abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2025 @ 21:13:16 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_218901164
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das dan mazzel, scheelt je veel gedoe. En geld ;)

Over pannen gesproken...ik kook nog steeds in een pannenset die ik voor mn trouwen kreeg, 35 jaar geleden. Die pannen houden het langer vol dan ik :D
Een oud collega van mijn moeder was binnen een maand ofzo gescheiden. De pen die weggegeven werd schreef erg lekker en deed t veel langer. Inmiddels heeft de collega een dochter met mijn voornaam. Daarom weet ik t ook nog.

Morgen vertrekt nummer 2 naar Berlijn voor de werkweek. Zal rustig worden in huis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218901317
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pannen zonder handvat klinkt als een disaster waiting to happen in mijn geval :')

Net het 1e uur collecte gelopen voor de dierenbescherming, Dochter wilde graag mee, zo leuk om te zien hoe ze dat doet, en heel veel mensen zeggen dan toch geen nee O+
Dat van die pannen klinkt inderdaad verschrikkelijk. :D

Lekker dat de collecte wat opleverde. Daar doe je het toch voor. O+
Bij ons komen ze heeeeel vaak aan de deur dus ik moet toch meestal ‘nee’ zeggen.
Ik ga echt niet elke keer geven.
pi_218901326
Wij hebben tegenwoordig een gezamenlijke collecte week. En daarbuiten komen er niet zo veel. Ideaal!
pi_218901351
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pannen zonder handvat klinkt als een disaster waiting to happen in mijn geval :')

Net het 1e uur collecte gelopen voor de dierenbescherming, Dochter wilde graag mee, zo leuk om te zien hoe ze dat doet, en heel veel mensen zeggen dan toch geen nee O+
Leuk leuk, ik mocht vanavond ook *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218901379
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 21:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Een oud collega van mijn moeder was binnen een maand ofzo gescheiden. De pen die weggegeven werd schreef erg lekker en deed t veel langer. Inmiddels heeft de collega een dochter met mijn voornaam. Daarom weet ik t ook nog.

Morgen vertrekt nummer 2 naar Berlijn voor de werkweek. Zal rustig worden in huis.
Zoo, das snel, een maand :D
Wel lief van je voornaam O+

Leeg huis dus. Heb er hier een die ik moet overhoren, voor scheikunde :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218901390
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:07 schreef exode het volgende:

[..]
Je kan het pas na reserveren boeken. Via je account. Wij mochten oa de giraffen voeren :)
Dat konden wij vanuit onze tuin toen al doen :P maar wel leuk zoiets, dat zouden mijn kinderen ook graag doen! Ik heb net gekeken, maar ze hebben nu alleen rondleidingen met een gids per voet (overdag) ter beschikking, en een privé gamedrive. Maar wellicht verandert dat nog, ik hou het in de gaten!
  maandag 29 september 2025 @ 22:23:00 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218901574
Als ik de stemming zo een beetje peil denk dat het OUD-panel tegen de pannen met losse handgreep stemt @amaranta

Maar... we kunnen nog even testen:
POLL

Oh, en hulde aan de collectelopers! _O_
  dinsdag 30 september 2025 @ 00:17:18 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_218902059
Losse handgrepen geeft wel het ultieme vakantiegevoel het hele jaar door.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218902106
Hier pannen van wmf (kookpannen en iets te grote wok) en van demeyere. Verder nog een set vierkante/rechthoekige bakpannen, aangeprezen door de keukenboer. Maar die gebruik ik zeer zelden. Vaak met iets van gehaktbrood, dat eerst rondom bruin moet bakken en daarna in de oven. Want daar kunnen ze in (de grootste schuift zo in de rails,dat is dan wel handig).

De jongste is hier weer rond aan het gaan met de grote club actie. En ze zegt ook ‘heel veel mensen zeggen, daar doe ik eigenlijk niet aan mee, maar voor jou koop ik wel een lootje’. Toch de kracht van de kinderen denk ik.

Hier vanavond een fijn samenzijn gehad met de vriendengroep. Vele anekdotes opgehaald en inspiratie om ook namens de vrienden wat te vertellen bij de uitvaart. Filmpjes en foto’s teruggekeken ook.
Flink gelachen (en ook zeker wat tranen gelaten). Was fijn dat (bijna) iedereen er was.
pi_218902393
Wij krijgen altijd alleen maar het kwf aan de deur met collecte. Als Juul thuis is, loopt ze daarna mee met deze mevrouw langs de deuren :)
pi_218902491
Ik ben al zo lang van plan om zo’n sticker te bestellen voor bij de deurbel. KWF heb ik nog wel voor gedoneerd.
Mijn man kan letterlijk geen nee zeggen tegen die mensen. Ik doe de deur open ik zeg gewoon geen interesse en gooi de deur weer dicht. Overigens laatst reageerde er iemand super brutaal.
Ik zeg toch nee. Dan is het gewoon klaar hoezo ga je dan nog aandringen?
pi_218902520
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 07:53 schreef exode het volgende:
Wij krijgen altijd alleen maar het kwf aan de deur met collecte. Als Juul thuis is, loopt ze daarna mee met deze mevrouw langs de deuren :)
Dat is leuk! Zeker als het altijd dezelfde persoon is, en je bent een keer meegelopen, schept dan toch een band!

Hier staan ze de laatste tijd af en toe bij de supermarkt, of voor een goed doel, of voor het regionale dagblad ook wel eens.. maar dan heb ik daar echt geen zin in. Als ik boodschappen ga doen, dan wil ik niet bij binnen en/of buiten lopen daarvoor gestoord worden.

Ik moet zeggen dat ik aan de deur hier vaak wel voor de plaatselijke vereniging geef. Grotere goede doelen gaan aan het begin van het jaar. Elk jaar wat andere.

Kinderpostzegels doe ik eigenlijk ook altijd (al zijn ze dit jaar niet langs geweest bedenk ik me)
Vorig jaar had ik een gift gedaan (zo’n ‘pakket’ waar je uit kon kiezen). Daar hebben ze me nog drie keer voor gebeld of ik niet meer wilde geven. (Waarbij ze ook een keer twee keer in een uur gebeld hebben omdat ik de eerste keer niet opnam. Ik zat in vergadering, en dacht als een onbekend nummer twee keer in een uur belt zal het wel belangrijk zijn en heb ik de tweede keer opgenomen. Zo vaak bellen, daar vind ik wel iets van moet ik zeggen.
pi_218902557
Ik heb wel vaak verkopers aan de deur, die trekken zich geen reet aan van de sticker.

Het is inderdaad altijd dezelfde mevrouw van het kwf, Juul vindt het heel gezellig. B heeft ook wel eens mee gelopen.
pi_218902574
Ik heb een mix van ikea en hema pannen.

Kinderpostzegels gekocht en grote clubactie van mijn buurmeisje. Nu kwam de andere buur ook nog met de vraag of we grote clubactie loten wilden kopen.
Ik denk dat ik ze dan ook maar mijn QR code onder de neus duw hahaha.
Lot voor lot ofzo.
Fake it till you make it...
pi_218902589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:46 schreef exode het volgende:
Ik heb wel vaak verkopers aan de deur, die trekken zich geen reet aan van de sticker.

Het is inderdaad altijd dezelfde mevrouw van het kwf, Juul vindt het heel gezellig. B heeft ook wel eens mee gelopen.
Ja, hier zijn ook het steeds dezelfde mensen. Een buurman voor KWF en een buurvrouw voor ik meen de nier Stichting.

Clubactie ben ik wel blij dat we daar vanaf zijn. Mijn zoon heeft het destijds wel slim gespeeld. Het was die zaterdag burendag. Dus hij heeft de lootjes gewoon mee naar de barbecue genomen en daar iedereen aangesproken. Het jaar erop bedacht een van de kinderen die er ook was dat het ook een goed plan was. Dus hadden ze een beetje concurrentie aan elkaar.
pi_218902593
Maar hoe gevoelig zijn jullie allemaal voor de Postcodeloterij? Ik weiger dus om mee te spelen. Kan me niet schelen dat de hele straat miljonair wordt.
pi_218902625
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:53 schreef amaranta het volgende:
Maar hoe gevoelig zijn jullie allemaal voor de Postcodeloterij? Ik weiger dus om mee te spelen. Kan me niet schelen dat de hele straat miljonair wordt.
Ja, ik heb één lot :') Al vanaf het begin eigenlijk. Hebben ze alleen mooi pech als we idd wat zouden winnen want mooi niet dat ik de deur dan open doe he. Ze weten mn bankrekeningnummer 8-)
If they say
pi_218902637
quote:
Mijn zwager werkt er en wij zijn de enige in de familie zonder lot. Totaal geen interesse in.
pi_218902661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ja, ik heb één lot :') Al vanaf het begin eigenlijk. Hebben ze alleen mooi pech als we idd wat zouden winnen want mooi niet dat ik de deur dan open doe he. Ze weten mn bankrekeningnummer 8-)
Het gaat me eigenlijk niet zozeer om het wel of niet opendoen van de deur voor Winston. Maar meer dat mensen doen alsof ze lid zijn vanwege de goede doelen, maar eigenlijk gewoon hun buren niet gunnen dat zij wel zouden winnen en zijzelf niet.

De Postcodeloterij is immers de enige loterij waarvan je weet dat je hem niet gewonnen hebt als de prijs op jouw postcode valt. Als ik geen staatslot koop en de prijs valt toevallig op dat lot, dan kom ik dat nooit te weten.
Bij de Postcodeloterij ga je altijd weten dat je niet gewonnen hebt als die op jouw postcode valt. En daar zit volgens mij de trigger voor heel veel mensen.
pi_218902668
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het gaat me eigenlijk niet zozeer om het wel of niet opendoen van de deur voor Winston. Maar meer dat mensen doen alsof ze lid zijn vanwege de goede doelen, maar eigenlijk gewoon hun buren niet gunnen dat zij wel zouden winnen en zijzelf niet.

De Postcodeloterij is immers de enige loterij waarvan je weet dat je hem niet gewonnen hebt als de prijs op jouw postcode valt. Als ik geen staatslot koop en de prijs valt toevallig op dat lot, dan kom ik dat nooit te weten.
Bij de Postcodeloterij ga je altijd weten dat je niet gewonnen hebt als die op jouw postcode valt. En daar zit volgens mij de trigger voor heel veel mensen.
Klopt helemaal. Goede doelen steun ik zelf wel, dit gaat gewoon om winnen 8-)
If they say
pi_218902681
Ik koop overigens ook elke maand een staatslot, als ik het niet vergeet. Om ze vervolgens niet in te leveren want dat vergeet ik uiteraard ook :') Heb een stapeltje liggen, toch maar eens laten nakijken :@
If they say
pi_218902687
quote:
daar doen we niet aan mee. Ook echt helemaal geen behoefte aan. En ik gun het de hele straat om miljonair te worden ook al wordt ik het zelf niet. En wellicht dat ik op dat moment even jammer vind.. maar dat is dan maar zo. What are the odds (zo, nu ik dit gezegd heb zul je zien dat ze er volgende week staan :P we kunnen het maar gehad hebben :+ )

Enige loterij waar we aan mee doen is de oudejaarstrekking. Dat vind ik op de eenogen andere manier dan wel leuk. Al win ik ook nooit meer dan 5/10 euro. Dus is eigenlijk ook de moeite niet
pi_218902691
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is volledig gebaseerd op fear of missing out.
pi_218902707
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 09:17 schreef exode het volgende:

[..]
Het is volledig gebaseerd op fear of missing out.
:Y en das ook de reden dat ik niet wil opzeggen. Zal je altijd zien :')
If they say
pi_218902756
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 08:37 schreef hilliebillie het volgende:
Kinderpostzegels doe ik eigenlijk ook altijd (al zijn ze dit jaar niet langs geweest bedenk ik me)
Als je die nog wilt kan ik het verkooplinkje van J nog wel sturen ;)
Ik vind er wel iets van als goede doelen na donatie gaan lopen pushen om méér te geven. Dan ben ik er al snel klaar mee.

quote:
Dat doet me dus echt helemaal niks. Ik speel niet mee met loterijen, tenzij van een lokale school of vereniging (en dan gaat het met om het goede doel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')