abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218538468
twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_218538469
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
So?
Nou, dat het breed gedragen moet worden onder de bevolking om ook echt actief te gaan strijden tegen de Russen in Oekraïne want dat is niet een beslissing die je zo even neemt.
Zelf zit ik in feite ook in jullie kamp, niets liever dan zien dat ze Oekraïne uitgetrapt worden maar het is makkelijk praten zo van achter het toetsenbord en als jou kinderen of jijzelf niet naar het front hoeft.
pi_218538472
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 00:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dat ben ik dus niet, maar daarna herhaal ik wel het ridiculiseren en de stropop nog een keer.
Fixed
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218538475
twitter
pi_218538476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 00:55 schreef Wotte het volgende:

[..]
Maar het is wel de realiteit van hetgeen dat je propageert. Allemaal leuk en aardig holle woorden over de harde lijn. Maar de enige manier om de terrotiale soevereiniteit van Oekraïne te herstellen is een directe confrontatie.
Ik propagandeer helemaal niks. Ik stel alleen dat jij verdedigd dat Poetin niet hoeft te bewegen en de ander wel, en dat het dan zijn eigen schuld is dat Poetin over gaat tot geweld. Leuk dat je de redenatie probeert om te draaien het blijft gewoon afpersing onder druk van geweld.
pi_218538478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 00:46 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Ze zijn dus op hun rug gaan liggen. Het voordeel is dan wel, dat wij het nu helemaal zelf moeten gaan doen. Het is nu dus ons feestje.
pi_218538479
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 01:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Fixed
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
pi_218538482
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld,
Hier heb ik inderdaad niet van terug.
pi_218538483
quote:

[..]
Ik stel voor dat je je alvast aanmeld, ze zoeken mensen voor het leger. Zelf kan ik niet want aan een oude kromme hebben ze weinig.
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
pi_218538484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb er ook in gezeten (dienstplicht) en zo oud ben ik nog niet. Maar iedereen heeft natuurlijk een smoesje.
Dienstplicht weer instellen zou goed zijn.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 01:20:54 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218538486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 01:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vóór geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218538501
pi_218538528
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 22:51 schreef skysherrif het volgende:
Trump heeft trouwens de gesprekken abrupt onderbroken om met Putin te bellen.

Mogelijk vanwege de opstijgende bombers.
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.

En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
pi_218538529
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, Trump wilde de rondetafelgesprekken zo snel mogelijk afronden, om dan serieus met Poetin te kunnen bellen.

En Meloni scheen zich inderdaad te ergeren aan Merz zijn gedram over eerst een staakt-het-vuren.
En Mark Rutte? Die zat Zelensky weer in te wrijven dat hij in februari niet goed geslijmd had, zo kwam het mij over.
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)
pi_218538530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 02:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.
pi_218538532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 02:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Benieuwd of er een communicatiefout is geweest over de geplande zelensky putin meeting, ik kan me niet voorstellen at putin dit wil zeker niet op deze termijn, tass had hier ook niet over bericht dat ik weet.
Ik vond Zelensky gisteren wel sterk overkomen. En wat kan Trump afdwalen van dit hoofdonderwerp? Over allerlei bijzaken, zoals Trumps vermeende beëindigingen van vijf-zes andere oorlogen, de Democraten enzovoorts.
Zelensky hield zich wijselijk stil, en onderging dit soort onzin. En het overhandigen van een persoonlijke brief van zijn vrouw voor Melanie vond ik ook sterk.
pi_218538578
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 21:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat land waren ze onder Biden en Obama ook al kwijt
Kortom, Rusland komt niet verder.

quote:
, alleen wordt dat nu geformaliseerd.
Ik zie dit niet als een grootse overwinning voor de Russen, het valt mij zelfs iets tegen. Het initiële plan was héél Oekraïne.
In feite wel.
Tot op heden heeft Rusland zware verliezen in Oekraïne, en je geeft zelf toe dat hen dat niets meer oplevert.

Je beloond Rusland door ze al het gebied te geven dat ze veroverd hebben.

En dat noem je gebalanceerd...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 06:20:55 #18
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218538593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 02:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat Meloni ook niet blij is met d100 miljard investering in amerikaanse wapens (net als macron)
Duh, vind je het gek als Italië zélf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:43:53 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218538759
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 06:20 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Duh, vind je het gek als Italië zélf nota bene de op 5 na grootste wapenfabrikant ter wereld is?!
jammer dat ze er zelf zo weinig kopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218538768
quote:

[..]
Willem, ben jij het? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218538781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 01:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Precies de hele reden van deze oorlog, lijkt me niet.
Denk je dat nou echt? Kijk even naar het lijstje van landen dat Rusland de afgelopen tientallen jaren is binnengevallen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218538825
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet oud? De laatsten die moesten opkomen o.g.v. hun dienstplicht waren volgens mij van vóór geboortejaar 1975. Die zijn nagenoeg allemaal 50+..
Ik ben van 1973 en was 1 van laatste, daarna zijn nog wel wat plukjes opgeroepen maar niet heel veel. Bij ons was bijvoorbeeld al het probleem dat ze voor dienstplichtigen letterlijk te weinig materiaal hadden, zo waren bepaalde maten helm niet meer beschikbaar, dus als je grote kop had kon je kiezen: Beroeps worden (Lucht Mobiele brigade was net een ding) of naar huis. Sowieso was voor ons een beetje rare situatie omdat wij een opleiding kregen als Telex operator, dat is letterlijk een Elektrische typemachine waarbij je over een radiofrequentie je berichten verstuurt en ontvangt, terwijl in de praktijk al Fax werd gebruikt.
Moet zeggen dat ik prima relaxte tijd heb gehad, biertjes waren geloof ik 40 cent :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:14:58 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218538843
Dat kinderachtige gedoe over een "fluister Fin" of dat onnonzele geleuter over een vleiende Rutte. Stop daarmee.
Trump had allang zijn plan klaarliggen en dat is gewoon medegedeeld aan de toehoorders uit Europa. Gisteren sprak Merz nog over een staak-het-vuren. Daar gebeurt helemaal niks mee.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:15:51 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218538849
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 06:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, Rusland komt niet verder.
[..]
In feite wel.
Tot op heden heeft Rusland zware verliezen in Oekraïne, en je geeft zelf toe dat hen dat niets meer oplevert.

Je beloond Rusland door ze al het gebied te geven dat ze veroverd hebben.

En dat noem je gebalanceerd...
Rusland krijgt de veroverde gebieden die dan internationaal herkend wordt. Maar Oekraïne blijft bestaan. Ik denk dat dit een goede uitkomst ist.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:33:56 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218538943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:14 schreef phpmystyle het volgende:
Dat kinderachtige gedoe over een "fluister Fin" of dat onnonzele geleuter over een vleiende Rutte. Stop daarmee.
Trump had allang zijn plan klaarliggen en dat is gewoon medegedeeld aan de toehoorders uit Europa. Gisteren sprak Merz nog over een staak-het-vuren. Daar gebeurt helemaal niks mee.
Fijn dat we in elk geval iemand hebben die alle wijsheid en feiten sowieso in pacht heeft. Er hoeft eigenlijk niet eens gediscussieerd te worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218538949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 02:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Tja, als dat vooral gaat over wapens die op korte termijn naar Oekraïne moeten lijkt me dat niet zo’n punt. De reserves die ze nog hebben in de VS zijn gewoon veel groter dan we hier hebben. En zo snel schakel je productie ook niet op en alles wat Europese producenten de komende jaren maken is toch al verkocht.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:35:17 #27
284411 crew  heywoodu
pi_218538952
quote:
The massive worldwide problem.

Lekker man, zelfs dit even doen zonder iets van een schuld bij Rusland te leggen, of ze überhaupt te noemen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_218539008
Tussenstand: Oekraïne koopt "zo'n $100 miljard aan Amerikaanse wapens", volgens Merz "binnen twee weken ontmoeting Zelensky en Poetin"
https://www.geenstijl.nl/(...)g-zelensky-en-poetin

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:49:03 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539021
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Fijn dat we in elk geval iemand hebben die alle wijsheid en feiten sowieso in pacht heeft. Er hoeft eigenlijk niet eens gediscussieerd te worden.
Vind jij dit zelf niet kinderachtig dan?
https://x.com/telegraaf/status/1957386600209408141
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218539031
twitter

Margo is de (een) communicatie adviseur van het witte huis. Ik weet niet zeker wat mij meer zorgen baart: dat Trump infantiel is of dat de communicatieadviseur dit moment trots deelt
pi_218539034
Kortom, Oekraïne krijgt geen hulp van de VS meer, iedereen moet veel Amerikaanse wapens kopen en Trump bemiddelt voor Poetin. Veiligheidsgaranties en mogelijke lidmaatschappen van de NAVO of de EU zijn onbespreekbaar en er moet nog steeds ontwapend worden. Oh, en Zelensky moet verkiezingen uitschrijven, waarbij een Poetinmarionet moet winnen.

Heb ik het zo goed samengevat?

Dat is wel Nobelprijs waardig, nietwaar? Als ze er 1 hadden voor kwaadaardige gekken.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:54:20 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539039
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:50 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Margo is de (een) communicatie adviseur van het witte huis. Ik weet niet zeker wat mij meer zorgen baart: dat Trump infantiel is of dat de communicatieadviseur dit moment trots deelt
Haha die Macron. Zo'n grote mond een half jaar geleden.
En nu staat ie aandachtig te krijgen naar alle prullaria van de Trump-fan store. Ik vind het geweldig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:55:23 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, Oekraïne krijgt geen hulp van de VS meer, iedereen moet veel Amerikaanse wapens kopen en Trump bemiddelt voor Poetin. Veiligheidsgaranties en mogelijke lidmaatschappen van de NAVO of de EU zijn onbespreekbaar en er moet nog steeds ontwapend worden. Oh, en Zelensky moet verkiezingen uitschrijven, waarbij een Poetinmarionet moet winnen.

Dat is wel Nobelprijs waardig, nietwaar? Als ze er 1 hadden voor kwaadaardige gekken.
Er komen vormen van veiligheids (garanties) buiten de NATO om die dragelijk zijn voor Rusland. Oekraine blijft behouden, en de grotendeels geannexeerde gebieden onder Obama en Biden worden formeel overdragen aan Rusland.
Er zit voor iedereen wat moois in.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:56:39 #34
284411 crew  heywoodu
pi_218539050
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind jij dit zelf niet kinderachtig dan?
https://x.com/telegraaf/status/1957386600209408141
Als ik dat zo lees over die Stubb, is het bijzonder verstandig om hem mee te nemen als er met Trump gesproken moet worden. Iedereen weet dat het uiterst moeilijk is om simpelweg normaal met Trump te praten, zonder dat hij gaat schreeuwen, boos wordt omdat je zijn kont niet kust, noem maar op, dan is het uitermate fijn om er zo'n stoïcijnse Fin bij te hebben die zich rustig houdt en waar Trump niet gelijk een rode waas van voor de ogen krijgt. Blijkbaar werkt het prima.

Ik neem dus aan dat je de aanwezigheid van Stubb niet kinderachtig vindt, maar wellicht het gebruik van de term 'Fluister-Fin' door de Telegraaf. Tja, dat wel een beetje, maar goed.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:57:58 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218539056
twitter
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218539071
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er komen vormen van veiligheids (garanties) buiten de NATO om die dragelijk zijn voor Rusland. Oekraine blijft behouden, en de grotendeels geannexeerde gebieden onder Obama en Biden worden formeel overdragen aan Rusland.
Er zit voor iedereen wat moois in.
Dus al met al ligt Rusland nu nog dichter bij Navo Gebied? Dat was toch het hele punt dat dat de Russen niet leuk vonden? Het is toch wel bijzonder hoe jij je zelf elke keer tegenspreekt, maar goed als ik elke dag Roebels zou krijgen om dit soort onzin op te schrijven zou ik dat wellicht ook vinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:03:28 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als ik dat zo lees over die Stubb, is het bijzonder verstandig om hem mee te nemen als er met Trump gesproken moet worden. Iedereen weet dat het uiterst moeilijk is om simpelweg normaal met Trump te praten, zonder dat hij gaat schreeuwen, boos wordt omdat je zijn kont niet kust, noem maar op, dan is het uitermate fijn om er zo'n stoïcijnse Fin bij te hebben die zich rustig houdt en waar Trump niet gelijk een rode waas van voor de ogen krijgt. Blijkbaar werkt het prima.

Ik neem dus aan dat je de aanwezigheid van Stubb niet kinderachtig vindt, maar wellicht het gebruik van de term 'Fluister-Fin' door de Telegraaf. Tja, dat wel een beetje, maar goed.
Goede diplomatiek vaardigheden zijn altijd van belang. Ik vraag mij af of Trump op die manier beïnvloedbaar is door een man mee te nemen waar ie leuk mee gegolfd heeft. Het is mij te simplistisch allemaal.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:11:22 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218539154
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is mij te simplistisch allemaal.
Nogal ja.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:11:46 #39
284411 crew  heywoodu
pi_218539156
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goede diplomatiek vaardigheden zijn altijd van belang. Ik vraag mij af of Trump op die manier beïnvloedbaar is door een man mee te nemen waar ie leuk mee gegolfd heeft. Het is mij te simplistisch allemaal.
Trump ís vreselijk simplistisch en oppervlakkig. Rutte had dat ook prima door, hem even paaien met een mega-doorzichtig appje, maar Trump vindt dat helemaal fantastisch en is dan vol lof over hem.

Simplistisch mensen moet je op simplistische manieren bespelen, zoals Rutte kan en zoals ook Stubb kan.
pi_218539179
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

De werkelijkheid lijkt elke week weer compleet anders te zijn dus ik zie het nog positief in. Maar als dit de uitkomst is dan is het een Yalta meets molotov-ribbentrop uitkomst.
pi_218539199
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De werkelijkheid lijkt elke week weer compleet anders te zijn dus ik zie het nog positief in. Maar als dit de uitkomst is dan is het een Yalta meets molotov-ribbentrop uitkomst.
Misschien kunnen ze wel een notulist gebruiken die op kan schrijven wat er daadwerkelijk gezegd is. En dan allemaal zelfde verhaaltje voor gaan lezen. Trump en Rubio die lukt dat nog niet echt.
pi_218539202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:45 schreef Aether het volgende:
Tussenstand: Oekraïne koopt "zo'n $100 miljard aan Amerikaanse wapens", volgens Merz "binnen twee weken ontmoeting Zelensky en Poetin"
https://www.geenstijl.nl/(...)g-zelensky-en-poetin

[ x ]
Prachtige foto's, vind ik. Dat is toch hartstikke mooi?

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 19-08-2025 09:26:06 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218539315
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Trump ís vreselijk simplistisch en oppervlakkig. Rutte had dat ook prima door, hem even paaien met een mega-doorzichtig appje, maar Trump vindt dat helemaal fantastisch en is dan vol lof over hem.

Simplistisch mensen moet je op simplistische manieren bespelen, zoals Rutte kan en zoals ook Stubb kan.
Hij is een man van het volk, de self-made miljardair waar ze zich allemaal in kunnen herkennen.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:33:33 #45
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218539357
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
Misschien kunnen ze wel een notulist gebruiken die op kan schrijven wat er daadwerkelijk gezegd is.
Volgens mij is protocol dat alles wordt opgenomen. Dat was voor nixon een dingetje.

Moeten ze er wel wat mee willen doen.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:33:35 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218539358
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 16:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Indirect is dat weer de schuld leggen bij Oekraïne die keurig gedaan heeft wat van gaar werd verlangd w.o. de nuttige atoombommen inleveren; en Rusland vervolgens daarmee glad wegkomt.
Nee dat is het niet; Nederland gaf zich over toen de Duitsers binnen vielen. Niemand gaf Nederland daarna de schuld.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:41:47 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218539404
twitter

Hopen dat dit zo snel mogelijk gaat stoppen...
pi_218539486
Europa had de Finse premier meegenomen, omdat hij zo goed kon opschieten met zijn 'golfmaatje' Trump. Maar Trump herkende hem gisteren niet eens aan tafel. :s)

Sommige Europese leiders onderbraken plotsklap hun vakantie om hier gisteren aanwezig te kunnen zijn. En Trump gaat tussendoor nog even rustig 40 minuten met Poetin bellen, en laat zijn tafelgasten even lekker ongemoeid..

++++++++++++++++++++++++++++++

Ik vond gisteren Zelensky in zijn slottoespraak aan tafel bijzonder sterk overkomen, veel beter dan Macron en Merz.
Als Zelensky straks in het overleg met Trump en Poetin hetzelfde niveau kan halen, dan raad ik hem aan om twee punten van de zes punten/eisen van Poetin te combineren.
Poetin wil graag dat de Russische taal en de Russische Orthodoxe kerk worden gerespecteerd in Oekraïne. Als Zelensky daar serieus op ingaat, en garanties daarvoor creëert, dan kan hij in ieder geval Trump ervan overtuigen dat het resterende gebied van de oblast Donetsk dan ook net zo goed in Oekraïense handen kan blijven, omdat de Russen en hun cultuur daar gerespecteerd worden. Dan houdt Oekraïne de verdedigingslijn van de vier steden in de 'fortess Donbas'. En hoeft er niet 'geswapt' meer te worden met terrein in de Donbas.
pi_218539499
De EU regeringsleiders en de media zijn er vreemd positief over en noemen het een succes, terwijl er maar weinig veranderd is. Eigenlijk alleen dat de VS geen hulp meer levert en dat de EU nu overal voor moet betalen.

Ook is het natuurlijk niet zo fraai, dat Trump nu de eisen van Poetin heeft overgenomen en voor hem de onderhandelingen voert.

Mogelijk dat er nu even een onofficiële wapenstilstand is om de goede wil te laten zien, maar Poetin had al aangegeven daar niet in mee te gaan: meteen vrede sluiten, op zijn voorwaarden, of gewoon verder gaan met de oorlog.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:01:22 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218539539
twitter

Van je 17de tot je 26ste ontvoert zijn, kan niet goed zijn voor je ontwikkeling, die blik ziet er ook helemaal leeg uit...
pi_218539549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:01 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Van je 17de tot je 26ste ontvoert zijn, kan niet goed zijn voor je ontwikkeling, die blik ziet er ook helemaal leeg uit...
Die blik ziet er uit als de gemiddelde Rus
pi_218539552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
De EU regeringsleiders en de media zijn er vreemd positief over en noemen het een succes, terwijl er maar weinig veranderd is.
Misschien omdat als Poetin en Trump het ergens over eens zijn het per definitie slecht is en als Trump, Zelensky en Europa het ergens over eens zijn het per definitie goed is?

Zo binair is het inmiddels wel.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:04:26 #53
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218539558
quote:
[ x ]

Levchenko :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218539559
quote:
[ x ]

De blik van Lev op zijn profielfoto is net zo leeg. ;)
pi_218539561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef Idisrom het volgende:
Europa had de Finse premier meegenomen, omdat hij zo goed kon opschieten met zijn 'golfmaatje' Trump. Maar Trump herkende hem gisteren niet eens aan tafel. :s)

Sommige Europese leiders onderbraken plotsklap hun vakantie om hier gisteren aanwezig te kunnen zijn. En Trump gaat tussendoor nog even rustig 40 minuten met Poetin bellen, en laat zijn tafelgasten even lekker ongemoeid..

Ik vond gisteren Zelensky in zijn slottoespraak aan tafel bijzonder sterk overkomen, veel beter dan Macron en Merz.
Als Zelensky straks in het overleg met Trump en Poetin hetzelfde niveau kan halen, dan raad ik hem aan om twee punten van de zes punten/eisen van Poetin te combineren.
Poetin wil graag dat de Russische taal en de Russische Orthodoxe kerk worden gerespecteerd in Oekraïne. Als Zelensky daar serieus op ingaat, en garanties daarvoor creëert, dan kan hij in ieder geval Trump ervan overtuigen dat het resterende gebied van de oblast Donetsk dan ook net zo goed in Oekraïense handen kan blijven, omdat de Russen en hun cultuur daar gerespecteerd worden. Dan houdt Oekraïne de verdedigingslijn van de vier steden in de 'fortess Donbas'. En hoeft er niet 'geswapt' meer te worden met terrein in de Donbas.
Is er enige indicatie dat Poetin op dat vlak in wil schikken? Overdracht van de gehele Donbas was tot nu toe steeds zijn belangrijkste eis.
pi_218539570
quote:
De EU regeringsleiders en de media zijn er vreemd positief over en noemen het een succes, terwijl er maar weinig veranderd is. Eigenlijk alleen dat de VS geen hulp meer levert en dat de EU nu overal voor moet betalen.

Ook is het natuurlijk niet zo fraai, dat Trump nu de eisen van Poetin heeft overgenomen en voor hem de onderhandelingen voert.

Mogelijk dat er nu even een onofficiële wapenstilstand is om de goede wil te laten zien, maar Poetin had al aangegeven daar niet in mee te gaan: meteen vrede sluiten, op zijn voorwaarden, of gewoon verder gaan met de oorlog.
Over de laatste zin. Hier begrijp ik Poetin wel in. Hij weet dat Oekraïne zich dan gemakkelijker kan herbewapenen door de grootte van de EU-economie. Hij weet inmiddels ook wat Angela Merkel hier over heeft gezegd.
Poetin heeft nu meegemaakt hoeveel moeite en mankracht het kost om zo'n gebied na een wapenstilstand in te kunnen dringen, wat dus steeds niet lukt in de 'fortress Donbas'..
Pas in 2024 kon de hoofdstad Donetsk worden ontzet. Dat was twee jaar later dan de Russen hadden voorzien. Achteraf zal Poetin de Russische geschiedenisboeken ingaan als de persoon die veel te laat heeft ingegrepen in de Donbas.
pi_218539577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Levchenko :')
Een Oekraïner die wijst Russische oorlogsmisdaden tegen kinderen is te confronterend voor je?
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:08:23 #58
6484 ExTec
pi_218539580
quote:

Denk dat de bal weer ferm bij putin ligt nu.

Als er op een staakt het vuren meteen een influx volgt van 100MLD, kan putin verdere aspiraties schudden.

Met een bedrag van 100MLD, gaat het dan binnen een maand wemelen van allerhande "adviseurs".

Stationeren van troepen wordt niet eens uitgesloten. Die gaan eigenlijk altijd wel hand in hand met veel wapentuig.

twitter

Dus putin kan nu weer gaan rekken, en hopen dat trump het nooit zat wordt.
pi_218539595
quote:

Je hebt een hoop aannames, terwijl met wat je allemaal de afgelopen dagen leest de enige aanname is dat we nauwelijks een idee hebben van wat voor afspraken er nou wel of niet gemaakt kunnen worden.
pi_218539597
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Is er enige indicatie dat Poetin op dat vlak in wil schikken? Overdracht van de gehele Donbas was tot nu toe steeds zijn belangrijkste eis.
Volgens mij heeft Poetin de laatste dagen alleen dingen laten weten waar hij niet mee akkoord gaat, zoals EU soldaten in Oekraïne.
pi_218539611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Poetin de laatste dagen alleen dingen laten weten waar hij niet mee akkoord gaat, zoals EU soldaten in Oekraïne.
Wat marginale puntjes voor de sier. Maar inderdaad, er zit gewoon geen beweging in.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:13:03 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 09:57 schreef Idisrom het volgende:

Hoe kunnen de Russen ervan verzekerd zijn dat de RUssische taal en Orthodoxe kerk niet opnieuw onderdrukt worden?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218539616
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar met wat je leest over fortress Donbas lijkt me dat een (terechte) no-go voor Oekraïne.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:14:32 #64
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218539619
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een Oekraïner die wijst Russische oorlogsmisdaden tegen kinderen is te confronterend voor je?
Die gast ziet overal een Russische oorlogsmisdaad in.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218539622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar met wat je leest over fortress Donbas lijkt me dat een (terechte) no-go voor Oekraïne.
Uiteraard. Daarmee is dat gewenste vredesakkoord ook heel ver weg…
pi_218539625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die gast ziet overal een Russische oorlogsmisdaad in.
Wat jou betreft is het dus prima wat ze met die knul hebben gedaan?
pi_218539627
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe kunnen de Russen ervan verzekerd zijn dat de RUssische taal en Orthodoxe kerk niet opnieuw onderdrukt worden?
Naar Rusland verhuizen. Ook een aanrader voor etnische Russen in de Baltische Staten trouwens. Eventueel met behulp van een oprotpremie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218539629
Maar, veel posters kiezen dus de kant van Poetin.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:16:33 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218539632
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goh wat raar dat Oekraïners ineens eens stuk minder Russisch praten. Ook weer echt typische propaganda onzin. Oh we moeten weer even paar duizend mensen doden in Oekraine, want ze willen onze taal niet meer spreken mimimimimimi. Net alsof je in 1946 even lekker in het Duits tomaten ging bestellen bij de groenteboer.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:19:22 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218539647
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Naar Rusland verhuizen. Ook een aanrader voor etnische Russen in de Baltische Staten trouwens. Eventueel met behulp van een oprotpremie.
Helaas zien we in de Donbas het omgekeerde en wordt het vol gestopt met Russen. Russen hebben ook genocide gepleegd op zo wat de gehele Krim Tartaren bevolking en dan is het nu ineens Russisch volgens sommigen. Wat raar dat de Baltische Staten daar geen zin in hebben.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:21:03 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218539656
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is normaal hoor om kinderen te ontvoeren naar een ander land en ze te brainwashen met propaganda.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:21:35 #72
6484 ExTec
pi_218539660
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Goh wat raar dat Oekraïners ineens eens stuk minder Russisch praten. Ook weer echt typische propaganda onzin. Oh we moeten weer even paar duizend mensen doden in Oekraine, want ze willen onze taal niet meer spreken mimimimimimi. Net alsof je in 1946 even lekker in het Duits tomaten ging bestellen bij de groenteboer.
Je kan het ook gewoon omdraaien, low hanging fruit. Russisch sprekenden worden geen strobreed in de weg gelegd om dat te doen. Aan het punt is voldaan. Nee, geen enkele vorm van wetten gaat oekrainers dwingen russisch te spreken.

In NL is Fries ook een officiele taal. Toch spreekt vrijwel niemand buiten friesland het. En de overheid spreekt het om die reden wel met je, maar de bevolking overweldigend dus niet.
pi_218539662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is normaal hoor om kinderen te ontvoeren naar een ander land en ze te brainwashen met propaganda.
Een oud-voetballer die het aan de orde stelt is het grote probleem…
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:21:57 #74
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218539663
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, maar de afzender doet afbreuk aan de boodschap. Die gast geeft iedereen vanaf 2022 al jankend het vingertje als hij ook maar Russische betrekkingen vermoedt, maar zelf de wapens oppakken? HO maar.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:22:47 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218539665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, maar de afzender doet afbreuk aan de boodschap. Die gast geeft iedereen vanaf 2022 al jankend het vingertje als hij ook maar Russische betrekkingen vermoedt, maar zelf de wapens oppakken? HO maar.
Ok dus dit soort berichten mogen we alleen delen van mensen die zelf hebben meegevochten?
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:23:10 #76
6484 ExTec
pi_218539667
quote:
Die gast geeft iedereen vanaf 2022 al jankend het vingertje als hij ook maar Russische betrekkingen vermoedt, maar zelf de wapens oppakken? HO maar.
Ja, precies. Je hebt geen recht van spreken als je niet zelf de wapens oppakt.

:z
pi_218539670
quote:

[..]
Van wat we nu zien in de VS is het blijven wijzen op de Russische oorlogsmisdaden dan ook erg belangrijk…
Daarin kan hij een betere rol spelen dan aan het front. Dat dat werkt zie je al aan twee figuren die hier over de zeik gaan als er een bericht van hem gedeeld wordt.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:28:06 #78
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218539687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Ok dus dit soort berichten mogen we alleen delen van mensen die zelf hebben meegevochten?
Oh, hij vecht wel mee hoor. Op X en in zijn columns. Met name tegen alles wat hij slecht vindt en wat niet Russisch is.

quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, precies. Je hebt geen recht van spreken als je niet zelf de wapens oppakt.

:z
In het geval van een Oekraïner kijk ik daar inderdaad wat anders naar.
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Van wat we nu zien in de VS is het blijven wijzen op de Russische oorlogsmisdaden dan ook erg belangrijk…
Daarin kan hij een betere rol spelen dan aan het front. Dat dat werkt zie je al aan twee figuren die hier over de zeik gaan als er een bericht van hem gedeeld wordt.
Zeer belangrijk inderdaad.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:29:06 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Poetin ziet Oekraïners ten dele als Russen. Kun je wat van vinden.
Maar ik denk dat het beter is om gewoon de samenleving aldaar gewoon organisch te laten voortbewegen. Geen interventies vanuit EU of Moskou. Geen repressie. Gewoon niets doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:29:15 #80
6484 ExTec
pi_218539694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:

In het geval van een Oekraïner kijk ik daar inderdaad wat anders naar.
Wat leuk voor je!

Maar maatschappijen in oorlog hebben zowel soldaten als "journalisten" nodig.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:30:08 #81
6484 ExTec
pi_218539697
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ik denk dat het beter is om gewoon de samenleving aldaar gewoon organisch te laten voortbewegen. Geen interventies vanuit EU of Moskou. Geen repressie. Gewoon niets doen.
Dan had putin geen krijgje moeten gaan spelen. Gepasseerd station nu.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:32:11 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539709
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan had putin geen krijgje moeten gaan spelen. Gepasseerd station nu.
Dan verhinder jij vrede en een fatsoenlijk bestaan voor de mensen in Oekraïne.
Als Poetin dit eist, en voor Zelensky is het geen probleem dat mensen Russisch spreken of lid zijn van de Orthodoxe kerk dan is daar niks mis mee. Sowieso het verbieden van religies of mensen hun taal afpakken :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:32:47 #83
6484 ExTec
pi_218539711
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan verhinder jij
Nee, ik ben hier geen partij in.

Probeer het nog eens.

Of eigenlijk: doe maar niet.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:32:55 #84
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218539712
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat leuk voor je!

Maar maatschappijen in oorlog hebben zowel soldaten als "journalisten" nodig.
Ja. En Lev is geen van beide. Die is voorzitter van de vereniging van contractspelers (VVCS). En moreel kompas voor al uw Ruslandkwesties.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:34:04 #85
6484 ExTec
pi_218539718
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja. En Lev is geen van beide. Die is voorzitter van de vereniging van contractspelers (VVCS). En moreel kompas voor al uw Ruslandkwesties.
X is afgeladen met allerhande pro-rus basement incells. Over hun gebrek aan journalistieke kwalificaties horen we jou ook nooit.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:01:16 #86
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218539828
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
X is afgeladen met allerhande pro-rus basement incells. Over hun gebrek aan journalistieke kwalificaties horen we jou ook nooit.
Zie je die posts ook terug in dit topic dan?..

Ok.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:04:07 #87
6484 ExTec
pi_218539844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zie je die posts ook terug in dit topic dan?..

Ok.
Je probeert hoe dan ook een punt te maken van iets dat de norm is.

In het tijdperk van sociale media is het niet altijd een geaccrediteerde journalist die met nieuws komt.
pi_218539859
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 08:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland krijgt de veroverde gebieden die dan internationaal herkend wordt. Maar Oekraïne blijft bestaan. Ik denk dat dit een goede uitkomst ist.
Ik snap dat jij dat denkt.

Gewoon Rusland volledig belonen voor de gedane inzet en Oekraïne moet maar met 1/5 minder grond verder gaan en blij zijn dat het land überhaupt nog mag bestaan..

En dat schept zeker geen precedent voor Rusland bij toekomstige landjepik.
Georgië aast Rusland nu ook op...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:08:25 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539869
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap dat jij dat denkt.

Gewoon Rusland volledig belonen voor de gedane inzet en Oekraïne moet maar met 1/5 minder grond verder gaan en blij zijn dat het land überhaupt nog mag bestaan..

En dat schept zeker geen precedent voor Rusland bij toekomstige landjepik.
De Russen worden voor 1/5 beloond.
En ja, er is ook verlies voor Oekraïne. Dat het vermeden kunnen worden op verschillende momenten in de afgelopen 11 jaar,.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218539904
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:06 schreef Wantie het volgende:

Bron?
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:15:40 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218539909
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
De Russen willen dat de cultuur die in Oekraiene is alleen bestendigd wordt.
Ah ja, hier heb ik wat voorbeeldjes van Russische cultuur in Oekraïne:

Héé Poetin, bedankt man!

POLL
Huilen dan.
pi_218539911
Waarom zou de internationale gemeenschap veroverde gebieden van Rusland moeten gaan erkennen terwijl men eerder al een verdrag erkent had bij het uit elkaar vallen van de ussr en Oekraïne als land in ruil daarvoor wel hun kernwapens heeft opgegeven. Rusland met Poetin aan de macht is totaal onbetrouwbaar.
pi_218539916
Ik zie die vrede er trouwens helemaal niet komen.

Poetin doet onmogelijke eisen, en de Oekraïners willen geen grond opgeven.

Het spel dat nu gespeeld wordt is er vooral één van tijdrekken van Poetin, en het tonen van goede wil van Europa en Zelensky. Zodat Trump straks niet hen de schuld geeft.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:18:13 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218539920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:16 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie die vrede er trouwens helemaal niet komen.

Poetin doet onmogelijke eisen, en de Oekraïners willen geen grond opgeven.

Het spel dat nu gespeeld wordt is er vooral één van tijdrekken van Poetin, en het tonen van goede wil van Europa en Zelensky. Zodat Trump straks niet hen de schuld geeft.
Het kan ook zijn dat dit de vrede wordt die niemand eigenlijk wil. Maar niemand kan zich terugtrekken meer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218539923
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ah ja, hier heb ik wat voorbeeldjes van Russische cultuur in Oekraïne:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Héé Poetin, bedankt man!

[poll=9178]
Nou ja, dat is natuurlijk geen Russische cultuur maar het gevolg van Russisch expansionisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218539931
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De Russen worden voor 1/5 beloond.
En ja, er is ook verlies voor Oekraïne. Dat het vermeden kunnen worden op verschillende momenten in de afgelopen 11 jaar,.
Waarom zou Rusland beloond worden?
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:20:45 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218539933
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou ja, dat is natuurlijk geen Russische cultuur maar het gevolg van Russisch expansionisme.
Russische cultuur dus.
Huilen dan.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:22:20 #98
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218539939
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je probeert hoe dan ook een punt te maken van iets dat de norm is.

In het tijdperk van sociale media is het niet altijd een geaccrediteerde journalist die met nieuws komt.
Precies. En ik sta vrij om de afzender van dat nieuws wel of niet serieus te nemen.
pi_218539943
quote:

[..]
Tja, qua origine is er ook amper verschil, maar qua cultuur is er een enorm en onoverbrugbaar verschil.
quote:

[..]
Hoe zie je dit voor je dan zeg maar in de praktijk? Want die interventies zijn er nu eenmaal.
pi_218539944
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Helaas zien we in de Donbas het omgekeerde en wordt het vol gestopt met Russen. Russen hebben ook genocide gepleegd op zo wat de gehele Krim Tartaren bevolking en dan is het nu ineens Russisch volgens sommigen. Wat raar dat de Baltische Staten daar geen zin in hebben.
Tataren. Tartaar is wat op je bord ligt. ;)

En dat was de Sovjet-Unie onder leiding van de Georgiër Dzjoegasjvili... beter bekend als een van de grootste misdadigers ooit: Stalin.

Het betrof voor de goede orde deportatie. En ja, dat valt ook onder genocide, maar de meeste mensen denken bij genocide aan doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')