abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218757439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Al zegt ie de meest ongure dingen... (wat ie ook deed wat mij betreft) je vermoord niet iemand om een mening. Punt. Geen mitsen en maaren.
Juist... moorden is fout, heel fout...
Maar Charles Kirk was geen onschuldig iemand. Hij was een agitator en verspreidde haat.
Sommige van zijn 'geloofsgenoten' van agressief rechts gaan nu nog verder en mompelen iets over een burgeroorlog of 'links' flink aanpakken.
In hoeverre zijn Trump en congressknechten nu bezig met een dergelijk plan opzetten. Free speech inperken, draconische straffen.
Het is toch al tientallen jaren duidelijk dat geradicaleerd rechts en extreemrechts de stuwende factoren zijn in de polarisatie ? Vooral in Amerika. Note: Trump is vooral radicaal pro-Trump en hitst de massa op voor eigen belang, hachje.

btw.... Een russiche aanval op Polen en Trump gedoogt dat.... geen stevige uitspraken, geen nieuwe boycotmaatregelen. Geen tarifs .. Wat een zwak figuur. De navo-bondgenoten moeten hun eigen weg gaan en Trump cq Amerika als ex-bondgenoot beschouwen
pi_218757495
Mamdani heeft gezworen dat zodra hij Burgemeester van New York is om de politie daar opdracht te geven om Netanyahu te arresteren.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:32:37 #103
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_218757522
De vragen die ik niet voorbij heb zien komen:

1) Waarom laat je het moordwapen achter in het bos? Is dat zodat de autoriteit het wapen vind met daarop heel suggestief kogels met antifa tekens 'Hey fascist! Catch!" erop? Zodat er in een bepaalde groepering naar de dader wordt gezocht?

2) Welke vader / ouders gaan hun zoon vertellen dat hij zich moet aangeven, wetende dat hem de doodstraf hangt? Welke persoon geeft zichzelf aan terwijl hij wel degelijk is weggekomen van het plaats delict en mogelijk zelfs naar het buitenland had kunnen vluchten, als hij niet (gewoon) na zijn daad naar huis was gegaan? Thuis bij zijn ouders was dus ook niet de plek waar de autoriteit keek.

Gelukkig komen er wel steeds meer details naar buiten over zijn ervaring met wapens, waardoor hij in staat is geweest om zijn daad met zoveel precisie uit te voeren. 1 schot, en zijn doelwit was dood. Geen één omstander geraakt.
pi_218757557
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat was/is het ook niet. En wáárom dat gepolariseer de hele tijd?

De overgrote meerderheid (aan álle kanten) is het er gewoon volmondig over eens dat deze moord (en elke moord) absoluut verwerpelijk is. En dat de dader opgepakt en berecht dient te worden.
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.

Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.

Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:42:00 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218757613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Irrelevant. Als er 10 vrienden aan een tafel zitten, en 1 ervan is een nazi, dan zitten er 10 nazi's aan tafel.

Zo ook hier het geval. Het juichend strontvolk dient uitgekotst worden door hun vrienden en partij, anders zijn die niet veel beter. En dat gebeurt veel te weinig.

Ik kan overigens wel hard genieten dat de levens van dat juichend kutvolk nu overhoop wordt gehaald, ze worden gedoxxxed en hun werkgevers worden ingelicht. Al de nodige ontslagen gevallen. Freedom of speech is not freedom of consequences.
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop joh :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218757634
quote:

[..]

Je bedoelt dit toch sarcastisch ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 september 2025 @ 10:49:10 #107
862 Arcee
Look closer
pi_218757718
Of de moordenaar van Kirk nou radicaal links of nou radicaal rechts was. In beide gevallen hoeft niet heel links of heel rechts zich te verantwoorden voor zijn moord.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_218757748
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wow, doe er nog ff een schepje bovenop joh :|W
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.
Er is jarenlang gewaarschuwd dat cancelculture tegen ze gebruikt zou worden, mensen die onschuldige tweets plaatsten werden vervolgd en opgejaagd. Zie hier het resultaat. Ik kan er alleen maar om lachen. Weg met dat tuig. What goes around comes around.
Volk dat juicht omdat iemand met een andere mening vermoord is heeft geen plaats in een democratie of republiek waar het debat een belangrijk recht is.
pi_218757800
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bedoelt dit toch sarcastisch ?
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?
Dat wordt hier in dit topic overigens al jarenlang geroepen... waarom zou het nu opeens niet meer gelden?
pi_218757835
Wie is 'ze' in dit verhaal? Bevindt deze 'ze' zich in dezelfde kamer als wij?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218757844
Radicalisatie op FOK is real.
De enige echte.
  zaterdag 13 september 2025 @ 10:56:54 #112
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218757868
Ik bewandel het pad van het medelijden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218757919
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:55 schreef Rnie het volgende:
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:06:54 #114
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218757950
quote:
Als je de stukjes op de FP van de eigenaar van het hele zooitje hier leest was het ook slechts een kwestie van tijd.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218757987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Hahaha, nu de uitspraken en middelen, die ze al jarenlang worden gebruikten, opeens worden gebruikt tegen extremistisch links tuig, moeten we opeens vooral op de rem trappen en rustig aan doen.
Er is jarenlang gewaarschuwd dat cancelculture tegen ze gebruikt zou worden, mensen die onschuldige tweets plaatsten werden vervolgd en opgejaagd. Zie hier het resultaat. Ik kan er alleen maar om lachen. Weg met dat tuig. What goes around comes around.
Volk dat juicht omdat iemand met een andere mening vermoord is heeft geen plaats in een democratie of republiek waar het debat een belangrijk recht is.
Je realiseert je dat de oproepen tot ‘oorlog’ van MAGA-rechts komen hè? En dat de president zelf aanslagen op democraten goedpraatte? En dat Kirk opriep om de moordenaars op Hortman vrij te laten/bail te betalen?

Het recht om moraalridder uit te hangen heeft rechts 86 Trumpschandalen geleden verloren.
pi_218757989
quote:

[..]

Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.

Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
pi_218758035
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Je woordkeuze is niet de mijne, maar ik kan me hier wel deels in vinden. Als je écht voor je mening staat, dan kun je die ook wel gewoon onder je eigen naam uiten. Wat dat betreft is er echt wel wat te zeggen voor het opheffen van de anonimiteit op internet.

Maar wat dan te doen met kritiek op totalitaire regimes bijvoorbeeld? Daar zit volgens mij wel een echt onoverkomelijk bezwaar. Of op het gebied van zaken in de privésfeer die je wel op internet zou willen bespreken, maar die je niet onder je eigen naam in de openbaarheid wilt hebben?
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat een groep mensen veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.

Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.

[ Bericht 0% gewijzigd door beefkeek op 13-09-2025 11:33:43 ]
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:22:19 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758077
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.

Ik weet zeker dat als wij allemaal alle domme shit die we vroeger gezegd hebben op ons bord zouden krijgen dit hele topic werkloos is.
Ga jij nu ook beginnen? :{ -O-
pi_218758087
quote:
Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:24:56 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218758112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft alles van me te weten, en als ik op een forum medefetisjisten zoek die net als ik graag my little ponies in hun reet stoppen hoeft het helemaal niet aan de grote klok dat ik rozeponylover123 ben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218758155
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ga jij nu ook beginnen? :{ -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Domme opmerking. Mensen vals beschuldigen.
Ik probeerde een voorbeeld te geven maar het kwam er niet helemaal lekker uit, excuus.
pi_218758160
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 10:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Geen enkel woord nee. Of denk je dat goede vrienden zijn met een nazi/facist je zelf niet ook een nazi/facist maakt?
Dat wordt hier in dit topic overigens al jarenlang geroepen... waarom zou het nu opeens niet meer gelden?
Okee.... je bedoelt dus een heksenjacht ontketenen. Mensen die goede vriendjes met een nazi zijn ... ook verketteren tot nazi.... en vervolgen. Bedoel je in de gevangenis zetten enzo ?
Maar heb je het nu over echte nazi's of heb je het over linkse mensen die je etiketteert tot nazi.
pi_218758172
quote:

[..]
Zeker, vrijheid van meningsuiting is iets anders dan vrijheid van gevolgen. Het nadeel is dat het vaak niet met elkaar in verhouding staat. Een domme opmerking op het internet maken mag best gevolgen hebben, maar moet dat echt je leven ruïneren? Dat is iets wat links veel doet en ik echt een hekel aan heb, omdat iemand de verkeerde mening heeft/partij aanhangt ze werkgevers etc gaan bellen dat diegene ontslagen moet worden.

Goed punt. Publiekelijk onder je eigen naam je meningen uiten kan pas echt in een maatschappij waarin die meningen ook geaccepteerd worden.

Helaas is het op die manier wel nogal een kip-ei-verhaal. Want onder de noemer 'mening' staat er nogal wat verwerpelijke onzin op het internet. Dat allemaal maar accepteren als 'mening'? Nou, nee, lijkt me niet. Maar ja, hoe onderscheid je dan een legitieme opvatting van verwerpelijke onzin? En dat moeten we dan ook nog allemaal kunnen en doen. Dat is een kansloze missie.
pi_218758175
Dat hele geneuzel over collectieve boetedoening is ook wel vrij lachwekkend. Ik ga me echt niet persoonlijk verontschuldigen als er iemand een misdaad pleegt die toevallig ook ongelovig is, naar dezelfde muziek luistert, uit dezelfde provincie afkomstig is of wat dan ook. Maar om de een of andere reden vinden mensen het lekker overzichtelijk om de wereld in een paar basale kampjes te verdelen en moet je je verantwoorden als je volgens een ander in eenzelfde kampje zou zitten als iemand die iets kwalijks doet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218758178
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Wat daarentegen dan wel weer representatief was, was het gejuich en gevier door een hoop walgelijke hatelijke figuren. Plus het oproepen tot meer geweld en doden door diezelfde groep. En dan maar denken dat je bij de goeien hoort en het de andere kant is die hatelijk is :')
Het is op dit moment best overzichtelijk, zeker wat politici betreft.

Good guys:

twitter

Bad guys:

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 13 september 2025 @ 11:35:56 #126
375570 crew  Cyan9
pi_218758223
Zullen we doxen (wat strafbaar is) even niet gaan aanmoedigen? Wat is dit nou weer voor raars.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218758314
"Een mening" kan heel krachtig zijn met grote gevolgen in de werkelijkheid.

Niet zolang geleden hebben Amerikanen een bootje vol met mensen "vermoord" (gedood zonder proces) omdat ze van mening waren dat het buitenlandse criminelen waren en dat zij dus het recht hadden om die mensen dan maar dood te schieten.

En genoeg fokkers in dat topic die dat maar toejuichen omdat dat "bijna zeker gewoon drugscriminelen" waren. Toen was het wel OK om blij te zijn dat mensen dood zijn geschoten op basis van slechts een opvatting.

Haatzaaien gebeurt ook via het uiten van "meningen".

Dus ik vind het ook heel naïef om te doen alsof "een mening" heel onschuldig is dat nooit (bijdraagt aan) ernstige gevolgen kan hebben voor mensen.

Zelf geen fysieke actie ondernemen terwijl je wel aan de zijlijn haat zit te zaaien maakt je niet onschuldig. Je draagt bij aan het probleem om haat jegens bepaalde mensen te creëren of in stand te houden.

The pen is mightier than the sword.

En wat doet een pen? Ook meningen op papier zetten.

Charlie Kirk was wel degelijk iemand die veel haat heeft gezaaid. En dat is natuurlijk relatief, want wat voor sommigen "de waarheid" is, is voor anderen weer niets meer dan "haat" zonder feitelijke basis. Maar je gaat nu niet ontkennen dat Charlie Kirk op zijn manier meer haat heeft lopen zaaien dan de gemiddelde persoon, bewust of onbewust. En dat kan serieuze gevolgen hebben.
  zaterdag 13 september 2025 @ 11:53:51 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218758348
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:48 schreef IndoorKite het volgende:
"Een mening" kan heel krachtig zijn met grote gevolgen in de werkelijkheid.

Niet zolang geleden hebben Amerikanen een bootje vol met mensen "vermoord" (gedood zonder proces) omdat ze van mening waren dat het buitenlandse criminelen waren en dat zij dus het recht hadden om die mensen dan maar dood te schieten.

En genoeg fokkers in dat topic die dat maar toejuichen omdat dat "bijna zeker gewoon drugscriminelen" waren. Toen was het wel OK om blij te zijn dat mensen dood zijn geschoten op basis van slechts een opvatting.

Haatzaaien gebeurt ook via het uiten van "meningen".

Dus ik vind het ook heel naïef om te doen alsof "een mening" heel onschuldig is dat nooit (bijdraagt aan) ernstige gevolgen kan hebben voor mensen.

Zelf geen fysieke actie ondernemen terwijl je wel aan de zijlijn haat zit te zaaien maakt je niet onschuldig. Je draagt bij aan het probleem om haat jegens bepaalde mensen te creëren of in stand te houden.

The pen is mightier than the sword.

En wat doet een pen? Ook meningen op papier zetten.

Charlie Kirk was wel degelijk iemand die veel haat heeft gezaaid. En dat is natuurlijk relatief, want wat voor sommigen "de waarheid" is, is voor anderen weer niets meer dan "haat" zonder feitelijke basis. Maar je gaat nu niet ontkennen dat Charlie Kirk op zijn manier meer haat heeft lopen zaaien dan de gemiddelde persoon, bewust of onbewust. En dat kan serieuze gevolgen hebben.
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:16:43 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:00 schreef Refragmental het volgende:
Welk bewijs is er dat de schutter een "groyper" is? Ik kan het enkel herleiden tot 1 tweet van iemand die zegt dat gehoord te hebben.

Ik zie ook tweets dat vrienden hem de enige linkse persoon in zn familie noemen. Zeggen dat zijn volledige familie maga is en dus hij per definitie ook is overigens het domste wat ik de afgelopen dagen heb gelezen. Reddit staat vol met verhalen van liberals die zich afzetten tegen hun maga familie.
Er zijn furry foto's van hem, ook iets wat vooral in linkse kringen gebeurt. Droeg een Halloween costume waarin hij trump mockt. Was volgens andere tweets weer flink actief op antifa discords.

Er is meer "bewijs" dat het een geradicaliseerd links persoon betreft dan een groyper.
Maar we moeten allemaal erkennen dat het beetje bewijs wat er is aan beide kanten flinterdun is.

Op Twitter van zijn moeder:

Nogmaals, ik zeg niet dat dit het verhaal meteen is, maar die groep heeft de oorlog verklaard aan Kirk, al jaren geleden. Ik zie overal mensen alsnog framen dat ie democraat zou zijn, maar als dat naar voren zou komen na praten met zijn vader, was dat meteen overgenomen door Trump en co, terwijl heel veel in die kliek van 'war on the left' naar 'we have to pray for Tyler zijn gegaan.

Grok:

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:17:14 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218758536
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Woorden lijken soms zo onschuldig, maar ze dragen inderdaad zaden die makkelijk wortel schieten in het duister van onzekerheid en verlangen om uiteindelijk stormen in samenlevingen te ontketenen die nauwelijks te temmen zijn.
Hoe poëtisch :D
pi_218758539
twitter
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:18:58 #132
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218758549
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Sleepy Don?
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:19:24 #133
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218758554
quote:
Klopt, check de FP maar eens anno 2025 8)7
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:20:05 #134
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218758556
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Good guys:

[ x ]

Bad guys:

[ x ]
De beste president die Amerika nooit heeft gehad.
pi_218758559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Op Twitter van zijn moeder:

[ afbeelding ]

Grok:

[ afbeelding ]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.

(Ben niet deskundig, dit is wat ik voorbij zie komen).

twitter
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:22:42 #136
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218758574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:19 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Klopt, check de FP maar eens anno 2025 8)7
Het is daar toch nooit fatsoenlijk geweest?
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:23:16 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758582
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En de teksten die zijn aangetroffen op de kogels zouden ook afkomstig zijn uit de alt-right Groyperverse.

(Ben niet deskundig, dit is wat ik voorbij zie komen).

[ x ]
En die drie strepen, Adidas. Nogmaals, het hoeft niet zo te zijn, maar het valt op dat ze alleen hebben gezegd 'hij werd politieker' en als ie meer 'woke' was geworden dan was dat het verhaal.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:31:17 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Als het een radicale gedachte is om mensen die juichen om een moord op iemand vanwege een mening, (en die ook nog eens oproepen tot meer geweld en dood) niet meer in je samenleving te willen hebben... dan zegt dat ontzettend veel over jou. Dan maak je niet het punt wat je denkt te maken.
Eens dat het walgelijk is, maar 'mensen niet meer in je samenleving hebben' is op geen enkele manier onrealistisch. Die lossen niet ineens op of zo en eten ook gewoon voedsel. Net als het beleid nu in de VS, daar worden hele bosjes mensen straks dakloos gejaagd en als ze dan dakloos zijn worden ze bijna overal weggestuurd. Ook die zijn altijd ergens op een plek, ook al wil men ze niet in de maatschappij.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:33:26 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758668
quote:

[..]

Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.
pi_218758740
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Good guys:

[ x ]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!
Fijn dat je hem nu eindelijk wel weet te waarderen. Wat mij betreft had hij moeten winnen in 2016, zaten we nu niet met al deze shit, maarja onverkiezbare hillary moest en zou naar voren geschoven worden.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:43:34 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218758791
Hij is in iedergeval hoogbejaard genoeg om in aanmerking te komen in de VS.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:46:04 #142
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218758825
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lynlwxpjf22r

Voor iedereen die het zich afvroeg: Trump is alweer over Charlie heen :)
Charlie's dood was even handig voor de aandacht en de clicks maar er moet een ballroom gebouwd worden...
pi_218758827
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Bernie is dan ook geen gemiddelde democraat. Ik weet nog dat ie hier jarenlang werd uitgekotst. Hoe durfde hij het op te nemen tegen hillary!!!
Fijn dat je hem nu eindelijk wel weet te waarderen. Wat mij betreft had hij moeten winnen in 2016, zaten we nu niet met al deze shit, maarja onverkiezbare hillary moest en zou naar voren geschoven worden.
De boodschap en denkbeelden van Sanders heb ik altijd weten te waarderen.

Maar goed, het punt is dat de moord op Kirk door alle Dems in het Congres sterk wordt veroordeeld, en vanuit die hoek heb ik louter oproepen tot eenheid en kalmte gehoord.

De vaandeldrager van de GOP, president Trump, doet echter precies het tegenovergestelde. Die wijst met vingers en verklaart dat het bijeenbrengen van het land hem geen ene reet interesseert.
pi_218758831
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn beste twee vrienden zijn heel erg rechts en schurken soms tegen zeer controversiële denkbeelden aan, en toch zijn we al 30 jaar beste vrienden.
Erg rechts != nazi...
pi_218758886
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lynlwxpjf22r

Voor iedereen die het zich afvroeg: Trump is alweer over Charlie heen :)
Charlie's dood was even handig voor de aandacht en de clicks maar er moet een ballroom gebouwd worden...
Is ook nooit goed :')
Als ie er een week lang in zou hangen dan wordt ie beschuldigt van het uitmelken van zn dood :D
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:51:23 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Erg rechts != nazi...
Oja, op die fiets. Ik ken geen ene Nazi, nee.
pi_218758889
twitter

Bij Ongehoord NL blijven ze verkondigen dat de 'kogel van links' kwam. Deze post is van twee uur geleden.
pi_218758897
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Is ook nooit goed :')
Als ie er een week lang in zou hangen dan wordt ie beschuldigt van het uitmelken van zn dood :D
Zijn reactie is verder ook niet erg of problematisch, maar vooral heel erg grappig.

Veel kwalijker is dat Trump (ten onrechte) met vingers blijft wijzen in plaats van dat hij oproept tot kalmte en eenheid.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:53:14 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218758905
Zo zie je in ieder geval wel dat links vs rechts veel gecompliceerder is dan twee groepen. Dat je links of rechts bent, maakt niet dat je in alles hetzelfde denkt, integendeel. Het zijn geen homogene groepen, maar vaak versplinterd.
  zaterdag 13 september 2025 @ 12:59:47 #150
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218758984
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Bij Ongehoord NL blijven ze verkondigen dat de 'kogel van links' kwam. Deze post is van twee uur geleden.
De doelgroep van ON bestaat dan ook vooral uit mensen die hun medicatie kwijt zijn. Die kun je makkelijk boos maken en geld uit de zakken kloppen. Oa Raisa voorop...misschien kan ze straks dat gewenste vakantiehuisje in Florida betalen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')