abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:36:05 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218330813
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 18:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe mensen zich identificeren heeft weinig met etnisch verschil te maken. Ik denk dat er etnisch gezien helemaal geen verschil is tussen Russen en Oekraïners.
Dat kan, dat is hier wel de definitie die gebruikt wordt. Vaak is een langdurige onafhankelijkheid nodig voordat een volk zich anders dan het buurvolk voelt of dat een graduele overgang langzaam verdwijnt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:37:26 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218330830
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Oekraine is enorm en stukken er van zijn onder andere Pools grondgebied geweest.

De meeste die zich etnisch russich noemen hebben een (lange) geschiedenis van Russische voorouders.
Het is precies de gebieden die voorheen Pools en Oostenrijks-Hongaars geweest zijn waar het Oekraïnse nationalisme ontsprongen is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:54:17 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218330943
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekraïne zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekraïne valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.

Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.
Als Oekraïne gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.
The End Times are wild
pi_218331420
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als Oekraïne gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.
Daarom moeten er andere middelen worden ingezet om Rusland te dwingen de oorlog te staken. Te beginnen met maximale sancties en een volledig handelsembargo. Dan zien we daarna wel weer verder.

Maar ik herhaal: de politieke wil is er niet. Er lijkt nog steeds de naïeve hoop te bestaan om met Poetins Rusland tot een constructieve samenwerking en handel te komen.
pi_218331463
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonen
  zaterdag 26 juli 2025 @ 18:30:51 #256
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218331537
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonen
Nee, naar de slachtbank van de FSB is natuurlijk veel beter.

Maar ik snap hem hoor, als oekraine bezet is, en mensen daar geruisloos aan de lopende band verdwijnen hoor jij daar niks van.

En dan is het natuurlijk allemaal prima.
pi_218331659
En dat Russische slachtvee half Oekraïne laten plunderen schijnt ook geen probleem te zijn. Maar foei OekraIne, het gore lef om terug te vechten, hoe durven ze.
pi_218331911
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Tegen beter weten in probeer ik het toch nog een keer: wat stel je voor?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:26:55 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_218332001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:46 schreef havanagila het volgende:
En dat Russische slachtvee half Oekraïne laten plunderen schijnt ook geen probleem te zijn. Maar foei OekraIne, het gore lef om terug te vechten, hoe durven ze.
"Het is niet eerlijk!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_218332314
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
"Het is niet eerlijk!"
Jij denkt van wel?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 20:03:56 #261
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_218332404
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:56 schreef havanagila het volgende:

[..]
Jij denkt van wel?
Het is precies de reactie van het Kremlin e.c. toen bleek dat Ukraine terug vocht en het langer ging duren dan een week.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_218332463
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is precies de reactie van het Kremlin e.c. toen bleek dat Ukraine terug vocht en het langer ging duren dan een week.
Als Oekraïne hulp krijgt van het Westen is het escalatie en oorlogshitserij, maar Rusland mag wel Noord-Koreanen inzetten en steun ontvangen van allerlei bedenkelijke regimes, tot de fucking Taliban aan toe. Mooi, die dubbele standaard.
pi_218332781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 20:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Oekraïne hulp krijgt van het Westen is het escalatie en oorlogshitserij, maar Rusland mag wel Noord-Koreanen inzetten en steun ontvangen van allerlei bedenkelijke regimes, tot de fucking Taliban aan toe. Mooi, die dubbele standaard.
En Zelensky is een corrupte zelfverrijker die er alleen zit om geld uit het Westen in zijn zakken te stoppen. Maar Putin is een coole vent.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 21:12:33 #264
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218333180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:46 schreef havanagila het volgende:
De vuige oorlogshitsers, how dare they :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218335167
Reuters: Musk ordered shutdown of Starlink satellite service as Ukraine retook territory from Russia

Het blijkt dat Oekraine het een stuk beter had kunnen doen zonder westerse tegenwerking.
pi_218335369
twitter
pi_218335692
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Tegen beter weten in probeer ik het toch nog een keer: wat stel je voor?
De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekraïne niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekraïne kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.
Je hebt nu nog steeds 80% van het grondgebied (of 85% als ik de Krim er buiten laat), met 60% tot 65% van de bevolking van twaalf jaar terug, afhankelijk van het aantal mensen in het buitenland wat weer terug gaat keren.

Ga je doorvechten, dan wordt het een nog grotere demografische ramp. Per midden augustus moet de staat van beleg weer drie maanden verlengd worden, en ga je dan de leeftijd voor militaire dienst verder verlagen?
Ja, ik weet dat Rusland heeft ook grote demografische problemen heeft. En China ook door het vroegere een-kindpolitiek, waardoor er thans tientallen miljoenen meer Chinese mannen van huwelijkse leeftijd over zijn. Maar de laatste tijd komt er een stortvloed aan Russische vrouwen op de Chinese datingmarkt. Zeer tot ongenoegen van de Chinese vrouwen, die nu hun materiële eisen iets moet laten varen.
  zondag 27 juli 2025 @ 07:54:55 #268
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218335732
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarom moeten er andere middelen worden ingezet om Rusland te dwingen de oorlog te staken. Te beginnen met maximale sancties en een volledig handelsembargo. Dan zien we daarna wel weer verder.

Maar ik herhaal: de politieke wil is er niet. Er lijkt nog steeds de naïeve hoop te bestaan om met Poetins Rusland tot een constructieve samenwerking en handel te komen.
Iedereen wacht op het sterven van poetin en het in elkaar klappen van het regime.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218335755
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekraïne niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekraïne kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.
Je hebt nu nog steeds 80% van het grondgebied (of 85% als ik de Krim er buiten laat), met 60% tot 65% van de bevolking van twaalf jaar terug, afhankelijk van het aantal mensen in het buitenland wat weer terug gaat keren.

En als Rusland daar geen genoegen mee neemt en ook Odessa en Kharkov wel willen hebben?
Цой жив
pi_218335777
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 07:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Iedereen wacht op het sterven van poetin en het in elkaar klappen van het regime.
Helaas wil dat maar niet gebeuren ondanks de vele open ramen, steile trappen en merkwaardige theetjes in Rusland. En mocht Poetin op een heel goede dag zijn Russische stinkende adem uitblazen, wie staat er dan in zijn plaats te popelen om nog een trede verder te gaan op de trap der vernietiging en onmenselijkheid?
Die Russen zijn stuk voor stuk een agressief woekerend gezwel waar niemand het mes in durft te zetten helaas. }:|
  zondag 27 juli 2025 @ 09:05:27 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218336015
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, naar de slachtbank van de FSB is natuurlijk veel beter.

Maar ik snap hem hoor, als oekraine bezet is, en mensen daar geruisloos aan de lopende band verdwijnen hoor jij daar niks van.

En dan is het natuurlijk allemaal prima.
Ongeacht de soldij die ze krijgen lijkt het me niet goed voor een land om de hele gezonde mannelijke bevolking op te offeren.
The End Times are wild
pi_218336241
Vakman pur sang
pi_218336260
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ongeacht de soldij die ze krijgen lijkt het me niet goed voor een land om de hele gezonde mannelijke bevolking op te offeren.
Toch verkiest het merendeel van de Oekraïense bevolking doorvechten - begrijpelijkerwijs - nog altijd boven Russische bezetting.

Dat is de hele kern van de oorlog: Rusland vindt dat Oekraïne geen bestaansrecht heeft en Russisch moet zijn. Oekraïne wil simpelweg bestaan en zelfbeschikking hebben. Deze uitgangspunten zijn simpelweg onverenigbaar. Dus dat de Oekraïners zoiets hebben van “het is wij of zij” is wel te begrijpen imo.
pi_218336320
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ga je doorvechten, dan wordt het een nog grotere demografische ramp. Per midden augustus moet de staat van beleg weer drie maanden verlengd worden, en ga je dan de leeftijd voor militaire dienst verder verlagen?
Ja, ik weet dat Rusland heeft ook grote demografische problemen heeft. En China ook door het vroegere een-kindpolitiek, waardoor er thans tientallen miljoenen meer Chinese mannen van huwelijkse leeftijd over zijn. Maar de laatste tijd komt er een stortvloed aan Russische vrouwen op de Chinese datingmarkt. Zeer tot ongenoegen van de Chinese vrouwen, die nu hun materiële eisen iets moet laten varen.
Ok, bedankt voor je inhoudelijke reactie. Zomaar een paar vragen bij dit voorstel:
1. Welke veiligheidsgaranties krijgt Oekraïne? Wat als Rusland over 2 jaar opnieuw begint? Weer 4 oblasten opgeven?
2. Wat betekent dit voor de Oekraïners in de geannexeerde gebieden, die ten prooi zullen vallen aan “russificatie” (wat een eufemisme is voor oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en genocide)?
3. Wie draait er op voor de schade?
4. Wat gebeurt er met de ontvoerde kinderen?
5. Welke concessies doet Rusland eigenlijk überhaupt in dit voorstel?

Dit komt nog steeds neer op capitulatie met garantie tot de voordeur en een land half in puin.
pi_218336449
Misschien nog een punt waar je niet snel aan denkt.
In enkele voormalige Oostblok landen wonen miljoenen Russisch sprekende (etnische) mensen.
Wie zorgt voor hun bescherming is “de Rus” vogelvrij wordt verklaard, mocht Oekraïne “winnen”?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')