abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218327020
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef LXIV het volgende:
Dat de Russen na pakweg een jaar eindelijk voet aan de grond hebben in pokrovsk nadat dit het zwaartepunt van hun inspanningen was zegt meer over de enorme zwakte dan de kracht van het Russische leger.
Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekraïne daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:15:04 #227
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218327223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat kan zijn maar ondanks alles weten ze nog steeds terreinwinst te boeken en de verliezen aan te vullen. Bij Oekraïne daarentegen blijkt op steeds meer fronten de rek eruit te raken.
Ik denk niet dat het zo simpel is als rond pokrovsk maar genoeg mensen er tegenover hebben blijven staan.

Als je weet dat rus bereid is om er weer een paar 100.000 pieces of meat tegenaan te gooien is het allicht handiger om gewoon te grinden totdat het niet meer houdbaar is dan terugvallen.

En het schijnt dat oekraine rond sumy bv weer vooruitgang boekt.
pi_218327286
quote:
Zelensky held key briefings with Syrskyi, Budanov, and the head of Foreign Intelligence. The military reported gains near Pokrovsk and a foiled Russian plan in Sumy. Drone production is set to surpass early-year forecasts, with more funding directed by the NSDC. Budanov's update remained undisclosed

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3luubcbvozs2x
pi_218327795
Ik weet nog dat "iedereen" verwachtre dat Pokrovsk in september 2024 zou worden ingenomen.
pi_218327813
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:09 schreef oheng het volgende:
Ik weet nog dat "iedereen" verwachtre dat Pokrovsk in september 2024 zou worden ingenomen.
En twee jaar geleden de Krim weer zou worden heroverd. *O*
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:18:17 #231
6484 ExTec
pi_218327853
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:13 schreef Discombobulate het volgende:
*O*
Ja, echt geweldig he, rus agressie.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 14:08:00 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218328400
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar in de koude oorlog werd altijd gevreesd voor de Russische stoomwals die niets ontziend en onstopbaar over WestEuropa zou rollen. Wat dat betreft is het een deceptie
The End Times are wild
pi_218328489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:20 schreef LXIV het volgende:
Dat de Russen na pakweg een jaar eindelijk voet aan de grond hebben in pokrovsk nadat dit het zwaartepunt van hun inspanningen was zegt meer over de enorme zwakte dan de kracht van het Russische leger.
De Russen hebben vorig jaar september gekozen om eerst het zuiden te 'bevrijden'. Zeg maar de lijn van Novohrodivka via Selydove naar Velyka Novosilka, en alles wat daar ten oosten van ligt. Zodat de hoofdstad Donetstk nu ver van het front afligt.

De strijd om Pokrovsk is pas deze maand ingezet. Eerst hebben de Russen vanaf januari geprobeerd om ten westen van deze stad een omsingeling te maken bij Udachne, dat is mislukt. Toen zijn de Russen vanaf mei begonnen om aan de andere kant, ten oosten van Myrnohrad een omsingeling proberen uit te voeren. Dat was succesvoller. Maar nu pas proberen ze dat uit te buiten om de steden Pokrovsk en Myrnohrad aan te vallen van meerdere kanten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:09 schreef oheng het volgende:
Nee, niet iedereen. Ik was overtuigd van het bovenstaande.
pi_218328490
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar in de koude oorlog werd altijd gevreesd voor de Russische stoomwals die niets ontziend en onstopbaar over WestEuropa zou rollen. Wat dat betreft is het een deceptie
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekraïne zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekraïne valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.

Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.
pi_218328653
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.
pi_218328713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Alleen met boots on the ground en de VS ga je dat voor elkaar krijgen, anders niet. Dat dat nog steeds niet duidelijk is.
Onzin. We zijn bij sanctiepakket 18 als ik me niet vergis. Hoe kan het bijvoorbeeld dat we niet al bij pakket 3 maximale sancties hadden? Er zijn nog steeds Westerse bedrijven actief in Rusland. Er wordt voor miljarden geëxporteerd. Er worden nog steeds voedingsmiddelen en medicijnen geleverd. En zo kan ik nog doorgaan. Knijp alles maar helemaal af. De politieke wil is er niet om Rusland op de knieën te dwingen, dat is heel wat anders.
pi_218328720
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je hebt al genoeg Oekraïense boots on the ground. Als de Navo (VS) luchtmacht en marine losgaat op Russische posities, ben je al een heel eind.
Цой жив
pi_218328801
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, echt geweldig he, rus agressie.
Het kan twee kanten op hé. Het is een impressie van hoe het er hier aan toe gaat met bepaalde users.
pi_218328822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Onzin. We zijn bij sanctiepakket 18 als ik me niet vergis. Hoe kan het bijvoorbeeld dat we niet al bij pakket 3 maximale sancties hadden? Er zijn nog steeds Westerse bedrijven actief in Rusland. Er wordt voor miljarden geëxporteerd. Er worden nog steeds voedingsmiddelen en medicijnen geleverd. En zo kan ik nog doorgaan. Knijp alles maar helemaal af. De politieke wil is er niet om Rusland op de knieën te dwingen, dat is heel wat anders.
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.
pi_218328868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @:AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.
Er is een volledig exportverbod van toepassing op Noord-Korea. Dat kan ook gewoon bij Rusland. Nogmaals: de politieke wil is er niet. Je haalt “kan niet” en “wil niet” door elkaar.
pi_218329040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is een volledig exportverbod van toepassing op Noord-Korea. Dat kan ook gewoon bij Rusland. Nogmaals: de politieke wil is er niet. Je haalt “kan niet” en “wil niet” door elkaar.
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 15:28:50 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218329078
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
We handelden al amper met NK, dus dat was veel eenvoudiger te regelen. Verder blokkeren lui als Orban en Fico pakketten met enorme sancties direct, dus je moet wel politiek gaan bedrijven met die figuren.
We laten ons ook gewillig gijzelen door dat soort lui.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218329111
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
We laten ons ook gewillig gijzelen door dat soort lui.
Ja, voor de lol.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 15:36:10 #244
38496 Perrin
pi_218329147
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, voor de lol.
Niemand die wat aan die belachelijke organisatiestructuur doet. Niemand die er omheen werkt. Men verschuilt zich erachter.
pi_218329500
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niemand die wat aan die belachelijke organisatiestructuur doet. Niemand die er omheen werkt. Men verschuilt zich erachter.
Er omheen werken doen ze juist wel. Verder wens ik je veel succes met de poging Orban zover te krijgen dat hij geen veto gebruikt tegen hervormingen.
pi_218330257
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is bezopen dat die corrupte pad en die vatnik uit Slowakije, ook nog eens 2 landen die aan de Brusselse tafels totaal irrelevant zijn, de boel kunnen traineren en frustreren. Wel de lusten maar niet de lasten.
pi_218330445
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekraïne zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekraïne valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.

Ja maar *O* *O*
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:59:34 #248
38496 Perrin
pi_218330463
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is bezopen dat die corrupte pad en die vatnik uit Slowakije, ook nog eens 2 landen die aan de Brusselse tafels totaal irrelevant zijn, de boel kunnen traineren en frustreren. Wel de lusten maar niet de lasten.
De overige landen vinden het blijkbaar wel prima zo, ze doen er niks tegen.
pi_218330510
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:57 schreef halfway het volgende:

[..]
Ja maar *O* *O*
Klopt, het loopt ze dun door de broek, en de Russen weten dat. En daarnaast heb ik sterk het vermoeden dat ze nog steeds asap terug willen naar business as usual met Rusland, want dat goedkope gas hè. Uiteindelijk wint de koopman het toch wel van de pastoor. En ook dat weten de Russen.

Wij zijn hier niet bereid om offers te brengen. Het mag niks kosten en al helemaal geen welvaart of mensenlevens. De Russen kijken daar iets anders tegenaan.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:32:41 #250
6484 ExTec
pi_218330770
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Leg maar eens uit het we dat praktisch allemaal voor elkaar gaan krijgen punt voor punt. Dit is precies zoiets als de praktische zaken van oorlogsvoeren waar @:AchJa vaak op wijst en veel van weet. Mensen denken dat alles maar gelijk kan. Als je dat vindt, prima hoor, maar leg dan ook haarfijn uit hoe we zoiets voor elkaar gaan krijgen. Stap voor stap.
Is allemaal geen probleem hoor. Met de 100en moderne, wel goed onderhouden gevechtsvliegtuigen die europa heeft eindeloos sorties op rus posities in oekraine.

Mag oekraine zelf het boots on the ground deel doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')