Ken uw klassiekersquote:
Je weet niet wat je mistquote:Op woensdag 23 juli 2025 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Werd een beetje misselijk in mijn mond van deze post.
Niet geklikt
Nee joh, is lekkerquote:Op woensdag 23 juli 2025 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet geklikt
Bier und Bratwurst culinair genot durven noemenquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Link ging overigens naar heel de travelsnack met nog veel meer culinair en ander genot erin maar okee
Snobquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bier und Bratwurst culinair genot durven noemen
Witte mensen saoto.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee joh, is lekkerIk ken het als Fritattensuppe. Soort croutons maar dan anders.
Tevens zit ik in de speeltuin onder de glijbaan, want daar is het droog
quote:
Niets mis met een goede verse braadworst en een fris glas Duits Pilsner.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bier und Bratwurst culinair genot durven noemen
goede rundvleessoep met sliertjes van (ongezoete) crêpes, erg lekker. Beter dan vermicelliquote:Op woensdag 23 juli 2025 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet geklikt
SPOILER: too lateeeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 23-07-2025 18:32:54 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of zal ik de medische vraag aan Chatgtp stellen dan maar…😎
Nou zeg…rondgeklikt en ik kom er niet door.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:31 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX ik kon via beter dichtbij bij het diak Utrecht gewoon een vraag stellen. Dat was dan aan de poli, maar die overlegden dan met de arts of in mijn geval hadden mijn vraag doorgezet naar de oogarts die ik daar gezien had en die heeft me toen in zn telefonisch spreekuur gezet om de vragen te bespreken.
Met helm? Toch!?quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:40 schreef fietsie het volgende:
Bergen gefietst. Omhoog met 4km/h. Omlaag sneller.
Omlaag wel , omhoog mocht ie even aan t stuurquote:
quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Ik was net bij mijn favoriete statushouder, we spreken wekelijks af. Terwijl ik daar zit krijgt hij berichten dat het leger het huis van zijn familie bij Damascus doorzoekt om zijn broer op te halen. Dat gaat uiteraard gepaard met een hoop geweld en een grote groep militairen die het huis omsingelt. Telefoon wordt afgepakt dus communicatie is niet meer mogelijk. Broer was er niet overigens. Al vertellen ze natuurlijk pas na zo'n gewelddadige doorzoeking wat ze uberhaupt komen doen. Uiteindelijk kreeg Mohammad weer contact met zijn familie toen het leger weg ging na een uur. Toen ben ik weggegaan, hij heeft wel wat beters te doen dan zijn suffe Nederlanse les met mij te oefenen.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Ik was net bij mijn favoriete statushouder, we spreken wekelijks af. Terwijl ik daar zit krijgt hij berichten dat het leger het huis van zijn familie bij Damascus doorzoekt om zijn broer op te halen. Dat gaat uiteraard gepaard met een hoop geweld en een grote groep militairen die het huis omsingelt. Telefoon wordt afgepakt dus communicatie is niet meer mogelijk. Broer was er niet overigens. Al vertellen ze natuurlijk pas na zo'n gewelddadige doorzoeking wat ze uberhaupt komen doen. Uiteindelijk kreeg Mohammad weer contact met zijn familie toen het leger weg ging na een uur. Toen ben ik weggegaan, hij heeft wel wat beters te doen dan zijn suffe Nederlanse les met mij te oefenen.
Ja bizar toch?quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je quote
Bij mij was het vanmorgen (en gisteren op mijn andere werk ook) vooral gemakzucht en niet vooruit kijken. En dus last minute je collega ermee opzadelen. Ik had vandaag hetzelfde kunnen doen: hadden ze morgen met lege handen gestaan. Maar dat vind ik dan weer niet echt collegiaal
Bij BD kun je als poli/ziekenhuis instellen met wie je 'appt'.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:31 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX ik kon via beter dichtbij bij het diak Utrecht gewoon een vraag stellen. Dat was dan aan de poli, maar die overlegden dan met de arts of in mijn geval hadden mijn vraag doorgezet naar de oogarts die ik daar gezien had en die heeft me toen in zn telefonisch spreekuur gezet om de vragen te bespreken.
Ja ik was inderdaad op zn telefonisch spreekuur gezet omdat het niet een simpel te beantwoorden vraag was en arts op vakantie was. Dus meteen op eerste werkdag belde ie me erover terugquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij BD kun je instellen met wie je 'appt'.
De artsen of de poli.
Poli is beter, dan kunnen wij schiften of het echt naar de arts moet.
Wij hadden gehoopt dat de telefonie significant zou verminderen, maar het tegendeel is waar, we hebben er dus eigenlijk een klus bij.
Voor patiënten is het super, dat wel.
Wij beantwoorden bij voorkeur dezelfde dag of we laten weten dat we er 'morgen' op terugkomen. Dat heeft vaak te maken met de arts die er dan niet is.
Voor recepten aanvragen is het ook top.
Ook goede triage van m'n collegaquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja ik was inderdaad op zn telefonisch spreekuur gezet omdat het niet een simpel te beantwoorden vraag was en arts op vakantie was. Dus meteen op eerste werkdag belde ie me erover terugwas prima ook, had liever dat en weekje wachten dan sneller antwoord van iemand anders die me niet gezien had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./bitchmodeOp donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Materiaalgedoe duurt voortSoms moet je even wat zeggen inderdaad, je kunt niet andermans laksheid blijven opvangen met de mantel der liefdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./bitchmodeWe have far more in common than that which devides us..
Oh wat jammer vh weerquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:03 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels hier mega onweer en plaatselijke riviervorming
Of 'omdat Cat t altijd wel regelt'.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Soms moet je even wat zeggen inderdaad, je kunt niet andermans laksheid blijven opvangen met de mantel der liefde
Het liep een uurtje terug ook door het dak; dat is helaas bekend issue en niet op te lossen.quote:
Nee, daarvoor werk ik er te weinig urenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De schoolvakantie is hier ook begonnen en natuurlijk moeten de dagen worden gevuld met allerlei leuke dingen! Dus we hebben al in de woonkamer geslapen en naar zwembad geweest. Op het lijstje staan nog naar de film en McDonalds, Efteling, cupcakes bakken, museum...
Hele fijne vakantie, @fietsie, @Tele6 en @borisz (soort van toch?)!
@Kaatje en @Lucky_Strike Bewondering voor jullie vrijwilligerswerk! Het is zo nodig en ik kan me voorstellen dat het ook jullie persoonlijk aangrijpt...knuffel
@Cat-astrophe en @vlindertje89 gooi het lekker er hier uit, collega's zijn vaak irritant (mijn directe collega's zijn meestal leuk, meer het laagje erboven wat eh...meer aansturing vraagt)
@Dr_Flash mooi tripje weer!
Hebben jij of @derLudolf een tip voor een goedkope treinreis naar Legoland in Billund vanaf Utrecht CS? Mag in twee dagen geknipt worden met een leuke tussenstop en ergens 18-26 oktober?
@sigme Hoe gaat het met verkoop van pied-a-terre? En is er dit jaar helemaal geen lammetjes bijgekomen? Stomme wolf! Hopelijk volgend jaar wel weer leuke lammetjesfoto's!
@Barreltje Hoe gaat het met jullie kudde schapen? Zijn ze nog vaak op het land van buren beland? Het leest alsof je steeds meer je draai kan vinden in je nieuwe thuisland!
@AnneX zijn jullie nu al helemaal geaard in nieuwe huis? Alle dozen al weg? Of is dat te hoopvol gedacht?
Ik zie geen TBS maatregel staan. En gezien dit nieuws van vanochtend, is de kans niet heel groot dat er tijd voor behandeling in of na de gevangenis is: https://www.nu.nl/binnenl(...)ersoneelstekort.htmlquote:Op donderdag 24 juli 2025 10:52 schreef Blues het volgende:
@:yinny dat zal 'opluchting' geven idd. Als hij zijn straf heeft uitgezeten is er dan ook iets van een 'behandeling' want hij heeft genoeg problemen zo te lezen in je link.
Wij hebben iemand die alles aanvult al vér voor het op is + veel te veel besteld. Gevolg is dat de kasten uitpuilen, de flessen met desinfectie over de datum is/er moeten stickers op met wanneer het open gemaakt is en we in gesprek met haar zijn voor de zoveelste keer dat het echt niet allemaal zo vol hoeft omdat je elke week kan bestellen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 07:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, daarvoor werk ik er te weinig uren
Dit is een algemene ‘denk niet bij het laatste vel…’
Wat Cat dan wél regelt (naast nood oplossing) is aan alarmbellen trekken ipv zich stilletjes in alle bochten wringen om andermans nalatigheid in orde te maken. Wat sommige collega’s doen want ook dat is werken in de zorg.
Ze kunnen het beter niet bij me laten uitkomen, want dat krijgen ze altijd terug
Ja ik weet het... (luister teveel podcastsquote:Op donderdag 24 juli 2025 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie geen TBS maatregel staan. En gezien dit nieuws van vanochtend, is de kans niet heel groot dat er tijd voor behandeling in of na de gevangenis is: https://www.nu.nl/binnenl(...)ersoneelstekort.html
70% van de gevangenen heeft psychiatrische problematiek. Voorheen werden ze geholpen, mondig gemaakt, kregen ze therapie voor emotieregulatie, etc. Dat wordt minder en minder helaas.
Wat mij betreft is er bij volledige ontoerekeningsvatbaarheid helemaal geen celstraf. Maar ja, daar gaan mensen van steigeren.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja ik weet het... (luister teveel podcasts)
Ja en ik zou dan eigenlijk ook de hele handel willen omdraaien, eerst TBS en dan vastzetten.
Corruptie ten top, maar als je in die situatie zit snap ik het helemaal!quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed nieuws! Ik sprak mijn Syrische maat net en als zijn broer geld betaald aan het leger, wordt hij niet opgepakt. Hele opluchting zeg. Hij heeft een dochtertje van 4, die kan haar vader gelukkig bij zich houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is toch ook zo? Bij volledige ontoerekingsvatbaarheid is er nooit celstraf.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat mij betreft is er bij volledige ontoerekeningsvatbaarheid helemaal geen celstraf. Maar ja, daar gaan mensen van steigeren.
Je hebt helemaal gelijk. Ik snap niet dat ik die fout maaktequote:Op donderdag 24 juli 2025 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo? Bij volledige ontoerekingsvatbaarheid is er nooit celstraf.
Eerder deze week. Ik vind Facebook vooral prettig voor alle toffe mensen overal ter wereld die ik eens in de tien jaar zie maar niet uit het oog wil verliezen. Maar ook hier op de berg is het of insta of facebook.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Zeg, voor de mensen die nog Facebook /meta gebruiken, werd jullie vandaag ook gevraagd of je kosteloos MET advertenties of voor 9 eur (ongeveer omgerekend) per maand ZONDER advertenties wilt leven?
Jaja.. Facebook is hier in het achtergestelde land nog gangbaar en zonder is een gegarandeerde sociale isolatie..
Vissen foto'squote:Op donderdag 24 juli 2025 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eerder deze week. Ik vind Facebook vooral prettig voor alle toffe mensen overal ter wereld die ik eens in de tien jaar zie maar niet uit het oog wil verliezen. Maar ook hier op de berg is het of insta of facebook.
Wel een cultureel verschil; geen vissen foto bij de mannen, maar foto van geschoten zwijn of modderige todo terreno.
We zien het welquote:Op donderdag 24 juli 2025 14:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, werk gedaan, nog niet alles want iemand had vergeten bijlagen te sturen. Nu kan ik niet verder![]()
Nu even omkleden en naar de oogmeting. Ben heel benieuwd
kan het huidige montuur niet herbruikt worden dan ?quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Links is iets vooruit gegaan, maar rechts flink achteruit. Dus nieuwe glazen besteld en ook een nieuw montuur. Exact dezelfde die ik nu heb. Montuur zit fijn, losse frontjes kan ik ook blijven gebruiken en ik heb een reservebril (de huidige) waar is veilig mee over straat kan. Stel dat deze stuk gaat duurt het mogelijk 3-4 weken voordat het glas er is. Nu misschien wat sneller doordat minder mensen ivm vakantie brillen bestellen.
1700 euro
Jawel maar dan heb ik helemaal geen goede reserve meer. In mijn goede oog heb ik tussen de 50-60% zicht de ander haalt de 30% niet. En dan 3 weken wachten op een nieuwe wanneer deze kapot is, is erg langquote:Op donderdag 24 juli 2025 16:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan het huidige montuur niet herbruikt worden dan ?
quote:Op donderdag 24 juli 2025 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
En het montuur is niet het duurste, de glazen zijn 650 per stuk
Wat een geld he als je slechte lastige ogen hebt.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Links is iets vooruit gegaan, maar rechts flink achteruit. Dus nieuwe glazen besteld en ook een nieuw montuur. Exact dezelfde die ik nu heb. Montuur zit fijn, losse frontjes kan ik ook blijven gebruiken en ik heb een reservebril (de huidige) waar is veilig mee over straat kan. Stel dat deze stuk gaat duurt het mogelijk 3-4 weken voordat het glas er is. Nu misschien wat sneller doordat minder mensen ivm vakantie brillen bestellen.
1700 euro
Zwart. 😎quote:
Het gaat in dit artikel wel specifiek over verlofbegeleiders, waardoor minder goed opgebouwd kan worden hiermee. Dat is wat anders dan psychi(atri)sche zorg, die wordt door andere personen gegeven. Elke gedetineerde heeft recht op zowel medische als geestelijke zorg. Afhankelijk van de ernst vd problematiek is dat binnen de PI (penitentiaire inrichting) of in een PPC (penitentiair psychiatrisch centrum) waar continu psychiatrische zorg beschikbaar is. Soms ook in een GGZ instelling waar zorg is ingekocht. Dat neemt niet weg dat ook daar geen personeelsoverschot is, om het zo maar te noemen, maar het is niet zo dat dit nu niet geboden wordt. Dit geldt overigens allemaal bij geen tbs. Bij tbs verblijven mensen vaak in een verslavingskliniek of forensisch psychiatrische kliniek (bij tbs met voorwaarden, waarbij ze niet gedwongen worden verpleegd) of in een forensisch psychiatrisch centrum (oftewel tbs kliniek) (bij tbs met dwangverpleging).quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie geen TBS maatregel staan. En gezien dit nieuws van vanochtend, is de kans niet heel groot dat er tijd voor behandeling in of na de gevangenis is: https://www.nu.nl/binnenl(...)ersoneelstekort.html
70% van de gevangenen heeft psychiatrische problematiek. Voorheen werden ze geholpen, mondig gemaakt, kregen ze therapie voor emotieregulatie, etc. Dat wordt minder en minder helaas.
Ik ging dit typen, maar zag dat ik spuit elf benquote:Op donderdag 24 juli 2025 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo? Bij volledige ontoerekingsvatbaarheid is er nooit celstraf.
TBS en dan detentie heeft ook geen zin. Uit onderzoek weten we dat mensen slechter detentie uit komen dan erin gaan, op gebied van allerlei functies die nodig zijn voor een beetje goed functioneren. Dus met iemand eerst behandelen en daarna in detentie zetten, doe je eigenlijk een deel van je behandeling weer teniet. Meest effectief zou zijn tbs starten parallel aan detentie.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja ik weet het... (luister teveel podcasts)
En ik zou dan eigenlijk ook de hele handel willen omdraaien, eerst TBS en dan vastzetten.
SPOILER: niet quotenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 24-07-2025 20:06:23 ]
Wat zouden we dan "moeten" gebruiken ipv FB? Instagram biedt toch geen groepen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Zeg, voor de mensen die nog Facebook /meta gebruiken, werd jullie vandaag ook gevraagd of je kosteloos MET advertenties of voor 9 eur (ongeveer omgerekend) per maand ZONDER advertenties wilt leven?
Jaja.. Facebook is hier in het achtergestelde land nog gangbaar en zonder is een gegarandeerde sociale isolatie..
Als je moord is mijns inziens de genoegdoening het belangrijkste. Als voorkomen van recidive lastig is, moet misschien voorkomen worden dat mensen terug komen in de maatschappij.quote:Op donderdag 24 juli 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is overigens ook waarom harder/langer straffen misschien wel beter voelt voor genoegdoening etc, maar dat als je kijkt naar effectiviteit van voorkomen recidive wel een lastig verhaal is: als mensen dan uit detentie weer de maatschappij in komen, zijn die belangrijke functies alleen maar verder achteruit gegaan (impulscontrole valt daar bv ook onder), wat ook weer consequenties kan hebben voor de kans op opnieuw plegen van een delict.
Dat is inderdaad een afweging - als iemand nog terug de maatschappij in 'moet' dan wil je graag voorkomen dat het daarna nogmaals gebeurt, althans ik vind dat dan belangrijk. Als iemand niet terug de maatschappij in komt, is dat niet zo belangrijk meer (maar dan moet je dus wel zeker weten dat iemand niet terug de maatschappij in komt). Voor moord zijn overigens de straffen ook best lang al, zeker als geen gedeeltelijke ontoerekeningsvatbaarheid speelt, daarbij hoor/lees ik niet per se vaak die roep om harder straffen. Wel vaak bij dingen als mishandeling etc, wat ik uiteraard snap vanuit het genoegdoening oogpunt, maar waarbij je wel vrij zeker weet dat mensen daarna nog terug de maatschappij in komen en dan is hoé ze daarin terugkomen dus wel ook in het algemeen belang.quote:Op donderdag 24 juli 2025 20:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je moord is mijns inziens de genoegdoening het belangrijkste. Als voorkomen van recidive lastig is, moet misschien voorkomen worden dat mensen terug komen in de maatschappij.
Nee, ik wist dus nooit wat dat wasquote:Op donderdag 24 juli 2025 20:52 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89 de hut min of meer tussen jou en de stad in, die kende je niet?
Schitterende dierentuin met verblijven die veel voor de dieren deed, met als gevolg soms well een "leeg" verblijf omdat ze zich uit de zon verstoptenquote:Op donderdag 24 juli 2025 20:54 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Kaatje1 wat een uitgave zeg![]()
@:fietsie heel benieuwd hoe het was daar! Is het echt zo'n bijzondere dierentuin? En een beetje geschikt om foto's te maken?wel erg benieuwd naar je luiaard - via imgbb anders?
@:Lucky_Strike wat een fijn nieuws! Kan me goed voorstellen dat je er van wakker lag.
@:Yinny wat fijn dat jullie zo gehoord zijn in het vonnis. En een heel fijne vakantie gewenst, hopelijk lukt het om een beetje te ontspannen na alle stress en hectiek van de afgelopen tijd (en waar je deels denk ik nog steeds in zit ook).
[..]
Dat is inderdaad een afweging - als iemand nog terug de maatschappij in 'moet' dan wil je graag voorkomen dat het daarna nogmaals gebeurt, althans ik vind dat dan belangrijk. Als iemand niet terug de maatschappij in komt, is dat niet zo belangrijk meer (maar dan moet je dus wel zeker weten dat iemand niet terug de maatschappij in komt). Voor moord zijn overigens de straffen ook best lang al, zeker als geen gedeeltelijke ontoerekeningsvatbaarheid speelt, daarbij hoor/lees ik niet per se vaak die roep om harder straffen. Wel vaak bij dingen als mishandeling etc, wat ik uiteraard snap vanuit het genoegdoening oogpunt, maar waarbij je wel vrij zeker weet dat mensen daarna nog terug de maatschappij in komen en dan is hoé ze daarin terugkomen dus wel ook in het algemeen belang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Morgen sowieso nog, als ik dan alles af krijg is dat laatste dag en anders heb ik zaterdag als uitloopdag.quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:47 schreef derLudolf het volgende:
Nog maximaal 2 dagen @:vlindertje89 - is er ook een minimum?Anders zou ik nu alvast het automatisch antwoord van de mail instellen.
Dat deed ik gisteren overigens. Vandaag woonkamer afgelakt, twee andere deuren klein stukje ingekort en de schuine wand van m'n smaakmaker geïsoleerd. Oh en ook nog gras gemaaid en nog laagje vloeibaar rubber op de muur doorvoer van nieuwe gas- en waterleiding gesmeerd. Omdat er water onderin het gat zat lag ik om m'n buik en ik kom er net bijkomen. Blijkbaar zat er ook wat rubber in m'n haar - gelukkig moest ik vanavond naar de kapper![]()
Vanaf morgen weer twee weken koken![]()
Ging jij naar Mönchengladbach of was je daar al geweest?
Tof zeg! Ik vind het soms een wat ingewikkelde balans - ik vind het heel interessant, zeker ook het strafrechtelijke deel, maar tegelijkertijd komt het ook snel 'te dichtbij' of is het 'te echt' en heb ik daar dan last van. Vind het ook binnen het vak soms ingewikkeld. De gastcolleges verdeel ik met een collega, en degenen waar ik tot nu toe bij geweest ben waren oké, maar ik ben bewust de afgelopen jaren bv niet bij het gastcollege over zedendelicten geweest omdat om bepaalde redenen de zaak Anne Faber mogelijk aangehaald zou kunnen worden, omdat dat echt te dichtbij komt. Niet dat ik haar kende, maar een teamgenoot van hockey was destijds goed bevriend met haar partner en via die weg kregen we dus al vrij snel info over vermissing / post met vraag om info etc door, en ik heb het vrij intens gevolgd (zoals wel meer vrouwen in Utrecht destijds denk ik). Ik ben ooit begonnen in het boek van haar oom, maar na een bladzijde weer gestopt, ik trok dat niet.quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:22 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 TBS en alles er omheen is reuze interessant. Mijn moeder werkte een paar jaar in de Mesdag, daardoor ben ik er ook wel eens geweest op een georganiseerde rondleiding. Daar vanalles gehoord en geleerd over ons gevangenissysteem wat ik nog nooit ergens gehoord had, terwijl het nogal belangrijke informatie is als je wat wil begrijpen van wat we nu doen.
Klinkt tof! Die leeg lijkende verblijven zijn dan inderdaad een beetje inherent aan verblijven die relatief goed zijn voor de dieren. Ik zet hem op mijn ooit-heen-lijstje!quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Schitterende dierentuin met verblijven die veel voor de dieren deed, met als gevolg soms well een "leeg" verblijf omdat ze zich uit de zon verstopten
En je kan er overnachten. In de dierentuin. In / bij een verblijf. Met beest uitzicht.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Klinkt tof! Die leeg lijkende verblijven zijn dan inderdaad een beetje inherent aan verblijven die relatief goed zijn voor de dieren. Ik zet hem op mijn ooit-heen-lijstje!
En panda![]()
Ik woonde er eerder ook dichtbijquote:Op donderdag 24 juli 2025 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, ik wist dus nooit wat dat wasik wist natuurlijk wel dat het 'iets' was, want niet voor niks hoge hekken met prikkeldraad erop en camera's enzo, maar wát dan precies, dat wist ik niet. Tot drie jaar geleden dus. Was ook wel apart achter komen zo
ik zag die foto, vroeg ehm is dit in U? Ja? Is dit dan aan de andere kant van het water tegenover de speeltuin? Ja? Ah, dan fiets ik daar wekelijks langs, good to know
. En dat terwijl ik er in mijn studententijd in de rode flat van ssh naast het spoor iets verderop, er ook niet zo vreselijk ver vandaan woonde
.
Jup, de komende twee weken.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Jij ook vakantie dus?
Mönchengladbach ga ik nog heen! Duurt nog even.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ff in het goede topic plakkenquote:Op donderdag 24 juli 2025 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom kan ik The Great British Bake Off van nog geen 3 uur geleden niet terugkijken?
O, dat is wel interessant! Hij is 9 jaarquote:Op donderdag 24 juli 2025 23:14 schreef derLudolf het volgende:
@:Yinny hoe oud is je zoon? Tot 15 jaar reist in Duitsland gratis met je mee met Fernverkehr
Edit: geldt voor hele reis blijkbaar kan voor ¤55 ticket voor 2 personen 2e klas kopen.
quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:08 schreef Yinny het volgende:
@:derludolf hartstikke bedankt! Kind wil graag naar Legoland, maar ik alleen, met hem, ruim acht uur auto rijden zie ik niet zo zitten. Vliegtickets zijn duur en ik hoopte dat het met de trein een stuk goedkoper zou zijn. Even nadenken over hoe de reis het handigst en betaalbaar is...
@:fietsie een overnachting in dierentuin daar staat al lang op het lijstje van "mocht ik ooit een jackpot winnen".
Maar wat een leuke panda!
@:vlindertje89
Ik vind het zeker ook lastig qua straf of behandeling. Ik geloof heilig dat iedereen een tweede kans verdient. Het is moeilijk met deze dader, omdat er een gebrek is aan berouw of ook maar enigszins een sociaal wenselijk uiting/gedrag na zo'n daad.
Hier komt een lap tekstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hopelijk geniet je toch een beetje van de vakantie en al het leuks dat je met zoontje gaat doen.
Uhu, lijkt mij ook, mocht je hulp nodig zijn met boeken laat het vooral horen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:39 schreef Yinny het volgende:
[..]
O, dat is wel interessant! Hij is 9 jaar
Ze zitten er nog niet in. Nog een paar kleine dingetjes afmaken vandaag. Als het droog wordt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe doen de kippen het in hun nieuwe huis @:gcjoel ?
Wat een klammige boel is, regen en hoge luchtvochtigheid, niet fijn, zeker niet tijden NiB.
Hier is het nu droog, tenminste, er valt niets uit de lucht maar de wereld is drijfnatquote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze zitten er nog niet in. Nog een paar kleine dingetjes afmaken vandaag. Als het droog wordt.
Hier al de hele dag miezer en regen afwisselend.
Hier nu ookquote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier is het nu droog, tenminste, er valt niets uit de lucht maar de wereld is drijfnat
Haha, domme kipjens.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hier nu ook
Het hok staat wel al in hun ren en ik heb meelwormen op de trap gelegd. Vooralsnog is de trap eng.
Leuk, ben ook benieuwd wat jullie ervan vindenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:10 schreef Blues het volgende:
Ik wil dat het 5 uur is
Vanaaf naar Pannekoek!
Wij hadden eens een buurvouw die -als ze kleren aanhad- deze netjes gestreken wou hebben. Dat was ook fraai.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:50 schreef Tele6 het volgende:
Het is een naturistencamping dus het enige wat de mosselman aan heeft is een schort en crocs
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:50 schreef Tele6 het volgende:
B en ik hebben vandaag 15 km gewandeld. Ezels, schapen, koeien, een kat, honden, buizerds en een ree gezien.
Er zijn hier veel meertjes. Soms natuurlijke, vaak afgedamde beekjes. We hebben op een dam zitten lunchen. Ik denk dat we een beverrat zagen in het water, maar het was ver weg.
De hele camping gaat vanavond gebakken mosselen eten maar wij niet. Het is een naturistencamping dus het enige wat de mosselman aan heeft is een schort en crocs
Wij ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk, ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden
Opbouwen en uitbuikenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maatjeverhaal incoming![]()
Hier weinig weekendplannen. Verder met bijkeuken en tuin. Twee dagen barbecueën. Same old, same old.
Balen van de klachtenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Weinig plannen. Was vandaag doodmoe en veel pijn (zal het weer wel zijn) dus nauwelijks iets in huis gedaan. Morgen dan maar.
Maar wel lekker op het balkon gezeten toen de regen weg was, zonder zon is het heerlijk
Ik zal geen grap maken over mosselsquote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:50 schreef Tele6 het volgende:
B en ik hebben vandaag 15 km gewandeld. Ezels, schapen, koeien, een kat, honden, buizerds en een ree gezien.
Er zijn hier veel meertjes. Soms natuurlijke, vaak afgedamde beekjes. We hebben op een dam zitten lunchen. Ik denk dat we een beverrat zagen in het water, maar het was ver weg.
De hele camping gaat vanavond gebakken mosselen eten maar wij niet. Het is een naturistencamping dus het enige wat de mosselman aan heeft is een schort en crocs
Regen is nu wel klaar maar het is nog steeds er vochtig en vies.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Balen van de klachten![]()
En wat is die regen waar jullie het telkens over hebben? Hier is de zon net een beetje aan het verdwijnen.
Jupquote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:
@:tele6 is dit net zo’n camping als waar jij een paar jaar geleden gewerkt hebt?
Ik heb bij de grensovergang op de A37 nog nooit zo'n lange rij gezien. Ik reed er weer aan langs over de parallelwegquote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:50 schreef fietsie het volgende:
Zo. Thuis.
Volgens mij heb ik een record qua files die ik wel zag, maar die gewoon niet genoemd wrden op de radio gescoord vandaag.
Voor mensen die via Tilburg naar Antwerpen en verder wilden was het een zware dag gok ik... ik heb echt op die hele route maar een paar kilometer rijdende autos gezien. De rest stond stil.
Goed en heel leuk en hij had soms een zware dobber aan het publiek die vanalles riep, maar dat loste hij goed op. Hier en daar bleef ie maar improviseren en was ie de draad daardoor wel wat kwijt, maar professioneel en grappig als hij is was daar ook weer enorm om te lachen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk, ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden
Dat improviseren moest hij bij ons ook. Oa omdat het zo warm was ging iemand beneden op de trap zitten, en daar kwam hij ook steeds op terg, op het laatst vroeg hij of de man meewilde op tournee om op terug te vallenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Goed en heel leuk en hij had soms een zware dobber aan het publiek die vanalles riep, maar dat loste hij goed op. Hier en daar bleef ie maar improviseren en was ie de draad daardoor wel wat kwijt, maar professioneel en grappig als hij is was daar ook weer enorm om te lachen.
Douwe Bob kreeg er van langs (die morgen ook in Caprera staat) het kabinet natuurlijk, maar ook mannen. En zijn vriendin
Hij had hele goede stukken over oorlog, antisemitisme, hamas, etc etc. erg goed.
De boodschap was hoop. HOOP
En wat heerlijk toch om na zo'n avond gewoon op je fietsie door ons mooie dorp weer naar je veilige huis te fietsen dan.
Rijkdom he. Is eigenlijk niet zo gewoon.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat improviseren moest hij bij ons ook. Oa omdat het zo warm was ging iemand beneden op de trap zitten, en daar kwam hij ook steeds op terg, op het laatst vroeg hij of de man meewilde op tournee om op terug te vallen![]()
Heerlijk, zooi weggooien!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:16 schreef Tuindier het volgende:
Ik had ineens opruimdrang dus ben een kamer aan het uitmesten. Kom dingen tegen die sinds de verhuizing niet meer zijn aangeraakt. Die gaan dus de deur uit (kringloop of stort). En ik heb de tas van mijn man terug gevonden, die was hij ook al heeeel lang kwijt. Ik geloof dat het nodig was dus.
Rest van het weekend lekker weinig plannen. Stuk wandelen om weer wat kracht op te bouwen denk ik, en verder tour kijken (al dan niet aan de binnenkant van mijn ogen).
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:54 schreef gcjoel het volgende:
Heerlijk, zooi weggooien!
Hier net 6x naar buiten om achter de kippen aan te jagen om ze het nieuwe hok in te krijgen.
Er zit er nu 1 in het oude hok. Dat is best winst toch?
Ik had achteraf best langer gewild maar dat was op dit park niet mogelijk in een 4 pers huisje, dan had ik een 6 of 8 pers moeten boeken...quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:24 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie thuis
Jammer dat je thuis bent of ook wel fijn?
Had wel een spoor van bramen gemaaktquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Kan je geen borden neerzetten met pijlen
Oh ik was nog aan het volgende, je bent nog 'op reis'.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:10 schreef fietsie het volgende:
Ik had achteraf best langer gewild maar dat was op dit park niet mogelijk in een 4 pers huisje, dan had ik een 6 of 8 pers moeten boeken...
Klinkt de bomquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup
Maar die waar ik werkte was groter. Deze hier heeft geen werknemers; de eigenaars doen alles. Maar 25 kampeerplekken en een paar huisjes. Klein zwembad, klein sanitair. Schaapjes ipv grasmaaier. Erg knus
Heerlijk ja, geeft meteen ruimte in mijn hoofd ook. We hebben ook besloten om meteen door te pakken en een paar stellingkasten neer te zetten om gewoon echt genoeg bergruimte te hebben om ook de garage nog op te kunnen ruimen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heerlijk, zooi weggooien!
Hier net 6x naar buiten om achter de kippen aan te jagen om ze het nieuwe hok in te krijgen.
Er zit er nu 1 in het oude hok. Dat is best winst toch?
Nee 1 weekje maar helaasquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh ik was nog aan het volgende, je bent nog 'op reis'.
WB![]()
Nu nog 2 wk vrij?
Vinted!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:25 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
B en ik gaan vandaag twee stadjes bezoeken.
Mijn 5 jaar oude Teva sandalen hebben het begeven, dus we zijn online op zoek geweest naar nieuwe. Als ik thuiskom liggen er regenboog platform Teva's op het pakketpunt![]()
Niet helemaal de wandelsandalen die ik zocht wel. Dus ik moet nog een paar Teva's vinden. Liefst beetje vrolijke maar niet in pasteltinten. En met verstelbare bandjes want smalle hielen. Maar ik loop voorlopig wel op mn wandelschoenen of slippers.
Mocht iemand een goede neon Teva aanbieding zien in maat 41 of 42, graag![]()
Die ben ik in de gaten aan het houden idd. Tot nu toe nog geen super kleurrijke gezien met verstelbaar bandje op de hiel maar er komen elke dag weer andere onlinequote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vinted!
Daar staan echt vaak hele nette op die amper gedragen zijn.
Ik kon geen "einde reis" knopje vinden, maar 't blijkt dat je een datum in kunt voeren. Net gedaanquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh ik was nog aan het volgende, je bent nog 'op reis'.
Niet alleen met fietsen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:41 schreef fietsie het volgende:
Hier in NL fietsen voelt als of je een boeggolf op het fietspad hebt, bizar onprettige luchtvochtigheid zeg...
Dat is Tefafquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:39 schreef derLudolf het volgende:
Oh Jezus Nikes zijn dat, ik ken het alleen als kunstbeurs/veiling in Maastricht
Meh, da's een nare aanleiding om voor wakkergehouden te worden; hopelijk is het morgen allemaal weer een beetje uit jullie beider systeem danquote:Op zondag 27 juli 2025 00:04 schreef flipsen het volgende:
Ik ben zielig
En net toen ik een siesta hield kwam mijn vrouw naar boven, maakte me wakker en zei: "Misschien moet je maar even wakker blijven". Die had weer een allergische reactie waar ze af en toe last van heeft. Meestal gaat het wel over na het nemen van een antihistaminepil, maar nu niet. Dus nog een zwaardere pil erin en de injectiepsuit met adrenaline binnen handbereik (we hebben hier helaas niet van die sjieke Epipennen). Maar na pil 2 zakte het gelukkig. En nu ligt ze redelijk in coma, want dat is één van de bijwerkingenMaar al met al kon ik dus niet mijn siesta slapen, nu ben ik nóg zieliger
Jasses! Sterkte 💐quote:Op zondag 27 juli 2025 00:04 schreef flipsen het volgende:
Ik ben zielig
En net toen ik een siesta hield kwam mijn vrouw naar boven, maakte me wakker en zei: "Misschien moet je maar even wakker blijven". Die had weer een allergische reactie waar ze af en toe last van heeft. Meestal gaat het wel over na het nemen van een antihistaminepil, maar nu niet. Dus nog een zwaardere pil erin en de injectiepsuit met adrenaline binnen handbereik (we hebben hier helaas niet van die sjieke Epipennen). Maar na pil 2 zakte het gelukkig. En nu ligt ze redelijk in coma, want dat is één van de bijwerkingenMaar al met al kon ik dus niet mijn siesta slapen, nu ben ik nóg zieliger
Had je bij nos gekeken voor het slapen gaan? (Wat een verhaal!) Geniet van je vakantie!quote:Op zondag 27 juli 2025 02:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, wat @:fietsie en @:AnneX zeggen, @:flipsen!
Ik sliep net een ruime anderhalf uur toen ik droomde dat iemand achteruit tegen mijn glazen raam in gevel aan reed, waarbij dat raam kapot ging. En waarbij ik even later in die droom (waarin allerlei meer rare shit gebeurde natuurlijk) moest hoesten waarbij een stukje glas uit keel schoot, en ik dacht kut ik moet naar het ziekenhuis want misschien heb ik ook stukjes wel al ingeslikt. En toen werd ik wakker, met beetje droge keel/zo'n gevoel dat er iets achterin je keel zit. Moest echt even goed wakker worden om te realiseren dat ik niet naar het ziekenhuis hoefen nu dan weer proberen te slapen. Die goede nacht die ik wilde maken zodat ik lekker uitgerust aan team uitje begin, is nog niet echt lekker van start dus
Van het elfjarige meisje? Nu je het zegt, heb ik de kop wel voorbij zien komen jaquote:Op zondag 27 juli 2025 09:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Had je bij nos gekeken voor het slapen gaan? (Wat een verhaal!) Geniet van je vakantie!
Wij hebben twee nachtjes zonder peuter (en puber), twee ochtenden geslapen tot kwart voor zevenfilm gekeken, Thais gehaald.
EDIT -verkeerd begrepen-quote:Op zondag 27 juli 2025 12:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb dit jaar “Ome Joop’s tour” gemist. Al kan het zijn dat ze een andere route hebben genomen. Maar daarvoor hang ik geen vlag uit, die zijn binnen een kwartier weer voorbij.
Zo even een half primatour innemen om prettig naar de lunchlocatie te kunnen rijden.
Fijn van de eekhoorn, hopelijk hoor je morgen dat die er nog is. Hoe hou je die zo lang binnen, gewoon in een hok waar ook katten etc zitten?
quote:Op zondag 27 juli 2025 12:01 schreef AnneX het volgende:
Op school in Den Dolder was de afleiding groot als de eekhoorns dolden in de bomen rond het gebouw.
Straks komt het peloton van 100 fietsertjes en sponsoren en een bak vol herrie voorbij.![]()
Daarna is het dorp uitgestorven, want men kan pas met vakantie als de vakantieweek en Tour voorbij zijn.
Ook wat ge Mac Gyverd (?) . Hele dorp hangt vol met dorps- en evenementen vlaggen.
En borden met aanmoedigingen voor de kinderen.Aardbeien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet die vlag niet andersom?
#wegrent![]()
Bedoel je in die bak? Dat zijn géén aardbeienplantjes gezien de bladerenquote:Op zondag 27 juli 2025 12:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Aardbeien?
Moet die vlag niet andersom?
#wegrent
Ik zag iets roodsquote:Op zondag 27 juli 2025 12:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bedoel je in die bak? Dat zijn géén aardbeienplantjes gezien de bladeren
Dierenambulance brengt ze in een mandje/kratje (in dit geval een soort opbergbak met deksel met gaatjes). Maar we hadden deze inderdaad wel in een van onze hokjes (met glazen deuren, geen spijlenquote:Op zondag 27 juli 2025 12:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn van de eekhoorn, hopelijk hoor je morgen dat die er nog is. Hoe hou je die zo lang binnen, gewoon in een hok waar ook katten etc zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega die er gisteravond was, en druk met hem bezig is geweest met voeren, is er deze ochtend weer, dus ik ga er wel vanuit dat het verder goedkomt. Hij moet nu zsm naar een wildopvang.
Euh…het touwtje is rood/wit en een bind touwtje voor rollade bijv.quote:
quote:Op zondag 27 juli 2025 12:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dierenambulance brengt ze in een mandje/kratje (in dit geval een soort opbergbak met deksel met gaatjes). Maar we hadden deze inderdaad wel in een van onze hokjes (met glazen deuren, geen spijlen) gezet met het deksel open voor meer ruimte. Dat had Knabbel in eerste instantie niet nodig, want na al onze (noodzakelijke) handelingen was ie nogal suf. Maar met een kruikje en wat suikerwater knapte ie goed op.
AwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega die er gisteravond was, en druk met hem bezig is geweest met voeren, is er deze ochtend weer, dus ik ga er wel vanuit dat het verder goedkomt. Hij moet nu zsm naar een wildopvang.![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel gedroomd, weet er weinig meer van, enige dat we met veel mensen aan een tafel zaten iedereen een schep rabarbermoeskreeg met een scheut azijn erover
Ha! Of de dood(...)doener:.onkruid vergaat nietquote:Op zondag 27 juli 2025 14:14 schreef flipsen het volgende:
[..]Dat was een FOK! CUL meeting
In huize Flipsen gaat het weer prima hoor, als die pil(len) eenmaal werken dan zakt het gelijk, bulten trekken weg en ze voelt zich gelijk beter. Maar je wordt er wel héél slaperig van. Zelf nog vrolijk (mwa) aan het hoesten en proesten en kennelijk iets te veel gehoest vannacht want nu een zere rug. Maar even mijn vaders wijsheid aanhalen: "Vanzelf gekomen, gaat vanzelf wel weer over".
Dat gold uiteraard niet voor zijn slokdarmkanker, maar toch
Of nog erger: "Het gaat wel weer over voor je een meisje wordt", dat kan vandaag de dag écht niet meerquote:Op zondag 27 juli 2025 14:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Ha! Of de dood(...)doener:.onkruid vergaat niet
Waar ik nog het meest geïrriteerd van raak is als er gevraagd wordt hoe het gaat, met hem, met mij, ik altijd weer naar een waslijst goede raad moet luisteren.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:01 schreef flipsen het volgende:
Of nog erger: "Het gaat wel weer over voor je een meisje wordt", dat kan vandaag de dag écht niet meer
😘quote:Op zondag 27 juli 2025 15:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar ik nog het meest geïrriteerd van raak is als er gevraagd wordt hoe het gaat, met hem, met mij, ik altijd weer naar een waslijst goede raad moet luisteren.
Jaja goed bedoeld maar ik ben er soms zo klaar mee
Oh lekker spinaot(zei mn moeder altijd/Utregs) ik ga bij Japie Zet etenquote:Op zondag 27 juli 2025 15:33 schreef z80 het volgende:
"Even" een rondje met de fiets. Werd Emmerich en dan aan die kant van het water naar Rees. Er weer terug naar huis. Net voor een buitje binnen.
Inmiddels staat de spinazie te ontdooien. Straks stamppot van maken.
Echt? Dat krijg ik bijna nooit.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar ik nog het meest geïrriteerd van raak is als er gevraagd wordt hoe het gaat, met hem, met mij, ik altijd weer naar een waslijst goede raad moet luisteren.
Jaja goed bedoeld maar ik ben er soms zo klaar mee
Mss is dat een betere strategiequote:Op zondag 27 juli 2025 16:10 schreef Vanyel het volgende:
Echt? Dat krijg ik bijna nooit.
Maar ik raak dan ook al geïrriteerd van de vraag op zich, misschien ligt het daaraan
Assistente krijgt vermoedelijk alles, doet triage en stuurt eventueel door naar h.a.?!quote:Op zondag 27 juli 2025 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier heeft de praktijk een nieuwe app. Ben er nog niet achter hoe ik kan kiezen of ik aan de huisarts of aan de assistente iets wil vragen.
Daar ging ik vanuit. Maar jaarlijkse controle gaat nu anders, vroeger maakte je een afspraak met de poh na bloedonderzoek (kreeg je een brief). Nu alleen een oproep voor bloedonderzoek dus dacht ik “maak een afspraak via de app” (stond nergens dat dat moest maar leek me logisch). En toen kreeg ik antwoord van de HA dat hij ghet naar de POH zou doorsturen die weer mij antwoord gaf met de mededeling dat ik de assistente kon appen voor de afspraakquote:Op zondag 27 juli 2025 16:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Assistente krijgt vermoedelijk alles, doet triage en stuurt eventueel door naar h.a.?!
In Emmen zit een afhaal Griek. Vraag me af of het een Griek is, hij verkoopt baklava. Verkoop dan galaktoboureko, das sowieso veel lekkerder. Dan doet verkoopt de beste Griek gelukkig welquote:Op zondag 27 juli 2025 17:22 schreef fietsie het volgende:
Dagschotel afhalen bij de lokale echt Griekse Griek; de man kookt , ver in de 70, alsof ie thuis mensen mag verwennen
quote:Op zondag 27 juli 2025 12:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dierenambulance brengt ze in een mandje/kratje (in dit geval een soort opbergbak met deksel met gaatjes). Maar we hadden deze inderdaad wel in een van onze hokjes (met glazen deuren, geen spijlen) gezet met het deksel open voor meer ruimte. Dat had Knabbel in eerste instantie niet nodig, want na al onze (noodzakelijke) handelingen was ie nogal suf. Maar met een kruikje en wat suikerwater knapte ie goed op.
OH MIJN GOD wat is dit schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega die er gisteravond was, en druk met hem bezig is geweest met voeren, is er deze ochtend weer, dus ik ga er wel vanuit dat het verder goedkomt. Hij moet nu zsm naar een wildopvang.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 16:27 schreef Blues het volgende:
Ugh jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg vaak wat wil je dat ik nu zeg? Vast heel onaardig maar ik ben het ook zat om 384 keer dezelfde vraag met hetzelfde te beantwoorden.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ja Jorgos maakt ook gewoon "dit is er vandaag". Zo was er een melizano van aubergine, sinaasappel en feta. Weird maar lekkerquote:Op zondag 27 juli 2025 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Emmen zit een afhaal Griek. Vraag me af of het een Griek is, hij verkoopt baklava. Verkoop dan galaktoboureko, das sowieso veel lekkerder. Dan doet verkoopt de beste Griek gelukkig wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Zoiets.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:01 schreef sigme het volgende:
@:cat-astophe
De conventies zijn ook niet heel helder meer, geloof ik. Of niet bij iedereen gelijk, zou ook kunnen.
In het iets grotere team zijn er naasten weggevallen, en naar uitvaarten gegaan. Dus dat is wel een soort ‘standaard’.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:15 schreef Blues het volgende:
Je deelt een rouwkaart toch niet per se omdat je vind dat men dan moet komen?
Jullie hebben meegeleefd en nog, dus laat ze de rouwkaart zien.
Tenminste zo gaat het bij ons op werk. Ook een klein team, en sommigen van ons gaan wel en sommigen niet.
Lastig inderdaad. Een (t)rouwkaart zie ik als kennisgeving.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:01 schreef sigme het volgende:
@:cat-astophe
De conventies zijn ook niet heel helder meer, geloof ik. Of niet bij iedereen gelijk, zou ook kunnen.
Viel mij ook op. Ik vind het tot nu toe prima te doen. Alleen die glitters op dat jasjequote:Op zondag 27 juli 2025 21:15 schreef Blues het volgende:
Ik slingerde X weer eens aan om #zomergasten even te volgen, maar wat een vreselijke teksten over gast en presentator
Ook dat stoort me nietquote:Op zondag 27 juli 2025 21:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Viel mij ook op. Ik vind het tot nu toe prima te doen. Alleen die glitters op dat jasje
Echtgenoot die zich dan een uur (alleen dienst) of twee uur (dienst+crematie) aan de kust moet amuseren. Of mee kan komen, hij kent collega ook.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Lastig. Maar de vakantie gaande collega, gaat ze alleen of zijn er ook anderen waar ze mee reist? Daar kan je misschien lastig aan vragen om tijdens de uitvaart te wachten.
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Een (t)rouwkaart zie ik als kennisgeving.
Familie en directe kennissenkring ga ik / wij sowieso.
Andere mensen is deels afhankelijk van hóe goed wij de mensen / nabestaanden kennen of gesproken hebben de periode voorafgaand.
Ik zou dat ook zien als een teken dat het (zeer) op prijs gesteld wordt als ik er benquote:Op zondag 27 juli 2025 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.
Een openbare annonce in de krant is ter kennisgeving, met algemene info over de kerkdienst.
In mijn (online, dat wel) versie staat ‘je bent uitgenodigd om daarna mee te gaan naar het afscheid en napraten’.
Voelt toch als meer dan alleen een algemene kennisgeving. Zeker als degene die hem stuurde er geen disclaimer bij schrijft dat ze hem wilde delen maar dat we ons zeker niet verplicht moeten voelen. Vandaar het dilemma. Maja, we gaan het wel horen. Altijd lastig navigeren, zoiets.
Ik dacht meer aan wat kleine kinderen.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Echtgenoot die zich dan een uur (alleen dienst) of twee uur (dienst+crematie) aan de kust moet amuseren. Of mee kan komen, hij kent collega ook.
Ik ben vast teveel zelfredzaam en solist voor dit soort shit.
Is ook lastig.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.
Een openbare annonce in de krant is ter kennisgeving, met algemene info over de kerkdienst.
In mijn (online, dat wel) versie staat ‘je bent uitgenodigd om daarna mee te gaan naar het afscheid en napraten’.
Voelt toch als meer dan alleen een algemene kennisgeving. Zeker als degene die hem stuurde er geen disclaimer bij schrijft dat ze hem wilde delen maar dat we ons zeker niet verplicht moeten voelen. Vandaar het dilemma. Maja, we gaan het wel horen. Altijd lastig navigeren, zoiets.
Dan had zelfs ik gesnapt dat dat ingewikkeld en teveel gevraagd isquote:Op zondag 27 juli 2025 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan wat kleine kinderen.
quote:
quote:Vind je het fijn als we komen?
Logische verhelderende vraag…. Ja en nee. Gezien de reisafstand zit in dit geval in die vraag voor mij ook een soort van ‘het is gedoe maar als het voor jou belangrijk is dan ga ik het regelen’.quote:
En zo is het! En soms/ vaak is het voor anderen belangrijk om afscheid te nemen.quote:Op maandag 28 juli 2025 13:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eekie
Knoop doorgehakt, ik ga naar de uitvaart. Omdat ik dat zelf wil (voor collega) en omdat ik uit alles merk hoe belangrijk het voor haar is. Dan is reisafstand een bijkomstigheid.
Nu willen wij natuurlijk weten welkequote:Op maandag 28 juli 2025 14:43 schreef Blues het volgende:
Typ ik net een vraag naar een arts met 2 FOK! smilies. "Wat zijn die tekentjes Bloes?"
Pffffffffffffffffff
Uit de verkooptekst:quote:Op maandag 28 juli 2025 14:28 schreef AnneX het volgende:
Jullie vragen je vast af hoe het met de klamboe is gegaan.
Nou, hij staat!Sámen gedaan.
Drie dagen lagen de staven in de gang. In mijn eentje lukte niet. En het was jaren geleden, dat wij die hadden gebruikt. Zónder gaten boren. https://shop.smartproduct(...)riant=36176651354272
quote:in een handomdraai geïnstalleerd
😉quote:Op maandag 28 juli 2025 14:43 schreef Blues het volgende:
Typ ik net een vraag naar een arts met 2 FOK! smilies. "Wat zijn die tekentjes Bloes?"
Pffffffffffffffffff
Jaja.quote:
* O * en ^ O ^quote:Op maandag 28 juli 2025 14:43 schreef Blues het volgende:
Pffffffffffffffffff
quote:Op maandag 28 juli 2025 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo'n soort kast is na het overlijden van oma naar Australië getransporteerd met al het delfsblauw wat er in stond, mam en ik hebben het blij uitgezwaaid (wij moesten van oma dat 2-3x per jaar schoonmaken en afwassen). Zag het laatst op een foto in het huis van mijn nichtje staan.
Ik had in een ver verleden een keer moeite om een vlucht naar Heathrow te boeken. Er kwam niets naar voren met LHO ( @:LeeHarveyOswald ). Klopte Heathrow is LHR
hahaha dat was in een tijd dat niemand in de SC, behalve jullie twee misschien, van OVD had gehoordquote:Op maandag 28 juli 2025 15:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je moet vluchten naar OVD zoeken
Ja, geeft niet. Lekker drukquote:Op maandag 28 juli 2025 15:43 schreef flipsen het volgende:
MDQ
Anyway, back to work. Had ik al gezegd dat het druk is?
De zaak loopt als een dolle*quote:Op maandag 28 juli 2025 15:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, geeft niet. Lekker druk
Lopen de nieuwe rondreizen ook goed?
Welcome to the dark sidequote:Op maandag 28 juli 2025 16:36 schreef fietsie het volgende:
Oow begin me niet over bier
Ik heb jaaaaaaaaaren amper tot niet gedronken.
1 vakantie ben je in Chimay, koop je lokaal gebrouwen Tripel, en hoppa, ineens drink je iedere avond bier...
Jullie kunnen je bezorgingsroute uitbreidenquote:
Ik vind Tripels wel donker genoeg hoor....quote:
quote:Op maandag 28 juli 2025 16:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind Tripels wel donker genoeg hoor....
Zat je bij mij op de poli?quote:Op maandag 28 juli 2025 15:43 schreef flipsen het volgende:
Anyway, back to work. Had ik al gezegd dat het druk is?
quote:Op maandag 28 juli 2025 16:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind Tripels wel donker genoeg hoor....
In t weekend lekker biertjes drinken.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:14 schreef fietsie het volgende:
Maar ik dronk het dus niet meer om de carb-intake te beperken, dus ik ben er nog niet uit wat ik na de vakantie doe
Niet drinken is natuurlijk altijd gezonder dus ik zal nooit zeggen dat iemand moet blijven drinken.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:14 schreef fietsie het volgende:
Maar ik dronk het dus niet meer om de carb-intake te beperken, dus ik ben er nog niet uit wat ik na de vakantie doe
Ik zag je brouwerij ineens in de line-up staan. Jullie waren de laatste naam, wat een fijne toevoeging!! Komend weekend ga ik minimaal 1 biertje van jullie drinkenquote:Op maandag 28 juli 2025 16:14 schreef Sarabi het volgende:
Goedemiddag
Vakantie is na 2 weken weer voorbij. Zaterdag op een erg leuk en druk bierfestival gestaan. Ik stond weer zo'n 4 uur alleen, en mooi kunnen oefenen in hulp vragenBevriende brouwers geven altijd aan dat ik hulp kan vragen als ik alleen sta, dus aan hun ligt het niet. Maar soms voel ik me toch bezwaard om dan die stap te nemen, maar nu dus wel gedaan
![]()
Komend weekend sta ik beide dagen ook weer een tijdje alleen. En ze hebben ons op het feestplein gezet dus dat gaat doorbikkelen worden
Je komt hier de stad onveilig maken?quote:Op maandag 28 juli 2025 18:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een to do lijst gemaakt voor mijn vakantie met 30 dingen erop![]()
Vandaag heb ik er 3 gedaan (natvoer voor katten bestellen voor click&collect bij dierenwinkel in Kleve, koelkast leeghalen, schoonmaken en weer inruimen en glas wegbrengen). En verder de hele dag married at first sight UK aan het kijken![]()
Voor vanavond moet ik nog eten maken, en wil ik of nog een halfuurtje wandelen, of een halfuurtje spinbikefietsen, of een halfuurtje bodycombat doen met les op de tv. We gaan zien wat het gaat worden
Gister was een erg gezellig teamuitje![]()
Dank! Maps stuurt me normaal inderdaad via Emmerich, maar geeft de optie via Nijmegen ook. Ik verwacht niet dat het morgen al klaar ligt, zo wel dan ga ik dan. En anders inderdaad waarschijnlijk zaterdag, dus handig dat ik weet dat als maps niet zelf dan de Nijmegen-route geeft, ik die alsnog zelf kies.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Je komt hier de stad onveilig maken?
Let even op wanneer je deze kant op komt. De brug bij Emmerich gaat aankomend weekeinde compleet dicht.
Omrijden via Nijmegen, grensovergang Beek-Ubbergen en dan rechtdoor de weg volgen tot afslag Kleve.
Dus niet direct na de grens rechtsaf richting Kranenburg. Aangezien ook daar de doorgaande weg dicht zit.
Hij geeft het bij jou al goed aan. Blijkbaar zit de wegafsluiting al in maps.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank! Maps stuurt me normaal inderdaad via Emmerich, maar geeft de optie via Nijmegen ook. Ik verwacht niet dat het morgen al klaar ligt, zo wel dan ga ik dan. En anders inderdaad waarschijnlijk zaterdag, dus handig dat ik weet dat als maps niet zelf dan de Nijmegen-route geeft, ik die alsnog zelf kies.
Ik zie op maps even niet precies welke rechts jij bedoelt - is onderstaande route wel of niet hoe ik volgens jou moet rijden?
[ link | afbeelding ]
Het voornemen van buurman - bijna gepensioneerde brouwer is om door de week geen bier te drinken. Nu ben ik vergeten of vrijdag al weekend is 😇quote:Op maandag 28 juli 2025 17:14 schreef fietsie het volgende:
Nog 7, maar ja dat kanquote:Op maandag 28 juli 2025 23:10 schreef flipsen het volgende:
Nog 10 posts, zou de volgende TT iets met "Wat een kit-topic" worden?
Hoe weet jij dat ik de hele avond heb zitten naaien aan mijn fietsbroek???quote:
Jij bent heel bedreven in het wrijven over.... ?? oow. Wrong SC.quote:
Is je ehm, schuim, op ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |