Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekraïne daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef LXIV het volgende:
Dat de Russen na pakweg een jaar eindelijk voet aan de grond hebben in pokrovsk nadat dit het zwaartepunt van hun inspanningen was zegt meer over de enorme zwakte dan de kracht van het Russische leger.
Ik denk niet dat het zo simpel is als rond pokrovsk maar genoeg mensen er tegenover hebben blijven staan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekraïne daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.
quote:Zelensky held key briefings with Syrskyi, Budanov, and the head of Foreign Intelligence. The military reported gains near Pokrovsk and a foiled Russian plan in Sumy. Drone production is set to surpass early-year forecasts, with more funding directed by the NSDC. Budanov's update remained undisclosed
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3luubcbvozs2x
En twee jaar geleden de Krim weer zou worden heroverd.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:09 schreef oheng het volgende:
Ik weet nog dat "iedereen" verwachtre dat Pokrovsk in september 2024 zou worden ingenomen.
Maar in de koude oorlog werd altijd gevreesd voor de Russische stoomwals die niets ontziend en onstopbaar over WestEuropa zou rollen. Wat dat betreft is het een deceptiequote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekraïne daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.
De Russen hebben vorig jaar september gekozen om eerst het zuiden te 'bevrijden'. Zeg maar de lijn van Novohrodivka via Selydove naar Velyka Novosilka, en alles wat daar ten oosten van ligt. Zodat de hoofdstad Donetstk nu ver van het front afligt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef LXIV het volgende:
Dat de Russen na pakweg een jaar eindelijk voet aan de grond hebben in pokrovsk nadat dit het zwaartepunt van hun inspanningen was zegt meer over de enorme zwakte dan de kracht van het Russische leger.
Nee, niet iedereen. Ik was overtuigd van het bovenstaande.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:09 schreef oheng het volgende:
Ik weet nog dat "iedereen" verwachtre dat Pokrovsk in september 2024 zou worden ingenomen.
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekraïne zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekraïne valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar in de koude oorlog werd altijd gevreesd voor de Russische stoomwals die niets ontziend en onstopbaar over WestEuropa zou rollen. Wat dat betreft is het een deceptie
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.
Onzin. We zijn bij sanctiepakket 18 als ik me niet vergis. Hoe kan het bijvoorbeeld dat we niet al bij pakket 3 maximale sancties hadden? Er zijn nog steeds Westerse bedrijven actief in Rusland. Er wordt voor miljarden geëxporteerd. Er worden nog steeds voedingsmiddelen en medicijnen geleverd. En zo kan ik nog doorgaan. Knijp alles maar helemaal af. De politieke wil is er niet om Rusland op de knieën te dwingen, dat is heel wat anders.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.
Je hebt al genoeg Oekraïense boots on the ground. Als de Navo (VS) luchtmacht en marine losgaat op Russische posities, ben je al een heel eind.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.
Het kan twee kanten op hé. Het is een impressie van hoe het er hier aan toe gaat met bepaalde users.quote:
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onzin. We zijn bij sanctiepakket 18 als ik me niet vergis. Hoe kan het bijvoorbeeld dat we niet al bij pakket 3 maximale sancties hadden? Er zijn nog steeds Westerse bedrijven actief in Rusland. Er wordt voor miljarden geëxporteerd. Er worden nog steeds voedingsmiddelen en medicijnen geleverd. En zo kan ik nog doorgaan. Knijp alles maar helemaal af. De politieke wil is er niet om Rusland op de knieën te dwingen, dat is heel wat anders.
Er is een volledig exportverbod van toepassing op Noord-Korea. Dat kan ook gewoon bij Rusland. Nogmaals: de politieke wil is er niet. Je haalt “kan niet” en “wil niet” door elkaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @:AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is een volledig exportverbod van toepassing op Noord-Korea. Dat kan ook gewoon bij Rusland. Nogmaals: de politieke wil is er niet. Je haalt “kan niet” en “wil niet” door elkaar.
We laten ons ook gewillig gijzelen door dat soort lui.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.
Ja, voor de lol.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
We laten ons ook gewillig gijzelen door dat soort lui.
Niemand die wat aan die belachelijke organisatiestructuur doet. Niemand die er omheen werkt. Men verschuilt zich erachter.quote:
Er omheen werken doen ze juist wel. Verder wens ik je veel succes met de poging Orban zover te krijgen dat hij geen veto gebruikt tegen hervormingen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niemand die wat aan die belachelijke organisatiestructuur doet. Niemand die er omheen werkt. Men verschuilt zich erachter.
Het is bezopen dat die corrupte pad en die vatnik uit Slowakije, ook nog eens 2 landen die aan de Brusselse tafels totaal irrelevant zijn, de boel kunnen traineren en frustreren. Wel de lusten maar niet de lasten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.
Ja maarquote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekraïne zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekraïne valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.
Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.
De overige landen vinden het blijkbaar wel prima zo, ze doen er niks tegen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is bezopen dat die corrupte pad en die vatnik uit Slowakije, ook nog eens 2 landen die aan de Brusselse tafels totaal irrelevant zijn, de boel kunnen traineren en frustreren. Wel de lusten maar niet de lasten.
Klopt, het loopt ze dun door de broek, en de Russen weten dat. En daarnaast heb ik sterk het vermoeden dat ze nog steeds asap terug willen naar business as usual met Rusland, want dat goedkope gas hè. Uiteindelijk wint de koopman het toch wel van de pastoor. En ook dat weten de Russen.quote:
Is allemaal geen probleem hoor. Met de 100en moderne, wel goed onderhouden gevechtsvliegtuigen die europa heeft eindeloos sorties op rus posities in oekraine.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @:AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |