Juist... moorden is fout, heel fout...quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Al zegt ie de meest ongure dingen... (wat ie ook deed wat mij betreft) je vermoord niet iemand om een mening. Punt. Geen mitsen en maaren.
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat was/is het ook niet. En wáárom dat gepolariseer de hele tijd?
De overgrote meerderheid (aan álle kanten) is het er gewoon volmondig over eens dat deze moord (en elke moord) absoluut verwerpelijk is. En dat de dader opgepakt en berecht dient te worden.
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop johquote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.
Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.
Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
Je bedoelt dit toch sarcastisch ?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.
Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.
Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop joh
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt dit toch sarcastisch ?
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.quote:
Als je de stukjes op de FP van de eigenaar van het hele zooitje hier leest was het ook slechts een kwestie van tijd.quote:
Je realiseert je dat de oproepen tot ‘oorlog’ van MAGA-rechts komen hè? En dat de president zelf aanslagen op democraten goedpraatte? En dat Kirk opriep om de moordenaars op Hortman vrij te laten/bail te betalen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.
Er is jarenlang gewaarschuwd dat cancelculture tegen ze gebruikt zou worden, mensen die onschuldige tweets plaatsten werden vervolgd en opgejaagd. Zie hier het resultaat. Ik kan er alleen maar om lachen. Weg met dat tuig. What goes around comes around.
Volk dat juicht omdat iemand met een andere mening vermoord is heeft geen plaats in een democratie of republiek waar het debat een belangrijk recht is.
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat een groep mensen veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.
Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
Ga jij nu ook beginnen?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.
Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:
Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet
Niet iedereen hoeft alles van me te weten, en als ik op een forum medefetisjisten zoek die net als ik graag my little ponies in hun reet stoppen hoeft het helemaal niet aan de grote klok dat ik rozeponylover123 ben.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.
Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
quote:
Ik probeerde een voorbeeld te geven maar het kwam er niet helemaal lekker uit, excuus.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.
Okee.... je bedoelt dus een heksenjacht ontketenen. Mensen die goede vriendjes met een nazi zijn ... ook verketteren tot nazi.... en vervolgen. Bedoel je in de gevangenis zetten enzo ?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?
Dat wordt hier in dit topic overigens al jarenlang geroepen... waarom zou het nu opeens niet meer gelden?
Goed punt. Publiekelijk onder je eigen naam je meningen uiten kan pas echt in een maatschappij waarin die meningen ook geaccepteerd worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.
Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat daarentegen dan wel weer representatief was, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk is
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:48 schreef IndoorKite het volgende:
"Een mening" kan heel krachtig zijn met grote gevolgen in de werkelijkheid.
Niet zolang geleden hebben Amerikanen een bootje vol met mensen "vermoord" (gedood zonder proces) omdat ze van mening waren dat het buitenlandse criminelen waren en dat zij dus het recht hadden om die mensen dan maar dood te schieten.
En genoeg fokkers in dat topic die dat maar toejuichen omdat dat "bijna zeker gewoon drugscriminelen" waren. Toen was het wel OK om blij te zijn dat mensen dood zijn geschoten op basis van slechts een opvatting.
Haatzaaien gebeurt ook via het uiten van "meningen".
Dus ik vind het ook heel naïef om te doen alsof "een mening" heel onschuldig is dat nooit (bijdraagt aan) ernstige gevolgen kan hebben voor mensen.
Zelf geen fysieke actie ondernemen terwijl je wel aan de zijlijn haat zit te zaaien maakt je niet onschuldig. Je draagt bij aan het probleem om haat jegens bepaalde mensen te creëren of in stand te houden.
The pen is mightier than the sword.
En wat doet een pen? Ook meningen op papier zetten.
Charlie Kirk was wel degelijk iemand die veel haat heeft gezaaid. En dat is natuurlijk relatief, want wat voor sommigen "de waarheid" is, is voor anderen weer niets meer dan "haat" zonder feitelijke basis. Maar je gaat nu niet ontkennen dat Charlie Kirk op zijn manier meer haat heeft lopen zaaien dan de gemiddelde persoon, bewust of onbewust. En dat kan serieuze gevolgen hebben.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef Refragmental het volgende:
Welk bewijs is er dat de schutter een "groyper" is? Ik kan het enkel herleiden tot 1 tweet van iemand die zegt dat gehoord te hebben.
Ik zie ook tweets dat vrienden hem de enige linkse persoon in zn familie noemen. Zeggen dat zijn volledige familie maga is en dus hij per definitie ook is overigens het domste wat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Reddit staat vol met verhalen van liberals die zich afzetten tegen hun maga familie.
Er zijn furry foto's van hem, ook iets wat vooral in linkse kringen gebeurt. Droeg een Halloween costume waarin hij trump mockt. Was volgens andere tweets weer flink actief op antifa discords.
Er is meer "bewijs" dat het een geradicaliseerd links persoon betreft dan een groyper.
Maar we moeten allemaal erkennen dat het beetje bewijs wat er is aan beide kanten flinterdun is.
Hoe poëtischquote:Op zaterdag 13 september 2025 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.
De beste president die Amerika nooit heeft gehad.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.
Good guys:
[ x ]
Bad guys:
[ x ]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op Twitter van zijn moeder:
[ afbeelding ]
Grok:
[ afbeelding ]
Het is daar toch nooit fatsoenlijk geweest?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:19 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Klopt, check de FP maar eens anno 2025
En die drie strepen, Adidas. Nogmaals, het hoeft niet zo te zijn, maar het valt op dat ze alleen hebben gezegd 'hij werd politieker' en als ie meer 'woke' was geworden dan was dat het verhaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.
(Ben niet deskundig, dit is wat ik voorbij zie komen).
[ x ]
Eens dat het walgelijk is, maar 'mensen niet meer in je samenleving hebben' is op geen enkele manier onrealistisch. Die lossen niet ineens op of zo en eten ook gewoon voedsel. Net als het beleid nu in de VS, daar worden hele bosjes mensen straks dakloos gejaagd en als ze dan dakloos zijn worden ze bijna overal weggestuurd. Ook die zijn altijd ergens op een plek, ook al wil men ze niet in de maatschappij.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.
Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.
Good guys:
[ x ]
De boodschap en denkbeelden van Sanders heb ik altijd weten te waarderen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!
Fijn dat je hem nu eindelijk wel weet te waarderen. Wat mij betreft had hij moeten winnen in 2016, zaten we nu niet met al deze shit, maarja onverkiezbare hillary moest en zou naar voren geschoven worden.
Erg rechts != nazi...quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.
Is ook nooit goedquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lynlwxpjf22r
Voor iedereen die het zich afvroeg: Trump is alweer over Charlie heen
Charlie's dood was even handig voor de aandacht en de clicks maar er moet een ballroom gebouwd worden...
Oja, op die fiets. Ik ken geen ene Nazi, nee.quote:
Zijn reactie is verder ook niet erg of problematisch, maar vooral heel erg grappig.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is ook nooit goed
Als ie er een week lang in zou hangen dan wordt ie beschuldigt van het uitmelken van zn dood
De doelgroep van ON bestaat dan ook vooral uit mensen die hun medicatie kwijt zijn. Die kun je makkelijk boos maken en geld uit de zakken kloppen. Oa Raisa voorop...misschien kan ze straks dat gewenste vakantiehuisje in Florida betalenquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Bij Ongehoord NL blijven ze verkondigen dat de 'kogel van links' kwam. Deze post is van twee uur geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |