Nou, dat het breed gedragen moet worden onder de bevolking om ook echt actief te gaan strijden tegen de Russen in Oekraïne want dat is niet een beslissing die je zo even neemt.quote:
Fixedquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet, maar daarna herhaal ik wel het ridiculiseren en de stropop nog een keer.
Ik propagandeer helemaal niks. Ik stel alleen dat jij verdedigd dat Poetin niet hoeft te bewegen en de ander wel, en dat het dan zijn eigen schuld is dat Poetin over gaat tot geweld. Leuk dat je de redenatie probeert om te draaien het blijft gewoon afpersing onder druk van geweld.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 00:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar het is wel de realiteit van hetgeen dat je propageert. Allemaal leuk en aardig holle woorden over de harde lijn. Maar de enige manier om de terrotiale soevereiniteit van Oekraïne te herstellen is een directe confrontatie.
Ze zijn dus op hun rug gaan liggen. Het voordeel is dan wel, dat wij het nu helemaal zelf moeten gaan doen. Het is nu dus ons feestje.quote:
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.quote:
Hier heb ik inderdaad niet van terug.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld,
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
Dienstplicht weer instellen zou goed zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vóór geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:51 schreef skysherrif het volgende:
Trump heeft trouwens de gesprekken abrupt onderbroken om met Putin te bellen.
Mogelijk vanwege de opstijgende bombers.
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.
En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.
En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
Ik vond Zelensky gisteren wel sterk overkomen. En wat kan Trump afdwalen van dit hoofdonderwerp? Over allerlei bijzaken, zoals Trumps vermeende beëindigingen van vijf-zes andere oorlogen, de Democraten enzovoorts.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.
Kortom, Rusland komt niet verder.quote:Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat land waren ze onder Biden en Obama ook al kwijt
In feite wel.quote:, alleen wordt dat nu geformaliseerd.
Ik zie dit niet als een grootse overwinning voor de Russen, het valt mij zelfs iets tegen. Het initiële plan was héél Oekraïne.
Duh, vind je het gek als Italië zélf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)
jammer dat ze er zelf zo weinig kopenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Duh, vind je het gek als Italië zélf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!
Willem, ben jij het?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
Denk je dat nou echt? Kijk even naar het lijstje van landen dat Rusland de afgelopen tientallen jaren is binnengevallen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Precies de hele reden van deze oorlog, lijkt me niet.
Ik ben van 1973 en was 1 van laatste, daarna zijn nog wel wat plukjes opgeroepen maar niet heel veel. Bij ons was bijvoorbeeld al het probleem dat ze voor dienstplichtigen letterlijk te weinig materiaal hadden, zo waren bepaalde maten helm niet meer beschikbaar, dus als je grote kop had kon je kiezen: Beroeps worden (Lucht Mobiele brigade was net een ding) of naar huis. Sowieso was voor ons een beetje rare situatie omdat wij een opleiding kregen als Telex operator, dat is letterlijk een Elektrische typemachine waarbij je over een radiofrequentie je berichten verstuurt en ontvangt, terwijl in de praktijk al Fax werd gebruikt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vóór geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..
Rusland krijgt de veroverde gebieden die dan internationaal herkend wordt. Maar Oekraïne blijft bestaan. Ik denk dat dit een goede uitkomst ist.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, Rusland komt niet verder.
[..]
In feite wel.
Tot op heden heeft Rusland zware verliezen in Oekraïne, en je geeft zelf toe dat hen dat niets meer oplevert.
Je beloond Rusland door ze al het gebied te geven dat ze veroverd hebben.
En dat noem je gebalanceerd...
Fijn dat we in elk geval iemand hebben die alle wijsheid en feiten sowieso in pacht heeft. Er hoeft eigenlijk niet eens gediscussieerd te worden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:14 schreef phpmystyle het volgende:
Dat kinderachtige gedoe over een "fluister Fin" of dat onnonzele geleuter over een vleiende Rutte. Stop daarmee.
Trump had allang zijn plan klaarliggen en dat is gewoon medegedeeld aan de toehoorders uit Europa. Gisteren sprak Merz nog over een staak-het-vuren. Daar gebeurt helemaal niks mee.
Tja, als dat vooral gaat over wapens die op korte termijn naar Oekraïne moeten lijkt me dat niet zo’n punt. De reserves die ze nog hebben in de VS zijn gewoon veel groter dan we hier hebben. En zo snel schakel je productie ook niet op en alles wat Europese producenten de komende jaren maken is toch al verkocht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 02:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)
The massive worldwide problem.quote:
Vind jij dit zelf niet kinderachtig dan?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Fijn dat we in elk geval iemand hebben die alle wijsheid en feiten sowieso in pacht heeft. Er hoeft eigenlijk niet eens gediscussieerd te worden.
Haha die Macron. Zo'n grote mond een half jaar geleden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:50 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Margo is de (een) communicatie adviseur van het witte huis. Ik weet niet zeker wat mij meer zorgen baart: dat Trump infantiel is of dat de communicatieadviseur dit moment trots deelt
Er komen vormen van veiligheids (garanties) buiten de NATO om die dragelijk zijn voor Rusland. Oekraine blijft behouden, en de grotendeels geannexeerde gebieden onder Obama en Biden worden formeel overdragen aan Rusland.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Oekraïne krijgt geen hulp van de VS meer, iedereen moet veel Amerikaanse wapens kopen en Trump bemiddelt voor Poetin. Veiligheidsgaranties en mogelijke lidmaatschappen van de NAVO of de EU zijn onbespreekbaar en er moet nog steeds ontwapend worden. Oh, en Zelensky moet verkiezingen uitschrijven, waarbij een Poetinmarionet moet winnen.
Heb ik het zo goed samengevat?
Dat is wel Nobelprijs waardig, nietwaar? Als ze er 1 hadden voor kwaadaardige gekken.
Als ik dat zo lees over die Stubb, is het bijzonder verstandig om hem mee te nemen als er met Trump gesproken moet worden. Iedereen weet dat het uiterst moeilijk is om simpelweg normaal met Trump te praten, zonder dat hij gaat schreeuwen, boos wordt omdat je zijn kont niet kust, noem maar op, dan is het uitermate fijn om er zo'n stoïcijnse Fin bij te hebben die zich rustig houdt en waar Trump niet gelijk een rode waas van voor de ogen krijgt. Blijkbaar werkt het prima.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind jij dit zelf niet kinderachtig dan?
https://x.com/telegraaf/status/1957386600209408141
Dus al met al ligt Rusland nu nog dichter bij Navo Gebied? Dat was toch het hele punt dat dat de Russen niet leuk vonden? Het is toch wel bijzonder hoe jij je zelf elke keer tegenspreekt, maar goed als ik elke dag Roebels zou krijgen om dit soort onzin op te schrijven zou ik dat wellicht ook vinden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er komen vormen van veiligheids (garanties) buiten de NATO om die dragelijk zijn voor Rusland. Oekraine blijft behouden, en de grotendeels geannexeerde gebieden onder Obama en Biden worden formeel overdragen aan Rusland.
Er zit voor iedereen wat moois in.
Goede diplomatiek vaardigheden zijn altijd van belang. Ik vraag mij af of Trump op die manier beïnvloedbaar is door een man mee te nemen waar ie leuk mee gegolfd heeft. Het is mij te simplistisch allemaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees over die Stubb, is het bijzonder verstandig om hem mee te nemen als er met Trump gesproken moet worden. Iedereen weet dat het uiterst moeilijk is om simpelweg normaal met Trump te praten, zonder dat hij gaat schreeuwen, boos wordt omdat je zijn kont niet kust, noem maar op, dan is het uitermate fijn om er zo'n stoïcijnse Fin bij te hebben die zich rustig houdt en waar Trump niet gelijk een rode waas van voor de ogen krijgt. Blijkbaar werkt het prima.
Ik neem dus aan dat je de aanwezigheid van Stubb niet kinderachtig vindt, maar wellicht het gebruik van de term 'Fluister-Fin' door de Telegraaf. Tja, dat wel een beetje, maar goed.
Nogal ja.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is mij te simplistisch allemaal.
Trump ís vreselijk simplistisch en oppervlakkig. Rutte had dat ook prima door, hem even paaien met een mega-doorzichtig appje, maar Trump vindt dat helemaal fantastisch en is dan vol lof over hem.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede diplomatiek vaardigheden zijn altijd van belang. Ik vraag mij af of Trump op die manier beïnvloedbaar is door een man mee te nemen waar ie leuk mee gegolfd heeft. Het is mij te simplistisch allemaal.
De werkelijkheid lijkt elke week weer compleet anders te zijn dus ik zie het nog positief in. Maar als dit de uitkomst is dan is het een Yalta meets molotov-ribbentrop uitkomst.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Oekraïne krijgt geen hulp van de VS meer, iedereen moet veel Amerikaanse wapens kopen en Trump bemiddelt voor Poetin. Veiligheidsgaranties en mogelijke lidmaatschappen van de NAVO of de EU zijn onbespreekbaar en er moet nog steeds ontwapend worden. Oh, en Zelensky moet verkiezingen uitschrijven, waarbij een Poetinmarionet moet winnen.
Heb ik het zo goed samengevat?
Dat is wel Nobelprijs waardig, nietwaar? Als ze er 1 hadden voor kwaadaardige gekken.
Misschien kunnen ze wel een notulist gebruiken die op kan schrijven wat er daadwerkelijk gezegd is. En dan allemaal zelfde verhaaltje voor gaan lezen. Trump en Rubio die lukt dat nog niet echt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De werkelijkheid lijkt elke week weer compleet anders te zijn dus ik zie het nog positief in. Maar als dit de uitkomst is dan is het een Yalta meets molotov-ribbentrop uitkomst.
Prachtige foto's, vind ik. Dat is toch hartstikke mooi?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 08:45 schreef Aether het volgende:
Tussenstand: Oekraïne koopt "zo'n $100 miljard aan Amerikaanse wapens", volgens Merz "binnen twee weken ontmoeting Zelensky en Poetin"
https://www.geenstijl.nl/(...)g-zelensky-en-poetin
[ x ]
Hij is een man van het volk, de self-made miljardair waar ze zich allemaal in kunnen herkennen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trump ís vreselijk simplistisch en oppervlakkig. Rutte had dat ook prima door, hem even paaien met een mega-doorzichtig appje, maar Trump vindt dat helemaal fantastisch en is dan vol lof over hem.
Simplistisch mensen moet je op simplistische manieren bespelen, zoals Rutte kan en zoals ook Stubb kan.
Volgens mij is protocol dat alles wordt opgenomen. Dat was voor nixon een dingetje.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 09:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
Misschien kunnen ze wel een notulist gebruiken die op kan schrijven wat er daadwerkelijk gezegd is.
Nee dat is het niet; Nederland gaf zich over toen de Duitsers binnen vielen. Niemand gaf Nederland daarna de schuld.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Indirect is dat weer de schuld leggen bij Oekraïne die keurig gedaan heeft wat van gaar werd verlangd w.o. de nuttige atoombommen inleveren; en Rusland vervolgens daarmee glad wegkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |