Je gaat er nu van uit, dat die stad er is voor de inwoners. Maar dat is niet zo. Hij is er voor de machthebbers. En die zien liever een lege en schone stad dan al die mensen die aan het wandelen of demonstreren zijn, of die kleurige toeristen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 04:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar het is ook zo'n typische korte termijn MAGA-oplossing voor simpele zielen. Trump had natuurlijk ook gewoon al dat geld dat hieraan besteed wordt kunnen investeren in meer rechters, meer aanklagers, meer lokale politie, meer initiatieven ter voorkoming van misdaad/dakloosheid etc etc. Kortom zorgen dat het beleid dat Bowser als burgemeester al ingezet had en vruchten afwierp uitgebreid kan worden.
[..]
Maar nee hoor daar oogst hij geen applaus mee. Dat vereist inspanning, duurt veel te lang en is visueel veel minder effectief bij zijn aanhang. Hij wil vooral 'stoere' beelden voor zijn reality show waarmee hij ze de illusie van een sterke leider kan voorschotelen.
Dat werkt veel beter bij het MAGA-volk! Kijk eens wat een doortastende president!![]()
Als niet blanke toerist wil je toch niet eens meer naar de VS omdat je zomaar door het equivalent van de Gestapo opgepakt kan worden en zonder proces naar een concentratiekamp gedeporteerd wordt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je gaat er nu van uit, dat die stad er is voor de inwoners. Maar dat is niet zo. Hij is er voor de machthebbers. En die zien liever een lege en schone stad dan al die mensen die aan het wandelen of demonstreren zijn, of die kleurige toeristen.
Ja, zelfs de Canadezen, die daar massaal op vakantie gingen, laten het afweten. Maar dat heeft weer een andere reden.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als niet blanke toerist wil je toch niet eens meer naar de VS omdat je zomaar door het equivalent van de Gestapo opgepakt kan worden en zonder proces naar een concentratiekamp gedeporteerd wordt.
Chicago kan zich dan alvast voorbereiden op dergelijke beeldenquote:Op zondag 24 augustus 2025 03:15 schreef Kijkertje het volgende:
A Summer Afternoon in Washington D.C.
How it looks when a terrorizing government scares people away.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder heel normaal beleid hoorquote:Het Amerikaanse ministerie van Defensie werkt aan plannen om een paar duizend militairen in te zetten in Chicago, schrijft de krant The Washington Post op basis van ambtenaren die anoniem willen blijven.
Volgens de krant worden meerdere opties uitgewerkt, waaronder een militaire inzet op korte termijn, in september.
De Amerikaanse president Trump richtte vrijdag nog zijn pijlen op Chicago, maar dat er concreet plannen worden gemaakt was nog niet bekend. Trump zei over de stad: "Chicago is een puinhoop. Er zit een incompetente burgemeester. En dat zullen we waarschijnlijk hierna rechtzetten. En het zal niet eens moeilijk zijn."
Washington
Trump zette eerder al de Nationale Garde in Washington in om, zoals hij zei, "de buitensporige criminaliteit in de stad aan te pakken". De burgemeester van Washington noemde de militaire inzet een "autoritaire zet" en wees erop dat de criminaliteit in de hoofdstad juist was gedaald.
De Democratische gouverneur van Illinois, de staat waar de miljoenenstad Chicago ligt, meldt dat er geen contact is geweest met de regering over de inzet van militairen. Vrijdag beschuldigde hij Trump al van pogingen om "chaos te creëren". "Het doel van Trump is om angst in onze gemeenschappen aan te wakkeren en zo zijn machtsmisbruik te rechtvaardigen."
Bronnen melden aan The Washington Post dat er al weken aan de plannen wordt gewerkt. Het Pentagon houdt zich in een reactie op de vlakte en meldt dat het niet speculeert over de inzet van militairen. Verder zegt het ministerie van Defensie dat het voortdurend werkt aan plannen om de federale belangen te beschermen.
Los Angeles
Trump stuurde dit jaar ook al honderden leden van de Nationale Garde naar Los Angeles, omdat het stadsbestuur te weinig zou doen tegen protesten tegen zijn anti-immigratiebeleid.
De steden die volgens Trump falen, worden allemaal geleid door Democraten. Hij beschrijft de steden als wetteloze, door de Democraten geleide mislukkingen.
Federale rechters - en dat zijn er honderden - worden voorgedragen door de president en bevestigd door de Senaat (die in handen is van de Reps).quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet je best. Maar je hebt me weer zo ver gekregen om het nog maar weer eens uit te typen.
Trump benoemt geen lagere rechters, hij benoemt alleen bij overlijden een nieuwe rechter voor het hooggerechtshof. En ja, dan is dat een persoon van conservatieve huize. De democraten doen op hun beurt weer hetzelfde. Zo'n gerechtshof kijkt overigens ook meer of een proces goed is verlopen en richt zich - volgens mij - niet zozeer op de uitspraak zelf.
6 januari was niet netjes. Maar daaruit blijkt juist dat de democratie weerbaar is. Het had geen effect op de machtswisseling die komende was. Biden is terecht president toen geworden. Stom dat Trump dat vuurtje zo heeft opgepookt.
[..]
Gaan we nooit uitkomen. Republikein kiest rechter = gevaarlijk, democraat kiest rechter = goed.
Als je het hebt over ondemocratische beïnvloeding dan heb je je vast verbaasd over USAID.
Lekker lepra handenquote:Op zondag 24 augustus 2025 10:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lwzo6ikzss2p
https://www.independent.c(...)makeup-b2813029.html
Deze man is serieus ziek hè...iedere dag komt die onvermijdelijke headline dichterbij
Veel zal het niet oplossen, vrees ik. Maar idd, ik denk niet dat hij nog jaren heeft.quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lwzo6ikzss2p
https://www.independent.c(...)makeup-b2813029.html
Deze man is serieus ziek hè...iedere dag komt die onvermijdelijke headline dichterbij
Chicago is een interessant geval. Heel veel misdaad. Maar gaan ze dan de criminaliteit oplossen door de daklozen en de burgemeester er uit te gooien? Of gaan ze die criminaliteit aanpakken? Misschien door de criminele kopstukken eens duidelijk maken dat persoonlijke donaties aan de president onaangekondigde bezoekjes van ICE voorkomen?quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Chicago kan zich dan alvast voorbereiden op dergelijke beelden
https://nos.nl/artikel/25(...)nzet-in-chicago-voor
[..]
Verder heel normaal beleid hoor
Wat een rare reactie, je ziet toch duidelijk wat die jankbal van een Frey hier zegt?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zolang jij 'End Wokeness' volgt en blijft delen, neemt niemand je serieus. Grote mond over de 'MSM', maar jij trapt met drie benen in deze kwakzalvers.
Het punt dat @Vis1980 maakt is dat "End Wokeness" net zo'n gekleurde bron is als de bronnen waar jij tegen ageert, maar dan pro-MAGA. Grote kans dus dat het uit context geclipped is. Maargoed, dat wist je welquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een rare reactie, je ziet toch duidelijk wat die jankbal van een Frey hier zegt?
Ah net zoals dat filmpje van 5 seconden van PragerU waaruit je meteen wist te concluderen dat PragerU nonsense zat te verspreiden omtrent de slavernij?quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het punt dat @:Vis1980 maakt is dat "End Wokeness" net zo'n gekleurde bron is als de bronnen waar jij tegen ageert, maar dan pro-MAGA. Grote kans dus dat het uit context geclipped is. Maargoed, dat wist je wel![]()
Ja, dat zal het zijn. Ik heb 't overigens nooit gehad over "onzin omtrent te slavernij", ik heb het gehad over het verspreiden van propaganda op scholen. Maargoed, dat bekt minder lekker in je argument, dus ik begrijp heel goed dat je dat maar veranderd hebt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah net zoals dat filmpje van 5 seconden van PragerU waaruit je meteen wist te concluderen dat PragerU nonsense zat te verspreiden omtrent de slavernij?
Waar was die kritische houding toen? Kan het misschien zijn dat je graag bevestigd wil worden in je eigen gelijk waardoor je over je eigen kant geneigd bent om wat minder kritisch te zijn?
Ze zouden kunnen beginnen met medewerking te verlenen aan ICE en flink wat agenten werven om de straten schoon te vegen daar.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Chicago is een interessant geval. Heel veel misdaad. Maar gaan ze dan de criminaliteit oplossen door de daklozen en de burgemeester er uit te gooien? Of gaan ze die criminaliteit aanpakken? Misschien door de criminele kopstukken eens duidelijk maken dat persoonlijke donaties aan de president onaangekondigde bezoekjes van ICE voorkomen?
Je vond het nodig om op mij te reageren toen ik vermelde dat een paar seconden uit dat filmpje de nodige context miste.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Ik heb 't overigens nooit gehad over "onzin omtrent te slavernij", ik heb het gehad over het verspreiden van propaganda op scholen. Maargoed, dat bekt minder lekker in je argument, dus ik begrijp heel goed dat je dat maar veranderd hebt.
Vooral opnieuw bouwen naar iets beters.quote:Ik ben ook kritisch richting de democraten, maar een stuk kritischer richting MAGA. Dit komt vooral omdat MAGA vakkundig bezig is de hele VS te slopen en opnieuw te modelleren volgens het fascistische denkbeeld van een aantal engnekken.
Ik reageerde op jou omdat jouw standpunt het verst verwijderd is van de mijne, lijkt me logisch op een discussieforum. Doordat je zegt "je vond het nodig om op mij te reageren" heb ik het idee dat je dat niet wil?quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vond het nodig om op mij te reageren toen ik vermelde dat een paar seconden uit dat filmpje de nodige context miste.
Vind je het dan heel gek dat ik dan aanneem dat je in hetzelfde kamp zit als je fellow travelers die dat filmpje zaten te liken?
Vind je? Is een autocratie daadwerkelijk beter? Waarin de happy few alles hebben en de rest de restjes krijgt? Wel grappig, want dat komt meer overeen met communisme.quote:Vooral opnieuw bouwen naar iets beters.
Ik noem je geen communist, maar feit is dat alle users in dit topic in de links progressieve hoek zitten. Ik vind fellow travelers lekker bekken vandaar dat ik het gebruik.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik reageerde op jou omdat jouw standpunt het verst verwijderd is van de mijne, lijkt me logisch op een discussieforum. Doordat je zegt "je vond het nodig om op mij te reageren" heb ik het idee dat je dat niet wil?
"Fellow travelers" gaat normaal gesproken over communisten overigens. Is dat wat je ermee bedoelt? Beetje onnodig lijkt me.
[..]
Vind je? Is een autocratie daadwerkelijk beter? Waarin de happy few alles hebben en de rest de restjes krijgt? Wel grappig, want dat komt meer overeen met communisme.
Maar dan zonder enige rectificaties, meestal is het double down on the lies.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het punt dat @:Vis1980 maakt is dat "End Wokeness" net zo'n gekleurde bron is als de bronnen waar jij tegen ageert, maar dan pro-MAGA. Grote kans dus dat het uit context geclipped is. Maargoed, dat wist je wel![]()
Waarom moeten de staten nu net in die blauwe staat worden geschoongeveegd?quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze zouden kunnen beginnen met medewerking te verlenen aan ICE en flink wat agenten werven om de straten schoon te vegen daar.
Volgens mij worden in Chicago alleen al meer moorden gepleegd dan in Nederland en België bij elkaar.
Dat hangt er maar van af. De meeste mensen zoeken zelf niets uit en kiezen dus een groep mensen om lekker mee mee te lullen. Maar omdat ze daarom geen idee hebben of ze nu continu onzin uit lopen te kramen of dat ze ook zinnige dingen zeggen, zijn ze daar heel onzeker over. Het is dus het veiligste om het gewoon in alles met die groep eens te zijn en het dus met de groepen die wat anders beweren oneens te zijn. Met misschien als uitzondering de paar dingen waar ze wel wat van afweten, zoals hun werk en hobby's.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik noem je geen communist, maar feit is dat alle users in dit topic in de links progressieve hoek zitten. Ik vind fellow travelers lekker bekken vandaar dat ik het gebruik.
Overigens zal ik niet ontkennen dat Trump autoritaire trekjes heeft maar het valt allemaal binnen de wettelijke kaders waar hij mag opereren.
Hij zoekt daarbij wel de grenzen op maar gaat er nooit echt overheen.
Dit schept natuurlijk wel een precedent voor een volgende president wellicht een democraat en dan ben ik benieuwd of diezelfde mensen die nu zo kritisch zijn ook zo kritisch zullen blijven.
Ik denk het niet want uiteindelijk is en blijft de mens behoorlijk tribaal.
Of een swing state. Kijken hoe ze in Michigan reageren bij de midterms als Detroit wordt 'schoongeveegd'.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom moeten de staten nu net in die blauwe staat worden geschoongeveegd?
In St Louis, Kansas city en New Orleans is het aantal moorden per inwoner een stuk hoger. Heel bijzonder dat ze dan toch Chicago pakken. Oh wacht, eigenlijk niet zo bijzonder. Als je MAGA bent, dan mag je immers gewoon iemand vermoorden en krijg je een pardon. Vooral als je met een coup bezig was.
Het wordt tijd dat Musk Fox News koopt, dan zullen ze wel weer in de pas gaan lopen. En daar dat ook het favoriete televisieprogramma van de president is, kan hij dan de dingen weer bij gaan sturen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:00 schreef Kijkertje het volgende:
Afbreken daar is Trump wel goed in.
Trump Administration Orders Work Halted on Wind Farm That Is Nearly Built
The order to stop construction on Revolution Wind off the coast of Rhode Island is part of a campaign against renewable energy.
Zelfs bij Fox News begrijpen ze het niet.
[ x ]
Je denk toch niet dat er na Trump ooit nog net zo'n volslagen idioot (D of R) in het Witte Huis belandt?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
Dit schept natuurlijk wel een precedent voor een volgende president wellicht een democraat en dan ben ik benieuwd of diezelfde mensen die nu zo kritisch zijn ook zo kritisch zullen blijven.
Musk is Maga en heeft met Doge het voorwerk gedaan van wat we nu zien.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat Musk Fox News koopt, dan zullen ze wel weer in de pas gaan lopen. En daar dat ook het favoriete televisieprogramma van de president is, kan hij dan de dingen weer bij gaan sturen.
Dat zeiden ze na "Dubya" ookquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je denk toch niet dat er na Trump ooit nog net zo'n volslagen idioot (D of R) in het Witte Huis belandt?
Daar verschillen wij over van mening. Hij doet het juist niet binnen de wettelijke kaders, daarom worden er zoveel zaken door de rechter beoordeeld (en tegengehouden). Hij heeft de mazzel dat Johnson fan van 'm is en de senaat in toom houdt, en dat hij 'vriendjes' binnen de supreme court heeft, anders was het gros van de dingen die op de grens (of erover) zijn nooit geaccepteerd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik noem je geen communist, maar feit is dat alle users in dit topic in de links progressieve hoek zitten. Ik vind fellow travelers lekker bekken vandaar dat ik het gebruik.
Overigens zal ik niet ontkennen dat Trump autoritaire trekjes heeft maar het valt allemaal binnen de wettelijke kaders waar hij mag opereren.
Ik hoop dat er nog een volgende president die op een democratische manier gekozen is komt, maar op dit moment geloof ik er niet blind in. Zoals ik in mn vorige post zei, het land wordt momenteel vakkundig gesloopt, dus de vraag is maar hoe het er allemaal bij staat tegen die tijd.quote:Dit schept natuurlijk wel een precedent voor een volgende president wellicht een democraat en dan ben ik benieuwd of diezelfde mensen die nu zo kritisch zijn ook zo kritisch zullen blijven.
En aan de andere kant van het spectrum:quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:00 schreef Kijkertje het volgende:
Afbreken daar is Trump wel goed in.
Trump Administration Orders Work Halted on Wind Farm That Is Nearly Built
The order to stop construction on Revolution Wind off the coast of Rhode Island is part of a campaign against renewable energy.
Zelfs bij Fox News begrijpen ze het niet.
[ x ]
Pure verspilling.
quote:Donald Trump has made several unusual moves to elongate the era of coal, such as giving the industry exemptions from pollution rules. But the gambit to keep one Michigan coal-fired power station running has been extraordinary – by forcing it to remain open even against the wishes of its operator.
quote:The president, who solicited and received major donations from coal, oil and gas interests during his election campaign, has signed an executive order aimed at reviving what he calls “beautiful, clean coal” and took the remarkable step of asking fossil fuel companies to email requests to be exempt from pollution laws, again under emergency powers.
So far, 71 coal plants, along with dozens of other chemical, copper smelting and other polluting facilities, have received “pollution passes” from the Trump administration according to a tally by the Environmental Defense Fund, allowing greater emissions of airborne toxins linked to an array of health problems. Coal is, despite Trump’s claims, the dirtiest of all fossil fuels and the leading source of planet-heating pollution.
quote:In Michigan, the cost of keeping JH Campbell open is set to be steep. Consumers Energy initially estimated its closure would save ratepayers $600m by 2040 as it shifts to cheaper, cleaner energy sources such as solar and wind.
Reversing this decision costs $1m a day in operating costs, an imposition that midwest residents will have to meet through their bills. It is understood the company privately told outside groups it fears the administration could keep adding 90-day emergency orders for the entire remainder of Trump’s term.
quote:“I’ve not met anyone along the lake shore who says, ‘Oh yeah, let’s keep this open’ – even the conservative Republicans are concerned about their health,” he said. “Republican ideology says local control is best but the Trump administration is saying, ‘We don’t care what the hell states do, we will impose our order on them.’ I know there’s a lot of competition, but this would have to be one of their craziest decisions.”
Het is cartoonesk kwaadwillend. Trump (deze regering) is een real life Captain Planet-villain.quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En aan de andere kant van het spectrum:
A coal-fired plant in Michigan was to close. But Trump forced it to keep running at $1m a day
[..]
[..]
[..]
[..]
Het bruinhemd die er zit (bekt ook zo lekker) gaat het nog hernoemen naar het gouden huis.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je denk toch niet dat er na Trump ooit nog net zo'n volslagen idioot (D of R) in het Witte Huis belandt?
Dus el presidente wilt dat gewone burgers meer gaan betalen voor vervuilende energie, terwijl dat energiebedrijf zelf al had voorgesorteerd op schone energie?quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En aan de andere kant van het spectrum:
A coal-fired plant in Michigan was to close. But Trump forced it to keep running at $1m a day
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, het is niet dat ik hoop dat hij dat doet, maar het ligt wel in de lijn der verwachting.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk is Maga en heeft met Doge het voorwerk gedaan van wat we nu zien.
Mensen met de dood bedreigen om je zin te krijgen is al zo oud als de mensheid. Het werkt. Daarom doen psychopaten het zo goed.quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is cartoonesk kwaadwillend. Trump (deze regering) is een real life Captain Planet-villain.
Waarom blijf je als een klein kind 6 januari negeren? Dat is gewoon zo ver over die grens heengaan, dat je echt hele slechte intenties hebt als je dat nog steeds support. Daarnaast heeft hij in de tweede termijn tot nu toe dagelijks iets gedaan waar een leider in een 'normaal' land met werkende controlerende macht voor aftreedt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
J.D. Vance?quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
MAGA: Build Back Betterquote:Op zondag 24 augustus 2025 17:25 schreef Chivaz het volgende:
Vooral opnieuw bouwen naar iets beters.
Bij dat laatste heb ik wel wat vraagtekens bij, op zijn zachts gezegd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar bovendien is dat ook wel een hele beperkte limiet. Je ziet veel autoritaire leiders democratieën langzaam uithollen binnen de kaders van diezelfde democratie.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bij dat laatste heb ik wel wat vraagtekens bij, op zijn zachts gezegd.
Je merkt het vanzelf hoeveel data ze van je hebben. Als je een paar weken hier mist weten we dat je ergens opgesloten zit.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Ik ben echt fucked als ik de VS binnenkom met al mijn likes op Newsom. Werkt Twitter gewoon van je foon flikkeren?
Gewoon zeggen dat je oppositie research deed.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je merkt het vanzelf hoeveel data ze van je hebben. Als je een paar weken hier mist weten we dat je ergens opgesloten zit.
Binnen no time maak je genoeg nieuwe vrienden in Cecotquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Ik ben echt fucked als ik de VS binnenkom met al mijn likes op Newsom. Werkt Twitter gewoon van je foon flikkeren?
Ik denk dus dat het allemaal niet zo makkelijk gaat zijn. Er zullen meer kapers op de kust zijn en Vance heeft niet dezelfde 'get out of jail card' als Donald wel heeft.quote:Op maandag 25 augustus 2025 04:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
J.D. Vance?
Misschien nog wel gevaarlijker.
Veel rechtlijniger dan Trump.
"We'll see what happens" zul je uit zijn mond niet snel horen.
Daarnaast gaan ze hem snel haten vanwege eerdere opmerkingen over Trump ('hij is een Hitler') en heeft hij een niet blanke vrouw. Vance wordt óf geen president, of maar heel even. Er zullen machtsspelletjes worden gespeeld, maar geen een van hun is Trump en er zal dam dus een nieuwe Trump worden aangedragen. Zijn dochter of de cokesnuivende jr. Maar ook die zullen niet kunnen brengen wat Trump brengt.quote:"Do you view JD Vance as your successor, the Republican nominee in 2028" Trump, "No, but he's very capable".
Als je nu een groot en duur cadeau voor de 'knapste, slimste en fitste president ooit' meeneemt en nog even vermeld dat hij de Nobelprijs voor vrede moet krijgen, dan mag je vast naar binnen voor een mooi geld bedrag.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Andere telefoon zonder social media mee werkt(e). Maar gegeven het daar met de dag wettelozer is, geef ik je geen garanties.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Vraag het aan Grok. Het platform is wel van Musk, die heeft alles in een database zitten. In hoeverre het tijdens zijn DOGE avontuur ook gekoppeld is aan de overheidsbestanden is natuurlijk de vraag.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Andere telefoon zonder social media mee werkt(e). Maar gegeven het daar met de dag wettelozer is, geef ik je geen garanties.
Inderdaad. En net als de 'Epstein files' halen ook de 'Trump is dementerende' opiniestukken niets uit.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
'Hij heeft wat autoritaire trekjes'. Tja, maar zolang het allemaal aan zijn kant is, dan komt ie ermee weg. Post verwijderd op Twitter is je reinste censuur, maar de media als vijand bestempelen en vergunningen willen intrekken, omdat ze 'het lef hebben' wat negatiefs te zeggen over Trump.
Dat zijn geen trekjes meer, dat is volgas.
Zin in!quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:15 schreef Vis1980 het volgende:
Maar als Trump doodgaat, zie ik ze eerst nog 'Weekend at Bernie's' doen, overduidelijk, en zijn supporters zullen doen alsof ze 'echt' denken dat dat ie nog leeft.
Dan krijgen we president Vance, een veel scherpere autocraat die de huidige lijn van alles zal voortzetten.quote:
Ik betwijfel dat echt. Vance zal als Rino worden neergezet. Ik zie Miller nog wel ingrijpen. Bij een dood van Trump, begint het grote 'spel der macht' op Russische wijze.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan krijgen we president Vance, een veel scherpere autocraat die de huidige lijn van alles zal voortzetten.
Geen zin in.
Ik verwacht niet op Russische wijze ik vermoed een groot openbaar moddergooi gevecht waarbij alle modder en public op sociale media tegen elkaar gegooid gaat worden door de aapjes die elkaar bekogelen om de nieuwe alpha leider op de moderne apenrots te worden.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat echt. Vance zal als Rino worden neergezet. Ik zie Miller nog wel ingrijpen. Bij een dood van Trump, begint het grote 'spel der macht' op Russische wijze.
Gewoon Trump Jr naar voren schuiven, hoeven ze niets te veranderen en kunnen ze gewoon de naam "Trump" houden. Beslissingen worden nu toch al genomen door anderen dan Trump, dus zoveel anders wordt het niet dan.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat echt. Vance zal als Rino worden neergezet. Ik zie Miller nog wel ingrijpen. Bij een dood van Trump, begint het grote 'spel der macht' op Russische wijze.
Maar wat brengt Trump dan precies? Behalve instabiliteit? En allemaal loze woorden die geen van alle op feiten zijn gebaseerd?quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk dus dat het allemaal niet zo makkelijk gaat zijn. Er zullen meer kapers op de kust zijn en Vance heeft niet dezelfde 'get out of jail card' als Donald wel heeft.
[..]
Daarnaast gaan ze hem snel haten vanwege eerdere opmerkingen over Trump ('hij is een Hitler') en heeft hij een niet blanke vrouw. Vance wordt óf geen president, of maar heel even. Er zullen machtsspelletjes worden gespeeld, maar geen een van hun is Trump en er zal dam dus een nieuwe Trump worden aangedragen. Zijn dochter of de cokesnuivende jr. Maar ook die zullen niet kunnen brengen wat Trump brengt.
Ipv diet coke echte coke, das het enige.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gewoon Trump Jr naar voren schuiven, hoeven ze niets te veranderen en kunnen ze gewoon de naam "Trump" houden. Beslissingen worden nu toch al genomen door anderen dan Trump, dus zoveel anders wordt het niet dan.
Maar dat betekent dan wel, dat de Techbro's het met Poetin op een akkoordje hebben gegooid, omdat ze allemaal de bestaande machtsstructuur om zeep willen helpen. Dan komt het technofeudalisme snel dichtbij en is het presidentschap straks net zo symbolisch als bij ons het koningschap.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad. En net als de 'Epstein files' halen ook de 'Trump is dementerende' opiniestukken niets uit.
Of hij nu wel of niet dementerende is, hij weet de boodschap nog altijd over te brengen met dezelfde hints die hij altijd al maakte.
Zo bracht hij recent over dat Putin er waarschijnlijk bij is tijdens het WK. Wat op een weinig coherende toespraak op een raar moment (met een foto van Putin en hem erbij) leek, waar de mediafocus op was, bracht hij tegelijk de boodschap over dat Rusland er politiek bij zal zijn. En die foto lag al compleet afgedrukt klaar. Dus het is allemaal niet zo op de bonnefooi. Het is geregiseerd.
De regie die een dementerende (verval korte termijngeheugen) waarschijnlijk zwaarder afgaat. Daar ging het niet over in de media.
Trump zal meer vermoeid zijn van alles aan leugens nog aan elkaar knopen. Er is geen lijn met een hart erin, en nooit geweest. Als ik de rol van hem over tien jaar had moeten spelen had ik nu ook niet meer geweten wat ik jaren geleden geroepen had. Juist omdat alles extreem reactief en polariserend gespeeld wordt.
Dat gaat alleen wel gepaard met een necro-economie en miljardairs die daar net zo goed bakken aan verdienen. Het heeft nog een behoorlijke switch nodig, wil dit niet gewoon de Russische oog-om-oog wraak zijn voor de ingestorte Sovjetunie en de huidige staat van Rusland, waar het van Putin naartoe moet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 15:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dat betekent dan wel, dat de Techbro's het met Poetin op een akkoordje hebben gegooid, omdat ze allemaal de bestaande machtsstructuur om zeep willen helpen. Dan komt het technofeudalisme snel dichtbij en is het presidentschap straks net zo symbolisch als bij ons het koningschap.
Trump heeft geen rol van betekenis gespeeld met 6 januari. De oproep was duidelijk om vreedzaam te demonstreren, dat stukje van de beruchte speech word stelselmatig genegeerd om een hele beweging in de verkeerde hoek te plaatsen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 01:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waarom blijf je als een klein kind 6 januari negeren? Dat is gewoon zo ver over die grens heengaan, dat je echt hele slechte intenties hebt als je dat nog steeds support. Daarnaast heeft hij in de tweede termijn tot nu toe dagelijks iets gedaan waar een leider in een 'normaal' land met werkende controlerende macht voor aftreedt.
Het plan is al gemaakt en de uitvoering gaat voorspoedig. In een half jaar tijd zijn ze al heel ver gekomen, vooral dat alle oude normen en waardes bij het oud vuil zijn gezet en de president nu volledig de vrije hand heeft en er een politiestaat van gemaakt heeft.quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat gaat alleen wel gepaard met een necro-economie en miljardairs die daar net zo goed bakken aan verdienen. Het heeft nog een behoorlijke switch nodig, wil dit niet gewoon de Russische oog-om-oog wraak zijn voor de ingestorte Sovjetunie en de huidige staat van Rusland, waar het van Putin naartoe moet.
Het punt waar wetenschap en innovatie naartoe gaat zit bijvoorbeeld al lang niet meer in de potentie van de VS.
Een Elon Musk heeft recent aangekondigd 'Macrohard' te beginnen als AI imitatie antwoord op Microsoft. Dat is waar Musk mee aan het spelen is geslagen.
Daarbuiten worden bakken via AIPAC weggesluisd en zien Amerikanen dat Israel wel heel schuitig is met vormen van socialisme.
Met Project 2025 in volle ontwikkeling moet ik het allemaal nog zien.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk dus dat het allemaal niet zo makkelijk gaat zijn. Er zullen meer kapers op de kust zijn en Vance heeft niet dezelfde 'get out of jail card' als Donald wel heeft.
[..]
Daarnaast gaan ze hem snel haten vanwege eerdere opmerkingen over Trump ('hij is een Hitler') en heeft hij een niet blanke vrouw. Vance wordt óf geen president, of maar heel even. Er zullen machtsspelletjes worden gespeeld, maar geen een van hun is Trump en er zal dam dus een nieuwe Trump worden aangedragen. Zijn dochter of de cokesnuivende jr. Maar ook die zullen niet kunnen brengen wat Trump brengt.
Maar in tegenstelling tot wat we in de geschiedenis zagen ontbreekt hier een utopie als uitgangspunt. Het trekt niets aan. Zelfs de Victoriaanse fabriek met zn kinderarbeid was in sommige opzichten een geboorte van een tijdperk en opstap naar betere tijden. Maar dat was ook omdat werklieden waarde vertegenwoordigen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het plan is al gemaakt en de uitvoering gaat voorspoedig. In een half jaar tijd zijn ze al heel ver gekomen, vooral dat alle oude normen en waardes bij het oud vuil zijn gezet en de president nu volledig de vrije hand heeft en er een politiestaat van gemaakt heeft.
Dus nu is het tijd om de koek te verdelen. Fox News kopen (Musk?) en de rest van de vooraanstaande kranten en tijdschriften (Bezos?) om het media-imperium wat uit te breiden en de propagandamachine op volle kracht aan te zwengelen. De distributie van die media (het internet) overnemen en gaan censureren (dat is ook al ver klaar). Zorgen dat alle automatisering via hun bedrijven loopt en dat je zonder hun je producten niet meer kunt verkopen (Walmart is daar nu ook volle bak mee bezig).
En dan blijft er niet veel meer over.
Ja, als de Techbro's op gang komen, zoals de volledige automatisering van Amazon, dan wordt het steeds moeilijker voor het MKB om nog geld te verdienen, omdat de hoeveelheid uitbetaald salaris steeds verder afneemt en de bevolking dus zonder geld op straat komt te staan. Dan gaat het Midwesten het weer een stuk beter doen dan de steden. Want zoals we hebben gezien moeten zowel de arbeiders (illegalen) als de daklozen daar weg.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar in tegenstelling tot wat we in de geschiedenis zagen ontbreekt hier een utopie als uitgangspunt. Het trekt niets aan. Zelfs de Victoriaanse fabriek met zn kinderarbeid was in sommige opzichten een geboorte van een tijdperk en opstap naar betere tijden. Maar dat was ook omdat werklieden waarde vertegenwoordigen.
Met robots en AI wordt die spoeling dunner en Putin geeft bij Trump aan dat de sloophamer er doorheen moet. Aipac graait flink uit de kas en Palantir brengt binnen de grenzen van de VS en in Gaza alles in kaart om burgers op te sporen. De nieuwe Amerikaanse economie draait nog even uit op (door afbraak van zekerheden) angsten, ziekte en de dood.
En Bezos kan media kopen, maar voor degelijke journalistiek die miljardairs en het regime bekritiseert moet je daar niet zijn. En daar ontstaat meer behoefte aan.
Amerika wordt eigenlijk gewoon nog even ordinair leeggezogen door de CEO's met de hoop op interne oorlogen. Zodat men én meer aan de dood kan verdienen én de bevolking uitdunt voor meer vrij gevoel van eigen leefruimte. Dan kunnen werknemers die niet kritisch zijn, nog wel even ondergebracht worden in Musk-steden of Bezos-steden. Het gaat uiteindelijk net als Rusland door het putje. En dat is het eindspel voor Rusland.
Dan zijn we er wel.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als de Techbro's op gang komen, zoals de volledige automatisering van Amazon, dan wordt het steeds moeilijker voor het MKB om nog geld te verdienen, omdat de hoeveelheid uitbetaald salaris steeds verder afneemt en de bevolking dus zonder geld op straat komt te staan. Dan gaat het Midwesten het weer een stuk beter doen dan de steden. Want zoals we hebben gezien moeten zowel de arbeiders (illegalen) als de daklozen daar weg.
En het is al heel moeilijk om daar zelf nog spullen te maken, dat is allemaal uitbesteed aan China. De landarbeiders moeten ook weg. En de dienstverlening zit nu in de Cloud ...
En ja, Rusland vind dat natuurlijk prachtig. Met die techmannen kan Poetin zaken doen.
Ze zijn bunkers aan het bouwen. Zuckerberg heeft een eiland in Hawaï gekocht, waar je zonder toestemming niet binnen komt en is daar een huis waarin hij een atoombom overleeft aan het bouwen. Beveiligers, zware wapens, luchtafweer, de hele rimram, als het straks klaar is. Musk heeft zo ook meerdere projecten, maar dat is niet speciaal in het nieuws geweest. Bezos is op een kunstmatig eiland in de buurt van Miami, waar meerdere miljardairs wonen, ook zo'n veilig huis aan het bouwen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan zijn we er wel.
Dan hebben we nu al de VS als een belangrijk deel van het nieuwe CCCP (Sovetskikh Sotsialisticheskikh Respublik). Zoals Lavrov het in Alaska duidelijk maakte met zijn gedrukte signaal, dat niet alleen voor delen van de voormalige sovjetunie gold.
[ afbeelding ]
En die techmannen mogen straks ook geld blijven pompen naar het Kremlin of uit een raam vallen.
Zowel Hillary als Kamala hadden gelijk. Ook al waren het verre van perfecte kandidaten...die oliedomme Amerikanen hadden alleen maar dat ene vakje naast hun namen in hoeven kleuren.quote:
Het gaat hard.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:03 schreef Kijkertje het volgende:
Uit de dagelijkse Trump Shitshow:
@:atrupar.com
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lxabbp5nw32l
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lxad57bayb25
[ afbeelding ]
En nog steeds geven ze er niks om, aangezien ze niet geïnformeerd worden. Hartelijk dank Reagan en Bush voor het aanpassen van de mediawetquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:03 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zowel Hillary als Kamala hadden gelijk. Ook al waren het verre van perfecte kandidaten...die oliedomme Amerikanen hadden alleen maar dat ene vakje naast hun namen in hoeven kleuren.
Nu is het enorme dikke zwerende blaren zitten voor ze!
Straks alleen fascistische leuzen in de media en de bevolking warm maken om de wereld te laten zien wie er nu de baas is.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:41 schreef Eightyone het volgende:
Bezuinigingen van 950 miljoen euro op de Amerikaanse publieke omroepen.
https://nos.nl/artikel/25(...)-hulp-aan-buitenland
Dat is sowieso een hele lange reeks radiozenders met vierletterige namen, beginnend met een K of W.
Dan weet je dat, als je die ooit opzet (is bij een paar ervan hier het geval).
Russische trekjes.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Straks alleen fascistische leuzen in de media en de bevolking warm maken om de wereld te laten zien wie er nu de baas is.
?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus Canada in onderhandeling om toch lid te worden van de EU? Wat gaat Mexico doen?
Trump wil blijkbaar oorlog gaan voeren en hij had het er een half jaar geleden regelmatig over om van Canada een staat te maken en van Mexico een werkkamp. Groenland wilde hij ook wel hebben. Dus wat moeten die dan doen?quote:
Kom op zeg, je weet echt wel dat dat onzin is. De enige reden waarom zoveel mensen daar waren was omdat Trump constant maar bleef liegen over de verkiezingsuitslag. Pence werd opgeroepen om de verkiezingen niet te certificeren. Daarom was Trump daar, daarom waren die mensen daar. Dat hij niet direct verantwoordelijk is voor het geweld (dat zijn alleen de mensen die het geweld pleegden) is iets heel anders dan 'geen rol van betekenis' spelen. Dat weet je ook best.quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump heeft geen rol van betekenis gespeeld met 6 januari.
Zelfde geldt natuurlijk voor jou hé, als een democraat op dezelfde manier te werk gaat heb jij geen kritiek. Toch?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kom op, ik verwacht toch iets meer hersencapaciteit bij je dan dit soort gebrabbel.quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump heeft geen rol van betekenis gespeeld met 6 januari. De oproep was duidelijk om vreedzaam te demonstreren, dat stukje van de beruchte speech word stelselmatig genegeerd om een hele beweging in de verkeerde hoek te plaatsen.
Waarom zou ik energie moeten stoppen in dat theater die de democraten/media elke keer weer opvoeren en tegelijkertijd negeren hoe politici hebben opgeroepen om mede politici tijdens de BLM rellen goed lastig te vallen?
Hersencapaciteit van trollemans? Verwacht je ook empathie van Putin?quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom op, ik verwacht toch iets meer hersencapaciteit bij je dan dit soort gebrabbel.
Sterker nog, Trump ging doodleuk de locatie van Pence vermelden tijdens de inbraak. Het is echt een wonder dat die menigte Pence maar net misliep. Zo'n user gaat je dan vertellen dat 'verhaal halen' gewoon prima is als bezorgde burger, maar we weten allemaal dat het echt wel fouter was afgelopen dan 'verhaal halen'. En ja, hier was hij wel degelijk op uit, je kan zijn handelen gewoon langs een tijdlijn leggen en vergelijken met zijn handelen bij andere gebeurtenissen. Dit was 100% het idee, maar het was, net als alles bij Trump, enorm amateuristisch uitgevoerd.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kom op zeg, je weet echt wel dat dat onzin is. De enige reden waarom zoveel mensen daar waren was omdat Trump constant maar bleef liegen over de verkiezingsuitslag. Pence werd opgeroepen om de verkiezingen niet te certificeren. Daarom was Trump daar, daarom waren die mensen daar. Dat hij niet direct verantwoordelijk is voor het geweld (dat zijn alleen de mensen die het geweld pleegden) is iets heel anders dan 'geen rol van betekenis' spelen. Dat weet je ook best.
Ja, het is een soort Rusland meets the Three Stooges.quote:
ICE komt toch al redelijk in de buurt. Daar word je al aangenomen bij één blik in de ogen. Dikke kans dat veel van hen daar al werken.quote:Op maandag 25 augustus 2025 23:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat ik nog een beetje mis in het grote plaatje is, dat Trump de White Supremacists oproept voor hem in een soort Super Service te komen werken om zijn speciale opdrachten uit te voeren.
Echt van de gekke dat helemaal niemand hem tegenhoudt. Hier gaan nog jarenlang allerlei onderzoeken naar corruptie en wetsovertredingen komen, mag ik hopen. Uiteraard moet het regime dan eerst vallen, met een beetje follow the money kom je bergen fraude, steekpenningen, sluizen naar eigen rekening, chantage en allerlei duistere zaakjes tegen, lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 00:21 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxaj335ik22e
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |