Je denk toch niet dat er na Trump ooit nog net zo'n volslagen idioot (D of R) in het Witte Huis belandt?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
Hij zoekt daarbij wel de grenzen op maar gaat er nooit echt overheen.
Dit schept natuurlijk wel een precedent voor een volgende president wellicht een democraat en dan ben ik benieuwd of diezelfde mensen die nu zo kritisch zijn ook zo kritisch zullen blijven.
Ik denk het niet want uiteindelijk is en blijft de mens behoorlijk tribaal.
Musk is Maga en heeft met Doge het voorwerk gedaan van wat we nu zien.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat Musk Fox News koopt, dan zullen ze wel weer in de pas gaan lopen. En daar dat ook het favoriete televisieprogramma van de president is, kan hij dan de dingen weer bij gaan sturen.
Dat zeiden ze na "Dubya" ookquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je denk toch niet dat er na Trump ooit nog net zo'n volslagen idioot (D of R) in het Witte Huis belandt?
Daar verschillen wij over van mening. Hij doet het juist niet binnen de wettelijke kaders, daarom worden er zoveel zaken door de rechter beoordeeld (en tegengehouden). Hij heeft de mazzel dat Johnson fan van 'm is en de senaat in toom houdt, en dat hij 'vriendjes' binnen de supreme court heeft, anders was het gros van de dingen die op de grens (of erover) zijn nooit geaccepteerd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik noem je geen communist, maar feit is dat alle users in dit topic in de links progressieve hoek zitten. Ik vind fellow travelers lekker bekken vandaar dat ik het gebruik.
Overigens zal ik niet ontkennen dat Trump autoritaire trekjes heeft maar het valt allemaal binnen de wettelijke kaders waar hij mag opereren.
Ik hoop dat er nog een volgende president die op een democratische manier gekozen is komt, maar op dit moment geloof ik er niet blind in. Zoals ik in mn vorige post zei, het land wordt momenteel vakkundig gesloopt, dus de vraag is maar hoe het er allemaal bij staat tegen die tijd.quote:Dit schept natuurlijk wel een precedent voor een volgende president wellicht een democraat en dan ben ik benieuwd of diezelfde mensen die nu zo kritisch zijn ook zo kritisch zullen blijven.
Ik denk het niet want uiteindelijk is en blijft de mens behoorlijk tribaal.
En aan de andere kant van het spectrum:quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:00 schreef Kijkertje het volgende:
Afbreken daar is Trump wel goed in.
Trump Administration Orders Work Halted on Wind Farm That Is Nearly Built
The order to stop construction on Revolution Wind off the coast of Rhode Island is part of a campaign against renewable energy.
Zelfs bij Fox News begrijpen ze het niet.
[ x ]
Pure verspilling.
quote:Donald Trump has made several unusual moves to elongate the era of coal, such as giving the industry exemptions from pollution rules. But the gambit to keep one Michigan coal-fired power station running has been extraordinary – by forcing it to remain open even against the wishes of its operator.
quote:The president, who solicited and received major donations from coal, oil and gas interests during his election campaign, has signed an executive order aimed at reviving what he calls “beautiful, clean coal” and took the remarkable step of asking fossil fuel companies to email requests to be exempt from pollution laws, again under emergency powers.
So far, 71 coal plants, along with dozens of other chemical, copper smelting and other polluting facilities, have received “pollution passes” from the Trump administration according to a tally by the Environmental Defense Fund, allowing greater emissions of airborne toxins linked to an array of health problems. Coal is, despite Trump’s claims, the dirtiest of all fossil fuels and the leading source of planet-heating pollution.
quote:In Michigan, the cost of keeping JH Campbell open is set to be steep. Consumers Energy initially estimated its closure would save ratepayers $600m by 2040 as it shifts to cheaper, cleaner energy sources such as solar and wind.
Reversing this decision costs $1m a day in operating costs, an imposition that midwest residents will have to meet through their bills. It is understood the company privately told outside groups it fears the administration could keep adding 90-day emergency orders for the entire remainder of Trump’s term.
quote:“I’ve not met anyone along the lake shore who says, ‘Oh yeah, let’s keep this open’ – even the conservative Republicans are concerned about their health,” he said. “Republican ideology says local control is best but the Trump administration is saying, ‘We don’t care what the hell states do, we will impose our order on them.’ I know there’s a lot of competition, but this would have to be one of their craziest decisions.”
Het is cartoonesk kwaadwillend. Trump (deze regering) is een real life Captain Planet-villain.quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En aan de andere kant van het spectrum:
A coal-fired plant in Michigan was to close. But Trump forced it to keep running at $1m a day
[..]
[..]
[..]
[..]
Het bruinhemd die er zit (bekt ook zo lekker) gaat het nog hernoemen naar het gouden huis.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je denk toch niet dat er na Trump ooit nog net zo'n volslagen idioot (D of R) in het Witte Huis belandt?
Dus el presidente wilt dat gewone burgers meer gaan betalen voor vervuilende energie, terwijl dat energiebedrijf zelf al had voorgesorteerd op schone energie?quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En aan de andere kant van het spectrum:
A coal-fired plant in Michigan was to close. But Trump forced it to keep running at $1m a day
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, het is niet dat ik hoop dat hij dat doet, maar het ligt wel in de lijn der verwachting.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk is Maga en heeft met Doge het voorwerk gedaan van wat we nu zien.
Mensen met de dood bedreigen om je zin te krijgen is al zo oud als de mensheid. Het werkt. Daarom doen psychopaten het zo goed.quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is cartoonesk kwaadwillend. Trump (deze regering) is een real life Captain Planet-villain.
Waarom blijf je als een klein kind 6 januari negeren? Dat is gewoon zo ver over die grens heengaan, dat je echt hele slechte intenties hebt als je dat nog steeds support. Daarnaast heeft hij in de tweede termijn tot nu toe dagelijks iets gedaan waar een leider in een 'normaal' land met werkende controlerende macht voor aftreedt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
J.D. Vance?quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
MAGA: Build Back Betterquote:Op zondag 24 augustus 2025 17:25 schreef Chivaz het volgende:
Vooral opnieuw bouwen naar iets beters.
Bij dat laatste heb ik wel wat vraagtekens bij, op zijn zachts gezegd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Overigens zal ik niet ontkennen dat Trump autoritaire trekjes heeft maar het valt allemaal binnen de wettelijke kaders waar hij mag opereren.
Maar bovendien is dat ook wel een hele beperkte limiet. Je ziet veel autoritaire leiders democratieën langzaam uithollen binnen de kaders van diezelfde democratie.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bij dat laatste heb ik wel wat vraagtekens bij, op zijn zachts gezegd.
Je merkt het vanzelf hoeveel data ze van je hebben. Als je een paar weken hier mist weten we dat je ergens opgesloten zit.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Ik ben echt fucked als ik de VS binnenkom met al mijn likes op Newsom. Werkt Twitter gewoon van je foon flikkeren?
Gewoon zeggen dat je oppositie research deed.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je merkt het vanzelf hoeveel data ze van je hebben. Als je een paar weken hier mist weten we dat je ergens opgesloten zit.
Binnen no time maak je genoeg nieuwe vrienden in Cecotquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Ik ben echt fucked als ik de VS binnenkom met al mijn likes op Newsom. Werkt Twitter gewoon van je foon flikkeren?
Ik denk dus dat het allemaal niet zo makkelijk gaat zijn. Er zullen meer kapers op de kust zijn en Vance heeft niet dezelfde 'get out of jail card' als Donald wel heeft.quote:Op maandag 25 augustus 2025 04:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
J.D. Vance?
Misschien nog wel gevaarlijker.
Veel rechtlijniger dan Trump.
"We'll see what happens" zul je uit zijn mond niet snel horen.
Daarnaast gaan ze hem snel haten vanwege eerdere opmerkingen over Trump ('hij is een Hitler') en heeft hij een niet blanke vrouw. Vance wordt óf geen president, of maar heel even. Er zullen machtsspelletjes worden gespeeld, maar geen een van hun is Trump en er zal dam dus een nieuwe Trump worden aangedragen. Zijn dochter of de cokesnuivende jr. Maar ook die zullen niet kunnen brengen wat Trump brengt.quote:"Do you view JD Vance as your successor, the Republican nominee in 2028" Trump, "No, but he's very capable".
Als je nu een groot en duur cadeau voor de 'knapste, slimste en fitste president ooit' meeneemt en nog even vermeld dat hij de Nobelprijs voor vrede moet krijgen, dan mag je vast naar binnen voor een mooi geld bedrag.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Andere telefoon zonder social media mee werkt(e). Maar gegeven het daar met de dag wettelozer is, geef ik je geen garanties.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:24 schreef nostra het volgende:
Vraag het aan Grok. Het platform is wel van Musk, die heeft alles in een database zitten. In hoeverre het tijdens zijn DOGE avontuur ook gekoppeld is aan de overheidsbestanden is natuurlijk de vraag.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Andere telefoon zonder social media mee werkt(e). Maar gegeven het daar met de dag wettelozer is, geef ik je geen garanties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |