abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218914008
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 18:15 schreef Stargazer93 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Echte en 't ware!
pi_218914186
Er is zeker iets dat afwijkt, voor wat betreft de voorraad aan afleveringen. Begin Juli is er een scene opgenomen ter ere van het vertrek van Laura. Die scene komt pas in december op televisie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218914355
Vraag me af hoelang Lucas nog in Meerdijk blijft rondzwerven. Volgens mij zijn we op Videoland nu verder weer aardig terug naar 'normaal'? Voor de meeste terugkomers was er niet veel meer te zoeken, dus ik begrijp het wel. Toch jammer dat Charlie niet wat langer bleef gedurende de rest van die verhaallijn en ook dat Jessica's momentje weer erg snel klaar lijkt te zijn, net als de vorige keer.
pi_218914592
Is Charlie alweer weg na afl van volgende week woensdag?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 1 oktober 2025 @ 21:09:46 #205
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218914598
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 00:37 schreef Japepk het volgende:
Jup, ik vind het ook wel passend (of niet storend) dat het met Henk was.
En het duurt even, maar de scènes waarin de oude garde hoort dat Laura overleden is.... Biggelend over de wangen hoor
Jup, inderdaa 's. Ik weet weer dat ik een ugly crie heb🤣
pi_218914601
Ook zo doodzonde dat de GTST-melodie niet vaker gebruikt wordt. Ook die werd perfect ingezet bij deze scènes. Die pingeltjes 'de tijd van onbezorgdheid is voorbij..' waren perfect.
't Echte en 't ware!
  woensdag 1 oktober 2025 @ 21:16:59 #207
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218914662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:45 schreef Japepk het volgende:

[..]
één anekdote die niet eens uit de serie kwam. We hadden ook geen aflevering vol talking heads hoeven te zien, maar dit was wel heel karig en de toevoeging van Robert was minder dan minimaal. Goed, Laura was al lange tijd ziek, maar dan nog was meer verdriet mooi geweest.
Van dat jointje wat laura uiteindelijj, nadat ze julian had betrapt, heeft gerookt, is wel in beeld geweest, hoor
  woensdag 1 oktober 2025 @ 21:20:22 #208
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218914685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 02:23 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Wordt weer een puber kalverliefde verhaallijntje, pfff. Verder alle oudgediende zijn door Henk eigenhandig de deur uitgewerkt helaas, de overige waren er al veel eerder uit maar het laatste restje is dus ook vertrokken nu en vergrijpt zich aan Laura 2.0 want dat is het duidelijk voor de schrijvers, iemand die iets jonger is dan Laura en nog wat fris en fruitig is voor Henk, is de bedoeling. Dat pad werd direct al bewandeld toen Laura 1.0 nog in leven was, als voorbereiding voor wat komen ging...
Katja ook al weer vertrokken, kijkcijfers down the drain loading...
Jessica zei al "iets zegt me dat wij elkaar vaker gaan zien"
pi_218914690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 21:20 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Jessica zei al "iets zegt me dat wij elkaar vaker gaan zien"
Ja, tuurlijk. Weer voor 1 aflevering of zo.
Allemaal cabaretteketet!
pi_218914702
Aflevering vanavond was tenenkrommend, exact een week na de dubbelaflevering was dit een aanfluiting van jewelste. Puberverhaallijntjes tussen Demi en die broeder en als slotstuk die videocall tussen het zoontje van Bing en die coach. Dat kwam er zo dom uit dat hij weer naar huis kwam maar de tekst er voor heel positief leek...echt! 8)7
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 1 oktober 2025 @ 21:23:16 #211
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218914703
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is zeker iets dat afwijkt, voor wat betreft de voorraad aan afleveringen. Begin Juli is er een scene opgenomen ter ere van het vertrek van Laura. Die scene komt pas in december op televisie.
Huh?
pi_218914733

;( _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 1 oktober 2025 @ 21:27:54 #213
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218914734
Kijk niet achterom staat op spotify
pi_218914758
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 21:16 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Van dat jointje wat laura uiteindelijj, nadat ze julian had betrapt, heeft gerookt, is wel in beeld geweest, hoor
Nooit geweten! Op socials wordt ook de achtergrondmuziek van de scène gedeeld. Prachtig! Alleen jammer dat er nu op 1 oktober weinig buzz rond de serie/Jette is.
't Echte en 't ware!
  woensdag 1 oktober 2025 @ 21:31:51 #215
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218914764
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 21:31 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nooit geweten! Op socials wordt ook de achtergrondmuziek van de scène gedeeld. Prachtig! Alleen jammer dat er nu op 1 oktober weinig buzz rond de serie/Jette is.
Ik volg de classics, een dit uw voir mij nu weer 3 jaar geleden
  woensdag 1 oktober 2025 @ 21:34:13 #216
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_218914784
quote:
_O_ _O_ _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_218915254
Bekijk deze YouTube-video
Afscheidsinterview van Jette
pi_218915768
Na bijna 13 jaar weer eens gekeken, voor mij was het leuk oud gedienden te zien. Maar man man man, wat lijken me de verhaallijnen die nu spelen ontiegelijk en ongelooflijk saai zeg. Hiernaast hadden ze wat van die ouwelui wel iets meer tekst mogen geven en/of wat flashbacks kunnen toevoegen maarja goed is goed en genoeg is genoeg zullen we maar zeggen.

[ Bericht 54% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 02-10-2025 00:32:02 ]
Een heer met stijl
pi_218915864
Vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer naar GTST gekeken vanwege deze speciale uitzending.

Is die voice-over normaal tegenwoordig? :@ Of was dat alleen voor deze aflevering?

Ik heb zo lang niet gekeken, dat ik niet wist wat er allemaal gaande was op het eind, behalve dan dat ik de voorkennis had dat Laura dood zou gaan.

Ik dacht heel even dat haar partner (?) haar de zee in zou rijden en dat dat dan haar einde zou zijn _O-.
  Miss 200.000.000! donderdag 2 oktober 2025 @ 09:24:32 #220
367000 roos94
pi_218916958
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 01:51 schreef moemoe het volgende:
Vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer naar GTST gekeken vanwege deze speciale uitzending.

Is die voice-over normaal tegenwoordig? :@ Of was dat alleen voor deze aflevering?

Ik heb zo lang niet gekeken, dat ik niet wist wat er allemaal gaande was op het eind, behalve dan dat ik de voorkennis had dat Laura dood zou gaan.

Ik dacht heel even dat haar partner (?) haar de zee in zou rijden en dat dat dan haar einde zou zijn _O-.
Same here! Jaren niet gezien maar die aflevering moest ik wel checken.

Toen zag ik ineens Lieke v Lexmond en Koertjan! Ah zo leuk. O+

Ben vast een sneukneus maar ik heb de ogen even eruit gehuild toen al die portretten met overleden acteurs langskwamen. :{ ik kan dat niet aan _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door roos94 op 02-10-2025 09:37:23 ]
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:23:24 #221
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_218917717
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 01:51 schreef moemoe het volgende:

Pohhh stel je voor dat Henk haar gewoon voorover de zee in had gekiept _O- gewoon om met die ander te zijn. Ik snap dat dat niet het verdiende einde van het personage of de actrice zou zijn geweest maar dat is wel meer gtst van vroeger.
pi_218917955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Pohhh stel je voor dat Henk haar gewoon voorover de zee in had gekiept _O- gewoon om met die ander te zijn. Ik snap dat dat niet het verdiende einde van het personage of de actrice zou zijn geweest maar dat is wel meer gtst van vroeger.
Of een giftig goedje in de chocolademelk had geroerd, of de Parkinson medicatie had verwisseld met placebo's...
pi_218918865
Lol, Jack van Houten terughalen zonder 1 regel tekst. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218918881
Wat was dat met Linda en cassettebandjes?
Over de vader van wie ging dat?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218918912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:53 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Of een giftig goedje in de chocolademelk had geroerd, of de Parkinson medicatie had verwisseld met placebo's...
Zo ontspannen moordend als Martine Hafkamp dat kon in seizoen 2, 3 en 4 zullen we niet meer zien denk ik. Gaf een opdracht Helga de vermoorden, terwijl ze tijdens die daad zichzelf amuseerde met Frits van Houten of natuurlijk dat ze Helen Helmink vergiftigde en gewoon opgeruimd met haar eigen leven verder ging. Nee nu zien we een knullige Stefano die het zo sukkelig doet dat ik niet snap dat ie überhaupt verbaasd was en baalde dat het mislukte. :')
Een heer met stijl
pi_218919026
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:05 schreef superniger het volgende:
Lol, Jack van Houten terughalen zonder 1 regel tekst. :')
Zelfde voor personages als Remco en Daantje, die allebei net één regel tekst hadden. Eerstgenoemde had niet eens een momentje met zijn vader Jef :{

Eigenlijk moeten we bij de meeste van die comebacks dus geloven dat ze vanuit alle hoeken van de wereld zijn overgevlogen voor één middagje op het dorpsplein in Meerdijk en vervolgens weer zijn vertrokken _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:08 schreef superniger het volgende:
Wat was dat met Linda en cassettebandjes?
Over de vader van wie ging dat?
De cassettebandjes zijn een audiodagboek van Simon, die en passant effe zegt dat ie mogelijk vader is van een of ander kind. En de schrijvers komen niet verder dan dat hij in zijn tijd in IJsland als Einar dan iemand bezwangerd moet hebben :')
pi_218919041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Zo ontspannen moordend als Martine Hafkamp dat kon in seizoen 2, 3 en 4 zullen we niet meer zien denk ik. Gaf een opdracht Helga de vermoorden, terwijl ze tijdens die daad zichzelf amuseerde met Frits van Houten of natuurlijk dat ze Helen Helmink vergiftigde en gewoon opgeruimd met haar eigen leven verder ging. Nee nu zien we een knullige Stefano die het zo sukkelig doet dat ik niet snap dat ie überhaupt verbaasd was en baalde dat het mislukte. :')
Al het echt spannende gebeurt tegenwoordig buiten beeld bij wijze van 'experiment' :')
En Stefano heeft nog nooit een wraakplan tot een goed einde weten te brengen, al is het maar omdat hij al-tijd op knullige wijze een detail over het hoofd ziet waardoor de sporen naar hem leiden :|W
pi_218919089
Heb ik over je rant mbt die jubileumaflevering heen gelezen @PeterKelder of krijgen we die nog zoals beloofd? :+

Ik heb inmiddels ook gekeken. Veel doorgespoeld, sowieso alle huidige verhaallijnen.
Wel af en toe die scenes met oud-gedienden bekeken maar vond het nogal ‘meh’.
Altijd een hekel gehad aan Daantje, Dennis en Charlie.

Laura zag er wel top uit en de scènes op het strand waren wel echt mooi in beeld gebracht. O+
De cirkel is rond. :)
Laura was vroeger toch wel 1 van mijn favoriete. Top actrice en haar rol kon zo heerlijk hysterisch doen. :D
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:05:17 #229
346653 Ceviche
pi_218919199
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Dat zakje paddenstoelen met zo'n knalgele 'giftig'-sticker erop, alsof je als kijker alles voorgekauwd moet krijgen, en dat hij dan met dat bakje paddenstoelen op schoot gewoon dat hele drukke plein afrolt.
Was leuk geweest als hij online middel X had gekocht, in een fles wijn had gedaan in die wijnzaak van hem, en dan Valentijn had uitgenodigd om het uit te praten, en dan samen die fles drinken. Moord en zelfmoord. Maar de hoofdpersonages zijn ontastbaar geworden lijkt het (Laura telt niet).
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:13:14 #230
346653 Ceviche
pi_218919271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:53 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Was in mijn ogen sowieso wel leuk geweest als zij alsnog dood was gegaan door de hand van een ander.
Zoals die ene gast waar ze een relatie mee had, Philip van Alphen, die naar het buitenland ging, die Nederland niet meer terug in mocht omdat Laura ondertussen z'n bsn had gewist.
Ik zou behoorlijk boos zijn dus was leuk geweest als daar nog een afronding, karma, van kwam.

Maar had jij het leuk gevonden als er zoiets was gebeurd of had je dan toch liever de spontane stranddood?
pi_218919472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:13 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Was in mijn ogen sowieso wel leuk geweest als zij alsnog dood was gegaan door de hand van een ander.
Zoals die ene gast waar ze een relatie mee had, Philip van Alphen, die naar het buitenland ging, die Nederland niet meer terug in mocht omdat Laura ondertussen z'n bsn had gewist.
Ik zou behoorlijk boos zijn dus was leuk geweest als daar nog een afronding, karma, van kwam.

Maar had jij het leuk gevonden als er zoiets was gebeurd of had je dan toch liever de spontane stranddood?
De spontane stranddood* zoals ie is vind ik meer dan prima en vredig. Anders was de comeback van Arnie wellicht niet kloppend geweest.

Máár... ergens zou ik het wel interessant vinden om een duistere kant bij Henk tevoorschijn te zien komen. Alleen maar dat grappige en jolige past Kraaijkamp als een jas, maar om hem juist iets 'slechter' te zien spelen lijkt me wel boeiend. Dat Elly bijvoorbeeld ontdekt dat Henk zijn eerste vrouw een handje heeft 'geholpen' bij haar dood en zij ook moet vrezen voor haar leven als Henk tot die conclusie komt, terwijl hij naar de buitenwereld de schone schijn ophoudt. En dan kan er altijd nog de vraag rijzen in hoeverre Henk ook Laura heeft 'geholpen'.

* Dat klinkt wel heel erg naar een titel voor Suske & Wiske _O-
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:55:05 #232
346653 Ceviche
pi_218919622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:32 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
De spontane stranddood* zoals ie is vind ik meer dan prima en vredig. Anders was de comeback van Arnie wellicht niet kloppend geweest.

Máár... ergens zou ik het wel interessant vinden om een duistere kant bij Henk tevoorschijn te zien komen. Alleen maar dat grappige en jolige past Kraaijkamp als een jas, maar om hem juist iets 'slechter' te zien spelen lijkt me wel boeiend. Dat Elly bijvoorbeeld ontdekt dat Henk zijn eerste vrouw een handje heeft 'geholpen' bij haar dood en zij ook moet vrezen voor haar leven als Henk tot die conclusie komt, terwijl hij naar de buitenwereld de schone schijn ophoudt. En dan kan er altijd nog de vraag rijzen in hoeverre Henk ook Laura heeft 'geholpen'.

* Dat klinkt wel heel erg naar een titel voor Suske & Wiske _O-
Volgens mij kan Johnny Kraaijkamp ook echt heel donker kijken, zou hem heel goed kunnen passen :Y gtst is zo zoutloos geworden, we gaan nu ongetwijfeld weer maanden krijgen van podcastgezeur en wedding planning :{
pi_218919637
828.000 kijkers voor de jubileum aflevering met de terugkeer van Arnie en de dood van Laura.
't Echte en 't ware!
pi_218919730
Jammer trouwens dat zelfs haar laatste partner niet trouw geweest is. :')
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:08:24 #235
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218921363
Het nadeel can het feit dat de opnames 6 maanden voor lopen, is dat henk tegen elly zegt dat de bomen alweer mooi in de bloei staan🤣
pi_218921666
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:11 schreef vencodark het volgende:
Jammer trouwens dat zelfs haar laatste partner niet trouw geweest is. :')
Henk en Laura waren gescheiden, maar ik vind wel dat Henk nu wel heel snel Elly aan iedereen wil voorstellen. Alsof het hem niks doet dat Laura net is overleden.
pi_218921861
Ik vind dat Lieke goed speelt. Ze mag van mij wel langer blijven.
pi_218921939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:36 schreef Bpalma het volgende:

[..]
Henk en Laura waren gescheiden, maar ik vind wel dat Henk nu wel heel snel Elly aan iedereen wil voorstellen. Alsof het hem niks doet dat Laura net is overleden.
Aah zo. :)
pi_218921994
In het begin vond ik het jammer dat Laura aan Henk werd gekoppeld. Hij was leuk met Lydia (de huishoudster van Ludo) en bij Laura paste iemand met klasse. Uiteindelijk waren ze samen wel een goed koppel, jammer dat ze uit elkaar gingen.
't Echte en 't ware!
pi_218922028
Gelukkig werd Lotje vandaag nog genoemd, ik vond het al raar dat hele Lotje in de jubileum uitzending niet werd genoemd.

Ik had het mooier gevonden als Arnie had gezegd: Kom je met mij mee? Dan gaan we naar Lotje toe.

Verder was the jubileum uitzending oprecht mooi gemaakt.

Wel wat ergenissen over de huidige verhaallijnen:

Wat is dat voor onzin dat Shanti the baby niet mag zien van Rik? Zo werkt voogdij niet! Zij is de moeder, zij heeft de voogdij en Rik heeft helemaal niets met het kind te maken, wettelijk gezien is hij niets en hij kan dat kind helemaal niet bij haar weg houden.

Als Shanti naar de politie stapt en haar kind terug eist dan is Rik fout

En Stefano met zijn wraakplan op dat joch? Echt waarom? Stefano heeft zo n beetje om het seizoen een wraakplan tegen Ludo en nu maakt hij er opeens een drama van dat iemand anders wraak op Ludo wil nemen? Wat een hypocriet.

Verder zijn al die jonkies bloed irritant, who cares of die dochter van Nina met die gozer met dat rare haar gaat of niet?

De verhaaltjes over Julian en zijn nieuwe dochter is ook saai en die andere dochter van hem is nog saaier.
Ik snap niet dat die zo nodig terug moest komen.

En Linda kan zich beter bezig houden met de band met haar eigen kinderen te verbeteren ipv een mogelijke neef.

Zegt ze : ik heb helemaal geen familie, hij is mijn enige familie. Hallo je hebt 2 kinderen waar je geen contact mee hebt!
pi_218922040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Volgens mij kan Johnny Kraaijkamp ook echt heel donker kijken, zou hem heel goed kunnen passen :Y gtst is zo zoutloos geworden, we gaan nu ongetwijfeld weer maanden krijgen van podcastgezeur en wedding planning :{
Eens. Ik zag Kraaijkamp heeeel donker en moeilijk kijken toen hij Laura over dat strand duwde. Hij zat natuurlijk met dat geheim ofzo.
Ik zag daar inderdaad wel een goeie schurk in!
Maar niet in deze rol. ;)
  donderdag 2 oktober 2025 @ 23:42:27 #242
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_218922710
Soms kom je er eens wat interessants tegen op sociale media... :)

pi_218922823
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 23:42 schreef Claude_Viole het volgende:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die foto's ken ik inderdaad, volgens mij komen die van de leverancier van de verlichting in de studio: https://controllux.com/referenties/tv-studio/286/rtl-gtst

Ik denk dat het best zo kan zijn dat de sets inmiddels alweer wat anders zijn opgesteld, maar toch lijkt het me bijzonder gek om op die manier te moeten acteren.

De laatste foto uit jouw rijtje vind ik trouwens altijd wat lastig te plaatsen. Voorste randje is volgens mij de rand van Boks/Sparks. En natuurlijk een ziekenhuis kamer. Maar wat is nou die meest linker ruimte? Kan in mijn ogen iets van Ludo of een vergaderkamer in de Rozenboom zijn, aan de typische stijl te zien. Denk ook niet de eetruimte van Sanders en het lijken meer kantoorstoelen... Ik kan het in ieder geval niet echt plaatsen in scenes, of nouja, tot de jubileumaflevering van vorige week. Toen leek Ludo daar plotseling te zitten in een shot. Maar geen idee. Iemand?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 00:38:09 #244
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_218922836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 00:26 schreef ikbengeenslappehap het volgende:

[..]
Die foto's ken ik inderdaad, volgens mij komen die van de leverancier van de verlichting in de studio: https://controllux.com/referenties/tv-studio/286/rtl-gtst

Ik denk dat het best zo kan zijn dat de sets inmiddels alweer wat anders zijn opgesteld, maar toch lijkt het me bijzonder gek om op die manier te moeten acteren.

De laatste foto uit jouw rijtje vind ik trouwens altijd wat lastig te plaatsen. Voorste randje is volgens mij de rand van Boks/Sparks. En natuurlijk een ziekenhuis kamer. Maar wat is nou die meest linker ruimte? Kan in mijn ogen iets van Ludo of een vergaderkamer in de Rozenboom zijn, aan de typische stijl te zien. Denk ook niet de eetruimte van Sanders en het lijken meer kantoorstoelen... Ik kan het in ieder geval niet echt plaatsen in scenes, of nouja, tot de jubileumaflevering van vorige week. Toen leek Ludo daar plotseling te zitten in een shot. Maar geen idee. Iemand?
Als deze foto's tijdens hetzelfde moment gemaakt zijn, dan zullen ze alweer een paar jaar oud zijn, omdat je onder meer met vroegere CS ziet naast de woonkamer van Sanders.

Ik gok dat het een vergaderruimte in de Rozenboom is. Ik weet niet voor welke scène dat was. Maar die ruimte kunnen ze ook ombouwen tot een hotelkamer.
pi_218922845
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:57 schreef Japepk het volgende:
828.000 kijkers voor de jubileum aflevering met de terugkeer van Arnie en de dood van Laura.
Dat komt omdat iedereen massaal die aflevering al op Videoland bekeken heeft. Beetje dom om het momentum te verknallen van RTL en het te gaan spoilen in shownieuws programma's zoals Boulevard.
Allemaal cabaretteketet!
pi_218924310
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:46 schreef Japepk het volgende:

[..]
En Janine begint weer aan een podcastavontuur, om het maar compleet te maken.
Ja nee ja, een podcast-maker die aan podcast-avonturen doet...raarrrrrr
pi_218925512
Het lijkt mij wel duidelijk dat Jessica en Julian elkaar nog terug gaan zien na die hint van Julian. Die komt zeker wel terug. En dan hopelijk voor een tijdje. De stiefvader van Troj heet 'toevallig' Remco, maar zou die nog in beeld komen? En zijn moeder? Als ze daar niet een verhaallijn voor hebben, zijn ze daar ook de mist in gegaan, door wel te benoemen dat Troj een slechte band heeft met zijn stiefvader en hem ook een naam te geven. Zullen ze wel eerst Nola en Troj weer samen laten komen en daarna die verhaallijn gaan inzetten, hoop ik.

Wat betreft de aller eerste seizoens trailer, waar het met die helikopter begint en iemand een pistool in zijn handen houdt, ben ik ook heel nieuwsgierig. Wie zou dit zijn?
pi_218926188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 23:42 schreef Claude_Viole het volgende:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 00:26 schreef ikbengeenslappehap het volgende:

[..]

Die foto's zijn gemaakt in 2020, voor een artikel in de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)hoop-gooide~v386215/

Het decor naast dat van het ziekenhuis was jarenlang het hotelkamer-decor van De Rozenboom. Die is in 2020 na een paar jaar niet gebruikt te zijn geweest weer opgebouwd, maar door corona en alles is die nooit meer in gebruik genomen en hebben ze een nieuwe set gebouwd :)
pi_218926258
Wat ik een beetje slordig vond, op 30 september zie je buitenopnames: bomen volop in het groen, bijna zomers.
1 oktober jubileumaflevering: bomen kaal, mensen met dikke jassen aan, winter met een zonnetje.

Waarom die opnames al in maart gemaakt? We zijn nu oktober, dat had toch best iets meer in lijn gebracht kunnen worden met de lopende afleveringen?
pi_218926292
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 08:56 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja nee ja, een podcast-maker die aan podcast-avonturen doet...raarrrrrr
Het probleem zit 'm erin dat geen klare lijn in zit, want Janine maakt blijkbaar podcasts over alles: een familie-erfenis (de befaamde Willem Roest-lijn), het volgen van een politieagente in spé (Merel), matchfixing (Raoul, hoe is het daarmee eigenlijk?), het reilen en zeilen van een wijnmaker (toen met Andrea), nu weer over een mogelijk kind van een ex van 30 jaar geleden... Normaliter heeft een podcastmaker een bepaalde niche, maar bij Janine kan het de ene week gaan over belastingfraude en de week erop over de smaak van de bitterballen in De Koning. Daarnaast is het simpelweg niet geloofwaardig of serieus te nemen hoe ze die podcasts inspreekt en wordt het verhaal er niet per definitie spannender of emotioneler door.
pi_218926612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:59 schreef Dutch_view het volgende:
Wat ik een beetje slordig vond, op 30 september zie je buitenopnames: bomen volop in het groen, bijna zomers.
1 oktober jubileumaflevering: bomen kaal, mensen met dikke jassen aan, winter met een zonnetje.

Waarom die opnames al in maart gemaakt? We zijn nu oktober, dat had toch best iets meer in lijn gebracht kunnen worden met de lopende afleveringen?
En Henk met zijn opmerking 'alle bomen staan al in blooi!; beetje vreemd want de seizoenen/feestdagen in GTST lopen gelijk met de onze...detail 8)7
Allemaal cabaretteketet!
pi_218926626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Het probleem zit 'm erin dat geen klare lijn in zit, want Janine maakt blijkbaar podcasts over alles: een familie-erfenis (de befaamde Willem Roest-lijn), het volgen van een politieagente in spé (Merel), matchfixing (Raoul, hoe is het daarmee eigenlijk?), het reilen en zeilen van een wijnmaker (toen met Andrea), nu weer over een mogelijk kind van een ex van 30 jaar geleden... Normaliter heeft een podcastmaker een bepaalde niche, maar bij Janine kan het de ene week gaan over belastingfraude en de week erop over de smaak van de bitterballen in De Koning. Daarnaast is het simpelweg niet geloofwaardig of serieus te nemen hoe ze die podcasts inspreekt en wordt het verhaal er niet per definitie spannender of emotioneler door.
Het is ook totaal niet boeiend om te volgen voor de kijker. Net als dat domme vloggen van Steef, Nola en Troj.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:29:32 #253
436222 Japepk
Padvinder
pi_218926992
Het zit hem er ook in dat die podcast gewoon als haakje gebruikt wordt om maar van het een in het ander te kunnen duiken. Ik vond Janine als talkshowhost wel verfrissend. In dat kader is het niet gek dat zij ook een bredere podcast heeft, maar het zou leuk zijn als zij wat meer dat leven zou leiden.

Ludo en Janine gaan trouwens nooit zo'n mooi afscheid kunnen krijgen als Laura. Niet meer (met dit schrijversteam) in elk geval. Bij Laura was het duidelijk; ziekte of gezondheid; spanning of niet; Arnie komt en ze gaat mee. The end. Bij Ludo verwacht je het Martine2-scenario; groots, meeslepend en vooral een open einde. Maar ja, de laatste 2 'fight-Ludo' lijnen waren zwaar teleurstellend...

En wie hebben we dan nog. Marly en Everon lopen zelf flink te koop in de media dat ze al zo lang meedoen, en zo'n superkoppel zijn. Van Rik lijken de schrijvers zelf niet eens te weten dat hij al 30 jaar redelijk constant in de serie zit en Linda is tussendoor te lang weggeweest om als oudgediende te tellen. Het zou leuk zijn als ze nu wat meer op haar Meerdijkverleden terugpakken om haar als nostalgiefactor te kunnen inzetten zo nu en dan. Herbert Flack die haar komt opzoeken en chanteren met haar escortverleden; dat zou toch prachtig zijn.

In die zin zou het een prima spin zijn als Nina de dochter van Simon blijkt. Iemand die weet of dat enigszins zou kunnen? Ergo; liep Simon in Meerdijk/de serie rond toen Janine zwanger raakte? Dat slaat wel nóg een ankerpunt weg, maar ach. Het is nu toch al kapot.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:30:02 #254
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_218926997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:59 schreef Dutch_view het volgende:

Ik gok dat eerder dit jaar de beste tijd was dat de oude cast tijd kon inplannen voor de reünie. Maar het is wel vreemd wat Henk daarover zei...
pi_218927012
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:48 schreef vencodark het volgende:
Heb ik over je rant mbt die jubileumaflevering heen gelezen @:PeterKelder of krijgen we die nog zoals beloofd? :+
Mijn redelijk positieve rant over de jubileumaflevering staat hier :) De rant over de begrafenis wacht ik even af tot ie ook op tv is uitgezonden, en die zal toch weer een stuk negatiever zijn. Blaadje Blanco moet namelijk niet gaan denken dat ze goed werkt aflevert :P
pi_218927200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 13:29 schreef Japepk het volgende:

In die zin zou het een prima spin zijn als Nina de dochter van Simon blijkt. Iemand die weet of dat enigszins zou kunnen? Ergo; liep Simon in Meerdijk/de serie rond toen Janine zwanger raakte? Dat slaat wel nóg een ankerpunt weg, maar ach. Het is nu toch al kapot.
Nope, onmogelijk. Simon dook pas weer in levende lijve op als Einar na de bruiloft van Linda met Erik Hamans, en dat was al enkele weken na de geboorte van Nina.
pi_218929159
Coby Timp die de moeder van Daniel Daniel speelde is op 97 jarige leeftijd overleden. Ze heeft in diverse drama producties mee gespeeld waaronder dus ook GTST.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:03:35 #258
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_218930027
Coby Timp ;( _O_
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:23:33 #259
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_218930321

Kwam deze nog tegen :D
pi_218930670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 20:23 schreef Frey het volgende:

Kwam deze nog tegen :D
Mooi ook dat ze het wat uitsluit om de verwachtingen te temperen, terwijl Reinout haar toen die belofte al had gedaan _O_
pi_218934805
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 22:15 schreef ZanneG het volgende:
Gelukkig werd Lotje vandaag nog genoemd, ik vond het al raar dat hele Lotje in de jubileum uitzending niet werd genoemd.

Ik had het mooier gevonden als Arnie had gezegd: Kom je met mij mee? Dan gaan we naar Lotje toe.
Zo dat was een goede geweest inderdaad.
En dan was het ook gewoon meer afgerond dat Arnie dood is en bij Lotje is.
pi_218939584
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:50 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Zo dat was een goede geweest inderdaad.
En dan was het ook gewoon meer afgerond dat Arnie dood is en bij Lotje is.
Het was een mooi idee geweest dat Arnie al die jaren voor Lotje heeft gezorgd of bij haar was en ze nu samen naar Lotje toe gaan. Ik vond het jammer dat ze niet werd genoemd terwijl de dood van Lotje zo bepalend voor Laura haar leven is geweest.
pi_218939999
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:31 schreef freaky40 het volgende:
Coby Timp die de moeder van Daniel Daniel speelde is op 97 jarige leeftijd overleden. Ze heeft in diverse drama producties mee gespeeld waaronder dus ook GTST.
Ik ken haar vooral als mevrouw De Vries uit Het Zonnetje in Huis _O_
pi_218941039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 23:34 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Het was een mooi idee geweest dat Arnie al die jaren voor Lotje heeft gezorgd of bij haar was en ze nu samen naar Lotje toe gaan. Ik vond het jammer dat ze niet werd genoemd terwijl de dood van Lotje zo bepalend voor Laura haar leven is geweest.
Helemaal waar!
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:29:31 #265
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218947233
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 23:34 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Lotje is zeker wel genoemd,door julian
  zondag 5 oktober 2025 @ 21:24:52 #266
436222 Japepk
Padvinder
pi_218948005
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:29 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Lotje is zeker wel genoemd,door julian
De dag erna, ik denk dat ze bedoelen dat het ook in de sterfscene had kunnen zitten. Ik heb het niet gemist, als ik eerlijk ben.
't Echte en 't ware!
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:09:39 #267
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218953472
Stefano zit qua huidige afleveringen en de classics nu op videoland redelijk gelijk daar zitten ze nu op het stuk dat hij het zakelijk niet kan winnen van Nick en daarom maar naar gif en andere streken overgaat.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:17:59 #268
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_218953529
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stefano zit qua huidige afleveringen en de classics nu op videoland redelijk gelijk daar zitten ze nu op het stuk dat hij het zakelijk niet kan winnen van Nick en daarom maar naar gif en andere streken overgaat.
Welk seizoen komt nick?
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:19:18 #269
268260 Dr.Mikey
pi_218953539
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:17 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Welk seizoen komt nick?
Begin seizoen 14 eind seizoen 13 volgens mij?
R.I.P DTS.
pi_218953578
Het valt echt op dat de afleveringen weer mega slecht zijn na de jubileum aflevering
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:16:57 #271
268260 Dr.Mikey
pi_218963390
Wel grappig hebben we net Arnie gehad begint in de classics de Dennis is Arnie verhaallijn.
Wel extra zuur met die Nick vs Stefano verhaallijn in de classics nu zie ik elke keer hoe zonde het is dat ze Valentijn hebben terug gehaald ipv van Nick.
R.I.P DTS.
pi_218963759
Hoe neem je afscheid van een iconisch personage dat na 35 jaar de serie verlaat? Dat geef je een even iconische, waardige exit. Op alle fronten. Blaadje Blanco en haar team hadden alle ingrediënten in huis om een homerun te slaan met de exit van Laura: de aanzet was door de Parkinson-lijn al langere tijd ingezet, ze wordt opgehaald door de geest van Arnie in de jubileumaflevering nadat ze nog op passende wijze in het zonnetje is gezet met een stoet oude bekenden om haar heen, haar familie en vrienden verzamelen zich daarna bij elkaar om Laura te herdenken en de begrafenis is een volledige aflevering vol emotie, laatste woorden en tranen, als een echte showstopper.

Oh, wacht, dat laatste is het helaas niet.

Ik maak even een bruggetje naar de Amerikaanse soap General Hospital, waar juist de afgelopen weken de serie in diepe rouw verkeerde nadat het personage Monica Quartermaine na ruim 45 jaar het loodje legde. Weliswaar noodgedwongen omdat de actrice al enkele maanden geleden overleed, dus Monica overleed off-screen, maar toch. Niet alleen was de aflevering waarin ze werd doodverklaard een emotionele rollercoaster en ging het nieuws als een schokgolf door het fictieve Port Charles, maar de makers presteerden het om de herdenkingsdienst rond de uitvaart twee volledige afleveringen te laten duren. Twee afleveringen waarin talloze andere personages speeches gaven, tranen de vrije loop lieten en herinneringen ophaalden, niet zelden ondersteund door flashbacks. En als klap op de vuurpijl grijpen de makers in het verleden en komen op de proppen met een zus die al die jaren gebrouilleerd was met Monica.

Een bruggetje naar iets dichter bij huis en iets langer geleden: de begrafenis van Guido Van den Bossche in Familie, begin 2000. De acteur was na meerdere conflicten aan de deur gezet en zijn personage werd nietsontziend vermoord. Alle redenen om de uitvaart snel af te handelen, zou je denken. Maar niets van dat alles, want Guido was een sleutelfiguur in de serie, dus trokken de makers toen alles uit de kast om het personage een memorabel afscheid te geven. De uitvaartdienst werd uitgesmeerd over twee afleveringen waarin nog een blik voormalige gezichten werd opengetrokken om aanwezig te zijn en zelfs een fictieve rouwadvertentie werd in de kranten afgedrukt. Het resultaat: een memorabel afscheid van een uniek personage. En hij draaide met veel moeite net 8 jaar mee.

Begrijp me niet verkeerd: Laura's laatste scène met Arnie was emotioneel en de aflevering erna waarin iedereen zich verzamelt in De Koning om herinneringen op te halen was bitterzoet. Daar heb ik ze ook de nodige complimenten voor gegeven, want ze leverden puik werk af. Dan zou je denken dat de schrijvers dat nog even vasthouden tot de uitvaart. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat ze de uitvaart zelf nagenoeg weten te vernachelen? Want oké, de aanwezige saxofonist was mooi en de boottocht had iets sereen, maar daar bleef het bij. Emotie was minimaal en de ceremonie werd er in minder dan vier minuten doorheen gejaagd voordat we naar het reclameblok gingen, en dat was het! Ongelofelijk.
Hoe mooi en passend was het geweest als Laura bij Arnie en Lotje was begraven, haar kinderen waar ze veel te vroeg afscheid van moest nemen en waar ze altijd verdriet om heeft gehad. Symbolischer kan het bijna niet. Robert had daar met een krop in zijn keel een speech kunnen houden over zijn innige band met Laura, hoe ze van ‘veroordeelde geliefden’ tot een ijzersterke vriendschap evolueerden. Hoe hij blij is dat ze nu weer bij Arnie en Lotje is en daar de rust kan vinden. Sil had nog eens met een slap Spaans gezegde kunnen komen over hoe Laura zijn enige echte moeder is. Julian over hoe Laura hem een warm thuis gaf na jarenlang door gestoorde pleegouders te zijn opgevoed. Noud over hoe hij dankzij Laura het gevoel van familie leerde kennen en waarderen. Fuck it, ik had zelfs Dennis willen horen over wat Laura betekende voor hem. Maar nee hoor, daar werd geen enkele moeite voor gedaan, want soap is volgens Idse Grootheidswaanzin en Blaadje Blanco een reeks vol mooi-belichtte, gekwelde blikken ondersteund door een liedje van Spotify. Ik overdrijf niet als ik zeg dat Dokter Simon in seizoen 5 een meer emotionele en gedenkwaardige uitvaart kreeg TERWIJL HIJ ACHTERAF NIET EENS DOOD BLEEK TE ZIJN! Sterker nog: voor hem kwamen voormalige personages als Wies Veldman en Jules Schimmelpenninckx nog even terug in beeld. Nu hadden we drie afleveringen eerder personages als Suzanne, Tessel en Stanley – personages die allemaal een band hadden met Laura - nog eens terug en zij zijn na één middagje in Meerdijk blijkbaar alweer met de noorderzon vertrokken. Begrijpe wie begrijpen kan.

En wat kregen we, in plaats van een aflevering-durende uitvaart? Geile Henkie die de familie van Laura niet snel genoeg de deur uit kon werken want hij verlangde naar zijn nieuwe liefje Elly. Want nee, ook bij Henk geen ENKELE EMOTIE. En oké, Laura en hij waren inmiddels gescheiden en ja, hij was al aan het flikflooien met Elly, maar het is verdomme alsof hij Laura op de trein naar Middendam heeft gezet en blij is dat ze opgedonderd is. Maar ja, de schrijvers focussen zich liever op een kolderieke situatie waar Elly zich in de slaapkamer moet verstoppen als Janine onverwacht op de stoep staat want hihihi/hahaha/hohoho, wat is dat grappig. Not.

En wat in mijn optiek nu onderbelicht is maar wel tekenend voor het huidige GTST: dit was in feite het definitieve einde van de familie Alberts in de serie. Laten we wel wezen, veel ruimte of mogelijkheden om een Robert, Sil of Noud nog eens te laten terugkeren zijn er niet, want met de dood van Laura is die navelstreng ook doorgeknipt. De familie waar de serie ooit mee begon en wat jarenlang de kurk was waar de serie op dreef werd nu binnen een oogwenk de deur uitgewerkt, alsof het een stel oninteressante edelfiguranten betreft. Wat stiekem ook zo was natuurlijk want hun tekstuele bijdrage was minimaal dus ze hadden evengoed een paar paspoppen neer kunnen zetten en je had hetzelfde effect bereikt. Maar zo werkt dat dus bij het huidige GTST: ze willen het verleden wel eren, maar dan wel minimaal en met alle ruimte om feitelijke onjuistheden in het verhaal te schrijven *kuch* Simon en Linda zaten gelijktijdig op de middelbare school *kuch* Nick was een in-slechte vader voor Valentijn *kuch*. Nee, focus je dan inderdaad maar liever op kolderieke kulverhalen als Nina en Bing die struggelen met hun schermtijd. Kun je ook niks aan verprutsen.

Ik zou kunnen zeggen dat ik er geen woorden voor heb, maar die heb ik dus genoeg, als ik het zelf zo lees. En alsnog kan ik het samenvatten in wat ik vorige week al zei: wat een ongekend prutswerk was dit.
pi_218966140
God, ik krijg plaatsvervangende schaamte van die Nola polyamoreuze verhaallijn. Wat slecht, Spangas kan jaloers zijn op dit niveau.
pi_218966774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:02 schreef rvtm het volgende:
God, ik krijg plaatsvervangende schaamte van die Nola polyamoreuze verhaallijn. Wat slecht, Spangas kan jaloers zijn op dit niveau.
Ja, ugh. Heel slecht.

Die nieuwe vlam van Demi vind ik ook niks, die heeft een iets te ingestudeerde "zwoele" blik.
pi_218968478
quote:
Hou op schei uit. Het kind is 16 en zou het woord polyamoreus niet eens moeten kunnen spellen, laat staan dat ze dankzij Lucas off all people ineens denkt dat ze 'poly' is. Ik mag leien dat ze dit lijntje niet doorzetten maar ik vrees het ergste :X
  woensdag 8 oktober 2025 @ 19:41:26 #276
268260 Dr.Mikey
pi_218970012
Dat Nola al 3 jaar zestien is en de actrice inmiddels 21 mogen ze ook wel fixen. Ome Lucas oud oom Stefano en mama Nina bleven ook heel lang kinderachtig doen dus daarom hoeven ze haar niet zo jong te houden.
R.I.P DTS.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 22:25:42 #277
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218971956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:54 schreef PeterKelder het volgende:
Hoe neem je afscheid van een iconisch personage dat na 35 jaar de serie verlaat? Dat geef je een even iconische, waardige exit. Op alle fronten. Blaadje Blanco en haar team hadden alle ingrediënten in huis om een homerun te slaan met de exit van Laura: de aanzet was door de Parkinson-lijn al langere tijd ingezet, ze wordt opgehaald door de geest van Arnie in de jubileumaflevering nadat ze nog op passende wijze in het zonnetje is gezet met een stoet oude bekenden om haar heen, haar familie en vrienden verzamelen zich daarna bij elkaar om Laura te herdenken en de begrafenis is een volledige aflevering vol emotie, laatste woorden en tranen, als een echte showstopper.

Oh, wacht, dat laatste is het helaas niet.

Ik maak even een bruggetje naar de Amerikaanse soap General Hospital, waar juist de afgelopen weken de serie in diepe rouw verkeerde nadat het personage Monica Quartermaine na ruim 45 jaar het loodje legde. Weliswaar noodgedwongen omdat de actrice al enkele maanden geleden overleed, dus Monica overleed off-screen, maar toch. Niet alleen was de aflevering waarin ze werd doodverklaard een emotionele rollercoaster en ging het nieuws als een schokgolf door het fictieve Port Charles, maar de makers presteerden het om de herdenkingsdienst rond de uitvaart twee volledige afleveringen te laten duren. Twee afleveringen waarin talloze andere personages speeches gaven, tranen de vrije loop lieten en herinneringen ophaalden, niet zelden ondersteund door flashbacks. En als klap op de vuurpijl grijpen de makers in het verleden en komen op de proppen met een zus die al die jaren gebrouilleerd was met Monica.

Een bruggetje naar iets dichter bij huis en iets langer geleden: de begrafenis van Guido Van den Bossche in Familie, begin 2000. De acteur was na meerdere conflicten aan de deur gezet en zijn personage werd nietsontziend vermoord. Alle redenen om de uitvaart snel af te handelen, zou je denken. Maar niets van dat alles, want Guido was een sleutelfiguur in de serie, dus trokken de makers toen alles uit de kast om het personage een memorabel afscheid te geven. De uitvaartdienst werd uitgesmeerd over twee afleveringen waarin nog een blik voormalige gezichten werd opengetrokken om aanwezig te zijn en zelfs een fictieve rouwadvertentie werd in de kranten afgedrukt. Het resultaat: een memorabel afscheid van een uniek personage. En hij draaide met veel moeite net 8 jaar mee.

Begrijp me niet verkeerd: Laura's laatste scène met Arnie was emotioneel en de aflevering erna waarin iedereen zich verzamelt in De Koning om herinneringen op te halen was bitterzoet. Daar heb ik ze ook de nodige complimenten voor gegeven, want ze leverden puik werk af. Dan zou je denken dat de schrijvers dat nog even vasthouden tot de uitvaart. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat ze de uitvaart zelf nagenoeg weten te vernachelen? Want oké, de aanwezige saxofonist was mooi en de boottocht had iets sereen, maar daar bleef het bij. Emotie was minimaal en de ceremonie werd er in minder dan vier minuten doorheen gejaagd voordat we naar het reclameblok gingen, en dat was het! Ongelofelijk.
Hoe mooi en passend was het geweest als Laura bij Arnie en Lotje was begraven, haar kinderen waar ze veel te vroeg afscheid van moest nemen en waar ze altijd verdriet om heeft gehad. Symbolischer kan het bijna niet. Robert had daar met een krop in zijn keel een speech kunnen houden over zijn innige band met Laura, hoe ze van ‘veroordeelde geliefden’ tot een ijzersterke vriendschap evolueerden. Hoe hij blij is dat ze nu weer bij Arnie en Lotje is en daar de rust kan vinden. Sil had nog eens met een slap Spaans gezegde kunnen komen over hoe Laura zijn enige echte moeder is. Julian over hoe Laura hem een warm thuis gaf na jarenlang door gestoorde pleegouders te zijn opgevoed. Noud over hoe hij dankzij Laura het gevoel van familie leerde kennen en waarderen. Fuck it, ik had zelfs Dennis willen horen over wat Laura betekende voor hem. Maar nee hoor, daar werd geen enkele moeite voor gedaan, want soap is volgens Idse Grootheidswaanzin en Blaadje Blanco een reeks vol mooi-belichtte, gekwelde blikken ondersteund door een liedje van Spotify. Ik overdrijf niet als ik zeg dat Dokter Simon in seizoen 5 een meer emotionele en gedenkwaardige uitvaart kreeg TERWIJL HIJ ACHTERAF NIET EENS DOOD BLEEK TE ZIJN! Sterker nog: voor hem kwamen voormalige personages als Wies Veldman en Jules Schimmelpenninckx nog even terug in beeld. Nu hadden we drie afleveringen eerder personages als Suzanne, Tessel en Stanley – personages die allemaal een band hadden met Laura - nog eens terug en zij zijn na één middagje in Meerdijk blijkbaar alweer met de noorderzon vertrokken. Begrijpe wie begrijpen kan.

En wat kregen we, in plaats van een aflevering-durende uitvaart? Geile Henkie die de familie van Laura niet snel genoeg de deur uit kon werken want hij verlangde naar zijn nieuwe liefje Elly. Want nee, ook bij Henk geen ENKELE EMOTIE. En oké, Laura en hij waren inmiddels gescheiden en ja, hij was al aan het flikflooien met Elly, maar het is verdomme alsof hij Laura op de trein naar Middendam heeft gezet en blij is dat ze opgedonderd is. Maar ja, de schrijvers focussen zich liever op een kolderieke situatie waar Elly zich in de slaapkamer moet verstoppen als Janine onverwacht op de stoep staat want hihihi/hahaha/hohoho, wat is dat grappig. Not.

En wat in mijn optiek nu onderbelicht is maar wel tekenend voor het huidige GTST: dit was in feite het definitieve einde van de familie Alberts in de serie. Laten we wel wezen, veel ruimte of mogelijkheden om een Robert, Sil of Noud nog eens te laten terugkeren zijn er niet, want met de dood van Laura is die navelstreng ook doorgeknipt. De familie waar de serie ooit mee begon en wat jarenlang de kurk was waar de serie op dreef werd nu binnen een oogwenk de deur uitgewerkt, alsof het een stel oninteressante edelfiguranten betreft. Wat stiekem ook zo was natuurlijk want hun tekstuele bijdrage was minimaal dus ze hadden evengoed een paar paspoppen neer kunnen zetten en je had hetzelfde effect bereikt. Maar zo werkt dat dus bij het huidige GTST: ze willen het verleden wel eren, maar dan wel minimaal en met alle ruimte om feitelijke onjuistheden in het verhaal te schrijven *kuch* Simon en Linda zaten gelijktijdig op de middelbare school *kuch* Nick was een in-slechte vader voor Valentijn *kuch*. Nee, focus je dan inderdaad maar liever op kolderieke kulverhalen als Nina en Bing die struggelen met hun schermtijd. Kun je ook niks aan verprutsen.

Ik zou kunnen zeggen dat ik er geen woorden voor heb, maar die heb ik dus genoeg, als ik het zelf zo lees. En alsnog kan ik het samenvatten in wat ik vorige week al zei: wat een ongekend prutswerk was dit.
Mag ik deze nog even een keer quoten zonder er iets aan toe te voegen? Dit is serieus waarom ik FOK! nog actief volg. Dit, right here. Als je dit als ingezonden brief naar GTST Courant zou sturen zouden ze het nog publiceren ook. Althans, dat hoop ik vurig. Want man, als ik het zo lees...

Ik ben afgehaakt, ik heb nog nét de aflevering ná de 35 jaar-viering gekeken, maar daarna was ik er wel klaar mee. Ben ik wel vaker geweest, maar voor mij is dit definitief. Ik kijk vanaf hier niet meer terug op GTST. Ja, de oude serie en afleveringen nog wel. Maar wat mij betreft is de tijd van onbezorgdheid nu écht voorbij.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218972560
Die uitvaart ook, waarom weten we niet of Laura gecremeerd is of begraven? Heel aparte begrafenis er mist weer eens zoals zo vaak, een einde aan deze toch wel belangrijke verhaallijn namelijk het stoppen van een belangrijk personage. Anti-climax waardig!
Verder begint het Spangas gehalte weer aardig toe te nemen met die duffe dubbel relatie die Nola aan wil gaan met Steef en Troy. Ook de verhaallijn van Shanti met die baby waarvan ze een omgangsregeling wil met Rik. Het is allemaal zo dun dit verhaallijntje en zo cliche als wat.

Edit: lees nu pas het betoog van PeterKelder hierboven die hetzelfde schrijft over Laura. Ik had mijn verhaal voordat ik dat begon te lezen al geschreven gepost, maar ik onderschrijf zijn mening volledig in deze.

[ Bericht 8% gewijzigd door freaky40 op 09-10-2025 01:29:11 ]
Allemaal cabaretteketet!
pi_218972613
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 19:41 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat Nola al 3 jaar zestien is en de actrice inmiddels 21 mogen ze ook wel fixen. Ome Lucas oud oom Stefano en mama Nina bleven ook heel lang kinderachtig doen dus daarom hoeven ze haar niet zo jong te houden.
Volgens mij is Nola het allereerste personage ooit (alhoewel, in soaps kan veel) dat eerst versneld ouder werd en daarna weer jonger. Volgens mij was ze namelijk op een gegeven moment ''bijna 18'', wat ik eerder interpreteer als 17,5 dan als 16, wat ze nu alweer een tijd is.
pi_218972620
quote:
Het Peter van der Vorst-effect. Nog meer dan dat van het schrijversteam van GTST, denk ik.
pi_218972726
Kunnen ze asjeblieft die Lucas er weer uitdonderen
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:10:18 #282
268260 Dr.Mikey
pi_218974035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 06:01 schreef Cupfighter het volgende:
Kunnen ze asjeblieft die Lucas er weer uitdonderen
Volgens mij is die al weer weg zonder een afscheid te hebben gehad paar scenes met Stefano en Nola en dat was het, Charlie en de figuranten rondom Laura kregen nog wel een soort afscheid Lucas was gewoon zo weer weg want bij de verjaardag van Janine (zijn moeder) hadden ze het al niet meer over hem.
R.I.P DTS.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:14:40 #283
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_218984360
De jubileumaflevering was weer even een sterke. Blijft zo jammer dat RTL Boulevard er zo nodig weer een boterham van moest smeren, want als dit geheim was gebleven was de verrassing nog groter. Mooi gedaan, dat Arnie zijn laatste opwachting maakte om Laura mee te nemen. Goed afscheid van de langstlopende rol in de langstlopende soap. Als dit het einde was, was het een goede finale en er is inderdaad een tijdperk afgesloten.

Toch zijn er weer wat vragen, van hoe Pia Blanco en haar vrienden daar nou weer op kwamen. Waarom moest Henk zo geforceerd snel na de begrafenis met Elly aanpappen? Waarom moest één van de herinneringen zo nodig over wiet roken gaan? Vinden die schrijvers dat nou echt zo speciaal of dachten ze daar ook weer even wat minder braaf mee voor de dag te komen? Duizend mogelijke herinneringen en dan kiezen ze die...

Waarom stopte de uitvaart na de boottocht? En toen dan? Dat tranendal had nog wel wat verder uitgespeeld kunnen worden. Het is een dramaserie... Laten ze het drama grotendeels weg! Oke, eerlijk is eerlijk, het was al een emotievolle week daar in Meerdijk. Teveel is ook niet goed, maar het kwam ook weer over als dingen buiten beeld houden wegens gemakzucht. Eén shot op dat kerkhof met rouwende mensen was al genoeg geweest.

En vooral: Lucas?! Kom alsjeblieft NOOIT meer terug! Dat Stefano nog even moest uitspreken hoe graag hij Lucas terug wil in Meerdijk is al erg. Ik juist niet namelijk! Mijn vriendin keek na jaren ook weer even mee en die lachte al van "daar is je favoriete personage weer". In één van zijn weinige teksten moest Lucas Nola dan weer zo nodig een 'polypony' noemen. Geef haar nou geen domme ideeën waar we dan weer weken naar moeten kijken, ook als Lucas alweer weg is. Wat richt je aan?! Weer zo'n moderne multiple choice-term waar je je seksualiteit aan kunt ophangen? Zelfs als hij maar zo kort meedoet moet het gelijk weer over seks gaan met die eikel! Moet een verbodsbordje op de deur van de studio met zijn ordinaire kop erop. Valentijn of Lucas had best een hapje van de paddenstoelenverrassing mogen nemen...

Leuk al die oude rollen die nog eens langskwamen. Ok, ik was niet blij met iedereen, maar vreemd genoeg deed Lieke van Lexmond het wel goed. Ook geen fan van Dennis Tuinbroek, maar goed... Hadden van de meeste gastrollen geen last. De meesten waren leuk om terug te zien, ook al hadden ze niet echt een rol. Sommigen werden gemist. Nog geen seconde over Sjors, ook niet in terugblikken of op de foto's in het park. Inge Schrama zat er 14 jaar in! Sommige mensen die meededen in de aflevering misschien nog geen 14 maanden. Er hadden veel meer foto's in dat park moeten staan. Julian hoor je ook nooit meer over zijn zus. Jessica is eigenlijk wel klaar voor een vaste rol nu. Daar zit nog verhaal in. Liever Saskia terug maar als dat niet gaat, is Jessica ook wel een goede partij voor Julian. Laat Hedwig dan ook maar terugkeren als we toch bezig zijn.

Ik moet ook erg wennen aan nieuwe Shanti. Wie niet? Het is nog niet erg overtuigend en zij lijkt nu nog jonger tegenover Rik. In het begin vond ik Shanti een vreselijk personage, toen ze alleen nog de scharrel van Anton was. Het verbeterde later, door wat Bertrie Wierenga in haar mars had. Misschien lukt het Jolijn Henneman ook. Het enige wat nu Shanti is aan haar, is dat ze ook rood haar heeft. Dat mag wel wat meer worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Pomtip op 10-10-2025 18:02:07 ]
pi_218986952
Henk had al een soort van verhouding/relatie met Elly toen Laura nog leefde. Dus er was al geen spraken meer van een relatie met Laura ze waren immers ook al gescheiden. En over die afgebroken begrafenis zonder eind is iedereen het wel over eens. Nu lijkt het net of ze misschien helemaal niet dood is maar gewoon nog terug kan keren, ze is immers op beeld niet gecremeerd of begraven.
Allemaal cabaretteketet!
pi_218997661
Is Lucas alweer weg dan? Heb hem niet weg zien gaan uit Meerdijk
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_218998235
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 15:43 schreef RaymanNL het volgende:
Is Lucas alweer weg dan? Heb hem niet weg zien gaan uit Meerdijk
Dat hebben we ook niet gezien van Suzanne, Stanley, Remco of Daantje, en die zijn ook alweer foetsie. Zelfs Charlie kreeg maar een soort halfbakken 'afscheid'. Dus een off-screen exit voor Lucas past volledig in het plaatje van het Blanco Blaadje.
  zondag 12 oktober 2025 @ 19:48:04 #287
268260 Dr.Mikey
pi_218999591
Die valentijn verhaallijn klopt voor mij ook niet.
We zien een jonge jongen die vooral connectie met zijn familie wil die straks genaaid gaat worden door zijn grootvader alleen maar omdat Oom Stefano het niet kan handelen ondertussen vergeven ze elkaar voor minder de vaste Sanders rollen maar als een Valentijn of eerder een Nick of Amy een keer wat doet worden ze gelijk verketterd.
R.I.P DTS.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:43:18 #288
346653 Ceviche
pi_219012498
Ik zag in die bankmelding een typo, blijkbaar heeft Troj te weinig 'saido' :')
pi_219024686
De vage verhaallijntjes stapelen zich na de jubileum aflevering weer op...

SPOILER
We zijn dus weer lekker bezig. Benieuwd op wel moment de vakantieperiode in brak tijdens de huidige afleveringen op Videoland. Eigenlijk hoop je op verbeteringen na de zomerstop die de acteurs en schrijvers dan ook hadden, maar dat blijkt nog uit niets.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219024808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 21:38 schreef freaky40 het volgende:
De vage verhaallijntjes stapelen zich na de jubileum aflevering weer op...

SPOILER
We zijn dus weer lekker bezig. Benieuwd op wel moment de vakantieperiode in brak tijdens de huidige afleveringen op Videoland. Eigenlijk hoop je op verbeteringen na de zomerstop die de acteurs en schrijvers dan ook hadden, maar dat blijkt nog uit niets.
Alles wat nu te zien is is rond april opgenomen; productiestop voor de zomer is meestal vanaf halverwege juli tot eind augustus. Dat wordt begin 2026 op z'n vroegst dat we hopelijk enige verbetering gaan zien, al betwijfel ik het ten zeerste. Zolang Blaadje Blanco en Idse Grootheidswaanzin niet zijn opgedonderd heb ik er sowieso weinig vertrouwen in.
pi_219025197
We gaan het merken...of niet. Hopelijk zijn ze dan al niet te ver gezonken.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 16 oktober 2025 @ 00:03:47 #292
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_219025526
Volgens mij weten we nu hoe Christophe Haddad op het idee kwam om zijn kwakzalverskliniek in België te beginnen :X

Biogludirine :D

Briljante verhaallijn! _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door Claude_Viole op 16-10-2025 09:26:26 ]
pi_219026210
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 00:03 schreef Claude_Viole het volgende:
Volgens mij weten we nu hie Christof Haddad op het idee kwam om zijn kwakzalverskliniek te beginnen :X

Biogludirine :D

[ link | afbeelding ]

Briljante verhaallijn! _O-
Deze verhaallijn was volslagen idioot maar werkte omdat duidelijk te merken was dat de schrijvers er plezier in hadden :D _O_
  donderdag 16 oktober 2025 @ 09:30:44 #294
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_219026532
De naam Biogludirine (wat overigens bedacht is) slaat ook nergens op.

Wat scheikundigs en eindigens op '-ethaan' of '-chloride' had serieuzer geklonken voor een giftige stof wat (in de serie) normaal gebruikt wordt voor fabricage van isolatiemateriaal.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 09:34:49 #295
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_219026546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 08:49 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Deze verhaallijn was volslagen idioot maar werkte omdat duidelijk te merken was dat de schrijvers er plezier in hadden :D _O_
Precies dat dus. Verhalen hoeven niet altijd even geloofwaardig te zijn om te werken. Zo vermaakte ik me ook met het verhaal van Benjamin als geest. De scènes met hem en Dorothea vond ik zeer vermakelijk en de verhaallijn met Harmsen was gewoon mooi uitgewerkt met een zeer ontroerend einde. Zelfs de verhaallijn waarin Dorothea boodschappen kreeg over Sil vond ik spannend. Ik begon echt even te geloven dat het spookte. :D

In seizoen 16 sloegen ze echter door met vooral ook veel geknoei met het verleden. Blijft zonde, want er was enorm veel potentie. We waren hier toen ook zeer enthousiast over de eerste vooruitzichten, maar het ging niet de kant op die we verwacht hadden. In het begin nog redelijk met de ontknoping in het klooster en het begin van de amulet verhaallijn, maar daarna... Ook een raar idee dat we het nu al over 20 jaar geleden hebben hier.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 20:55:54 #296
346653 Ceviche
pi_219031859
Dat amulet ging me een beetje te ver, maar ik vond met die non in het klooster leuk. Of Benjamin en Ray in de grot.
Beste storyline was Rik in de gevangenis in Singapore. Wat nooit ter sprake komt }:|
Gelukkig hebben we nu polyamorie en eh, iets met hotelmanager zijn.
pi_219032857
Iemand toevallig wel eens soapie tegen gekomen, ik vandaag toevallig; Marly. Moest even goed kijken, maar het was er. In Hilversum was het, waar anders natuurlijk.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219032875
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 20:55 schreef Ceviche het volgende:
Dat amulet ging me een beetje te ver, maar ik vond met die non in het klooster leuk. Of Benjamin en Ray in de grot.
Beste storyline was Rik in de gevangenis in Singapore. Wat nooit ter sprake komt }:|
Gelukkig hebben we nu polyamorie en eh, iets met hotelmanager zijn.
Rik in Singapore vond ik ook erg goed! Vooral hoe deen aantal grote verhalen daarmee aaneen werden gevlochten. De drugssmokkel van Job, daarna Rik in de bak die op spectaculaire wijze weer vrij komt en vervolgens op het huwelijk van Anita en Mickey verschijnt. Classic hoor!

btw; dit topic loopt op zijn eind. Mag de volgende topictitel alsjeblieft een referentie/hommage aan Laura zijn? En als iemand iets leuks voor in de OP kan knutselen, of gewoon de foto van Laura en Arnie op het strand?
't Echte en 't ware!
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 02:53:34 #299
268260 Dr.Mikey
pi_219033427
Bij de classics heeft Marly net haar debuut gemaakt. Is de Janine op de brandstapel begonnen en is de Arnie is Dennis verhaallijn ingezet.
R.I.P DTS.
pi_219035450
Die verhaallijn van Ray in het klooster met doorgedraaide non Vincenza en Janine op de brandstapel was er eigenlijk al teveel aan. Vooral omdat Ray eigenlijk al zijn perfecte exit had: ondanks alles wat hij probeerde bleef hij toch dezelfde controlerende, manipulerende kerel met temperament en losse handjes. De verhaallijn die daarna nog met de haren bij werd gesleept voelt voor mij toch als een "oh shit, Sebastiaan Labrie heeft nog een contract voor twee maanden, we moeten dus iets verzinnen!".

Maar het mag inderdaad wel wat uitzinniger qua verhaallijnen, het is nu veel te braaf. Zelfs zo'n huurmoordenaar als die Stefano nu ingehuurd heeft is veel te mak, daar zit geen spanning in. Het helpt ook niet dat ze die besprekingen gewoon in die wijnhandel houden, dat moet ergens in een onguur steegje of op een verlaten industrieterrein. Maar ja, op locatie draaien of zo'n wisselsetje bouwen en dressen kost tegenwoordig teveel geld en die wijnhandel staat er toch als permanente set. Dat blijft voor mij ook een heikel punt, dat de wereld van GTST de laatste 20 jaar zo 'klein' is geworden. In de beginjaren zag je nog wel eens tijdelijke locaties (zowel als studiodecor als op locatie) waar mensen verbleven, uit eten gingen etc., maar inmiddels is het allemaal gefocust op de eeuwige Rozenboom, Koning of Sparks. Die besprekingen voor het Meerdijk 350-feest van vorige maand met 'alle ondernemers van de stad' was wat dat betreft exemplarisch: zelfs de dorpskern van Schubbekutteveen heeft meer ondernemers :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')