Combinatie van beide. 3 weken vakantie gehad en na die offline tijd niet zo'n behoefte meer om aan het hier vaak sterk vergiftigde debat mee te doen. Speel liever spelletjes met mijn kinderen. Wellicht komt de behoefte wel weer terug richting de verkiezingen, dan zitten de kinderen ook weer op school.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vakantie, gok ik.
Of klaar met alle gekkies hier, dat kan ook.
Bedrijven willen wel maar kunnen nu simpelweg niet omdat het energienet het niet aankan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij had Jetten al ergens gezegd dat zijn ambities niet realistisch/te hoog waren en gevoelsmatig zit Hermans er pragmatischer in. Hoewel je je kunt afvragen of torenhoge ambities niet waarmaken misschien wel beter is dan lagere ambities wel waarmaken.
De windparken op zee lijkt me misschien wel iets waarin de overheid meer had moeten doen, en vooral ook realistischer/haalbaarder dan een kerncentrale. Persoonlijk lijkt het me overigens niet heel erg of het nu 2040, 2050 of 2055 wordt.
En als de stroom goedkoper wordt dan gaan bedrijven vanzelf over, dat lijkt mij een betere weg dan "c02 boetes/belastingen". Ondanks dat dat misschien wel langer duurt.
Nee, bedrijven willen niet. Er werd ooit zo hard geschreeuwd en opgeschopt dat wind op zee zonder subsidie kan, maar dat was nooit echt waar en nu zijn de risico's overduidelijk veel te groot. Dit is het gevolg van een papieren werkelijkheid met onhaalbare doelen waar nooit van afgeweken mag worden.quote:
Gelul, waarom staan er dan zoveel bedrijven op de wachtlijst voor een grotere stroomaansluiting?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, bedrijven willen niet. Er werd ooit zo hard geschreeuwd en opgeschopt dat wind op zee zonder subsidie kan, maar dat was nooit echt waar en nu zijn de risico's overduidelijk veel te groot. Dit is het gevolg van een papieren werkelijkheid met onhaalbare doelen waar nooit van afgeweken mag worden.
Dat is de papieren werkelijkheid hé. Wind op zee kan zonder subsidie maar daar zat nooit een plan bij om ook op land het stroomnet te verbeteren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelul, waarom staan er dan zoveel bedrijven op de wachtlijst voor een grotere stroomaansluiting?
Nee, dat is een heel concreet probleem voor bedrijven die hun productie willen verduurzamen en daar ook flink in willen investeren. Het stroomnet zit nu gewoon overvol.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 10:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is de papieren werkelijkheid hé.
LOL. Touché!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 08:49 schreef nostra het volgende:
Lekker man, om 3 uur op je Motorola naar 'rutte gestoorde gek' googelen.
Dit is natuurlijk alweer onzin. In Amsterdam stemt 70-75% 'Lekker Links' maar wonen er meer dan 170 verschillende nationaliteiten, een regenboog aan geloven, met ieder zijn eigen gebruiken en gewoonten. Je gaat mij niet wijs maken dat die allemaal dezelfde mening hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het toont precies aan wat links wilt, namelijk alles divers en inclusief, zolang het maar dezelfde opvattingen heeft als zichzelf.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het toont precies aan wat links wilt, namelijk alles divers en inclusief, zolang het maar dezelfde opvattingen heeft als zichzelf.
Een onbetrouwbare overheid is daar natuurlijk ook debet aan.quote:
Wie wilden deze kolencentrales? CDA en VVD. Ik kan me nog herinneren dat de kortstondig PvdA minister (Cramer) eigenlijk tegen was.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Een onbetrouwbare overheid is daar natuurlijk ook debet aan.
Eerst moest en zou RWE een kolencentrale bouwen - liever gisteren dan morgen - en nog in het jaar van ingebruikname werd besloten dat alle kolencentrales dicht moesten.
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
Wie wilden deze kolencentrales? CDA en VVD. Ik kan me nog herinneren de kortstondig PvdA minister (Cramer) eigenlijk tegen was.
Een autocratische staat als Singapore dus. Helemaal top (maar als op papier 80% van de Russen achter Poetin staat dan is autocratie prima toch?). Of een Beamtenstaat zoals Pruissen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:
Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten.
Ik vlieg dus niet van l naar rquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Het interesseert me niet zoveel wie er voor en wie er tegen waren; sterker nog, dat is de kern van het probleem: afhankelijk van hoe de wind waait elke vier jaar (als die al volgemaakt worden), vliegen we al dan niet letterlijk van links naar rechts.
Dan pleit je dus voor afschaffing van de parlementaire democratie .quote:Ik heb hier al eerder gepleit voor een oplossing die borgt dat beslissingen over dit soort problematiek niet aan de grillen van verkiezingen of acuut politiek gewin worden overgelaten
Geen moordenaar dat heb ik je al 100 keer uitgelegd. Mangione is een held omdat hij zijn gemeenschap verdedigde tegen een massamoordenaar. Dat jij op hand bent van een systeem dat zo'n massamoordenaar beschermd en een held wil vermoorden is jouw keuze.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beter wapper je met een Palestina-vlag natuurlijk en schilder je moordenaar Mangione af als heilige.
Echt, in welke wereld leven sommigen?
Zuchtquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen moordenaar dat heb ik je al 100 keer uitgelegd. Mangione is een held omdat hij zijn gemeenschap verdedigde tegen een massamoordenaar. Dat jij op hand bent van een systeem dat zo'n massamoordenaar beschermd en een held wil vermoorden is jouw keuze.
Dat jij Palestijnen niets waard vindt omdat ze niet woke genoeg voor je zijn is typisch. Gezien je zelf al jaren niet kan ophouden over hoe erg het niet is om woke te zijn. Maar tuurlijk PVV is een gezonde partij en we moeten allemaal vriendelijk doen naar mensen die daarop stemmen. Het echte gevaar komt van links, omdat ze pal voor mensenrechten en politieke macht voor iedereen staan.
Maarja zo werkt dat voor conservatieven alles wat niet tot de in group behoort kan de tering krijgen. Links discours dat is radicaal niet het ondersteunen van een genocide.
Hermans lijkt me zo iemand die alleen bij de VVD zit vanwege haar vader. Ze is eigenlijk een PvdAer of D66er.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 09:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
[..]
Had de oppositie wederom gelijk. Echt alles van dit kabinet loopt uit op een mislukking.
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
Dan pleit je dus voor afschaffing van de parlementaire democratie .
Gaat ie BVNL pluggen...quote:
Wanneer bestuurders weigeren de wet uit te voeren en (door henzelf benoemde!) rechters negeren houdt het al snel op. Geen leugen is te gek voor Liegende Lientje. Voer de wet en Parijs Akkoord uit en er is meer betrouwbaarheid en stabiliteit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat kan je ook anders vormgeven dan zo extreem, alleen het brengt je wel in een spagaat inderdaad.
Laatstgenoemden zijn inderdaad een verademing vergeleken met Hermans, die maar om één reden ooit de tweede plek heeft verkregen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:42 schreef Klopkoek het volgende:
Vergelijk haar eens met Trump fanboys/apologeten als Koen Petersen en Raymond Mens
Door nul zetels?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |