abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218805479
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:18 schreef Ludachrist het volgende:
Chivaz, keihard voorvechter van de vrijheid van meningsuiting die hier helemaal geen kritiek op heeft omdat de linksen nu gwpned worden is wel echt tekenend weer.
Zo trolt domrechts.
pi_218805490
Het blijkt maar dat het herkiezen van iemand die een mislukte staatgreep heeft gedaan, misschien niet zo slim was. Ik weet niet in welke wereld de Amerikaanse kiezers leven, maar dat was een funeste fout. Oliedom.

En gezien het pad dat de huidige regering bewandelt, zie ik ook niet hoe een vreedzame machtsoverdracht komt. Deze mensen gaan hun macht echt niet vrijwillig opgeven, die halen de hele trukendoos erbij om aan de macht te blijven.
pi_218805503
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:18 schreef Ludachrist het volgende:
Chivaz, keihard voorvechter van de vrijheid van meningsuiting die hier helemaal geen kritiek op heeft omdat de linksen nu gwpned worden is wel echt tekenend weer.
twitter

https://x.com/samwhite087/status/1968689363962736880
  donderdag 18 september 2025 @ 19:17:42 #254
136 V.
Like tears in rain...
pi_218805507
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:16 schreef Jojoke het volgende:
Het blijkt maar dat het herkiezen van iemand die een mislukte staatgreep heeft gedaan, misschien niet zo slim was. Ik weet niet in welke wereld de Amerikaanse kiezers leven, maar dat was een funeste fout. Oliedom.

En gezien het pad dat de huidige regering bewandelt, zie ik ook niet hoe een vreedzame machtsoverdracht komt. Deze mensen gaan hun macht echt niet vrijwillig opgeven, die halen de hele trukendoos erbij om aan de macht te blijven.
No shit, Sherlock.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218805534
Benieuwd of de makers van SouthPark er ook met gestrekt been in gaan richting Trump na het cancellen van Kimmel.
pi_218805554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:20 schreef Dutch_view het volgende:
Benieuwd of de makers van SouthPark er ook met gestrekt been in gaan richting Trump na het cancellen van Kimmel.
Kregen die niet sowieso een miljard, of ze nou gecanceld worden of niet?
pi_218805655
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Kregen die niet sowieso een miljard, of ze nou gecanceld worden of niet?
Ik weet niet precies hoe de tijdslijn is gelopen, maar volgens mij hadden ze de deal gemaakt nét nadat Trump (of diens FCC slaven) toestemming had gegeven voor de overname van Paramount door SkyDance Media.
In de aflevering daarna maakten de makers van SP Paramount uiteraard belachelijk :P
pi_218805720
quote:
Het lijkt mij een hele ingewikkelde tussenfase voor de niet-MAGA Amerikanen.

De democratie brokkelt af, maar er zijn weinig veilige plaatsen om heen te gaan. Europa kijkt de kat uit de boom, omdat we onze eigen defensie niet op orde hebben. Dat geldt voor vrijwel alle democratisch gezinde landen.

Dus dan kan je wel kritiek uitoefenen, maar als je dan een reële kans hebt dat ICE op je stoep staat om je te laten verdwijnen, dan wordt je wel voorzichtiger lijkt mij. De kans wordt helemaal groot als iedereen die niet instemt met Trump als anti-Amerikaans wordt bestempeld.

We hebben nu extreme pech dat de VS zo machtig is en dat de Amerikanen in de VS, die bereid zijn om kritisch te zijn, in geval van nood niet naar veilige oorden kunnen gaan.
  donderdag 18 september 2025 @ 19:43:37 #259
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218805890
Gelukkig kunnen we ook nog een beetje lachen:

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218805949
Trump gaf Starmer een flinke goedkeurendr klop op z'n rug toen Starmer vol op het orgel over Hamas ging. Wat best gek is zo eenzijdig, want Starmer was ooit pleitbezorger voor burgerrechten.

bron: Al Jazeera

Aan de andere kant zijn wensen rondom het bestrijden van Rusland. Dus of dit nu schaamteloze 'nemen en geven' politiek is of dat ie het echt persoonlijk meent. We zullen het helaas nooit weten.
pi_218806047
quote:
Amerika is sowieso een grote South Park:

https://youtube.com/shorts/kPbxq5ENS1A?si=8xTqd6pEYrCWMVHW
Allah Al Watan Al Malik
pi_218806179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:46 schreef Beathoven het volgende:
Trump gaf Starmer een flinke goedkeurendr klop op z'n rug toen Starmer vol op het orgel over Hamas ging. Wat best gek is zo eenzijdig, want Starmer was ooit pleitbezorger voor burgerrechten.

Aan de andere kant zijn wensen rondom het bestrijden van Rusland. Dus of dit nu schaamteloze 'nemen en geven' politiek is of dat ie het echt persoonlijk meent. We zullen het helaas nooit weten.
Ik denk dat Rutte na zijn "You're the best president ever" apps aan Trump ook even moet douchen. Dit is een vieze tijd die we moeten overleven. Onze eigen schuld voor het verkwanselen van onze defensie. Je kan geen grote bek optrekken als je van anderen afhankelijk bent.
pi_218806214
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Amerika is sowieso een grote South Park:

https://youtube.com/shorts/kPbxq5ENS1A?si=8xTqd6pEYrCWMVHW
Die man levert serieus goed camerawerk af met zijn gsm tijdens al die bizarre gebeurtenissen :D
  donderdag 18 september 2025 @ 20:02:36 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218806221
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:00 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat Rutte na zijn "You're the best president ever" apps aan Trump ook even moet douchen. Dit is een vieze tijd die we moeten overleven. Onze eigen schuld voor het verkwanselen van onze defensie. Je kan geen grote bek optrekken als je van anderen afhankelijk bent.
Totdat hij aan je deur staat.
pi_218806266
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Totdat hij aan je deur staat.
Ik denk niet dat Trump aan mijn deur staat.
pi_218806374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Pas maar op.

donderdag 18 september 2025 @ 20:13:36 #267
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218806386
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Een grote bek opzetten vind ik niet hetzelfde als zeggen wat je ervan vindt. Dit buit Trump helemaal uit en zal blijven doorgaan als mensen met hem in zee gaan. De deal die hij maakt, zal binnen mum van tijd eenzijdig worden verbroken om vervolgend te eisen dat ze weer wat anders moeten doen voor dezelfde deal.
  donderdag 18 september 2025 @ 20:15:10 #268
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218806398
pi_218806452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een grote bek opzetten vind ik niet hetzelfde als zeggen wat je ervan vindt. Dit buit Trump helemaal uit en zal blijven doorgaan als mensen met hem in zee gaan. De deal die hij maakt, zal binnen mum van tijd eenzijdig worden verbroken om vervolgend te eisen dat ze weer wat anders moeten doen voor dezelfde deal.
Deze mensen wegen met twee maten. Een grote bek opzetten is toegestaan als je zegt wat zij vinden, dan is Free Speech belangrijk. Maar als je je mening geeft en het is niet wat zij willen horen, dan (ook al ben je zo voorzichtig) trek je volgens hen een grote bek open, en moet je zwaar gestraft worden. Dat is hoe het nu werkt.
pi_218806486
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:00 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Iedereen prutst maar wat aan helaas. Wat gemist wordt is dat er een enkele westerse Christen al richting Israel vertrekt met de hoop daar een zorgelozer bestaan op te bouwen. Puur omdat Europa en met name Amerika veel geld pompen in het onderhouden van de hele betaalbare verzorgingsstaat daar.

Wat ook gemist wordt is dat Netanyahu's 'Groot Israel' droom bijna uitlijnt met die van IS.

Het is moeilijk om enige zinvolle duiding te geven aan dit tijdperk, maar wat ik 100% zeker weet is dat die hele doomsday-cults een basis vinden in wat over klimaatverandering is voorspelt door de wetenschap. Maar dat ze het wetenschapsdeel uiteraard weglaten.

En we mogen alvast de voorspelling doen dat wanneer een klimaatramp ons treft (doordat bijvoorbeeld die gletcher van Antarctica in de oceaan dondert icm alle al bestaande factoren) dat men in de hele wereld roept 'dit hadden we nooit verwacht, god dit god dat. Aan welke externe factoren kunnen we dit verwijten. Net als dat de gemiddelde wereldbewoner na 9/11 "ineens" de hele voorgeschiedenis van de aanslag in 1993 spontaan was vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 18-09-2025 20:34:38 ]
pi_218807036
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het lijkt mij een hele ingewikkelde tussenfase voor de niet-MAGA Amerikanen.

De democratie brokkelt af, maar er zijn weinig veilige plaatsen om heen te gaan. Europa kijkt de kat uit de boom, omdat we onze eigen defensie niet op orde hebben. Dat geldt voor vrijwel alle democratisch gezinde landen.

Dus dan kan je wel kritiek uitoefenen, maar als je dan een reële kans hebt dat ICE op je stoep staat om je te laten verdwijnen, dan wordt je wel voorzichtiger lijkt mij. De kans wordt helemaal groot als iedereen die niet instemt met Trump als anti-Amerikaans wordt bestempeld.

We hebben nu extreme pech dat de VS zo machtig is en dat de Amerikanen in de VS, die bereid zijn om kritisch te zijn, in geval van nood niet naar veilige oorden kunnen gaan.
Nou, ik zit hier in Portugal op een expatforum van reddit, en het aantal Amerikanen dat vragen stelt over hoe een permanente visum te kunnen krijgen is de laatste maanden explosief gestegen... :X
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218807175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:15 schreef V. het volgende:
Stukken van de congresverhoren van Patel zitten terugkijken over Epstein.
Da's me ook een partij verbijsterend. Wat is die Patel slecht. En al die Republikeinen, behalve Thomas Massie, die elke openbaarmaking van wat dan ook blokkeren.

Beschamend dat je dus niet alleen een Bondi, Patel en Bongino hebt die de bewijzen hebben gezien, en hebben besloten: ja, deze pedopresident gaan we beschermen.
Maar ook vrijwel het gehele Republikeinse smaldeel op Capitol Hill.

Geen geweten, geen ziel.
Hey, je maakt een asymptotisch ongekwalificeerde internet trol FBI directeur vanwege kritiekloze trouw aan de dear leader, wat denk je dat er dan gebeurt? Een wonder?
  donderdag 18 september 2025 @ 21:34:40 #273
136 V.
Like tears in rain...
pi_218807224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:27 schreef cynicus het volgende:

[..]
Hey, je maakt een asymptotisch ongekwalificeerde internet trol FBI directeur vanwege kritiekloze trouw aan de dear leader, wat denk je dat er dan gebeurt? Een wonder?
Ga je dat nou aan mij vragen?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218807232
quote:
Hoop wel dat zijn Oscar vriendjes zich aan uitspreken. Meryl had daar 8 jaar geleden nog leuke speech over die er medeverantwoordelijk was dat een favoriete actrice van mij genomineerd werd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218807260
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:46 schreef Beathoven het volgende:

Bah, niet Hamas. Die mogen we juist op het moment in hun strijd tegen de terroristen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Forum Admin donderdag 18 september 2025 @ 21:38:54 #276
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218807277
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:34 schreef V. het volgende:

[..]
Ga je dat nou aan mij vragen?
Hij heet niet voor niets Cynicus :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 18 september 2025 @ 21:51:33 #277
136 V.
Like tears in rain...
pi_218807397
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij heet niet voor niets Cynicus :D
Ja, maar da's wat anders dan ongeïnformeerde dombo, lijkt me.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218807867
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218808021
@Chivas

Sta je nog steeds achter Trump, nu hij steeds meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer fascistisch wordt?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218808090
Trump bekritiseren mag niet, aldus keizer Trump.

twitter

En het bijbehorende nieuwsbericht:

Trump Administration Live Updates: President Says Broadcasters Risk Losing Licenses When Hosts Criticize Him
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 18 september 2025 @ 23:31:35 #281
136 V.
Like tears in rain...
pi_218808102
quote:
5s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:16 schreef Hallojo het volgende:
@:Chivas

Sta je nog steeds achter Trump, nu hij steeds meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer en meer en meer en meer en nog een klein beetje meer en meer en meer en meer fascistisch wordt?
Is dat een retorische vraag?

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 18-09-2025 23:37:50 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218808107
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:31 schreef V. het volgende:

[..]
Is dat een retorsche vraag?
Tja, eigenlijk weet ik het antwoord wel, helaas :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218808110
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Tja, eigenlijk weet ik het antwoord wel, helaas :{
En dat antwoord luidt: Ja, maar Obama?
  donderdag 18 september 2025 @ 23:33:17 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218808113
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:31 schreef V. het volgende:

[..]
Is dat een retorsche vraag?
Een wat???
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 18 september 2025 @ 23:38:15 #285
136 V.
Like tears in rain...
pi_218808141
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Een wat???
Een typo :6
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218808143
Bekijk deze YouTube-video

ABC excluded from Trump’s UK press conference as British officials deny any link to recent clash with Australian journalist

Australia’s national broadcaster told by Downing Street that accreditation cancelled for ‘logistical reasons’ as other international outlets also denied entry

quote:
Lyons, who is reporting for Four Corners, drew the ire of the US president on Tuesday when he asked Trump how much wealthier he had become since returning to the Oval Office for his second term in January.

Trump accused the reporter of “hurting Australia” with the line of questioning.

“In my opinion, you are hurting Australia very much right now,” Trump said. “And they want to get along with me.

“You know, your leader is coming over to see me very soon. I’m going to tell him about you. You set a very bad tone. You can set a nicer tone.”

Trump subsequently told Lyons: “Quiet.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218808200
quote:
81s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:38 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]

ABC excluded from Trump’s UK press conference as British officials deny any link to recent clash with Australian journalist

Australia’s national broadcaster told by Downing Street that accreditation cancelled for ‘logistical reasons’ as other international outlets also denied entry
[..]

Kim Jong Trump.
pi_218808288
quote:
9s.gif Op donderdag 18 september 2025 16:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je kan het @:Chivaz honderdduizend keer uitleggen wat wel/niet onder censuur valt, over een tijdje komt hij met precies dezelfde (onjuiste) argumenten opnieuw vertellen dat hij altijd al gelijk had.

Buitengewoon hardleers.
Buitengewoon hypocriet ben je.
Was jij niet een groot voorstander van censuur ook al werd je er op gewezen dat het vanuit het Witte Huis kwam? Dit gelde overigens niet alleen voor Facebook maar ook voor Twitter waar Jack Dorsey ronduit heeft toegegeven dat hij onder druk werd gezet om afwijkende meningen omtrent het COVID narratief te censureren. Dat heeft als direct gevolg had dat gerespecteerde wetenschappers zich niet meer konden uitspreken.
https://www.pbs.org/newsh(...)-during-the-pandemic
Maar daar stopte het uiteraard niet, je vond het ook helemaal prima als mensen hun baan verloren of hun platform verloren als ze in het verleden iets verkeerds hadden gezegd. Je bent een volger Kijkertje, een slaaf van de media die zeer goed artikeltjes kan lezen en de daarbij horende mening per definitie onderschrijft.
Als men je vraagt om een originele gedachte loop je compleet vast, je hebt geen mening behalve de mening die je word opgelegd en als de politiek geforceerd word om een draai te maken draai je even hard mee zonder stil te staan of het wel in lijn is met je eerdere overtuigingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chivaz op 19-09-2025 00:17:37 ]
pi_218808294
Domme trollen zullen dom trollen.
pi_218808299
En hypocrieten blijven hypocriet. Tot zover AMV waar simpele zielen denken dat een ieder het geheugen heeft van een goudvis.
pi_218808310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als men je vraagt om een originele gedachte loop je compleet vast, je hebt geen mening behalve de mening die je word opgelegd en als politiek geforceerd word om een draai te maken draai je even hard mee zonder stil te staan of het wel in lijn is met je eerdere overtuigingen.
_O-
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:22:19 #292
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218808327
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218808333
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:12 schreef Chivaz het volgende:
En hypocrieten blijven hypocriet. Tot zover AMV waar simpele zielen denken dat een ieder het geheugen heeft van een goudvis.
En nu je reactie op mn eerdere reactie op je?
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:35:37 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218808360
Was ik bijbel literalist geweest, had ik er grof geld op gezet dat Donald 666 is.

Mijn goedheid wat is de VS afgegleden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:56:17 #295
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218808402
Ik weet niet of het al voorbij was gekomen, maar nu zegt Trump dat de farmers en hoteleigenaren zonder personeel zitten omdat hun personeel is weggestuurd. Dat kan niet vindt hij :') Nu denkt ie aan ze terughalen, maar dan alleen voor de boerderijen en hotels..

Met die Koreanen ook, zo kan je echt niet met mensen omgaan, terwijl meneer Dipshit niet eens een weerwoord kan verdragen.
pi_218808416
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was ik bijbel literalist geweest, had ik er grof geld op gezet dat Donald 666 is.

Mijn goedheid wat is de VS afgegleden
Helaas bieden de bookies dit niet aan ;(
Alhoewel de noteringen ondertussen al wel afgegleden zouden zijn naar iets van 1.06 of zo :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 19 september 2025 @ 01:14:55 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_218808433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:12 schreef Chivaz het volgende:
Ok, hier kon ik wel om lachen :D Goed gevonden dit.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 19 september 2025 @ 01:19:08 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218808435
We proberen nu ook al jaren aan te geven dat het op zoiets zou uitdraaien, dat kon je vanaf zijn eerste speech al zien. En als dat niet genoeg was, was zijn eerste termijn al chaos met een landvernietigend einde. Het gaat snel en het enige waar ik mij over verbaas, is dat alle grote bedrijven meteen zijn meegegaan met deze waanzin. Daarnaast schrik ik nog wel eens van het totaal afwezige congress en andere checks and balances.

Deplorables.
  vrijdag 19 september 2025 @ 01:19:33 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218808437
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 01:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Ok, hier kon ik wel om lachen :D Goed gevonden dit.
:(

;)
pi_218808491
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Buitengewoon hypocriet ben je.
Was jij niet een groot voorstander van censuur ook al werd je er op gewezen dat het vanuit het Witte Huis kwam? Dit gelde overigens niet alleen voor Facebook maar ook voor Twitter waar Jack Dorsey ronduit heeft toegegeven dat hij onder druk werd gezet om afwijkende meningen omtrent het COVID narratief te censureren. Dat heeft als direct gevolg had dat gerespecteerde wetenschappers zich niet meer konden uitspreken.
https://www.pbs.org/newsh(...)-during-the-pandemic
Maar daar stopte het uiteraard niet, je vond het ook helemaal prima als mensen hun baan verloren of hun platform verloren als ze in het verleden iets verkeerds hadden gezegd. Je bent een volger Kijkertje, een slaaf van de media die zeer goed artikeltjes kan lezen en de daarbij horende mening per definitie onderschrijft.
Als men je vraagt om een originele gedachte loop je compleet vast, je hebt geen mening behalve de mening die je word opgelegd en als de politiek geforceerd word om een draai te maken draai je even hard mee zonder stil te staan of het wel in lijn is met je eerdere overtuigingen.
Ik vermoedde al dat je het concept 'censuur' nog steeds niet begrijpt en dus het verschil niet ziet tussen twee situaties. Allemaal veel te genuanceerd. Censuur is censuur! Of zoiets simpels ...

1. Biden officials die proberen de verspreiding van misinformatie te voorkomen op social media tijdens een pandemie om het aantal doden te beperken op basis van de richtlijnen van het CDC.

2. Trump's FCC-voorzitter die dreigt (Brian Carr: 'We can do this the easy way or the hard way') met het intrekken van vergunningen/ afwijzen van een op stapel staande fusie tussen netwerken als ze de Jimmy Kimmel Show niet aanpakken vanwege satirische opmerkingen die ze te progressief/ anti-Trump vinden.

Je (zoveelste) ad hominems in mijn richting laat ik verder maar weer voor wat ze zijn. Beetje sneu wel.

Ari Melber legt het allemaal haarfijn uit met fragmenten van uitspraken van Brian Carr en Trump:

.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 19-09-2025 03:03:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')