abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218457288
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 18:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vakantie, gok ik.
Of klaar met alle gekkies hier, dat kan ook.
Combinatie van beide. 3 weken vakantie gehad en na die offline tijd niet zo'n behoefte meer om aan het hier vaak sterk vergiftigde debat mee te doen. Speel liever spelletjes met mijn kinderen. Wellicht komt de behoefte wel weer terug richting de verkiezingen, dan zitten de kinderen ook weer op school.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218457358
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Volgens mij had Jetten al ergens gezegd dat zijn ambities niet realistisch/te hoog waren en gevoelsmatig zit Hermans er pragmatischer in. Hoewel je je kunt afvragen of torenhoge ambities niet waarmaken misschien wel beter is dan lagere ambities wel waarmaken.

De windparken op zee lijkt me misschien wel iets waarin de overheid meer had moeten doen, en vooral ook realistischer/haalbaarder dan een kerncentrale. Persoonlijk lijkt het me overigens niet heel erg of het nu 2040, 2050 of 2055 wordt.

En als de stroom goedkoper wordt dan gaan bedrijven vanzelf over, dat lijkt mij een betere weg dan "c02 boetes/belastingen". Ondanks dat dat misschien wel langer duurt.
Bedrijven willen wel maar kunnen nu simpelweg niet omdat het energienet het niet aankan.

En alle afgesproken en onderschreven ambities laten varen pragmatisch noemen kan, ik vind het vooral zwak.
pi_218457480
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bedrijven willen wel
Nee, bedrijven willen niet. Er werd ooit zo hard geschreeuwd en opgeschopt dat wind op zee zonder subsidie kan, maar dat was nooit echt waar en nu zijn de risico's overduidelijk veel te groot. Dit is het gevolg van een papieren werkelijkheid met onhaalbare doelen waar nooit van afgeweken mag worden.
pi_218457488
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, bedrijven willen niet. Er werd ooit zo hard geschreeuwd en opgeschopt dat wind op zee zonder subsidie kan, maar dat was nooit echt waar en nu zijn de risico's overduidelijk veel te groot. Dit is het gevolg van een papieren werkelijkheid met onhaalbare doelen waar nooit van afgeweken mag worden.
Gelul, waarom staan er dan zoveel bedrijven op de wachtlijst voor een grotere stroomaansluiting?
pi_218457515
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul, waarom staan er dan zoveel bedrijven op de wachtlijst voor een grotere stroomaansluiting?
Dat is de papieren werkelijkheid hé. Wind op zee kan zonder subsidie maar daar zat nooit een plan bij om ook op land het stroomnet te verbeteren.
pi_218457521
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is de papieren werkelijkheid hé.
Nee, dat is een heel concreet probleem voor bedrijven die hun productie willen verduurzamen en daar ook flink in willen investeren. Het stroomnet zit nu gewoon overvol.
pi_218457776
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
Lekker man, om 3 uur op je Motorola naar 'rutte gestoorde gek' googelen.
LOL. Touché!
pi_218457952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het toont precies aan wat links wilt, namelijk alles divers en inclusief, zolang het maar dezelfde opvattingen heeft als zichzelf.
Dit is natuurlijk alweer onzin. In Amsterdam stemt 70-75% 'Lekker Links' maar wonen er meer dan 170 verschillende nationaliteiten, een regenboog aan geloven, met ieder zijn eigen gebruiken en gewoonten. Je gaat mij niet wijs maken dat die allemaal dezelfde mening hebben.

Je houdt altijd dat bepaalde opvattingen buiten de orde zouden moeten staan. Homo's van gebouwen gooien is er zo één; knieschieten en massadeportaties een andere 'mening'.

Daar besluiten we dan, ideaal gesproken, democratisch over. Niet Elon Musk, niet Murdoch en niet de pen van een VVD minister.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:38:06 #84
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218458571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het toont precies aan wat links wilt, namelijk alles divers en inclusief, zolang het maar dezelfde opvattingen heeft als zichzelf.
:N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218458736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 10:24 schreef MoreDakka het volgende:
Nee, bedrijven willen niet.
Een onbetrouwbare overheid is daar natuurlijk ook debet aan.

Eerst moest en zou RWE een kolencentrale bouwen - liever gisteren dan morgen - en nog in het jaar van ingebruikname werd besloten dat alle kolencentrales dicht moesten.

Toen was biomassa groen. Ombouwen, die kolencentrales en hier heb je een paar miljard subsidie ervoor. Huidige kabinet: onmiddellijke stop op subsidies voor biomassa.

Dan de warmtenetten, de volgende wonderoplossing. Vattenfall en Eneco steken er miljarden in, een paar jaar later moeten ze genationaliseerd worden. Prima, zegt Vattenfall, doen we niets meer, zoek het lekker uit.

Vind de volgende gek die miljarden gaat gooien tegen een plan, al dan niet gesubsidieerd, dat binnen no-time weer net zo hard afgeschoten kan worden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:06:17 #86
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218458791
Zijn hier nou posts verwijderd van KareldeStoute, MoreDakka en mij :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218458830
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 12:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Een onbetrouwbare overheid is daar natuurlijk ook debet aan.

Eerst moest en zou RWE een kolencentrale bouwen - liever gisteren dan morgen - en nog in het jaar van ingebruikname werd besloten dat alle kolencentrales dicht moesten.
Wie wilden deze kolencentrales? CDA en VVD. Ik kan me nog herinneren dat de kortstondig PvdA minister (Cramer) eigenlijk tegen was.

Dat besluit was nog een aantal jaren voordat er sprake was van het Parijs Akkoord.

Rutte riep iets over 'windmolens draaien op subsidies', Helma Nepperus viel het IPCC aan ("is er wel klimaatverandering?" riep ze in DWDD) en VVD kamerlid De Leegte wilde het KNMI opheffen of privatiseren (zodat KNMI iig zou leveren wat Shell wil horen)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:12:38 #88
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218458837
Ohja dat was in de tijd dat we wel door moesten barbecuen :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218458873
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
Wie wilden deze kolencentrales? CDA en VVD. Ik kan me nog herinneren de kortstondig PvdA minister (Cramer) eigenlijk tegen was.
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.

Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten. Dan zal het me nog om het even zijn of die oplossing dan over "linkse" boeg met veel overheidssturing of over "rechtse boeg" met private invulling wordt gegooid, als hij maar wordt uitgevoerd.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218458985
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:
Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten.
Een autocratische staat als Singapore dus. Helemaal top (maar als op papier 80% van de Russen achter Poetin staat dan is autocratie prima toch?). Of een Beamtenstaat zoals Pruissen.

Of gewoon alles in handen van Peter Thiel, Andreessen en maatjes leggen met hun privélegers en knokploegen - dan heet het iig geen 'Grote Boze Overheid' meer. Nooit meer onbetrouwbare overheid om de schuld neer te leggen.

In principe is er nu een Klimaatakkoord, Klimaatwet, Parijsakkoord en zo verder. Dat zou alles moeten veranderen. Het zou stabiliteit en een duidelijke richting moeten neerleggen.

Wanneer dan vervolgens dit wordt ondermijnd, geen leugen te gek is en er allemaal (vermeende) belangen spelen dan houdt het al snel op.

Kun je dit wel bij een Comité van Wijze Mannen gaan leggen maar houd je hetzelfde gelazer, lobby infiltraties en spelletjes. Maar dan nog meer buiten zicht van publiciteit, openbaarheid en pers.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218459278
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.
Ik vlieg dus niet van l naar r

quote:
Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten
Dan pleit je dus voor afschaffing van de parlementaire democratie .
Dat weten we toch.... na duizenden jaren dictaturen .... dat werkt niet beter voor een ieders welzijn
pi_218459381
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beter wapper je met een Palestina-vlag natuurlijk en schilder je moordenaar Mangione af als heilige.

Echt, in welke wereld leven sommigen?
Geen moordenaar dat heb ik je al 100 keer uitgelegd. Mangione is een held omdat hij zijn gemeenschap verdedigde tegen een massamoordenaar. Dat jij op hand bent van een systeem dat zo'n massamoordenaar beschermd en een held wil vermoorden is jouw keuze.
Dat jij Palestijnen niets waard vindt omdat ze niet woke genoeg voor je zijn is typisch. Gezien je zelf al jaren niet kan ophouden over hoe erg het niet is om woke te zijn. Maar tuurlijk PVV is een gezonde partij en we moeten allemaal vriendelijk doen naar mensen die daarop stemmen. Het echte gevaar komt van links, omdat ze pal voor mensenrechten en politieke macht voor iedereen staan.
Maarja zo werkt dat voor conservatieven alles wat niet tot de in group behoort kan de tering krijgen. Links discours dat is radicaal niet het ondersteunen van een genocide.
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:34:46 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218459500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Geen moordenaar dat heb ik je al 100 keer uitgelegd. Mangione is een held omdat hij zijn gemeenschap verdedigde tegen een massamoordenaar. Dat jij op hand bent van een systeem dat zo'n massamoordenaar beschermd en een held wil vermoorden is jouw keuze.
Dat jij Palestijnen niets waard vindt omdat ze niet woke genoeg voor je zijn is typisch. Gezien je zelf al jaren niet kan ophouden over hoe erg het niet is om woke te zijn. Maar tuurlijk PVV is een gezonde partij en we moeten allemaal vriendelijk doen naar mensen die daarop stemmen. Het echte gevaar komt van links, omdat ze pal voor mensenrechten en politieke macht voor iedereen staan.
Maarja zo werkt dat voor conservatieven alles wat niet tot de in group behoort kan de tering krijgen. Links discours dat is radicaal niet het ondersteunen van een genocide.
Zucht :N

En nogmaals: Laat je morele kompas eens ijken. Je gedachtengoed is volledig van het padje af.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218459571
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 09:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]
Had de oppositie wederom gelijk. Echt alles van dit kabinet loopt uit op een mislukking.
Hermans lijkt me zo iemand die alleen bij de VVD zit vanwege haar vader. Ze is eigenlijk een PvdAer of D66er.

Een paar partijcongressen geleden hield ze een toespraak waar ze zei dat de VVD er ook moet zijn voor mensen in de bijstand en met ondankbaar werk (en dat zit niet alleen in geld of herverdeling!). Het werd niet gewaardeerd en kreeg lauw applaus.

Ik vind Hermans dan ook niet zo heel verkeerd voor een VVDer.

Vergelijk haar eens met Trump fanboys/apologeten als Koen Petersen en Raymond Mens (of voormalig VVDers als Kinneging en Cliteur, die beiden twitterden dat het wel wat minder kan met de persvrijheid). Alexander Pechtold viel een jaar terug nog bij SBS6 van zijn stoel 'dat experiment is voor herhaling vatbaar? Woningnood in Amerika los je op met massadeportaties?' Ja dus.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218459606
pi_218459620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dan pleit je dus voor afschaffing van de parlementaire democratie .
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.
pi_218459641
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:44 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat ie BVNL pluggen...

Die De Hond zetelpeilingen schat ik trouwens als stukken betrouwbaarder in dan de peilingen over individuele issues, of de vraag dat Nederlanders meneer Trump zo leuk vinden (volgens De Hond stond 35% Nederlanders achter Trump; sterk afwijkend van alle andere nationale en internationale peilingbureaus)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218459687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.
Wanneer bestuurders weigeren de wet uit te voeren en (door henzelf benoemde!) rechters negeren houdt het al snel op. Geen leugen is te gek voor Liegende Lientje. Voer de wet en Parijs Akkoord uit en er is meer betrouwbaarheid en stabiliteit.

(In de VS zien we dit al heel lang natuurlijk, Republikeinen zijn al heel lang ietsjes/stukken meer van de leugens en dirty tricks, de Merchants of Doubt)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218459688
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:42 schreef Klopkoek het volgende:
Vergelijk haar eens met Trump fanboys/apologeten als Koen Petersen en Raymond Mens
Laatstgenoemden zijn inderdaad een verademing vergeleken met Hermans, die maar om één reden ooit de tweede plek heeft verkregen.
pi_218459689
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
Gaat ie BVNL pluggen...
Door nul zetels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')