abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218902895
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Als je die nog wilt kan ik het verkooplinkje van J nog wel sturen ;)
Ik vind er wel iets van als goede doelen na donatie gaan lopen pushen om méér te geven. Dan ben ik er al snel klaar mee.

Ja, dat mag je me wel sturen. Ik zie dat de verkoop to morgen is en aangezien ik vanmiddag ben werken verwacht ik niemand aan de deur meer voor die tijd.
(Ze krijgen wel een ander telefoonnummer van mij dit keer O-) want ik heb toen geroepen (niet tegen hun overigens maar gewoon thuis) dat ik niks meer koop als ze zo agressief schooien om meer geld).
pi_218903067
Ik kocht ook wel een lootje voor de club actie.
Leuk mannetje aan de deur en ik was in een goede bui. :P
Wat ik dan wel vals vind is dat ik kies voor 1 lot á ¤3 maar bij de invulgegevens staat standaard 3 loten ¤9.
Je zou er zo intuinen. :%
pi_218903541
Wij hebben zo'n sticker. Twee buurvrouwen collecteren voor kwf en dierenbescherming en die gooien ook altijd een linkje in de buurtapp. Kwf sponsor ik ook regelmatig voor.

Wij hebben al jaren een mantra: we kopen niet aan de deur, op straat of via de telefoon. Stuur me vooral de informatie, dan kijk ik zelf even op het moment dat het mij uitkomt (doen ze toch niet).
pi_218903678
Is dat een ‘anti-collecte’ sticker?
Want er zijn heus wel goeie doelen waar ik aan wil geven maar voor mijn gevoel vinden ze ons zeker 20 x per jaar. :')
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:07:38 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218903773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:22 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben zo'n sticker. Twee buurvrouwen collecteren voor kwf en dierenbescherming en die gooien ook altijd een linkje in de buurtapp. Kwf sponsor ik ook regelmatig voor.

Wij hebben al jaren een mantra: we kopen niet aan de deur, op straat of via de telefoon. Stuur me vooral de informatie, dan kijk ik zelf even op het moment dat het mij uitkomt (doen ze toch niet).
Hier precies hetzelfde, ik doe gewoon niks aan de deur, dus dan kunnen we net zo goed onszelf dat hele praatje besparen.
pi_218903778
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Want er zijn heus wel goeie doelen waar ik aan wil geven maar voor mijn gevoel vinden ze ons zeker 20 x per jaar. :')
Anti alles.
Ga je moeder lastigvallen en niet mij
pi_218903809
Ik zeg altijd: “Ik sla even over”. :P
En dan heb je weleens zo’n type die dan zegt: “Nou, jammer”!

Dude, dat helpt heus niet. Bijdehand gedoe. :@
pi_218903874
Locale goede doelen eigenlijk wel altijd (en kudos als ze met plantjes/krentenbollen whatsoever komen) en sowieso als het kinderen zijn die rond komen.

Goede doelen waar ze al m’n gegevens nodig hebben (en ze vaak maandelijks iets vragen) doe ik niet aan. Maar die zet ik op mn lijstje (in mn hoofd) en kijk ik aan het begin van het jaar waar ik iets aan geef.
(En dat zeg ik zo ook als ze aan de deur komen, en over het algemeen gaat daar ook niemand tegenin)
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:28:16 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218903886
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:14 schreef vencodark het volgende:
Ik zeg altijd: “Ik sla even over”. :P
En dan heb je weleens zo’n type die dan zegt: “Nou, jammer”!

Dude, dat helpt heus niet. Bijdehand gedoe. :@
Wat moeten ze dan zeggen? Ik leer mijn dochter met de lootjes namelijk dat dat een prima antwoordt is als mensen nee zeggen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 30 september 2025 @ 14:07:50 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218904052
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Anti alles.
Ga je moeder lastigvallen en niet mij
*;

En echt... ik heb diepe bewondering voor de mensen die dus wel collectes lopen. Ik heb dat 1x geprobeerd en elke nee voelde als een persoonlijk falen dus dat heb ik niet nog eens gedaan. :') :@
pi_218904380
Heeeeeeeeeeeeel vroeger heb ik eens een baantje gehad als 'mensen lastig vallen in de winkelstraat om ze een abbonement aan te smeren' mevrouw. Na 4 dagen was ik er helemaal klaar mee. Je kreeg een heeeeel laag basissalaris en de rest was een percentage van wat je verkocht. Ik was heel arm in ieder geval.

Ik werd uitgescholden, genegeerd, vies aan gekeken etc. Vreselijke baan.

Ons kantoor zit aan het Stationsplein dat is de broedplaats voor heel veel mensen die van alles van je willen. Enquete over vrouwenrechten, Jezus brengen, kranten verkopen, je lid laten worden van WNF etc etc. Ik slalom er altijd tussendoor op weg naar de fietsenstalling. Ik ben nu de negeer mevrouw.
pi_218904494
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 14:07 schreef BE het volgende:

[..]
*;

En echt... ik heb diepe bewondering voor de mensen die dus wel collectes lopen. Ik heb dat 1x geprobeerd en elke nee voelde als een persoonlijk falen dus dat heb ik niet nog eens gedaan. :') :@
Ik ga altijd met de instelling ´Nee heb je, ja kun je krijgen´ .
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218905114
Ik heb een uitgeprint VERKOPERS NIET WELKOM papiertje op mn raam hangen en dat werkt. Zit ik in de keuken met de lamellen half open, komt er iemand de voortuin in, ziet dat hangen en maakt dan rechtsomkeert. Scheelt naar de deur lopen, zeggen dat ik geen interesse heb en de deur dichtgooien :D

Had het laatst op het winkelcentrum. Stond zo'n dude naast de lunchroom waar zoon en ik naar binnen wilden. Hij verkocht niks maar je kon een prijs winnen, doen ze wel vaker. Ik kwam met een vaart aanlopen. Zegt ie: dames! :') maar ik loop door, zeg: nee, wil ik niet, succes ermee! en loop door, zo foep, de lunchroom in. Dat hoofd van die vent, onbetaalbaar _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218905895
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 17:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een uitgeprint VERKOPERS NIET WELKOM papiertje op mn raam hangen en dat werkt. Zit ik in de keuken met de lamellen half open, komt er iemand de voortuin in, ziet dat hangen en maakt dan rechtsomkeert. Scheelt naar de deur lopen, zeggen dat ik geen interesse heb en de deur dichtgooien :D

Had het laatst op het winkelcentrum. Stond zo'n dude naast de lunchroom waar zoon en ik naar binnen wilden. Hij verkocht niks maar je kon een prijs winnen, doen ze wel vaker. Ik kwam met een vaart aanlopen. Zegt ie: dames! :') maar ik loop door, zeg: nee, wil ik niet, succes ermee! en loop door, zo foep, de lunchroom in. Dat hoofd van die vent, onbetaalbaar _O-
Die van ´mij´ belde laatst gewoon aan, want meneer verkocht zogenaamd niks :´) (zo'n tabletstudent die donateurs moet werven)
pi_218905928
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Die van ´mij´ belde laatst gewoon aan, want meneer verkocht zogenaamd niks :´) (zo'n tabletstudent die donateurs moet werven)
Das toch écht verkoop zodra het geld kost. Ze liegen dus ook gewoon een end weg he.
Nee, dit was zo'n prijzenweggeefding waar je dan met je porum op de foto moet. Daggutniet he, mijn hoofd haat foto's :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218905971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das toch écht verkoop zodra het geld kost. Ze liegen dus ook gewoon een end weg he.
Nee, dit was zo'n prijzenweggeefding waar je dan met je porum op de foto moet. Daggutniet he, mijn hoofd haat foto's :')
Gênant :D Ik zou ook zijn gevlucht ;)

Ik had een tijdje terug zo'n broekje die het heel mooi kon vertellen, of ik een noodpakket voor een Gazaan wou sponsoren. Dikke prima joh, eenmalig. Bleek dus later een standaard donatie voor één of ander goed doel te zijn, heb er direct achteraan gebeld en het gecanceld :{w
pi_218906237
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Ik heb een sticker met "geen collecte, verkopers en geloofsovertuigers" onder de bel hangen en dan nog zeggen dat ze m niet gezien hebben...

1x gehad, ik deed open, stond er een KPN mannetje voor de deur dus ik wees naar die sticker en hij zegt doodleuk: ohhh maar dat geldt niet voor mij want ik ben geen verkoper... 8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door Vicky op 30-09-2025 19:58:12 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218906778
Hier komen echt nooit geloofsovertuigers aan de deur. Zou daar ook minder moeite mee hebben dan met een verkoper.
Ze staan hier altijd voor de Hema. Maar doen werkelijk geen vlieg kwaad.
pi_218906779
De buren een paar deuren verderop hebben een heel lijstje op hun deur geplakt met wie er allemaal niet aan mag bellen, a4-formaat sticker met elke regel een nieuw lettertype, zoals de ‘in dit huis’-bordjes. Het zijn hele vriendelijke mensen, die juist voor de hele straat de pakketjes aannemen, maar ik vind het zo’n tokkie sticker, en als ik ze niet zou kennen zou ik denken dat het asociale mensen waren, puur op basis van de voordeur. Het staat zo onaardig…

Ik heb van mijn 7e tot mijn 30e jaarlijks gecollecteerd voor Jantje Beton. Vond dat als kind zijnde juist heel erg leuk, en als volwassene zijnde vond ik het een soort wijkonderzoek. Kun je aan de deurbel al zien wat voor soort mensen het zijn? (ja, bij sommige deurbellen wel). Wie doen vooral de deur open, mannen of vrouwen? En hangt dat ook af van de tijd? Je moet iets om het leuk te maken… ik liep overigens altijd met een groepje. En er zat een bordeel in onze wijk, dat was altijd leuk als we een ‘nieuwe’ daar lieten aanbellen die dat nog niet wist. Die deur ging ook automatisch open :D

Collectanten krijgen van mij altijd wat voor de moeite, van mijn man nooit. Deurverkopers krijgen een net maar snel ‘nee bedankt, geen interesse’ waarna ze geen kans meer krijgen voor hun “maar…”.
  dinsdag 30 september 2025 @ 20:51:05 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_218906856
Collectes prima, maar niet via een tablet en ook enkel eenmalig. Bestellen van kindrrpostzegels moest je een vinkje uitzetten voor het bellen. Ik houd daar niet van.
Grote clubactie en dergelijke vind ik nooit zo erg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218906878
Ik hou niet van collectes. Ik wil zelf bepalen waar ik aan geef. Plus Ik heb bij veel van die goede doelen wel eens mijn twijfels of het echt wel bij de personen terecht komt die het nodig hebben en niet bij in de zak van de directeur verdwijnen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218907925
Ik ging als kind regelmatig op een zomerkamp dat mogelijk was gemaakt door Jantje Beton. Zelf dus ook jaren voor gecollecteerd, en als ze nu aan de deur komen geef ik graag O+

Mijn oma collecteerde altijd voor de Hartstichting en dan liep ik vaak met haar mee. Dus die krijgen ook.

War Child vind ik ook altijd sympathiek.

Studenten met iPad mogen meteen doorlopen. Collectanten met een collectebus of QR-code krijgen een paar euro. En verder is het maar net hoe m'n humeur is die dag :+
pi_218908530
Ik heb een paar jaar gecollecteerd voor de longstichting. Het 1e jaar kreeg ik een vreselijke route met huizen die heel ver uit elkaar stonden. Ik woonde toen nog niet zo lang in ons huidige dorp en heb 2 huizen gewoon echt niet terug kunnen vinden :') veel mensen waren niet thuis, ik heb die ronde 3 keer gelopen op verschillende dagen en verschillende tijdstippen om maar genoeg geld op te halen. Nadien kreeg ik echter zo'n standaard bedankt kaartje met daarop de opbrengst van mijn straten. Had de dame de opbrengst van het jaar ervoor er in de kanttekening ook bij gezet, die veel hoger was. Dat vond ik zo beschuldigend voelen, alsof ik er even op gewezen werd dat ik onvoldoende had opgehaald. De jaren daarna daardoor met een best dubbel gevoel gelopen. En nu door omstandigheden lukt het even helemaal niet meer.

Collectes geven wij altijd geld, verkopers weer ik zo snel mogelijk. Maar vind dat tegelijkertijd lastig. Vrouwlief gooit de deur gewoon dicht. Ik kan dat niet, dus een beetje aanhouder kan best ver komen bij mij :@
pi_218909496
"Ik zal je de tijd besparen zodat je snel kan doorlopen naar de volgende. Ik ben niet geïnteresseerd." En dan deur dicht ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')