abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218306101
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik had em de eerste keer al bekeken hoor, maar ik zie daar geen uitsluitsel mbt technische problemen, of slechte piloten.

En:

[ x ]

Ik kan me zomaar voorstellen dat firma antonov zo ongeveer rond 2014 gestopt is met ondersteuning voor dat ding leveren.
Dat je moet juichen om burgers en kinderen die omkomen in een vliegtuigcrash ongelieerd aan de oorlog.
Dat zegt ook wel wat.
Vakman pur sang
pi_218306105
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Onzin. Poetin steunt Hamas.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:05 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Qatar steunt ook Hamas, en zijn tegelijkertijd grote vrienden met de US.

Wat meespeelt is dat er ontzettend veel Russen in Israel zitten.
Lol, sorry maar dit is wel heel simplistisch.

Misschien moet je even interviews kijken waar ze elkaar vrienden noemen.

Of verkiezingsposters van Bibi

pi_218306108
Vergeet niet dat ongeveer 15% van Israel, Russisch spreekt.

Niet dat al die Russen Putin steunen, maar toch. Rusland is een veel te belangrijke actor voor Israel, en andersom ook, voor hu neigen problemen in het midden oosten.

En daarom hebben ze elkaar ook al miljoenen keren ontmoet en gesproken.
pi_218306112
quote:

[..]

Precies ja geopolitieke materie is best complex en verre van zwart-wit.
Of er echte vriendschappen bestaan op dat niveau betwijfel ik.
pi_218306125
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is bullshit volgens mij.
Putin steunt Hamas.
Ik wou deze overigens quoten in mijn vorige post ipv die van pluggie.
  donderdag 24 juli 2025 @ 12:12:53 #106
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218306132
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik had em de eerste keer al bekeken hoor,
Go around in slecht weer.

Pas uren later gevonden tegen een bergwand 16 km van het veld.

De enige die slecht onderhoud verzint ben jij.
  donderdag 24 juli 2025 @ 12:15:34 #107
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218306149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Projectie heet dat.

Bij iedere boeing die wat heeft roepen we ook niet dat het door Russische sancties komt. En dus geen onderhoud o.i.d.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218306267
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat je moet juichen om burgers en kinderen die omkomen in een vliegtuigcrash ongelieerd aan de oorlog.
Dat zegt ook wel wat.
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die poster begint elke dag zijn opsommingen met die kreten, bv:

[ x ]

[ x ]

Dus bespaar me je "holier than thou" verontwaardiging dat dat nu ineens niet zo mogen omdat er mensen het leven hebben gelaten.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_218306477
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:09 schreef skysherrif het volgende:
Vergeet niet dat ongeveer 15% van Israel, Russisch spreekt.

Niet dat al die Russen Putin steunen, maar toch. Rusland is een veel te belangrijke actor voor Israel, en andersom ook, voor hu neigen problemen in het midden oosten.

En daarom hebben ze elkaar ook al miljoenen keren ontmoet en gesproken.
Er wonen ook veel Oekrainers in Israël. Voor de rest klopt het wat je zegt.
  donderdag 24 juli 2025 @ 12:54:26 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218306480
quote:

[..]

Er wonen in Israël veel Sovjet-Joden, waarvan velen een Russisch en/of Oekraïens paspoort hebben.

Er zijn zelfs wijken in Israël die min of meer volledig Russisch sprekend zijn, vooral onder oudere Sovjet-Joden zie je dit omdat alles mbt de Joodse religie en cultuur (dus ook Jiddisj en Hebreeuws) sterk werden onderdrukt in de tijden van de Sovjet-Unie. Toen deze eenmaal viel trokken Joden met honderduizenden naar Israël, waar men weer openlijk Joods kon zijn.

Politiek gezien zit Rusland wat dat betreft in een spagaat. Poetin heeft ook recent nog gezegd Israël als een bijzonder geval te zien door de grote groep Russisch sprekenden daar, waar hij om die reden een band mee voelt. Tegelijkertijd probeert Rusland een anti-Westerse positie in de te nemen en onderhoud daarom goede banden met Iran, Hamas en Hezbollah.

En om het nog gecompliceerder te maken kent Israël ook grote groepen Joden die lange tijd in Oekraïne hebben gewoond. Alleen tijdens de huidige oorlog alleen al zijn naar schatting tien tot twintig duizend Oekraïense Joden naar Israël gevlucht.

Israël heeft dan ook met zowel Oekraïne als Rusland goede band en heeft zich om die reden relatief afzijdig gehouden tijdens deze oorlog. Dat gezegd hebbende, men heeft wel Oekraïne gesteund met Patriot-luchtverdedigingssystemen, die een paar maanden geleden nog daarheen zijn gestuurd.

Kortom, dit is nogal een complexe situatie waar enige context noodzakelijk is. En het valt daarnaast ook wel te verwachten dat naarmate de nieuwere generaties Sovjet-Joden (die in Israël opgroeien), Hebreeuws zullen spreken en niet meer Russisch, de banden tussen Israël en Rusland ook wat zullen verwateren.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:08 schreef skysherrif het volgende: [..] [..] Lol, sorry maar dit is wel heel simplistisch. Misschien moet je even interviews kijken waar ze elkaar vrienden noemen. Of verkiezingsposters van Bibi [ afbeelding ]
Klopt, maar die poster is uit 2019, dus niet van de verkiezingen nadien. Wel even zo handig om te vermelden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218306568
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wonen in Israël veel Sovjet-Joden, waarvan velen een Russisch en/of Oekraïens paspoort hebben.

Er zijn zelfs wijken in Israël die min of meer volledig Russisch sprekend zijn, vooral onder oudere Sovjet-Joden zie je dit omdat alles mbt de Joodse religie en cultuur (dus ook Jiddisj en Hebreeuws) sterk werden onderdrukt in de tijden van de Sovjet-Unie. Toen deze eenmaal viel trokken Joden met honderduizenden naar Israël, waar men weer openlijk Joods kon zijn.

Politiek gezien zit Rusland wat dat betreft in een spagaat. Poetin heeft ook recent nog gezegd Israël als een bijzonder geval te zien door de grote groep Russisch sprekenden daar, waar hij om die reden een band mee voelt. Tegelijkertijd probeert Rusland een anti-Westerse positie in de te nemen en onderhoud daarom goede banden met Iran, Hamas en Hezbollah.

En om het nog gecompliceerder te maken kent Israël ook grote groepen Joden die lange tijd in Oekraïne hebben gewoond. Alleen tijdens de huidige oorlog alleen al zijn naar schatting tien tot twintig duizend Oekraïense Joden naar Israël gevlucht.

Israël heeft dan ook met zowel Oekraïne als Rusland goede band en heeft zich om die reden relatief afzijdig gehouden tijdens deze oorlog. Dat gezegd hebbende, men heeft wel Oekraïne gesteund met Patriot-luchtverdedigingssystemen, die een paar maanden geleden nog daarheen zijn gestuurd.

Kortom, dit is nogal een complexe situatie waar enige context noodzakelijk is. En het valt daarnaast ook wel te verwachten dat naarmate de nieuwere generaties Sovjet-Joden (die in Israël opgroeien), Hebreeuws zullen spreken en niet meer Russisch, de banden tussen Israël en Rusland ook wat zullen verwateren.
[..]
Klopt, maar die poster is uit 2019, dus niet van de verkiezingen nadien. Wel even zo handig om te vermelden.
Klopt maar het gaat om de relatie tussen de personen.

Putin en Bibi zien (zagen) elkaar als vrienden en ik heb nog niets gezien dat ik denk daar is nu echt een breuk tussen gekomen.
pi_218306593
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
https://tass.com/politics/1971857

Volgens mij heeft alleen die diplomaat dat bevestigd , terwijl ministerie van buza tegenover Rusland dan weer ontkend heeft dat er ook maar iets gestuurd is.

Naar mijn weten is er nooit een officiele bevestigig geweest dat er Israelische patriots zijn geleverd.

En dan is het toch het woord van een ambassadeur tegenover BuZa
pi_218306601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er wonen ook veel Oekrainers in Israël. Voor de rest klopt het wat je zegt.
Klopt en Oekraine heeft deze groep naar Israel laten afreizen na 7 oktober om te helpen zonder al teveel gemor, wat Israel enorm op prijs heeft gesteld en ook als een reden wordt genoemd waarom Israel wel wil helpen met patriots indien het dat gedaan heeft.

(maar de Russische diaspora en dus invloed is nog altijd vele malen hoger :p )
pi_218306707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Klopt en Oekraine heeft deze groep naar Israel laten afreizen na 7 oktober om te helpen zonder al teveel gemor, wat Israel enorm op prijs heeft gesteld en ook als een reden wordt genoemd waarom Israel wel wil helpen met patriots indien het dat gedaan heeft.

(maar de Russische diaspora en dus invloed is nog altijd vele malen hoger :p )
Ongeveer 5/7% van de Israëliërs heeft oekrainse roots. Minder dan Russisch maar alsnog substantieel. Overigens is maar de vraag hoe oekrains (en Russisch) die mensen zich voelen. Dat zal denk ik wel meevallen.
  donderdag 24 juli 2025 @ 13:31:39 #115
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218306870
Fijn, weet ik weer alles over de vriendin van Macron, de demografische ontwikkelingen in Israël, wie er vriendjes van elkaar zijn en de oorzaak van het vliegtuigongeluk is binnen enkele uren al boven tafel.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 24 juli 2025 @ 13:33:55 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218306885
quote:
18s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:31 schreef Parafernalia het volgende:
Fijn, weet ik weer alles over de vriendin van Macron, de demografische ontwikkelingen in Israël, wie er vriendjes van elkaar zijn en de oorzaak van het vliegtuigongeluk is binnen enkele uren al boven tafel.
Je weet nooit wanneer het van pas komt bij Triviant *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218306887
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:54 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig weinig homos gezien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 24 juli 2025 @ 13:34:58 #118
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218306891
-verkeerd topic
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218307277
twitter
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:06:38 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218307294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies ja geopolitieke materie is best complex en verre van zwart-wit.
Of er echte vriendschappen bestaan op dat niveau betwijfel ik.
Dit zegt ChatGPT
quote:
Netanyahu en Poetin hebben een persoonlijke, strategisch-georiënteerde band. Ze spreken elkaar vaak rechtstreeks en hebben onderling respect, vooral rond veiligheid en militaire coördinatie in Syrië. Poetin heeft Netanyahu herhaaldelijk geprezen als “verantwoordelijk” en “professioneel”. Netanyahu noemt Poetin vaak als een leider waarmee hij “rechtstreeks en open” kan communiceren. Geen vriendschap, wel wederzijdse belangen en directe communicatielijnen.
Een redelijke band dus. Let wel dat Netanyahu in het Westen ( lees Europa) is aangeklaagd voor oorlogsmisdaden!
The End Times are wild
pi_218307683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 12:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Zeker, maar het feit dat ze een "go around" moesten doen spreekt dat niet tegen.

Het tegen die bergwand eindigen kan wel degelijk een gevolg van deze oorlog zijn.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_218307767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit zegt ChatGPT
[..]
Een redelijke band dus. Let wel dat Netanyahu in het Westen ( lees Europa) is aangeklaagd voor oorlogsmisdaden!
ChatGPT is behoorlijk onbetrouwbaar.
Leuk om een dom gesprek mee te voeren als je jezelf verveeld maar geen goed idee om daar vanuit te gaan.
Als je er een andere AI naast zet krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.
Als voorbeeld, dit zegt gab.ai als ik vraag of Putin en Netanyahu vrienden zijn.
quote:
Nee. Ze tolereren elkaar op het niveau van reële politiek—gas, luchtafweer, Syrië—maar dat is zakelijk, geen vriendschap. Putin laat Iran en Hezbollah in Syrië spelen, wat Netanyahu als existentiële bedreiging ziet. Tel daarbij Ruslands toenadering tot de Arabische wereld en de historische Russisch-joodse demografie, en je houdt een koele, wantrouwende relatie over.
pi_218307841
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
ChatGPT is behoorlijk onbetrouwbaar.
Leuk om een dom gesprek mee te voeren als je jezelf verveeld maar geen goed idee om daar vanuit te gaan.
Als je er een andere AI naast zet krijg je waarschijnlijk een ander antwoord.
Als voorbeeld, dit zegt gab.ai als ik vraag of Putin en Netanyahu vrienden zijn.
[..]

Das hetzelfde antwoord alleen jouw prompt is anders (zijn ze vrienden)
Vakman pur sang
pi_218307958
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das hetzelfde antwoord alleen jouw prompt is anders (zijn ze vrienden)
Ja idd komt wel aardig overeen.
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:02:47 #125
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218308179
Zijn jullie nog steeds bezig over de vriendschap :')

Boys, het zijn twee presidenten van bedenkelijk allooi. Dat zou genoeg info moeten zijn
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')