SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dit waar is dan is Zelensky onvermijdelijk ook corruptquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:48 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Goed tweetje over corruptie in Oekraine (van een Oekrainer)
En noemt een belangrijk en pijnlijk feit:
It’s not a perfect system. NABU has its own challenges. But it worked, and it was feared. It exposed powerful networks like the “judicial mafia” led by Judge Vovk, and investigated cases like the alleged Russian asset Oleg Tatarov, a top official in Zelenskyy’s office. That case was derailed by political interference and quietly transferred to the SBU, where it was buried.
Tatarov is de vriend van Yermak en Zelensky.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2576125quote:23/7 in Nieuwsuur: Protest in Oekrane om corruptiewet • Verbod op pesticiden lelieteelt
Deel dit artikel
Protest in Oekrane om corruptiewet
In Oekrane is een wet aangenomen die de onafhankelijkheid van twee belangrijke anticorruptie-instanties inperkt. Critici vrezen dat Zelensky hierdoor onderzoeken naar zijn entourage kan laten frustreren.
Door de wetswijziging is er voor het eerst sinds het begin van de oorlog met Rusland een grote demonstratie gehouden tegen de eigen regering. We bespreken de situatie met Oost-Europa-deskundige Bob Deen.
Ja, Zelenski is russian asset.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als dit waar is dan is Zelensky onvermijdelijk ook corrupt
Het ging om de inhoud van de tweet. Die betoogde dat iedereen die in Oekrane een machtspositie had verworven onherroepelijk deel moest uitmaken van het corrupte systeem.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja, Zelenski is russian asset.
Het is alleen maar goed dat de burgers er de straat op kunnen en gaan voor hun ideeen.
Dit zie je in Rusland niet. Hierom moeten wij Oekraine steunen en zullen ze uit eindelijk hun vrijheid krijgen.
Corruptie kent vele vormen natuurlijk, maar verder wel met je eens..zeker her laatste stuk.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ging om de inhoud van de tweet. Die betoogde dat iedereen die in Oekrane een machtspositie had verworven onherroepelijk deel moest uitmaken van het corrupte systeem.
Ik denk zelf dat Zelensky niet veel belang heeft om corrupt te zijn, wat zou het hem brengen? Als de oorlog voorbij is kan hij zoveel geld binnenharken als hij wil met lezingen etc.
Nee woke jongenquote:Op woensdag 23 juli 2025 20:33 schreef Parafernalia het volgende:
Hier wat nieuws:
Na protest in Oekrane en kritiek van EU komt Zelensky met nieuwe corruptiewet - https://nos.nl/l/2576158
Ja ok NOS is ook corrupt maar ja
Mwah, niemand in dit topic heeft ooit geinsinueerd dat er geen corruptie probleem is daar. Wel durf ik hardop te betwijfelen (en dat heb ik eerder gedaan bij eerdere corruptie-blabla-rondjes) dat het rather unlikely is dat Zelensky onderdeel is van een corrupt netwerk daar.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
Maar het is toch ook niet verbazingwekkend wetende dat het een voormalige Sovjet Staat is en het broertje van Rusland? Dat hele EU gebeuren waren we gewoon veel te gretig naar, want als je er over begon, tja, dan was je dit en dat en sus en zo en uiteindelijk maar een Poetin versteher. Ik zie daar nog steeds niet veel in overigens, EU lidmaatschap.
Dat er nog hoge piefen rondlopen met Russische gedachten in Oekrane is logisch.. Dat zie je ook in de andere voormalige Sovjet Staten.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
Maar het is toch ook niet verbazingwekkend wetende dat het een voormalige Sovjet Staat is en het broertje van Rusland? Dat hele EU gebeuren waren we gewoon veel te gretig naar, want als je er over begon, tja, dan was je dit en dat en sus en zo en uiteindelijk maar een Poetin versteher. Ik zie daar nog steeds niet veel in overigens, EU lidmaatschap.
Iets wat hier in de discussie ook ontbreekt is de mate van corruptheid. In corrupte landen is de mate van corruptheid erg van belang. Er zit nogal een verschil tussen het vragen van 0,1% of 20% bij een aanbesteding of het aannemen van wat cadeaus.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, niemand in dit topic heeft ooit geinsinueerd dat er geen corruptie probleem is daar. Wel durf ik hardop te betwijfelen (en dat heb ik eerder gedaan bij eerdere corruptie-blabla-rondjes) dat het rather unlikely is dat Zelensky onderdeel is van een corrupt netwerk daar.
Want:
A. Hij heeft het niet nodig. Hij was al vermogend voordat ie president werd.
B. Hij heeft er alleen maar mee te verliezen. Draagvlak van westen vervliegt als een malle als hij corrupt blijkt te zijn.
C. Het is al vanaf dag 1 het standaard riedeltje dat vanuit Rusland naar ons gepushed wordt.
Oh, en:
D. Waarom op deze aarde kies je er voor om in een land te blijven dat binnengevallen wordt terwijl je direct kan vluchten met een shitload aan geld naar het veilige westen. Die man loopt al 3 jaar het gevaar om vermoord te worden door de Russen. Hij had al 3 jaar lekker comfortabel met z'n vrouw en kinderen onder een palmboom kunnen chillen. En toch kiest ie er voor om voor zijn land te strijden. Dan ga je toch niet de corrupte zakkenwasser uithangen.
Dus nee. Ik geloof we geen zak van. Hoe erg sommigen het hier ook graag zouden willen.
Gezien eerdere berichtgeving is Oekrane inderdaad op de goede weg, het gaat echter nog wel een jaar of 20 duren voordat de corruptie echt kan worden ontworteld.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:53 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat er nog hoge piefen rondlopen met Russische gedachten in Oekrane is logisch.. Dat zie je ook in de andere voormalige Sovjet Staten.
Echter is er ook een nieuwe lichting burgers en machthebbers daar; die helemaal klaar zijn met de corruptie. Die willen gewoon bij het westen horen en graag onderdeel uitmaken van de EU.
Wat again, de EU is niet perfect, maar niet zo verrot als Rusland (naja een aantal leden mag wmb per direct uit de EU gezet worden). Besef wel dat hoe kwetsbaar hij nog is, de democratie werkt in Oekrane. Naja op de frustratie uit Moskou na dan...
Natuurlijk wel grotendeels simpelweg door druk uit de EU en niet omdat zijn morele kompas ineens goed werd gezet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:55 schreef Shotty het volgende:
https://nos.nl/l/2576158
Niet makkelijk om te zeggen dat ongelijk hebt, maar gelukkig kan Zelensky dat dus wel :-)
Hij staat dus nog steeds achter de wet die corruptie in een al instabiel land in oorlog in de hand werkt...quote:Ondanks de kritiek verdedigt Zelensky de voorgestelde hervorming, maar hij erkent dat er maatregelen nodig zijn om vertrouwen terug te winnen.
Moet ik nog maar zien, Joegoslavi is ook al sinds pak 'm beet 1999 voorbij en in die landen is ook nog veel corruptie. Ik snap dat Oekrane graag onderdeel wil uitmaken van de EU, maar die gretigheid van beleidsmakers zoals een Von der Leyen stoor ik me enorm aan.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:53 schreef The-BFG het volgende:
[..
Echter is er ook een nieuwe lichting burgers en machthebbers daar; die helemaal klaar zijn met de corruptie. Die willen gewoon bij het westen horen en graag onderdeel uitmaken van de EU.
Het was 11 jaar geleden nog een vazalstaat. 20 jaar is optimistisch.. mijn inziens moet daar minstens een hele generatie overheen gaan. En dan nog blijft overeind dat gemiddeld genomen van elke groep mensen 50% achterlijk is, en rusland goed weet hoe het achterlijken moet bereiken die met alle liefde tegen hun eigen belangen blijven handelen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien eerdere berichtgeving is Oekrane inderdaad op de goede weg, het gaat echter nog wel een jaar of 20 duren voordat de corruptie echt kan worden ontworteld.
Ik denk het ook niet, maar dat hij vermogend is, is geen argument. Er zijn miljardairs die corrupt zijn. Waarom ze het doen blijft de vraag.quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, niemand in dit topic heeft ooit geinsinueerd dat er geen corruptie probleem is daar. Wel durf ik hardop te betwijfelen (en dat heb ik eerder gedaan bij eerdere corruptie-blabla-rondjes) dat het rather unlikely is dat Zelensky onderdeel is van een corrupt netwerk daar.
Want:
A. Hij heeft het niet nodig. Hij was al vermogend voordat ie president werd.
B. Hij heeft er alleen maar mee te verliezen. Draagvlak van westen vervliegt als een malle als hij corrupt blijkt te zijn.
C. Het is al vanaf dag 1 het standaard riedeltje dat vanuit Rusland naar ons gepushed wordt.
Oh, en:
D. Waarom op deze aarde kies je er voor om in een land te blijven dat binnengevallen wordt terwijl je direct kan vluchten met een shitload aan geld naar het veilige westen. Die man loopt al 3 jaar het gevaar om vermoord te worden door de Russen. Hij had al 3 jaar lekker comfortabel met z'n vrouw en kinderen onder een palmboom kunnen chillen. En toch kiest ie er voor om voor zijn land te strijden. Dan ga je toch niet de corrupte zakkenwasser uithangen.
Dus nee. Ik geloof we geen zak van. Hoe erg sommigen het hier ook graag zouden willen.
Zeker het is de weg van de lange adem. Zelfs in Bulgarije en Roemeni is er nog flinke invloed van lieden uit de Sovjet tijd..quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien eerdere berichtgeving is Oekrane inderdaad op de goede weg, het gaat echter nog wel een jaar of 20 duren voordat de corruptie echt kan worden ontworteld.
Er is niet n argument wat verklaart waarom iemand corrupt is, of waarom niet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ik denk het ook niet, maar dat hij vermogend is, is geen argument.
Waarom stoor jij je eraan? Bedenk even dat ook jij een wieg in Oekrane had kunnen hebben..quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Moet ik nog maar zien, Joegoslavi is ook al sinds pak 'm beet 1999 voorbij en in die landen is ook nog veel corruptie. Ik snap dat Oekrane graag onderdeel wil uitmaken van de EU, maar die gretigheid van beleidsmakers zoals een Von der Leyen stoor ik me enorm aan.
Je kan beter de Oekranse dagbladen volgen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:16 schreef Korenfok het volgende:
Nou nu heel twitter en russische bots overal;
Zelenski is geen sterke leider hij zwicht voor druk van de bevolking en echte leider durft bij zijn standpunt te blijven.
Het is niet super-onredelijk om te denken: moet dat er allemaal bij dan (de eu)?quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:17 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Waarom stoor jij je eraan? Bedenk even dat ook jij een wieg in Oekrane had kunnen hebben..
En als antwoord op eerdere posts';quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar dat hij vermogend is, is geen argument. Er zijn miljardairs die corrupt zijn. Waarom ze het doen blijft de vraag.
Polen, tjechie, baltische staten etc, allemaal succes verhalen. Slowakije en hongarije zijn uitzonderingen binnen de EU over de institutioneerde corruptie als ex sovjet staatquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is niet super-onredelijk om te denken: moet dat er allemaal bij dan (de eu)?
Ik persoonlijk vind het prima, want zoiets als polen is een succesverhaal. Was 30 jaar geleden niet minder corrupt dan de rest aldaar, nu beetje op niveau italie/griekenland.
https://themalteseherald.(...)d-killed-with-drone/quote:
Nee, ik ben er niet van overtuigd. Laat anders het filmpje maar komen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://themalteseherald.(...)d-killed-with-drone/
Weet niet of dat een hele betrouwbare bron is? 8u geleden gepost, maar ik heb het verder ook nog nergens gezien.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://themalteseherald.(...)d-killed-with-drone/
Weet niet of dat een hele betrouwbare bron is? 8u geleden gepost, maar ik heb het verder ook nog nergens gezien.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik ben er niet van overtuigd. Laat anders het filmpje maar komen.
quote:Jonge tieners uit hele wereld bouwen kamikazedrones in Russische megafabriek: ‘Gelokt door influencers’
In het hart van Rusland, diep in autonome deelrepubliek Tatarije, bouwen tieners oorlogswapens voor de oorlog van Vladimir Poetin. In een ultramoderne dronefabriek in Jelaboega draaien jongeren vanaf hun 15de mee in de massaproductie van drones die ingezet worden tegen Oekrane.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Maar zouden die hun Amerikaans staatsburgerschap kwijt zijn? Ze zijn tenslotte in de VS geboren. Het lijkt me wel een logische regel dat je pas na je 18e of 21e van nationaliteit zou mogen wisselenquote:Op woensdag 23 juli 2025 23:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je zal zo'n malloot maar als vader hebben gehad.
Nee, de VS laat dubbele nationaliteit toe. Als ze pas recentelijk vertrokken zijn naar Rusland hebben ze waarschijnlijk enkel residentie daar.quote:Op donderdag 24 juli 2025 00:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar zouden die hun Amerikaans staatsburgerschap kwijt zijn? Ze zijn tenslotte in de VS geboren. Het lijkt me wel een logische regel dat je pas na je 18e of 21e van nationaliteit zou mogen wisselen
Het voordeel van de protesten is wel, dat er nu ook niet meer raketten worden afgevuurd over de steden heen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 21:30 schreef skysherrif het volgende:
Protesten in Kyiv, Lviv en anderen steden waren vandaag 2/3x zo groot als gisteren volgens de mensen die er waren
[ x ]
Volledig geweldloos overigens, zelfs geen TCC x)
Ben je 15 en werk je meer dan 15 uur op een dagquote:Werkdagen van meer dan vijftien uur
Getuigenissen beschrijven werkdagen van meer dan vijftien uur, constante surveillance en gezondheidsproblemen veroorzaakt door blootstelling aan chemicalin. Volgens klokkenluiders werden de arbeiders geconfronteerd met strafmaatregelen als productiequota niet werden gehaald.
Hoe werkt dat dan?quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:12 schreef LethalNinja het volgende:
Zou Putin willen dat de fabriek een keer aangevallen wordt en er kinderen omkomen zodat hij dat ook kan gebruiken om nog meer mensen te werven.
Goede vraag. Hoe ik het voor mij zag is als Oekrane een succesvolle militaire operatie uitvoert op de die fabriek. Wellicht weer met een vrachtwagen vol drones zoals bij de militaire vliegvelden misschien wel via een andere verassings aanval maar in elk geval als Oekrane dan veel schade doet aan zo'n fabriek. Wellicht de helft opblaast en daarbij kinderen komen dat Putin dan kan zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
Er ziten zuid-amerikaanse, afrikaanse en aziatische tieners in die fabriek, en die gaan zich dan nog sneller aanmelden voor die banen mocht oekraine die fabriek opblazen ofzo?
Denk je niet dat die mensen daar sowieso rondlopen omdat er op de krappe rus arbeidsmarkt gewoon geen personeel is te vinden,
Of is dit weer een geval 5D schaken waar die er heus wel zijn, maar hij die wil sparen ofzo?
Ja, ze vallen kinderen aan die wapens maken. En dat is nu dus zelfs gewoon op rus TV geweest. Ik geloof er niet in dat zoiets een motivator is voor russen zelf om iets te doen. Die zijn alleen gemotiveerd door $$$.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:22 schreef LethalNinja het volgende:
Goede vraag. Hoe ik het voor mij zag is als Oekrane een succesvolle militaire operatie uitvoert op de die fabriek. Wellicht weer met een vrachtwagen vol drones zoals bij de militaire vliegvelden misschien wel via een andere verassings aanval maar in elk geval als Oekrane dan veel schade doet aan zo'n fabriek. Wellicht de helft opblaast en daarbij kinderen komen dat Putin dan kan zeggen.
"Kijk Oekrane valt kinderen aan, het zijn kinder moordenaars. Pikken we dat? En dat doen ze op onze eigen grond"
Kinderen zijn niets meer gewend joh. Vroeger maakte ik ook wel een dagen van 15 uur.quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:12 schreef LethalNinja het volgende:
Ben je 15 en werk je meer dan 15 uur op een dag
Ik denk dat je niet alle Russen over n kan moet scheren. Ja sommige zullen vooral gedreven zijn door financile prikkels. Andere zullen wel deels gepakt kunnen worden voor "Oekrane aanpakken want ze hebben kinderen op ons grond gebied gedood". Net zoals dat er ook genoeg huursoldaten/ mercenary's zijn die vechten in andere gebieden om andere redenen dan financieel.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze vallen kinderen aan die wapens maken. En dat is nu dus zelfs gewoon op rus TV geweest. Ik geloof er niet in dat zoiets een motivator is voor russen zelf om iets te doen. Die zijn alleen gemotiveerd door $$$.
Ik denk dat als oekraine het zou lukken om die fabriek op te blazen en er zat het leven laten, het instant over is met buitenlandse aanwas.
Dus moesten ze eigenlijk eergisteren al doen.
Jezelf laten verlammen door: "MAAR PUTIN ZOU DAT WEL EENS KUNNEN GEBRUIKEN VOOR PROPAGANDA!" lijkt mij een fantastische manier om een oorlog te verliezen.
Achterlijk bericht. circa 50 mensen omgekomen maar gooi er nog wat smilies bij. Party partyquote:Op donderdag 24 juli 2025 09:59 schreef ExTec het volgende:
Mss is het niet verstandig om te blijven vliegen met vliegtuigen die je niet meer kan onderhouden.
[ x ]
de sancties 😍quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:59 schreef ExTec het volgende:
Mss is het niet verstandig om te blijven vliegen met vliegtuigen die je niet meer kan onderhouden.
[ x ]
Neuh,quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:07 schreef LethalNinja het volgende:
Jammer dan dat je zo achterlijk eindigt door in een reply naar mij (met hoofdletters) te doen alsof ik niet wil dat Oekrane Russische fabrieken aanvalt omdat ze het mogelijk voor propaganda doeleinden gebruiken.
Uh huh, maar ondertussen je wel druk maken over wat putin al dan niet gaat zeggen.quote:Verder vind ik dat Oekrane alle recht heeft om militaire doelen aan te vallen in Rusland.
Als Oekrane die Shahed fabriek plat gooit dan is Rusland verantwoordelijk en niet Oekrane. Omdat het Rusland is die in strijd met de regels van Geneve kinderen laat vechten werkenin een legitiiem militair doelwit.
En Candace Owen had het daar ook al over, maar die wordt nu aangeklaagd door Macron.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Een van de zaken die Russische bots veelal in de wereld plempen is dat de vrouw van macron en andere wereldleiders eigenlijk een man is.
Dat wordt nogal opgepikt door dommere figuren op bv X en TikTok.
Wat is daar nou de bedoeling van?
Of het een vent is of niet moet Macron toch lekker zelf weten?quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Candace Owen had het daar ook al over, maar die wordt nu aangeklaagd door Macron.
[ x ]
Mevrouw is op zich best controversieel.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of het een vent is of niet moet Macron toch lekker zelf weten?
(Zou haar niet doen iig)
Klopt. Maar zoals je waarschijnlijk wel weet zijn in een bepaalde groep transseksuelen Satan zelve.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of het een vent is of niet moet Macron toch lekker zelf weten?
(Zou haar niet doen iig)
Moeten hun weten. Hun liefdesleven gaat ook echt helemaal niemand wat aan.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mevrouw is op zich best controversieel.
Ze was een lerares van macron. Behoorlijk leeftijdsverschil. Heeft macron ook best backlash over gehad. Maar toch besloot hij bij haar te blijven.
Ach, als hullie het naar hun zin hebben.
Dat loopt nog steeds.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Maar zoals je waarschijnlijk wel weet zijn in een bepaalde groep transseksuelen Satan zelve.
Men heeft dit ook bij Michelle Obama geprobeerd trouwens. Die noemen ze Mike Obama.
Alles voor de likes.quote:
Ik zou me meer druk maken over dat je eigen president in de epstein files staat. Dan over de vrouw van een president van een land dat de helft van je bevolking niet eens kan aanwijzen op een kaart.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Candace Owen had het daar ook al over, maar die wordt nu aangeklaagd door Macron.
[ x ]
Had dat niet te maken met de aanwezigheid van minister buza israel?quote:Op donderdag 24 juli 2025 06:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het voordeel van de protesten is wel, dat er nu ook niet meer raketten worden afgevuurd over de steden heen.
Ik denk niet dat Zelensky zelf corrupt is. Ik denk wel, dat hij in de afgelopen jaren teveel mensen in de top heeft verwijderd die ook tegengeluiden gaven. Hij heeft zich nu omringd met een groep gelijkgestemden, waarmee moeilijk een deal met Rusland is af te sluiten.
Die poster begint elke dag zijn opsommingen met die kreten, bv:quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Achterlijk bericht. circa 50 mensen omgekomen maar gooi er nog wat smilies bij. Party party
MTF conspiracy gedoe. Zelfde als met dat Qanon gedoe of platte aarde, dat soort contreien.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Een van de zaken die Russische bots veelal in de wereld plempen is dat de vrouw van macron en andere wereldleiders eigenlijk een man is.
Dat wordt nogal opgepikt door dommere figuren op bv X en TikTok.
Wat is daar nou de bedoeling van?
Denk dat ie een fetisj heeft en thuis een luier met een speen draagt. Misschien is het zo'n type.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Die van Macron is wel echt een heks. Wat moet die met die ouwe tang?
Hoe zit dat in de kopjes van mensen die je veel ziet met een Oekrane vlaggetje en Pro Palestina vlaggetje. Zelensky is van 100% Joodse komaf en geeft ook alle steun aan Isral en is dus logischerwijs tegen de Palestijnse zaak.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Had dat niet te maken met de aanwezigheid van minister buza israel?
Is hij dat ja? Heb ik nog nooit expliciet iets over gelezen. Ook vrij kort door de bocht om te denken "is Joods, dus pro-Isral in deze kwestie".quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe zit dat in de kopjes van mensen die je veel ziet met een Oekrane vlaggetje en Pro Palestina vlaggetje. Zelensky is van 100% Joodse komaf en geeft ook alle steun aan Isral en is dus logischerwijs tegen de Palestijnse zaak.
Geld he. Kun je gewoon opzoeken. Loopt in de tonnen/miljoenen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:57 schreef Discombobulate het volgende:
De bedoeling is gewoon ouwehoeren denk ik, want ik zou niet weten wat anders.
Die gemakkelijk in brand vliegende batterijen hebben in Nederland de premies brandverzekering voor appartementencomplexen ook omhoog gejaagd. Plus nog dat er een extra aansprakelijkheidsverzekering voor de VvE nodig is vanwege deze batterijen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die poster begint elke dag zijn opsommingen met die kreten, bv:
[ x ]
[ x ]
Dus bespaar me je "holier than thou" verontwaardiging dat dat nu ineens niet zo mogen omdat er mensen het leven hebben gelaten.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:19 schreef bleiblei het volgende:
Kortom, je probeert er wat met de haren bij te slepen om Zelensky in kwaad daglicht te zetten. De tactiek komt vrij Magaiaans over. Verbanden leggen die er niet zijn om de opinie te proberen te draaien.
quote:. In the Israeli readout of their meeting, Sa’ar said the pair discussed strengthening bilateral ties, the war in Ukraine, and “the situation in the Middle East, with an emphasis on Iran.”
Zo’n fabriek is een legitiem doel, ook als er tieners werken. Dat weet en begrijpt praktisch iedereen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Goede vraag. Hoe ik het voor mij zag is als Oekrane een succesvolle militaire operatie uitvoert op de die fabriek. Wellicht weer met een vrachtwagen vol drones zoals bij de militaire vliegvelden misschien wel via een andere verassings aanval maar in elk geval als Oekrane dan veel schade doet aan zo'n fabriek. Wellicht de helft opblaast en daarbij kinderen komen dat Putin dan kan zeggen.
"Kijk Oekrane valt kinderen aan, het zijn kinder moordenaars. Pikken we dat? En dat doen ze op onze eigen grond"
Lekkere misleidende propaganda/ onderberbuik promotie campagne dus.
Gewoon niet zo'n bagger posten. Heeft niets met dit conflict te maken.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Dus bespaar me je "holier than thou" verontwaardiging dat dat nu ineens niet zo mogen omdat er mensen het leven hebben gelaten.
Het verschil is wel dat Isral een weerloze bevolking zonder krijgsmacht aanvalt en Rusland een ander land.quote:Is hij dat ja? Heb ik nog nooit expliciet iets over gelezen. Ook vrij kort door de bocht om te denken "is Joods, dus pro-Isral in deze kwestie".
Ik kan mij overigens wel herinneren dat hij in het begin bij die verachtelijke actie van Hamas zijn steun uitgesproken heeft. Het is alleen van de ratten hoe Netanyahu nu los gaat in de Gazastrook en Palestina. Niet heel veel anders dan wat de Russen doen in Oekrane. Je weet wel, Russen die ook hun steun uitgesproken hebben naar Isral na die aanval.
Interessante nieuwe longread van de financial times over de nu veelbesproken YermakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De neergang van dat land, als gevolg van deze oorlog heeft alles met.... deze oorlog te maken.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:30 schreef PluggieOD het volgende:
Heeft niets met dit conflict te maken.
Het zou net zo goed een gebrek aan capabele piloten kunnen zijn.quote:Als reden heb je er zelf nog een verzinseltje bij geschreven.
Leuk verzinsel.quote:Waarschijnlijk mislukte go-around in slecht weer.
Oekraine erkent palestina als staat en heeft humanitaire steun aan ze geleverd.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe zit dat in de kopjes van mensen die je veel ziet met een Oekrane vlaggetje en Pro Palestina vlaggetje. Zelensky is van 100% Joodse komaf en geeft ook alle steun aan Isral en is dus logischerwijs tegen de Palestijnse zaak.
Ik vind dat Oekrane duidelijk de Isralische zaak behartigtquote:Op donderdag 24 juli 2025 11:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oekraine erkent palestina als staat en heeft humanitaire steun aan ze geleverd.
Joods zijn houdt niet in dat je meteen ook de regering van Bibi en haar acties steunt?
Ze kunnen verder natuurlijk ook niet nu ineens de banden breken met Israel, gezien de steun die ze nodig hebben van Amerika.
-
Daarnaast is het niet zo gek te bedenken dat mensen zowel Palestina steunen als Oekraine, zonder diens regering ook voor de volle 100% te steunen. Ik steun het lijden van het Palestijns volk momenteel als die van Oekraine, zonder dat ik Hamas (uiteraard) steun of dat ik vind dat ook Zelensky zich moet houden aan anti corruptie wetten. En die positie geldt eigenlijk voor iedereen die ik dagelijks spreek over Oekraine, ken weinig die Israel onverbiddelijk steunen.
quote:. Houding tegenover Palestina
• Weinig tot geen expliciete steun voor Palestijnse staat of soevereiniteit sinds 2022.
• Oekrane heeft in VN-resoluties over Palestina vaker onthouding dan steun getoond.
• Er is geen actieve betrokkenheid bij de Arabische Liga of Palestijnse diplomatie.
• Oekraense publieke opinie en regering zijn sinds de oorlog met Rusland minder geneigd neutraal te blijven en zoeken bondgenoten in het Westen, waaronder Isral.
Dit artikel heeft verband na de aanval van Iran op Israel, niet zozeer met palestina, dus dan zijn de uitspraken logisch te snappen aangezien Iran ook de duidelijke vijand van oekraine is :pquote:Op donderdag 24 juli 2025 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat Oekrane duidelijk de Isralische zaak behartigt
https://www.france24.com/(...)y-from-allies-israel
En daar hebben ze alle recht toe.
[..]
Oekrane en Isral hebben beide dezelfde vijand: Iran.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat Oekrane duidelijk de Isralische zaak behartigt
https://www.france24.com/(...)y-from-allies-israel
En daar hebben ze alle recht toe.
[..]
https://asn.flightsafety.org/wikibase/529524quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
De neergang van dat land, als gevolg van deze oorlog heeft alles met.... deze oorlog te maken.
[..]
Het zou net zo goed een gebrek aan capabele piloten kunnen zijn.
[..]
Leuk verzinsel.
Wat het ingewikkeld maakt is dat Netanyahu vriendjes is met Putin.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:57 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Oekrane en Isral hebben beide dezelfde vijand: Iran.
Dat is bullshit volgens mij.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat het ingewikkeld maakt is dat Netanyahu vriendjes is met Putin.
Onzin. Poetin steunt Hamas.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat het ingewikkeld maakt is dat Netanyahu vriendjes is met Putin.
Qatar steunt ook Hamas, en zijn tegelijkertijd grote vrienden met de US.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is bullshit volgens mij.
Putin steunt Hamas.
Ik had em de eerste keer al bekeken hoor, maar ik zie daar geen uitsluitsel mbt technische problemen, of slechte piloten.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
https://asn.flightsafety.org/wikibase/529524
Dat je moet juichen om burgers en kinderen die omkomen in een vliegtuigcrash ongelieerd aan de oorlog.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik had em de eerste keer al bekeken hoor, maar ik zie daar geen uitsluitsel mbt technische problemen, of slechte piloten.
En:
[ x ]
Ik kan me zomaar voorstellen dat firma antonov zo ongeveer rond 2014 gestopt is met ondersteuning voor dat ding leveren.
quote:
Lol, sorry maar dit is wel heel simplistisch.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:05 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Qatar steunt ook Hamas, en zijn tegelijkertijd grote vrienden met de US.
Wat meespeelt is dat er ontzettend veel Russen in Israel zitten.
Precies ja geopolitieke materie is best complex en verre van zwart-wit.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:05 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik wou deze overigens quoten in mijn vorige post ipv die van pluggie.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is bullshit volgens mij.
Putin steunt Hamas.
Go around in slecht weer.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik had em de eerste keer al bekeken hoor,
Projectie heet dat.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Go around in slecht weer.
Pas uren later gevonden tegen een bergwand 16 km van het veld.
De enige die slecht onderhoud verzint ben jij.
quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat je moet juichen om burgers en kinderen die omkomen in een vliegtuigcrash ongelieerd aan de oorlog.
Dat zegt ook wel wat.
quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Er wonen ook veel Oekrainers in Isral. Voor de rest klopt het wat je zegt.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:09 schreef skysherrif het volgende:
Vergeet niet dat ongeveer 15% van Israel, Russisch spreekt.
Niet dat al die Russen Putin steunen, maar toch. Rusland is een veel te belangrijke actor voor Israel, en andersom ook, voor hu neigen problemen in het midden oosten.
En daarom hebben ze elkaar ook al miljoenen keren ontmoet en gesproken.
Er wonen in Isral veel Sovjet-Joden, waarvan velen een Russisch en/of Oekraens paspoort hebben.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:05 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Klopt, maar die poster is uit 2019, dus niet van de verkiezingen nadien. Wel even zo handig om te vermelden.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:08 schreef skysherrif het volgende: [..] [..] Lol, sorry maar dit is wel heel simplistisch. Misschien moet je even interviews kijken waar ze elkaar vrienden noemen. Of verkiezingsposters van Bibi [ afbeelding ]
Klopt maar het gaat om de relatie tussen de personen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wonen in Isral veel Sovjet-Joden, waarvan velen een Russisch en/of Oekraens paspoort hebben.
Er zijn zelfs wijken in Isral die min of meer volledig Russisch sprekend zijn, vooral onder oudere Sovjet-Joden zie je dit omdat alles mbt de Joodse religie en cultuur (dus ook Jiddisj en Hebreeuws) sterk werden onderdrukt in de tijden van de Sovjet-Unie. Toen deze eenmaal viel trokken Joden met honderduizenden naar Isral, waar men weer openlijk Joods kon zijn.
Politiek gezien zit Rusland wat dat betreft in een spagaat. Poetin heeft ook recent nog gezegd Isral als een bijzonder geval te zien door de grote groep Russisch sprekenden daar, waar hij om die reden een band mee voelt. Tegelijkertijd probeert Rusland een anti-Westerse positie in de te nemen en onderhoud daarom goede banden met Iran, Hamas en Hezbollah.
En om het nog gecompliceerder te maken kent Isral ook grote groepen Joden die lange tijd in Oekrane hebben gewoond. Alleen tijdens de huidige oorlog alleen al zijn naar schatting tien tot twintig duizend Oekraense Joden naar Isral gevlucht.
Isral heeft dan ook met zowel Oekrane als Rusland goede band en heeft zich om die reden relatief afzijdig gehouden tijdens deze oorlog. Dat gezegd hebbende, men heeft wel Oekrane gesteund met Patriot-luchtverdedigingssystemen, die een paar maanden geleden nog daarheen zijn gestuurd.
Kortom, dit is nogal een complexe situatie waar enige context noodzakelijk is. En het valt daarnaast ook wel te verwachten dat naarmate de nieuwere generaties Sovjet-Joden (die in Isral opgroeien), Hebreeuws zullen spreken en niet meer Russisch, de banden tussen Isral en Rusland ook wat zullen verwateren.
[..]
Klopt, maar die poster is uit 2019, dus niet van de verkiezingen nadien. Wel even zo handig om te vermelden.
https://tass.com/politics/1971857quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wonen in Isral veel Sovjet-Joden, waarvan velen een Russisch en/of Oekraens paspoort hebben.
Er zijn zelfs wijken in Isral die min of meer volledig Russisch sprekend zijn, vooral onder oudere Sovjet-Joden zie je dit omdat alles mbt de Joodse religie en cultuur (dus ook Jiddisj en Hebreeuws) sterk werden onderdrukt in de tijden van de Sovjet-Unie. Toen deze eenmaal viel trokken Joden met honderduizenden naar Isral, waar men weer openlijk Joods kon zijn.
Politiek gezien zit Rusland wat dat betreft in een spagaat. Poetin heeft ook recent nog gezegd Isral als een bijzonder geval te zien door de grote groep Russisch sprekenden daar, waar hij om die reden een band mee voelt. Tegelijkertijd probeert Rusland een anti-Westerse positie in de te nemen en onderhoud daarom goede banden met Iran, Hamas en Hezbollah.
En om het nog gecompliceerder te maken kent Isral ook grote groepen Joden die lange tijd in Oekrane hebben gewoond. Alleen tijdens de huidige oorlog alleen al zijn naar schatting tien tot twintig duizend Oekraense Joden naar Isral gevlucht.
Isral heeft dan ook met zowel Oekrane als Rusland goede band en heeft zich om die reden relatief afzijdig gehouden tijdens deze oorlog. Dat gezegd hebbende, men heeft wel Oekrane gesteund met Patriot-luchtverdedigingssystemen, die een paar maanden geleden nog daarheen zijn gestuurd.
Kortom, dit is nogal een complexe situatie waar enige context noodzakelijk is. En het valt daarnaast ook wel te verwachten dat naarmate de nieuwere generaties Sovjet-Joden (die in Isral opgroeien), Hebreeuws zullen spreken en niet meer Russisch, de banden tussen Isral en Rusland ook wat zullen verwateren.
[..]
Klopt, maar die poster is uit 2019, dus niet van de verkiezingen nadien. Wel even zo handig om te vermelden.
Klopt en Oekraine heeft deze groep naar Israel laten afreizen na 7 oktober om te helpen zonder al teveel gemor, wat Israel enorm op prijs heeft gesteld en ook als een reden wordt genoemd waarom Israel wel wil helpen met patriots indien het dat gedaan heeft.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er wonen ook veel Oekrainers in Isral. Voor de rest klopt het wat je zegt.
Ongeveer 5/7% van de Isralirs heeft oekrainse roots. Minder dan Russisch maar alsnog substantieel. Overigens is maar de vraag hoe oekrains (en Russisch) die mensen zich voelen. Dat zal denk ik wel meevallen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Klopt en Oekraine heeft deze groep naar Israel laten afreizen na 7 oktober om te helpen zonder al teveel gemor, wat Israel enorm op prijs heeft gesteld en ook als een reden wordt genoemd waarom Israel wel wil helpen met patriots indien het dat gedaan heeft.
(maar de Russische diaspora en dus invloed is nog altijd vele malen hoger :p )
Je weet nooit wanneer het van pas komt bij Triviantquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:31 schreef Parafernalia het volgende:
Fijn, weet ik weer alles over de vriendin van Macron, de demografische ontwikkelingen in Isral, wie er vriendjes van elkaar zijn en de oorzaak van het vliegtuigongeluk is binnen enkele uren al boven tafel.
Gelukkig weinig homos gezien.quote:
Dit zegt ChatGPTquote:Op donderdag 24 juli 2025 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies ja geopolitieke materie is best complex en verre van zwart-wit.
Of er echte vriendschappen bestaan op dat niveau betwijfel ik.
Een redelijke band dus. Let wel dat Netanyahu in het Westen ( lees Europa) is aangeklaagd voor oorlogsmisdaden!quote:Netanyahu en Poetin hebben een persoonlijke, strategisch-georinteerde band. Ze spreken elkaar vaak rechtstreeks en hebben onderling respect, vooral rond veiligheid en militaire cordinatie in Syri. Poetin heeft Netanyahu herhaaldelijk geprezen als “verantwoordelijk” en “professioneel”. Netanyahu noemt Poetin vaak als een leider waarmee hij “rechtstreeks en open” kan communiceren. Geen vriendschap, wel wederzijdse belangen en directe communicatielijnen.
Zeker, maar het feit dat ze een "go around" moesten doen spreekt dat niet tegen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Go around in slecht weer.
Pas uren later gevonden tegen een bergwand 16 km van het veld.
De enige die slecht onderhoud verzint ben jij.
ChatGPT is behoorlijk onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit zegt ChatGPT
[..]
Een redelijke band dus. Let wel dat Netanyahu in het Westen ( lees Europa) is aangeklaagd voor oorlogsmisdaden!
quote:Nee. Ze tolereren elkaar op het niveau van rele politiek—gas, luchtafweer, Syri—maar dat is zakelijk, geen vriendschap. Putin laat Iran en Hezbollah in Syri spelen, wat Netanyahu als existentile bedreiging ziet. Tel daarbij Ruslands toenadering tot de Arabische wereld en de historische Russisch-joodse demografie, en je houdt een koele, wantrouwende relatie over.
Das hetzelfde antwoord alleen jouw prompt is anders (zijn ze vrienden)quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
ChatGPT is behoorlijk onbetrouwbaar.
Leuk om een dom gesprek mee te voeren als je jezelf verveeld maar geen goed idee om daar vanuit te gaan.
Als je er een andere AI naast zet krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.
Als voorbeeld, dit zegt gab.ai als ik vraag of Putin en Netanyahu vrienden zijn.
[..]
Ja idd komt wel aardig overeen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das hetzelfde antwoord alleen jouw prompt is anders (zijn ze vrienden)
Dat klopt inderdaad zeker. Maar dat zal Isral ook niet openlijk gaan toegeven omdat het land er dus baat bij heeft met zowel Oekrane als Rusland de relaties enigszins stabiel te houden.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://tass.com/politics/1971857
Volgens mij heeft alleen die diplomaat dat bevestigd , terwijl ministerie van buza tegenover Rusland dan weer ontkend heeft dat er ook maar iets gestuurd is.
Naar mijn weten is er nooit een officiele bevestigig geweest dat er Israelische patriots zijn geleverd.
En dan is het toch het woord van een ambassadeur tegenover BuZa
quote:
Je vergeet de ophef over smileys van een Twitteraar.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:31 schreef Parafernalia het volgende:
Fijn, weet ik weer alles over de vriendin van Macron, de demografische ontwikkelingen in Isral, wie er vriendjes van elkaar zijn en de oorzaak van het vliegtuigongeluk is binnen enkele uren al boven tafel.
Maar negeren vervolgens dat die wet gevetoed is en dat ze nu een andere wet invoeren?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Al die trolletjes op internet en Twitter die zich nu in hun gelijk bevestigd zien want “zie je wel dat Zelensky een corrupte, cokesnuivende clown is”
De wet ligt er gewoon nog en er is alleen een tweet van Zelensky dat hij aangeeft dat er vervangende wetgeving komt. Zal ongetwijfeld neerkomen op een juridische omleiding met hetzelfde effect.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar negeren vervolgens dat die wet gevetoed is en dat ze nu een andere wet invoeren?
plus was dit toch te verwachten.....
De ontstane ophef en verdeeldheid is vooral koren op de molen van het Kremlin. Waar je al die zogenaamde kritische denkers niet over hoort is datquote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar negeren vervolgens dat die wet gevetoed is en dat ze nu een andere wet invoeren?
plus was dit toch te verwachten.....
quote:According to The Telegraph, a Patriot air defense system and interceptor missiles were likely delivered to Ukraine last week as part of a U.S.-Germany deal. The report suggests this transfer happened quietly.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lurmtf4irk2i
Tuurlijk, want zelenski is een dictator en rusland bevrijd oekraine.... en heel oost oekraine woont meerderheid russen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De wet ligt er gewoon nog en er is alleen een tweet van Zelensky dat hij aangeeft dat er vervangende wetgeving komt. Zal ongetwijfeld neerkomen op een juridische omleiding met hetzelfde effect.
Voor de rest erg nieuwsgierig naar de "Russische invloeden" binnen het Nabu en Sapo. Maar bewijs, namen en rugnummers hebben we nog niet gezien he.
Het is wel treurig hoe mensen in Oekrane de straten opgaan, maar hier doen alsof we het over de here Jezus hebben aangaande Zalensky.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Tuurlijk, want zelenski is een dictator en rusland bevrijd oekraine.... en heel oost oekraine woont meerderheid russen.
Wat vind je van de Europese steun voor de protesten tegen de regering van Oekrane?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is wel treurig hoe mensen in Oekrane de straten opgaan, maar hier doen alsof we het over de here Jezus hebben aangaande Zalensky.
Dit wanneer je naar percentages kijkt van Russische sprekende Oekrainers kijkt. dan komt in geen een van die gebieden boven de 40%. Dus net zoals Zelenski een Russische sprekende Oekrainer is maar absoluut niet pro rusland/ Kremlin en zo zijn er heel veel (zoals de referendums in de jaren 90 massaal hebben laten zien).quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Het “Rusland valt niet te verslaan, dus we kunnen er beter mee stoppen”-narratief is ook weer in opmars zie ik. De “oprukkende NAVO” begon wat sleets te worden.
Niemand denkt dat. Alleen jij blijft maar doen alsof dat wel zo is, anders ben je uitgepraat.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
maar hier doen alsof we het over de here Jezus hebben aangaande Zalensky.
Opvallend. Want als je net een geraffineerd Russisch spionnennetwerk hebt opgerold dan verdient dat applaus.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat vind je van de Europese steun voor de protesten tegen de regering van Oekrane?
Ben je nu ineens wel voor EU steun voor protesten tegen corrupte Oekraense politici?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Opvallend. Want als je net een geraffineerd Russisch spionnennetwerk hebt opgerold dan verdient dat applaus.
Nee het is geweldig dat mensen in oekraine de straten opgaan. En het is gewldig dat dit nog kan, juist een land wat in staat van beleg is, is er begrip voor enige oppressie, maar dat dit kan is juist te bejubelen. iets wat fascisten in Rusland sowieso niet zullen begrijpen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is wel treurig hoe mensen in Oekrane de straten opgaan, maar hier doen alsof we het over de here Jezus hebben aangaande Zalensky.
Wie is Zalensky?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat je dit antwoord al had voorgekookt maar hij dekt niet helemaal de lading van mijn reactie.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ben je nu ineens wel voor EU steun voor protesten tegen corrupte Oekraense politici?
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat je dit antwoord al had voorgekookt maar hij dekt niet helemaal de lading van mijn reactie.
Geef eerst maar even een helder antwoord op mijn eerste vraag dan. En niet dat ontwijkende geneuzel.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat vind je van de Europese steun voor de protesten tegen de regering van Oekrane?
Dan bekijk je het wel heel positief.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee het is geweldig dat mensen in oekraine de straten opgaan. En het is gewldig dat dit nog kan, juist een land wat in staat van beleg is, is er begrip voor enige oppressie, maar dat dit kan is juist te bejubelen. iets wat fascisten in Rusland sowieso niet zullen begrijpen.
Oekraine laat zien dat ze een vrij land zijn.
Nee, jij bekijkt het heel negatief.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan bekijk je het wel heel positief.
tuurlijk is het goed dat er spionnennetwerk wordt opgerold, want jij dacht dit niet kan in Een Oorlog, waren toch ook engelsen die samenwerkten met de duitsers.... Of amerikanen met de russen (in de koude oorlog), Russen met de Amerikanen of Russen nu met Oekrainers (want reken erop dat oekraine misschien nog wel veel meer steun krijgt uit rusland via spionage en collaborators).quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Opvallend. Want als je net een geraffineerd Russisch spionnennetwerk hebt opgerold dan verdient dat applaus.
Die steun is terecht omdat Zelensky met zijn capriolen een dikke middelvinger heeft opgestoken naar trouwe bondgenoten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Geef eerst maar even een helder antwoord op mijn eerste vraag dan. En niet dat ontwijkende geneuzel.
Neehoor, de opmerking dat er in oekraine ruimte is om te demonsteren, en de regering daar notabene naar luistert is terecht een positieve factor.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, dit is negatief
https://edition.cnn.com/2(...)encies-protests-intl
Leg je de Oekranse burger ook even uit dat ze blij mogen zijn met zo'n enorm goed als demonstratierecht?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, de opmerking dat er in oekraine ruimte is om te demonsteren, en de regering daar notabene naar luistert is terecht een positieve factor.
In rus krijg je daarvoor een enkeltje meatgrinder.
Eh, ze lopen daar zelf rond....?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Leg je de Oekranse burger ook even uit dat ze blij mogen zijn met zo'n enorm goed als demonstratierecht?
Precies. En daar moeten ze an sich al heel blij mee zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ze lopen daar zelf rond....?
Me dunkt dat ik dat niet hoef te doen.
Er merkte iemand slechts op dat dit positief is?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. En daar moeten ze an sich al heel blij mee zijn.
quote:Germany has delivered over 60 Gepard anti-aircraft systems to Ukraine and is preparing to send another IRIS-T system, Ukraine’s ambassador to Berlin said. There are ongoing talks on co-producing air defense systems with Ukrainian industry.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lurpdutwlc2z
Het passieve afwachten tot Rusland een keer in elkaar flikkert terwijl de EU al 3 jaar toekijkt en te laat en te weinig steun levert terwijl Oekrane langzaam doodbloedt is eigenlijk ook niets anders dan een grove schande.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:56 schreef ExTec het volgende:
Lauw nieuws. Niet superveel slecht economisch nieuws.
[ x ]
Dat is wel begrijpelijk, want het is lekker makkelijk en simplistisch om te denken dat Zelensky = Oekraine.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Al die trolletjes op internet en Twitter die zich nu in hun gelijk bevestigd zien want “zie je wel dat Zelensky een corrupte, cokesnuivende clown is”
Niks is meer zinvol aangezien ze in stagflatie zitten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:45 schreef ExTec het volgende:
Jeej.
[ afbeelding ]
Dan zit je commercieel nog steeds tegen een rente van 20+ aan te kijken. Weinig zinvol, dus.
Klopt, maar om dat te tackelen moet de rente torenhoog zijn. Daarnaast 1000+1 andere dingen, idd, zoals eens ophouden met die stupide oorlog.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Niks is meer zinvol aangezien ze in stagflatie zitten.
dat zegt niemand, stel je niet aan man.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De projectie is tenenkromnend idd. Deze oorlog gaat niet om Zelensky.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:10 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat zegt niemand, stel je niet aan man.
We hopen gewoon dat Oekrane deze belachelijk oorlog wint. Of dat met of zonder Zelensky is boeit echt niemand
Letterlijk niemand doet datquote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zelensky had ook op de Malediven kunnen gaan zitten samen met z’n gezin. Maar koos ervoor om te blijven, voor zijn land en zijn volk.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:14 schreef oheng het volgende:
[..]
De projectie is tenenkromnend idd. Deze oorlog gaat niet om Zelensky.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:10 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat zegt niemand, stel je niet aan man.
We hopen gewoon dat Oekrane deze belachelijk oorlog wint. Of dat met of zonder Zelensky is boeit echt niemand
Die heeft in het verleden genoeg veren in zijn reet gehad. En wordt nu maar mild aangepakt buiten Oekrane, terwijl hij toch vrij controversile dingen doet.quote:
Wat voor veren dan? Wat insinueer je nou eigenlijk dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Die heeft in het verleden genoeg veren in zijn reet gehad. En wordt nu maar mild aangepakt buiten Oekrane, terwijl hij toch vrij controversile dingen doet.
Terecht ook,maakt hem nog geen jezusquote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Die heeft in het verleden genoeg veren in zijn reet gehad.
Wat had je graag gezien?quote:En wordt nu maar mild aangepakt buiten Oekrane, terwijl hij toch vrij controversile dingen doet.
Nieuwe Churchill enzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat voor veren dan? Wat insinueer je nou eigenlijk dan?
Had hem even op het matje geroepen in Brussel, waar hij in godsnaam denkt mee bezig te zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Terecht ook,maakt hem nog geen jezus
[..]
Wat had je graag gezien?
Zag in dit topic nog een tweet voorbijkomen met een verdachte.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De wet ligt er gewoon nog en er is alleen een tweet van Zelensky dat hij aangeeft dat er vervangende wetgeving komt. Zal ongetwijfeld neerkomen op een juridische omleiding met hetzelfde effect.
Voor de rest erg nieuwsgierig naar de "Russische invloeden" binnen het Nabu en Sapo. Maar bewijs, namen en rugnummers hebben we nog niet gezien he.
Churchill heeft de verkiezingen verloren zodra de oorlog voorbij was.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nieuwe Churchill enzo.
Die gast moet men in de gaten houden.
[..]
Had hem even op het matje geroepen in Brussel, waar hij in godsnaam denkt mee bezig te zijn.
Churchill schortte net zo goed verkiezingen op, trapte pro-nazi's ook gewoon in het gevang of hing ze op.quote:
Dat is echt oud nieuws. Kwam in elmo z'n biografie al langs.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:46 schreef skysherrif het volgende:
https://www.reuters.com/i(...)y-russia-2025-07-25/
[ afbeelding ]
wtffff
Anders:quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is echt oud nieuws. Kwam in elmo z'n biografie al langs.
Sorry, wat is er dan precies nieuw...?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Anders:
https://www.washingtonpos(...)link-musk-biography/
geen oud nieuws
Het gaat om een ander "incident"quote:
Helder, dank.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het gaat om een ander "incident"
Bovendien ging het ene artikel dat hij starlink niet wou aanzetten over de zwarte zee, terwijl hij hier bewust z eheeft uitgezet om blijkbaar een russische omsingeling door Oekraine te voorkomen.
Wat een smerige rat blijft dat tochquote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het gaat om een ander "incident"
Bovendien ging het ene artikel dat hij starlink niet wou aanzetten over de zwarte zee, terwijl hij hier bewust z eheeft uitgezet om blijkbaar een russische omsingeling door Oekraine te voorkomen.
Dit is een kaart die gaat om de etniciteit van de personen, niet de gesproken taal, Cherson staat aangegeven als 14%, niet 18%. Taalkaarten zijn niet erg betrouwbaar meer aangezien heel veel mensen ondertussen van Russisch naar Oekrans zijn overgeschakeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit wanneer je naar percentages kijkt van Russische sprekende Oekrainers kijkt. dan komt in geen een van die gebieden boven de 40%. Dus net zoals Zelenski een Russische sprekende Oekrainer is maar absoluut niet pro rusland/ Kremlin en zo zijn er heel veel (zoals de referendums in de jaren 90 massaal hebben laten zien).
Hier een kaart
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.les-crises.fr%2Fimages%2F3100-democratie%2F3500-ukraine%2F01-les-faits%2F01-3-population%2F22-proportion-personnes-russes-regions-ukraine.jpg]afbeelding[/url] ]
echt alles is een leugen uit die oorlog van nazi rusland.
Gershon 18%, maar gaat natuurlijk niet om de grondstoffen en industrie daar..... Nee Rusland is een gefaalde staat.
Ruilen tegen wapens lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Voor na de oorlog of gaan ze hun schaarse oorlogsmiddelen nu exporteren?
Wel gesproken taal, want gesproken taal is de claim van rusland op het russische zijn. niet mensen die russisce paspoort hebben, want die groep is nog vele malen kleiner. dus volgens mij mis je dus een beetje het punt?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een kaart die gaat om de etniciteit van de personen, niet de gesproken taal, Cherson staat aangegeven als 14%, niet 18%. Taalkaarten zijn niet erg betrouwbaar meer aangezien heel veel mensen ondertussen van Russisch naar Oekrans zijn overgeschakeld.
Het staat gewoon boven de afbeelding, er zijn apart kaarten voor hoeveel Russisch er gesproken werd en waar etnische Russen woonden in Oekrane. Etniciteit staat niet gelijk aan paspoort. In de Donbas was Russisch de standaardtaal maar het percentage Russen qua etniciteit lag rond de ~40%, met iets hogere percentages in de steden. Het enige gebied met duidelijke meerderheden Russen was de Krim.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wel gesproken taal, want gesproken taal is de claim van rusland op het russische zijn. niet mensen die russisce paspoort hebben, want die groep is nog vele malen kleiner. dus volgens mij mis je dus een beetje het punt?
PS is jou punt nog schrijnender, dan waren er dus nog veel minder russen in oost oekraine en is de hele oorlog een nog grotere leugen.
je laatste plaatje is niet veel zeggend omdat het dus heel bewust regio specifiek gemiddelde weg haalt....quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het staat gewoon boven de afbeelding, er zijn apart kaarten voor hoeveel Russisch er gesproken werd en waar etnische Russen woonden in Oekrane. Etniciteit staat niet gelijk aan paspoort. In de Donbas was Russisch de standaardtaal maar het percentage Russen qua etniciteit lag rond de ~40%, met iets hogere percentages in de steden. Het enige gebied met duidelijke meerderheden Russen was de Krim.
Etnische Russen:
[ afbeelding ]
Russisch als moedertaal:
[ afbeelding ]
Gebruik van het Russisch per regio:
[ afbeelding ]
Het is belangrijk hierbij in ogenschouw te houden dat in de praktijk de meeste mensen een soort tussentaal van Oekranse gemengt met Russisch spreken. Het pure Oekrans wordt enkel in West-Oekrane rondom Lviv gesproken.
Terwijl de Russen zo zwaar onderdrukt zouden worden?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
In dat itempje laatst van NOS was er in Odessa echt nog wel heel veel Russisch aanwezig.
De oblast Kherson was altijd al het minst Russische-gezinde oblast van de acht oostelijke en zuidelijke oblasten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:53 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je laatste plaatje is niet veel zeggend omdat het dus heel bewust regio specifiek gemiddelde weg haalt....
Bij het onderzoek vraagt men aan de personen hoe zij zich indentificeren. In de praktijk is de lexicale afstand tussen Oekrans en Russisch vergelijkbaar met die tussen Nederlands en Engels (37 vs 38), NL-Duits is bijvoorbeeld 25.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:52 schreef LXIV het volgende:
Hoe moet ik het etnische verschil tussen Russen en Oekraners zien? Waarin uit zich dat?
Heel bewust?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:53 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je laatste plaatje is niet veel zeggend omdat het dus heel bewust regio specifiek gemiddelde weg haalt....
Hoe mensen zich identificeren heeft weinig met etnisch verschil te maken. Ik denk dat er etnisch gezien helemaal geen verschil is tussen Russen en Oekraners.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 17:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij het onderzoek vraagt men aan de personen hoe zij zich indentificeren. In de praktijk is de lexicale afstand tussen Oekrans en Russisch vergelijkbaar met die tussen Nederlands en Engels (37 vs 38), NL-Duits is bijvoorbeeld 25.
In de praktijk is dit het verschil tussen West-Oekranse en Russisch uit Moskou terwijl de er vaak sprake is van een soort tussentaal.
Zie https://www.openculture.c(...)ropes-languages.html
ja inderdaad, wat maakt dit nou uitquote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:30 schreef sp3c het volgende:
Who gives a fuck
Walen zijn ook echt niet minder belg omdat ze frans spreken de hele dag
Das een kleine minderheid binnen die groep
Ik doe gewoon mee met het discussieren om het discussieren.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:30 schreef sp3c het volgende:
Who gives a fuck
Walen zijn ook echt niet minder belg omdat ze frans spreken de hele dag
Das een kleine minderheid binnen die groep
Dat. Daarom haak ik ook tijdelijk af.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
Het is wel heel veel discussiren om het discussiren.
Interest rates teruggeschroefd naar 18 van 20quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:10 schreef oheng het volgende:
Ja er is geen nieuws. Naja behalve dan dat Autovaz, Gorki en Kamaz hun productie terugschroeven en Rosstat bekend maakt dat de winst van bedrijven met 41% gedaald is.
Exportverbod voor benzine.
En natuurlijk weer de gebruikelijke afrekeningen.
Kortom; vrijdag.
Er gaan wat kaarten rond die niet kloppen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ze zitten al in Pokrovsk nu. Nu echt bijna klaar.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ze zitten al in Pokrovsk nu. Nu echt bijna klaar.
De stand van Koepjansk nog even afwachten. Daar is mij de afgelopen maanden iets te vaak gemeld dat aan de noordwestkant en de westkant Russische doorbraken zouden zijn.quote:
Bevestigd door deepstate: https://deepstatemap.live/en#12/49.7312481/37.5938416quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De stand van Koepjansk nog even afwachten. Daar is mij de afgelopen maanden iets te vaak gemeld dat aan de noordwestkant en de westkant Russische doorbraken zouden zijn.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De stand van Koepjansk nog even afwachten. Daar is mij de afgelopen maanden iets te vaak gemeld dat aan de noordwestkant en de westkant Russische doorbraken zouden zijn.
Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekrane daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef LXIV het volgende:
Dat de Russen na pakweg een jaar eindelijk voet aan de grond hebben in pokrovsk nadat dit het zwaartepunt van hun inspanningen was zegt meer over de enorme zwakte dan de kracht van het Russische leger.
Ik denk niet dat het zo simpel is als rond pokrovsk maar genoeg mensen er tegenover hebben blijven staan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekrane daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.
quote:Zelensky held key briefings with Syrskyi, Budanov, and the head of Foreign Intelligence. The military reported gains near Pokrovsk and a foiled Russian plan in Sumy. Drone production is set to surpass early-year forecasts, with more funding directed by the NSDC. Budanov's update remained undisclosed
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3luubcbvozs2x
En twee jaar geleden de Krim weer zou worden heroverd.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:09 schreef oheng het volgende:
Ik weet nog dat "iedereen" verwachtre dat Pokrovsk in september 2024 zou worden ingenomen.
Maar in de koude oorlog werd altijd gevreesd voor de Russische stoomwals die niets ontziend en onstopbaar over WestEuropa zou rollen. Wat dat betreft is het een deceptiequote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekrane daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.
De Russen hebben vorig jaar september gekozen om eerst het zuiden te 'bevrijden'. Zeg maar de lijn van Novohrodivka via Selydove naar Velyka Novosilka, en alles wat daar ten oosten van ligt. Zodat de hoofdstad Donetstk nu ver van het front afligt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef LXIV het volgende:
Dat de Russen na pakweg een jaar eindelijk voet aan de grond hebben in pokrovsk nadat dit het zwaartepunt van hun inspanningen was zegt meer over de enorme zwakte dan de kracht van het Russische leger.
Nee, niet iedereen. Ik was overtuigd van het bovenstaande.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:09 schreef oheng het volgende:
Ik weet nog dat "iedereen" verwachtre dat Pokrovsk in september 2024 zou worden ingenomen.
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekrane zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekrane valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar in de koude oorlog werd altijd gevreesd voor de Russische stoomwals die niets ontziend en onstopbaar over WestEuropa zou rollen. Wat dat betreft is het een deceptie
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.
Onzin. We zijn bij sanctiepakket 18 als ik me niet vergis. Hoe kan het bijvoorbeeld dat we niet al bij pakket 3 maximale sancties hadden? Er zijn nog steeds Westerse bedrijven actief in Rusland. Er wordt voor miljarden gexporteerd. Er worden nog steeds voedingsmiddelen en medicijnen geleverd. En zo kan ik nog doorgaan. Knijp alles maar helemaal af. De politieke wil is er niet om Rusland op de knien te dwingen, dat is heel wat anders.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.
Je hebt al genoeg Oekraense boots on the ground. Als de Navo (VS) luchtmacht en marine losgaat op Russische posities, ben je al een heel eind.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.
Het kan twee kanten op h. Het is een impressie van hoe het er hier aan toe gaat met bepaalde users.quote:
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onzin. We zijn bij sanctiepakket 18 als ik me niet vergis. Hoe kan het bijvoorbeeld dat we niet al bij pakket 3 maximale sancties hadden? Er zijn nog steeds Westerse bedrijven actief in Rusland. Er wordt voor miljarden gexporteerd. Er worden nog steeds voedingsmiddelen en medicijnen geleverd. En zo kan ik nog doorgaan. Knijp alles maar helemaal af. De politieke wil is er niet om Rusland op de knien te dwingen, dat is heel wat anders.
Er is een volledig exportverbod van toepassing op Noord-Korea. Dat kan ook gewoon bij Rusland. Nogmaals: de politieke wil is er niet. Je haalt “kan niet” en “wil niet” door elkaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @:AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is een volledig exportverbod van toepassing op Noord-Korea. Dat kan ook gewoon bij Rusland. Nogmaals: de politieke wil is er niet. Je haalt “kan niet” en “wil niet” door elkaar.
We laten ons ook gewillig gijzelen door dat soort lui.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.
Ja, voor de lol.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
We laten ons ook gewillig gijzelen door dat soort lui.
Niemand die wat aan die belachelijke organisatiestructuur doet. Niemand die er omheen werkt. Men verschuilt zich erachter.quote:
Er omheen werken doen ze juist wel. Verder wens ik je veel succes met de poging Orban zover te krijgen dat hij geen veto gebruikt tegen hervormingen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niemand die wat aan die belachelijke organisatiestructuur doet. Niemand die er omheen werkt. Men verschuilt zich erachter.
Het is bezopen dat die corrupte pad en die vatnik uit Slowakije, ook nog eens 2 landen die aan de Brusselse tafels totaal irrelevant zijn, de boel kunnen traineren en frustreren. Wel de lusten maar niet de lasten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.
Ja maarquote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekrane zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekrane valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.
Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.
De overige landen vinden het blijkbaar wel prima zo, ze doen er niks tegen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is bezopen dat die corrupte pad en die vatnik uit Slowakije, ook nog eens 2 landen die aan de Brusselse tafels totaal irrelevant zijn, de boel kunnen traineren en frustreren. Wel de lusten maar niet de lasten.
Klopt, het loopt ze dun door de broek, en de Russen weten dat. En daarnaast heb ik sterk het vermoeden dat ze nog steeds asap terug willen naar business as usual met Rusland, want dat goedkope gas h. Uiteindelijk wint de koopman het toch wel van de pastoor. En ook dat weten de Russen.quote:
Is allemaal geen probleem hoor. Met de 100en moderne, wel goed onderhouden gevechtsvliegtuigen die europa heeft eindeloos sorties op rus posities in oekraine.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @:AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.
Dat kan, dat is hier wel de definitie die gebruikt wordt. Vaak is een langdurige onafhankelijkheid nodig voordat een volk zich anders dan het buurvolk voelt of dat een graduele overgang langzaam verdwijnt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe mensen zich identificeren heeft weinig met etnisch verschil te maken. Ik denk dat er etnisch gezien helemaal geen verschil is tussen Russen en Oekraners.
Het is precies de gebieden die voorheen Pools en Oostenrijks-Hongaars geweest zijn waar het Oekranse nationalisme ontsprongen is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Oekraine is enorm en stukken er van zijn onder andere Pools grondgebied geweest.
De meeste die zich etnisch russich noemen hebben een (lange) geschiedenis van Russische voorouders.
Als Oekrane gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekrane zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekrane valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.
Daarom moeten er andere middelen worden ingezet om Rusland te dwingen de oorlog te staken. Te beginnen met maximale sancties en een volledig handelsembargo. Dan zien we daarna wel weer verder.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Oekrane gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.
Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Oekrane gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.
Nee, naar de slachtbank van de FSB is natuurlijk veel beter.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonen
Tegen beter weten in probeer ik het toch nog een keer: wat stel je voor?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonen
"Het is niet eerlijk!"quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:46 schreef havanagila het volgende:
En dat Russische slachtvee half Oekrane laten plunderen schijnt ook geen probleem te zijn. Maar foei OekraIne, het gore lef om terug te vechten, hoe durven ze.
Het is precies de reactie van het Kremlin e.c. toen bleek dat Ukraine terug vocht en het langer ging duren dan een week.quote:
Als Oekrane hulp krijgt van het Westen is het escalatie en oorlogshitserij, maar Rusland mag wel Noord-Koreanen inzetten en steun ontvangen van allerlei bedenkelijke regimes, tot de fucking Taliban aan toe. Mooi, die dubbele standaard.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is precies de reactie van het Kremlin e.c. toen bleek dat Ukraine terug vocht en het langer ging duren dan een week.
En Zelensky is een corrupte zelfverrijker die er alleen zit om geld uit het Westen in zijn zakken te stoppen. Maar Putin is een coole vent.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Oekrane hulp krijgt van het Westen is het escalatie en oorlogshitserij, maar Rusland mag wel Noord-Koreanen inzetten en steun ontvangen van allerlei bedenkelijke regimes, tot de fucking Taliban aan toe. Mooi, die dubbele standaard.
De vuige oorlogshitsers, how dare theyquote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:46 schreef havanagila het volgende:
En dat Russische slachtvee half Oekrane laten plunderen schijnt ook geen probleem te zijn. Maar foei OekraIne, het gore lef om terug te vechten, hoe durven ze.
De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekrane niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekrane kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tegen beter weten in probeer ik het toch nog een keer: wat stel je voor?
Iedereen wacht op het sterven van poetin en het in elkaar klappen van het regime.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarom moeten er andere middelen worden ingezet om Rusland te dwingen de oorlog te staken. Te beginnen met maximale sancties en een volledig handelsembargo. Dan zien we daarna wel weer verder.
Maar ik herhaal: de politieke wil is er niet. Er lijkt nog steeds de naeve hoop te bestaan om met Poetins Rusland tot een constructieve samenwerking en handel te komen.
En als Rusland daar geen genoegen mee neemt en ook Odessa en Kharkov wel willen hebben?quote:Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekrane niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekrane kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.
Je hebt nu nog steeds 80% van het grondgebied (of 85% als ik de Krim er buiten laat), met 60% tot 65% van de bevolking van twaalf jaar terug, afhankelijk van het aantal mensen in het buitenland wat weer terug gaat keren.
Helaas wil dat maar niet gebeuren ondanks de vele open ramen, steile trappen en merkwaardige theetjes in Rusland. En mocht Poetin op een heel goede dag zijn Russische stinkende adem uitblazen, wie staat er dan in zijn plaats te popelen om nog een trede verder te gaan op de trap der vernietiging en onmenselijkheid?quote:Op zondag 27 juli 2025 07:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iedereen wacht op het sterven van poetin en het in elkaar klappen van het regime.
Ongeacht de soldij die ze krijgen lijkt het me niet goed voor een land om de hele gezonde mannelijke bevolking op te offeren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, naar de slachtbank van de FSB is natuurlijk veel beter.
Maar ik snap hem hoor, als oekraine bezet is, en mensen daar geruisloos aan de lopende band verdwijnen hoor jij daar niks van.
En dan is het natuurlijk allemaal prima.
Toch verkiest het merendeel van de Oekraense bevolking doorvechten - begrijpelijkerwijs - nog altijd boven Russische bezetting.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ongeacht de soldij die ze krijgen lijkt het me niet goed voor een land om de hele gezonde mannelijke bevolking op te offeren.
Ok, bedankt voor je inhoudelijke reactie. Zomaar een paar vragen bij dit voorstel:quote:Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekrane niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekrane kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.
Je hebt nu nog steeds 80% van het grondgebied (of 85% als ik de Krim er buiten laat), met 60% tot 65% van de bevolking van twaalf jaar terug, afhankelijk van het aantal mensen in het buitenland wat weer terug gaat keren.
Ga je doorvechten, dan wordt het een nog grotere demografische ramp. Per midden augustus moet de staat van beleg weer drie maanden verlengd worden, en ga je dan de leeftijd voor militaire dienst verder verlagen?
Ja, ik weet dat Rusland heeft ook grote demografische problemen heeft. En China ook door het vroegere een-kindpolitiek, waardoor er thans tientallen miljoenen meer Chinese mannen van huwelijkse leeftijd over zijn. Maar de laatste tijd komt er een stortvloed aan Russische vrouwen op de Chinese datingmarkt. Zeer tot ongenoegen van de Chinese vrouwen, die nu hun materile eisen iets moet laten varen.
1. Russisch sprekende mensen zijn niet automatisch Russen.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien nog een punt waar je niet snel aan denkt.
In enkele voormalige Oostblok landen wonen miljoenen Russisch sprekende (etnische) mensen.
Wie zorgt voor hun bescherming is “de Rus” vogelvrij wordt verklaard, mocht Oekrane “winnen”?
Dat weet ik niet. Zou ons niet zoveel boeien ook.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
1. Russisch sprekende mensen zijn niet automatisch Russen.
2. Niet alle Russischtaligen sympathiseren met het Kremlin.
3. Welke problemen zijn er op dit moment berhaupt op dit gebied? Worden “Russen” massaal afgetuigd en bespuugd in de straten van Warschau en Riga? Dat ik heb dan gemist.
1. Als Oekrane onafhankelijk blijft van de NAVO, dan denk ik niet dat Rusland weer gaat aanvallen. Dat doen ze bijvoorbeeld ook niet in Kazachstan.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je inhoudelijke reactie. Zomaar een paar vragen bij dit voorstel:
1. Welke veiligheidsgaranties krijgt Oekrane? Wat als Rusland over 2 jaar opnieuw begint? Weer 4 oblasten opgeven?
2. Wat betekent dit voor de Oekraners in de geannexeerde gebieden, die ten prooi zullen vallen aan “russificatie” (wat een eufemisme is voor oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en genocide)?
3. Wie draait er op voor de schade?
4. Wat gebeurt er met de ontvoerde kinderen?
5. Welke concessies doet Rusland eigenlijk berhaupt in dit voorstel?
Dit komt nog steeds neer op capitulatie met garantie tot de voordeur en een land half in puin.
Dat hele “Russische minderheden beschermen” is gewoon een schaamlap om Rusland z’n koloniale, imperialistische gang te laten gaan.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Zou ons niet zoveel boeien ook.
Maar voor Rusland is dat wellicht iets wat in de onderhandeling meespeelt.
Zo lang punt 1 niet gegarandeerd is, is het onacceptabel voor Oekrane en dat is terecht. Er valt niet te onderhandelen met een tegenpartij die vindt dat jij geen bestaansrecht hebt.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
1. Als Oekrane onafhankelijk blijft van de NAVO, dan denk ik niet dat Rusland weer gaat aanvallen. Dat doen ze bijvoorbeeld ook niet in Kazachstan.
2. Genocide vind ik hier een verkeerd woord. Maar de Russen en de Oekraners doen beide hetzelfde in hun gebieden. De Oekraners zijn in hun gebieden ook aan het derussificeren. Zoals Otto von Bismarck destijds gebieden als Oost-Friesland in een generatie helemaal verduitst heeft.
3. De meeste schade zit in de gebieden die Rusland onder hun hoede hebben. Dat is dus een Russisch probleem. Voor de schade aan de Oekraense kant van de frontlijn, daar zal wat Europees geld in moeten gaan. Nou kan schade relatief snel weer ingehaald worden, als de bevolking erachter gaat staan, blijkt in de historie.
Zoals Duitsland en Japan na WO II, later Zuid-Korea, China na het Mao-tijdperk, maar ook Vietnam .
4. Ik weet niet de aantallen, maar hier in de Westerse media worden aantallen genoemd die mathematisch gewoon niet kunnen kloppen. Deze kwestie is wel een moeilijk punt.
Ik denk dat de kern van de oorlog voor Rusland was, dat Oekrane wel bestaansrecht heeft ondanks de vele miljoenen Russische inwoners, zolang Oekrane maar niet anti-Russisch wordt.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch verkiest het merendeel van de Oekraense bevolking doorvechten - begrijpelijkerwijs - nog altijd boven Russische bezetting.
Dat is de hele kern van de oorlog: Rusland vindt dat Oekrane geen bestaansrecht heeft en Russisch moet zijn. Oekrane wil simpelweg bestaan en zelfbeschikking hebben. Deze uitgangspunten zijn simpelweg onverenigbaar. Dus dat de Oekraners zoiets hebben van “het is wij of zij” is wel te begrijpen imo.
Dan heb je slecht naar Poetin geluisterd en zijn essay niet gelezen.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat de kern van de oorlog voor Rusland was, dat Oekrane wel bestaansrecht heeft ondanks de vele miljoenen Russische inwoners, zolang Oekrane maar niet anti-Russisch wordt.
Denk dat je dat gewoon moet meenemen als feit wil je die oorlog stoppen.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat hele “Russische minderheden beschermen” is gewoon een schaamlap om Rusland z’n koloniale, imperialistische gang te laten gaan.
Ze moorden er een half miljoen uit zodat ze niet anti-Russisch worden?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat de kern van de oorlog voor Rusland was, dat Oekrane wel bestaansrecht heeft ondanks de vele miljoenen Russische inwoners, zolang Oekrane maar niet anti-Russisch wordt.
En daarom moet Ukraine opgeven?quote:Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:
Maar de laatste tijd komt er een stortvloed aan Russische vrouwen op de Chinese datingmarkt. Zeer tot ongenoegen van de Chinese vrouwen, die nu hun materile eisen iets moet laten varen.
Nee, ik bedoelde alleen maar dat Oekrane niet alleen staat met demografische problemen.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En daarom moet Ukraine opgeven?
De "mening" van Rusland/Putin is juist het probleem. Ik stel voor om Rusland plat te bombarderen tot ze hun "mening" voor zich houden, dat is mijn mening.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Zou ons niet zoveel boeien ook.
Maar voor Rusland is dat wellicht iets wat in de onderhandeling meespeelt.
De geschiedenis bewijst je ongelijk.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:58 schreef Idisrom het volgende:
dan denk ik niet dat Rusland weer gaat aanvallen
Dat is dus geen argument voor Ukrainse opgave.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde alleen maar dat Oekrane niet alleen staat met demografische problemen.
dat heeft heel oost Europaquote:Op zondag 27 juli 2025 11:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde alleen maar dat Oekrane niet alleen staat met demografische problemen.
quote:Rusland: Kiev en het Westen wijzen diplomatieke oplossing af
Als het aan Rusland ligt, wordt de oorlog met Oekrane opgelost met diplomatieke en politieke middelen, maar Kiev en het Westen wijzen alle pogingen daartoe af.
Dat zegt het Kremlin volgens Russische staatspersbureaus.
"Onze voorkeur gaat uit naar politieke en diplomatieke middelen", zei Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov volgens staatspersbureau TASS.
Volgens Peskov zet Moskou de militaire operatie in Oekrane voort omdat "alle voorstellen voor een dialoog werden afgewezen, zowel door Oekrane als door westerse landen."
Bewijs voor die bewering gaf de woordvoerder niet.
Oekrane en Rusland spraken elkaar eerder deze week in Istanbul.
De Oekraense president Volodimir Zelenski stelde daarbij een ontmoeting met de Russische president Vladimir Poetin voor in augustus.
Het Kremlin liet weten niets te zien in een ontmoeting tussen de twee leiders op korte termijn.
Een top tussen Poetin en Zelenski zou alleen kunnen plaatsvinden als laatste stap in het vredesproces.
Dit bedoelen ze.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
Als het aan Rusland ligt, wint Rusland de oorlog met Oekrane met diplomatieke en politieke middelen,
Ruzzia houd de hele zaak aan het lijntje met medeweten van Trumpoquote:
Met Poetin valt alleen niet te praten. Europa heeft dat altijd geprobeerd en blijft ook nu op dialoog aansturen, maar Poetin wijst dat constant af en blijft bij zijn onacceptabele eisen. Zijn opmerking dat je moet onderhandelen zonder Oekrane erbij is onzinnig. Oekrane is de enige die kan en mag beslissen over het lot van Oekrane en daarin zijn zij duidelijk: ze willen niet ingelijfd worden door de Russen en daartegen zullen ze blijven vechten.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ideen hierover?
https://www.instagram.com/reel/DGbirEcg0pM/
Sachs is een niet serieus te nemen clown. Dat de EU en de NAVO de oorlog zouden hebben uitgelokt is onzin. De NAVO is nooit een bedreiging voor Rusland geweest en nog steeds niet. Sterker nog de NAVO was op sterven na dood totdat Rusland ineens ging lopen rotzooien in zijn buurlanden om zijn “invloedssfeer” te herstellen.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met Poetin valt alleen niet te praten. Europa heeft dat altijd geprobeerd en blijft ook nu op dialoog aansturen, maar Poetin wijst dat constant af en blijft bij zijn onacceptabele eisen. Zijn opmerking dat je moet onderhandelen zonder Oekrane erbij is onzinnig. Oekrane is de enige die kan en mag beslissen over het lot van Oekrane en daarin zijn zij duidelijk: ze willen niet ingelijfd worden door de Russen en daartegen zullen ze blijven vechten.
Dat Europa hun beleid minder moet afstellen aan wat de VS wil, ben ik met hem eens.
Paypal mafia.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Sachs is een niet serieus te nemen clown.
Zoek voor de grap eens op hoe de Duitsers in de tweede wereldoorlog hun logistiek organiseerden.quote:
'quote:Op zondag 27 juli 2025 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien nog een punt waar je niet snel aan denkt.
In enkele voormalige Oostblok landen wonen miljoenen Russisch sprekende (etnische) mensen.
Wie zorgt voor hun bescherming is “de Rus” vogelvrij wordt verklaard, mocht Oekrane “winnen”?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |