Ken uw klassiekersquote:
Je weet niet wat je mistquote:Op woensdag 23 juli 2025 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Werd een beetje misselijk in mijn mond van deze post.
Niet geklikt
Nee joh, is lekkerquote:Op woensdag 23 juli 2025 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet geklikt
Bier und Bratwurst culinair genot durven noemenquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Link ging overigens naar heel de travelsnack met nog veel meer culinair en ander genot erin maar okee
Snobquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bier und Bratwurst culinair genot durven noemen
Witte mensen saoto.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee joh, is lekkerIk ken het als Fritattensuppe. Soort croutons maar dan anders.
Tevens zit ik in de speeltuin onder de glijbaan, want daar is het droog
quote:
Niets mis met een goede verse braadworst en een fris glas Duits Pilsner.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bier und Bratwurst culinair genot durven noemen
goede rundvleessoep met sliertjes van (ongezoete) crępes, erg lekker. Beter dan vermicelliquote:Op woensdag 23 juli 2025 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet geklikt
SPOILER: too lateeeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 23-07-2025 18:32:54 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of zal ik de medische vraag aan Chatgtp stellen dan maar…😎
Nou zeg…rondgeklikt en ik kom er niet door.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:31 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX ik kon via beter dichtbij bij het diak Utrecht gewoon een vraag stellen. Dat was dan aan de poli, maar die overlegden dan met de arts of in mijn geval hadden mijn vraag doorgezet naar de oogarts die ik daar gezien had en die heeft me toen in zn telefonisch spreekuur gezet om de vragen te bespreken.
Met helm? Toch!?quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:40 schreef fietsie het volgende:
Bergen gefietst. Omhoog met 4km/h. Omlaag sneller.
Omlaag wel , omhoog mocht ie even aan t stuurquote:
quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Ik was net bij mijn favoriete statushouder, we spreken wekelijks af. Terwijl ik daar zit krijgt hij berichten dat het leger het huis van zijn familie bij Damascus doorzoekt om zijn broer op te halen. Dat gaat uiteraard gepaard met een hoop geweld en een grote groep militairen die het huis omsingelt. Telefoon wordt afgepakt dus communicatie is niet meer mogelijk. Broer was er niet overigens. Al vertellen ze natuurlijk pas na zo'n gewelddadige doorzoeking wat ze uberhaupt komen doen. Uiteindelijk kreeg Mohammad weer contact met zijn familie toen het leger weg ging na een uur. Toen ben ik weggegaan, hij heeft wel wat beters te doen dan zijn suffe Nederlanse les met mij te oefenen.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Ik was net bij mijn favoriete statushouder, we spreken wekelijks af. Terwijl ik daar zit krijgt hij berichten dat het leger het huis van zijn familie bij Damascus doorzoekt om zijn broer op te halen. Dat gaat uiteraard gepaard met een hoop geweld en een grote groep militairen die het huis omsingelt. Telefoon wordt afgepakt dus communicatie is niet meer mogelijk. Broer was er niet overigens. Al vertellen ze natuurlijk pas na zo'n gewelddadige doorzoeking wat ze uberhaupt komen doen. Uiteindelijk kreeg Mohammad weer contact met zijn familie toen het leger weg ging na een uur. Toen ben ik weggegaan, hij heeft wel wat beters te doen dan zijn suffe Nederlanse les met mij te oefenen.
Ja bizar toch?quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je quote
Bij mij was het vanmorgen (en gisteren op mijn andere werk ook) vooral gemakzucht en niet vooruit kijken. En dus last minute je collega ermee opzadelen. Ik had vandaag hetzelfde kunnen doen: hadden ze morgen met lege handen gestaan. Maar dat vind ik dan weer niet echt collegiaal
Bij BD kun je als poli/ziekenhuis instellen met wie je 'appt'.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:31 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX ik kon via beter dichtbij bij het diak Utrecht gewoon een vraag stellen. Dat was dan aan de poli, maar die overlegden dan met de arts of in mijn geval hadden mijn vraag doorgezet naar de oogarts die ik daar gezien had en die heeft me toen in zn telefonisch spreekuur gezet om de vragen te bespreken.
Ja ik was inderdaad op zn telefonisch spreekuur gezet omdat het niet een simpel te beantwoorden vraag was en arts op vakantie was. Dus meteen op eerste werkdag belde ie me erover terugquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij BD kun je instellen met wie je 'appt'.
De artsen of de poli.
Poli is beter, dan kunnen wij schiften of het echt naar de arts moet.
Wij hadden gehoopt dat de telefonie significant zou verminderen, maar het tegendeel is waar, we hebben er dus eigenlijk een klus bij.
Voor patiënten is het super, dat wel.
Wij beantwoorden bij voorkeur dezelfde dag of we laten weten dat we er 'morgen' op terugkomen. Dat heeft vaak te maken met de arts die er dan niet is.
Voor recepten aanvragen is het ook top.
Ook goede triage van m'n collegaquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja ik was inderdaad op zn telefonisch spreekuur gezet omdat het niet een simpel te beantwoorden vraag was en arts op vakantie was. Dus meteen op eerste werkdag belde ie me erover terugwas prima ook, had liever dat en weekje wachten dan sneller antwoord van iemand anders die me niet gezien had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./bitchmodeOp donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Materiaalgedoe duurt voortSoms moet je even wat zeggen inderdaad, je kunt niet andermans laksheid blijven opvangen met de mantel der liefdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./bitchmodeWe have far more in common than that which devides us..
Oh wat jammer vh weerquote:Op woensdag 23 juli 2025 21:03 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels hier mega onweer en plaatselijke riviervorming
Of 'omdat Cat t altijd wel regelt'.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Soms moet je even wat zeggen inderdaad, je kunt niet andermans laksheid blijven opvangen met de mantel der liefde
Het liep een uurtje terug ook door het dak; dat is helaas bekend issue en niet op te lossen.quote:
Nee, daarvoor werk ik er te weinig urenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De schoolvakantie is hier ook begonnen en natuurlijk moeten de dagen worden gevuld met allerlei leuke dingen! Dus we hebben al in de woonkamer geslapen en naar zwembad geweest. Op het lijstje staan nog naar de film en McDonalds, Efteling, cupcakes bakken, museum...
Hele fijne vakantie, @fietsie, @Tele6 en @borisz (soort van toch?)!
@Kaatje en @Lucky_Strike Bewondering voor jullie vrijwilligerswerk! Het is zo nodig en ik kan me voorstellen dat het ook jullie persoonlijk aangrijpt...knuffel
@Cat-astrophe en @vlindertje89 gooi het lekker er hier uit, collega's zijn vaak irritant (mijn directe collega's zijn meestal leuk, meer het laagje erboven wat eh...meer aansturing vraagt)
@Dr_Flash mooi tripje weer!
Hebben jij of @derLudolf een tip voor een goedkope treinreis naar Legoland in Billund vanaf Utrecht CS? Mag in twee dagen geknipt worden met een leuke tussenstop en ergens 18-26 oktober?
@sigme Hoe gaat het met verkoop van pied-a-terre? En is er dit jaar helemaal geen lammetjes bijgekomen? Stomme wolf! Hopelijk volgend jaar wel weer leuke lammetjesfoto's!
@Barreltje Hoe gaat het met jullie kudde schapen? Zijn ze nog vaak op het land van buren beland? Het leest alsof je steeds meer je draai kan vinden in je nieuwe thuisland!
@AnneX zijn jullie nu al helemaal geaard in nieuwe huis? Alle dozen al weg? Of is dat te hoopvol gedacht?
Ik zie geen TBS maatregel staan. En gezien dit nieuws van vanochtend, is de kans niet heel groot dat er tijd voor behandeling in of na de gevangenis is: https://www.nu.nl/binnenl(...)ersoneelstekort.htmlquote:Op donderdag 24 juli 2025 10:52 schreef Blues het volgende:
@:yinny dat zal 'opluchting' geven idd. Als hij zijn straf heeft uitgezeten is er dan ook iets van een 'behandeling' want hij heeft genoeg problemen zo te lezen in je link.
Wij hebben iemand die alles aanvult al vér voor het op is + veel te veel besteld. Gevolg is dat de kasten uitpuilen, de flessen met desinfectie over de datum is/er moeten stickers op met wanneer het open gemaakt is en we in gesprek met haar zijn voor de zoveelste keer dat het echt niet allemaal zo vol hoeft omdat je elke week kan bestellen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 07:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, daarvoor werk ik er te weinig uren
Dit is een algemene ‘denk niet bij het laatste vel…’
Wat Cat dan wél regelt (naast nood oplossing) is aan alarmbellen trekken ipv zich stilletjes in alle bochten wringen om andermans nalatigheid in orde te maken. Wat sommige collega’s doen want ook dat is werken in de zorg.
Ze kunnen het beter niet bij me laten uitkomen, want dat krijgen ze altijd terug
Ja ik weet het... (luister teveel podcastsquote:Op donderdag 24 juli 2025 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie geen TBS maatregel staan. En gezien dit nieuws van vanochtend, is de kans niet heel groot dat er tijd voor behandeling in of na de gevangenis is: https://www.nu.nl/binnenl(...)ersoneelstekort.html
70% van de gevangenen heeft psychiatrische problematiek. Voorheen werden ze geholpen, mondig gemaakt, kregen ze therapie voor emotieregulatie, etc. Dat wordt minder en minder helaas.
Wat mij betreft is er bij volledige ontoerekeningsvatbaarheid helemaal geen celstraf. Maar ja, daar gaan mensen van steigeren.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja ik weet het... (luister teveel podcasts)
Ja en ik zou dan eigenlijk ook de hele handel willen omdraaien, eerst TBS en dan vastzetten.
Corruptie ten top, maar als je in die situatie zit snap ik het helemaal!quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed nieuws! Ik sprak mijn Syrische maat net en als zijn broer geld betaald aan het leger, wordt hij niet opgepakt. Hele opluchting zeg. Hij heeft een dochtertje van 4, die kan haar vader gelukkig bij zich houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is toch ook zo? Bij volledige ontoerekingsvatbaarheid is er nooit celstraf.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat mij betreft is er bij volledige ontoerekeningsvatbaarheid helemaal geen celstraf. Maar ja, daar gaan mensen van steigeren.
Je hebt helemaal gelijk. Ik snap niet dat ik die fout maaktequote:Op donderdag 24 juli 2025 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo? Bij volledige ontoerekingsvatbaarheid is er nooit celstraf.
Eerder deze week. Ik vind Facebook vooral prettig voor alle toffe mensen overal ter wereld die ik eens in de tien jaar zie maar niet uit het oog wil verliezen. Maar ook hier op de berg is het of insta of facebook.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Zeg, voor de mensen die nog Facebook /meta gebruiken, werd jullie vandaag ook gevraagd of je kosteloos MET advertenties of voor 9 eur (ongeveer omgerekend) per maand ZONDER advertenties wilt leven?
Jaja.. Facebook is hier in het achtergestelde land nog gangbaar en zonder is een gegarandeerde sociale isolatie..
Vissen foto'squote:Op donderdag 24 juli 2025 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eerder deze week. Ik vind Facebook vooral prettig voor alle toffe mensen overal ter wereld die ik eens in de tien jaar zie maar niet uit het oog wil verliezen. Maar ook hier op de berg is het of insta of facebook.
Wel een cultureel verschil; geen vissen foto bij de mannen, maar foto van geschoten zwijn of modderige todo terreno.
We zien het welquote:Op donderdag 24 juli 2025 14:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, werk gedaan, nog niet alles want iemand had vergeten bijlagen te sturen. Nu kan ik niet verder![]()
Nu even omkleden en naar de oogmeting. Ben heel benieuwd
kan het huidige montuur niet herbruikt worden dan ?quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Links is iets vooruit gegaan, maar rechts flink achteruit. Dus nieuwe glazen besteld en ook een nieuw montuur. Exact dezelfde die ik nu heb. Montuur zit fijn, losse frontjes kan ik ook blijven gebruiken en ik heb een reservebril (de huidige) waar is veilig mee over straat kan. Stel dat deze stuk gaat duurt het mogelijk 3-4 weken voordat het glas er is. Nu misschien wat sneller doordat minder mensen ivm vakantie brillen bestellen.
1700 euro
Jawel maar dan heb ik helemaal geen goede reserve meer. In mijn goede oog heb ik tussen de 50-60% zicht de ander haalt de 30% niet. En dan 3 weken wachten op een nieuwe wanneer deze kapot is, is erg langquote:Op donderdag 24 juli 2025 16:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan het huidige montuur niet herbruikt worden dan ?
quote:Op donderdag 24 juli 2025 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
En het montuur is niet het duurste, de glazen zijn 650 per stuk
Wat een geld he als je slechte lastige ogen hebt.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Links is iets vooruit gegaan, maar rechts flink achteruit. Dus nieuwe glazen besteld en ook een nieuw montuur. Exact dezelfde die ik nu heb. Montuur zit fijn, losse frontjes kan ik ook blijven gebruiken en ik heb een reservebril (de huidige) waar is veilig mee over straat kan. Stel dat deze stuk gaat duurt het mogelijk 3-4 weken voordat het glas er is. Nu misschien wat sneller doordat minder mensen ivm vakantie brillen bestellen.
1700 euro
Zwart. 😎quote:
Het gaat in dit artikel wel specifiek over verlofbegeleiders, waardoor minder goed opgebouwd kan worden hiermee. Dat is wat anders dan psychi(atri)sche zorg, die wordt door andere personen gegeven. Elke gedetineerde heeft recht op zowel medische als geestelijke zorg. Afhankelijk van de ernst vd problematiek is dat binnen de PI (penitentiaire inrichting) of in een PPC (penitentiair psychiatrisch centrum) waar continu psychiatrische zorg beschikbaar is. Soms ook in een GGZ instelling waar zorg is ingekocht. Dat neemt niet weg dat ook daar geen personeelsoverschot is, om het zo maar te noemen, maar het is niet zo dat dit nu niet geboden wordt. Dit geldt overigens allemaal bij geen tbs. Bij tbs verblijven mensen vaak in een verslavingskliniek of forensisch psychiatrische kliniek (bij tbs met voorwaarden, waarbij ze niet gedwongen worden verpleegd) of in een forensisch psychiatrisch centrum (oftewel tbs kliniek) (bij tbs met dwangverpleging).quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie geen TBS maatregel staan. En gezien dit nieuws van vanochtend, is de kans niet heel groot dat er tijd voor behandeling in of na de gevangenis is: https://www.nu.nl/binnenl(...)ersoneelstekort.html
70% van de gevangenen heeft psychiatrische problematiek. Voorheen werden ze geholpen, mondig gemaakt, kregen ze therapie voor emotieregulatie, etc. Dat wordt minder en minder helaas.
Ik ging dit typen, maar zag dat ik spuit elf benquote:Op donderdag 24 juli 2025 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo? Bij volledige ontoerekingsvatbaarheid is er nooit celstraf.
TBS en dan detentie heeft ook geen zin. Uit onderzoek weten we dat mensen slechter detentie uit komen dan erin gaan, op gebied van allerlei functies die nodig zijn voor een beetje goed functioneren. Dus met iemand eerst behandelen en daarna in detentie zetten, doe je eigenlijk een deel van je behandeling weer teniet. Meest effectief zou zijn tbs starten parallel aan detentie.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja ik weet het... (luister teveel podcasts)
En ik zou dan eigenlijk ook de hele handel willen omdraaien, eerst TBS en dan vastzetten.
SPOILER: niet quotenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 24-07-2025 20:06:23 ]
Wat zouden we dan "moeten" gebruiken ipv FB? Instagram biedt toch geen groepen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Zeg, voor de mensen die nog Facebook /meta gebruiken, werd jullie vandaag ook gevraagd of je kosteloos MET advertenties of voor 9 eur (ongeveer omgerekend) per maand ZONDER advertenties wilt leven?
Jaja.. Facebook is hier in het achtergestelde land nog gangbaar en zonder is een gegarandeerde sociale isolatie..
Als je moord is mijns inziens de genoegdoening het belangrijkste. Als voorkomen van recidive lastig is, moet misschien voorkomen worden dat mensen terug komen in de maatschappij.quote:Op donderdag 24 juli 2025 20:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is overigens ook waarom harder/langer straffen misschien wel beter voelt voor genoegdoening etc, maar dat als je kijkt naar effectiviteit van voorkomen recidive wel een lastig verhaal is: als mensen dan uit detentie weer de maatschappij in komen, zijn die belangrijke functies alleen maar verder achteruit gegaan (impulscontrole valt daar bv ook onder), wat ook weer consequenties kan hebben voor de kans op opnieuw plegen van een delict.
Dat is inderdaad een afweging - als iemand nog terug de maatschappij in 'moet' dan wil je graag voorkomen dat het daarna nogmaals gebeurt, althans ik vind dat dan belangrijk. Als iemand niet terug de maatschappij in komt, is dat niet zo belangrijk meer (maar dan moet je dus wel zeker weten dat iemand niet terug de maatschappij in komt). Voor moord zijn overigens de straffen ook best lang al, zeker als geen gedeeltelijke ontoerekeningsvatbaarheid speelt, daarbij hoor/lees ik niet per se vaak die roep om harder straffen. Wel vaak bij dingen als mishandeling etc, wat ik uiteraard snap vanuit het genoegdoening oogpunt, maar waarbij je wel vrij zeker weet dat mensen daarna nog terug de maatschappij in komen en dan is hoé ze daarin terugkomen dus wel ook in het algemeen belang.quote:Op donderdag 24 juli 2025 20:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je moord is mijns inziens de genoegdoening het belangrijkste. Als voorkomen van recidive lastig is, moet misschien voorkomen worden dat mensen terug komen in de maatschappij.
Nee, ik wist dus nooit wat dat wasquote:Op donderdag 24 juli 2025 20:52 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89 de hut min of meer tussen jou en de stad in, die kende je niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |