Dat kan, dat is hier wel de definitie die gebruikt wordt. Vaak is een langdurige onafhankelijkheid nodig voordat een volk zich anders dan het buurvolk voelt of dat een graduele overgang langzaam verdwijnt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe mensen zich identificeren heeft weinig met etnisch verschil te maken. Ik denk dat er etnisch gezien helemaal geen verschil is tussen Russen en Oekraïners.

Het is precies de gebieden die voorheen Pools en Oostenrijks-Hongaars geweest zijn waar het Oekraïnse nationalisme ontsprongen is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Oekraine is enorm en stukken er van zijn onder andere Pools grondgebied geweest.
De meeste die zich etnisch russich noemen hebben een (lange) geschiedenis van Russische voorouders.

Als Oekraïne gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zie ik liever dat de hulp aan Oekraïne zodanig wordt opgeschroefd dat ze in staat zijn de oorlog in hun voordeel te beslechten. Als Oekraïne valt en Rusland valt vervolgens Polen of de Baltische staten binnen dan kost dat ons een veelvoud aan geld en aan mensenlevens. Even ervan uit gaande dat er dan wel adequaat wordt gereageerd, want daar durf ik momenteel ook geen geld op in te zetten.
Zachte heelmeesters enzo. Het besef dat Rusland hier moet worden gestopt is nog steeds niet voldoende ingedaald in Brussel.

Daarom moeten er andere middelen worden ingezet om Rusland te dwingen de oorlog te staken. Te beginnen met maximale sancties en een volledig handelsembargo. Dan zien we daarna wel weer verder.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Oekraïne gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.

Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Oekraïne gewapenderhand het hele grondgebied dat ze voor 2014 hadden willen terugveroveren komen ze mannen tekort. Ga eens na als ze dat stapje voor stapje moeten innemen zoals Rusland nu vordert.

Nee, naar de slachtbank van de FSB is natuurlijk veel beter.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonen

Tegen beter weten in probeer ik het toch nog een keer: wat stel je voor?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zelensky overweegt nu de Europese landen te vragen om meer soldij voor de soldaten te willen betalen. Ik vind niet dat wij het naar de slachtbank laten leiden van mensen, financieel moeten gaan belonen

"Het is niet eerlijk!"quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:46 schreef havanagila het volgende:
En dat Russische slachtvee half Oekraïne laten plunderen schijnt ook geen probleem te zijn. Maar foei OekraIne, het gore lef om terug te vechten, hoe durven ze.

Het is precies de reactie van het Kremlin e.c. toen bleek dat Ukraine terug vocht en het langer ging duren dan een week.quote:

Als Oekraïne hulp krijgt van het Westen is het escalatie en oorlogshitserij, maar Rusland mag wel Noord-Koreanen inzetten en steun ontvangen van allerlei bedenkelijke regimes, tot de fucking Taliban aan toe. Mooi, die dubbele standaard.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is precies de reactie van het Kremlin e.c. toen bleek dat Ukraine terug vocht en het langer ging duren dan een week.

En Zelensky is een corrupte zelfverrijker die er alleen zit om geld uit het Westen in zijn zakken te stoppen. Maar Putin is een coole vent.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Oekraïne hulp krijgt van het Westen is het escalatie en oorlogshitserij, maar Rusland mag wel Noord-Koreanen inzetten en steun ontvangen van allerlei bedenkelijke regimes, tot de fucking Taliban aan toe. Mooi, die dubbele standaard.

De vuige oorlogshitsers, how dare theyquote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:46 schreef havanagila het volgende:
En dat Russische slachtvee half Oekraïne laten plunderen schijnt ook geen probleem te zijn. Maar foei OekraIne, het gore lef om terug te vechten, hoe durven ze.

De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekraïne niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekraïne kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tegen beter weten in probeer ik het toch nog een keer: wat stel je voor?

Iedereen wacht op het sterven van poetin en het in elkaar klappen van het regime.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarom moeten er andere middelen worden ingezet om Rusland te dwingen de oorlog te staken. Te beginnen met maximale sancties en een volledig handelsembargo. Dan zien we daarna wel weer verder.
Maar ik herhaal: de politieke wil is er niet. Er lijkt nog steeds de naïeve hoop te bestaan om met Poetins Rusland tot een constructieve samenwerking en handel te komen.

En als Rusland daar geen genoegen mee neemt en ook Odessa en Kharkov wel willen hebben?quote:Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekraïne niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekraïne kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.
Je hebt nu nog steeds 80% van het grondgebied (of 85% als ik de Krim er buiten laat), met 60% tot 65% van de bevolking van twaalf jaar terug, afhankelijk van het aantal mensen in het buitenland wat weer terug gaat keren.

Helaas wil dat maar niet gebeuren ondanks de vele open ramen, steile trappen en merkwaardige theetjes in Rusland. En mocht Poetin op een heel goede dag zijn Russische stinkende adem uitblazen, wie staat er dan in zijn plaats te popelen om nog een trede verder te gaan op de trap der vernietiging en onmenselijkheid?quote:Op zondag 27 juli 2025 07:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iedereen wacht op het sterven van poetin en het in elkaar klappen van het regime.

Ongeacht de soldij die ze krijgen lijkt het me niet goed voor een land om de hele gezonde mannelijke bevolking op te offeren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, naar de slachtbank van de FSB is natuurlijk veel beter.
Maar ik snap hem hoor, als oekraine bezet is, en mensen daar geruisloos aan de lopende band verdwijnen hoor jij daar niks van.
En dan is het natuurlijk allemaal prima.

Toch verkiest het merendeel van de Oekraïense bevolking doorvechten - begrijpelijkerwijs - nog altijd boven Russische bezetting.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ongeacht de soldij die ze krijgen lijkt het me niet goed voor een land om de hele gezonde mannelijke bevolking op te offeren.

Ok, bedankt voor je inhoudelijke reactie. Zomaar een paar vragen bij dit voorstel:quote:Op zondag 27 juli 2025 07:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De frontlijn als bestandslijn accepteren, en als Oekraïne niet bij de NAVO gaan afsluiten. Je moet als Oekraïne kijken wat je wel hebt i.p.v. wat je niet hebt.
Je hebt nu nog steeds 80% van het grondgebied (of 85% als ik de Krim er buiten laat), met 60% tot 65% van de bevolking van twaalf jaar terug, afhankelijk van het aantal mensen in het buitenland wat weer terug gaat keren.
Ga je doorvechten, dan wordt het een nog grotere demografische ramp. Per midden augustus moet de staat van beleg weer drie maanden verlengd worden, en ga je dan de leeftijd voor militaire dienst verder verlagen?
Ja, ik weet dat Rusland heeft ook grote demografische problemen heeft. En China ook door het vroegere een-kindpolitiek, waardoor er thans tientallen miljoenen meer Chinese mannen van huwelijkse leeftijd over zijn. Maar de laatste tijd komt er een stortvloed aan Russische vrouwen op de Chinese datingmarkt. Zeer tot ongenoegen van de Chinese vrouwen, die nu hun materiële eisen iets moet laten varen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |