quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen antifa, he. Dus gewoon nette, hardwerkende mensen die ook hun mening mogen uiten.
[ afbeelding ]
De achtergrond is simpel: racisme en xenofobie. Dat men er niet naar wil buigen betekent niet dat men niet snapt dat een heel deel van Nederland xenofoob is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de politiek wil niet snappen wat de achtergrond van de rellen is
[..]
Linkse Nederlandse politici en ook D66 politici hebben heel vaak de bedreigingen richting Wilders, maar ook richting bijvoorbeeld Van der Plas, veroordeeld.quote:
https://www.historischnieuwsblad.nl/antifa/quote:‘De regering had gezien hoe in Duitsland een keiharde repressie bijna tot een halve burgeroorlog leidde. Dat wilde Nederland niet ook,’ vertelt ze aan de telefoon. ‘De regering zei expliciet: we gaan niet de burgerrechten ondermijnen, want we zijn een open democratie.’
Hoewel Duitsland het met name door de terreuracties van de Rote Armee Fraktion zwaarder te verduren had, kreeg ook Nederland in die jaren zijn portie aanslagen, treinkapingen en gijzelingen. ‘De regering koos er bewust voor dat geweld niet als terroristisch te bestempelen,’ zegt De Graaf. ‘Ze voerde geen terrorismewetten in, want ze wilde voorkomen dat groepen mensen ten onrechte zouden worden beschuldigd en daardoor radicaliseerden. De regering vond dat het gewone strafrecht voldoende handvatten bood.’
Pas in 2004 heeft Nederland, vanwege de dreiging van Al Qaida, een terrorismewet ingevoerd. ‘Dat moest, omdat het een Europees kaderbesluit was. Maar ook toen heeft Nederland besloten om die wet heel zorgvuldig toe te passen. En dan wordt er nu opeens door de Tweede Kamer gezegd: we gaan een beweging, waarvan we niet weten wie het zijn en wat ze doen, gewoon tot terroristische organisatie bestempelen!’
Puur electoraal opportunisme, puur voor de vorm (of als excuus om nu echt het demonstratierecht in te perken). Haar eigen boerenachterban schuwt het geweld en intimidaties niet, en Van der Plas praatte dat nog goed ook (weten we dit nog? Omtzigt moest hier op Twitter tegenin gaan).quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:25 schreef Hanca het volgende:
Van der Plas heeft trouwens ook de rellen veroordeeld:
[ x ]
Voor de vorm en bühne vast wel een tweetje uit die hoek. Als BBB en PVV het doen kan hij niet achterblijven.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:28 schreef Hanca het volgende:
maar ben toch benieuwd wat hij gaat doen.
Electoraal opportunisme zou zijn: niks zeggen. Er lopen toch potentiële kiezers rond daar voor de PVV/BBB/JA21 hoek. En anderen in die hoek zullen deze rellen steunen. Ik vind het netjes dat ze dit veroordeeld, ook al deed ze dat eerder inderdaad niet altijd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Puur electoraal opportunisme. Haar eigen boerenachterban schuwt het geweld en intimidaties niet, en Van der Plas praatte dat nog goed ook (weten we dit nog? Omtzigt moest hier op Twitter tegenin gaan). BBB heeft zelf de oprichting van grenscontroles staan bevorderen en toejuichen.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Linkse Nederlandse politici en ook D66 politici hebben heel vaak de bedreigingen richting Wilders, maar ook richting bijvoorbeeld Van der Plas, veroordeeld.
Wilder heeft de idioten al wel veroordeeld, maar ben benieuwd of hij ook wat van het vernielen van het D66 kantoor gaat zeggen.
[ x ]
Nou, mooi. Ik had er niet echt op gerekend, dus mooie meevaller.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:25 schreef Hanca het volgende:
Van der Plas heeft trouwens ook de rellen veroordeeld:
[ x ]
Lijkt op een VVD communicatielijn om de nadruk te leggen op het belagen van agenten.quote:Ook minister Foort van Oosten (Justitie, VVD) reageert. „Dit geweld tegen de politie is absoluut onacceptabel. Demonstreren is een groot goed in Nederland, maar handen af van onze agenten! Zij zorgen voor onze veiligheid. Respecteer dan ook de aanwijzingen van de burgemeester en politie.’’
Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) noemt het geweld in Den Haag ‘onacceptabel’ en spreekt van ‘Trumpiaanse toestanden’. Volgens Geert Wilders (PVV) moeten de relschoppers ‘snoeihard’ worden aangepakt. „Hoe haal je het in je hoofd om geweld te gebruiken tegen onze agenten? Zorgen dat dit tuig opgepakt wordt, forse straffen opgelegd krijgt en betaalt voor alle schade”, vindt Dilan Yeşilgöz (VVD).
Dat heeft hij dus wél: https://x.com/geertwilderspvv/status/1969380033425809758quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:31 schreef DrMarten het volgende:
Wat goed dat Geert Wilders het extreemrechtse geweld van vanmiddag direct heeft veroordeeld he?
Oh wacht.......
Veel reageerders beweren dat het bewust opgestookt is door tegenstanders om de demo in diskrediet te brengen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus wél: https://x.com/geertwilderspvv/status/1969380033425809758
Al ben ik vast spuit11 nu..
Tsja.. Dat was te verwachten natuurlijkquote:Op zaterdag 20 september 2025 16:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Veel reageerders beweren dat het bewust opgestookt is door tegenstanders om de demo in diskrediet te brengen.
Dan ben je mij wel kwijt hoor.
Wilders moet zijn muil houden. Hij heeft dit zelf veroorzaakt met zijn polariserende en opruiende taal in oa Zwolle laatst dat burgers het heft in eigen hand moeten nemen. Ik vind trouwens sowieso dat hij juridisch moet worden aangepakt voor opruiing en dat kan ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Nou, mooi. Ik had er niet echt op gerekend, dus mooie meevaller.
Ja, er zit een hoop echt verschrikkelijk volk tussen die achterban van een stem of 30-40 op radicaal-rechts. En dan kunnen de andere partijen wel denken 'daar moeten we toch wat mee, met die onvrede', maar met zulke idioten valt gewoon echt niet te praten. Ik weet wel wat we er mee moeten: politiek negeren en als ze dingen doen als dat van vandaag aanpakken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Veel reageerders beweren dat het bewust opgestookt is door tegenstanders om de demo in diskrediet te brengen.
Dan ben je mij wel kwijt hoor.
dat kan nietquote:
Natuurlijk wel. Als je 40 zetels hebt, zijn er nog altijd 110 andere zetels.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat kan niet
in een democratie kan dat niet
Het is ook altijd de schuld van anderen. De PVV heeft niets voor elkaar gekregen, er is geen enkel wetsvoorstel ingediend. Maar volgens de discipelen van Geert komt dat omdat hij constant wordt tegengewerkt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, er zit een hoop echt verschrikkelijk volk tussen die achterban van een stem of 30-40 op radicaal-rechts. En dan kunnen de andere partijen wel denken 'daar moeten we toch wat mee, met die onvrede', maar met zulke idioten valt gewoon echt niet te praten. Ik weet wel wat we er mee moeten: politiek negeren en als ze dingen doen als dat van vandaag aanpakken.
Die De Vos is een eng figuur. Type Vlaardingerbroek en Blommestijn. Heel welbespraakt, waardoor het allemaal redelijk lijkt, maar FvD is ondertussen nog steeds een fascistoïde partij. En Baudet, Jansen en die senator bepalen alles terwijl die Lidewij gewoon een stroman (v) is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:50 schreef Klopkoek het volgende:
Ook FvD keurt nu het geweld af (Lidewij de Vos).
Ik zeg het jullie: hier wordt dubbelspel gespeeld. FvD zit vuistdiep in dit type rechtsextremistische netwerken en voetbalsupporterskernen, en omgekeerd.
Zoals die onlangs opgepakte autonomen of deze FvDer Marjon Uljee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |