abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:31:52 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218753130

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:38:50 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218753212
Ik ga er altijd vanuit dat iedereen tegen fascisme is en dat er maar een klein groepje daar echt van geniet. Maar ik lees veel 'hij was tegen fascisme, dus hij moet wel links zijn'. Vandaar de TT.
pi_218753236
Politieke moorden in de VS sinds 1975

Bron is het economisch (ultra-)rechtse en door Koch gefinancierde en opgerichte Cato

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 12 september 2025 @ 19:47:36 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218753302
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
Politieke moorden in de VS sinds 1975

[ afbeelding ]

Bron is het economisch (ultra-)rechtse en door Koch gefinancierde en opgerichte Cato

https://www.cato.org/blog(...)e-rare-united-states
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218753337
De president, dames en heren.

Trump: 'Couldn't Care Less' About Bringing Country Together

Classy as always.

Ander artikel:
https://www.thedailybeast(...)rant-on-fox-friends/

Ondertussen laten Biden, Obama en Clinton zien hoe het wel moet, zoals het hoort. Evenals mensen als Colbert, Kimmel en Meyers, die toch bijna dagelijks zitten te foeteren op rechts.

[ Bericht 19% gewijzigd door Salina op 12-09-2025 20:01:46 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 12 september 2025 @ 20:26:09 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218753707
twitter

Oeps ofzo
pi_218753721
Maar dat wil rechts toch? Een "oorlog"? Helemaal niks verbindends?

De foto's van een verdachte waren bekend, maar debiel rechts begon al meteen met HBCU's te bedreigen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_218753902
Verkeerde topic edit
pi_218753967
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 september 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zo te zien heeft Links nog een inhaalslagje te maken.
Ik zou het niet aanbevelen.

Het doodschieten van een ongewapende medemens is per definitie diep verachtelijk.
Of dader of slachtoffer nu links of rechts angehaucht zijn, doet helemaal niet ter zake.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_218754087
Een held? Absoluut niet.

Maar mis ik iets aan een matig debater met ranzige ideeën als Kirk? Ook niet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:06:03 #11
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218754171
Bekijk deze YouTube-video

Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.

vrijdag 12 september 2025 @ 21:14:18 #13
38496 Perrin
pi_218754179
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:13 schreef SurpriseGirl het volgende:

Ga gewoon dit filmpje kijken en als je dan niet tot de conclusie kan komen dat Charlie Kirk een volslagen idioot was dan moet jezelf laten nakijken.

En dan moet hij dood?
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:14:39 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218754180
quote:

Ook 'volslagen idioten' vermoord je niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218754182
quote:

De 'volslagen idioot' was ongewapend en werd door een nog veel volslagener idioot om hals gebracht. Bewust. In koelen bloede. Dat is moord. Zelfs in de VS is dat strafbaar.
pi_218754190
Oh, ik zie dat er bijdragen worden weggehaald.

Laat maar zitten verder.

Het woord is weer aan volslagen verstandige mensen. ;)
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:22:30 #17
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_218754237
Het zal nog wel even doorgaan met nieuws.. nu bekend wordt dat de dader extreem rechts is.
  vrijdag 12 september 2025 @ 21:25:21 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218754257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:22 schreef Hawk234 het volgende:
Het zal nog wel even doorgaan met nieuws.. nu bekend wordt dat de dader extreem rechts is.
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
pi_218754262
quote:
Cox relayed the account of a family member, who said that during a family dinner prior to the shooting, Robinson had mentioned that Kirk was coming to Utah Valley University.

"They talked about why they didn’t like him and the viewpoints that he had,” the governor said, adding that the suspect said that "Kirk was full of hate and spreading hate."
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Idd Kirk en Trump... dienaren van de haat en egocentrisme
pi_218754301
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?
Zover ik weet is er dat helemaal niet 'bekend'. Noch dat hij extreem links is. Of wat dan ook.
Bekend niet inderdaad voor zover ik kan zien. Informatie (er vanuit gaande dat het dit keer wel klopt) lijkt daar tot nu toe meer op te wijzen dan links/antifa etc, maar wie weet wat er daadwerkelijk klopt. Patel als FBI director heeft al eerder zaken 'verknald' tenslotte.
pi_218754325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
people.com
Ik kende tot gisteren Kirk niet, Maar ik zag een clip vandaag van hem ... en inderdaad... de man " was full of hate and spreading hate."
Vind Trump prachtig. Hij is al jaren bezig linkse mensen te haten, te beschuldigen, te demoniseren.
Moet je voorstellen als nu een links figuur met een naamsbekendheid als Kirk stelt dat een "patriot" maar bail moet betalen voor de schutter of iets dergelijks.
pi_218754330
quote:

[..]
people.com
Nee, het was een man met in mijn opinie buitengewoon onhoudbare theocratische ideeën.

Dat hele 'haat-verhaal' doet het vooral goed bij mensen die zelf bol staan van haat en waarschijnlijk deze moord enorm toejuichen.

Het is kennelijk erg moeilijk om mensen aan te spreken op zaken die ze écht verkondigen - zoals bij Kirk, met wiens geestverwanten ik al jaren overhoop lig - en makkelijker om gewoon weer met het nazi-label te gaan stickeren.

Thomas Sowell en Candace Owen, Afro-Amerikanen, roepen hetzelfde als Kirk. Zijn dat ook nazi's? Nee, het zijn mensen die het frame van Goldwater-Republikanisme geloven, en DAAR moet je ze op aanpakken.

Polarisatie, erg he...?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754361
quote:

[..]
Bron?
Het is uitkijken op sociale media. Veel speculaties weer.
pi_218754405
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Oeps ofzo
Benieuwd wanneer hij postuum een medaille krijgt toegewezen.
pi_218754417
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:27 schreef OMG het volgende:
Maar dat wil rechts toch? Een "oorlog"? Helemaal niks verbindends?

De foto's van een verdachte waren bekend, maar debiel rechts begon al meteen met HBCU's te bedreigen.
Links in Amerika wil ook niet verbinden hoor, integendeel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het was een man met in mijn opinie buitengewoon onhoudbare theocratische ideeën.

Dat hele 'haat-verhaal' doet het vooral goed bij mensen die zelf bol staan van haat en waarschijnlijk deze moord enorm toejuichen.

Het is kennelijk erg moeilijk om mensen aan te spreken op zaken die ze écht verkondigen - zoals bij Kirk, met wiens geestverwanten ik al jaren overhoop lig - en makkelijker om gewoon weer met het nazi-label te gaan stickeren.

Thomas Sowell en Candace Owen, Afro-Amerikanen, roepen hetzelfde als Kirk. Zijn dat ook nazi's? Nee, het zijn mensen die het frame van Goldwater-Republikanisme geloven, en DAAR moet je ze op aanpakken.

Polarisatie, erg he...?
Candace Owens is een antisemiet.

Zwarte migrantenfamilie, haat Joden, hallo Etto, wakker worden! Je zet de verkeerde langspeelplaat op.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218754429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je kunt pas weer gaan verbinden wanneer Trump en zijn hielenlikkers achter de tralies zitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218754439
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Candace Owens is een antisemiet.

Zwarte migrantenfamilie, haat Joden, hallo Etto, wakker worden! Je zet de verkeerde langspeelplaat op.
Candace Owen is vooral onbelezen, met haar achterlijke 'democratic plantation'-gelul.

Antisemiet is ze echter niet.

Dom, dat wel.

En de beste wijze om dat aan te tonen is niet om haar in een 'haat-hoek' te zetten, maar om haar om de oren te vegen met glasharde feiten waaruit blijkt dat Lyndon Johnson inderdaad het meest betekend heeft voor de rechten van minderheden in Amerika juist in het moment dat Republikeinen het lieten afweten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754463
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Onzin.
pi_218754482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:45 schreef OMG het volgende:

[..]
Onzin.
Zolang links Amerika gevoed wordt door dat DEI en woke gekloot zijn ze echt niet uit op verbinding.

Blanke laagverdienende Joe Schmoe uit West-Virginia proberen te overtuigen dat 'ie wit privilege heeft en wat meer moet openstaan voor 'diversiteit' is niet zoeken naar verbinding, het is het veroordelen van Joe puur op basis van zijn afkomst. Iets waar links overal ter wereld doorgaans helemaal leip van wordt met al dan niet verpulverde universiteiten en stations als gevolg.

Woke en Trumpisme, dat is wat de VS heeft vernietigd. Daarmee is alle ratio overboord geflikkerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218754594
Vertel eens, hoeveel Joe Schmoes hebben hun laagbetaalde baantjes in West-Virginia naar niet-blanken zien gaan?
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:00:01 #32
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218754640
quote:

[..]
Bron?
Toch gaat de media hier al aardig de kant uit dat hij linksig was.
Nog nooit gehoord van groypers...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218754752
quote:

[..]
people.com
Precies dat jah. Alleen ze hadden 1 verschil van denken. Waar Trump alles over de epstein files in de doofpot probeerde te gooien was Charlie heel anders met de Epstein files bezig.
pi_218754973
Het wordt toch een vrij lastig verhaal voor Trump en co om dit als een kogel van woke-links te gaan framen, maar ze zullen het natuurlijk gewoon gaan doen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218754981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:00 schreef V. het volgende:

[..]
Toch gaat de media hier al aardig de kant uit dat hij linksig was.
Nog nooit gehoord van groypers...
Groypers zijn blanke nationalisten die Nick Fuentes volgen. Uitgesproken racist en holocaust ontkenner, hadden problemen met Kirk en co omdat deze niet conservatief genoeg was.

Nogal een fringe groepje dat vooral online zit, al had Fuentes nog wel klaar gespeeld om ergens in de afgelopen campagne bij Trump aan tafel te belanden.

Zijn verder erg online gericht en gebruiken vaak memes. Dat zou deel van de teksten op de kogels verklaren.
  vrijdag 12 september 2025 @ 22:43:01 #36
136 V.
pi_218755007
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:38 schreef kipknots het volgende:

[..]
Groypers zijn blanke nationalisten die Nick Fuentes volgen. Uitgesproken racist en holocaust ontkenner, hadden problemen met Kirk en co omdat deze niet conservatief genoeg was.

Nogal een fringe groepje dat vooral online zit, al had Fuentes nog wel klaar gespeeld om ergens in de afgelopen campagne bij Trump aan tafel te belanden.

Zijn verder erg online gericht en gebruiken vaak memes. Dat zou deel van de teksten op de kogels verklaren.
Ik weet wat groypers zijn. Ik had het over de media.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218755024
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:43 schreef V. het volgende:

[..]
Ik weet wat groypers zijn. Ik had het over de media.
Sorry, las het verkeerd. Alsnog, zullen heel wat mensen zijn die de term niet kennen.
pi_218755085
Trump en Woke hebben de VS verkloot.

En als we niet uitkijken krijgen we dat extremitisch 'mijn politieke affiliteit is mijn raison d'etre' ook hier
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755194
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:56 schreef OMG het volgende:
Vertel eens, hoeveel Joe Schmoes hebben hun laagbetaalde baantjes in West-Virginia naar niet-blanken zien gaan?
Volstrekt irrelevant.

Waarom zoek je zo graag naar racisme?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 12 september 2025 @ 23:31:36 #40
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_218755204
quote:

[..]
Bron?
"Gun loving Trump supporter": https://www.thecanary.co/trending/2025/09/12/charlie-kirk-suspect-is-a-gun-loving-trump-supporter/
En dan nog een artikel waarin social media accounts beweren dat de moordenaar een "Groyper" is.. een groep die nog extremer zijn dan Kirk zelf: https://www.hindustantimes.com/world-news/us-news/was-tyler-robinson-a-groyper-charlie-kirk-shooting-suspect-being-linked-to-alt-right-movement-101757703508205.html
pi_218755216
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Volstrekt irrelevant.

Hoeveel Etto? Kom op, je kan het.
pi_218755236
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:36 schreef OMG het volgende:

[..]
Hoeveel Etto? Kom op, je kan het.
Daar GAAT DEI niet over. Dat gaat over het aanpraten van mensen dat ze vanwege hun afkomst en onveranderlijke eigenschappen privileges dan wel achterstanden hebben, en op basis daarvan zich moeten schikken in de dader of slachtofferrol.

Ofwel, dat heeft niets van doen met banen in West-Virginia, dat heeft te maken met het verkondigen dat arme Joe Schmoe aldaar het allemaal niet zo moeilijk heeft en niet zo moet zeuren omdat hij wegens zijn huidskleur privileges heeft.

DAT is waarom een complete randdebiel als Trump uberhaupt groot heeft kunnen worden. Allerlei mensen maar aanwrijven dat ze een collectieve erfschuld in te lossen hebben, 'onbewust' maar liever bewust racistisch zijn, en natuurlijk homofoob en intolerant, en in wezen geheel niet deugen totdat ze een 'bewustwordingstraining' ondergaan en hun Kaïnsteken accepteren.

Trumpisme is een cult en extreem. Zo ook Woke.

Tijd dat eens in te zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Volstrekt irrelevant.

Waarom probeer je dit soort zaken te ontkennen?

Candace Owens is bijvoorbeeld al een tijdje anti-semitische complottheorieen aan het verspreiden. Ontkent delen van de holocaust, etc. Hoezo kan je haar dan geen anti-semiet noemen?

En Kirk host (en prijst) op zijn show dan weer Steve Sailer, oprichter van het 'Human Biodiversity Institute'. Gewoon een ouderwets eugebist.
pi_218755262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar GAAT DEI niet over. Dat gaat over het aanpraten van mensen dat ze vanwege hun afkomst en onveranderlijke eigenschappen privileges dan wel achterstanden hebben, en op basis daarvan zich moeten schikken in de dader of slachtofferrol.

Ofwel, dat heeft niets van doen met banen in West-Virginia, dat heeft te maken met het verkondigen dat arme Joe Schmoe aldaar het allemaal niet zo moeilijk heeft en niet zo moet zeuren omdat hij wegens zijn huidskleur privileges heeft.

DAT is waarom een complete randdebiel als Trump uberhaupt groot heeft kunnen worden. Allerlei mensen maar aanwrijven dat ze een collectieve erfschuld in te lossen hebben, 'onbewust' maar liever bewust racistisch zijn, en natuurlijk homofoob en intolerant, en in wezen geheel niet deugen totdat ze een 'bewustwordingstraining' ondergaan en hun Kaïnsteken accepteren.
Maar dat heeft die Joe Schmoe dus wel. Dankzij zaken als DEI is waarom blanke vrouwen het ook redelijk goed hebben op de arbeidsmarkt.

Dat jij iedere keer doorschiet naar huidskleur is toch echt jouw probleem.
pi_218755264
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:47 schreef kipknots het volgende:

[..]
Waarom probeer je dit soort zaken te ontkennen?

Candace Owens is bijvoorbeeld al een tijdje anti-semitische complottheorieen aan het verspreiden. Ontkent delen van de holocaust, etc. Hoezo kan je haar dan geen anti-semiet noemen?

En Kirk host (en prijst) op zijn show dan weer Steve Sailer, oprichter van het 'Human Biodiversity Institute'. Gewoon een ouderwets eugebist.
Ik noem Owens vooral dom. Al een tijdje. Haar 'lezing' over Lyndon Baines Johnson en de 'democratic plantation' is wel het summum van historische onbelezenheid. Croft ze.

Als ik haar dom noem, ben ik dan racist? Owens is namelijk zwart.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-09-2025 23:56:14 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755265
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:48 schreef OMG het volgende:

[..]
Maar dat heeft die Joe Schmoe dus wel. Dankzij zaken als DEI is waarom blanke vrouwen het ook redelijk goed hebben op de arbeidsmarkt.

Dat jij iedere keer doorschiet naar huidskleur is toch echt jouw probleem.
Joe Schmoe heeft privileges?

En echt, dat 'progressieven' anderen verwijten het 'iedere keer te hebben over huidskleur' is echt Jiskefet. Is onderhand een religie in die hoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik noem Owens vooral dom. Al een tijdje. Croft ze.

Als ik haar dom noem, ben ik dan racist? Owens is namelijk zwart.
Je kan ook dom EN anti-semiet zijn. Het een sluit het ander niet uit.

Verder, waarom zou ik je daarom racistisch noemen? Dat doe ik hoogstens als mensen rassen theorieen verspreiden of zaken als een 'great replacement theory' aanhangen.
pi_218755286
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:55 schreef kipknots het volgende:

[..]
Je kan ook dom EN anti-semiet zijn. Het een sluit het ander niet uit.

Verder, waarom zou ik je daarom racistisch noemen? Dat doe ik hoogstens als mensen rassen theorieen verspreiden of zaken als een 'great replacement theory' aanhangen.
Valt DEI daar ook onder?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755292

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 13-09-2025 00:25:10 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218755306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Valt DEI daar ook onder?
Nee, tuurlijk niet. DEI zegt niet dat de ene groep bv door hun genen dommer id dan de ander. Enkel dat sommige groepen historisch achtergesteld zijn.

Persoonlijk zou ik voorstander zijn om dit soort initiatieven meer te richten op socio-economische klassen overigens. Bv rekening houden bij toegang tot universiteiten dat in armere gebieden vaak minder geld is voor goede lagere/middelbare scholen.

Verder moet de Trump administratie er zijn mond over houden. Je kan er geen commentaar op geven als je zelf de meest incapabele, ondergekwalificeerde zootje prutsers aanstelt.
  zaterdag 13 september 2025 @ 00:08:54 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218755309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt toch een vrij lastig verhaal voor Trump en co om dit als een kogel van woke-links te gaan framen, maar ze zullen het natuurlijk gewoon gaan doen.
Hij leeft ook nog, hij kan gewoon wat random dingen verklaren voor de lolz.
pi_218755384
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 00:07 schreef kipknots het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk niet. DEI zegt niet dat de ene groep bv door hun genen dommer id dan de ander. Enkel dat sommige groepen historisch achtergesteld zijn.

Persoonlijk zou ik voorstander zijn om dit soort initiatieven meer te richten op socio-economische klassen overigens. Bv rekening houden bij toegang tot universiteiten dat in armere gebieden vaak minder geld is voor goede lagere/middelbare scholen.

Verder moet de Trump administratie er zijn mond over houden. Je kan er geen commentaar op geven als je zelf de meest incapabele, ondergekwalificeerde zootje prutsers aanstelt.
Nee, DEI zegt vooral dat je huidskleur een indicatie is of je dader of slachtoffer bent in een 'systeem'.

En ja, richt het zeker meer op economie. Hebben de straatarme blanken in Appalachia ook wat aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755386

En ook:

Judge worries Trump administration is sidestepping torture protections for deported Africans

U.S. District Judge Tanya Chutkan is still weighing what, if any, power she has to order protections for the deportees who were abruptly sent to Ghana last week.

[ Bericht 35% gewijzigd door Kijkertje op 13-09-2025 02:00:02 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218755396
Trump officials to link covid shots to child deaths, alarming career scientists

The move to link coronavirus vaccines to 25 child deaths has alarmed career scientists who say the shots have been extensively studied.

pi_218755425
Ik wil Nixon terug
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755454
Senators: Pentagon Has Not Given “Any” Justification for Caribbean Boat Strike

“There is no evidence — none — that this strike was conducted in self-defense,” said Sen. Jack Reed.

pi_218755523
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik wil Nixon terug
Liever een Roosevelt dan, maar ieder z'n ding.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218755594
quote:

[..]
people.com
Dat je zelf niet inziet hoe toxisch dit soort wartaal is, is waarom die polarisering nooit zal eindigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218755616
Over 40% of arrests in Trump’s DC law enforcement surge relate to immigration, AP analysis finds

They watched ICE detain their dad. Now D.C. neighbors escort them to school.

“Walking school buses” help kids get to class as an influx of federal immigration agents has mixed-status and undocumented families worrying about even their morning routines.

zaterdag 13 september 2025 @ 02:58:02 #60
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218755680
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zou het niet aanbevelen.

Het doodschieten van een ongewapende medemens is per definitie diep verachtelijk.
Of dader of slachtoffer nu links of rechts angehaucht zijn, doet helemaal niet ter zake.
Nee joh. Genoeg redenen om ongewapende medemensen dood te schieten hoor. Bin Laden zat in zijn slaapkamer, geloof ik. Heydrich was een ritje aan het maken (maar ja, die had wel een pistool op zak, dus okay).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 13 september 2025 @ 03:33:17 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218755722
Iemand wel eens van Groypers gehoord?

quote:
De Groypers zijn een Amerikaanse groep alt-right, blanke nationalistische en christelijke nationalistische activisten onder leiding van Nick Fuentes. Leden van de groep hebben geprobeerd de alt-right politiek te introduceren in het mainstream Amerikaans conservatisme en namen deel aan de bestorming van het Amerikaanse Capitool in 2021 en de voorafgaande protesten. Ze hebben andere conservatieve groepen en individuen op de korrel genomen die zij als te gematigd en onvoldoende nationalistisch beschouwen.[1][2] De Groyper-beweging is beschreven als blank-nationalistisch, homofoob, nativistisch, fascistisch, seksistisch, antisemitisch en als een poging om de afnemende Alt-right-beweging een nieuw imago te geven.[3][4][5]

Groypers zijn een los gedefinieerde groep volgelingen en fans van Fuentes.[6] Na hem is er geen duidelijke tweede in de Groyper-hiërarchie. Groypers zijn vernoemd naar een cartoon-amfibie met de naam Groyper, een variant van de internetmeme Pepe the Frog. In februari 2021 splitste de Groyper-beweging zich tussen Fuentes en Patrick Casey uit angst voor infiltratie door federale informanten en doxing op de America First Political Action Conference van 2021, georganiseerd door Fuentes. Jaden McNeil van America First Students sloot zich aan ter ondersteuning van Fuentes' conferentie en beschuldigde Casey van ontrouw aan Fuentes.[7][8] In mei 2022 distantieerde McNeil zich van Fuentes in een "interpersoonlijke botsing van ego's" na een conflict over zijn voormalige positie als penningmeester van Fuentes' America First Foundation.[9]
quote:
Groyper-oorlog

In het najaar van 2019 lanceerde Charlie Kirk een spreektour op hogescholen met zijn organisatie Turning Point USA met de titel "Culture War", met zichzelf en gasten zoals Rand Paul, Donald Trump Jr., Kimberly Guilfoyle, Lara Trump en Dan Crenshaw. Als vergelding voor het ontslag van St. Clair en het Politicon-incident begon Fuentes een campagne op sociale media waarin hij zijn volgers vroeg om naar Kirks evenementen te gaan en provocerende en controversiële suggestieve vragen te stellen over zijn standpunten over immigratie, Israël en LGBT-rechten om Kirk te ontmaskeren als een "nep-conservatief". Tijdens een Culture War-evenement georganiseerd door de Ohio State University op 29 oktober, werden 11 van de 14 vragen gesteld door Groypers.[11] Daar waren vragen bij zoals: "Kun je bewijzen dat onze witte Europese idealen zullen worden gehandhaafd als het land niet langer bestaat uit witte Europese afstammelingen?" Ze vroegen Kirks co-host Rob Smith, een homoseksuele, zwarte veteraan van de Irakoorlog: "Hoe helpt anale seks ons de cultuuroorlog te winnen?"[15] Fuentes' sociale media-campagne tegen Charlie Kirk werd bekend als de "Groyper Wars".[3][16] Kirk, Smith en anderen bij Turning Point USA, waaronder Benny Johnson, begonnen de vraagstellers "blanke suprematisten" en "antisemieten" te noemen.[14][17]

Een ander evenement van Turning Point USA dat de Groypers op het oog hadden, was een promotie-evenement voor het boek Triggered van Donald Trump Jr., met Trump, Kirk en Guilfoyle aan de Universiteit van Californië in Los Angeles in november 2019. Om verdere vragen van Fuentes' volgers te voorkomen werd aangekondigd dat het vraag-en-antwoordgedeelte van het evenement zou worden geannuleerd, wat leidde tot gejoel en boegeroep van het overwegend pro-Trump-publiek.[18] De verstoringen dwongen het evenement, dat oorspronkelijk twee uur zou duren, te stoppen na 30 minuten.[19][20][6]
pi_218755752
pi_218755828
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, DEI zegt vooral dat je huidskleur een indicatie is of je dader of slachtoffer bent in een 'systeem'.
Blanke vrouwen. Da's de groep die het meest heeft geprofiteerd van DEI en affirmative action. En ook een groep waardoor de VS met Trump zit opgescheept.

Gewoon eens kappen met dat gezanik over DEI en huidskleur.
pi_218755890
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 02:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee joh. Genoeg redenen om ongewapende medemensen dood te schieten hoor. Bin Laden zat in zijn slaapkamer, geloof ik. Heydrich was een ritje aan het maken (maar ja, die had wel een pistool op zak, dus okay).
Van mij had Bin Laden ook niet doodgeschoten hoeven te worden.
Meenemen en levenslang in een kale cel opsluiten (zonder scheerapparatuur) was een betere straf voor die hufter geweest.
  zaterdag 13 september 2025 @ 06:47:10 #66
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_218755965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zeggen dat racisme zorgt voor achterstand - dat is geen racisme.
Géén kloon van tvlxd!
pi_218755984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trump en Woke hebben de VS verkloot.

En als we niet uitkijken krijgen we dat extremitisch 'mijn politieke affiliteit is mijn raison d'etre' ook hier
Etto geeft onze olicharchen even een grote knuffel met zijn conclusie. Ja Etto, Trump en woke.
pi_218756010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 06:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat werkt in elk geval lekker verbindend.
Gelukkig hebben ze ook nog andere talking points.

https://www.mediamatters.(...)rimes-just-kill-them
pi_218756025
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 07:07 schreef kipknots het volgende:

[..]
Gelukkig hebben ze ook nog andere talking points.

https://www.mediamatters.(...)rimes-just-kill-them
Als FOX een beetje representatief is voor hoe MAGA denkt staat die snelkookpan echt op ontploffen.
pi_218756091
Ja, nee, maar de linksen zijn het probleem, snap dat toch.

Voor het publiek thuis; ik luister naar een punk album terwijl extreem rechts HBCUs lastig valt en de schutter hun kleurje heeft. Zien we het probleem? Uiteraard niet.
  zaterdag 13 september 2025 @ 08:02:23 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218756239
911 toespraak voor Pentagon door de Prez:

quote:
"...And together, we will go forward as one people with one heart, one faith, one flag and one glorious destiny under Almighty God. May God bless the memories of those who died and the heroes who fought and the soldiers who still stand watch..."
https://rollcall.com/fact(...)n-september-11-2025/

Of reeds besproken? :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218756348
Amerika gaat het schoonste land te wereld worden. *O*

Men stopt gewoon de vervuiling te meten. -O-

E.P.A. To Stop Collecting Emissions Data From Polluters
pi_218756378
Je weet nog dat Trump Cook van de federal reserve probeert te ontslaan vanwdge belastingfraude?

Ze heeft dus gewoon de regels gevolgd en het tweede huis als vakantiehuis geregistreerd.

https://www.reuters.com/w(...)nts-show-2025-09-12/
pi_218756423
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:28 schreef kipknots het volgende:
Je weet nog dat Trump Cook van de federal reserve probeert te ontslaan vanwdge belastingfraude?

Ze heeft dus gewoon de regels gevolgd en het tweede huis als vakantiehuis geregistreerd.

https://www.reuters.com/w(...)nts-show-2025-09-12/
Dat ontslaan is al dubieus, maar ze wordt nota bene zelfs vervolgd door het openbaar ministerie.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:00:00 #76
136 V.
pi_218756584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 02:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je zelf niet inziet hoe toxisch dit soort wartaal is, is waarom die polarisering nooit zal eindigen.
Wat klopt er niet aan wat hij zegt?
Of mag alleen extreem-rechts zijn bakkes.opentrekken van jou?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218756585
Welk bewijs is er dat de schutter een "groyper" is? Ik kan het enkel herleiden tot 1 tweet van iemand die zegt dat gehoord te hebben.

Ik zie ook tweets dat vrienden hem de enige linkse persoon in zn familie noemen. Zeggen dat zijn volledige familie maga is en dus hij per definitie ook is overigens het domste wat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Reddit staat vol met verhalen van liberals die zich afzetten tegen hun maga familie.
Er zijn furry foto's van hem, ook iets wat vooral in linkse kringen gebeurt. Droeg een Halloween costume waarin hij trump mockt. Was volgens andere tweets weer flink actief op antifa discords.

Er is meer "bewijs" dat het een geradicaliseerd links persoon betreft dan een groyper.
Maar we moeten allemaal erkennen dat het beetje bewijs wat er is aan beide kanten flinterdun is.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:00:48 #78
136 V.
pi_218756590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik wil Nixon terug
Ook zo'n rechtschapen man...
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:06:46 #79
136 V.
pi_218756615
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef Refragmental het volgende:
Welk bewijs is er dat de schutter een "groyper" is? Ik kan het enkel herleiden tot 1 tweet van iemand die zegt dat gehoord te hebben.

Ik zie ook tweets dat vrienden hem de enige linkse persoon in zn familie noemen. Zeggen dat zijn volledige familie maga is en dus hij per definitie ook is overigens het domste wat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Reddit staat vol met verhalen van liberals die zich afzetten tegen hun maga familie.
Er zijn furry foto's van hem, ook iets wat vooral in linkse kringen gebeurt. Droeg een Halloween costume waarin hij trump mockt. Was volgens andere tweets weer flink actief op antifa discords.

Er is meer "bewijs" dat het een geradicaliseerd links persoon betreft dan een groyper.
Maar we moeten allemaal erkennen dat het beetje bewijs wat er is aan beide kanten flinterdun is.
Zijn oma zei o.a. dat hij full on maga is.

En zijn moeder postte een foto waarin hij voor Halloween een groyper-meme nadoet.

Heel gewoon voor een linkse activist.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218756619
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:06 schreef V. het volgende:

[..]
Zijn oma zei o.a. dat hij full on maga is.

En zijn moeder postte een foto waarin hij voor Halloween een groyper-meme nadoet.

Heel gewoon voor een linkse activist.
Bron?
Of is het weer iets wat iemand online via via op twitter heeft gehoord?
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:08:31 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218756627
quote:

Natuurlijk is hij een geradicaliseerd links, dat valt moeilijk te ontkennen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218756643
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 08:24 schreef Basp1 het volgende:
Amerika gaat het schoonste land te wereld worden. *O*

Men stopt gewoon de vervuiling te meten. -O-

E.P.A. To Stop Collecting Emissions Data From Polluters
Ik vind het echt onvoorstelbaar hoeveel er al langdurig gesloopt is in de afgelopen maanden. Er gaan meerdere presidentstermijnen nodig zijn om alle schade te herstellen, voor zover dat al mogelijk is in sommige gevallen.
pi_218756670
quote:

Er zijn vooral veel theorieën, geen van allen bevestigd. Van de FBI hoeven we niet veel te verwachten, aangezien die hele goegemeente roept dat hij extreem-links is. Het is ook eigenlijk niet zo relevant als het een loner is, zijn daden als persoon zijn niet representatief voor links of rechts.
pi_218756693
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er zijn vooral veel theorieën, geen van allen bevestigd. Van de FBI hoeven we niet veel te verwachten, aangezien die hele goegemeente roept dat hij extreem-links is. Het is ook eigenlijk niet zo relevant als het een loner is, zijn daden als persoon zijn niet representatief voor links of rechts.
Wat daarentegen dan wel weer representatief was, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk is :')
pi_218756725
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Wat daarentegen dan wel weer representatief was, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk is :')
Zeker, dat was belachelijk. Gejuich van een groep op links en oproepen tot oorlog op rechts. Beide kanten hebben zich van hun slechtste kant laten zien, met de president als opperopruier voorop.
pi_218756817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zeker, dat was belachelijk. Gejuich van een groep op links en oproepen tot oorlog op rechts. Beide kanten hebben zich van hun slechtste kant laten zien, met de president als opperopruier voorop.
Eens
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:37:22 #87
38496 Perrin
pi_218756901
Trump :+^100

twitter
pi_218756921
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef V. het volgende:

[..]
Ook zo'n rechtschapen man...
Hij was blijkbaar wel degene die de EPA die nu uitgekleed wordt opgericht heeft. Tenminste nog 1 rechtschapen ding ooit gedaan voor het volk.
pi_218756922
(Politieke) moord is nooit goed te praten. Maar om nu te beweren dat Kirk slechts een fatsoenlijke debater was met een mening op het rechtse spectrum gaat wel erg ver hoor :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218756933
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:39 schreef Barbusse het volgende:
(Politieke) moord is nooit goed te praten. Maar om nu te beweren dat Kirk slechts een fatsoenlijke debater was met een mening op het rechtse spectrum gaat wel erg ver hoor :')
Al zegt ie de meest ongure dingen... (wat ie ook deed wat mij betreft) je vermoord niet iemand om een mening. Punt. Geen mitsen en maaren.
pi_218756942
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Natuurlijk is hij een geradicaliseerd links, dat valt moeilijk te ontkennen.
Natuurlijk is hij niet extreem links. Dat extreemrechtse milieu om hem heen heeft nogal een motief om hem links af te schilderen he. Dat noemen we nou je straatje schoonvegen.
pi_218756961
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:39 schreef Barbusse het volgende:
Kirk was controversieel

Hij streek zowel democratisch VS als AIPAC (Amerika-Israël) zwaar tegen de haren in. Men moet maar even uitmaken wat zwaarder weegt. En dan snap ik dat men het eendimensioneel wil brengen. En deze spagaat er niet in wil.

Zowel Maga als wat jij "links" noemt hebben moeite met duiden. En je kunt 'm als anti-IDF ook niet "heilig" maken op rechts. Dat zegt imho meer dan genoeg.
  zaterdag 13 september 2025 @ 09:44:22 #93
38496 Perrin
pi_218756967
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk is hij niet extreem links. Dat extreemrechtse milieu om hem heen heeft nogal een motief om hem links af te schilderen he. Dat noemen we nou je straatje schoonvegen.
MAGA-media:
pi_218757067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
MAGA-media:
[ afbeelding ]
Enerzijds komt het MAGA goed uit omdat men nu handenwrijvend toekijkt naar onrusten die men hoopt dat er gaan ontstaan.

Anderzijds explodeert het aantal anti-Israel videos van Kirk waarin hij niet alleen hout snijdt op dát specifieke onderwerp, maar ook publiekelijk aangeeft hoe de lijnen lopen. Niet alleen qua Gaza, maar ook wat Epstein betreft.

Dus als MAGA en Netanyahu van plan waren iets opgeruimd te zien (ongeacht wie het met welk motief doet), dan is de shit behoorlijk in de ventilator gekomen.
pi_218757124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Reddit staat vol met extreem linkse antifa figuren die zich hebben afgezet tegen hun maga ouders/familie. Doe nou niet alsof dat zoiets ongehoords is :')
pi_218757175
quote:

[..]
Ah, randoms op internet. NEt als rechtse randoms op internet stonden te juichen bij een coup waar dooien vielen.

Zoals altijd moet je je focussen op de reacties van politici en de GOP is heel wat extremer in hun uitspraken en olie op het vuur gooien dan de democraten. Keer op keer.
Of de media. Holy shit, als je ziet wat er aan vuilspuiterij op Fox momenteel voorbij komt :r
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218757195
Hoe zit het met de Epstein files eigenlijk?

#durftevragen
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:14:27 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757240
quote:

[..]
Wat daarentegen dan wel weer representatief was
, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk is :')
Nee, dat was/is het ook niet. En wáárom dat gepolariseer de hele tijd?

De overgrote meerderheid (aan álle kanten) is het er gewoon volmondig over eens dat deze moord (en elke moord) absoluut verwerpelijk is. En dat de dader opgepakt en berecht dient te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-09-2025 10:21:32 ]
pi_218757254
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ah, randoms op internet. NEt als rechtse randoms op internet stonden te juichen bij een coup waar dooien vielen.

Zoals altijd moet je je focussen op de reacties van politici en de GOP is heel wat extremer in hun uitspraken en olie op het vuur gooien dan de democraten. Keer op keer.
Of de media. Holy shit, als je ziet wat er aan vuilspuiterij op Fox momenteel voorbij komt :r
Oh, nu doen randoms er niet meer toe. Die memo had ik nog niet gekregen. Natuurlijk toen letterlijke random nazi's zich uitspraken voor Trump deed het er nog wel toe. My bad.
pi_218757288
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid (aan álle kanten) is het er gewoon volmondig over eens dat deze moord (en elke moord) adsoluut verwerpelijk is. En dat de dader opgepakt en berecht dient te worden.
Vooral berecht, en niet zoals Trump nu doet alvast zeggen dat hij schuldig is en ze de doodstraf willen. Dat is niet aan Trump, maar aan een rechter.

Maargoed, het is de VS en het is Trump, ik had niet anders verwacht.
pi_218757439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Al zegt ie de meest ongure dingen... (wat ie ook deed wat mij betreft) je vermoord niet iemand om een mening. Punt. Geen mitsen en maaren.
Juist... moorden is fout, heel fout...
Maar Charles Kirk was geen onschuldig iemand. Hij was een agitator en verspreidde haat.
Sommige van zijn 'geloofsgenoten' van agressief rechts gaan nu nog verder en mompelen iets over een burgeroorlog of 'links' flink aanpakken.
In hoeverre zijn Trump en congressknechten nu bezig met een dergelijk plan opzetten. Free speech inperken, draconische straffen.
Het is toch al tientallen jaren duidelijk dat geradicaleerd rechts en extreemrechts de stuwende factoren zijn in de polarisatie ? Vooral in Amerika. Note: Trump is vooral radicaal pro-Trump en hitst de massa op voor eigen belang, hachje.

btw.... Een russiche aanval op Polen en Trump gedoogt dat.... geen stevige uitspraken, geen nieuwe boycotmaatregelen. Geen tarifs .. Wat een zwak figuur. De navo-bondgenoten moeten hun eigen weg gaan en Trump cq Amerika als ex-bondgenoot beschouwen
pi_218757495
Mamdani heeft gezworen dat zodra hij Burgemeester van New York is om de politie daar opdracht te geven om Netanyahu te arresteren.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:32:37 #103
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_218757522
De vragen die ik niet voorbij heb zien komen:

1) Waarom laat je het moordwapen achter in het bos? Is dat zodat de autoriteit het wapen vind met daarop heel suggestief kogels met antifa tekens 'Hey fascist! Catch!" erop? Zodat er in een bepaalde groepering naar de dader wordt gezocht?

2) Welke vader / ouders gaan hun zoon vertellen dat hij zich moet aangeven, wetende dat hem de doodstraf hangt? Welke persoon geeft zichzelf aan terwijl hij wel degelijk is weggekomen van het plaats delict en mogelijk zelfs naar het buitenland had kunnen vluchten, als hij niet (gewoon) na zijn daad naar huis was gegaan? Thuis bij zijn ouders was dus ook niet de plek waar de autoriteit keek.

Gelukkig komen er wel steeds meer details naar buiten over zijn ervaring met wapens, waardoor hij in staat is geweest om zijn daad met zoveel precisie uit te voeren. 1 schot, en zijn doelwit was dood. Geen één omstander geraakt.
pi_218757557
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid (aan álle kanten) is het er gewoon volmondig over eens dat deze moord (en elke moord) absoluut verwerpelijk is. En dat de dader opgepakt en berecht dient te worden.
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.

Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.

Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:42:00 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.

Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.

Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop joh :|W
pi_218757634
quote:

[..]

Je bedoelt dit toch sarcastisch ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 september 2025 @ 10:49:10 #107
862 Arcee
Look closer
pi_218757718
Of de moordenaar van Kirk nou radicaal links of nou radicaal rechts was. In beide gevallen hoeft niet heel links of heel rechts zich te verantwoorden voor zijn moord.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218757748
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop joh :|W
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.
Er is jarenlang gewaarschuwd dat cancelculture tegen ze gebruikt zou worden, mensen die onschuldige tweets plaatsten werden vervolgd en opgejaagd. Zie hier het resultaat. Ik kan er alleen maar om lachen. Weg met dat tuig. What goes around comes around.
Volk dat juicht omdat iemand met een andere mening vermoord is heeft geen plaats in een democratie of republiek waar het debat een belangrijk recht is.
pi_218757800
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bedoelt dit toch sarcastisch ?
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?
Dat wordt hier in dit topic overigens al jarenlang geroepen... waarom zou het nu opeens niet meer gelden?
pi_218757835
Wie is 'ze' in dit verhaal? Bevindt deze 'ze' zich in dezelfde kamer als wij?
pi_218757844
Radicalisatie op FOK is real.
De enige echte.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:56:54 #112
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218757868
Ik bewandel het pad van het medelijden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218757919
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:55 schreef Rnie het volgende:
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:06:54 #114
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218757950
quote:
Als je de stukjes op de FP van de eigenaar van het hele zooitje hier leest was het ook slechts een kwestie van tijd.
pi_218757987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.
Er is jarenlang gewaarschuwd dat cancelculture tegen ze gebruikt zou worden, mensen die onschuldige tweets plaatsten werden vervolgd en opgejaagd. Zie hier het resultaat. Ik kan er alleen maar om lachen. Weg met dat tuig. What goes around comes around.
Volk dat juicht omdat iemand met een andere mening vermoord is heeft geen plaats in een democratie of republiek waar het debat een belangrijk recht is.
Je realiseert je dat de oproepen tot ‘oorlog’ van MAGA-rechts komen hè? En dat de president zelf aanslagen op democraten goedpraatte? En dat Kirk opriep om de moordenaars op Hortman vrij te laten/bail te betalen?

Het recht om moraalridder uit te hangen heeft rechts 86 Trumpschandalen geleden verloren.
pi_218757989
quote:

[..]

Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.

Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
pi_218758035
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.

Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat een groep mensen veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.

Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.

[ Bericht 0% gewijzigd door beefkeek op 13-09-2025 11:33:43 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:22:19 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758077
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.

Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.
Ga jij nu ook beginnen? :{ -O-
pi_218758087
quote:
Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:24:56 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218758112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft alles van me te weten, en als ik op een forum medefetisjisten zoek die net als ik graag my little ponies in hun reet stoppen hoeft het helemaal niet aan de grote klok dat ik rozeponylover123 ben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218758155
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ga jij nu ook beginnen? :{ -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.
Ik probeerde een voorbeeld te geven maar het kwam er niet helemaal lekker uit, excuus.
pi_218758160
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?
Dat wordt hier in dit topic overigens al jarenlang geroepen... waarom zou het nu opeens niet meer gelden?
Okee.... je bedoelt dus een heksenjacht ontketenen. Mensen die goede vriendjes met een nazi zijn ... ook verketteren tot nazi.... en vervolgen. Bedoel je in de gevangenis zetten enzo ?
Maar heb je het nu over echte nazi's of heb je het over linkse mensen die je etiketteert tot nazi.
pi_218758172
quote:

[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.

Goed punt. Publiekelijk onder je eigen naam je meningen uiten kan pas echt in een maatschappij waarin die meningen ook geaccepteerd worden.

Helaas is het op die manier wel nogal een kip-ei-verhaal. Want onder de noemer 'mening' staat er nogal wat verwerpelijke onzin op het internet. Dat allemaal maar accepteren als 'mening'? Nou, nee, lijkt me niet. Maar ja, hoe onderscheid je dan een legitieme opvatting van verwerpelijke onzin? En dat moeten we dan ook nog allemaal kunnen en doen. Dat is een kansloze missie.
pi_218758175
Dat hele geneuzel over collectieve boetedoening is ook wel vrij lachwekkend. Ik ga me echt niet persoonlijk verontschuldigen als er iemand een misdaad pleegt die toevallig ook ongelovig is, naar dezelfde muziek luistert, uit dezelfde provincie afkomstig is of wat dan ook. Maar om de een of andere reden vinden mensen het lekker overzichtelijk om de wereld in een paar basale kampjes te verdelen en moet je je verantwoorden als je volgens een ander in eenzelfde kampje zou zitten als iemand die iets kwalijks doet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218758178
quote:

[..]
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.

Good guys:

twitter

Bad guys:

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 11:35:56 #126
375570 crew  Cyan9
pi_218758223
Zullen we doxen (wat strafbaar is) even niet gaan aanmoedigen? Wat is dit nou weer voor raars.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218758314
"Een mening" kan heel krachtig zijn met grote gevolgen in de werkelijkheid.

Niet zolang geleden hebben Amerikanen een bootje vol met mensen "vermoord" (gedood zonder proces) omdat ze van mening waren dat het buitenlandse criminelen waren en dat zij dus het recht hadden om die mensen dan maar dood te schieten.

En genoeg fokkers in dat topic die dat maar toejuichen omdat dat "bijna zeker gewoon drugscriminelen" waren. Toen was het wel OK om blij te zijn dat mensen dood zijn geschoten op basis van slechts een opvatting.

Haatzaaien gebeurt ook via het uiten van "meningen".

Dus ik vind het ook heel naïef om te doen alsof "een mening" heel onschuldig is dat nooit (bijdraagt aan) ernstige gevolgen kan hebben voor mensen.

Zelf geen fysieke actie ondernemen terwijl je wel aan de zijlijn haat zit te zaaien maakt je niet onschuldig. Je draagt bij aan het probleem om haat jegens bepaalde mensen te creëren of in stand te houden.

The pen is mightier than the sword.

En wat doet een pen? Ook meningen op papier zetten.

Charlie Kirk was wel degelijk iemand die veel haat heeft gezaaid. En dat is natuurlijk relatief, want wat voor sommigen "de waarheid" is, is voor anderen weer niets meer dan "haat" zonder feitelijke basis. Maar je gaat nu niet ontkennen dat Charlie Kirk op zijn manier meer haat heeft lopen zaaien dan de gemiddelde persoon, bewust of onbewust. En dat kan serieuze gevolgen hebben.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:53:51 #128
38496 Perrin
pi_218758348
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:48 schreef IndoorKite het volgende:
"Een mening" kan heel krachtig zijn met grote gevolgen in de werkelijkheid.

Niet zolang geleden hebben Amerikanen een bootje vol met mensen "vermoord" (gedood zonder proces) omdat ze van mening waren dat het buitenlandse criminelen waren en dat zij dus het recht hadden om die mensen dan maar dood te schieten.

En genoeg fokkers in dat topic die dat maar toejuichen omdat dat "bijna zeker gewoon drugscriminelen" waren. Toen was het wel OK om blij te zijn dat mensen dood zijn geschoten op basis van slechts een opvatting.

Haatzaaien gebeurt ook via het uiten van "meningen".

Dus ik vind het ook heel naïef om te doen alsof "een mening" heel onschuldig is dat nooit (bijdraagt aan) ernstige gevolgen kan hebben voor mensen.

Zelf geen fysieke actie ondernemen terwijl je wel aan de zijlijn haat zit te zaaien maakt je niet onschuldig. Je draagt bij aan het probleem om haat jegens bepaalde mensen te creëren of in stand te houden.

The pen is mightier than the sword.

En wat doet een pen? Ook meningen op papier zetten.

Charlie Kirk was wel degelijk iemand die veel haat heeft gezaaid. En dat is natuurlijk relatief, want wat voor sommigen "de waarheid" is, is voor anderen weer niets meer dan "haat" zonder feitelijke basis. Maar je gaat nu niet ontkennen dat Charlie Kirk op zijn manier meer haat heeft lopen zaaien dan de gemiddelde persoon, bewust of onbewust. En dat kan serieuze gevolgen hebben.
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:16:43 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758530
quote:

Op Twitter van zijn moeder:

Nogmaals, ik zeg niet dat dit het verhaal meteen is, maar die groep heeft de oorlog verklaard aan Kirk, al jaren geleden. Ik zie overal mensen alsnog framen dat ie democraat zou zijn, maar als dat naar voren zou komen na praten met zijn vader, was dat meteen overgenomen door Trump en co, terwijl heel veel in die kliek van 'war on the left' naar 'we have to pray for Tyler zijn gegaan.

Grok:

zaterdag 13 september 2025 @ 12:17:14 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758536
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.
Hoe poëtisch :D
pi_218758539
twitter
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:18:58 #132
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218758549
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Sleepy Don?
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:19:24 #133
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218758554
quote:
Klopt, check de FP maar eens anno 2025 8)7
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:20:05 #134
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218758556
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Good guys:

[ x ]

Bad guys:

[ x ]
De beste president die Amerika nooit heeft gehad.
pi_218758559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grok:

[ afbeelding ]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.

(Ben niet deskundig, dit is wat ik voorbij zie komen).

twitter
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:22:42 #136
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218758574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:19 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Klopt, check de FP maar eens anno 2025 8)7
Het is daar toch nooit fatsoenlijk geweest?
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:23:16 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758582
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.

(Ben niet deskundig, dit is wat ik voorbij zie komen).

[ x ]
En die drie strepen, Adidas. Nogmaals, het hoeft niet zo te zijn, maar het valt op dat ze alleen hebben gezegd 'hij werd politieker' en als ie meer 'woke' was geworden dan was dat het verhaal.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:31:17 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.
Eens dat het walgelijk is, maar 'mensen niet meer in je samenleving hebben' is op geen enkele manier onrealistisch. Die lossen niet ineens op of zo en eten ook gewoon voedsel. Net als het beleid nu in de VS, daar worden hele bosjes mensen straks dakloos gejaagd en als ze dan dakloos zijn worden ze bijna overal weggestuurd. Ook die zijn altijd ergens op een plek, ook al wil men ze niet in de maatschappij.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:33:26 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758668
quote:

[..]

Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.
pi_218758740
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Good guys:

[ x ]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!
Fijn dat je hem nu eindelijk wel weet te waarderen. Wat mij betreft had hij moeten winnen in 2016, zaten we nu niet met al deze shit, maarja onverkiezbare hillary moest en zou naar voren geschoven worden.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:43:34 #141
38496 Perrin
pi_218758791
Hij is in iedergeval hoogbejaard genoeg om in aanmerking te komen in de VS.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:46:04 #142
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218758825
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lynlwxpjf22r

Voor iedereen die het zich afvroeg: Trump is alweer over Charlie heen :)
Charlie's dood was even handig voor de aandacht en de clicks maar er moet een ballroom gebouwd worden...
pi_218758827
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!
Fijn dat je hem nu eindelijk wel weet te waarderen. Wat mij betreft had hij moeten winnen in 2016, zaten we nu niet met al deze shit, maarja onverkiezbare hillary moest en zou naar voren geschoven worden.
De boodschap en denkbeelden van Sanders heb ik altijd weten te waarderen.

Maar goed, het punt is dat de moord op Kirk door alle Dems in het Congres sterk wordt veroordeeld, en vanuit die hoek heb ik louter oproepen tot eenheid en kalmte gehoord.

De vaandeldrager van de GOP, president Trump, doet echter precies het tegenovergestelde. Die wijst met vingers en verklaart dat het bijeenbrengen van het land hem geen ene reet interesseert.
pi_218758831
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.
Erg rechts != nazi...
pi_218758886
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef GarlandBriggs het volgende:

Charlie's dood was even handig voor de aandacht en de clicks maar er moet een ballroom gebouwd worden...
Is ook nooit goed :')
Als ie er een week lang in zou hangen dan wordt ie beschuldigt van het uitmelken van zn dood :D
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:51:23 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Erg rechts != nazi...
Oja, op die fiets. Ik ken geen ene Nazi, nee.
pi_218758889
twitter

Bij Ongehoord NL blijven ze verkondigen dat de 'kogel van links' kwam. Deze post is van twee uur geleden.
pi_218758897
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Als ie er een week lang in zou hangen dan wordt ie beschuldigt van het uitmelken van zn dood :D
Zijn reactie is verder ook niet erg of problematisch, maar vooral heel erg grappig.

Veel kwalijker is dat Trump (ten onrechte) met vingers blijft wijzen in plaats van dat hij oproept tot kalmte en eenheid.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:53:14 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758905
Zo zie je in ieder geval wel dat links vs rechts veel gecompliceerder is dan twee groepen. Dat je links of rechts bent, maakt niet dat je in alles hetzelfde denkt, integendeel. Het zijn geen homogene groepen, maar vaak versplinterd.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:59:47 #150
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218758984
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Bij Ongehoord NL blijven ze verkondigen dat de 'kogel van links' kwam. Deze post is van twee uur geleden.
De doelgroep van ON bestaat dan ook vooral uit mensen die hun medicatie kwijt zijn. Die kun je makkelijk boos maken en geld uit de zakken kloppen. Oa Raisa voorop...misschien kan ze straks dat gewenste vakantiehuisje in Florida betalen ;)
pi_218758990
Dit is trouwens wel enorm zorgwekkend. Wie de dader was en waar hij voor stond doet er voor de radicaal rechtse horde in de VS niet meer toe. Miller lijkt op zoek naar een reden om de jacht te openen op de 'radical left'.

twitter

Wat hij daarmee bedoelt, is niet helemaal duidelijk. Maar aangezien Miller de Democratische Partij recentelijk omschreef als een 'extremistische organisatie', moeten de alarmbellen afgaan. Dit is immers niet of andere random edgelord, maar iemand die het luisterend oor heeft van de president en grote invloed heeft.

twitter
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:01:34 #152
38496 Perrin
pi_218759019
Miller is een belangrijke kwaadaardige ideoloog achter de huidige regering idd. En hard aan het werk Amerika te transformeren naar een Trumpistische autocratie.
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:02:55 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218759033
Ik zie hem een van de volgende MAGA-kandidaten worden. Trump is het voorprogramma.
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:03:22 #154
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218759038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Dit bevestigt 1 ding voor mij. Trump geeft alleen om Trump. De club om hem heen zijn useful idiots voor hem die aandacht voor hem genereren.

Het was "goed" geweest als hij gepast en respectvol had gereageerd vanuit verbinding en vanuit kalmte...dus nee, hij kan het idd nooit "goed" doen want Trump is alleen in staat om "goed" te doen wat goed is voor Trump :')
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:05:33 #155
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218759058
Weer aardig wat winning, de afgelopen dagen.

zaterdag 13 september 2025 @ 13:06:16 #156
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218759063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:02 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zie hem een van de volgende MAGA-kandidaten worden. Trump is het voorprogramma.
Of het gewapend verzet in Amerika is dat voor...
Alles is mogelijk in Trump's Amerika...
pi_218759110
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:03 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Dit bevestigt 1 ding voor mij. Trump geeft alleen om Trump. De club om hem heen zijn useful idiots voor hem die aandacht voor hem genereren.

Het was "goed" geweest als hij gepast en respectvol had gereageerd vanuit verbinding en vanuit kalmte...dus nee, hij kan het idd nooit "goed" doen want Trump is alleen in staat om "goed" te doen wat goed is voor Trump :')
Ik denk dat niemand met een gezond verstand daar ooit aan heeft getwijfeld.
pi_218759147
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:02 schreef Vis1980 het volgende:
De volgende verkiezingen worden sowieso een drama, ongeacht de uitslag. Winnen de Democraten, dan krijg je Capitoolbestorming 2.0. Winnen de Republikeinen, dan is dat ongetwijfeld met een Trump 2.0. Dat wil zeggen: een MAGA'er mét een IQ. Vance of zo. Dan is de kans ineens heel groot dat dat land definitief verandert in een totalitaire staat.

De enige kans op een soort van de-escalatie is de winst van een ouderwetse Republikein. Een Bush of een Reagan. Zoiets. Maar de kans op zo'n kandidaat alleen al lijkt me nihil.
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:12:10 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218759171
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef GarlandBriggs het volgende:

Trump is een mongool, maar dit kun je hem toch niet aanrekenen. Het leven van een president gaat ook gewoon door.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:12:53 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218759186
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]
En bedoel je dan dit met gezond verstand? Er is inmiddels zelfs een lijst, door MAGA-aanhangers gemaakt, waarin je zogenaamd mensen kunt vinden (tot aan adres aan toe) die zouden hebben staan juichen om de dood van Kirk. Doxen. En dat is vragen om Judge Dredds, maar dan niet in functie..
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:13:53 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218759210
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
De volgende verkiezingen worden sowieso een drama, ongeacht de uitslag. Winnen de Democraten, dan krijg je Capitoolbestorming 2.0. Winnen de Republikeinen, dan is dat ongetwijfeld met een Trump 2.0. Dat wil zeggen: een MAGA'er mét een IQ. Vance of zo. Dan is de kans ineens heel groot dat dat land definitief verandert in een totalitaire staat.

De enige kans op een soort van de-escalatie is de winst van een ouderwetse Republikein. Een Bush of een Reagan. Zoiets. Maar de kans op zo'n kandidaat alleen al lijkt me nihil.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Reagan er geen trek in heeft. De hele situatie laat hem koud.
pi_218759334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En bedoel je dan dit met gezond verstand? Er is inmiddels zelfs een lijst, door MAGA-aanhangers gemaakt, waarin je zogenaamd mensen kunt vinden (tot aan adres aan toe) die zouden hebben staan juichen om de dood van Kirk. Doxen. En dat is vragen om Judge Dredds, maar dan niet in functie..
Freedom of speech is not freedom of consequences. Iets wat hier jarenlang geroepen wordt.
Ik heb er geen problemen mee dat deze mensen gedoxed worden en hun baan verliezen. Is tenslotte iets wat door de andere kant op mensen werd toegepast die durfden te zeggen dat er maar 2 genders zijn enzo. Deze doos van pandora is zelf opengetrokken door links en hun cancelculture.
Ik trek de lijn echter wel bij geweld... ook deze mensen zouden niet vermoord moeten worden vanwege hun mening.
Radicaal van mij he?
pi_218759370
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:19 schreef Refragmental het volgende:
Ik heb er geen problemen mee dat deze mensen gedoxed worden en hun baan verliezen.
Ben je sowieso voor legalisering van doxing, of alleen in dit geval?
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:21:58 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218759390
quote:

[..]
Freedom of speech is not freedom of consequences. Iets wat hier jarenlang geroepen wordt.
Ik heb er geen problemen mee dat deze mensen gedoxed worden en hun baan verliezen. Is tenslotte iets wat door de andere kant op mensen werd toegepast die durfden te zeggen dat er maar 2 genders zijn enzo. Deze doos van pandora is zelf opengetrokken door links en hun cancelculture.
Ik trek de lijn echter wel bij geweld... ook deze mensen zouden niet vermoord moeten worden vanwege hun mening.
Radicaal van mij he?
Je bent dus woke.
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:23:52 #165
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218759431
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nogmaals, ik zeg niet dat dit het verhaal meteen is, maar die groep heeft de oorlog verklaard aan Kirk, al jaren geleden. Ik zie overal mensen alsnog framen dat ie democraat zou zijn, maar als dat naar voren zou komen na praten met zijn vader, was dat meteen overgenomen door Trump en co, terwijl heel veel in die kliek van 'war on the left' naar 'we have to pray for Tyler zijn gegaan.

Grok:

[ afbeelding ]
https://thelefthook.subst(...)son?utm_medium=email

De immer interessante Wajahat Ali...
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:25:07 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218759442
Man, man, omdat er sommige mensen op het internet aan cancel culture deden, moeten deze mensen (die niet dezelfde mensen zijn) gedoxed worden. Ik weet zeker dat jij je ook wel eens op een bepaalde manier ergens je in leven hebt uitgelaten over geweld. Iets met Charlotte?

Moeten we je nu ook cancelen? Jij hebt immers die doos van Pandora toen al geopend, toch?

En nu sta jij strafbare feiten toe te juichen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:26:44 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218759458
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:23 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
https://thelefthook.subst(...)son?utm_medium=email

De immer interessante Wajahat Ali...
Die man kende ik nog niet.

Dat liedje ook:

quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bella_ciao

Gebruik door andere ideologieën
Het lied belandde ook op de playlist van een totaal verschillende ideologie, die van de Groypers, een losse groep Amerikaanse blank-nationalistische activisten en volgelingen van Nick Fuentes, tijdens hun Groyper Wars-vete met Charlie Kirk en diens Turning Point USA.[4]

[ Bericht 29% gewijzigd door Vis1980 op 13-09-2025 13:32:29 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 13:40:32 #168
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218759586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die man kende ik nog niet.
Hij is wel uitgesproken left leaning maar slaat wmb vrijwel altijd de spijker op zijn kop. Soms stevig, maar altijd beredeneerd vanuit feiten en onderzoek.
En natuurlijk bekend van zijn hilarische filmpje met Rick Wilson en Don Lemon :P

zaterdag 13 september 2025 @ 13:46:18 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218759722
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:05 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
VS laat Zuid-Koreaanse Hyundai-medewerkers vrij - https://nos.nl/l/2582000

Aanbod om (tijdelijk) in de VS te blijven om Amerikaanse werknemers op te leiden. Na ze allemaal opgepakt te hebben :')
:P

Overigens zou 1 persoon het 'aanbod' wél hebben aangenomen.
pi_218760337
quote:
Deze doos van pandora is zelf opengetrokken door links en hun cancelculture.
Tjeee je ziet niet dat je generaliseert?
Mensen niet uitnodigen ergens voor of een gedane afspraak afzeggen is zo oud als de mensheid.
Het is geen linkse uitvinding of de laatste jaren veel door linkse mensen gedaan.
Rechtse mensen doen dat ook.
Veel was er de laatste jaren een beschuldiging naar bepaalde linkse mensen. Een frame alsof heel links erge dingen deed.
btw..... Trump is nu toch de kampioen cancellen in Amerika. Andersdenkenden ambtenaren ontslaan, publiekelijk afzeiken.. En was er niet eens met transgenders cancellen voor het leger.
  zaterdag 13 september 2025 @ 14:35:24 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218760453
Legale doxxing samen met het 2e amendement, dat lijkt me toch wel een gouden combinatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 14:39:53 #172
375570 crew  Cyan9
pi_218760541
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
Legale doxxing samen met het 2e amendement, dat lijkt me toch wel een gouden combinatie.
What could go wrong?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 13 september 2025 @ 14:46:37 #173
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218760665
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:05 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
Kans dat er nog veel fabrieken naar USA verhuisd gaan worden is hiermee ook wel verkeken.

Ook goed dat ze niet zijn ingegaan op het belachelijke aanbod om Amerikanen te gaan trainen :') wat een armoede zeg.

[ Bericht 13% gewijzigd door SilverMane op 13-09-2025 14:52:50 ]
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_218760717
Overigens is het wel weer zo'n voorbeeld van hoe één gebeurtenis een enorm verhaal moet worden omdat het anders zo onbevredigend voelt. Feit is dat in een land waarin politieke tegenstanders elkaar inmiddels naar het leven staan en waar er per inwoner bijna twee vuurwapens zijn, één persoon is vermoord door één persoon. Je kunt er moeilijk een of andere vorm van kansberekening op loslaten, maar ik zou zeggen dat je erop kon wachten voor er zoiets zou gebeuren en dat het ook vrijwel zeker niet de laatste keer zal zijn.

Teksten als 'de doos van Pandora is geopend' en dat soort gedoe zijn eigenlijk alleen maar gecreëerd extra drama.
pi_218760763
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 14:46 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Kans dat er nog veel fabrieken naar USA verhuisd gaan worden is hiermee ook wel verkeken.

Ook goed dat ze niet zijn ingegaan op het belachelijke aanbod om Amerikanen te gaan trainen :') wat een armoede zeg.
Ik zou een salarisverhoging van minimaal 300% geeist hebben :')
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:14:16 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218761400
One read, “hey fascist! CATCH! (up arrow symbol, right arrow symbol, and three down arrow symbols),” according to an affidavit filed on Friday in a Utah court.

If the reference to fascism appeared to be straightforward, the arrows were most likely understandable only to certain subsets of gamers. They seem to refer to the popular video game Helldivers 2 and its sequence of controller moves to unleash a powerful bomb.

“It’s a joke in the Helldivers community that you can shut down any argument you disagree with by entering ^ > vvv and blowing the whole thing up,” Steve Iannelli, 38, a mechanical engineer and experienced player of the game who lives in Baltimore, said in an email.

https://www.nytimes.com/2(...)ts-charlie-kirk.html
Hier:

En Fuentes, bedenker en 'leider' van die groypers zei vandaag netjrs tegen zijn volgers:

This is a very delicate situation. I fear that this has set off a chain reaction. I pray to God there is no further violence. I pray to God that nobody else is hurt as a result of this. I hope that it stops here. It should stop here. To all of my followers: if you take up arms, I disavow you. I disown you in the strongest possible terms,” Fuentes said on Rumble.

https://www.google.com/am(...)leshow/123867309.cms

[ Bericht 30% gewijzigd door Vis1980 op 13-09-2025 16:24:22 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:20:32 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218761438
quote:
Trump wil Rusland pas sancties opleggen als NAVO Russische olie vaarwelzegt

Pas als alle NAVO-lidstaten stoppen met Russische olie inkopen, is de VS bereid om Rusland "zware" nieuwe sancties op te leggen. "Ik sta klaar als jullie er klaar voor zijn", schrijft de Amerikaanse president Donald Trump.

Dat meerdere lidstaten van de NAVO nog olie uit Rusland kopen "verzwakt de onderhandelingspositie van het blok aanzienlijk", schrijft Trump op zijn sociale­mediaplatform Truth Social. Hij zegt daarom pas met nieuwe sancties te komen als NAVO-landen daarmee ophouden.

Onder meer Hongarije en Slowakije voeren nog Russische olie in. Via Turkije stroomt ook nog steeds Russisch gas de EU binnen. Volgens nieuwssite POLITICO is het volume wel twee derde kleiner dan voor de oorlog. Turkije importeert zelf ook gas uit Rusland.

Als NAVO-landen ook nog eens tarieven van 50 tot 100 procent tegen China invoeren, helpt dat volgens Trump om de oorlog in Oekraïne te beëindigen. "China heeft een sterke controle over Rusland. Deze krachtige tarieven zullen die macht beperken", schrijft de president.

In een rommelig bericht met veel hoofdletters en zijsprongen schrijft Trump dat het conflict in Oekraïne een oorlog "van Biden en Zelensky" is. De Russische president Vladimir Poetin, die de invasie is begonnen, noemt hij niet. Trump zegt "alleen te willen helpen" en roept NAVO-lidstaten op "zijn tijd en geld niet te verspillen".

Eind juli stelde de Amerikaanse president nog een strenge deadline: als Rusland niet binnen twee weken een staakt-het-vuren zou afspreken, zou de VS zware heffingen invoeren. Maar na een top tussen Trump en Poetin in Alaska leek dat dreigement van tafel. Volgens experts was Poetin daarom de winnaar van de top in augustus.
https://www.nu.nl/spannin(...)lie-vaarwelzegt.html

Bijzonder weer allemaal..
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:27:11 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218761497
Over een week zegt Trump; "hebben jullie het nu nog steeds over de schutter, het is een hoax'.

Satire.
pi_218761947
quote:
Dus: VS koopt straks nog olie uit Rusland - “Ja, ik had toch gezegd als alle NAVO leden stoppen?”
  zaterdag 13 september 2025 @ 17:24:52 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218762160
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is trouwens wel enorm zorgwekkend. Wie de dader was en waar hij voor stond doet er voor de radicaal rechtse horde in de VS niet meer toe. Miller lijkt op zoek naar een reden om de jacht te openen op de 'radical left'.

[ x ]

Wat hij daarmee bedoelt, is niet helemaal duidelijk. Maar aangezien Miller de Democratische Partij recentelijk omschreef als een 'extremistische organisatie', moeten de alarmbellen afgaan. Dit is immers niet of andere random edgelord, maar iemand die het luisterend oor heeft van de president en grote invloed heeft.

[ x ]
Nazi’s will be nazi’s. En polderkleifascisten als Refragmental doen vrolijk met hen mee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:00:39 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218762550
quote:
Dit bevestigd enkel nog maar een keer hoe belangrijk het is dat we als Europa door moeten bouwen om uiteindelijk op eigen benen te gaan staan.
Voor deze regering is álles een zero-sum-game, ook wanneer het ooit op een Artikel 5 situatie uit zou draaien. Politieke- en economische afpersing voor militaire hulp of sancties.
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:06:31 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218762606
Ik heb nog eens wat filmpjes van die Captain Kirk bekeken. Het was wel een conservatieve schoft van het laagste allooi, hoor. Ik zou geen traan om z’n dood laten als ik jullie was.
pi_218762696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[ x ]

[ x ]
Die kerel is één van de engste en ronduit gevaarlijk.
pi_218762700
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 13:25 schreef Vis1980 het volgende:
Man, man, omdat er sommige mensen op het internet aan cancel culture deden, moeten deze mensen (die niet dezelfde mensen zijn) gedoxed worden. Ik weet zeker dat jij je ook wel eens op een bepaalde manier ergens je in leven hebt uitgelaten over geweld. Iets met Charlotte?

Moeten we je nu ook cancelen? Jij hebt immers die doos van Pandora toen al geopend, toch?

En nu sta jij strafbare feiten toe te juichen.
Het is niet sommige mensen, het waren er best veel en het doxxen kon op goedkeuring rekenen van een hoop mensen op links.
Weinig tot geen afkeuring hier of van het establishment en de media.
Het was eerder woorden hebben consequenties en de links progressieven vonden het prima dat mensen hun baan of zelf toegang tot het bankieren verloren.
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:27:26 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218762811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is niet sommige mensen, het waren er best veel en het doxxen kon op goedkeuring rekenen van een hoop mensen op links.
Het was eerder woorden hebben consequenties en de links progressieven vonden het prima dat mensen hun baan of zelf toegang tot het bankieren verloren.
Of het is beide gevallen slecht...
pi_218762834
twitter
pi_218762872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Of het is beide gevallen slecht...
Zeker, maar als dat principe niet breed word gedragen dan heeft het weinig zin als maar één zijde zich daaraan houd. Refragmental heeft gelijk links heeft de doos van pandorra open gezet en nu zijn de vervelende gevolgen voor beide kanten.
  zaterdag 13 september 2025 @ 18:35:18 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218762877
Verwerpelijk, maar valt dat niet onder VVMU?
pi_218762901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zeker, maar als dat principe niet breed word gedragen dan heeft het weinig zin als maar één zijde zich daaraan houd. Refragmental heeft gelijk links heeft de doos van pandorra open gezet en nu zijn de vervelende gevolgen voor beide kanten.
Niet verrassend dat jij hiermee komt. Hoe waren de reacties van republikeinen bij Hortman? Of Shapiro? Je hoeft niet ver te zoeken, begin bij de president. Of de oproepen tot oorlog van Bannon, of Miller die de democraten een terroristische organisatie noemt.

Ja, één zijde heeft zich eraan gehouden, tuurlijk.
pi_218763041
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Niet verrassend dat jij hiermee komt. Hoe waren de reacties van republikeinen bij Hortman? Of Shapiro? Je hoeft niet ver te zoeken, begin bij de president. Of de oproepen tot oorlog van Bannon, of Miller die de democraten een terroristische organisatie noemt.

Ja, één zijde heeft zich eraan gehouden inderdaad.
Dan heb je niet opgelet de afgelopen tien jaar. Vaak genoeg gepost hier de oproepen van geweld, het goedpraten van geweld en het toejuichen en zelfs faciliteren van geweld.
pi_218763053
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:06 schreef Ringo het volgende:
Ik heb nog eens wat filmpjes van die Captain Kirk bekeken. Het was wel een conservatieve schoft van het laagste allooi, hoor. Ik zou geen traan om z’n dood laten als ik jullie was.
Dat wilde hij dan ook helemaal niet. Hij haatte empathie en zag het als een zwakte.
Blijft nog steeds een laffe moord uiteraard en de dader mag levenslang krijgen
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:00:23 #192
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218763114
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:14 schreef Vis1980 het volgende:
One read, “hey fascist! CATCH! (up arrow symbol, right arrow symbol, and three down arrow symbols),” according to an affidavit filed on Friday in a Utah court.

If the reference to fascism appeared to be straightforward, the arrows were most likely understandable only to certain subsets of gamers. They seem to refer to the popular video game Helldivers 2 and its sequence of controller moves to unleash a powerful bomb.

“It’s a joke in the Helldivers community that you can shut down any argument you disagree with by entering ^ > vvv and blowing the whole thing up,” Steve Iannelli, 38, a mechanical engineer and experienced player of the game who lives in Baltimore, said in an email.

https://www.nytimes.com/2(...)ts-charlie-kirk.html
Hier:

En Fuentes, bedenker en 'leider' van die groypers zei vandaag netjrs tegen zijn volgers:

This is a very delicate situation. I fear that this has set off a chain reaction. I pray to God there is no further violence. I pray to God that nobody else is hurt as a result of this. I hope that it stops here. It should stop here. To all of my followers: if you take up arms, I disavow you. I disown you in the strongest possible terms,” Fuentes said on Rumble.

https://www.google.com/am(...)leshow/123867309.cms
Ok Dan...dit, echter, is een filmpje van een maand geleden. Gepost door de mediaan van de America First org. Van Fuentes

Psychooooooo 8)7
pi_218763118
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Die kerel is één van de engste en ronduit gevaarlijk.
Ik maak niet graag nazi vergelijkingen, maar die ghoul is gewoon de Goebbels van onze tijd. Figuren als Kirk, Bannon, Fuentes komen gematigd over vergeleken met hem.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:01:56 #194
136 V.
pi_218763128
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan heb je niet opgelet de afgelopen tien jaar. Vaak genoeg gepost hier de oproepen van geweld, het goedpraten van geweld en het toejuichen en zelfs faciliteren van geweld.
Ja hoor, het is vooral 'links' :')
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:04:38 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218763159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:54 schreef Knipoogje het volgende:

Dat wilde hij dan ook helemaal niet. Hij haatte empathie en zag het als een zwakte.
Well well, may he rot in hell.
quote:
Blijft nog steeds een laffe moord uiteraard en de dader mag levenslang krijgen
Ik hoop vooral dat de verdachte een eerlijk proces krijgt.
pi_218763163
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je hebt zulke grote oogkleppen op dat zelfs Stevie Wonder je nog vraagt of je wel op wil letten. Maargoed, wat vind je van hoe republikeinen reageerden?
pi_218763183
Wat Chivaz zegt is natuurlijk gewoon aantoonbaar niet waar. Simpele Google search is genoeg.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:09:35 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218763200
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:08 schreef Barbusse het volgende:
Wat Chivaz zegt is natuurlijk gewoon aantoonbaar niet waar. Simpele Google search is genoeg.
Deze zin kun je elke dag neerzetten en het zou kloppen.
pi_218763246
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zal 'm opslaan als template :@
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:17:56 #200
136 V.
pi_218763281
quote:
"Across both datasets, we find that radical acts perpetrated by individuals associated with left-wing causes are less likely to be violent. In the United States, we find no difference between the level of violence perpetrated by right-wing and Islamist extremists."

Bron
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:19:41 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218763308
Ah benoemen, dat doet het altijd goed bij de bezorgde burger.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:22:43 #202
136 V.
pi_218763342
Ook zo'n fijne take van links

Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:34:04 #203
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218763450
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef V. het volgende:

En dan het heel raar en heel polariserend noemen, dat ze op hun openlijke fascisme aangesproken worden.

Als ze zoiets op MSNBC hadden gezegd zou het land 2 weken in vuur en vlam staan...maar nu? Cricketsss...
  zaterdag 13 september 2025 @ 19:45:32 #204
38496 Perrin
pi_218763568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:22 schreef V. het volgende:

Stukje Endlösung.
pi_218763614
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:01 schreef V. het volgende:

[..]
Ja hoor, het is vooral 'links' :')
Helaas wel ja, ik heb toen talloze filmpjes gepost van Trump supporters die fysiek werden aangevallen bij het verlaten van een rally. Twee incidenten zijn mij altijd bij gebleven, die blonde vrouw die alleen voor een gesloten deur stond waar de bekogeld werd met eieren en ze bespuugd werd. En die oudere man die een knuppel op zijn hoofd kreeg omdat hij het gore lef had een MAGA petje te dragen.
Dan hebben we nog de politiek die het geweld hebben gefaciliteerd door niet op te treden tegen rellend Antifa tuig met als gevolg dat de rechtbank werd bekogeld en het politiebureau in de fik werd gestoken.
Uiteindelijk zetten ze een zone op waar ze de onafhankelijkheid uitriepen en werd daar gepatrouilleerd door een militie. Diezelfde militie hebben uiteindelijk twee jongere jongens kapotgeschoten.
Dan had je nog die koelbloedige moord op een Trump supporter in Portland die geëxecuteerd werd op straat door zo’n extreem links figuur. En op geen enkel moment was de media en de linkse politiek bezig met het bedaren van de gemoederen laat staan dat de politiek aldaar orde op zaken stelde.
Uiteraard werd dat hier gewoon weggewuifd want laten we eerlijk wezen, in de strijd tegen het “fascisme” is alles geoorloofd en dat heeft nu het absolute dieptepunt bereikt door Charlie Kirk als een hond af te schieten voor de ogen van zijn vrouw en kinderen.
Had hij maar niet het gore lef moeten hebben om een afwijkende mening te hebben en die ook te verdedigen op scholen door heel het land.
pi_218763642
quote:
Doe er mee wat je wilt. Ik heb de afgelopen tien jaar hier genoeg over gepost en er waren er maar weinig die hun afschuw uitspraken over het bizarre geweld wat de afgelopen jaren is gepleegd. Dat is helaas bij links volstrekt normaal, daarom ook die jubelstemming op BlueSky en helaas ook deels op X omtrent de laffe moord op Charlie Kirk.
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:04:18 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218763758
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:34 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
En dan het heel raar en heel polariserend noemen, dat ze op hun openlijke fascisme aangesproken worden.

Als ze zoiets op MSNBC hadden gezegd zou het land 2 weken in vuur en vlam staan...maar nu? Cricketsss...
Ja maar een paar mensen op het internet hebben wel eens gezegd dat iemand ontslagen moest worden en daarom mag je ook zulk beleid voeren als overheid. En daar dan de ander de schuld van geven, uiteraard.
pi_218763895
twitter

En dit vind ik dan wel weer mooi, als een counter op de aanval op het vrije woord komen er talloze TPUSA chapters erbij. Het zal heel moeilijk worden om Charlie Kirk te vervangen maar ik vind het erg mooi dat de jeugd zich gesterkt voelt in hun overtuigingen.
pi_218763957
twitter

De presidentskandidate en ook nog eens een persoon die geld inzamelde om relschoppers op vrije voeten te krijgen tijdens de summer of love noemt op de TV Trump en in het verlengde natuurlijk zijn supporters een fascist.
Het zou ook lastig zijn om te zeggen hij is geen fascist als je het al jaren roept.
Om nu ineens verbolgen te worden over het feit dat Miller heeft gezegd dat de democratische partij bestaat uit extremisten is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Of we houden het aan beide kanten beschaafd of we gaan met z’n allen modder gooien, meer smaken zijn er niet.
pi_218764024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje Endlösung.
Fijn land.

Straks alvast even oefenen voor de OS 2028 in LA, dan moeten al die daklozen toch oprotten, net als dat ze in Rusland, Rio de Janeiro en Zuid-Afrika moesten wieberen.

Ook 'fijn':

Doodsbedreigingen ontvangen omdat je de president vraagt om, nouja, presidentieel te zijn en zich als president voor het hele land te gedragen.

Moulton shares death threats after calling on Trump to condemn all political violence

quote:
Rep. Seth Moulton (D-Mass.) said he’s received threats over his Thursday statement urging the Trump administration to help cool the nation’s political temperature after the shooting of conservative activist Charlie Kirk.

“My office has received an extraordinary number of violent and graphic threats yesterday and today from right-wing individuals online and over the phone—directed toward me, my family, and my staff—after I pointed out the simple fact that President Trump should join [House] Speaker [Mike] Johnson [R-La.] and other level-headed Republicans in condemning political violence, not inciting it further,” Moulton wrote in a Friday statement on social platform X, with a screenshot of hateful comments under his social media posts.
Rest vh artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat land is echt moreel failliet. Zo'n president die alleen maar olie op het vuur gooit, al die (vaak jonge) mensen die het nodig vinden om de moord op Kirk te gebruiken om er 'grappige' filmpjes over te plaatsen op TikTok, X en dergelijke en dan ook nog niet zo slim zijn om te bedenken en te beseffen dat daar wel eens consequenties aan kunnen zitten (van doxxing tot ontslagen), links en rechts dat elkaar de haren invliegt en uiteraard de rol van social media heden ten dage, waar een opmerking zo gemaakt en een filmpje zo geupload is...

Ik heb echt medelijden met de mensen die daar wonen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_218764115
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

De presidentskandidate en ook nog eens een persoon die geld inzamelde om relschoppers op vrije voeten te krijgen tijdens de summer of love noemt op de TV Trump en in het verlengde natuurlijk zijn supporters een fascist.
Het zou ook lastig zijn om te zeggen hij is geen fascist als je het al jaren roept.
Om nu ineens verbolgen te worden over het feit dat Miller heeft gezegd dat de democratische partij bestaat uit extremisten is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Of we houden het aan beide kanten beschaafd of we gaan met z’n allen modder gooien, meer smaken zijn er niet.
Als Trump geen fascist genoemd wil worden dan moet hij zich niet als een fascist gedragen.
pi_218764143
quote:
[ x ]

Het zou geweldig zijn als Trump zich nu opeens beschaafd zou gaan gedragen, maar op zijn leeftijd zijn dat soort drastische gedragsaanpassingen niet langer reëel.
pi_218764226
Trump op de vraag hoe hij het van Kirk heeft verwerkt.

Geparafraseerd: "oh wel goed".. en lult door totaal andere bijzaken op het niveau zoals hij ineens over het decoreren van een kamer begon.

Ook schijnt hij nu Rusland te willen aanpakken.

De MAGA-Israel zijde heeft er nogal gemengde gevoelens over.
pi_218764309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Doe er mee wat je wilt. Ik heb de afgelopen tien jaar hier genoeg over gepost en er waren er maar weinig die hun afschuw uitspraken over het bizarre geweld wat de afgelopen jaren is gepleegd. Dat is helaas bij links volstrekt normaal, daarom ook die jubelstemming op BlueSky en helaas ook deels op X omtrent de laffe moord op Charlie Kirk.
Go scream against a tree, bro. Je bent gewoon misinformatie aan het verspreiden.
pi_218765098
De enige correcte reactie, m.i.:

Kan dat links-rechts gelul niet meer horen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218765128

Altijd leuk om Cenk Uygur te zien draaien en schreeuwen en zweten om een paar simpele feitjes.
pi_218765157
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:20 schreef Chivaz het volgende:

Altijd leuk om Cenk Uygur te zien draaien en schreeuwen en zweten om een paar simpele feitjes.
Laat je ook nog die tenenkrommende scene zien waarin 'The Angry Patriot' in dezelfde uitzending begint te blaten over 'vechten tegen demonen', en het hele christendom weer van stal sleept om links af te schilderen als het gebroed van Satan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 september 2025 @ 22:39:29 #218
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218765374
De reactie op zo'n gebeurtenis als deze toont wel aan dat Amerika allang niet meer te redden is en de meerderheid van de bevolking is medeplichtig. Niemand die de gedachte heeft om de feiten te achterhalen en hoe dit soort dingen in de toekomst misschien kunnen worden voorkomen. Iedereen is alleen maar bezig met een wedstrijdje whodunnit? zodat ze elkaar daar weer mee om de oren kunnen slaan. Met de sneltrein naar de afgrond.
pi_218765527
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat je ook nog die tenenkrommende scene zien waarin 'The Angry Patriot' in dezelfde uitzending begint te blaten over 'vechten tegen demonen', en het hele christendom weer van stal sleept om links af te schilderen als het gebroed van Satan?
Ik kijk deze show normaliter niet, ik kwam alleen deze clip tegen.
pi_218765597
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:53 schreef Beathoven het volgende:

Ook schijnt hij nu Rusland te willen aanpakken.

TACO..... _O- _O-
NU.nl: Pas als alle NAVO-lidstaten stoppen met Russische olie inkopen, is de VS bereid om Rusland "zware" nieuwe sancties op te leggen.
---
Onze nep-bondgenoot Trump wil niet meer sancties tegen zijn vriend Poetin.
Hij verschuilt zich achter oliekopende navo-landen... zijn dat 2 navolanden ?
Hj gokt erop dat die landen niet kunnen stoppen, et voila...........smoesje voor hem vriend Poetin te pleasen.
Epstein als vriend, Poetin als vriend, Kirk als vriend.... 8)7 8)7
pi_218765776
De partner en huisgenoot van de schutter van Charlie Kirk blijkt een trans te zijn. Is dat ook een groyper ding?
pi_218765879
Ik zag net een filmpje voorbij komen: Heeft de gouverneur van Utah nu echt gezegd dat ie had gebeden dat de dader niet "one of ours" was of is dat AI? Dat je het je strot uit krijgt met droge ogen _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 13 september 2025 @ 23:42:50 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218765944
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 23:20 schreef Refragmental het volgende:
De partner en huisgenoot van de schutter van Charlie Kirk blijkt een trans te zijn. Is dat ook een groyper ding?
Partner & huisgenoot? Hij woonde bij zijn ouders..

Wie is Tyler Robinson, die vastzit voor de moord op Charlie Kirk? - https://nos.nl/l/2582176
pi_218765947
quote:
Ja best wel.
  zondag 14 september 2025 @ 00:04:03 #225
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218766103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:20 schreef Chivaz het volgende:

Cenk :')

Overigens de oom van Hassan Piker. En ik los trouwens daarnet ook dat Bernie hem bijna had aanbevolen voordat hij erachter kwam dat Cenk er wat middeleeuwse gedachten op na hield _O- En dat had dan volgens sommige mensen de president moeten zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218766133
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 00:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Cenk :')

Overigens de oom van Hassan Piker. En ik los trouwens daarnet ook dat Bernie hem bijna had aanbevolen voordat hij erachter kwam dat Cenk er wat middeleeuwse gedachten op na hield _O- En dat had dan volgens sommige mensen de president moeten zijn.
Als je de huidige president als baseline neemt kan iedereen het beter doen. Cenk helemaal.
pi_218766287
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 00:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je de huidige president als baseline neemt kan iedereen het beter doen. Cenk helemaal.
Mijn kat zou een betere president zijn dan trumpie. En die slaapt meer dan dat die klootviool golft.
  zondag 14 september 2025 @ 01:22:51 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218766307
quote:
Bron?

Overigens zou het niet de eerste keer zijn dat iemand homo is en het juist ook erg haat, omdat het fout is volgens God.
  zondag 14 september 2025 @ 01:23:48 #229
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218766310
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik zag net een filmpje voorbij komen: Heeft de gouverneur van Utah nu echt gezegd dat ie had gebeden dat de dader niet "one of ours" was of is dat AI? Dat je het je strot uit krijgt met droge ogen _O-
Ja dat heeft ie echt gezegd. Hij hoopte dat het gedaan was door een migrant en was sad dat het niet het geval was. Vast een zeer links-extremistische meneer.
  zondag 14 september 2025 @ 01:24:47 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218766321
Toch leuk dat anno 2025 moord niet het gesprekspunt is, maar of de dader links of rechts was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 september 2025 @ 01:25:49 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218766334
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch leuk dat anno 2025 moord niet het gesprekspunt is, maar of de dader links of rechts was.
Begin anders nog eens over progressieve linkse mensen, hypocriet. Je wil vast wel weer je langspeelplaat afsteken.
  zondag 14 september 2025 @ 01:26:28 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218766346
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Begin anders nog eens over progressieve linkse mensen, hypocriet.
Zoals ik ook al jaren over conservatieve rechtse mensen begin?

Croft even op mijn naam en Goldwater, Reagan, Evangelicals, States' Rights, Thurmond en Agnew.

Of dichterbij huis, Wilders, SGP en Civitas Christiana.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-09-2025 01:34:50 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 september 2025 @ 01:28:01 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218766351
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals ik ook al jaren over conservatieve rechtse mensen begin?
Tuurlijk jongen, dan mag het. Je moet in alles precies evenveel stoppen, anders bepaal jij wel even of je het mag zeggen of niet. Jij bent de scheids van 'balans'. Koning van het faire debat. Hulde!
  zondag 14 september 2025 @ 01:28:38 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218766353
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tuurlijk jongen, dan mag het. Je moet in alles precies evenveel stoppen, anders bepaal jij wel even of je het mag zeggen of niet. Jij bent de scheids van 'balans'. Koning van het faire debat.
Die balans heb ik inderdaad. Nogmaals, croft ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 september 2025 @ 01:29:32 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218766355
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die balans heb ik inderdaad. Nogmaals, croft ze.
Dat zien we altijd terug in dit topic en het Israel-topic. Slaap lekker, verder.
  zondag 14 september 2025 @ 01:31:02 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218766356
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat zien we altijd terug in dit topic en het Israel-topic. Slaap lekker, verder.
Oh toe... quote eens een pro-Israël standpunt.

Guttegut wat val je door de mand. Polarisatie moeten we echt niet willen, maar laten we vooral als feit vaststellen dat dat vooral aan de ene of de andere kant ligt.

Sorry, doe ik niet aan mee.

Met Trumpisten, PVV'ers, XR, Pro-Palestina, Pro-Israël, SGP'ers, Ultramontanen, Woke, Incels, Neo-Nazi's, Moslimbroeders, Marxisten en Libertaristen, om maar wat te noemen, is het bijster moeilijk discussiëren aangezien ze allemaal uitgaan van absolute waarheden, waarbij dissidenten per definitie te excommuniceren half-wezens zijn.

En daar ageer ik al jaren tegen omdat in weerwil van de verpakking ze allemaal uitgaan van het Grote Gelijk. Croft ze.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-09-2025 01:46:11 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 september 2025 @ 01:48:10 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218766384
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh toe... quote eens een pro-Israël standpunt.

Guttegut wat val je door de mand. Polarisatie moeten we echt niet willen, maar laten we vooral als feit vaststellen dat dat vooral aan de ene of de andere kant ligt.

Sorry, doe ik niet aan mee.
Eerlijk gezegd ben je nu wel erg politiek correct. Hoe voelt dat nu? De commentspolitie heeft weer eens nachtdienst, altijd op pad om te zien of iedereen wel precies in balans is met wat ie zegt, want anders gaat het rode pennetje trillen.

Na een fijne nachtdienst, gaat onze correctheidscommandant met de borst vooruit en opgeheven hoofd in bed liggen. 'Man wat heb ik die totaal onbekende mensen op het internet weer de les gelezen, het is maar goed dat ik er ben, want stel je voor!' In zijn droom krijg hij, zoals elke nacht, de medaille van politieke correctheid opgespeld, uitgereikt door de Engel der goedheid.

Je bent een goedzak, Etto, de wereld heeft veel aan jou te danken.
  zondag 14 september 2025 @ 01:48:59 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218766385
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd ben je nu wel erg politiek correct. Hoe voelt dat nu? De commentspolitie heeft weer eens nachtdienst, altijd op pad om te zien of iedereen wel precies in balans is met wat ie zegt, want anders gaat het rode pennetje trillen.

Na een fijne nachtdienst, gaat onze correctheidscommandant met de borst vooruit en opgeheven hoofd in bed liggen. 'Man wat heb ik die totaal onbekende mensen op het internet weer de les gelezen, het is maar goed dat ik er ben, want stel je voor!' In zijn droom krijg hij, zoals elke nacht, de medaille van politieke correctheid opgespeld, uitgereikt door de Engels der goedheid.

Je bent een goedzak, Etto, de wereld heeft veel aan jou te danken.
Uhm. OK.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 september 2025 @ 02:16:18 #239
330914 Sherlock_Holmes
pi_218766419
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 00:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik had het uiteraard over Bernie, maar bedankt voor de hilarische Cenk quote. Soort van dubbele ome Erdogan :D
pi_218766455
quote:
[ x ]

'She's A Marxist, Communist, Fascist, Socialist':

pi_218766526
Het was natuurlijk te voorspellen dat invloedrijke rechtse activisten zich niet zouden gaan richten op de eensgezinde afkeuring van de Democratische Partij/ kiezers mbt de moord op Charlie Kirk. Op zo'n moment moet het vergrootglas uiteraard gericht worden op de, verreweg in de minderheid zijnde, feestvierende willekeurige burgers/ posters op social media zodat de hele groep beschuldigd kan worden van het promoten van politiek geweld terwijl we allemaal weten dat het juist de retoriek van Trump en zijn vazallen is (zoals bv Charlie Kirk) die al jaren opruiend werkt.

Precies wat er nu ook gebeurt.

Leading Democrats Are Condemning Charlie Kirk’s Murder

Why is the online right having such a hard time recognizing that?

quote:
From the moment an assassin shot Charlie Kirk, my social-media feed began filling up with people decrying the attack. The sentiment of horror—both at the murder itself and at what it portended for American political culture—was overwhelming and cross-ideological.

From the pro–Donald Trump conservatives in my timeline, however, I detected another sort of response. Although most expressed genuine grief at the tragedy befalling a figure many of them admired or knew, some others seemed preoccupied with proving that “the left” was celebrating the attack.

The challenge, for this cohort, is that Democratic Party leaders were united in condemnation of the attack on Kirk and political violence generally. California Governor Gavin Newsom, a gleeful pugilist who has made a brand out of aping the president’s disordered egomaniacal communication style, wrote, “The attack on Charlie Kirk is disgusting, vile, and reprehensible. In the United States of America, we must reject political violence in EVERY form.” Zohran Mamdani, a New York City mayoral candidate so left-wing that many Democratic leaders refuse to endorse him, wrote, “I’m horrified by the shooting of Charlie Kirk at a college event in Utah. Political violence has no place in our country.”

And so, in the absence of evidence of any serious strain of liberal support for the Charlie Kirk murder, some influential voices on the right willed one into existence. They hunted the internet for expressions of support for Kirk’s murder, or even insufficient remorse, a search that yielded almost exclusively random private citizens.

Andy Ngo, a right-wing journalist with 1.7 million followers on X, produced offensive posts from such figures as the owner of an animal hospital in Oklahoma, a wealth manager in Pennsylvania, and grade-school teachers in Oregon and Idaho. The conservative Washington Free Beacon published one story about a post by a University of Michigan professor, and another about posts by a former Columbia-encampment organizer who notoriously endorsed the murder of Zionists and has long since been expelled from the school. An entire website, titled Charlie’s Murderers, was established to collect alleged pro-murder sentiment; as Wired reported, some of the posts it displayed had in fact been written before Kirk’s killing.

Some conservatives treated the anonymity of these scattered pro-violence posters as evidence of the breadth of their views. “The number of people celebrating Charlie Kirk’s death who work as teachers, nurses, psychologists, social workers, and other ‘helping professions’ is immensely disturbing,” the right-wing activist Chris Rufo posted on X. “We have a serious problem in this country.”

No question, some social-media posts about Kirk are genuinely grotesque. That anyone would celebrate Kirk’s death is sad. But in a nation of more than 300 million people, there is no offensive opinion you can’t find if you go looking for it. If support for Kirk’s assassination were a significant current of thought on the American left, right-wing journalists would call out the prominent people expressing glee. Because that’s not happening, they have to publish articles about random individuals.

Indeed, the fact that attention is being focused on such examples—and not on actual Democratic Party officeholders or major voices on the left—shows that the party has a healthy culture of marginalizing illiberal and violent sentiments. Thus the outpouring of condemnations, and thus too the bitterness that divides radical-left activists from the Democratic Party. This divide reflects a major structural difference between the two parties: The far left reviles the Democrats and their leaders, whereas right-wing activists worship Donald Trump.

Yet the Republican Party’s fanatical devotion to Trump requires an insistence that it is responding to a greater and more insidious form of fanaticism on the left. Positing a totalitarian and violent left-wing threat is necessary to justify Trump’s own behavior.

Many mainstream Republicans and legacy conservative outlets have behaved more responsibly, acknowledging that violent tendencies exist on the right and left alike. "The time for unity, the time for peace, it is now," said Alabama Senator Katie Britt. "At some point, we have to find an off-ramp, or else it's going to get much worse," Utah Governor Spencer Cox pleaded this morning.

But a far more intemperate mood is equally if not more prevalent. "The left wants us dead," the conservative commentator Matt Walsh posted to his 3.8 million followers. "Face the facts, and act accordingly." On the House floor, Representative Bob Onder, of Missouri, declared, "There is no longer any middle ground. Some on the American left are undoubtedly well-meaning people, but their ideology is pure evil." In a New York Post op-ed, the writer Batya Ungar-Sargon accused Democrats, whose political leaders unequivocally denounced Kirk's assassination, of nonetheless "doubling down on the rhetoric that led to it." Her evidence? They had condemned violence without admitting that "the vast majority of the political violence in this country is coming from their side." (All of these comments, it should be said, came before any information whatsoever was known about the suspect.)

Yesterday, I wrote an article about Trump's disturbing response to Kirk's killing. I noted that, rather than calling for unity and calm, the president delivered an address in which he defined political violence as an exclusively left-wing problem, attributed it to the entire political opposition, and threatened the use of state power to suppress it. Even though the first sentence of my article described the murder as a "horrifying, cold-blooded assassination," right-wing accounts began circulating screenshots of the headline as if it showed that I was celebrating Kirk's death or calling for more violence. "This is absolutely vile. People like @jonathanchait are contributing to the vitriol and political violence that are ravaging our country," Senator Marsha Blackburn posted.

These sorts of reactions might be forgivable if they were merely overheated expressions of an impulse to delegitimize political violence. But the purpose of this rhetoric is not to vilify political violence. It is to equate political violence with everyone perceived as being to the left of the Republican Party, so as to simultaneously delegitimize opposition to Trump while excusing even the most illiberal and violent forms of right-wing activity.

That was the unmistakable message of Trump's Oval Office remarks Wednesday evening. But, in case anyone missed it, he made the point even clearer during a Fox & Friends appearance this morning. After one of the hosts posited, "We have radicals on the right as well," and suggested that this was part of the challenge facing the country, Trump disputed the premise. "The radicals on the right are often radical because they don't want to see crime," he said. "They don't want to see crime. They're saying, 'We don't want these people coming in. We don't want you burning our shopping centers. We don't want you shooting our people in the middle of the street.' The radicals on the left are the problem."

First by omission, and now by commission, Trump is coming within a whisker of doing the exact thing that some of his allies are accusing "the left" of doing: justifying violence against his enemies. Much of the right is focusing on pro-violence statements by pet-hospital owners in Oklahoma while ignoring them by the world's most powerful person. That is not blindness. It is a choice.
Het toont wel weer mooi de onoprechtheid aan van Trump's aanhang en de obsessieve drang om alles wat Democratisch/ links is te vernietigen omdat een debat niet mogelijk zou zijn en Charlie Kirk vermoord is om zijn afwijkende mening en zo ongeveer heilig verklaard wordt omdat hij 'alleen maar het debat wilde aangaan'.

De ironie.

Dit is hoe Charlie Kirk 'het debat aangaat' (mda @Knipoogje nav zijn post in NWS):

Hier wordt haarfijn uitgelegd hoe onoprecht hij debatteerde gebruikmakend van allerlei misinformatie, deflectie, drogredenen, denigrerende opmerkingen en regelrechte leugens om zijn verwerpelijke ideeen te promoten mbt de rol van vrouwen in de maatschappij.

Hij debatteert niet werkelijk over het onderwerp, hij is alleen geinteresseerd in het scoren van puntjes bij het publiek dmv debattechnische trucjes. Zijn typische MAGA-'logica' zie je ook altijd terug bij Trump en zijn aanhangers.

Tegen deze 20-jarige studente is hij alleen totaal niet opgewassen en valt al snel door de mand. Helaas zijn er talloze jongeren die er niet doorheen prikken wat ook de reden was dat Trump hem aantrok om de stemmen te trekken onder jongeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 14-09-2025 17:07:07 ]
  zondag 14 september 2025 @ 04:10:59 #242
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_218766539
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mijn kat zou een betere president zijn dan trumpie. En die slaapt meer dan dat die klootviool golft.
Ja iedereen, of je nou een pasgeboren baby, een kat, een hond, een demente bejaarde, een schaap. Ze zijn allemaal beter dan Trumpie. Maar... er zijn miljoenen Amerikaanse gestoorde gekken (mag ik ze zo noemen) die op die lul stemmen.
pi_218766563
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 04:10 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
Ja iedereen, of je nou een pasgeboren baby, een kat, een hond, een demente bejaarde, een schaap. Ze zijn allemaal beter dan Trumpie. Maar... er zijn miljoenen Amerikaanse gestoorde gekken (mag ik ze zo noemen) die op die lul stemmen.
Populistische des-/ misinformatie werkt. Het merendeel van het volk is niet geinteresseerd in de feiten. Die stemmen vanuit onderbuikgevoelens (immigranten, transgenders, vaccins ed), al jaren aangewakkerd door Trump & Co die daar dankbaar gemisbruik van maken.
pi_218766603
Mss al voorbij gekomen? (heb niet alles terugggelezen)

pi_218766606
pi_218766616
Dat Kash Patel een zooitje zou maken van de FBI zal niemand verbazen.

Kash Patel's FBI is a total mess

A new lawsuit indicates he's too busy chasing online clout to notice.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 14-09-2025 06:34:20 ]
pi_218766701
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 02:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik had het uiteraard over Bernie, maar bedankt voor de hilarische Cenk quote. Soort van dubbele ome Erdogan :D
Bernie was ook mijlen verwijderd van het presidentschap.

Maar ik begrijp dat je iedere vorm buiten Trump nogal incapabel vindt, dat zegt nogal veel over de denkwijze.
  zondag 14 september 2025 @ 08:42:15 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218766908

Nancy Mace Rep. South Carolina (R)
pi_218766911
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 18:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar chivaz zit je nu niet een stapel whataboutism op te lepelen om het nog extremere gedrag van de zichtbare fascistische maga te legitimeren? :')
pi_218766955
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 08:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar chivaz zit je nu niet een stapel whataboutism op te lepelen om het nog extremere gedrag van de zichtbare fascistische maga te legitimeren? :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
  zondag 14 september 2025 @ 08:59:28 #251
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218766977
https://www.nu.nl/buitenl(...)ren-vissersboot.html

Zou dit nog gaan escaleren? Uit het bericht:

Trump heeft de afgelopen tijd een flinke maritieme aanwezigheid opgebouwd in de Caribische Zee. Daaraan heeft Venezuela ongeveer 2.700 kilometer kustlijn. Vorige week vergrootte de VS zijn aanwezigheid door tien F-35's naar Puerto Rico te sturen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218767304
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 08:59 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ren-vissersboot.html

Zou dit nog gaan escaleren? Uit het bericht:

Trump heeft de afgelopen tijd een flinke maritieme aanwezigheid opgebouwd in de Caribische Zee. Daaraan heeft Venezuela ongeveer 2.700 kilometer kustlijn. Vorige week vergrootte de VS zijn aanwezigheid door tien F-35's naar Puerto Rico te sturen.
Dan had het doden van 11 burgers door amerikaanse militairen ook al moeten escaleren.

Ik vermoed dat Trump en zijn fascisten wel hopen dat deze schendingen van internationale rechten tot een groter conflict gaan leiden. Niets beter dan een oorlog om nog meer mensen achter hun fascistische beleid te laten staan. :'(
pi_218767344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje Endlösung.
Interessant genoeg is deze man niet ontslagen en wel niet iemand van MSNBC die gewoon feitelijk benoemde dat

"Hateful thoughts lead to hateful words, which then lead to hateful actions,” Dowd said, adding: “You can’t stop with these sort of awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place."

Dan mag je vervolgens discussieren of je het er mee eens bent dat Kirk hateful thoughts/words heeft. Ik vind van wel. Het vitriool en het fanatisme in zijn videos is voor mij genoeg bewijs. De ontslagen Dowd gaf gewoon zijn mening over het huidige klimaat in de VS.
pi_218767412
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Interessant genoeg is deze man niet ontslagen en wel niet iemand van MSNBC die gewoon feitelijk benoemde dat

"Hateful thoughts lead to hateful words, which then lead to hateful actions,” Dowd said, adding: “You can’t stop with these sort of awful thoughts you have and then saying these awful words and then not expect awful actions to take place."

Dan mag je vervolgens discussieren of je het er mee eens bent dat Kirk hateful thoughts/words heeft. Ik vind van wel. Het vitriool en het fanatisme in zijn videos is voor mij genoeg bewijs. De ontslagen Dowd gaf gewoon zijn mening over het huidige klimaat in de VS.
Dat ontslag gaf duidelijk aan hoe laag de lat ondertussen ligt in Amerikaanse media :{
  zondag 14 september 2025 @ 10:06:14 #255
136 V.
pi_218767544
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 08:42 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Nancy Mace Rep. South Carolina (R)
Ja, die was hilarisch. Net als dit, gewoon niet kunnen omgaan met je eigen 'logica'. Vanaf 01'00":

Ja inderdaad, V. ja.
pi_218767587
twitter

Wat is dat toch met dat verlangen naar een burgeroorlog in Amerika ?
Vooral van trumpfans
Deze zogenaamde patriot wil elk huis in Amerika binnendringen en dan wat ...?
Is iemand linksig en die moet 'gecleand' worden ?
Direct vermoorden of opsluiten in concentratiekampen? Martelen, uithongeren. Kinderen ook in die kampen ?
Of alleen de leden van linkse organisaties doden of gevangen zetten. En die organisaties moet Trump verbieden ?
Echte patriotten roepen niet op tot een burgeroorlog en miljoenen Amerikanen bedreigen met dood, mishandeling, concentratiekampen.
Deze is FAKE.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 14-09-2025 10:16:22 ]
  zondag 14 september 2025 @ 10:13:48 #257
38496 Perrin
pi_218767628
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wat is dat toch met dat verlangen naar een burgeroorlog in Amerika ?
Vooral van trumpfans
En deze zogenaamde patriot wil elk huis in Amerika binnendringen en dan wat ...?
Direct vermoorden of opsluiten in concentratiekampen? Martelen, uithongeren. Kinderen ook in die kampen ?
Of alleen de leden van linkse organisaties doden of gevangen zetten. En die organisaties moet Trump verbieden ?
Ja door wie zou dat nou aangewakkerd worden. :?
pi_218767742
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Deze zogenaamde patriot wil elk huis in Amerika binnendringen en dan wat ...?
Inhakend op TT... deze rechtse fake-patriot lijkt verdomd veel pro-fascisme. Misschien beter neofascisme te noemen.
  zondag 14 september 2025 @ 10:26:23 #259
330914 Sherlock_Holmes
pi_218767758
Het is wel hilarisch hoe tegenwoordig iedereen zo makkelijk geïndoctrineerd is door social media filmpjes.

Aan de andere kant begrijp ik het wel wanneer je zelf geen zin hebt om na te denken of mensen te overtuigen ('roll the tape').
  zondag 14 september 2025 @ 11:18:00 #260
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218768176
quote:
6s.gif Op zondag 14 september 2025 04:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Populistische des-/ misinformatie werkt. Het merendeel van het volk is niet geinteresseerd in de feiten. Die stemmen vanuit onderbuikgevoelens (immigranten, transgenders, vaccins ed), al jaren aangewakkerd door Trump & Co die daar dankbaar gemisbruik van maken.
Toen hij werd neergeschoten, was er een discussie gaande over transgenders. Volgens Kirk zou je die moeten uitsluiten van het tweede amendement. De vragensteller vroeg hoeveel school shootings er zijn gepleegd door transgenders. Kirk: ' Te veel'. De vragensteller geeft aan dat het er 5 waren. Vervolgens vroeg ie hoeveel school shootings er zijn geweest en Kirk veranderde meteen de doelpalen: 'rekenen we dan gang violence mee?'.

En dat was zijn manier van 'discussiëren'. Ja, deze man ging naar een debat toe, maar tijdens een debat verzette hij telkens de doelpalen en gaf nooit zijn misinformatie toe, in de hoop dat de vragensteller niet slim genoeg was om erop door te gaan.
  zondag 14 september 2025 @ 11:22:30 #261
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218768193
quote:
6s.gif Op zondag 14 september 2025 05:16 schreef Kijkertje het volgende:
Mss al voorbij gekomen? (heb niet alles terugggelezen)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je kan niets met deze vent, want zelfs gemaakte afspraken kunnen een dag later alweer omgedraaid zijn in nieuwe eisen. En als je met hem meedoet, dan heeft ie meteen weer iets nieuws om je kaal te plukken. Ronduit bizar dat er echt mensen zijn die net doen alsof hij kleren aan heeft. 'Fuck your feelings' en 'niet zo politiek correct doen' is alleen als het ze uitkomt, want als een ander zich met die 'vrijheid' bezighoudt, dan staan ze allemaal te wijzen dat heel links de gevangenis in moet. 'Oorlog!'.
  zondag 14 september 2025 @ 11:58:05 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218768407
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Het is wel hilarisch hoe tegenwoordig iedereen zo makkelijk geïndoctrineerd is door social media filmpjes.

Aan de andere kant begrijp ik het wel wanneer je zelf geen zin hebt om na te denken of mensen te overtuigen ('roll the tape').
Met een beetje tactiek kun je er prima president mee worden. Zo'n Kirk (en anderen) heeft bijvoorbeeld de nieuwe aanwas sinds 2020 op deze manier naar Trump gedreven. En dan maken feiten niet uit.

Kijk bijvoorbeeld ook naar Fox, die dan stelt dat bijna een miljoen daklozen een dodelijke injectie zouden moeten krijgen. De MAGA's waren daar ook heel boos over.. Nee, uiteraard zijn ze bezig met een paar idioten op het internet die juichen om de dood van een iemand. Maar 700.000 doden voorstellen, geen probleem!

De president ook, die al meerdere keren heeft geroepen dat de moordenaar links was, maar er nu niet op terug is gekomen. Geen probleem! Nee, ik lees hier dan zelfs dat andere mensen er een links en rechts dingetje van maken, terwijl de eerste twee dagen na de moord heel veel GOP's in functie en op social media het zelfs hadden over dat ze in oorlog zijn met links. Geen enkel persoon heeft dat gerectificeerd, sommigen zijn wel ineens van toon veranderd.

[ Bericht 31% gewijzigd door Vis1980 op 14-09-2025 12:06:00 ]
  zondag 14 september 2025 @ 12:09:51 #263
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218768478

Over daklozen met mentale problemen:
"Or involuntary lethal injection, or something, just k*ll 'em."

En dat zijn uiteraard allemaal zelfverklaard devout Christians. :X
Gezellig kletsend op de bank, van de meest bekeken nieuwszender, over het uitroeien van een bepaalde groep.
  zondag 14 september 2025 @ 12:20:10 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218768575
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Gezellig kletsend op de bank, van de meest bekeken nieuwszender, over het uitroeien van een bepaalde groep.
En er zitten een hoop mensen van Fox in het kabinet. Sowieso 'soft on crime policies', dat terwijl de VS een behoorlijk streng beleid heeft op het gebied van gevangenisstraffen. Maar zoals de hele geschiedenis al laat zien, harder straffen stopt geen criminaliteit. 'Ja, maar in Qatar is bijna geen criminaliteit', jawel daar zijn de criminelen aan de macht.
pi_218768658
De Kirk-schutter zou een relatie hebben met een transgender, die mogelijk ook zijn kamergenoot is.

In bepaalde kringen willen ze deze moord wel heel graag linken aan transgenders.
  zondag 14 september 2025 @ 12:33:16 #266
136 V.
pi_218768674
Het is heel simpel. Veruit de meeste schutters zijn witte jongens/mannen.

Dus alle witte mannen tegen de muur, zou ik zeggen.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218768684
quote:

Die journalist met zulke fantasieën zal toch wel ontslagen worden of zie we hier wederom het meten met 2 maten van onze maga mensen.
  zondag 14 september 2025 @ 12:35:51 #268
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218768690
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
De Kirk-schutter zou een relatie hebben met een transgender, die mogelijk ook zijn kamergenoot is.

In bepaalde kringen willen ze deze moord wel heel graag linken aan transgenders.
En die moeder zou nu allerlei posts hebben verwijderd, waarop zij en de schutter poseren met gigantische wapens en ook foto's van schietlessen e.d. Nu moet je op het internet altijd even wachten of het echt of nep is, zeker met AI nu, maar dat heeft een veel grotere invloed dan een half jaar op een universiteit zitten of 'hij is in de buurt geweest van een transgender'.
  zondag 14 september 2025 @ 12:36:23 #269
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218768695
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:33 schreef V. het volgende:
Het is heel simpel. Veruit de meeste schutters zijn witte jongens/mannen.

Dus alle witte mannen tegen de muur, zou ik zeggen.
Wat heb jij eigenlijk tegen mijn wenkbrauwen?

quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die journalist met zulke fantasieën zal toch wel ontslagen worden of zie we hier wederom het meten met 2 maten van onze maga mensen.
Precies, 'hunnie doen het ook', ja, maar als hunnie het doen rectificeren ze het en worden er mensen ontslagen.
  zondag 14 september 2025 @ 12:49:47 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218768870
Fuentes in augustus over Kirk. Helaas staat die hele episode niet meer op YouTube. Refereert ook nog naar de 'jews won't replace us'-protest in Charlottesville.

Rechts Amerika, er is een groot probleem onder je rechtse jeugd. En dan vooral met de kinderen die opgroeien met gunporn. Dat komt toch wel erg vaak naar voren bij shoottings op scholen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Vis1980 op 14-09-2025 13:04:47 ]
pi_218769151
quote:

Bedankt voor dit filmpje, dit is nog beter en langer dan het filmpje dat gisteren verscheen. Fragment is al van woensdag begreep ik, maar pas sinds gisteren via (jaja, daar istie weer) internet/social media de nodige ophef over. Tot die tijd zag niemand buiten de MAGA-bubbel dit filmpje waarschijnlijk (en logisch, waarom zou je die FOX-troep ook kijken eigenlijk).

Maar dit, deze uitspraak, is toch echt...ik snap dat er problemen zijn met daklozen en ik snap de woede omtrent die vermoorde Oekraïnse dame, en er zijn ook tig problemen met drugsgebruik en dakloosheid in tal van grote steden, maar dit...dit kan toch niet, jongens. Even serieus nu.

Die Brian Kilmeade zegt daarna nog doodleuk: "We're not voting for the right people.".

Eh, jawel, dat doe 'je' wel, mokerdebiel. Half FOX zit tegenwoordig in de regering of op anderszins belangrijke plekken.

Overigens zie je in dit filmpje pas goed de reactie van die gast links op exact 0:48 net nadat Kilmeade het over involuntary lethal injection heeft. Eerst een schamel (wellicht vanwege de verrassing) 'Yeah", daarna snel de ogen sluiten en hoofd naar beneden buigen. _O-

Geen idee wie die gast is (links dus), maar lijkt net alsof ie niet (meer) helemaal op de juiste plek zit daar tussen al die gekken. Maar waarschijnlijk heb ik het gewoon mis en is het net zo'n randdebiel jandoedel als de rest van het zooitje daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 14-09-2025 13:29:07 ]
pi_218769208
quote:
6s.gif Op zondag 14 september 2025 05:33 schreef Kijkertje het volgende:
Kash Patel

Echt, KAPPEN NOU hé.

Ik kan dit plaatje niet meer (ont)zien nu. _O- _O_
  zondag 14 september 2025 @ 13:19:12 #273
330914 Sherlock_Holmes
pi_218769253
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Met een beetje tactiek kun je er prima president mee worden. Zo'n Kirk (en anderen) heeft bijvoorbeeld de nieuwe aanwas sinds 2020 op deze manier naar Trump gedreven. En dan maken feiten niet uit.

Kijk bijvoorbeeld ook naar Fox, die dan stelt dat bijna een miljoen daklozen een dodelijke injectie zouden moeten krijgen. De MAGA's waren daar ook heel boos over.. Nee, uiteraard zijn ze bezig met een paar idioten op het internet die juichen om de dood van een iemand. Maar 700.000 doden voorstellen, geen probleem!

De president ook, die al meerdere keren heeft geroepen dat de moordenaar links was, maar er nu niet op terug is gekomen. Geen probleem! Nee, ik lees hier dan zelfs dat andere mensen er een links en rechts dingetje van maken, terwijl de eerste twee dagen na de moord heel veel GOP's in functie en op social media het zelfs hadden over dat ze in oorlog zijn met links. Geen enkel persoon heeft dat gerectificeerd, sommigen zijn wel ineens van toon veranderd.
Ja, dat was inderdaad precies waar ik op doelde ;)
  zondag 14 september 2025 @ 13:19:35 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218769258
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 13:15 schreef Salina het volgende:

[..]
Echt, KAPPEN NOU hé.

Ik kan dit plaatje niet meer (ont)zien nu. _O- _O_
De ondertekst zou moeten zijn:

quote:
Fus Ro Durp!
  zondag 14 september 2025 @ 13:20:06 #275
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218769265
quote:

Koekoek 8)7

Nog even en er wordt geopperd om speciale kampen te openen waar ze uiteindelijk gedood worden.
En uiteraard ook andere ongewensten, zoals homo's, intelligente mensen, Zuid-Koreanen met gespecialiseerde kennis die fabrieken komen opzetten, etcetera.

Een soort eindoplossing.

Hmmmm waarom komt me dat bekend voor 🤔
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218769298
quote:
Dat deden de nazi's...Het was geen oplossing voor mentale problemen .
En toen was er een golf van daklozen en mensen met mentale problemen in Duitsland... door de oorlog die de nazi's begonnen.
pi_218769318
quote:
11s.gif Op zondag 14 september 2025 13:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Koekoek 8)7

Nog even en er wordt geopperd om speciale kampen te openen waar ze uiteindelijk gedood worden.
En uiteraard ook andere ongewensten, zoals homo's, intelligente mensen, Zuid-Koreanen met gespecialiseerde kennis die fabrieken komen opzetten, etcetera.

Een soort eindoplossing.

Hmmmm waarom komt me dat bekend voor 🤔
Geen idee, we vragen het de Nazi's!

Die hebben wellicht nog goede tips.
pi_218769433
Get me off this crazy train ;( :')
  zondag 14 september 2025 @ 13:35:32 #279
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218769458
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Denk eerder toekomstig ministermateriaal.
  zondag 14 september 2025 @ 13:37:16 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218769476
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Denk eerder toekomstig ministermateriaal.
Opvolger van Patel.
  zondag 14 september 2025 @ 13:38:03 #281
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218769491
Hopelijk is 3i/Atlas een alien mothership die hierheen komt om orde op zaken te stellen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 14 september 2025 @ 13:43:51 #282
38496 Perrin
pi_218769604
pi_218770087
Als Rusland een geschikt moment zoekt om de Baltische staten binnen te vallen, dan is dit het. De VS is compleet van het pad en in een strijd verwikkeld met zichzelf, terwijl Europa angstig, verstrooid en onvoorbereid is, en een leider ontbeert.

Mocht Poetin toeslaan, dan doet de VS niks. De Europeanen aarzelen en kijken intussen naar Trump, terwijl ze hun zorgen uitspreken tijdens eindeloze vergadersessies.
  zondag 14 september 2025 @ 14:25:07 #284
38496 Perrin
pi_218770126
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Als Rusland een geschikt moment zoekt om de Baltische staten binnen te vallen, dan is dit het. De VS is compleet van het pad en in een strijd verwikkeld met zichzelf, terwijl Europa angstig, verstrooid en onvoorbereid is, en een leider ontbeert.

Mocht Poetin toeslaan, dan doet de VS niks. De Europeanen aarzelen en kijken intussen naar Trump, terwijl ze hun zorgen uitspreken tijdens eindeloze vergadersessies.
Yup, levensgevaarlijke tijden. En het lijkt de komende paar jaar ook zo te blijven. Rusland wordt er niet stabieler op, Oekraïne destabiliseert het behoorlijk succesvol met hun aanvallen op raffinaderijen.

Trump staat waarschijnlijk niet aan onze kant, of in ieder geval lijkt het er niet op. Europa loopt, zoals gewoonlijk, ongeorganiseerd achter de feiten aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 14-09-2025 14:35:59 ]
  zondag 14 september 2025 @ 14:33:51 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218770215
quote:

:r

Nu ja, dat Amerikaans-conservatieve-christendom heeft altijd een buitengewoon venijnige rand gehad. Nergens op aarde heeft men het christendom zó weten te koppelen aan werkelijk alles waar het evangelie tegen is: wapenbezit, protesteren tegen overheden en belastingen, kapitalisme, vlaggengezwaai, militarisme, doodstraf en nu dus ook ouderwets eugenetica wederom, toepasbaar op mensen die niets 'opleveren'.

Merk ook op hoe weinig het daar over vergiffenis gaat en vooral vergelding.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218770291
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:r

Nu ja, dat Amerikaans-conservatieve-christendom heeft altijd een buitengewoon venijnige rand gehad. Nergens op aarde heeft men het christendom zó weten te koppelen aan werkelijk alles waar het evangelie tegen is: wapenbezit, protesteren tegen overheden en belastingen, kapitalisme, vlaggengezwaai, militarisme, doodstraf en nu dus ook ouderwets eugenetica wederom, toepasbaar op mensen die niets 'opleveren'.

Merk ook op hoe weinig het daar over vergiffenis gaat en vooral vergelding.
Las eerder dit jaar een boek van Michael Sandel waarin deze typisch Amerikaans-christelijke houding werd gekoppeld aan het feit dat het christendom in de VS geen katholieke traditie kent.

Vergiffenis en zelfverbetering zijn ingebed in het katholicisme, terwijl het protestantisme veel meer een cultuur van predestinatie kent, waardoor vergiffenis en zelfverbetering feitelijk zinloos worden.
  zondag 14 september 2025 @ 15:30:35 #287
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218770742
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

Ik vrees dat je gelijk hebt.
De VS houdt zich bezig met dit soort merchandise:

https://readyoctober.com/(...)se-of-words-t-shirt/

Idiocracy is eindelijk bereikt!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218770755
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2025 15:30 schreef Falco het volgende:

[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt.
De VS houdt zich bezig met dit soort merchandise:

[ afbeelding ]

https://readyoctober.com/(...)se-of-words-t-shirt/

Idiocracy is eindelijk bereikt!
Norton vindt die website zo verdacht dat die geblokkeerd wordt.
pi_218772204
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 08:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
twitter
pi_218772226
The side that played nice hahahahaha genieten dit weer Chivaz.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 14 september 2025 @ 18:41:51 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218772245
Weer een goede bron, Tim Pool, heeft nog Trump's DNA op zijn tong van het likken van Trump's kont.
pi_218772259
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
Weer een goede bron, Tim Pool, heeft nog Trump's DNA op zijn tong van het likken van Trump's kont.
Maar zit hij ernaast?
pi_218772313
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:39 schreef Ludachrist het volgende:
The side that played nice hahahahaha genieten dit weer Chivaz.
Yep, die speelden netjes. Je kon immers veilig naar een Bernie of Hilary event gaan zonder jezelf zorgen te maken om in elkaar getrapt te worden als je de verkeerde straat inliep.
Je kon ook nog wel eens foute dingen zeggen aan de linkerkant zonder dat je je baan verloor of dat je werd uitgesloten van het bankieren etc.
Een jaar lang rellen kon ook gewoon zonder dat je eigen politieke zijde je ter verantwoording riep.
Nu het ineens de andere kant op gaat omdat mensen terecht vinden dat het vieren van een koelbloedige moord beneden alle peil is willen links progressieven nu gaan wijzen naar vermeende hypocrisie.
Ik vind het ronduit hilarisch dat ze hun eigen trucjes ineens niet meer leuk vinden nu ze er zelf het slachtoffer van zijn.
Je bent vrij om te spreken, maar je bent niet gevrijwaard van de consequenties, deal with it.
pi_218772362
Chivaz die een Russische asset aanhaalt :')
pi_218772391
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar zit hij ernaast?
Ja.
pi_218772398
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja.
Waarom?
  zondag 14 september 2025 @ 18:59:38 #297
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218772411
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:54 schreef Barbusse het volgende:
Chivaz die een Russische asset aanhaalt :')
Soort zoekt soort.
pi_218772429
Mike Lee, van de ‘kant die netjes speelde’: https://abcnews.go.com/am(...)g/story?id=122930819

quote:
The first post was captioned "This is what happens When Marxists don't get their way" and the second says "Nightmare on Waltz street," seemingly blaming Minnesota Gov. Tim Walz for the shootings -- which the governor called an "act of targeted political violence." The posts were deleted from his account Tuesday afternoon.
  zondag 14 september 2025 @ 19:30:16 #299
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_218772647
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Yep, die speelden netjes. Je kon immers veilig naar een Bernie of Hilary event gaan zonder jezelf zorgen te maken om in elkaar getrapt te worden als je de verkeerde straat inliep.
Dat is de verdienste van Tim Fucking Pool? :?

Ik dacht even dat je zinspeelde op bijeenkomsten waar Trump aan gaf om demonstranten weg te slaan.
“If you see somebody with a tomato, knock the crap out of them,” Trump said, referencing another incident with a protestor.

The side that is playing nice. :D :'( :D

quote:
Je bent vrij om te spreken, maar je bent niet gevrijwaard van de consequenties, deal with it.
Ben je nu moord aan het goedpraten?
Géén kloon van tvlxd!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 september 2025 @ 19:32:21 #300
862 Arcee
Look closer
pi_218772661
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Wie is 'The side that played nice'?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 september 2025 @ 19:32:31 #301
862 Arcee
Look closer
pi_218772662
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')