abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 september 2025 @ 08:46:55 #76
136 V.
Like tears in rain...
pi_218819292
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:40 schreef capricia het volgende:

[..]
En Schoof heeft de motie ook nog ontraden. Waarna de twee regeringspartijen alsnog voor stemden. Dat is ook heel bijzonder.
Ja, dat kan ook niet genoeg worden benadrukt.
Over geen mandaat gesproken.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218819296
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze zijn niks gematigder maar verkopen het enkel als zodanig. Inhoudelijk is het echt net zo idioot als de PVV.
Dat is natuurlijk niet volledig waar (al is idioot iets subjectiefs). Oekraïne is het beste voorbeeld waar de partijen vrij lijnrecht tegenover elkaar staan. Eerdmans heb ik nog nooit zo woedend gezien toen die PVV'er gevangenen maar staand op een cel wilde laten slapen. JA21 stemt vóór moties als die van Ceder waar het COA meer geld krijgt om gemeenten tot meer asielopvang over te laten gaan en tegen moties van Markuszower om alle islamieten buiten te sluiten. Usw.
pi_218819299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Schoof is dan ook op geen enkele manier de leider van dit kabinet. En nooit geweest ook.
Wat mij betreft is het experiment met een premier van buiten zonder partij of backing dan ook mislukt. Totaal geen gewicht in de schaal.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218819301
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet volledig waar (al is idioot iets subjectiefs). Oekraïne is het beste voorbeeld waar de partijen vrij lijnrecht tegenover elkaar staan. Eerdmans heb ik nog nooit zo woedend gezien toen die PVV'er gevangenen maar staand op een cel wilde laten slapen. JA21 stemt vóór moties als die van Ceder waar het COA meer geld krijgt om gemeenten tot meer asielopvang over te laten gaan en tegen moties van Markuszower om alle islamieten buiten te sluiten. Usw.
Dat zeg ik, iets gematigder voor de bühne ;).
pi_218819304
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat mij betreft is het experiment met een premier van buiten zonder partij of backing dan ook mislukt. Totaal geen gewicht in de schaal.
Dat lag ook wel aan de persona, of daarmee het hele concept in de prullenbak kan weet ik niet.
  zaterdag 20 september 2025 @ 08:49:49 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218819306
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zeg ik, iets gematigder voor de bühne ;).
Mwah, Eerdmans is niet verblind door immigrantenhaat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 20 september 2025 @ 08:49:59 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218819308
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Schoof is dan ook op geen enkele manier de leider van dit kabinet. En nooit geweest ook.
Yep, een goedbedoelende zetbaas; voor iedereen namens niemand.
Een ondankbare rol waar je dan maar mee moet zien uit te komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218819312
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat lag ook wel aan de persona, of daarmee het hele concept in de prullenbak kan weet ik niet.
Is wel een heel lastig mandaat hoor. Als je geen partij of überhaupt 1 stem achter je hebt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218819319
quote:
18s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:32 schreef V. het volgende:

[..]
Nee, het is geen beleid, maar het is wel een fucking kanarie met neonverlichting in de kolenmijn.
Op het moment dat Yesilgoz begon te stoken was dit eigenlijk al zichtbaar.

Of eerder. De VVD was een motor achter het oprichten van de PVV, om te zorgen dat rechts altijd op meerderheden kon rekenen. Beide stemden bijna altijd in lijn.

Nu heb je dat de VVD eigenlijk alleen de hypotheekrente nog als stokpaardje heeft en voor de rest met de hoge score van PVV en Ja21 een irrelevant zinkend schip is geworden.

Het is ook geen partij meer waarvan je later zegt "lijkt me wel stabiel" met deze stem.

Het zou me weinig verbazen als de partij in de komende jaren de nek wordt omgedraaid en de VVD'ers overstappen naar Ja21 e.a.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 20-09-2025 08:58:08 ]
pi_218819321
Bij Eerdmans denk je soms van oh dat is nog een beetje fatsoenlijk rechts tot hij weer met wartaal aan komt zetten. Bijvoorbeeld dat boren in Groningen. Daar win je echt niets mee maar dan is het opeens zijn unique selling point. Of dus zijn periode bij de wappies van FvD.
pi_218819329
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij Eerdmans denk je soms van oh dat is nog een beetje fatsoenlijk rechts tot hij weer met wartaal aan komt zetten. Bijvoorbeeld dat boren in Groningen. Daar win je echt niets mee maar dan is het opeens zijn unique selling point. Of dus zijn periode bij de wappies van FvD.
Grappige is dat Kozu en Ozturk van Denk ooit opperden om heel Groningen te evacueren en in andere steden onder te brengen, om daar volop te boren.

Dat was een copy-paste van hoe Erdogans AKP iets soortgelijks in Turkije werkelijk presteerde. Gelukkig zwabbert Denk momenteel wat minder. Maar het zou destijds een goede partner van Ja21 zijn geweest.
  zaterdag 20 september 2025 @ 08:55:29 #87
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218819330
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat boren/produceren kan niet meer veilig. Shell gaat zich daar niet aan branden en andere maatschappijen ook niet. Ze kunnen wel zo veel willen in Den Haag.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218819337
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, Eerdmans is niet verblind door immigrantenhaat.
Ach, die wil ook gewoon een volledige asielstop en actieve remigratie.
pi_218819341
quote:
Bij Eerdmans denk je soms van oh dat is nog een beetje fatsoenlijk rechts tot hij weer met wartaal aan komt zetten. Bijvoorbeeld dat boren in Groningen. Daar win je echt niets mee maar dan is het opeens zijn unique selling point.
Hij heeft dat natuurlijk altijd al gevonden; hij blijft er alleen nu over doorgaan nu het onderwerp al water under the bridge is (en echt een blunder van jewelste), dan wordt het op een gegeven moment wel wat kansloos.
  zaterdag 20 september 2025 @ 08:59:02 #90
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218819345
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is het zeer zeker niet.

De kans op een minserheidskabinet met alleen CDA, Gl-PvdA en D66 is nog veel groter dan dat CDA en vooral Bontenbal en de rest van de top van de CDA lijst (kijk gewoon eens na wie daar staan, stuk voor stuk fel tegen samenwerking met de PVV en stuk voor stuk linkser dan het CDA was tijdens Rutte I) met de PVV in zee gaan.

Kijk gewoon naar de feiten.
Een minderheidskabinet kan helemaal niet zonder semi-structurele gedoogpartners en wordt elke keer sec geopperd alsof dat een realistisch alternatief is - in de formatie van Rutte IV bleek dat ook weer niet het geval te zijn.

De feiten zijn dat een meerderheid van het electoraat geen principiële bezwaren heeft tegen samenwerken met de PVV en een behoorlijk deel daarvan lijkt zijn heil te gaan zoeken bij het CDA komende verkiezingen. Ook binnen de partij zijn er genoeg die die bezwaren niet hebben. Als de uitslag dus zo is dat dit het makkelijkst te vormen blok is, dan kan het CDA echt wel overstag gaan en meestappen in die coalitie.

Ter herinnering aan je feilloze inzicht omtrent regeren met de PVV:
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 20:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist bij Omtzigt schat ik het ongeveer op 0%. En Yeşilgöz staat er ook bepaald niet om te trappelen, die haalt alleen de band met PVV aan om sterker te staan in de onderhandelingen met Timmermans.
Antifa
pi_218819346
Begrijp ik het nou goed dat die vrijheidsbelasting van Bontenbal gewoon een BTW verhoging is?
pi_218819347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat boren/produceren kan niet meer veilig. Shell gaat zich daar niet aan branden en andere maatschappijen ook niet. Ze kunnen wel zo veel willen in Den Haag.
Ach, dan koopt de staat toch gewoon de NAM :+.
  zaterdag 20 september 2025 @ 09:01:11 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218819354
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat die vrijheidsbelasting van Bontenbal gewoon een BTW verhoging is?
Ai, als dat zo is lijkt me dat politiek gezien niet zo handig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 20 september 2025 @ 09:03:24 #94
136 V.
Like tears in rain...
pi_218819361
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is nog niet in de peilingen te zien.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218819366
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is niet de bedoeling dat aangenomen moties YOLO niet uitgevoerd worden.
Ik verwacht ook niet dat het géén poging tot een opstap is. Het volgende kabinet zal de doorslag geven
  zaterdag 20 september 2025 @ 09:06:19 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218819374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:03 schreef V. het volgende:

[..]
Dat is nog niet in de peilingen te zien.
Nee, maar niemand kent de implementatie van die vrijheidstax. Ik denk dat mensen het nog eerder pikken wanneer het van het inkomen wordt afgeroomd dan dat de boodschappen duurder dreigen te worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 20 september 2025 @ 09:07:41 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218819384
quote:
is het erg als het wad dan wad zakt?
Het water komt toch hoger al , dan moeten ze maar wat extra zand storten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218819399
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja. Dat raakt de lagere inkomens veel harder. En die zullen dan weer gecompenseerd moeten worden.

Ze blijven maar weer geld rondpompen.
  zaterdag 20 september 2025 @ 09:11:50 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218819400
Ik vond dat eindeloos terugkerende plan van het CDA om een jaar (maatschappelijke) dienstplicht in te stellen eigenlijk ook al een vrijheidsbelasting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218819415
https://www.rtl.nl/nieuws(...)druk-om-verhogen-btw

Verhoging BTW om defensie te betalen. Bontenbal belasting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')