abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218468485
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:38 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
"De Europese Rekenkamer (Court of Auditors, ECA) leverde scherpe kritiek op hoe de Europese Commissie – en daarmee ook Frans Timmermans als voormalig vicevoorzitter verantwoordelijk voor de Green Deal – omging met de financiering van ngo’s. Er was forse kritiek op het gebrek aan toezicht en transparantie binnen deze subsidieverstrekking. "De Commissie controleert niet systematisch of ngo’s echt onafhankelijk zijn of politieke agenda’s dienen", werd geconstateerd."

Breng dat maar eens voor een rechtbank.
Ja precies wat ik zeg.
Vakman pur sang
pi_218468499
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja precies wat ik zeg.
Daarmee bevestigd ze een gebrek aan toezicht, en wordt de fraudekwestie ondersteund qua bewijsvoering. Fraude is fraude: toezicht of geen toezicht.
pi_218468508
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:43 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Daarmee bevestigd ze een gebrek aan toezicht, en wordt de fraudekwestie ondersteund qua bewijsvoering. Fraude is fraude: toezicht of geen toezicht.
Nee.
Sorry maar sta aan dezelfde anti GL/PVDA kant als jou maar met jou als vriend heb je geen vijanden nodig.
Sjonge jonge wat ben je traag van begrip.
Vakman pur sang
pi_218468510
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee
Ja.
pi_218468535
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee.
Sorry, maar sta aan dezelfde anti GL/PVDA kant als jou maar met jou als vriend heb je geen vijanden nodig.
Sjonge jonge wat ben je traag van begrip.
Sorry frenemy,
Ik geloof niet dat wij in hetzelfde kamp zitten. Op de man spelen doe je maar bij iemand anders.
pi_218468557
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:47 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat wij in hetzelfde kamp zitten. Op de man spelen doe je maar bij iemand anders.
Het is niet op de man maar een constatering van de geestelijke vermogens op de antwoorden.
Vakman pur sang
pi_218468567
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is niet op de man maar een constatering van de geestelijke vermogens op de antwoorden.
Het is gewoon een domme ad hominem.
pi_218468590
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:52 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Het is gewoon een domme ad hominem.
Nou ja laten we het erbij houden dat dhr Timmermans met zijn haudaine houding de handdoek na de verkiezingen in de ring gooit en lekker gaat pensioneren. Na de verschrikkelijke greendeal hoop ik dat die niet ook nl nog gaat verslechteren.
Vakman pur sang
pi_218468760
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:10 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Dit is vooral je persoonlijke opinie.
Nee hoor, want er in het hoodlijnenakkoord staat is gewoon openbaar en dat mijnheer met aanvullende eisen kwam of anders de coalitie liet klappen is dat ook, dat heeft hij gewoon zelf gepresenteerd.

Dan kom je dus terug op je eerdere afspraak.

Alle overige betrokkenen bevestigen dat ook gewoon.

Als jij er iets anders van wilt maken prima, maar dat strookt dan niet met de feiten.
pi_218468945
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 14:28 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Nee hoor, want er in het hoodlijnenakkoord staat is gewoon openbaar en dat mijnheer met aanvullende eisen kwam of anders de coalitie liet klappen is dat ook, dat heeft hij gewoon zelf gepresenteerd.

Dan kom je dus terug op je eerdere afspraak.

Alle overige betrokkenen bevestigen dat ook gewoon.

Als jij er iets anders van wilt maken prima, maar dat strookt dan niet met de feiten.
Volgens sommige betrokkenen kwam Wilders later in het proces met aanvullende eisen, waardoor het eerder bereikte hoofdlijnenakkoord onder druk kwam te staan. Andere partijen benadrukken juist dat die eisen onderdeel waren van het normale onderhandelingsproces. Het is dus eerder een kwestie van interpretatie dan een hard feit.
pi_218469106
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 13:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja laten we het erbij houden dat dhr Timmermans met zijn haudaine houding de handdoek na de verkiezingen in de ring gooit en lekker gaat pensioneren. Na de verschrikkelijke greendeal hoop ik dat die niet ook nl nog gaat verslechteren.
Die hele act van Timmermans op sneakers, met iedereen selfies makend, is in ieder geval belachelijk.
pi_218469304
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die hele act van Timmermans op sneakers, met iedereen selfies makend, is in ieder geval belachelijk.
Welke act van sneakers en selfies ?
pi_218469390
quote:

[..]
Net zo erg als de mediagetrainde voetbalantwoorden inderdaad.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 10 augustus 2025 @ 15:54:02 #264
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218469582
quote:

[..]
Met Wilders meerijden in de Droomvlucht is ook belachelijk?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218469693
quote:
2s.gif Op zondag 10 augustus 2025 15:54 schreef Falco het volgende:

[..]
Politici in campagnetijd moet je nooit erg serieus nemen.
pi_218470015
quote:
2s.gif Op zondag 10 augustus 2025 15:54 schreef Falco het volgende:

[..]
Wilders is überhaupt belachelijk. Over een paar jaar gaat hij met pensioen en heeft hij niets bereikt voor zijn kiezers.
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 16:55:47 #267
236264 crew  capricia
pi_218470040
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wilders is überhaupt belachelijk. Over een paar jaar gaat hij met pensioen en heeft hij niets bereikt voor zijn kiezers.
Denk je dat echt?
Ik denk dat ie veel invloed op de NLse politiek heeft. Opeens wil iedere beetje partij minder migratie en minder asiel.
Want er zit een groot electoraat aan die kant, die ze allemaal wel zouden willen binnenhalen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218470076
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk je dat echt?
Ik denk dat ie veel invloed op de NLse politiek heeft. Opeens wil iedere beetje partij minder migratie en minder asiel.
Want er zit een groot electoraat aan die kant, die ze allemaal wel zouden willen binnenhalen.
Dat kan zijn. Maar wat heeft hij bereikt? De immigratie gaat gewoon door. Er wordt een hoop over geluld dat is waar, wat zijn de harde wapenfeiten van de PVV sinds de oprichting?

Is de Koran al verboden? Zijn de islamitische scholen al dicht? Is de bedenkelijke financiering van bepaalde moskeeën of koranscholen al aangepakt? Verbod op versterkte gebedsoproepen? Is het eigen risico al afgeschaft? Boodschappen goedkoper? Gulden terug?

Niet echt hè. En toen kreeg hij de kans om iets van zijn geschreeuw in beleid om te zetten, en toen liep hij weg. Maar uiteraard was het weer de schuld van de anderen. Wilders is een onbetrouwbare clown en ik hoop en verwacht dat niemand nog met hem in zee gaat. Als je nu nog op de PVV stemt ben je regisseur van je eigen teleurstelling.
pi_218470087
Over migratie, asiel en de islam wordt overigens al geluld sinds Fortuyn, wat zeg ik, sinds Janmaat. Toen had er nog nooit iemand van Wilders gehoord.
  zondag 10 augustus 2025 @ 17:09:53 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218470114
quote:

[..]
Van wat ik heb mee gekregen is dit niet altijd terecht.

Geloof het of niet maar Timmermans gaat inderdaad niet altijd in driedelig pak. Ook in het dagelijks leven heeft hij niet altijd gelakte schoenen aan.

Dat dan vervolgens voor een foto nieuwe schoenen aan worden gedaan, en geen ingelopen schoenen, hoort er een beetje bij.

Het is haten om het haten. Wilders gebruikt steevast foto's waar hij 40 lijkt en niet 60+.

Selfies maken is een geval van damned if you do, damned if you don't. Het is nooit goed. Zeg maar eens nee als je in je vrije tijd langs de kant staat bij de vierdaagse.

Timmermans is wat ijdel. Voor de rest snap ik de haat niet. Hij is veruit het meest geschikt van allemaal.

Bontenbal is niet minder een acteur. Misschien wel meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218470128
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloof het of niet maar Timmermans gaat inderdaad niet altijd in driedelig pak. Ook in het dagelijks leven heeft hij niet altijd gelakte schoenen aan.

Dat dan vervolgens voor een foto nieuwe schoenen aan wordt gedaan, en geen ingelopen schoenen, hoort er een beetje bij.

Het is haten om het haten. Wilders gebruikt steevast foto's waar hij 40 lijkt en niet 60+.

Selfies maken is een geval van damned if you do, damned if you don't.

Timmermans is wat ijdel. Voor de rest snap ik de haat niet. Hij is veruit het meest geschikt van allemaal.

Dit begrijp ik dan ook niet. Hoewel ik het een verschrikking van een figuur vind, is hij de enige met aantoonbare bestuurservaring, zeker op internationaal niveau. Toch wordt dat amper uitgevent door de partij. Ik denk dat dat meer kiezers aanspreekt dan die Sneekweek-filmpjes. Zeker buiten de eigen aanhang die toch wel op hem stemt. “Nederland snakt naar capabel bestuur. Stem Frans”. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_218470154
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat kan zijn. Maar wat heeft hij bereikt? De immigratie gaat gewoon door. Er wordt een hoop over geluld dat is waar, wat zijn de harde wapenfeiten van de PVV sinds de oprichting?

Is de Koran al verboden? Zijn de islamitische scholen al dicht? Is de bedenkelijke financiering van bepaalde moskeeën of koranscholen al aangepakt? Verbod op versterkte gebedsoproepen? Is het eigen risico al afgeschaft? Boodschappen goedkoper? Gulden terug?

Niet echt hè. En toen kreeg hij de kans om iets van zijn geschreeuw in beleid om te zetten, en toen liep hij weg. Maar uiteraard was het weer de schuld van de anderen. Wilders is een onbetrouwbare clown en ik hoop en verwacht dat niemand nog met hem in zee gaat. Als je nu nog op de PVV stemt ben je regisseur van je eigen teleurstelling.
Wilders is natuurlijk niet voor niets uit het kabinet gestapt: het ging hem niet snel genoeg. Dat wil niet zeggen dat het niet tot strenger beleid zal leiden.

Met een DLD die de grenzen op slot heeft gezet en een algehele Europese trend van verharding op het migratie thema, zal de druk de komende tijd alleen maar toenemen.
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:21:27 #273
236264 crew  capricia
pi_218470186
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Over migratie, asiel en de islam wordt overigens al geluld sinds Fortuyn, wat zeg ik, sinds Janmaat. Toen had er nog nooit iemand van Wilders gehoord.
Inmiddels is de PVV de grootste partij, en willen andere partijen heel graag een stukje van dat electoraat binnen halen. Dat is niet alleen een anti-migratie standpunt. Maar ook een conservatiever wereldbeeld.

Dit zien we ook bij de VVD, wat onder Dilan PVV-light trekken begint te vertonen.
Of D66 wat ook opeens meer naar rechts aan het schuiven is en wat minder 'woke' lijkt te worden.
Of een JA21 wat ook graag een graantje meepikt.

Als er een grote vijver op conservatief en rechts zit, om in te vissen, schuiven andere partijen op hun manier wel die kant op.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 augustus 2025 @ 17:22:21 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218470194
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat dan vervolgens voor een foto nieuwe schoenen aan worden gedaan, en geen ingelopen schoenen, hoort er een beetje bij.

Selfies maken is een geval van damned if you do, damned if you don't. Het is nooit goed. Zeg maar eens nee als je in je vrije tijd langs de kant staat bij de vierdaagse.

Geertje was zo onzeker over zijn oogleden dat hij ze liet liften en projecteerde vervolgens die onzekerheid op bontenbal :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218470205
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:16 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Wilders is natuurlijk niet voor niets uit het kabinet gestapt: het ging hem niet snel genoeg. Dat wil niet zeggen dat het niet tot strenger beleid zal leiden.

Met een DLD die de grenzen op slot heeft gezet en een algehele Europese trend van verharding op het migratie thema, zal de druk de komende tijd alleen maar toenemen.
Dit is geen antwoord op de vraag. Wat heeft hij concreet bereikt? Er is letterlijk niet één van zijn programmapunten gerealiseerd.

Ik stem persoonlijk liever op een partij die capabele bestuurders kan leveren en een werkende interne partijdemocratie heeft. En met fatsoenlijke Kamerleden (dus geen poffertjesbakkers, vrouwenmeppers of brievenbuspissers) die daadwerkelijk komen opdraven voor debatten, commissiewerk en ander politiek handwerk. Dat is namelijk hoe je in de politiek zaken voor elkaar krijgt. Niet met oneliners op Twitter.
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:26:37 #276
236264 crew  capricia
pi_218470233
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is geen antwoord op de vraag. Wat heeft hij concreet bereikt? Er is letterlijk niet één van zijn programmapunten gerealiseerd.

Ik stem persoonlijk liever op een partij die capabele bestuurders kan leveren en een werkende interne partijdemocratie heeft. En met fatsoenlijke Kamerleden (dus geen poffertjesbakkers, vrouwenmeppers of brievenbuspissers) die daadwerkelijk komen opdraven voor debatten, commissiewerk en ander politiek handwerk. Dat is namelijk hoe je in de politiek zaken voor elkaar krijgt. Niet met oneliners op Twitter.
Wat Wilders vooral bereikt heeft is een hele grote invloed op het debat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218470236
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Inmiddels is de PVV de grootste partij, en willen andere partijen heel graag een stukje van dat electoraat binnen halen. Dat is niet alleen een anti-migratie standpunt. Maar ook een conservatiever wereldbeeld.

Dit zien we ook bij de VVD, wat onder Dilan PVV-light trekken begint te vertonen.
Of D66 wat ook opeens meer naar rechts aan het schuiven is en wat minder 'woke' lijkt te worden.

Als er een grote vijver op conservatief en rechts zit, om in te vissen, schuiven andere partijen op hun manier wel die kant op.
Ja maar, ja maar, het is Geert Wilders!! Die kan toch he-le-maal niks goed doen! Alles wat ie wel heeft bereikt is peanuts en bagatelliseren we want het is immers Geert Wilders!! We zeiken hem constant af, zien niets goeds in de beste man want the obsession is immers real.

zondag 10 augustus 2025 @ 17:27:49 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218470240
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit begrijp ik dan ook niet. Hoewel ik het een verschrikking van een figuur vind
Dit snap ik echt niet. Wanneer je Baudet, Wilders, Stoffer, liegbeest Yesilgöz, partijverslinder Eerdmans en de rest op een rijtje zet komt Timmermans minimaal in de onderste middenmoot uit.

Ik luisterde de BNR podcast vandaag. Hoewel daar ook een PvdA campagneboomer bij zat (Klusman) waren ze allemaal prima te spreken over Timmermans, en ook hoe hij in de dagelijkse omgang met mensen van allerlei pluimage om gaat. Hij ziet de stratenmaker echt wel staan.

Ik vind hem wat ijdel, en zoals gezegd is Bontenbal (ook) een acteurtje. Zeker niet verkeerd tot nu toe, maar wel een acteur met vaag fatsoensrepertoire en een geboetseerd Rotterdams accent.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218470260
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:21 schreef capricia het volgende:

[..]

De vraag is: kun je dat allemaal op het conto van Wilders schuiven, of zien we dit beeld eigenlijk gewoon terug in heel Europa?

AFD in DLD, Meloni in Italië, Vlaams belang in Belgie, Marine Le Pen in Frankrijk, de PIS-partij in Polen, FPÖ in Oostenrijk.
  zondag 10 augustus 2025 @ 17:34:41 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218470287
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Welnee. Wilders past naadloos in een offensief en fenomeen dat je ook in andere landen ziet. Nederland is geen uniek land. Zonder Wilders had je een andere circusartiest gehad, was Caroline weer groter geweest.

Het beukwerk en het masseren wordt gedaan door de algoritmes van sociale media, door Talpa, door WNL en zo meer - niet door Geertje of ooit in een ander tijdperk Pimmetje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 10-08-2025 17:45:53 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218470311
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar er is niets van zijn programma uitgevoerd. Dus wat heb je er dan aan?
pi_218470329
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De PVV-partijstructuur staat je niet aan: dat kan natuurlijk. Potsierlijke Schijnconstructies zoals bij het CDA met “bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge” zijn nou ook niet bepaald het summum.

Los daarvan: het kabinet presenteerde plannen met noodwetten om asielaanvragen te bevriezen, gezinshereniging te beperken en immigrantenrechten in te perken. Ook milieuregels werden versoepeld ivm agrarische belangen. Het ging Wilders niet snel genoeg; daarop stapte hij uit het kabinet.
pi_218470364
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar er is niets van zijn programma uitgevoerd. Dus wat heb je er dan aan?
Daarom is hij ook opgestapt.
Dat wil toch nog niet zeggen dat het zijn doorwerking niet gaat krijgen?
pi_218470365
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:40 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
De PVV-partijstructuur staat je niet aan: dat kan natuurlijk. Potsierlijke Schijnconstructies zoals bij het CDA met “bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge” zijn nou ook niet bepaald het summum.

Los daarvan: het kabinet presenteerde plannen met noodwetten om asielaanvragen te bevriezen, gezinshereniging te beperken en immigrantenrechten in te perken. Ook milieuregels werden versoepeld ivm agrarische belangen. Het ging Wilders niet snel genoeg; daarop stapte hij uit het kabinet.
Met als resultaat dat we nu afstevenen op een middencoalitie zonder PVV. Want dat is vast wat zijn kiezers wilden.
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:47:16 #285
236264 crew  capricia
pi_218470373
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:30 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
De vraag is: kun je dat allemaal op het conto van Wilders schuiven, of zien we dit beeld eigenlijk gewoon terug in heel Europa?

AFD in DLD, Meloni in Italië, Vlaams belang in Belgie, Marine Le Pen in Frankrijk, de PIS-partij in Polen, FPÖ in Oostenrijk.
Correct. Het is een stroming die vaart krijgt als tegengeluid op wat men woke of progressief noemt.
Dat zien we in de hele westerse wereld. En is niet alleen het succes van Wilders. Maar hij is wel onderdeel van die beweging. En vertolkt in NL dat geluid. En is daarmee de grootste geworden.
De rest had het nakijken en mag het straks opnieuw proberen.

En reken maar dat ze (bijna) allemaal een anti-migratie en een conservatiever geluid zullen laten horen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218470381
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met als resultaat dat we nu afstevenen op een middencoalitie zonder PVV. Want dat is vast wat zijn kiezers wilden.
De wens is de vader van de gedachte, zeggen we dan.

De PVV gaat wederom de grootste partij worden: die bewering durf ik wel aan. Zonder zo'n partij regeren is een zeer riskante onderneming, waarbij je ze alleen maar groter maakt naar gelang je verder uitsluit.
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:50:15 #287
375570 crew  Cyan9
pi_218470394
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:48 schreef Mathijsco het volgende:

[..]

De PVV gaat wederom de grootste partij worden: die bewering durf ik wel aan. Zonder zo'n partij regeren is een zeer riskante onderneming, waarbij je ze alleen maar groter maakt naar gelang je verder uitsluit.
Met de PVV reageren bleek echter ook een riskante onderneming. En weinig constructief.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 10 augustus 2025 @ 17:50:53 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218470399
Hij stapte dus uit het kabinet omdat zijn eigen minister niet snel genoeg was. Te druk met clowntje spelen.
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:51:22 #289
236264 crew  capricia
pi_218470401
quote:

[..]
Als dat de meerderheid heeft, is dat toch prima. Zo werkt ons systeem nu eenmaal. :)
Inmiddels zijn bijna alle partijen veel strenger op migratie.

Wel hoop ik dat er ook een goede en stevige oppositie komt. Ongeacht wie wint.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218470404
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:48 schreef Mathijsco het volgende:

[..]

Ze mee laten regeren was ook 2 keer een geweldig succes, ze vragen er gewoon zelf om met hun gedrag, de kiezer gaat daar ook rekening mee houden en daarom worden ze ook niet de grootste want ze blijven dalen
  zondag 10 augustus 2025 @ 17:53:54 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218470416
Ik denk dat de situatie in Gaza de PVV ook nog lelijk kan opbreken. Die beelden zullen lang niet al die kiezers onverschillig laten.
pi_218470422
quote:

[..]
Zijn kiezers willen vooral iemand zien die z'n rug recht houdt en staat voor wat ie zegt. Wilders heeft op alle mogelijke manieren water bij de wijn gedaan, het houdt een keer op. Maar voor Nederland zal het ook een keer ophouden.

Iedereen weet het beter en is zogenaamd politiek geëngageerd maar in de tussentijd is het land alleen maar voller en onveiliger geworden. Met alle gevolgen van dien. Tis maar net wat je 'ideaal' vindt als Nederlander zijnde.
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:55:27 #293
375570 crew  Cyan9
pi_218470431
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:54 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zijn kiezers willen vooral iemand zien die z'n rug recht houdt en staat voor wat ie zegt. Wilders heeft op alle mogelijke manieren water bij de wijn gedaan, het houdt een keer op. Maar voor Nederland zal het ook een keer ophouden.

Iedereen weet het beter en is zogenaamd politiek geëngageerd maar in de tussentijd is het land alleen maar voller en onveiliger geworden. Met alle gevolgen van dien. Tis maar net wat je 'ideaal' vindt als Nederlander zijnde.
Het eigen risico zegt hallo.
pi_218470434
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:55 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het eigen risico zegt hallo.
Water bij de wijn, reeds genoemd.
pi_218470440
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Correct. Het is een stroming die vaart krijgt als tegengeluid op wat men woke of progressief noemt.
Dat zien we in de hele westerse wereld. En is niet alleen het succes van Wilders. Maar hij is wel onderdeel van die beweging. En vertolkt in NL dat geluid. En is daarmee de grootste geworden.
De rest had het nakijken en mag het straks opnieuw proberen.

En reken maar dat ze (bijna) allemaal een anti-migratie en een conservatiever geluid zullen laten horen.
Nou ja, dat anti-migratiegeluid hoor ik niet terug bij PvdA/GL. Integendeel.

Een middenkabinet met daarboven zwevend een PVV als grootste partij, waarbij je het migratiethema totaal naast je neer zou leggen, is -dat kunnen we denk ik gewoon ronduit zo stellen- een dikke middelvinger naar de samenleving en de democratie.

In België kwam men vroeger nog wel weg met een dergelijk cordon sanitaire, maar in het Europa van nu gaat die vlieger niet meer op.
  zondag 10 augustus 2025 @ 17:57:34 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218470443
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Faber had gewoon een wet kunnen indienen. Maar er kwam niks van.
  zondag 10 augustus 2025 @ 17:58:43 #297
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218470452
Nederland wordt onregeerbaar
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:58:45 #298
375570 crew  Cyan9
pi_218470453
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Onrealistische/onhaalbare plannen nastreven is geen water bij de wijn doen.
pi_218470457
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:58 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Onrealistische/onhaalbare plannen nastreven is geen water bij de wijn doen.
Mij best man.
pi_218470468
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 17:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ze mee laten regeren was ook 2 keer een geweldig succes, ze vragen er gewoon zelf om met hun gedrag, de kiezer gaat daar ook rekening mee houden en daarom worden ze ook niet de grootste want ze blijven dalen
Dalen is op dit moment alleen maar gunstig voor de PVV. Even de diepte in, en dan treedt het bekende underdog-effect weer op, waardoor ze alsnog de grootste partij worden. Daar moet Wilders het van hebben. In combinatie met migratie is dat natuurlijk electoraal goud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')