SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.Ja inderdaad, V. ja.
soms komt er van fok, ander forum of discord iemand die wat van me wilquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:24 schreef V. het volgende:
Ik accepteer requests alleen van mensen van wie ik de nick herken.
Ja, dat kan, maar dan verwacht ik van diegene toch een soort context idd. Maar over het algemeen krijg ik meestal requests van mensen die spelen op een server waar ik admin ben. En als dat dan regulars zijn, prima.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:36 schreef mschol het volgende:
[..]
soms komt er van fok, ander forum of discord iemand die wat van me wil
dus ik herken sowieso niet alle nicks direct.. meestal accepteer ik, vraag ik wat ze willen en als er dan binnen een dag of 2 geen reactie is (of eerder bij wel reactie die me niet aanstaat) gaan ze er weer af
Dredgequote:Op zondag 31 augustus 2025 19:25 schreef V. het volgende:
Oh, omdat ze voor mij in de aanbieding waren Dredge, Regiments en The Last of Us binnengehaald.
Heb alle achievements ook van Dredge.quote:
Tijd voor een follow-up.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb alle achievements ook van Dredge.![]()
Heel leuk spelletje. Jammer dat het voorbij is nu, komen ook geen DLC's meer.
Enige wat we weten is "not on water" & "no fish"quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Tijd voor een follow-up.
Ik ben benieuwd. Een soort citybuilder misschien.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Enige wat we weten is "not on water" & "no fish"
Maar hopelijk wordt het net zo'n plezierig indie spelletje.
Netjesquote:Op zondag 31 augustus 2025 20:14 schreef Discombobulate het volgende:
Heb alle achievements ook van Dredge.
Ook even op mijn lijstje gezet. Was net begonnen aan Bravely default 2, maar van de persona serie enkel nog 4 golden gespeeld. Zag dat 3 reload en 5 Royal aardig afgeprijsd waren, maar ergens is het ook tegen mijn principes om games maar steeds ongespeeld in mijn library te gooien.quote:
Is je Pc weer gefixt? Hadden ze nog gevonden wat het euvel was?quote:Op maandag 1 september 2025 22:18 schreef ems. het volgende:
Ik ben net weer begonnen aan final fantasy 9, gemod op de PC. Dat is zo ongeveer de laatste jrpg die ik leuk vond
Ja!quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Is je Pc weer gefixt? Hadden ze nog gevonden wat het euvel was?
Wasda?quote:Op donderdag 4 september 2025 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ga straks Look Outside aanschaffen
Een bodyhorror RPG op Steam. Gemaakt in RPG Makerquote:
Zelfde uitgever als Inscryption, welke ik echt heel tof vond. Ben nu wel benieuwd.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ga straks Look Outside aanschaffen
Devolver Digital heeft echt leuke games in hun collectie.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zelfde uitgever als Inscryption, welke ik echt heel tof vond. Ben nu wel benieuwd.
Inscryption was idd episch.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zelfde uitgever als Inscryption, welke ik echt heel tof vond. Ben nu wel benieuwd.
Ik ben Look Outside nu aan het doen, maar vind die mini bosses wel lastig zeg.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Devolver Digital heeft echt leuke games in hun collectie.
Er zit wel strategie achter ja.quote:Op donderdag 4 september 2025 16:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben Look Outside nu aan het doen, maar vind die mini bosses wel lastig zeg.
Het heeft mij nooit aangetrokken.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:30 schreef MMaRsu het volgende:
Hollow Knight is echt zwaar overrated
Ninja Gaiden 4quote:Op donderdag 4 september 2025 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het heeft mij nooit aangetrokken.
Over een maandje Little Nightmares 3.
Nee, want slechter dan deel 3 kan niet.quote:
ik wil 1 nog eens spelenquote:Op donderdag 4 september 2025 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het heeft mij nooit aangetrokken.
Over een maandje Little Nightmares 3.
Dat maakt het niet goedquote:Op donderdag 4 september 2025 20:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, want slechter dan deel 3 kan niet.
Ik ben aardig ver nu. Maar kan nog maar 3 nachten slapen omdat ik denk ik gewoon te veel aan het exploren ben en gewoon ga naar waar ik wil.quote:Op donderdag 4 september 2025 19:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Er zit wel strategie achter ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Je kan ook prima met twee beginnen. Die vond ik wel een stuk beter.quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben aardig ver nu. Maar kan nog maar 3 nachten slapen omdat ik denk ik gewoon te veel aan het exploren ben en gewoon ga naar waar ik wil.
Ik moet nog best wat doen zo te zien, maar als ik na 3 dagen dood ga dan lijkt me dat wel heel vervelend zo'n timer.
Oja en mocht je het zelf als gespeeld hebben,Ik ben nog niet heel ver maar volgens mij is het in de spoiler niet wat het lijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Als je zo ver bent zeg het dan even. Ik heb wel de 'attack' optie nog, maar ik weet niet of die de juiste is.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ben nog niet heel ver maar volgens mij is het in de spoiler niet wat het lijkt.
Zal ik doen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je zo ver bent zeg het dan even. Ik heb wel de 'attack' optie nog, maar ik weet niet of die de juiste is.
Hier kijk ik wel naar uit. Hopelijk is de demo veelbelovend. Pax Augusta ook veel gespeeld inmiddels.quote:Op zondag 7 september 2025 09:54 schreef ems. het volgende:
Anno 117: Pax Romana demo valt te spelen op steam!
Is het ook de enige DLC die komt?quote:Op zondag 7 september 2025 19:57 schreef PirE het volgende:
DLC van Indiana Jones uitgespeeld. Wel heel erg kort voor het gel, de puzzels waren wel tof deze keer.
Ik denk het wel, heb niks gelezen over nog meer DLC.quote:Op zondag 7 september 2025 20:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Is het ook de enige DLC die komt?
Hollow Knight in the binquote:Op donderdag 4 september 2025 19:30 schreef MMaRsu het volgende:
Hollow Knight is echt zwaar overrated
Jammer, thanks!quote:Op maandag 8 september 2025 09:14 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik denk het wel, heb niks gelezen over nog meer DLC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Toch maar een ander stuk eerst doen
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik werd bij Look Outside afgemaakt inHeb je al companions? Dat duurde bij mij echt een tijdje voordat ik het door had. Maakt het op een gegeven moment wel makkelijker. Ik heb best wat mini bosses gekilld al. Taxidermy room kun je dan ook later doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Toch maar een ander stuk eerst doen
Geen idee hoe lang ik nog moet, maar volgens mij niet mega veel meer. Daarna even voor achievements kijken, maar ik weet niet of ik het constant opnieuw ga doen, want je kan ook verschillende verhaallijnen.
En ik heb nog niet genoeg ice cleaner... Dus kan die ice room niet helemaal doen nog.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Ik heb er 6 of 7 denk ik inmiddels. Ben verslaafd aan kruiswoordpuzzelsquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je al companions? Dat duurde bij mij echt een tijdje voordat ik het door had. Maakt het op een gegeven moment wel makkelijker. Ik heb best wat mini bosses gekilld al. Taxidermy room kun je dan ook later doen.
Geen idee hoe lang ik nog moet, maar volgens mij niet mega veel meer. Daarna even voor achievements kijken, maar ik weet niet of ik het constant opnieuw ga doen, want je kan ook verschillende verhaallijnen.
En ik heb nog niet genoeg ice cleaner... Dus kan die ice room niet helemaal doen nog.
En dat al redelijk op het begin? Dan heb ik iets fout gedaan, want ik heb er nu nog maar 4.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb er 6 of 7 denk ik inmiddels. Ben verslaafd aan kruiswoordpuzzels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dat al redelijk op het begin? Dan heb ik iets fout gedaan, want ik heb er nu nog maar 4.
Waar ik nu ben,Ik ben heel lang in het appartement gebleven, dus kreeg veel mensen aan de deur. En daar zaten party members bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je alle benodigde items hebt, kan je idd naar het einde meen ik. Heb je je huisbaas al bezocht?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Ja, vreselijk level. En ik wil die Janitor keys, maar ik weet niet hoe ik die krijg. Kan alle deuren nog niet in.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ben heel lang in het appartement gebleven, dus kreeg veel mensen aan de deur. En daar zaten party members bij.
Als je alle benodigde items hebt, kan je idd naar het einde meen ik. Heb je je huisbaas al bezocht?
Eén grote fout die ik heb gemaakt is niet verschillende saves maken. Ik ben niet zo'n gamer dus daar had ik niet zo snel bij nagedacht.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ben heel lang in het appartement gebleven, dus kreeg veel mensen aan de deur. En daar zaten party members bij.
Het levert wel een einde op ja. Maar dat is ook wel de charme. En je weet dat je 15 dagen hebtquote:Op dinsdag 9 september 2025 19:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, vreselijk level. En ik wil die Janitor keys, maar ik weet niet hoe ik die krijg. Kan alle deuren nog niet in.
Ik denk dat er nog genoeg is wat ik over het hoofd heb gezien.
Ik kan nog 1-2 nachtjes slapen. Ik hoop toch ten zeerste dat het dan niet ineens voorbij is en ik opnieuw moet. Dat zou een flinke afknapper voor me zijn qua game design.
Multiple saves is noodzakelijk jaquote:Op dinsdag 9 september 2025 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eén grote fout die ik heb gemaakt is niet verschillende saves maken. Ik ben niet zo'n gamer dus daar had ik niet zo snel bij nagedacht.
Dan ben ik bang dat ik het niet af kan maken... Omdat ik in het begin zo veel aan het exploren was en niet echt m'n tijd efficiënt gebruikte. Kut.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Het levert wel een einde op ja. Maar dat is ook wel de charme. En je weet dat je 15 dagen hebt
Maakt ook niet uit, want je kan het spel binnen drie dagen uitspelen zelfs.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat ik het niet af kan maken... Omdat ik in het begin zo veel aan het exploren was en niet echt m'n tijd efficiënt gebruikte. Kut.
Maar wil het liefste alles ontdekken eerst voordat ik het uitspeel. En ik ben er wel echt twee volle middagen bezig geweest om te komen waar ik nu ben.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit, want je kan het spel binnen drie dagen uitspelen zelfs.
Valt best mee eigenlijk.quote:
Ik heb 'm uit inclusief één alternate ending. Wat achievements gehaald, maar om alles te halen moet ik het replayen.quote:
Er is een guide over hoe je in 1 playthrough de moeilijkste achievements kan halen.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb 'm uit inclusief één alternate ending. Wat achievements gehaald, maar om alles te halen moet ik het replayen.
Ik ben toch best ver gekomen ondanks een paar dingetjes gemist volgens mij. En ik had twee offerings goed, en dus twee fout. Ben benieuwd hoe ik die fout heb gedaan.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Er is een guide over hoe je in 1 playthrough de moeilijkste achievements kan halen.
Er komt een hard mode aan in update 1.8. Volgens mij wil hij doorgaan tot 2.0.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben toch best ver gekomen ondanks een paar dingetjes gemist volgens mij. En ik had twee offerings goed, en dus twee fout. Ben benieuwd hoe ik die fout heb gedaan.
Hoop op nog een toevoeging update een keertje.
Hele leuke uitgever van games.
Leuke game jaquote:Op woensdag 10 september 2025 19:27 schreef The_Substitute het volgende:
Volgende week..
Bekijk deze YouTube-video
Tweede deel van Cultic. Eerste deel was wel een heerlijke shooter. Met Interlude als lekker tussendoortje.
Mocht je weer eens zo'n leuke indiegame hebben dan hoor ik het graag.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Er komt een hard mode aan in update 1.8. Volgens mij wil hij doorgaan tot 2.0.
Ik ben opnieuw begonnen en heb direct al iets van 4 companions. Ben benieuwd wat ik nog voor nieuws kan ontdekken.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Er komt een hard mode aan in update 1.8. Volgens mij wil hij doorgaan tot 2.0.
Deze kwam ik bij toeval tegen, zal erop lettenquote:Op woensdag 10 september 2025 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mocht je weer eens zo'n leuke indiegame hebben dan hoor ik het graag.
quote:Op donderdag 11 september 2025 14:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben opnieuw begonnen en heb direct al iets van 4 companions. Ben benieuwd wat ik nog voor nieuws kan ontdekken.
Apart ja.quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:56 schreef V. het volgende:
Whoa, ik kon altijd best goed tegen Worthabuy op YT, moest wel lachen om zijn gemopper en was het vaak eens met zijn mening over games.
Maar gisteren postte hij een filmpje over Ghost of Yotei met een rant over een dev die een niet zo smakelijke post over Charlie Kirk had geplaatst.
En daar komt me een partij heiligverklaring van die fascist (die, laat ik duidelijk zijn, niet doodgeschoten had mogen worden) waar de honden geen brood van lusten. Bizar.
Instant unsubscribe.
Er schijnt overigens een link te zijn met Helldivers 2 en de dader.
Maar tot zover de politiek.
Voortkomend uit hetzelfde soort onvermogen om met andersdenkenden om te gaan als de schutter imo.quote:
Blaartrekkende nonsens.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Voortkomend uit hetzelfde soort onvermogen om met andersdenkenden om te gaan als de schutter imo.
Look Outside al helemaal uit? Ik heb 66 van de 92 achievements nu. Hoop op nog een expansion binnenkort. Laatste achievements zijn wel saai hoor, vooral die 1, 2, 3 en 4 wrong offerings. Ik heb met een nieuwe run best wat nieuwe dingen ontdekt.quote:
Ik ben even naar een andere game over gestapt. Ga er binnenkort weer mee verder.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Look Outside al helemaal uit? Ik heb 66 van de 92 achievements nu. Hoop op nog een expansion binnenkort. Laatste achievements zijn wel saai hoor, vooral die 1, 2, 3 en 4 wrong offerings. Ik heb met een nieuwe run best wat nieuwe dingen ontdekt.
Die gast is zo fucking dom.quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:56 schreef V. het volgende:
Whoa, ik kon altijd best goed tegen Worthabuy op YT, moest wel lachen om zijn gemopper en was het vaak eens met zijn mening over games.
Maar gisteren postte hij een filmpje over Ghost of Yotei met een rant over een dev die een niet zo smakelijke post over Charlie Kirk had geplaatst.
En daar komt me een partij heiligverklaring van die fascist (die, laat ik duidelijk zijn, niet doodgeschoten had mogen worden) waar de honden geen brood van lusten. Bizar.
Instant unsubscribe.
Er schijnt overigens een link te zijn met Helldivers 2 en de dader.
Maar tot zover de politiek.
daarom FOK! lezenquote:Op donderdag 18 september 2025 17:40 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Die gast is zo fucking dom.
Ben al jaren geleden gestopt toen het overduidelijk was dat hij 0% objectief was, en dat zijn eigen overtuigingen zijn reviews enorm kleuren.
Nee die gast is echt een sukkel.
Ik dacht even dat dit over Warhammer ging.quote:Op donderdag 25 september 2025 17:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gamer krijgt 40.000 games Steam Achievement reward
[ afbeelding ]
@:mschol Je hebt nog even te gaan..
Die heb ik al uitgespeeld.quote:
Dat is gewoon ziekquote:Op donderdag 25 september 2025 17:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gamer krijgt 40.000 games Steam Achievement reward
[ afbeelding ]
@:mschol Je hebt nog even te gaan..
Blijf hier toch meer fan van AoE2quote:Op maandag 29 september 2025 19:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Vandaag AoE4 aangeschaft. Best leuk.
Die is ook goed jaquote:Op maandag 29 september 2025 20:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Blijf hier toch meer fan van AoE2
Komt voor beide binnenkort weer een DLC uitquote:
Age of Mythologyquote:Op maandag 29 september 2025 20:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Blijf hier toch meer fan van AoE2
Overzichtelijk?quote:Op maandag 29 september 2025 18:20 schreef V. het volgende:
Hades 2 binnengehaald, maar moet er nog wel inkomen.
Vind het gek genoeg niet zo overzichtelijk als H1.
Klopt, zag het!quote:Op maandag 29 september 2025 20:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Komt voor beide binnenkort weer een DLC uit
Vette game alleen online is een drama, speel constant tegen Chinezen al dan geen botsquote:Op maandag 29 september 2025 19:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik speel soloquote:Op maandag 29 september 2025 21:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Vette game alleen online is een drama, speel constant tegen Chinezen al dan geen bots
ooit gekocht, maar ik ben niet zo goed meer in dat soort games merk ikquote:Op maandag 29 september 2025 21:24 schreef Droopie het volgende:
Ik ben captains of industry aan het spelen, vermakelijk tot nu toe.
Ge-weldige gamequote:Op maandag 29 september 2025 21:23 schreef Elan het volgende:
Sniper Elite 5 is 5 euro, voor dat geld echt een no brainer.
Kon ik toch niet echt lekker inkomen.quote:Op maandag 29 september 2025 21:24 schreef Droopie het volgende:
Ik ben captains of industry aan het spelen, vermakelijk tot nu toe.
Heb hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kon ik toch niet echt lekker inkomen.
Doom Eternal (2020) paar jaar geleden gespeeld voor de campaign mode via Game Pass, ben niet zo heel goed in shooters maar was wel vermakelijk. Ik heb em nu in de Steamsale opgepikt voor ¤3,99. Is nu de laagste prijs ooit, volgens isthereanydeal. Dus easy pick.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:39 schreef PirE het volgende:
Je zal maar allin gegaan zijn op Gamepass. Daarom blijft kopen gewoon de betere deal.
Goede tip, gekocht.quote:Op maandag 29 september 2025 21:23 schreef Elan het volgende:
Sniper Elite 5 is 5 euro, voor dat geld echt een no brainer.
leuke game, ben benieuwd naar deeltje 3quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Transport Fever 2 voor ¤ 3,99 is ook een no-brainer in deze sale.
Dying light is altijd zo'n gameserie voor mij geweest waar ik heel veel zin in heb om het te spelen maar elke keer als ik het doe heb ik binnen een paar uur een burnout en raak ik het niet meer aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:00 schreef -Deluzion- het volgende:
Dying Light the beast gekocht vorige week, tof spel, ziet er tevens geweldig uit op OLED HDR.
Oh dat heb ik niet nee. Dit is de eerste Dying Light die ik gespeeld heb en ik vond het echt een sterk spel. Voor mij een 8/10.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:51 schreef ems. het volgende:
Dying light is altijd zo'n gameserie voor mij geweest waar ik heel veel zin in heb om het te spelen maar elke keer als ik het doe heb ik binnen een paar uur een burnout en raak ik het niet meer aan.
Zo ook the Beast
Dan zou ik dying light 1 ook spelenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Oh dat heb ik niet nee. Dit is de eerste Dying Light die ik gespeeld heb en ik vond het echt een sterk spel. Voor mij een 8/10.
Same. Word er ook echt kotsmisselijk van.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Dying light is altijd zo'n gameserie voor mij geweest waar ik heel veel zin in heb om het te spelen maar elke keer als ik het doe heb ik binnen een paar uur een burnout en raak ik het niet meer aan.
Zo ook the Beast
Heb ik nu ook met Megabonk.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:10 schreef V. het volgende:
[..]
Same. Word er ook echt kotsmisselijk van.
Heu, die heb ik ook gekocht, maar nog niet gespeeld.quote:Op maandag 29 september 2025 19:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Wat ik zo goed vind aan Beast zijn vooral de graphics, echt prachtig op maximale instellingen. Alleen al de zonsondergang bekijken vanuit een safezone is pure eye candy op een OLED en dat gecombineerd met bovengemiddeld goede sound maakt het helemaal af. Daarnaast geeft het een soort van voldaan gevoel om de ledematen en koppen van de zombies eraf te hakken. De sfeer in het hele spel is gewoon goed, vooral ’snachts. Ik probeer nu zoveel mogelijk dingen in de nacht te doen, dat blijft echt erg tof.quote:
volgens mij heb ik Simcity 4 nooit gemodquote:Op maandag 6 oktober 2025 14:24 schreef DjVero het volgende:
[..]
Heu, die heb ik ook gekocht, maar nog niet gespeeld.
Simcity 4 voor ¤4,99 aangeschaft n.a.v. Sweet Transit waar ik maar niet het geduld voor op kan brengen om het te leren. Dat (SC4) eerst gespeeld (en gemod).
quote:
Hier wel.quote:An error occurred while processing your request.
Reference #236.88386368.1759817662.3ca2e77c
https://errors.edgesuite.net/236.88386368.1759817662.3ca2e77c
yup, die melding heb ik op mijn laptop.quote:
Hij doet het weer!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
yup, die melding heb ik op mijn laptop.
Op mijn steamdeck kreeg ik met moeite een spel opgestart.
Eerst even werken, dan zien of het dan opgelost is.
Welk bureau heb je gekocht? Ik wil er ook 1.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:48 schreef Droopie het volgende:
Ik ben een bedrijfje begonnen, en mede daarom een zit/ sta bureau gekocht
Met mijn gamelaptop speel ik nu uren Satisfactory, op een barkruk aan een hoge tafel dus kan niet wachten tot dat bureau er is.
Nu is de categorie bureaustoelen heel groot, maar toen dacht ik opeens, waarom geen stoel die gamers gebruiken.?
Achter een bureau met laptop/ beeldscherm is toch hetzelfde.
Dus mijn vraag, wat hebben jullie voor stoel en waar kan je het beste fysiek zo'n stoel testen en kopen(liever niet meer dan 300 of 400 euro)
Herman miller, geen gaming chair.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:48 schreef Droopie het volgende:
Met mijn gamelaptop speel ik nu uren Satisfactory, op een barkruk aan een hoge tafel dus kan niet wachten tot dat bureau er is.
Nu is de categorie bureaustoelen heel groot, maar toen dacht ik opeens, waarom geen stoel die gamers gebruiken.?
Dus mijn vraag, wat hebben jullie voor stoel en waar kan je het beste fysiek zo'n stoel testen en kopen(liever niet meer dan 300 of 400 euro)
"Gamerstoelen" zijn in de kern een manier om meer geld te vragen voor een bureaustoel. Wat op kantoor werkt werkt ook voor het gamen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:48 schreef Droopie het volgende:
Ik heb na pakweg 7 jaar op een IKEA-stoel van 70 euro gezeten te hebben een Herman Miller Vantum gekocht. Dat is (naar verluidt) een "gaming chair", maar dat is ook maar gewoon een labeltje natuurlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:48 schreef Droopie het volgende:
https://www.pijlman-kanto(...)ubelen-100x60cm.html en dan donker marmer 160 x 70 cmquote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Welk bureau heb je gekocht? Ik wil er ook 1.
Een goede bureaustoel is voor mij ook prima hoor.. maar ik kon door het bomen het bos niet vinden..quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:41 schreef over_hedge het volgende:
Gaming chair sowieso niet doen als je iets om ergonomie geeft. En om je geldEn ja er zijn best gaming chair te vinden die wel goede ergonomie hebben. Maar dan betaal je als nog veel extra omdat het "gaming" is
Ik heb die op release gekocht, heel even aan begonnen maar toen door tijdgebrek mee gestopt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:36 schreef Coco het volgende:
Clair Obscur: Expedition 33 krijgt nieuwe content inclusief story.
Genot.
5 miljoen verkocht
Je kan parry achterwege laten en alleen dodge gebruiken, is makkelijker.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik heb die op release gekocht, heel even aan begonnen maar toen door tijdgebrek mee gestopt.
Nu het wat minder weer is en de dagen somberder worden heb ik het weer opgepakt.
Parry mechanics dmv timing zijn niet mijn ding (speel ook geen Souls-like titels). Maar dat is eigenlijk mijn enige persoonlijke minpunt. Als het echt irritant wordt knal ik hem op easy, nog niet nodig gehad maar wel fijn dat je het mid campaign kan aanpassen.
Ja, probeer meestal eerst parry en als dat niet luktquote:Op zondag 12 oktober 2025 19:41 schreef Coco het volgende:
[..]
Je kan parry achterwege laten en alleen dodge gebruiken, is makkelijker.
Het grappige is dus dat ik altijd eerst begon met dodgen om de timing-mechanics te leren van de tegenstander. Op het moment dat je "Perfect Dodge" in beeld ziet dan weet je dat dat het perfecte parry moment is voor zo'n tegenstander. Dat vond ik makkelijker leren. Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat ik nooit de eerste keer de vijand versla, tenzij ik 1-punch OP was.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:50 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, probeer meestal eerst parry en als dat niet luktga ik dodgen
.
Door deze post de Heroes of Might and Magic III Complete Edition gekocht voor nog geen 3 euro op gog.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Drankster het volgende:
Heroes of Might and Magic III
Heb de volledige soundtrack fysiek hier liggen.![]()
Weet niet of je het gezien had, maar op Steam is de demo van HoMM: Olden Era beschikbaar.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:35 schreef Drankster het volgende:
[..]
Door deze post de Heroes of Might and Magic III Complete Edition gekocht voor nog geen 3 euro op gog.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weet niet of je het gezien had, maar op Steam is de demo van HoMM: Olden Era beschikbaar.
Dat nieuwe games zo rond de 60 euro kosten is toch niet ongebruikelijk?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef marcb1974 het volgende:
60 euro voor 1 game (Jurrasic World Evolution 3),
blijf het bizar vinden.
En doe het dus voorlopig ook niet
Misschien niet, maar blijf het teveel vindenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat nieuwe games zo rond de 60 euro kosten is toch niet ongebruikelijk?
Voor een game die ik graag wil spelen en waarvan ik weet dat ik het voor langere tijd ga doen? Vind het wel goede waarde dan juist.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar blijf het teveel vinden
Gisteren livestream van Raptor ervan gezien. Het ging gelijk kriebelen om 'm te halen. Maar ik kwam het nog niet tegen op GeForce Now, dus ik wacht nog wel even.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef marcb1974 het volgende:
60 euro voor 1 game (Jurrasic World Evolution 3),
blijf het bizar vinden.
En doe het dus voorlopig ook niet
Het is eigenlijk verbazingwekkend dat games niet significant duurder zijn geworden dan 30 jaar geleden. In het 16-bit tijdperk tikte je voor een 'normale' game op de Megadrive net iets minder dan (omgerekend) 60 euro en dan waren er ook nog uitschieters tot wel 90 euro. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid uren die in zo'n game gaan zitten (zowel om te maken als om te spelen), dan is dat een veelvoud.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor een game die ik graag wil spelen en waarvan ik weet dat ik het voor langere tijd ga doen? Vind het wel goede waarde dan juist.
En het voordeel aan PC is dat je ook gewoon een jaartje kan wachten en dan voor de helft of minder op de kop kan tikken als je qua financiën niet kan verantwoorden
Ik heb trouwens Battlefield 6 gehaald en ik vermaak me er kostelijk mee.
Het enige dat goedkoper is, is een pakje kaarten kopen om met jezelf te patience te spelen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is eigenlijk verbazingwekkend dat games niet significant duurder zijn geworden dan 30 jaar geleden. In het 16-bit tijdperk tikte je voor een 'normale' game op de Megadrive net iets minder dan (omgerekend) 60 euro en dan waren er ook nog uitschieters tot wel 90 euro. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid uren die in zo'n game gaan zitten (zowel om te maken als om te spelen), dan is dat een veelvoud.
Dan hebben we tegenwoordig zeker op PC ook nog de luxe van makkelijke distributie en veel indiegames die voor een schijntje letterlijk honderden uren speeltijd bieden.
60 euro? Ik kocht mijn games voor 50 gulden destijds. Dus die zijn in prijs verdubbeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is eigenlijk verbazingwekkend dat games niet significant duurder zijn geworden dan 30 jaar geleden. In het 16-bit tijdperk tikte je voor een 'normale' game op de Megadrive net iets minder dan (omgerekend) 60 euro en dan waren er ook nog uitschieters tot wel 90 euro. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid uren die in zo'n game gaan zitten (zowel om te maken als om te spelen), dan is dat een veelvoud.
Dan hebben we tegenwoordig zeker op PC ook nog de luxe van makkelijke distributie en veel indiegames die voor een schijntje letterlijk honderden uren speeltijd bieden.
En dat valt, als je het afzet tegen de inflatiecorrectie, dus nog best meequote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
60 euro? Ik kocht mijn games voor 50 gulden destijds. Dus die zijn in prijs verdubbeld.
Nee joh, de Megadrive games begin jaren '90 hadden een reguliere prijs van 129 gulden en voor de SNES was dat niet anders. En daarbij koop je vandaag de dag op Steam b.v. ook veel games in die range met veel meer speeltijd en content.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
60 euro? Ik kocht mijn games voor 50 gulden destijds. Dus die zijn in prijs verdubbeld.
Ik wilde precies dit zeggen! Die prijs zit in mijn core memory als trauma gegrift (met mijn fl 1,- zakgeld kon ik dus echt niets kopen en met mijn communiegeld had ik een SNES gekocht waar ik dus alleen één spel ooit op gespeeld heb)quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee joh, de Megadrive games begin jaren '90 hadden een reguliere prijs van 129 gulden en voor de SNES was dat niet anders. En daarbij koop je vandaag de dag op Steam b.v. ook veel games in die range met veel meer speeltijd en content.
Mensen lijken een wat geromantiseerd beeld van het verleden te hebben. Ars Technica heeft al eens de prijsontwikkeling op een rijtje gezet:
https://arstechnica.com/g(...)-a-long-time-coming/
Ik heb nog een SNES met een game of 4-5.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik had geen snes. Ik speelde toen ook al op de pc. Console games waren wel fors duurder destijds.
Ik was #TeamSega in de jaren '90, maar bij de lokale speelgoedwinkel huurden we elk weekend samen met een vriend die ook een Megadrive had om en om een game. Geloof dat je voor een weekend 7 gulden betaalde. Zaterdag stipt rond openingstijd voor de deur staan en gelijk een game huren en dan maandag net voor sluitingstijd weer inleveren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:13 schreef Utopica het volgende:
[..]
Ik wilde precies dit zeggen! Die prijs zit in mijn core memory als trauma gegrift (met mijn fl 1,- zakgeld kon ik dus echt niets kopen en met mijn communiegeld had ik een SNES gekocht waar ik dus alleen één spel ooit op gespeeld heb)
Sor2 in 2 uurtjes met autosaves zekerquote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik was #TeamSega in de jaren '90, maar bij de lokale speelgoedwinkel huurden we elk weekend samen met een vriend die ook een Megadrive had om en om een game. Geloof dat je voor een weekend 7 gulden betaalde. Zaterdag stipt rond openingstijd voor de deur staan en gelijk een game huren en dan maandag net voor sluitingstijd weer inleveren.![]()
Was voor veel games uit die tijd ook genoeg voor een volledige playthrough. Vriend van me heeft een Raspbery Pi met RetroPie en zo ongeveer alle games van consoles uit die tijd en iets als Streets of Rage 2 ben je gewoon met 2 uurtjes doorheen. Dat is voor games vandaag de dag vaak net genoeg om de tutorialfase door te komen.
Maar goed, qua Steam vind ik games dus echt niet duur als je inflatie meeneemt alsmede het feit dat games vandaag de dag vaak heeel veel meer content hebben.
Switch is dan ook het andere extreem. Nintendo vraagt nog steeds de volle mep van games die al 10 jaar oud zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:55 schreef Utopica het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook echt super verbaasd ben over de prijzen van Steam, kom van de Switch af.
Mijn ouders hadden beter Killer Instinct kunnen kopen met hoeveel ik die heb gehuurd (met hun geldquote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vroeger was het altijd één SNES game per jaar met sinterklaas en de rest huren in de videotheek of lenen/samenspelen bij vriendjes. Super Mario Kart/Street Fighter en Mortal Kombat waren populair onder de kinderen.
Killer Instinct. De enige fighting game waar ik echt goed in was op de SNES.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Switch is dan ook het andere extreem. Nintendo vraagt nog steeds de volle mep van games die al 10 jaar oud zijn.
Gelukkig heb ik een omgebouwde switch. Helaas zijn er maar een paar games op de switch die ook daadwerkelijk graag wil spelen.
[..]
Mijn ouders hadden beter Killer Instinct kunnen kopen met hoeveel ik die heb gehuurd (met hun geld)
Cosmo's Cosmic Adventures hierquote:Op woensdag 22 oktober 2025 20:22 schreef Perrin het volgende:
Commander Keen helemaal uitgespeeld indertijd
Ik had altijd versleten duimen na het huren van dat spel door al die combo's.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Killer Instinct. De enige fighting game waar ik echt goed in was op de SNES.
Er zat echt zoveel in, ongekend.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik had altijd versleten duimen na het huren van dat spel door al die combo's.
Ik betaalde in de eerste helft van de jaren 90 zo'n 90 gulden voor Stunt Island, meen ik. Meerdere spellen gekocht destijds, die allemaal in de richting van de 100 liepen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is eigenlijk verbazingwekkend dat games niet significant duurder zijn geworden dan 30 jaar geleden.
Precies dat en de reden is in mijn ogen dat het aantal potentiële kopers fors is toegenomen waardoor er een grotere markt is, meer competitie en daardoor ook lagere prijzen. Tel daarbij op dat distributiekanalen als Steam veel laagdrempeliger zijn dan wat we in de jaren '90 hadden en dat er legio engines / tools zijn om games mee te bouwen waarmee het veel makkelijker en sneller is om iets te ontwikkelen en je komt op wat we vandaag de dag hebben.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:21 schreef V. het volgende:
[..]
Ik betaalde in de eerste helft van de jaren 90 zo'n 90 gulden voor Stunt Island, meen ik. Meerdere spellen gekocht destijds, die allemaal in de richting van de 100 liepen.
Oh, die heb ik ook best vaak gehuurd nog. Maar die gamecartrdige was volgens mij destijds 200 florijnen bij de Intertoys, dat was echt één van de duurste SNES titels ooit, door Rareware. Donkey Kong Country was ter vergelijking fl 130 destijds ofzo. Die heb ik nog met m'n eigen zakgeld gekocht.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:56 schreef ems. het volgende:
Mijn ouders hadden beter Killer Instinct kunnen kopen met hoeveel ik die heb gehuurd (met hun geld)
Ik kan zulke games niet met toetsenbord spelen, dus het is enkel met Xbox Series controller voor mij..quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:43 schreef V. het volgende:
Ik heb Killer Instinct ooit in een sale gekocht en paar keer geeprobeerd, maar nooit wcht in verdiept. Wel de moeite waard dus?
Gewoon met een Xbone-controller te doen?
Ja ok, maar ik heb er niet een of andere fight stick voor nodig dus?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik kan zulke games niet met toetsenbord spelen, dus het is enkel met Xbox Series controller voor mij..
Neuh, Pro's spelen ook gewoon met een ordinaire PlayStation controller op toernooien tegenwoordig. Maar waarom zou je een fightstick kopen voor iets wat je een keer af en toe speelt tussendoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:08 schreef V. het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik heb er niet een of andere fight stick voor nodig dus?
De prijs voor PC games was rond die tijd 40 gulden en liep later uit tot zeg 50 gulden, laten we zeggen 60 tot de Euro kwam.quote:
Nee, maar dan zou ik het ook latenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Neuh, Pro's spelen ook gewoon met een ordinaire PlayStation controller op toernooien tegenwoordig. Maar waarom zou je een fightstick kopen voor iets wat je een keer af en toe speelt tussendoor.
Ik heb regelmatig in de buurt van de 90 betaald voor games. De reiskosten naar Amsterdam naar een specialistisch winkeltje bij de Amstel niet meegerekend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:16 schreef NoCigar het volgende:
[..]
De prijs voor PC games was rond die tijd 40 gulden en liep later uit tot zeg 50 gulden, laten we zeggen 60 tot de Euro kwam.
Zéker geen 155 wat Battlefield nu omgerekend kost. Met inflatiecorrectie kom je uit op plusminus fl.80,- dat lijkt mij gewoon een significante stijging.
Ja, later werden ze wel duurder dan ik aanvankelijk beweerde: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707099/3quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:30 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig in de buurt van de 90 betaald voor games. De reiskosten naar Amsterdam naar een specialistisch winkeltje bij de Amstel niet meegerekend.
Ja wat het historische beeld natuurlijk enorm beïnvloedt is dat we vroeger afhankelijk waren van de lokale middenstand. Qua consoles kon ik games halen bij de lokale Intertoys of Speelboom. Voor PC was het al helemaal drama, want dan zat je vast aan een lokaal PC-speciaalzaak en die hadden een assortiment van niets en een prijsstelling van heb ik jou daar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:35 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, later werden ze wel duurder dan ik aanvankelijk beweerde: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707099/3
edit: op woensdag 11 augustus 2021 17:10 postte iemand een oude advertentie bij bovenstaande link.
Er zat bij mij om de hoek een gespecialiseerd winkeltje dat ongeveer het goedkoopste van heel Nederland was als ik Usenet destijds moest geloven, het had ook met echt veel aanbiedingen. Dat beïnvloed mijn beeld natuurlijk.
Heeeeeeel herkenbaarquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:26 schreef Monolith het volgende:
Wat dat betreft denk ik dat mensen die die tijd nooit hebben meegemaakt zich niet beseffen wat een ongelooflijk gemak Steam en vergelijkbare platformen bieden. Maar toch is ergens voor mij de magie wel wat verdwenen. Dat heeft ook simpelweg te maken met het feit dat ik nu elke maand moeiteloos 20 premium priced games kan komen als ik het zou willen. Dat neemt dat gevoel van je zuurverdiende spaargeld een of twee keer per jaar uitgeven aan die game die je dan helemaal grijsspeelt toch wel een beetje weg.
Heel af en toe zit er nog een game tussen als Clair Obscur waar je weer helemaal wordt ingezogen, maar die zijn toch wel zeldzaam.
/opavertelt
Mjah, ik weet niet meer hoe die dingen heten toen. Maar ik 'kreeg' maandelijks een dvd met daarop alle nieuwe games en nieuwe software voor 20 gulden ofzo. Dat was echt teveel om te gebruikenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:26 schreef Monolith het volgende:
Wat dat betreft denk ik dat mensen die die tijd nooit hebben meegemaakt zich niet beseffen wat een ongelooflijk gemak Steam en vergelijkbare platformen bieden. Maar toch is ergens voor mij de magie wel wat verdwenen. Dat heeft ook simpelweg te maken met het feit dat ik nu elke maand moeiteloos 20 premium priced games kan komen als ik het zou willen. Dat neemt dat gevoel van je zuurverdiende spaargeld een of twee keer per jaar uitgeven aan die game die je dan helemaal grijsspeelt toch wel een beetje weg.
Heel af en toe zit er nog een game tussen als Clair Obscur waar je weer helemaal wordt ingezogen, maar die zijn toch wel zeldzaam.
Twilight?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mjah, ik weet niet meer hoe die dingen heten toen. Maar ik 'kreeg' maandelijks een dvd met daarop alle nieuwe games en nieuwe software voor 20 gulden ofzo. Dat was echt teveel om te gebruiken
Oh ja daar heb ik er ook nog een paar van. 4-dubbel-cd'squote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:25 schreef mschol het volgende:
[..]
crazybytes
ik heb van beide diverse edities liggen
in een mooi archiefquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:25 schreef Mano_ het volgende:
Veel edities van Twilight zijn te downloaden op een website, staan ze mooi bij elkaar
Warmste herinneringen heb ik aan "The Legacy".quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:25 schreef mschol het volgende:
[..]
crazybytes
ik heb van beide diverse edities liggen
Ik heb wat streams gezien, je moet erg van dood op de grond liggen houden.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:15 schreef ems. het volgende:
Maareh, niemand anders Battlefield 6? Ik ben aan het genieten namelijk.
Hoewel het tempo wat hoger ligt dan bij de andere BF's is dat ook een kwestie van dat iedereen nog moet wennen aan de nieuwe maps.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb wat streams gezien, je moet erg van dood op de grond liggen houden.
Ja, beetje een shadowdrop. Er is heel veel toegevoegd van wat ik heb gelezen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:04 schreef Discombobulate het volgende:
Look Outside 2.0 even proberen.
Heb je 'm al helemaal compleet? Hoop dat het een mooie update is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, beetje een shadowdrop. Er is heel veel toegevoegd van wat ik heb gelezen.
Oh nee, nog lang nietquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je 'm al helemaal compleet? Hoop dat het een mooie update is.
Ik ben er al even mee bezig geweest. Echt heel veel nieuwe content volgens mij.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oh nee, nog lang niet
Zag de trailer en iemand streamde de nieuwe content. Er is heel veel opgepoetst en toegevoegd.
Ja, ook meer eindes.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben er al even mee bezig geweest. Echt heel veel nieuwe content volgens mij.
En een extra verdieping naar het schijnt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, ook meer eindes.
En meer party members.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En een extra verdieping naar het schijnt.
Enige nadeel wat ik nog wel vind is die time limit. Ik heb ook niet zo veel tijd om het een stuk of 5 keer opnieuw te spelen. Verder gewoon heel vet spelletje, erg vermakend.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En meer party members.
Zeker weten. Moet er weer mee verder gaanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Enige nadeel wat ik nog wel vind is die time limit. Ik heb ook niet zo veel tijd om het een stuk of 5 keer opnieuw te spelen. Verder gewoon heel vet spelletje, erg vermakend.
Ziet er tof uit. Kun je het alleen spelen? Of is het co-op? Want dan valt het voor mij af.quote:
Er is een solo queue waarbij je nagenoeg alleen tegen andere solos speelt (of samen). Er is proximity voice chat wat je kan gebruiken of ingame voice emotes zoals wanna team up enz. Ben al een aantal keer een team up gedaan met randoms die ik tegenkwamquote:Op donderdag 30 oktober 2025 23:07 schreef V. het volgende:
[..]
Ziet er tof uit. Kun je het alleen spelen? Of is het co-op? Want dan valt het voor mij af.
Ik vind het wel behoorlijk tof, op een crash na (melding dat ik ivm file corruption het spel opnieuw moest installeren), waarbij ik vervolgens mijj loadout en loot kwijt was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 23:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Er is een solo queue waarbij je nagenoeg alleen tegen andere solos speelt (of samen). Er is proximity voice chat wat je kan gebruiken of ingame voice emotes zoals wanna team up enz. Ben al een aantal keer een team up gedaan met randoms die ik tegenkwam
Expected.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:18 schreef V. het volgende:
En weer een "unexpected crash".
Ik ben er voor nu weer even klaar mee.
Zeker iets van een AMD gpu of niet?quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:18 schreef V. het volgende:
En weer een "unexpected crash".
Ik ben er voor nu weer even klaar mee.
RTX 3080quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Zeker iets van een AMD gpu of niet?
Letterlijk 0 crashes gehad in redelijk wat speeltijd.
Maar elke x als ik iets lees over een crash heeft diegene een AMD gpu.
Neuh.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:36 schreef V. het volgende:
Verder nog niemand gegrepen door het AR-virus?
nee, niet mijn type game, zit een beetje te powerwashenquote:Op dinsdag 4 november 2025 19:36 schreef V. het volgende:
Verder nog niemand gegrepen door het AR-virus?
Lijkt mij ook wel lollig op zich, maar ik vind dat ook weer zo'n game waarvan ik zeg: als ik dan iets ga schoonmaken, dan doe ik dat wel in het echt, want dat moet ook gebeurenquote:Op dinsdag 4 november 2025 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
nee, niet mijn type game, zit een beetje te powerwashen
Is dit dan nog wat voor je?quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
nee, niet mijn type game, zit een beetje te powerwashen
demo gespeeld, ik was nog niet helemaal overtuigd maar ja, ik was/ben geintresseerdquote:Op woensdag 5 november 2025 11:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Is dit dan nog wat voor je?
Dit zeg ik terwijl ik naar de herfstblaadjes in de achtertuin kijk
ik kan nergens met hogedruk spuit spelen hier..quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:01 schreef V. het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel lollig op zich, maar ik vind dat ook weer zo'n game waarvan ik zeg: als ik dan iets ga schoonmaken, dan doe ik dat wel in het echt, want dat moet ook gebeuren
Dat is net zo in Crusader Kingsquote:Op woensdag 5 november 2025 11:42 schreef over_hedge het volgende:
EU5 is uit. Ik wil dit zo graag leuk vinden. Maar je moet eerst een studie van 4 jaar doen voor je beetje weet hoe het werkt
Ja hier nog erger geloof ik.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is net zo in Crusader Kings
Ja, eens. Gisteren aan begonnen. Ik heb al een heel epistel gelezen aan tutorials voordat ik überhaupt zelf iets kon gaan doen. En vervolgens bij het eerste wat ik zelf kon gaan doen, was ik alweer dingen vergeten hoe iets moest. En ik kon ook dingen niet vinden.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:42 schreef over_hedge het volgende:
EU5 is uit. Ik wil dit zo graag leuk vinden. Maar je moet eerst een studie van 4 jaar doen voor je beetje weet hoe het werkt
Is het waard. Of althans, als je into dit soort games bent is dat het waard. Op een gegeven moment valt het kwartje en dan heb je jarenlang vermaak van zo'n game. Maar inderdaad, het is wel even een tijdsinvestering.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, eens. Gisteren aan begonnen. Ik heb al een heel epistel gelezen aan tutorials voordat ik überhaupt zelf iets kon gaan doen. En vervolgens bij het eerste wat ik zelf kon gaan doen, was ik alweer dingen vergeten hoe iets moest. En ik kon ook dingen niet vinden.
Ja precies. het idee vind ik wel echt tof. Maar het echt zelf spelen is weer een ander verhaalquote:Op woensdag 5 november 2025 14:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, eens. Gisteren aan begonnen. Ik heb al een heel epistel gelezen aan tutorials voordat ik überhaupt zelf iets kon gaan doen. En vervolgens bij het eerste wat ik zelf kon gaan doen, was ik alweer dingen vergeten hoe iets moest. En ik kon ook dingen niet vinden.
Ik wil in Crusader Kings 3 nog een keer proberen heel Europa Nederlands te maken.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:31 schreef over_hedge het volgende:
Maar het idee van heel de us koloniseren en nieuw amsterdam nooit terug geven klinkt wel leuk
In hoi4 is dat wel goed te doenquote:Op woensdag 5 november 2025 15:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik wil in Crusader Kings 3 nog een keer proberen heel Europa Nederlands te maken.
Zo heel af en toe als ik in een nostalgische bui ben speel ik nog wel eens een potje van de oude Colonization.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:31 schreef over_hedge het volgende:
Maar het idee van heel de us koloniseren en nieuw amsterdam nooit terug geven klinkt wel leuk
Ik heb veel tutorials gezien en sommige nagespeeld. Het werkt wel als je dan ook dingen zelf gaat proberen.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
In hoi4 is dat wel goed te doenAllemaal door Indonesië
CK heb ik het zelfde probleem als met EU4/5. Weet niet goed wat ik moet doen. Of youtube filmpje volgen. Maarja dan speel je zelf amper
Snap ik wel. Ik speel ook het liefste met Nederland in dit soort spellen. Voordeel is ook dat we het meestal prima doen in die tijden dat het afspeelt.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind het wel leuk dat mijn woonplaats in EUV zit. Als ik een keer met Nederland ga spelen, dan ga ik mijn eigen woonplaats heel erg ontwikkelen en daar de hoofdstad van maken (als dat kan).
Infection Free Zone,quote:
Even checkenquote:Op woensdag 5 november 2025 20:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Infection Free Zone,
kan je alle plaatsen in NL kiezen
Sterker nog, je ken de supermarkt in je straat plunderen.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Infection Free Zone,
kan je alle plaatsen in NL kiezen
Ik zit als ik het nog eens speel, ook regelmatig met de basis in het gebouw waar ik nu woon.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Sterker nog, je ken de supermarkt in je straat plunderen.
Spel is al even uit. Vond het wel grappig, maar t moest nog wel wat werk in gaan zitten.
Ben wel fan van hun 911 operator game.
Ja had het eerder nog over AoE4, maar heb je 3 ook wel gespeeld? Daarin had je de Nederlanders als faction, met prinsenvlag en al. De voice-overs daarin waren vooral hilarisch.quote:
Die heb ik jaquote:Op donderdag 6 november 2025 15:33 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja had het eerder nog over AoE4, maar heb je 3 ook wel gespeeld? Daarin had je de Nederlanders als faction, met prinsenvlag en al. De voice-overs daarin waren vooral hilarisch.
"Ja?"
"Ik doe het!"
"Ten aanval!"
Ik heb 112 operator. Gelijk, maar dan in Europa. En daar kan je dus ook in je eigen land/stad/regio spelen.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Sterker nog, je ken de supermarkt in je straat plunderen.
Spel is al even uit. Vond het wel grappig, maar t moest nog wel wat werk in gaan zitten.
Ben wel fan van hun 911 operator game.
Klopt, die zouden ze met AI, Google Maps en weet ik veel wat moeten upgraden dat ze de adressen ook opnoemen door de operatorquote:Op vrijdag 7 november 2025 08:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb 112 operator. Gelijk, maar dan in Europa. En daar kan je dus ook in je eigen land/stad/regio spelen.
Eens. Al stoort het mij niet dat de adressen niet gezegd worden. Zou dit eigenlijk wel weer eens moeten oppakken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Klopt, die zouden ze met AI, Google Maps en weet ik veel wat moeten upgraden dat ze de adressen ook opnoemen door de operator
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 november 2025 16:22 schreef over_hedge het volgende:
Snap ik wel. Ik speel ook het liefste met Nederland in dit soort spellen. Voordeel is ook dat we het meestal prima doen in die tijden dat het afspeelt.
Ik kijk redelijk veel naar onze Limburgse EU-grootheid Florryworry op Twitch. Dan leer je vanzelf tips om de game-mechanics te abusen.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:42 schreef over_hedge het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |