abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219072305
60 euro voor 1 game (Jurrasic World Evolution 3),
blijf het bizar vinden.
En doe het dus voorlopig ook niet :N
stupidity has become as common as common sense was before
pi_219072439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef marcb1974 het volgende:
blijf het bizar vinden.
Dat nieuwe games zo rond de 60 euro kosten is toch niet ongebruikelijk?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219072445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat nieuwe games zo rond de 60 euro kosten is toch niet ongebruikelijk?
Misschien niet, maar blijf het teveel vinden -O-
pi_219072663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:14 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Misschien niet, maar blijf het teveel vinden -O-
Voor een game die ik graag wil spelen en waarvan ik weet dat ik het voor langere tijd ga doen? Vind het wel goede waarde dan juist.

En het voordeel aan PC is dat je ook gewoon een jaartje kan wachten en dan voor de helft of minder op de kop kan tikken als je qua financiën niet kan verantwoorden :P

Ik heb trouwens Battlefield 6 gehaald en ik vermaak me er kostelijk mee.
Conscience do cost.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 07:53:56 #155
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219074159
Gisteren nog een Humble Bundle gekocht met Tropico 6. Nu downloaden zodat ik vanavond na het werk daarmee kan beginnen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 07:55:23 #156
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219074163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:58 schreef marcb1974 het volgende:
blijf het bizar vinden.
Gisteren livestream van Raptor ervan gezien. Het ging gelijk kriebelen om 'm te halen. Maar ik kwam het nog niet tegen op GeForce Now, dus ik wacht nog wel even.
Fuck the EBU.
pi_219074375
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:37 schreef ems. het volgende:

[..]
Voor een game die ik graag wil spelen en waarvan ik weet dat ik het voor langere tijd ga doen? Vind het wel goede waarde dan juist.

En het voordeel aan PC is dat je ook gewoon een jaartje kan wachten en dan voor de helft of minder op de kop kan tikken als je qua financiën niet kan verantwoorden :P

Ik heb trouwens Battlefield 6 gehaald en ik vermaak me er kostelijk mee.
Het is eigenlijk verbazingwekkend dat games niet significant duurder zijn geworden dan 30 jaar geleden. In het 16-bit tijdperk tikte je voor een 'normale' game op de Megadrive net iets minder dan (omgerekend) 60 euro en dan waren er ook nog uitschieters tot wel 90 euro. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid uren die in zo'n game gaan zitten (zowel om te maken als om te spelen), dan is dat een veelvoud.
Dan hebben we tegenwoordig zeker op PC ook nog de luxe van makkelijke distributie en veel indiegames die voor een schijntje letterlijk honderden uren speeltijd bieden.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 08:59:15 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219074399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is eigenlijk verbazingwekkend dat games niet significant duurder zijn geworden dan 30 jaar geleden. In het 16-bit tijdperk tikte je voor een 'normale' game op de Megadrive net iets minder dan (omgerekend) 60 euro en dan waren er ook nog uitschieters tot wel 90 euro. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid uren die in zo'n game gaan zitten (zowel om te maken als om te spelen), dan is dat een veelvoud.
Dan hebben we tegenwoordig zeker op PC ook nog de luxe van makkelijke distributie en veel indiegames die voor een schijntje letterlijk honderden uren speeltijd bieden.
Het enige dat goedkoper is, is een pakje kaarten kopen om met jezelf te patience te spelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 oktober 2025 @ 09:18:13 #159
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219074521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 08:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
60 euro? Ik kocht mijn games voor 50 gulden destijds. Dus die zijn in prijs verdubbeld. :{
Fuck the EBU.
pi_219074638
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
60 euro? Ik kocht mijn games voor 50 gulden destijds. Dus die zijn in prijs verdubbeld. :{
En dat valt, als je het afzet tegen de inflatiecorrectie, dus nog best mee
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_219074663
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Nee joh, de Megadrive games begin jaren '90 hadden een reguliere prijs van 129 gulden en voor de SNES was dat niet anders. En daarbij koop je vandaag de dag op Steam b.v. ook veel games in die range met veel meer speeltijd en content.
Mensen lijken een wat geromantiseerd beeld van het verleden te hebben. Ars Technica heeft al eens de prijsontwikkeling op een rijtje gezet:
https://arstechnica.com/g(...)-a-long-time-coming/
pi_219074828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee joh, de Megadrive games begin jaren '90 hadden een reguliere prijs van 129 gulden en voor de SNES was dat niet anders. En daarbij koop je vandaag de dag op Steam b.v. ook veel games in die range met veel meer speeltijd en content.
Mensen lijken een wat geromantiseerd beeld van het verleden te hebben. Ars Technica heeft al eens de prijsontwikkeling op een rijtje gezet:
https://arstechnica.com/g(...)-a-long-time-coming/
Ik wilde precies dit zeggen! Die prijs zit in mijn core memory als trauma gegrift (met mijn fl 1,- zakgeld kon ik dus echt niets kopen en met mijn communiegeld had ik een SNES gekocht waar ik dus alleen één spel ooit op gespeeld heb)
  woensdag 22 oktober 2025 @ 10:37:21 #163
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219074954
Ik had geen snes. Ik speelde toen ook al op de pc. Console games waren wel fors duurder destijds.
Fuck the EBU.
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 oktober 2025 @ 10:38:48 #164
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219074964
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik had geen snes. Ik speelde toen ook al op de pc. Console games waren wel fors duurder destijds.
Ik heb nog een SNES met een game of 4-5.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219075063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:13 schreef Utopica het volgende:

[..]
Ik wilde precies dit zeggen! Die prijs zit in mijn core memory als trauma gegrift (met mijn fl 1,- zakgeld kon ik dus echt niets kopen en met mijn communiegeld had ik een SNES gekocht waar ik dus alleen één spel ooit op gespeeld heb)
Ik was #TeamSega in de jaren '90, maar bij de lokale speelgoedwinkel huurden we elk weekend samen met een vriend die ook een Megadrive had om en om een game. Geloof dat je voor een weekend 7 gulden betaalde. Zaterdag stipt rond openingstijd voor de deur staan en gelijk een game huren en dan maandag net voor sluitingstijd weer inleveren. :P

Was voor veel games uit die tijd ook genoeg voor een volledige playthrough. Vriend van me heeft een Raspbery Pi met RetroPie en zo ongeveer alle games van consoles uit die tijd en iets als Streets of Rage 2 ben je gewoon met 2 uurtjes doorheen. Dat is voor games vandaag de dag vaak net genoeg om de tutorialfase door te komen.

Maar goed, qua Steam vind ik games dus echt niet duur als je inflatie meeneemt alsmede het feit dat games vandaag de dag vaak heeel veel meer content hebben.
pi_219075079
Die 7 gulden kan ik overigens ook bevestigen, want als mijn zus lief was (11 jaar ouder), huurde ze wel eens een spel en dan was ik op en top gelukkig O+

Wel was (ben?) ik die hard #teamSNES *)

Ik moet zeggen dat ik ook echt super verbaasd ben over de prijzen van Steam, kom van de Switch af. Maar sinds iemand hier me Stardew Valley heeft aangeraden speel ik dit echt al maanden non-stop. HELEMAAL GOEDKOOP DUS *O*
  woensdag 22 oktober 2025 @ 12:20:22 #167
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219075684
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik was #TeamSega in de jaren '90, maar bij de lokale speelgoedwinkel huurden we elk weekend samen met een vriend die ook een Megadrive had om en om een game. Geloof dat je voor een weekend 7 gulden betaalde. Zaterdag stipt rond openingstijd voor de deur staan en gelijk een game huren en dan maandag net voor sluitingstijd weer inleveren. :P

Was voor veel games uit die tijd ook genoeg voor een volledige playthrough. Vriend van me heeft een Raspbery Pi met RetroPie en zo ongeveer alle games van consoles uit die tijd en iets als Streets of Rage 2 ben je gewoon met 2 uurtjes doorheen. Dat is voor games vandaag de dag vaak net genoeg om de tutorialfase door te komen.

Maar goed, qua Steam vind ik games dus echt niet duur als je inflatie meeneemt alsmede het feit dat games vandaag de dag vaak heeel veel meer content hebben.
Sor2 in 2 uurtjes met autosaves zeker
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games woensdag 22 oktober 2025 @ 12:33:22 #168
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_219075795
Vroeger was het altijd één SNES game per jaar met sinterklaas en de rest huren in de videotheek of lenen/samenspelen bij vriendjes. Super Mario Kart/Street Fighter en Mortal Kombat waren populair onder de kinderen.

PC games koste ons enkel de kosten van diskettes, het waren allemaal "shareware" games die we uitwisselden op het schoolplein. Pas later gaan kopen, maar PC games waren wel goedkoper dan consolegames. Maar echt wel dikke rijen bij de winkels meegemaakt bij de release van Command & Conquer Red Alert bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 22-10-2025 15:08:43 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_219078446
Ik herinner mij de immense teleurstelling nog wel toen C&C niet bleek te draaien op onze PC. Jeugdtrauma. :P
  woensdag 22 oktober 2025 @ 20:11:36 #170
269692 Divje
brr brr patapim
pi_219079097
Ik mis de tijden dat je bij de lokale sigarenboer collectie boxes had met games als Jungle Jill, Jazz Jack Rabbit, Commander Keen, Monster Bash en nog wat flopgames op diskettes ;(

De Humble Bundles van de jaren 90 :P

Monster Bash echt kapot gespeeld als klein jongetje op volgens mij een intel 286
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 22 oktober 2025 @ 20:22:16 #171
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219079222
Commander Keen helemaal uitgespeeld indertijd :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219084297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:55 schreef Utopica het volgende:

Ik moet zeggen dat ik ook echt super verbaasd ben over de prijzen van Steam, kom van de Switch af.
Switch is dan ook het andere extreem. Nintendo vraagt nog steeds de volle mep van games die al 10 jaar oud zijn.

Gelukkig heb ik een omgebouwde switch. Helaas zijn er maar een paar games op de switch die ook daadwerkelijk graag wil spelen.
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vroeger was het altijd één SNES game per jaar met sinterklaas en de rest huren in de videotheek of lenen/samenspelen bij vriendjes. Super Mario Kart/Street Fighter en Mortal Kombat waren populair onder de kinderen.
Mijn ouders hadden beter Killer Instinct kunnen kopen met hoeveel ik die heb gehuurd (met hun geld :P )
Conscience do cost.
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 oktober 2025 @ 11:57:42 #173
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219084310
quote:
8s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:56 schreef ems. het volgende:

[..]
Switch is dan ook het andere extreem. Nintendo vraagt nog steeds de volle mep van games die al 10 jaar oud zijn.

Gelukkig heb ik een omgebouwde switch. Helaas zijn er maar een paar games op de switch die ook daadwerkelijk graag wil spelen.
[..]
Mijn ouders hadden beter Killer Instinct kunnen kopen met hoeveel ik die heb gehuurd (met hun geld :P )
Killer Instinct. De enige fighting game waar ik echt goed in was op de SNES.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219084327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:22 schreef Perrin het volgende:
Commander Keen helemaal uitgespeeld indertijd :P
Cosmo's Cosmic Adventures hier O+
pi_219084423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 11:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Killer Instinct. De enige fighting game waar ik echt goed in was op de SNES.
Ik had altijd versleten duimen na het huren van dat spel door al die combo's.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')