Welkom terug Klopkoek, ik neem je post mee naar het nieuwe deel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Toch zou dat geen vanzelfsprekendheid moeten zijn (ik ben zeker geen SP stemmer trouwens).
Aanhakend op de post van @:Monolith, in de Scandinavische en Iberische landen werken 'uiterst democratisch links' samen met de D66 partij in hetzelfde stembusakkoord ('Radikale Venstre' in Denemarken is zo een partij). Partijen aangesloten bij de linkse Europese fractie werken dan prima samen met progressieve partijen binnen Renew. Het probleem zit bij de SP - daar kom ik nog op - maar ook bij D66 dat puntje bij paaltje de VNO-NCW in regenboogkleuren zal zijn.
De kern van linkse politiek is namelijk niet marktwerking of herverdeling, maar het streven naar een meer gelijke en gelijkwaardige maatschappij.
In ieder geval moet de overheid niet actief ongelijkheid opleggen. De VVD zet actief de overheid in om hiërarchie en ongelijkheid af te dwingen, te versterken. Dat recente programma van hen sloopt de Wet Open Overheid, sloopt het stakingsrecht, sloopt ontslagrecht, sloopt CAOs, sloopt minimumloon, sloopt NGOs en toegang tot rechter, sloopt demonstratierecht, arbeidsmigranten worden slaven, asielzoekers worden digitaal gematcht met uitbuiter Van Gool, Paarse Vrijdag is uit het verkiezingsprogramma gehaald, stelt autocratie Singapore en Milei tot voorbeeld ("de VVD wil een overheid naar het model van Singapore" is de eerste zin) en ga zo maar door. Overal komen camera's te hangen, de minister kan organisaties verbieden met een pennestreek en alle straffen tot 6 jaar doen we af met een strafbeschikking zonder tussenkomst rechter (alles waar 5 jaar op staat kun je de Nederlandse nationaliteit mee verliezen, rechtsbijstand krijg je niet meer).
Tegen dit gezicht van rechts ('rechts-progressief' bestaat niet, in vrijwel geen enkel land) zou de SP nuttig moeten zijn.
De SP heeft het nergens over massadeportaties of CEOs denaturaliseren. Nergens over Wassenaar in een streepjespak rond laten paraderen en "het leger in zetten".
Het idee van een maximum vermogen van 50 miljoen is duidelijk geleend van het limitarisme. Het limitarisme wijst o.a. op ecologische grenzen en enorme machtsongelijkheden alsmede kleinere economische groei en aanzienlijke instabiliteit als gevolg van almaar groeiende vermogensconcentratie.
Praktisch uitvoerbaar is dit alleen wanneer verdragen worden aangepast, opgezegd en wanneer dit Europees/internationaal wordt aangepakt. Heel veel anders dan de rechtse fantasieën en wensen is het niet. Heel het VVD programma staat hier vol mee. Het lot van een land als Nederland.
Nuchter bekeken is het échte probleem van de SP de geopolitiek en het buitenlands beleid. Daar is moeilijk mee samen te werken en scheurt je mogelijke coalitie van binnen uiteen. Kan dus niet.
Dat is een fundamenteel probleem, maar een deel van het probleem zat/zit wel degelijk ook bij de andere progressieve en centrumpartijen.
......
Doneer een ton, verdien miljoenen met mishandeling:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3luzvl2z3b22b
50 miljoen is nog steeds heel veel geld natuurlijk. Dan heb je het over de top 0.015% van Nederland. Dat je idealiter daar een limiet op zou willen zetten is een legitiem idee en zou je niet buiten de orde moeten plaatsen. Wat nu miljardairskrant Volkskrant wel doet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Welkom terug Klopkoek, ik neem je post mee naar het nieuwe deel.
Was nog een heleboel punten vergeten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Welkom terug Klopkoek, ik neem je post mee naar het nieuwe deel.
Ik vind het ook een vreselijke ontwikkeling van de VVD. Die V van Vrijheid moeten ze in de prullenbak gooien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Was nog een heleboel punten vergeten...
Dit pareltje bijvoorbeeld. Hartstikke liberaal. Politietaken militariseren.
[ afbeelding ]
Het hele tienpuntenplan van Geert is CTRL + V op toegepast.
Wat is de inbreng van de Heritage Foundation geweest?
Enfin, dit was het weer voor vandaag!
Dat 'Volks' mag er zo langzamerhand ook wel uit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind het ook een vreselijke ontwikkeling van de VVD. Die V van Vrijheid moeten ze in de prullenbak gooien.
En het is gewoon erg dat massa's mensen daar jarenlang op hebben gestemd. Ze hebben 15 jaar lang als grootste of een van de grootste partijen in kabinetten gezeten.
Die controles die de Duitsers houden leveren geen zak op anders dan economische schade en ergernis door alle files, daarom moeten we het hier ook gaan doen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Was nog een heleboel punten vergeten...
Dit pareltje bijvoorbeeld. Hartstikke liberaal. Politietaken militariseren.
[ afbeelding ]
Het hele tienpuntenplan van Geert is CTRL + V op toegepast.
Wat is de inbreng van de Heritage Foundation geweest?
Enfin, dit was het weer voor vandaag!
Waar lees je hier iets over?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:58 schreef nostra het volgende:
Heb ik iets gemist dat Lidewij de Vos lijsttrekker zou worden van FvD en Baudet zich terugtrekt of lager op de lijst zet?
Ik heb me opgegeven voor Maurice' Peil.nl (jaja) en daar kwamen als specifieke vragen naar voren wat je zou doen als De Vos lijsttrekker zou worden en Baudet zich zou terugtrekken, respectievelijk als hij lager op de lijst zou komen. (Bij eerdere vragen had ik Forum niet als optie aangegeven). Dat zal Maurice ergens op baseren lijkt me.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waar lees je hier iets over?
Klassieker - gekopieerd van de Republikeinenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb me opgegeven voor Maurice' Peil.nl (jaja)
Over 10 jaar is dat 'Democratie' ook weg, net als bij de Tories in VK en GOP in VS. Of Singapore. Dit is echt niet vergezocht of complotdenken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:18 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat 'Volks' mag er zo langzamerhand ook wel uit.
Nu ja, de gemiddelde VVD-kiezer is natuurlijk een hardwerkend persoon met een laissez-faire mentaliteit, dus die zal zich niet snel pro-actief aanmelden voor zo'n panel, met daarmee de kans dat die groep ondervertegenwoordigd raakt in een onderzoeksopzet zoals die van Maurice. Een logische oproep dus wel. Met het volgens HP/ inmiddels al twee decennia geleden gestarte manipulatiecomplot wil het echter niet echt vlotten, getuige de werkelijke uitslagen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
Klassieker - gekopieerd van de Republikeinen
VVD probeert wéér peilingen te manipuleren
De VVD roept haar leden op om zich massaal te melden voor de opiniepanels van Maurice de Hond en EenVandaag. Doel: enquête-uitslagen waarin ‘ook de mening van liberaal Nederland wordt meegenomen’. Het is niet voor het eerst dat de VVD op deze wijze opiniepeilingen probeert te beïnvloeden.
Een hardwerkende persoon hahaquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu ja, de gemiddelde VVD-kiezer is natuurlijk een hardwerkend persoon met een laissez-faire mentaliteit, dus die zal zich niet snel pro-actief aanmelden voor zo'n panel, met daarmee de kans dat die groep ondervertegenwoordigd raakt in een onderzoeksopzet zoals die van Maurice. Een logische oproep dus wel. Met het volgens HP/ inmiddels al twee decennia geleden gestarte manipulatiecomplot wil het echter niet echt vlotten, getuige de werkelijke uitslagen.
Lees ik helemaal niks over.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 12:58 schreef nostra het volgende:
Heb ik iets gemist dat Lidewij de Vos lijsttrekker zou worden van FvD en Baudet zich terugtrekt of lager op de lijst zet?
Ik mis hem.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hardwerkend!!
Maak jij maar eens zes maandjes de uurtjes die Mark maakt, praten we verder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hardwerkend!!
Behalve dan als het per ongeluk gaat over asielzoekers of buitenlanders in het algemeen. Of over uitkeringstrekkers. Of over iets anders waar ze een hekel aan hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu ja, de gemiddelde VVD-kiezer is natuurlijk een hardwerkend persoon met een laissez-faire mentaliteit,
Exact.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Behalve dan als het per ongeluk gaat over asielzoekers of buitenlanders in het algemeen. Of over uitkeringstrekkers. Of over iets anders waar ze een hekel aan hebben.
Ken er één persoonlijk. Daarvan houdt de diepgang niet over.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:54 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Heinen naar twee ter vervanging van Sophie.
Is dit serieus?quote:
Landelijk vond het niet zo leuk, maar het was wel serieus ja.quote:
Qua smaak zijn ze wel op de goede weg. Ik word gewoon even economisch gepasseerd door de VVD op rechts.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Landelijk vond het niet zo leuk, maar het was wel serieus ja.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-meldpunt~aa10954e/quote:Ruim 9000 meldingen over discriminatie na post Geert Wilders, meeste sinds oprichting meldpunt
Het landelijke meldpunt Discriminatie.nl heeft inmiddels ruim negenduizend meldingen gekregen over een post van PVV-leider Geert Wilders van eerder deze week, zegt een woordvoerder. Dat is het hoogste aantal meldingen over één incident sinds de lancering van het landelijke meldpunt begin 2024.
Volgens mij zijn de verschillen qua programma tussen D66 en VVD niet zo heel groot hoor. VVD voert daar op een platte manier campagne mee, D66 verzwijgt het.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je dit neerhangt dan moet je toch ergens in de DSM wel op wat stoornissen aanslaan?
Nou de denkwijze erachter lijkt wel enorm te verschillen. Ik ken geen D66'er die mensen met een uitkering uitscheld voor uitvreters.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de verschillen qua programma tussen D66 en VVD niet zo heel groot hoor. VVD voert daar op een platte manier campagne mee, D66 verzwijgt het.
Dat zal vast niet helemaal uit de lucht zijn gevallen idd. Of zijn manier om te checken of er verdeeldheid is binnen die partij? Zou denken dat Gideon ook staat te springen om het stokje over te nemenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 13:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb me opgegeven voor Maurice' Peil.nl (jaja) en daar kwamen als specifieke vragen naar voren wat je zou doen als De Vos lijsttrekker zou worden en Baudet zich zou terugtrekken, respectievelijk als hij lager op de lijst zou komen. (Bij eerdere vragen had ik Forum niet als optie aangegeven). Dat zal Maurice ergens op baseren lijkt me.
Men zou eens moeten gaan snappen dat Wilders juist juicht bij zulk nieuws. Verstandiger is om die aandachtszoekende clown eens wat vaker te negeren, vooral wanneer hij het er overduidelijk om doet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-meldpunt~aa10954e/
9000... ga je lekker , jij ouwe geblondeerde fucker .
Och, het is enigszins provocerend natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou de denkwijze erachter lijkt wel enorm te verschillen. Ik ken geen D66'er die mensen met een uitkering uitscheld voor uitvreters.
En de VVD roept continu dat ze er zijn voor de hardwerkende Nederlander, maar ondertussen moet de pensioenleeftijd omhoog, worden hardwerkende Nederlanders die toevallig voor de overheid werken op de nullijn gezet. Alles om de ondernemers (lees werkgevers van hardwerkende Nederlanders) maar niet te zwaar te belasten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou de denkwijze erachter lijkt wel enorm te verschillen. Ik ken geen D66'er die mensen met een uitkering uitscheld voor uitvreters.
Met hardwerkend bedoelen ze genoeg huisjes melkend.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En de VVD roept continu dat ze er zijn voor de hardwerkende Nederlander, maar ondertussen moet de pensioenleeftijd omhoog, worden hardwerkende Nederlanders die toevallig voor de overheid werken op de nullijn gezet. Alles om de ondernemers (lees werkgevers van hardwerkende Nederlanders) maar niet te zwaar te belasten.
Ik zie de overeenkomst tussen mensen in een uitkering en een oude vervuilende kolencentrale niet zo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Och, het is enigszins provocerend natuurlijk.
Maar dat kunnen ze bij D66 ook:
[ afbeelding ]
Het is nogal kut voor de mensen die goed betaald werk hebben hadden bij een dergelijke centrale waarvan D66 breedlachend voorstelt om die te sluiten. Met succes zo weten wij nu.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie de overeenkomst tussen mensen in een uitkering en een oude vervuilende kolencentrale niet zo.
Het gaat vooral om de denkwijze die er achter die VVD-kreet zit. Kennelijk is er geen ruimte voor persoonlijke tegenslag waardoor je in een uitkering terecht kan komen. Zijn dat soort mensen een soort vervelend afval ofzo.
En zijn het dan luie hangmatliggers volgens de VVD als ze dan een uitkering aanvragen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is nogal kut voor de mensen die goed betaald werk hebben hadden bij een dergelijke centrale waarvan D66 breedlachend voorstelt om die te sluiten. Met succes zo weten wij nu.
Dit soort politieke volksmenners negeren, helpt niet.Blijven bestoken, verbaal , juridisch.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Men zou eens moeten gaan snappen dat Wilders juist juicht bij zulk nieuws. Verstandiger is om die aandachtszoekende clown eens wat vaker te negeren, vooral wanneer hij het er overduidelijk om doet.
Een socio/ psychopaat uit het boekje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hardwerkend!!
Als je met 'ondernemers' multinationals bedoeld, klopt je stelling. Maar als je het MKB bedoelt (goed voor meer dan 41% van het BBP), dan heeft de VVD dat volledig in de kou laten staan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 16:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En de VVD roept continu dat ze er zijn voor de hardwerkende Nederlander, maar ondertussen moet de pensioenleeftijd omhoog, worden hardwerkende Nederlanders die toevallig voor de overheid werken op de nullijn gezet. Alles om de ondernemers (lees werkgevers van hardwerkende Nederlanders) maar niet te zwaar te belasten.
Dat geldt voornamelijk voor zzp'ers, die door elk kabinet volledig in de kou gezet zijn. De VVD heeft helemaal niets voor hen gedaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:43 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Als je met 'ondernemers' multinationals bedoeld, klopt je stelling. Maar als je het MKB bedoelt (goed voor meer dan 41% van het BBP), dan heeft de VVD dat volledig in de kou laten staan.
Vraag een gemiddelde kleine ondernemer naar de VVD, en je krijgt een scheld- kannonade.
Dat vraag ik me ook al een tijdje af..quote:
Je post schetst een onvolledig beeld, en dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt voornamelijk voor zzp'ers, die door elk kabinet volledig in de kou gezet zijn. De VVD heeft helemaal niets voor hen gedaan.
Nee dat is echt onzin. Je kunt geen man die 30% van het electoraat vertegenwoordigt negeren. De beste manier om dat aan te pakken is de frontale aanval. Laten we die kutpartij verboden krijgen. Sowieso zouden PVV'ers meer pariahs moeten worden. Als je weer zorgt dat niemand ervoor uit durft te komen PVV'er te zijn behalve onder andere fascisten is dat een hele winst. Geen Milders nonsense meer dulden van de media. Gewoon aanduiden als wat hij is een ordinaire haatzaaier die op onze kosten een luizenleventje leid.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Men zou eens moeten gaan snappen dat Wilders juist juicht bij zulk nieuws. Verstandiger is om die aandachtszoekende clown eens wat vaker te negeren, vooral wanneer hij het er overduidelijk om doet.
Op twitter wel, want twitter doet er gewoon niet toe.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is echt onzin. Je kunt geen man die 30% van het electoraat vertegenwoordigt negeren.
Niet over 9000....quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 15:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-meldpunt~aa10954e/
9000... ga je lekker , jij ouwe geblondeerde fucker .
VVD wil mogelijk graag meer hangmatten in Tel Aviv en dergelijke. Daar gaat al het belastinggeld van de Amerikanen nu naartoe zodat je daar bijna gratis kunt wonen.quote:
Ik had serieus verwacht dat die ergens in Afrika kinderen aan het voeden is tijdens zijn vakantie.quote:
Ik begin me soms echt af te vragen waarom ik in het verleden altijd links heb gestemdquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is echt onzin. Je kunt geen man die 30% van het electoraat vertegenwoordigt negeren. De beste manier om dat aan te pakken is de frontale aanval. Laten we die kutpartij verboden krijgen. Sowieso zouden PVV'ers meer pariahs moeten worden. Als je weer zorgt dat niemand ervoor uit durft te komen PVV'er te zijn behalve onder andere fascisten is dat een hele winst. Geen Milders nonsense meer dulden van de media. Gewoon aanduiden als wat hij is een ordinaire haatzaaier die op onze kosten een luizenleventje leid.
Blijkbaar had je veel idealen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik begin me soms echt af te vragen waarom ik in het verleden altijd links heb gestemd
Wat zei Harry Mullisch ook alweer?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Blijkbaar had je veel idealen.
Wat is het probleem met het vetgedrukte? Daar staat feitelijk dat lang niet alle PVV stemmers fascisten zijn (veel PVV stemmers zien zichzelf als centrum of centrum-rechts).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik begin me soms echt af te vragen waarom ik in het verleden altijd links heb gestemd
Dat weet ik ook niet. Maar hij heeft gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beter wapper je met een Palestina-vlag natuurlijk en schilder je moordenaar Mangione af als heilige.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is echt onzin. Je kunt geen man die 30% van het electoraat vertegenwoordigt negeren. De beste manier om dat aan te pakken is de frontale aanval. Laten we die kutpartij verboden krijgen. Sowieso zouden PVV'ers meer pariahs moeten worden. Als je weer zorgt dat niemand ervoor uit durft te komen PVV'er te zijn behalve onder andere fascisten is dat een hele winst. Geen Milders nonsense meer dulden van de media. Gewoon aanduiden als wat hij is een ordinaire haatzaaier die op onze kosten een luizenleventje leid.
Daar zit wat in. Ik ben ook zeker voor een gezond cordon sanitaire tegen extreemrechts. Maar je kan je wel afvragen hoeveel nut het dan heeft ze steeds de aandacht te geven waar ze om vragen…quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:50 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ftm.nl/artike(...)2009-08%20%28Copy%29
Had de oppositie wederom gelijk. Echt alles van dit kabinet loopt uit op een mislukking.quote:Oppositiepartijen als GroenLinks-PvdA, Partij voor de Dieren en D66 vroegen zich in de hoorzitting voorafgaand aan Hermans’ benoeming op 1 juli 2024 hardop af of het klimaatbeleid bij haar wel in goede handen was.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
Lekker man, om 3 uur op je Motorola naar 'rutte gestoorde gek' googelen.
Het toont precies aan wat links wilt, namelijk alles divers en inclusief, zolang het maar dezelfde opvattingen heeft als zichzelf.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is het probleem met het vetgedrukte? Daar staat feitelijk dat lang niet alle PVV stemmers fascisten zijn (veel PVV stemmers zien zichzelf als centrum of centrum-rechts).
Je moet terug naar een situatie waarin alleen extremisten erop stemmen. Dat soort lui houd je altijd. Uiteinden van de Gausse kromme. Dat soort lui blijven stemmen op de massadeportaties, knieschieten, transgenders naar zelfmoord drijven en stemrecht ontnemen.
Ik zie daar vetgedrukt niks schokkends staan. Het laat veel PVV stemmers in hun waarde. Mensen zijn niet van nature dom of onwetend (nogal veel variatie tussen landen vwb 'Misperceptions Index' of de door Eurobarometer geteste kennis over de EU). Ze zijn dom gemaakt en daar profiteren bepaalde gewetenlozen van.
Want iedereen die tegen Wilders is, is een Hamassympatisant of een voorstander van het vermoorden van kapitalisten?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beter wapper je met een Palestina-vlag natuurlijk en schilder je moordenaar Mangione af als heilige.
Echt, in welke wereld leven sommigen?
Ik heb het artikel eens doorgelezen en dat is wel een flink gekleurd beeld wat er wordt geschetst.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
[..]
Had de oppositie wederom gelijk. Echt alles van dit kabinet loopt uit op een mislukking.
Dat stroomnet moet men dan ook keihard mee aan de slag. Daar heeft Jetten een aardige versnelling in weten te realiseren. Maar Hermans heeft uiteindelijk alleen maar ambities naar beneden bijgesteld.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb het artikel eens doorgelezen en dat is wel een flink gekleurd beeld wat er wordt geschetst.
Partijen als Ugenda zijn natuurlijk niet neutraal.
Vervolgens kom je bij de praktijk uit dat er geen plek is op het stroomnet, niemand windparken wilt bouwen, warmtenetten voor de consument/bedrijven veels te veel geld kosten tov reguliere (al dan niet elektrisch opgewekte) warmte, bedrijven verlaten Nederland al en dan moet er nog een co2 taks bovenop etc etc.
Ik denk oprecht dat we nog kunnen verduurzamen (waarom tata nog bestaat is me een raadsel), maar mensen op kosten jagen terwijl er ondertussen eigenlijk geen plek is op het stroomnet om te verduurzamen werkt ook niet.
Één van de redenen waarom de schuld in de schoenen van de consument wordt geschoven is dat datacenters steeds meer water en elektra erdoorheen gaan jagen en de vinger de andere kant op moet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb het artikel eens doorgelezen en dat is wel een flink gekleurd beeld wat er wordt geschetst.
Vervolgens kom je bij de praktijk uit dat er geen plek is op het stroomnet, niemand windparken wilt bouwen, warmtenetten voor de consument/bedrijven veels te veel geld kosten tov reguliere (al dan niet elektrisch opgewekte) warmte, bedrijven verlaten Nederland al en dan moet er nog een co2 taks bovenop etc etc.
Ik denk oprecht dat we nog kunnen verduurzamen (waarom tata nog bestaat is me een raadsel), maar mensen op kosten jagen terwijl er ondertussen eigenlijk geen plek is op het stroomnet om te verduurzamen werkt ook niet.
Het is inderdaad opmerkelijk dat deze radicale actiegroep als een neutraal geluid wordt gepresenteerd. Die hebben natuurlijk een overduidelijke agenda en zitten vol met activisten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niks moet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat stroomnet moet men dan ook keihard mee aan de slag. Daar heeft Jetten een aardige versnelling in weten te realiseren. Maar Hermans heeft uiteindelijk alleen maar ambities naar beneden bijgesteld.
Gewoon weer zeer zwak allemaal.
Het moet, omdat het stroomnet gewoon keihard vastloopt. Groei of innovatie van bedrijven of woonwijken kan niet meer gefaciliteerd worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad opmerkelijk dat deze radicale actiegroep als een neutraal geluid wordt gepresenteerd. Die hebben natuurlijk een overduidelijke agenda en zitten vol met activisten.
[..]
Niks moet.
Het is uiteindelijk een kwestie van keuzes maken en daar liggen de meningen over uiteen. Er lijkt binnen bepaalde contreien een steeds meer rigide denkwijze te ontstaan waar men het eigen wereldbeeld het enige juiste en feitelijke vindt en beleid daar dus van afwijkt (wat vaak zo zal zijn als politieke tegenstanders dit mogen bepalen) dan worden er 'fouten' gemaakt.
Maar niets is natuurlijk minder waar, de prioriteiten liggen simpelweg anders. Je kunt van de VVD niet hetzelfde verwachten op het gebied van klimaat als van D66 of GroenLinks–PvdA.
Volgens mij had Jetten al ergens gezegd dat zijn ambities niet realistisch/te hoog waren en gevoelsmatig zit Hermans er pragmatischer in. Hoewel je je kunt afvragen of torenhoge ambities niet waarmaken misschien wel beter is dan lagere ambities wel waarmaken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat stroomnet moet men dan ook keihard mee aan de slag. Daar heeft Jetten een aardige versnelling in weten te realiseren. Maar Hermans heeft uiteindelijk alleen maar ambities naar beneden bijgesteld.
Gewoon weer zeer zwak allemaal.
Combinatie van beide. 3 weken vakantie gehad en na die offline tijd niet zo'n behoefte meer om aan het hier vaak sterk vergiftigde debat mee te doen. Speel liever spelletjes met mijn kinderen. Wellicht komt de behoefte wel weer terug richting de verkiezingen, dan zitten de kinderen ook weer op school.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vakantie, gok ik.
Of klaar met alle gekkies hier, dat kan ook.
Bedrijven willen wel maar kunnen nu simpelweg niet omdat het energienet het niet aankan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij had Jetten al ergens gezegd dat zijn ambities niet realistisch/te hoog waren en gevoelsmatig zit Hermans er pragmatischer in. Hoewel je je kunt afvragen of torenhoge ambities niet waarmaken misschien wel beter is dan lagere ambities wel waarmaken.
De windparken op zee lijkt me misschien wel iets waarin de overheid meer had moeten doen, en vooral ook realistischer/haalbaarder dan een kerncentrale. Persoonlijk lijkt het me overigens niet heel erg of het nu 2040, 2050 of 2055 wordt.
En als de stroom goedkoper wordt dan gaan bedrijven vanzelf over, dat lijkt mij een betere weg dan "c02 boetes/belastingen". Ondanks dat dat misschien wel langer duurt.
Nee, bedrijven willen niet. Er werd ooit zo hard geschreeuwd en opgeschopt dat wind op zee zonder subsidie kan, maar dat was nooit echt waar en nu zijn de risico's overduidelijk veel te groot. Dit is het gevolg van een papieren werkelijkheid met onhaalbare doelen waar nooit van afgeweken mag worden.quote:
Gelul, waarom staan er dan zoveel bedrijven op de wachtlijst voor een grotere stroomaansluiting?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, bedrijven willen niet. Er werd ooit zo hard geschreeuwd en opgeschopt dat wind op zee zonder subsidie kan, maar dat was nooit echt waar en nu zijn de risico's overduidelijk veel te groot. Dit is het gevolg van een papieren werkelijkheid met onhaalbare doelen waar nooit van afgeweken mag worden.
Dat is de papieren werkelijkheid hé. Wind op zee kan zonder subsidie maar daar zat nooit een plan bij om ook op land het stroomnet te verbeteren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelul, waarom staan er dan zoveel bedrijven op de wachtlijst voor een grotere stroomaansluiting?
Nee, dat is een heel concreet probleem voor bedrijven die hun productie willen verduurzamen en daar ook flink in willen investeren. Het stroomnet zit nu gewoon overvol.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is de papieren werkelijkheid hé.
LOL. Touché!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
Lekker man, om 3 uur op je Motorola naar 'rutte gestoorde gek' googelen.
Dit is natuurlijk alweer onzin. In Amsterdam stemt 70-75% 'Lekker Links' maar wonen er meer dan 170 verschillende nationaliteiten, een regenboog aan geloven, met ieder zijn eigen gebruiken en gewoonten. Je gaat mij niet wijs maken dat die allemaal dezelfde mening hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het toont precies aan wat links wilt, namelijk alles divers en inclusief, zolang het maar dezelfde opvattingen heeft als zichzelf.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het toont precies aan wat links wilt, namelijk alles divers en inclusief, zolang het maar dezelfde opvattingen heeft als zichzelf.
Een onbetrouwbare overheid is daar natuurlijk ook debet aan.quote:
Wie wilden deze kolencentrales? CDA en VVD. Ik kan me nog herinneren dat de kortstondig PvdA minister (Cramer) eigenlijk tegen was.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Een onbetrouwbare overheid is daar natuurlijk ook debet aan.
Eerst moest en zou RWE een kolencentrale bouwen - liever gisteren dan morgen - en nog in het jaar van ingebruikname werd besloten dat alle kolencentrales dicht moesten.
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
Wie wilden deze kolencentrales? CDA en VVD. Ik kan me nog herinneren de kortstondig PvdA minister (Cramer) eigenlijk tegen was.
Een autocratische staat als Singapore dus. Helemaal top (maar als op papier 80% van de Russen achter Poetin staat dan is autocratie prima toch?). Of een Beamtenstaat zoals Pruissen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:
Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten.
Ik vlieg dus niet van l naar rquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.
Dan pleit je dus voor afschaffing van de parlementaire democratie .quote:Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten
Geen moordenaar dat heb ik je al 100 keer uitgelegd. Mangione is een held omdat hij zijn gemeenschap verdedigde tegen een massamoordenaar. Dat jij op hand bent van een systeem dat zo'n massamoordenaar beschermd en een held wil vermoorden is jouw keuze.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beter wapper je met een Palestina-vlag natuurlijk en schilder je moordenaar Mangione af als heilige.
Echt, in welke wereld leven sommigen?
Zuchtquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen moordenaar dat heb ik je al 100 keer uitgelegd. Mangione is een held omdat hij zijn gemeenschap verdedigde tegen een massamoordenaar. Dat jij op hand bent van een systeem dat zo'n massamoordenaar beschermd en een held wil vermoorden is jouw keuze.
Dat jij Palestijnen niets waard vindt omdat ze niet woke genoeg voor je zijn is typisch. Gezien je zelf al jaren niet kan ophouden over hoe erg het niet is om woke te zijn. Maar tuurlijk PVV is een gezonde partij en we moeten allemaal vriendelijk doen naar mensen die daarop stemmen. Het echte gevaar komt van links, omdat ze pal voor mensenrechten en politieke macht voor iedereen staan.
Maarja zo werkt dat voor conservatieven alles wat niet tot de in group behoort kan de tering krijgen. Links discours dat is radicaal niet het ondersteunen van een genocide.
Hermans lijkt me zo iemand die alleen bij de VVD zit vanwege haar vader. Ze is eigenlijk een PvdAer of D66er.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
[..]
Had de oppositie wederom gelijk. Echt alles van dit kabinet loopt uit op een mislukking.
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dan pleit je dus voor afschaffing van de parlementaire democratie .
Gaat ie BVNL pluggen...quote:
Wanneer bestuurders weigeren de wet uit te voeren en (door henzelf benoemde!) rechters negeren houdt het al snel op. Geen leugen is te gek voor Liegende Lientje. Voer de wet en Parijs Akkoord uit en er is meer betrouwbaarheid en stabiliteit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.
Laatstgenoemden zijn inderdaad een verademing vergeleken met Hermans, die maar om één reden ooit de tweede plek heeft verkregen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:42 schreef Klopkoek het volgende:
Vergelijk haar eens met Trump fanboys/apologeten als Koen Petersen en Raymond Mens
Door nul zetels?quote:
Verademing omdat ze Trump en de PVV zo graag normaliseren? Waarom in hemelsnaam?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Laatstgenoemden zijn inderdaad een verademing vergeleken met Hermans, die maar om één reden ooit de tweede plek heeft verkregen.
Ja, wanneer je BVNL er als optie bij gaat zetten zit je te sturen.quote:
Dat gaat de goede kant op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De VVD zakt lekker door. Wanneer gooien ze Dilan eruit?
Timmermans Iquote:
Hopelijk niet. Van mij mogen ze ver naar beneden zakken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zowel Petersen als Mens (en overigens ook Hammelburg) duiden de Amerikaanse politiek gewoon as-is, zonder daar direct een waardeoordeel vanuit Nederlands perspectief aan te koppelen. Dat maakt ze geen Trump-apologeten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:56 schreef Klopkoek het volgende:
Verademing omdat ze Trump en de PVV zo graag normaliseren? Waarom?
Zou je een mooie persiflage van kunnen maken, als de NPO/VARA/VPRO nog wat geld heeft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:03 schreef -XOR- het volgende:
De hele zomer iedere avond Duktales op de buis werkt natuurlijk ook niet mee.
Het criterium om vermeld te worden is de helft van de kiesdrempel, dat lijkt me een vrij redelijke.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, wanneer je BVNL er als optie bij gaat zetten zit je te sturen.
Geniaalquote:
Je pleit een dictatuur... Hoezo is die dictatuur anders vorm te geven.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.
Nee, dan vul je dingen in. Je kan als oplossingsrichting ook denken aan een tienjarenplan voor - en het depolitiseren van de woningmarkt bijvoorbeeld, zoals Neprom recent bepleitte.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je pleit een dictatuur... Hoezo is die dictatuur anders vorm te geven.
Jij bent vaag ....quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dan vul je dingen in. Je kan als oplossingsrichting ook denken aan een tienjarenplan voor - en het depolitiseren van de woningmarkt bijvoorbeeld, zoals Neprom recent bepleitte.
Na de verkiezingen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de sympathieke en lieve Nina Zeelen talloze voorbeelden van Mens en Petersen heeft gedeeld.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Zowel Petersen als Mens (en overigens ook Hammelburg) duiden de Amerikaanse politiek gewoon as-is, zonder daar direct een waardeoordeel vanuit Nederlands perspectief aan te koppelen. Dat maakt ze geen Trump-apologeten.
Het gelijk van de Sovjet Uniequote:
Ja typisch dat je daarmee komt (de projectontwikkelaars) en niet dat recente economenvoorstel (waar twee VVDers en Neprom ook in zaten, van de vier die naar de media traden).quote:zoals Neprom recent bepleitte.
'Het is maar de Hond.'quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is maar De Hond maar de trends zijn wel interessant.
In 2017 en 2021 zat De Hond veel te hoog.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:44 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Het is maar de Hond.'
De Hond zit er wel vaak het dichtste bij.
De PVV peilt als underdog inmiddels bijna structureel 5 zetels lager.
Nee, "Musk staat voor de purificering / absolutisering van de vrijheid van meningsuiting, iets dat vele Amerikanen aanspreekt", wat ook gewoon een feit is. De vvmu is in Nederland veel minder absoluut dan in de VS, waar je gerust met hakenkruizen over straat mag lopen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
"Musk staat voor de vrijheid van meningsuiting, zijn bedrijven veranderen de samenleving"):
Qua?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In 2017 en 2021 zat De Hond veel te hoog.
Vijf zetels te hoog gepeild in 2021 en vier in 2017 inderdaad.quote:
Even voor de duidelijkheid: we hebben het over de PVV. Toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:
Vijf zetels te hoog gepeild in 2021 en vier in 2017 inderdaad.
En rond deze tijd voor de verkiezingen in 2017 zelfs 15 zetels te hoog.
Ik zie niet hoe dat een feit zou zijn. Musk censureert overduidelijk zijn eigen platform, gooit journalisten bij bosjes van zijn platform en knijpt wat hij ziet als concurrenten af (probeert hij). Musk wil zijn eigen ministaatje zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, "Musk staat voor de purificering / absolutisering van de vrijheid van meningsuiting, iets dat vele Amerikanen aanspreekt", wat ook gewoon een feit is.
In de VS doen ze heel erg aan boekencensuur, het verminken van (school)bibliotheken, door de Republikeinen.quote:De vvmu is in Nederland veel minder absoluut dan in de VS, waar je gerust met hakenkruizen over straat mag lopen.
Dit gaat inderdaad over de PVV.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:01 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: we hebben het over de PVV. Toch?
Afgelopen verkiezingen 5 zetels te laag gepeild. Dat gold eveneens voor de prov. staten verkiezingen.
De Democraten hadden daar ook een handje van: onder Biden zijn schoolboeken ‘verminkt’ met allerlei genderonzin en woke-isme.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dat een feit zou zijn. Musk censureert overduidelijk zijn eigen platform, gooit journalisten bij bosjes van zijn platform en knijpt wat hij ziet als concurrenten af. Musk wil zijn eigen ministaatje zijn.
Politiek gezien steunde hij in die tijd Trump, en ook racistisch rechts in Zuid-Afrika.
[..]
In de VS doen ze heel erg aan boekencensuur, het verminken van (school)bibliotheken, door de Republikeinen. Een hele lijst met verboden woorden is opgesteld, gesteund door anti-woke Musk, dat organisaties en individuen uit sluit van financiering of belastingvoordelen.
Zelfs het eigen gesubsidieerde Freedom House laat geen superfijn plaatje zien. Dat komt toch echt door de Republikeinen, gesteund door Musk, niet door Biden of Harris.
Dat is vooral een verruiming van aanbod geweest en ook het terugdraaien van wat Republikeinen al eerder hebben gedaan (zij doen dit al sinds de jaren 80)..quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:12 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De Democraten hadden daar ook een handje van: onder Biden zijn schoolboeken ‘verminkt’ met allerlei genderonzin en woke-isme.
Ik ga niet alles voorkauwen, en weet niet meer waar ik het vandaan heb.quote:Verder ben ik benieuwd waar Musk de apartheid in Zuid-Afrika steunt of gesteund heeft? Zijn vader (Kimball Musk) had volgens mij een belang in een smaragd-mijn, en dan houdt het wel op.
Christelijke toevoegingen aan schoolboeken zijn ‘censuur’; genderneutrale en woke-toevoegingen zijn ‘verruiming van aanbod’.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is vooral een verruiming van aanbod geweest en ook het terugdraaien van wat Republikeinen al eerder hebben gedaan (zij doen dit al sinds de jaren 80)..
Democraten doen niet Thomas Sowell of dictaturenliefhebber Milton Friedman in de ban.
[..]
Ik ga niet alles voorkauwen, en weet niet meer waar ik het vandaan heb.
Onderstaande bronnen lijken me wel aardig. Peter Thiel groeide op in een klein dorpje dat Adolf Hitler als beschermheilige adopteerde.
https://www.cbc.ca/radio/(...)transcript-1.7470201
https://www.ft.com/content/cfbfa1e8-d8f8-42b9-b74c-dae6cc6185a0
https://www.theguardian.c(...)artheid-south-africa
Witte Zuid-Afrikaan sluit zich aan bij Trump en de Republikeinen - dan is er sowieso minimaal 90% kans dat je te maken hebt met een white supremacist. 'Vrijheid van meningsuiting' is al snel windowdressing en een marketingpraatje.
..... en dit was het weer voor vandaag.
Ons democratisch/bestuurlijk bestel is in bijna 200 jaar amper veranderd, dat lijkt me ook niet goed.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je pleit een dictatuur... Hoezo is die dictatuur anders vorm te geven.
Epiloog... er is pas sinds 1917 evenredige vertegenwoordiging. Daarvoor was er een districtenstelsel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ons democratisch/bestuurlijk bestel is in bijna 200 jaar amper veranderd, dat lijkt me ook niet goed.
Waarom kan het niet gewoon goed werken? Verandering zonder goede reden is geen vooruitgang.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ons democratisch/bestuurlijk bestel is in bijna 200 jaar amper veranderd, dat lijkt me ook niet goed.
in de Europese Raad zitten (indirect) gekozen regeringsleiders. Met uitzondering van Schoof dusquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Epiloog... er is pas sinds 1917 evenredige vertegenwoordiging. Daarvoor was er een districtenstelsel.
Een fundamenteel verschil (en waar een aantal VVDers zoals Hoogervorst naar terug wilden)
Godzijdank, mag ik wel zeggen, want met een districtenstelsel is het hier echt Hongarije aan de Noordzee. Israël aan de Rijn.
De functie minister-president en vooral zijn dominante positie hierin is ook niet zo oud. Tot en met begin jaren 80 kon MP in het buitenland niks doen zonder dat BuZa het goed vond. Joseph Luns zat aan tafel bij de EEG, soms met De Gaulle aan dezelfde tafel, niet de minister-president. Functie MP is steeds dominanter geworden; kan zaken op de agenda zetten (gelijk aan Bondskanselier), kon voor 2007 formeel niet.
https://www.parlement.com(...)an-alle-nederlandersquote:Iets heeft hem in de unieke positie gebracht om wel degelijk het volk als geheel te vertegenwoordigen, als essentieel onderdeel van zijn politieke opdracht. Ik doel op zijn lidmaatschap van de Europese Raad van staatshoofden en regeringsleiders in de Europese Unie.
Deze Europese Raad heeft zich ontwikkeld tot het belangrijkste orgaan van de Unie.3) Daar worden de onenigheden tussen de lidstaten uitgevochten, maar wordt vooral de route uitgezet naar de toekomst van de Unie. Het belang van de daar genomen besluiten wordt steeds groter en de frequentie waarmee de Raad bijeenkomt steeds hoger. De Europese Raad is daardoor, meer dan de Europese Commissie en het Europarlement in staat gebleken de Europese samenwerking bij haar burgers te legitimeren. Commissie en Parlement waren daarvoor ingesteld, maar het is de Europese Raad die erin slaagt Europa geloofwaardig te maken. De Fransen waren degenen die het cruciale belang van zo'n raad doorzagen, eerder dan de meeste andere lidstaten en veel eerder dan regering en parlement in ons land.
Deze Europese Raad heeft de Nederlandse minister-president door zijn lidmaatschap uitgetild boven zijn collega's in het kabinet, maar hem ook gemaakt tot de vertegenwoordiger van alle Nederlanders in het internationale verkeer. Daar is hij daadwerkelijk premier van alle Nederlanders geworden. Juist daar laat Schoof het, ongewild overigens, afweten: hij representeert in Nederland niemand en is daarom onvoldoende in staat ‘alle Nederlanders’ te vertegenwoordigen in Brussel.
Ik hoop niet en dat ze nog verder zakkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dilan verdient dan ook een gigantisch pak voor haar broek.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik hoop niet en dat ze nog verder zakken
Dit dus!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De VVD mag eventjes een lesje nederigheid krijgen en in de hoek staan.
Als de PvdA slim is brengen ze het ook op deze manierquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Hopelijk stijgen PvdA, het CDA en D66 verder door zodat een middenkabinet met deze partijen mogelijk wordt.
Ja, SP stemmers kunnen beter overgaan op een minder radicale partij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat PvdA/GL nog wel wat zetels bij SP kan pakken, aangezien die met hun radicale programma het beetje momentum dat ze hebben denk ik teniet doen.
Hé?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan wordt de kans kleiner ze terug te zien in een volgend kabinet
Goed lezen ik hoop dat Dilan blijft zodat ze verder wegzakkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:30 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Hé?
'Je hoopt dat ze niet verder zakken: want dan wordt de kans kleiner ze terug te zien in een volgend kabinet ' ???
Als SP-stemmer zit je goed: een stem met visie en geweten. 🙂quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, SP stemmers kunnen beter overgaan op een minder radicale partij.
Die zitten al redelijk rond hun minimum lijkt me.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat PvdA/GL nog wel wat zetels bij SP kan pakken, aangezien die met hun radicale programma het beetje momentum dat ze hebben denk ik teniet doen.
Nee, oké. Je post was nogal vaag.quote:Op
zaterdag 9 augustus 2025 19:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goed lezen ik hoop dat Dilan blijft zodat ze verder wegzakken
Ik bedoel dan de zetelwinst die ze nu nog in peilingen hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zitten al redelijk rond hun minimum lijkt me.
LOL!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zitten al redelijk rond hun minimum lijkt me.
Ach, dat was prima voorspelbaar toen de VVD aangaf graag vriendjes te willen worden. Zo'n situatie is voor de SP totaal niet aan de orde.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:43 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
LOL!
'Never underestimate the underdog.' En al helemaal niet in Calvinistisch Nederland. Wilders is er de grootste partij mee geworden.
Leuk, maar Wilders is, zoals je wellicht weet, door die Ruttiaanse psychopaat uitgesloten. Daarna volgde de verkiezingszege.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat was prima voorspelbaar toen de VVD aangaf graag vriendjes te willen worden. Zo'n situatie is voor de SP totaal niet aan de orde.
Dat is inderdaad bekend. De deur open schoppen voor de PVV was strategisch een nogal domme stap van de VVD. Ze verloren de vorige verkiezingen en gaan dat nu ook weer doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:51 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Leuk, maar Wilders is, zoals je wellicht weet, door die Ruttiaanse psychopaat uitgesloten. Daarna volgde de verkiezingszege.
Met als resultaat dat we een jaar lang naar hun falen hebben mogen kijken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:51 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Leuk, maar Wilders is, zoals je wellicht weet, door die Ruttiaanse psychopaat uitgesloten. Daarna volgde de verkiezingszege.
Je geeft er je eigen, unieke visie aan. Dat mag uiteraard, maar heeft niet met de realiteit te maken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is inderdaad bekend. De deur open schoppen voor de PVV was strategisch een nogal domme stap van de VVD. Ze verloren de vorige verkiezingen en gaan dat nu ook weer doen.
dat de PVV haar zege vooral te danken had aan de opening die de VVD hen bood is toch vrij algemeen bekend?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:02 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Je geeft er je eigen, unieke visie aan. Dat mag uiteraard, maar heeft niet met de realiteit te maken.
'Onze' Timmermans-mod.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Met als resultaat dat we een jaar lang naar hun falen hebben mogen kijken.
Proost!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:10 schreef Mathijsco het volgende:
hardliner Marjolein Faber, die constant bleef in haar agenda.
Inderdaad, geweldig schoolvoorbeeld van hoe populistische politiek niks concreets brengt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:31 schreef Hexagon het volgende:
Faber die het zo druk had met clowntje spelen dat er nul wetgeving is aangeboden aan de kamer.
Wie is 'die Ruttiaanse psychopaat'?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 19:51 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
toch denk ik dat Wilders weer mee gaat doen en zelfs MP gaat worden en zo hoort het ook , dat is democratiequote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:31 schreef Hexagon het volgende:
Faber die het zo druk had met clowntje spelen dat er nul wetgeving is aangeboden aan de kamer.
De PVV komt nooit meer in de regeringquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch denk ik dat Wilders weer mee gaat doen en zelfs MP gaat worden en zo hoort het ook , dat is democratie
Nee, nee en nee.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch denk ik dat Wilders weer mee gaat doen en zelfs MP gaat worden en zo hoort het ook , dat is democratie
Zou dat niet uitsluiten. De VVD wil dat nog steeds heel graag. Is het niet dit kabinet, dan misschien het volgende.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De PVV komt nooit meer in de regering
Wil hij nu werkelijk beweren dat dat vrede voor dieren l geen doorslaand succes is wat minimaal op 5 zetels staat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Het criterium om vermeld te worden is de helft van de kiesdrempel, dat lijkt me een vrij redelijke.
De VVD daalt ook in zetels net zoals de PVVquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou dat niet uitsluiten. De VVD wil dat nog steeds heel graag. Is het niet dit kabinet, dan misschien het volgende.
Waarom "hoort" dat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jij zegt hetquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
grootste partij levert de MPquote:
Ik teken daar voor, maar nooit is helaas een lange tijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan hadden we NSBOA's.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat er was gebeurd als die asielnoodwet er door heen was gekomen. Hadden we dan onze eigen ICE gehad?
Dat is geen garantie in het Nederlands politiek stelsel.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
grootste partij levert de MP
Sinds wanneer en waarom?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is gebruikelijkquote:
In 1977 en in 1982 niet hoor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De VVD gaat de volgende republikeinse grap nog een keer toepassen in de komende periodesquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
Al die mensen die een laagbetaalde baan hebben, of een uitkering hebben zoals bijstand of zo.
Ik hou mijn hart vast voor hun lot als VVD nog een keer in een kabinet gaat zitten.
https://www.advocatenblad(...)utte-een-psychopaat/quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wie is 'die Ruttiaanse psychopaat'?
In 2024 ook niet.quote:
Vooralsnog is nooit de politieke carrière van Wilders. Die is met 25 jaar al extreem lang en de man zelf is ook al 61 dus daar zal ooit een eind aan komen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik teken daar voor, maar nooit is helaas een lange tijd.
Misschien volgt Dion Graus hem op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:36 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vooralsnog is nooit de politieke carrière van Wilders. Die is met 25 jaar al extreem lang en de man zelf is ook al 61 dus daar zal ooit een eind aan komen.
Er is daar qua structuur/partijorganisatie en opvolging werkelijk niets geregeld en er zit zover ik kan zien ook niemand in de fractie die het op een enigszins vergelijkbaar niveau zou kunnen. Dus de kans is behoorlijk aanwezig dat de PVV vlak na de politieke carrière van Wilders begraven zal worden.
Dion is i.d.d. heel erg hondjeuitlaten.nl.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien volgt Dion Graus hem op.
Bedoel je dit verhaal?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:49 schreef Mathijsco het volgende:
Moet je eens kijken bij PvdA/GL: Lisa - ik ben in de Kamer gekomen door een onzinverhaal uit de trein - Westerveld.
ja we moeten wel iets met de PVV denk ik , kunnen ze niet fuseren met JA21??quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
Er is geen wet, geen geschreven regel dat de grootste partij de MP moet/mag leveren.
Als die islamatienslayer opnieuw de meeste zetels wint, dan zal de Tweede Kamer misschien een informateur aanwijzen om te onderzoeken of een stabiel kabinet met de PVV mogelijk is.
Hij/zij rapporteert aan de Kamer en die kan kiezen een PVV-kabinet te formeren.
Ik denk dat de Kamer zal beslissen....-->> we kijken verder naar een middenkabinet
Leuk als je gelooft in onzin verhalen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bedoel je dit verhaal?
https://www.gld.nl/nieuws(...)veilig-na-bedreiging
Was dat echt onzin?
Het is overigens één van de betere en meest hardwerkende kamerleden. Ze is gelovig en gereformeerd opgegroeid.
Mensen zijn imperfect, maar zij doet het goed.
Wat is de bron dat het onzin is?quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:33 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Leuk als je gelooft in onzin verhalen.
Zo werd ik gisteren ook getriggerd in de trein door drie Timmermans-fans met broccolikapsel en morele zelfgenoegzaamheid. Ze hadden het over 'de Joden 'quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is de bron dat het onzin is?
Het strookt nogal met wat andere progressieve politici in het openbaar mee maken.
Die gaan dan met de trein?quote:Op zondag 10 augustus 2025 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we moeten wel iets met de PVV denk ik , kunnen ze niet fuseren met JA21??
beter dan met Groen links , dan gaan we allemaal met de bus op vakantie behalve groen links zelf
Natuurlijk niet. Maar het is knap lullig als je met een PVV op 35 zetels moet gaan regeren zonder de grootste partij. Bij iedere fout die je maakt wordt 'Big Brother' alleen maar groter en voorzie je in gratis campagne voor de underdog. Tel daarbij op een toch al gespannen coalitie (bijvoorbeeld PvdA/VVD) en het wordt echt op eieren lopen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is geen garantie in het Nederlands politiek stelsel.
Maar eh die coalitie met de PVV, werkte dat nou zo soepel?quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:39 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar het is knap lullig als je met een PVV op 35 zetels moet gaan regeren zonder de grootste partij. Bij iedere fout die je maakt wordt 'Big Brother' alleen maar groter en voorzie je in gratis campagne voor de underdog. Tel daarbij op een toch al gespannen coalitie (bijvoorbeeld PvdA/VVD) en het wordt echt op eieren lopen.
Lag dat aan de PVV, vind je?quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar eh die coalitie met de PVV, werkte dat nou zo soepel?
Die hebben de boel laten klappen door de rest te overvallen met een berg nieuwe eisen.quote:
Stel je een rare vraag?quote:
Voor een fors deel zeker. Die hadden zoveel “gratis bier” beloofd dat het nooit kon gaan werken.quote:
Hahaha!quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die hebben de boel laten klappen door de rest te overvallen met een berg nieuwe eisen.
En verder hadden ze minister Faber die veel te druk was met Clowntje spelen en negatieve aandacht zoeken om überhaupt maar iets in te dienen.
De PVV heeft dezelfde allures gekregen als de PvdA van 1977.quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor een fors deel zeker. Die hadden zoveel “gratis bier” beloofd dat het nooit kon gaan werken.
Tevens is die suggestie dat de PVV alleen maar kan groeien natuurlijk onzin. Als ze weer gewoon geïsoleerd worden kwijnen ze vanzelf weer weg.
Een van de betere en hardwerkende politici daar kunnen ze bij de PVV een voorbeeld aan nemenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 23:49 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dion is i.d.d. heel erg hondjeuitlaten.nl.
Moet je eens kijken bij PvdA/GL: Lisa - ik ben in de Kamer gekomen door een onzinverhaal uit de trein - Westerveld.
Neuh, dit lijkt me een duidelijk andere categorie. Plus dat de omvang van de partijen nogal scheelt. Bij 53 zetels kan ik me enige arrogantie voorstellen. Met 35 zetels was je toen derde geworden…quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV heeft dezelfde allures gekregen als de PvdA van 1977.
Lisa Westerveld: ons treinmeisje uit de Achterhoek: met een staccato verhaal over boze voetbalsupporters. Bij GroenLinks kun je dat verzilveren voor een zetel.quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een van de betere en hardwerkende politici daar kunnen ze bij de PVV een voorbeeld aan nemen
Groen Links gaat business class vliegen hequote:Op zondag 10 augustus 2025 08:28 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Die gaan dan met de trein?
Obsessie, ook.quote:
Dit heeft geen bal met politiek te maken maar met jou selectieve haat tegen GLquote:Op zondag 10 augustus 2025 09:09 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Lisa Westerveld: ons treinmeisje uit de Achterhoek: met een staccato verhaal over boze voetbalsupporters. Bij GroenLinks kun je dat verzilveren voor een zetel.
'Het heeft niet met politiek te maken, maar met mijn haat tegen GroenLinks.'quote:Op zondag 10 augustus 2025 09:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit heeft geen bal met politiek te maken maar met jou selectieve haat tegen GL
'En de zijnen...'.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:03 schreef -XOR- het volgende:
PVV 76 zetels, Nederland de EU uit, failliet en het klootjesvolk aan de bedelstaf... het zou een harde les zijn voor Mathijsco en de zijnen.
Ligfietsen?quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:11 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'En de zijnen...'.
Praat niet mét, maar óver mensen.
Bij de SP zijn we trouwens ook gewoon allergisch voor belerende, groene deugneuzen op ligfietsen. ☺️
In 1977 was het CDA op zijn minst net zo vervelend als de PvdA.quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, dit lijkt me een duidelijk andere categorie. Plus dat de omvang van de partijen nogal scheelt. Bij 53 zetels kan ik me enige arrogantie voorstellen. Met 35 zetels was je toen derde geworden…
quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ligfietsen?
De laatste keer dat jij in de binnenstad van een links elitaire stad was, zag je ligfietsen?
quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ligfietsen?
De laatste keer dat jij in de binnenstad van een links elitaire stad was, zag je ligfietsen?
Ik wilde net zeggen, ligfietsen zijn meer voor goedmoedige Friese SP'ers dan voor de groenlinkse randstedelijke grachtengordelbewoner. Die laatsten verplaatsen zich vooral per bakfiets.quote:Op zondag 10 augustus 2025 11:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ligfietsen?
quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, ligfietsen zijn meer voor goedmoedige Friese SP'ers dan voor de groenlinkse randstedelijke grachtengordelbewoner. Die laatsten verplaatsen zich vooral per bakfiets.
Tja, dat is een beetje de charme van Amsterdam: alles is er te koop.quote:
Vooral een hoop aannamen en kletskoek uit de hoogtijdagen van Jack Spijkerman. Met recht: een biotoop. En dat mag lekker zo blijven.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tja, dat is een beetje de charme van Amsterdam: alles is er te koop.
Maar goed, je bent dus een SP'er die alles waar de SP voor staat verafschuwt behalve het fiscaal-economisch beleid?quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:29 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Vooral een hoop aannamen en kletskoek uit de hoogtijdagen van Jack Spijkerman. Met recht: een biotoop. En dat mag lekker zo blijven.
Jij als Marxist bent natuurlijk nog van de school Daan Monjé. Leuk man. De CPN-afsplitsing met pakken cash.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar goed, je bent dus een SP'er die alles waar de SP voor staat verafschuwt behalve het fiscaal-economisch beleid?
Kom nou niet met dat lulverhaal dat de PVV is tegengewerkt joh. Het is een eenmansfractie met 37 zetels, en doordat er geen fatsoenlijk partijkader is en geen leden, kunnen ze geen capabele bewindspersonen leveren. Ze hebben niks voor elkaar gekregen en de voorman ging ondertussen gewoon door met oppositie voeren.quote:
'Niet tegengewerkt'.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kom nou niet met dat lulverhaal dat de PVV is tegengewerkt joh. Het is een eenmansfractie met 37 zetels, en doordat er geen fatsoenlijk partijkader is en geen leden, kunnen ze geen capabele bewindspersonen leveren. Ze hebben niks voor elkaar gekregen en de voorman ging ondertussen gewoon door met oppositie voeren.
Lekker man
Dan vergeten we voor het gemak even dat de wet niet onderbouwd was of werd, ondanks diverse adviezen van de RvS en dat naar buiten kwam dat amateurtje Faber geen idee had wat ze aan het doen was of wat ze moest doen om een wet in te kunnen dienen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:52 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Niet tegengewerkt'.
Dan doen we even een greep:
De PVV, via minister Marjolein Faber, diende in maart 2025 de Asielnoodmaatregelenwet in. Daar zat coalitiepartner VVD niet op te wachten
Nog meer?
De Asielnoodmaatregelenwet is toch gewoon met 94 stemmen voor aangenomen in de Tweede Kamer?quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:52 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Niet tegengewerkt'.
De PVV, via minister Marjolein Faber, diende in maart 2025 de Asielnoodmaatregelenwet in. Daar zat coalitiepartner VVD niet op te wachten
Nog meer?
Is dat niet gewoon weer een verzinsel of sterk verdraaid verhaal?quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe zit dat nou met die aanklacht van die vage belastingsclub gelieerd aan de EU, die verondersteld dat oa Frans Timmermans 7 miljard subsidies heeft gefraudeerd, of iig aantijgingen tot niet de regels vormen in aanbestedingen.
Nou zal dat geen sterke zaak zijn en wellicht verkiezingsmanipulatie maar om daar nou 0 aandacht aan te geven is ook wat. Niks over gelezen in Nl nog.
Nee die is wel echt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon weer een verzinsel of sterk verdraaid verhaal?
Nu.nl / Persgroep speelt nog het oud-mediale spelletje: doodzwijgen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe zit dat nou met die aanklacht van die vage belastingsclub gelieerd aan de EU, die verondersteld dat oa Frans Timmermans 7 miljard subsidies heeft gefraudeerd, of iig aantijgingen tot niet de regels vormen in aanbestedingen.
Nou zal dat geen sterke zaak zijn en wellicht verkiezingsmanipulatie maar om daar nou 0 aandacht aan te geven is ook wat. Niks over gelezen in Nl nog.
Dan zal het wel totaal geen serieus verhaal zijn. Anders zijn er genoeg types in Nederland die er met liefde op duiken om Timmermans te beschadigen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee die is wel echt.
Alleen de club die het beweerd is nogal vaag. Dat is een zelf samengestelde club die zich op de taak heeft neergelegd om op te komen voor de belastingbetalers in de EU.
Wat gaat hij precies om de oren krijgen en van wie?quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:01 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Nu.nl / Persgroep speelt nog het oud-mediale spelletje: doodzwijgen.
Reken maar dat Timmermans hem snoeihard om de oren gaat krijgen bij het eerste de beste debat.
Daar is de jij-bak die je wist dat zou komen. Wel typisch marxistisch, dat dan weer wel.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon weer een verzinsel of sterk verdraaid verhaal?
Tegen wie is dit precies een jij-bak? En wat is er in hemelsnaam marxistisch aan?quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:02 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Daar is de jij-bak die je wist dat zou komen. Wel typisch marxistisch, dat dan weer wel.
Ze hielden niet voet bij stuk, ze kwamen terug op een eerder door henzelf gemaakte afspraak opgenomen in het gedoogakkoord.quote:Op zondag 10 augustus 2025 08:49 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Hahaha!
De PVV hield voet bij stuk.
Zelfs de Europese Rekenkamer deelt de opvatting. Dat gaat Frans keihard om de oren krijgen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat gaat hij precies om de oren krijgen en van wie?
Dit is vooral je persoonlijke opinie.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:06 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ze hielden niet voet bij stuk, ze kwamen terug op een eerder door henzelf gemaakte afspraak opgenomen in het gedoogakkoord.
En met mensen die terugkomen op hun afspraken met de boodschap dat het slikken of stikken is valt niet samen te werken. Die zijn onbetrouwbaar want hun woord betekent blijkbaar niets.
Dat jij dat al lid van de Wilders fanclub niet wilt zien prima, maar als je er iets objectiever naar kijkt zijn de feiten hier toch vrij duidelijk.
En de club die het nu probeert is een lobbyclub die tegen beperking van de tabaksindustrie, fossiele brandstoffen, vakbonden en verzinsels als de strijd tegen kerstmis is.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)ts-over-ngo-funding/
Politico geeft duiding.
Maar eerder heeft de Nederlandse Rekenkamer al een soortgelijk iets verteld.
Het is te makkelijk om subsidies door te spelen aan NGO’s omdat regelgeving gewoon onvoldoende is.
Dus ja waarschijnlijk is er veel subsidie vertrekt zonder goed aanbestedings beleid maar zijn er niet direct eu regels overtreden en zal dit verhaal daarmee eindigen.
Ik gun zelfs Frans niet zo ten onder te gaan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En de club die het nu probeert is een lobbyclub die tegen beperking van de tabaksindustrie, fossiele brandstoffen, vakbonden en verzinsels als de strijd tegen kerstmis is.
Zal dus inderdaad nergens op uitlopen.
Een 'premier' met een fraude- aanklacht omtrend miljarden belastinggeld aan zijn muts? Ik gok zomaar dat die geen premier gaat worden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik gun zelfs Frans niet zo ten onder te gaan.
Maar ik ben wel haaks tegenovergesteld altijd eens met Frans zeg maar.
Echt mijn anti persoon.
Iedereen kan een klacht indienen bij de EU.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:24 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Een 'premier' met een fraude- aanklacht omtrend miljarden belastinggeld aan zijn muts? Ik gok zomaar dat die geen premier gaat worden.
De Europese Rekenkamer beaamd wat de aanklagers zeggen: dat is andere koek.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Iedereen kan een klacht indienen bij de EU.
Je moet wel je kopje erbij houden als je nieuws leest.
Stel jij zit bij de EU en ons clubje mag jou niet. Dan bedenk je wat feiten maakt een mega rapport van 3000 pagina’s en je belt de nieuwssites.
Zo makkelijk kan dat.
De klacht kan nog zo ongegrond raken en dan was het niks.
Dus nee zo kun je niet redeneren.
Stel de EU zelf had mr Timmermans voor fraude aangeklaagd dan was het een heel ander verhaal geweest.
quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:07 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Zelfs de Europese Rekenkamer deelt de opvatting. Dat gaat Frans keihard om de oren krijgen.
https://www.denieuwestermaastricht.nl/str/
Nee dat is niet zo.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:29 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De Europese Rekenkamer beaamd wat de aanklagers zeggen: dat is andere koek.
Er deugde geen flikker van dat hele voorstel, daar waren alle experts het wel over eens. Maar zaken als wetgeving en verdragen zijn natuurlijk maar lastig als je een populistische schreeuwpartij bent.quote:Op zondag 10 augustus 2025 12:52 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
'Niet tegengewerkt'.
Nog meer?
"De Europese Rekenkamer (Court of Auditors, ECA) leverde scherpe kritiek op hoe de Europese Commissie – en daarmee ook Frans Timmermans als voormalig vicevoorzitter verantwoordelijk voor de Green Deal – omging met de financiering van ngo’s. Er was forse kritiek op het gebrek aan toezicht en transparantie binnen deze subsidieverstrekking. "De Commissie controleert niet systematisch of ngo’s echt onafhankelijk zijn of politieke agenda’s dienen", werd geconstateerd."quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo.
Die zeggen dat er teveel ruimte in de regels zit.
Ja precies wat ik zeg.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:38 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
"De Europese Rekenkamer (Court of Auditors, ECA) leverde scherpe kritiek op hoe de Europese Commissie – en daarmee ook Frans Timmermans als voormalig vicevoorzitter verantwoordelijk voor de Green Deal – omging met de financiering van ngo’s. Er was forse kritiek op het gebrek aan toezicht en transparantie binnen deze subsidieverstrekking. "De Commissie controleert niet systematisch of ngo’s echt onafhankelijk zijn of politieke agenda’s dienen", werd geconstateerd."
Breng dat maar eens voor een rechtbank.
Daarmee bevestigd ze een gebrek aan toezicht, en wordt de fraudekwestie ondersteund qua bewijsvoering. Fraude is fraude: toezicht of geen toezicht.quote:
Nee.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:43 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Daarmee bevestigd ze een gebrek aan toezicht, en wordt de fraudekwestie ondersteund qua bewijsvoering. Fraude is fraude: toezicht of geen toezicht.
Sorry frenemy,quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee.
Sorry, maar sta aan dezelfde anti GL/PVDA kant als jou maar met jou als vriend heb je geen vijanden nodig.
Sjonge jonge wat ben je traag van begrip.
Het is niet op de man maar een constatering van de geestelijke vermogens op de antwoorden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:47 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat wij in hetzelfde kamp zitten. Op de man spelen doe je maar bij iemand anders.
Het is gewoon een domme ad hominem.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet op de man maar een constatering van de geestelijke vermogens op de antwoorden.
Nou ja laten we het erbij houden dat dhr Timmermans met zijn haudaine houding de handdoek na de verkiezingen in de ring gooit en lekker gaat pensioneren. Na de verschrikkelijke greendeal hoop ik dat die niet ook nl nog gaat verslechteren.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:52 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Het is gewoon een domme ad hominem.
Nee hoor, want er in het hoodlijnenakkoord staat is gewoon openbaar en dat mijnheer met aanvullende eisen kwam of anders de coalitie liet klappen is dat ook, dat heeft hij gewoon zelf gepresenteerd.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:10 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dit is vooral je persoonlijke opinie.
Volgens sommige betrokkenen kwam Wilders later in het proces met aanvullende eisen, waardoor het eerder bereikte hoofdlijnenakkoord onder druk kwam te staan. Andere partijen benadrukken juist dat die eisen onderdeel waren van het normale onderhandelingsproces. Het is dus eerder een kwestie van interpretatie dan een hard feit.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:28 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee hoor, want er in het hoodlijnenakkoord staat is gewoon openbaar en dat mijnheer met aanvullende eisen kwam of anders de coalitie liet klappen is dat ook, dat heeft hij gewoon zelf gepresenteerd.
Dan kom je dus terug op je eerdere afspraak.
Alle overige betrokkenen bevestigen dat ook gewoon.
Als jij er iets anders van wilt maken prima, maar dat strookt dan niet met de feiten.
Die hele act van Timmermans op sneakers, met iedereen selfies makend, is in ieder geval belachelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2025 13:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja laten we het erbij houden dat dhr Timmermans met zijn haudaine houding de handdoek na de verkiezingen in de ring gooit en lekker gaat pensioneren. Na de verschrikkelijke greendeal hoop ik dat die niet ook nl nog gaat verslechteren.
Welke act van sneakers en selfies ?quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele act van Timmermans op sneakers, met iedereen selfies makend, is in ieder geval belachelijk.
Net zo erg als de mediagetrainde voetbalantwoorden inderdaad.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die hele act van Timmermans op sneakers, met iedereen selfies makend, is in ieder geval belachelijk.
Met Wilders meerijden in de Droomvlucht is ook belachelijk?quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Politici in campagnetijd moet je nooit erg serieus nemen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Met Wilders meerijden in de Droomvlucht is ook belachelijk?
Wilders is überhaupt belachelijk. Over een paar jaar gaat hij met pensioen en heeft hij niets bereikt voor zijn kiezers.quote:Op zondag 10 augustus 2025 15:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Met Wilders meerijden in de Droomvlucht is ook belachelijk?
Denk je dat echt?quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wilders is überhaupt belachelijk. Over een paar jaar gaat hij met pensioen en heeft hij niets bereikt voor zijn kiezers.
Dat kan zijn. Maar wat heeft hij bereikt? De immigratie gaat gewoon door. Er wordt een hoop over geluld dat is waar, wat zijn de harde wapenfeiten van de PVV sinds de oprichting?quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Ik denk dat ie veel invloed op de NLse politiek heeft. Opeens wil iedere beetje partij minder migratie en minder asiel.
Want er zit een groot electoraat aan die kant, die ze allemaal wel zouden willen binnenhalen.
Van wat ik heb mee gekregen is dit niet altijd terecht.quote:Op zondag 10 augustus 2025 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit begrijp ik dan ook niet. Hoewel ik het een verschrikking van een figuur vind, is hij de enige met aantoonbare bestuurservaring, zeker op internationaal niveau. Toch wordt dat amper uitgevent door de partij. Ik denk dat dat meer kiezers aanspreekt dan die Sneekweek-filmpjes. Zeker buiten de eigen aanhang die toch wel op hem stemt. “Nederland snakt naar capabel bestuur. Stem Frans”. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van wat ik heb mee gekregen is dit niet altijd terecht.
Geloof het of niet maar Timmermans gaat inderdaad niet altijd in driedelig pak. Ook in het dagelijks leven heeft hij niet altijd gelakte schoenen aan.
Dat dan vervolgens voor een foto nieuwe schoenen aan wordt gedaan, en geen ingelopen schoenen, hoort er een beetje bij.
Het is haten om het haten. Wilders gebruikt steevast foto's waar hij 40 lijkt en niet 60+.
Selfies maken is een geval van damned if you do, damned if you don't.
Timmermans is wat ijdel. Voor de rest snap ik de haat niet. Hij is veruit het meest geschikt van allemaal.
Bontenbal is niet minder een acteur. Misschien wel meer.
Wilders is natuurlijk niet voor niets uit het kabinet gestapt: het ging hem niet snel genoeg. Dat wil niet zeggen dat het niet tot strenger beleid zal leiden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn. Maar wat heeft hij bereikt? De immigratie gaat gewoon door. Er wordt een hoop over geluld dat is waar, wat zijn de harde wapenfeiten van de PVV sinds de oprichting?
Is de Koran al verboden? Zijn de islamitische scholen al dicht? Is de bedenkelijke financiering van bepaalde moskeeën of koranscholen al aangepakt? Verbod op versterkte gebedsoproepen? Is het eigen risico al afgeschaft? Boodschappen goedkoper? Gulden terug?
Niet echt hè. En toen kreeg hij de kans om iets van zijn geschreeuw in beleid om te zetten, en toen liep hij weg. Maar uiteraard was het weer de schuld van de anderen. Wilders is een onbetrouwbare clown en ik hoop en verwacht dat niemand nog met hem in zee gaat. Als je nu nog op de PVV stemt ben je regisseur van je eigen teleurstelling.
Inmiddels is de PVV de grootste partij, en willen andere partijen heel graag een stukje van dat electoraat binnen halen. Dat is niet alleen een anti-migratie standpunt. Maar ook een conservatiever wereldbeeld.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Over migratie, asiel en de islam wordt overigens al geluld sinds Fortuyn, wat zeg ik, sinds Janmaat. Toen had er nog nooit iemand van Wilders gehoord.
Geertje was zo onzeker over zijn oogleden dat hij ze liet liften en projecteerde vervolgens die onzekerheid op bontenbalquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van wat ik heb mee gekregen is dit niet altijd terecht.
Geloof het of niet maar Timmermans gaat inderdaad niet altijd in driedelig pak. Ook in het dagelijks leven heeft hij niet altijd gelakte schoenen aan.
Dat dan vervolgens voor een foto nieuwe schoenen aan worden gedaan, en geen ingelopen schoenen, hoort er een beetje bij.
Het is haten om het haten. Wilders gebruikt steevast foto's waar hij 40 lijkt en niet 60+.
Selfies maken is een geval van damned if you do, damned if you don't. Het is nooit goed. Zeg maar eens nee als je in je vrije tijd langs de kant staat bij de vierdaagse.
Timmermans is wat ijdel. Voor de rest snap ik de haat niet. Hij is veruit het meest geschikt van allemaal.
Bontenbal is niet minder een acteur. Misschien wel meer.
Dit is geen antwoord op de vraag. Wat heeft hij concreet bereikt? Er is letterlijk niet één van zijn programmapunten gerealiseerd.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:16 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Wilders is natuurlijk niet voor niets uit het kabinet gestapt: het ging hem niet snel genoeg. Dat wil niet zeggen dat het niet tot strenger beleid zal leiden.
Met een DLD die de grenzen op slot heeft gezet en een algehele Europese trend van verharding op het migratie thema, zal de druk de komende tijd alleen maar toenemen.
Wat Wilders vooral bereikt heeft is een hele grote invloed op het debat.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op de vraag. Wat heeft hij concreet bereikt? Er is letterlijk niet één van zijn programmapunten gerealiseerd.
Ik stem persoonlijk liever op een partij die capabele bestuurders kan leveren en een werkende interne partijdemocratie heeft. En met fatsoenlijke Kamerleden (dus geen poffertjesbakkers, vrouwenmeppers of brievenbuspissers) die daadwerkelijk komen opdraven voor debatten, commissiewerk en ander politiek handwerk. Dat is namelijk hoe je in de politiek zaken voor elkaar krijgt. Niet met oneliners op Twitter.
Ja maar, ja maar, het is Geert Wilders!! Die kan toch he-le-maal niks goed doen! Alles wat ie wel heeft bereikt is peanuts en bagatelliseren we want het is immers Geert Wilders!! We zeiken hem constant af, zien niets goeds in de beste man want the obsession is immers real.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Inmiddels is de PVV de grootste partij, en willen andere partijen heel graag een stukje van dat electoraat binnen halen. Dat is niet alleen een anti-migratie standpunt. Maar ook een conservatiever wereldbeeld.
Dit zien we ook bij de VVD, wat onder Dilan PVV-light trekken begint te vertonen.
Of D66 wat ook opeens meer naar rechts aan het schuiven is en wat minder 'woke' lijkt te worden.
Of een JA21 wat ook graag een graantje meepikt.
Als er een grote vijver op conservatief en rechts zit, om in te vissen, schuiven andere partijen op hun manier wel die kant op.
Dit snap ik echt niet. Wanneer je Baudet, Wilders, Stoffer, liegbeest Yesilgöz, partijverslinder Eerdmans en de rest op een rijtje zet komt Timmermans minimaal in de onderste middenmoot uit.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit begrijp ik dan ook niet. Hoewel ik het een verschrikking van een figuur vind
De vraag is: kun je dat allemaal op het conto van Wilders schuiven, of zien we dit beeld eigenlijk gewoon terug in heel Europa?quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Inmiddels is de PVV de grootste partij, en willen andere partijen heel graag een stukje van dat electoraat binnen halen. Dat is niet alleen een anti-migratie standpunt. Maar ook een conservatiever wereldbeeld.
Dit zien we ook bij de VVD, wat onder Dilan PVV-light trekken begint te vertonen.
Of D66 wat ook opeens meer naar rechts aan het schuiven is en wat minder 'woke' lijkt te worden.
Of een JA21 wat ook graag een graantje meepikt.
Als er een grote vijver op conservatief en rechts zit, om in te vissen, schuiven andere partijen op hun manier wel die kant op.
Welnee. Wilders past naadloos in een offensief en fenomeen dat je ook in andere landen ziet. Nederland is geen uniek land. Zonder Wilders had je een andere circusartiest gehad, was Caroline weer groter geweest.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat Wilders vooral bereikt heeft is een hele grote invloed op het debat.
Maar er is niets van zijn programma uitgevoerd. Dus wat heb je er dan aan?quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat Wilders vooral bereikt heeft is een hele grote invloed op het debat.
De PVV-partijstructuur staat je niet aan: dat kan natuurlijk. Potsierlijke Schijnconstructies zoals bij het CDA met “bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge” zijn nou ook niet bepaald het summum.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op de vraag. Wat heeft hij concreet bereikt? Er is letterlijk niet één van zijn programmapunten gerealiseerd.
Ik stem persoonlijk liever op een partij die capabele bestuurders kan leveren en een werkende interne partijdemocratie heeft. En met fatsoenlijke Kamerleden (dus geen poffertjesbakkers, vrouwenmeppers of brievenbuspissers) die daadwerkelijk komen opdraven voor debatten, commissiewerk en ander politiek handwerk. Dat is namelijk hoe je in de politiek zaken voor elkaar krijgt. Niet met oneliners op Twitter.
Daarom is hij ook opgestapt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar er is niets van zijn programma uitgevoerd. Dus wat heb je er dan aan?
Met als resultaat dat we nu afstevenen op een middencoalitie zonder PVV. Want dat is vast wat zijn kiezers wilden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:40 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De PVV-partijstructuur staat je niet aan: dat kan natuurlijk. Potsierlijke Schijnconstructies zoals bij het CDA met “bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge” zijn nou ook niet bepaald het summum.
Los daarvan: het kabinet presenteerde plannen met noodwetten om asielaanvragen te bevriezen, gezinshereniging te beperken en immigrantenrechten in te perken. Ook milieuregels werden versoepeld ivm agrarische belangen. Het ging Wilders niet snel genoeg; daarop stapte hij uit het kabinet.
Correct. Het is een stroming die vaart krijgt als tegengeluid op wat men woke of progressief noemt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:30 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De vraag is: kun je dat allemaal op het conto van Wilders schuiven, of zien we dit beeld eigenlijk gewoon terug in heel Europa?
AFD in DLD, Meloni in Italië, Vlaams belang in Belgie, Marine Le Pen in Frankrijk, de PIS-partij in Polen, FPÖ in Oostenrijk.
De wens is de vader van de gedachte, zeggen we dan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met als resultaat dat we nu afstevenen op een middencoalitie zonder PVV. Want dat is vast wat zijn kiezers wilden.
Met de PVV reageren bleek echter ook een riskante onderneming. En weinig constructief.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:48 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte, zeggen we dan.
De PVV gaat wederom de grootste partij worden: die bewering durf ik wel aan. Zonder zo'n partij regeren is een zeer riskante onderneming, waarbij je ze alleen maar groter maakt naar gelang je verder uitsluit.
Als dat de meerderheid heeft, is dat toch prima. Zo werkt ons systeem nu eenmaal.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met als resultaat dat we nu afstevenen op een middencoalitie zonder PVV. Want dat is vast wat zijn kiezers wilden.
Ze mee laten regeren was ook 2 keer een geweldig succes, ze vragen er gewoon zelf om met hun gedrag, de kiezer gaat daar ook rekening mee houden en daarom worden ze ook niet de grootste want ze blijven dalenquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:48 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte, zeggen we dan.
De PVV gaat wederom de grootste partij worden: die bewering durf ik wel aan. Zonder zo'n partij regeren is een zeer riskante onderneming, waarbij je ze alleen maar groter maakt naar gelang je verder uitsluit.
Zijn kiezers willen vooral iemand zien die z'n rug recht houdt en staat voor wat ie zegt. Wilders heeft op alle mogelijke manieren water bij de wijn gedaan, het houdt een keer op. Maar voor Nederland zal het ook een keer ophouden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het eigen risico zegt hallo.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:54 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zijn kiezers willen vooral iemand zien die z'n rug recht houdt en staat voor wat ie zegt. Wilders heeft op alle mogelijke manieren water bij de wijn gedaan, het houdt een keer op. Maar voor Nederland zal het ook een keer ophouden.
Iedereen weet het beter en is zogenaamd politiek geëngageerd maar in de tussentijd is het land alleen maar voller en onveiliger geworden. Met alle gevolgen van dien. Tis maar net wat je 'ideaal' vindt als Nederlander zijnde.
Nou ja, dat anti-migratiegeluid hoor ik niet terug bij PvdA/GL. Integendeel.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct. Het is een stroming die vaart krijgt als tegengeluid op wat men woke of progressief noemt.
Dat zien we in de hele westerse wereld. En is niet alleen het succes van Wilders. Maar hij is wel onderdeel van die beweging. En vertolkt in NL dat geluid. En is daarmee de grootste geworden.
De rest had het nakijken en mag het straks opnieuw proberen.
En reken maar dat ze (bijna) allemaal een anti-migratie en een conservatiever geluid zullen laten horen.
Onrealistische/onhaalbare plannen nastreven is geen water bij de wijn doen.quote:
Mij best man.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Onrealistische/onhaalbare plannen nastreven is geen water bij de wijn doen.
Dalen is op dit moment alleen maar gunstig voor de PVV. Even de diepte in, en dan treedt het bekende underdog-effect weer op, waardoor ze alsnog de grootste partij worden. Daar moet Wilders het van hebben. In combinatie met migratie is dat natuurlijk electoraal goud.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze mee laten regeren was ook 2 keer een geweldig succes, ze vragen er gewoon zelf om met hun gedrag, de kiezer gaat daar ook rekening mee houden en daarom worden ze ook niet de grootste want ze blijven dalen
Welnee johquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland wordt onregeerbaar
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |