Daar heeft het van alles mee te maken. "Collectief beter worden" waarvoor? Militaire component? Waarvoor?quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar daar heeft het niks mee te maken. De EU bij uitstek een plan om collectief beter te worden, ipv dat er ergens een haatdwergje in een bunker zit, in z'n handen te wrijven omdat die nu ineens weer zoveel machtiger is.
Zie het niet bestaan van een militair component van de EU.
Daarbij is dit natuurlijk ook een: heen, weer, heen, weer, JA MAAR EIGENLIJK HEB IK ER NIET ZO VEEL MEE.
Misschien moet je dat bedenken voor je de discussie aangaat, voor ons allen veel fijner.
Ja, we snappen het, als een fin bij de grens met rus, tegen een rus vertelt: ja, wij hebben die en die uitkeringen, dan is die fin blijkbaar al "absurde machtspolitiek aan het bedrijven".quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar heeft het van alles mee te maken. "Collectief beter worden" waarvoor? Militaire component? Waarvoor?
Dat is helemaal geen noodzaak. Ja, als je stiekem geilt op een wedstrijd verpissen met Rusland.
Ja, jij gaat je niet eens verdedigen. Je geeft je meteen over en hoopt dat ze je vrouw en dochters niet verkrachten.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets met dat absurde machtsdenken. Vooral niet als dat met de lange arm richting de periferie van west-Europa gaat.
Dat leek me inmiddels wel duidelijk.
Dan is dat gouden pak dus toch de enige juiste kledij. Precies de juiste hoeveelheid kitsch om enorm bij Trump in de toon te vallen. Zeker als hij er dan als cadeautje zelf ook 1 krijgt. Dan gaat het gesprek misschien niet over de oorlog, maar dan gaan ze tenminste geen ruzie maken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:23 schreef junkiesietze het volgende:
’Witte Huis wilde weten of Zelenski in pak komt naar ontmoeting Trump’dat meen je toch niet
quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:19 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat is helemaal geen noodzaak.
quote:Maar jij vind blijkbaar dat we allemaal maar achter een hoge muur moeten gaan zitten?
Want stel je voor dat je tegen iemand wat zegt, waar nav die persoon dan gaat denken: DAT WIL IK OOK!
Moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen he.
Blijkbaar gaat het wel zo ver dat we ons moeten roeren in "onze achtertuin".quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we snappen het, als een fin bij de grens met rus, tegen een rus vertelt: ja, wij hebben die en die uitkeringen, dan is die fin blijkbaar al "absurde machtspolitiek aan het bedrijven".
De schrik zit er goed in zeg.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, jij gaat je niet eens verdedigen. Je geeft je meteen over en hoopt dat ze je vrouw en dochters niet verkrachten.
Bij mij? Ik heb in het leger gezeten.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:27 schreef inslagenreuring het volgende:
De schrik zit er goed in zeg.
Heb me er genoeg in verdiept om zeker een link te leggen tussen Trump, Vance en het project 2025 gebeuren.quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:25 schreef VEM2012 het volgende: [..] Trump heeft niet zo heel veel met religie. Hij zit nu bij een conservatieve club, maar daar is alles mee gezegd. En project2025 is niet van Trump. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.
Hebben we het al over gehad.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat het wel zo ver dat we ons moeten roeren in "onze achtertuin".
quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Met dien verstande dat wij er niet op uit zijn om veroveraartje te spelen. Helemaal niemand had om oekraine gegeven als putin geen jeuk kreeg.
Als je geen overdreven diplomatieke expansiedrang tentoonstelt kom je ook niet in botsing met andere belangen.quote:
Oké, wanneer heeft het rode leger voor het laatst in Nederland gestaan dan?quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij mij? Ik heb in het leger gezeten.
quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je geen overdreven diplomatieke expansiedrang tentoonstelt kom je ook niet in botsing met andere belangen.
Heeft je discussiezucht je de bekrompen hoek ingestuurd, of ben je gewoon bekrompen?quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we snappen het, als een fin bij de grens met rus, tegen een rus vertelt: ja, wij hebben die en die uitkeringen, dan is die fin blijkbaar al "absurde machtspolitiek aan het bedrijven".
Zou eerder Moldavië of Oekraïne nemen als voorbeeld. Geen landen met afgetekende status.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Heeft je discussiezucht je de bekrompen hoek ingestuurd, of ben je gewoon bekrompen?
Ah, ja. Je denkt meer, dat tegen de tijd dat ze hier zijn ben ik al lang weg. Op die fiets.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je geen overdreven diplomatieke expansiedrang tentoonstelt kom je ook niet in botsing met andere belangen.
[..]
Oké, wanneer heeft het rode leger voor het laatst in Nederland gestaan dan?
Ow, dus je gaat gewoon al helemaal mee in de kremlin retoriek, waar louter dmv softpower een land als bv polen voor je zaak winnen prima is,quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zou eerder Moldavië of Oekraïne nemen als voorbeeld. Geen landen met afgetekende status.
Nee, er zijn 1 keer Russische troepen (Kozakken) in Nederland geweest en dat was in 1813 toen ze ons hebben bevrijd van de Fransen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ja. Je denkt meer, dat tegen de tijd dat ze hier zijn ben ik al lang weg. Op die fiets.
Er zit inderdaad een afkappunt in, hoe verder weg bij west-Europa. En zo te zien hebben we die wel bereikt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus je gaat gewoon al helemaal mee in de kremlin retoriek, waar louter dmv softpower een land als bv polen voor je zaak winnen prima is,
Maar doe je het bij oekraine dan is het natuurlijk "overdreven diplomatieke expansiedrang"?
Ik durf dat niet te zeggen meer.quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De huidige uitkomst hadden we twee jaar geleden ook kunnen sluiten. Dat had 1 miljoen doden en 100 miljard aan schade en verbruik gescheeld
Ah, en toen stond jouw grootvader vooraan.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, er zijn 1 keer Russische troepen (Kozakken) in Nederland geweest en dat was in 1813 toen ze ons hebben bevrijd van de Fransen.
Dus zou die gekke schrikbeelden van verkrachting even in de koelkast laten staan.
Ja, precies. Dus zet maar een grote muur tussen europa en die landen die putin graag wil hebben. Want voor je het weet breng je ze op ideeen. En dat moeten we niet willen met z'n allen. Dat is ,maar "overdreven diplomatieke expansiedrang", en "absurde machtspolitiek bedrijven" bovendien.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zit inderdaad een afkappunt in, hoe verder weg bij west-Europa. En zo te zien hebben we die wel bereikt.
Nee, dat hadden 'we' niet kunnen doen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De huidige uitkomst hadden we twee jaar geleden ook kunnen sluiten. Dat had 1 miljoen doden en 100 miljard aan schade en verbruik gescheeld
Je bedoelt, dat doet af aan zijn score? Hoe meer doden iemand op zijn geweten heeft, hoe geweldiger hij is?quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik durf dat niet te zeggen meer.
Doe normaal.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bedoelt, dat doet af aan zijn score? Hoe meer doden iemand op zijn geweten heeft, hoe geweldiger hij is?
Meer, meer!
Die indruk had ik gekregen van jouw berichtjes.quote:
stop hiermeequote:Op maandag 18 augustus 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik durf dat niet te zeggen meer.
Oh, dat is heel lang zo geweest, wist je dat wel?quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies. Dus zet maar een grote muur tussen europa en die landen die putin graag wil hebben. Want voor je het weet breng je ze op ideeen. En dat moeten we niet willen met z'n allen. Dat is ,maar "overdreven diplomatieke expansiedrang", en "absurde machtspolitiek bedrijven" bovendien.
Maar doe je het met landen waar putin geen claim op pretendeert te hebben, is het prima, en is het ineens niet overdreven, of expansiedrang, of absurde machtspolitiek bedrijven.
Toen werden ze inderdaad bejubeld als bevrijders. Gek is dat hè, het kan verkeren!quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, en toen stond jouw grootvader vooraan.
Die was er om te voorkomen dat alle westerlingen naar het oosten verkasten omdat het leven daar een stuk beter was dan hier.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh, dat is heel lang zo geweest, wist je dat wel?
En die stond heel wat verder deze kant op
Het rode leger?quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toen werden ze inderdaad bejubeld als bevrijders. Gek is dat hè, het kan verkeren!
quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, er zijn 1 keer Russische troepen (Kozakken) in Nederland geweest en dat was in 1813 toen ze ons hebben bevrijd van de Fransen.
Dus zou die gekke schrikbeelden van verkrachting even in de koelkast laten staan.
1799 en ze werden bepaald niet bejubeldquote:Op maandag 18 augustus 2025 16:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toen werden ze inderdaad bejubeld als bevrijders. Gek is dat hè, het kan verkeren!
Kloptquote:Op maandag 18 augustus 2025 16:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die was er om te voorkomen dat alle westerlingen naar het oosten verkasten omdat het leven daar een stuk beter was dan hier.
Ooh, wacht...
Het zou je sieren om ook de aanvang van een postwisseling te lezen zodat je weet waar je op reageert.quote:
Dat was wel alleen in Hollandquote:Op maandag 18 augustus 2025 16:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
1799 en ze werden bepaald niet bejubeld
https://nl.wikipedia.org/(...)utionair%20Frankrijk.
Ja dat was de antifascistenmuur. Toen was dat gezwatel over nazi’s er ook al.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die was er om te voorkomen dat alle westerlingen naar het oosten verkasten omdat het leven daar een stuk beter was dan hier.
Ooh, wacht...
en dat is niet Nederland denk je?quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was wel alleen in Holland
Dat is ook Nederlandquote:
Ja, alleen was het niet onze muur.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh, dat is heel lang zo geweest, wist je dat wel?
En die stond heel wat verder deze kant op
dus er waren eerder Russische troepen in Nederland en die werden totaal niet bejubeldquote:
Punt is dat je het kunt ridisculiseren. Maar dat het in de recente geschiedenis gewoon gewerkt heeft. En waarschijnlijk ook een rol zal hebben in de toekomende tijd.quote:
En zoals ik al zei: het kan verkeren! Want 14 jaar later werden ze dat welquote:Op maandag 18 augustus 2025 16:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus er waren eerder Russische troepen in Nederland en die werden totaal niet bejubeld
Volgens mij is Oekraïne al een halfjaar klaar voor een staakt het vuren, maar is het Rusland dat consequent kiest voor oorlog.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat hadden 'we' niet kunnen doen.
'we' zijn geen partij in dit conflict.
Dit betreft Oekraïne en Rusland, en die bepalen of de strijd voortgezet wordt of niet.
En beide partijen zijn ook nu niet van plan de strijd op te geven.
Ja het kan, Duitsers zijn ook weer welkom in scheveningen maar je originele stellen was foutquote:Op maandag 18 augustus 2025 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Punt is dat je het kunt ridisculiseren. Maar dat het in de recente geschiedenis gewoon gewerkt heeft. En waarschijnlijk ook een rol zal hebben in de toekomende tijd.
[..]
En zoals ik al zei: het kan verkeren! Want 14 jaar later werden ze dat wel
Ja, daarom bestaan de USSR en het warschaupact ook nog steeds.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar dat het in de recente geschiedenis gewoon gewerkt heeft.
Indirect is dat weer de schuld leggen bij Oekraïne die keurig gedaan heeft wat van gaar werd verlangd w.o. de nuttige atoombommen inleveren; en Rusland vervolgens daarmee glad wegkomt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 13:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Moeilijke keuzes zijn ook gewoon te nemen. Je kan ook stellen; Oekraine heeft zich onvoldoende weten te verdedigen en dus verliezen ze de oorlog. Een les voor alle landen.
[..]
Dan moet je er dus alles aan doen om dat tegen te gaan.
[..]
Dat zal de toekomst uitwijzen.
Zodra Poetin en z’n cronies in Den Haag zitten zijn de Russen ook weer welkom natuurlijk.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja het kan, Duitsers zijn ook weer welkom in scheveningen maar je originele stellen was fout
Gaat nooit gebeurenquote:Op maandag 18 augustus 2025 16:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zodra Poetin en z’n cronies in Den Haag zitten zijn de Russen ook weer welkom natuurlijk.
Dat klopt. Maar technisch gezien waren het niet eens alleen de Russen. Die hebben namelijk nog nooit zelfstandig in Nederland gestaan.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja het kan, Duitsers zijn ook weer welkom in scheveningen maar je originele stellen was fout
Je verschuift de doelpalenquote:Op maandag 18 augustus 2025 16:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar technisch gezien waren het niet eens alleen de Russen. Die hebben namelijk nog nooit zelfstandig in Nederland gestaan.
Punt was dat als dat 200 jaar geleden is gebeurd, je beter even kalm aan kunt doen met verkrachtingscenarios van onze vrouwen en dochters.
Is namelijk op jackshit gebaseerd en zijn domme spookbeelden.
Die hebben we inmiddels gelukkig grotendeels te pakken met "pure softpower"quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daarom bestaan de USSR en het warschaupact ook nog steeds.
Ow, wacht....
Zie je?quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die hebben we inmiddels gelukkig grotendeels te pakken met "pure softpower"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |