abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218820147
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
Het publiek bemoeit zich met de boekencollectie. ‘Lezers scheuren er pagina’s uit of strepen passages door’

https://www.trouw.nl/cult(...)sages-door~b9c38bc0/

Opgezweept en overgewaaid vanuit Amerika... heel zorgwekkend.
quote:
Vanwege dit soort incidenten gaat de Koninklijke Boekverkopersbond komend jaar boekhandelpersoneel trainen in weerbaarheid en waakzaamheid, vertelt Sanne Muijser.
:') :X
Incelfrikandel
pi_218820153
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op JA21 stemmen zou ook nooit in mij opkomen, maar ik vind tussen JA21 en PVV nog wel een Stille Zuidzee aan beschavingstreden zitten.
Waarom? Omdat Eerdmans' taalgebruik minder grof is? Moreel gezien verschillen ze erg weinig van elkaar. Je zou nog kunnen zeggen dat het opkomen voor lagere inkomens, AOW'ers en chronisch zieken enige sympathie verdient, maar dergelijke standpunten lijken bij de PVV eigenlijk nooit gemeend te zijn.
  zaterdag 20 september 2025 @ 10:57:41 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218820177
quote:
Het publiek bemoeit zich met de boekencollectie. ‘Lezers scheuren er pagina’s uit of strepen passages door’

De altijd censurerende boosrechtse hordes.
Antifa
pi_218820189
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]
:') :X
Uit dat artikel:

quote:
Vorige week interviewde hij Rob Jetten in de winkel over zijn net verschenen boek Hoe het wél kan. “Ineens begon een vrouw in de zaal hem enorm te attaqueren. D66 zou volgens haar niks doen aan de situatie van vrouwen in vrouwengevangenissen waar ook trans mensen zitten. Het liep met een sisser af, maar je voelt dat de vlam snel in de pan slaat.”
Ik weet echt meteen wie die vrouw geweest moet zijn, want die duikt altijd heel luidruchtig op als er over transmensen geklaagd kan worden. En op zich is dat gegeven wel aardig illustratief: het activistisch conservatieve deel van de bevolking is gelukkig maar heel klein.
pi_218820234
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
2005 hè. Tegenwoordig is onze democratie zo'n efficiënte en effectieve machine, wie wil er nu een ander politiek systeem?
Ik denk dat de toeslagenouders en afgeluisterde moskeegangers (die willekeurig op een terreurlijst komen met geblokkeerde bankrekeningen tot gevolg) onze Staat iets te effectief vinden...

Op andere vlakken inderdaad niet, maar dat is ook een kwestie van politieke (on)wil geweest. Met consequent conservatieve meerderheden. Niet een probleem van het systeem.
pi_218820259
quote:

Om een aloude wijsheid van ene Heine nog maar eens uit de kast te halen:

quote:
Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.
pi_218820284
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat anderen ongeveer hetzelfde doen maakt het niet ineens tot een goed plan. De BTW nog verder verhogen is een recept voor ellende. Niet alleen voor de heilige bestaanszekerheid, maar vooral ook voor de daarop volgende ellende van 100 compensatieregelingen voor allerlei armlastigen.
Op zich vind ik consumptie meer belasten geen slecht idee, maar dan moet je het teruggeven in de inkomstenbelasting (bijvoorbeeld een uitkeerbare heffingsvoet, dan heb je ook de minima mee).

Maar goed, als de koopkracht gewoon stijgt, kan het verhogen van BTW prima. Al moet je wel oppassen voor weglekeffecten, als het veel goedkoper wordt om bijvoorbeeld Duitse webshops te gebruiken dan Nederlandse dan draai je op een gegeven moment de Nederlandse winkels de nek om.
pi_218820327
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich vind ik consumptie meer belasten geen slecht idee, maar dan moet je het teruggeven in de inkomstenbelasting (bijvoorbeeld een uitkeerbare heffingsvoet, dan heb je ook de minima mee).

Maar goed, als de koopkracht gewoon stijgt, kan het verhogen van BTW prima. Al moet je wel oppassen voor weglekeffecten, als het veel goedkoper wordt om bijvoorbeeld Duitse webshops te gebruiken dan Nederlandse dan draai je op een gegeven moment de Nederlandse winkels de nek om.
Het BTW tarief wordt dan naar internationale verhoudingen heel hoog.

De algehele lastendruk is dat niet.
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:16:16 #159
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218820366
quote:

Vaker gehad met stripboeken uit de bieb. Sneue lui. Eigen keuze om ze wel of niet te lezen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218820384
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat anderen ongeveer hetzelfde doen maakt het niet ineens tot een goed plan. De BTW nog verder verhogen is een recept voor ellende. Niet alleen voor de heilige bestaanszekerheid, maar vooral ook voor de daarop volgende ellende van 100 compensatieregelingen voor allerlei armlastigen.
Btw verhoging lijkt me eerlijk gezegd het meest eerlijke?
pi_218820511
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het BTW tarief wordt dan naar internationale verhoudingen heel hoog.

De algehele lastendruk is dat niet.
Helaas ben je inderdaad in de huidige markt je te richten op internationale standaarden. In een ideale wereld zou ik BTW en bijvoorbeeld vliegbelasting en diverse accijnzen (brandstof, energie) graag hoger zien, omdat je dan zuinig doen en bijvoorbeeld tweedehands kopen ook echt beloond. De wereld zal toch een keer moeten gaan consuminderen. Maar met een internationale markt zorg je alleen dat men dan meer in het buitenland gaat winkelen.
pi_218820758
quote:

Altijd lachen wanneer je het artikel leest:

'Lezers die vinden dat ‘iets niet kan’: variërend van blote borsten in een boek op een leestafel, transpersonages, anti-islampassages en boeken over het Israël-Gazaconflict.'

'Bibliotheken en scholen werken sinds tien jaar samen, en dat levert nog het meeste gedoe op, zegt Rozema. “Sommige christelijke en islamitische ouders, maar ook de schoolbesturen zelf, zijn tegen bepaalde boeken.'

QFP :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218821003
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/een-democratie-die-spookbeelden-gaat-verbieden-is-bezig-zichzelf-te-ontmantelen
quote:
Het idee om Antifa te verbieden is rechtstreeks overgenomen van president Trump en wordt inmiddels ook gretig toegepast in Rusland, waar het Kremlin oppositiebewegingen en maatschappelijke organisaties onder het mom van staatsveiligheid monddood maakt.
---
Een meerderheid die een niet-bestaande organisatie wil verbieden verzwakt de rechtsstaat en normaliseert een instrument dat in de toekomst tegen allerlei vormen van activisme kan worden ingezet, wat de democratie alleen maar verder doet afbrokkelen.
pi_218821050
quote:
Ik vind dat er wel extreem veel aandacht nu plots is (gistermorgen viel het nog mee) voor een pure verkiezingsstunt die geen wetgeving is en nooit zal worden.
pi_218821173
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind dat er wel extreem veel aandacht nu plots is (gistermorgen viel het nog mee) voor een pure verkiezingsstunt die geen wetgeving is en nooit zal worden.
Het is een teken dat er een Kamermeerderheid is die moties niet serieus neemt, autocratische neigingen heeft en ook na het slechtste kabinet ooit nog steeds de aanval op de rechtsstaat door wil zetten. Dat kan niet genoeg aandacht krijgen.
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:47:24 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218821184
quote:

[..]
Een coalitie die wetgeving wil overnemen waarmee een semidictatuur probeert politieke tegenstanders kalt te stellen vind ik nogal wat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:47:53 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218821186
Is Voorpost nog steeds een ding?

twitter
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:48:44 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218821188
quote:

[..]
Ik vind het volkomen, maar dan ook volkomen, terecht.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218821191
quote:

[..]
Inderdaad... de motie is flut, die gaat nergens heen. Maar de aandacht is voor de intentie van de motie. De mindset om militant links als terrorisme te bestempelen.
In Amerika is de moordenaar van Kirk al tot antifa verklaart ?
Ik weet niet zijn motieven uit eigen woorden, maar als ik zelf ga spinnen... is het motief niet dat hij zijn partner wilde verdedigen en ook zichzelf tegen de haat van Kirk wbt transgender en homo's?
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:49:01 #170
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218821192
quote:

[..]
Het gegeven dat een regeringspartij als de VVD instemt met een dergelijk slecht geformuleerde en vergaande motie, zonder dat er een seconde over gedebatteerd is, geeft aan dat de democratie al lang in gevaar is. Daarom ook niet bepaald een verrassing dat dit door media en in het publieke debat, nog ongeacht de latere consequenties ervan, gezien wordt als een bedreigende ontwikkeling. Al was het alleen al vanwege het (schijnbaar) achteloze amateurisme waarmee de motie gepasseerd is.

De motie zelf is extreem en totaal ongefundeerd, de reactie er op verre van.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:49:26 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218821196
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:47 schreef Momo het volgende:
Is Voorpost nog steeds een ding?

[ x ]
Waarom zou dat het niet meer zijn (helaas)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:52:09 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218821223
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omdat het goeie ouwe Voorpost van 15 jaar geleden al enige tijd rechts is ingehaald door PVVD is hun functie een beetje komen te vervallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 20 september 2025 @ 12:53:03 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218821232
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Had er al tijden niks over gehoord, natuurlijk geen frisse club. Prinsenvlaggen staan ze ook nu mee te wapperen.
pi_218821268
De mindset achter die motie is ook militant/radicaal/extreem rechts negeren. Terwijl die wereldwijd en ook in Nederland meer gevaarlijker is dan militant links in Nederland.
Nog niet zo lang geleden : Groep soevereinen wilden aanslag plegen op Sybrand van Haersma Buma

Wat betreft.... online stalken, beledigen, bedreigen , intimideren, doxen lijkt me opgefokte rechtse lieden meer actief dan linkse boosmensen.
En in een discours van boosheid ontstaat er ook rechtvaardigingen van geweld, wat men neerpent.
En dan is er die enkeling die vind dat de tijd van kletsen op het internet voorbij is en geweld gaat plannen.
Vooral ter rechtse zijde.

Ook dit hebben onze rechtse strijders tegen links vergeten mee te nemen in de motie.
Omroep Brabant 2023:
De 41-jarige man uit Breda die op 6 september Tim Hofman wilde doodschieten op het Mediapark in Hilversum, wilde daarmee een signaal afgeven aan de samenleving en vooral aan 'extreemlinkse' mensen.
pi_218821371
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 12:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Had er al tijden niks over gehoord, natuurlijk geen frisse club. Prinsenvlaggen staan ze ook nu mee te wapperen.
Wappies on tour weer hoor :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')