SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tweet doet het niet meer?quote:
Dat is die jaarlijkse militaire "oefening" waar elke echte militair om lacht.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:25 schreef Haags het volgende:
Rusland en die aars vriend uit Wit-Rusland zijn van start gegaan met Zapad 2025. Eens zien hoelang het duurt voor en waar er een nieuw offensief gestart zal worden.
De vorige was in 2021 en dat ging een paar maanden later over in de aanval op Oekrane.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is die jaarlijkse militaire "oefening" waar elke echte militair om lacht.
Omdat dit meer weg heeft van ballet, dan van een echte oefening.
Tenzij het memorabele moment daar is, dat rus eindelijk z'n "echte" leger in gaat zetten, zie ik dat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:31 schreef Haags het volgende:
[..]
De vorige was in 2021 en dat ging een paar maanden later over in de aanval op Oekrane.
Ik dacht even te lezen dat Putin zelf aan borstkanker leed, helaas... Zou wel mooie karma geweest zijn, "mannelijke" leider sterft aan borstkanker..quote:Hoofd Russische staatszender maakt op tv ‘ernstige ziekte’ bekend, Poetins propagandiste lijdt aan borstkanker
Staat vast ergens een raam voor haar open.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:37 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik dacht even te lezen dat Putin zelf aan borstkanker leed, helaas... Zou wel mooie karma geweest zijn, "mannelijke" leider sterft aan borstkanker..
Bekijk deze YouTube-videoquote:Ukraine OBLITERATES multiple Russian army command posts in Donetsk after massive missile operation
quote:??? The death toll from the shelling of Yarova has risen to 23. As of 13:50, 18 people are also known to have been injured, three of them in serious condition.
?Most of the dead are people of retirement age.
quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:28 schreef skysherrif het volgende:
Gvd de Russen hebben zojuist 20 burgers gedood die in een rij aan hetw achten waren op pensioen.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyfm4h7ogk2u
👀⚠️Kremlin concerned about returning troops from the front, - Reuters
Kremlin fears destabilization when hundreds of thousands of soldiers, including prisoners, return from the war against Ukraine.
Putin fears a repeat of the 1990s, when veterans of Afghanistan became a source of increased crime.
quote:Last year alone, "veterans" of the war in Ukraine killed at least 242 people and seriously injured 227.
Kremlin is hastily employing the so-called "heroes" - giving them seats in parliament, positions in the administration and instructing them to lead youth movements.
quote:Poland's Prime Minister Donald Tusk: “As you know, very aggressive Russian-Belarusian exercises are starting on Friday, very close to the Polish border. This has its consequences. The purpose of these exercises is, in particular, the Suwałki Corridor (...). We are facing a growing number of provocations from Russia and Belarus. Therefore, we will close the border with Belarus, including railway crossings, due to the ‘Zapad’ exercises at midnight from Thursday to Friday.”
https://x.com/visegrad24/status/1965387784635461952
quote:Ukraine is at risk of shortages of air defence weapons after a US DoD review of military aid in June resulted in slower deliveries. The review, stemming from a memo written by Pentagon's Elbridge Colby, remains in effect even as Moscow intensifies attacks.
https://www.ft.com/content/26df4030-9613-498d-9ce8-44691aee4346
Hij heeft daarentegen tijdens Bidens zijn presidentschap, in verkiezingstijd enz al min of meer duidelijk gemaakt Oekraine niet te willen steunen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:40 schreef Ulx het volgende:
Uiteraard is Trump aan het Trumpen. DIe vertraagt de boel met reden: namelijk de opdracht van zijn baas uitvoeren.
[..]
De EU wil steunen, maar loopt tegen een muur van Trumpse tegenwerking aan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:50 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hij heeft daarentegen tijdens Bidens zijn presidentschap, in verkiezingstijd enz al min of meer duidelijk gemaakt Oekraine niet te willen steunen.
Dat er 'honderden miljarden dollars' worden uitgegeven aan een oorlog waar de USA geen direct belang bij heeft.
Zijn hele houding en zijn acties vind ik altijd wel consistent met wat hij eerder gezegd heeft (niet Oekraine te willen helpen). En omdat de EU leiders het zo graag willen horen, zegt hij af en toe wat om hen te pleasen, maar acties blijven uit.
Europa/EU is ook alles behalve enthousiast om te helpen (zeker zonder de US). Met de grootste moeite zijn ze bereid tot dit of dat, maar het gaat allemaal traag en niet van harte.
Er zijn altijd positieve geluiden uit Brussel gekomen (Poetin mag niet winnen enz) maar als je kijkt naar concrete acties schiet Europa toch echt wel te kort mijn inziens. Ook de houding van onder andere Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Bulgarije en een aantal overige landen in het zuiden / oosten / zuid-oosten is teleurstellend. Mooie woorden vaak hoor, vooral uit Polen, maar acties? Niet zo veel of bij lange na onvoldoende.quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
De EU wil steunen, maar loopt tegen een muur van Trumpse tegenwerking aan.
Wat wilde je dan dat we doen?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er zijn altijd positieve geluiden uit Brussel gekomen (Poetin mag niet winnen enz) maar als je kijkt naar concrete acties schiet Europa toch echt wel te kort mijn inziens. Ook de houding van onder andere Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Bulgarije en een aantal overige landen in het zuiden / oosten / zuid-oosten is teleurstellend. Mooie woorden vaak hoor, vooral uit Polen, maar acties? Niet zo veel of bij lange na onvoldoende.
Eenheid is er ook gewoon niet.
Dit soort wetgeving is belangrijker dan je denkt. En zo radicaal opschalen, is iets wat in een oorlog een gegeven is. Je kunt nu als Duitsland wel als een gek middelen tegen bv die drones in gaan zetten, maar als de daders er met een boete afkomen schiet dat ook niet op.quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:34 schreef Joppiez het volgende:
Ze moeten alles op alles zetten om de daders van deze sabotage op te sporen, en zodra ze opgepakt zijn kun je als signaal (naar het Kremlin) deze mensen executeren of levenslang (dwangarbeid) geven.
quote:🤝 EU plans to deliver two million shells to Ukraine by October, says diplomacy chief
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/09/9/7530015/
Grootschalig munitie leveren aan Oekraine.quote:
Een poging tot sabotage of proberen toegang te krijgen tot geheime informatie zal wel in het wetboek van strafrecht staan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:07 schreef ExTec het volgende:
Uberhaupt wettelijke middelen om die gasten hard aan te pakken?
quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een poging tot sabotage of proberen toegang te krijgen tot geheime informatie zal wel in het wetboek van strafrecht staan.
quote:Ja, maar ik was gewoon met mijn drone aan het vliegen en wist niet dat ik hier niet boven mocht vliegen!
'Alleen beperkte luchtsteun' heeft nog nooit gewerktquote:Op dinsdag 9 september 2025 15:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Grootschalig munitie leveren aan Oekraine.
Dat ze de Russen met voldoende artillerie op afstand kunnen houden en (in de buurt van) haar frontlinie snel en efficient verdedigingswerken kunnen bouwen.
En als het kan, ik hoop het, zullen Europese vliegtuigen een bijdrage leveren in het onderscheppen van al die raketten en drones die dagelijks Kyiv, Odessa, en alles ten westen ervan lopen te terroriseren. Dus geen 'boots on the ground', maar alleen beperkte luchtsteun.
Nemo censetur ignorare legemquote:
En jij denkt echt dat een duitse edelachtbare draconische straffen uit gaat delen louter gebaseerd op dat principe, als er niets meer bewezen kan worden dan dat je met je drone in verboden luchtruim bent geweest?quote:
Ah, je kent al het bewijsmateriaal?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat een duitse edelachtbare draconische straffen uit gaat delen louter gebaseerd op dat principe, als er niets meer bewezen kan worden dan dat je met je drone in verboden luchtruim bent geweest?
Het probleem is dat Europa te stroperig is, dus ja helemaal mee eens, maar ik denk niet dat we dat proces in 1 keer gaan we versnellen, we hebben wel de mazzel dat een aantal industrien in Europa op dit moment capaciteit hebben, bijvoorbeeld RheinMetal, maar idd eens dat het traag gaat.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat ze de Russen met voldoende artillerie op afstand kunnen houden en (in de buurt van) haar frontlinie snel en efficient verdedigingswerken kunnen bouwen.
En als het kan, ik hoop het, zullen Europese vliegtuigen een bijdrage leveren in het onderscheppen van al die raketten en drones die dagelijks Kyiv, Odessa, en alles ten westen ervan lopen te terroriseren. Dus geen 'boots on the ground', maar alleen beperkte luchtsteun.
Ik schets de afkadering van een zaak die zomaar voor zou kunnen komen.quote:
In gewoon Nederlands: Je roept een van de vele scenario's en doet alsof dat de enige is.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:37 schreef ExTec het volgende:
Ik schets de afkadering van een zaak die zomaar voor zou kunnen komen.
Je negeert het belangrijkste.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
In gewoon Nederlands: Je roept een van de vele scenario's en doet alsof dat de enige is.
quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:37 schreef ExTec het volgende:
Er is een reden dat in geval van (openlijke) oorlog de staat van beleg wordt afgekondigd, en je zonder al te veel moeite een vijand tegen de muur kan zetten, ipv alles in rechtszaken te laten verzanden.
Goed usericon!quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:37 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik dacht even te lezen dat Putin zelf aan borstkanker leed, helaas... Zou wel mooie karma geweest zijn, "mannelijke" leider sterft aan borstkanker..
Ok, je wil dus gewoon de staat van beleg afkondigen en mensen zonder veel gedoe tegen de muur kunnen zetten.quote:
Waarom zou dat nodig zijn? De Russen komen die burgers toch bevrijden?quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:38 schreef Idisrom het volgende:
Vorige maand evacueerden de Oekraners nog hun mensen uit Mezhova, wat 20 kilometer van het front bij Udachne afligt.
Dat zei ik niet he.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, je wil dus gewoon de staat van beleg afkondigen en mensen zonder veel gedoe tegen de muur kunnen zetten.
Dat is een ander oblast. Ik denk dat het decentraal geregeld is. Ik hoop dat Liman en omstreken wel al gevacueerd zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:38 schreef Idisrom het volgende:
Vorige maand evacueerden de Oekraners nog hun mensen uit Mezhova, wat 20 kilometer van het front bij Udachne afligt.
Anders dan bij de rus, vinden in Oekraine evacuaties plaats op vrijwillige basis.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:38 schreef Idisrom het volgende:
Laatst een mooi interview met een Oekrainsche soldaat over de technische aspecten van drones en logistiek enz.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:07 schreef Ulx het volgende:
1.6 miljoen 155mm granaten zijn geleverd. Doel van 2 miljoen zal in oktober wel worden gehaald.
[..]
Maar hoe snel heb je met drones twee - drie voetbalvelden van Russen ontdaan en hoe snel met artillerie? Per FPV drone heb je een operator nodig.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Laatst een mooi interview met een Oekrainsche soldaat over de technische aspecten van drones en logistiek enz.
Kosten van een FPV drone zijn nu 300 dollar. Een 155mm kost al gauw wat, 2000-2500 dollar?
En dan afgezien val alle nadelen van artillerie, zoals richten, mankracht, etc.
quote:💔 Already 24 dead and 19 injured in the village of Yarova in the Donetsk region: the Russians knew for sure that they were hitting civilians, - Zelensky.
▪️For too long there has been no increased pressure on Russia, which would hit the Russian military machine noticeably and without delay.
Ligt eraan van welke oorlog ze verslag doen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:36 schreef 3rr0r het volgende:
Bij de NOS kwam het eventjes langs in het nieuws, maar ze laten dan alleen wat gekreukelde fietsen op de grond zien. Lijken, desnoods met een blur, en bloed zijn kennelijk te confronterend allemaal.
Het maakt gewoon heel veel minder impact. Uiteraard hoef/kan je niet mensen te laten zien die flink verminkt zijn maar iets meer rauw laten zien hoe heftig dingen zijn vind ik wel nodig eigenlijk. Zeker ook gezien actie nodig is om Putin hiermee te laten stoppen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ligt eraan van welke oorlog ze verslag doen.
De FP hier is ook weer eens niet-verrassend stil.
Zoals altijd met ieder gereedschap, is het niet of-of.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoe snel heb je met drones twee - drie voetbalvelden van Russen ontdaan en hoe snel met artillerie? Per FPV drone heb je een operator nodig.
Dat is altijd zo en is in overeenstemming met het oorlogsrecht.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Anders dan bij de rus, vinden in Oekraine evacuaties plaats op vrijwillige basis.
quote:🤝 German defence minister announces 300m initiative to buy Ukrainian drones
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lyg74rrlbc26
quote:German Defence Minister Boris Pistorius has stated that Berlin, in partnership with Ukrainian manufacturers, is launching a project to procure long-range drones worth 300 million.
Source: Pistorius at the beginning of a meeting of the Ukraine Defence Contact Group (also known as the Ramstein Format) on Tuesday 9 September in London, as reported by European Pravda
Details: Pistorius said that Germany is expanding Ukraine’s capabilities to weaken Russia’s war machine in the rear by ensuring effective defence.
He announced a new deep strikes initiative and said that Germany "will boost its support for the procurement of long-range drones with Ukraine's defence industry".
Quote: "As part of this initiative, we are concluding a number of contracts with Ukrainian enterprises amounting to a total of 300 million. These contracts provide for the delivery of several thousand long-range drones of various types from Ukrainian production. They are flexible and contain options for increasing quantities. We are giving all our partners the opportunity to participate."
Details: The minister stressed that Germany supports Ukraine in its fight against Russian aggression and is helping it to attain a position of strengthGerman Defence Minister Boris Pistorius has stated that Berlin, in partnership with Ukrainian manufacturers, is launching a project to procure long-range drones worth 300 million.
Source: Pistorius at the beginning of a meeting of the Ukraine Defence Contact Group (also known as the Ramstein Format) on Tuesday 9 September in London, as reported by European Pravda
Details: Pistorius said that Germany is expanding Ukraine’s capabilities to weaken Russia’s war machine in the rear by ensuring effective defence.
He announced a new deep strikes initiative and said that Germany "will boost its support for the procurement of long-range drones with Ukraine's defence industry".
Quote: "As part of this initiative, we are concluding a number of contracts with Ukrainian enterprises amounting to a total of 300 million. These contracts provide for the delivery of several thousand long-range drones of various types from Ukrainian production. They are flexible and contain options for increasing quantities. We are giving all our partners the opportunity to participate."
Details: The minister stressed that Germany supports Ukraine in its fight against Russian aggression and is helping it to attain a position of strength
Als er niet genoeg manschappen zijn heeft die munitie ook niet veel zin. Mensen hebben ze nodig.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Maar het aldaar gelegen Yarova dus blijkbaar niet, en dat ligt maar vier kilometer van het front. Lyman ligt nog verder van het front.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een ander oblast. Ik denk dat het decentraal geregeld is. Ik hoop dat Liman en omstreken wel al gevacueerd zijn.
Niet als je zuinig bent op je mensen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als er niet genoeg manschappen zijn heeft die munitie ook niet veel zin. Mensen hebben ze nodig.
Maar dat betekend niet dat je niet een tekort hebt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet als je zuinig bent op je mensen.
Volgens mij was er vooral een tekort aan wapens om de mannen goed uit te kunnen rusten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat je niet een tekort hebt.
Er is altijd een tekort aan munitie geweest, en dat is duidelijk aangegeven. Als je niet wil leveren sterven er onnodig veel mensen, ook lang en breed aangegeven, en dan heeft het op een gegeven moment niet zo veel nut meer nee.. als je te te lang wacht.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als er niet genoeg manschappen zijn heeft die munitie ook niet veel zin. Mensen hebben ze nodig.
Liman ligt praktisch ingesloten, vandaar mijn opmerking.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar het aldaar gelegen Yarova dus blijkbaar niet, en dat ligt maar vier kilometer van het front. Lyman ligt nog verder van het front.
Er is tekort aan beide, maar zonder mensen heb je er niks aan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij was er vooral een tekort aan wapens om de mannen goed uit te kunnen rusten.
Wat vind jij van de Human safari in kherson idisrom?quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar het aldaar gelegen Yarova dus blijkbaar niet, en dat ligt maar vier kilometer van het front. Lyman ligt nog verder van het front.
Wat bedoel je? Nederland schiet ze niet uit d vlucht...wat Europa best mag gaan doen trouwens. Als we het in Isral kunnen als Westen kunnen we dat zeker ook in Oekrane.quote:Op woensdag 10 september 2025 00:01 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
De oekraieners hebben weinig hoop in de Nederlandse F35s die de poolse grens bewaken (er zijn 5 shaheds op de grens bij polen atm)
Sorry ik snap je vraag niet helemaal?quote:Op woensdag 10 september 2025 00:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Nederland schiet ze niet uit d vlucht...wat Europa best mag gaan doen trouwens. Als we het in Isral kunnen als Westen kunnen we dat zeker ook in Oekrane.
9quote:Op woensdag 10 september 2025 00:17 schreef skysherrif het volgende:
7 Shaheds in Pools luchtgebied atm.
Kan geen toeval zijn zoveel drones?quote:Op woensdag 10 september 2025 00:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
9
NEderalndse F35s zijn opgestegen.
Dat lijkt me niet, of Oekraine heeft een manier gevonden ze nu heel makkeijk te spoofen.quote:Op woensdag 10 september 2025 00:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kan geen toeval zijn zoveel drones?
300 dollar drone strooit geen scherven in een straal van 150 meterquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Laatst een mooi interview met een Oekrainsche soldaat over de technische aspecten van drones en logistiek enz.
Kosten van een FPV drone zijn nu 300 dollar. Een 155mm kost al gauw wat, 2000-2500 dollar?
En dan afgezien val alle nadelen van artillerie, zoals richten, mankracht, etc.
Zonde van de brandstof, ze zijn toch te schijterig iets te doen.quote:Op woensdag 10 september 2025 00:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
9
NEderalndse F35s zijn opgestegen.
Tankwagen is onderwegquote:Op woensdag 10 september 2025 00:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zonde van de brandstof, ze zijn toch te schijterig iets te doen.
Nee, natuurlijk niet, maar voor individuele doelen is het veel goedkoper.quote:Op woensdag 10 september 2025 00:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
300 dollar drone strooit geen scherven in een straal van 150 meter
Drones zullen ook niet 100% raak zijnquote:Op woensdag 10 september 2025 03:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar voor individuele doelen is het veel goedkoper.
Je schiet ook niet in 1 keer raak.
Het zijn Oekrainsche soldaten die dit zeggen en de voorkeur hebben voor drones, niet ik.quote:Op woensdag 10 september 2025 03:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Drones zullen ook niet 100% raak zijn
Je vergelijkt twee hele verschillende wapensystemen met elkaar op basis van de kosten
Kogel is veel goedkoper dan elke drone en als je goed raak schiet is het doelwit altijd dood
Wat zegt dit?
Ik heb al eerder gezegd: eea hangt natuurlijk van de situatie af. Soms is 155mm beter. Lijkt me logisch en daarom ga ik er verder niet op in.quote:
NOSquote:Leger Polen: wapens ingezet tegen Russische drones
Het Poolse leger zegt dat het in actie is gekomen tegen Russische drones boven Polen. Er worden wapens ingezet om de onbemande toestellen neer te halen. Vier vliegvelden zijn tijdelijk gesloten vanwege de situatie.
Luchtafweerafweersystemen zijn in verhoogde staat van paraatheid gebracht. Om hoeveel drones het gaat is nog onduidelijk. Het leger roept mensen op om binnen te blijven vanwege de militaire operatie. Met name de oostelijke regio's Podlachi, Mazovi en Lublin worden genoemd.
Zowel de president als de premier van Polen is op de hoogte gesteld. Premier Tusk bevestigt dat er een operatie gaande is, maar treedt niet in detail. "Ik sta in direct contact met de president en de minister van Defensie."
Oekrane had eerder op de avond gemeld dat er Russische drones onderweg waren naar Polen, als onderdeel van een luchtaanval op Oekrane. Later werd deze verklaring door de Oekraense luchtmacht ingetrokken.
NOSquote:De Poolse luchtmacht heeft een aantal drones neergehaald in het Poolse luchtruim. Het leger zegt in een verklaring dat het Russische drones zijn die gebruikt waren bij een aanval op Oekrane. "Dit is een daad van agressie die een bedreiging vormt voor onze burgers."
Het is onduidelijk om hoeveel drones het gaat. Volgens het leger is een aantal toestellen neergehaald. President Tusk benadrukt dat de militaire operatie nog gaande is.
quote:"Als je brokstukken van neergehaalde objecten tegenkomt, benader deze dan niet en schakel de politie in", zegt minister van Defensie Kosiniak-Kamysz op X. Met name in de oostelijke regio's Podlachi, Mazovi en rond de stad Lublin worden mensen aangeraden binnen te blijven.
quote:Defense Minister Wladyslaw Kosiniak-Kamysz said Poland was “in constant contact with NATO command.”
“Territorial Defense Forces have been activated for ground searches of downed drones,” he said.
quote:The Polish military’s Operational Command said in a statement that “ground-based air defense and radar reconnaissance systems have reached the highest level of alert” after Russia launched massive airstrikes on Ukrainian territory.
“To ensure the security of Polish airspace, the Operational Commander of the Polish Armed Forces has activated all necessary procedures,” the statement said, adding that the Polish military is “fully prepared for immediate response.”
CNNquote:US Secretary of State Marco Rubio told CNN that he has been briefed on reports of Russian drones over Poland.
“Yes,” he said when asked by CNN if he had received a briefing, as he left a dinner with President Donald Trump on Tuesday night.
Dat doen we indirect al door onze verdedigingssystemen uit te lenen aan Ukraine.quote:Op woensdag 10 september 2025 06:37 schreef kurk_droog het volgende:
Tijd om ze ook boven Oekrane uit d vlucht te schieten
CNNquote:The suspected killer of Ukrainian lawmaker Andriy Parubiy admitted his role in the politician’s death on Tuesday, claiming to have carried out the crime in an act of “revenge” against the country’s authorities.
The suspect, a 52-year-old resident of Lviv whose name has not been released by police, told journalists on Tuesday that he was responsible for Parubiy’s death, video from inside the court showed.
“Yes, I admit I killed him,” he told reporters inside the court, denying that he worked with any Russian special services to carry out the killing. He shot Parubiy “because he was nearby,” he said.
The suspect told journalists that he would like a verdict to be issued quickly so that he can be “exchanged for prisoners of war so that I can go and find my son’s body,” the video from the courtroom shows.
The man’s son was a junior sergeant in Ukraine’s armed forces who was killed in combat, according the suspect’s ex-wife Olena Cherninka.
The father and son had argued about the younger man fighting in the war, she said, claiming that the soldier had blocked his father everywhere.
De NAVO is zowel zwak als machteloos n ze provoceert Rusland n Rusland vecht tegen de hele NAVO in Oekrane.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Op Twitter zie ik de vredesbrigade al roepen dat we vooral niet moeten uitsluiten dat dit afzwaaiers kunnen zijn of dat Oekrane de drones heeft afgeschoten als false flag
Rusland die de oorlog escaleert, dat past natuurlijk niet in het narratief dat de NAVO de boel provoceert en uitlokt.
De NAVO is agressief inderdaad. Mooi stukje hersengymnastiek. Ik begrijp dat Finland inmiddels ook al wordt bedreigd.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
De NAVO is zowel zwak als machteloos n ze provoceert Rusland n Rusland vecht tegen de hele NAVO in Oekrane.
In feite is dit een kwestie tussen Polen en Rusland.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:36 schreef Perrin het volgende:
Nog geen reactie van Trump of de NAVO zeker?
[ x ]
Zo werkt dit natuurlijk niet h.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite is dit een kwestie tussen Polen en Rusland.
Reken maar dat alle excuses op tafel komen om onder ons bedje te blijven bibberen ipv op te treden.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet echt, Nederland en Italie hebben oa als Navo landen ook geholpen vannacht.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
NAVO reageerde door die drones neer te schieten.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:36 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik bedoel natuurlijk een statement.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
NAVO reageerde door die drones neer te schieten.
Niet van Taco Two-Weeks.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk een statement.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyhodohmv223
🇺🇸❗️🇵🇱 Trump ignored journalists’ questions about the Russian attack on Poland.
Op deze manier toont het alleen maar zijn zwakheid.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat in deze overigens een prima reactie is.
Trump Always Chickens Outquote:
Nee die gaat natuurlijk niks lelijks zeggen over zijn mattie Poetin.quote:
Die is iedereen wereldwijd wel duidelijk nu hoor.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op deze manier toont het alleen maar zijn zwakheid.
Hoezo?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
quote:
Jawel, iets in de trant van "Poetin moet meteen stoppen met dit soort shit of anders komen er verbale sancties over twee weken, misschien."quote:Op woensdag 10 september 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee die gaat natuurlijk niks lelijks zeggen over zijn mattie Poetin.
Hij kan beter niks zeggen in plaats van wat er doorgaans uit zijn strot komt.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit is interessant.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:27 schreef Perrin het volgende:
Over een paar dagen gaan deze van start.
[ x ]
Is die Suwalki corridor voor ons een derde wereldoorlog waard, nou?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:27 schreef Perrin het volgende:
Over een paar dagen gaan deze van start.
[ x ]
Het is NATO grondgebied. En als je dat laat gebeuren en het elke keer weer iets meer zeker als je niks doet.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Is die Suwalki corridor voor ons een derde wereldoorlog waard, nou?
Is het de Russen dat waard is de betere vraag.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ja.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
We zullen wel excuses verzinnen om Rusland lekker zijn gang te laten gaan idd.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Behalve dat Polen en Litouwen uiteraard wl gaan schieten op binnenmarcherende Russen.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zullen wel excuses verzinnen om Rusland lekker zijn gang te laten gaan idd.
Anders gesteld: moeten we elke keer maar accepteren dat de Russen een stapje verder gaan in de escalatie en wellicht over enkele jaren toch besluiten andere landen of gebieden in te lijven?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Plus al die andere landen die daar gewoon troepen gestationeerd hebben.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:41 schreef Ulx het volgende:
Behalve dat Polen en Litouwen uiteraard wl gaan schieten op binnenmarcherende Russen.
Is de voornaamste vraag niet hoe de VS gaat reageren? Ik verwacht dat ze niet "meegaan" in de artikel 5, maar gaan ze het actief tegenwerken? Het zal een moment zijn om kleur te bekennen voor Trump.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is het de Russen dat waard is de betere vraag.
Die hebben niet al te lang geleden nog een deal gemaakt met Bulgarije, waar de grootste kruitfabriek van Europa opgezet gaat worden. Daarnaast nog een fabriek waar 100K granaten per jaar geproduceerd worden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat Europa te stroperig is, dus ja helemaal mee eens, maar ik denk niet dat we dat proces in 1 keer gaan we versnellen, we hebben wel de mazzel dat een aantal industrien in Europa op dit moment capaciteit hebben, bijvoorbeeld RheinMetal, maar idd eens dat het traag gaat.
Klopt, maar op verzoek van Polen.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet echt, Nederland en Italie hebben oa als Navo landen ook geholpen vannacht.
In dit geval wel, een statement van de NAVO moet in samenspraak met Polen gebeuren.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo werkt dit natuurlijk niet h.
Vergelden, idd.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:28 schreef koemleit het volgende:
Nu moet je een paar raketten op militaire doelen in Rusland schieten, met de mededeling "de volgende keer gaat alles eraan".
Nee, wat jij nu omschrijft is niet waar de NAVO voor is ingericht.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:28 schreef koemleit het volgende:
Dit is toch waar de Navo voor is opgericht?
Nu moet je een paar raketten op militaire doelen in Rusland schieten, met de mededeling "de volgende keer gaat alles eraan".
Als je nu niks doet, wanneer dan wel?
"het zijn maar 3 doden, het was vast niet zo bedoelt"
"het zijn maar de Baltische staten en de Russisch sprekende mensen werden wel onderdrukt"
Verstandiger om je te richten op Russische doelen in Oekrane.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vergelden, idd.
Zoek ergens een mooi militair doel in west-rusland, lange afstands raket erop.
Nou, nee.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Verstandiger om je te richten op Russische doelen in Oekrane.
In Duitsland geloven ze nog in diplomatie. Laat ze nog maar lekker in die waan als ze zich er prettig bij voelen.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:36 schreef Breekfast het volgende:
Polen reageert tenminste. In Duitsland mogen Russische drones ongehinderd rondvliegen om militaire transportroutes van de NAVO richting Oekrane in kaart te brengen.
Dat, of de situatie is nog veel erger, en dit is alleen bedoeld als opwarmertje.quote:Op woensdag 10 september 2025 11:54 schreef ExTec het volgende:
Valt me mee dat die kranten nog steeds zo eerlijk mogen zijn.
Overduidelijk Russische escalatie. Tijd om het Kremlin te nuken.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:36 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nederland ook. Op Nuke Sharing kunnen we niet meer vertrouwen.quote:Op woensdag 10 september 2025 11:35 schreef polderturk het volgende:
Polen, de Baltische staten en Oekrane moeten kernwapens nemen.
Je kan natuurlijk iedere keer je rode lijn opschuiven to je die oorlog verloren hebt. Is dat nuttig?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
wij gaan ook niet oorlogvoeren tegen Ruslandquote:Op woensdag 10 september 2025 12:13 schreef ExTec het volgende:
Daarbij zou je zoiets "de russo-europese oorlog" noemen, en niet WO3.
Niemand gaat met rus oorlogvoeren tegen ons.
Er is in Oekrane genoeg om aan te vallen. Maar laten laten we eens beginnen met West-Oekrane drone-vrij te houden.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, nee.
rus viel duidelijk niet-oekraine aan.
rus mag best voelen dat ze dat niet moeten doen.
Er schijnen geen doden aan poolse kant te zijn,
Prima, vind maar ergens een loods in rus met militaire rommel ofzo.
Da's een mooie proportionele vergelding.
Toch voorkomt dat niet dat er drones over WitRusland Polen binnen dringen.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Er is in Oekrane genoeg om aan te vallen. Maar laten laten we eens beginnen met West-Oekrane drone-vrij te houden.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyi6kxtjec2l
🇵🇱‼️ NATO invoked Article 4 of NATO Treaty in connection with the drone incident in Poland, — Polish government spokesman told Polsat TV.
Toen ging men zich beraden of dat moest gebeuren. Nu is het officieel.quote:
ok bedankt Hansquote:Op woensdag 10 september 2025 14:55 schreef TwenteFC het volgende:
De russische propaganda machine op volle toeren.
Eerst het antwoord voor de russen en de rusland liefhebbers de wereld in schieten:
"De Russische diplomaat in Polen zei eerder vandaag dat Polen geen bewijs zou hebben voor de bewering dat het gaat om Russische drones. Later zei hij dat het juist om Oekraense drones zou gaan."
Daarna het antwoord voor Trumpksi en het westen:
"Het Russische ministerie van Defensie zegt dat Polen geen doelwit van de droneaanvallen was. Het land is bereid tot overleg met het Poolse ministerie van Defensie over het incident van afgelopen nacht."
En over een paar dagen gaat de rusland trollen aan de haal met het antwoord wat op dat moment voor hen het beste uitkomt.
Ik snap niet dat je zit te mieren.quote:
Nee Rusland kan alles met Europa doen wat het wil.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij gaan ook niet oorlogvoeren tegen Rusland
quote:Op woensdag 10 september 2025 15:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee Rusland kan alles met Europa doen wat het wil.
quote:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sen-oorlogsveteranenquote:Grote zorgen Rusland: naar schatting 120.000 tot 180.000 criminelen tussen oorlogsveteranen
Auteur: BNR Webredactie | 9-9-2025
Rusland maakt zich ernstig zorgen om de staat waarin soldaten terugkeren van het front. Ook na eerdere oorlogen, onder meer in Afghanistan, veroorzaakte de terugkeer voor veel onrust in het land, zegt Rusland-correspondent Joost Bosman. Tussen de militairen aan het front zitten volgens berichten zo’n 120.000 tot 180.000 criminelen. ‘Als die allemaal tegelijk terugkomen, is de schade waarschijnlijk niet te overzien.’
Rusland ziet nu al dat de militairen die terugkeren van het front in Oekrane voor trammelant zorgen, vertelt Bosman. In oktober vorig jaar heeft een onafhankelijk Russisch medium, dat vanuit Praag opereert, van bijna vijfhonderd incidenten vastgesteld dat mensen slachtoffer werden van terugkerende veteranen. 'De helft van deze mensen raakte gewond en de andere helft heeft het niet eens overleefd.' Bosman denkt dat de cijfers alleen maar zijn toegenomen.
Posttraumatisch Stress Syndroom
Rusland heeft zo'n 700.000 militairen gestationeerd in Oekrane. Het land maakt zich vooral zorgen dat al die militairen tegelijk terugkomen. Volgens Bosman heeft Rusland al ervaren dat veel veteranen beschadigd terugkwamen, met soms moorden en verkrachtingen tot gevolg. 'Met dat soort verschrikkelijke gebeurtenissen heeft Rusland te maken. Door de gebeurtenissen lijden veel veteranen aan het Posttraumatisch Stress Syndroom.'
Criminelen
Veteranen werden min of meer aan hun lot overgelaten als zij naar het front gingen, al zegt het ministerie daar volgens Bosman niks over. Het levert een gevaarlijke categorie oorlogsveteranen op. 'Het zijn mensen die op zijn minst toch hun morele kompas niet goed hebben staan.' Sommigen van deze criminelen hebben ook vastgezeten vanwege moord en zijn in Oekrane doorgegaan met het doden van mensen. 'Die komen terug in Rusland en deinzen er niet voor terug om nog iemand om het leven te brengen', vreest Bosman.
Rusland is begonnen met een programma waar veteranen zich voor kunnen inschrijven, om bij terugkeer hulp te krijgen. Met het programma willen ze de militairen een toekomst geven. 'Het punt is dat het waarschijnlijk niet goed zal werken, doordat de oude elite dat niet zal pikken.'
Volgens officiele bronnen is de rus van plan om haar "soldaten" onder te brengen in overheidsorganen en te laten les geven op scholen, in "waarden en normen".quote:Op woensdag 10 september 2025 15:55 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sen-oorlogsveteranen
bro...
Toch wel vreemd dat Trump van oude mannetjes houdt, hij is meer het type dat van meisjes onder de 16 jaar houdt.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:08 schreef Perrin het volgende:
Trump houdt van Poetin als zijn grote voorbeeld. Poetin houdt van Trump omdat hij achterlijk en beinvloedbaar is.
[ x ]
Don't die for Danzig.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zullen wel excuses verzinnen om Rusland lekker zijn gang te laten gaan idd.
Ondertussen doen ze ook goede pogingen om hun soldaten helemaal niet meer terug te laten komen.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Volgens officiele bronnen is de rus van plan om haar "soldaten" onder te brengen in overheidsorganen en te laten les geven op scholen, in "waarden en normen".
Ja, dat is een veelgehoorde klacht in russische bronnen.quote:Op woensdag 10 september 2025 16:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ondertussen doen ze ook goede pogingen om hun soldaten helemaal niet meer terug te laten komen.
quote:The story of one betrayal.
The bastard led his own comrades on for 7 months, killed hundreds of people and fled to the enemy side.
Stupnikov Lev.
Scum, creature and traitor.
Every serviceman of the RF Armed Forces should consider it his duty to send this scum to the black earth.
The hunt begins, friends.
Here we go in two weeks!quote:Op woensdag 10 september 2025 17:33 schreef Ulx het volgende:
Taco Two-weeks heeft ook maar een nietszeggende tweet geplaatst.
Zielig.quote:President Trump:
What's with Russia violating Poland's airspace with drones? Here we go!
Want die brandslang zien we alweer verschijnen.quote:"Onzin, is de krachtige analyse van voormalig luchtmachtkolonel Bolder. „En drone is toeval, twee is onhandig, drie is een blunder. Meer drones is opzet, al zullen de Russen dit natuurlijk verkopen als toeval. Ze zullen de brandslang openzetten om allerlei flauwekul over ons uit te gieten, net zoals Moskou deed na MH-17.”
Met de slappe reactie van de NAVO zal dit in de nabije toekomst wel vaker gaan gebeuren.quote:
Zijn er users die deze actie verdedigen?quote:Op woensdag 10 september 2025 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit even onthouden:
[..]
Want die brandslang zien we alweer verschijnen.
Ze insinueren dat het een false flag operatie van Oekrane is.quote:Op woensdag 10 september 2025 17:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn er users die deze actie verdedigen?
Zelfs de russische milbloggers zeggen dat het Gerands zijn. Dus stop maar met je act.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Komen zulke drones met Russische vlag de grens over en klinkt er Blyat onder het vliegen?
Al zijn die drones persoonlijk gesigneerd door Poetin ontkennen ze het nog.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Komen zulke drones met Russische vlag de grens over en klinkt er Blyat onder het vliegen?
NATO moet wachten tot ook de Russische bevolking weet dat Ruzzia een oorlog aan het uitlokken is anders zegt men dat NATO begonnen isquote:Op woensdag 10 september 2025 08:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
De NAVO is zowel zwak als machteloos n ze provoceert Rusland n Rusland vecht tegen de hele NAVO in Oekrane.
Dat kan helemaal niet omdat de Russische luchtafweer tov f-16's goed functioneert.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:13 schreef Joppiez het volgende:
Waarom is het Kremlin trouwens zo zielig en laf dat ze ontkennen die drones afgevuurd te hebben?
Laat de NAVO anders maar direct met haar vliegtuigen het Oekraiense luchtruim beschermen, zogenaamd marsmannetjes die over een kopie beschikken.
Ze konden nog niet eens een Cessna onderscheppen die kon landen op het Rode Plein.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet omdat de Russische luchtafweer tov f-16's goed functioneert.
En F-35 verliezen is een no go in dit stadium.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 10 september 2025 18:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze konden nog niet eens een Cessna onderscheppen die kon landen op het Rode Plein.
[ afbeelding ]
Goh ze hebben er nu in 2 jaar tijd 2 weten te raken van de 85, impressive!quote:
quote:Op woensdag 10 september 2025 18:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Zelfs de russische milbloggers zeggen dat het Gerands zijn. Dus stop maar met je act.
Ok, en zaten er ook explosieven in?quote:Op woensdag 10 september 2025 18:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Al zijn die drones persoonlijk gesigneerd door Poetin ontkennen ze het nog.
Waarschijnlijk wel meer uitgeschakeld.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goh ze hebben er nu in 2 jaar tijd 2 weten te raken van de 85, impressive!
Shitposten op FOK en 19 drones een soeverein land laten binnen vliegen zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
Het is gewoon wat jennen wat ze doen. En iedereen trapt er weer in.
Confetti, dan mag hetquote:Op woensdag 10 september 2025 18:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Ok, en zaten er ook explosieven in?
Neem aan dat bij elke extra keer de NAVO wel ietsje 'heftiger' zal reageren. Maar ietsje meer dan slappe hap is alsnog slappe hap waarschijnlijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 17:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Met de slappe reactie van de NAVO zal dit in de nabije toekomst wel vaker gaan gebeuren.
Rusland weet nu dat ze ermee weg komen.
Je schijt uit je mond.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel meer uitgeschakeld.
Maar zoveel wordt daar ook niet gevlogen (sowieso lastig zonder vliegvelden) en ook vrij zinloos omdat de Russen ook genoeg luchtdoelartillerie hebben.
Aha, de leeghoofdbrigade is weer gearriveerd zie ik?quote:Op woensdag 10 september 2025 18:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Ok, en zaten er ook explosieven in?
Er vliegt zat Europese rommel Rusland binnen. Komen ze met een paar lokdrones en de boel is helemaal van de reutel.quote:
Je kunt ook gewoon antwoorden op de vraag in plaats van zo'n schijtlollige reactie plaatsen?quote:Op woensdag 10 september 2025 18:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Aha, de leeghoofdbrigade is weer gearriveerd zie ik?
iK sTeL aLLeEn MaAr VrAgEn!!!!quote:Op woensdag 10 september 2025 18:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon antwoorden op de vraag in plaats van zo'n schijtlollige reactie plaatsen?
Lokdronesquote:Op woensdag 10 september 2025 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er vliegt zat Europese rommel Rusland binnen. Komen ze met een paar lokdrones en de boel is helemaal van de reutel.
Nou, het is me allemaal wat zeg.
quote:Op woensdag 10 september 2025 18:59 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
iK sTeL aLLeEn MaAr VrAgEn!!!!
Ok, maar zaten er nu wel of geen explosieven in?quote:Op woensdag 10 september 2025 19:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lokdrones![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kunt wel zien welke 2 users hier sowieso Roebels op hun rekening gestort krijgen.
Geen idee, kritische denker.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Ok, maar zaten er nu wel of geen explosieven in?
Het schijnt van wel volgens geheime bronnen.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
En daar hecht je geen enkele waarde aan voor het schuimbekken?quote:Op woensdag 10 september 2025 19:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Geen idee, kritische denker.
Zie inderdaad enkele boze reacties maar dat zijn niet de "poetinfans".quote:Op woensdag 10 september 2025 19:04 schreef Ulx het volgende:
Ah, de poetinfans zijn boos.
Het is alleen maar artikel 4 hoor. Pas bij artikel 5 krijgt Poetin een ongelooflijk hard pak slaag.
Daar hecht ik inderdaad geen enkele waarde aan. Net zoals ik (in tegenstelling tot jou) geen enkele waarde hecht aan de koers van de Roebel.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En daar hecht je geen enkele waarde aan voor het schuimbekken?
[..]
Zie inderdaad enkele boze reacties maar dat zijn niet de "poetinfans".
Het was ook een retorische vraag omdat het antwoord zich al aftekende in je reacties.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Daar hecht ik inderdaad geen enkele waarde aan. Net zoals ik (in tegenstelling tot jou) geen enkele waarde hecht aan de koers van de Roebel.
Ah, de Russen hebben weer last van afzwaaiers.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyip6oryv22x
🦅 Drone threat in Bashkortostan, Saratov region, and Republic of Tatarstan.
Zeg, zo praat je niet over een bevriend staatshoofd! Ik vind dit echt niet leuk!quote:Op woensdag 10 september 2025 16:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat Trump van oude mannetjes houdt, hij is meer het type dat van meisjes onder de 16 jaar houdt.
Dat scheelt ome Vlad weer een indexatie voor jouw bijdragen.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:15 schreef inslagenreuring het volgende:
En ter info: de roebel was in het begin van 2025 de best presterende valuta en is nu enorm stabiel.
Oekrane moet maar weer wat oliehavens aan barrels schieten. Ze hebben de raketten en drones.quote:Russia revises this month’s crude export plan from its western ports to 2.1 million barrels per day — 11% higher than scheduled, as Ukrainian drone attacks on domestic refineries reduce local demand for crude. Rising spot demand in India will grab the extra crude, says Reuters.
https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3lyiowpmmvc2u
Ja dit is geen foutje meer hquote:
Jij wil meteen bombarderenquote:Op woensdag 10 september 2025 17:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Met de slappe reactie van de NAVO zal dit in de nabije toekomst wel vaker gaan gebeuren.
Rusland weet nu dat ze ermee weg komen.
We zullen een aantal drones zonder explosieven naar je huis sturen, het dak gaat eraf!quote:Op woensdag 10 september 2025 19:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Vanuit het perspectief bezien van iemand die nauwelijks internationale kranten leest snap ik dat best.quote:
Het neerhalen van de drones heeft meer gevaarzetting veroorzaakt kan ik me zo voorstellen.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
We zullen een aantal drones zonder explosieven naar je huis sturen, het dak gaat eraf!
Groet groet Putin en de lange tafel
Oh nee hoor, het is allemaal gratituttiquote:Op woensdag 10 september 2025 19:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat scheelt ome Vlad weer een indexatie voor jouw bijdragen.
Nou, daar zeg je me wat. Omdat de rus de olie niet meer kan verwerken, _moeten_ ze meer exporteren. En dit heeft een hele reeks gevolgen, zo zijn de kosten van vervoer via olietankers met ~50% omhoog geschoten.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekrane moet maar weer wat oliehavens aan barrels schieten. Ze hebben de raketten en drones.
Ik lees dagelijks ongeveer 20 verschillende Internationale kranten, dus hoe je nou weer bij dit soort shit komt blijft me verbazen.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief bezien van iemand die nauwelijks internationale kranten leest snap ik dat best.
Alweer Saratov?quote:Op woensdag 10 september 2025 19:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, de Russen hebben weer last van afzwaaiers.
Dat vind ik fijn om te horen.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik lees dagelijks ongeveer 20 verschillende Internationale kranten, dus hoe je nou weer bij dit soort shit komt blijft me verbazen.
En het blijft mij verbazen dat jij en andere users op deze figuur blijven reageren.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik lees dagelijks ongeveer 20 verschillende Internationale kranten, dus hoe je nou weer bij dit soort shit komt blijft me verbazen.
Toen stond ik te klapperen met mijn oren. Zo'n stunt had je zelfs niet in een James Bondfilm verwacht.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze konden nog niet eens een Cessna onderscheppen die kon landen op het Rode Plein.
[ afbeelding ]
Alleen als je het ook daadwerkelijk verwacht. 9/11 is ook gewoon gebeurd.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Toen stond ik te klapperen met mijn oren. Zo'n stunt had je zelfs niet in een James Bondfilm verwacht.
Hoe komt dat?quote:Op woensdag 10 september 2025 19:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het was ook een retorische vraag omdat het antwoord zich al aftekende in je reacties.
En ter info: de roebel was in het begin van 2025 de best presterende valuta en is nu enorm stabiel.
CNNquote:Trump spoke Wednesday afternoon with Poland President Karol Nawrocki, according to a statement the Polish leader posted on social media. “Today’s talks confirmed allied unity,” he said.
Nawrocki was expected to discuss faster and additional deployment of assets with Trump, a Polish official told CNN ahead of the call.
Among the assets Poland could specifically request is a US Patriot battery to be deployed on the Polish-Ukrainian border. The US redeployed the battery that had been at Rzeszw, and the one currently operating there is German, the official noted.
Poland is also waiting for its purchase of F-35s. The initial four are due to arrive in January, but there is a hope that their delivery could possibly be expedited.
Het zal inderdaad vooral ruwe olie zijn. Daarop is de marge veel lager.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Nou, daar zeg je me wat. Omdat de rus de olie niet meer kan verwerken, _moeten_ ze meer exporteren. En dit heeft een hele reeks gevolgen, zo zijn de kosten van vervoer via olietankers met ~50% omhoog geschoten.
Wat gevolgen heeft voor de winstgevendheid.
Ze gebruiken de aloude USSR methode. Dan lijkt het prima te werken op papier.quote:
kapitaalcontroles, hoge rente en verplichte valuta-omzettingen.quote:
alle valuta rekeningen in Rusland moet in roebel zijnquote:Op woensdag 10 september 2025 19:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het was ook een retorische vraag omdat het antwoord zich al aftekende in je reacties.
quote:AI-overzicht
Russia's Key Rate, set by the Bank of Russia, was 18.00% as of September 2025, after a 200 basis point cut in late July 2025.
This rate is the same as the interest rate band.
Here are the details on Russian interest rates:
Key Rate: 18.00%
Date of last update: September 9, 2025
Goed punt, ga ik ook niet meer doenquote:Op woensdag 10 september 2025 19:55 schreef OllieA het volgende:
[..]
En het blijft mij verbazen dat jij en andere users op deze figuur blijven reageren.
@Mortaxx deze mafkezen oa. Het zijn altijd degenen die zelf onderzoek doen.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik heb voorgesteld om dit soort users te bannen. Ben benieuwd aan welke kant de grote baas staatquote:Op woensdag 10 september 2025 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
@:mortaxx deze mafkezen oa. Het zijn altijd degenen die zelf onderzoek doen.
@Mortaxx deze mafkezen oa. Het zijn altijd degenen die zelf onderzoek doen.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
anderzijds moet die onzin tegen gesproken worden.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goed punt, ga ik ook niet meer doen
Zomeroffensief lijkt ook wel voorbij. Weinig Russische advance meer.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:35 schreef BlaZ het volgende:
Deepstate lijkt inactief te zijn, al drie dagen geen vernieuwingen.
quote:Op woensdag 10 september 2025 19:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan zijn er nog altijd wel updates van een paar km2, dit soort wijzigingen zijn er altijd.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zomeroffensief lijkt ook wel voorbij. Weinig Russische advance meer.
Mogelijk wel tientallen tot honderdduizenden Noord-Koreanen die ingezet kunnen gaan worden. Maar is allerminst zeker.
Denk jij dat Poetin flink kan putten uit de Noord-Koreaanse rescources?
quote:Op woensdag 10 september 2025 19:55 schreef OllieA het volgende:
[..]
En het blijft mij verbazen dat jij en andere users op deze figuur blijven reageren.
nee dat is echt nergens voor nodigquote:Op woensdag 10 september 2025 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
anderzijds moet die onzin tegen gesproken worden.
Omdat Oekraine niet sneller kan. Ze hebben gisteren 2 gas pomp stations in Penza geraakt, maar ze kunnen niet toveren.quote:
nee dat is echt nergens voor nodigquote:Op woensdag 10 september 2025 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
messcherpe analysequote:Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
Mogelijk wel tientallen tot honderdduizenden Noord-Koreanen die ingezet kunnen gaan worden. Maar is allerminst zeker.
Daarna heb ik stilzwijgend erkend dat het de Russen waren. En gevraagd of er ook explosieven in de drones zaten (en dat de roebelkoers uitmuntend vaart dit jaar).quote:Op woensdag 10 september 2025 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Herfstoffensief gaat juist beginnen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zomeroffensief lijkt ook wel voorbij. Weinig Russische advance meer.
Denk jij dat Poetin flink kan putten uit de Noord-Koreaanse rescources?
Ah, stilzwijgend erkend nog wel!quote:Op donderdag 11 september 2025 01:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daarna heb ik stilzwijgend erkend dat het de Russen waren. En gevraagd of er ook explosieven in de drones zaten (en dat de roebelkoers uitmuntend vaart dit jaar).
En dan vallen de mensen over elkaar heen om je te betichten van een dienstverband met Moskou. Ik vind het zelf buitengewoon vermakelijk maar het bederft de sfeer wel, gezien ik het vanuit een oprecht discussiepunt aan de kaak probeer te stellen.
Waar verdien ik een ban voor volgens jou?
Nouja. Volgens mij schreef ik letterlijk: Ok, en zaten er explosieven in?quote:Op donderdag 11 september 2025 01:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ah, stilzwijgend erkend nog wel!
Je zegt 'ok' en probeert het meteen te bagatelliseren. Ook al zat er kinderspeelgoed in, voor de dreiging is dat totaal irrelevant en vooral een poging om af te leiden.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja. Volgens mij schreef ik letterlijk: Ok, en zaten er explosieven in?
Dus niet echt stilzwijgend.
Wat een gelul zeg. Als er daadwerkelijk een bom onder zit dan is het apparaat in staat om te doden en een groot doelwit uit te schakelen als een stadsbus of woning.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:11 schreef cybje2228 het volgende:
[..]
Je zegt 'ok' en probeert het meteen te bagatelliseren. Ook al zat er kinderspeelgoed in, voor de dreiging is dat totaal irrelevant en vooral een poging om af te leiden.
Deze oude nog maar eens van stal halen. Je volgt vandaag een andere propagandaladder, maar je snapt het idee:quote:Op donderdag 11 september 2025 02:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg. Als er daadwerkelijk een bom onder zit dan is het apparaat in staat om te doden en een groot doelwit uit te schakelen als een stadsbus of woning.
Nu is het het ijzeren equivalent van een grote vogel. In staat om je dak kapot te maken.
Als je daar geen dreigingsverschil in ziet dan negeer je bewust feiten.
Propagandaladderquote:Op donderdag 11 september 2025 02:48 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Deze oude nog maar eens van stal halen. Je volgt vandaag een andere propagandaladder, maar je snapt het idee:
1. >It's a drone, but it's not military
2. >OK, it's military but it's just a decoy
3. >OK, it's recon but it's not armed
4. >OK, it's armed but it was sent here unintentionally
5. >OK, it was sent here intentionally but it's just the one
6. >OK, it was loads of drones but it's not an attack
Jij bent nu bij 3. Lekker blijven verplaatsen, die doelpalen.
NOSquote:Het Russische ministerie van Defensie verklaarde dat de drones die het heeft afgevuurd "niet voor Polen waren bedoeld". Daarna werd gesteld dat de drones helemaal niet genoeg bereik hadden om zo diep in Polen terecht te komen. Warschau probeert om de Oekrane-oorlog verder te laten escaleren door Rusland te beschuldigen van een gewelddaad, zo stelt het Kremlin.
Rusland-bondgenoot Belarus stelt dat de drones "van koers waren geraakt" nadat ze waren "gejamd". Dat is een methode om de werking van drones te verstoren.
Defensiespecialist Patrick Bolder van het Haagse Centrum voor Strategische Studies noemt zowel de verklaring van Rusland als die van Belarus onzin. "De Oekraners en de NAVO-landen hebben radars waarmee precies te zien is welke route de drones afleggen", legt hij uit. De adviseur van de Oekraense president Zelensky deelde foto's waarop te zien is welk pad de drones hebben afgelegd. "Het is niet te ontkennen dat de drones in de buurt van de Russische provincie Koersk zijn afgevuurd."
Volgens Rusland waren het aanval drones bedoeld voor Oekrane, die dmv jamming zijn afgezwaaid richting Polen...quote:Op donderdag 11 september 2025 02:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg. Als er daadwerkelijk een bom onder zit dan is het apparaat in staat om te doden en een groot doelwit uit te schakelen als een stadsbus of woning.
Nu is het het ijzeren equivalent van een grote vogel. In staat om je dak kapot te maken.
Hij loopt achter, Rusland is al bij punt 4.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:48 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Deze oude nog maar eens van stal halen. Je volgt vandaag een andere propagandaladder, maar je snapt het idee:
1. >It's a drone, but it's not military
2. >OK, it's military but it's just a decoy
3. >OK, it's recon but it's not armed
4. >OK, it's armed but it was sent here unintentionally
5. >OK, it was sent here intentionally but it's just the one
6. >OK, it was loads of drones but it's not an attack
Jij bent nu bij 3. Lekker blijven verplaatsen, die doelpalen.
Ha ha, wat lul jij zeg. Aan een drone kun je niet zien wat er in zit. Dus de dreiging is hetzelfde en zal je moeten reageren.quote:Op donderdag 11 september 2025 02:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je ging mij negeren maar je doet niks anders dan mij citeren 🤣quote:Op donderdag 11 september 2025 01:37 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
nee dat is echt nergens voor nodig
[..]
messcherpe analyse
Prima reden dus voor EU/Navo om boven (West) Oekrane uit voorzorg maar alle Russische drones neer te halen.quote:Op donderdag 11 september 2025 06:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens Rusland waren het aanval drones bedoeld voor Oekrane, die dmv jamming zijn afgezwaaid richting Polen...
Hoezo denk jij dat Rusland drones zonder bommen stuurt naar Oekrane?
Nouja geen idee, maar ik heb inmiddels 4 verschillende kaartjes met routes van drones voorbij zien komen en die verschillen allemaal van elkaar, zowel qua exact aantal als qua routes die zogenaamd gevlogen zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De radarsystemen zijn gemanipuleerd door Russofoben of Marsmannetjes aldus het Kremlin.
En op andere nachten dat er geen drones op Polen vallen, zien al die verschillende kaartjes er dan wel exact hetzelfde uit?quote:Op donderdag 11 september 2025 08:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja geen idee, maar ik heb inmiddels 4 verschillende kaartjes met routes van drones voorbij zien komen en die verschillen allemaal van elkaar, zowel qua exact aantal als qua routes die zogenaamd gevlogen zijn.
Ik vind het maar vreemd.
Die drones vliegen allemaal 1 route en niet allemaal 4x op hetzelfde moment verschillende routes. Iets klopt hier niet.
Dat weet ik niet. Nu na die drones in Polen worden er verschillende kaartjes gedeeld en die stroken NIET met elkaar. En ook niet met officile statements. Zoals dat het merendeel via Belarus binnen kwam. En het betreft dan onder meer kaartjes die Zelensky zelf deelt.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En op andere nachten dat er geen drones op Polen vallen, zien al die verschillende kaartjes er dan wel exact hetzelfde uit?
Ok en volgens jou belazeren ze de boel en om een of andere reden delen ze verschillende kaartjes. Dit lijkt jou niet een beetje onlogisch? Zelfs Rusland geef zelf toe dat het hun drones waren.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Nu na die drones in Polen worden er verschillende kaartjes gedeeld en die stroken NIET met elkaar. En ook niet met officile statements. Zoals dat het merendeel via Belarus binnen kwam. En het betreft dan onder meer kaartjes die Zelensky zelf deelt.
Waarom zie we 4 verschillende kaartjes met verschillende info die allemaal NIET stroken met officile statements?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ok en volgens jou belazeren ze de boel en om een of andere reden delen ze verschillende kaartjes. Dit lijkt jou niet een beetje onlogisch? Zelfs Rusland geef zelf toe dat het hun drones waren.
Direct in het begin in het begin is nog niet alles helemaal duidelijk. Maar krijg maar lekker de kriebels, ik doe niet mee met je spelletjes, ik ken je walgelijke kijk op deze oorlog.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zie we 4 verschillende kaartjes met verschillende info die allemaal NIET stroken met officile statements?
Ik krijg hier een beetje kriebels van. Net zoals Saddam zijn weapons of mass destruction die hij helemaal niet bleek te hebben.
Ik heb geen idee. Ik vind het louter apart op zijn minst. En opvallend.
Hoeveel hebben "wij" daar redelijk in de buurt staan?quote:
Volgens mij F-35s in Polen, en een paar honderd soldaten in Rukla, Litouwen.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoeveel hebben "wij" daar redelijk in de buurt staan?
Dat heb je zelf toch wel door. Je begint met downplayen. Dat wordt door de Russen zelf al toegegeven en dan begin je met het volgende foute argumentatie om twijfel te zaaien.quote:Op donderdag 11 september 2025 01:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daarna heb ik stilzwijgend erkend dat het de Russen waren. En gevraagd of er ook explosieven in de drones zaten (en dat de roebelkoers uitmuntend vaart dit jaar).
En dan vallen de mensen over elkaar heen om je te betichten van een dienstverband met Moskou. Ik vind het zelf buitengewoon vermakelijk maar het bederft de sfeer wel, gezien ik het vanuit een oprecht discussiepunt aan de kaak probeer te stellen.
Waar verdien ik een ban voor volgens jou?
We zullen het over een paar maanden wel merken. Vanaf die locatie kunnen ze meerdere kanten op...quote:
Dat is het?quote:Op donderdag 11 september 2025 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij F-35s in Polen, en een paar honderd soldaten in Rukla, Litouwen.
Omdat de NAVO inzet op afschrikking, niet op provocatie. Er is bewust gekozen voor een kleinere, zichtbare aanwezigheid: genoeg om solidariteit en artikel 5 te onderstrepen, maar niet zo groot dat Moskou het als permanente dreiging ziet.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is het?
Hoezo zet NATO daar niet ook gewoon 30k aan militairen neer?
Dat laatste lijkt mij inderdaad de vraag. Hopen maar dat het los loopt.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat de NAVO inzet op afschrikking, niet op provocatie. Er is bewust gekozen voor een kleinere, zichtbare aanwezigheid: genoeg om solidariteit en artikel 5 te onderstrepen, maar niet zo groot dat Moskou het als permanente dreiging ziet.
Bovendien zijn de Baltische landen klein en ontbreekt de infrastructuur om enorme troepenmachten te huisvesten.
De vraag is wel of Poetin nog onder de indruk is van onze afschrikking.
Ik zou zeggen een paar kruisraketten via dezelfde route terug sturen naar waar die drones gelanceerd zijn. Dat is geen escalatie, dat is gewoon like for likequote:Op donderdag 11 september 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:
Poetin lacht zich dood om dit paniekerige gedoe om een paar drones die bij ons de grens zijn over gevlogen. Een pester moet je nooit belonen voor zijn intimidatie. Wat doet de EU? Duidelijk tonen aan Poetin hoe bang wij zijn.
Gewoon neerhalen die drones, er niet te veel ruchtbaarheid aan geven, en op een later moment zelf een keer wat drones daar laten vliegen.
Dat is dom en daarmee breng je Europese burgers mee in gevaar.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:00 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een paar kruisraketten via dezelfde route terug sturen naar waar die drones gelanceerd zijn. Dat is geen escalatie, dat is gewoon like for like
De enige die onze veiligheid in gevaar brengt is Rusland, maar dat snap jij ook wel.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is dom en daarmee breng je Europese burgers mee in gevaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |