Je gaat er nu van uit, dat die stad er is voor de inwoners. Maar dat is niet zo. Hij is er voor de machthebbers. En die zien liever een lege en schone stad dan al die mensen die aan het wandelen of demonstreren zijn, of die kleurige toeristen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 04:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar het is ook zo'n typische korte termijn MAGA-oplossing voor simpele zielen. Trump had natuurlijk ook gewoon al dat geld dat hieraan besteed wordt kunnen investeren in meer rechters, meer aanklagers, meer lokale politie, meer initiatieven ter voorkoming van misdaad/dakloosheid etc etc. Kortom zorgen dat het beleid dat Bowser als burgemeester al ingezet had en vruchten afwierp uitgebreid kan worden.
[..]
Maar nee hoor daar oogst hij geen applaus mee. Dat vereist inspanning, duurt veel te lang en is visueel veel minder effectief bij zijn aanhang. Hij wil vooral 'stoere' beelden voor zijn reality show waarmee hij ze de illusie van een sterke leider kan voorschotelen.
Dat werkt veel beter bij het MAGA-volk! Kijk eens wat een doortastende president!![]()
Als niet blanke toerist wil je toch niet eens meer naar de VS omdat je zomaar door het equivalent van de Gestapo opgepakt kan worden en zonder proces naar een concentratiekamp gedeporteerd wordt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je gaat er nu van uit, dat die stad er is voor de inwoners. Maar dat is niet zo. Hij is er voor de machthebbers. En die zien liever een lege en schone stad dan al die mensen die aan het wandelen of demonstreren zijn, of die kleurige toeristen.
Ja, zelfs de Canadezen, die daar massaal op vakantie gingen, laten het afweten. Maar dat heeft weer een andere reden.quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als niet blanke toerist wil je toch niet eens meer naar de VS omdat je zomaar door het equivalent van de Gestapo opgepakt kan worden en zonder proces naar een concentratiekamp gedeporteerd wordt.
Chicago kan zich dan alvast voorbereiden op dergelijke beeldenquote:Op zondag 24 augustus 2025 03:15 schreef Kijkertje het volgende:
A Summer Afternoon in Washington D.C.
How it looks when a terrorizing government scares people away.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder heel normaal beleid hoorquote:Het Amerikaanse ministerie van Defensie werkt aan plannen om een paar duizend militairen in te zetten in Chicago, schrijft de krant The Washington Post op basis van ambtenaren die anoniem willen blijven.
Volgens de krant worden meerdere opties uitgewerkt, waaronder een militaire inzet op korte termijn, in september.
De Amerikaanse president Trump richtte vrijdag nog zijn pijlen op Chicago, maar dat er concreet plannen worden gemaakt was nog niet bekend. Trump zei over de stad: "Chicago is een puinhoop. Er zit een incompetente burgemeester. En dat zullen we waarschijnlijk hierna rechtzetten. En het zal niet eens moeilijk zijn."
Washington
Trump zette eerder al de Nationale Garde in Washington in om, zoals hij zei, "de buitensporige criminaliteit in de stad aan te pakken". De burgemeester van Washington noemde de militaire inzet een "autoritaire zet" en wees erop dat de criminaliteit in de hoofdstad juist was gedaald.
De Democratische gouverneur van Illinois, de staat waar de miljoenenstad Chicago ligt, meldt dat er geen contact is geweest met de regering over de inzet van militairen. Vrijdag beschuldigde hij Trump al van pogingen om "chaos te creëren". "Het doel van Trump is om angst in onze gemeenschappen aan te wakkeren en zo zijn machtsmisbruik te rechtvaardigen."
Bronnen melden aan The Washington Post dat er al weken aan de plannen wordt gewerkt. Het Pentagon houdt zich in een reactie op de vlakte en meldt dat het niet speculeert over de inzet van militairen. Verder zegt het ministerie van Defensie dat het voortdurend werkt aan plannen om de federale belangen te beschermen.
Los Angeles
Trump stuurde dit jaar ook al honderden leden van de Nationale Garde naar Los Angeles, omdat het stadsbestuur te weinig zou doen tegen protesten tegen zijn anti-immigratiebeleid.
De steden die volgens Trump falen, worden allemaal geleid door Democraten. Hij beschrijft de steden als wetteloze, door de Democraten geleide mislukkingen.
Federale rechters - en dat zijn er honderden - worden voorgedragen door de president en bevestigd door de Senaat (die in handen is van de Reps).quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet je best. Maar je hebt me weer zo ver gekregen om het nog maar weer eens uit te typen.
Trump benoemt geen lagere rechters, hij benoemt alleen bij overlijden een nieuwe rechter voor het hooggerechtshof. En ja, dan is dat een persoon van conservatieve huize. De democraten doen op hun beurt weer hetzelfde. Zo'n gerechtshof kijkt overigens ook meer of een proces goed is verlopen en richt zich - volgens mij - niet zozeer op de uitspraak zelf.
6 januari was niet netjes. Maar daaruit blijkt juist dat de democratie weerbaar is. Het had geen effect op de machtswisseling die komende was. Biden is terecht president toen geworden. Stom dat Trump dat vuurtje zo heeft opgepookt.
[..]
Gaan we nooit uitkomen. Republikein kiest rechter = gevaarlijk, democraat kiest rechter = goed.
Als je het hebt over ondemocratische beïnvloeding dan heb je je vast verbaasd over USAID.
Lekker lepra handenquote:Op zondag 24 augustus 2025 10:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lwzo6ikzss2p
https://www.independent.c(...)makeup-b2813029.html
Deze man is serieus ziek hè...iedere dag komt die onvermijdelijke headline dichterbij
Veel zal het niet oplossen, vrees ik. Maar idd, ik denk niet dat hij nog jaren heeft.quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lwzo6ikzss2p
https://www.independent.c(...)makeup-b2813029.html
Deze man is serieus ziek hè...iedere dag komt die onvermijdelijke headline dichterbij
Chicago is een interessant geval. Heel veel misdaad. Maar gaan ze dan de criminaliteit oplossen door de daklozen en de burgemeester er uit te gooien? Of gaan ze die criminaliteit aanpakken? Misschien door de criminele kopstukken eens duidelijk maken dat persoonlijke donaties aan de president onaangekondigde bezoekjes van ICE voorkomen?quote:Op zondag 24 augustus 2025 10:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Chicago kan zich dan alvast voorbereiden op dergelijke beelden
https://nos.nl/artikel/25(...)nzet-in-chicago-voor
[..]
Verder heel normaal beleid hoor
Wat een rare reactie, je ziet toch duidelijk wat die jankbal van een Frey hier zegt?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zolang jij 'End Wokeness' volgt en blijft delen, neemt niemand je serieus. Grote mond over de 'MSM', maar jij trapt met drie benen in deze kwakzalvers.
Het punt dat @Vis1980 maakt is dat "End Wokeness" net zo'n gekleurde bron is als de bronnen waar jij tegen ageert, maar dan pro-MAGA. Grote kans dus dat het uit context geclipped is. Maargoed, dat wist je welquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een rare reactie, je ziet toch duidelijk wat die jankbal van een Frey hier zegt?
Ah net zoals dat filmpje van 5 seconden van PragerU waaruit je meteen wist te concluderen dat PragerU nonsense zat te verspreiden omtrent de slavernij?quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het punt dat @:Vis1980 maakt is dat "End Wokeness" net zo'n gekleurde bron is als de bronnen waar jij tegen ageert, maar dan pro-MAGA. Grote kans dus dat het uit context geclipped is. Maargoed, dat wist je wel![]()
Ja, dat zal het zijn. Ik heb 't overigens nooit gehad over "onzin omtrent te slavernij", ik heb het gehad over het verspreiden van propaganda op scholen. Maargoed, dat bekt minder lekker in je argument, dus ik begrijp heel goed dat je dat maar veranderd hebt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah net zoals dat filmpje van 5 seconden van PragerU waaruit je meteen wist te concluderen dat PragerU nonsense zat te verspreiden omtrent de slavernij?
Waar was die kritische houding toen? Kan het misschien zijn dat je graag bevestigd wil worden in je eigen gelijk waardoor je over je eigen kant geneigd bent om wat minder kritisch te zijn?
Ze zouden kunnen beginnen met medewerking te verlenen aan ICE en flink wat agenten werven om de straten schoon te vegen daar.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Chicago is een interessant geval. Heel veel misdaad. Maar gaan ze dan de criminaliteit oplossen door de daklozen en de burgemeester er uit te gooien? Of gaan ze die criminaliteit aanpakken? Misschien door de criminele kopstukken eens duidelijk maken dat persoonlijke donaties aan de president onaangekondigde bezoekjes van ICE voorkomen?
Je vond het nodig om op mij te reageren toen ik vermelde dat een paar seconden uit dat filmpje de nodige context miste.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Ik heb 't overigens nooit gehad over "onzin omtrent te slavernij", ik heb het gehad over het verspreiden van propaganda op scholen. Maargoed, dat bekt minder lekker in je argument, dus ik begrijp heel goed dat je dat maar veranderd hebt.
Vooral opnieuw bouwen naar iets beters.quote:Ik ben ook kritisch richting de democraten, maar een stuk kritischer richting MAGA. Dit komt vooral omdat MAGA vakkundig bezig is de hele VS te slopen en opnieuw te modelleren volgens het fascistische denkbeeld van een aantal engnekken.
Ik reageerde op jou omdat jouw standpunt het verst verwijderd is van de mijne, lijkt me logisch op een discussieforum. Doordat je zegt "je vond het nodig om op mij te reageren" heb ik het idee dat je dat niet wil?quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vond het nodig om op mij te reageren toen ik vermelde dat een paar seconden uit dat filmpje de nodige context miste.
Vind je het dan heel gek dat ik dan aanneem dat je in hetzelfde kamp zit als je fellow travelers die dat filmpje zaten te liken?
Vind je? Is een autocratie daadwerkelijk beter? Waarin de happy few alles hebben en de rest de restjes krijgt? Wel grappig, want dat komt meer overeen met communisme.quote:Vooral opnieuw bouwen naar iets beters.
Ik noem je geen communist, maar feit is dat alle users in dit topic in de links progressieve hoek zitten. Ik vind fellow travelers lekker bekken vandaar dat ik het gebruik.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik reageerde op jou omdat jouw standpunt het verst verwijderd is van de mijne, lijkt me logisch op een discussieforum. Doordat je zegt "je vond het nodig om op mij te reageren" heb ik het idee dat je dat niet wil?
"Fellow travelers" gaat normaal gesproken over communisten overigens. Is dat wat je ermee bedoelt? Beetje onnodig lijkt me.
[..]
Vind je? Is een autocratie daadwerkelijk beter? Waarin de happy few alles hebben en de rest de restjes krijgt? Wel grappig, want dat komt meer overeen met communisme.
Maar dan zonder enige rectificaties, meestal is het double down on the lies.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het punt dat @:Vis1980 maakt is dat "End Wokeness" net zo'n gekleurde bron is als de bronnen waar jij tegen ageert, maar dan pro-MAGA. Grote kans dus dat het uit context geclipped is. Maargoed, dat wist je wel![]()
Waarom moeten de staten nu net in die blauwe staat worden geschoongeveegd?quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze zouden kunnen beginnen met medewerking te verlenen aan ICE en flink wat agenten werven om de straten schoon te vegen daar.
Volgens mij worden in Chicago alleen al meer moorden gepleegd dan in Nederland en België bij elkaar.
Dat hangt er maar van af. De meeste mensen zoeken zelf niets uit en kiezen dus een groep mensen om lekker mee mee te lullen. Maar omdat ze daarom geen idee hebben of ze nu continu onzin uit lopen te kramen of dat ze ook zinnige dingen zeggen, zijn ze daar heel onzeker over. Het is dus het veiligste om het gewoon in alles met die groep eens te zijn en het dus met de groepen die wat anders beweren oneens te zijn. Met misschien als uitzondering de paar dingen waar ze wel wat van afweten, zoals hun werk en hobby's.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik noem je geen communist, maar feit is dat alle users in dit topic in de links progressieve hoek zitten. Ik vind fellow travelers lekker bekken vandaar dat ik het gebruik.
Overigens zal ik niet ontkennen dat Trump autoritaire trekjes heeft maar het valt allemaal binnen de wettelijke kaders waar hij mag opereren.
Hij zoekt daarbij wel de grenzen op maar gaat er nooit echt overheen.
Dit schept natuurlijk wel een precedent voor een volgende president wellicht een democraat en dan ben ik benieuwd of diezelfde mensen die nu zo kritisch zijn ook zo kritisch zullen blijven.
Ik denk het niet want uiteindelijk is en blijft de mens behoorlijk tribaal.
Of een swing state. Kijken hoe ze in Michigan reageren bij de midterms als Detroit wordt 'schoongeveegd'.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom moeten de staten nu net in die blauwe staat worden geschoongeveegd?
In St Louis, Kansas city en New Orleans is het aantal moorden per inwoner een stuk hoger. Heel bijzonder dat ze dan toch Chicago pakken. Oh wacht, eigenlijk niet zo bijzonder. Als je MAGA bent, dan mag je immers gewoon iemand vermoorden en krijg je een pardon. Vooral als je met een coup bezig was.
Het wordt tijd dat Musk Fox News koopt, dan zullen ze wel weer in de pas gaan lopen. En daar dat ook het favoriete televisieprogramma van de president is, kan hij dan de dingen weer bij gaan sturen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:00 schreef Kijkertje het volgende:
Afbreken daar is Trump wel goed in.
Trump Administration Orders Work Halted on Wind Farm That Is Nearly Built
The order to stop construction on Revolution Wind off the coast of Rhode Island is part of a campaign against renewable energy.
Zelfs bij Fox News begrijpen ze het niet.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |