Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
Politieke moorden in de VS sinds 1975
[ afbeelding ]
Bron is het economisch (ultra-)rechtse en door Koch gefinancierde en opgerichte Cato
https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
Ik zou het niet aanbevelen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.
En dan moet hij dood?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.
Ook 'volslagen idioten' vermoord je niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.
De 'volslagen idioot' was ongewapend en werd door een nog veel volslagener idioot om hals gebracht. Bewust. In koelen bloede. Dat is moord. Zelfs in de VS is dat strafbaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bron?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:22 schreef Hawk234 het volgende:
Het zal nog wel even doorgaan met nieuws.. nu bekend wordt dat de dader extreem rechts is.
people.comquote:Cox relayed the account of a family member, who said that during a family dinner prior to the shooting, Robinson had mentioned that Kirk was coming to Utah Valley University.
"They talked about why they didn’t like him and the viewpoints that he had,” the governor said, adding that the suspect said that "Kirk was full of hate and spreading hate."
Bekend niet inderdaad voor zover ik kan zien. Informatie (er vanuit gaande dat het dit keer wel klopt) lijkt daar tot nu toe meer op te wijzen dan links/antifa etc, maar wie weet wat er daadwerkelijk klopt. Patel als FBI director heeft al eerder zaken 'verknald' tenslotte.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
Moet je voorstellen als nu een links figuur met een naamsbekendheid als Kirk stelt dat een "patriot" maar bail moet betalen voor de schutter of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Idd Kirk en Trump... dienaren van de haat en egocentrisme
Nee, het was een man met in mijn opinie buitengewoon onhoudbare theocratische ideeën.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Het is uitkijken op sociale media. Veel speculaties weer.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
Links in Amerika wil ook niet verbinden hoor, integendeelquote:Op vrijdag 12 september 2025 20:27 schreef OMG het volgende:
Maar dat wil rechts toch? Een "oorlog"? Helemaal niks verbindends?
De foto's van een verdachte waren bekend, maar debiel rechts begon al meteen met HBCU's te bedreigen.
Candace Owens is een antisemiet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het was een man met in mijn opinie buitengewoon onhoudbare theocratische ideeën.
Dat hele 'haat-verhaal' doet het vooral goed bij mensen die zelf bol staan van haat en waarschijnlijk deze moord enorm toejuichen.
Het is kennelijk erg moeilijk om mensen aan te spreken op zaken die ze écht verkondigen - zoals bij Kirk, met wiens geestverwanten ik al jaren overhoop lig - en makkelijker om gewoon weer met het nazi-label te gaan stickeren.
Thomas Sowell en Candace Owen, Afro-Amerikanen, roepen hetzelfde als Kirk. Zijn dat ook nazi's? Nee, het zijn mensen die het frame van Goldwater-Republikanisme geloven, en DAAR moet je ze op aanpakken.
Polarisatie, erg he...?
Je kunt pas weer gaan verbinden wanneer Trump en zijn hielenlikkers achter de tralies zitten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Links in Amerika wil ook niet verbinden hoor, integendeel
Candace Owen is vooral onbelezen, met haar achterlijke 'democratic plantation'-gelul.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Candace Owens is een antisemiet.
Zwarte migrantenfamilie, haat Joden, hallo Etto, wakker worden! Je zet de verkeerde langspeelplaat op.
Onzin.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Links in Amerika wil ook niet verbinden hoor, integendeel
Zolang links Amerika gevoed wordt door dat DEI en woke gekloot zijn ze echt niet uit op verbinding.quote:
Toch gaat de media hier al aardig de kant uit dat hij linksig was.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Precies dat jah. Alleen ze hadden 1 verschil van denken. Waar Trump alles over de epstein files in de doofpot probeerde te gooien was Charlie heel anders met de Epstein files bezig.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
people.com
Groypers zijn blanke nationalisten die Nick Fuentes volgen. Uitgesproken racist en holocaust ontkenner, hadden problemen met Kirk en co omdat deze niet conservatief genoeg was.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:00 schreef V. het volgende:
[..]
Toch gaat de media hier al aardig de kant uit dat hij linksig was.
Nog nooit gehoord van groypers...
Ik weet wat groypers zijn. Ik had het over de media.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:38 schreef kipknots het volgende:
[..]
Groypers zijn blanke nationalisten die Nick Fuentes volgen. Uitgesproken racist en holocaust ontkenner, hadden problemen met Kirk en co omdat deze niet conservatief genoeg was.
Nogal een fringe groepje dat vooral online zit, al had Fuentes nog wel klaar gespeeld om ergens in de afgelopen campagne bij Trump aan tafel te belanden.
Zijn verder erg online gericht en gebruiken vaak memes. Dat zou deel van de teksten op de kogels verklaren.
Sorry, las het verkeerd. Alsnog, zullen heel wat mensen zijn die de term niet kennen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:43 schreef V. het volgende:
[..]
Ik weet wat groypers zijn. Ik had het over de media.
Volstrekt irrelevant.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:56 schreef OMG het volgende:
Vertel eens, hoeveel Joe Schmoes hebben hun laagbetaalde baantjes in West-Virginia naar niet-blanken zien gaan?
"Gun loving Trump supporter": https://www.thecanary.co/trending/2025/09/12/charlie-kirk-suspect-is-a-gun-loving-trump-supporter/quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Hoeveel Etto? Kom op, je kan het.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volstrekt irrelevant.
Waarom zoek je zo graag naar racisme?
Daar GAAT DEI niet over. Dat gaat over het aanpraten van mensen dat ze vanwege hun afkomst en onveranderlijke eigenschappen privileges dan wel achterstanden hebben, en op basis daarvan zich moeten schikken in de dader of slachtofferrol.quote:
Waarom probeer je dit soort zaken te ontkennen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volstrekt irrelevant.
Waarom zoek je zo graag naar racisme?
Maar dat heeft die Joe Schmoe dus wel. Dankzij zaken als DEI is waarom blanke vrouwen het ook redelijk goed hebben op de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar GAAT DEI niet over. Dat gaat over het aanpraten van mensen dat ze vanwege hun afkomst en onveranderlijke eigenschappen privileges dan wel achterstanden hebben, en op basis daarvan zich moeten schikken in de dader of slachtofferrol.
Ofwel, dat heeft niets van doen met banen in West-Virginia, dat heeft te maken met het verkondigen dat arme Joe Schmoe aldaar het allemaal niet zo moeilijk heeft en niet zo moet zeuren omdat hij wegens zijn huidskleur privileges heeft.
DAT is waarom een complete randdebiel als Trump uberhaupt groot heeft kunnen worden. Allerlei mensen maar aanwrijven dat ze een collectieve erfschuld in te lossen hebben, 'onbewust' maar liever bewust racistisch zijn, en natuurlijk homofoob en intolerant, en in wezen geheel niet deugen totdat ze een 'bewustwordingstraining' ondergaan en hun Kaïnsteken accepteren.
Ik noem Owens vooral dom. Al een tijdje. Haar 'lezing' over Lyndon Baines Johnson en de 'democratic plantation' is wel het summum van historische onbelezenheid. Croft ze.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:47 schreef kipknots het volgende:
[..]
Waarom probeer je dit soort zaken te ontkennen?
Candace Owens is bijvoorbeeld al een tijdje anti-semitische complottheorieen aan het verspreiden. Ontkent delen van de holocaust, etc. Hoezo kan je haar dan geen anti-semiet noemen?
En Kirk host (en prijst) op zijn show dan weer Steve Sailer, oprichter van het 'Human Biodiversity Institute'. Gewoon een ouderwets eugebist.
Joe Schmoe heeft privileges?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:48 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar dat heeft die Joe Schmoe dus wel. Dankzij zaken als DEI is waarom blanke vrouwen het ook redelijk goed hebben op de arbeidsmarkt.
Dat jij iedere keer doorschiet naar huidskleur is toch echt jouw probleem.
Je kan ook dom EN anti-semiet zijn. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik noem Owens vooral dom. Al een tijdje. Croft ze.
Als ik haar dom noem, ben ik dan racist? Owens is namelijk zwart.
Valt DEI daar ook onder?quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:55 schreef kipknots het volgende:
[..]
Je kan ook dom EN anti-semiet zijn. Het een sluit het ander niet uit.
Verder, waarom zou ik je daarom racistisch noemen? Dat doe ik hoogstens als mensen rassen theorieen verspreiden of zaken als een 'great replacement theory' aanhangen.
Nee, tuurlijk niet. DEI zegt niet dat de ene groep bv door hun genen dommer id dan de ander. Enkel dat sommige groepen historisch achtergesteld zijn.quote:
Hij leeft ook nog, hij kan gewoon wat random dingen verklaren voor de lolz.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt toch een vrij lastig verhaal voor Trump en co om dit als een kogel van woke-links te gaan framen, maar ze zullen het natuurlijk gewoon gaan doen.
Nee, DEI zegt vooral dat je huidskleur een indicatie is of je dader of slachtoffer bent in een 'systeem'.quote:Op zaterdag 13 september 2025 00:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. DEI zegt niet dat de ene groep bv door hun genen dommer id dan de ander. Enkel dat sommige groepen historisch achtergesteld zijn.
Persoonlijk zou ik voorstander zijn om dit soort initiatieven meer te richten op socio-economische klassen overigens. Bv rekening houden bij toegang tot universiteiten dat in armere gebieden vaak minder geld is voor goede lagere/middelbare scholen.
Verder moet de Trump administratie er zijn mond over houden. Je kan er geen commentaar op geven als je zelf de meest incapabele, ondergekwalificeerde zootje prutsers aanstelt.
Liever een Roosevelt dan, maar ieder z'n ding.quote:
Dat je zelf niet inziet hoe toxisch dit soort wartaal is, is waarom die polarisering nooit zal eindigen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
people.com
Nee joh. Genoeg redenen om ongewapende medemensen dood te schieten hoor. Bin Laden zat in zijn slaapkamer, geloof ik. Heydrich was een ritje aan het maken (maar ja, die had wel een pistool op zak, dus okay).quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou het niet aanbevelen.
Het doodschieten van een ongewapende medemens is per definitie diep verachtelijk.
Of dader of slachtoffer nu links of rechts angehaucht zijn, doet helemaal niet ter zake.
quote:De Groypers zijn een Amerikaanse groep alt-right, blanke nationalistische en christelijke nationalistische activisten onder leiding van Nick Fuentes. Leden van de groep hebben geprobeerd de alt-right politiek te introduceren in het mainstream Amerikaans conservatisme en namen deel aan de bestorming van het Amerikaanse Capitool in 2021 en de voorafgaande protesten. Ze hebben andere conservatieve groepen en individuen op de korrel genomen die zij als te gematigd en onvoldoende nationalistisch beschouwen.[1][2] De Groyper-beweging is beschreven als blank-nationalistisch, homofoob, nativistisch, fascistisch, seksistisch, antisemitisch en als een poging om de afnemende Alt-right-beweging een nieuw imago te geven.[3][4][5]
Groypers zijn een los gedefinieerde groep volgelingen en fans van Fuentes.[6] Na hem is er geen duidelijke tweede in de Groyper-hiërarchie. Groypers zijn vernoemd naar een cartoon-amfibie met de naam Groyper, een variant van de internetmeme Pepe the Frog. In februari 2021 splitste de Groyper-beweging zich tussen Fuentes en Patrick Casey uit angst voor infiltratie door federale informanten en doxing op de America First Political Action Conference van 2021, georganiseerd door Fuentes. Jaden McNeil van America First Students sloot zich aan ter ondersteuning van Fuentes' conferentie en beschuldigde Casey van ontrouw aan Fuentes.[7][8] In mei 2022 distantieerde McNeil zich van Fuentes in een "interpersoonlijke botsing van ego's" na een conflict over zijn voormalige positie als penningmeester van Fuentes' America First Foundation.[9]
quote:Groyper-oorlog
In het najaar van 2019 lanceerde Charlie Kirk een spreektour op hogescholen met zijn organisatie Turning Point USA met de titel "Culture War", met zichzelf en gasten zoals Rand Paul, Donald Trump Jr., Kimberly Guilfoyle, Lara Trump en Dan Crenshaw. Als vergelding voor het ontslag van St. Clair en het Politicon-incident begon Fuentes een campagne op sociale media waarin hij zijn volgers vroeg om naar Kirks evenementen te gaan en provocerende en controversiële suggestieve vragen te stellen over zijn standpunten over immigratie, Israël en LGBT-rechten om Kirk te ontmaskeren als een "nep-conservatief". Tijdens een Culture War-evenement georganiseerd door de Ohio State University op 29 oktober, werden 11 van de 14 vragen gesteld door Groypers.[11] Daar waren vragen bij zoals: "Kun je bewijzen dat onze witte Europese idealen zullen worden gehandhaafd als het land niet langer bestaat uit witte Europese afstammelingen?" Ze vroegen Kirks co-host Rob Smith, een homoseksuele, zwarte veteraan van de Irakoorlog: "Hoe helpt anale seks ons de cultuuroorlog te winnen?"[15] Fuentes' sociale media-campagne tegen Charlie Kirk werd bekend als de "Groyper Wars".[3][16] Kirk, Smith en anderen bij Turning Point USA, waaronder Benny Johnson, begonnen de vraagstellers "blanke suprematisten" en "antisemieten" te noemen.[14][17]
Een ander evenement van Turning Point USA dat de Groypers op het oog hadden, was een promotie-evenement voor het boek Triggered van Donald Trump Jr., met Trump, Kirk en Guilfoyle aan de Universiteit van Californië in Los Angeles in november 2019. Om verdere vragen van Fuentes' volgers te voorkomen werd aangekondigd dat het vraag-en-antwoordgedeelte van het evenement zou worden geannuleerd, wat leidde tot gejoel en boegeroep van het overwegend pro-Trump-publiek.[18] De verstoringen dwongen het evenement, dat oorspronkelijk twee uur zou duren, te stoppen na 30 minuten.[19][20][6]
Blanke vrouwen. Da's de groep die het meest heeft geprofiteerd van DEI en affirmative action. En ook een groep waardoor de VS met Trump zit opgescheept.quote:Op zaterdag 13 september 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, DEI zegt vooral dat je huidskleur een indicatie is of je dader of slachtoffer bent in een 'systeem'.
Van mij had Bin Laden ook niet doodgeschoten hoeven te worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 02:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee joh. Genoeg redenen om ongewapende medemensen dood te schieten hoor. Bin Laden zat in zijn slaapkamer, geloof ik. Heydrich was een ritje aan het maken (maar ja, die had wel een pistool op zak, dus okay).
Ik denk dat het juist andersom is. Ik denk dat er nu miljoenen Tyler Robinsons gecreeerd zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
Bij Fox News:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lyokzb5yza2a
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lyolszrxzp2r
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyoln6dpok25
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lyolp6o6qc23
[ afbeelding ]
Zeggen dat racisme zorgt voor achterstand - dat is geen racisme.quote:Op zaterdag 13 september 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, DEI zegt vooral dat je huidskleur een indicatie is of je dader of slachtoffer bent in een 'systeem'.
Etto geeft onze olicharchen even een grote knuffel met zijn conclusie. Ja Etto, Trump en woke.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump en Woke hebben de VS verkloot.
En als we niet uitkijken krijgen we dat extremitisch 'mijn politieke affiliteit is mijn raison d'etre' ook hier
Dat werkt in elk geval lekker verbindend.quote:Op zaterdag 13 september 2025 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
Bij Fox News:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lyokzb5yza2a
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lyolszrxzp2r
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyoln6dpok25
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lyolp6o6qc23
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben ze ook nog andere talking points.quote:Op zaterdag 13 september 2025 06:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat werkt in elk geval lekker verbindend.
Als FOX een beetje representatief is voor hoe MAGA denkt staat die snelkookpan echt op ontploffen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze ook nog andere talking points.
https://www.mediamatters.(...)rimes-just-kill-them
https://rollcall.com/fact(...)n-september-11-2025/quote:"...And together, we will go forward as one people with one heart, one faith, one flag and one glorious destiny under Almighty God. May God bless the memories of those who died and the heroes who fought and the soldiers who still stand watch..."
Dat ontslaan is al dubieus, maar ze wordt nota bene zelfs vervolgd door het openbaar ministerie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:28 schreef kipknots het volgende:
Je weet nog dat Trump Cook van de federal reserve probeert te ontslaan vanwdge belastingfraude?
Ze heeft dus gewoon de regels gevolgd en het tweede huis als vakantiehuis geregistreerd.
https://www.reuters.com/w(...)nts-show-2025-09-12/
Wat klopt er niet aan wat hij zegt?quote:Op zaterdag 13 september 2025 02:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je zelf niet inziet hoe toxisch dit soort wartaal is, is waarom die polarisering nooit zal eindigen.
Zijn oma zei o.a. dat hij full on maga is.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef Refragmental het volgende:
Welk bewijs is er dat de schutter een "groyper" is? Ik kan het enkel herleiden tot 1 tweet van iemand die zegt dat gehoord te hebben.
Ik zie ook tweets dat vrienden hem de enige linkse persoon in zn familie noemen. Zeggen dat zijn volledige familie maga is en dus hij per definitie ook is overigens het domste wat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Reddit staat vol met verhalen van liberals die zich afzetten tegen hun maga familie.
Er zijn furry foto's van hem, ook iets wat vooral in linkse kringen gebeurt. Droeg een Halloween costume waarin hij trump mockt. Was volgens andere tweets weer flink actief op antifa discords.
Er is meer "bewijs" dat het een geradicaliseerd links persoon betreft dan een groyper.
Maar we moeten allemaal erkennen dat het beetje bewijs wat er is aan beide kanten flinterdun is.
Bron?quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:06 schreef V. het volgende:
[..]
Zijn oma zei o.a. dat hij full on maga is.
En zijn moeder postte een foto waarin hij voor Halloween een groyper-meme nadoet.
Heel gewoon voor een linkse activist.
Natuurlijk is hij een geradicaliseerd links, dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef Refragmental het volgende:
Welk bewijs is er dat de schutter een "groyper" is? Ik kan het enkel herleiden tot 1 tweet van iemand die zegt dat gehoord te hebben.
Ik zie ook tweets dat vrienden hem de enige linkse persoon in zn familie noemen. Zeggen dat zijn volledige familie maga is en dus hij per definitie ook is overigens het domste wat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Reddit staat vol met verhalen van liberals die zich afzetten tegen hun maga familie.
Er zijn furry foto's van hem, ook iets wat vooral in linkse kringen gebeurt. Droeg een Halloween costume waarin hij trump mockt. Was volgens andere tweets weer flink actief op antifa discords.
Er is meer "bewijs" dat het een geradicaliseerd links persoon betreft dan een groyper.
Maar we moeten allemaal erkennen dat het beetje bewijs wat er is aan beide kanten flinterdun is.
Ik vind het echt onvoorstelbaar hoeveel er al langdurig gesloopt is in de afgelopen maanden. Er gaan meerdere presidentstermijnen nodig zijn om alle schade te herstellen, voor zover dat al mogelijk is in sommige gevallen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:24 schreef Basp1 het volgende:
Amerika gaat het schoonste land te wereld worden.![]()
Men stopt gewoon de vervuiling te meten.![]()
E.P.A. To Stop Collecting Emissions Data From Polluters
Er zijn vooral veel theorieën, geen van allen bevestigd. Van de FBI hoeven we niet veel te verwachten, aangezien die hele goegemeente roept dat hij extreem-links is. Het is ook eigenlijk niet zo relevant als het een loner is, zijn daden als persoon zijn niet representatief voor links of rechts.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef Refragmental het volgende:
Wat daarentegen dan wel weer representatief was, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk isquote:Op zaterdag 13 september 2025 09:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er zijn vooral veel theorieën, geen van allen bevestigd. Van de FBI hoeven we niet veel te verwachten, aangezien die hele goegemeente roept dat hij extreem-links is. Het is ook eigenlijk niet zo relevant als het een loner is, zijn daden als persoon zijn niet representatief voor links of rechts.
Zeker, dat was belachelijk. Gejuich van een groep op links en oproepen tot oorlog op rechts. Beide kanten hebben zich van hun slechtste kant laten zien, met de president als opperopruier voorop.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat daarentegen dan wel weer representatief was, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk is
Eensquote:Op zaterdag 13 september 2025 09:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zeker, dat was belachelijk. Gejuich van een groep op links en oproepen tot oorlog op rechts. Beide kanten hebben zich van hun slechtste kant laten zien, met de president als opperopruier voorop.
Hij was blijkbaar wel degene die de EPA die nu uitgekleed wordt opgericht heeft. Tenminste nog 1 rechtschapen ding ooit gedaan voor het volk.quote:
Al zegt ie de meest ongure dingen... (wat ie ook deed wat mij betreft) je vermoord niet iemand om een mening. Punt. Geen mitsen en maaren.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:39 schreef Barbusse het volgende:
(Politieke) moord is nooit goed te praten. Maar om nu te beweren dat Kirk slechts een fatsoenlijke debater was met een mening op het rechtse spectrum gaat wel erg ver hoor
Natuurlijk is hij niet extreem links. Dat extreemrechtse milieu om hem heen heeft nogal een motief om hem links af te schilderen he. Dat noemen we nou je straatje schoonvegen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij een geradicaliseerd links, dat valt moeilijk te ontkennen.
Kirk was controversieelquote:Op zaterdag 13 september 2025 09:39 schreef Barbusse het volgende:
(Politieke) moord is nooit goed te praten. Maar om nu te beweren dat Kirk slechts een fatsoenlijke debater was met een mening op het rechtse spectrum gaat wel erg ver hoor
MAGA-media:quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij niet extreem links. Dat extreemrechtse milieu om hem heen heeft nogal een motief om hem links af te schilderen he. Dat noemen we nou je straatje schoonvegen.
Enerzijds komt het MAGA goed uit omdat men nu handenwrijvend toekijkt naar onrusten die men hoopt dat er gaan ontstaan.quote:
Reddit staat vol met extreem linkse antifa figuren die zich hebben afgezet tegen hun maga ouders/familie. Doe nou niet alsof dat zoiets ongehoords isquote:Op zaterdag 13 september 2025 09:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij niet extreem links. Dat extreemrechtse milieu om hem heen heeft nogal een motief om hem links af te schilderen he. Dat noemen we nou je straatje schoonvegen.
Ah, randoms op internet. NEt als rechtse randoms op internet stonden te juichen bij een coup waar dooien vielen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat daarentegen dan wel weer representatief was, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk is
Nee, dat was/is het ook niet. En wáárom dat gepolariseer de hele tijd?quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Oh, nu doen randoms er niet meer toe. Die memo had ik nog niet gekregen. Natuurlijk toen letterlijke random nazi's zich uitspraken voor Trump deed het er nog wel toe. My bad.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ah, randoms op internet. NEt als rechtse randoms op internet stonden te juichen bij een coup waar dooien vielen.
Zoals altijd moet je je focussen op de reacties van politici en de GOP is heel wat extremer in hun uitspraken en olie op het vuur gooien dan de democraten. Keer op keer.
Of de media. Holy shit, als je ziet wat er aan vuilspuiterij op Fox momenteel voorbij komt
Vooral berecht, en niet zoals Trump nu doet alvast zeggen dat hij schuldig is en ze de doodstraf willen. Dat is niet aan Trump, maar aan een rechter.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat was/is het ook niet. En wáárom dat gepolariseer de hele tijd?
De overgrote meerderheid (aan álle kanten) is het er gewoon volmondig over eens dat deze moord (en elke moord) adsoluut verwerpelijk is. En dat de dader opgepakt en berecht dient te worden.
Juist... moorden is fout, heel fout...quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Al zegt ie de meest ongure dingen... (wat ie ook deed wat mij betreft) je vermoord niet iemand om een mening. Punt. Geen mitsen en maaren.
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat was/is het ook niet. En wáárom dat gepolariseer de hele tijd?
De overgrote meerderheid (aan álle kanten) is het er gewoon volmondig over eens dat deze moord (en elke moord) absoluut verwerpelijk is. En dat de dader opgepakt en berecht dient te worden.
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop johquote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.
Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.
Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
Je bedoelt dit toch sarcastisch ?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.
Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.
Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop joh
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt dit toch sarcastisch ?
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.quote:
Als je de stukjes op de FP van de eigenaar van het hele zooitje hier leest was het ook slechts een kwestie van tijd.quote:
Je realiseert je dat de oproepen tot ‘oorlog’ van MAGA-rechts komen hè? En dat de president zelf aanslagen op democraten goedpraatte? En dat Kirk opriep om de moordenaars op Hortman vrij te laten/bail te betalen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.
Er is jarenlang gewaarschuwd dat cancelculture tegen ze gebruikt zou worden, mensen die onschuldige tweets plaatsten werden vervolgd en opgejaagd. Zie hier het resultaat. Ik kan er alleen maar om lachen. Weg met dat tuig. What goes around comes around.
Volk dat juicht omdat iemand met een andere mening vermoord is heeft geen plaats in een democratie of republiek waar het debat een belangrijk recht is.
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat een groep mensen veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.
Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
Ga jij nu ook beginnen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.
Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:
Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet
Niet iedereen hoeft alles van me te weten, en als ik op een forum medefetisjisten zoek die net als ik graag my little ponies in hun reet stoppen hoeft het helemaal niet aan de grote klok dat ik rozeponylover123 ben.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.
Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
quote:
Ik probeerde een voorbeeld te geven maar het kwam er niet helemaal lekker uit, excuus.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.
Okee.... je bedoelt dus een heksenjacht ontketenen. Mensen die goede vriendjes met een nazi zijn ... ook verketteren tot nazi.... en vervolgen. Bedoel je in de gevangenis zetten enzo ?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?
Dat wordt hier in dit topic overigens al jarenlang geroepen... waarom zou het nu opeens niet meer gelden?
Goed punt. Publiekelijk onder je eigen naam je meningen uiten kan pas echt in een maatschappij waarin die meningen ook geaccepteerd worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.
Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:48 schreef IndoorKite het volgende:
"Een mening" kan heel krachtig zijn met grote gevolgen in de werkelijkheid.
Niet zolang geleden hebben Amerikanen een bootje vol met mensen "vermoord" (gedood zonder proces) omdat ze van mening waren dat het buitenlandse criminelen waren en dat zij dus het recht hadden om die mensen dan maar dood te schieten.
En genoeg fokkers in dat topic die dat maar toejuichen omdat dat "bijna zeker gewoon drugscriminelen" waren. Toen was het wel OK om blij te zijn dat mensen dood zijn geschoten op basis van slechts een opvatting.
Haatzaaien gebeurt ook via het uiten van "meningen".
Dus ik vind het ook heel naïef om te doen alsof "een mening" heel onschuldig is dat nooit (bijdraagt aan) ernstige gevolgen kan hebben voor mensen.
Zelf geen fysieke actie ondernemen terwijl je wel aan de zijlijn haat zit te zaaien maakt je niet onschuldig. Je draagt bij aan het probleem om haat jegens bepaalde mensen te creëren of in stand te houden.
The pen is mightier than the sword.
En wat doet een pen? Ook meningen op papier zetten.
Charlie Kirk was wel degelijk iemand die veel haat heeft gezaaid. En dat is natuurlijk relatief, want wat voor sommigen "de waarheid" is, is voor anderen weer niets meer dan "haat" zonder feitelijke basis. Maar je gaat nu niet ontkennen dat Charlie Kirk op zijn manier meer haat heeft lopen zaaien dan de gemiddelde persoon, bewust of onbewust. En dat kan serieuze gevolgen hebben.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef Refragmental het volgende:
Hoe poëtischquote:Op zaterdag 13 september 2025 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.
De beste president die Amerika nooit heeft gehad.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.
Good guys:
[ x ]
Bad guys:
[ x ]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op Twitter van zijn moeder:
[ afbeelding ]
Grok:
[ afbeelding ]
Het is daar toch nooit fatsoenlijk geweest?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Klopt, check de FP maar eens anno 2025
En die drie strepen, Adidas. Nogmaals, het hoeft niet zo te zijn, maar het valt op dat ze alleen hebben gezegd 'hij werd politieker' en als ie meer 'woke' was geworden dan was dat het verhaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.
(Ben niet deskundig, dit is wat ik voorbij zie komen).
[ x ]
Eens dat het walgelijk is, maar 'mensen niet meer in je samenleving hebben' is op geen enkele manier onrealistisch. Die lossen niet ineens op of zo en eten ook gewoon voedsel. Net als het beleid nu in de VS, daar worden hele bosjes mensen straks dakloos gejaagd en als ze dan dakloos zijn worden ze bijna overal weggestuurd. Ook die zijn altijd ergens op een plek, ook al wil men ze niet in de maatschappij.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.
Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.
Good guys:
[ x ]
De boodschap en denkbeelden van Sanders heb ik altijd weten te waarderen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!
Fijn dat je hem nu eindelijk wel weet te waarderen. Wat mij betreft had hij moeten winnen in 2016, zaten we nu niet met al deze shit, maarja onverkiezbare hillary moest en zou naar voren geschoven worden.
Erg rechts != nazi...quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.
Is ook nooit goedquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lynlwxpjf22r
Voor iedereen die het zich afvroeg: Trump is alweer over Charlie heen
Charlie's dood was even handig voor de aandacht en de clicks maar er moet een ballroom gebouwd worden...
Oja, op die fiets. Ik ken geen ene Nazi, nee.quote:
Zijn reactie is verder ook niet erg of problematisch, maar vooral heel erg grappig.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is ook nooit goed
Als ie er een week lang in zou hangen dan wordt ie beschuldigt van het uitmelken van zn dood
De doelgroep van ON bestaat dan ook vooral uit mensen die hun medicatie kwijt zijn. Die kun je makkelijk boos maken en geld uit de zakken kloppen. Oa Raisa voorop...misschien kan ze straks dat gewenste vakantiehuisje in Florida betalenquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Bij Ongehoord NL blijven ze verkondigen dat de 'kogel van links' kwam. Deze post is van twee uur geleden.
Dit bevestigt 1 ding voor mij. Trump geeft alleen om Trump. De club om hem heen zijn useful idiots voor hem die aandacht voor hem genereren.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is ook nooit goed
Als ie er een week lang in zou hangen dan wordt ie beschuldigt van het uitmelken van zn dood
Of het gewapend verzet in Amerika is dat voor...quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:02 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zie hem een van de volgende MAGA-kandidaten worden. Trump is het voorprogramma.
Ik denk dat niemand met een gezond verstand daar ooit aan heeft getwijfeld.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:03 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dit bevestigt 1 ding voor mij. Trump geeft alleen om Trump. De club om hem heen zijn useful idiots voor hem die aandacht voor hem genereren.
Het was "goed" geweest als hij gepast en respectvol had gereageerd vanuit verbinding en vanuit kalmte...dus nee, hij kan het idd nooit "goed" doen want Trump is alleen in staat om "goed" te doen wat goed is voor Trump
De volgende verkiezingen worden sowieso een drama, ongeacht de uitslag. Winnen de Democraten, dan krijg je Capitoolbestorming 2.0. Winnen de Republikeinen, dan is dat ongetwijfeld met een Trump 2.0. Dat wil zeggen: een MAGA'er mét een IQ. Vance of zo. Dan is de kans ineens heel groot dat dat land definitief verandert in een totalitaire staat.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:02 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zie hem een van de volgende MAGA-kandidaten worden. Trump is het voorprogramma.
Trump is een mongool, maar dit kun je hem toch niet aanrekenen. Het leven van een president gaat ook gewoon door.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lynlwxpjf22r
Voor iedereen die het zich afvroeg: Trump is alweer over Charlie heen
Charlie's dood was even handig voor de aandacht en de clicks maar er moet een ballroom gebouwd worden...
En bedoel je dan dit met gezond verstand? Er is inmiddels zelfs een lijst, door MAGA-aanhangers gemaakt, waarin je zogenaamd mensen kunt vinden (tot aan adres aan toe) die zouden hebben staan juichen om de dood van Kirk. Doxen. En dat is vragen om Judge Dredds, maar dan niet in functie..quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Reagan er geen trek in heeft. De hele situatie laat hem koud.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De volgende verkiezingen worden sowieso een drama, ongeacht de uitslag. Winnen de Democraten, dan krijg je Capitoolbestorming 2.0. Winnen de Republikeinen, dan is dat ongetwijfeld met een Trump 2.0. Dat wil zeggen: een MAGA'er mét een IQ. Vance of zo. Dan is de kans ineens heel groot dat dat land definitief verandert in een totalitaire staat.
De enige kans op een soort van de-escalatie is de winst van een ouderwetse Republikein. Een Bush of een Reagan. Zoiets. Maar de kans op zo'n kandidaat alleen al lijkt me nihil.
Freedom of speech is not freedom of consequences. Iets wat hier jarenlang geroepen wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En bedoel je dan dit met gezond verstand? Er is inmiddels zelfs een lijst, door MAGA-aanhangers gemaakt, waarin je zogenaamd mensen kunt vinden (tot aan adres aan toe) die zouden hebben staan juichen om de dood van Kirk. Doxen. En dat is vragen om Judge Dredds, maar dan niet in functie..
Ben je sowieso voor legalisering van doxing, of alleen in dit geval?quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:19 schreef Refragmental het volgende:
Ik heb er geen problemen mee dat deze mensen gedoxed worden en hun baan verliezen.
Je bent dus woke.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Freedom of speech is not freedom of consequences. Iets wat hier jarenlang geroepen wordt.
Ik heb er geen problemen mee dat deze mensen gedoxed worden en hun baan verliezen. Is tenslotte iets wat door de andere kant op mensen werd toegepast die durfden te zeggen dat er maar 2 genders zijn enzo. Deze doos van pandora is zelf opengetrokken door links en hun cancelculture.
Ik trek de lijn echter wel bij geweld... ook deze mensen zouden niet vermoord moeten worden vanwege hun mening.
Radicaal van mij he?
https://thelefthook.subst(...)son?utm_medium=emailquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op Twitter van zijn moeder:
[ afbeelding ]
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het verhaal meteen is, maar die groep heeft de oorlog verklaard aan Kirk, al jaren geleden. Ik zie overal mensen alsnog framen dat ie democraat zou zijn, maar als dat naar voren zou komen na praten met zijn vader, was dat meteen overgenomen door Trump en co, terwijl heel veel in die kliek van 'war on the left' naar 'we have to pray for Tyler zijn gegaan.
Grok:
[ afbeelding ]
Die man kende ik nog niet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:23 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
https://thelefthook.subst(...)son?utm_medium=email
De immer interessante Wajahat Ali...
quote:https://nl.wikipedia.org/wiki/Bella_ciao
Gebruik door andere ideologieën
Het lied belandde ook op de playlist van een totaal verschillende ideologie, die van de Groypers, een losse groep Amerikaanse blank-nationalistische activisten en volgelingen van Nick Fuentes, tijdens hun Groyper Wars-vete met Charlie Kirk en diens Turning Point USA.[4]
Hij is wel uitgesproken left leaning maar slaat wmb vrijwel altijd de spijker op zijn kop. Soms stevig, maar altijd beredeneerd vanuit feiten en onderzoek.quote:
quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:05 schreef ExTec het volgende:
Weer aardig wat winning, de afgelopen dagen.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 september 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
VS laat Zuid-Koreaanse Hyundai-medewerkers vrij - https://nos.nl/l/2582000
Aanbod om (tijdelijk) in de VS te blijven om Amerikaanse werknemers op te leiden. Na ze allemaal opgepakt te hebben
Tjeee je ziet niet dat je generaliseert?quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:19 schreef Refragmental het volgende:
Deze doos van pandora is zelf opengetrokken door links en hun cancelculture.
What could go wrong?quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
Legale doxxing samen met het 2e amendement, dat lijkt me toch wel een gouden combinatie.
Kans dat er nog veel fabrieken naar USA verhuisd gaan worden is hiermee ook wel verkeken.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:05 schreef ExTec het volgende:
Weer aardig wat winning, de afgelopen dagen.
[ afbeelding ]
Ik zou een salarisverhoging van minimaal 300% geeist hebbenquote:Op zaterdag 13 september 2025 14:46 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Kans dat er nog veel fabrieken naar USA verhuisd gaan worden is hiermee ook wel verkeken.
Ook goed dat ze niet zijn ingegaan op het belachelijke aanbod om Amerikanen te gaan trainenwat een armoede zeg.
https://www.nu.nl/spannin(...)lie-vaarwelzegt.htmlquote:Trump wil Rusland pas sancties opleggen als NAVO Russische olie vaarwelzegt
Pas als alle NAVO-lidstaten stoppen met Russische olie inkopen, is de VS bereid om Rusland "zware" nieuwe sancties op te leggen. "Ik sta klaar als jullie er klaar voor zijn", schrijft de Amerikaanse president Donald Trump.
Dat meerdere lidstaten van de NAVO nog olie uit Rusland kopen "verzwakt de onderhandelingspositie van het blok aanzienlijk", schrijft Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. Hij zegt daarom pas met nieuwe sancties te komen als NAVO-landen daarmee ophouden.
Onder meer Hongarije en Slowakije voeren nog Russische olie in. Via Turkije stroomt ook nog steeds Russisch gas de EU binnen. Volgens nieuwssite POLITICO is het volume wel twee derde kleiner dan voor de oorlog. Turkije importeert zelf ook gas uit Rusland.
Als NAVO-landen ook nog eens tarieven van 50 tot 100 procent tegen China invoeren, helpt dat volgens Trump om de oorlog in Oekraïne te beëindigen. "China heeft een sterke controle over Rusland. Deze krachtige tarieven zullen die macht beperken", schrijft de president.
In een rommelig bericht met veel hoofdletters en zijsprongen schrijft Trump dat het conflict in Oekraïne een oorlog "van Biden en Zelensky" is. De Russische president Vladimir Poetin, die de invasie is begonnen, noemt hij niet. Trump zegt "alleen te willen helpen" en roept NAVO-lidstaten op "zijn tijd en geld niet te verspillen".
Eind juli stelde de Amerikaanse president nog een strenge deadline: als Rusland niet binnen twee weken een staakt-het-vuren zou afspreken, zou de VS zware heffingen invoeren. Maar na een top tussen Trump en Poetin in Alaska leek dat dreigement van tafel. Volgens experts was Poetin daarom de winnaar van de top in augustus.
Dus: VS koopt straks nog olie uit Rusland - “Ja, ik had toch gezegd als alle NAVO leden stoppen?”quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)lie-vaarwelzegt.html
Bijzonder weer allemaal..
Nazi’s will be nazi’s. En polderkleifascisten als Refragmental doen vrolijk met hen mee.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is trouwens wel enorm zorgwekkend. Wie de dader was en waar hij voor stond doet er voor de radicaal rechtse horde in de VS niet meer toe. Miller lijkt op zoek naar een reden om de jacht te openen op de 'radical left'.
[ x ]
Wat hij daarmee bedoelt, is niet helemaal duidelijk. Maar aangezien Miller de Democratische Partij recentelijk omschreef als een 'extremistische organisatie', moeten de alarmbellen afgaan. Dit is immers niet of andere random edgelord, maar iemand die het luisterend oor heeft van de president en grote invloed heeft.
[ x ]
Dit bevestigd enkel nog maar een keer hoe belangrijk het is dat we als Europa door moeten bouwen om uiteindelijk op eigen benen te gaan staan.quote:Op zaterdag 13 september 2025 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)lie-vaarwelzegt.html
Bijzonder weer allemaal..
Die kerel is één van de engste en ronduit gevaarlijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is trouwens wel enorm zorgwekkend. Wie de dader was en waar hij voor stond doet er voor de radicaal rechtse horde in de VS niet meer toe. Miller lijkt op zoek naar een reden om de jacht te openen op de 'radical left'.
[ x ]
Wat hij daarmee bedoelt, is niet helemaal duidelijk. Maar aangezien Miller de Democratische Partij recentelijk omschreef als een 'extremistische organisatie', moeten de alarmbellen afgaan. Dit is immers niet of andere random edgelord, maar iemand die het luisterend oor heeft van de president en grote invloed heeft.
[ x ]
Het is niet sommige mensen, het waren er best veel en het doxxen kon op goedkeuring rekenen van een hoop mensen op links.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:25 schreef Vis1980 het volgende:
Man, man, omdat er sommige mensen op het internet aan cancel culture deden, moeten deze mensen (die niet dezelfde mensen zijn) gedoxed worden. Ik weet zeker dat jij je ook wel eens op een bepaalde manier ergens je in leven hebt uitgelaten over geweld. Iets met Charlotte?
Moeten we je nu ook cancelen? Jij hebt immers die doos van Pandora toen al geopend, toch?
En nu sta jij strafbare feiten toe te juichen.
Of het is beide gevallen slecht...quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is niet sommige mensen, het waren er best veel en het doxxen kon op goedkeuring rekenen van een hoop mensen op links.
Weinig tot geen afkeuring hier of van het establishment en de media.
Het was eerder woorden hebben consequenties en de links progressieven vonden het prima dat mensen hun baan of zelf toegang tot het bankieren verloren.
Zeker, maar als dat principe niet breed word gedragen dan heeft het weinig zin als maar één zijde zich daaraan houd. Refragmental heeft gelijk links heeft de doos van pandorra open gezet en nu zijn de vervelende gevolgen voor beide kanten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of het is beide gevallen slecht...
Niet verrassend dat jij hiermee komt. Hoe waren de reacties van republikeinen bij Hortman? Of Shapiro? Je hoeft niet ver te zoeken, begin bij de president. Of de oproepen tot oorlog van Bannon, of Miller die de democraten een terroristische organisatie noemt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zeker, maar als dat principe niet breed word gedragen dan heeft het weinig zin als maar één zijde zich daaraan houd. Refragmental heeft gelijk links heeft de doos van pandorra open gezet en nu zijn de vervelende gevolgen voor beide kanten.
Dan heb je niet opgelet de afgelopen tien jaar. Vaak genoeg gepost hier de oproepen van geweld, het goedpraten van geweld en het toejuichen en zelfs faciliteren van geweld.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niet verrassend dat jij hiermee komt. Hoe waren de reacties van republikeinen bij Hortman? Of Shapiro? Je hoeft niet ver te zoeken, begin bij de president. Of de oproepen tot oorlog van Bannon, of Miller die de democraten een terroristische organisatie noemt.
Ja, één zijde heeft zich eraan gehouden inderdaad.
Dat wilde hij dan ook helemaal niet. Hij haatte empathie en zag het als een zwakte.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:06 schreef Ringo het volgende:
Ik heb nog eens wat filmpjes van die Captain Kirk bekeken. Het was wel een conservatieve schoft van het laagste allooi, hoor. Ik zou geen traan om z’n dood laten als ik jullie was.
Ok Dan...dit, echter, is een filmpje van een maand geleden. Gepost door de mediaan van de America First org. Van Fuentesquote:Op zaterdag 13 september 2025 16:14 schreef Vis1980 het volgende:
One read, “hey fascist! CATCH! (up arrow symbol, right arrow symbol, and three down arrow symbols),” according to an affidavit filed on Friday in a Utah court.
If the reference to fascism appeared to be straightforward, the arrows were most likely understandable only to certain subsets of gamers. They seem to refer to the popular video game Helldivers 2 and its sequence of controller moves to unleash a powerful bomb.
“It’s a joke in the Helldivers community that you can shut down any argument you disagree with by entering ^ > vvv and blowing the whole thing up,” Steve Iannelli, 38, a mechanical engineer and experienced player of the game who lives in Baltimore, said in an email.
https://www.nytimes.com/2(...)ts-charlie-kirk.html
Hier:
En Fuentes, bedenker en 'leider' van die groypers zei vandaag netjrs tegen zijn volgers:
This is a very delicate situation. I fear that this has set off a chain reaction. I pray to God there is no further violence. I pray to God that nobody else is hurt as a result of this. I hope that it stops here. It should stop here. To all of my followers: if you take up arms, I disavow you. I disown you in the strongest possible terms,” Fuentes said on Rumble.
https://www.google.com/am(...)leshow/123867309.cms
Ik maak niet graag nazi vergelijkingen, maar die ghoul is gewoon de Goebbels van onze tijd. Figuren als Kirk, Bannon, Fuentes komen gematigd over vergeleken met hem.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die kerel is één van de engste en ronduit gevaarlijk.
Ja hoor, het is vooral 'links'quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet de afgelopen tien jaar. Vaak genoeg gepost hier de oproepen van geweld, het goedpraten van geweld en het toejuichen en zelfs faciliteren van geweld.
Well well, may he rot in hell.quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:54 schreef Knipoogje het volgende:
Dat wilde hij dan ook helemaal niet. Hij haatte empathie en zag het als een zwakte.
Ik hoop vooral dat de verdachte een eerlijk proces krijgt.quote:Blijft nog steeds een laffe moord uiteraard en de dader mag levenslang krijgen
Je hebt zulke grote oogkleppen op dat zelfs Stevie Wonder je nog vraagt of je wel op wil letten. Maargoed, wat vind je van hoe republikeinen reageerden?quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet de afgelopen tien jaar. Vaak genoeg gepost hier de oproepen van geweld, het goedpraten van geweld en het toejuichen en zelfs faciliteren van geweld.
Deze zin kun je elke dag neerzetten en het zou kloppen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:08 schreef Barbusse het volgende:
Wat Chivaz zegt is natuurlijk gewoon aantoonbaar niet waar. Simpele Google search is genoeg.
Ik zal 'm opslaan als templatequote:Op zaterdag 13 september 2025 19:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Deze zin kun je elke dag neerzetten en het zou kloppen.
"Across both datasets, we find that radical acts perpetrated by individuals associated with left-wing causes are less likely to be violent. In the United States, we find no difference between the level of violence perpetrated by right-wing and Islamist extremists."quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:08 schreef Barbusse het volgende:
Wat Chivaz zegt is natuurlijk gewoon aantoonbaar niet waar. Simpele Google search is genoeg.
En dan het heel raar en heel polariserend noemen, dat ze op hun openlijke fascisme aangesproken worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef V. het volgende:
Ook zo'n fijne take van links
Stukje Endlösung.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef V. het volgende:
Ook zo'n fijne take van links
Helaas wel ja, ik heb toen talloze filmpjes gepost van Trump supporters die fysiek werden aangevallen bij het verlaten van een rally. Twee incidenten zijn mij altijd bij gebleven, die blonde vrouw die alleen voor een gesloten deur stond waar de bekogeld werd met eieren en ze bespuugd werd. En die oudere man die een knuppel op zijn hoofd kreeg omdat hij het gore lef had een MAGA petje te dragen.quote:
Doe er mee wat je wilt. Ik heb de afgelopen tien jaar hier genoeg over gepost en er waren er maar weinig die hun afschuw uitspraken over het bizarre geweld wat de afgelopen jaren is gepleegd. Dat is helaas bij links volstrekt normaal, daarom ook die jubelstemming op BlueSky en helaas ook deels op X omtrent de laffe moord op Charlie Kirk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:08 schreef Barbusse het volgende:
Ja maar een paar mensen op het internet hebben wel eens gezegd dat iemand ontslagen moest worden en daarom mag je ook zulk beleid voeren als overheid. En daar dan de ander de schuld van geven, uiteraard.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
En dan het heel raar en heel polariserend noemen, dat ze op hun openlijke fascisme aangesproken worden.
Als ze zoiets op MSNBC hadden gezegd zou het land 2 weken in vuur en vlam staan...maar nu? Cricketsss...
Fijn land.quote:
Rest vh artikel:quote:Rep. Seth Moulton (D-Mass.) said he’s received threats over his Thursday statement urging the Trump administration to help cool the nation’s political temperature after the shooting of conservative activist Charlie Kirk.
“My office has received an extraordinary number of violent and graphic threats yesterday and today from right-wing individuals online and over the phone—directed toward me, my family, and my staff—after I pointed out the simple fact that President Trump should join [House] Speaker [Mike] Johnson [R-La.] and other level-headed Republicans in condemning political violence, not inciting it further,” Moulton wrote in a Friday statement on social platform X, with a screenshot of hateful comments under his social media posts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat land is echt moreel failliet. Zo'n president die alleen maar olie op het vuur gooit, al die (vaak jonge) mensen die het nodig vinden om de moord op Kirk te gebruiken om er 'grappige' filmpjes over te plaatsen op TikTok, X en dergelijke en dan ook nog niet zo slim zijn om te bedenken en te beseffen dat daar wel eens consequenties aan kunnen zitten (van doxxing tot ontslagen), links en rechts dat elkaar de haren invliegt en uiteraard de rol van social media heden ten dage, waar een opmerking zo gemaakt en een filmpje zo geupload is...
Ik heb echt medelijden met de mensen die daar wonen."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Als Trump geen fascist genoemd wil worden dan moet hij zich niet als een fascist gedragen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De presidentskandidate en ook nog eens een persoon die geld inzamelde om relschoppers op vrije voeten te krijgen tijdens de summer of love noemt op de TV Trump en in het verlengde natuurlijk zijn supporters een fascist.
Het zou ook lastig zijn om te zeggen hij is geen fascist als je het al jaren roept.
Om nu ineens verbolgen te worden over het feit dat Miller heeft gezegd dat de democratische partij bestaat uit extremisten is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Of we houden het aan beide kanten beschaafd of we gaan met z’n allen modder gooien, meer smaken zijn er niet.
Het zou geweldig zijn als Trump zich nu opeens beschaafd zou gaan gedragen, maar op zijn leeftijd zijn dat soort drastische gedragsaanpassingen niet langer reëel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De presidentskandidate en ook nog eens een persoon die geld inzamelde om relschoppers op vrije voeten te krijgen tijdens de summer of love noemt op de TV Trump en in het verlengde natuurlijk zijn supporters een fascist.
Het zou ook lastig zijn om te zeggen hij is geen fascist als je het al jaren roept.
Om nu ineens verbolgen te worden over het feit dat Miller heeft gezegd dat de democratische partij bestaat uit extremisten is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Of we houden het aan beide kanten beschaafd of we gaan met z’n allen modder gooien, meer smaken zijn er niet.
Go scream against a tree, bro. Je bent gewoon misinformatie aan het verspreiden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doe er mee wat je wilt. Ik heb de afgelopen tien jaar hier genoeg over gepost en er waren er maar weinig die hun afschuw uitspraken over het bizarre geweld wat de afgelopen jaren is gepleegd. Dat is helaas bij links volstrekt normaal, daarom ook die jubelstemming op BlueSky en helaas ook deels op X omtrent de laffe moord op Charlie Kirk.
Laat je ook nog die tenenkrommende scene zien waarin 'The Angry Patriot' in dezelfde uitzending begint te blaten over 'vechten tegen demonen', en het hele christendom weer van stal sleept om links af te schilderen als het gebroed van Satan?quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:20 schreef Chivaz het volgende:
Altijd leuk om Cenk Uygur te zien draaien en schreeuwen en zweten om een paar simpele feitjes.
Ik kijk deze show normaliter niet, ik kwam alleen deze clip tegen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat je ook nog die tenenkrommende scene zien waarin 'The Angry Patriot' in dezelfde uitzending begint te blaten over 'vechten tegen demonen', en het hele christendom weer van stal sleept om links af te schilderen als het gebroed van Satan?
TACO.....quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:53 schreef Beathoven het volgende:
Ook schijnt hij nu Rusland te willen aanpakken.
Partner & huisgenoot? Hij woonde bij zijn ouders..quote:Op zaterdag 13 september 2025 23:20 schreef Refragmental het volgende:
De partner en huisgenoot van de schutter van Charlie Kirk blijkt een trans te zijn. Is dat ook een groyper ding?
Ja best wel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 23:20 schreef Refragmental het volgende:
De partner en huisgenoot van de schutter van Charlie Kirk blijkt een trans te zijn. Is dat ook een groyper ding?
Cenkquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:20 schreef Chivaz het volgende:
Altijd leuk om Cenk Uygur te zien draaien en schreeuwen en zweten om een paar simpele feitjes.
Als je de huidige president als baseline neemt kan iedereen het beter doen. Cenk helemaal.quote:Op zondag 14 september 2025 00:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Cenk![]()
Overigens de oom van Hassan Piker. En ik los trouwens daarnet ook dat Bernie hem bijna had aanbevolen voordat hij erachter kwam dat Cenk er wat middeleeuwse gedachten op na hieldEn dat had dan volgens sommige mensen de president moeten zijn.
Mijn kat zou een betere president zijn dan trumpie. En die slaapt meer dan dat die klootviool golft.quote:Op zondag 14 september 2025 00:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je de huidige president als baseline neemt kan iedereen het beter doen. Cenk helemaal.
Bron?quote:Op zaterdag 13 september 2025 23:20 schreef Refragmental het volgende:
Ja dat heeft ie echt gezegd. Hij hoopte dat het gedaan was door een migrant en was sad dat het niet het geval was. Vast een zeer links-extremistische meneer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik zag net een filmpje voorbij komen: Heeft de gouverneur van Utah nu echt gezegd dat ie had gebeden dat de dader niet "one of ours" was of is dat AI? Dat je het je strot uit krijgt met droge ogen
Begin anders nog eens over progressieve linkse mensen, hypocriet. Je wil vast wel weer je langspeelplaat afsteken.quote:Op zondag 14 september 2025 01:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch leuk dat anno 2025 moord niet het gesprekspunt is, maar of de dader links of rechts was.
Zoals ik ook al jaren over conservatieve rechtse mensen begin?quote:Op zondag 14 september 2025 01:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Begin anders nog eens over progressieve linkse mensen, hypocriet.
Tuurlijk jongen, dan mag het. Je moet in alles precies evenveel stoppen, anders bepaal jij wel even of je het mag zeggen of niet. Jij bent de scheids van 'balans'. Koning van het faire debat. Hulde!quote:Op zondag 14 september 2025 01:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals ik ook al jaren over conservatieve rechtse mensen begin?
Die balans heb ik inderdaad. Nogmaals, croft ze.quote:Op zondag 14 september 2025 01:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, dan mag het. Je moet in alles precies evenveel stoppen, anders bepaal jij wel even of je het mag zeggen of niet. Jij bent de scheids van 'balans'. Koning van het faire debat.
Dat zien we altijd terug in dit topic en het Israel-topic. Slaap lekker, verder.quote:Op zondag 14 september 2025 01:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die balans heb ik inderdaad. Nogmaals, croft ze.
Oh toe... quote eens een pro-Israël standpunt.quote:Op zondag 14 september 2025 01:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zien we altijd terug in dit topic en het Israel-topic. Slaap lekker, verder.
Eerlijk gezegd ben je nu wel erg politiek correct. Hoe voelt dat nu? De commentspolitie heeft weer eens nachtdienst, altijd op pad om te zien of iedereen wel precies in balans is met wat ie zegt, want anders gaat het rode pennetje trillen.quote:Op zondag 14 september 2025 01:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh toe... quote eens een pro-Israël standpunt.
Guttegut wat val je door de mand. Polarisatie moeten we echt niet willen, maar laten we vooral als feit vaststellen dat dat vooral aan de ene of de andere kant ligt.
Sorry, doe ik niet aan mee.
Uhm. OK.quote:Op zondag 14 september 2025 01:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben je nu wel erg politiek correct. Hoe voelt dat nu? De commentspolitie heeft weer eens nachtdienst, altijd op pad om te zien of iedereen wel precies in balans is met wat ie zegt, want anders gaat het rode pennetje trillen.
Na een fijne nachtdienst, gaat onze correctheidscommandant met de borst vooruit en opgeheven hoofd in bed liggen. 'Man wat heb ik die totaal onbekende mensen op het internet weer de les gelezen, het is maar goed dat ik er ben, want stel je voor!' In zijn droom krijg hij, zoals elke nacht, de medaille van politieke correctheid opgespeld, uitgereikt door de Engels der goedheid.
Je bent een goedzak, Etto, de wereld heeft veel aan jou te danken.
Ik had het uiteraard over Bernie, maar bedankt voor de hilarische Cenk quote. Soort van dubbele ome Erdoganquote:Op zondag 14 september 2025 00:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je de huidige president als baseline neemt kan iedereen het beter doen. Cenk helemaal.
'She's A Marxist, Communist, Fascist, Socialist':quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het toont wel weer mooi de onoprechtheid aan van Trump's aanhang en de obsessieve drang om alles wat Democratisch/ links is te vernietigen omdat een debat niet mogelijk zou zijn en Charlie Kirk vermoord is om zijn afwijkende mening en zo ongeveer heilig verklaard wordt omdat hij 'alleen maar het debat wilde aangaan'.quote:From the moment an assassin shot Charlie Kirk, my social-media feed began filling up with people decrying the attack. The sentiment of horror—both at the murder itself and at what it portended for American political culture—was overwhelming and cross-ideological.
From the pro–Donald Trump conservatives in my timeline, however, I detected another sort of response. Although most expressed genuine grief at the tragedy befalling a figure many of them admired or knew, some others seemed preoccupied with proving that “the left” was celebrating the attack.
The challenge, for this cohort, is that Democratic Party leaders were united in condemnation of the attack on Kirk and political violence generally. California Governor Gavin Newsom, a gleeful pugilist who has made a brand out of aping the president’s disordered egomaniacal communication style, wrote, “The attack on Charlie Kirk is disgusting, vile, and reprehensible. In the United States of America, we must reject political violence in EVERY form.” Zohran Mamdani, a New York City mayoral candidate so left-wing that many Democratic leaders refuse to endorse him, wrote, “I’m horrified by the shooting of Charlie Kirk at a college event in Utah. Political violence has no place in our country.”
And so, in the absence of evidence of any serious strain of liberal support for the Charlie Kirk murder, some influential voices on the right willed one into existence. They hunted the internet for expressions of support for Kirk’s murder, or even insufficient remorse, a search that yielded almost exclusively random private citizens.
Andy Ngo, a right-wing journalist with 1.7 million followers on X, produced offensive posts from such figures as the owner of an animal hospital in Oklahoma, a wealth manager in Pennsylvania, and grade-school teachers in Oregon and Idaho. The conservative Washington Free Beacon published one story about a post by a University of Michigan professor, and another about posts by a former Columbia-encampment organizer who notoriously endorsed the murder of Zionists and has long since been expelled from the school. An entire website, titled Charlie’s Murderers, was established to collect alleged pro-murder sentiment; as Wired reported, some of the posts it displayed had in fact been written before Kirk’s killing.
Some conservatives treated the anonymity of these scattered pro-violence posters as evidence of the breadth of their views. “The number of people celebrating Charlie Kirk’s death who work as teachers, nurses, psychologists, social workers, and other ‘helping professions’ is immensely disturbing,” the right-wing activist Chris Rufo posted on X. “We have a serious problem in this country.”
No question, some social-media posts about Kirk are genuinely grotesque. That anyone would celebrate Kirk’s death is sad. But in a nation of more than 300 million people, there is no offensive opinion you can’t find if you go looking for it. If support for Kirk’s assassination were a significant current of thought on the American left, right-wing journalists would call out the prominent people expressing glee. Because that’s not happening, they have to publish articles about random individuals.
Indeed, the fact that attention is being focused on such examples—and not on actual Democratic Party officeholders or major voices on the left—shows that the party has a healthy culture of marginalizing illiberal and violent sentiments. Thus the outpouring of condemnations, and thus too the bitterness that divides radical-left activists from the Democratic Party. This divide reflects a major structural difference between the two parties: The far left reviles the Democrats and their leaders, whereas right-wing activists worship Donald Trump.
Yet the Republican Party’s fanatical devotion to Trump requires an insistence that it is responding to a greater and more insidious form of fanaticism on the left. Positing a totalitarian and violent left-wing threat is necessary to justify Trump’s own behavior.
Many mainstream Republicans and legacy conservative outlets have behaved more responsibly, acknowledging that violent tendencies exist on the right and left alike. "The time for unity, the time for peace, it is now," said Alabama Senator Katie Britt. "At some point, we have to find an off-ramp, or else it's going to get much worse," Utah Governor Spencer Cox pleaded this morning.
But a far more intemperate mood is equally if not more prevalent. "The left wants us dead," the conservative commentator Matt Walsh posted to his 3.8 million followers. "Face the facts, and act accordingly." On the House floor, Representative Bob Onder, of Missouri, declared, "There is no longer any middle ground. Some on the American left are undoubtedly well-meaning people, but their ideology is pure evil." In a New York Post op-ed, the writer Batya Ungar-Sargon accused Democrats, whose political leaders unequivocally denounced Kirk's assassination, of nonetheless "doubling down on the rhetoric that led to it." Her evidence? They had condemned violence without admitting that "the vast majority of the political violence in this country is coming from their side." (All of these comments, it should be said, came before any information whatsoever was known about the suspect.)
Yesterday, I wrote an article about Trump's disturbing response to Kirk's killing. I noted that, rather than calling for unity and calm, the president delivered an address in which he defined political violence as an exclusively left-wing problem, attributed it to the entire political opposition, and threatened the use of state power to suppress it. Even though the first sentence of my article described the murder as a "horrifying, cold-blooded assassination," right-wing accounts began circulating screenshots of the headline as if it showed that I was celebrating Kirk's death or calling for more violence. "This is absolutely vile. People like @jonathanchait are contributing to the vitriol and political violence that are ravaging our country," Senator Marsha Blackburn posted.
These sorts of reactions might be forgivable if they were merely overheated expressions of an impulse to delegitimize political violence. But the purpose of this rhetoric is not to vilify political violence. It is to equate political violence with everyone perceived as being to the left of the Republican Party, so as to simultaneously delegitimize opposition to Trump while excusing even the most illiberal and violent forms of right-wing activity.
That was the unmistakable message of Trump's Oval Office remarks Wednesday evening. But, in case anyone missed it, he made the point even clearer during a Fox & Friends appearance this morning. After one of the hosts posited, "We have radicals on the right as well," and suggested that this was part of the challenge facing the country, Trump disputed the premise. "The radicals on the right are often radical because they don't want to see crime," he said. "They don't want to see crime. They're saying, 'We don't want these people coming in. We don't want you burning our shopping centers. We don't want you shooting our people in the middle of the street.' The radicals on the left are the problem."
First by omission, and now by commission, Trump is coming within a whisker of doing the exact thing that some of his allies are accusing "the left" of doing: justifying violence against his enemies. Much of the right is focusing on pro-violence statements by pet-hospital owners in Oklahoma while ignoring them by the world's most powerful person. That is not blindness. It is a choice.
Ja iedereen, of je nou een pasgeboren baby, een kat, een hond, een demente bejaarde, een schaap. Ze zijn allemaal beter dan Trumpie. Maar... er zijn miljoenen Amerikaanse gestoorde gekken (mag ik ze zo noemen) die op die lul stemmen.quote:Op zondag 14 september 2025 01:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mijn kat zou een betere president zijn dan trumpie. En die slaapt meer dan dat die klootviool golft.
Populistische des-/ misinformatie werkt. Het merendeel van het volk is niet geinteresseerd in de feiten. Die stemmen vanuit onderbuikgevoelens (immigranten, transgenders, vaccins ed), al jaren aangewakkerd door Trump & Co die daar dankbaar gemisbruik van maken.quote:Op zondag 14 september 2025 04:10 schreef Hawk234 het volgende:
[..]
Ja iedereen, of je nou een pasgeboren baby, een kat, een hond, een demente bejaarde, een schaap. Ze zijn allemaal beter dan Trumpie. Maar... er zijn miljoenen Amerikaanse gestoorde gekken (mag ik ze zo noemen) die op die lul stemmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 14-09-2025 06:34:20 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bernie was ook mijlen verwijderd van het presidentschap.quote:Op zondag 14 september 2025 02:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik had het uiteraard over Bernie, maar bedankt voor de hilarische Cenk quote. Soort van dubbele ome Erdogan
Maar chivaz zit je nu niet een stapel whataboutism op te lepelen om het nog extremere gedrag van de zichtbare fascistische maga te legitimeren?quote:Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is niet sommige mensen, het waren er best veel en het doxxen kon op goedkeuring rekenen van een hoop mensen op links.
Weinig tot geen afkeuring hier of van het establishment en de media.
Het was eerder woorden hebben consequenties en de links progressieven vonden het prima dat mensen hun baan of zelf toegang tot het bankieren verloren.
quote:Op zondag 14 september 2025 08:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar chivaz zit je nu niet een stapel whataboutism op te lepelen om het nog extremere gedrag van de zichtbare fascistische maga te legitimeren?
quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Deze zin kun je elke dag neerzetten en het zou kloppen.
Dan had het doden van 11 burgers door amerikaanse militairen ook al moeten escaleren.quote:Op zondag 14 september 2025 08:59 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ren-vissersboot.html
Zou dit nog gaan escaleren? Uit het bericht:
Trump heeft de afgelopen tijd een flinke maritieme aanwezigheid opgebouwd in de Caribische Zee. Daaraan heeft Venezuela ongeveer 2.700 kilometer kustlijn. Vorige week vergrootte de VS zijn aanwezigheid door tien F-35's naar Puerto Rico te sturen.
Interessant genoeg is deze man niet ontslagen en wel niet iemand van MSNBC die gewoon feitelijk benoemde datquote:
Dat ontslag gaf duidelijk aan hoe laag de lat ondertussen ligt in Amerikaanse mediaquote:Op zondag 14 september 2025 09:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Interessant genoeg is deze man niet ontslagen en wel niet iemand van MSNBC die gewoon feitelijk benoemde dat
"Hateful thoughts lead to hateful words, which then lead to hateful actions,” Dowd said, adding: “You can’t stop with these sort of awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place."
Dan mag je vervolgens discussieren of je het er mee eens bent dat Kirk hateful thoughts/words heeft. Ik vind van wel. Het vitriool en het fanatisme in zijn videos is voor mij genoeg bewijs. De ontslagen Dowd gaf gewoon zijn mening over het huidige klimaat in de VS.
Ja, die was hilarisch. Net als dit, gewoon niet kunnen omgaan met je eigen 'logica'. Vanaf 01'00":quote:Op zondag 14 september 2025 08:42 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Nancy Mace Rep. South Carolina (R)
Ja door wie zou dat nou aangewakkerd worden.quote:Op zondag 14 september 2025 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wat is dat toch met dat verlangen naar een burgeroorlog in Amerika ?
Vooral van trumpfans
En deze zogenaamde patriot wil elk huis in Amerika binnendringen en dan wat ...?
Is iemand linksig en die moet 'gecleand' worden ?
Direct vermoorden of opsluiten in concentratiekampen? Martelen, uithongeren. Kinderen ook in die kampen ?
Of alleen de leden van linkse organisaties doden of gevangen zetten. En die organisaties moet Trump verbieden ?
Inhakend op TT... deze rechtse fake-patriot lijkt verdomd veel pro-fascisme. Misschien beter neofascisme te noemen.quote:Op zondag 14 september 2025 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Deze zogenaamde patriot wil elk huis in Amerika binnendringen en dan wat ...?
Is iemand linksig en die moet 'gecleand' worden ?
Toen hij werd neergeschoten, was er een discussie gaande over transgenders. Volgens Kirk zou je die moeten uitsluiten van het tweede amendement. De vragensteller vroeg hoeveel school shootings er zijn gepleegd door transgenders. Kirk: ' Te veel'. De vragensteller geeft aan dat het er 5 waren. Vervolgens vroeg ie hoeveel school shootings er zijn geweest en Kirk veranderde meteen de doelpalen: 'rekenen we dan gang violence mee?'.quote:Op zondag 14 september 2025 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Populistische des-/ misinformatie werkt. Het merendeel van het volk is niet geinteresseerd in de feiten. Die stemmen vanuit onderbuikgevoelens (immigranten, transgenders, vaccins ed), al jaren aangewakkerd door Trump & Co die daar dankbaar gemisbruik van maken.
Je kan niets met deze vent, want zelfs gemaakte afspraken kunnen een dag later alweer omgedraaid zijn in nieuwe eisen. En als je met hem meedoet, dan heeft ie meteen weer iets nieuws om je kaal te plukken. Ronduit bizar dat er echt mensen zijn die net doen alsof hij kleren aan heeft. 'Fuck your feelings' en 'niet zo politiek correct doen' is alleen als het ze uitkomt, want als een ander zich met die 'vrijheid' bezighoudt, dan staan ze allemaal te wijzen dat heel links de gevangenis in moet. 'Oorlog!'.quote:Op zondag 14 september 2025 05:16 schreef Kijkertje het volgende:
Mss al voorbij gekomen? (heb niet alles terugggelezen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een beetje tactiek kun je er prima president mee worden. Zo'n Kirk (en anderen) heeft bijvoorbeeld de nieuwe aanwas sinds 2020 op deze manier naar Trump gedreven. En dan maken feiten niet uit.quote:Op zondag 14 september 2025 10:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Het is wel hilarisch hoe tegenwoordig iedereen zo makkelijk geïndoctrineerd is door social media filmpjes.
Aan de andere kant begrijp ik het wel wanneer je zelf geen zin hebt om na te denken of mensen te overtuigen ('roll the tape').
En er zitten een hoop mensen van Fox in het kabinet. Sowieso 'soft on crime policies', dat terwijl de VS een behoorlijk streng beleid heeft op het gebied van gevangenisstraffen. Maar zoals de hele geschiedenis al laat zien, harder straffen stopt geen criminaliteit. 'Ja, maar in Qatar is bijna geen criminaliteit', jawel daar zijn de criminelen aan de macht.quote:Op zondag 14 september 2025 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Over daklozen met mentale problemen:
"Or involuntary lethal injection, or something, just k*ll 'em."
En dat zijn uiteraard allemaal zelfverklaard devout Christians.
Gezellig kletsend op de bank, van de meest bekeken nieuwszender, over het uitroeien van een bepaalde groep.
Die journalist met zulke fantasieën zal toch wel ontslagen worden of zie we hier wederom het meten met 2 maten van onze maga mensen.quote:Op zondag 14 september 2025 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gezellig kletsend op de bank, van de meest bekeken nieuwszender, over het uitroeien van een bepaalde groep.
En die moeder zou nu allerlei posts hebben verwijderd, waarop zij en de schutter poseren met gigantische wapens en ook foto's van schietlessen e.d. Nu moet je op het internet altijd even wachten of het echt of nep is, zeker met AI nu, maar dat heeft een veel grotere invloed dan een half jaar op een universiteit zitten of 'hij is in de buurt geweest van een transgender'.quote:Op zondag 14 september 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
De Kirk-schutter zou een relatie hebben met een transgender, die mogelijk ook zijn kamergenoot is.
In bepaalde kringen willen ze deze moord wel heel graag linken aan transgenders.
Wat heb jij eigenlijk tegen mijn wenkbrauwen?quote:Op zondag 14 september 2025 12:33 schreef V. het volgende:
Het is heel simpel. Veruit de meeste schutters zijn witte jongens/mannen.
Dus alle witte mannen tegen de muur, zou ik zeggen.
Precies, 'hunnie doen het ook', ja, maar als hunnie het doen rectificeren ze het en worden er mensen ontslagen.quote:Op zondag 14 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die journalist met zulke fantasieën zal toch wel ontslagen worden of zie we hier wederom het meten met 2 maten van onze maga mensen.
Bedankt voor dit filmpje, dit is nog beter en langer dan het filmpje dat gisteren verscheen. Fragment is al van woensdag begreep ik, maar pas sinds gisteren via (jaja, daar istie weer) internet/social media de nodige ophef over. Tot die tijd zag niemand buiten de MAGA-bubbel dit filmpje waarschijnlijk (en logisch, waarom zou je die FOX-troep ook kijken eigenlijk).quote:Op zondag 14 september 2025 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Echt, KAPPEN NOU hé.quote:
Ja, dat was inderdaad precies waar ik op doeldequote:Op zondag 14 september 2025 11:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met een beetje tactiek kun je er prima president mee worden. Zo'n Kirk (en anderen) heeft bijvoorbeeld de nieuwe aanwas sinds 2020 op deze manier naar Trump gedreven. En dan maken feiten niet uit.
Kijk bijvoorbeeld ook naar Fox, die dan stelt dat bijna een miljoen daklozen een dodelijke injectie zouden moeten krijgen. De MAGA's waren daar ook heel boos over.. Nee, uiteraard zijn ze bezig met een paar idioten op het internet die juichen om de dood van een iemand. Maar 700.000 doden voorstellen, geen probleem!
De president ook, die al meerdere keren heeft geroepen dat de moordenaar links was, maar er nu niet op terug is gekomen. Geen probleem! Nee, ik lees hier dan zelfs dat andere mensen er een links en rechts dingetje van maken, terwijl de eerste twee dagen na de moord heel veel GOP's in functie en op social media het zelfs hadden over dat ze in oorlog zijn met links. Geen enkel persoon heeft dat gerectificeerd, sommigen zijn wel ineens van toon veranderd.
De ondertekst zou moeten zijn:quote:Op zondag 14 september 2025 13:15 schreef Salina het volgende:
[..]
Echt, KAPPEN NOU hé.
Ik kan dit plaatje niet meer (ont)zien nu.![]()
quote:Fus Ro Durp!
Koekoekquote:Op zondag 14 september 2025 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat deden de nazi's...Het was geen oplossing voor mentale problemen .quote:Op zondag 14 september 2025 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Geen idee, we vragen het de Nazi's!quote:Op zondag 14 september 2025 13:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Koekoek
Nog even en er wordt geopperd om speciale kampen te openen waar ze uiteindelijk gedood worden.
En uiteraard ook andere ongewensten, zoals homo's, intelligente mensen, Zuid-Koreanen met gespecialiseerde kennis die fabrieken komen opzetten, etcetera.
Een soort eindoplossing.
Hmmmm waarom komt me dat bekend voor 🤔
Denk eerder toekomstig ministermateriaal.quote:Op zondag 14 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die journalist met zulke fantasieën zal toch wel ontslagen worden of zie we hier wederom het meten met 2 maten van onze maga mensen.
Opvolger van Patel.quote:Op zondag 14 september 2025 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk eerder toekomstig ministermateriaal.
Yup, levensgevaarlijke tijden. En het lijkt de komende paar jaar ook zo te blijven. Rusland wordt er niet stabieler op, Oekraïne destabiliseert het behoorlijk succesvol met hun aanvallen op raffinaderijen.quote:Op zondag 14 september 2025 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Als Rusland een geschikt moment zoekt om de Baltische staten binnen te vallen, dan is dit het. De VS is compleet van het pad en in een strijd verwikkeld met zichzelf, terwijl Europa angstig, verstrooid en onvoorbereid is, en een leider ontbeert.
Mocht Poetin toeslaan, dan doet de VS niks. De Europeanen aarzelen en kijken intussen naar Trump, terwijl ze hun zorgen uitspreken tijdens eindeloze vergadersessies.
quote:Op zondag 14 september 2025 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Las eerder dit jaar een boek van Michael Sandel waarin deze typisch Amerikaans-christelijke houding werd gekoppeld aan het feit dat het christendom in de VS geen katholieke traditie kent.quote:Op zondag 14 september 2025 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Nu ja, dat Amerikaans-conservatieve-christendom heeft altijd een buitengewoon venijnige rand gehad. Nergens op aarde heeft men het christendom zó weten te koppelen aan werkelijk alles waar het evangelie tegen is: wapenbezit, protesteren tegen overheden en belastingen, kapitalisme, vlaggengezwaai, militarisme, doodstraf en nu dus ook ouderwets eugenetica wederom, toepasbaar op mensen die niets 'opleveren'.
Merk ook op hoe weinig het daar over vergiffenis gaat en vooral vergelding.
Ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 14 september 2025 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Als Rusland een geschikt moment zoekt om de Baltische staten binnen te vallen, dan is dit het. De VS is compleet van het pad en in een strijd verwikkeld met zichzelf, terwijl Europa angstig, verstrooid en onvoorbereid is, en een leider ontbeert.
Mocht Poetin toeslaan, dan doet de VS niks. De Europeanen aarzelen en kijken intussen naar Trump, terwijl ze hun zorgen uitspreken tijdens eindeloze vergadersessies.
Norton vindt die website zo verdacht dat die geblokkeerd wordt.quote:Op zondag 14 september 2025 15:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt.
De VS houdt zich bezig met dit soort merchandise:
[ afbeelding ]
https://readyoctober.com/(...)se-of-words-t-shirt/
Idiocracy is eindelijk bereikt!
quote:Op zondag 14 september 2025 08:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar chivaz zit je nu niet een stapel whataboutism op te lepelen om het nog extremere gedrag van de zichtbare fascistische maga te legitimeren?
Maar zit hij ernaast?quote:Op zondag 14 september 2025 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
Weer een goede bron, Tim Pool, heeft nog Trump's DNA op zijn tong van het likken van Trump's kont.
Yep, die speelden netjes. Je kon immers veilig naar een Bernie of Hilary event gaan zonder jezelf zorgen te maken om in elkaar getrapt te worden als je de verkeerde straat inliep.quote:Op zondag 14 september 2025 18:39 schreef Ludachrist het volgende:
The side that played nice hahahahaha genieten dit weer Chivaz.
Soort zoekt soort.quote:Op zondag 14 september 2025 18:54 schreef Barbusse het volgende:
Chivaz die een Russische asset aanhaalt
quote:The first post was captioned "This is what happens When Marxists don't get their way" and the second says "Nightmare on Waltz street," seemingly blaming Minnesota Gov. Tim Walz for the shootings -- which the governor called an "act of targeted political violence." The posts were deleted from his account Tuesday afternoon.
Dat is de verdienste van Tim Fucking Pool?quote:Op zondag 14 september 2025 18:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Yep, die speelden netjes. Je kon immers veilig naar een Bernie of Hilary event gaan zonder jezelf zorgen te maken om in elkaar getrapt te worden als je de verkeerde straat inliep.
Ben je nu moord aan het goedpraten?quote:Je bent vrij om te spreken, maar je bent niet gevrijwaard van de consequenties, deal with it.
Wie is 'The side that played nice'?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |