Nou, dat het breed gedragen moet worden onder de bevolking om ook echt actief te gaan strijden tegen de Russen in Oekraïne want dat is niet een beslissing die je zo even neemt.quote:
Fixedquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet, maar daarna herhaal ik wel het ridiculiseren en de stropop nog een keer.
Ik propagandeer helemaal niks. Ik stel alleen dat jij verdedigd dat Poetin niet hoeft te bewegen en de ander wel, en dat het dan zijn eigen schuld is dat Poetin over gaat tot geweld. Leuk dat je de redenatie probeert om te draaien het blijft gewoon afpersing onder druk van geweld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar het is wel de realiteit van hetgeen dat je propageert. Allemaal leuk en aardig holle woorden over de harde lijn. Maar de enige manier om de terrotiale soevereiniteit van Oekraïne te herstellen is een directe confrontatie.
Ze zijn dus op hun rug gaan liggen. Het voordeel is dan wel, dat wij het nu helemaal zelf moeten gaan doen. Het is nu dus ons feestje.quote:
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.quote:
Hier heb ik inderdaad niet van terug.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld,
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
Dienstplicht weer instellen zou goed zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vóór geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:51 schreef skysherrif het volgende:
Trump heeft trouwens de gesprekken abrupt onderbroken om met Putin te bellen.
Mogelijk vanwege de opstijgende bombers.
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.
En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.
En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
Ik vond Zelensky gisteren wel sterk overkomen. En wat kan Trump afdwalen van dit hoofdonderwerp? Over allerlei bijzaken, zoals Trumps vermeende beëindigingen van vijf-zes andere oorlogen, de Democraten enzovoorts.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.
Kortom, Rusland komt niet verder.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat land waren ze onder Biden en Obama ook al kwijt
In feite wel.quote:, alleen wordt dat nu geformaliseerd.
Ik zie dit niet als een grootse overwinning voor de Russen, het valt mij zelfs iets tegen. Het initiële plan was héél Oekraïne.
Duh, vind je het gek als Italië zélf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)
jammer dat ze er zelf zo weinig kopenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Duh, vind je het gek als Italië zélf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!
Willem, ben jij het?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
Denk je dat nou echt? Kijk even naar het lijstje van landen dat Rusland de afgelopen tientallen jaren is binnengevallen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Precies de hele reden van deze oorlog, lijkt me niet.
Ik ben van 1973 en was 1 van laatste, daarna zijn nog wel wat plukjes opgeroepen maar niet heel veel. Bij ons was bijvoorbeeld al het probleem dat ze voor dienstplichtigen letterlijk te weinig materiaal hadden, zo waren bepaalde maten helm niet meer beschikbaar, dus als je grote kop had kon je kiezen: Beroeps worden (Lucht Mobiele brigade was net een ding) of naar huis. Sowieso was voor ons een beetje rare situatie omdat wij een opleiding kregen als Telex operator, dat is letterlijk een Elektrische typemachine waarbij je over een radiofrequentie je berichten verstuurt en ontvangt, terwijl in de praktijk al Fax werd gebruikt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vóór geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..
Rusland krijgt de veroverde gebieden die dan internationaal herkend wordt. Maar Oekraïne blijft bestaan. Ik denk dat dit een goede uitkomst ist.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, Rusland komt niet verder.
[..]
In feite wel.
Tot op heden heeft Rusland zware verliezen in Oekraïne, en je geeft zelf toe dat hen dat niets meer oplevert.
Je beloond Rusland door ze al het gebied te geven dat ze veroverd hebben.
En dat noem je gebalanceerd...
Fijn dat we in elk geval iemand hebben die alle wijsheid en feiten sowieso in pacht heeft. Er hoeft eigenlijk niet eens gediscussieerd te worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:14 schreef phpmystyle het volgende:
Dat kinderachtige gedoe over een "fluister Fin" of dat onnonzele geleuter over een vleiende Rutte. Stop daarmee.
Trump had allang zijn plan klaarliggen en dat is gewoon medegedeeld aan de toehoorders uit Europa. Gisteren sprak Merz nog over een staak-het-vuren. Daar gebeurt helemaal niks mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |