SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Zou Sjor-s dan ook terugkeren?quote:Op donderdag 18 september 2025 16:54 schreef freaky40 het volgende:
Lucas Sanders (Ferry Doedens) komt ook terug, zeker ook weer een one day fly zoals de rest die terug komen.
Was mij nog niet eens opgevallen, maar dit soort kardinale fouten van het schrijversteam zijn onvergetelijk!quote:Op donderdag 18 september 2025 17:47 schreef Niels_ het volgende:
Ik snap natuurlijk goed dat je niet zomaar even een moedertaalspreker als acteur of actrice kunt inhuren, maar het is altijd grappig als een personage dat zogenaamd een buitenlander moet voorstellen vloeiend Nederlands spreekt en je aan zijn of haar zogenaamde ''moedertaal'' heel goed kunt horen dat het niet de moedertaal is. Eerst bij Amir (die zogenaamd een vluchteling moest voorstellen die nog maar vrij kort in Nederland was, maar echt accentloos Nederlands sprak), nu bij Bizou. Op een gegeven moment ging ze zelfs Nederlands spreken tegen haar Franse vader - waarschijnlijk had ze de vertaling van die tekst niet goed uit haar hoofd kunnen leren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
Als het Inge Schrama is graag! Als het iemand anders is niet. Als het Ferry Doedens is... NOOIT!quote:Op donderdag 18 september 2025 18:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Zou Sjor-s dan ook terugkeren?
Ach Lucas is vas alleen in de jubileum uitzending. Zal me niet verbazen…quote:Op donderdag 18 september 2025 21:41 schreef Mr.Pomtip het volgende:
[..]
Als het Inge Schrama is graag! Als het iemand anders is niet. Als het Ferry Doedens is... NOOIT!
Hopen dat Ferry Doedens niet blijft. Voor mij hoeft hij niet terug te keren, want ik vind het echt een waardeloos personage. Niet alleen als Lucas maar ook als Ferry Doedens zelf. Mensen willen hem soms terug omdat hij grappig zou zijn, maar ik zie slechts een middelmatige acteur die zichzelf speelt in een bedachte setting. Daar lach ik niet om. Laat hem snel weer oprotten en wegblijven. Gelukkig zijn de meeste gastoptredens waarschijnlijk niet meer dan enkele minuten schermtijd en krijgen er slechts weinig de kans om rond te blijven hangen. Maar Lucas had eigenlijk weinig te maken met Sjors. Misschien neemt hij Tiffy en Wolf (wat een bespottelijke naam!) mee?
Op het moment is het weer wat spannender gelukkig. Het zit nog steeds niet zo goed in elkaar maar er gebeurd tenminste iets. Nog steeds teveel dingen die ineens buiten beeld gebeuren. Het vervalsen van Nola's examen had bijvoorbeeld best uitgebeeld kunnen worden (al is dat alleen om Nola en Troj weer bij elkaar te brengen, waar ze wel dingen van aanneemt in tegenstelling tot die inhalige domme Steef), net als hoe baby Olivia ineens bij Rik en Elisa in huis ligt. Heeft Shanti ingebroken? Klinkt spannender dan dat die baby er ineens is, toch? Ik vind het wel weer eens tijd voor een gevecht. Rik die Richard een klap verkoopt, na alle ellende die hij hem heeft gegeven?
Valentijn is vreselijk! Die had ik nooit teruggehaald als ik de makers was, maar eerlijk is eerlijk: hij moet vreselijk zijn. Dat is de rol. Ongeloofwaardig dat deze afgedankte snotneus zo'n heel plan heeft opgezet, maar irritant is hij wel. Het had beter gewoon Nick geweest. Raar hoe we van Ludo's beveiligers, Andrea, Stefano's arts en Raoul niks meer horen. Is Raoul nou alweer dood zonder reden, zoals eerst? Het gebeurd hem wel eens vaker...
Vrees dat we binnen weinig tijd zo weer kunnen vervallen in het suffe niveau van vorig seizoen, dus gelukkig valt het nu nog niet stil. Hopen dat de afleveringen waarbij de schrijvers merkten dat de kijkers het niet leuk vonden onderhand eens beginnen. Hopelijk is dit de koerswijziging, want het vorige seizoen was toch wel een echt dieptepunt van inspiratieloze en fantasieloze armoede. Ik verwacht geen "busjes met Tamara" meer, anders is dat voor mij de laatste aflevering geweest. Laten we eens zien hoe het komende maand verder gaat...
Maar meer Sjors door Inge? Gebeurd vast niet, maar: Ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had wel gehoopt dat de comeback-rollen al wat eerder al in het seizoen zaten; ben bang dat het 1/10 een dertien in een dozijn aflevering gaat worden.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Oh wow! In de huidige serie?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:39 schreef Was-beer het volgende:
Iemand dat 'Goudkust' schilderij opgevallen in de Rozenboom? Misschien hangt het er al langer maar het viel me vandaag opeens op in de tv uitzending..een groot 'schilderij' met de tekst: Aan de Maatschappij van de Goudkust. Opgericht door opperbevelmeester O.L.G. Madsen, DR. Proctor. Grootmeester I.D.S. Grotenhuis, Freule W. Breebaarten nog een hele rits aan andere namen van mensen die betrokken waren bij Goudkust en/of GTST
Ja, het was in de aflevering van gisteren (tv) te zien in de scene waarin Marwan, Bizou, Stefano en Julian in de Rozenboom zaten. Het kwam in beeld achter Stefano en Julian.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Oh wow! In de huidige serie?
Klopt! Dat hing oorspronkelijk in het Goudkust-decor van restaurant De Hoge Duinen, en hangt sinds de introductie van het huidige Rozenboom-decor in 2022 daar aan de muur.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:39 schreef Was-beer het volgende:
Iemand dat 'Goudkust' schilderij opgevallen in de Rozenboom? Misschien hangt het er al langer maar het viel me vandaag opeens op in de tv uitzending..een groot 'schilderij' met de tekst: Aan de Maatschappij van de Goudkust. Opgericht door opperbevelmeester O.L.G. Madsen, DR. Proctor. Grootmeester I.D.S. Grotenhuis, Freule W. Breebaarten nog een hele rits aan andere namen van mensen die betrokken waren bij Goudkust en/of GTST
Ah wat leuk! Maar zo lang alquote:Op vrijdag 19 september 2025 11:36 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Klopt! Dat hing oorspronkelijk in het Goudkust-decor van restaurant De Hoge Duinen, en hangt sinds de introductie van het huidige Rozenboom-decor in 2022 daar aan de muur.
aagdquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik snap dat niet he deze voor Nick geschreven verhaallijn wordt nu ingevuld door Valentijn omdat Christophe doet alsof hij Jomanda is in België.
Maar junkie Ferry Doedens die zichzelf prostitueert op internet die mag wel terug de serie in.
Grappig. Ik heb precies hetzelfde bij Ferry. Ik heb altijd het idee dat hij zichzelf speeltquote:Op donderdag 18 september 2025 21:41 schreef Mr.Pomtip het volgende:
[..]
Als het Inge Schrama is graag! Als het iemand anders is niet. Als het Ferry Doedens is... NOOIT!
Hopen dat Ferry Doedens niet blijft. Voor mij hoeft hij niet terug te keren, want ik vind het echt een waardeloos personage. Niet alleen als Lucas maar ook als Ferry Doedens zelf. Mensen willen hem soms terug omdat hij grappig zou zijn, maar ik zie slechts een middelmatige acteur die zichzelf speelt in een bedachte setting. Daar lach ik niet om. Laat hem snel weer oprotten en wegblijven. Gelukkig zijn de meeste gastoptredens waarschijnlijk niet meer dan enkele minuten schermtijd en krijgen er slechts weinig de kans om rond te blijven hangen. Maar Lucas had eigenlijk weinig te maken met Sjors. Misschien neemt hij Tiffy en Wolf (wat een bespottelijke naam!) mee?
Op het moment is het weer wat spannender gelukkig. Het zit nog steeds niet zo goed in elkaar maar er gebeurd tenminste iets. Nog steeds teveel dingen die ineens buiten beeld gebeuren. Het vervalsen van Nola's examen had bijvoorbeeld best uitgebeeld kunnen worden (al is dat alleen om Nola en Troj weer bij elkaar te brengen, waar ze wel dingen van aanneemt in tegenstelling tot die inhalige domme Steef), net als hoe baby Olivia ineens bij Rik en Elisa in huis ligt. Heeft Shanti ingebroken? Klinkt spannender dan dat die baby er ineens is, toch? Ik vind het wel weer eens tijd voor een gevecht. Rik die Richard een klap verkoopt, na alle ellende die hij hem heeft gegeven?
Valentijn is vreselijk! Die had ik nooit teruggehaald als ik de makers was, maar eerlijk is eerlijk: hij moet vreselijk zijn. Dat is de rol. Ongeloofwaardig dat deze afgedankte snotneus zo'n heel plan heeft opgezet, maar irritant is hij wel. Het had beter gewoon Nick geweest. Raar hoe we van Ludo's beveiligers, Andrea, Stefano's arts en Raoul niks meer horen. Is Raoul nou alweer dood zonder reden, zoals eerst? Het gebeurd hem wel eens vaker...
Vrees dat we binnen weinig tijd zo weer kunnen vervallen in het suffe niveau van vorig seizoen, dus gelukkig valt het nu nog niet stil. Hopen dat de afleveringen waarbij de schrijvers merkten dat de kijkers het niet leuk vonden onderhand eens beginnen. Hopelijk is dit de koerswijziging, want het vorige seizoen was toch wel een echt dieptepunt van inspiratieloze en fantasieloze armoede. Ik verwacht geen "busjes met Tamara" meer, anders is dat voor mij de laatste aflevering geweest. Laten we eens zien hoe het komende maand verder gaat...
Maar meer Sjors door Inge? Gebeurd vast niet, maar: Ja!
Zoals ik het zie is Valentijn echt als vervanging ingevlogen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:17 schreef casita het volgende:
[..]
aagd
Misschien is Cristhoper wel gevraagd maar wilde hij het niet.
Pia Blanco is gewoon een Karen; confirmed. Weet niets van TV, weet niets van verhaallijnen, weet helemaal niets. Dat dit mens teruggekeerd is, weet niet wat ze daar voor heeft moeten doen....quote:Op zaterdag 20 september 2025 02:07 schreef ArnieAlberts het volgende:
Pia Blanco heeft blijkbaar serieus zulke lange tenen, dat zij de GTST Courant (die dus over de serie schrijven), geblokkeerd heeft op Instagram. What the actual fuck
Mens, ga alsjeblieft een ander vak uitoefenen als je dat vak niet beheerst. Wat een omhooggevallen tang is dat.
Sucky sucky onder de kantoorbureautjes.quote:Op zondag 21 september 2025 01:52 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Pia Blanco is gewoon een Karen; confirmed. Weet niets van TV, weet niets van verhaallijnen, weet helemaal niets. Dat dit mens teruggekeerd is, weet niet wat ze daar voor heeft moeten doen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 09:11 schreef PeterKelder het volgende:
Spoiler voor de jubileumaflevering:Hahaha toch leuk! Ze pakken wel uit. Heel benieuwd naar de afl morgen/vannacht. Hoop dat ze ook iets doen met de leaderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Dat hoop ik niet, hopelijk wordt dit nou wel eens een goede verhaallijn die lukt. Gewoon voor de spanning en niet dat het een deceptie wordt.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop dat Lucas die giftige paddenstoelen eet en keihard gruwelijk doodgaat maar dat zou wel niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op woensdag 24 september 2025 01:14 schreef freaky40 het volgende:
Ik ga hem straks om 20.00 uur gewoon kijken, niets spoileren en anders onderMoet je nog een week wachten he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het niet doen oa telegraaf en gtst courant hebben het al staan.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Ik voel het met je mee. Ik dacht dat Ludo (en Janine) de kurk waren waar de serie op dreef. Maar nu Laura het gedroomde einde heeft gekregen, is het voor mij ook klaar. Helemaal eens met wat je zegt. Na seizoen 15 was het klaar. Toen kreeg je ook in de serie de nieuwe generatie, de kinderen Alberts en Sanders die de schoenen van hun ouders niet konden vullen. Daarna is het zo nu en dan nog opgeleefd. Seizoen 29-32(?, met de kettingbotsing) waren een aardige revival, maar nu zwabbert het alweer jaren rond. Dit had het einde van GTST mogen zijn. Want deze scène was prachtig, maar hebben we niet aan het GTST team te danken. Dit is jaren geleden bepaald, en los daarvan was het een matige aflevering. Goed, in retro perspectief natuurlijk al Laura's relaties en familie, maar bijvoorbeeld Jack en Remco waren er echt voor spek en bonen bij. Maar wauw. Televisiegeschiedenis jongens.quote:Op woensdag 24 september 2025 02:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik heb zojuist gekeken naar, voor mij, de laatste aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden.
Najaar 2005 begon in mijn ogen de aanloop naar het begin van het einde, rond 2010 was het begin van het einde, bij de formatwissel en omturning naar filmische telenovella was het begin van het einde van het einde, maar dit: deze dubbele aflevering vanwege het 35-jarig jubileum, dat is voor mij echt het einde van het einde.
Iedereen heeft een eind gekregen (nou ja behalve Jessica maar dat personage is toch helemaal verkloot en irritant), en Laura heeft de allermooiste exit gekregen waarvan ik nooit meer had gedacht dat ze die nog zou krijgen.
Ik heb vanavond deze uitzending speciaal aangezet op Videoland (ik ging zelfs zo de mist in dat ik eerst nog even een stuk van de seizoensopener zag- achteraf gelukkig, want daardoor snapte ik uiteindelijk ook Stefano's haat voor Valentijn meteen ook veel beter). Ik moest hardop lachen toen Lucas bijna de vergiftigde bruchetta at, maar Stefano's lijntje voelde verder wel een beetje als een Bassie en Adriaan-slechterik aan.
Ja weet je, ik merkte dat Goede Tijden, Slechte Tijden en ik gewoon niet meer bij elkaar passen. Dus toen die laatste minuten eraan kwamen, die voice-overs van Cas/Julian die ons door de aflevering heen loodsten... het was allemaal heel mooi gedaan, en een mooie last hurrah voor Laura én Jette.
En toen stond ie daar. Het personage waar ik diepe bewondering voor heb en aan wie ik mijn username te danken heb. Holy shit. Kippenvel. Reinout heeft het 10 jaar geleden geroepen en Jette was blij verrast, en hij heeft woord gehouden.
Ik lach me wel rot om ál die mediaplatforms, die alles en overal het al zonder gêne spoilen ookHeel terecht want groot nieuws, maar wel ook meteen hét failliet van GTST op lineaire tv. Dat hadden ze misschien toch net ietsje beter kunnen aanpakken (kuch kuch-iets met "technisch probleem" op videoland, kuch kuch-iets met alternatieve versie op Videoland).
Nee, ik ben al toe aan deze aflevering want ik kijk al een week vooruit.quote:Op woensdag 24 september 2025 01:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Moet je nog een week wachten he.
Zou het niet doen oa telegraaf en gtst courant hebben het al staan.
Ben benieuwd of Remco (even) zal blijven. Het kan m.i. geen toeval zijn dat de stiefvader van Troj ook Remco heet. Aan de andere kant is er deze aflevering helemaal niets gebeurd tussen die twee, maar wellicht komt dat nog.quote:Op woensdag 24 september 2025 02:19 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik voel het met je mee. Ik dacht dat Ludo (en Janine) de kurk waren waar de serie op dreef. Maar nu Laura het gedroomde einde heeft gekregen, is het voor mij ook klaar. Helemaal eens met wat je zegt. Na seizoen 15 was het klaar. Toen kreeg je ook in de serie de nieuwe generatie, de kinderen Alberts en Sanders die de schoenen van hun ouders niet konden vullen. Daarna is het zo nu en dan nog opgeleefd. Seizoen 29-32(?, met de kettingbotsing) waren een aardige revival, maar nu zwabbert het alweer jaren rond. Dit had het einde van GTST mogen zijn. Want deze scène was prachtig, maar hebben we niet aan het GTST team te danken. Dit is jaren geleden bepaald, en los daarvan was het een matige aflevering. Goed, in retro perspectief natuurlijk al Laura's relaties en familie, maar bijvoorbeeld Jack en Remco waren er echt voor spek en bonen bij. Maar wauw. Televisiegeschiedenis jongens.
En Stan. Vijf jaar geleden speelde Paul Groot aan de telefoon al voor Arnie!quote:Op woensdag 24 september 2025 03:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoop dat jack remco suzanne eb tessel nog wat tekst krijgen komende aflevering. Jammer wel dat Daniel er uiteindelijk niet in zat!
Ik schud jou de hand en proost virtueel met je.quote:Op woensdag 24 september 2025 02:19 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik voel het met je mee. Ik dacht dat Ludo (en Janine) de kurk waren waar de serie op dreef. Maar nu Laura het gedroomde einde heeft gekregen, is het voor mij ook klaar. Helemaal eens met wat je zegt. Na seizoen 15 was het klaar. Toen kreeg je ook in de serie de nieuwe generatie, de kinderen Alberts en Sanders die de schoenen van hun ouders niet konden vullen. Daarna is het zo nu en dan nog opgeleefd. Seizoen 29-32(?, met de kettingbotsing) waren een aardige revival, maar nu zwabbert het alweer jaren rond. Dit had het einde van GTST mogen zijn. Want deze scène was prachtig, maar hebben we niet aan het GTST team te danken. Dit is jaren geleden bepaald, en los daarvan was het een matige aflevering. Goed, in retro perspectief natuurlijk al Laura's relaties en familie, maar bijvoorbeeld Jack en Remco waren er echt voor spek en bonen bij. Maar wauw. Televisiegeschiedenis jongens.
dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 24 september 2025 07:11 schreef NedKelly het volgende:
Was allemaal erg mooi in beeld gebracht met Laura.
Maar het deed me wel héél erg denken aan Grey's Anatomy waar Meredith op het strand was toen ze door corona in coma lag, en Derek weer zag op het strand. Neem dan een andere locatie voor je serie.
Om van haar verdiende pensioen te gaan genieten. Ze is 70 jaar ondertussen.quote:Op woensdag 24 september 2025 09:25 schreef Saranghae het volgende:
Waarom gaat Jette eigenlijk uit de serie?
Ik kijk elke ochtend de classics op rtl lounge vind het zo jammer dat laura de laatste jaren ziek was
Oh, de aflevering is eigenlijk zoals de vorige (met 30 jaar) een standalone hoor. Ik verwacht niet dat dingen nu ineens anders gaan zijn. Als je technisch naar de aflevering kijkt was er namelijk ook genoeg op aan te merken. Maar dat wordt overklast door het prachtige einde en de fijne toevoeging van wat oudgedienden.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:52 schreef freaky40 het volgende:
Nog niet gezien maar de verhalen vooraf zijn lovend. Hopelijk pakken ze nu na deze 35 jarige dubbelaflevering eens goed door, met kloppende en afgemaakt verhaallijnen waar niet hele stukken uit ontbreken alsof het lijkt of de kijker geheugenverlies heeft geleden. Denk dat er maar 1 optie is dat het een mooi momentum is dat we afscheid nemen van Pia Blanco...toch?
Mooi geschreven.quote:Op woensdag 24 september 2025 02:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik heb zojuist gekeken naar, voor mij, de laatste aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden.
Najaar 2005 begon in mijn ogen de aanloop naar het begin van het einde, rond 2010 was het begin van het einde, bij de formatwissel en omturning naar filmische telenovella was het begin van het einde van het einde, maar dit: deze dubbele aflevering vanwege het 35-jarig jubileum, dat is voor mij echt het einde van het einde.
Iedereen heeft een eind gekregen (nou ja behalve Jessica maar dat personage is toch helemaal verkloot en irritant), en Laura heeft de allermooiste exit gekregen waarvan ik nooit meer had gedacht dat ze die nog zou krijgen.
Ik heb vanavond deze uitzending speciaal aangezet op Videoland (ik ging zelfs zo de mist in dat ik eerst nog even een stuk van de seizoensopener zag- achteraf gelukkig, want daardoor snapte ik uiteindelijk ook Stefano's haat voor Valentijn meteen ook veel beter). Ik moest hardop lachen toen Lucas bijna de vergiftigde bruchetta at, maar Stefano's lijntje voelde verder wel een beetje als een Bassie en Adriaan-slechterik aan.
Ja weet je, ik merkte dat Goede Tijden, Slechte Tijden en ik gewoon niet meer bij elkaar passen. Dus toen die laatste minuten eraan kwamen, die voice-overs van Cas/Julian die ons door de aflevering heen loodsten... het was allemaal heel mooi gedaan, en een mooie last hurrah voor Laura én Jette.
En toen stond ie daar. Het personage waar ik diepe bewondering voor heb en aan wie ik mijn username te danken heb. Holy shit. Kippenvel. Reinout heeft het 10 jaar geleden geroepen en Jette was blij verrast, en hij heeft woord gehouden.
Ik lach me wel rot om ál die mediaplatforms, die alles en overal het al zonder gêne spoilen ookHeel terecht want groot nieuws, maar wel ook meteen hét failliet van GTST op lineaire tv. Dat hadden ze misschien toch net ietsje beter kunnen aanpakken (kuch kuch-iets met "technisch probleem" op videoland, kuch kuch-iets met alternatieve versie op Videoland).
Eens zien als deze week al die oudgedienden/one day flies al weer hoog en breed vertrokken zijn waar we in gaan belanden dan...quote:Op woensdag 24 september 2025 10:55 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oh, de aflevering is eigenlijk zoals de vorige (met 30 jaar) een standalone hoor. Ik verwacht niet dat dingen nu ineens anders gaan zijn. Als je technisch naar de aflevering kijkt was er namelijk ook genoeg op aan te merken. Maar dat wordt overklast door het prachtige einde en de fijne toevoeging van wat oudgedienden.
Vond ik ook!quote:Op woensdag 24 september 2025 10:46 schreef laracroftonline het volgende:
Ik klaag normaal vaak maar deze aflevering was echt mooi gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ík vindt het knap dat ze dit in deze tijden tot de avond dat het op videoland te zien is ze het zolang geheim hebben kunnen houden.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben benieuwd ofIk heb wel het idee dat media een embargo had. Want net na 0:00 uur verschenen al de eerste berichten over de afloop van haar einde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ík vindt het knap dat ze dit in deze tijden tot de avond dat het op videoland te zien is ze het zolang geheim hebben kunnen houden.
Leuk, massaal spoileren omdat Videoland toch een week vooruit loopt![]()
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben benieuwd ofJa, lijkt me wel. Er zijn verder ook geen verhaallijnen rondom hen, het was echt een eerbetoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ík vindt het knap dat ze dit in deze tijden tot de avond dat het op videoland te zien is ze het zolang geheim hebben kunnen houden.
Dat was echt weer een lachertje. Stefano die meteen terug naar Mercato rijdt, zijn frustratie richt op het bestek, en opeens Lucas die langs komt.quote:Op woensdag 24 september 2025 08:32 schreef RaymanNL het volgende:
Dit was inderdaad de perfecte aflevering geweest om GTST mee af te sluiten! jammer overigens dat de verhaallijn met Stefano/valentijn op niks uit liep
Eigenlijk he had dat wel gemogen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:59 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Dat was echt weer een lachertje. Stefano die meteen terug naar Mercato rijdt, zijn frustratie richt op het bestek, en opeens Lucas die langs komt.
Ik zal niet eens gek opkijken dat de opzet van deze aflevering al op de plank lag voor een afsluiting van GTST als het contract niet werd verlengd.
Haha, heb hier altijd wel meegelezen, maar had niet veel meer om te posten na het afsluiten van de DVD boxen en het definitief afhaken. Zo nu en dan bekijk ik weer eens wat, maar fatsoenlijke verhaallijnen schrijven, dat kunnen deze mensen gewoon niet.quote:Op woensdag 24 september 2025 02:02 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Frey! Man wat fijn om jou hier weer te zien.
Jette heeft al een interview gegeven aan JOE radio vanochtend: https://www.rtl.nl/boulev(...)en-reinout-oerlemansquote:Op woensdag 24 september 2025 12:21 schreef Japepk het volgende:
Zou Jette vanavond al in de praatprogramma's zitten, of bewaren ze dat tot 1/2 oktober?
Even aan het bekijken ik word er nu al emotioneel van bij het horen van dat ene stukje. Dit is gewoon echt een heel bijzonder moment, zeker als je bekend bent met de vroegere jaren.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:33 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Jette heeft al een interview gegeven aan JOE radio vanochtend: https://www.rtl.nl/boulev(...)en-reinout-oerlemans
Ja, stom hè.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:01 schreef Frey het volgende:
[..]
Even aan het bekijken ik word er nu al emotioneel van bij het horen van dat ene stukje. Dit is gewoon echt een heel bijzonder moment, zeker als je bekend bent met de vroegere jaren.![]()
Ben ik 100% zeker van. GTST Courant verbrak voortijdig dat embargo door mede te delen dat ze eruit zou stappen én dat er een iconisch personage zou terugkeren. Good for them.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:55 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat media een embargo had. Want net na 0:00 uur verschenen al de eerste berichten over de afloop van haar einde.
Leuk, massaal spoileren omdat Videoland toch een week vooruit loopt
Op 1 oktober een afscheidsinterview in het AD. Denk dat de grote showmedia er vandaag wel al mee uitpakt.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:21 schreef Japepk het volgende:
Zou Jette vanavond al in de praatprogramma's zitten, of bewaren ze dat tot 1/2 oktober?
Ik ben afgelopen maanden voor het eerst in jaren verder gegaan met seizoen 7. Nadat Arnies vliegtuig 'een soort van werd gevonden, maar reddingszoekers kunnen er heel moeilijk bij' ben ik weer een beetje afgehaakt. Ik heb het precies op tijd gezien, want de timing bleek perfect.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:25 schreef Frey het volgende:
[..]
Haha, heb hier altijd wel meegelezen, maar had niet veel meer om te posten na het afsluiten van de DVD boxen en het definitief afhaken. Zo nu en dan bekijk ik weer eens wat, maar fatsoenlijke verhaallijnen schrijven, dat kunnen deze mensen gewoon niet.
Maar deze aflevering moet ik gewoon zien. Duurt nog een weekje voordat ik hem kan bekijken, maar ik heb er echt zin in. En de laatste keer dat ik zo veel zin had om een aflevering van GTST te kijken, was tijdens de week van het 20-jarig jubileum in 2010!
De hele de baby's zijn verwisseld-wending was totaal onbegrijpelijk, alleen maar om Laura ineens een relatie te laten hebben met haar eigen zoon. Naast het introduceren van de broer van Frits van Houten die de moordenaar zou zijn misschien wel de raarste verhaallijn in de GTST-geschiedenis.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:17 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen maanden voor het eerst in jaren verder gegaan met seizoen 7. Nadat Arnies vliegtuig 'een soort van werd gevonden, maar reddingszoekers kunnen er heel moeilijk bij' ben ik weer een beetje afgehaakt. Ik heb het precies op tijd gezien, want de timing bleek perfect.
Eigenlijk heb ik die verhaallijn nooit echt geaccepteerd. Volgens mij heb ik toen ook een tijd niet gekeken.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
De hele de baby's zijn verwisseld-wending was totaal onbegrijpelijk, alleen maar om Laura ineens een relatie te laten hebben met haar eigen zoon. Naast het introduceren van de broer van Frits van Houten die de moordenaar zou zijn misschien wel de raarste verhaallijn in de GTST-geschiedenis.
Het mooie is ook dat ze de doodverklaring van Arnie in deze jubileumaflevering toch wat in het midden laten: "Ik hoorde op een reünie dat hij verdwenen is," en niemand die het corrigeert. Al kan ik, en dat zei ik laatst ook tegen @Frey, een daadwerkelijke dood van Arnie in zekere zin wel accepteren met hoe Laura nu de serie verlaat. Idealiter was mijn einde voor de serie altijd Arnie die in levende lijve voor de deur bij Laura en Robert staat, maar dit is ook prachtig. Echt chapeau voor Reinout dat hij dit heeft gedaan, speciaal voor Jettequote:Op woensdag 24 september 2025 15:57 schreef Japepk het volgende:
De baby wissel is met Stefano is de broer van Ludo een soort uncanny valley geworden waar niet meer over gesproken wordt/werd. Dus ook de dood verklaring van Arnie in seizoen 16 heb ik nooit geaccepteerd. Nu is zijn dood, en die van Laura, wel canon. Blijft fascinerend hoe 'zou Arnie nog leven' toch altijd over het personage Laura heeft gehangen. Hiermee is het hoofdverhaal van de serie ook klaar voor mij
http://imgur.com/a/DSYYt57quote:Op woensdag 24 september 2025 03:41 schreef ArnieAlberts het volgende:
Weet iemand trouwens wie er op de foto stonden naast de foto van Roos/Guusje? Net voor het eind van de aflevering, toen Ludo en Janine langs de foto's liepen kwam de foto van Roos nog eens langzaam voorbij, met nu de foto ernaast ook zichtbaar. Een foto met twee dames erop, de enige foto zonder castleden en die ik verder niet kon thuisbrengen. Iemand?
Hoe is jouw volledige mening over deze dubbele aflevering, Kelder?quote:Op woensdag 24 september 2025 16:13 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het mooie is ook dat ze de doodverklaring van Arnie in deze jubileumaflevering toch wat in het midden laten: "Ik hoorde op een reünie dat hij verdwenen is," en niemand die het corrigeert. Al kan ik, en dat zei ik laatst ook tegen @:Frey, een daadwerkelijke dood van Arnie in zekere zin wel accepteren met hoe Laura nu de serie verlaat. Idealiter was mijn einde voor de serie altijd Arnie die in levende lijve voor de deur bij Laura en Robert staat, maar dit is ook prachtig. Echt chapeau voor Reinout dat hij dit heeft gedaan, speciaal voor Jette
Inderdaad de foto die ik bedoel. Ik dacht nog heel even aan een jonge Olga Madsen, maar ik kan het niet plaatsen.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:17 schreef Elpis het volgende:
[..]
http://imgur.com/a/DSYYt57
Deze? Ook geen idee. Maar goed ik volg het ook al bijna 30 jaar ofzo niet meer. Misschien van de crew die achter de schermen werkte?
Jammer inderdaad. Zoiets had vroeger, toen er alleen reguliere uitzendingen waren, een enorme verrassing geweest en veel meer indruk gemaakt, me dunkt.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:17 schreef superniger het volgende:
Raar.
Uitzending is pas over een week en alle spoilers staan al in alle kranten.
Daarom vind ik ook wat er al eerder werd aangehaald iets wat er eigenlijk had moeten gebeuren: had voor Videoland een versie gemaakt nog zonder de scène met Reinout. Hadden ze die op 1 oktober om 19:00u ofzo vervangen door de final versie, mét Reinout. Dan was dat op 1 oktober, op RTL 4, een gigantische verrassing geweest voor alle reguliere kijkers.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jammer inderdaad. Zoiets had vroeger, toen er alleen reguliere uitzendingen waren, een enorme verrassing geweest en veel meer indruk gemaakt, me dunkt.
Gewoon Henk die weggaat en Henk die terugkomt? Dat was voor nu op Videoland wel een domper geweest denk ik. Dan hadden we schande van haar exit gesproken en dat momentum hadden ze niet willen breken.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:31 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook wat er al eerder werd aangehaald iets wat er eigenlijk had moeten gebeuren: had voor Videoland een versie gemaakt nog zonder de scène met Reinout. Hadden ze die op 1 oktober om 19;00u ofzo vervangen door de final versie, mét Reinout. Dan was dat op 1 oktober, op RTL 4, een gigantische verrassing geweest voor alle reguliere kijkers.
Ehhhh, nou... daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Gezien hij opeens in een random verhaallijn opduikt in huize Linda-Luuk.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat Troy de zoon van Simon is. Nina was nog een kleuter toen Simon doodging dat maakt Troy in een klap veel te oud voor Nola.
En wie is zijn moeder dan? Die Esther? Of is dit een oudere opname en is Simon de vader van Nina? Of kan dat niet? Ik dacht trouwens eerst dat het moest impliceren dat Simon de vader van Linda was. Omdat hij het eerst over die ouders heeft 'Zou ik echt d'r vader zijn?' hoorde ik. Maar in de spoilers lees je inderdaad neefje of nichtje.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:58 schreef rvtm het volgende:
[..]
Ehhhh, nou... daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Gezien hij opeens in een random verhaallijn opduikt in huize Linda-Luuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg benieuwd naar de hopelijk nieuwe afgemaakte verhaallijnen zonder gapende gaten, na dit momentum. Dat verdiend de soap gewoon anders moet je echt maar eens een einde aan gaan breien en hoeft het zelf niet meer op Videoland only wat mij betreft want kwaliteit is en blijft prio 1 waar het ook uitgezonden wordt....Allemaal cabaretteketet!
quote:Op woensdag 24 september 2025 21:09 schreef freaky40 het volgende:
En gezien. Zat goed in elkaar, slot scene top notch! Zo kan het dus ook. Leuk om veel bekende te zien, maar ook om bepaalde acteurs te missen want waar waren Georgina Verbaan en Victoria Koblenko in het hele verhaal? Te druk met asfaltplakken op de A10 zeker...Isabella is natuurlijk gestorven in het verhaal. Maar zij had best op de foto's gemogen ja. In het kader van het grote exit van Laura was Stan wel tof geweest, of Daniël. Aangezien zelfs Tessel er was. Valt wel op dat er geen enkele Bouwhuis is terug gekomen, of überhaupt karakters die geïntroduceerd zijn na seizoen 16...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg benieuwd naar de hopelijk nieuwe afgemaakte verhaallijnen zonder gapende gaten, na dit momentum. Dat verdiend de soap gewoon anders moet je echt maar eens een einde aan gaan breien en hoeft het zelf niet meer op Videoland only wat mij betreft want kwaliteit is en blijft prio 1 waar het ook uitgezonden wordt....'t Echte en 't ware!
Het was een aflevering waar de makers nog eens hun best hebben gedaan. Niet geheel zonder uitglijertjes (Simon die gefotografeerd heeft voor Variety, toch knap aangezien hij in die periode doodverklaard was) maar over het algeheel hebben ze iets afgeleverd waar ze trots op mogen zijn en waarvan de positieve reacties zeker terecht zijn. Dit is ook waar ze nog in excelleren: jubilea die een soort standalone-vibe hebben.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Hoe is jouw volledige mening over deze dubbele aflevering, Kelder?
Met wel nog steeds dat shot aan het eind waarin ze in die stoel zit en Henk bij haar neerknielt, maar je ook haar in de achtergrond met iemand ziet weglopen. Ja er was schande van gesproken, des te groter de ontlading als dan op 1 oktober...quote:Op woensdag 24 september 2025 18:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Gewoon Henk die weggaat en Henk die terugkomt? Dat was voor nu op Videoland wel een domper geweest denk ik. Dan hadden we schande van haar exit gesproken en dat momentum hadden ze niet willen breken.
quote:Op woensdag 24 september 2025 19:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Er is een GTST vóór en een GTST ná deze aflevering, niet alleen door het definitieve afscheid van Jette maar ook omdat hiermee een einde komt aan wat iedereen toch altijd stiekem hoopte. Want dit gaan ze nooit meer kunnen overtreffen.
Mijn mening zal niet populair zijn, maar het verlies van Laura heeft op mij geen enkele impact in het besluit wel of niet verder te kijken. Dat personage deed voor mij al 10 tot 15 jaar niets meer. Het verschil met mij is misschien wel dat ik pas trouw kijk sinds 2003, en dus ook alles van de jaren 2000-2009 gewoon enorm leuk vond. Wel een hele mooie aflevering en een heel mooi eind, hoor.quote:Op woensdag 24 september 2025 02:19 schreef Japepk het volgende:
[..]
Seizoen 29-32(?, met de kettingbotsing) waren een aardige revival, maar nu zwabbert het alweer jaren rond.
De actrice die Saskia speelde heeft recent aangegeven dat ze liever was dood gegaan tijdens de kettingbotsing.inplaats van hoe ze er nu werd uitgeschreven. Weer verliefd op een dokter na het hele Roman gedoe vond ze zelfs ongepast voor haar personage.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:05 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
[..]
Mijn mening zal niet populair zijn, maar het verlies van Laura heeft op mij geen enkele impact in het besluit wel of niet verder te kijken. Dat personage deed voor mij al 10 tot 15 jaar niets meer. Het verschil met mij is misschien wel dat ik pas trouw kijk sinds 2003, en dus ook alles van de jaren 2000-2009 gewoon enorm leuk vond. Wel een hele mooie aflevering en een heel mooi eind, hoor.
Maar om in te haken op je voorbeeld met de kettingbotsing, dat is juist een perfect voorbeeld van wat ik verschrikkelijk vind aan de recente seizoenen. Het is continue een opbouw naar momenten, en af en toe weten ze best nog eens uit te pakken met acties en gebeurtenissen zoals vroeger. De nasleep spelen ze echter altijd op safe. Na die botsing hebben we dan wel een verlamming gehad, maar het heeft veel meer impact als een vast personage sterft. Saskia en Demi gingen er direct daarna uit, ze hadden kunnen sterven want het waren permanente exits (tot Noa vroeg of ze terug mocht komen). Maar nee, ze overleven het gewoon en verdwijnen uit beeld op de bekende manier; levend naar het buitenland. Dan kom je na zo'n zomer toch met een teleurstelling terug. Zelfs Tamara had liever gezien dat haar personage Saskia kwam te overlijden.
Vrijwel nooit brengen ze vaste personages om op een spectaculaire manier tijdens spannende gebeurtenissen. Ze durven het alleen aan met personages die er al uit zijn, en de laatste tijd ook nog vaak buiten beeld. Ook het voorbeeld met Lucas, Valentijn en Stefano van vandaag is er weer zo eentje. Er zijn tal van voorbeelden, maar ik denk dat het punt duidelijk is.
Daar had ik het vandaag met PeterKelder ook nog over ja en even onze reacties hier teruggelezen ook.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik herinner me nog dat ze 10 (of volgens mij zelfs al 15? /Gottschalkmodus) jaar geleden aan de desk van RTL Boulevard(?) een item te zien kreeg waarin Reinout dus voor het eerst zei dat ie "nooit nooit zegt tegen een eventuele comeback", en ze zichtbaar verrast was. Ik weet het zeker, want ik herinner me Jette die ging van "Nou ja, hij is dan echt van gedachten veranderd! Een paar jaar geleden hoefden ze hem écht niet te benaderen hiervoor, dat vind ik wel heel mooi!".Ik ga eens zoeken!
Snap wat je bedoelt, maar ik vind dat Henk het wel echt "verdiende" om haar laatste momenten te delen. Leuke, sympathieke rol.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Enige wat wellicht nóg beter had gekund is dat Laura daar met Robert op het strand was... Henk is een leuke bijman geweest maar zeker nu ze weer uit elkaar waren had het met Robert in die laatste scenes nog meer indruk gemaakt dan nu
Dat zou nergens op slaan want Laura ziet Arnie omdat ze gestorven is, hij komt haar halen.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Enige wat wellicht nóg beter had gekund is dat Laura daar met Robert op het strand was... Henk is een leuke bijman geweest maar zeker nu ze weer uit elkaar waren had het met Robert in die laatste scenes nog meer indruk gemaakt dan nu
En die van 2 oktober, ook wauw, alles in De Koning😭quote:
En de langverwachte flashbacks. Waar waren Rik en Bing in dit gezelschap? Indrukwekkend ook in de Sandersvilla en Ludo die het zichtbaar zwaar heeftquote:Op donderdag 25 september 2025 00:44 schreef Anandy07 het volgende:
[..]
En die van 2 oktober, ook wauw, alles in De Koning😭
Ik zal nog wel ergens een dvd'tje hebben liggen. Geef me de tijd en ik zal vindenquote:Op woensdag 24 september 2025 23:34 schreef Frey het volgende:
[..]
Daar had ik het vandaag met PeterKelder ook nog over ja en even onze reacties hier teruggelezen ook.![]()
Inderdaad 10 jaar geleden. Geen idee of die beelden nog ergens staan.
Nee ik bedoel de scenes zoals ze nu zijn, maar dan met Robert in de rol van Henk. Puur vanwege de historische connectie van die twee karakters als (ex-)geliefden. Ik snap dat Robert Arnie niet ziet, maar het was visueel wel nog meer 'af geweest dan nuquote:Op donderdag 25 september 2025 00:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zou nergens op slaan want Laura ziet Arnie omdat ze gestorven is, hij komt haar halen.
Robert is nog springlevend.![]()
Of ze hadden het zo moeten doen dat Laura tegen Robert zegt dat ze Arnie ziet, hij geen idee heeft waar ze het over heeft en daarna Laura in zijn armen sterft.
Wellicht bedoel jij ook zoiets.
Mja, dat hadden ze dan vast prima in het vat kunnen gieten.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee ik bedoel de scenes zoals ze nu zijn, maar dan met Robert in de rol van Henk. Puur vanwege de historische connectie van die twee karakters als (ex-)geliefden. Ik snap dat Robert Arnie niet ziet, maar het was visueel wel nog meer 'af geweest dan nu
ja die oude beelden die we gisteren misten zaten hier in. Al vond ik het in verhouding veel nieuwe beelden.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:36 schreef RaymanNL het volgende:
Ook de aflevering van volgende week donderdag is erg mooi. Wat respectvol gedaan allemaal zeg!
Laura en Robert hebben nooit echt jonge koppies gehad hoor.quote:Op donderdag 25 september 2025 17:34 schreef NedKelly het volgende:
[..]
ja die oude beelden die we gisteren misten zaten hier in. Al vond ik het in verhouding veel nieuwe beelden.
Maar wat een jonge koppies van Laura en Robert......
Jong in vergelijking met nu natuurlijkquote:Op donderdag 25 september 2025 17:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Laura en Robert hebben nooit echt jonge koppies gehad hoor.
Die zit al wekenlang op schoolquote:Op donderdag 25 september 2025 18:54 schreef rvtm het volgende:
Waar is Tom trouwens gebleven? Het kind van Demi en Marwan?
quote:Op donderdag 25 september 2025 20:08 schreef Frey het volgende:
Twee sterke afleveringen na elkaar, maar hoe gaan ze nu verder?
Mag ik toch hopen ja. Vond het al heel wat dat er een daadwerkelijk vervolg was na de jubileumuitzending, was eerst bang dat er weer zo'n vage time skip zou zijn.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:46 schreef Bpalma het volgende:
Ben benieuwd of de uitvaart van Laura er überhaupt wel komt met deze schrijvers weet je het natuurlijk nooit
Ik was de afleveringen aan het opsparen voor de echte jubeleim datum, maar omdat het gisteren overal in het nieuws was, toch gisteren maar gaan kijken, en de jubileum afl, en het vervolg, vandaag gekekenquote:Op woensdag 24 september 2025 13:09 schreef Japepk het volgende:
Het is ook echt weer het gesprek bij het koffiezetapparaat hier. Heel bijzonder om mee te maken zo
Ja sowieso, bij Ik kom bij je eten Vips liet Johnny Kraaijkamp een begrafenis-pak zien die in z’n kamer hing. “Wie gaat er dood dan?” Dat ging hij natuurlijk niet vertellen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:46 schreef Bpalma het volgende:
Ben benieuwd of de uitvaart van Laura er überhaupt wel komt met deze schrijvers weet je het natuurlijk nooit
Die heeft meer zijn moeder verloren dan Dennis, Noud of Sil... Toen hij en Henk huilend de ambulance nakeken had ik het al niet meer. Hadden zo vader en zoon kunnen zijnquote:Op donderdag 25 september 2025 00:45 schreef RaymanNL het volgende:
Ow en wat is Julian toch een leuke rol geworden! Mooie comeback uiteindelijk!
For old time sake zet ik nu even aflevering 1 aan op Videoland.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:37 schreef Frey het volgende:
Het is ook mooi om te lezen dat veel mensen die al jaren niet meer keken hier weer even voor gingen of nog gaan zitten en vervolgens helemaal volschieten. Dan zie je toch wel wat GTST voor iedereen heeft betekend.
We hebben haar nog in de rolstoel gezien natuurlijk, maar ik snap wat je zegt. Ik hoop ook niet dat we nog een open kist scene krijgen.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:48 schreef GayGuy het volgende:
Ik ben eigenlijk blij dat jette niet als lijk te zien is, dat maakt de inpact van laura's scene met Arnie, echt groter, omdat dit ECHT haar laatse scene was
Ja dat. Dit moet gewoon echt de laatste aflevering met laura zijnquote:Op zaterdag 27 september 2025 00:09 schreef Japepk het volgende:
[..]
We hebben haar nog in de rolstoel gezien natuurlijk, maar ik snap wat je zegt. Ik hoop ook niet dat we nog een open kist scene krijgen.
Vroeg ik me ook af ja. Vond het ook best goed gedaan. Beetje quasi-poëtische zoetsappige teksten, maar niet woke.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:22 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Wat was er woke aan de voice-overs? Ik vond dat juist heel leuk gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op zaterdag 27 september 2025 03:28 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af ja. Vond het ook best goed gedaan. Beetje quasi-poëtische zoetsappige teksten, maar niet woke.
Over woke gesproken:Haha ja oké, dat zou wél echt woke zijn 😅SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik ben een simpel mens. PeterKelder haalt de huidige reeks met terechte kritiek onderuit, en ik ben het ermee eens.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:16 schreef PeterKelder het volgende:
Ik verwacht helaas niet dat het sterke niveau van de jubileumaflevering en het vervolg zich lang zal doorzetten. Hopelijk weten ze het momentum vast te houden tot na de uitvaart van Laura, ergens verwacht ik daar ook nog wel een stoet aan (dezelfde) bekende gezichten. Maar daarna vrees ik het ergste, want wat ik al zei: de makers excelleren alleen nog bij jubilea.
Dat is ook wel de stille kracht van GTST: er is zó'n enorme geschiedenis opgebouwd in die 35 jaar en op een redelijk consistente wijze dat je daar als makers altijd uit kunt putten en - mits goed geschreven en uitgewerkt - de kijkers daarmee laat meevoelen. Geen van de andere Nederlandse soaps hebben dat ooit gehad wegens wanbeleid vanuit makers en/of zenders, dat maakt het zo uniek. Het is alleen zo jammer dat ze teveel hun eigen ding willen doorduwen of experimenteren, want deze afleveringen bewijzen waar de kracht van GTST ligt. Ik ga nu vloeken in de kerk, maar: zelfs Charlie en Lucas, twee personages waar ook ik een godsgruwelijke hekel aan heb, kon ik prima verdragen nu. Er zit toch een soort herkenbaarheidsfactor in waardoor ik denk tijdens het kijken van "ah ja, dit voelt vertrouwd". Tuurlijk, het is gevoed door nostalgie en een permanente terugkeer van genoemde personages zou de absolute horror zijn, maar ik kijk hier liever naar dan iedere verhaallijn van slaapverwekkende Demi of Elisa.
Als ik dat vergelijk met de afleveringen die deze week op RTL4 zijn vertoond, dan is dat voor mij een verschil van dag en nacht. Voorbeeld: het fraude-verhaal van Nola en de consequenties daarv- oh nee, er zijn geen consequenties, mevrouw heeft examenfraude gepleegd en als straf mag ze naar een fucking privéschool wat 30.000 euro kost. En waarom? Omdat mama Nina gruwelde van het idéé alleen al dat haar dochter naar een school in Trochterwaard moest, waarbij Nola met zowel de trein als de bus moest reizen om er te komen. Typisch een voorbeeld van de Amsterdamse grachtengordelgedachtengang van dat zooitje schrijvers onder aanvoering van Blaadje Blanco, waarbij een bakfietsmama en -dochter een bondje smeden om papa (in dit geval Bing) te overrulen. Er zullen genoeg 16-jarigen zijn die vijf dagen in de week ettelijke kilometers moeten fietsen of reizen met het OV om bij hun middelbare school te komen, vooral in de provincie maar ook in de steden. Daarnaast: Nola doet iets strafbaars en wordt daarvoor uiteindelijk beloond want al háár eisen worden ingewilligd. Nee, lekker 'persoonlijk, herkenbaar en dichtbij' is dit weer.
Dan zet ik liever voor de zoveelste keer het eerste seizoen op. Natuurlijk is dat zo knullig en amateuristisch als maar kan en niet ieder verhaal was even realistisch, maar als een personage op z'n bek ging door een foute keuze of handeling moest die het zelf opknappen en de consequenties aanvaarden. Iets met 'Nee, het leven spaart je niet'. Kom daar nu nog eens om...
In de maandtrailler zie je iedereen in het zwart, en in Kom je bij me eten VIPS zag je het pak wat johnny op de begravenis draagt. We gaan dus WEER huilenquote:Op donderdag 25 september 2025 20:46 schreef Bpalma het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben een poging gedaan. Mijn advies voor iedereen die weer even aanhaakt vanwege Laura; kijk de uitvaart niet, en laat Arnie die met haar de eeuwigheid inloopt het laatste beeld zijn. Bye GTST.'t Echte en 't ware!
[ Bericht 40% gewijzigd door Stargazer93 op 30-09-2025 08:52:37 ]
één anekdote die niet eens uit de serie kwam. We hadden ook geen aflevering vol talking heads hoeven te zien, maar dit was wel heel karig en de toevoeging van Robert was minder dan minimaal. Goed, Laura was al lange tijd ziek, maar dan nog was meer verdriet mooi geweest.quote:Op dinsdag 30 september 2025 12:15 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Die anekdotes kwamen toch al voorbij in De Koning?
Ik vond het vooral raar dat Jessica niet op de uitvaart was.
In de maand trailer krijgt ze al contact met iemand. Kan ook een bedrieger zijn natuurlijk, maar soitquote:Op dinsdag 30 september 2025 14:37 schreef Stargazer93 het volgende:
Ja klopt, in De Koning werden er ook
anekdotes verteld. Toch had ik het mooi gevonden als er bij de uitvaart ook nog toespraken werden gehouden door de personen die dicht bij Laura stonden.
Ik ben toch ook wel nieuwsgierig naar het verhaal rondom de geheime zoon of dochter van Simon. De meeste mensen denken dat dit Troj is en daar ga ik zelf ook vanuit, maar er zijn ook mensen die suggereren dat het Nina is. Dat zou dan voor Ludo en Janine wellicht weer een reden zijn om voor de 10000ste keer uit elkaar te gaan.
Maar aan de andere kant zou dat gezien de tijdlijn niet kunnen, omdat Janine immers nog dacht dat Simon dood was toen Nina werd geboren, als ik me niet vergis. En bovendien zou dit ook weer een enorme retcon zijn en veel dingen "omgooien". Een beetje vergezocht dus, maar je weet het maar nooit
quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:38 schreef rvtm het volgende:
Potdomme ja! Dat stelde ook niks voor. Maar wie weet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Precies! En dan is Maxime nooit Nina's tante geweest en heeft Amy nooit haar halfzusje gestalktquote:Op dinsdag 30 september 2025 14:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als Nina door een retcon opeens niet van Ludo is maakt dat Nick en Amy de enige kinderen van Ludo juist die twee die hij als vuilnis behandeld heeft.
Ik had de maandtrailer nog niet gezien, maar net wel en toen zag/hoorde ik dat ja. Het is inderdaad al eens eerder voorgekomen in GTST dat een bedrieger zich voordeed als familielid. De meest indrukwekkende vond ik David Harkema die zich in seizoen 1 voordeed als de zoon van Helen Helmink. Wat een sluw en gemeen personage was dat! Ik was nog niet geboren tijdens de eerste 2 seizoenen van GTST, maar heb de seizoenen later op DVD gezien.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:19 schreef Japepk het volgende:
[..]
In de maand trailer krijgt ze al contact met iemand. Kan ook een bedrieger zijn natuurlijk, maar soit
Vergeet John Alberts niet.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:53 schreef Stargazer93 het volgende:
[..]
Precies! En dan is Maxime nooit Nina's tante geweest en heeft Amy nooit haar halfzusje gestalkt
[..]
Ik had de maandtrailer nog niet gezien, maar net wel en toen zag/hoorde ik dat ja. Het is inderdaad al eens eerder voorgekomen in GTST dat een bedrieger zich voordeed als familielid. De meest indrukwekkende vond ik David Harkema die zich in seizoen 1 voordeed als de zoon van Helen Helmink. Wat een sluw en gemeen personage was dat! Ik was nog niet geboren tijdens de eerste 2 seizoenen van GTST, maar heb de seizoenen later op DVD gezien.
Ook in seizoen 12 was er iets soortgelijks toen Daantje op zoek was naar haar vader. De bedrieger die zich toen als haar vader voordeed was echter maar een paar afleveringen in beeld, terwijl David halverwege seizoen 2 pas weer uit de serie ging. Ook de verhaallijnen waren totaal verschillend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:10 schreef RaymanNL het volgende:
Vond de uitvaart prima en eervol! Laura heeft hiervoor al twee afleveringen aandacht gekregen inclusief een recap. Juist hoe ze het nu deden was verfrissend.Van alle comebacks die je kan laten blijven die clownSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zit ook rustig zijn minderjarige nichtje slet gedrag aan te praten.
[ Bericht 3% gewijzigd door Dr.Mikey op 01-10-2025 01:24:11 ]They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
Wordt weer een puber kalverliefde verhaallijntje, pfff. Verder alle oudgediende zijn door Henk eigenhandig de deur uitgewerkt helaas, de overige waren er al veel eerder uit maar het laatste restje is dus ook vertrokken nu en vergrijpt zich aan Laura 2.0 want dat is het duidelijk voor de schrijvers, iemand die iets jonger is dan Laura en nog wat fris en fruitig is voor Henk, is de bedoeling. Dat pad werd direct al bewandeld toen Laura 1.0 nog in leven was, als voorbereiding voor wat komen ging...quote:Op woensdag 1 oktober 2025 01:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die kerel bij Demi doet denken aan JanJaap uit nieuwe tijden dat is niet goed.
En Janine begint weer aan een podcastavontuur, om het maar compleet te maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 02:23 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wordt weer een puber kalverliefde verhaallijntje, pfff. Verder alle oudgediende zijn door Henk eigenhandig de deur uitgewerkt helaas, de overige waren er al veel eerder uit maar het laatste restje is dus ook vertrokken nu en vergrijpt zich aan Laura 2.0 want dat is het duidelijk voor de schrijvers, iemand die iets jonger is dan Laura en nog wat fris en fruitig is voor Henk, is de bedoeling. Dat pad werd direct al bewandeld toen Laura 1.0 nog in leven was, als voorbereiding voor wat komen ging...
Katja ook al weer vertrokken, kijkcijfers down the drain loading...
Ik mag toch hopen dat zowel Idse als Blaadje Blanco (en eigenlijk dat hele schrijfteam wat er nu zit) tegen de 7500ste aflevering voorgoed vertrokken zijnquote:Tijdens de viering van het 35-jarig bestaan vertelde uitvoerend producent Idse Grotenhuis dat er inmiddels toegewerkt wordt naar het volgende jubileum, namelijk de 7500e aflevering. RTL-directeur Peter van der Vorst deelde dat er iedere dag „nog steeds ruim 1,1, bijna 1,2 miljoen mensen” naar de serie kijken. „Verspreid over RTL 4 en Videoland, en steeds meer naar Videoland. Het laat zien hoe belangrijk de serie nog steeds is, en dat gaat onverminderd door.”
Ja dat verhaallijntje over Linda haar nog niet ondekte zoon begint nu. Zal er vast wel een nieuwe acteur komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:46 schreef Japepk het volgende:
[..]
En Janine begint weer aan een podcastavontuur, om het maar compleet te maken.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:39 schreef Stargazer93 het volgende:
Over de aflevering van woensdag 8 oktober:Zijn Robert en Jef weer vertrokken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste adres voor al uw primeurs!
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:58 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zijn Robert en Jef weer vertrokken?
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:15 schreef Stargazer93 het volgende:
[..]Zou wel typisch gtst zijn om ze zonder ruchtbaarheid uit beeld te laten verdwijnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste adres voor al uw primeurs!
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:15 schreef Stargazer93 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Jup, inderdaa 's. Ik weet weer dat ik een ugly crie heb🤣quote:Op donderdag 25 september 2025 00:37 schreef Japepk het volgende:
Jup, ik vind het ook wel passend (of niet storend) dat het met Henk was.
En het duurt even, maar de scènes waarin de oude garde hoort dat Laura overleden is.... Biggelend over de wangen hoor
Van dat jointje wat laura uiteindelijj, nadat ze julian had betrapt, heeft gerookt, is wel in beeld geweest, hoorquote:Op dinsdag 30 september 2025 13:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
één anekdote die niet eens uit de serie kwam. We hadden ook geen aflevering vol talking heads hoeven te zien, maar dit was wel heel karig en de toevoeging van Robert was minder dan minimaal. Goed, Laura was al lange tijd ziek, maar dan nog was meer verdriet mooi geweest.
Jessica zei al "iets zegt me dat wij elkaar vaker gaan zien"quote:Op woensdag 1 oktober 2025 02:23 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wordt weer een puber kalverliefde verhaallijntje, pfff. Verder alle oudgediende zijn door Henk eigenhandig de deur uitgewerkt helaas, de overige waren er al veel eerder uit maar het laatste restje is dus ook vertrokken nu en vergrijpt zich aan Laura 2.0 want dat is het duidelijk voor de schrijvers, iemand die iets jonger is dan Laura en nog wat fris en fruitig is voor Henk, is de bedoeling. Dat pad werd direct al bewandeld toen Laura 1.0 nog in leven was, als voorbereiding voor wat komen ging...
Katja ook al weer vertrokken, kijkcijfers down the drain loading...
Ja, tuurlijk. Weer voor 1 aflevering of zo.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:20 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Jessica zei al "iets zegt me dat wij elkaar vaker gaan zien"
Huh?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is zeker iets dat afwijkt, voor wat betreft de voorraad aan afleveringen. Begin Juli is er een scene opgenomen ter ere van het vertrek van Laura. Die scene komt pas in december op televisie.
Nooit geweten! Op socials wordt ook de achtergrondmuziek van de scène gedeeld. Prachtig! Alleen jammer dat er nu op 1 oktober weinig buzz rond de serie/Jette is.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:16 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Van dat jointje wat laura uiteindelijj, nadat ze julian had betrapt, heeft gerookt, is wel in beeld geweest, hoor
Ik volg de classics, een dit uw voir mij nu weer 3 jaar geledenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nooit geweten! Op socials wordt ook de achtergrondmuziek van de scène gedeeld. Prachtig! Alleen jammer dat er nu op 1 oktober weinig buzz rond de serie/Jette is.
Same here! Jaren niet gezien maar die aflevering moest ik wel checken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 01:51 schreef moemoe het volgende:
Vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer naar GTST gekeken vanwege deze speciale uitzending.
Is die voice-over normaal tegenwoordig?Of was dat alleen voor deze aflevering?
Ik heb zo lang niet gekeken, dat ik niet wist wat er allemaal gaande was op het eind, behalve dan dat ik de voorkennis had dat Laura dood zou gaan.
Ik dacht heel even dat haar partner (?) haar de zee in zou rijden en dat dat dan haar einde zou zijn.
Pohhh stel je voor dat Henk haar gewoon voorover de zee in had gekieptquote:Op donderdag 2 oktober 2025 01:51 schreef moemoe het volgende:
Vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer naar GTST gekeken vanwege deze speciale uitzending.
Is die voice-over normaal tegenwoordig?Of was dat alleen voor deze aflevering?
Ik heb zo lang niet gekeken, dat ik niet wist wat er allemaal gaande was op het eind, behalve dan dat ik de voorkennis had dat Laura dood zou gaan.
Ik dacht heel even dat haar partner (?) haar de zee in zou rijden en dat dat dan haar einde zou zijn.
Of een giftig goedje in de chocolademelk had geroerd, of de Parkinson medicatie had verwisseld met placebo's...quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Pohhh stel je voor dat Henk haar gewoon voorover de zee in had gekieptgewoon om met die ander te zijn. Ik snap dat dat niet het verdiende einde van het personage of de actrice zou zijn geweest maar dat is wel meer gtst van vroeger.
Zo ontspannen moordend als Martine Hafkamp dat kon in seizoen 2, 3 en 4 zullen we niet meer zien denk ik. Gaf een opdracht Helga de vermoorden, terwijl ze tijdens die daad zichzelf amuseerde met Frits van Houten of natuurlijk dat ze Helen Helmink vergiftigde en gewoon opgeruimd met haar eigen leven verder ging. Nee nu zien we een knullige Stefano die het zo sukkelig doet dat ik niet snap dat ie überhaupt verbaasd was en baalde dat het mislukte.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Of een giftig goedje in de chocolademelk had geroerd, of de Parkinson medicatie had verwisseld met placebo's...
Zelfde voor personages als Remco en Daantje, die allebei net één regel tekst hadden. Eerstgenoemde had niet eens een momentje met zijn vader Jefquote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:05 schreef superniger het volgende:
Lol, Jack van Houten terughalen zonder 1 regel tekst.
De cassettebandjes zijn een audiodagboek van Simon, die en passant effe zegt dat ie mogelijk vader is van een of ander kind. En de schrijvers komen niet verder dan dat hij in zijn tijd in IJsland als Einar dan iemand bezwangerd moet hebbenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:08 schreef superniger het volgende:
Wat was dat met Linda en cassettebandjes?
Over de vader van wie ging dat?
Al het echt spannende gebeurt tegenwoordig buiten beeld bij wijze van 'experiment'quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zo ontspannen moordend als Martine Hafkamp dat kon in seizoen 2, 3 en 4 zullen we niet meer zien denk ik. Gaf een opdracht Helga de vermoorden, terwijl ze tijdens die daad zichzelf amuseerde met Frits van Houten of natuurlijk dat ze Helen Helmink vergiftigde en gewoon opgeruimd met haar eigen leven verder ging. Nee nu zien we een knullige Stefano die het zo sukkelig doet dat ik niet snap dat ie überhaupt verbaasd was en baalde dat het mislukte.
Dat zakje paddenstoelen met zo'n knalgele 'giftig'-sticker erop, alsof je als kijker alles voorgekauwd moet krijgen, en dat hij dan met dat bakje paddenstoelen op schoot gewoon dat hele drukke plein afrolt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zo ontspannen moordend als Martine Hafkamp dat kon in seizoen 2, 3 en 4 zullen we niet meer zien denk ik. Gaf een opdracht Helga de vermoorden, terwijl ze tijdens die daad zichzelf amuseerde met Frits van Houten of natuurlijk dat ze Helen Helmink vergiftigde en gewoon opgeruimd met haar eigen leven verder ging. Nee nu zien we een knullige Stefano die het zo sukkelig doet dat ik niet snap dat ie überhaupt verbaasd was en baalde dat het mislukte.
Was in mijn ogen sowieso wel leuk geweest als zij alsnog dood was gegaan door de hand van een ander.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Of een giftig goedje in de chocolademelk had geroerd, of de Parkinson medicatie had verwisseld met placebo's...
De spontane stranddood* zoals ie is vind ik meer dan prima en vredig. Anders was de comeback van Arnie wellicht niet kloppend geweest.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:13 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Was in mijn ogen sowieso wel leuk geweest als zij alsnog dood was gegaan door de hand van een ander.
Zoals die ene gast waar ze een relatie mee had, Philip van Alphen, die naar het buitenland ging, die Nederland niet meer terug in mocht omdat Laura ondertussen z'n bsn had gewist.
Ik zou behoorlijk boos zijn dus was leuk geweest als daar nog een afronding, karma, van kwam.
Maar had jij het leuk gevonden als er zoiets was gebeurd of had je dan toch liever de spontane stranddood?
Volgens mij kan Johnny Kraaijkamp ook echt heel donker kijken, zou hem heel goed kunnen passenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De spontane stranddood* zoals ie is vind ik meer dan prima en vredig. Anders was de comeback van Arnie wellicht niet kloppend geweest.
Máár... ergens zou ik het wel interessant vinden om een duistere kant bij Henk tevoorschijn te zien komen. Alleen maar dat grappige en jolige past Kraaijkamp als een jas, maar om hem juist iets 'slechter' te zien spelen lijkt me wel boeiend. Dat Elly bijvoorbeeld ontdekt dat Henk zijn eerste vrouw een handje heeft 'geholpen' bij haar dood en zij ook moet vrezen voor haar leven als Henk tot die conclusie komt, terwijl hij naar de buitenwereld de schone schijn ophoudt. En dan kan er altijd nog de vraag rijzen in hoeverre Henk ook Laura heeft 'geholpen'.
* Dat klinkt wel heel erg naar een titel voor Suske & Wiske
Henk en Laura waren gescheiden, maar ik vind wel dat Henk nu wel heel snel Elly aan iedereen wil voorstellen. Alsof het hem niks doet dat Laura net is overleden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:11 schreef vencodark het volgende:
Jammer trouwens dat zelfs haar laatste partner niet trouw geweest is.
Aah zo.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:36 schreef Bpalma het volgende:
[..]
Henk en Laura waren gescheiden, maar ik vind wel dat Henk nu wel heel snel Elly aan iedereen wil voorstellen. Alsof het hem niks doet dat Laura net is overleden.
Eens. Ik zag Kraaijkamp heeeel donker en moeilijk kijken toen hij Laura over dat strand duwde. Hij zat natuurlijk met dat geheim ofzo.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Volgens mij kan Johnny Kraaijkamp ook echt heel donker kijken, zou hem heel goed kunnen passengtst is zo zoutloos geworden, we gaan nu ongetwijfeld weer maanden krijgen van podcastgezeur en wedding planning
Die foto's ken ik inderdaad, volgens mij komen die van de leverancier van de verlichting in de studio: https://controllux.com/referenties/tv-studio/286/rtl-gtstquote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:42 schreef Claude_Viole het volgende:
Soms kom je er eens wat interessants tegen op sociale media...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Als deze foto's tijdens hetzelfde moment gemaakt zijn, dan zullen ze alweer een paar jaar oud zijn, omdat je onder meer met vroegere CS ziet naast de woonkamer van Sanders.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:26 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
[..]
Die foto's ken ik inderdaad, volgens mij komen die van de leverancier van de verlichting in de studio: https://controllux.com/referenties/tv-studio/286/rtl-gtst
Ik denk dat het best zo kan zijn dat de sets inmiddels alweer wat anders zijn opgesteld, maar toch lijkt het me bijzonder gek om op die manier te moeten acteren.
De laatste foto uit jouw rijtje vind ik trouwens altijd wat lastig te plaatsen. Voorste randje is volgens mij de rand van Boks/Sparks. En natuurlijk een ziekenhuis kamer. Maar wat is nou die meest linker ruimte? Kan in mijn ogen iets van Ludo of een vergaderkamer in de Rozenboom zijn, aan de typische stijl te zien. Denk ook niet de eetruimte van Sanders en het lijken meer kantoorstoelen... Ik kan het in ieder geval niet echt plaatsen in scenes, of nouja, tot de jubileumaflevering van vorige week. Toen leek Ludo daar plotseling te zitten in een shot. Maar geen idee. Iemand?
Dat komt omdat iedereen massaal die aflevering al op Videoland bekeken heeft. Beetje dom om het momentum te verknallen van RTL en het te gaan spoilen in shownieuws programma's zoals Boulevard.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:57 schreef Japepk het volgende:
828.000 kijkers voor de jubileum aflevering met de terugkeer van Arnie en de dood van Laura.
Ja nee ja, een podcast-maker die aan podcast-avonturen doet...raarrrrrrquote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:46 schreef Japepk het volgende:
[..]
En Janine begint weer aan een podcastavontuur, om het maar compleet te maken.
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:42 schreef Claude_Viole het volgende:
Soms kom je er eens wat interessants tegen op sociale media...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die foto's zijn gemaakt in 2020, voor een artikel in de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)hoop-gooide~v386215/quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:26 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
[..]
Die foto's ken ik inderdaad, volgens mij komen die van de leverancier van de verlichting in de studio: https://controllux.com/referenties/tv-studio/286/rtl-gtst
Ik denk dat het best zo kan zijn dat de sets inmiddels alweer wat anders zijn opgesteld, maar toch lijkt het me bijzonder gek om op die manier te moeten acteren.
De laatste foto uit jouw rijtje vind ik trouwens altijd wat lastig te plaatsen. Voorste randje is volgens mij de rand van Boks/Sparks. En natuurlijk een ziekenhuis kamer. Maar wat is nou die meest linker ruimte? Kan in mijn ogen iets van Ludo of een vergaderkamer in de Rozenboom zijn, aan de typische stijl te zien. Denk ook niet de eetruimte van Sanders en het lijken meer kantoorstoelen... Ik kan het in ieder geval niet echt plaatsen in scenes, of nouja, tot de jubileumaflevering van vorige week. Toen leek Ludo daar plotseling te zitten in een shot. Maar geen idee. Iemand?
Het probleem zit 'm erin dat geen klare lijn in zit, want Janine maakt blijkbaar podcasts over alles: een familie-erfenis (de befaamde Willem Roest-lijn), het volgen van een politieagente in spé (Merel), matchfixing (Raoul, hoe is het daarmee eigenlijk?), het reilen en zeilen van een wijnmaker (toen met Andrea), nu weer over een mogelijk kind van een ex van 30 jaar geleden... Normaliter heeft een podcastmaker een bepaalde niche, maar bij Janine kan het de ene week gaan over belastingfraude en de week erop over de smaak van de bitterballen in De Koning. Daarnaast is het simpelweg niet geloofwaardig of serieus te nemen hoe ze die podcasts inspreekt en wordt het verhaal er niet per definitie spannender of emotioneler door.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:56 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja nee ja, een podcast-maker die aan podcast-avonturen doet...raarrrrrr
En Henk met zijn opmerking 'alle bomen staan al in blooi!; beetje vreemd want de seizoenen/feestdagen in GTST lopen gelijk met de onze...detailquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
Wat ik een beetje slordig vond, op 30 september zie je buitenopnames: bomen volop in het groen, bijna zomers.
1 oktober jubileumaflevering: bomen kaal, mensen met dikke jassen aan, winter met een zonnetje.
Waarom die opnames al in maart gemaakt? We zijn nu oktober, dat had toch best iets meer in lijn gebracht kunnen worden met de lopende afleveringen?
Het is ook totaal niet boeiend om te volgen voor de kijker. Net als dat domme vloggen van Steef, Nola en Troj.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm erin dat geen klare lijn in zit, want Janine maakt blijkbaar podcasts over alles: een familie-erfenis (de befaamde Willem Roest-lijn), het volgen van een politieagente in spé (Merel), matchfixing (Raoul, hoe is het daarmee eigenlijk?), het reilen en zeilen van een wijnmaker (toen met Andrea), nu weer over een mogelijk kind van een ex van 30 jaar geleden... Normaliter heeft een podcastmaker een bepaalde niche, maar bij Janine kan het de ene week gaan over belastingfraude en de week erop over de smaak van de bitterballen in De Koning. Daarnaast is het simpelweg niet geloofwaardig of serieus te nemen hoe ze die podcasts inspreekt en wordt het verhaal er niet per definitie spannender of emotioneler door.
Ik gok dat eerder dit jaar de beste tijd was dat de oude cast tijd kon inplannen voor de reünie. Maar het is wel vreemd wat Henk daarover zei...quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
Wat ik een beetje slordig vond, op 30 september zie je buitenopnames: bomen volop in het groen, bijna zomers.
1 oktober jubileumaflevering: bomen kaal, mensen met dikke jassen aan, winter met een zonnetje.
Waarom die opnames al in maart gemaakt? We zijn nu oktober, dat had toch best iets meer in lijn gebracht kunnen worden met de lopende afleveringen?
Mijn redelijk positieve rant over de jubileumaflevering staat hierquote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:48 schreef vencodark het volgende:
Heb ik over je rant mbt die jubileumaflevering heen gelezen @:PeterKelder of krijgen we die nog zoals beloofd?![]()
Nope, onmogelijk. Simon dook pas weer in levende lijve op als Einar na de bruiloft van Linda met Erik Hamans, en dat was al enkele weken na de geboorte van Nina.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:29 schreef Japepk het volgende:
In die zin zou het een prima spin zijn als Nina de dochter van Simon blijkt. Iemand die weet of dat enigszins zou kunnen? Ergo; liep Simon in Meerdijk/de serie rond toen Janine zwanger raakte? Dat slaat wel nóg een ankerpunt weg, maar ach. Het is nu toch al kapot.
Mooi ook dat ze het wat uitsluit om de verwachtingen te temperen, terwijl Reinout haar toen die belofte al had gedaanquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:23 schreef Frey het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kwam deze nog tegen
Zo dat was een goede geweest inderdaad.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:15 schreef ZanneG het volgende:
Gelukkig werd Lotje vandaag nog genoemd, ik vond het al raar dat hele Lotje in de jubileum uitzending niet werd genoemd.
Ik had het mooier gevonden als Arnie had gezegd: Kom je met mij mee? Dan gaan we naar Lotje toe.
Het was een mooi idee geweest dat Arnie al die jaren voor Lotje heeft gezorgd of bij haar was en ze nu samen naar Lotje toe gaan. Ik vond het jammer dat ze niet werd genoemd terwijl de dood van Lotje zo bepalend voor Laura haar leven is geweest.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 14:50 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zo dat was een goede geweest inderdaad.
En dan was het ook gewoon meer afgerond dat Arnie dood is en bij Lotje is.
Ik ken haar vooral als mevrouw De Vries uit Het Zonnetje in Huisquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:31 schreef freaky40 het volgende:
Coby Timp die de moeder van Daniel Daniel speelde is op 97 jarige leeftijd overleden. Ze heeft in diverse drama producties mee gespeeld waaronder dus ook GTST.
Helemaal waar!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:34 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Het was een mooi idee geweest dat Arnie al die jaren voor Lotje heeft gezorgd of bij haar was en ze nu samen naar Lotje toe gaan. Ik vond het jammer dat ze niet werd genoemd terwijl de dood van Lotje zo bepalend voor Laura haar leven is geweest.
Lotje is zeker wel genoemd,door julianquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:34 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Het was een mooi idee geweest dat Arnie al die jaren voor Lotje heeft gezorgd of bij haar was en ze nu samen naar Lotje toe gaan. Ik vond het jammer dat ze niet werd genoemd terwijl de dood van Lotje zo bepalend voor Laura haar leven is geweest.
De dag erna, ik denk dat ze bedoelen dat het ook in de sterfscene had kunnen zitten. Ik heb het niet gemist, als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:29 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Lotje is zeker wel genoemd,door julian
Welk seizoen komt nick?quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stefano zit qua huidige afleveringen en de classics nu op videoland redelijk gelijk daar zitten ze nu op het stuk dat hij het zakelijk niet kan winnen van Nick en daarom maar naar gif en andere streken overgaat.
Begin seizoen 14 eind seizoen 13 volgens mij?quote:
Ja, ugh. Heel slecht.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:02 schreef rvtm het volgende:
God, ik krijg plaatsvervangende schaamte van die Nola polyamoreuze verhaallijn. Wat slecht, Spangas kan jaloers zijn op dit niveau.
Hou op schei uit. Het kind is 16 en zou het woord polyamoreus niet eens moeten kunnen spellen, laat staan dat ze dankzij Lucas off all people ineens denkt dat ze 'poly' is. Ik mag leien dat ze dit lijntje niet doorzetten maar ik vrees het ergstequote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:02 schreef rvtm het volgende:
God, ik krijg plaatsvervangende schaamte van die Nola polyamoreuze verhaallijn. Wat slecht, Spangas kan jaloers zijn op dit niveau.
Mag ik deze nog even een keer quoten zonder er iets aan toe te voegen? Dit is serieus waarom ik FOK! nog actief volg. Dit, right here. Als je dit als ingezonden brief naar GTST Courant zou sturen zouden ze het nog publiceren ook. Althans, dat hoop ik vurig. Want man, als ik het zo lees...quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 20:54 schreef PeterKelder het volgende:
Hoe neem je afscheid van een iconisch personage dat na 35 jaar de serie verlaat? Dat geef je een even iconische, waardige exit. Op alle fronten. Blaadje Blanco en haar team hadden alle ingrediënten in huis om een homerun te slaan met de exit van Laura: de aanzet was door de Parkinson-lijn al langere tijd ingezet, ze wordt opgehaald door de geest van Arnie in de jubileumaflevering nadat ze nog op passende wijze in het zonnetje is gezet met een stoet oude bekenden om haar heen, haar familie en vrienden verzamelen zich daarna bij elkaar om Laura te herdenken en de begrafenis is een volledige aflevering vol emotie, laatste woorden en tranen, als een echte showstopper.
Oh, wacht, dat laatste is het helaas niet.
Ik maak even een bruggetje naar de Amerikaanse soap General Hospital, waar juist de afgelopen weken de serie in diepe rouw verkeerde nadat het personage Monica Quartermaine na ruim 45 jaar het loodje legde. Weliswaar noodgedwongen omdat de actrice al enkele maanden geleden overleed, dus Monica overleed off-screen, maar toch. Niet alleen was de aflevering waarin ze werd doodverklaard een emotionele rollercoaster en ging het nieuws als een schokgolf door het fictieve Port Charles, maar de makers presteerden het om de herdenkingsdienst rond de uitvaart twee volledige afleveringen te laten duren. Twee afleveringen waarin talloze andere personages speeches gaven, tranen de vrije loop lieten en herinneringen ophaalden, niet zelden ondersteund door flashbacks. En als klap op de vuurpijl grijpen de makers in het verleden en komen op de proppen met een zus die al die jaren gebrouilleerd was met Monica.
Een bruggetje naar iets dichter bij huis en iets langer geleden: de begrafenis van Guido Van den Bossche in Familie, begin 2000. De acteur was na meerdere conflicten aan de deur gezet en zijn personage werd nietsontziend vermoord. Alle redenen om de uitvaart snel af te handelen, zou je denken. Maar niets van dat alles, want Guido was een sleutelfiguur in de serie, dus trokken de makers toen alles uit de kast om het personage een memorabel afscheid te geven. De uitvaartdienst werd uitgesmeerd over twee afleveringen waarin nog een blik voormalige gezichten werd opengetrokken om aanwezig te zijn en zelfs een fictieve rouwadvertentie werd in de kranten afgedrukt. Het resultaat: een memorabel afscheid van een uniek personage. En hij draaide met veel moeite net 8 jaar mee.
Begrijp me niet verkeerd: Laura's laatste scène met Arnie was emotioneel en de aflevering erna waarin iedereen zich verzamelt in De Koning om herinneringen op te halen was bitterzoet. Daar heb ik ze ook de nodige complimenten voor gegeven, want ze leverden puik werk af. Dan zou je denken dat de schrijvers dat nog even vasthouden tot de uitvaart. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat ze de uitvaart zelf nagenoeg weten te vernachelen? Want oké, de aanwezige saxofonist was mooi en de boottocht had iets sereen, maar daar bleef het bij. Emotie was minimaal en de ceremonie werd er in minder dan vier minuten doorheen gejaagd voordat we naar het reclameblok gingen, en dat was het! Ongelofelijk.
Hoe mooi en passend was het geweest als Laura bij Arnie en Lotje was begraven, haar kinderen waar ze veel te vroeg afscheid van moest nemen en waar ze altijd verdriet om heeft gehad. Symbolischer kan het bijna niet. Robert had daar met een krop in zijn keel een speech kunnen houden over zijn innige band met Laura, hoe ze van ‘veroordeelde geliefden’ tot een ijzersterke vriendschap evolueerden. Hoe hij blij is dat ze nu weer bij Arnie en Lotje is en daar de rust kan vinden. Sil had nog eens met een slap Spaans gezegde kunnen komen over hoe Laura zijn enige echte moeder is. Julian over hoe Laura hem een warm thuis gaf na jarenlang door gestoorde pleegouders te zijn opgevoed. Noud over hoe hij dankzij Laura het gevoel van familie leerde kennen en waarderen. Fuck it, ik had zelfs Dennis willen horen over wat Laura betekende voor hem. Maar nee hoor, daar werd geen enkele moeite voor gedaan, want soap is volgens Idse Grootheidswaanzin en Blaadje Blanco een reeks vol mooi-belichtte, gekwelde blikken ondersteund door een liedje van Spotify. Ik overdrijf niet als ik zeg dat Dokter Simon in seizoen 5 een meer emotionele en gedenkwaardige uitvaart kreeg TERWIJL HIJ ACHTERAF NIET EENS DOOD BLEEK TE ZIJN! Sterker nog: voor hem kwamen voormalige personages als Wies Veldman en Jules Schimmelpenninckx nog even terug in beeld. Nu hadden we drie afleveringen eerder personages als Suzanne, Tessel en Stanley – personages die allemaal een band hadden met Laura - nog eens terug en zij zijn na één middagje in Meerdijk blijkbaar alweer met de noorderzon vertrokken. Begrijpe wie begrijpen kan.
En wat kregen we, in plaats van een aflevering-durende uitvaart? Geile Henkie die de familie van Laura niet snel genoeg de deur uit kon werken want hij verlangde naar zijn nieuwe liefje Elly. Want nee, ook bij Henk geen ENKELE EMOTIE. En oké, Laura en hij waren inmiddels gescheiden en ja, hij was al aan het flikflooien met Elly, maar het is verdomme alsof hij Laura op de trein naar Middendam heeft gezet en blij is dat ze opgedonderd is. Maar ja, de schrijvers focussen zich liever op een kolderieke situatie waar Elly zich in de slaapkamer moet verstoppen als Janine onverwacht op de stoep staat want hihihi/hahaha/hohoho, wat is dat grappig. Not.
En wat in mijn optiek nu onderbelicht is maar wel tekenend voor het huidige GTST: dit was in feite het definitieve einde van de familie Alberts in de serie. Laten we wel wezen, veel ruimte of mogelijkheden om een Robert, Sil of Noud nog eens te laten terugkeren zijn er niet, want met de dood van Laura is die navelstreng ook doorgeknipt. De familie waar de serie ooit mee begon en wat jarenlang de kurk was waar de serie op dreef werd nu binnen een oogwenk de deur uitgewerkt, alsof het een stel oninteressante edelfiguranten betreft. Wat stiekem ook zo was natuurlijk want hun tekstuele bijdrage was minimaal dus ze hadden evengoed een paar paspoppen neer kunnen zetten en je had hetzelfde effect bereikt. Maar zo werkt dat dus bij het huidige GTST: ze willen het verleden wel eren, maar dan wel minimaal en met alle ruimte om feitelijke onjuistheden in het verhaal te schrijven *kuch* Simon en Linda zaten gelijktijdig op de middelbare school *kuch* Nick was een in-slechte vader voor Valentijn *kuch*. Nee, focus je dan inderdaad maar liever op kolderieke kulverhalen als Nina en Bing die struggelen met hun schermtijd. Kun je ook niks aan verprutsen.
Ik zou kunnen zeggen dat ik er geen woorden voor heb, maar die heb ik dus genoeg, als ik het zelf zo lees. En alsnog kan ik het samenvatten in wat ik vorige week al zei: wat een ongekend prutswerk was dit.
Volgens mij is Nola het allereerste personage ooit (alhoewel, in soaps kan veel) dat eerst versneld ouder werd en daarna weer jonger. Volgens mij was ze namelijk op een gegeven moment ''bijna 18'', wat ik eerder interpreteer als 17,5 dan als 16, wat ze nu alweer een tijd is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:41 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat Nola al 3 jaar zestien is en de actrice inmiddels 21 mogen ze ook wel fixen. Ome Lucas oud oom Stefano en mama Nina bleven ook heel lang kinderachtig doen dus daarom hoeven ze haar niet zo jong te houden.
Het Peter van der Vorst-effect. Nog meer dan dat van het schrijversteam van GTST, denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:02 schreef rvtm het volgende:
Volgens mij is die al weer weg zonder een afscheid te hebben gehad paar scenes met Stefano en Nola en dat was het, Charlie en de figuranten rondom Laura kregen nog wel een soort afscheid Lucas was gewoon zo weer weg want bij de verjaardag van Janine (zijn moeder) hadden ze het al niet meer over hem.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 06:01 schreef Cupfighter het volgende:
Kunnen ze asjeblieft die Lucas er weer uitdonderen
Dat hebben we ook niet gezien van Suzanne, Stanley, Remco of Daantje, en die zijn ook alweer foetsie. Zelfs Charlie kreeg maar een soort halfbakken 'afscheid'. Dus een off-screen exit voor Lucas past volledig in het plaatje van het Blanco Blaadje.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:43 schreef RaymanNL het volgende:
Is Lucas alweer weg dan? Heb hem niet weg zien gaan uit Meerdijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. We zijn dus weer lekker bezig. Benieuwd op wel moment de vakantieperiode in brak tijdens de huidige afleveringen op Videoland. Eigenlijk hoop je op verbeteringen na de zomerstop die de acteurs en schrijvers dan ook hadden, maar dat blijkt nog uit niets.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:38 schreef freaky40 het volgende:
De vage verhaallijntjes stapelen zich na de jubileum aflevering weer op...Alles wat nu te zien is is rond april opgenomen; productiestop voor de zomer is meestal vanaf halverwege juli tot eind augustus. Dat wordt begin 2026 op z'n vroegst dat we hopelijk enige verbetering gaan zien, al betwijfel ik het ten zeerste. Zolang Blaadje Blanco en Idse Grootheidswaanzin niet zijn opgedonderd heb ik er sowieso weinig vertrouwen in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. We zijn dus weer lekker bezig. Benieuwd op wel moment de vakantieperiode in brak tijdens de huidige afleveringen op Videoland. Eigenlijk hoop je op verbeteringen na de zomerstop die de acteurs en schrijvers dan ook hadden, maar dat blijkt nog uit niets.
Deze verhaallijn was volslagen idioot maar werkte omdat duidelijk te merken was dat de schrijvers er plezier in haddenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 00:03 schreef Claude_Viole het volgende:
Volgens mij weten we nu hie Christof Haddad op het idee kwam om zijn kwakzalverskliniek te beginnen
Biogludirine
[ link | afbeelding ]
Briljante verhaallijn!
Precies dat dus. Verhalen hoeven niet altijd even geloofwaardig te zijn om te werken. Zo vermaakte ik me ook met het verhaal van Benjamin als geest. De scènes met hem en Dorothea vond ik zeer vermakelijk en de verhaallijn met Harmsen was gewoon mooi uitgewerkt met een zeer ontroerend einde. Zelfs de verhaallijn waarin Dorothea boodschappen kreeg over Sil vond ik spannend. Ik begon echt even te geloven dat het spookte.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:49 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Deze verhaallijn was volslagen idioot maar werkte omdat duidelijk te merken was dat de schrijvers er plezier in hadden![]()
Rik in Singapore vond ik ook erg goed! Vooral hoe deen aantal grote verhalen daarmee aaneen werden gevlochten. De drugssmokkel van Job, daarna Rik in de bak die op spectaculaire wijze weer vrij komt en vervolgens op het huwelijk van Anita en Mickey verschijnt. Classic hoor!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:55 schreef Ceviche het volgende:
Dat amulet ging me een beetje te ver, maar ik vond met die non in het klooster leuk. Of Benjamin en Ray in de grot.
Beste storyline was Rik in de gevangenis in Singapore. Wat nooit ter sprake komt![]()
Gelukkig hebben we nu polyamorie en eh, iets met hotelmanager zijn.
Een referentie aan wat Arnie tegen Laura zei, mag dat ook?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:54 schreef Japepk het volgende:
[..]
btw; dit topic loopt op zijn eind. Mag de volgende topictitel alsjeblieft een referentie/hommage aan Laura zijn? En als iemand iets leuks voor in de OP kan knutselen, of gewoon de foto van Laura en Arnie op het strand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |