abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218306101
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik had em de eerste keer al bekeken hoor, maar ik zie daar geen uitsluitsel mbt technische problemen, of slechte piloten.

En:

[ x ]

Ik kan me zomaar voorstellen dat firma antonov zo ongeveer rond 2014 gestopt is met ondersteuning voor dat ding leveren.
Dat je moet juichen om burgers en kinderen die omkomen in een vliegtuigcrash ongelieerd aan de oorlog.
Dat zegt ook wel wat.
Vakman pur sang
pi_218306105
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Onzin. Poetin steunt Hamas.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:05 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Qatar steunt ook Hamas, en zijn tegelijkertijd grote vrienden met de US.

Wat meespeelt is dat er ontzettend veel Russen in Israel zitten.
Lol, sorry maar dit is wel heel simplistisch.

Misschien moet je even interviews kijken waar ze elkaar vrienden noemen.

Of verkiezingsposters van Bibi

pi_218306108
Vergeet niet dat ongeveer 15% van Israel, Russisch spreekt.

Niet dat al die Russen Putin steunen, maar toch. Rusland is een veel te belangrijke actor voor Israel, en andersom ook, voor hu neigen problemen in het midden oosten.

En daarom hebben ze elkaar ook al miljoenen keren ontmoet en gesproken.
pi_218306112
quote:

[..]

Precies ja geopolitieke materie is best complex en verre van zwart-wit.
Of er echte vriendschappen bestaan op dat niveau betwijfel ik.
pi_218306125
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is bullshit volgens mij.
Putin steunt Hamas.
Ik wou deze overigens quoten in mijn vorige post ipv die van pluggie.
  donderdag 24 juli 2025 @ 12:12:53 #106
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218306132
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik had em de eerste keer al bekeken hoor,
Go around in slecht weer.

Pas uren later gevonden tegen een bergwand 16 km van het veld.

De enige die slecht onderhoud verzint ben jij.
  donderdag 24 juli 2025 @ 12:15:34 #107
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218306149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Projectie heet dat.

Bij iedere boeing die wat heeft roepen we ook niet dat het door Russische sancties komt. En dus geen onderhoud o.i.d.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 24 juli 2025 @ 12:28:55 #108
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218306267
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat je moet juichen om burgers en kinderen die omkomen in een vliegtuigcrash ongelieerd aan de oorlog.
Dat zegt ook wel wat.
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die poster begint elke dag zijn opsommingen met die kreten, bv:

[ x ]

[ x ]

Dus bespaar me je "holier than thou" verontwaardiging dat dat nu ineens niet zo mogen omdat er mensen het leven hebben gelaten.
pi_218306477
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:09 schreef skysherrif het volgende:
Vergeet niet dat ongeveer 15% van Israel, Russisch spreekt.

Niet dat al die Russen Putin steunen, maar toch. Rusland is een veel te belangrijke actor voor Israel, en andersom ook, voor hu neigen problemen in het midden oosten.

En daarom hebben ze elkaar ook al miljoenen keren ontmoet en gesproken.
Er wonen ook veel Oekrainers in Israël. Voor de rest klopt het wat je zegt.
  donderdag 24 juli 2025 @ 12:54:26 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218306480
quote:

[..]

Er wonen in Israël veel Sovjet-Joden, waarvan velen een Russisch en/of Oekraïens paspoort hebben.

Er zijn zelfs wijken in Israël die min of meer volledig Russisch sprekend zijn, vooral onder oudere Sovjet-Joden zie je dit omdat alles mbt de Joodse religie en cultuur (dus ook Jiddisj en Hebreeuws) sterk werden onderdrukt in de tijden van de Sovjet-Unie. Toen deze eenmaal viel trokken Joden met honderduizenden naar Israël, waar men weer openlijk Joods kon zijn.

Politiek gezien zit Rusland wat dat betreft in een spagaat. Poetin heeft ook recent nog gezegd Israël als een bijzonder geval te zien door de grote groep Russisch sprekenden daar, waar hij om die reden een band mee voelt. Tegelijkertijd probeert Rusland een anti-Westerse positie in de te nemen en onderhoud daarom goede banden met Iran, Hamas en Hezbollah.

En om het nog gecompliceerder te maken kent Israël ook grote groepen Joden die lange tijd in Oekraïne hebben gewoond. Alleen tijdens de huidige oorlog alleen al zijn naar schatting tien tot twintig duizend Oekraïense Joden naar Israël gevlucht.

Israël heeft dan ook met zowel Oekraïne als Rusland goede band en heeft zich om die reden relatief afzijdig gehouden tijdens deze oorlog. Dat gezegd hebbende, men heeft wel Oekraïne gesteund met Patriot-luchtverdedigingssystemen, die een paar maanden geleden nog daarheen zijn gestuurd.

Kortom, dit is nogal een complexe situatie waar enige context noodzakelijk is. En het valt daarnaast ook wel te verwachten dat naarmate de nieuwere generaties Sovjet-Joden (die in Israël opgroeien), Hebreeuws zullen spreken en niet meer Russisch, de banden tussen Israël en Rusland ook wat zullen verwateren.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:08 schreef skysherrif het volgende: [..] [..] Lol, sorry maar dit is wel heel simplistisch. Misschien moet je even interviews kijken waar ze elkaar vrienden noemen. Of verkiezingsposters van Bibi [ afbeelding ]
Klopt, maar die poster is uit 2019, dus niet van de verkiezingen nadien. Wel even zo handig om te vermelden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218306568
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wonen in Israël veel Sovjet-Joden, waarvan velen een Russisch en/of Oekraïens paspoort hebben.

Er zijn zelfs wijken in Israël die min of meer volledig Russisch sprekend zijn, vooral onder oudere Sovjet-Joden zie je dit omdat alles mbt de Joodse religie en cultuur (dus ook Jiddisj en Hebreeuws) sterk werden onderdrukt in de tijden van de Sovjet-Unie. Toen deze eenmaal viel trokken Joden met honderduizenden naar Israël, waar men weer openlijk Joods kon zijn.

Politiek gezien zit Rusland wat dat betreft in een spagaat. Poetin heeft ook recent nog gezegd Israël als een bijzonder geval te zien door de grote groep Russisch sprekenden daar, waar hij om die reden een band mee voelt. Tegelijkertijd probeert Rusland een anti-Westerse positie in de te nemen en onderhoud daarom goede banden met Iran, Hamas en Hezbollah.

En om het nog gecompliceerder te maken kent Israël ook grote groepen Joden die lange tijd in Oekraïne hebben gewoond. Alleen tijdens de huidige oorlog alleen al zijn naar schatting tien tot twintig duizend Oekraïense Joden naar Israël gevlucht.

Israël heeft dan ook met zowel Oekraïne als Rusland goede band en heeft zich om die reden relatief afzijdig gehouden tijdens deze oorlog. Dat gezegd hebbende, men heeft wel Oekraïne gesteund met Patriot-luchtverdedigingssystemen, die een paar maanden geleden nog daarheen zijn gestuurd.

Kortom, dit is nogal een complexe situatie waar enige context noodzakelijk is. En het valt daarnaast ook wel te verwachten dat naarmate de nieuwere generaties Sovjet-Joden (die in Israël opgroeien), Hebreeuws zullen spreken en niet meer Russisch, de banden tussen Israël en Rusland ook wat zullen verwateren.
[..]
Klopt, maar die poster is uit 2019, dus niet van de verkiezingen nadien. Wel even zo handig om te vermelden.
Klopt maar het gaat om de relatie tussen de personen.

Putin en Bibi zien (zagen) elkaar als vrienden en ik heb nog niets gezien dat ik denk daar is nu echt een breuk tussen gekomen.
pi_218306593
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
https://tass.com/politics/1971857

Volgens mij heeft alleen die diplomaat dat bevestigd , terwijl ministerie van buza tegenover Rusland dan weer ontkend heeft dat er ook maar iets gestuurd is.

Naar mijn weten is er nooit een officiele bevestigig geweest dat er Israelische patriots zijn geleverd.

En dan is het toch het woord van een ambassadeur tegenover BuZa
pi_218306601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er wonen ook veel Oekrainers in Israël. Voor de rest klopt het wat je zegt.
Klopt en Oekraine heeft deze groep naar Israel laten afreizen na 7 oktober om te helpen zonder al teveel gemor, wat Israel enorm op prijs heeft gesteld en ook als een reden wordt genoemd waarom Israel wel wil helpen met patriots indien het dat gedaan heeft.

(maar de Russische diaspora en dus invloed is nog altijd vele malen hoger :p )
pi_218306707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Klopt en Oekraine heeft deze groep naar Israel laten afreizen na 7 oktober om te helpen zonder al teveel gemor, wat Israel enorm op prijs heeft gesteld en ook als een reden wordt genoemd waarom Israel wel wil helpen met patriots indien het dat gedaan heeft.

(maar de Russische diaspora en dus invloed is nog altijd vele malen hoger :p )
Ongeveer 5/7% van de Israëliërs heeft oekrainse roots. Minder dan Russisch maar alsnog substantieel. Overigens is maar de vraag hoe oekrains (en Russisch) die mensen zich voelen. Dat zal denk ik wel meevallen.
  donderdag 24 juli 2025 @ 13:31:39 #115
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218306870
Fijn, weet ik weer alles over de vriendin van Macron, de demografische ontwikkelingen in Israël, wie er vriendjes van elkaar zijn en de oorzaak van het vliegtuigongeluk is binnen enkele uren al boven tafel.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 24 juli 2025 @ 13:33:55 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218306885
quote:
18s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:31 schreef Parafernalia het volgende:
Fijn, weet ik weer alles over de vriendin van Macron, de demografische ontwikkelingen in Israël, wie er vriendjes van elkaar zijn en de oorzaak van het vliegtuigongeluk is binnen enkele uren al boven tafel.
Je weet nooit wanneer het van pas komt bij Triviant *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218306887
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:54 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig weinig homos gezien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 juli 2025 @ 13:34:58 #118
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218306891
-verkeerd topic
A murky, forgotten land.
pi_218307277
twitter
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:06:38 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218307294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies ja geopolitieke materie is best complex en verre van zwart-wit.
Of er echte vriendschappen bestaan op dat niveau betwijfel ik.
Dit zegt ChatGPT
quote:
Netanyahu en Poetin hebben een persoonlijke, strategisch-georiënteerde band. Ze spreken elkaar vaak rechtstreeks en hebben onderling respect, vooral rond veiligheid en militaire coördinatie in Syrië. Poetin heeft Netanyahu herhaaldelijk geprezen als “verantwoordelijk” en “professioneel”. Netanyahu noemt Poetin vaak als een leider waarmee hij “rechtstreeks en open” kan communiceren. Geen vriendschap, wel wederzijdse belangen en directe communicatielijnen.
Een redelijke band dus. Let wel dat Netanyahu in het Westen ( lees Europa) is aangeklaagd voor oorlogsmisdaden!
The End Times are wild
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:39:52 #121
6484 ExTec
pi_218307683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Zeker, maar het feit dat ze een "go around" moesten doen spreekt dat niet tegen.

Het tegen die bergwand eindigen kan wel degelijk een gevolg van deze oorlog zijn.
pi_218307767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit zegt ChatGPT
[..]
Een redelijke band dus. Let wel dat Netanyahu in het Westen ( lees Europa) is aangeklaagd voor oorlogsmisdaden!
ChatGPT is behoorlijk onbetrouwbaar.
Leuk om een dom gesprek mee te voeren als je jezelf verveeld maar geen goed idee om daar vanuit te gaan.
Als je er een andere AI naast zet krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.
Als voorbeeld, dit zegt gab.ai als ik vraag of Putin en Netanyahu vrienden zijn.
quote:
Nee. Ze tolereren elkaar op het niveau van reële politiek—gas, luchtafweer, Syrië—maar dat is zakelijk, geen vriendschap. Putin laat Iran en Hezbollah in Syrië spelen, wat Netanyahu als existentiële bedreiging ziet. Tel daarbij Ruslands toenadering tot de Arabische wereld en de historische Russisch-joodse demografie, en je houdt een koele, wantrouwende relatie over.
pi_218307841
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
ChatGPT is behoorlijk onbetrouwbaar.
Leuk om een dom gesprek mee te voeren als je jezelf verveeld maar geen goed idee om daar vanuit te gaan.
Als je er een andere AI naast zet krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.
Als voorbeeld, dit zegt gab.ai als ik vraag of Putin en Netanyahu vrienden zijn.
[..]

Das hetzelfde antwoord alleen jouw prompt is anders (zijn ze vrienden)
Vakman pur sang
pi_218307958
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das hetzelfde antwoord alleen jouw prompt is anders (zijn ze vrienden)
Ja idd komt wel aardig overeen.
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:02:47 #125
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218308179
Zijn jullie nog steeds bezig over de vriendschap :')

Boys, het zijn twee presidenten van bedenkelijk allooi. Dat zou genoeg info moeten zijn
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:31:03 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218308650
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://tass.com/politics/1971857

Volgens mij heeft alleen die diplomaat dat bevestigd , terwijl ministerie van buza tegenover Rusland dan weer ontkend heeft dat er ook maar iets gestuurd is.

Naar mijn weten is er nooit een officiele bevestigig geweest dat er Israelische patriots zijn geleverd.

En dan is het toch het woord van een ambassadeur tegenover BuZa
Dat klopt inderdaad zeker. Maar dat zal Israël ook niet openlijk gaan toegeven omdat het land er dus baat bij heeft met zowel Oekraïne als Rusland de relaties enigszins stabiel te houden.

Als men zich openlijk tegen Rusland gaat keren heb je de kans dat Rusland weer wraak gaat nemen door bijvoorbeeld Iran en andere terreurgroeperingen die het land willen aanvallen, verder gaat bewapenen en steunen of Joden in eigen land het leven zuur maken. De geschiedenis heeft uitgewezen dat Rusland daar erg goed in is. Die verdwenen nog wel eens in strafkampen, werden de slachtoffer van pogroms of zelfs executies in de Sovjet periode.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 24 juli 2025 @ 16:14:05 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218309194
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:05 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
:')
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 24 juli 2025 @ 17:09:01 #128
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218310195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
pi_218310546
quote:
18s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:31 schreef Parafernalia het volgende:
Je vergeet de ophef over smileys van een Twitteraar.

Ook belangrijk.
pi_218311624
twitter
pi_218313247
US embassy guard in Norway indicted for spying for Iran and Russia
https://www.iranintl.com/en/202507248285
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218314638

HUHHHHH?

Oekraine heeft desertcrosses.
pi_218314666

nvm, het zijn polaris 4x4s
pi_218316401
Al die trolletjes op internet en Twitter die zich nu in hun gelijk bevestigd zien want “zie je wel dat Zelensky een corrupte, cokesnuivende clown is”

pi_218316563
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Al die trolletjes op internet en Twitter die zich nu in hun gelijk bevestigd zien want “zie je wel dat Zelensky een corrupte, cokesnuivende clown is”

Maar negeren vervolgens dat die wet gevetoed is en dat ze nu een andere wet invoeren?

plus was dit toch te verwachten.....
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:40:41 #136
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316598
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar negeren vervolgens dat die wet gevetoed is en dat ze nu een andere wet invoeren?

De wet ligt er gewoon nog en er is alleen een tweet van Zelensky dat hij aangeeft dat er vervangende wetgeving komt. Zal ongetwijfeld neerkomen op een juridische omleiding met hetzelfde effect.

Voor de rest erg nieuwsgierig naar de "Russische invloeden" binnen het Nabu en Sapo. Maar bewijs, namen en rugnummers hebben we nog niet gezien he.
pi_218316641
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]

De ontstane ophef en verdeeldheid is vooral koren op de molen van het Kremlin. Waar je al die zogenaamde kritische denkers niet over hoort is dat
1. Er in Rusland geen mogelijkheid is tot demonstreren of überhaupt openlijk tegen het regeringsbeleid zijn, aangezien dit een enkeltje strafkamp oplevert.
2. Rusland nog vele, vele malen corrupter is dan Oekraïne.
3. Oekraïne weliswaar nog lang niet is waar het moet of wil zijn, maar de situatie al vele malen beter is dan toen het nog een Russische vazalstaat was.

Maar blijf vooral oproepen tot het stoppen van de steun, want na een Russische overwinning zal de situatie vast veel beter worden /s
pi_218316659
Het “Rusland valt niet te verslaan, dus we kunnen er beter mee stoppen”-narratief is ook weer in opmars zie ik. De “oprukkende NAVO” begon wat sleets te worden.
pi_218316675
quote:
According to The Telegraph, a Patriot air defense system and interceptor missiles were likely delivered to Ukraine last week as part of a U.S.-Germany deal. The report suggests this transfer happened quietly.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lurmtf4irk2i
pi_218316705
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De wet ligt er gewoon nog en er is alleen een tweet van Zelensky dat hij aangeeft dat er vervangende wetgeving komt. Zal ongetwijfeld neerkomen op een juridische omleiding met hetzelfde effect.

Voor de rest erg nieuwsgierig naar de "Russische invloeden" binnen het Nabu en Sapo. Maar bewijs, namen en rugnummers hebben we nog niet gezien he.
Tuurlijk, want zelenski is een dictator en rusland bevrijd oekraine.... en heel oost oekraine woont meerderheid russen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:02:41 #141
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316754
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Tuurlijk, want zelenski is een dictator en rusland bevrijd oekraine.... en heel oost oekraine woont meerderheid russen.
Het is wel treurig hoe mensen in Oekraïne de straten opgaan, maar hier doen alsof we het over de here Jezus hebben aangaande Zalensky.
pi_218316761
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is wel treurig hoe mensen in Oekraïne de straten opgaan, maar hier doen alsof we het over de here Jezus hebben aangaande Zalensky.
Wat vind je van de Europese steun voor de protesten tegen de regering van Oekraïne?
pi_218316762
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Het “Rusland valt niet te verslaan, dus we kunnen er beter mee stoppen”-narratief is ook weer in opmars zie ik. De “oprukkende NAVO” begon wat sleets te worden.
Dit wanneer je naar percentages kijkt van Russische sprekende Oekrainers kijkt. dan komt in geen een van die gebieden boven de 40%. Dus net zoals Zelenski een Russische sprekende Oekrainer is maar absoluut niet pro rusland/ Kremlin en zo zijn er heel veel (zoals de referendums in de jaren 90 massaal hebben laten zien).

Hier een kaart

echt alles is een leugen uit die oorlog van nazi rusland.

Gershon 18%, maar gaat natuurlijk niet om de grondstoffen en industrie daar..... Nee Rusland is een gefaalde staat.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:05:48 #144
6484 ExTec
pi_218316770
quote:
maar hier doen alsof we het over de here Jezus hebben aangaande Zalensky.
Niemand denkt dat. Alleen jij blijft maar doen alsof dat wel zo is, anders ben je uitgepraat.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:06:44 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat vind je van de Europese steun voor de protesten tegen de regering van Oekraïne?
Opvallend. Want als je net een geraffineerd Russisch spionnennetwerk hebt opgerold dan verdient dat applaus.
pi_218316781
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Opvallend. Want als je net een geraffineerd Russisch spionnennetwerk hebt opgerold dan verdient dat applaus.
Ben je nu ineens wel voor EU steun voor protesten tegen corrupte Oekraïense politici?
pi_218316787
quote:

[..]
Nee het is geweldig dat mensen in oekraine de straten opgaan. En het is gewldig dat dit nog kan, juist een land wat in staat van beleg is, is er begrip voor enige oppressie, maar dat dit kan is juist te bejubelen. iets wat fascisten in Rusland sowieso niet zullen begrijpen.

Oekraine laat zien dat ze een vrij land zijn.
pi_218316788
quote:

[..]
Wie is Zalensky?
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:09:43 #149
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316794
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ben je nu ineens wel voor EU steun voor protesten tegen corrupte Oekraïense politici?
Ik heb zo'n gevoel dat je dit antwoord al had voorgekookt maar hij dekt niet helemaal de lading van mijn reactie.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:10:29 #150
6484 ExTec
pi_218316801
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wie is Zalensky?
Zo noemt die php hem ook vaak.
pi_218316813
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik heb zo'n gevoel dat je dit antwoord al had voorgekookt maar hij dekt niet helemaal de lading van mijn reactie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geef eerst maar even een helder antwoord op mijn eerste vraag dan. En niet dat ontwijkende geneuzel.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:12:36 #152
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee het is geweldig dat mensen in oekraine de straten opgaan. En het is gewldig dat dit nog kan, juist een land wat in staat van beleg is, is er begrip voor enige oppressie, maar dat dit kan is juist te bejubelen. iets wat fascisten in Rusland sowieso niet zullen begrijpen.

Oekraine laat zien dat ze een vrij land zijn.
Dan bekijk je het wel heel positief.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:13:56 #153
6484 ExTec
pi_218316827
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan bekijk je het wel heel positief.
Nee, jij bekijkt het heel negatief.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:15:00 #154
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_218316837
Degenen die vinden dat we van Zelensky geen Jezus-figuur moeten maken zijn ook vaak degenen die vinden dat we Zelensky/Oekraïne wel aan die standaarden moeten houden voordat ze onze steun verdienen.
pi_218316839
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
tuurlijk is het goed dat er spionnennetwerk wordt opgerold, want jij dacht dit niet kan in Een Oorlog, waren toch ook engelsen die samenwerkten met de duitsers.... Of amerikanen met de russen (in de koude oorlog), Russen met de Amerikanen of Russen nu met Oekrainers (want reken erop dat oekraine misschien nog wel veel meer steun krijgt uit rusland via spionage en collaborators).

Veel van die spionnen doen vaak individueel niet hele erge dingen.... maar het geheel is vaak een probleem.

Bijv. vragen aan de haven medewerker ff eeen sigaretje wil roken om 2100 uur dan krijgt die 1500 euro. terwijl die gene eigenlijk altijd een sigaretje mag roken wanneer hij wil.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:18:14 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316857
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
Geef eerst maar even een helder antwoord op mijn eerste vraag dan. En niet dat ontwijkende geneuzel.
Die steun is terecht omdat Zelensky met zijn capriolen een dikke middelvinger heeft opgestoken naar trouwe bondgenoten.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:18:55 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316862
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, jij bekijkt het heel negatief.
Nee, dit is negatief

https://edition.cnn.com/2(...)encies-protests-intl
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:32:03 #158
6484 ExTec
pi_218316954
quote:
Neehoor, de opmerking dat er in oekraine ruimte is om te demonsteren, en de regering daar notabene naar luistert is terecht een positieve factor.

In rus krijg je daarvoor een enkeltje meatgrinder.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:35:49 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218316986
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Neehoor, de opmerking dat er in oekraine ruimte is om te demonsteren, en de regering daar notabene naar luistert is terecht een positieve factor.

In rus krijg je daarvoor een enkeltje meatgrinder.
Leg je de Oekraïnse burger ook even uit dat ze blij mogen zijn met zo'n enorm goed als demonstratierecht?

“People died (for European integration). Young men are currently defending our country. And the authorities are passing laws that negate all these human sacrifices.”
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:39:03 #160
6484 ExTec
pi_218317007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Leg je de Oekraïnse burger ook even uit dat ze blij mogen zijn met zo'n enorm goed als demonstratierecht?
Eh, ze lopen daar zelf rond....?

Me dunkt dat ik dat niet hoef te doen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:44:37 #161
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218317048
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, ze lopen daar zelf rond....?

Me dunkt dat ik dat niet hoef te doen.
Precies. En daar moeten ze an sich al heel blij mee zijn.

Wat is immers verraad als je gewoon mag demonstreren?
pi_218317057
Moet zeggen dat Oekraïne dit best oké heeft opgepakt. Na de initiële domme actie.
Vakman pur sang
  vrijdag 25 juli 2025 @ 11:46:24 #163
6484 ExTec
pi_218317060
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. En daar moeten ze an sich al heel blij mee zijn.
Er merkte iemand slechts op dat dit positief is?

Voor de rest een hoop dom geneuzel.

Heb je die wet trouwens gelezen?

Of ben je lekker aan het meedeinzen op de bandwagon?
pi_218317144
Duitsland gaat nog een Iris-T leveren. Maar de laatste zin is minstens zo belangrijk.

quote:
Germany has delivered over 60 Gepard anti-aircraft systems to Ukraine and is preparing to send another IRIS-T system, Ukraine’s ambassador to Berlin said. There are ongoing talks on co-producing air defense systems with Ukrainian industry.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lurpdutwlc2z

vrijdag 25 juli 2025 @ 11:56:04 #165
6484 ExTec
pi_218317151
Lauw nieuws. Niet superveel slecht economisch nieuws.

twitter
pi_218317546
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:56 schreef ExTec het volgende:
Lauw nieuws. Niet superveel slecht economisch nieuws.

[ x ]
Het passieve afwachten tot Rusland een keer in elkaar flikkert terwijl de EU al 3 jaar toekijkt en te laat en te weinig steun levert terwijl Oekraïne langzaam doodbloedt is eigenlijk ook niets anders dan een grove schande.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:45:43 #167
6484 ExTec
pi_218317582
Jeej.

Dan zit je commercieel nog steeds tegen een rente van 20+ aan te kijken. Weinig zinvol, dus.
pi_218317593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:

Dat is wel begrijpelijk, want het is lekker makkelijk en simplistisch om te denken dat Zelensky = Oekraine.

Veelal zijn ze aanhangers van een sterke Leider die ze beschermt (beetje gay IMHO).
En ze denken dat Oekraine net zo is als rusland waarbij putin de sterke leider is, en het domme russische klootjesvolk overweldigend achter de sterke leider aanloopt.

Het russische volk is echter een schim van het Oekrainsche volk.
pi_218317601
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:45 schreef ExTec het volgende:
Jeej.

[ afbeelding ]

Dan zit je commercieel nog steeds tegen een rente van 20+ aan te kijken. Weinig zinvol, dus.
Niks is meer zinvol aangezien ze in stagflatie zitten.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 12:57:47 #170
6484 ExTec
pi_218317665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 12:47 schreef oheng het volgende:

[..]
Niks is meer zinvol aangezien ze in stagflatie zitten.
Klopt, maar om dat te tackelen moet de rente torenhoog zijn. Daarnaast 1000+1 andere dingen, idd, zoals eens ophouden met die stupide oorlog.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 13:10:22 #171
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218317742
quote:

[..]
dat zegt niemand, stel je niet aan man.
We hopen gewoon dat Oekraïne deze belachelijk oorlog wint. Of dat met of zonder Zelensky is boeit echt niemand
pi_218317770
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
We hopen gewoon dat Oekraïne deze belachelijk oorlog wint. Of dat met of zonder Zelensky is boeit echt niemand
De projectie is tenenkromnend idd. Deze oorlog gaat niet om Zelensky.
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 13:21:03 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218317828
quote:

[..]
Letterlijk niemand doet dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218317868
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:14 schreef oheng het volgende:

[..]
De projectie is tenenkromnend idd. Deze oorlog gaat niet om Zelensky.
Zelensky had ook op de Malediven kunnen gaan zitten samen met z’n gezin. Maar koos ervoor om te blijven, voor zijn land en zijn volk.

In tegenstelling tot laffe hond Yanukovich die naar Rusland vluchtte met zijn gestolen miljarden toen het spannend werd.

En inderdaad, Zelensky boeit niemand. Alleen je wisselt meestal niet halverwege de brand van commandant. En als je nu verkiezingen zou houden is dat én überhaupt niet toegestaan volgens de Oekraïense grondwet, en je kan Russische inmenging niet uitsluiten, en het veiligheidsrisico is te groot aangezien Rusland waarschijnlijk stemlokalen en rijen met wachtenden zal aanvallen met raketten en drones.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 13:27:42 #175
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218317910
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Letterlijk niemand doet dat
Die heeft in het verleden genoeg veren in zijn reet gehad. En wordt nu maar mild aangepakt buiten Oekraïne, terwijl hij toch vrij controversiële dingen doet.
pi_218317928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Die heeft in het verleden genoeg veren in zijn reet gehad. En wordt nu maar mild aangepakt buiten Oekraïne, terwijl hij toch vrij controversiële dingen doet.
Wat voor veren dan? Wat insinueer je nou eigenlijk dan?
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 13:32:15 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218317948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Die heeft in het verleden genoeg veren in zijn reet gehad.
Terecht ook,maakt hem nog geen jezus

quote:
En wordt nu maar mild aangepakt buiten Oekraïne, terwijl hij toch vrij controversiële dingen doet.
Wat had je graag gezien?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 13:37:48 #178
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218317992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat voor veren dan? Wat insinueer je nou eigenlijk dan?
Nieuwe Churchill enzo.

Die gast moet men in de gaten houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Terecht ook,maakt hem nog geen jezus
[..]
Wat had je graag gezien?
Had hem even op het matje geroepen in Brussel, waar hij in godsnaam denkt mee bezig te zijn.
pi_218318086
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Zag in dit topic nog een tweet voorbijkomen met een verdachte.
pi_218318294
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nieuwe Churchill enzo.

Die gast moet men in de gaten houden.
[..]
Had hem even op het matje geroepen in Brussel, waar hij in godsnaam denkt mee bezig te zijn.
Churchill heeft de verkiezingen verloren zodra de oorlog voorbij was.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:46:26 #181
6484 ExTec
pi_218318630
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nieuwe Churchill enzo.
Churchill schortte net zo goed verkiezingen op, trapte pro-nazi's ook gewoon in het gevang of hing ze op.

Je kletst weer eens uit je nek.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:48:53 #183
6484 ExTec
pi_218318651
quote:
Dat is echt oud nieuws. Kwam in elmo z'n biografie al langs.
pi_218318735
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is echt oud nieuws. Kwam in elmo z'n biografie al langs.
Anders:

https://www.washingtonpos(...)link-musk-biography/

geen oud nieuws
  vrijdag 25 juli 2025 @ 15:00:52 #185
6484 ExTec
pi_218318757
quote:
Sorry, wat is er dan precies nieuw...?
pi_218318777
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sorry, wat is er dan precies nieuw...?
Het gaat om een ander "incident"

Bovendien ging het ene artikel dat hij starlink niet wou aanzetten over de zwarte zee, terwijl hij hier bewust z eheeft uitgezet om blijkbaar een russische omsingeling door Oekraine te voorkomen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 15:07:52 #187
6484 ExTec
pi_218318828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bovendien ging het ene artikel dat hij starlink niet wou aanzetten over de zwarte zee, terwijl hij hier bewust z eheeft uitgezet om blijkbaar een russische omsingeling door Oekraine te voorkomen.
Helder, dank.

Maar: verbaast het je?
  vrijdag 25 juli 2025 @ 15:16:43 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218319031
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat een smerige rat blijft dat toch :r
A murky, forgotten land.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 15:20:29 #189
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218319078
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit wanneer je naar percentages kijkt van Russische sprekende Oekrainers kijkt. dan komt in geen een van die gebieden boven de 40%. Dus net zoals Zelenski een Russische sprekende Oekrainer is maar absoluut niet pro rusland/ Kremlin en zo zijn er heel veel (zoals de referendums in de jaren 90 massaal hebben laten zien).

Hier een kaart

[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.les-crises.fr%2Fimages%2F3100-democratie%2F3500-ukraine%2F01-les-faits%2F01-3-population%2F22-proportion-personnes-russes-regions-ukraine.jpg]afbeelding[/url] ]

echt alles is een leugen uit die oorlog van nazi rusland.

Gershon 18%, maar gaat natuurlijk niet om de grondstoffen en industrie daar..... Nee Rusland is een gefaalde staat.
Dit is een kaart die gaat om de etniciteit van de personen, niet de gesproken taal, Cherson staat aangegeven als 14%, niet 18%. Taalkaarten zijn niet erg betrouwbaar meer aangezien heel veel mensen ondertussen van Russisch naar Oekraïns zijn overgeschakeld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218319365
Interessant hoe de laatste dagen/weken Oekraine massaal treinstations aanvalt.

Alleen vannacht al 4 verschillende treinstations aangevallen (met name rostov, krasnodar gebied)
pi_218319369
twitter
pi_218319678
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:48 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Voor na de oorlog of gaan ze hun schaarse oorlogsmiddelen nu exporteren?
pi_218319731
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:14 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Voor na de oorlog of gaan ze hun schaarse oorlogsmiddelen nu exporteren?
Ruilen tegen wapens lijkt mij.
pi_218319735
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een kaart die gaat om de etniciteit van de personen, niet de gesproken taal, Cherson staat aangegeven als 14%, niet 18%. Taalkaarten zijn niet erg betrouwbaar meer aangezien heel veel mensen ondertussen van Russisch naar Oekraïns zijn overgeschakeld.
Wel gesproken taal, want gesproken taal is de claim van rusland op het russische zijn. niet mensen die russisce paspoort hebben, want die groep is nog vele malen kleiner. dus volgens mij mis je dus een beetje het punt?

PS is jou punt nog schrijnender, dan waren er dus nog veel minder russen in oost oekraine en is de hele oorlog een nog grotere leugen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 16:25:24 #195
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218319823
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:19 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Wel gesproken taal, want gesproken taal is de claim van rusland op het russische zijn. niet mensen die russisce paspoort hebben, want die groep is nog vele malen kleiner. dus volgens mij mis je dus een beetje het punt?

PS is jou punt nog schrijnender, dan waren er dus nog veel minder russen in oost oekraine en is de hele oorlog een nog grotere leugen.
Het staat gewoon boven de afbeelding, er zijn apart kaarten voor hoeveel Russisch er gesproken werd en waar etnische Russen woonden in Oekraïne. Etniciteit staat niet gelijk aan paspoort. In de Donbas was Russisch de standaardtaal maar het percentage Russen qua etniciteit lag rond de ~40%, met iets hogere percentages in de steden. Het enige gebied met duidelijke meerderheden Russen was de Krim.

Etnische Russen:

Russisch als moedertaal:

Gebruik van het Russisch per regio:

Het is belangrijk hierbij in ogenschouw te houden dat in de praktijk de meeste mensen een soort tussentaal van Oekraïnse gemengt met Russisch spreken. Het pure Oekraïns wordt enkel in West-Oekraïne rondom Lviv gesproken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 16:27:19 #196
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218319842
Weten we dat ook weer
  vrijdag 25 juli 2025 @ 16:52:55 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218320208
Hoe moet ik het etnische verschil tussen Russen en Oekraïners zien? Waarin uit zich dat?
The End Times are wild
pi_218320216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het staat gewoon boven de afbeelding, er zijn apart kaarten voor hoeveel Russisch er gesproken werd en waar etnische Russen woonden in Oekraïne. Etniciteit staat niet gelijk aan paspoort. In de Donbas was Russisch de standaardtaal maar het percentage Russen qua etniciteit lag rond de ~40%, met iets hogere percentages in de steden. Het enige gebied met duidelijke meerderheden Russen was de Krim.

Etnische Russen:
[ afbeelding ]

Russisch als moedertaal:
[ afbeelding ]

Gebruik van het Russisch per regio:
[ afbeelding ]

Het is belangrijk hierbij in ogenschouw te houden dat in de praktijk de meeste mensen een soort tussentaal van Oekraïnse gemengt met Russisch spreken. Het pure Oekraïns wordt enkel in West-Oekraïne rondom Lviv gesproken.
je laatste plaatje is niet veel zeggend omdat het dus heel bewust regio specifiek gemiddelde weg haalt....
pi_218320347
In dat itempje laatst van NOS was er in Odessa echt nog wel heel veel Russisch aanwezig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218320452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
In dat itempje laatst van NOS was er in Odessa echt nog wel heel veel Russisch aanwezig.
Terwijl de Russen zo zwaar onderdrukt zouden worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')