SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zoiets.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:01 schreef sigme het volgende:
@:cat-astophe
De conventies zijn ook niet heel helder meer, geloof ik. Of niet bij iedereen gelijk, zou ook kunnen.
In het iets grotere team zijn er naasten weggevallen, en naar uitvaarten gegaan. Dus dat is wel een soort ‘standaard’.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:15 schreef Blues het volgende:
Je deelt een rouwkaart toch niet per se omdat je vind dat men dan moet komen?
Jullie hebben meegeleefd en nog, dus laat ze de rouwkaart zien.
Tenminste zo gaat het bij ons op werk. Ook een klein team, en sommigen van ons gaan wel en sommigen niet.
Lastig inderdaad. Een (t)rouwkaart zie ik als kennisgeving.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:01 schreef sigme het volgende:
@:cat-astophe
De conventies zijn ook niet heel helder meer, geloof ik. Of niet bij iedereen gelijk, zou ook kunnen.
Viel mij ook op. Ik vind het tot nu toe prima te doen. Alleen die glitters op dat jasjequote:Op zondag 27 juli 2025 21:15 schreef Blues het volgende:
Ik slingerde X weer eens aan om #zomergasten even te volgen, maar wat een vreselijke teksten over gast en presentator
Ook dat stoort me nietquote:Op zondag 27 juli 2025 21:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Viel mij ook op. Ik vind het tot nu toe prima te doen. Alleen die glitters op dat jasje
Echtgenoot die zich dan een uur (alleen dienst) of twee uur (dienst+crematie) aan de kust moet amuseren. Of mee kan komen, hij kent collega ook.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Lastig. Maar de vakantie gaande collega, gaat ze alleen of zijn er ook anderen waar ze mee reist? Daar kan je misschien lastig aan vragen om tijdens de uitvaart te wachten.
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Een (t)rouwkaart zie ik als kennisgeving.
Familie en directe kennissenkring ga ik / wij sowieso.
Andere mensen is deels afhankelijk van hóe goed wij de mensen / nabestaanden kennen of gesproken hebben de periode voorafgaand.
Ik zou dat ook zien als een teken dat het (zeer) op prijs gesteld wordt als ik er benquote:Op zondag 27 juli 2025 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.
Een openbare annonce in de krant is ter kennisgeving, met algemene info over de kerkdienst.
In mijn (online, dat wel) versie staat ‘je bent uitgenodigd om daarna mee te gaan naar het afscheid en napraten’.
Voelt toch als meer dan alleen een algemene kennisgeving. Zeker als degene die hem stuurde er geen disclaimer bij schrijft dat ze hem wilde delen maar dat we ons zeker niet verplicht moeten voelen. Vandaar het dilemma. Maja, we gaan het wel horen. Altijd lastig navigeren, zoiets.
Ik dacht meer aan wat kleine kinderen.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Echtgenoot die zich dan een uur (alleen dienst) of twee uur (dienst+crematie) aan de kust moet amuseren. Of mee kan komen, hij kent collega ook.
Ik ben vast teveel zelfredzaam en solist voor dit soort shit.
Is ook lastig.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.
Een openbare annonce in de krant is ter kennisgeving, met algemene info over de kerkdienst.
In mijn (online, dat wel) versie staat ‘je bent uitgenodigd om daarna mee te gaan naar het afscheid en napraten’.
Voelt toch als meer dan alleen een algemene kennisgeving. Zeker als degene die hem stuurde er geen disclaimer bij schrijft dat ze hem wilde delen maar dat we ons zeker niet verplicht moeten voelen. Vandaar het dilemma. Maja, we gaan het wel horen. Altijd lastig navigeren, zoiets.
Dan had zelfs ik gesnapt dat dat ingewikkeld en teveel gevraagd isquote:Op zondag 27 juli 2025 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan wat kleine kinderen.
quote:
quote:Vind je het fijn als we komen?
Logische verhelderende vraag…. Ja en nee. Gezien de reisafstand zit in dit geval in die vraag voor mij ook een soort van ‘het is gedoe maar als het voor jou belangrijk is dan ga ik het regelen’.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |