abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218826363
En verder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 20 september 2025 @ 21:09:08 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218827064
Ik herken het wel van m'n menstruatie. Dan zijn ze altijd pijnlijk, de ene meer dan de andere. Maar ik zou er hoe dan ook mee naar een arts gaan. Better safe...

Ik lig uitgeteld op de bank. Oudste had een kinderfeestje en dat duurde echt tot veel te laat. Dus toen de eenmaal thuis was, raakte ze al snel volledig overstuur. Niks was goed, alles was oneerlijk en stom en ze bleef maar nieuwe dingen vertellen die niet leuk geweest waren. En dan zie ik de foto's die ik van de moeder van de jarige kreeg en dan staat ze overal stralend op, met filmpjes waarbij ze keihard moet lachen en gezellig meedoet. Ik hou het er maar op dat ze erg moe is nu...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218828894
Goedemorgen, na een veel te korte nacht.. volgens mij was er aan de overkant van de provinciale weg ergens een gezellig bedrijfsfeestje op het industrieterrein. Zeker tot 2 uur nog harde muziek (en toen ben ik toch maar in slaap gevallen) en dat icm een nieskriebel en drukke katten 😅
Maar komt goed! Nu weer een dagje werken.

@Schanu, geen ervaring. Maar als ik het zo hoor zou ik het zeker even laten checken bij een huisarts. Just to be sure.

@Tink89 klinkt als een vermoeiend feestje! Fijn dat je aan de foto’s ziet dat ze het leuk heeft gehad. Hopelijk is ze vandaag na een nacht slaap weer wat ontprikkeld.

En wat een gedoe als je als vrouwenkoppel met kinderen naar bepaalde landen wilt. Erg jammer dat veel landen daarin achter lopen/conservatief zijn.
Maar ik ben ook bang dat dat in veel landen ook niet snel gaat veranderen helaas :{
pi_218828966
Hier ook een korte nacht, kind heeft wéér lopen spugen... :{ Gelukkig geen school of werk vandaag :O De huisarts had afgelopen week ook geen idee, alles wat ze checkte bij kind was goed. Maar elke twee weken zo'n nacht is niet echt tof.

@Tink89 Gaat dat normaal ook zo of was dit nu met extreem moe en geprikkeld? Wij hebben een poos in de avondroutine gehad dat we leuke dingen van die dag gingen benoemen. Om maar positief af te sluiten en te kunnen slapen.
pi_218829008
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 06:25 schreef hilliebillie het volgende:
En wat een gedoe als je als vrouwenkoppel met kinderen naar bepaalde landen wilt. Erg jammer dat veel landen daarin achter lopen/conservatief zijn.
Maar ik ben ook bang dat dat in veel landen ook niet snel gaat veranderen helaas :{
Niet alleen met kinderen ook.

quote:
Wat is het probleem?

In 62 landen zijn seksuele handelingen tussen mensen van hetzelfde geslacht strafbaar
Minstens 35 landen hebben ook expliciete wetgeving die seksuele relaties tussen vrouwen verbieden
In 49 landen kunnen lhbti+’ers gevangenisstraf krijgen
In 9 landen kun je tot levenslang worden veroordeeld
In ten minste 7 landen kun je zelfs ter dood veroordeeld worden
Amnesty, maar ik weet niet van wanneer dit bericht is.

En een mooie kaart

Dit is wel een van de redenen dat wij Namibië toch minder leuk vonden. Voelde niet helemaal comfortabel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218829039
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 07:34 schreef Hupje het volgende:
Hier ook een korte nacht, kind heeft wéér lopen spugen... :{ Gelukkig geen school of werk vandaag :O De huisarts had afgelopen week ook geen idee, alles wat ze checkte bij kind was goed. Maar elke twee weken zo'n nacht is niet echt tof.

@:Tink89 Gaat dat normaal ook zo of was dit nu met extreem moe en geprikkeld? Wij hebben een poos in de avondroutine gehad dat we leuke dingen van die dag gingen benoemen. Om maar positief af te sluiten en te kunnen slapen.
Is er geen verband met bepaald eten en dat spugen? Ik roep maar wat hoor...
Vervelend :*
Fake it till you make it...
pi_218829130
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 07:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet alleen met kinderen ook.
[..]
Amnesty, maar ik weet niet van wanneer dit bericht is.

En een mooie kaart

Dit is wel een van de redenen dat wij Namibië toch minder leuk vonden. Voelde niet helemaal comfortabel.
Idd en daarom bestaat de Pride
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_218829185
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:06 schreef Nijna het volgende:

[..]
Is er geen verband met bepaald eten en dat spugen? Ik roep maar wat hoor...
Vervelend :*
Nog geen enkel verband gevonden helaas. Ik schrijf nu elke keer alles op van de dag ervoor om te kijken of er een patroon te zien is. De enige rode draad tot nu toe is hoofdpijn, maar waar die dus door veroorzaakt wordt?...
  zondag 21 september 2025 @ 09:05:49 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_218829224
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 08:57 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nog geen enkel verband gevonden helaas. Ik schrijf nu elke keer alles op van de dag ervoor om te kijken of er een patroon te zien is. De enige rode draad tot nu toe is hoofdpijn, maar waar die dus door veroorzaakt wordt?...
Is het geen migraine?
pi_218829249
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:05 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Is het geen migraine?
Huisarts zegt van niet nav het noemen van de klachten.
pi_218829255
Schanu, meteen laten checken! Ik hoor zoveel enge dingen momenteel :’(

Ik las over Zuid Afrika! Wij hebben toevallig net besloten dat we toch weer richting Zuid Afrika willen met de kids. Ik heb er 18 jaar geleden stage gelopen en ben er 15 jaar geleden met manlief geweest. Ik heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld daar. Zeker niet als je je aan de “regels” hield.
Alleen werden we een keer aangehouden door politie. We moesten mee naar het politiebureau, want ze vonden dat we niet waren gestopt bij een stopstreep (wij vonden van wel). Uiteindelijk mochten we door rijden als we onze flesjes drinken aan ze gaven…

Wij gaan we weer met een reisorganisatie, maar wel zelfstandig. We hebben al meerdere keren gemerkt dat een reisorganisatie wel fijn is (nachtje ziekenhuis en daardoor een vlucht missen en natuurlijk corona). Namibië staat eigenlijk boven aan mijn lijst, maar is veel duurder.
pi_218829546
Lego dag! :)
Ik dacht dat het vandaag droog zou zijn, maar helaas. Vooral verloofde baalt want die wilde buiten zagen en verven.
Gelukkig de jacuzzi schoon en droog opgeborgen voordat de regen begon gisteren.

Dus er zit niets anders op, Lego!
(en nu echt een bestemming uitzoeken voor Oud en Nieuw)
pi_218829706
@Hupje waar zit de hoofdpijn? Ik kan bij stress last van nekspieren krijgen en daarvan hoofdpijn, en mijn buurvrouw heeft hetzelfde en moet daar dan ook wel eens bij spugen (maar dan vaak wel maar 1 a 2 keer). Ik heb wel ook migraine, maar daarbij heb ik altijd eerst een aura (en heb ik nog zelden), dus het is voor mij makkelijk uit elkaar te halen. Tegenwoordig heb ik dan eigenlijk nog nauwelijks hoofdpijn erna, vroeger op middelbare school wel erg, dan moest ik bij elke beweging die ik maakte spugen. Dat was echt een kloppende pijn, meestal aan één kant vh hoofd, maar niet altijd, soms beide kanten. De nekpijn-hoofdpijn voelt bij mij vaak als een band om mijn hoofd, met soms ook heel nare pijn achter mijn oog/ogen, en aanhechtingen vd spieren van nek op hoofd zijn dan vaak ook wat gevoelig. Misschien dat daar nog iets van aanwijzingen in zouden kunnen zitten, dat het gebeurt als kind ergens gespannen over was (kan ook juist voor leuke dingen!) of als er paar dagen achter elkaar wat meer spanning was? Zou je iig kunnen meenemen in je 'dagboek', en ook mss nekpijn/gevoel dat nekspieren vast zitten oid?
pi_218829962
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:54 schreef vlindertje89 het volgende:
@:hupje waar zit de hoofdpijn?
Hij wijst 1 kant/plek van zijn hoofd aan, geen band, ziet geen aura, geen last van zijn nek. Hij spuugt dan meestal een keer of 3, 4 en als hij dan in slaap valt gaat alles over. De volgende ochtend is hij moe maar verder weer prima.
Ik ben inderdaad alles op aan het schrijven om verbanden te kunnen gaan zien: activiteit, drukte, hoeveelheid gedronken, gegeten, enz.

Ik heb zelf een of twee keer per jaar zo'n dag waarop ik mezelf compleet voorbij gelopen ben, te druk en te weinig gedronken en dan ook geen pcm genomen en dan krijg ik ook zo'n hoofdpijn die alleen met spugen overgaat. Dus als het dat is, zal hij moeten leren om beter voor zijn lijf te zorgen.
  zondag 21 september 2025 @ 11:11:32 #15
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_218830454
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:22 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hij wijst 1 kant/plek van zijn hoofd aan, geen band, ziet geen aura, geen last van zijn nek. Hij spuugt dan meestal een keer of 3, 4 en als hij dan in slaap valt gaat alles over. De volgende ochtend is hij moe maar verder weer prima.
Ik ben inderdaad alles op aan het schrijven om verbanden te kunnen gaan zien: activiteit, drukte, hoeveelheid gedronken, gegeten, enz.

Ik heb zelf een of twee keer per jaar zo'n dag waarop ik mezelf compleet voorbij gelopen ben, te druk en te weinig gedronken en dan ook geen pcm genomen en dan krijg ik ook zo'n hoofdpijn die alleen met spugen overgaat. Dus als het dat is, zal hij moeten leren om beter voor zijn lijf te zorgen.
Is inderdaad niet helemaal typisch migraine. Ik dacht er aan omdat mijn dochter daar al jaren last van heeft.
Om de 2,5/3 weken nu.
pi_218830569
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:22 schreef Hupje het volgende:

[..]

Hm, dat het overgaat na slapen is voor mij wel herkenbaar bij de migraineaanvallen van vroeger. De meerderheid ziet ook geen aura voor migraine, en die pijn zit wel meestal aan 1 kant van het hoofd. Kan hij omschrijven wat voor soort pijn het is? Ik vind het nl eigenlijk best klinken als iets wat nog migraine zou kunnen zijn (maar ik ben geen arts en de huisarts heeft natuurlijk een veel completer beeld dan ik met alleen wat ik hier nu lees, dus neem je arts vooral serieuzer dan mij).
pi_218830584
Ik had als kind ook regelmatig hoofdpijn, ik bleek een bril nodig te hebben met toen nog minimale sterkte.

Overigens heb ik al jaren last van hoofdpijn aan 1 kant inclusief misselijk en soms spugen. Bij mij is het hormonaal. Nou is dat bij een jongen wellicht minder van toepassing maar er bestaat dus hormonale migraine die is zonder aura's etc.
pi_218830876
@Schanu, zoals eerder gezegd, maak een afspraak met je ha :Y

Sterkte met je zoon, @Hupje Waarom vraag je geen verwijs naar de kinderarts?

En wiehaaa, zoon is met zn vader gaan lunchen. Fijn dat ze toch iets samen doen :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218830909
Voordeel is dat ik familie in Zuid Afrika heb.
Werewolf
pi_218831013
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hm, dat het overgaat na slapen is voor mij wel herkenbaar bij de migraineaanvallen van vroeger. De meerderheid ziet ook geen aura voor migraine, en die pijn zit wel meestal aan 1 kant van het hoofd. Kan hij omschrijven wat voor soort pijn het is? Ik vind het nl eigenlijk best klinken als iets wat nog migraine zou kunnen zijn (maar ik ben geen arts en de huisarts heeft natuurlijk een veel completer beeld dan ik met alleen wat ik hier nu lees, dus neem je arts vooral serieuzer dan mij).
Ik dacht hetzelfde. Zelf ook zelden auras, pijn aan een kant, misselijk, spugen en áls ik kan slapen word ik meestal pijnvrij wakker. Ik doe er ook nog altijd een rondje diarree bij. Waardoor ik dan weer moet spugen ^O^
Maar de pijn moet wel bonken kloppen pulseren steken. Anders telt het niet.
pi_218831032
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:17 schreef exode het volgende:
Ik had als kind ook regelmatig hoofdpijn, ik bleek een bril nodig te hebben met toen nog minimale sterkte.

Overigens heb ik al jaren last van hoofdpijn aan 1 kant inclusief misselijk en soms spugen. Bij mij is het hormonaal. Nou is dat bij een jongen wellicht minder van toepassing maar er bestaat dus hormonale migraine die is zonder aura's etc.
Mijn migraines zijn significant afgenomen zowel in aantal als in ernst sinds ik de pil continu doorslik :Y (wel met aura). Al wordt van pure menstruele migraine inderdaad wel gezegd dat die altijd zonder aura is. Maar er lijkt ook bij mij dus wel een link te zijn met hormonen. Ik kreeg ook mijn eerste aanval op dezelfde leeftijd als ik voor het eerst ongesteld werd.
pi_218831045
Ik kan jullie ook de overgang tippen. Sinds ik daar doorheen schoot geen migraine meer gehad.
pi_218831054
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mijn migraines zijn significant afgenomen zowel in aantal als in ernst sinds ik de pil continu doorslik :Y (wel met aura). Al wordt van pure menstruele migraine inderdaad wel gezegd dat die altijd zonder aura is. Maar er lijkt ook bij mij dus wel een link te zijn met hormonen. Ik kreeg ook mijn eerste aanval op dezelfde leeftijd als ik voor het eerst ongesteld werd.
Ik slik de pil door maar heb na 2 maanden doorbraakbloedingen. Ik lig een paar dagen zo goed als plat met bonkende hoofdpijn en misselijk waar geen pijnstilling tegenop gewassen is. Komende week weer naar de huisarts, wellicht toch gaan experimenteren met migraine medicatie.
pi_218831143
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan jullie ook de overgang tippen. Sinds ik daar doorheen schoot geen migraine meer gehad.
Ik vind mezelf daar toch nog iets te jong voor, maar prettig om te weten!

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:52 schreef exode het volgende:

[..]
Ik slik de pil door maar heb na 2 maanden doorbraakbloedingen. Ik lig een paar dagen zo goed als plat met bonkende hoofdpijn en misselijk waar geen pijnstilling tegenop gewassen is. Komende week weer naar de huisarts, wellicht toch gaan experimenteren met migraine medicatie.
Dat klinkt echt heel naar ;( hopelijk kan de huisarts wat voor je betekenen!

Ik heb overigens het idee dat het bij mij ook niet alleen hormoon gerelateerd is. Ik dacht eerst van wel, ik kon me herinneren wanneer ik ongeveer ben gaan doorslikken en dacht daarna max 1-2x per jaar nog gehad te hebben. Maar heb laatst teruggezocht wanneer ik de pil ben gaan doorslikken en hoeveel migraine ik daarna nog heb gehad (op basis van ha dossier en WhatsApp geschiedenis haha), en ik heb ook na het doorslikken wel een aantal jaren beduidend meer migraines gehad dan ik me kon herinneren. Wel nooit meer zo heftig als voor pil doorslikken, maar ook niet alle jaren die 1-2x per jaar die ik in mn hoofd had. In 2017 en 2018 7 en 5 keer (van wat ik terug heb kunnen vinden in appjes), in 2020 dan juist maar 1 keer. In het jaar volgend op mijn hersenschudding (okt 21, 9 maanden geduurd voor ik weer fulltime kon werken en nog zeker 2 extra voor ik me weer echt helemaal mezelf voelde) ook weer beduidend vaker dan de jaren ervoor. En daarna weer minder. Het lijkt erop dat er ook iets van stress meespeelt naast de hormonen. In 2023 helemaal niet, in 2024 had ik ineens wat geklooi met doorbraakbloedingen en had ik het weer 2x, beide bij doorbraak. Maar ook een hoop doorbraken zonder migraine. Het blijft dus een beetje vaag. Hopelijk blijft het de komende tijd zoals het tot nu toe dit jaar is geweest, zowel met het weer veel beter kunnen doorslikken vd pil als het wegblijven vd migraine.

[ Bericht 32% gewijzigd door vlindertje89 op 21-09-2025 12:18:11 ]
pi_218831479
Bril hebben we ook aan gedacht, maar hij kan meer lezen op afstand dan ik. Dus dat lijkt het niet te zijn. Blijft dit, dan gaan we het natuurlijk nog eens testen. Ik heb behoorlijke sterkte en vriend ziet perfect, dus tja, als hij iets van mij heeft op dat vlak zou het kunnen.

Vriend heeft trouwens wel migraine maar die heeft echt andere dingen dan kind beschrijft.

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Sterkte met je zoon, @:Hupje Waarom vraag je geen verwijs naar de kinderarts?
Vorige keer was de aanleiding om toch eens naar de huisarts te gaan. Daar konden we deze week terecht en die zag niets verontrustends. Heeft aangegeven wanneer het wel zorgelijk wordt en dat we dan dus terug moeten komen. Ik zelf heb ook niet het idee dat er iets "ergs" zou zijn. Maar vind het vooral sneu voor hem.
Dus, als we er achter kunnen komen wat de trigger is, dan kan hij daar rekening mee leren houden.
pi_218831655
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:51 schreef Vanyel het volgende:
Mijn stiefmoeder deed het iets natuurlijker dan jij maar ik kan me van vroeger niet anders herinneren dan dat ze heel regelmatig hevige migraine had. Veel weekenden en vakanties waren ze dagen in bed lag. Sinds de overgang helemaal over. Dat is haar van harte gegund (en jou ook ;) ) want wat belemmerend was dat zeg, zeker in combinatie met haar baan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218831703
Als je die hoofdpijnplaatjes bekijkt bij Google is migraine juist aan een kant :? En migraine zonder aura komt vaker voor dan met. Maar misschien is het bij kinderen anders?
pi_218831734
Ik heb migraine geopperd en de huisarts vond het daar niet op lijken. Daar vertrouw ik voorlopig maar op. Blijft het zo gaan, dan kijken we verder.
pi_218831735
quote:

[..]
Waarom slik je de pil door? Heb je anders last van hevige menstruatie? :)
pi_218831758
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:51 schreef vencodark het volgende:

[..]
Waarom slik je de pil door? Heb je anders last van hevige menstruatie? :)
Nee,last van nogal veel bijbehorende klachten. Ik lig bij mijn menstruatie 2 a 3 dagen plat. Dus 1 x per maand lag ik er volledig af. Nu 1 x in de 2,5 maand ongeveer.
pi_218831806
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:53 schreef exode het volgende:

[..]
Nee,last van nogal veel bijbehorende klachten. Ik lig bij mijn menstruatie 2 a 3 dagen plat. Dus 1 x per maand lag ik er volledig af. Nu 1 x in de 2,5 maand ongeveer.
Ja, dat had ik erbij willen vragen, de bijbehorende klachten. Begrijpelijk!
Bij sommige vrouwen is het echt heel heftig. Was laatst toch iets over in het nieuws.
Hormonale ziekte klachten. Even opzoeken.
pi_218832283
quote:

[..]
Weer een tip:
Methode van dosering kan een hoop effect hebben op of een medicijn werkt. Zo deden pillen en neusspray sumatriptan bij mij niks maar ging het altijd beter na een injectie, al was het effect van de injectie zelf ook ronduit kut.
  zondag 21 september 2025 @ 13:20:43 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218832295
Onverklaarbare pijnklachten zijn klote. Ik heb nu voor de tweede dag lage rugpijn (voel me 70+), en kan me niet bedenken wat ik gedaan heb dat t veroorzaakt kan hebben. Ik was dus al niet vrolijk. Om 't weekend nog op te vrolijken reed mijn jongste zoon vanochtend met zijn fiets de linker buitenspiegel van mijn auto af :( En de garage heeft pas in de tweede week van oktober tijd volgens de online agenda. Zou ducktape tot die tijd houden (80km weg naar werk), of moet ik berusten in treinritjes de komende weken? Ik zal morgen zowieso even bellen, misschien hebben ze wel eerder tijd (en een oude Ford Ka buitenspiegel liggen).

Beide zoons zijn inmiddels samen naar buiten om loten te verkopen voor de grote clubactie (2 verschillende verenigingen). Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze ruzie krijgen.
pi_218832304
Ik ben vreselijk gevoelig voor weersveranderingen dan krijg erge hoofdpijn met soms migraine.
pi_218832321
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:36 schreef Hupje het volgende:
Bril hebben we ook aan gedacht, maar hij kan meer lezen op afstand dan ik. Dus dat lijkt het niet te zijn. Blijft dit, dan gaan we het natuurlijk nog eens testen. Ik heb behoorlijke sterkte en vriend ziet perfect, dus tja, als hij iets van mij heeft op dat vlak zou het kunnen.
Scheel zijn, horizontaal of verticaal, kan ook nog uitmaken. Daar hoef je niet slecht voor te zien.

Er zijn trouwens ook apps waarin je je hoofdpijn kunt bijhouden om evt patronen te ontdekken. Ik heb een tijd migraine buddy gebruikt, vond ik wel fijn werken.
pi_218833672
Kan iemand een goede draadloze noice cancelling koptelefoon (over de oren) aanraden? Ik wilde er nooit 1 maar inmiddels zijn er genoeg momenten dat ik er graag 1 had gehad.

Ik heb oortjes van JBL en die bevallen erg goed dus ik kijk daar vooral naar maar wie weet zie ik een andere over het hoofd.
pi_218833760
Rolfstone Focus Pro, ze hebben 30 dagen niet goed geld terug. Nederlands bedrijf en in mijn ervaring een prima klantenservice. En redelijk vriendelijk geprijst.
Ik draag hem wel altijd met muziek, anders hoor ik toch nog wel te veel en hij gaat dan op een gegeven moment uit volgens mij.

Ik hoor ook wel goede verhalen over Sony, maar ik weet zo even niet precies welk type.
Fake it till you make it...
pi_218834208
Geen ervaring Exode, ik overweeg zelf loop oordopjes omdat dat wat minder opvalt. Maar geen idee of dat net zo goed is als een koptelefoon.

Hier ook hormonale migraine, sinds een paar maanden veel meer dan ik gewend ben. Zit mij bij altijd achter mijn linkeroog, dus zodra ik daar hoofdpijn voel opkomen weet ik hoe laat het is. Als ik dan op tijd ben met het slikken van een migrainepil, voorkom ik verdere klachten (zoals misselijkheid enzo) en blijft de migraine beperkt tot 'gewone' hoofdpijn.
pi_218834268
Ik draag een hoofdtelefoon tegen prikkels maar soms is dat niet evident bv in een supermarkt.

Het lijkt wel of ik me een beetje schaam.
Werewolf
pi_218834367
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:38 schreef exode het volgende:
Kan iemand een goede draadloze noice cancelling koptelefoon (over de oren) aanraden? Ik wilde er nooit 1 maar inmiddels zijn er genoeg momenten dat ik er graag 1 had gehad.

Ik heb oortjes van JBL en die bevallen erg goed dus ik kijk daar vooral naar maar wie weet zie ik een andere over het hoofd.
Mijn vrouw heeft deze en is er blij mee: https://www.coolblue.nl/product/859866/sony-wh-1000xm4-zwart.html
pi_218835295
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 15:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn vrouw heeft deze en is er blij mee: https://www.coolblue.nl/product/859866/sony-wh-1000xm4-zwart.html
@exode ik heb hiervan de 5 omdat die beter zou bellen en ben er ook blij mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 september 2025 @ 16:30:34 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218835555
Ik ben fan van de fresh n Rebel hoofdtelefoons, hele fijne oorschelpen en goede noisecancelling
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 21 september 2025 @ 16:32:22 #44
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_218835630
Als je echt goede fijne noise cancelling wil dan de Sony WH-1000XM4 of 5 of 6
Dat is imho van alle echt het beste in hoe de noise cancelling werkt zonder dat je heel veel kwijt bent.
pi_218835750
Thank all! Die van Sony gaan op mijn Kerst lijstje :)
pi_218835787
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:30 schreef Ynske het volgende:
Ik ben fan van de fresh n Rebel hoofdtelefoons, hele fijne oorschelpen en goede noisecancelling
Ik heb een clam anc
Werewolf
  zondag 21 september 2025 @ 17:18:51 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_218836240
Hier oortjes van Bose, HP en Oneplus en ze zijn allemaal prettig en toereikend. Koptelefoon werkt hier niet vanwege bril.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 21 september 2025 @ 20:00:14 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218837847
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 17:18 schreef Troel het volgende:
Hier oortjes van Bose, HP en Oneplus en ze zijn allemaal prettig en toereikend. Koptelefoon werkt hier niet vanwege bril.
Irritant is dat he. Ik zou zo graag een koptelefoon willen gebruiken, maar ik zie niks zonder bril.

Overigens zou ik ook ogen laten testen bij terugkerende hoofdpijn. Ik bleek prisma's nodig te hebben (ik kijk horizontaal flink scheel en verticaal een beetje) en met de juiste bril heb ik echt heel veel minder hoofdpijn. Terwijl m'n zicht volgens de optometrist en ortoptist 125% ofzo was. Alleen dus wel dubbel en op drukke dagen met veel lezen of autorijden ofzo kon ik dan echt migraine-achtige hoofdpijn hebben incl spugen.

Goede reminder dit om m'n ogen weer eens te laten meten trouwens.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218837985
Mijn man combineert bril wel met een koptelefoon. Hij kan door oorproblemen geen oordopjes verdragen en heeft pas meerdere koptelefoons gepast. Als ik het goed heb zat de Bose die over het oor valt het beste maar dat zal per persoon verschillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')