Dit soort wetgeving is belangrijker dan je denkt. En zo radicaal opschalen, is iets wat in een oorlog een gegeven is. Je kunt nu als Duitsland wel als een gek middelen tegen bv die drones in gaan zetten, maar als de daders er met een boete afkomen schiet dat ook niet op.quote:Op dinsdag 9 september 2025 14:34 schreef Joppiez het volgende:
Ze moeten alles op alles zetten om de daders van deze sabotage op te sporen, en zodra ze opgepakt zijn kun je als signaal (naar het Kremlin) deze mensen executeren of levenslang (dwangarbeid) geven.
quote:🤝 EU plans to deliver two million shells to Ukraine by October, says diplomacy chief
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/09/9/7530015/
Grootschalig munitie leveren aan Oekraine.quote:
Een poging tot sabotage of proberen toegang te krijgen tot geheime informatie zal wel in het wetboek van strafrecht staan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:07 schreef ExTec het volgende:
Uberhaupt wettelijke middelen om die gasten hard aan te pakken?
quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een poging tot sabotage of proberen toegang te krijgen tot geheime informatie zal wel in het wetboek van strafrecht staan.
quote:Ja, maar ik was gewoon met mijn drone aan het vliegen en wist niet dat ik hier niet boven mocht vliegen!
'Alleen beperkte luchtsteun' heeft nog nooit gewerktquote:Op dinsdag 9 september 2025 15:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Grootschalig munitie leveren aan Oekraine.
Dat ze de Russen met voldoende artillerie op afstand kunnen houden en (in de buurt van) haar frontlinie snel en efficient verdedigingswerken kunnen bouwen.
En als het kan, ik hoop het, zullen Europese vliegtuigen een bijdrage leveren in het onderscheppen van al die raketten en drones die dagelijks Kyiv, Odessa, en alles ten westen ervan lopen te terroriseren. Dus geen 'boots on the ground', maar alleen beperkte luchtsteun.
En jij denkt echt dat een duitse edelachtbare draconische straffen uit gaat delen louter gebaseerd op dat principe, als er niets meer bewezen kan worden dan dat je met je drone in verboden luchtruim bent geweest?quote:
Ah, je kent al het bewijsmateriaal?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat een duitse edelachtbare draconische straffen uit gaat delen louter gebaseerd op dat principe, als er niets meer bewezen kan worden dan dat je met je drone in verboden luchtruim bent geweest?
Het probleem is dat Europa te stroperig is, dus ja helemaal mee eens, maar ik denk niet dat we dat proces in 1 keer gaan we versnellen, we hebben wel de mazzel dat een aantal industrieën in Europa op dit moment capaciteit hebben, bijvoorbeeld RheinMetal, maar idd eens dat het traag gaat.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Grootschalig munitie leveren aan Oekraine.
Dat ze de Russen met voldoende artillerie op afstand kunnen houden en (in de buurt van) haar frontlinie snel en efficient verdedigingswerken kunnen bouwen.
En als het kan, ik hoop het, zullen Europese vliegtuigen een bijdrage leveren in het onderscheppen van al die raketten en drones die dagelijks Kyiv, Odessa, en alles ten westen ervan lopen te terroriseren. Dus geen 'boots on the ground', maar alleen beperkte luchtsteun.
Ik schets de afkadering van een zaak die zomaar voor zou kunnen komen.quote:
In gewoon Nederlands: Je roept een van de vele scenario's en doet alsof dat de enige is.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:37 schreef ExTec het volgende:
Ik schets de afkadering van een zaak die zomaar voor zou kunnen komen.
Je negeert het belangrijkste.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
In gewoon Nederlands: Je roept een van de vele scenario's en doet alsof dat de enige is.
quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:37 schreef ExTec het volgende:
Er is een reden dat in geval van (openlijke) oorlog de staat van beleg wordt afgekondigd, en je zonder al te veel moeite een vijand tegen de muur kan zetten, ipv alles in rechtszaken te laten verzanden.
Goed usericon!quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:37 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik dacht even te lezen dat Putin zelf aan borstkanker leed, helaas... Zou wel mooie karma geweest zijn, "mannelijke" leider sterft aan borstkanker..
Ok, je wil dus gewoon de staat van beleg afkondigen en mensen zonder veel gedoe tegen de muur kunnen zetten.quote:
Waarom zou dat nodig zijn? De Russen komen die burgers toch bevrijden?quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:38 schreef Idisrom het volgende:
Vorige maand evacueerden de Oekraïners nog hun mensen uit Mezhova, wat 20 kilometer van het front bij Udachne afligt.
Dat zei ik niet he.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, je wil dus gewoon de staat van beleg afkondigen en mensen zonder veel gedoe tegen de muur kunnen zetten.
Dat is een ander oblast. Ik denk dat het decentraal geregeld is. Ik hoop dat Liman en omstreken wel al geëvacueerd zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:38 schreef Idisrom het volgende:
Vorige maand evacueerden de Oekraïners nog hun mensen uit Mezhova, wat 20 kilometer van het front bij Udachne afligt.
Anders dan bij de rus, vinden in Oekraine evacuaties plaats op vrijwillige basis.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:38 schreef Idisrom het volgende:
Laatst een mooi interview met een Oekrainsche soldaat over de technische aspecten van drones en logistiek enz.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:07 schreef Ulx het volgende:
1.6 miljoen 155mm granaten zijn geleverd. Doel van 2 miljoen zal in oktober wel worden gehaald.
[..]
Maar hoe snel heb je met drones twee - drie voetbalvelden van Russen ontdaan en hoe snel met artillerie? Per FPV drone heb je een operator nodig.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Laatst een mooi interview met een Oekrainsche soldaat over de technische aspecten van drones en logistiek enz.
Kosten van een FPV drone zijn nu 300 dollar. Een 155mm kost al gauw wat, 2000-2500 dollar?
En dan afgezien val alle nadelen van artillerie, zoals richten, mankracht, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |