quote:De Kamer,
Gehoord de beraadslaging,
Constaterende dat de Verenigde Staten zojuist hebben besloten om Antifa als terroristische organisatie aan te
merken,
Overwegende dat ook in ons land Antifa-cellen actief zijn, die en politici bedreigen, bijeenkomsten verstoren, studenten journalisten intimideren en er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken,
Verzoekt de regering om Antifa ook in Nederland als terroristische organisatie aan te merken,
Een partij heeft zelf geen leden nodig maar krijgt stemmen voor haar kandidaten die daarmee in dat kiesdeler-volume, TK zetels inneemt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:25 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders heeft al laten zien dat zijn fuhrerinstelling leidt tot ontwrichting van regeringscoalities. Dus sabotage van het landsbestuur.....2012 en 2025
Op het moment dat iemand bij wet gaat bepalen wat precies een politieke partij zou -en op welke wijze die intern moet zijn georganiseerd, kan je net zo goed het hele partijstelsel cancelen.quote:bron: parlement Nederland heeft een kiesstelsel van evenredige vertegenwoordiging. Dat betekent dat elke partij het aantal zetels in het parlement krijgt dat overeenkomt met het percentage stemmen, met inachtneming van de kiesdeler.
Bestaat AntiFa anders als duiding Anti-Fascistisch (what/who ever it may me) wel als organisatie of stroming in Nederland ?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
De TT verwijst naar motie de Vos die de Tweede Kamer heeft aangenomen, maar in de prullenbak gegooid door de heer Schoof
[..]
Goed nieuws for Hamas.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zolang Antifa (wat dat ook moge zijn) geen terreurdaden pleegt zou er geen verbodsgrond mogen zijn.
Die plegen dus wel terreurdaden en kennen een duidelijke organisatie.quote:
Inderdaad, linksen die Hamas lieve jongens vinden moet je met een nachtlampje zoeken. Rechtsen die de etnische zuivering van Gaza steunen zitten in schrikbarend grote getale in ons parlement.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die plegen dus wel terreurdaden en kennen een duidelijke organisatie.
Dus staan die op de EU terreurlijst, een besluit gesteund door de Groenen en sociaal-democraten.
Oh please...quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, linksen die Hamas lieve jongens vinden moet je met een nachtlampje zoeken. Rechtsen die de etnische zuivering van Gaza steunen zitten in schrikbarend grote getale in ons parlement.
Ach jee, gaan we weer richting Nazi-Duitsland 2.0 ja?quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Extreem-rechts verder in de lift. Eerdmans en Caroline overal op teevee heeft effect, net zoals continu benadrukken hoe slecht Timmermans is. Van Jinek to Vandaag Inside.
in NL?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die plegen dus wel terreurdaden en kennen een duidelijke organisatie.
Ze hebben de intentie om Europa te raken en ontwrichten. Dat is op zichzelf al genoeg.quote:
Middencoalitie op 76 zetels.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Megazege voor extreem-rechts komt eraan... Straks FvD en VVD in n (gedoog)kabinet?
Het is voor het land beter wanneer ditmaal Project 2025 wel succesvol en eensgezind kan worden uitgevoerd?quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:26 schreef Jojoke het volgende:
Voor het land is het wel beter dat rechts rechts JA21 stemt in plaats van PVV. 1) Geert kijkt alleen maar naar peilingen, als die omlaag gaan dan valt het kabinet die je met hem hebt, 2) Ze zijn iets gematigder en dan is er wat meer mogelijk. Dus een groter JA21 hoeft niet slecht te zijn.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is voor het land beter wanneer ditmaal Project 2025 wel succesvol en eensgezind kan worden uitgevoerd?
Moet de VVD nog wel even een switch maken in een nogal stellige opvatting.quote:
Je ziet toch wat er in de VS gebeurt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee, gaan we weer richting Nazi-Duitsland 2.0 ja?
Dilan Yesilgz, functie elders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Moet de VVD nog wel even een switch maken in een nogal stellige opvatting.
Het is voor het land niet beter wanneer JA21 nu wl succesvol de ultra-rechtse agenda gaat uitvoeren.quote:
Een switch die ze kunnen maken, maar een switch naar Bontenbal-I kost maanden minder dan naar Timmermans-I.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ja. Zonder VVD is er weinig mogelijk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ok...quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:26 schreef Jojoke het volgende:
Voor het land is het wel beter dat rechts rechts JA21 stemt in plaats van PVV. 1) Geert kijkt alleen maar naar peilingen, als die omlaag gaan dan valt het kabinet die je met hem hebt, 2) Ze zijn iets gematigder en dan is er wat meer mogelijk. Dus een groter JA21 hoeft niet slecht te zijn.
1) Ze zitten altijd in een coalitie met anderen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is voor het land niet beter wanneer JA21 nu wl succesvol de ultra-rechtse agenda gaat uitvoeren.
Met die 12 zetels?quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is voor het land niet beter wanneer JA21 nu wl succesvol de ultra-rechtse agenda gaat uitvoeren.
Dat denk ik ook. Die kijken waarschijnlijk niet met al te veel vreugde terug naar de vorige kabinetten over rechts waar zij aan deelnamen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zonder VVD is er weinig mogelijk.
Maar over rechts zonder CDA ook niet. En ik verwacht meer principes bij het CDA.
Dit gaat wel verder dan alleen Dilan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dilan Yesilgz, functie elders.
Opgelost.
JA21 is inhoudelijk niet gematigder. Eerdmans zelf benadrukt in interviews hoe dicht hij bij de PVV staat. JA21 sluit PVV n FvD niet uit.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
1) Ze zitten altijd in een coalitie met anderen.
2) Ze worden waarschijnlijk niet de eerste partij, dus dan is geen ingewikkelde constructie nodig zoals met de PVV.
3) Ze zijn gematigder en zolang ze respect hebben voor democratie en rechtstaat, dan is inhoudelijk verschil prima.
Klopt, maar exit-Dilan is wel de snelste manier om het probleem op te lossen dat de VVD PvdA/GL uitgesloten heeft.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit gaat wel verder dan alleen Dilan.
En je lijsttrekker eruit gooien bij regeringsdeelname zie ik ook niet zo 1,2 3 gebeuren.
Ja, ik maak onderscheid tussen:quote:
Minimaal 50+ zetels voor antidemocratisch en pro-Trump rechts, tsjappie.quote:
Elke dag op tv zijn helpt. De peilingen die je op winst tonen ookquote:Op vrijdag 19 september 2025 23:23 schreef Cyan9 het volgende:
JA21 op 12 zetels, ik blijf het een bijzondere gewaarwording vinden.
Eerdmans kwam met voorstellen zoals een Nationaal Cordinator Wokebestrijding. Eerdmans zei in 2005 al dat Nederland een "goede dictator" nodig heeft. Regeren met zijn oude maatjes van FvD sluit hij niet uit.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, ik maak onderscheid tussen:
1) het democratisch systeem en bijbehorende rechtsstaat
2) inhoudelijke verschillen.
Al was er een partij die inhoudelijk precies wilde als ik, dan zou ik nog tegen hen stemmen als de democratie en rechtsstaat niet veilig bij hen was. Zo simpel is het ook.
CDA gaat niet opnieuw die fout maken om met PVV in zee te gaan lijkt me. Vorige keer zijn ze keihard afgestraft.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:49 schreef VoMy het volgende:
Overigens is in vrijwel alle peilingen PVV-VVD-JA21;CDA gewoon een ruime meerderheid. Dat is zo geformeerd als het alternatief 6+-partijen zijn.
Er zijn 1) inhoudelijke verschillen n 2) respect voor democratie en rechtstaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
JA21 is inhoudelijk niet gematigder. Eerdmans zelf benadrukt in interviews hoe dicht hij bij de PVV staat. JA21 sluit PVV n FvD niet uit.
Dat ze in een coalitie zitten is weinig waard wanneer de coalitie bestaat uit variaties van hetzelfde thema en zelfde type geldschieters. Van NSC zijn ze dalijk af. Weg vrij.
Dat is natuurlijk waar, peilingen zeggen lang niet alles. Maar ik vind het wel een bijzondere beweging, ik merk bij mezelf dat ik er toch het gevoel bij krijg dat er (wanhopig) gezocht wordt naar een nieuwe redder op rechts die hopelijk wel levert.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Elke dag op tv zijn helpt. De peilingen die je op winst tonen ook
Maar het is maar de vraag hoeveel van sie JA21'ers echt gaan stemmen. Ondanks al zijn mediamomenten weet Eerdmans nog niet echt urgentie over te brengen.
Dat vrees ik ook. Eventueel met CDA als stille gedoger. CDA gaat zo een kabinet niet op de eerste dag wegstemmen en zal zich constructief opstellen. Gezagsgetrouw.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:49 schreef VoMy het volgende:
Overigens is in vrijwel alle peilingen PVV-VVD-JA21;CDA gewoon een ruime meerderheid. Dat is zo geformeerd als het alternatief 6+-partijen zijn.
Voor.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eerdmans kwam met voorstellen zoals een Nationaal Cordinator Wokebestrijding. Eerdmans zei in 2005 al dat Nederland een "goede dictator" nodig heeft. Regeren met zijn oude maatjes van FvD sluit hij niet uit.
Dat wil JA21 gewoon wel (ze willen met PVV en FvD regeren, 40 zetels). Trump, Singapore en Milei sympathisanten dat ze zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik ga niet op iemand stemmen die mij een autocratie wil inlokken, want vrijwel niemand is uiteindelijk daarbij gebaat.
Ik was ook niet van plan om op deze lui te stemmen, maar ik denk wel dat er makkelijker met hen samen is te werken dan met PVV. Want 1) Geert Wilders heeft een obsessie met peilingen, dus je bent nooit veilig in een coalitie met hem (buiten dat hij weinig respect heeft voor de rechtsstaat), 2) JA21 zit ergens tussen links PVV (Coenradie) en rechts NSC (Boomsma) die beiden wel het systeem lijken te respecteren, dus met JA21 lijk je beter te zitten dan PVV.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat wil JA21 gewoon wel (ze willen met PVV en FvD regeren, 40 zetels). Trump, Singapore en Milei sympathisanten dat ze zijn.
Zowel de kirzer als de politicus vergeten veel en van 21 -> 13 valt nog mee. De klap na Rutte OV was veel heftiger.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
CDA gaat niet opnieuw die fout maken om met PVV in zee te gaan lijkt me. Vorige keer zijn ze keihard afgestraft.
NIW is een hobbyprojectje van de smeerlappen Esther Voet en Bart Schut. Die doen er alles aan om te verdraaien en liegen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://niw.nl/groenlinks(...)ar-verzetsstrijders/
Volstrekt geen radicale partij, dat GL-PVDA.
Echt niet.
"Wij vinden het niet onze taak over zo'n gevoelig onderwerp, hoe gek dat misschien ook klinkt, in het huidige tijdsgewricht om daar een politieke discussie over te gaan voeren," lichtte De Boer het besluit van GroenLinks en PvdA tegen de vernoeming van straatnamen naar verzetsstrijders te stemmen.
En dan lopen janken over fascisme, WO II en Hitler.
Piri gaf al veel weg, dat geblaat van een Scharwachter al helemaal, maar neem me het niet kwalijk dat ik het 'anti-fascisme' van Timmermans' hobbyclub niet serieus neem.
Boomsma was binnen NSC een groot voorstander van in zee gaan met PVV en wilde ook de noodwet invoeren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik was ook niet van plan om op deze lui te stemmen, maar ik denk wel dat er makkelijker met hen samen is te werken dan met PVV. Want 1) Geert Wilders heeft een obsessie met peilingen, dus je bent nooit veilig in een coalitie met hem (buiten dat hij weinig respect heeft voor de rechtsstaat), 2) JA21 zit ergens tussen links PVV (Coenradie) en rechts NSC (Boomsma) die beiden wel het systeem lijken te respecteren, dus met JA21 lijk je beter te zitten dan PVV.
Neuh, we zien hier gewoon weer hoe achterlijk geradicaliseerd die Pro-Palestina vereniging die officieel PvdA-GL heet is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
NIW is een hobbyprojectje van de smeerlappen Esther Voet en Bart Schut. Die doen er alles aan om te verdraaien en liegen.
Hoe het echt zit kun je hier lezen:quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://niw.nl/groenlinks(...)ar-verzetsstrijders/
Volstrekt geen radicale partij, dat GL-PVDA.
Echt niet.
"Wij vinden het niet onze taak over zo'n gevoelig onderwerp, hoe gek dat misschien ook klinkt, in het huidige tijdsgewricht om daar een politieke discussie over te gaan voeren," lichtte De Boer het besluit van GroenLinks en PvdA tegen de vernoeming van straatnamen naar verzetsstrijders te stemmen.
En dan lopen janken over fascisme, WO II en Hitler.
Piri gaf al veel weg, dat geblaat van een Scharwachter al helemaal, maar neem me het niet kwalijk dat ik het 'anti-fascisme' van Timmermans' hobbyclub niet serieus neem.
Gut ja, verzetshelden zijn 'nationalistisch'.quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe het echt zit kun je hier lezen:
https://www.reddit.com/r/(...)derswijk_in_alkmaar/
VVD probeert dus een omstreden nieuwbouwproject een nationalistisch tintje te geven.
NIW is Esther Voet. Voet is van de VVD.
De man was het enigste raadslid voor CDA in Amsterdam en het beste landelijke raadslid in 2023 (of zoiets) maar hij kwam (na zijn overstap) op positie 20+ bij NSC. Daaruit blijkt wel dat NSC dacht dat ze samen niet helemaal een fantastische combi waren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Boomsma was binnen NSC een groot voorstander van in zee gaan met PVV en wilde ook de noodwet invoeren.
Boomsma is cht geen frisse kerel. Vriendje van Baudet.
Kun je op z'n minst proberen te doen alsof je gelezen hebt wat er staat? Man man manquote:Op zaterdag 20 september 2025 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, verzetshelden zijn 'nationalistisch'.
Beter hadden ze geen verzet gepleegd.
Tot zover de 'progressieve linkse' zorg over fascisme.
quote:Motie Verzetsstrijderswijk Stompetoren-West
Het levend houden van de nagedachtenis aan onze verzetshelden en hun verhalen is van groot belang. Wij steunen dan ook van harte het vernoemen van straten naar hen. Laat er geen misverstand over bestaan: ons bezwaar richt zich niet op de verzetshelden, maar op de procedure.
Alkmaar heeft een straatnamencommissie ingesteld met een duidelijk doel: de naamgeving van straten apolitiek houden. Dit is een belangrijk principe dat voorkomt dat de politieke meerderheid van het moment een stempel kan drukken op ons straatbeeld.
Door nu met een motie deze straatnamen vast te stellen, wordt dit principe ondermijnd. Daarom is het aannemen van deze motie door de gemeenteraad onwenselijk. Een verzoek aan de straatnamencommissie is de juiste en zorgvuldige weg.
https://groenlinkspvda072(...)jk-stompetoren-west/
Waarom blijf jij maar doen alsof een CDA-PVV combi logischer is dan een PvdD-BBB combi?quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:49 schreef VoMy het volgende:
Omdat het dat is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom blijf jij maar doen alsof een CDA-PVV combi logischer is dan een PvdD-BBB combi?
Nee, dat is het zeer zeker niet.quote:
quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:51 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Een bekende Duitser heeft de anti-fascisten ooit verboden en kon daarna moeiteloos voluit gaan.
Nog steeds te horen trouwensquote:Wer hat uns verraten? Sozialdemokraten!
Ze zijn niks gematigder maar verkopen het enkel als zodanig. Inhoudelijk is het echt net zo idioot als de PVV.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:26 schreef Jojoke het volgende:
Een semidictator heeft net een organisatie verboden om zo zijn politieke tegenstanders aan te kunnen pakken, vlug we hebben nu nog de macht, laten we dit direct overnemen. Die Fahne hoch, zo kennen we rechts weer.quote:MOTIE VAN HET LID DE VOS C.S.
Voorgesteld 18 september 2025
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat de Verenigde Staten zojuist hebben besloten om antifa als
terroristische organisatie aan te merken;
overwegende dat ook in ons land antifacellen actief zijn die politici
bedreigen, bijeenkomsten verstoren, studenten en journalisten intimideren en
er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken;
verzoekt de regering om antifa ook in Nederland als terroristische organisatie
aan te merken,
en gaat over tot de orde van de dag.
De Vos
Wilders
Van der Plas
Een motie is natuurlijk nog geen beleid. Wel een signaal.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:12 schreef V. het volgende:
[..]
Wat ik ook zo vuil hieraan vind, is dat hier gewoon nooit een debat of discussie aan vooraf is gegaan. Iets dat je zou moeten kunnen verwachten in een parlement.
Nee, het is geen beleid, maar het is wel een fucking kanarie met neonverlichting in de kolenmijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een motie is natuurlijk nog geen beleid. Wel een signaal.
En het geeft voornamelijk aan waar de VVD is gaan staan en dat ze hun belangen buiten Nederland hebben liggen. (Van de andere partijen was het te verwachten).
Het is niet de bedoeling dat aangenomen moties YOLO niet uitgevoerd worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een motie is natuurlijk nog geen beleid. Wel een signaal.
En het geeft voornamelijk aan waar de VVD is gaan staan en dat ze hun belangen buiten Nederland hebben liggen. (Van de andere partijen was het te verwachten).
Nee, daar moet even een korte memo bij waarom de regering het naast zich neerlegt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat aangenomen moties YOLO niet uitgevoerd worden.
En Schoof heeft de motie ook nog ontraden. Waarna de twee regeringspartijen alsnog voor stemden. Dat is ook heel bijzonder.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de regering deze motie niet uitvoert is prima, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kamer continu moties aanneemt die niet uitgevoerd hoeven worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, daar moet even een korte memo bij waarom de regering het naast zich neerlegt.
Het is niet alsof ze het kabinet nog kunnen laten vallen hierover.
Zeker. Maar uiterst rechts is sowieso niet echt de bedoeling wat mij betreftquote:Op zaterdag 20 september 2025 08:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de regering deze motie niet uitvoert is prima, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kamer continu moties aanneemt die niet uitgevoerd hoeven worden.
Schoof is dan ook op geen enkele manier de leider van dit kabinet. En nooit geweest ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En Schoof heeft de motie ook nog ontraden. Waarna de twee regeringspartijen alsnog voor stemden. Dat is ook heel bijzonder.
Zeker. Al bevestigt dit natuurlijk wel weer waarom juist die twee partijen zo graag met de PVV gingen regeren…quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En Schoof heeft de motie ook nog ontraden. Waarna de twee regeringspartijen alsnog voor stemden. Dat is ook heel bijzonder.
Ja, dat kan ook niet genoeg worden benadrukt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet volledig waar (al is idioot iets subjectiefs). Oekrane is het beste voorbeeld waar de partijen vrij lijnrecht tegenover elkaar staan. Eerdmans heb ik nog nooit zo woedend gezien toen die PVV'er gevangenen maar staand op een cel wilde laten slapen. JA21 stemt vr moties als die van Ceder waar het COA meer geld krijgt om gemeenten tot meer asielopvang over te laten gaan en tegen moties van Markuszower om alle islamieten buiten te sluiten. Usw.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze zijn niks gematigder maar verkopen het enkel als zodanig. Inhoudelijk is het echt net zo idioot als de PVV.
Wat mij betreft is het experiment met een premier van buiten zonder partij of backing dan ook mislukt. Totaal geen gewicht in de schaal.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schoof is dan ook op geen enkele manier de leider van dit kabinet. En nooit geweest ook.
Dat zeg ik, iets gematigder voor de bhnequote:Op zaterdag 20 september 2025 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet volledig waar (al is idioot iets subjectiefs). Oekrane is het beste voorbeeld waar de partijen vrij lijnrecht tegenover elkaar staan. Eerdmans heb ik nog nooit zo woedend gezien toen die PVV'er gevangenen maar staand op een cel wilde laten slapen. JA21 stemt vr moties als die van Ceder waar het COA meer geld krijgt om gemeenten tot meer asielopvang over te laten gaan en tegen moties van Markuszower om alle islamieten buiten te sluiten. Usw.
Dat lag ook wel aan de persona, of daarmee het hele concept in de prullenbak kan weet ik niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het experiment met een premier van buiten zonder partij of backing dan ook mislukt. Totaal geen gewicht in de schaal.
Mwah, Eerdmans is niet verblind door immigrantenhaat.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zeg ik, iets gematigder voor de bhne.
Yep, een goedbedoelende zetbaas; voor iedereen namens niemand.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schoof is dan ook op geen enkele manier de leider van dit kabinet. En nooit geweest ook.
Is wel een heel lastig mandaat hoor. Als je geen partij of berhaupt 1 stem achter je hebt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lag ook wel aan de persona, of daarmee het hele concept in de prullenbak kan weet ik niet.
Op het moment dat Yesilgoz begon te stoken was dit eigenlijk al zichtbaar.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:32 schreef V. het volgende:
[..]
Nee, het is geen beleid, maar het is wel een fucking kanarie met neonverlichting in de kolenmijn.
Grappige is dat Kozu en Ozturk van Denk ooit opperden om heel Groningen te evacueren en in andere steden onder te brengen, om daar volop te boren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij Eerdmans denk je soms van oh dat is nog een beetje fatsoenlijk rechts tot hij weer met wartaal aan komt zetten. Bijvoorbeeld dat boren in Groningen. Daar win je echt niets mee maar dan is het opeens zijn unique selling point. Of dus zijn periode bij de wappies van FvD.
Dat boren/produceren kan niet meer veilig. Shell gaat zich daar niet aan branden en andere maatschappijen ook niet. Ze kunnen wel zo veel willen in Den Haag.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij Eerdmans denk je soms van oh dat is nog een beetje fatsoenlijk rechts tot hij weer met wartaal aan komt zetten. Bijvoorbeeld dat boren in Groningen. Daar win je echt niets mee maar dan is het opeens zijn unique selling point. Of dus zijn periode bij de wappies van FvD.
Ach, die wil ook gewoon een volledige asielstop en actieve remigratie.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, Eerdmans is niet verblind door immigrantenhaat.
Hij heeft dat natuurlijk altijd al gevonden; hij blijft er alleen nu over doorgaan nu het onderwerp al water under the bridge is (en echt een blunder van jewelste), dan wordt het op een gegeven moment wel wat kansloos.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij Eerdmans denk je soms van oh dat is nog een beetje fatsoenlijk rechts tot hij weer met wartaal aan komt zetten. Bijvoorbeeld dat boren in Groningen. Daar win je echt niets mee maar dan is het opeens zijn unique selling point.
Een minderheidskabinet kan helemaal niet zonder semi-structurele gedoogpartners en wordt elke keer sec geopperd alsof dat een realistisch alternatief is - in de formatie van Rutte IV bleek dat ook weer niet het geval te zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is het zeer zeker niet.
De kans op een minserheidskabinet met alleen CDA, Gl-PvdA en D66 is nog veel groter dan dat CDA en vooral Bontenbal en de rest van de top van de CDA lijst (kijk gewoon eens na wie daar staan, stuk voor stuk fel tegen samenwerking met de PVV en stuk voor stuk linkser dan het CDA was tijdens Rutte I) met de PVV in zee gaan.
Kijk gewoon naar de feiten.
quote:Op maandag 20 november 2023 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist bij Omtzigt schat ik het ongeveer op 0%. En Yeşilgz staat er ook bepaald niet om te trappelen, die haalt alleen de band met PVV aan om sterker te staan in de onderhandelingen met Timmermans.
Ach, dan koopt de staat toch gewoon de NAMquote:Op zaterdag 20 september 2025 08:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat boren/produceren kan niet meer veilig. Shell gaat zich daar niet aan branden en andere maatschappijen ook niet. Ze kunnen wel zo veel willen in Den Haag.
Ai, als dat zo is lijkt me dat politiek gezien niet zo handig.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat die vrijheidsbelasting van Bontenbal gewoon een BTW verhoging is?
Dat is nog niet in de peilingen te zien.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ai, als dat zo is lijkt me dat politiek gezien niet zo handig.
Ik verwacht ook niet dat het gn poging tot een opstap is. Het volgende kabinet zal de doorslag gevenquote:Op zaterdag 20 september 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, maar niemand kent de implementatie van die vrijheidstax. Ik denk dat mensen het nog eerder pikken wanneer het van het inkomen wordt afgeroomd dan dat de boodschappen duurder dreigen te worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:03 schreef V. het volgende:
[..]
Dat is nog niet in de peilingen te zien.
is het erg als het wad dan wad zakt?quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja. Dat raakt de lagere inkomens veel harder. En die zullen dan weer gecompenseerd moeten worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ai, als dat zo is lijkt me dat politiek gezien niet zo handig.
Ja, dat wordt gemakkelijk schieten nu hij kleur heeft moeten bekennen hoe die solidariteit dan in de praktijk uitwerkt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)druk-om-verhogen-btw
Verhoging BTW om defensie te betalen. Bontenbal belasting.
Dat valt mee, want de andere serieuze partijen willen ook meer geld naar defensie en zo veel verschil zit er niet in hoe die financiering geregeld is. Al ben ik benieuwd naar de doorrekeningen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat wordt gemakkelijk schieten nu hij kleur heeft moeten bekennen hoe die solidariteit dan in de praktijk uitwerkt.
Dat anderen ongeveer hetzelfde doen maakt het niet ineens tot een goed plan. De BTW nog verder verhogen is een recept voor ellende. Niet alleen voor de heilige bestaanszekerheid, maar vooral ook voor de daarop volgende ellende van 100 compensatieregelingen voor allerlei armlastigen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt mee, want de andere serieuze partijen willen ook meer geld naar defensie en zo veel verschil zit er niet in hoe die financiering geregeld is. Al ben ik benieuwd naar de doorrekeningen.
De VVD ontkent de realiteit nog even en doet alsof het uit de uitkeringen wegbezuinigd gaat worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt mee, want de andere serieuze partijen willen ook meer geld naar defensie en zo veel verschil zit er niet in hoe die financiering geregeld is. Al ben ik benieuwd naar de doorrekeningen.
We zien je klachten, met de handen in de zakken, wel weer binnenstromen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is het erg als het wad dan wad zakt?
Het water komt toch hoger al , dan moeten ze maar wat extra zand storten
Dit.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat anderen ongeveer hetzelfde doen maakt het niet ineens tot een goed plan. De BTW nog verder verhogen is een recept voor ellende. Niet alleen voor de heilige bestaanszekerheid, maar vooral ook voor de daarop volgende ellende van 100 compensatieregelingen voor allerlei armlastigen.
Tja, het is een van de weinige manieren om alle groepen extra te belasten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat anderen ongeveer hetzelfde doen maakt het niet ineens tot een goed plan. De BTW nog verder verhogen is een recept voor ellende. Niet alleen voor de heilige bestaanszekerheid, maar vooral ook voor de daarop volgende ellende van 100 compensatieregelingen voor allerlei armlastigen.
Zoals @PieterDeRijcke al schreef, weer nodeloos geld rondpompen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Men laat de schulden en compensaties oplopen en schaalt dan de compensaties af.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Succes met de Fransen. Die sowieso al een enorm blok aan ons been gaan worden de komende maanden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:38 schreef -XOR- het volgende:
Natuurlijk moet er gewoon een begin van een fiscale Unie gemaakt worden met een verplichte 2% BNP afdracht van de lidstaten voor een defensiepot.
Frankrijk moet onder Griekenland-style onder curatele komen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Succes met de Fransen. Die sowieso al een enorm blok aan ons been gaan worden de komende maanden.
Zeg maar gerust de komende jaren. Frankrijk is een politiek en fiscaal moeras.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Succes met de Fransen. Die sowieso al een enorm blok aan ons been gaan worden de komende maanden.
Ok, dan is de BTW blijkbaar een slecht idee. Welke belasting verhogen lijkt je dan wel acceptabel?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:35 schreef capricia het volgende:
Nog meer BTW? Dan gaan we ook wel erg uit de pas lopen met bijv Duitsland.
Zelf gaan ze hier niet uitkomen nee.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Frankrijk moet onder Griekenland-style onder curatele komen.
Ja, precies. Bijzonder ook dat hier nauwelijks aandacht voor is politiek, terwijl het de hele basis van de monetaire unie in concreet gevaar brengt. Duitsland heeft zijn eigen grote problemen, die gaat echt niet inspringen. Only way out is dat Ursula weer op het geldprintknopje gaat drukken met alle gevolgen voor inflatie van dien.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeg maar gerust de komende jaren. Frankrijk is een politiek en fiscaal moeras.
Het zou ook mooi een beetje druk wegnemen bij de Franse regering. Als de Franse gele hesjes dan in Brussel gaan rellen heb je bovendien kans dat ze dat ze de stad afbreken, daar knappen in ieder geval bepaalde wijken dan behoorlijk van op.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelf gaan ze hier niet uitkomen nee.
Engeland, Duitsland, Frankrijk. Iedereen maakt er op zijn manier een potje van.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, precies. Bijzonder ook dat hier nauwelijks aandacht voor is politiek, terwijl het de hele basis van de monetaire unie in concreet gevaar brengt. Duitsland heeft zijn eigen grote problemen, die gaat echt niet inspringen.
Europese obligaties.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, precies. Bijzonder ook dat hier nauwelijks aandacht voor is politiek, terwijl het de hele basis van de monetaire unie in concreet gevaar brengt. Duitsland heeft zijn eigen grote problemen, die gaat echt niet inspringen. Only way out is dat Ursula weer op het geldprintknopje gaat drukken met alle gevolgen voor inflatie van dien.
Absoluut. In de eerste week van de Russische aanval op Oekrane spraken ze over een "intocht". Ze hebben consequent tegen sancties gestemd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zeg ik, iets gematigder voor de bhne.
Het geldprintknopje zorgt helaas niet ook voor verstandig beleid. Of verstandige kiezers.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, precies. Bijzonder ook dat hier nauwelijks aandacht voor is politiek, terwijl het de hele basis van de monetaire unie in concreet gevaar brengt. Duitsland heeft zijn eigen grote problemen, die gaat echt niet inspringen. Only way out is dat Ursula weer op het geldprintknopje gaat drukken met alle gevolgen voor inflatie van dien.
En daarmee hun probleem ons probleem maken? Pas ik voor.quote:
Nee nou ja, dat zie je nu al want de concrete gevolgen van de laatste keer zijn nu al duidelijk zichtbaar, onder andere door de enorme asset bubbles, een veel grotere oorzaak van de absurde huidige huizenprijzen dan Syrische ettertjes.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het geldprintknopje zorgt helaas niet ook voor verstandig beleid.Of verstandige kiezers.
Op dit moment is een trancheringssysteem misschien nog het minst schadelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:12 schreef nostra het volgende:
[..]
En daarmee hun probleem ons probleem maken? Pas ik voor.
Ik zeg niet dat ik het binnen de huidige EU een goed idee zou vinden, maar de Fransen gaan dat wel ter sprake brengen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:12 schreef nostra het volgende:
[..]
En daarmee hun probleem ons probleem maken? Pas ik voor.
Gelukkig is het de Fransen inmiddels ook wel duidelijk dat Duitsland niet bepaald veel extra lasten erbij kan hebben. Hand ophouden bij de buren is niet heel realistisch meer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het binnen de huidige EU een goed idee zou vinden, maar de Fransen gaan dat wel ter sprake brengen.
Dus Eerdmans is de extreem rechtse nationalistische populist waarop je moet stemmen omdat hij het ook over andere dingen dan immigrantenhaat kan hebben?quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, Eerdmans is niet verblind door immigrantenhaat.
JA21 steunde gewoon het invoeren van noodwetgeving. Regeren bij decreet. Dat is een teken aan de wand.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet volledig waar (al is idioot iets subjectiefs). Oekrane is het beste voorbeeld waar de partijen vrij lijnrecht tegenover elkaar staan. Eerdmans heb ik nog nooit zo woedend gezien toen die PVV'er gevangenen maar staand op een cel wilde laten slapen. JA21 stemt vr moties als die van Ceder waar het COA meer geld krijgt om gemeenten tot meer asielopvang over te laten gaan en tegen moties van Markuszower om alle islamieten buiten te sluiten. Usw.
Dat geld komt niet bij de consumenten terecht, het blijft allemaal bovenin hangen. De enige dingen die daardoor duurder worden zijn aandelen en huizen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Eerdmans zou volgens mij vooral zielsgelukkig zijn als hij een ministerie zou mogen bestieren. Een succesvol ministerschap en Joost kan vredig sterven.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus Eerdmans is de extreem rechtse nationalistische populist waarop je moet stemmen omdat hij het ook over andere dingen dan immigrantenhaat kan hebben?
En daaraan wil jij hem wel helpen? Welk ministerie zou je hem willen zien doen? Iets ongevaarlijks dat hij op kan heffen, zoals ontwikkelingssamenwerking?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerdmans zou volgens mij vooral zielsgelukkig zijn als hij een ministerie zou mogen bestieren. Een succesvol ministerschap en Joost kan vredig sterven.
Maar goed ook, we moeten juist leren consuminderen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat geld komt niet bij de consumenten terecht, het blijft allemaal bovenin hangen. De enige dingen die daardoor duurder worden zijn aandelen en huizen.
Net zo succesvol als zijn wethoudersbestaanquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerdmans zou volgens mij vooral zielsgelukkig zijn als hij een ministerie zou mogen bestieren. Een succesvol ministerschap en Joost kan vredig sterven.
Neuh, niet noodzakelijk helpen maar volgens mij is Eerdmans vrij ongevaarlijk en prima in te kapselen. Ik denk dat hij V&J prachtig zou vinden, dan laat hij alle criminelen op het ministerie komen om hun excuses aan te laten bieden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En daaraan wil jij hem wel helpen? Welk ministerie zou je hem willen zien doen? Iets ongevaarlijks dat hij op kan heffen, zoals ontwikkelingssamenwerking?
Dan moet je op Volt stemmen, zodat ze een universeel basisinkomen in kunnen voeren en we bijklussen kunnen legaliseren. Als je rechts stemt gaat dat ten koste van het bedrijfsleven en de economie. Straks gaan mensen er zelfs voor stemmen om vrouwen weer de kans te geven voor de kinderen te zorgen, waardoor er een heleboel kinderopvanginstellingen dicht moeten en de arbeidsmarkt krimpt. Laat staan de buren helpen, die arme ZZP'ers in de zorg moeten dan wat anders gaan doen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar goed ook, we moeten juist leren consuminderen.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, van deze Trump fanboy.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:32 schreef -XOR- het volgende:
maar volgens mij is Eerdmans vrij ongevaarlijk en prima in te kapselen.
En waarom is het dan niet een veel beter idee om gewoon op een andere partij te stemmen, die ook minder extreem is?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, niet noodzakelijk helpen maar volgens mij is Eerdmans vrij ongevaarlijk en prima in te kapselen. Ik denk dat hij V&J prachtig zou vinden, dan laat hij alle criminelen op het ministerie komen om hun excuses aan te laten bieden.
Ja, ik zeg ook niet dat hij helemaal normaal is. Ter rechterzijde van het CDA zit er bij bijna iedereen wel een steekje los.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Net zo succesvol als zijn wethoudersbestaan
[ x ]
En er moest een Vestigingswet komen, om het aantal door allochtonen beheerde winkels in te perken.
https://www.ad.nl/rotterd(...)slagerijen~ab132b86/
https://jovd.nl/afdelinge(...)dernemen_af%E2%80%9D
Op JA21 stemmen zou ook nooit in mij opkomen, maar ik vind tussen JA21 en PVV nog wel een Stille Zuidzee aan beschavingstreden zitten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En waarom is het dan niet een veel beter idee om gewoon op een andere partij te stemmen, die ook minder extreem is?
Het recept voor een gekrenkte rechtsradicale leider.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Net zo succesvol als zijn wethoudersbestaan
[ x ]
En er moest een Vestigingswet komen, om het aantal door allochtonen beheerde winkels in te perken.
https://www.ad.nl/rotterd(...)slagerijen~ab132b86/
https://jovd.nl/afdelinge(...)dernemen_af%E2%80%9D
Eerdmans in 2005quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op JA21 stemmen zou ook nooit in mij opkomen, maar ik vind tussen JA21 en PVV nog wel een Stille Zuidzee aan beschavingstreden zitten.
2005 h. Tegenwoordig is onze democratie zo'n efficinte en effectieve machine, wie wil er nu een ander politiek systeem?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eerdmans in 2005
Joost Eerdmans: ‘Het beste voor een land is een goede dictator’
Nederland is een laf land. We houden ‘de boel liever bij elkaar’ dan dat we in verzet komen. Daarom moet nieuw rechts zich verenigen en verbreden, vindt LPF-Kamerlid Joost Eerdmans. ‘Misschien moet er zelfs een oorlogskabinet geformeerd worden.’
https://www.hpdetijd.nl/n(...)s-een-goede-dictator
Dictator, oorlogskabinet... dat is toch wel erg duister.
Er zit wat mij betreft geen Stille Zuidzee aan beschavingstreden tussen, maar er ligt een volledige Mount Everest aan beschavingsvernis op.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op JA21 stemmen zou ook nooit in mij opkomen, maar ik vind tussen JA21 en PVV nog wel een Stille Zuidzee aan beschavingstreden zitten.
Hij ziet nu kansen om dat persoonlijk te gaan doen. In zijn eentje.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
2005 h. Tegenwoordig is onze democratie zo'n efficinte en effectieve machine, wie wil er nu een ander politiek systeem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |