abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218826363
En verder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 20 september 2025 @ 21:09:08 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218827064
Ik herken het wel van m'n menstruatie. Dan zijn ze altijd pijnlijk, de ene meer dan de andere. Maar ik zou er hoe dan ook mee naar een arts gaan. Better safe...

Ik lig uitgeteld op de bank. Oudste had een kinderfeestje en dat duurde echt tot veel te laat. Dus toen de eenmaal thuis was, raakte ze al snel volledig overstuur. Niks was goed, alles was oneerlijk en stom en ze bleef maar nieuwe dingen vertellen die niet leuk geweest waren. En dan zie ik de foto's die ik van de moeder van de jarige kreeg en dan staat ze overal stralend op, met filmpjes waarbij ze keihard moet lachen en gezellig meedoet. Ik hou het er maar op dat ze erg moe is nu...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218828894
Goedemorgen, na een veel te korte nacht.. volgens mij was er aan de overkant van de provinciale weg ergens een gezellig bedrijfsfeestje op het industrieterrein. Zeker tot 2 uur nog harde muziek (en toen ben ik toch maar in slaap gevallen) en dat icm een nieskriebel en drukke katten 😅
Maar komt goed! Nu weer een dagje werken.

@Schanu, geen ervaring. Maar als ik het zo hoor zou ik het zeker even laten checken bij een huisarts. Just to be sure.

@Tink89 klinkt als een vermoeiend feestje! Fijn dat je aan de foto’s ziet dat ze het leuk heeft gehad. Hopelijk is ze vandaag na een nacht slaap weer wat ontprikkeld.

En wat een gedoe als je als vrouwenkoppel met kinderen naar bepaalde landen wilt. Erg jammer dat veel landen daarin achter lopen/conservatief zijn.
Maar ik ben ook bang dat dat in veel landen ook niet snel gaat veranderen helaas :{
pi_218828966
Hier ook een korte nacht, kind heeft wéér lopen spugen... :{ Gelukkig geen school of werk vandaag :O De huisarts had afgelopen week ook geen idee, alles wat ze checkte bij kind was goed. Maar elke twee weken zo'n nacht is niet echt tof.

@Tink89 Gaat dat normaal ook zo of was dit nu met extreem moe en geprikkeld? Wij hebben een poos in de avondroutine gehad dat we leuke dingen van die dag gingen benoemen. Om maar positief af te sluiten en te kunnen slapen.
pi_218829008
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 06:25 schreef hilliebillie het volgende:
En wat een gedoe als je als vrouwenkoppel met kinderen naar bepaalde landen wilt. Erg jammer dat veel landen daarin achter lopen/conservatief zijn.
Maar ik ben ook bang dat dat in veel landen ook niet snel gaat veranderen helaas :{
Niet alleen met kinderen ook.

quote:
Wat is het probleem?

In 62 landen zijn seksuele handelingen tussen mensen van hetzelfde geslacht strafbaar
Minstens 35 landen hebben ook expliciete wetgeving die seksuele relaties tussen vrouwen verbieden
In 49 landen kunnen lhbti+’ers gevangenisstraf krijgen
In 9 landen kun je tot levenslang worden veroordeeld
In ten minste 7 landen kun je zelfs ter dood veroordeeld worden
Amnesty, maar ik weet niet van wanneer dit bericht is.

En een mooie kaart

Dit is wel een van de redenen dat wij Namibië toch minder leuk vonden. Voelde niet helemaal comfortabel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218829039
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:34 schreef Hupje het volgende:
Hier ook een korte nacht, kind heeft wéér lopen spugen... :{ Gelukkig geen school of werk vandaag :O De huisarts had afgelopen week ook geen idee, alles wat ze checkte bij kind was goed. Maar elke twee weken zo'n nacht is niet echt tof.

@:Tink89 Gaat dat normaal ook zo of was dit nu met extreem moe en geprikkeld? Wij hebben een poos in de avondroutine gehad dat we leuke dingen van die dag gingen benoemen. Om maar positief af te sluiten en te kunnen slapen.
Is er geen verband met bepaald eten en dat spugen? Ik roep maar wat hoor...
Vervelend :*
Fake it till you make it...
pi_218829130
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 07:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet alleen met kinderen ook.
[..]
Amnesty, maar ik weet niet van wanneer dit bericht is.

En een mooie kaart

Dit is wel een van de redenen dat wij Namibië toch minder leuk vonden. Voelde niet helemaal comfortabel.
Idd en daarom bestaat de Pride
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_218829185
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:06 schreef Nijna het volgende:

[..]
Is er geen verband met bepaald eten en dat spugen? Ik roep maar wat hoor...
Vervelend :*
Nog geen enkel verband gevonden helaas. Ik schrijf nu elke keer alles op van de dag ervoor om te kijken of er een patroon te zien is. De enige rode draad tot nu toe is hoofdpijn, maar waar die dus door veroorzaakt wordt?...
  zondag 21 september 2025 @ 09:05:49 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_218829224
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:57 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nog geen enkel verband gevonden helaas. Ik schrijf nu elke keer alles op van de dag ervoor om te kijken of er een patroon te zien is. De enige rode draad tot nu toe is hoofdpijn, maar waar die dus door veroorzaakt wordt?...
Is het geen migraine?
pi_218829249
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:05 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Is het geen migraine?
Huisarts zegt van niet nav het noemen van de klachten.
pi_218829255
Schanu, meteen laten checken! Ik hoor zoveel enge dingen momenteel :’(

Ik las over Zuid Afrika! Wij hebben toevallig net besloten dat we toch weer richting Zuid Afrika willen met de kids. Ik heb er 18 jaar geleden stage gelopen en ben er 15 jaar geleden met manlief geweest. Ik heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld daar. Zeker niet als je je aan de “regels” hield.
Alleen werden we een keer aangehouden door politie. We moesten mee naar het politiebureau, want ze vonden dat we niet waren gestopt bij een stopstreep (wij vonden van wel). Uiteindelijk mochten we door rijden als we onze flesjes drinken aan ze gaven…

Wij gaan we weer met een reisorganisatie, maar wel zelfstandig. We hebben al meerdere keren gemerkt dat een reisorganisatie wel fijn is (nachtje ziekenhuis en daardoor een vlucht missen en natuurlijk corona). Namibië staat eigenlijk boven aan mijn lijst, maar is veel duurder.
pi_218829546
Lego dag! :)
Ik dacht dat het vandaag droog zou zijn, maar helaas. Vooral verloofde baalt want die wilde buiten zagen en verven.
Gelukkig de jacuzzi schoon en droog opgeborgen voordat de regen begon gisteren.

Dus er zit niets anders op, Lego!
(en nu echt een bestemming uitzoeken voor Oud en Nieuw)
pi_218829706
@Hupje waar zit de hoofdpijn? Ik kan bij stress last van nekspieren krijgen en daarvan hoofdpijn, en mijn buurvrouw heeft hetzelfde en moet daar dan ook wel eens bij spugen (maar dan vaak wel maar 1 a 2 keer). Ik heb wel ook migraine, maar daarbij heb ik altijd eerst een aura (en heb ik nog zelden), dus het is voor mij makkelijk uit elkaar te halen. Tegenwoordig heb ik dan eigenlijk nog nauwelijks hoofdpijn erna, vroeger op middelbare school wel erg, dan moest ik bij elke beweging die ik maakte spugen. Dat was echt een kloppende pijn, meestal aan één kant vh hoofd, maar niet altijd, soms beide kanten. De nekpijn-hoofdpijn voelt bij mij vaak als een band om mijn hoofd, met soms ook heel nare pijn achter mijn oog/ogen, en aanhechtingen vd spieren van nek op hoofd zijn dan vaak ook wat gevoelig. Misschien dat daar nog iets van aanwijzingen in zouden kunnen zitten, dat het gebeurt als kind ergens gespannen over was (kan ook juist voor leuke dingen!) of als er paar dagen achter elkaar wat meer spanning was? Zou je iig kunnen meenemen in je 'dagboek', en ook mss nekpijn/gevoel dat nekspieren vast zitten oid?
pi_218829962
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:54 schreef vlindertje89 het volgende:
@:hupje waar zit de hoofdpijn?
Hij wijst 1 kant/plek van zijn hoofd aan, geen band, ziet geen aura, geen last van zijn nek. Hij spuugt dan meestal een keer of 3, 4 en als hij dan in slaap valt gaat alles over. De volgende ochtend is hij moe maar verder weer prima.
Ik ben inderdaad alles op aan het schrijven om verbanden te kunnen gaan zien: activiteit, drukte, hoeveelheid gedronken, gegeten, enz.

Ik heb zelf een of twee keer per jaar zo'n dag waarop ik mezelf compleet voorbij gelopen ben, te druk en te weinig gedronken en dan ook geen pcm genomen en dan krijg ik ook zo'n hoofdpijn die alleen met spugen overgaat. Dus als het dat is, zal hij moeten leren om beter voor zijn lijf te zorgen.
  zondag 21 september 2025 @ 11:11:32 #15
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_218830454
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:22 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hij wijst 1 kant/plek van zijn hoofd aan, geen band, ziet geen aura, geen last van zijn nek. Hij spuugt dan meestal een keer of 3, 4 en als hij dan in slaap valt gaat alles over. De volgende ochtend is hij moe maar verder weer prima.
Ik ben inderdaad alles op aan het schrijven om verbanden te kunnen gaan zien: activiteit, drukte, hoeveelheid gedronken, gegeten, enz.

Ik heb zelf een of twee keer per jaar zo'n dag waarop ik mezelf compleet voorbij gelopen ben, te druk en te weinig gedronken en dan ook geen pcm genomen en dan krijg ik ook zo'n hoofdpijn die alleen met spugen overgaat. Dus als het dat is, zal hij moeten leren om beter voor zijn lijf te zorgen.
Is inderdaad niet helemaal typisch migraine. Ik dacht er aan omdat mijn dochter daar al jaren last van heeft.
Om de 2,5/3 weken nu.
pi_218830569
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:22 schreef Hupje het volgende:

[..]

Hm, dat het overgaat na slapen is voor mij wel herkenbaar bij de migraineaanvallen van vroeger. De meerderheid ziet ook geen aura voor migraine, en die pijn zit wel meestal aan 1 kant van het hoofd. Kan hij omschrijven wat voor soort pijn het is? Ik vind het nl eigenlijk best klinken als iets wat nog migraine zou kunnen zijn (maar ik ben geen arts en de huisarts heeft natuurlijk een veel completer beeld dan ik met alleen wat ik hier nu lees, dus neem je arts vooral serieuzer dan mij).
pi_218830584
Ik had als kind ook regelmatig hoofdpijn, ik bleek een bril nodig te hebben met toen nog minimale sterkte.

Overigens heb ik al jaren last van hoofdpijn aan 1 kant inclusief misselijk en soms spugen. Bij mij is het hormonaal. Nou is dat bij een jongen wellicht minder van toepassing maar er bestaat dus hormonale migraine die is zonder aura's etc.
pi_218830876
@Schanu, zoals eerder gezegd, maak een afspraak met je ha :Y

Sterkte met je zoon, @Hupje Waarom vraag je geen verwijs naar de kinderarts?

En wiehaaa, zoon is met zn vader gaan lunchen. Fijn dat ze toch iets samen doen :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218830909
Voordeel is dat ik familie in Zuid Afrika heb.
Werewolf
pi_218831013
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hm, dat het overgaat na slapen is voor mij wel herkenbaar bij de migraineaanvallen van vroeger. De meerderheid ziet ook geen aura voor migraine, en die pijn zit wel meestal aan 1 kant van het hoofd. Kan hij omschrijven wat voor soort pijn het is? Ik vind het nl eigenlijk best klinken als iets wat nog migraine zou kunnen zijn (maar ik ben geen arts en de huisarts heeft natuurlijk een veel completer beeld dan ik met alleen wat ik hier nu lees, dus neem je arts vooral serieuzer dan mij).
Ik dacht hetzelfde. Zelf ook zelden auras, pijn aan een kant, misselijk, spugen en áls ik kan slapen word ik meestal pijnvrij wakker. Ik doe er ook nog altijd een rondje diarree bij. Waardoor ik dan weer moet spugen ^O^
Maar de pijn moet wel bonken kloppen pulseren steken. Anders telt het niet.
pi_218831032
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:17 schreef exode het volgende:
Ik had als kind ook regelmatig hoofdpijn, ik bleek een bril nodig te hebben met toen nog minimale sterkte.

Overigens heb ik al jaren last van hoofdpijn aan 1 kant inclusief misselijk en soms spugen. Bij mij is het hormonaal. Nou is dat bij een jongen wellicht minder van toepassing maar er bestaat dus hormonale migraine die is zonder aura's etc.
Mijn migraines zijn significant afgenomen zowel in aantal als in ernst sinds ik de pil continu doorslik :Y (wel met aura). Al wordt van pure menstruele migraine inderdaad wel gezegd dat die altijd zonder aura is. Maar er lijkt ook bij mij dus wel een link te zijn met hormonen. Ik kreeg ook mijn eerste aanval op dezelfde leeftijd als ik voor het eerst ongesteld werd.
pi_218831045
Ik kan jullie ook de overgang tippen. Sinds ik daar doorheen schoot geen migraine meer gehad.
pi_218831054
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mijn migraines zijn significant afgenomen zowel in aantal als in ernst sinds ik de pil continu doorslik :Y (wel met aura). Al wordt van pure menstruele migraine inderdaad wel gezegd dat die altijd zonder aura is. Maar er lijkt ook bij mij dus wel een link te zijn met hormonen. Ik kreeg ook mijn eerste aanval op dezelfde leeftijd als ik voor het eerst ongesteld werd.
Ik slik de pil door maar heb na 2 maanden doorbraakbloedingen. Ik lig een paar dagen zo goed als plat met bonkende hoofdpijn en misselijk waar geen pijnstilling tegenop gewassen is. Komende week weer naar de huisarts, wellicht toch gaan experimenteren met migraine medicatie.
pi_218831143
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan jullie ook de overgang tippen. Sinds ik daar doorheen schoot geen migraine meer gehad.
Ik vind mezelf daar toch nog iets te jong voor, maar prettig om te weten!

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:52 schreef exode het volgende:

[..]
Ik slik de pil door maar heb na 2 maanden doorbraakbloedingen. Ik lig een paar dagen zo goed als plat met bonkende hoofdpijn en misselijk waar geen pijnstilling tegenop gewassen is. Komende week weer naar de huisarts, wellicht toch gaan experimenteren met migraine medicatie.
Dat klinkt echt heel naar ;( hopelijk kan de huisarts wat voor je betekenen!

Ik heb overigens het idee dat het bij mij ook niet alleen hormoon gerelateerd is. Ik dacht eerst van wel, ik kon me herinneren wanneer ik ongeveer ben gaan doorslikken en dacht daarna max 1-2x per jaar nog gehad te hebben. Maar heb laatst teruggezocht wanneer ik de pil ben gaan doorslikken en hoeveel migraine ik daarna nog heb gehad (op basis van ha dossier en WhatsApp geschiedenis haha), en ik heb ook na het doorslikken wel een aantal jaren beduidend meer migraines gehad dan ik me kon herinneren. Wel nooit meer zo heftig als voor pil doorslikken, maar ook niet alle jaren die 1-2x per jaar die ik in mn hoofd had. In 2017 en 2018 7 en 5 keer (van wat ik terug heb kunnen vinden in appjes), in 2020 dan juist maar 1 keer. In het jaar volgend op mijn hersenschudding (okt 21, 9 maanden geduurd voor ik weer fulltime kon werken en nog zeker 2 extra voor ik me weer echt helemaal mezelf voelde) ook weer beduidend vaker dan de jaren ervoor. En daarna weer minder. Het lijkt erop dat er ook iets van stress meespeelt naast de hormonen. In 2023 helemaal niet, in 2024 had ik ineens wat geklooi met doorbraakbloedingen en had ik het weer 2x, beide bij doorbraak. Maar ook een hoop doorbraken zonder migraine. Het blijft dus een beetje vaag. Hopelijk blijft het de komende tijd zoals het tot nu toe dit jaar is geweest, zowel met het weer veel beter kunnen doorslikken vd pil als het wegblijven vd migraine.

[ Bericht 32% gewijzigd door vlindertje89 op 21-09-2025 12:18:11 ]
pi_218831479
Bril hebben we ook aan gedacht, maar hij kan meer lezen op afstand dan ik. Dus dat lijkt het niet te zijn. Blijft dit, dan gaan we het natuurlijk nog eens testen. Ik heb behoorlijke sterkte en vriend ziet perfect, dus tja, als hij iets van mij heeft op dat vlak zou het kunnen.

Vriend heeft trouwens wel migraine maar die heeft echt andere dingen dan kind beschrijft.

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Sterkte met je zoon, @:Hupje Waarom vraag je geen verwijs naar de kinderarts?
Vorige keer was de aanleiding om toch eens naar de huisarts te gaan. Daar konden we deze week terecht en die zag niets verontrustends. Heeft aangegeven wanneer het wel zorgelijk wordt en dat we dan dus terug moeten komen. Ik zelf heb ook niet het idee dat er iets "ergs" zou zijn. Maar vind het vooral sneu voor hem.
Dus, als we er achter kunnen komen wat de trigger is, dan kan hij daar rekening mee leren houden.
pi_218831655
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:51 schreef Vanyel het volgende:
Mijn stiefmoeder deed het iets natuurlijker dan jij maar ik kan me van vroeger niet anders herinneren dan dat ze heel regelmatig hevige migraine had. Veel weekenden en vakanties waren ze dagen in bed lag. Sinds de overgang helemaal over. Dat is haar van harte gegund (en jou ook ;) ) want wat belemmerend was dat zeg, zeker in combinatie met haar baan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218831703
Als je die hoofdpijnplaatjes bekijkt bij Google is migraine juist aan een kant :? En migraine zonder aura komt vaker voor dan met. Maar misschien is het bij kinderen anders?
pi_218831734
Ik heb migraine geopperd en de huisarts vond het daar niet op lijken. Daar vertrouw ik voorlopig maar op. Blijft het zo gaan, dan kijken we verder.
pi_218831735
quote:

[..]
Waarom slik je de pil door? Heb je anders last van hevige menstruatie? :)
pi_218831758
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:51 schreef vencodark het volgende:

[..]
Waarom slik je de pil door? Heb je anders last van hevige menstruatie? :)
Nee,last van nogal veel bijbehorende klachten. Ik lig bij mijn menstruatie 2 a 3 dagen plat. Dus 1 x per maand lag ik er volledig af. Nu 1 x in de 2,5 maand ongeveer.
pi_218831806
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:53 schreef exode het volgende:

[..]
Nee,last van nogal veel bijbehorende klachten. Ik lig bij mijn menstruatie 2 a 3 dagen plat. Dus 1 x per maand lag ik er volledig af. Nu 1 x in de 2,5 maand ongeveer.
Ja, dat had ik erbij willen vragen, de bijbehorende klachten. Begrijpelijk!
Bij sommige vrouwen is het echt heel heftig. Was laatst toch iets over in het nieuws.
Hormonale ziekte klachten. Even opzoeken.
pi_218832283
quote:

[..]
Weer een tip:
Methode van dosering kan een hoop effect hebben op of een medicijn werkt. Zo deden pillen en neusspray sumatriptan bij mij niks maar ging het altijd beter na een injectie, al was het effect van de injectie zelf ook ronduit kut.
  zondag 21 september 2025 @ 13:20:43 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218832295
Onverklaarbare pijnklachten zijn klote. Ik heb nu voor de tweede dag lage rugpijn (voel me 70+), en kan me niet bedenken wat ik gedaan heb dat t veroorzaakt kan hebben. Ik was dus al niet vrolijk. Om 't weekend nog op te vrolijken reed mijn jongste zoon vanochtend met zijn fiets de linker buitenspiegel van mijn auto af :( En de garage heeft pas in de tweede week van oktober tijd volgens de online agenda. Zou ducktape tot die tijd houden (80km weg naar werk), of moet ik berusten in treinritjes de komende weken? Ik zal morgen zowieso even bellen, misschien hebben ze wel eerder tijd (en een oude Ford Ka buitenspiegel liggen).

Beide zoons zijn inmiddels samen naar buiten om loten te verkopen voor de grote clubactie (2 verschillende verenigingen). Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze ruzie krijgen.
pi_218832304
Ik ben vreselijk gevoelig voor weersveranderingen dan krijg erge hoofdpijn met soms migraine.
pi_218832321
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:36 schreef Hupje het volgende:
Bril hebben we ook aan gedacht, maar hij kan meer lezen op afstand dan ik. Dus dat lijkt het niet te zijn. Blijft dit, dan gaan we het natuurlijk nog eens testen. Ik heb behoorlijke sterkte en vriend ziet perfect, dus tja, als hij iets van mij heeft op dat vlak zou het kunnen.
Scheel zijn, horizontaal of verticaal, kan ook nog uitmaken. Daar hoef je niet slecht voor te zien.

Er zijn trouwens ook apps waarin je je hoofdpijn kunt bijhouden om evt patronen te ontdekken. Ik heb een tijd migraine buddy gebruikt, vond ik wel fijn werken.
pi_218833672
Kan iemand een goede draadloze noice cancelling koptelefoon (over de oren) aanraden? Ik wilde er nooit 1 maar inmiddels zijn er genoeg momenten dat ik er graag 1 had gehad.

Ik heb oortjes van JBL en die bevallen erg goed dus ik kijk daar vooral naar maar wie weet zie ik een andere over het hoofd.
pi_218833760
Rolfstone Focus Pro, ze hebben 30 dagen niet goed geld terug. Nederlands bedrijf en in mijn ervaring een prima klantenservice. En redelijk vriendelijk geprijst.
Ik draag hem wel altijd met muziek, anders hoor ik toch nog wel te veel en hij gaat dan op een gegeven moment uit volgens mij.

Ik hoor ook wel goede verhalen over Sony, maar ik weet zo even niet precies welk type.
pi_218834208
Geen ervaring Exode, ik overweeg zelf loop oordopjes omdat dat wat minder opvalt. Maar geen idee of dat net zo goed is als een koptelefoon.

Hier ook hormonale migraine, sinds een paar maanden veel meer dan ik gewend ben. Zit mij bij altijd achter mijn linkeroog, dus zodra ik daar hoofdpijn voel opkomen weet ik hoe laat het is. Als ik dan op tijd ben met het slikken van een migrainepil, voorkom ik verdere klachten (zoals misselijkheid enzo) en blijft de migraine beperkt tot 'gewone' hoofdpijn.
pi_218834268
Ik draag een hoofdtelefoon tegen prikkels maar soms is dat niet evident bv in een supermarkt.

Het lijkt wel of ik me een beetje schaam.
Werewolf
pi_218834367
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:38 schreef exode het volgende:
Kan iemand een goede draadloze noice cancelling koptelefoon (over de oren) aanraden? Ik wilde er nooit 1 maar inmiddels zijn er genoeg momenten dat ik er graag 1 had gehad.

Ik heb oortjes van JBL en die bevallen erg goed dus ik kijk daar vooral naar maar wie weet zie ik een andere over het hoofd.
Mijn vrouw heeft deze en is er blij mee: https://www.coolblue.nl/product/859866/sony-wh-1000xm4-zwart.html
pi_218835295
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 15:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn vrouw heeft deze en is er blij mee: https://www.coolblue.nl/product/859866/sony-wh-1000xm4-zwart.html
@exode ik heb hiervan de 5 omdat die beter zou bellen en ben er ook blij mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 september 2025 @ 16:30:34 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218835555
Ik ben fan van de fresh n Rebel hoofdtelefoons, hele fijne oorschelpen en goede noisecancelling
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 21 september 2025 @ 16:32:22 #44
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_218835630
Als je echt goede fijne noise cancelling wil dan de Sony WH-1000XM4 of 5 of 6
Dat is imho van alle echt het beste in hoe de noise cancelling werkt zonder dat je heel veel kwijt bent.
pi_218835750
Thank all! Die van Sony gaan op mijn Kerst lijstje :)
pi_218835787
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:30 schreef Ynske het volgende:
Ik ben fan van de fresh n Rebel hoofdtelefoons, hele fijne oorschelpen en goede noisecancelling
Ik heb een clam anc
Werewolf
  zondag 21 september 2025 @ 17:18:51 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_218836240
Hier oortjes van Bose, HP en Oneplus en ze zijn allemaal prettig en toereikend. Koptelefoon werkt hier niet vanwege bril.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 21 september 2025 @ 20:00:14 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218837847
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 17:18 schreef Troel het volgende:
Hier oortjes van Bose, HP en Oneplus en ze zijn allemaal prettig en toereikend. Koptelefoon werkt hier niet vanwege bril.
Irritant is dat he. Ik zou zo graag een koptelefoon willen gebruiken, maar ik zie niks zonder bril.

Overigens zou ik ook ogen laten testen bij terugkerende hoofdpijn. Ik bleek prisma's nodig te hebben (ik kijk horizontaal flink scheel en verticaal een beetje) en met de juiste bril heb ik echt heel veel minder hoofdpijn. Terwijl m'n zicht volgens de optometrist en ortoptist 125% ofzo was. Alleen dus wel dubbel en op drukke dagen met veel lezen of autorijden ofzo kon ik dan echt migraine-achtige hoofdpijn hebben incl spugen.

Goede reminder dit om m'n ogen weer eens te laten meten trouwens.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218837985
Mijn man combineert bril wel met een koptelefoon. Hij kan door oorproblemen geen oordopjes verdragen en heeft pas meerdere koptelefoons gepast. Als ik het goed heb zat de Bose die over het oor valt het beste maar dat zal per persoon verschillen.
  zondag 21 september 2025 @ 20:48:40 #50
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_218838261
ik draag altijd bril met mijn koptelefoon en mijn man ook :D Zowel de sony wh's als de airpods max
pi_218838285
Mijn slaapkamermuur is nu roze, de blossom variant 8-) Badkamer moet nog, die wordt jadegroen, geen saliegroen want dat vond ik toch net te donker, alleen is er tussen de naden van de muur en het plafond wat gips uitgebrokkeld dus dat moet ik eerst opvullen. Geen idee waarmee, daar moet ik nog voor googlen.
En ik kocht vijf plantjes voor in de badkamer, want planten in de badkamer O+
Verder heb ik de kleding van ex, wat nog in een kwart van de kledingkast hing, naar boven gegooid waardoor ik nu meer kastruimte heb. Ga ik die van de week herinrichten.

Oortjes en koptelefoons gebruik ik niet. Als ik muziek luister, doe ik dat op vol volume :+ en mijn foon hou ik aan mijn oor of zet ik op speaker.
If they say
pi_218838553
Ik heb bril op met hoofdtelefoon

Nu niet want slapies
Werewolf
pi_218838726
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn slaapkamermuur is nu roze, de blossom variant 8-) Badkamer moet nog, die wordt jadegroen, geen saliegroen want dat vond ik toch net te donker, alleen is er tussen de naden van de muur en het plafond wat gips uitgebrokkeld dus dat moet ik eerst opvullen. Geen idee waarmee, daar moet ik nog voor googlen.
En ik kocht vijf plantjes voor in de badkamer, want planten in de badkamer O+
Verder heb ik de kleding van ex, wat nog in een kwart van de kledingkast hing, naar boven gegooid waardoor ik nu meer kastruimte heb. Ga ik die van de week herinrichten.

Oortjes en koptelefoons gebruik ik niet. Als ik muziek luister, doe ik dat op vol volume :+ en mijn foon hou ik aan mijn oor of zet ik op speaker.
Wij zweren bij Renoband voor het herstellen van stucwerk maar als het echt de overgang tussen plafond en muur is, kan je beter kitten.

Muziek op vol volume is 1 van de dingen die ik wil blokken met de noise cancelling ;) Zoals vanmiddag in een trampolinepark.
Of als ik me terugtrek in de Legokamer en de kinderen hoor ruziemaken/zingen/meedansen/gillen/hard lachen.
pi_218839004
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 21:51 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zweren bij Renoband voor het herstellen van stucwerk maar als het echt de overgang tussen plafond en muur is, kan je beter kitten.

Muziek op vol volume is 1 van de dingen die ik wil blokken met de noise cancelling ;) Zoals vanmiddag in een trampolinepark.
Of als ik me terugtrek in de Legokamer en de kinderen hoor ruziemaken/zingen/meedansen/gillen/hard lachen.
Ah, ja, nee, dan heb je idd een noise cancelling oording nodig :Y

Net gekeken voor Renoband en het stukje wat afgebrokkeld is, is niet heel diep dus dan kan dat denk ik ook wel daarop gesmeerd worden. Klusnoob hier :@
En dank! :)
If they say
pi_218839319
Uhm, de akoestiek in mijn slaapkamer is veranderd door één laag verf :?
Er moet nog een tweede laag op, zag ik net :')
If they say
pi_218839859
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Irritant is dat he. Ik zou zo graag een koptelefoon willen gebruiken, maar ik zie niks zonder bril.
Ik gebruik mijn Sony gewoon over de bril, waarom zou dat niet kunnen?

Cancelt iets minder noise, maar nog steeds plenty.

Een beengeleidingskoptelefoon lukte mij niet met bril.
pi_218840783
Ik houd koptelefoon met bril ook niet heel lang vol, gaat dan toch irriteren door de druk die mijn bril op mijn hoofd zet.
pi_218840796
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 09:30 schreef Bami het volgende:
Ik houd koptelefoon met bril ook niet heel lang vol, gaat dan toch irriteren door de druk die mijn bril op mijn hoofd zet.
Vind ik ook niet optimaal zitten, met bril. Mijn gewone bril met dunne pootjes zit wel beter met koptelefoon dan mijn drogisterij leesbrilletje met bredere pootjes.
pi_218840816
Bril is wel een goede, maar ik wil vooral een zichtbare zodat mijn collega's zien dat ik ze niet hoor. Want ooit zal ik toch weer op kantoor zitten, neem ik aan.
pi_218840915
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 09:35 schreef exode het volgende:
Bril is wel een goede, maar ik wil vooral een zichtbare zodat mijn collega's zien dat ik ze niet hoor. Want ooit zal ik toch weer op kantoor zitten, neem ik aan.
Dat werkt ook bij kinderen :Y

Dat was de reden waarom ik een simpele van de action had gekocht. Man vond dat ook een goed plan maar die simpele koptelefoon zat niet lekker met zijn bril dus hij is de winkel langs gegaan om te passen welke wel lekker zat.
  maandag 22 september 2025 @ 10:07:09 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218841156
Ik voel toch altijd druk van mijn bril met koptelefoon. Of achter m'n oor bij koptelefoons die op je oor duwen zegmaar. Of op het pootje van mijn bril bij die koptelefoons die eroverheen gaan. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er ook geen 300 euro voor over.

En muziek op vol volume: ja. Maar ook hardlopen met in-ears en werken met in-ears...maar voor de zichtbaarheid en comfort zou ik dus graag een koptelefoon willen.

En oorwarmers trouwens. Mutsen zijn ook niet optimaal met een bril.
pi_218841229
Ik heb in ears tijdens het sporten. En echt niet op hoog volume tenzij de muziek in de sportschool hardstaat, dan dus wel. Maar hoe vaak mensen tegen me praten in de sportschool en ik dus gebaar 'even wachten' maar ze tetteren gewoon door. Dan heb ik de helft niet gehoord voordat ik mijn muziek of tv programma op pauze heb kunnen zetten.

Of ik moet misschien een shirt aan doen met 'NU EVEN NIET!' Maar goed,ik vind het best gezellig om te kletsen maar in de sportschool ben ik vaak aan het overleven, laat me met rust.
pi_218841510
Met hardlopen heb ik van die botgeleidings dingen. Oortjes blijven niet zitten en mijn koptelefoon vind ik veel te warm als ik sport.
pi_218841575
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:50 schreef Nijna het volgende:
Met hardlopen heb ik van die botgeleidings dingen. Oortjes blijven niet zitten en mijn koptelefoon vind ik veel te warm als ik sport.
Heb ik ook met hardlopen. Ook omdat ik dan het verkeer nog voldoende kan horen en met oortjes vind ik dat veel minder (en het gevoel dat ik ze elk moment zou kunnen verliezen)
pi_218842563
Ben ik nou serieus de enige die oortjes én koptelefoons niet kan velen? Iets op mijn hoofd trek ik niet en iets in mn oren al helemaal niet. Behalve oordopjes om te slapen en dan nog maar eentje :')
If they say
pi_218842592
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:17 schreef exode het volgende:
Ik heb in ears tijdens het sporten. En echt niet op hoog volume tenzij de muziek in de sportschool hardstaat, dan dus wel. Maar hoe vaak mensen tegen me praten in de sportschool en ik dus gebaar 'even wachten' maar ze tetteren gewoon door. Dan heb ik de helft niet gehoord voordat ik mijn muziek of tv programma op pauze heb kunnen zetten.

Of ik moet misschien een shirt aan doen met 'NU EVEN NIET!' Maar goed,ik vind het best gezellig om te kletsen maar in de sportschool ben ik vaak aan het overleven, laat me met rust.
Kijk jij zo vriendelijk?
Mij spreekt bijna nooit iemand aan in de sportschool.
pi_218842695
Exode lijkt me júist iemand die altijd mensen aantrekt die willen babbelen! :D
pi_218842824
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Ben ik nou serieus de enige die oortjes én koptelefoons niet kan velen? Iets op mijn hoofd trek ik niet en iets in mn oren al helemaal niet. Behalve oordopjes om te slapen en dan nog maar eentje :')
Nee hoor! Ik heb er ook een hekel aan. Het is dat ik vanwege mijn armblessure nu voor het werk meer mijn koptelefoon op moet omdat ik anders er niets naast kan doen tijdens het bellen, maar ik vind het helemaal niet fijn.

In mijn vorige baan had ik bij manifestaties een in ear omdat ik vooral veel rond moest lopen en zaken moest regelen/organiseren en continue gebeld werd. Maar ook daar was ik blij als ik dat ding weer uit kon doen.
  maandag 22 september 2025 @ 13:09:33 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218842879
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 12:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Oordopjes om mee te slapen vind ik dan weer kut. Die voel je zitten en als je erop gaat liggen, doet het pijn...

Ik heb inears met zachte uiteindes en custom zwemoordoppen. Zitten allebei echt prima.
pi_218842903
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:00 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Nee hoor! Ik heb er ook een hekel aan. Het is dat ik vanwege mijn armblessure nu voor het werk meer mijn koptelefoon op moet omdat ik anders er niets naast kan doen tijdens het bellen, maar ik vind het helemaal niet fijn.

In mijn vorige baan had ik bij manifestaties een in ear omdat ik vooral veel rond moest lopen en zaken moest regelen/organiseren en continue gebeld werd. Maar ook daar was ik blij als ik dat ding weer uit kon doen.
Das iig niet vrijwillig dragen ;)
Hoe is het eigenlijk met je arm, en de rest?

Tink, ik heb zachte oordopjes voor het slapen en meestal voel ik die niet. En als wel, gaat ie mn andere oor in en lig ik op de andere kant.
If they say
pi_218843150
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kijk jij zo vriendelijk?
Mij spreekt bijna nooit iemand aan in de sportschool.
Hele verhalen altijd en echt ik zie er niet uit na 10 minuten sporten.
pi_218843502
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das iig niet vrijwillig dragen ;)
Hoe is het eigenlijk met je arm, en de rest?

Tink, ik heb zachte oordopjes voor het slapen en meestal voel ik die niet. En als wel, gaat ie mn andere oor in en lig ik op de andere kant.
Lief dat je het vraagt!

Met mijn arm gaat het kut. De breuken zijn geheeld, maar mijn schouder is is een frozen shoulder geworden.. Dat had de fysiotherapeut ook al wel verwacht gezien de combinatie met de elleboogbreuk, ik had nog de hoop dat het mij niet zou gebeuren, maar helaas. :{ Mijn biceps doet het ook nog steeds niet en ik kan mijn nog steeds niet verder buigen dan 92 graden... dus bellen en bv koffie drinken tegelijk gaat niet, vandaar de koptelefoon :X
pi_218843579
Wat balen Taxi! En pijnlijk vooral :{
  maandag 22 september 2025 @ 16:18:38 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_218844075
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 14:50 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt!

Met mijn arm gaat het kut. De breuken zijn geheeld, maar mijn schouder is is een frozen shoulder geworden.. Dat had de fysiotherapeut ook al wel verwacht gezien de combinatie met de elleboogbreuk, ik had nog de hoop dat het mij niet zou gebeuren, maar helaas. :{ Mijn biceps doet het ook nog steeds niet en ik kan mijn nog steeds niet verder buigen dan 92 graden... dus bellen en bv koffie drinken tegelijk gaat niet, vandaar de koptelefoon :X
Ik voel met je mee. Hopelijk helpt de fysio net zoals het mij helpt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218844143
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 14:50 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt!

Dikke knuffel
Werewolf
pi_218844314
@taxibabe, wat naar dat het zo slecht gaat met je arm :N Hopelijk kan de fysiotherapeut je helpen met die frozen shoulder en ga je binnenkort verbetering merken. Sterkte en beterschap!

Op aanraden van hier heb ik vandaag de huisarts gebeld, ik moest meteen vanmiddag langskomen en ik ben niet gek - de huisarts voelde ook een verdikking. Hij gaat ervan uit dat het hormonaal is, omdat de pijn rondom mijn cyclus optreedt en de verdikking dan ook erger wordt, maar wil het wel verder laten uitzoeken. Ik mag dus voor een mammografie en een echo. Met een wachttijd van 21 dagen, daar schrok zelfs de huisarts wel een beetje van. Opzich had ik wel zonder deze extra stress gekund :X
pi_218844890
Tnx voor al jullie lieve woorden! O+
De fysiotherapeut helpt ook echt wel, het is vooral mijn eigen mindset. Toen het allemaal net was gebeurd dacht ik ff een paar weken gips en een paar weken therapie en dan ben ik er wel weer. Dus voor mijn eigen gevoel duurde het al langer dan ik had gedacht en ondanks al mijn inzet met trouw 2/3 keer per dag netjes de oefeningen doen is het toch een frozen shoulder geworden.

De fysiotherapeut gaf aan het bijna onvermijdelijk was en dat we ons nu vooral gaan richten op de strekking en buiging van elleboog. En met de schouder lichte oefeningen binnen mijn pijngrens en de verwachting is dat het nog zeker 3/4 jaar gaat duren.. :(
pi_218844948
Dat is wel best lang wachten @Schanu :o
Maar in de tussentijd er maar vanuit gaan dat het hormonaal is :*

@taxibabe wat balen dat het ondanks het netjes doen van de oefeningen een frozen shoulder geworden is. En een lang herstel voor de boeg nog :{ :*
pi_218844952
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 16:50 schreef Schanu het volgende:
@:taxibabe, wat naar dat het zo slecht gaat met je arm :N Hopelijk kan de fysiotherapeut je helpen met die frozen shoulder en ga je binnenkort verbetering merken. Sterkte en beterschap!

Op aanraden van hier heb ik vandaag de huisarts gebeld, ik moest meteen vanmiddag langskomen en ik ben niet gek - de huisarts voelde ook een verdikking. Hij gaat ervan uit dat het hormonaal is, omdat de pijn rondom mijn cyclus optreedt en de verdikking dan ook erger wordt, maar wil het wel verder laten uitzoeken. Ik mag dus voor een mammografie en een echo. Met een wachttijd van 21 dagen, daar schrok zelfs de huisarts wel een beetje van. Opzich had ik wel zonder deze extra stress gekund :X
Fijn dat je zo snel bij de huisarts terecht kon, maar best een lange wachttijd, 21 dagen :*
Wel goed dat hij het ondanks dat hij niks geks verwacht, wel even laat checken!

@taxibabe, he getver wat beroerd. Volgens mij heb je niet zo heel veel invloed of iets wel of niet een frozen shoulder wordt, is het meer geluk dan inzet zeg maar... Maar wel balen. Daar ben je wel een tijdje zoet mee helaas.
Sterkte :*
pi_218846463
21 dagen vind ik best lang.. zeker bij zoiets...

Taxibabe sterkte ermee.

Ik ben trots op iets waar ik eigenlijk niet trots op mag zijn... Bij de jongste in de klas zit een ventje die hem elke keer bewust zeer doet, in z'n kruis schoppen en duwen enz, vandaag had m'n kind niet z'n beste dag en was het blijkbaar in 1x zat en heeft het kind in z'n kruis geschopt en een klap gegeven...
Ik kreeg dus mail van de meester dat er een incident geweest was en dat m'n zoon morgen in de ochtendpauze binnen moet blijven... hey prima, maar dikke high five dat hij eindelijk een grens heeft getrokken!
S. 2014
J. 2016
pi_218847403
Daar mag je wel gewoon trots op zijn hoor gm87. Van je af kunnen bijten is alleen maar goed, iets zelf starten niet. Hopelijk heeft hij hem goed geraakt en is het nu gelijk klaar.
pi_218847501
Goed voor zichzelf opgekomen! @gewoonmezelf87

En soms denken leerkrachten ook 'goedzo' ;) omdat ze de voorgeschiedenis kennen. Maar geweld goedkeuren niet kan.
pi_218848541
Mag je best trots op zijn hoor. Zo’n pestkop mag heus eens een koekje van eigen deeg krijgen. ;)
Hoeft geen gewoonte te worden maar het idee van: voor jezelf opkomen, is toch een belangrijke ervaring/les. :)
pi_218848592
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 22:57 schreef Hupje het volgende:
Goed voor zichzelf opgekomen! @:gewoonmezelf87

En soms denken leerkrachten ook 'goedzo' ;) omdat ze de voorgeschiedenis kennen. Maar geweld goedkeuren niet kan.
Tuurlijk denken we dat weleens!

Ik was vrijdag bij de kinderboerderij en een van de kinderen was naar een alpaca aan het spugen.
Een andere moeder zei. Je zou toch hopen dat ie terugspuugt. En daarna, misschien niet zo netjes om te zeggen…
Ik zei toen iets terug in de trant van.. dan leert ze het wel meteen af

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 23-09-2025 10:25:53 ]
pi_218848646
Wat goed van je zoon Gewoonmezelf, als woorden niet lukken dan is het goed dat hij een keer heeft teruggeslagen. Hopelijk is de pester ervan geschrokken en houdt die nu op.
pi_218848719
Ik vrees dat het niet de laatste x was, het zijn 2 kinderen die alle ruimte krijgen en waar dingen afgedaan worden als "jongensgedrag" vorig jaar heeft er 1 mn zoon een bloedneus gebeukt "voor de grap" School schiet hier echt te kort maar goed dat is een andere discussie.
S. 2014
J. 2016
pi_218849105
Goed dat hij voor zichzelf opgekomen is!
Alleen jammer dat je vermoedt dat het hiermee niet afgelopen gaat zijn :{
Maar hopelijk voor school ergens een trigger dat ze het serieuzer gaan nemen dan als de kinderen die nooit fysiek worden dit ineens wel worden omdat de andere kinderen te ver blíj́ven gaan..
  dinsdag 23 september 2025 @ 10:17:37 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218849318
Pfoeh, dat vind ik best heftig. In kruis schoppen, een bloedneus slaan...en dat blijkbaar structureel. Zou je dat niet met de directie kunnen bespreken?

Ik heb mijn oudste ziek op de bank. Al een paar dagen flink hoesten - echt als een zeehond - en nu vanochtend zoveel keelpijn dat ze niet meer wilde eten. Dan maar een dagje bijtanken bij mama op de bank.
pi_218850165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:17 schreef Tink89 het volgende:
Pfoeh, dat vind ik best heftig. In kruis schoppen, een bloedneus slaan...en dat blijkbaar structureel. Zou je dat niet met de directie kunnen bespreken?

Ik heb mijn oudste ziek op de bank. Al een paar dagen flink hoesten - echt als een zeehond - en nu vanochtend zoveel keelpijn dat ze niet meer wilde eten. Dan maar een dagje bijtanken bij mama op de bank.
Na die bloedneus heb ik kind en moeder zelf aangesproken, kreeg ik nog een "standje" van school dat ik t via hun had moeten doen...
Toen ben ik wel lichtjes uit m'n plaat gegaan...
Maar verder veranderd er dus weinig, ik blijf moeder en kind er zelf op aanspreken maar met een moeder die het afdoet als jongensgedrag en mijn zoon die onder groepsdruk dan toch maar weer met m speelt is het lastig.

Beterschap voor je oudste.
S. 2014
J. 2016
pi_218850831
Wij hebben een ouder op school gehad. En zij was biebmoeder. Tijdens de kleine pauze hadden er geen klassen bieb en dan ging ze bij de deur gaan “observeren”.
Haar kind was nogal vaak betrokken bij opstootjes. Maar dat haar kind n meestal de aanstichter was zag ze niet.
Als dan de klas naar binnen kwam ging ze vlot kinderen aanspreken. En niet op een aardige pedagogische manier, zeg maar…
En zeggen dat ze dat niet hoefde te doen, maar dat wij dat als leerkracht wel deden was aan dovemansoren. Het was immers haar kind.
pi_218851430
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:26 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben een ouder op school gehad. En zij was biebmoeder. Tijdens de kleine pauze hadden er geen klassen bieb en dan ging ze bij de deur gaan “observeren”.
Haar kind was nogal vaak betrokken bij opstootjes. Maar dat haar kind n meestal de aanstichter was zag ze niet.
Als dan de klas naar binnen kwam ging ze vlot kinderen aanspreken. En niet op een aardige pedagogische manier, zeg maar…
En zeggen dat ze dat niet hoefde te doen, maar dat wij dat als leerkracht wel deden was aan dovemansoren. Het was immers haar kind.
Oh ik laat het meestal wel aan de leerkrachten over, ik ben er immers vaak niet bij..maar dit kind speelt ook vaak buiten dus vandaar dat ik m zelf aansprak
S. 2014
J. 2016
pi_218851638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:17 schreef Tink89 het volgende:

Beterschap, klinkt als wat het vriendje van mijn jongste vorige week had. Inmiddels weer aan het opknappen gelukkig, nu klaagde mijn jongste over keelpijn... :+ hopen dat het daarbij blijft...

@gewoonmezelf87, wat goed dat hij van zich af heeft getrapt! Misschien niet een pedagogisch verantwoord antwoord, maar wellicht moet dat joch het maar een keer voelen zelf.
Krijgt die jongen ook straf als hij trapt enzo?
pi_218851849
Helaas werkt ‘pedagogisch verantwoord’ ook niet altijd. :')
pi_218852321
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:46 schreef vencodark het volgende:
Helaas werkt ‘pedagogisch verantwoord’ ook niet altijd. :')
😇
pi_218858228
Wij hebben dat ook altijd gezegd hoor. Geweld is niet de bedoeling, maar als iemand anders begint, mag je van ons in gelijke munt terugbetalen O-).

Hopelijk helpt het @gewoonmezelf87 want ik vind fysieke aanvallen op structurele basis wel heel ver gaan. Belachelijk dat de school daar niet meer werk van maakt (en jouw zoon nu wel gelijk moet nablijven... ik hoop maar dat die andere jongen dat ook geregeld moet).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218860152
Soms zijn er van die dagen dat er echt aan alle kanten aan me getrokken wordt. En dan schiet ik overal tekort :{
Stom.
Zo zat ik vandaag op hete kolen bij een overleg op het werk (daar was het niet mijn werkdag, maar zo werkt dat op onze school) omdat ik op tijd klaar moest zitten voor een webinar en tijdens dat webinar moest ik me ook nog verplaatsen naar de kantine van de tennisclub en weer terug -O- en dan is dat ook nog geen quality time met kind, zeg maar.
Die moet trouwens nog woordjes leren voor een toets en is dus alleen maar aan het protesteren, want heeft geen zin. Zucht.
pi_218860235
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:26 schreef Hupje het volgende:
Soms zijn er van die dagen dat er echt aan alle kanten aan me getrokken wordt. En dan schiet ik overal tekort :{
Stom.
Zo zat ik vandaag op hete kolen bij een overleg op het werk (daar was het niet mijn werkdag, maar zo werkt dat op onze school) omdat ik op tijd klaar moest zitten voor een webinar en tijdens dat webinar moest ik me ook nog verplaatsen naar de kantine van de tennisclub en weer terug -O- en dan is dat ook nog geen quality time met kind, zeg maar.
Die moet trouwens nog woordjes leren voor een toets en is dus alleen maar aan het protesteren, want heeft geen zin. Zucht.
Pffff
pi_218860701
En dan denk ik, ik moet vaker nee zeggen. Maar ja, zo'n webinar is wanneer het is, werkdag of niet. En bijspijkeren moet je toch als leerkracht. Ik heb al in geen jaren meer een officiële cursus buiten de deur gedaan, omdat ik het niet gepland krijg in mijn prive tijd.
En toch voel ik me dan schuldig :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog taart voorbereiden voor de jarige van deze week. Want morgen zit ook weer vol van 7 tot 21u *O* :')
pi_218861440
Dikke knuffel voor iedereen
Werewolf
pi_218863174
Gratis tip voor wie er nog geen plannen heeft op zaterdag 4 oktober, op https://www.qmusicparty.n(...)tent=homepage_banner kun je bij aankoop van één verpakking van iets van Unilever (Knorr, Unox, Calvé etc.) twee tickets voor het Q-music feest krijgen. Ik denk dat ze er niet vanaf komen :D

Hetzelfde weekend is overigens het weekend van de wetenschap, voor iedereen die elders in Nederland woont of die muziek verschrikkelijk vindt. Vorig jaar ben ik naar iets in de buurt geweest met de kinderen, vonden ze geweldig! En ze hebben ook genoeg voor volwassenen.

Succes Hupje! En morgen is weer een nieuwe, hopelijk betere, dag!
pi_218863727
Nu moet Z. zaterdag afzwemmen.
Afgelopen dinsdag had ze een oproep voor haar BMR-inenting. Maar omdat ik er niet op wilde gokken dat ze precies zaterdag last van bijwerkingen zou hebben (5 á 10 dagen) ben ik niet gegaan en ga de volgende ronde.

Lag ze vanmorgen (alsnog) in mijn bed over te geven. :% -O-
pi_218863797
@vencodark Ahw, beterschap!
pi_218863802
Beterschap @vencodark, hopelijk is ze zaterdag voldoende opgeknapt :*
  donderdag 25 september 2025 @ 10:19:22 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218864771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:32 schreef FlyingFish het volgende:
Gratis tip voor wie er nog geen plannen heeft op zaterdag 4 oktober, op https://www.qmusicparty.n(...)tent=homepage_banner kun je bij aankoop van één verpakking van iets van Unilever (Knorr, Unox, Calvé etc.) twee tickets voor het Q-music feest krijgen. Ik denk dat ze er niet vanaf komen :D

Hetzelfde weekend is overigens het weekend van de wetenschap, voor iedereen die elders in Nederland woont of die muziek verschrikkelijk vindt. Vorig jaar ben ik naar iets in de buurt geweest met de kinderen, vonden ze geweldig! En ze hebben ook genoeg voor volwassenen.

Succes Hupje! En morgen is weer een nieuwe, hopelijk betere, dag!
Ik moest heel hard lachen om je insinuatie dat je niet van muziek houdt als je niet naar een Q music feest wilt. Ik wil niet naar zo'n feest en ben toch echt een heel grote muziekliefhebber.

Beterschap Venco!

En Hupje: je mag best nee zeggen. En scholing mag gewoon onder schooltijd of op studiedagen, daar moeten ze dan op school ruimte voor maken. Je hebt er volgens de cao gewoon recht op... Die webinar, had je die niet kunnen opnemen en terugkijken bijvoorbeeld? Is niet hetzelfde als live vragen kunnen stellen, maar had misschien wel stress gescheeld.

Mijn man staat ook voor de klas en is daar harder in geworden: al die extra uren worden vaak niet betaald en gooien roet in onze gezinsplanning die eindelijk een beetje werkbaar is. Dus tenzij het écht, écht niet anders kan, is hij er niet. Hij heeft gelukkig wel een fijne vaksectie die daarin zo veel mogelijk meedenkt. Het scheelt dat ze bijna allemaal kleine kinderen hebben.
pi_218864924
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik moest heel hard lachen om je insinuatie dat je niet van muziek houdt als je niet naar een Q music feest wilt. Ik wil niet naar zo'n feest en ben toch echt een heel grote muziekliefhebber.

Beterschap Venco!

En Hupje: je mag best nee zeggen. En scholing mag gewoon onder schooltijd of op studiedagen, daar moeten ze dan op school ruimte voor maken. Je hebt er volgens de cao gewoon recht op... Die webinar, had je die niet kunnen opnemen en terugkijken bijvoorbeeld? Is niet hetzelfde als live vragen kunnen stellen, maar had misschien wel stress gescheeld.

Mijn man staat ook voor de klas en is daar harder in geworden: al die extra uren worden vaak niet betaald en gooien roet in onze gezinsplanning die eindelijk een beetje werkbaar is. Dus tenzij het écht, écht niet anders kan, is hij er niet. Hij heeft gelukkig wel een fijne vaksectie die daarin zo veel mogelijk meedenkt. Het scheelt dat ze bijna allemaal kleine kinderen hebben.
Dan heb je de verkeerde klemtoon gelezen :D ik bedoelde die als in die specifieke muziek, wat ik me heel goed voor kan stellen (ik ga ook niet, mede om die reden :D).

Verder eens over je stukje over bijscholing, alleen vind ik het hebben van kleine kinderen van geen belang. Werkdagen op maandag en dinsdag betekent gewoon alleen beschikbaar op die dagen. Wat je de rest van de week doet gaat hen niet aan.
Ik werk nooit op donderdag bijvoorbeeld. Zou dat prima kunnen onder schooltijd, maar gewoon geen zin in. Donderdag is mijn dag om dingen te regelen, boodschappen te doen, andere benodigdheden te kopen etc. Als ik die dag toch ga werken loopt mn hele thuisplanning in de soep. En zelfs als ik verder niets hoef te doen is donderdag gewoon mijn relax-game-dagje. Alleen voor dingen die ik echt leuk vind maak ik uitzonderingen.
pi_218865195
Verloofde is toevallig deze week de discussie aangegaan met haar directie. Ze hebben dit schooljaar 8 studiedagen waarvan 6 op haar vrije dagen en en ze verwachten dat ze er alle 6 is.

Nou schermen ze in het PO al snel met de normuren etc, maar dat is een ondoordringbare kluwe van uren. Je kan het eigenlijk niet narekenen.

Ik vind het een rare constructie uberhaupt in het onderwijs, ze noemen het lesvrije uren, geen parttime dagen. Leuk als je die dagen vrij hebt vanwege kinderen, mantelzorg, ander werk, vrijwilligerswerk etc.

Dus nou ja, ze heeft nu aangegeven dat ze er voor 3 terugkomt (1 was afgelopen maandag) en dat ze maar moeten aangeven welke 3 het belangrijkste zijn. En als zij vinden dat dat niet overeenkomt met haar jaaruren, ze dat gedetailleerd mogen aanleveren.
pi_218865305
Hier ook een vrouw in het onderwijs, veel studiedagen vallen op haar vrije dagen maar gelukkig is de directeur van haar school daar niet heel strict in. Ze moet er een bepaald aantal bijwonen en de rest mag ze laten zitten. Want het zit echt niet in haar uren, als ze al die dagen extra moet komen opdraven zou ze zoveel meer werken dan waarvoor ze op contract staat en betaald krijgt. Nog los van het feit dat het hier thuis niet haalbaar is. Ik draai al op voor alle flexibiliteit rondom de kinderen, juist omdat vrouwlief dat niet kan (dus ziekte, studiedagen op de school van de kinderen, etc). Dat betekent voor mij dat ik regelmatig thuis moet werken en ook vaak met de kinderen erbij. En dat trek ik eigenlijk maar nauwelijks. Als daar ook nog eens bijna maandelijks een studiedag bij komt voor vrouwlief op haar vrije dag, waardoor ik die dagen thuis ook nog extra op zou moeten vangen, zou ik daar echt niet blij van worden (understatement).

Dus ik sluit mij aan bij de rest, je mag echt wel opkomen voor jezelf @Hupje!

En wat goed dat jouw verloofde daar een grens in heeft getrokken @exode! ^O^

Beterschap voor Z, Venco! Hopelijk knapt ze snel en goed op en kan het afzwemmen zaterdag wel doorgaan.
pi_218866430
Bij ons krijg je een studiedag die op je vrije dag valt officieel terug op een andere dag. Alleen leuk in theorie maar in de praktijk lastig want geen mensen over die dan je groep overnemen.
pi_218869981
Het klinkt makkelijk als jullie het zo zeggen. Maar in de praktijk is dat toch anders. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scholing onder schooltijd kan niet op deze school, er is geen vervanging dus dan moet je klas thuisblijven... Dat vind ik geen optie. Sommige fulltimers doen het wel.
"Studiedagen zitten in je taakuren" zeggen ze. Ik heb nu wel de afspraak dat ik op niet-werkdagen 'mijn best doe' om aan te sluiten, maar er niet altijd ben ivm mijn andere werk. Want iedereen wordt elke studiedag verwacht en er wordt die dag gemeld waarom wie later is enz.
Dus tja, de cultuur op mijn school is er niet echt naar om het anders te doen.
En mijn valkuil is dat als je met een groep mensen moet overleggen, ik wel eens op een niet-werkdag kom omdat ik dichtbij woon en het dan het makkelijkst is. Nou ja, voor het werk dan. Want ik zit dan constant in die spagaat dat er door werk en thuis aan mij wordt getrokken en ik overal tekort doe.
pi_218870010
Maar goed, zullen we het over iets anders hebben :P

Ik heb dit weekend buurt bbq en ik vind het eigenlijk best spannend want ik ken lang niet iedereen hier uit de buurt en ben helemaal niet zo sociaal aangelegd. (Zit niet voor niks op Fok! ;))
pi_218870436
3 op een rij :P
Ik dacht trouwens dat kinderen minder ziek zijn als ze ouder worden, maar de mijne heeft nu echt te pas en te onpas wat. -O- Wéér niet fit.
pi_218870875
Gisteren kwam er een energielabel mannetje.

En uiteraard is dat niet goed gegaan. De helft van het rapport klopt niet. En niet omdat hij de informatie niet heeft. Geen idee waarom hij andere dingen heeft gerapporteerd.
Al onze ramen zijn bijvoorbeeld geregistreerd als gewoon dubbel glas terwijl we overal HR++ hebben. Hij heeft letterlijk ter plekke HR++ genoteerd. En van alle facturen foto's gemaakt. En dat is 1 van de vele dingen.

Dus ja, ik heb een pittige mail gestuurd. Zo slordig.
pi_218870892
Echt he @exode Dan had je beter zelf hún werk kunnen doen. :(
Dat vind ik tot nu toe ook bij mijn ervaringen met makelaars en notarissen.
  donderdag 25 september 2025 @ 22:49:16 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_218871493
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:25 schreef exode het volgende:
Gisteren kwam er een energielabel mannetje.

En uiteraard is dat niet goed gegaan. De helft van het rapport klopt niet. En niet omdat hij de informatie niet heeft. Geen idee waarom hij andere dingen heeft gerapporteerd.
Al onze ramen zijn bijvoorbeeld geregistreerd als gewoon dubbel glas terwijl we overal HR++ hebben. Hij heeft letterlijk ter plekke HR++ genoteerd. En van alle facturen foto's gemaakt. En dat is 1 van de vele dingen.

Dus ja, ik heb een pittige mail gestuurd. Zo slordig.
Het houdt ook niet op bij jullie he?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218871568
Maar wat is het nut van zo'n energielabel mannetje als je niet van plan bent om te gaan verhuizen? Ik vond dat zo'n onzin dat we dat moesten aanvragen, al ging dat toen nog met een invulformuliertje en wat foto's aanleveren. Zonde van het geld.

Maar Hupje, zijn ook alle studiedagen daadwerkelijk nuttig voor je? Want daar zou je wel kritisch in kunnen zijn en alleen de krenten uit de pap vissen, dat is misschien een goede eerste stap. Verder herken ik het wel hoor, ik wil ook graag mijn werk netjes afronden waardoor ik vaak te lang door werk. Maar die tijd krijg ik gewoon tvt terug.
pi_218871788
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
Maar wat is het nut van zo'n energielabel mannetje als je niet van plan bent om te gaan verhuizen?
Extra woz belasting betalen :P
Wij kregen een brief met het verzoek om foto's van je huis op te sturen voor de waardebepaling voor de woz. Ja dahag. Mag ik extragratis meer betalen zeker. En ik heb ook qua privacy helemaal geen vertrouwen in de opslag van dat soort data. Ze sturen maar iemand langs die komt kijken als ze zo nodig willen.

quote:
Maar Hupje, zijn ook alle studiedagen daadwerkelijk nuttig voor je?
Het merendeel niet, hoor _O- Maar in het kader van 'schoolontwikkeling' wordt er dan iets nieuws door de strot geduwd, terwijl het vorige nog niet eens goed geïmplementeerd is.
Met de dag van de leraar hebben we altijd een stichting brede studiedag op een fancy plek ver weg met een afsluitende borrel. Ik weet niet voor wie ze die borrel doen. Niet voor ons schoolteam, want wij zijn allemaal weg zodra het officiële programma af is _O- En toch gaan (moeten!!) we daar elk jaar weer met z'n allen komen opdraven.
De meeste studiedagen zijn trouwens studiemiddagen geworden dit jaar. Kun je eerst voor de klas staan en daarna scholing. En wanneer je dan je klas opruimt en voorbereid voor de volgende dag moet je zelf maar bedenken. Ook zo fijn.

Maar dus. Het is wel heel leuk werk, met de leerlingen! :@ :D
pi_218872463
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
Maar wat is het nut van zo'n energielabel mannetje als je niet van plan bent om te gaan verhuizen? Ik vond dat zo'n onzin dat we dat moesten aanvragen, al ging dat toen nog met een invulformuliertje en wat foto's aanleveren. Zonde van het geld.

Maar Hupje, zijn ook alle studiedagen daadwerkelijk nuttig voor je? Want daar zou je wel kritisch in kunnen zijn en alleen de krenten uit de pap vissen, dat is misschien een goede eerste stap. Verder herken ik het wel hoor, ik wil ook graag mijn werk netjes afronden waardoor ik vaak te lang door werk. Maar die tijd krijg ik gewoon tvt terug.
Korting op de hypotheekrente :) En het was gratisch voor ons vanuit de hypotheekverstrekker.

Maar goed, 50% was positief, alleen ons adres en de afmetingen van de ramen kloppen. Echt bizar slecht.
pi_218873023
Wat balen @exode -O-. Weer energie steken in bedrijven die hun werk niet goed doen. En dan zitten de posters hier vaak in een spagaat omdat je zowel je werk als je gezin niet tekort wil doen. Ik denk dat deze meneer daar totaal geen last van heeft...

@Hupje vervelend is dat. Onze oudste heeft zo ongeveer ook de helft van de lesuren op school moeten missen door ziekte. Het is zo ontzettend frustrerend. Het schooljaar net begonnen en dan alweer een achterstand weg moeten werken. En geen idee hoe lang het nog gaat duren -O-.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218873500
Wat slecht van dat energielabel, @exode, de pech op dat soort vlakken stapelt zich ook wel echt op bij jullie :o

Hier was mijn oudste deze week ook weer 'ziek', 2e keer thuis gebleven terwijl we in de 3e schoolweek zitten. Dat belooft wat voor de komende tijd, en mijn rek in het thuiswerken met kind(eren) erbij is er ook wel een keer uit.

Ik kwam gisteravond tot de ontdekking dat ik zelf het ziekenhuis moest bellen voor een afspraak, stond op de doorverwijzing maar die had ik niet goed doorgelezen. Ben ervan uitgegaan dat ik gebeld zou worden. Dus vanmorgen direct gebeld, gaf de medewerkster aan de telefoon door dat ik ben doorverwezen voor een reguliere mammografie, terwijl ik doorverwezen had moeten worden naar de diagnosepoli omdat het gaat om een afwijking. Dus nu heeft ze de afspraak omgebouwd, en kon ik dus ook geen afspraak maken want voor die poli wordt je wel gebeld voor een afspraak. Zucht. Enige voordeel is dat ik daar sneller aan de beurt zal zijn dan de genoemde termijn van 21 dagen want dat is dus de wachttijd voor de reguliere mammografie. Al maakt het ondertussen waarschijnlijk geen verschil meer met de vertraging die het nu al heeft opgelopen omdat ik pas vandaag belde.
pi_218873558
Dat is lekker verwarrend Shanu! Goed dat je gebeld hebt.

Ik was vanochtend ook bij de huisarts met B en voor mezelf. B heeft een knobbel onder zijn tepel die pijn doet. Google leerde ons al dat het zeer waarschijnlijk hormonaal is. Dat bevestigde de huisarts ook.

Voor mezelf vanwege de hormonale migraine, ik krijg nu pijnstilling en tabletten tegen de misselijkheid. Over 4 maanden weer terug om te kijken of het werkt. En jaarlijkse checkup voor mijn vele moedervlekken, sproeten etc. 1 plekje moet ik even in de gaten houden, dus over 3 maanden weer terug. En uiteraard eerder als de plek verandert.

EN
Gecheckt of ik ooit geprikt ben op hondenallergie, nou nee dus. Heel verhaal maar de conclusie is dat ik in ieder geval niet allergisch reageer op honden. (ik kom regelmatig in huizen waar een hond leeft, ook een hele dag).
Dus de laatste praktische hobbel is wel een soort van genomen.
pi_218874491
De energielabel mijnheer gesproken, enorm frustrerend gesprek. Ik denk ook niet dat hij me nog aardig vindt. Wat een idioot echt.

Het is echt bizar met wat voor argumemten en tips hij kwam (ipv een airco hadden we beter zonwering kunnen doen, er hangen rolluiken blinde!). Maar hij gaat het rapport opnieuw bekijken en aanpassen indien nodig. Het meest bijzondere was;
'In je rapportage staat dat wij een tussenwoning van 80 vierkante meter hebben'
'Ja dat klopt'
'Nou nee, wij hebben een hoekwoning van 89 vierkante meter'
'Weet u dat zeker?'

Oh nee, nu je het zegt, ik heb wel buren aan mijn huis gebouwd zitten, vreemd nooit eerder gezien. :? En inderdaad we hebben 10% van ons huis afgebroken, vonden we leuk.
  vrijdag 26 september 2025 @ 11:33:04 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218874576
:D 8)7
Weet u dat zeker! :o :D Wat een knurft!
pi_218874797
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:25 schreef exode het volgende:
De energielabel mijnheer gesproken, enorm frustrerend gesprek. Ik denk ook niet dat hij me nog aardig vindt. Wat een idioot echt.

Het is echt bizar met wat voor argumemten en tips hij kwam (ipv een airco hadden we beter zonwering kunnen doen, er hangen rolluiken blinde!). Maar hij gaat het rapport opnieuw bekijken en aanpassen indien nodig. Het meest bijzondere was;
'In je rapportage staat dat wij een tussenwoning van 80 vierkante meter hebben'
'Ja dat klopt'
'Nou nee, wij hebben een hoekwoning van 89 vierkante meter'
'Weet u dat zeker?'

Oh nee, nu je het zegt, ik heb wel buren aan mijn huis gebouwd zitten, vreemd nooit eerder gezien. :? En inderdaad we hebben 10% van ons huis afgebroken, vonden we leuk.
Stond er geen camera bij van bananasplit ofzo? 8)7

En @BE knurft O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218874847
Heb je ook gevraagd of het adres wel klopt? Misschien heb je niet alleen nieuwe buren maar zelfs een heel nieuw adres.

Met zoveel fouten zou ik denken dat hij de verkeerde aantekeningen erbij heeft gepakt en een totaal ander huis voor ogen heeft.
pi_218875405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:08 schreef Elleska het volgende:
Heb je ook gevraagd of het adres wel klopt? Misschien heb je niet alleen nieuwe buren maar zelfs een heel nieuw adres.

Met zoveel fouten zou ik denken dat hij de verkeerde aantekeningen erbij heeft gepakt en een totaal ander huis voor ogen heeft.
Ik vroeg of hij aantekeningen door elkaar had gehaald. Vond ie niet leuk.
pi_218875442
Wat een knurft.. weet je dat je een fout maakt is tot daar aan toe, dat kan gebeuren, hoe irritant ook. Maar dat je je fouten niet toe geeft, daar kan ik ook echt niet tegen!
pi_218875724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 13:14 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een knurft.. weet je dat je een fout maakt is tot daar aan toe, dat kan gebeuren, hoe irritant ook. Maar dat je je fouten niet toe geeft, daar kan ik ook echt niet tegen!
Het lijkt meer op mansplainen. "Nou mevrouwtje, het is mijn werk, ik denk dat ik toch echt wel weet wat ik gezien heb." :') Ik zie het zo voor me...

Op mijn werk heb ik het ook wel eens gehad. De manager IT dacht mij wel even uit te leggen dat het niet bestond dat 'mijn' systeem geen verschillende rollen en rechten had. Ik moest door een hoepeltje springen door een rollen- en rechtenmatrix aan te leveren. Tja, dat wil ik best doen hoor, maar er is er maar 1. Nou dat kon dus niet, vond hij (ok, het is niet ideaal/wenselijk, dat snap ik ook wel, maar dat maakt het nog niet onwaar). :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218875810
Jammer voor hem dat hij de verkeerde treft, want ik laat niet los nu, zijn toon veranderde ook toen ik net als hem met waardes, cijfers en termen ging gooien.

Ik ga niet de discussie aan over interpretatie verschillen, wel over meetbare afwijkingen. Zeker als deze voor ons nadelig uitpakken. >:)

Maar uh, veel leuker: de kans op een hond in huis wordt steeds groter. Verloofde geeft aan dat ze het wel meer ziet zitten inmiddels. We zijn ons al maanden aan het verdiepen, in de verschillende rassen, nadelen, voordelen, extra gedoe, etc etc etc. Ik heb fokkers gesproken, stichtingen die buitenlandse honden opvangen, kortom ik heb me vooral enorm verdiept. Ook zijn er 4 gezinnen in de straat die recent een puppy hebben gekocht, 1 Labradoodle, 1 teckel, 1 Cockapoo en 1 Golden retriever. En ja ik ben zo'n type die dan allemaal vragen gaat stellen.

En daar is toch wel uitgekomen dat ik (en de kinderen) gewoon heel graag een Golden Retriever wil. De kinderarts van B raadde een niet verharende hond juist af met zijn allergien. Dus dat heeft de zoektocht behoorlijk beinvloed. Buiten dat ik de beesten er geweldig uit vind zien, denk ik dat het karakter het beste bij ons gezin zou passen.

Verloofde heeft het laatste woord en nee zeggen mag absoluut. Ik ga absoluut niet aandringen of wat dan ook. De kinderen weten niet dat we er zo serieus mee bezig zijn overigens. Die denk dat we nog steeds kamp 'Nee, doe maar niet' zijn.
pi_218875965
“Weet u dat zeker!?” _O-
pi_218876702
Het zijn vaak de huidschilfers die voor reactie zorgen, Kunnen jullie niet een paar dagen op een hond passen van iemand? Dan merken jullie snel genoeg of hij reageert.

Overigens is hier de hond in huis nemen de beste keus ooit geweest, ondanks het vreselijk vroege opstaan, de bananen in zijn oren, de puberteit waar hij in glijdt is het zo'n verrijking van ons leven. En de band die hij en de kinderen samen hebben is Goud, de blijheid als 1 van hun thuiskomt of het "drogen" van tranen.. O+

Het is alleen een iets groot uitgevallen knuffelbeer
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_218876847
Ooooh een hond @exode, wat leuk O+ en golden retrievers zijn fantastische goedzakken, toen ik kind was hadden we er ook 1 O+

Ik heb woensdagochtend mijn afspraak, dat ging heel vlot opeens, ben ik er ook mooi snel weer vanaf.

Bijna weekend!
pi_218877117
Om B maak ik me geen zorgen, die is getest en reageert totaal niet op honden of in huizen waar honden zijn. Zijn beste vriend heeft een hond en dat gaat harstikke goed, ook logeren daar gaf geen enkele reactie. Maar een hond die niet verhaart neemt meer pollen mee naar binnen en veroorzaakt meer stof zeg maar. En daar reageert B wel op. Dus vandaar het advies van de kinderarts.

Ik maakte me lichtelijk zorgen om mezelf, dit omdat ik vorig jaar in Zweden heel heftig reageerde op ons vakantiehuisje. In dat huisje waren honden toegestaan. Dat huisje was bij nadere inspectie ook hartstikke stoffig, vooral onze slaapkamer was extreem stoffig. Ik ben allergisch voor huisstofmijt, maar ik wilde gewoon een soort van zekerheid. Want het zou natuurlijk heel naar zijn als we tot hele grote vreugde van mezelf en de kinderen een hond in huis zouden nemen en ik vervolgens wel allergisch voor blijk te zijn.

Dus een hond betekent wel vaker stofzuigen, nog vaker _O-

En ach wat een enorme schat GM! Heerlijke vrolijkerd.
pi_218877775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 16:17 schreef exode het volgende:
Om B maak ik me geen zorgen, die is getest en reageert totaal niet op honden of in huizen waar honden zijn. Zijn beste vriend heeft een hond en dat gaat harstikke goed, ook logeren daar gaf geen enkele reactie. Maar een hond die niet verhaart neemt meer pollen mee naar binnen en veroorzaakt meer stof zeg maar. En daar reageert B wel op. Dus vandaar het advies van de kinderarts.

Ik maakte me lichtelijk zorgen om mezelf, dit omdat ik vorig jaar in Zweden heel heftig reageerde op ons vakantiehuisje. In dat huisje waren honden toegestaan. Dat huisje was bij nadere inspectie ook hartstikke stoffig, vooral onze slaapkamer was extreem stoffig. Ik ben allergisch voor huisstofmijt, maar ik wilde gewoon een soort van zekerheid. Want het zou natuurlijk heel naar zijn als we tot hele grote vreugde van mezelf en de kinderen een hond in huis zouden nemen en ik vervolgens wel allergisch voor blijk te zijn.

Dus een hond betekent wel vaker stofzuigen, nog vaker _O-

En ach wat een enorme schat GM! Heerlijke vrolijkerd.
Ooh op die manier, dan begreep ik het verkeerd.
Momenteel is hij in de rui en zuig ik 2x per dag, anders is t niet te doen :D
S. 2014
J. 2016
pi_218881438
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:58 schreef exode het volgende:

[..]
Korting op de hypotheekrente :) En het was gratisch voor ons vanuit de hypotheekverstrekker.

Maar goed, 50% was positief, alleen ons adres en de afmetingen van de ramen kloppen. Echt bizar slecht.
Jemig wat slecht! Het lijkt wel of hij 2 woningen door elkaar gehaald heeft ofzo, met zijn tussenwoning...

Oeh spannend, de honden-ontwikkelingen. Succes met uitzoeken, afwegen, overwegen enzovoort. Klinkt al wel alsof jullie in de buurt komen van het doorhakken van een knoop :*

@Schanu, maar goed dat je belde en dat je volgende week kan komen!

@gewoonmezelf87 wat een leukerd
  zaterdag 27 september 2025 @ 09:29:12 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218881763
Exode, een goede (!) robotstofzuiger doet wonderen. Met de juiste filters enz.

Ik zit weer te wachten bij turnles. Het weekend is onbedoeld heel erg druk en daar baal ik van.
pi_218881795
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Exode, een goede (!) robotstofzuiger doet wonderen. Met de juiste filters enz.

Ik zit weer te wachten bij turnles. Het weekend is onbedoeld heel erg druk en daar baal ik van.
Daar hebben we ons wel eens in verdiept maar er zit een afstapje tussen de woonkamer en keuken. Daarnaast moeten we dan alsnog de bank stofzuigen, dat doen we (lees verloofde) ook 1 x per week.
pi_218881798
Hoe gaat het met Z, Venco? Kan ze afzwemmen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 september 2025 @ 10:07:03 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218882100
@Venco, ik duim dat ze kan afzwemmen.

Ik hoor ouders zo klagen over het wachten bij zwemles en nu ook met musicalles. Maar ik geniet zo van die momentjes lekker rustig zitten, luisterboek op en wat borduren oid.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218882176
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 09:31 schreef exode het volgende:
Hoe gaat het met Z, Venco? Kan ze afzwemmen?
Lief dat je er naar vraagt. :)
Ja, die was alleen die donderdag ziek/zwak/diarree.
Maar heb haar vrijdag ook nog thuis gehouden. Zoon had ook buikpijn etc, die bleef ook thuis. :P

Maar ze zijn allebei weer beter en Z. gaat afzwemmen! *O*
pi_218882183
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 10:07 schreef Ynske het volgende:
@:venco, ik duim dat ze kan afzwemmen.

Ik hoor ouders zo klagen over het wachten bij zwemles en nu ook met musicalles. Maar ik geniet zo van die momentjes lekker rustig zitten, luisterboek op en wat borduren oid.
Z. heeft zwemles van 15:30-17:00, dus meestal sta ik thuis te koken. :')
pi_218882339
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 10:07 schreef Ynske het volgende:
@:venco, ik duim dat ze kan afzwemmen.

Vind ik ook, maar het ligt ook aan de locatie. Echt naast het zwembad moeten zitten vind ik wel vervelend, en man ook. Kijklessen worden dus bij voorkeur op de ander afgeschoven. Maar gewoon op de tribune of in de kantine zitten, prima! En in het voorjaar ga ik een extra rondje lopen, ook prima.
pi_218882358
Wat leuk Venco, veel succes en plezier voor en met Z vandaag *O*
pi_218882681
Ik ga altijd wandelen tijdens de zwemles. Het is mij te druk met babbelende ouders en spelende kinderen in de kantine. Ik ga juist voor de ontprikkeling ^O^ Het is heerlijk wandelen in de natuur naast het zwembad O+
pi_218882690
Succes met afzwemmen Z

Wij hebben momenteel een abonnement bij de Da vorige week vrijdag zijn een heel stel tanden en kiezen van onze kat getrokken. In eerste instantie leek het goed te gaan maar woensdag toen ik thuis kwam dacht ik even in de gaten houden. Donderdag vond ik dat hij nog heel veel kwijlde en hij stonk ook. Dus gebeld die ochtend kon ik terecht gaten waar tanden en kiezen hadden gezeten waren wat ontstoken. Ze hebben zijn bek gespoeld en dat moesten we thuis ook gaan doen. Vrijdag word ik terwijl ik net uit de bus na schoolreisje stap gebeld door mijn dochter dat hij niet wil eten en blaast naar alles en iedereen. DA weer gebeld kon om 18:15 terecht om 19:30 was ik thuis met kat. AB nu, bloedonderzoek gehad en medicatie tegen misselijkheid. Vanmorgen naar de DA geweest om te laten spoelen weer morgen proberen we het zelf. Hopelijk knapt hij nu wel op. Woensdag weer controle. Gelukkig net salaris gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 27-09-2025 11:55:26 ]
pi_218882871
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:31 schreef F_r het volgende:
Succes met afzwemmen Z

Wij hebben momenteel een abonnement bij de Da vorige week vrijdag zijn een heel stel tanden en kiezen van onze kat getrokken. In eerste instantie leek het goed te gaan maar woensdag toen ik thuis kwam dacht ik even in de gaten houden. Donderdag vond ik dat hij nog heel veel kwijlde en hij stonk ook. Dus gebeld die ochtend kon ik terecht gaten waar tanden en kiezen hadden gezeten waren wat ontstoken. Ze hebben zijn bek gespoeld en dat moesten we thuis ook gaan doen. Vrijdag word ik terwijl ik net uit de bus na schoolreisje stap gebeld door mijn dochter dat hij niet wil eten en blaast naar alles en iedereen. DA weer gebeld kon on 18:15 terecht om 19:30 was ik thuis met kat. AB nu, bloedonderzoek gehad en medicatie tegen misselijkheid. Vanmorgen naar de DA geweest om te laten spoelen weer morgen proberen we het zelf. Hopelijk knapt hij nu wel op. Woensdag weer controle. Gelukkig net salaris gehad.
AB is eigenlijk zelden nodig na een gebitsbehandeling. Heb je wel pijnstilling/ontstekingsremmer meegekregen? En weet je of er na het trekken ook nog röntgenfoto’s zijn gemaakt? Als de klachten blijven aanhouden zouden het namelijk ook wortelrestanten kunnen zijn, dus goed dat jullie hem zo in de gaten houden.
pi_218882927
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
AB is eigenlijk zelden nodig na een gebitsbehandeling. Heb je wel pijnstilling/ontstekingsremmer meegekregen? En weet je of er na het trekken ook nog röntgenfoto’s zijn gemaakt? Als de klachten blijven aanhouden zouden het namelijk ook wortelrestanten kunnen zijn, dus goed dat jullie hem zo in de gaten houden.
Hij kreeg en krijgt nog myloxidyl en hexagel ze hebben geen foto meer gemaakt hij moet woensdag terug dan opper ik dat meteen. Of als het slechter gaat bel ik ervoor.
pi_218883001
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:57 schreef F_r het volgende:

[..]
Hij kreeg en krijgt nog myloxidyl en hexagel ze hebben geen foto meer gemaakt hij moet woensdag terug dan opper ik dat meteen. Of als het slechter gaat bel ik ervoor.
Oh dat is in elk geval pijnstillend/ontstekingsremmend ^O^
Foto moet wel onder narcose, dus ik duim gewoon mee dat het tegen die tijd beter gaat. Wellicht heeft ie gewoon echt pech gehad en toch een bacteriële infectie.
pi_218883321
Succes met afzwemmen Z! *O*

En jullie treffen het wel met incompetente lui @exode :')
Maar honden-plannen klinken goed!
(Tip: gooi hem/haar op jonge leeftijd gelijk in de verzekering, er komen weer prijsstijgingen aan in oktober :+ )
pi_218886961
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:28 schreef Candaasje het volgende:
Succes met afzwemmen Z! *O*

En jullie treffen het wel met incompetente lui @:exode :')
Maar honden-plannen klinken goed!
(Tip: gooi hem/haar op jonge leeftijd gelijk in de verzekering, er komen weer prijsstijgingen aan in oktober :+ )
Narcose ben ik geen voorstander van zo kort op elkaar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 27 september 2025 @ 19:59:04 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218887085
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 10:19 schreef vencodark het volgende:

[..]
Z. heeft zwemles van 15:30-17:00, dus meestal sta ik thuis te koken. :')
Hoe is het afzwemmen gegaan?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218888878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:59 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoe is het afzwemmen gegaan?
Top. :)
Ze mocht na afloop op de foto met zo’n haaien-mascotte, kinderen en ouders wachten, maar ze bevroor helemaal en ineens waren er tranen want ze durfde er ook niet langs te lopen om naar mij toe te komen. :D
Ze houdt daar helemaal niet van dus dat sloegen we even over. :P
In de middag naar de stad geweest waar ze haar zoveelste knuffel mocht uitkiezen en gaatjes O+ laten prikken.

Volgende week starten we met het B/C Turbo traject.
  zondag 28 september 2025 @ 07:31:52 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218889756
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 23:41 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ze mocht na afloop op de foto met zo’n haaien-mascotte, kinderen en ouders wachten, maar ze bevroor helemaal en ineens waren er tranen want ze durfde er ook niet langs te lopen om naar mij toe te komen. :D
In de middag naar de stad geweest waar ze haar zoveelste knuffel mocht uitkiezen en gaatjes O+ laten prikken.

Gefeliciteerd!

Kregen jullie niet het advies om een paar weken niet te zwemmen met nieuwe gaatjes?
pi_218889777
Fijn dat ze het diploma heeft gehaald @vencodark Ik snap nooit waarom er zo'n heisa bij moet met mascottes enz. Snap heel goed dat ze dat niks vond :P
pi_218889907
quote:

[..]

Super. Ik snap het heel goed dat ze het niet leuk vond.
Werewolf
pi_218890118
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 07:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Kregen jullie niet het advies om een paar weken niet te zwemmen met nieuwe gaatjes?
Nee, we hebben het bij 2 juweliers nagevraagd maar dat is geen probleem. Gewoon draaien en druppelen.
Voorzichtig met omkleden etc.
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 07:50 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat ze het diploma heeft gehaald @:vencodark Ik snap nooit waarom er zo'n heisa bij moet met mascottes enz. Snap heel goed dat ze dat niks vond :P
Nou, ze maken er echt een feestje van met muziek, ballonnen etc. Gezellige boel en zat kinderen die dat bij zo’n mascotte heel leuk vinden.
Dat had ze een paar jaar terug in Disney ook al, die figuren vind ze gewoon niet zo interessant en ongemakkelijk. :P
pi_218890122
quote:

[..]

Yeah, wat fijn!

B en C gecombineerd? Ik wist niet dat dat bestond. Ik zag bij Juul wel een groot verschil toen ze C had, ineens zwom ze veel steviger zeg maar. Bij B was het af en toe nog een spartelende hond, nu zwemt ze gewoon echt.
pi_218890131
Vandaag is mijn moeder jarig *O* Ze neemt ons allemaal mee uit lunchen. Het leuke is dat het de oude sportkantine is waar ik voetbalde en korfbalde.
Daarna ben ik afgedraaid denk ik (ik heb een nogal aanwezige familie).
pi_218890177
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:25 schreef exode het volgende:

[..]
Yeah, wat fijn!

B en C gecombineerd? Ik wist niet dat dat bestond. Ik zag bij Juul wel een groot verschil toen ze C had, ineens zwom ze veel steviger zeg maar. Bij B was het af en toe nog een spartelende hond, nu zwemt ze gewoon echt.
Je doet me even twijfelen aan hoe het zit.
In het overzicht staat B/C diploma, 4 maanden, ¤490.
Dus volgens mij zwemmen ze eerst voor B (natuurlijk), en daarna ga je gelijk door voor C.
Ik zie nergens staan dat B diploma alléén 4 maanden en ¤490 kost en daarna C óók nog eens.
Volgens mij is het echt gewoon 1 pakket wat je afneemt. :)
Mijn zoon deed dit traject in 2020, dat ging ook zo, of ik moet mij heel sterk vergissen. :')

Morgen eens goed navragen. :) :?

[ Bericht 7% gewijzigd door vencodark op 28-09-2025 09:46:30 ]
pi_218890218
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 09:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je doet me even twijfelen aan hoe het zit.
In het overzicht staat B/C diploma, 4 maanden, ¤490.
Dus volgens mij zwemmen ze eerst voor B (natuurlijk), en daarna ga je gelijk door voor C.
Ik zie nergens staan dat B diploma alléén 4 maanden en ¤490 kost en daarna C óók nog eens.
Volgens mij is het echt gewoon 1 pakket wat je afneemt. :)
Mijn zoon deed dit traject in 2021, dat ging ook zo, of ik moet mij heel sterk vergissen. :')

Morgen eens goed navragen. :) :?

Als het bij je zoon ook zo was, zal het wel kloppen, toch?

Juul had B binnen 6 lessen volgens mij, C duurde heel wat langer. Ik heb me verder nooit verdiept in turbolessen,maar ik weet dat meerdere kinderen in de klas bij Juul het wel deden. Maar die deden allemaal een A/B pakket.
pi_218890240
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:41 schreef exode het volgende:

[..]
Als het bij je zoon ook zo was, zal het wel kloppen, toch?

Juul had B binnen 6 lessen volgens mij, C duurde heel wat langer. Ik heb me verder nooit verdiept in turbolessen,maar ik weet dat meerdere kinderen in de klas bij Juul het wel deden. Maar die deden allemaal een A/B pakket.
Ja, ik moest echt even kijken in de foto’s van 2020, net voor de 2e lockdown hadden ze de C-zwemmers gebeld om ‘s avonds af te komen zwemmen want daarna zou de boel weer op slot gaan. _O-
Zoon had A. in juni en in december had hij C. :)

Stom dat ik dan toch even twijfel terwijl 4 maanden pér diploma B en C echt belachelijk zou zijn. :{w
pi_218890332
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 09:45 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, ik moest echt even kijken in de foto’s van 2020, net voor de 2e lockdown hadden ze de C-zwemmers gebeld om ‘s avonds af te komen zwemmen want daarna zou de boel weer op slot gaan. _O-
Zoon had A. in juni en in december had hij C. :)

Stom dat ik dan toch even twijfel terwijl 4 maanden pér diploma B en C echt belachelijk zou zijn. :{w
Voor 'gewone' zwemlessen is 4 maanden voor C zelfs wat weinig. Maar voor Turbo is dat natuurlijk heel anders. :)
pi_218890593
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:58 schreef exode het volgende:

[..]
Voor 'gewone' zwemlessen is 4 maanden voor C zelfs wat weinig. Maar voor Turbo is dat natuurlijk heel anders. :)
Ja, dat zijn 2 lessen achter elkaar, 1,5 uur.
Z. heeft voor A. ook Turbo gedaan. Met mijn zoon merkte ik echt dat die 45 minuten qua traject zo traag ging. Ik wilde er nu zsm vanaf, ze is tenslotte ook al ruim 7,5.
pi_218891061
Yeah voor het zwemdiploma Venco! En groot gelijk dat ze zo'n mascotte niks vindt ;)

Hier haalden beide dochters hun B diploma volgens mij binnen 2 maanden na hun A diploma. Hoe lang de oudste vervolgens over C deed weet ik niet eens meer, maar dat ging ook vrij vlot omdat ze met het afzwemmen voor B al grotendeels meezwom met de kinderen die afzwommen voor C :') Dus 4 maanden voor B en C met turbozwemmen lijkt mij heel realistisch.

Ik heb gedoe op mijn werk met een grote deadline aankomende dinsdag. Dat levert zoveel stress op dat ik gistermiddag maar weer ben ingelogd om verder te werken. Heb wel aardig wat werk kunnen verzetten omdat het rustiger werkt dan tijdens werkdagen waarop ik toch steeds gestoord wordt.
pi_218891725
Succes met de deadline schanu

Pff zwemdiploma's . Ik weet dat dochter sneller ging dan zoon maar ben vooral heel blij dat het klaar is, zoon vind zwemles een ramp dus 3x per week leuren was ik wel zat.

Wat een heerlijke herfstdag vandaag, net 4 km gelopen met Kids en Cooper, nu koffie en straks nog een verjaardag ( waar ik geen zin in heb maar goed 😜)
S. 2014
J. 2016
pi_218894084
Klinkt als een fijne zondag @gewoonmezelf87

Ik had eerst rijbeurt voor de wedstrijd van kind en na de lunch heb ik met vriend 2 auto's gewassen in het zonnetje en met kind een deel van zijn kledingkast opgeruimd. Nu nog frietjes eten, heerlijke zondag zo O+
Bedenk me nu alleen dat ik hardlopen er dus vandaag bij ingeschoten is. Nou ja, pech. Of misschien na het eten nog.
  zondag 28 september 2025 @ 18:05:21 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218894163
Wij hebben morgen studiedag en gaan een dagje vegeteren in zwembad of dierentuin ofzo. Effe wat kiezen nog
  zondag 28 september 2025 @ 18:06:08 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218894168
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 09:24 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee, we hebben het bij 2 juweliers nagevraagd maar dat is geen probleem. Gewoon draaien en druppelen.
Voorzichtig met omkleden etc.
[..]

Piercers raden draaien ten zeerste af.
pi_218894311
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 18:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Piercers raden draaien ten zeerste af.
Maar daar was ik niet. :P
Ik ga maar even uit van de juwelier, thx. :)
pi_218894740
Venco, gefeliciteerd met Z haar diploma!

Exode, jij gefeliciteerd met je moeder :)

En Schanu, succes met je deadline.

Ik bestelde net een nieuwe stofzuiger voor boven, de oude stinkt :') en ik schilderde de badkamer jadegroen. Das het kutte met kleurtjes bestellen, is het het of is het het niet. Tis wel goed zo 8-) Meteen maar de luxaflex eraf gehaald en in bad gewassen, die zijn ook weer schoon. Ook de ramen gelapt en ik bestelde een nieuw douchegordijn. Dat alles met de plantjes, maakt dat de badkamer nu mijn stempel heeft, yay 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 28-09-2025 19:45:46 ]
If they say
pi_218894914
Fijn mush! Zo’n frisse nieuwe start!

Wat fijn venco, dat het A diploma binnen is!

Schanu, stress door een deadline is niet fijn! Wel fijn dat wel lekker door hebt kunnen werken!

SPOILER
pi_218894960
Ach Hillie ;(
SPOILER
If they say
pi_218895038
Ach dat is verdrietig @hilliebillie

Ik heb de zenuwen. Van een tof huis hier in de buurt (denken we tenminste, ik ben er nog nooit binnen geweest) hoorden we dat de oude bewoner weg is en de erfgenamen het gaan fatsoeneren. Nu willen we een brief in de bus doen om te laten weten dat wij interesse hebben in het huis. Ik wil een goede indruk achterlaten en niet op tenen trappen. Dus dat is nog best lastig...
pi_218895240
Oeh, dat is wel een leuke kans hupje!
Ik snap dat je een briefje achter wil laten en daarin zorgvuldig wil zijn wat je opschrijft. Maar altijd goed om te laten weten dat je interesse hebt voor dat anderen dat doen!
  zondag 28 september 2025 @ 21:39:31 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218895480
Gewoon doen hoor Hupje.
De familie wil er waarschijnlijk eerder vroeg dan later vanaf.
Hier 2 deuren verderop (beide kanten op) worden woningen verkocht door nabestaanden. Beiden even duur. Beiden evenveel niks aan gedaan.
Eén ervan is inmiddels verkocht. De andere staat nog te koop.
Ik weet van beide families dat ze er snel vanaf willen/wilden.
En hoe handig is het als ze geen gedoe hoeven met een makelaar en zo.
pi_218899810
mensen we zijn te stil hier. Ik zal er zo wel even wat ingooien. Ff plaatje zoeken.
pi_218899834
Ik zag dus een aanbiedingvoor een pannenset van Tefal.
En daar zitten van die losse handvatten bij.
Nu vraag ik me af of dat handig is of niet. Want stel je pan zit vol met eten. En je moet nog het handvat erbij doen, wordt dat dan niet vies ofzo?
pi_218899958
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef amaranta het volgende:
Nu vraag ik me af of dat handig is of niet. Want stel je pan zit vol met eten. En je moet nog het handvat erbij doen, wordt dat dan niet vies ofzo?
Ik vraag me hetzelfde af. Jumbo heeft bij de spaaractie nu ook oa tefal pannen zonder handvat
  maandag 29 september 2025 @ 19:27:00 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218900067
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef amaranta het volgende:
Zoals ik het zie is het vooral handig voor het opstapelen in de kast. Ik zou het handvat erop zetten zodra ik zou gaan koken. Waarom pas later? En waarom zou het dan vies worden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218900085
Ik zag laatst een filmpje van een of andere Nederlandse tiktokster ofzo. Die sprak er lyrisch over (en had een link voor zo’n set met korting, dus dan vraag ik me altijd af echt dat dan is).

Ik ben sowieso geen tefal fan. Die pannen gaan hier veel minder lang mee dan andere merken. Maar een afneembaar handvat lijkt mij vooral, dat ik daar dan geen zin in heb om te wisselen. Dan hussel ik door m’n ene pan, en dan wil ik daarna door naar m’n andere bakpan om te roeren of vlees te flippen en dan moet ik ook m’n handvat nog wisselen (en daarna weer terug).

Maar ik heb het nooit geprobeerd dus misschien vat het mee. Maar hier zie ik het niet zitten in ieder geval
pi_218900101
Ik hou van handvaten aan mijn pannen O+ En geen issues in de lade met ruimtetekort qua pannen. Dus geen ervaring. Ik weet wel dat ik geen Tefal meer koop voor onze inductieplaat. Wij zijn hardleers want al aan onze 3e set koekepannen bezig en na een paar jaar gaan ze kapot.

Gisteren een enorm gezellige lunch gehad met mijn familie, het is nogal een bups (14 volwassenen en 2 kinderen) bij elkaar dus mijn moeder is al een paar jaar zo slim om ons gewoon allemaal mee uit lunchen te nemen. Het was heerlijk weer op het terras en de kinderen hadden plek genoeg om rond te rennen. En volgend jaar zijn we met 16 want zowel de bonusdochter als de bonusschoondochter van mijn zus zijn zwanger (hopelijk de juiste termen :D ).
Maar ik was daarna afgedraaid, ik ben al om 8 naar bed gegaan en ook vandaag was ik best moe.
pi_218900359
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:27 schreef livelink het volgende:

[..]
Zoals ik het zie is het vooral handig voor het opstapelen in de kast. Ik zou het handvat erop zetten zodra ik zou gaan koken. Waarom pas later? En waarom zou het dan vies worden?
Zo had ik er nog niet over nagedacht. Van te voren erop zetten.

Nou ja, waarom zou het vies worden. Stel de soep, of wat dan ook, komt tot de bovenkant van de kan, en jij moet dan nog het handvat eroverheen schuiven. Dan gaat er toch eten tussen het handvat zitten?
pi_218900375
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:29 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zag laatst een filmpje van een of andere Nederlandse tiktokster ofzo. Die sprak er lyrisch over (en had een link voor zo’n set met korting, dus dan vraag ik me altijd af echt dat dan is).

Ik ben sowieso geen tefal fan. Die pannen gaan hier veel minder lang mee dan andere merken. Maar een afneembaar handvat lijkt mij vooral, dat ik daar dan geen zin in heb om te wisselen. Dan hussel ik door m’n ene pan, en dan wil ik daarna door naar m’n andere bakpan om te roeren of vlees te flippen en dan moet ik ook m’n handvat nog wisselen (en daarna weer terug).

Maar ik heb het nooit geprobeerd dus misschien vat het mee. Maar hier zie ik het niet zitten in ieder geval
Budgetqueen ofzoiets? Zij was inderdaad de reden dat ik op die website ben gaan kijken.
pi_218900730
Pannen zonder handvat klinkt als een disaster waiting to happen in mijn geval :')

Net het 1e uur collecte gelopen voor de dierenbescherming, Dochter wilde graag mee, zo leuk om te zien hoe ze dat doet, en heel veel mensen zeggen dan toch geen nee O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 29 september 2025 @ 20:18:06 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218900741
Het doet mij heel erg denken aan van die camping-pannen. Die hebben dat ook altijd en tenzij je de handvaten er vast op kan klikken lijkt het mij vooral veel extra gedoe.

En 400 euro voor een pannenset???? Ik zou met de helft toekunnen geloof ik, heb je ook meteen geen ruimteprobleem meer.
pi_218900761
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:30 schreef exode het volgende:
Ik hou van handvaten aan mijn pannen O+ En geen issues in de lade met ruimtetekort qua pannen. Dus geen ervaring. Ik weet wel dat ik geen Tefal meer koop voor onze inductieplaat. Wij zijn hardleers want al aan onze 3e set koekepannen bezig en na een paar jaar gaan ze kapot.
De Buyer O+
pi_218900799
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De Buyer O+
Bedankt voor de tip :) Zodra deze pannen het begeven, weet ik waar ik moet kijken.
pi_218900810
Tevens
HandvaTTen.
Er komt geen wijn uit.
pi_218900816
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:22 schreef Vanyel het volgende:
Tevens
HandvaTTen.
Er komt geen wijn uit.
Dat denk jij.
pi_218900837
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:18 schreef BE het volgende:
Het doet mij heel erg denken aan van die camping-pannen. Die hebben dat ook altijd en tenzij je de handvaten er vast op kan klikken lijkt het mij vooral veel extra gedoe.

En 400 euro voor een pannenset???? Ik zou met de helft toekunnen geloof ik, heb je ook meteen geen ruimteprobleem meer.
Ah joh, ik keek net naar 4 nachten de Beekse Bergen met Oud en Nieuw en dat is ¤ 3000. Dan is dit een koopje.

En inmiddels is dat huisje blijkbaar geboekt want niet meer beschikbaar.
  maandag 29 september 2025 @ 20:27:29 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218900857
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:24 schreef exode het volgende:

[..]
Ah joh, ik keek net naar 4 nachten de Beekse Bergen met Oud en Nieuw en dat is ¤ 3000. Dan is dit een koopje.

En inmiddels is dat huisje blijkbaar geboekt want niet meer beschikbaar.
Maar op zich wel tof! En lekker vuurwerkvrij! :Y

Mja… wij gaan 2 nachten in een heel duur hotel in Singapore, wil je ook niet weten wat dat kost. ;) :@ In februari, met Oud en Nieuw is het al helemaal niet te doen. :X
Maar ik ben in dat hotel een paar keer geweest (op kosten van de host) en F 1x met mij en we willen de jongens het ook eens laten meemaken.

Maar dan nog vind ik 400 eur voor een pannenset echt superveel. :o
pi_218900883
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:18 schreef BE het volgende:

Ze zijn iets minder dan de helft.
pi_218900908
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:27 schreef BE het volgende:

[..]
Maar op zich wel tof! En lekker vuurwerkvrij! :Y

Mja… wij gaan 2 nachten in een heel duur hotel in Singapore, wil je ook niet weten wat dat kost. ;) :@ In februari, met Oud en Nieuw is het al helemaal niet te doen. :X
Maar ik ben in dat hotel een paar keer geweest (op kosten van de host) en F 1x met mij en we willen de jongens het ook eens laten meemaken.

Maar dan nog vind ik 400 eur voor een pannenset echt superveel. :o
Ja, wij hebben 2 jaar Oud en Nieuw in het Beekse Bergen resort gevierd waaronder vorig jaar. Het is fantastisch, maar wel 3x zo duur geworden.... Disneyland is net zo duur die periode.
pi_218901019
Ik heb toevallig net Beekse Bergen geboekt voor de kerstvakantie. 3 nachten in het hotel voor ¤1197 met 2 volwassenen, 3 kinderen. Ze hebben nu een 3e nacht gratis aanbieding.
pi_218901038
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb toevallig net Beekse Bergen geboekt voor de kerstvakantie. 3 nachten in het hotel voor ¤1197 met 2 volwassenen, 3 kinderen. Ze hebben nu een 3e nacht gratis aanbieding.
Helaas niet voor de huisjes. Ach het is een luxe probleem, maar ik weiger ¤3000 voor 4 nachten te betalen. Tenminste niet voor de Beekse Bergen.

En gaaf vooruitzicht! Je kan via je account extra's boeken en oa met een ranger naar een nachtverblijf is heel leuk.
pi_218901050
Oké, dus 2 handvatten voor 9 pannen en dan handvat verwisselen tijdens het koken als je 4 pannen op het vuur hebt staan. En dat gaat goed :')

Ik boekte net de treintickets met flinke korting voor Maastricht. Heen zelfs eerste klas, wat nog goedkoper was dan de volle mep normaliter.
En nu niet ziek worden want kan niet annuleren. Zoon zei al, zelfs al zijn we ziek, gaan we toch. En gelijk heeft ie :P
If they say
pi_218901059
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Oké, dus 2 handvatten voor 9 pannen en dan handvat verwisselen tijdens het koken als je 4 pannen op het vuur hebt staan. En dat gaat goed :')

Ik boekte net de treintickets met flinke korting voor Maastricht. Heen zelfs eerste klas, wat nog goedkoper was dan de volle mep normaliter.
En nu niet ziek worden want kan niet annuleren. Zoon zei al, zelfs al zijn we ziek, gaan we toch. En gelijk heeft ie :P
Dat vraag ik… :P
ik heb ze (nog) niet gekocht
pi_218901062
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:49 schreef exode het volgende:

[..]
Helaas niet voor de huisjes. Ach het is een luxe probleem, maar ik weiger ¤3000 voor 4 nachten te betalen. Tenminste niet voor de Beekse Bergen.

En gaaf vooruitzicht! Je kan via je account extra's boeken en oa met een ranger naar een nachtverblijf is heel leuk.
We zijn met schoonfamilie twee keer naar zo’n huisje geweest idd. Maar alle huisjes met goed zicht waren niet beschikbaar (en veel duurder) en dan vind ik het zonde van het geld. Nu wel goed zicht en met ontbijtbuffet erbij, en alles met ‘buffet’ er in worden de kinderen heel blij van.

Ranger safari hebben we een keer gedaan, dat was heel leuk. Nachtverblijf zal ik eens naar kijken, zag dat zo snel bij het boeken niet langskomen als optie.
pi_218901085
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat vraag ik… :P
ik heb ze (nog) niet gekocht
Das dan mazzel, scheelt je veel gedoe. En geld ;)

Over pannen gesproken...ik kook nog steeds in een pannenset die ik voor mn trouwen kreeg, 35 jaar geleden. Die pannen houden het langer vol dan ik :D
If they say
pi_218901122
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
We zijn met schoonfamilie twee keer naar zo’n huisje geweest idd. Maar alle huisjes met goed zicht waren niet beschikbaar (en veel duurder) en dan vind ik het zonde van het geld. Nu wel goed zicht en met ontbijtbuffet erbij, en alles met ‘buffet’ er in worden de kinderen heel blij van.

Ranger safari hebben we een keer gedaan, dat was heel leuk. Nachtverblijf zal ik eens naar kijken, zag dat zo snel bij het boeken niet langskomen als optie.
Je kan het pas na reserveren boeken. Via je account. Wij mochten oa de giraffen voeren :)
pi_218901136
Wij waren een kleine auto kwijt aan 4 weken Florida, maar ¤ 400 voor pannen vind ik veel te veel 🤣🤣
Wij doen het met Ikea pannen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 29 september 2025 @ 21:13:16 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_218901164
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das dan mazzel, scheelt je veel gedoe. En geld ;)

Over pannen gesproken...ik kook nog steeds in een pannenset die ik voor mn trouwen kreeg, 35 jaar geleden. Die pannen houden het langer vol dan ik :D
Een oud collega van mijn moeder was binnen een maand ofzo gescheiden. De pen die weggegeven werd schreef erg lekker en deed t veel langer. Inmiddels heeft de collega een dochter met mijn voornaam. Daarom weet ik t ook nog.

Morgen vertrekt nummer 2 naar Berlijn voor de werkweek. Zal rustig worden in huis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218901317
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pannen zonder handvat klinkt als een disaster waiting to happen in mijn geval :')

Net het 1e uur collecte gelopen voor de dierenbescherming, Dochter wilde graag mee, zo leuk om te zien hoe ze dat doet, en heel veel mensen zeggen dan toch geen nee O+
Dat van die pannen klinkt inderdaad verschrikkelijk. :D

Lekker dat de collecte wat opleverde. Daar doe je het toch voor. O+
Bij ons komen ze heeeeel vaak aan de deur dus ik moet toch meestal ‘nee’ zeggen.
Ik ga echt niet elke keer geven.
pi_218901326
Wij hebben tegenwoordig een gezamenlijke collecte week. En daarbuiten komen er niet zo veel. Ideaal!
pi_218901351
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Leuk leuk, ik mocht vanavond ook *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218901379
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 21:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Een oud collega van mijn moeder was binnen een maand ofzo gescheiden. De pen die weggegeven werd schreef erg lekker en deed t veel langer. Inmiddels heeft de collega een dochter met mijn voornaam. Daarom weet ik t ook nog.

Morgen vertrekt nummer 2 naar Berlijn voor de werkweek. Zal rustig worden in huis.
Zoo, das snel, een maand :D
Wel lief van je voornaam O+

Leeg huis dus. Heb er hier een die ik moet overhoren, voor scheikunde :')
If they say
pi_218901390
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:07 schreef exode het volgende:

[..]
Je kan het pas na reserveren boeken. Via je account. Wij mochten oa de giraffen voeren :)
Dat konden wij vanuit onze tuin toen al doen :P maar wel leuk zoiets, dat zouden mijn kinderen ook graag doen! Ik heb net gekeken, maar ze hebben nu alleen rondleidingen met een gids per voet (overdag) ter beschikking, en een privé gamedrive. Maar wellicht verandert dat nog, ik hou het in de gaten!
  maandag 29 september 2025 @ 22:23:00 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218901574
Als ik de stemming zo een beetje peil denk dat het OUD-panel tegen de pannen met losse handgreep stemt @amaranta

Maar... we kunnen nog even testen:
POLL

Oh, en hulde aan de collectelopers! _O_
  dinsdag 30 september 2025 @ 00:17:18 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_218902059
Losse handgrepen geeft wel het ultieme vakantiegevoel het hele jaar door.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218902106
Hier pannen van wmf (kookpannen en iets te grote wok) en van demeyere. Verder nog een set vierkante/rechthoekige bakpannen, aangeprezen door de keukenboer. Maar die gebruik ik zeer zelden. Vaak met iets van gehaktbrood, dat eerst rondom bruin moet bakken en daarna in de oven. Want daar kunnen ze in (de grootste schuift zo in de rails,dat is dan wel handig).

De jongste is hier weer rond aan het gaan met de grote club actie. En ze zegt ook ‘heel veel mensen zeggen, daar doe ik eigenlijk niet aan mee, maar voor jou koop ik wel een lootje’. Toch de kracht van de kinderen denk ik.

Hier vanavond een fijn samenzijn gehad met de vriendengroep. Vele anekdotes opgehaald en inspiratie om ook namens de vrienden wat te vertellen bij de uitvaart. Filmpjes en foto’s teruggekeken ook.
Flink gelachen (en ook zeker wat tranen gelaten). Was fijn dat (bijna) iedereen er was.
pi_218902393
Wij krijgen altijd alleen maar het kwf aan de deur met collecte. Als Juul thuis is, loopt ze daarna mee met deze mevrouw langs de deuren :)
pi_218902491
Ik ben al zo lang van plan om zo’n sticker te bestellen voor bij de deurbel. KWF heb ik nog wel voor gedoneerd.
Mijn man kan letterlijk geen nee zeggen tegen die mensen. Ik doe de deur open ik zeg gewoon geen interesse en gooi de deur weer dicht. Overigens laatst reageerde er iemand super brutaal.
Ik zeg toch nee. Dan is het gewoon klaar hoezo ga je dan nog aandringen?
pi_218902520
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 07:53 schreef exode het volgende:
Wij krijgen altijd alleen maar het kwf aan de deur met collecte. Als Juul thuis is, loopt ze daarna mee met deze mevrouw langs de deuren :)
Dat is leuk! Zeker als het altijd dezelfde persoon is, en je bent een keer meegelopen, schept dan toch een band!

Hier staan ze de laatste tijd af en toe bij de supermarkt, of voor een goed doel, of voor het regionale dagblad ook wel eens.. maar dan heb ik daar echt geen zin in. Als ik boodschappen ga doen, dan wil ik niet bij binnen en/of buiten lopen daarvoor gestoord worden.

Ik moet zeggen dat ik aan de deur hier vaak wel voor de plaatselijke vereniging geef. Grotere goede doelen gaan aan het begin van het jaar. Elk jaar wat andere.

Kinderpostzegels doe ik eigenlijk ook altijd (al zijn ze dit jaar niet langs geweest bedenk ik me)
Vorig jaar had ik een gift gedaan (zo’n ‘pakket’ waar je uit kon kiezen). Daar hebben ze me nog drie keer voor gebeld of ik niet meer wilde geven. (Waarbij ze ook een keer twee keer in een uur gebeld hebben omdat ik de eerste keer niet opnam. Ik zat in vergadering, en dacht als een onbekend nummer twee keer in een uur belt zal het wel belangrijk zijn en heb ik de tweede keer opgenomen. Zo vaak bellen, daar vind ik wel iets van moet ik zeggen.
pi_218902557
Ik heb wel vaak verkopers aan de deur, die trekken zich geen reet aan van de sticker.

Het is inderdaad altijd dezelfde mevrouw van het kwf, Juul vindt het heel gezellig. B heeft ook wel eens mee gelopen.
pi_218902574
Ik heb een mix van ikea en hema pannen.

Kinderpostzegels gekocht en grote clubactie van mijn buurmeisje. Nu kwam de andere buur ook nog met de vraag of we grote clubactie loten wilden kopen.
Ik denk dat ik ze dan ook maar mijn QR code onder de neus duw hahaha.
Lot voor lot ofzo.
pi_218902589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:46 schreef exode het volgende:
Ik heb wel vaak verkopers aan de deur, die trekken zich geen reet aan van de sticker.

Het is inderdaad altijd dezelfde mevrouw van het kwf, Juul vindt het heel gezellig. B heeft ook wel eens mee gelopen.
Ja, hier zijn ook het steeds dezelfde mensen. Een buurman voor KWF en een buurvrouw voor ik meen de nier Stichting.

Clubactie ben ik wel blij dat we daar vanaf zijn. Mijn zoon heeft het destijds wel slim gespeeld. Het was die zaterdag burendag. Dus hij heeft de lootjes gewoon mee naar de barbecue genomen en daar iedereen aangesproken. Het jaar erop bedacht een van de kinderen die er ook was dat het ook een goed plan was. Dus hadden ze een beetje concurrentie aan elkaar.
pi_218902593
Maar hoe gevoelig zijn jullie allemaal voor de Postcodeloterij? Ik weiger dus om mee te spelen. Kan me niet schelen dat de hele straat miljonair wordt.
pi_218902625
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:53 schreef amaranta het volgende:
Maar hoe gevoelig zijn jullie allemaal voor de Postcodeloterij? Ik weiger dus om mee te spelen. Kan me niet schelen dat de hele straat miljonair wordt.
Ja, ik heb één lot :') Al vanaf het begin eigenlijk. Hebben ze alleen mooi pech als we idd wat zouden winnen want mooi niet dat ik de deur dan open doe he. Ze weten mn bankrekeningnummer 8-)
If they say
pi_218902637
quote:
Mijn zwager werkt er en wij zijn de enige in de familie zonder lot. Totaal geen interesse in.
pi_218902661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ja, ik heb één lot :') Al vanaf het begin eigenlijk. Hebben ze alleen mooi pech als we idd wat zouden winnen want mooi niet dat ik de deur dan open doe he. Ze weten mn bankrekeningnummer 8-)
Het gaat me eigenlijk niet zozeer om het wel of niet opendoen van de deur voor Winston. Maar meer dat mensen doen alsof ze lid zijn vanwege de goede doelen, maar eigenlijk gewoon hun buren niet gunnen dat zij wel zouden winnen en zijzelf niet.

De Postcodeloterij is immers de enige loterij waarvan je weet dat je hem niet gewonnen hebt als de prijs op jouw postcode valt. Als ik geen staatslot koop en de prijs valt toevallig op dat lot, dan kom ik dat nooit te weten.
Bij de Postcodeloterij ga je altijd weten dat je niet gewonnen hebt als die op jouw postcode valt. En daar zit volgens mij de trigger voor heel veel mensen.
pi_218902668
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het gaat me eigenlijk niet zozeer om het wel of niet opendoen van de deur voor Winston. Maar meer dat mensen doen alsof ze lid zijn vanwege de goede doelen, maar eigenlijk gewoon hun buren niet gunnen dat zij wel zouden winnen en zijzelf niet.

De Postcodeloterij is immers de enige loterij waarvan je weet dat je hem niet gewonnen hebt als de prijs op jouw postcode valt. Als ik geen staatslot koop en de prijs valt toevallig op dat lot, dan kom ik dat nooit te weten.
Bij de Postcodeloterij ga je altijd weten dat je niet gewonnen hebt als die op jouw postcode valt. En daar zit volgens mij de trigger voor heel veel mensen.
Klopt helemaal. Goede doelen steun ik zelf wel, dit gaat gewoon om winnen 8-)
If they say
pi_218902681
Ik koop overigens ook elke maand een staatslot, als ik het niet vergeet. Om ze vervolgens niet in te leveren want dat vergeet ik uiteraard ook :') Heb een stapeltje liggen, toch maar eens laten nakijken :@
If they say
pi_218902687
quote:
daar doen we niet aan mee. Ook echt helemaal geen behoefte aan. En ik gun het de hele straat om miljonair te worden ook al wordt ik het zelf niet. En wellicht dat ik op dat moment even jammer vind.. maar dat is dan maar zo. What are the odds (zo, nu ik dit gezegd heb zul je zien dat ze er volgende week staan :P we kunnen het maar gehad hebben :+ )

Enige loterij waar we aan mee doen is de oudejaarstrekking. Dat vind ik op de eenogen andere manier dan wel leuk. Al win ik ook nooit meer dan 5/10 euro. Dus is eigenlijk ook de moeite niet
pi_218902691
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is volledig gebaseerd op fear of missing out.
pi_218902707
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:17 schreef exode het volgende:

[..]
Het is volledig gebaseerd op fear of missing out.
:Y en das ook de reden dat ik niet wil opzeggen. Zal je altijd zien :')
If they say
pi_218902756
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:37 schreef hilliebillie het volgende:
Kinderpostzegels doe ik eigenlijk ook altijd (al zijn ze dit jaar niet langs geweest bedenk ik me)
Als je die nog wilt kan ik het verkooplinkje van J nog wel sturen ;)
Ik vind er wel iets van als goede doelen na donatie gaan lopen pushen om méér te geven. Dan ben ik er al snel klaar mee.

quote:
Dat doet me dus echt helemaal niks. Ik speel niet mee met loterijen, tenzij van een lokale school of vereniging (en dan gaat het met om het goede doel).
pi_218902895
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Als je die nog wilt kan ik het verkooplinkje van J nog wel sturen ;)
Ik vind er wel iets van als goede doelen na donatie gaan lopen pushen om méér te geven. Dan ben ik er al snel klaar mee.

Ja, dat mag je me wel sturen. Ik zie dat de verkoop to morgen is en aangezien ik vanmiddag ben werken verwacht ik niemand aan de deur meer voor die tijd.
(Ze krijgen wel een ander telefoonnummer van mij dit keer O-) want ik heb toen geroepen (niet tegen hun overigens maar gewoon thuis) dat ik niks meer koop als ze zo agressief schooien om meer geld).
pi_218903067
Ik kocht ook wel een lootje voor de club actie.
Leuk mannetje aan de deur en ik was in een goede bui. :P
Wat ik dan wel vals vind is dat ik kies voor 1 lot á ¤3 maar bij de invulgegevens staat standaard 3 loten ¤9.
Je zou er zo intuinen. :%
pi_218903541
Wij hebben zo'n sticker. Twee buurvrouwen collecteren voor kwf en dierenbescherming en die gooien ook altijd een linkje in de buurtapp. Kwf sponsor ik ook regelmatig voor.

Wij hebben al jaren een mantra: we kopen niet aan de deur, op straat of via de telefoon. Stuur me vooral de informatie, dan kijk ik zelf even op het moment dat het mij uitkomt (doen ze toch niet).
pi_218903678
Is dat een ‘anti-collecte’ sticker?
Want er zijn heus wel goeie doelen waar ik aan wil geven maar voor mijn gevoel vinden ze ons zeker 20 x per jaar. :')
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:07:38 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218903773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:22 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben zo'n sticker. Twee buurvrouwen collecteren voor kwf en dierenbescherming en die gooien ook altijd een linkje in de buurtapp. Kwf sponsor ik ook regelmatig voor.

Wij hebben al jaren een mantra: we kopen niet aan de deur, op straat of via de telefoon. Stuur me vooral de informatie, dan kijk ik zelf even op het moment dat het mij uitkomt (doen ze toch niet).
Hier precies hetzelfde, ik doe gewoon niks aan de deur, dus dan kunnen we net zo goed onszelf dat hele praatje besparen.
pi_218903778
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Want er zijn heus wel goeie doelen waar ik aan wil geven maar voor mijn gevoel vinden ze ons zeker 20 x per jaar. :')
Anti alles.
Ga je moeder lastigvallen en niet mij
pi_218903809
Ik zeg altijd: “Ik sla even over”. :P
En dan heb je weleens zo’n type die dan zegt: “Nou, jammer”!

Dude, dat helpt heus niet. Bijdehand gedoe. :@
pi_218903874
Locale goede doelen eigenlijk wel altijd (en kudos als ze met plantjes/krentenbollen whatsoever komen) en sowieso als het kinderen zijn die rond komen.

Goede doelen waar ze al m’n gegevens nodig hebben (en ze vaak maandelijks iets vragen) doe ik niet aan. Maar die zet ik op mn lijstje (in mn hoofd) en kijk ik aan het begin van het jaar waar ik iets aan geef.
(En dat zeg ik zo ook als ze aan de deur komen, en over het algemeen gaat daar ook niemand tegenin)
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:28:16 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218903886
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:14 schreef vencodark het volgende:
Ik zeg altijd: “Ik sla even over”. :P
En dan heb je weleens zo’n type die dan zegt: “Nou, jammer”!

Dude, dat helpt heus niet. Bijdehand gedoe. :@
Wat moeten ze dan zeggen? Ik leer mijn dochter met de lootjes namelijk dat dat een prima antwoordt is als mensen nee zeggen.
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:07:50 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218904052
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Anti alles.
Ga je moeder lastigvallen en niet mij
*;

En echt... ik heb diepe bewondering voor de mensen die dus wel collectes lopen. Ik heb dat 1x geprobeerd en elke nee voelde als een persoonlijk falen dus dat heb ik niet nog eens gedaan. :') :@
pi_218904380
Heeeeeeeeeeeeel vroeger heb ik eens een baantje gehad als 'mensen lastig vallen in de winkelstraat om ze een abbonement aan te smeren' mevrouw. Na 4 dagen was ik er helemaal klaar mee. Je kreeg een heeeeel laag basissalaris en de rest was een percentage van wat je verkocht. Ik was heel arm in ieder geval.

Ik werd uitgescholden, genegeerd, vies aan gekeken etc. Vreselijke baan.

Ons kantoor zit aan het Stationsplein dat is de broedplaats voor heel veel mensen die van alles van je willen. Enquete over vrouwenrechten, Jezus brengen, kranten verkopen, je lid laten worden van WNF etc etc. Ik slalom er altijd tussendoor op weg naar de fietsenstalling. Ik ben nu de negeer mevrouw.
pi_218904494
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:07 schreef BE het volgende:

[..]
*;

En echt... ik heb diepe bewondering voor de mensen die dus wel collectes lopen. Ik heb dat 1x geprobeerd en elke nee voelde als een persoonlijk falen dus dat heb ik niet nog eens gedaan. :') :@
Ik ga altijd met de instelling ´Nee heb je, ja kun je krijgen´ .
pi_218905114
Ik heb een uitgeprint VERKOPERS NIET WELKOM papiertje op mn raam hangen en dat werkt. Zit ik in de keuken met de lamellen half open, komt er iemand de voortuin in, ziet dat hangen en maakt dan rechtsomkeert. Scheelt naar de deur lopen, zeggen dat ik geen interesse heb en de deur dichtgooien :D

Had het laatst op het winkelcentrum. Stond zo'n dude naast de lunchroom waar zoon en ik naar binnen wilden. Hij verkocht niks maar je kon een prijs winnen, doen ze wel vaker. Ik kwam met een vaart aanlopen. Zegt ie: dames! :') maar ik loop door, zeg: nee, wil ik niet, succes ermee! en loop door, zo foep, de lunchroom in. Dat hoofd van die vent, onbetaalbaar _O-
If they say
pi_218905895
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een uitgeprint VERKOPERS NIET WELKOM papiertje op mn raam hangen en dat werkt. Zit ik in de keuken met de lamellen half open, komt er iemand de voortuin in, ziet dat hangen en maakt dan rechtsomkeert. Scheelt naar de deur lopen, zeggen dat ik geen interesse heb en de deur dichtgooien :D

Had het laatst op het winkelcentrum. Stond zo'n dude naast de lunchroom waar zoon en ik naar binnen wilden. Hij verkocht niks maar je kon een prijs winnen, doen ze wel vaker. Ik kwam met een vaart aanlopen. Zegt ie: dames! :') maar ik loop door, zeg: nee, wil ik niet, succes ermee! en loop door, zo foep, de lunchroom in. Dat hoofd van die vent, onbetaalbaar _O-
Die van ´mij´ belde laatst gewoon aan, want meneer verkocht zogenaamd niks :´) (zo'n tabletstudent die donateurs moet werven)
pi_218905928
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Die van ´mij´ belde laatst gewoon aan, want meneer verkocht zogenaamd niks :´) (zo'n tabletstudent die donateurs moet werven)
Das toch écht verkoop zodra het geld kost. Ze liegen dus ook gewoon een end weg he.
Nee, dit was zo'n prijzenweggeefding waar je dan met je porum op de foto moet. Daggutniet he, mijn hoofd haat foto's :')
If they say
pi_218905971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das toch écht verkoop zodra het geld kost. Ze liegen dus ook gewoon een end weg he.
Nee, dit was zo'n prijzenweggeefding waar je dan met je porum op de foto moet. Daggutniet he, mijn hoofd haat foto's :')
Gênant :D Ik zou ook zijn gevlucht ;)

Ik had een tijdje terug zo'n broekje die het heel mooi kon vertellen, of ik een noodpakket voor een Gazaan wou sponsoren. Dikke prima joh, eenmalig. Bleek dus later een standaard donatie voor één of ander goed doel te zijn, heb er direct achteraan gebeld en het gecanceld :{w
pi_218906237
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Ik heb een sticker met "geen collecte, verkopers en geloofsovertuigers" onder de bel hangen en dan nog zeggen dat ze m niet gezien hebben...

1x gehad, ik deed open, stond er een KPN mannetje voor de deur dus ik wees naar die sticker en hij zegt doodleuk: ohhh maar dat geldt niet voor mij want ik ben geen verkoper... 8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door Vicky op 30-09-2025 19:58:12 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218906778
Hier komen echt nooit geloofsovertuigers aan de deur. Zou daar ook minder moeite mee hebben dan met een verkoper.
Ze staan hier altijd voor de Hema. Maar doen werkelijk geen vlieg kwaad.
pi_218906779
De buren een paar deuren verderop hebben een heel lijstje op hun deur geplakt met wie er allemaal niet aan mag bellen, a4-formaat sticker met elke regel een nieuw lettertype, zoals de ‘in dit huis’-bordjes. Het zijn hele vriendelijke mensen, die juist voor de hele straat de pakketjes aannemen, maar ik vind het zo’n tokkie sticker, en als ik ze niet zou kennen zou ik denken dat het asociale mensen waren, puur op basis van de voordeur. Het staat zo onaardig…

Ik heb van mijn 7e tot mijn 30e jaarlijks gecollecteerd voor Jantje Beton. Vond dat als kind zijnde juist heel erg leuk, en als volwassene zijnde vond ik het een soort wijkonderzoek. Kun je aan de deurbel al zien wat voor soort mensen het zijn? (ja, bij sommige deurbellen wel). Wie doen vooral de deur open, mannen of vrouwen? En hangt dat ook af van de tijd? Je moet iets om het leuk te maken… ik liep overigens altijd met een groepje. En er zat een bordeel in onze wijk, dat was altijd leuk als we een ‘nieuwe’ daar lieten aanbellen die dat nog niet wist. Die deur ging ook automatisch open :D

Collectanten krijgen van mij altijd wat voor de moeite, van mijn man nooit. Deurverkopers krijgen een net maar snel ‘nee bedankt, geen interesse’ waarna ze geen kans meer krijgen voor hun “maar…”.
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:51:05 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_218906856
Collectes prima, maar niet via een tablet en ook enkel eenmalig. Bestellen van kindrrpostzegels moest je een vinkje uitzetten voor het bellen. Ik houd daar niet van.
Grote clubactie en dergelijke vind ik nooit zo erg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218906878
Ik hou niet van collectes. Ik wil zelf bepalen waar ik aan geef. Plus Ik heb bij veel van die goede doelen wel eens mijn twijfels of het echt wel bij de personen terecht komt die het nodig hebben en niet bij in de zak van de directeur verdwijnen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218907925
Ik ging als kind regelmatig op een zomerkamp dat mogelijk was gemaakt door Jantje Beton. Zelf dus ook jaren voor gecollecteerd, en als ze nu aan de deur komen geef ik graag O+

Mijn oma collecteerde altijd voor de Hartstichting en dan liep ik vaak met haar mee. Dus die krijgen ook.

War Child vind ik ook altijd sympathiek.

Studenten met iPad mogen meteen doorlopen. Collectanten met een collectebus of QR-code krijgen een paar euro. En verder is het maar net hoe m'n humeur is die dag :+
pi_218908530
Ik heb een paar jaar gecollecteerd voor de longstichting. Het 1e jaar kreeg ik een vreselijke route met huizen die heel ver uit elkaar stonden. Ik woonde toen nog niet zo lang in ons huidige dorp en heb 2 huizen gewoon echt niet terug kunnen vinden :') veel mensen waren niet thuis, ik heb die ronde 3 keer gelopen op verschillende dagen en verschillende tijdstippen om maar genoeg geld op te halen. Nadien kreeg ik echter zo'n standaard bedankt kaartje met daarop de opbrengst van mijn straten. Had de dame de opbrengst van het jaar ervoor er in de kanttekening ook bij gezet, die veel hoger was. Dat vond ik zo beschuldigend voelen, alsof ik er even op gewezen werd dat ik onvoldoende had opgehaald. De jaren daarna daardoor met een best dubbel gevoel gelopen. En nu door omstandigheden lukt het even helemaal niet meer.

Collectes geven wij altijd geld, verkopers weer ik zo snel mogelijk. Maar vind dat tegelijkertijd lastig. Vrouwlief gooit de deur gewoon dicht. Ik kan dat niet, dus een beetje aanhouder kan best ver komen bij mij :@
pi_218909496
"Ik zal je de tijd besparen zodat je snel kan doorlopen naar de volgende. Ik ben niet geïnteresseerd." En dan deur dicht ^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 oktober 2025 @ 07:34:54 #251
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218909529
Hier bijna 15 jaar gecollecteerd voor de Nierstichting. Helaas kan ik dat fysiek niet meer.

Grote Club actie, mja, vind t niets om kinderen langs de deuren te laten gaan. School doet er aan mee, maar ik laat mijn kind van 6 daar niet mee rond gaan. Heb familie gevraagd en zelf meegedaan, en dan moet t maar goed zijn.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218909596
De meeste zien het stickertje onder de bel wel en draaien weer om. Kinderen niet, en dan geef ik afhankelijk van doel&humeur.
Die halve puber met tablet dus ook niet, want "ik verkoop niks". We hebben er 5 minuten over gediscussieerd, ik heb het doel niet eens gehoord en hij is weer vertrokken.

Alleen die KPN meneer. Ik was in een nogal directe bui en klaar met die glasvezel mensen die abonnementen kwam aanbieden voor ons nieuwe glasvezel. Ik kapte zijn zinnen steeds af, tot hij toch duidelijk wist te maken dat hij de aansluiting moest controleren om deze vrij te geven :D
We hebben nog steeds een abo bij ze :P
pi_218909978
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 07:53 schreef Deepfreeze het volgende:
De meeste zien het stickertje onder de bel wel en draaien weer om. Kinderen niet, en dan geef ik afhankelijk van doel&humeur.
Die halve puber met tablet dus ook niet, want "ik verkoop niks". We hebben er 5 minuten over gediscussieerd, ik heb het doel niet eens gehoord en hij is weer vertrokken.

Alleen die KPN meneer. Ik was in een nogal directe bui en klaar met die glasvezel mensen die abonnementen kwam aanbieden voor ons nieuwe glasvezel. Ik kapte zijn zinnen steeds af, tot hij toch duidelijk wist te maken dat hij de aansluiting moest controleren om deze vrij te geven :D
We hebben nog steeds een abo bij ze :P
:D
Die glasvezel cowboys heb ik ook aan de deur gehad. Ja maar, blaaaaa, nope geen interesse, en hop, deur dicht. Behalve kpn dan :Y

Keer voor een energieboer. Stonden er 4 studenten voor mn deur dus ik deed open en zei meteen: geen interesse. Maar, ook weer blaaaa, maar dat was dan wel weer grappig want ik lulde hen eruit. Ga mij niet vertellen hoe het werkt. Vroeg er eentje of ie naar de plee mocht. Ja hoor, is toch in de gang.
Maar, mijn buurman stond in zijn deuropening met zn hond, klaar om me te hulp te schieten O+ , want 4 kerels voor de deur. Was niet nodig, kon ze zelf aan 8-)

Een keer wél van energieboer gewisseld. Stond in de voortuin met buurvrouw te beppen, kwam er een vrouw de tuin in. Leuk mens en die bepte gewoon mee. Ze was van vattenfall en ik had net problemen met mijn energieboer dus ze kwam als geroepen :D
If they say
pi_218910009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gênant :D Ik zou ook zijn gevlucht ;)

Ik had een tijdje terug zo'n broekje die het heel mooi kon vertellen, of ik een noodpakket voor een Gazaan wou sponsoren. Dikke prima joh, eenmalig. Bleek dus later een standaard donatie voor één of ander goed doel te zijn, heb er direct achteraan gebeld en het gecanceld :{w
Ja, en daar gaan ze de fout in: liegen. Snap dat écht niet hoor :N

Heb het ook een keer gehad, was een leuk gesprek en ze was van Hivos. Maar dat was wél duidelijk dat het om een maandelijkse betaling ging. Ben dan ook nog steeds lid.
Normaliter zeg ik direct nee en loop ik door, ga er met een bocht omheen of kijk de andere kant op :+
If they say
pi_218910190
Ook vaak irritant, als je een proefabonnement op een krant hebt, dat ze nog een paar keer bellen.

Tot die ene meneer, die ook wel snapte dat ik alleen een zaterdagkrant wilde zonder online krant en die hadden ze niet. Hij had geen tijdsdruk volgens mij, want we hebben 10 minuten zitten kletsen over de krant, dat online geneuzel en het weer :D
pi_218910342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Ook vaak irritant, als je een proefabonnement op een krant hebt, dat ze nog een paar keer bellen.

Tot die ene meneer, die ook wel snapte dat ik alleen een zaterdagkrant wilde zonder online krant en die hadden ze niet. Hij had geen tijdsdruk volgens mij, want we hebben 10 minuten zitten kletsen over de krant, dat online geneuzel en het weer :D
Jaaa, grappig is dat he, zoals er ineens leuke gesprekjes kunnen ontstaan :D Ik hou ervan O+
If they say
pi_218910427
Juul vertelde vanochtend dat ze verkleed naar school mochten vanwege de start van kinderboekenweek. Er stond niets op Parro of zo...lang verhaal kort; er loopt 1 prinses op school rond.

Ze vond het echt niet leuk 'iedereen kijkt naar me!' Het schatje. Helemaal opgelaten. 10 oktober mogen ze dus verkleed naar school vertelde de juf.
pi_218910706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 10:34 schreef exode het volgende:
Juul vertelde vanochtend dat ze verkleed naar school mochten vanwege de start van kinderboekenweek. Er stond niets op Parro of zo...lang verhaal kort; er loopt 1 prinses op school rond.

Ze vond het echt niet leuk 'iedereen kijkt naar me!' Het schatje. Helemaal opgelaten. 10 oktober mogen ze dus verkleed naar school vertelde de juf.
Bij ons was het wel vandaag maar Z. heeft er niet zo’n interesse in + geen verkleed kleding of iets.
pi_218910862
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:18 schreef vencodark het volgende:

[..]
Bij ons was het wel vandaag maar Z. heeft er niet zo’n interesse in + geen verkleed kleding of iets.
Juul heeft meerdere jurken, vandaag koos ze voor Anna inclusief mantel en vlechtjes. Ze is gek op verkleden maar dat beteuterde gezicht :{ Ze was het liefste naar huis gegaan om zich om te kleden.
pi_218910931
quote:
0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2744754/5/50#p218908530]dinsdag Had de dame de opbrengst van het jaar ervoor er in de kanttekening ook bij gezet, die veel hoger was. Dat vond ik zo beschuldigend voelen, alsof ik er even op gewezen werd dat ik onvoldoende had opgehaald.
Wat naar! Ik had dit gemeld bij de stichting zelf, zo ga je toch niet met je vrijwilligers om? :N
pi_218911003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:40 schreef exode het volgende:

[..]
Juul heeft meerdere jurken, vandaag koos ze voor Anna inclusief mantel en vlechtjes. Ze is gek op verkleden maar dat beteuterde gezicht :{ Ze was het liefste naar huis gegaan om zich om te kleden.
Aah gosh :{ Geen optie om haar in de pauze te laten omkleden?

Oh, en heb je de insidersmail van Lego al gezien? >:O
If they say
pi_218911064
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Aah gosh :{ Geen optie om haar in de pauze te laten omkleden?

Oh, en heb je de insidersmail van Lego al gezien? >:O
Vast wel, maar ik denk dat dat nog stommer is. De meisjes kwamen wel meteen naar haar toe 'wat ben je mooi!' ze wil niet zo volledig in de belastingstelling staan.

Ik heb Lego al heel veel gespekt afgelopen maand en de Kerstman komt eraan, we waren aan het wachten op vandaag om hem eindelijk te bestellen. De Kerstboom is een twijfel, ik vind hem echt heel gaaf maar de prijs is nogal hoog. Het is of die of het Home Alone huis.
pi_218911106
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:02 schreef exode het volgende:

[..]
Vast wel, maar ik denk dat dat nog stommer is. De meisjes kwamen wel meteen naar haar toe 'wat ben je mooi!' ze wil niet zo volledig in de belastingstelling staan.

Ik heb Lego al heel veel gespekt afgelopen maand en de Kerstman komt eraan, we waren aan het wachten op vandaag om hem eindelijk te bestellen. De Kerstboom is een twijfel, ik vind hem echt heel gaaf maar de prijs is nogal hoog. Het is of die of het Home Alone huis.
Nee, das ook weer zo, dan krijgt ze daar weer vragen over. Fijn dat ze leuke reacties gehad heeft, dan is het zo laten idd beter.

Ik had de prijs niet gezien :o Dan zou ik gaan voor het huis want die is echt O+

Nieuwe Black Pearl is foeilelijk btw en 3x zo duur dan de oude die wél heel gaaf is. Baal na al die jaren nog steeds dat ik die toen niet gekocht heb -O-
If they say
pi_218911131
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:10 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee, das ook weer zo, dan krijgt ze daar weer vragen over. Fijn dat ze leuke reacties gehad heeft, dan is het zo laten idd beter.

Ik had de prijs niet gezien :o Dan zou ik gaan voor het huis want die is echt O+

Nieuwe Black Pearl is foeilelijk btw en 3x zo duur dan de oude die wél heel gaaf is. Baal na al die jaren nog steeds dat ik die toen niet gekocht heb -O-
Wij wilden die boom echt, maar ik gokte vooraf op ¤75 minder duur. Wie weet, in een gekke bui ;)
pi_218911295
Ah Juul in haar prinsessenjurk O+ mag ze op 10 oktober gewoon nog een keer *)

Ik had vandaag de mammografie, dat ding is vermoed ik door een man ontworpen :') maar alles is goed. Kennelijk heb ik veel en dik klierweefsel, dat kan pijn en verdikkingen veroorzaken. En wellicht verklaart het ook dat ik tijdens de borstvoeding zodanige overproductie had dat zelfs het consultatiebureau aangaf dat ik beter kon stoppen :')
pi_218911299
Wat een opluchting Shanu! Heel fijn:)
pi_218911368
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Ook vaak irritant, als je een proefabonnement op een krant hebt, b

Sanguin!
Nadat ik stopte met bloed/plasma geven hebben ze me nog jaren gestalkt of ik toch echt niet terug wilde komen, ondanks dat ik elke keer zei dat ik niet meer gebeld wilde worden.
pi_218911394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:49 schreef Schanu het volgende:
Ah Juul in haar prinsessenjurk O+ mag ze op 10 oktober gewoon nog een keer *)

Ik had vandaag de mammografie, dat ding is vermoed ik door een man ontworpen :') maar alles is goed. Kennelijk heb ik veel en dik klierweefsel, dat kan pijn en verdikkingen veroorzaken. En wellicht verklaart het ook dat ik tijdens de borstvoeding zodanige overproductie had dat zelfs het consultatiebureau aangaf dat ik beter kon stoppen :')
Is wel heel tietafhankelijk, ik had ook dense borstweefsel maar vond de mammografieën eigenlijk helemaal geen issue.
pi_218911410
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:16 schreef exode het volgende:

[..]
Wij wilden die boom echt, maar ik gokte vooraf op ¤75 minder duur. Wie weet, in een gekke bui ;)
Ik gokte op ¤80, tot ik jouw bericht las. Vind dit echt zwaar overpriced en zelfs in een gekke bui zou dit me te gek zijn. En ik heb wat gekke buien de laatste tijd :+

Oh, wat fijn Schanu! En wat een opluchting :)

Het heet ook niet voor niets de tietenpletterij ;) maar ik heb er zelf geen last van, gelukkig.
If they say
pi_218911442
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is wel heel tietafhankelijk, ik had ook dense borstweefsel maar vond de mammografieën eigenlijk helemaal geen issue.
Haha klopt hoor, mijn linkerborst wat vooral pijnlijk en de rechterborst ging pijnloos. Maar comfortabel is het allesbehalve :')
pi_218911449
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 13:28 schreef Schanu het volgende:

[..]
Haha klopt hoor, mijn linkerborst wat vooral pijnlijk en de rechterborst ging pijnloos. Maar comfortabel is het allesbehalve :')
Oh en goed dat goed. Die vergat ik even :@
pi_218911478
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 13:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik gokte op ¤80, tot ik jouw bericht las. Vind dit echt zwaar overpriced en zelfs in een gekke bui zou dit me te gek zijn. En ik heb wat gekke buien de laatste tijd :+

Oh, wat fijn Schanu! En wat een opluchting :)

Het heet ook niet voor niets de tietenpletterij ;) maar ik heb er zelf geen last van, gelukkig.
Ik gokte op ¤225, hij is echt groot. Maar ¤300 is dus een stukje hoger en ook raar tov andere sets met die prijs.

Helaas is de gewone Kerstset ook geen winner voor ons. Ik vind de trein niet mooi en wij hebben al een Kersttrein. Scheelt wel geld.
pi_218911527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 13:36 schreef exode het volgende:

[..]
Ik gokte op ¤225, hij is echt groot. Maar ¤300 is dus een stukje hoger en ook raar tov andere sets met die prijs.

Helaas is de gewone Kerstset ook geen winner voor ons. Ik vind de trein niet mooi en wij hebben al een Kersttrein. Scheelt wel geld.
Deze vind ik zooo O+
https://www.lego.com/nl-n(...)ectors-edition-76457
¤380, niet echt kersterig maar wel winterig. Heb alleen geen plek om dat in de woonkamer te zetten. Daar staan tegenwoordig funko`s van Avatar the last Airbender en 5 figuurtjes van Stranger Things. Oh, en Jon Snow op de Iron Throne *) Qua lego alleen de Harry Pottertrein en de zwarte dahlia van Wednesday. Echt, als ik een grotere woonkamer zou hebben... O-)
If they say
pi_218911857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 13:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Deze vind ik zooo O+
https://www.lego.com/nl-n(...)ectors-edition-76457
¤380, niet echt kersterig maar wel winterig. Heb alleen geen plek om dat in de woonkamer te zetten. Daar staan tegenwoordig funko`s van Avatar the last Airbender en 5 figuurtjes van Stranger Things. Oh, en Jon Snow op de Iron Throne *) Qua lego alleen de Harry Pottertrein en de zwarte dahlia van Wednesday. Echt, als ik een grotere woonkamer zou hebben... O-)
Als wij zoveel Lego in de woonkamer kwijt kunnen, kan jij het ook ;)

Wij hebben een aantal jaren geleden deze gekocht voor ons Winterdorp, die was een stuk betaalbaarder:
https://www.lego.com/en-nl/product/hogsmeade-village-visit-76388
pi_218911867
Juul is alweer omgekleed, ze rent rond in de speeltuin in een Ninjago pak van de overbuurjongen, zwaaiend met 2 zwaarden _O-

Er deden wat jongens stom op school en toen herhaalde ze mijn woorden 'Je bent gewoon jaloers op mijn mooie jurk' 8-) Ze zeiden niets terug vertelde ze, ik zie het echt helemaal voor me. Van die verbrouwereerde mannetjes :)
pi_218912021
Er was een meisje in Z’s klas helemaal in het zwart.
Zwart ‘worstel’ masker op, zwarte trui en legging en een glitter rok. :D
Ze leek wel een ninja ballerina. O+
pi_218912031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 14:42 schreef exode het volgende:

[..]
Als wij zoveel Lego in de woonkamer kwijt kunnen, kan jij het ook ;)

Wij hebben een aantal jaren geleden deze gekocht voor ons Winterdorp, die was een stuk betaalbaarder:
https://www.lego.com/en-nl/product/hogsmeade-village-visit-76388
Oeh, die is ook gaaf! Wij hebben deze:
https://www.lego.com/nl-n(...)homping-willow-76407
Echt hoor, Harry Potterlego O+

Kan mn vloer volbouwen, daar is nog wel plek 8-)

En Juul! Boys flabbergasted, goed zo :D

Zoon belde in de pauze, was zn etui kwijt en was al de halve pauze aan het zoeken. Vraagt ie of ie toevallig in de keuken ligt? Ja dus :')

Hebben jullie ook dat Fok! soms niet bereikbaar is?
If they say
pi_218912051
De Lego Kerstman is al op nabestelling :o

Ik heb dus niet zoveel met Harry Potter maar die set paste mooi in ons Kerstdorp.

Zaterdag ga ik HP film 3 kijken met B. Juul en verloofde zijn naar een feestje dus wij gaan samen film kijken en lekker eten en drinken (ik verheug me er net zoveel op als B O+ )

Klinkt wel cool Venco!
pi_218912069
Bij ons zijn die Harry Potter films weer in de bioscoop, zag ik.
pi_218912116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 15:13 schreef exode het volgende:
De Lego Kerstman is al op nabestelling :o

Ik heb dus niet zoveel met Harry Potter maar die set paste mooi in ons Kerstdorp.

Zaterdag ga ik HP film 3 kijken met B. Juul en verloofde zijn naar een feestje dus wij gaan samen film kijken en lekker eten en drinken (ik verheug me er net zoveel op als B O+ )

Klinkt wel cool Venco!
Das wel heel snel, die is net nieuw.

Heerlijk toch, zo'n filmavondje O+ Deze film is ook lang, dan weet je dat vast ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 15:18 schreef vencodark het volgende:
Bij ons zijn die Harry Potter films weer in de bioscoop, zag ik.
Leuk! Wij gaan in de kerstvakantie weer aan de films beginnen. Das traditie en ze blijven gewoon goed, hoevaak we ook kijken.
If they say
pi_218912301
Was wel te verwachten dat het een populaire set zou zijn. B zijn Sint cadeau (HP Lego) zit ook nog steeds in de nalevering. Op mijn Central Perk van Friends moest ik destijds ook wachten, die deed de website zelfs crashen.

Voor mijn volgende bestelling wacht ik tot 28 oktober vanwege: https://www.reddit.com/r/(...)ic_animation_scenes/
  woensdag 1 oktober 2025 @ 16:20:05 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_218912363
Ik kan niet meer echt van Harry Potter genieten sinds JKR zich zo belachelijk uitlaat over transgenders. Maar ik was al nooit echt een top-fan hoor.

Spuit 11 reactie over oortjes: Ik gebruik de Bose QuietComfort Earbuds 2024 en ben daar heel tevreden mee.
in de haak.
pi_218912410
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 16:03 schreef exode het volgende:
Was wel te verwachten dat het een populaire set zou zijn. B zijn Sint cadeau (HP Lego) zit ook nog steeds in de nalevering. Op mijn Central Perk van Friends moest ik destijds ook wachten, die deed de website zelfs crashen.

Voor mijn volgende bestelling wacht ik tot 28 oktober vanwege: https://www.reddit.com/r/(...)ic_animation_scenes/
Gecrashte site :D
Heb één keer wat in de nalevering gehad, was voor kerst of een verjaardag dus moest echt op tijd binnen zijn. Kreeg ik stress van :@

Jaaa, snap dat je even wacht, dat ding is leuk!

Zoon was net na zn verjaardag alweer bezig voor een nieuw verjaardagslijstje. Geloof dat er in die tien maanden behoorlijk wat Lego is bijgekomen wat ie wil hebben :D
If they say
pi_218912608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 16:03 schreef exode het volgende:

Goede tip! Die is leuk!

Hier komt de gameboy deze week binnen. En verder vind ik de kerstline-up tegenvallen. Maar de kinderen willen genoeg lego van de Sint verwacht ik.
pi_218912622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 16:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Gecrashte site :D
Heb één keer wat in de nalevering gehad, was voor kerst of een verjaardag dus moest echt op tijd binnen zijn. Kreeg ik stress van :@

Jaaa, snap dat je even wacht, dat ding is leuk!

Zoon was net na zn verjaardag alweer bezig voor een nieuw verjaardagslijstje. Geloof dat er in die tien maanden behoorlijk wat Lego is bijgekomen wat ie wil hebben :D
De Kerstman staat op nalevering nu, vanaf.....24-12-2025 :')
  woensdag 1 oktober 2025 @ 17:55:16 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218912804
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb ook dens weefsel.
Elk jaar een mammo, het is eventjes vervelend maar zeker niet pijnlijk.

Ik heb meer moeite met die katapult elke keer in m’n poenie.
Echt trauma.
pi_218912961
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 17:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb ook dens weefsel.
Elk jaar een mammo, het is eventjes vervelend maar zeker niet pijnlijk.
Das wel vaak, toch, elk jaar?
Ik mag nooit meer.
Ben je dan wel een echte vrouw, vraag ik me plots af, als je niet naar de tietenbus mag?
quote:
Ik heb meer moeite met die katapult elke keer in m’n poenie.
Echt trauma.
Speculum? Heb ik ook niet zo'n moeite mee, ik open blijkbaar braaf als dat nodig is.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 18:33:22 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218913044
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 18:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Das wel vaak, toch, elk jaar?
Ik mag nooit meer.
Ben je dan wel een echte vrouw, vraag ik me plots af, als je niet naar de tietenbus mag?
[..]
Speculum? Heb ik ook niet zo'n moeite mee, ik open blijkbaar braaf als dat nodig is.
Ja, elk jaar. Pas nog geweest.
Ik denk in ieder geval tot aan m’n 50e. Maar ik weet het niet zeker. Als ik daarna met het bevolkingsonderzoek mee doen.
pi_218913325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 17:16 schreef exode het volgende:

[..]
De Kerstman staat op nalevering nu, vanaf.....24-12-2025 :')
Lekker dan :X En dat is het he, ze maken te weinig voorraad want ze weten van te voren dat er veel vraag zal zijn, zeker met zulke items.

@amaranta, zo'n zelftest is goed te doen, die kun je aanvragen.
If they say
pi_218913373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 19:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Lekker dan :X En dat is het he, ze maken te weinig voorraad want ze weten van te voren dat er veel vraag zal zijn, zeker met zulke items.

@:amaranta, zo'n zelftest is goed te doen, die kun je aanvragen.
Ik ga morgen misschien naar de Lego winkel fietsen, Pumpkin Spice er achteraan en weer naar huis. Ik moet over 2,5 week naar de bedrijfsarts dus wil nog een aantal keer naar Utrecht zodat ik die spanning iig niet heb voor dat bezoek.
In de winkel staat ie op voorraad en als ik er dan ineens toch 2 heb, verkoop ik er wel 1 of zo.
pi_218913381
Mooi doel voor een bezoekje aan Utrecht @exode
Geniet van je pumpkin spice als je gaat!
pi_218913397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 19:24 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ga morgen misschien naar de Lego winkel fietsen, Pumpkin Spice er achteraan en weer naar huis. Ik moet over 2,5 week naar de bedrijfsarts dus wil nog een aantal keer naar Utrecht zodat ik die spanning iig niet heb voor dat bezoek.
In de winkel staat ie op voorraad en als ik er dan ineens toch 2 heb, verkoop ik er wel 1 of zo.
Morgen is het nog lekker weer dus, win win. Je kan ook de store bellen of ze het voor je apart houden, dat je hem komt halen?
En een dubbele ben je zo kwijt ;)
Hoe gaat het nu?
If they say
  woensdag 1 oktober 2025 @ 19:34:33 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218913454
Ik vind zowel de mammografie als een eendenbek hooguit wat ongemakkelijk. Spiraaltje plaatsen vind ik wel pijnlijk, maar als de gyn het doet is dat prima te doen. Huisarts lukte het na 20 minuten prutsen nog niet.

Een lieve vriendin bleek bij het eerste bevolkingsonderzoek helemaal vol te zitten in haar rechterborst en oksel. Niks van te voelen, maar nu toch in chemo nummer 3 van de 16. Kaal ondanks icecap en hondsberoerd. Ik mag vanwege de kids (verkouden etc) niet langs en ze woont 2,5 uur rijden verder op. Dus ik ben nu een kerstpakket aan het maken om op te sturen.
pi_218913521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 19:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Morgen is het nog lekker weer dus, win win. Je kan ook de store bellen of ze het voor je apart houden, dat je hem komt halen?
En een dubbele ben je zo kwijt ;)
Hoe gaat het nu?
Dat doen ze helaas niet, zeker niet met dit soort items.

Het gaat ok zolang ik mijn voorspelbare rustige leventje heb. Zodra ik echt prikkels op zoek ben ik daarna dagen van slag. Maar ik blijf het wel proberen en doen want het geeft me ook energie. Het is zoeken waar mijn grens ligt en hoe ik die kan verschuiven (of niet).
SPOILER
pi_218913562
Vanavond is onze Jura opgehaald voor een onderhoudsbeurt en reparatie van melkschuim gedoe. Kan verloofde daarna thuis weer Pumkin Spice maken, ding is een week weg dus maar even aan de vakantie nespresso de komende week.
pi_218913723
@exode zwaai je op driekwart even naar me als je gaat morgen? Naar links ;).

En fijn van het laatste deel van je spoiler! :*
pi_218913777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 19:38 schreef exode het volgende:

[..]
Dat doen ze helaas niet, zeker niet met dit soort items.

Het gaat ok.
Ah, das jammer maar wel begrijpelijk.
SPOILER
If they say
pi_218913866
Ach Tink, wat verdrietig ;( Wel heel lief dat je een kerstpakket voor haar maakt O+
If they say
pi_218913955
Topic is bijna vol he...
If they say
pi_218913961
Zal ik um maar dichtgooien dan?
If they say
pi_218913962
Dicht 8-)
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')