quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
Het publiek bemoeit zich met de boekencollectie. ‘Lezers scheuren er pagina’s uit of strepen passages door’
https://www.trouw.nl/cult(...)sages-door~b9c38bc0/
Opgezweept en overgewaaid vanuit Amerika... heel zorgwekkend.
quote:Vanwege dit soort incidenten gaat de Koninklijke Boekverkopersbond komend jaar boekhandelpersoneel trainen in weerbaarheid en waakzaamheid, vertelt Sanne Muijser.
Waarom? Omdat Eerdmans' taalgebruik minder grof is? Moreel gezien verschillen ze erg weinig van elkaar. Je zou nog kunnen zeggen dat het opkomen voor lagere inkomens, AOW'ers en chronisch zieken enige sympathie verdient, maar dergelijke standpunten lijken bij de PVV eigenlijk nooit gemeend te zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op JA21 stemmen zou ook nooit in mij opkomen, maar ik vind tussen JA21 en PVV nog wel een Stille Zuidzee aan beschavingstreden zitten.
De altijd censurerende boosrechtse hordes.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
Het publiek bemoeit zich met de boekencollectie. ‘Lezers scheuren er pagina’s uit of strepen passages door’
Uit dat artikel:quote:
Ik weet echt meteen wie die vrouw geweest moet zijn, want die duikt altijd heel luidruchtig op als er over transmensen geklaagd kan worden. En op zich is dat gegeven wel aardig illustratief: het activistisch conservatieve deel van de bevolking is gelukkig maar heel klein.quote:Vorige week interviewde hij Rob Jetten in de winkel over zijn net verschenen boek Hoe het wél kan. “Ineens begon een vrouw in de zaal hem enorm te attaqueren. D66 zou volgens haar niks doen aan de situatie van vrouwen in vrouwengevangenissen waar ook trans mensen zitten. Het liep met een sisser af, maar je voelt dat de vlam snel in de pan slaat.”
Ik denk dat de toeslagenouders en afgeluisterde moskeegangers (die willekeurig op een terreurlijst komen met geblokkeerde bankrekeningen tot gevolg) onze Staat iets te effectief vinden...quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
2005 hè. Tegenwoordig is onze democratie zo'n efficiënte en effectieve machine, wie wil er nu een ander politiek systeem?
Om een aloude wijsheid van ene Heine nog maar eens uit de kast te halen:quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
quote:Waar men boeken verbrandt, verbrandt men uiteindelijk ook mensen.
Op zich vind ik consumptie meer belasten geen slecht idee, maar dan moet je het teruggeven in de inkomstenbelasting (bijvoorbeeld een uitkeerbare heffingsvoet, dan heb je ook de minima mee).quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat anderen ongeveer hetzelfde doen maakt het niet ineens tot een goed plan. De BTW nog verder verhogen is een recept voor ellende. Niet alleen voor de heilige bestaanszekerheid, maar vooral ook voor de daarop volgende ellende van 100 compensatieregelingen voor allerlei armlastigen.
Het BTW tarief wordt dan naar internationale verhoudingen heel hoog.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich vind ik consumptie meer belasten geen slecht idee, maar dan moet je het teruggeven in de inkomstenbelasting (bijvoorbeeld een uitkeerbare heffingsvoet, dan heb je ook de minima mee).
Maar goed, als de koopkracht gewoon stijgt, kan het verhogen van BTW prima. Al moet je wel oppassen voor weglekeffecten, als het veel goedkoper wordt om bijvoorbeeld Duitse webshops te gebruiken dan Nederlandse dan draai je op een gegeven moment de Nederlandse winkels de nek om.
Vaker gehad met stripboeken uit de bieb. Sneue lui. Eigen keuze om ze wel of niet te lezen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
Btw verhoging lijkt me eerlijk gezegd het meest eerlijke?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat anderen ongeveer hetzelfde doen maakt het niet ineens tot een goed plan. De BTW nog verder verhogen is een recept voor ellende. Niet alleen voor de heilige bestaanszekerheid, maar vooral ook voor de daarop volgende ellende van 100 compensatieregelingen voor allerlei armlastigen.
Helaas ben je inderdaad in de huidige markt je te richten op internationale standaarden. In een ideale wereld zou ik BTW en bijvoorbeeld vliegbelasting en diverse accijnzen (brandstof, energie) graag hoger zien, omdat je dan zuinig doen en bijvoorbeeld tweedehands kopen ook echt beloond. De wereld zal toch een keer moeten gaan consuminderen. Maar met een internationale markt zorg je alleen dat men dan meer in het buitenland gaat winkelen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het BTW tarief wordt dan naar internationale verhoudingen heel hoog.
De algehele lastendruk is dat niet.
Altijd lachen wanneer je het artikel leest:quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
quote:Het idee om Antifa te verbieden is rechtstreeks overgenomen van president Trump en wordt inmiddels ook gretig toegepast in Rusland, waar het Kremlin oppositiebewegingen en maatschappelijke organisaties onder het mom van staatsveiligheid monddood maakt.
---
Een meerderheid die een niet-bestaande organisatie wil verbieden verzwakt de rechtsstaat en normaliseert een instrument dat in de toekomst tegen allerlei vormen van activisme kan worden ingezet, wat de democratie alleen maar verder doet afbrokkelen.
Ik vind dat er wel extreem veel aandacht nu plots is (gistermorgen viel het nog mee) voor een pure verkiezingsstunt die geen wetgeving is en nooit zal worden.quote:
Het is een teken dat er een Kamermeerderheid is die moties niet serieus neemt, autocratische neigingen heeft en ook na het slechtste kabinet ooit nog steeds de aanval op de rechtsstaat door wil zetten. Dat kan niet genoeg aandacht krijgen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel extreem veel aandacht nu plots is (gistermorgen viel het nog mee) voor een pure verkiezingsstunt die geen wetgeving is en nooit zal worden.
Een coalitie die wetgeving wil overnemen waarmee een semidictatuur probeert politieke tegenstanders kalt te stellen vind ik nogal wat.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel extreem veel aandacht nu plots is (gistermorgen viel het nog mee) voor een pure verkiezingsstunt die geen wetgeving is en nooit zal worden.
Ik vind het volkomen, maar dan ook volkomen, terecht.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad... de motie is flut, die gaat nergens heen. Maar de aandacht is voor de intentie van de motie. De mindset om militant links als terrorisme te bestempelen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gegeven dat een regeringspartij als de VVD instemt met een dergelijk slecht geformuleerde en vergaande motie, zonder dat er een seconde over gedebatteerd is, geeft aan dat de democratie al lang in gevaar is. Daarom ook niet bepaald een verrassing dat dit door media en in het publieke debat, nog ongeacht de latere consequenties ervan, gezien wordt als een bedreigende ontwikkeling. Al was het alleen al vanwege het (schijnbaar) achteloze amateurisme waarmee de motie gepasseerd is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou dat het niet meer zijn (helaas)?quote:
Omdat het goeie ouwe Voorpost van 15 jaar geleden al enige tijd rechts is ingehaald door PVVD is hun functie een beetje komen te vervallen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou dat het niet meer zijn (helaas)?
Had er al tijden niks over gehoord, natuurlijk geen frisse club. Prinsenvlaggen staan ze ook nu mee te wapperen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou dat het niet meer zijn (helaas)?
Wappies on tour weer hoorquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Had er al tijden niks over gehoord, natuurlijk geen frisse club. Prinsenvlaggen staan ze ook nu mee te wapperen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |