EDIT -verkeerd begrepen-quote:Op zondag 27 juli 2025 12:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb dit jaar “Ome Joop’s tour” gemist. Al kan het zijn dat ze een andere route hebben genomen. Maar daarvoor hang ik geen vlag uit, die zijn binnen een kwartier weer voorbij.
Zo even een half primatour innemen om prettig naar de lunchlocatie te kunnen rijden.
Fijn van de eekhoorn, hopelijk hoor je morgen dat die er nog is. Hoe hou je die zo lang binnen, gewoon in een hok waar ook katten etc zitten?
quote:Op zondag 27 juli 2025 12:01 schreef AnneX het volgende:
Op school in Den Dolder was de afleiding groot als de eekhoorns dolden in de bomen rond het gebouw.
Straks komt het peloton van 100 fietsertjes en sponsoren en een bak vol herrie voorbij.![]()
Daarna is het dorp uitgestorven, want men kan pas met vakantie als de vakantieweek en Tour voorbij zijn.
Ook wat ge Mac Gyverd (?) . Hele dorp hangt vol met dorps- en evenementen vlaggen.
En borden met aanmoedigingen voor de kinderen.Aardbeien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet die vlag niet andersom?
#wegrent![]()
Bedoel je in die bak? Dat zijn géén aardbeienplantjes gezien de bladerenquote:Op zondag 27 juli 2025 12:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Aardbeien?
Moet die vlag niet andersom?
#wegrent
Ik zag iets roodsquote:Op zondag 27 juli 2025 12:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bedoel je in die bak? Dat zijn géén aardbeienplantjes gezien de bladeren
Dierenambulance brengt ze in een mandje/kratje (in dit geval een soort opbergbak met deksel met gaatjes). Maar we hadden deze inderdaad wel in een van onze hokjes (met glazen deuren, geen spijlenquote:Op zondag 27 juli 2025 12:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn van de eekhoorn, hopelijk hoor je morgen dat die er nog is. Hoe hou je die zo lang binnen, gewoon in een hok waar ook katten etc zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega die er gisteravond was, en druk met hem bezig is geweest met voeren, is er deze ochtend weer, dus ik ga er wel vanuit dat het verder goedkomt. Hij moet nu zsm naar een wildopvang.
Euh…het touwtje is rood/wit en een bind touwtje voor rollade bijv.quote:
quote:Op zondag 27 juli 2025 12:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dierenambulance brengt ze in een mandje/kratje (in dit geval een soort opbergbak met deksel met gaatjes). Maar we hadden deze inderdaad wel in een van onze hokjes (met glazen deuren, geen spijlen) gezet met het deksel open voor meer ruimte. Dat had Knabbel in eerste instantie niet nodig, want na al onze (noodzakelijke) handelingen was ie nogal suf. Maar met een kruikje en wat suikerwater knapte ie goed op.
AwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega die er gisteravond was, en druk met hem bezig is geweest met voeren, is er deze ochtend weer, dus ik ga er wel vanuit dat het verder goedkomt. Hij moet nu zsm naar een wildopvang.![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel gedroomd, weet er weinig meer van, enige dat we met veel mensen aan een tafel zaten iedereen een schep rabarbermoeskreeg met een scheut azijn erover
Ha! Of de dood(...)doener:.onkruid vergaat nietquote:Op zondag 27 juli 2025 14:14 schreef flipsen het volgende:
[..]Dat was een FOK! CUL meeting
In huize Flipsen gaat het weer prima hoor, als die pil(len) eenmaal werken dan zakt het gelijk, bulten trekken weg en ze voelt zich gelijk beter. Maar je wordt er wel héél slaperig van. Zelf nog vrolijk (mwa) aan het hoesten en proesten en kennelijk iets te veel gehoest vannacht want nu een zere rug. Maar even mijn vaders wijsheid aanhalen: "Vanzelf gekomen, gaat vanzelf wel weer over".
Dat gold uiteraard niet voor zijn slokdarmkanker, maar toch
Of nog erger: "Het gaat wel weer over voor je een meisje wordt", dat kan vandaag de dag écht niet meerquote:Op zondag 27 juli 2025 14:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Ha! Of de dood(...)doener:.onkruid vergaat niet
Waar ik nog het meest geïrriteerd van raak is als er gevraagd wordt hoe het gaat, met hem, met mij, ik altijd weer naar een waslijst goede raad moet luisteren.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:01 schreef flipsen het volgende:
Of nog erger: "Het gaat wel weer over voor je een meisje wordt", dat kan vandaag de dag écht niet meer
😘quote:Op zondag 27 juli 2025 15:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar ik nog het meest geïrriteerd van raak is als er gevraagd wordt hoe het gaat, met hem, met mij, ik altijd weer naar een waslijst goede raad moet luisteren.
Jaja goed bedoeld maar ik ben er soms zo klaar mee
Oh lekker spinaot(zei mn moeder altijd/Utregs) ik ga bij Japie Zet etenquote:Op zondag 27 juli 2025 15:33 schreef z80 het volgende:
"Even" een rondje met de fiets. Werd Emmerich en dan aan die kant van het water naar Rees. Er weer terug naar huis. Net voor een buitje binnen.
Inmiddels staat de spinazie te ontdooien. Straks stamppot van maken.
Echt? Dat krijg ik bijna nooit.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Waar ik nog het meest geïrriteerd van raak is als er gevraagd wordt hoe het gaat, met hem, met mij, ik altijd weer naar een waslijst goede raad moet luisteren.
Jaja goed bedoeld maar ik ben er soms zo klaar mee
Mss is dat een betere strategiequote:Op zondag 27 juli 2025 16:10 schreef Vanyel het volgende:
Echt? Dat krijg ik bijna nooit.
Maar ik raak dan ook al geïrriteerd van de vraag op zich, misschien ligt het daaraan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Assistente krijgt vermoedelijk alles, doet triage en stuurt eventueel door naar h.a.?!quote:Op zondag 27 juli 2025 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier heeft de praktijk een nieuwe app. Ben er nog niet achter hoe ik kan kiezen of ik aan de huisarts of aan de assistente iets wil vragen.
Daar ging ik vanuit. Maar jaarlijkse controle gaat nu anders, vroeger maakte je een afspraak met de poh na bloedonderzoek (kreeg je een brief). Nu alleen een oproep voor bloedonderzoek dus dacht ik “maak een afspraak via de app” (stond nergens dat dat moest maar leek me logisch). En toen kreeg ik antwoord van de HA dat hij ghet naar de POH zou doorsturen die weer mij antwoord gaf met de mededeling dat ik de assistente kon appen voor de afspraakquote:Op zondag 27 juli 2025 16:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Assistente krijgt vermoedelijk alles, doet triage en stuurt eventueel door naar h.a.?!
In Emmen zit een afhaal Griek. Vraag me af of het een Griek is, hij verkoopt baklava. Verkoop dan galaktoboureko, das sowieso veel lekkerder. Dan doet verkoopt de beste Griek gelukkig welquote:Op zondag 27 juli 2025 17:22 schreef fietsie het volgende:
Dagschotel afhalen bij de lokale echt Griekse Griek; de man kookt , ver in de 70, alsof ie thuis mensen mag verwennen
quote:Op zondag 27 juli 2025 12:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dierenambulance brengt ze in een mandje/kratje (in dit geval een soort opbergbak met deksel met gaatjes). Maar we hadden deze inderdaad wel in een van onze hokjes (met glazen deuren, geen spijlen) gezet met het deksel open voor meer ruimte. Dat had Knabbel in eerste instantie niet nodig, want na al onze (noodzakelijke) handelingen was ie nogal suf. Maar met een kruikje en wat suikerwater knapte ie goed op.
OH MIJN GOD wat is dit schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega die er gisteravond was, en druk met hem bezig is geweest met voeren, is er deze ochtend weer, dus ik ga er wel vanuit dat het verder goedkomt. Hij moet nu zsm naar een wildopvang.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 27 juli 2025 16:27 schreef Blues het volgende:
Ugh jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg vaak wat wil je dat ik nu zeg? Vast heel onaardig maar ik ben het ook zat om 384 keer dezelfde vraag met hetzelfde te beantwoorden.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ja Jorgos maakt ook gewoon "dit is er vandaag". Zo was er een melizano van aubergine, sinaasappel en feta. Weird maar lekkerquote:Op zondag 27 juli 2025 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Emmen zit een afhaal Griek. Vraag me af of het een Griek is, hij verkoopt baklava. Verkoop dan galaktoboureko, das sowieso veel lekkerder. Dan doet verkoopt de beste Griek gelukkig wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zoiets.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:01 schreef sigme het volgende:
@:cat-astophe
De conventies zijn ook niet heel helder meer, geloof ik. Of niet bij iedereen gelijk, zou ook kunnen.
In het iets grotere team zijn er naasten weggevallen, en naar uitvaarten gegaan. Dus dat is wel een soort ‘standaard’.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:15 schreef Blues het volgende:
Je deelt een rouwkaart toch niet per se omdat je vind dat men dan moet komen?
Jullie hebben meegeleefd en nog, dus laat ze de rouwkaart zien.
Tenminste zo gaat het bij ons op werk. Ook een klein team, en sommigen van ons gaan wel en sommigen niet.
Lastig inderdaad. Een (t)rouwkaart zie ik als kennisgeving.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:01 schreef sigme het volgende:
@:cat-astophe
De conventies zijn ook niet heel helder meer, geloof ik. Of niet bij iedereen gelijk, zou ook kunnen.
Viel mij ook op. Ik vind het tot nu toe prima te doen. Alleen die glitters op dat jasjequote:Op zondag 27 juli 2025 21:15 schreef Blues het volgende:
Ik slingerde X weer eens aan om #zomergasten even te volgen, maar wat een vreselijke teksten over gast en presentator
Ook dat stoort me nietquote:Op zondag 27 juli 2025 21:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Viel mij ook op. Ik vind het tot nu toe prima te doen. Alleen die glitters op dat jasje
Echtgenoot die zich dan een uur (alleen dienst) of twee uur (dienst+crematie) aan de kust moet amuseren. Of mee kan komen, hij kent collega ook.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Lastig. Maar de vakantie gaande collega, gaat ze alleen of zijn er ook anderen waar ze mee reist? Daar kan je misschien lastig aan vragen om tijdens de uitvaart te wachten.
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Een (t)rouwkaart zie ik als kennisgeving.
Familie en directe kennissenkring ga ik / wij sowieso.
Andere mensen is deels afhankelijk van hóe goed wij de mensen / nabestaanden kennen of gesproken hebben de periode voorafgaand.
Ik zou dat ook zien als een teken dat het (zeer) op prijs gesteld wordt als ik er benquote:Op zondag 27 juli 2025 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.
Een openbare annonce in de krant is ter kennisgeving, met algemene info over de kerkdienst.
In mijn (online, dat wel) versie staat ‘je bent uitgenodigd om daarna mee te gaan naar het afscheid en napraten’.
Voelt toch als meer dan alleen een algemene kennisgeving. Zeker als degene die hem stuurde er geen disclaimer bij schrijft dat ze hem wilde delen maar dat we ons zeker niet verplicht moeten voelen. Vandaar het dilemma. Maja, we gaan het wel horen. Altijd lastig navigeren, zoiets.
Ik dacht meer aan wat kleine kinderen.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Echtgenoot die zich dan een uur (alleen dienst) of twee uur (dienst+crematie) aan de kust moet amuseren. Of mee kan komen, hij kent collega ook.
Ik ben vast teveel zelfredzaam en solist voor dit soort shit.
Is ook lastig.quote:Op zondag 27 juli 2025 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zoals ‘wij’ ze formuleren is het meer dan dat. Een rouwkaart krijg je als men je graag bij het afscheid erbij heeft.
Een openbare annonce in de krant is ter kennisgeving, met algemene info over de kerkdienst.
In mijn (online, dat wel) versie staat ‘je bent uitgenodigd om daarna mee te gaan naar het afscheid en napraten’.
Voelt toch als meer dan alleen een algemene kennisgeving. Zeker als degene die hem stuurde er geen disclaimer bij schrijft dat ze hem wilde delen maar dat we ons zeker niet verplicht moeten voelen. Vandaar het dilemma. Maja, we gaan het wel horen. Altijd lastig navigeren, zoiets.
Dan had zelfs ik gesnapt dat dat ingewikkeld en teveel gevraagd isquote:Op zondag 27 juli 2025 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan wat kleine kinderen.
quote:
quote:Vind je het fijn als we komen?
Logische verhelderende vraag…. Ja en nee. Gezien de reisafstand zit in dit geval in die vraag voor mij ook een soort van ‘het is gedoe maar als het voor jou belangrijk is dan ga ik het regelen’.quote:
En zo is het! En soms/ vaak is het voor anderen belangrijk om afscheid te nemen.quote:Op maandag 28 juli 2025 13:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eekie
Knoop doorgehakt, ik ga naar de uitvaart. Omdat ik dat zelf wil (voor collega) en omdat ik uit alles merk hoe belangrijk het voor haar is. Dan is reisafstand een bijkomstigheid.
Nu willen wij natuurlijk weten welkequote:Op maandag 28 juli 2025 14:43 schreef Blues het volgende:
Typ ik net een vraag naar een arts met 2 FOK! smilies. "Wat zijn die tekentjes Bloes?"
Pffffffffffffffffff
Uit de verkooptekst:quote:Op maandag 28 juli 2025 14:28 schreef AnneX het volgende:
Jullie vragen je vast af hoe het met de klamboe is gegaan.
Nou, hij staat!Sámen gedaan.
Drie dagen lagen de staven in de gang. In mijn eentje lukte niet. En het was jaren geleden, dat wij die hadden gebruikt. Zónder gaten boren. https://shop.smartproduct(...)riant=36176651354272
quote:in een handomdraai geïnstalleerd
😉quote:Op maandag 28 juli 2025 14:43 schreef Blues het volgende:
Typ ik net een vraag naar een arts met 2 FOK! smilies. "Wat zijn die tekentjes Bloes?"
Pffffffffffffffffff
Jaja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* O * en ^ O ^quote:Op maandag 28 juli 2025 14:43 schreef Blues het volgende:
Pffffffffffffffffff
quote:Op maandag 28 juli 2025 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo'n soort kast is na het overlijden van oma naar Australië getransporteerd met al het delfsblauw wat er in stond, mam en ik hebben het blij uitgezwaaid (wij moesten van oma dat 2-3x per jaar schoonmaken en afwassen). Zag het laatst op een foto in het huis van mijn nichtje staan.
Ik had in een ver verleden een keer moeite om een vlucht naar Heathrow te boeken. Er kwam niets naar voren met LHO ( @:LeeHarveyOswald ). Klopte Heathrow is LHR
hahaha dat was in een tijd dat niemand in de SC, behalve jullie twee misschien, van OVD had gehoordquote:Op maandag 28 juli 2025 15:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je moet vluchten naar OVD zoeken
Ja, geeft niet. Lekker drukquote:Op maandag 28 juli 2025 15:43 schreef flipsen het volgende:
MDQ
Anyway, back to work. Had ik al gezegd dat het druk is?
De zaak loopt als een dolle*quote:Op maandag 28 juli 2025 15:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, geeft niet. Lekker druk
Lopen de nieuwe rondreizen ook goed?
Welcome to the dark sidequote:Op maandag 28 juli 2025 16:36 schreef fietsie het volgende:
Oow begin me niet over bier
Ik heb jaaaaaaaaaren amper tot niet gedronken.
1 vakantie ben je in Chimay, koop je lokaal gebrouwen Tripel, en hoppa, ineens drink je iedere avond bier...
Jullie kunnen je bezorgingsroute uitbreidenquote:
Ik vind Tripels wel donker genoeg hoor....quote:
quote:Op maandag 28 juli 2025 16:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind Tripels wel donker genoeg hoor....
Zat je bij mij op de poli?quote:Op maandag 28 juli 2025 15:43 schreef flipsen het volgende:
Anyway, back to work. Had ik al gezegd dat het druk is?
quote:Op maandag 28 juli 2025 16:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind Tripels wel donker genoeg hoor....
In t weekend lekker biertjes drinken.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:14 schreef fietsie het volgende:
Maar ik dronk het dus niet meer om de carb-intake te beperken, dus ik ben er nog niet uit wat ik na de vakantie doe
Niet drinken is natuurlijk altijd gezonder dus ik zal nooit zeggen dat iemand moet blijven drinken.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:14 schreef fietsie het volgende:
Maar ik dronk het dus niet meer om de carb-intake te beperken, dus ik ben er nog niet uit wat ik na de vakantie doe
Ik zag je brouwerij ineens in de line-up staan. Jullie waren de laatste naam, wat een fijne toevoeging!! Komend weekend ga ik minimaal 1 biertje van jullie drinkenquote:Op maandag 28 juli 2025 16:14 schreef Sarabi het volgende:
Goedemiddag
Vakantie is na 2 weken weer voorbij. Zaterdag op een erg leuk en druk bierfestival gestaan. Ik stond weer zo'n 4 uur alleen, en mooi kunnen oefenen in hulp vragenBevriende brouwers geven altijd aan dat ik hulp kan vragen als ik alleen sta, dus aan hun ligt het niet. Maar soms voel ik me toch bezwaard om dan die stap te nemen, maar nu dus wel gedaan
![]()
Komend weekend sta ik beide dagen ook weer een tijdje alleen. En ze hebben ons op het feestplein gezet dus dat gaat doorbikkelen worden
Je komt hier de stad onveilig maken?quote:Op maandag 28 juli 2025 18:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een to do lijst gemaakt voor mijn vakantie met 30 dingen erop![]()
Vandaag heb ik er 3 gedaan (natvoer voor katten bestellen voor click&collect bij dierenwinkel in Kleve, koelkast leeghalen, schoonmaken en weer inruimen en glas wegbrengen). En verder de hele dag married at first sight UK aan het kijken![]()
Voor vanavond moet ik nog eten maken, en wil ik of nog een halfuurtje wandelen, of een halfuurtje spinbikefietsen, of een halfuurtje bodycombat doen met les op de tv. We gaan zien wat het gaat worden
Gister was een erg gezellig teamuitje![]()
Dank! Maps stuurt me normaal inderdaad via Emmerich, maar geeft de optie via Nijmegen ook. Ik verwacht niet dat het morgen al klaar ligt, zo wel dan ga ik dan. En anders inderdaad waarschijnlijk zaterdag, dus handig dat ik weet dat als maps niet zelf dan de Nijmegen-route geeft, ik die alsnog zelf kies.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Je komt hier de stad onveilig maken?
Let even op wanneer je deze kant op komt. De brug bij Emmerich gaat aankomend weekeinde compleet dicht.
Omrijden via Nijmegen, grensovergang Beek-Ubbergen en dan rechtdoor de weg volgen tot afslag Kleve.
Dus niet direct na de grens rechtsaf richting Kranenburg. Aangezien ook daar de doorgaande weg dicht zit.
Hij geeft het bij jou al goed aan. Blijkbaar zit de wegafsluiting al in maps.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank! Maps stuurt me normaal inderdaad via Emmerich, maar geeft de optie via Nijmegen ook. Ik verwacht niet dat het morgen al klaar ligt, zo wel dan ga ik dan. En anders inderdaad waarschijnlijk zaterdag, dus handig dat ik weet dat als maps niet zelf dan de Nijmegen-route geeft, ik die alsnog zelf kies.
Ik zie op maps even niet precies welke rechts jij bedoelt - is onderstaande route wel of niet hoe ik volgens jou moet rijden?
[ link | afbeelding ]
Het voornemen van buurman - bijna gepensioneerde brouwer is om door de week geen bier te drinken. Nu ben ik vergeten of vrijdag al weekend is 😇quote:Op maandag 28 juli 2025 17:14 schreef fietsie het volgende:
Nog 7, maar ja dat kanquote:Op maandag 28 juli 2025 23:10 schreef flipsen het volgende:
Nog 10 posts, zou de volgende TT iets met "Wat een kit-topic" worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |