaden en wie weet stiekem NSB goedpratend met die vlag.
Bron van de foto
Dat rellen kan op zich al bedreigend zijn, bedreigingen worden fysiek geuit. (Dijksma) Dan wel komt er veel hatemail op het internet.
Dat straatrellen ging veel gewelddadiger in de dertiger jaren in Duitsland...... maar de agressie-intentie van "vijanden" intimideren, de mond snoeren is idem... Uiteraard dezelfde politieke hoek van etnische haat, maar 90 jaar later

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 30-09-2025 21:18:53 ]
pi_218907172
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Nou, voorlopig is het niet zo ver. Israël zorgt prima voor zichzelf. Dus daar hoeven wij ons niet druk om te maken.
Nog even en dan niet meer.
pi_218907217
quote:

[..]

Het verkeer tussen CDA en PvdA was vroeger minimaal. PvdA was sowieso altijd de vijand en alleen bij 'uiterste noodzaak'.

Dat electorale verkeer is nu juist gegroeid. Ondanks al het domme gebrul over radicalisme. Ondanks het vermoeiende frame van "uit het midden gerukt" en doen alsof het inhoudelijk heel andere partijen waren.

Denemarken: het enige dat dit heeft gedaan is het linkse blok als totaal groter maken.

De sociaal-democraten zelf zijn daar naar historische maatstaven behoorlijk klein. Het is geen 40% meer. Het leunt erg sterk op oude en vergrijsde kiezers.

Wees er maar trots op, alle bezittingen van asielzoekers afpakken en onteigenen door de staat. Ze in vol ornaat in gevangeniskostuum rond laten paraderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 30-09-2025 22:16:14 ]
pi_218907250
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het verkeer tussen CDA en PvdA was vroeger minimaal. PvdA was sowieso altijd de vijand en alleen bij 'uiterste noodzaak'.

Dat electorale verkeer is nu juist gegroeid. Ondanks al het domme gebrul over radicalisme.

Denemarken: het enige dat dit heeft gedaan is het linkse blok als totaal groter maken. De sociaal-democraten zelf zijn daar naar historische maatstaven behoorlijk klein. Het is geen 40% meer.

Wees er maar trots op, alle bezittingen van asielzoekers afpakken en onteigenen door de staat.
Alsof dat iets nieuws is, manoman.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 30-09-2025 22:16:32 ]
pi_218907283
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat electorale verkeer is nu juist gegroeid. Ondanks al het domme gebrul over radicalisme. Ondanks het vermoeiende frame van "uit het midden gerukt" en doen alsof het inhoudelijk heel andere partijen waren.

Denemarken: het enige dat dit heeft gedaan is het linkse blok als totaal groter maken.

De sociaal-democraten zelf zijn daar naar historische maatstaven behoorlijk klein. Het is geen 40% meer. Het leunt erg sterk op oude en vergrijsde kiezers.

Wees er maar trots op, alle bezittingen van asielzoekers afpakken en onteigenen door de staat. Ze in vol ornaat in gevangeniskostuum rond laten paraderen.
GroenLinks heeft het bij geen enkele verkiezing tot regeren gebracht. Want daar zijn ze veel te radicaal linksig voor. Veel te weinig stemmen.

Nu ze de PvdA overnemen is hun enige kans om tot de macht te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 30-09-2025 22:16:59 ]
pi_218907296
quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik vind het dood en dood zonde.
Dat het mooie PvdA zich zo laat uitwonen door die radicale linksen.
Bedenk ook dat GroenLinks nog nooit op eigen kracht enigsinds tot de macht of een kabinet ofzo was gekomen. Daar hebben ze de PvdA voor nodig. En die nemen ze nu helemaal over.
Ik zou zeggen, doe je beklag bij Rood Vooruit. Die waren ook tegen de fusie van PvdA met GroenLinks, maar ze zijn te lamlendig om aan de verkiezingen mee te doen en een gooi te doen naar een paar kamerzetels.
pi_218907342
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]
Ik zou zeggen, doe je beklag bij Rood Vooruit. Die waren ook tegen de fusie van PvdA met GroenLinks, maar ze zijn te lamlendig om aan de verkiezingen mee te doen en een gooi te doen naar een paar kamerzetels.
Nou dat, ja! Paar mastodonten die mekkeren aan de zijlijn en zelf jaren op het pluche zittend geen ene reet hebben gedaan. Bah, nee, daar win je de oorlog niet mee.
pi_218907349
quote:

[..]

Kan je rekenen? Zelfs naar België mogen we niemand meer terugsturen :')
pi_218907359
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Alsof dat iets nieuws is, manoman.
Zoals Denemarken het heeft ingevoerd is inderdaad redelijk nieuw, of doet denken aan de jaren 30 (niet alleen Joden, maar bijvoorbeeld ook Japanners in de VS).

Of hoe Nederland met de Molukkers om ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2025 21:26:24 ]
pi_218907367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
GroenLinks heeft het bij geen enkele verkiezing tot regeren gebracht.
De vroegere PPR, een van de partijen waar GroenLinks uit ontstaan is, heeft nog meegedaan aan het eerste kabinet Den Uyl van 1973 tot 1977.
pi_218907382
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]
GL en PvdA samen gaan deze verkiezingen nog minder stemmen halen dan de vorige keer.

Lijkt me geen succesverhaal te worden.
pi_218907432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De vroegere PPR, een van de partijen waar GroenLinks uit ontstaan is, heeft nog meegedaan aan het eerste kabinet Den Uyl van 1973 tot 1977.
Dat is wel een leuk weetje, een halve eeuw geleden. ❤️

Maar GroenLinks zelf niet. Helemaal nooit.
pi_218907482
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat is wel een leuk weetje, een halve eeuw geleden. ❤️

Maar GroenLinks zelf niet. Helemaal nooit.
GL is veel te activistisch en zit te vast in het eigen gelijk. Zodra er concessies gedaan moeten worden breekt de pleuris uit. Daarom valt er met zo’n PvdD bijvoorbeeld ook niet samen te werken. My way or the highway.
pi_218907491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
GL en PvdA samen gaan deze verkiezingen nog minder stemmen halen dan de vorige keer.

Lijkt me geen succesverhaal te worden.
Nou leuk voor je en AgLarrr, maar doe alsjeblieft niet alsof je de PvdA van vroeger (jaren 70-90) zo goed vond.

Dat vind je helemaal niet.
pi_218907495
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:45 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Daar zijn de daders ook islamitisch. Het staat gewoon niet tof om daar tegen te zijn in de activistische wereld. Kan je allemaal raar vinden, so be it.
Geloof heeft er niets mee van doen. Wat er alles mee te doen heeft is onze betrokkenheid. Die in geval van Israel vele male groter is. Als we kijken naar die andere conflicten spreekt geen politicus zich uit voor de partij die het geweld pleegt. In geval van Israel hebben we politici die ze toejuichen in het genocideren van een bevolking. Er wordt zelfs schande gesproken als een politicus durft te zeggen volledig in lijn met internationaal recht, we moeten stoppen met wapens leveren aan de genocide plegers. Nederland heeft het genocide verdrag ondertekend. Onze steun aan een genocide sloopt onze rechtsstaat.
pi_218907519
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
GL is veel te activistisch en zit te vast in het eigen gelijk. Zodra er concessies gedaan moeten worden breekt de pleuris uit. Daarom valt er met zo’n PvdD bijvoorbeeld ook niet samen te werken. My way or the highway.
Dat zit CDA ook op thema's als drugs, vaccinaties en Artikel 23... dat zijn hun dogmas, piketpalen en hun eigen gelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2025 21:33:36 ]
pi_218907530
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt en dit vond ik ook opmerkelijk: Den Uil regeringsverklaring in 1973:

Hij eindigde zijn verklaring met de Bijbelse verwijzing: "Waar visie, waar uitzicht ontbreekt, komt het volk om."
pi_218907540
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat zit CDA ook op thema's als drugs, vaccinaties en Artikel 23... dat zijn hun dogmas, piketpalen en hun eigen gelijk.

Goed verhaal Henk maar die hebben wel 80 jaar bestuurservaring in diverse coalities en GL niet.
pi_218907557
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')