SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
Die heeft meer zijn moeder verloren dan Dennis, Noud of Sil... Toen hij en Henk huilend de ambulance nakeken had ik het al niet meer. Hadden zo vader en zoon kunnen zijnquote:Op donderdag 25 september 2025 00:45 schreef RaymanNL het volgende:
Ow en wat is Julian toch een leuke rol geworden! Mooie comeback uiteindelijk!
For old time sake zet ik nu even aflevering 1 aan op Videoland.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:37 schreef Frey het volgende:
Het is ook mooi om te lezen dat veel mensen die al jaren niet meer keken hier weer even voor gingen of nog gaan zitten en vervolgens helemaal volschieten. Dan zie je toch wel wat GTST voor iedereen heeft betekend.
We hebben haar nog in de rolstoel gezien natuurlijk, maar ik snap wat je zegt. Ik hoop ook niet dat we nog een open kist scene krijgen.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:48 schreef GayGuy het volgende:
Ik ben eigenlijk blij dat jette niet als lijk te zien is, dat maakt de inpact van laura's scene met Arnie, echt groter, omdat dit ECHT haar laatse scene was
Ja dat. Dit moet gewoon echt de laatste aflevering met laura zijnquote:Op zaterdag 27 september 2025 00:09 schreef Japepk het volgende:
[..]
We hebben haar nog in de rolstoel gezien natuurlijk, maar ik snap wat je zegt. Ik hoop ook niet dat we nog een open kist scene krijgen.
Vroeg ik me ook af ja. Vond het ook best goed gedaan. Beetje quasi-poëtische zoetsappige teksten, maar niet woke.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:22 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Wat was er woke aan de voice-overs? Ik vond dat juist heel leuk gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op zaterdag 27 september 2025 03:28 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af ja. Vond het ook best goed gedaan. Beetje quasi-poëtische zoetsappige teksten, maar niet woke.
Over woke gesproken:Haha ja oké, dat zou wél echt woke zijn 😅SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik ben een simpel mens. PeterKelder haalt de huidige reeks met terechte kritiek onderuit, en ik ben het ermee eens.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:16 schreef PeterKelder het volgende:
Ik verwacht helaas niet dat het sterke niveau van de jubileumaflevering en het vervolg zich lang zal doorzetten. Hopelijk weten ze het momentum vast te houden tot na de uitvaart van Laura, ergens verwacht ik daar ook nog wel een stoet aan (dezelfde) bekende gezichten. Maar daarna vrees ik het ergste, want wat ik al zei: de makers excelleren alleen nog bij jubilea.
Dat is ook wel de stille kracht van GTST: er is zó'n enorme geschiedenis opgebouwd in die 35 jaar en op een redelijk consistente wijze dat je daar als makers altijd uit kunt putten en - mits goed geschreven en uitgewerkt - de kijkers daarmee laat meevoelen. Geen van de andere Nederlandse soaps hebben dat ooit gehad wegens wanbeleid vanuit makers en/of zenders, dat maakt het zo uniek. Het is alleen zo jammer dat ze teveel hun eigen ding willen doorduwen of experimenteren, want deze afleveringen bewijzen waar de kracht van GTST ligt. Ik ga nu vloeken in de kerk, maar: zelfs Charlie en Lucas, twee personages waar ook ik een godsgruwelijke hekel aan heb, kon ik prima verdragen nu. Er zit toch een soort herkenbaarheidsfactor in waardoor ik denk tijdens het kijken van "ah ja, dit voelt vertrouwd". Tuurlijk, het is gevoed door nostalgie en een permanente terugkeer van genoemde personages zou de absolute horror zijn, maar ik kijk hier liever naar dan iedere verhaallijn van slaapverwekkende Demi of Elisa.
Als ik dat vergelijk met de afleveringen die deze week op RTL4 zijn vertoond, dan is dat voor mij een verschil van dag en nacht. Voorbeeld: het fraude-verhaal van Nola en de consequenties daarv- oh nee, er zijn geen consequenties, mevrouw heeft examenfraude gepleegd en als straf mag ze naar een fucking privéschool wat 30.000 euro kost. En waarom? Omdat mama Nina gruwelde van het idéé alleen al dat haar dochter naar een school in Trochterwaard moest, waarbij Nola met zowel de trein als de bus moest reizen om er te komen. Typisch een voorbeeld van de Amsterdamse grachtengordelgedachtengang van dat zooitje schrijvers onder aanvoering van Blaadje Blanco, waarbij een bakfietsmama en -dochter een bondje smeden om papa (in dit geval Bing) te overrulen. Er zullen genoeg 16-jarigen zijn die vijf dagen in de week ettelijke kilometers moeten fietsen of reizen met het OV om bij hun middelbare school te komen, vooral in de provincie maar ook in de steden. Daarnaast: Nola doet iets strafbaars en wordt daarvoor uiteindelijk beloond want al háár eisen worden ingewilligd. Nee, lekker 'persoonlijk, herkenbaar en dichtbij' is dit weer.
Dan zet ik liever voor de zoveelste keer het eerste seizoen op. Natuurlijk is dat zo knullig en amateuristisch als maar kan en niet ieder verhaal was even realistisch, maar als een personage op z'n bek ging door een foute keuze of handeling moest die het zelf opknappen en de consequenties aanvaarden. Iets met 'Nee, het leven spaart je niet'. Kom daar nu nog eens om...
In de maandtrailler zie je iedereen in het zwart, en in Kom je bij me eten VIPS zag je het pak wat johnny op de begravenis draagt. We gaan dus WEER huilenquote:Op donderdag 25 september 2025 20:46 schreef Bpalma het volgende:
Ben benieuwd of de uitvaart van Laura er überhaupt wel komt met deze schrijvers weet je het natuurlijk nooit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben een poging gedaan. Mijn advies voor iedereen die weer even aanhaakt vanwege Laura; kijk de uitvaart niet, en laat Arnie die met haar de eeuwigheid inloopt het laatste beeld zijn. Bye GTST.'t Echte en 't ware!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door Stargazer93 op 30-09-2025 08:52:37 ]
één anekdote die niet eens uit de serie kwam. We hadden ook geen aflevering vol talking heads hoeven te zien, maar dit was wel heel karig en de toevoeging van Robert was minder dan minimaal. Goed, Laura was al lange tijd ziek, maar dan nog was meer verdriet mooi geweest.quote:Op dinsdag 30 september 2025 12:15 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Die anekdotes kwamen toch al voorbij in De Koning?
Ik vond het vooral raar dat Jessica niet op de uitvaart was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |