Nou, dat het breed gedragen moet worden onder de bevolking om ook echt actief te gaan strijden tegen de Russen in Oekrane want dat is niet een beslissing die je zo even neemt.quote:
Fixedquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet, maar daarna herhaal ik wel het ridiculiseren en de stropop nog een keer.
Ik propagandeer helemaal niks. Ik stel alleen dat jij verdedigd dat Poetin niet hoeft te bewegen en de ander wel, en dat het dan zijn eigen schuld is dat Poetin over gaat tot geweld. Leuk dat je de redenatie probeert om te draaien het blijft gewoon afpersing onder druk van geweld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar het is wel de realiteit van hetgeen dat je propageert. Allemaal leuk en aardig holle woorden over de harde lijn. Maar de enige manier om de terrotiale soevereiniteit van Oekrane te herstellen is een directe confrontatie.
Ze zijn dus op hun rug gaan liggen. Het voordeel is dan wel, dat wij het nu helemaal zelf moeten gaan doen. Het is nu dus ons feestje.quote:
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.quote:
Hier heb ik inderdaad niet van terug.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld,
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
Dienstplicht weer instellen zou goed zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vr geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:51 schreef skysherrif het volgende:
Trump heeft trouwens de gesprekken abrupt onderbroken om met Putin te bellen.
Mogelijk vanwege de opstijgende bombers.
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.
En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.
En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
Ik vond Zelensky gisteren wel sterk overkomen. En wat kan Trump afdwalen van dit hoofdonderwerp? Over allerlei bijzaken, zoals Trumps vermeende beindigingen van vijf-zes andere oorlogen, de Democraten enzovoorts.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.
Kortom, Rusland komt niet verder.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat land waren ze onder Biden en Obama ook al kwijt
In feite wel.quote:, alleen wordt dat nu geformaliseerd.
Ik zie dit niet als een grootse overwinning voor de Russen, het valt mij zelfs iets tegen. Het initile plan was hl Oekrane.
Duh, vind je het gek als Itali zlf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)
jammer dat ze er zelf zo weinig kopenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Duh, vind je het gek als Itali zlf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!
Willem, ben jij het?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
Denk je dat nou echt? Kijk even naar het lijstje van landen dat Rusland de afgelopen tientallen jaren is binnengevallen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Precies de hele reden van deze oorlog, lijkt me niet.
Ik ben van 1973 en was 1 van laatste, daarna zijn nog wel wat plukjes opgeroepen maar niet heel veel. Bij ons was bijvoorbeeld al het probleem dat ze voor dienstplichtigen letterlijk te weinig materiaal hadden, zo waren bepaalde maten helm niet meer beschikbaar, dus als je grote kop had kon je kiezen: Beroeps worden (Lucht Mobiele brigade was net een ding) of naar huis. Sowieso was voor ons een beetje rare situatie omdat wij een opleiding kregen als Telex operator, dat is letterlijk een Elektrische typemachine waarbij je over een radiofrequentie je berichten verstuurt en ontvangt, terwijl in de praktijk al Fax werd gebruikt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vr geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..
Rusland krijgt de veroverde gebieden die dan internationaal herkend wordt. Maar Oekrane blijft bestaan. Ik denk dat dit een goede uitkomst ist.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, Rusland komt niet verder.
[..]
In feite wel.
Tot op heden heeft Rusland zware verliezen in Oekrane, en je geeft zelf toe dat hen dat niets meer oplevert.
Je beloond Rusland door ze al het gebied te geven dat ze veroverd hebben.
En dat noem je gebalanceerd...
Fijn dat we in elk geval iemand hebben die alle wijsheid en feiten sowieso in pacht heeft. Er hoeft eigenlijk niet eens gediscussieerd te worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:14 schreef phpmystyle het volgende:
Dat kinderachtige gedoe over een "fluister Fin" of dat onnonzele geleuter over een vleiende Rutte. Stop daarmee.
Trump had allang zijn plan klaarliggen en dat is gewoon medegedeeld aan de toehoorders uit Europa. Gisteren sprak Merz nog over een staak-het-vuren. Daar gebeurt helemaal niks mee.
Tja, als dat vooral gaat over wapens die op korte termijn naar Oekrane moeten lijkt me dat niet zo’n punt. De reserves die ze nog hebben in de VS zijn gewoon veel groter dan we hier hebben. En zo snel schakel je productie ook niet op en alles wat Europese producenten de komende jaren maken is toch al verkocht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)
The massive worldwide problem.quote:
Vind jij dit zelf niet kinderachtig dan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Fijn dat we in elk geval iemand hebben die alle wijsheid en feiten sowieso in pacht heeft. Er hoeft eigenlijk niet eens gediscussieerd te worden.
Haha die Macron. Zo'n grote mond een half jaar geleden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:50 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Margo is de (een) communicatie adviseur van het witte huis. Ik weet niet zeker wat mij meer zorgen baart: dat Trump infantiel is of dat de communicatieadviseur dit moment trots deelt
Er komen vormen van veiligheids (garanties) buiten de NATO om die dragelijk zijn voor Rusland. Oekraine blijft behouden, en de grotendeels geannexeerde gebieden onder Obama en Biden worden formeel overdragen aan Rusland.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Oekrane krijgt geen hulp van de VS meer, iedereen moet veel Amerikaanse wapens kopen en Trump bemiddelt voor Poetin. Veiligheidsgaranties en mogelijke lidmaatschappen van de NAVO of de EU zijn onbespreekbaar en er moet nog steeds ontwapend worden. Oh, en Zelensky moet verkiezingen uitschrijven, waarbij een Poetinmarionet moet winnen.
Heb ik het zo goed samengevat?
Dat is wel Nobelprijs waardig, nietwaar? Als ze er 1 hadden voor kwaadaardige gekken.
Als ik dat zo lees over die Stubb, is het bijzonder verstandig om hem mee te nemen als er met Trump gesproken moet worden. Iedereen weet dat het uiterst moeilijk is om simpelweg normaal met Trump te praten, zonder dat hij gaat schreeuwen, boos wordt omdat je zijn kont niet kust, noem maar op, dan is het uitermate fijn om er zo'n stocijnse Fin bij te hebben die zich rustig houdt en waar Trump niet gelijk een rode waas van voor de ogen krijgt. Blijkbaar werkt het prima.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind jij dit zelf niet kinderachtig dan?
https://x.com/telegraaf/status/1957386600209408141
Dus al met al ligt Rusland nu nog dichter bij Navo Gebied? Dat was toch het hele punt dat dat de Russen niet leuk vonden? Het is toch wel bijzonder hoe jij je zelf elke keer tegenspreekt, maar goed als ik elke dag Roebels zou krijgen om dit soort onzin op te schrijven zou ik dat wellicht ook vinden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er komen vormen van veiligheids (garanties) buiten de NATO om die dragelijk zijn voor Rusland. Oekraine blijft behouden, en de grotendeels geannexeerde gebieden onder Obama en Biden worden formeel overdragen aan Rusland.
Er zit voor iedereen wat moois in.
Goede diplomatiek vaardigheden zijn altijd van belang. Ik vraag mij af of Trump op die manier benvloedbaar is door een man mee te nemen waar ie leuk mee gegolfd heeft. Het is mij te simplistisch allemaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees over die Stubb, is het bijzonder verstandig om hem mee te nemen als er met Trump gesproken moet worden. Iedereen weet dat het uiterst moeilijk is om simpelweg normaal met Trump te praten, zonder dat hij gaat schreeuwen, boos wordt omdat je zijn kont niet kust, noem maar op, dan is het uitermate fijn om er zo'n stocijnse Fin bij te hebben die zich rustig houdt en waar Trump niet gelijk een rode waas van voor de ogen krijgt. Blijkbaar werkt het prima.
Ik neem dus aan dat je de aanwezigheid van Stubb niet kinderachtig vindt, maar wellicht het gebruik van de term 'Fluister-Fin' door de Telegraaf. Tja, dat wel een beetje, maar goed.
Nogal ja.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is mij te simplistisch allemaal.
Trump s vreselijk simplistisch en oppervlakkig. Rutte had dat ook prima door, hem even paaien met een mega-doorzichtig appje, maar Trump vindt dat helemaal fantastisch en is dan vol lof over hem.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede diplomatiek vaardigheden zijn altijd van belang. Ik vraag mij af of Trump op die manier benvloedbaar is door een man mee te nemen waar ie leuk mee gegolfd heeft. Het is mij te simplistisch allemaal.
De werkelijkheid lijkt elke week weer compleet anders te zijn dus ik zie het nog positief in. Maar als dit de uitkomst is dan is het een Yalta meets molotov-ribbentrop uitkomst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Oekrane krijgt geen hulp van de VS meer, iedereen moet veel Amerikaanse wapens kopen en Trump bemiddelt voor Poetin. Veiligheidsgaranties en mogelijke lidmaatschappen van de NAVO of de EU zijn onbespreekbaar en er moet nog steeds ontwapend worden. Oh, en Zelensky moet verkiezingen uitschrijven, waarbij een Poetinmarionet moet winnen.
Heb ik het zo goed samengevat?
Dat is wel Nobelprijs waardig, nietwaar? Als ze er 1 hadden voor kwaadaardige gekken.
Misschien kunnen ze wel een notulist gebruiken die op kan schrijven wat er daadwerkelijk gezegd is. En dan allemaal zelfde verhaaltje voor gaan lezen. Trump en Rubio die lukt dat nog niet echt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De werkelijkheid lijkt elke week weer compleet anders te zijn dus ik zie het nog positief in. Maar als dit de uitkomst is dan is het een Yalta meets molotov-ribbentrop uitkomst.
Prachtige foto's, vind ik. Dat is toch hartstikke mooi?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:45 schreef Aether het volgende:
Tussenstand: Oekrane koopt "zo'n $100 miljard aan Amerikaanse wapens", volgens Merz "binnen twee weken ontmoeting Zelensky en Poetin"
https://www.geenstijl.nl/(...)g-zelensky-en-poetin
[ x ]
Hij is een man van het volk, de self-made miljardair waar ze zich allemaal in kunnen herkennen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trump s vreselijk simplistisch en oppervlakkig. Rutte had dat ook prima door, hem even paaien met een mega-doorzichtig appje, maar Trump vindt dat helemaal fantastisch en is dan vol lof over hem.
Simplistisch mensen moet je op simplistische manieren bespelen, zoals Rutte kan en zoals ook Stubb kan.
Volgens mij is protocol dat alles wordt opgenomen. Dat was voor nixon een dingetje.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
Misschien kunnen ze wel een notulist gebruiken die op kan schrijven wat er daadwerkelijk gezegd is.
Nee dat is het niet; Nederland gaf zich over toen de Duitsers binnen vielen. Niemand gaf Nederland daarna de schuld.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Indirect is dat weer de schuld leggen bij Oekrane die keurig gedaan heeft wat van gaar werd verlangd w.o. de nuttige atoombommen inleveren; en Rusland vervolgens daarmee glad wegkomt.
Die blik ziet er uit als de gemiddelde Rusquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Van je 17de tot je 26ste ontvoert zijn, kan niet goed zijn voor je ontwikkeling, die blik ziet er ook helemaal leeg uit...
Misschien omdat als Poetin en Trump het ergens over eens zijn het per definitie slecht is en als Trump, Zelensky en Europa het ergens over eens zijn het per definitie goed is?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
De EU regeringsleiders en de media zijn er vreemd positief over en noemen het een succes, terwijl er maar weinig veranderd is.
Levchenkoquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Van je 17de tot je 26ste ontvoert zijn, kan niet goed zijn voor je ontwikkeling, die blik ziet er ook helemaal leeg uit...
De blik van Lev op zijn profielfoto is net zo leeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Is er enige indicatie dat Poetin op dat vlak in wil schikken? Overdracht van de gehele Donbas was tot nu toe steeds zijn belangrijkste eis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef Idisrom het volgende:
Europa had de Finse premier meegenomen, omdat hij zo goed kon opschieten met zijn 'golfmaatje' Trump. Maar Trump herkende hem gisteren niet eens aan tafel.![]()
Sommige Europese leiders onderbraken plotsklap hun vakantie om hier gisteren aanwezig te kunnen zijn. En Trump gaat tussendoor nog even rustig 40 minuten met Poetin bellen, en laat zijn tafelgasten even lekker ongemoeid..
++++++++++++++++++++++++++++++
Ik vond gisteren Zelensky in zijn slottoespraak aan tafel bijzonder sterk overkomen, veel beter dan Macron en Merz.
Als Zelensky straks in het overleg met Trump en Poetin hetzelfde niveau kan halen, dan raad ik hem aan om twee punten van de zes punten/eisen van Poetin te combineren.
Poetin wil graag dat de Russische taal en de Russische Orthodoxe kerk worden gerespecteerd in Oekrane. Als Zelensky daar serieus op ingaat, en garanties daarvoor creert, dan kan hij in ieder geval Trump ervan overtuigen dat het resterende gebied van de oblast Donetsk dan ook net zo goed in Oekraense handen kan blijven, omdat de Russen en hun cultuur daar gerespecteerd worden. Dan houdt Oekrane de verdedigingslijn van de vier steden in de 'fortess Donbas'. En hoeft er niet 'geswapt' meer te worden met terrein in de Donbas.
Over de laatste zin. Hier begrijp ik Poetin wel in. Hij weet dat Oekrane zich dan gemakkelijker kan herbewapenen door de grootte van de EU-economie. Hij weet inmiddels ook wat Angela Merkel hier over heeft gezegd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
De EU regeringsleiders en de media zijn er vreemd positief over en noemen het een succes, terwijl er maar weinig veranderd is. Eigenlijk alleen dat de VS geen hulp meer levert en dat de EU nu overal voor moet betalen.
Ook is het natuurlijk niet zo fraai, dat Trump nu de eisen van Poetin heeft overgenomen en voor hem de onderhandelingen voert.
Mogelijk dat er nu even een onofficile wapenstilstand is om de goede wil te laten zien, maar Poetin had al aangegeven daar niet in mee te gaan: meteen vrede sluiten, op zijn voorwaarden, of gewoon verder gaan met de oorlog.
Denk dat de bal weer ferm bij putin ligt nu.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
De EU regeringsleiders en de media zijn er vreemd positief over en noemen het een succes, terwijl er maar weinig veranderd is. Eigenlijk alleen dat de VS geen hulp meer levert en dat de EU nu overal voor moet betalen.
Ook is het natuurlijk niet zo fraai, dat Trump nu de eisen van Poetin heeft overgenomen en voor hem de onderhandelingen voert.
Mogelijk dat er nu even een onofficile wapenstilstand is om de goede wil te laten zien, maar Poetin had al aangegeven daar niet in mee te gaan: meteen vrede sluiten, op zijn voorwaarden, of gewoon verder gaan met de oorlog.
Je hebt een hoop aannames, terwijl met wat je allemaal de afgelopen dagen leest de enige aanname is dat we nauwelijks een idee hebben van wat voor afspraken er nou wel of niet gemaakt kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Volgens mij heeft Poetin de laatste dagen alleen dingen laten weten waar hij niet mee akkoord gaat, zoals EU soldaten in Oekrane.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is er enige indicatie dat Poetin op dat vlak in wil schikken? Overdracht van de gehele Donbas was tot nu toe steeds zijn belangrijkste eis.
Wat marginale puntjes voor de sier. Maar inderdaad, er zit gewoon geen beweging in.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Poetin de laatste dagen alleen dingen laten weten waar hij niet mee akkoord gaat, zoals EU soldaten in Oekrane.
Hoe kunnen de Russen ervan verzekerd zijn dat de RUssische taal en Orthodoxe kerk niet opnieuw onderdrukt worden?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef Idisrom het volgende:
Europa had de Finse premier meegenomen, omdat hij zo goed kon opschieten met zijn 'golfmaatje' Trump. Maar Trump herkende hem gisteren niet eens aan tafel.![]()
Sommige Europese leiders onderbraken plotsklap hun vakantie om hier gisteren aanwezig te kunnen zijn. En Trump gaat tussendoor nog even rustig 40 minuten met Poetin bellen, en laat zijn tafelgasten even lekker ongemoeid..
++++++++++++++++++++++++++++++
Ik vond gisteren Zelensky in zijn slottoespraak aan tafel bijzonder sterk overkomen, veel beter dan Macron en Merz.
Als Zelensky straks in het overleg met Trump en Poetin hetzelfde niveau kan halen, dan raad ik hem aan om twee punten van de zes punten/eisen van Poetin te combineren.
Poetin wil graag dat de Russische taal en de Russische Orthodoxe kerk worden gerespecteerd in Oekrane. Als Zelensky daar serieus op ingaat, en garanties daarvoor creert, dan kan hij in ieder geval Trump ervan overtuigen dat het resterende gebied van de oblast Donetsk dan ook net zo goed in Oekraense handen kan blijven, omdat de Russen en hun cultuur daar gerespecteerd worden. Dan houdt Oekrane de verdedigingslijn van de vier steden in de 'fortess Donbas'. En hoeft er niet 'geswapt' meer te worden met terrein in de Donbas.
Maar met wat je leest over fortress Donbas lijkt me dat een (terechte) no-go voor Oekrane.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is er enige indicatie dat Poetin op dat vlak in wil schikken? Overdracht van de gehele Donbas was tot nu toe steeds zijn belangrijkste eis.
Die gast ziet overal een Russische oorlogsmisdaad in.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een Oekraner die wijst Russische oorlogsmisdaden tegen kinderen is te confronterend voor je?
Uiteraard. Daarmee is dat gewenste vredesakkoord ook heel ver weg…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar met wat je leest over fortress Donbas lijkt me dat een (terechte) no-go voor Oekrane.
Wat jou betreft is het dus prima wat ze met die knul hebben gedaan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die gast ziet overal een Russische oorlogsmisdaad in.
Naar Rusland verhuizen. Ook een aanrader voor etnische Russen in de Baltische Staten trouwens. Eventueel met behulp van een oprotpremie.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe kunnen de Russen ervan verzekerd zijn dat de RUssische taal en Orthodoxe kerk niet opnieuw onderdrukt worden?
Goh wat raar dat Oekraners ineens eens stuk minder Russisch praten. Ook weer echt typische propaganda onzin. Oh we moeten weer even paar duizend mensen doden in Oekraine, want ze willen onze taal niet meer spreken mimimimimimi. Net alsof je in 1946 even lekker in het Duits tomaten ging bestellen bij de groenteboer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe kunnen de Russen ervan verzekerd zijn dat de RUssische taal en Orthodoxe kerk niet opnieuw onderdrukt worden?
Helaas zien we in de Donbas het omgekeerde en wordt het vol gestopt met Russen. Russen hebben ook genocide gepleegd op zo wat de gehele Krim Tartaren bevolking en dan is het nu ineens Russisch volgens sommigen. Wat raar dat de Baltische Staten daar geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Naar Rusland verhuizen. Ook een aanrader voor etnische Russen in de Baltische Staten trouwens. Eventueel met behulp van een oprotpremie.
Het is normaal hoor om kinderen te ontvoeren naar een ander land en ze te brainwashen met propaganda.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat jou betreft is het dus prima wat ze met die knul hebben gedaan?
Je kan het ook gewoon omdraaien, low hanging fruit. Russisch sprekenden worden geen strobreed in de weg gelegd om dat te doen. Aan het punt is voldaan. Nee, geen enkele vorm van wetten gaat oekrainers dwingen russisch te spreken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Goh wat raar dat Oekraners ineens eens stuk minder Russisch praten. Ook weer echt typische propaganda onzin. Oh we moeten weer even paar duizend mensen doden in Oekraine, want ze willen onze taal niet meer spreken mimimimimimi. Net alsof je in 1946 even lekker in het Duits tomaten ging bestellen bij de groenteboer.
Een oud-voetballer die het aan de orde stelt is het grote probleem…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is normaal hoor om kinderen te ontvoeren naar een ander land en ze te brainwashen met propaganda.
Nee, maar de afzender doet afbreuk aan de boodschap. Die gast geeft iedereen vanaf 2022 al jankend het vingertje als hij ook maar Russische betrekkingen vermoedt, maar zelf de wapens oppakken? HO maar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat jou betreft is het dus prima wat ze met die knul hebben gedaan?
Ok dus dit soort berichten mogen we alleen delen van mensen die zelf hebben meegevochten?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, maar de afzender doet afbreuk aan de boodschap. Die gast geeft iedereen vanaf 2022 al jankend het vingertje als hij ook maar Russische betrekkingen vermoedt, maar zelf de wapens oppakken? HO maar.
Ja, precies. Je hebt geen recht van spreken als je niet zelf de wapens oppakt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Die gast geeft iedereen vanaf 2022 al jankend het vingertje als hij ook maar Russische betrekkingen vermoedt, maar zelf de wapens oppakken? HO maar.
Van wat we nu zien in de VS is het blijven wijzen op de Russische oorlogsmisdaden dan ook erg belangrijk…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, maar de afzender doet afbreuk aan de boodschap. Die gast geeft iedereen vanaf 2022 al jankend het vingertje als hij ook maar Russische betrekkingen vermoedt, maar zelf de wapens oppakken? HO maar.
Oh, hij vecht wel mee hoor. Op X en in zijn columns. Met name tegen alles wat hij slecht vindt en wat niet Russisch is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok dus dit soort berichten mogen we alleen delen van mensen die zelf hebben meegevochten?
In het geval van een Oekraner kijk ik daar inderdaad wat anders naar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies. Je hebt geen recht van spreken als je niet zelf de wapens oppakt.
Zeer belangrijk inderdaad.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Van wat we nu zien in de VS is het blijven wijzen op de Russische oorlogsmisdaden dan ook erg belangrijk…
Daarin kan hij een betere rol spelen dan aan het front. Dat dat werkt zie je al aan twee figuren die hier over de zeik gaan als er een bericht van hem gedeeld wordt.
Poetin ziet Oekraners ten dele als Russen. Kun je wat van vinden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Goh wat raar dat Oekraners ineens eens stuk minder Russisch praten. Ook weer echt typische propaganda onzin. Oh we moeten weer even paar duizend mensen doden in Oekraine, want ze willen onze taal niet meer spreken mimimimimimi. Net alsof je in 1946 even lekker in het Duits tomaten ging bestellen bij de groenteboer.
Wat leuk voor je!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:
In het geval van een Oekraner kijk ik daar inderdaad wat anders naar.
Dan had putin geen krijgje moeten gaan spelen. Gepasseerd station nu.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin ziet Oekraners ten dele als Russen. Kun je wat van vinden.
Maar ik denk dat het beter is om gewoon de samenleving aldaar gewoon organisch te laten voortbewegen. Geen interventies vanuit EU of Moskou. Geen repressie. Gewoon niets doen.
Dan verhinder jij vrede en een fatsoenlijk bestaan voor de mensen in Oekrane.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan had putin geen krijgje moeten gaan spelen. Gepasseerd station nu.
Ja. En Lev is geen van beide. Die is voorzitter van de vereniging van contractspelers (VVCS). En moreel kompas voor al uw Ruslandkwesties.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat leuk voor je!
Maar maatschappijen in oorlog hebben zowel soldaten als "journalisten" nodig.
X is afgeladen met allerhande pro-rus basement incells. Over hun gebrek aan journalistieke kwalificaties horen we jou ook nooit.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja. En Lev is geen van beide. Die is voorzitter van de vereniging van contractspelers (VVCS). En moreel kompas voor al uw Ruslandkwesties.
Zie je die posts ook terug in dit topic dan?..quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
X is afgeladen met allerhande pro-rus basement incells. Over hun gebrek aan journalistieke kwalificaties horen we jou ook nooit.
Je probeert hoe dan ook een punt te maken van iets dat de norm is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zie je die posts ook terug in dit topic dan?..
Ok.
Ik snap dat jij dat denkt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland krijgt de veroverde gebieden die dan internationaal herkend wordt. Maar Oekrane blijft bestaan. Ik denk dat dit een goede uitkomst ist.
De Russen worden voor 1/5 beloond.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap dat jij dat denkt.
Gewoon Rusland volledig belonen voor de gedane inzet en Oekrane moet maar met 1/5 minder grond verder gaan en blij zijn dat het land berhaupt nog mag bestaan..
En dat schept zeker geen precedent voor Rusland bij toekomstige landjepik.
Georgi aast Rusland nu ook op...
Ah ja, hier heb ik wat voorbeeldjes van Russische cultuur in Oekrane:quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
De Russen willen dat de cultuur die in Oekraiene is alleen bestendigd wordt.
Het kan ook zijn dat dit de vrede wordt die niemand eigenlijk wil. Maar niemand kan zich terugtrekken meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:16 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie die vrede er trouwens helemaal niet komen.
Poetin doet onmogelijke eisen, en de Oekraners willen geen grond opgeven.
Het spel dat nu gespeeld wordt is er vooral n van tijdrekken van Poetin, en het tonen van goede wil van Europa en Zelensky. Zodat Trump straks niet hen de schuld geeft.
Nou ja, dat is natuurlijk geen Russische cultuur maar het gevolg van Russisch expansionisme.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, hier heb ik wat voorbeeldjes van Russische cultuur in Oekrane:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
H Poetin, bedankt man!
[poll=9178]
Waarom zou Rusland beloond worden?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen worden voor 1/5 beloond.
En ja, er is ook verlies voor Oekrane. Dat het vermeden kunnen worden op verschillende momenten in de afgelopen 11 jaar,.
Russische cultuur dus.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk geen Russische cultuur maar het gevolg van Russisch expansionisme.
Precies. En ik sta vrij om de afzender van dat nieuws wel of niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je probeert hoe dan ook een punt te maken van iets dat de norm is.
In het tijdperk van sociale media is het niet altijd een geaccrediteerde journalist die met nieuws komt.
Tja, qua origine is er ook amper verschil, maar qua cultuur is er een enorm en onoverbrugbaar verschil.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zie je dit voor je dan zeg maar in de praktijk? Want die interventies zijn er nu eenmaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik denk dat het beter is om gewoon de samenleving aldaar gewoon organisch te laten voortbewegen. Geen interventies vanuit EU of Moskou. Geen repressie. Gewoon niets doen.
Tataren. Tartaar is wat op je bord ligt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Helaas zien we in de Donbas het omgekeerde en wordt het vol gestopt met Russen. Russen hebben ook genocide gepleegd op zo wat de gehele Krim Tartaren bevolking en dan is het nu ineens Russisch volgens sommigen. Wat raar dat de Baltische Staten daar geen zin in hebben.
Kun je alsjeblieft het (russische en Georgische) nieuws volgen. Begin maar ria.ru te lezen.quote:
Jij geeft hier precies de kernoorzaak van de Russische inval weer. Voorkomen dat de etnische Russen in de Donbas in dezelfde situatie zouden komen te belanden als in Estland en Letland.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Naar Rusland verhuizen. Ook een aanrader voor etnische Russen in de Baltische Staten trouwens. Eventueel met behulp van een oprotpremie.
Als je naar de familiebanden kijkt, dan is dat met dank aan de communisten ook wel gewoon waar. Buiten het deel waar vooral etnische Polen zitten geldt voor de meeste mensen daar dat ze een familie hebben die deels Oekraens is en deels Russisch. De staat bepaalde gewoon waar je moest gaan wonen en ze hebben bewust de zaak gemixt. Iets wat bij linkse partijen nog altijd als wenselijk wordt gezien (alleen dan minder dwingend).quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen figuren als van Baalen, Verhofstadt, Pelosi, of Nuland die voor en achter de schermen interveniren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, qua origine is er ook amper verschil, maar qua cultuur is er een enorm en onoverbrugbaar verschil.
[..]
Hoe zie je dit voor je dan zeg maar in de praktijk? Want die interventies zijn er nu eenmaal.
De afgelopen dagen is juist heel erg duidelijk geworden dat de eisen best realistisch zijn en dat Zelensky zeker bereid is om te accepteren dat wat verloren is niet meer terug gaat komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:16 schreef luxerobots het volgende:
Tja, het misschien een beetje grof maar ik heb al eerder gezegd dat sommige landen beter op een 'vriendelijke' en 'humane' manier etnisch gezuiverd kunnen worden van Russen omdat de aanwezigheid van deze mensen hier als een kans worden gezien door het Kremlin om gebied in te nemen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jij geeft hier precies de kernoorzaak van de Russische inval weer. Voorkomen dat de etnische Russen in de Donbas in dezelfde situatie zouden komen te belanden als in Estland en Letland.
Leuk, maar dit is niet wat Wantie suggereerde. Wantie suggereerde dat Rusland NU ook heel Georgi in wil gaan lijven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Kun je alsjeblieft het (russische en Georgische) nieuws volgen. Begin maar ria.ru te lezen.
Of zoek maar op hoe er nonstop landjepik wordt gedaan, waarbij ineens de achtertuin onderdeel van rusland is geworden.
Google het woord: "Borderization"
Maar daar gaat het je ook om. Niet om wat er gemeld wordt. Omdat het zelden voorkomt dat zo iemand de enige is die iets meld. Een google zoekopdracht verder heb je ook andere bronnen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. En ik sta vrij om de afzender van dat nieuws wel of niet serieus te nemen.
De Taliban kreeg gewoon weer de controle over Afghanistan, zodat ze daar weer alle mensenrechten konden gaan schenden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:39 schreef TweedeKlum het volgende:
Een moordende schoft zijn zin geven, dan ben je moreel failliet.
En even Googelen laat zien dat er tenminste cultureel gezien al flink wordt geprobeerd invloed te houden:quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het misschien een beetje grof maar ik heb al eerder gezegd dat sommige landen beter op een 'vriendelijke' en 'humane' manier etnisch gezuiverd kunnen worden van Russen omdat de aanwezigheid van deze mensen hier als een kans worden gezien door het Kremlin om gebied in te nemen.
Dat wil dus zeggen dat er beleid moeten worden gemaakt waarin zulke mensen worden gestimuleerd om naar Rusland te verhuizen en ook de Russische taal de nek om wordt gedraaid door de Baltische talen voorrang te geven.
Ik weet ook niet in hoeverre het trouwens ook wordt gestimuleerd voor Russen om zich daar te vestigen, maar het zou mij niet eens verbazen. Een soort 'Drang nach Osten Westen'. De Baltische Staten zijn wat dit betreft wellicht nog wel te redden, de Donbas is gewoon verloren en de Krim helemaal.
quote:Secret Kremlin document reveals Russia’s plans for Baltic states – LRT investigation
Strategy documents prepared by the Russian president’s office show Moscow’s plans for maintaining influence in Lithuania, Latvia, and Estonia. These include funding pro-Russian NGOs, efforts to keep Russian language in schools and oppose demolitions of Soviet monuments.
The LRT Investigation Team has obtained secret Kremlin documents revealing Russia’s ambitious plans to influence all three Baltic countries - Lithuania, Latvia and Estonia.
The documents were prepared by the Directorate for Interregional Relations and Cultural Contacts, which is directly under the administration of Russian President Vladimir Putin. An international team of journalists have previously reported on similar plans for Belarus and Moldova.
...
Dit is dus hoe de Russen te werk gaan: cultureel een land proberen te ondermijnen en vervolgens een tegenreactie wegzetten als 'onderdrukking' waardoor men het argument maakt te moeten 'opkomen' voor Russische minderheden.quote:How Russia Tries to Control Your Social Media Feed: The Baltic States Case
Hands holding the flag of Russia over a map of the Baltic states. From nostalgic TikToks to fake Facebook groups, Russia is flooding the Baltic states with disinformation designed to stir division. Memes, mask manipulation, and Russian-speaking communities are weaponized to weaken the region from within.
When Lithuania, Latvia, and Estonia moved to ban Russian state TV channels and news sites in 2022, it looked like a decisive victory for their information security. For decades, Moscow’s state-controlled broadcasters had been the main vector for pushing pro-Kremlin narratives into these countries’ Russian-speaking communities.
But now, Kremlin-linked accounts have built a thriving ecosystem across Facebook, TikTok, Telegram, and X, pumping out everything from half-truths to outright fabrications about “protecting Russian speakers,” supposed “oppression” by Baltic governments, and the decay of Western institutions.
...
Dat is het verschil tussen Oekrane en Friesland. Hier mogen de Hollanders gewoon hun eigen taal blijven gebruiken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het misschien een beetje grof maar ik heb al eerder gezegd dat sommige landen beter op een 'vriendelijke' en 'humane' manier etnisch gezuiverd kunnen worden van Russen omdat de aanwezigheid van deze mensen hier als een kans worden gezien door het Kremlin om gebied in te nemen.
Dat wil dus zeggen dat er beleid moeten worden gemaakt waarin zulke mensen worden gestimuleerd om naar Rusland te verhuizen en ook de Russische taal de nek om wordt gedraaid door de Baltische talen voorrang te geven.
Ik weet ook niet in hoeverre het trouwens ook wordt gestimuleerd voor Russen om zich daar te vestigen, maar het zou mij niet eens verbazen. Een soort 'Drang nach Osten Westen'. De Baltische Staten zijn wat dit betreft wellicht nog wel te redden, de Donbas is gewoon verloren en de Krim helemaal.
Mogen russen in de baltics ook.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen Oekrane en Friesland. Hier mogen de Hollanders gewoon hun eigen taal blijven gebruiken.
Dat. En het hele concept goed en kwaad is buitengewoon complex in de Russo-Ukraine war. Als het gaat om wat Hamas heeft gedaan in 10-2023 dan is het eenvoudig, alleen wordt dan in de de media weer gespinds als iets wat best redelijk is van Hamas.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Taliban kreeg gewoon weer de controle over Afghanistan, zodat ze daar weer alle mensenrechten konden gaan schenden.
Kijk, ik snap dat mensen opgroeien met verhaaltjes over dat het goede altijd overwint over het kwade, ook al leek het op 90% van het verhaal alsof alles verloren was (op jonge leeftijd noem je dat sprookjes, wat ouder Hollywood films), maar de praktijk is anders.
Hoeveel mensen zijn er wel niet die vinden dat Isral direct moet terugtrekken uit Gaza, de Palestijnse staat erkent moet worden en daarmee 7 oktober beloond moet worden? En dat terwijl Isral wel het vermogen heeft om Hamas te verslaan...
wellus. Rusland aast al decennia op Georgi. Net zoals de andere zwakkere buurlanden. Dus ook NU. en morgen. En na de oorlog met Oekraine.quote:
Friezen zijn in principe gewoon Nederlanders.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen Oekrane en Friesland. Hier mogen de Hollanders gewoon hun eigen taal blijven gebruiken.
Die landen zouden alle Pro Putin elementen kunnen ombrengen (zeker niet alle etnische Russen zijn perse Pro Rusland/Putin). Maar dat doe je niet als fatsoenlijk land. Putin zou zoiets wel doen, maar laten we als de EU ons niet verlagen tot dat niveau.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wel raar eigenlijk, slechts 0.7% van alle Georgirs zijn etnische Russen en slechts 1.3% Russisch sprekenden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:51 schreef zuchtje het volgende:
[..]
wellus. Rusland aast al decennia op Georgi. Net zoals de andere zwakkere buurlanden. Dus ook NU. en morgen. En na de oorlog met Oekriane.
Dan zullen ze weer een volgende invasie plannen, want zo rollen ze.
Hmmm.. daar kan ik dan van inzicht tot mening over verschillen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee dat is het niet; Nederland gaf zich over toen de Duitsers binnen vielen. Niemand gaf Nederland daarna de schuld.
Mja, je kunt het toch stimuleren? Als zulke mensen zich echt meer Russisch voelen zou je het financieel kunnen stimuleren naar Rusland te verhuizen en bovendien de Russische taal gewoon de nek omdraaien. Klaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Die landen zouden alle Pro Putin elementen kunnen ombrengen (zeker niet alle etnische Russen zijn perse Pro Rusland/Putin). Maar dat doe je niet als fatsoenlijk land. Putin zou zoiets wel doen, maar laten we als de EU ons niet verlagen tot dat niveau.
Dit lijkt me wat gezocht als rechtvaardiging. Volgens mij zagen ze in 2014 gewoon hun kans op expansie…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jij geeft hier precies de kernoorzaak van de Russische inval weer. Voorkomen dat de etnische Russen in de Donbas in dezelfde situatie zouden komen te belanden als in Estland en Letland.
He jij daar een bron of voorbeelden van?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Die landen zouden alle Pro Putin elementen kunnen ombrengen (zeker niet alle etnische Russen zijn perse Pro Rusland/Putin). Maar dat doe je niet als fatsoenlijk land. Putin zou zoiets wel doen, maar laten we als de EU ons niet verlagen tot dat niveau.
Wat ik van songfestival kennissen begrepen heb is dat de propaganda erg gespeeld wordt op vroeger was alles beter in de Sovjet Unie. Vooral het oudere deel van de bevolking is daar gevoelig hoor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wel raar eigenlijk, slechts 0.7% van alle Georgirs zijn etnische Russen en slechts 1.3% Russisch sprekenden.
Dus het is zaak geen Russen te onderdrukken in je land. Ook al is het een minderheid.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mja, je kunt het toch stimuleren? Als zulke mensen zich echt meer Russisch voelen zou je het financieel kunnen stimuleren naar Rusland te verhuizen en bovendien de Russische taal gewoon de nek omdraaien. Klaar.
Niet zo zeer om die mensen te pesten, maar gewoon uit nationaal belang. Hoe meer Russen en Russisch sprekenden in een land, hoe groter de kans is dat Rusland gaat proberen dat land in te eigen invloedsfeer te zuigen wat dus zelfs kan uitlopen op een oorlog en concrete poging tot annexatie.
Doe het nieuws eens aanquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
He jij daar een bron of voorbeelden van?
Het is maar hoe je het wil spinnen. Want net zo goed probeert het Westen hun ideen over de wereld te verspreiden. En dat wordt in andere landen dan weer gezien als propaganda.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En even Googelen laat zien dat er tenminste cultureel gezien al flink wordt geprobeerd invloed te houden:
[..]
[..]
Dit is dus hoe de Russen te werk gaan: cultureel een land proberen te ondermijnen en vervolgens een tegenreactie wegzetten als 'onderdrukking' waardoor men het argument maakt te moeten 'opkomen' voor Russische minderheden.
Toen was het absoluut beter ja, daar komt ook het woord slageRIJ vandaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat ik van songfestival kennissen begrepen heb is dat de propaganda erg gespeeld wordt op vroeger was alles beter in de Sovjet Unie. Vooral het oudere deel van de bevolking is daar gevoelig hoor.
Maar feitelijk wordt zo de Russische taal en cultuur uitgebannen. Terwijl er best een aardige groep Russen daar verblijft. Dit noemt met etnicide. Frowned upon.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mogen russen in de baltics ook.
Nee, je hebt daar niet het recht om door de resp. overheden in die taal te woord gestaan te worden.
En je hebt ook niet het recht om in winkels in die taal geholpen te worden, dat is aan de winkelier.
En mensen kunnen je zomaar vies aankijken, dat kan je onfatsoenlijk of onaardig vinden, maar dat is aan het individu.
Ik heb ook eigenlijk geen enkel moment gedacht dat die onderhandelingen zouden lukken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:16 schreef luxerobots het volgende:
Het spel dat nu gespeeld wordt is er vooral n van tijdrekken van Poetin, en het tonen van goede wil van Europa en Zelensky. Zodat Trump straks niet hen de schuld geeft.
Nouja die arme Russen toch, geef meteen de Baltische Staten aan Rusland, daar hebben ze recht op.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar feitelijk wordt zo de Russische taal en cultuur uitgebannen. Terwijl er best een aardige groep Russen daar verblijft. Dit noemt met etnicide. Frowned upon.
Dus Wantie suggereert dat nu er wellicht sprake is van overdracht van een deel van Oekrane aan Rusland dat Rusland NU ook Georgie wil gaan inlijven en dat 'bewijs' jij door te zeggen dat Rusland al decennia lang Georgi en andere zwakkere buurlanden wil gaan inlijven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:51 schreef zuchtje het volgende:
[..]
wellus. Rusland aast al decennia op Georgi. Net zoals de andere zwakkere buurlanden. Dus ook NU. en morgen. En na de oorlog met Oekraine.
Dan zullen ze weer een volgende invasie plannen, want zo rollen ze.
Dat doen ze al in Transnistri Moldavie. Dat deden ze in de Oekraine en idd overal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En even Googelen laat zien dat er tenminste cultureel gezien al flink wordt geprobeerd invloed te houden:
[..]
[..]
Dit is dus hoe de Russen te werk gaan: cultureel een land proberen te ondermijnen en vervolgens een tegenreactie wegzetten als 'onderdrukking' waardoor men het argument maakt te moeten 'opkomen' voor Russische minderheden.
Vernietigingskampen zou Poetin wel doen? Onzin. Gevangen zetten indien je teveel lawaai maakt. Ja. Maar ombrengen... nee, dat doet ook Poetin in de praktijk niet.quote:
Dat boeit de Russen niet zo. Er zijn zoveel etniciteiten en talen in dat land, en zeker in de Kaukasus…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wel raar eigenlijk, slechts 0.7% van alle Georgirs zijn etnische Russen en slechts 1.3% Russisch sprekenden.
Nee daar heeft hij zijn mannetjes voor... hijzelf wast zijn handjes in bebloede onschuld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vernietigingskampen zou Poetin wel doen? Onzin. Gevangen zetten indien je teveel lawaai maakt. Ja. Maar ombrengen... nee, dat doet ook Poetin in de praktijk niet.
Het is vooral omdat de EU Georgi wilde inlijven. Rusland wil gewoon niet dat dit soort landen in de Westerse invloedsfeer komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de gevangenis zetten en laten uithongeren totdat je overlijdt, valt m.i. ook onder ombrengen. Zie Navalny.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vernietigingskampen zou Poetin wel doen? Onzin. Gevangen zetten indien je teveel lawaai maakt. Ja. Maar ombrengen... nee, dat doet ook Poetin in de praktijk niet.
Niet actief. Maar in de werkkampen wordt niet op een dode meer of minder gekeken…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, gooi er maar een stropop tegenaan. Moeten we niet hebben, feiten die het narratief verstoren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja die arme Russen toch, geef meteen de Baltische Staten aan Rusland, daar hebben ze recht op.
Natuurlijk. Het gebeurt uit het zicht, niemand die het weet. Maar het is wel waar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee daar heeft hij zijn mannetjes voor... hijzelf wast zijn handjes in bebloede onschuld.
De EU wou Georgi inlijven? Dat is best een claim, die veel verder gaat dan het associatieverdrag…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is vooral omdat de EU Georgi wilde inlijven. Rusland wil gewoon niet dat dit soort landen in de Westerse invloedsfeer komen.
Wat dat betreft is het net zo raar dat de EU Georgi wil inlijven, al zit er best een idee achter natuurlijk. En dat is ook waarom Rusland het als een enorme bedreiging ziet.
Als Rusland wat meer militaire slagkracht overhoudt (ze hebben hun handen vol aan Oekrane), is het helemaal geen vreemde gedachte dat Georgi het volgende slachtoffer is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus Wantie suggereert dat nu er wellicht sprake is van overdracht van een deel van Oekrane aan Rusland dat Rusland NU ook Georgie wil gaan inlijven en dat 'bewijs' jij door te zeggen dat Rusland al decennia lang Georgi en andere zwakkere buurlanden wil gaan inlijven.
Ja, dat staat al een beetje haaks op elkaar.
Verder is er nu een pro Russische regering daar en een buffer waar de Russen nu (buiten het langzaam opschuiven van de grens) alweer 17 jaar tevreden mee zijn, dus er is helemaal geen incentive voor de Russen om daar NU iets te wijzigen.
Om nog maar te zwijgen over al die andere zwakkere buurlanden die gewoon met rust gelaten worden in de praktijk (anders dan dat men daar zoveel mogelijk invloed probeert te krijgen, maar dat doen landen nu eenmaal)
Blijkbaar hoeven we jou nu in de praktijk ook niet meer serieus te nemen met zulke opmerkingen die verfieerbaar niet kloppen. Na 1 jaar al vergeten wat Navalny overkomen is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar in een wereld waar zo duizenden doden vallen per week is het praten over Russofobie wel echt een Kremlin praatpunt hoor. Die landen zijn oprecht bang voor een zelfde behandeling waar hun Russische minderheid wordt misbruikt om een heel gebied over te nemen. Zou jij dat in Nederland toelaten als bijvoorbeeld Turkije/Erdogan landen zou binnen vallen en de etnische minderheid daarvoor gebruikt wordt, en zich zouden roeren in Nederland?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, gooi er maar een stropop tegenaan. Moeten we niet hebben, feiten die het narratief verstoren.
Navalny was niet voor niets groot nieuws.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:13 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
In de gevangenis zetten en laten uithongeren totdat je overlijdt, valt m.i. ook onder ombrengen. Zie Navalny.
Daarnaast willen er nog wel eens mensen uit een raam vallen, of in een helikopter zitten die ontploft. Geloven we echt dat Putin daar geen hand in heeft gehad?
Klopt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het gebeurt uit het zicht, niemand die het weet. Maar het is wel waar.
Voor iemand die bronnen eist, doe je best wel veel achterlijke en niet onderbouwde uitspraken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is vooral omdat de EU Georgi wilde inlijven. Rusland wil gewoon niet dat dit soort landen in de Westerse invloedsfeer komen.
Wat dat betreft is het net zo raar dat de EU Georgi wil inlijven, al zit er best een idee achter natuurlijk. En dat is ook waarom Rusland het als een enorme bedreiging ziet.
Buitenlanders in NL, of allochtonen, hebben die rechten ook niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar feitelijk wordt zo de Russische taal en cultuur uitgebannen. Terwijl er best een aardige groep Russen daar verblijft. Dit noemt met etnicide. Frowned upon.
Kijk nog eens kritisch naar met welk walgelijk idee je speelde.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dus, je begint zelf over die kampen. Daarnaast al die ontvoerde kinderen.
Ja oke, nee dan had ik de context van je post niet goed voor ogen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Navalny was niet voor niets groot nieuws.
En ja, er worden machtige tegenstanders van het regime vermoord. Maar dat is toch even wat anders dan iedereen die pro Oekrane is meteen ombrengen wat gesuggereerd werd al best een aardig idee.
Het is vrij simpel. Als je geen aandacht trekt boeit het niemand. Trek je wel de aandacht, dan kun je de bak indraaien. Krijg je echt macht en kun je heel erg lastig worden, dan is een badkamer zonder raam aan te raden. En thee drinken af te raden.
Die zijn al slachtoffer geweest he? Die hebben de hak van de laars van Poetin al gevoeld. En nu dagelijks hebben ze daar mee te maken. Persvrijheid - weg Journalisten zijn "agenten van buitenlandse mogendheden"... Oppositieleiders oppakken etc etc... om maar te voorkomen dat de burgers opnieuw in opstand geraken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Rusland wat meer militaire slagkracht overhoudt (ze hebben hun handen vol aan Oekrane), is het helemaal geen vreemde gedachte dat Georgi het volgende slachtoffer is.
Zoek eens op wat inlijven betekent zou ik zeggen. Want dat is dus verbonden worden op grond van regel, wet, afspraak, kracht of macht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De EU wou Georgi inlijven? Dat is best een claim, die veel verder gaat dan het associatieverdrag…
Wel heeft het land zelf gevraagd of ze op termijn bij de EU mogen (en die vraag ook weer opgeschort). Maar dat kan je lastig als inlijven omschrijven.
Keek jij maar eens kritisch naar de walgelijke acties van Rusland. Etnicide van Russen in andere landen mimimimimi.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk nog eens kritisch naar met welk walgelijk idee je speelde.
Georgi is nu onder de invloedsfeer van Rusland en beweegt zich af van de EU. Waarom zouden ze daarin gaan roeren?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Rusland wat meer militaire slagkracht overhoudt (ze hebben hun handen vol aan Oekrane), is het helemaal geen vreemde gedachte dat Georgi het volgende slachtoffer is.
Ja en hoe zou dat toch komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Georgi is nu onder de invloedsfeer van Rusland
Dus van iedereen die pro-Oekrane is ombrengen naar de belangrijkste politieke tegenstander.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar hoeven we jou nu in de praktijk ook niet meer serieus te nemen met zulke opmerkingen die verfieerbaar niet kloppen. Na 1 jaar al vergeten wat Navalny overkomen is.
Mee eens.quote:
Ik lees verdomd vaak hier mensen die alle Russen op basis van afkomst ontmenselijken, waarbij er dingen gezegd mogen worden die direct geveegd worden als je het over moslims zegt (overigens terecht, racisme is belachelijk). Maar ondertussen is het heel normaal om te spreken over Islamofobie...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Sorry, maar in een wereld waar zo duizenden doden vallen per week is het praten over Russofobie wel echt een Kremlin praatpunt hoor. Die landen zijn oprecht bang voor een zelfde behandeling waar hun Russische minderheid wordt misbruikt om een heel gebied over te nemen. Zou jij dat in Nederland toelaten als bijvoorbeeld Turkije/Erdogan landen zou binnen vallen en de etnische minderheid daarvoor gebruikt wordt, en zich zouden roeren in Nederland?
Je vraagt waarom Rusland in Georgi roert terwijl Rusland in Georgi roert?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Georgi is nu onder de invloedsfeer van Rusland en beweegt zich af van de EU. Waarom zouden ze daarin gaan roeren?
O, dus jij meent dat Rusland wel wil dat die landen in Westerse invloedsfeer komen? Noted.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Voor iemand die bronnen eist, doe je best wel veel achterlijke en niet onderbouwde uitspraken.
Te beginnen met "rusland wil".
Ow iedereen daar is ook geen bewijs voor dat het niet gebeurt, de niet bekende personen die in de gulags overlijden daar horen we in de westerse wereld en het erg gesloten Russisch media systeem natuurlijk niets van.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus van iedereen die pro-Oekrane is ombrengen naar de belangrijkste politieke tegenstander.
Rusland heeft daar gewoon geen jota over te zeggen, die landen hebben recht tot zelfbeschikking.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dus jij meent dat Rusland wel wil dat die landen in Westerse invloedsfeer komen? Noted.
Met alle respect, maar Fries is gewoon een officile taal in Friesland en geniet bescherming. Zo zijn er meerdere minderheden in Europa die beschermd worden. Zoals het Ladinisch in bepaalde regio's in Itali.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Buitenlanders in NL, of allochtonen, hebben die rechten ook niet.
Wil je soms gaan betogen dat we hun 'talen en culturen' soms ook uitbannen?
En ook grenzeloos hypocriet he, dit soort argumenten.
Als je kijkt naar hoe rus met culturele minderheden omgaat.
Maar dat zal wel een "spin" zijn van mij.
Fair enough.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:22 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja oke, nee dan had ik de context van je post niet goed voor ogen.
Volgende keer even iets verder terug lezen.
Maar deze keer is Rusland echt betrouwbaar hoor echt ik voel dat aan mijn eksteroog.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:33 schreef Frutsel het volgende:
Bepaalde users hier: Ik snap Rusland wel...
Er werd gesuggereerd dat Rusland Georgi zou willen gaan bezetten. Dat lijkt mij simpelweg onlogisch op dit moment.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:31 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Je vraagt waarom Rusland in Georgi roert terwijl Rusland in Georgi roert?
Niet in principe, het zijn Nederlanders. Onderscheid maken of kenmerken aanleggen op grond van een oorsprong e.d., lijkt mij ongewenst en dat geldt wmb ook voor al of niet de term Westers.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Friezen zijn in principe gewoon Nederlanders.
Russen willen eigen eilandjes vormen in andere landen zonder enige moeite te doen voor integratie en assimilatie (er zijn hier wel parallellen zichtbaar met sommige niet-Westerse migranten in het Westen) waarna Rusland dit gebruikt om zulke landen te bestoken en bedreigen.
Goelags zijn iets uit de Sovjet tijd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow iedereen daar is ook geen bewijs voor dat het niet gebeurt, de niet bekende personen die in de gulags overlijden daar horen we in de westerse wereld en het erg gesloten Russisch media systeem natuurlijk niets van.
Maar als Hongarije een beetje tegen Rusland aanschurkt staan de meesten op de achterste poten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Rusland heeft daar gewoon geen jota over te zeggen, die landen hebben recht tot zelfbeschikking.
Op dit moment ja. Maar bij een nieuw massaal protest (aangewakkerd door het Westen natuurlijk) komen de groene mannetjes wel helpen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er werd gesuggereerd dat Rusland Georgi zou willen gaan bezetten. Dat lijkt mij simpelweg onlogisch op dit moment.
Fascistische ideen zoals beperken Russische influx en taal in andere landen? Nounounou.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe kom je er nou weer bij dat ik niet kritisch ben over de acties van Rusland? O wacht, op de man spelen leidt af van dat je met fascistisch ideen aan het spelen bent in jouw hoofd.
Zelensky moet na de oorlog sowieso opzouten. En heel veel voorkom je met stevige veiligheidsgaranties die je ook na zult moeten komen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:33 schreef Frutsel het volgende:
Naja, mocht er onverhoopt ineens toch een vredesverdrag komen...met gebied dat afgestaan worden dan kun je er " gif op innemen dat"
Binnen tien jaar:
-1-Zelensky, vermoord wordt, uit een raam valt, afgezet wordt voor chantage
-2-Paspoorten van Russen worden ingeruild voor Oekraense en deze "Russen" worden in het nieuwe oosten van de Oekraine gestationeerd om zogenaamd "een leven op te bouwen"
-3-Onrust in het "nieuwe oosten" wordt uiteraard veroorzaakt door de van oudsher aanwezige Oekraieners wordt want de nieuwe pro-russische garde in het hernieuwde oosten wordt benadeeld en zogenaamd geintimideerd.
-4-Verkiezingen worden benvloedt, gemanipuleerd en gefraudeerd
-5-een Pro-Russische leider wordt met "overgrote meerderheid" gekozen
-6-Persvrijheid weg d'r mee
-7-Oekrainse nieuwe leiders, aka Loekashenko, kiest voor koers richting Rusland, afzetten tegen het westen
-8-Oppositie bestaat niet meer, wordt vervolgd, onmogelijk gemaakt
Optie 2:
We komen tot en met punt -3- en Rusland valt opnieuw Oekrane binnen om de Russische minderheden in de oostelijke provincies te beschermen
Bepaalde users hier: Ik snap Rusland wel...
Je bedoelt Orban.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar als Hongarije een beetje tegen Rusland aanschurkt staan de meesten op de achterste poten.
Jij was aan het spelen met het idee om iedereen die pro-Russisch was om te brengen. Als je een grote mond hebt moet je niet als een wezeltje er vervolgens voor weg gaan lopen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Fascistische ideen zoals beperken Russische influx en taal in andere landen? Nounounou.
Ik reageerde op de post van Howard daarover en ik zeg juist dat je dat niet doet als fatsoenlijk land. Maar wat jij er in wilt lezen johquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij was aan het spelen met het idee om iedereen die pro-Russisch was om te brengen. Als je een grote mond hebt moet je niet als een wezeltje er vervolgens voor weg gaan lopen.
Howard had het over een humane manier van zuiveren. Jij ging spelen met het idee om ze om te brengen. Een vrij rare gedachte.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik reageerde op de post van Howard daarover en ik zeg juist dat je dat niet doet als fatsoenlijk land. Maar wat jij er in wilt lezen joh
Ow ik had voor jou natuurlijk deze praktijken bij de nieuwe wat minder ernstige klinkende naam moeten noemen: werk en strafkampen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goelags zijn iets uit de Sovjet tijd.
Waarom zou hij moeten opzouten? En alsof Rusland zich ooit aan die veiligheids garanties heeft gehouden..quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zelensky moet na de oorlog sowieso opzouten. En heel veel voorkom je met stevige veiligheidsgaranties die je ook na zult moeten komen.
Wat jij graag in mijn posts wil lezen johquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Howard had het over een humane manier van zuiveren. Jij ging spelen met het idee om ze om te brengen. Een vrij rare gedachte.
Sowieso is de meest logische manier: open discussie. Juist door een open discussie is de kans op radicalisering het kleinst.
Een humanere manier van zuiveren een beetje alsof we sympathie voor de Duitse genocide hadden moeten hebben als ze hun slachtoffers humaner aan hun eind hadden laten komen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Howard had het over een humane manier van zuiveren.
Ben ik geen fan van. Ik vraag mij af of het zo zwaar wordt opgediend zoals voorgesteld. Maar als dat zo is dan is het fout, en Oekrainse kinderen die om wat voor reden dan ook in Rusland verblijven, die moeten herenigd worden met hun ouders in Oekraiene. Kan geen misverstand over bestaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:30 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Mee eens.
Dan vind je het sluiten van Oekraense scholen en het verwisselen van Oekraense schoolboeken voor Russisch-talige schoolboeken door Rusland minstens zo. Ook geen excuses voor te verzinnen natuurlijk.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Wat dat betreft fijn om te lezen dat er in ieder geval nog ergens gemeenschappelijke waarden te vinden zijn, ongeacht het verschil in spectrum in dit conflict.
Daarom gewoon toetreding tot de NAVO, de nukes uit Volkel naar de Oekrane en elke EU burger met een Russisch paspoort uitzetten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zelensky moet na de oorlog sowieso opzouten. En heel veel voorkom je met stevige veiligheidsgaranties die je ook na zult moeten komen.
Het doet me oprecht goed te lezen dat deze normen en waarden nog steeds gemeenschappelijk goed zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben ik geen fan van. Ik vraag mij af of het zo zwaar wordt opgediend zoals voorgesteld. Maar als dat zo is dan is het fout, en Oekrainse kinderen die om wat voor reden dan ook in Rusland verblijven, die moeten herenigd worden met hun ouders in Oekraiene. Kan geen misverstand over bestaan.
Als Oekrane het NAVO-lidmaatschap krijgt, dan moet Rusland de gehele oblasten Donesk, Luhansk, Zaporidzja en Cherson krijgen, alsmede de Krim en moeten de sancties terug naar 2019-niveau. Dat is ons beloofd, wapenstilstand=sancties terug naar 2019-niveau. En nee, Oekrane mag niet alles cadeau krijgen, als Rusland ook niets krijgt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daarom gewoon toetreding tot de NAVO, de nukes uit Volkel naar de Oekrane en elke EU burger met een Russisch paspoort uitzetten.
Gewoon op tafel leggen. Doet Poetin ook.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daarom gewoon toetreding tot de NAVO, de nukes uit Volkel naar de Oekrane en elke EU burger met een Russisch paspoort uitzetten.
dit is er ooit beloofd:quote:
https://web.archive.org/w(...)surances-1994/p32484quote:The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the principles of the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe, to respect the independence and sovereignty and the existing borders of Ukraine;
Ja precies. Hoog tijd dat de Russen nieuwe verkiezingen organiseren, of niet?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de Russen maar degene die in gaan staan voor Oekrane, zoals de coalitie van welwillende landen. Zalensky's termijn zit er al een poosje op.
Dat mag toch?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar als Hongarije een beetje tegen Rusland aanschurkt staan de meesten op de achterste poten.
Dat lijkt me niet gewenst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja precies. Hoog tijd dat de Russen nieuwe verkiezingen organiseren, of niet?
Nee, voor 100%.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen worden voor 1/5 beloond.
En ja, er is ook verlies voor Oekrane. Dat het vermeden kunnen worden op verschillende momenten in de afgelopen 11 jaar,.
Vooralsnog is nog niemand dat land binnen gevallen met tanks enzoquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar is ook nooit twijfel over geweest.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:09 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het doet me oprecht goed te lezen dat deze normen en waarden nog steeds gemeenschappelijk goed zijn.
Een paar duizend kilometer verderop is dat helaas geen vanzelfsprekendheid meer.
En waaruit blijkt dat er enkel sprake is van tijdelijke opvang in Rusland.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar is ook nooit twijfel over geweest.
Ik heb alleen ooit vraagtekens gezet of er sprake is van georganiseerde ontvoering of dat het zo is dat (wees)kinderen worden ogpevangen door Rusland omdat ze in veroverd gebied worden aangetroffen.
maar dat ligt super gevoelig. En mag absoluut niet over gesproken worden.
Maar dat maakt voor de discussie niet uit om welke reden ze daar zijn. Ze moeten wel terug.
Met alle respect, weet je wat geen beschermde taal is in NL?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Fries is gewoon een officile taal in Friesland en geniet bescherming. Zo zijn er meerdere minderheden in Europa die beschermd worden. Zoals het Ladinisch in bepaalde regio's in Itali.
Weet je wie er in Itali juist verguisd wordt omdat hij andere talen wilde uitbannen? Mussolini. Het is een onderdeel van Fascisme.
Maar h, goed om te zien hoeveel mensen hier in deze discussie het wel ok vinden!
Nee, er is helemaal niets verlengd. De grondwet verbiedt alleen verkiezingen in oorlogstijd. Deze zijn derhalve uitgesteld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn termijn is daardoor verlengd.
De opmerking raakt daardoor kant noch wal.
Wellicht was het je nog niet opgevallen maar hij is Pro-Ruslandquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, Rusland komt niet verder.
[..]
In feite wel.
Tot op heden heeft Rusland zware verliezen in Oekrane, en je geeft zelf toe dat hen dat niets meer oplevert.
Je beloond Rusland door ze al het gebied te geven dat ze veroverd hebben.
En dat noem je gebalanceerd...
Het is allemaal wat zeg.quote:
rusland heeft geen enkel recht om te klagen over bescherming van minderheden, gezien hun eigen structurele gedrag de afgelopen eeuwen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
God weet hoeveel doden en steden kapot, miljarden euro's schade, enorm conflict. Maakt hier iemand zich druk over hoe die ontvangen wordt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:20 schreef oheng het volgende:
[..]
rusland heeft geen enkel recht om te klagen over bescherming van minderheden, gezien hun eigen structurele gedrag de afgelopen eeuwen.
En in plaats van zogenaamd bedreigde russen op te nemen in rusland, beginnen ze telkens annexatie oorlogen.
Dus hou deze poppenkast maar voor je.
Vergeet niet dat de bewoners van de oblasten die hij zou beschermen als eerste een zinloze dood in heeft gestuurd door ze richting loopgraven te laten rennen. Daarom zijn daar bijna geen mannen meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:20 schreef oheng het volgende:
[..]
rusland heeft geen enkel recht om te klagen over bescherming van minderheden, gezien hun eigen structurele gedrag de afgelopen eeuwen.
En in plaats van zogenaamd bedreigde russen op te nemen in rusland, beginnen ze telkens annexatie oorlogen.
Dus hou deze poppenkast maar voor je.
Hou je gespeelde verontwaardiging trucjes ff bij je. Er is 1 land die telkens vernietigingsoorlogen begint, "om russische minderheden te beschermen".quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
God weet hoeveel doden en steden kapot, miljarden euro's schade, enorm conflict. Maakt hier iemand zich druk over hoe die ontvangen wordt.
Jezus.
Retorische vraag waar jij mijn visie van kent.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Hou je gespeelde verontwaardiging trucjes ff bij je. Er is 1 land die telkens vernietigingsoorlogen begint, "om russische minderheden te beschermen".
Ja ok, dat jij niet weet welk land dat is, kan ik ook niks aan doen.
Ik heb het nooit over een tapijt gehad. Je bent weer eens in de war.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Retorische vraag waar jij mijn visie van kent.
Maar dan nog. In deze omstandigheden je druk maken over het tapijtje wat er ligt bij de stairs van het vliegtuig
Dacht dat die journalist in 02-2025 idioot was die Zelensky vroeg of ie geen pak kan aantrekken.
Nu Trump deze oorlog bijna heeft opgelost zoeken de dems hun stok om mee te slaan in futiliteiten als een rode loper.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
God weet hoeveel doden en steden kapot, miljarden euro's schade, enorm conflict. Maakt hier iemand zich druk over hoe die ontvangen wordt.
Jezus.
Juist, inderdaad. En het is belangrijk om dit te blijven herhalen als men weer eens met deze drogredenen op de proppen komt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de bewoners van de oblasten die hij zou beschermen als eerste een zinloze dood in heeft gestuurd door ze richting loopgraven te laten rennen. Daarom zijn daar bijna geen mannen meer.
https://babel.ua/en/news/(...)n-and-donetsk-region
Ze willen geen verkiezingen winnenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nu Trump deze oorlog bijna heeft opgelost zoeken de dems hun stok om mee te slaan in futiliteiten als een rode loper.
Dan kom je er nooit uit inderdaad.
Helaas is dat tegen dovemansoren gericht aan mensen die alleen maar het narratief wat men in hun propaganda bubbel voorgeschoteld krijgt kunnen herhalen en verfieerbaar nergens op zulke argumenten zullen ingaan. Op internet worden dat ook wel trollen genoemd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Juist, inderdaad. En het is belangrijk om dit te blijven herhalen als men weer eens met deze drogredenen op de proppen komt.
Zoiets lijkt me wel een stevig eenzijdig component te moeten hebben. Daar is hier geen sprake van. Zowel het associatieverdrag als de aanvraag om lid te mogen worden vragen heel nadrukkelijk om een eigen actieve keuze van het soevereine land Georgi.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoek eens op wat inlijven betekent zou ik zeggen. Want dat is dus verbonden worden op grond van regel, wet, afspraak, kracht of macht.
Hoe zouden die grote groepen Russen toch gekomen zijn daaro...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, onderhand is het natuurlijk een synoniem voor Russische strafkampen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
God, wat is het slecht gesteld met de kennis van sommigen hier.
Ja omdat dat land de democratisch verkregen waarden als o.a. te mogen zijn wie je wilt zijn en rechten elders wil afwaarderen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moraal, wat Zelensky helaas niet aan die betekeniswaarde kon duiden bij Trump; komt er een moment dat door niet op te (willen) komen voor anderen, waar iemand dat prima mogelijk is, de werkelijke eigen/waarde daarin verloren zal zijn.quote:Toen ze Oekrane overvielen , Heb ik niets gezegd, Ik was immers geen Oekraner
Toen ze Georgi infiltreerden, Heb ik niets gezegd, Ik was helemaal geen Georgir
Toen ze de EU kwamen ondermijnen, Heb ik niets gezegd, Ik was zeker geen Europeaan
Toen ze onze grondrechten verkwanselden, heb ik niets gezegd, ik had daar toch geen voordeel van
Toen ze de vrijheden van andersdenkenden wegnamen, heb ik niets gezegd, ik had zo mijn eigen zienswijze
Toen hielden zij mij op straat aan, was er niemand meer over om iets voor mij te zeggen
Zeg dat wel. Er bestonden geen Goelags, Goelag was een onderdeel van de overheid met dito strafkampen. En die kampen waren lang niet alles wat ze deden en hadden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
God, wat is het slecht gesteld met de kennis van sommigen hier.
Oei oei, wat een naviteitquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef Idisrom het volgende:
Nee, maar het inhumane, brute, waar we de gulags van kennen, dat is gewoon overnight verdwenen, toen rus in '91 ophield met die dingen gulags noemen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, onderhand is het natuurlijk een synoniem voor Russische strafkampen.
En Navalny zat er in eentje die een directe opvolger van een kamp uit de Stalinistische periode was.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nie-navalny-duiding/
100% zeker dat er verkiezingen komen wanneer de situatie daartoe mogelijk is en dat lijkt mij onmogelijk in een door oorlog zelf geteisterd en verdeeld land.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
Zelensky zal echt wel nieuwe verkiezingen uitschrijven als de situatie is gestabiliseerd.
Denk dat hij het presidentschap eerder als een last dan als een lust ervaart
Wat is het probleem?quote:
Gelukkig bepaal jij dat niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De Oekraense grondwet bepaalt dat een president zijn taken blijft uitoefenen tot een nieuw verkozen president is ingehuldigd. En dat kan nu niet vanwege martial law.
Oorlogspresident spelen is zwaar. Trekt een wissel op iemand. Dat heeft een houdbaarheid. Gewoon wegwezen.
Daar twijfel ik ook niet aan. Vind knap dat ie er nog zo lang zit.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
100% zeker dat er verkiezingen komen wanneer de situatie daartoe mogelijk is en dat lijkt mij onmogelijk in een door oorlog zelf geteisterd en verdeeld land.
Zelensky is imo min of meer, per ongeluk (show) President geworden en dat nu zeker is omdat hij het als zijn taak in het belang van heel Oekrane ziet. Wil mij niet voorstellen wat er leuk aan is om jezelf overal aan een schouwspel te moeten onderwerpen.
Ik vermoed dat ook Trump bepaalde drijfveren zal hebben maar daarin helaas zaken wat anders positioneert door alleen zijn (verkregen kiezers)belang kortzichtig na te streven. Trump heeft ruim voldoende aan de helft-plus-n en Zelensky heeft lot dat iedereen in de zaal aan boord proberen te houden.
Ja zo slim dat ik zag dat Poetin ook veilig kon landen en veilig kon opstijgen afgelopen vrijdag. Ja ok, die f-35 boven zijn kop was niet lollig.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar ben jij slim genoeg voor.
Indirect houdt hij een pleidooi voor het behoud van taal en cultuur voor grote groepen allochtonen in Nederland.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:36 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hoe zouden die grote groepen Russen toch gekomen zijn daaro...
Over lui gesproken...
Alaska is gekozen omdat Poetin niet boven andere luchtruimen durft te vliegen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja zo slim dat ik zag dat Poetin ook veilig kon landen en veilig kon opstijgen afgelopen vrijdag.
Daar had je moeite mee?quote:Ja ok, die f-35 boven zijn kop was niet lollig.
Of uit een raam vallen...quote:Zelensky of Trump overkomt niks in Moskou. Tenzij ze zelf uitglijden.
Lulkoek. Dikke kans dat hem dan hetzelfde gebeurd als Navalny.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja zo slim dat ik zag dat Poetin ook veilig kon landen en veilig kon opstijgen afgelopen vrijdag. Ja ok, die f-35 boven zijn kop was niet lollig.
Zelensky of Trump overkomt niks in Moskou. Tenzij ze zelf uitglijden.
Zo'n man op zo'n leeftijd moet je niet zo laten schrikken, kan allerlei cardiovasculaire aandoeningen hebbenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alaska is gekozen omdat Poetin niet boven andere luchtruimen durft te vliegen.
[..]
Daar had je moeite mee?
[..]
Of uit een raam vallen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poetin wordt internationaal gezocht in sommige jurisdicties. Zelensky en Trump niet bij mij weten."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo'n man op zo'n leeftijd moet je niet zo laten schrikken, kan allerlei cardiovasculaire aandoeningen hebben
Poetin erkent Oekrane niet als soeverein land, dus die heeft geen internationaal arrestatiebevel nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poetin wordt internationaal gezocht in sommige jurisdicties. Zelensky en Trump niet bij mij weten.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Thee met bijsmaakjequote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lulkoek. Dikke kans dat hem dan hetzelfde gebeurd als Navalny.
Poetin gooit echt al z'n glazen in als ie Trump of Zelensky iets aandoet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin erkent Oekrane niet als soeverein land, dus die heeft geen internationaal arrestatiebevel nodig.
Poetin houdt zich niet aan (ongeschreven) regelsquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin gooit echt al z'n glazen in als ie Trump of Zelensky iets aandoet.
Het is een ongeschreven regel dat je van staatshoofden en diens familie afblijft. Dat respecteren wij van de Russen ook. Zijn familie leeft vermoedelijk ook deels in Europa.
Ja, als die trump wat aandoet wel ja.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Fundamenteel fout.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:40 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Poetin houdt zich niet aan (ongeschreven) regels
https://en.wikipedia.org/(...)_Volodymyr_Zelenskyy
Komen ze toch samen in het vliegtuig. Niet zo moeilijk doen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, als die trump wat aandoet wel ja.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Indirect houdt hij een pleidooi voor het behoud van taal en cultuur voor grote groepen allochtonen in Nederland.
Ik vraag me wel af of dat zijn bedoeling was.
Dat deden ze officieel al in 1960 maar met dank aan Solzjenitsyn bleef die term toch lekker hangen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, maar het inhumane, brute, waar we de gulags van kennen, dat is gewoon overnight verdwenen, toen rus in '91 ophield met die dingen gulags noemen.
Het zijn vooral domme mensen die scheldenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:46 schreef Raw85 het volgende:
Onbegrijpelijk dat deze kneus dag in dag uit hele topics mag onderschijten met z’n geraaskal.
Het is niet eens oprecht
Het zal aan de onderhandelingstafel ruim besproken worden.quote:
Misschien Sint Petersburg een optie?quote:
Nope.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zal aan de onderhandelingstafel ruim besproken worden.
Ik zou ook niet naar Moskou gaan als ik Zelensky zou zijn.quote:
Jij sleept steeds Trump erbij, maar het gaat om Zelensky.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is een ongeschreven regel dat je van staatshoofden en diens familie afblijft. Dat respecteren wij van de Russen ook. Zijn familie leeft vermoedelijk ook deels in Europa.
Of Den Haag.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien Sint Petersburg een optie?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien Sint Petersburg een optie?
De kans op dat laatste is zo goed als afwezig. Of ze integreren in het westen of ze zijn op papier een tijdje neutraal maar worden steeds meer in de Russische invloedssfeer getrokken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:25 schreef Idisrom het volgende:
Vroeger was Helsinki steeds de plaats voor dit soort overleg/besprekingen.
Als Oekrane straks een neutrale staat wordt, dan in de toekomst Kiev het nieuwe Helsinki worden.
Jammer is dat inderdaad. In Rusland zelf werkt het niet anders. Ik had een tijd terug al een aantal videos gezien van Rusland, waarbij random burgers worden gevraagd wat ze van de oorlog en/of Poetin vinden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat ik van songfestival kennissen begrepen heb is dat de propaganda erg gespeeld wordt op vroeger was alles beter in de Sovjet Unie. Vooral het oudere deel van de bevolking is daar gevoelig hoor.
Als deze Russen niet willen integreren en assimileren en hun aanwezigheid het nationaal bestaan in het gevaar brengt, mogen er dus wel degelijk maatregelen worden getroffen. Vooral ook omdat dat er een enorm land is genaamd Rusland, waar deze mensen zo Russisch kunnen zijn als men maar wil, ga daar dan zitten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus het is zaak geen Russen te onderdrukken in je land. Ook al is het een minderheid.
Dat zal, maar het Westen doet dit tegenwoordig niet meer door andere landen over te nemen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het wil spinnen. Want net zo goed probeert het Westen hun ideen over de wereld te verspreiden. En dat wordt in andere landen dan weer gezien als propaganda.
Een land wordt niet zomaar de Russische invloedssfeer ingetrokken als een soort natuurkundig gegeven. Dan moet er ook voedingsbodem aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De kans op dat laatste is zo goed als afwezig. Of ze integreren in het westen of ze zijn op papier een tijdje neutraal maar worden steeds meer in de Russische invloedssfeer getrokken.
Deels waar. Voedingsbodem kan ook gecreerd of zelfs "geforceerd" worden, iets wat we in Oost Oekrane hebben kunnen zien gebeuren. Dat draaiboek kennen we inmiddels wel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een land wordt niet zomaar de Russische invloedssfeer ingetrokken als een soort natuurkundig gegeven. Dan moet er ook voedingsbodem aanwezig zijn.
Dat is als er maar genoeg tijd, geld en energie ingepompt wordt niet zo zeker. In Hongarije was de SU echt niet zo populair maar na jaren Orban is dat beeld flink veranderd. Reken maar dat in een zogenaamd neutraal Oekrane alle Russische registers open gaan…quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een land wordt niet zomaar de Russische invloedssfeer ingetrokken als een soort natuurkundig gegeven. Dan moet er ook voedingsbodem aanwezig zijn.
Het lokale VMBO levert.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:05 schreef Ludachrist het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik moet altijd zo lachen om phpmystyle die met allerlei taalfouten en niet-kloppende spreekwoorden een beetje de intelligente visionair uit komt hangen.
Het voorstellen om de top in je eigen land te doen is vooral voor de bhne. Het is eigenlijk doen alsof je er voor open staat maar het in praktijk afschieten door een voorstel te doen dat onacceptabel is voor de Ander.quote:
Komische noten en die voorstellen zijn leuk als intermezzo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja zo slim dat ik zag dat Poetin ook veilig kon landen en veilig kon opstijgen afgelopen vrijdag. Ja ok, die f-35 boven zijn kop was niet lollig.
Zelensky of Trump overkomt niks in Moskou. Tenzij ze zelf uitglijden.
Het is idd een volgende poging om het proces te frustreren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:18 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het voorstellen om de top in je eigen land te doen is vooral voor de bhne. Het is eigenlijk doen alsof je er voor open staat maar het in praktijk afschieten door een voorstel te doen dat onacceptabel is voor de Ander.
Als Poetin serieus zou willen onderhandelen dan had hij wel een neutraal land voorgesteld zoals bijvoorbeeld Turkije of VAE of zoiets.
Lijkt vooral weer op tijd rekken.
De VS zal wel ingrijpen en dat regelen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:22 schreef LXIV het volgende:
In principe worden onderhandelingen op neutraal terrein gehouden.
Interessant is weer dat Japan zich geroepen voelt te participeren (bron idem)quote:Bron: cnn Ukraine security: US President Donald Trump has ruled out sending US troops to Ukraine to help enforce a peace deal.
Wie volgt ?quote:Japanese Prime Minister Shigeru Ishiba said that his country will participate in guaranteeing Ukraine’s security but remained tight-lipped on what this would involve, Nippon reported.
“We’ll thoroughly discuss what our nation can and should do, including from the perspectives of laws and capabilities, and play an appropriate role,” Ishiba told reporters Tuesday at his office in Tokyo.
However, Ishiba stressed that Japan is “not in the phase where we can provide details” about the support it can offer Ukraine.
Toch zie ik het westelijker in Oekrane geen voet aan de grond krijgen. Overigens nergens op gebaseerd. Dat zal met de andere invloedssfeer te maken hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Deels waar. Voedingsbodem kan ook gecreerd of zelfs "geforceerd" worden, iets wat we in Oost Oekrane hebben kunnen zien gebeuren. Dat draaiboek kennen we inmiddels wel.
Vinden die (de Hongaren) de SU nu zo geweldig dan? Of hebben die toevallig een fanboy aan het roer gekregen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is als er maar genoeg tijd, geld en energie ingepompt wordt niet zo zeker. In Hongarije was de SU echt niet zo populair maar na jaren Orban is dat beeld flink veranderd. Reken maar dat in een zogenaamd neutraal Oekrane alle Russische registers open gaan…
Een fanboy die slim de rechtsstaat heeft gesloopt en de media beheerst. Dat werkt inderdaad stevig door in de publieke opinie.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toch zie ik het westelijker in Oekrane geen voet aan de grond krijgen. Overigens nergens op gebaseerd. Dat zal met de andere invloedssfeer te maken hebben.
[..]
Vinden die (de Hongaren) de SU nu zo geweldig dan? Of hebben die toevallig een fanboy aan het roer gekregen?
Poetin wil heel Oekrane (onder invloedsfeer) en anders blijft hij gewoon dat land in puin schieten. Hopelijk ziet Trump over twintig keer twee weken ofzo, dat zijn fantastische vriend hem steeds aan het trollen is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:18 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het voorstellen om de top in je eigen land te doen is vooral voor de bhne. Het is eigenlijk doen alsof je er voor open staat maar het in praktijk afschieten door een voorstel te doen dat onacceptabel is voor de Ander.
Als Poetin serieus zou willen onderhandelen dan had hij wel een neutraal land voorgesteld zoals bijvoorbeeld Turkije of VAE of zoiets.
Lijkt vooral weer op tijd rekken.
Alsof Putin voor het oog van de wereld een president laat verdwijnen. Defacto is dit een capitulatie van Oekrane en hoe mooi is dat om die capitulatie in Moskou te doen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij sleept steeds Trump erbij, maar het gaat om Zelensky.
Welke glazen sneuvelen als Zelensky een ongelukje krijgt?
Gevaarlijke flatgebouwen daarquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou ook niet naar Moskou gaan als ik Zelensky zou zijn.
Het is te hopen dat Vlad niet nog een paar steden in de puin gooit na ondertekening.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Alsof Putin voor het oog van de wereld een president laat verdwijnen. Defacto is dit een capitulatie van Oekrane en hoe mooi is dat om die capitulatie in Moskou te doen.
Kom op, laten we eerlijk zijn: de VS zal dan echt niks gaan doen en de rest van de wereld vast ook niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Alsof Putin voor het oog van de wereld een president laat verdwijnen. Defacto is dit een capitulatie van Oekrane en hoe mooi is dat om die capitulatie in Moskou te doen.
Niet bepaald een neutraal land.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:47 schreef MissButterflyy het volgende:
VS wil gesprek tussen Trump, Zelensky en Poetin in Hongarije houden
Het Witte Huis heeft de Hongaarse hoofdstad Boedapest op het oog als locatie voor een mogelijke ontmoeting tussen Trump, Poetin en Zelensky, meldt Politico. De Amerikaanse geheime dienst bereidt zich voor op de top in het Midden-Europese land, waarbij de hoofdstad naar voren komt als eerste keuze. Hongarije wordt geleid door premier Victor Orbn, die al sinds de eerste ambtstermijn van Trump nauwe banden onderhoudt met de Amerikaanse president.
Nu.nl
Dan kun je nergens meer heenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Niet bepaald een neutraal land.
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan kun je nergens meer heen
Dan weet je wel hoe de hazen lopen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:47 schreef MissButterflyy het volgende:
VS wil gesprek tussen Trump, Zelensky en Poetin in Hongarije houden
Het Witte Huis heeft de Hongaarse hoofdstad Boedapest op het oog als locatie voor een mogelijke ontmoeting tussen Trump, Poetin en Zelensky, meldt Politico. De Amerikaanse geheime dienst bereidt zich voor op de top in het Midden-Europese land, waarbij de hoofdstad naar voren komt als eerste keuze. Hongarije wordt geleid door premier Victor Orbn, die al sinds de eerste ambtstermijn van Trump nauwe banden onderhoudt met de Amerikaanse president.
Nu.nl
Zoals?quote:
je bent niet bekend met Nemtsov, Navalny en Politkovskaja?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Als Zelensky een keer dood gaat is het over een paar jaar als ie bijvoorbeeld vergiftigd wordt en geen president meer is, maar zoiets gaat niet gebeuren na een bezoek naar Moskou. Het is geen Hollywood h.
Wat heeft dat nou met Hollywood te maken?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Als Zelensky een keer dood gaat is het over een paar jaar als ie bijvoorbeeld vergiftigd wordt en geen president meer is, maar zoiets gaat niet gebeuren na een bezoek naar Moskou. Het is geen Hollywood h.
Zwitserland bijvoorbeeld. Of weer de VAE.quote:
Er zijn verschillende neutrale oliestaatjes, of Zwitserland bijvoorbeeld.quote:
Ach, we moeten er ook maar eens mee stoppen om Zwitserland te belonen voor hun eeuwige lafheid om stelling te nemen tegen mensenrechtenschendingen en genocide.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn verschillende neutrale oliestaatjes, of Zwitserland bijvoorbeeld.
Hongarije is nou niet bepaald neutraal.
Ik gok dat Poetin het zelf aan de lijve ondervindt als hij er voor de beeldvorming bekaaid af komt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is te hopen dat Vlad niet nog een paar steden in de puin gooit na ondertekening.
Er gaat geen wereldoorlog om komen, maar dan heeft hij wel al zijn ruimte verspeeld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 17:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij sleept steeds Trump erbij, maar het gaat om Zelensky.
Welke glazen sneuvelen als Zelensky een ongelukje krijgt?
9 likes. Zoveel heeft Php er in totaal nog nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:05 schreef Ludachrist het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik moet altijd zo lachen om phpmystyle die met allerlei taalfouten en niet-kloppende spreekwoorden een beetje de intelligente visionair uit komt hangen.
Waarvan ik er 1 heb gegevenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
9 likes. Zoveel heeft Php er in totaal nog niet
Wellicht in de nieuwste Call of Duty.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kom op, laten we eerlijk zijn: de VS zal dan echt niks gaan doen en de rest van de wereld vast ook niet.
Het is wel duidelijk dat Trump Putin als hoger en machtiger ziet, dus belangrijker.
Als je dat doet verlies je al je legitimiteit als noordwest Europa.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, we moeten er ook maar eens mee stoppen om Zwitserland te belonen voor hun eeuwige lafheid om stelling te nemen tegen mensenrechtenschendingen en genocide.
Zogenaamde neutraliteit als excuus om maar geld te blijven verdienen. Geen haar beter dan Hongarije.
Hij zou niet de eerste zijn die vergiftigd is of uit raam valt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Wel tijdens zo'n soort evenement.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij zou niet de eerste zijn die vergiftigd is of uit raam valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |