Bier is voor pubers, wijn is voor volwassenen.quote:
Het toppic slaat net zo dood als Stella Artois.quote:
En de auto vol met lekkers om na te genieten?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:34 schreef fietsie het volgende:
Frankrijk was tof, weer hoop nieuwe dingen gezien en geproefd
Mega doppinda…quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:12 schreef fietsie het volgende:
Sommige dingen overleefden de rit naar t huisje niet...
[ afbeelding ]
Er was vanalles mega daar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:33 schreef AnneX het volgende:
Wat een verhaal kaatje!
Zo weer thuis. Het was leuk om de ouwe en nieuwe buren te hebben gesproken.![]()
En als een puber wel 4 pilsjes gedronken.
N.a.v. Blues opmerking over slakkeneitjes…gegoogled en die zouden wit moeten zijn in grote hoeveelheden.
In de bak liggen deze groene. Zelf dacht ik, dat het voeding was van de potaarde…
Wie weetz? @:sigme @:Vanyel andere tuinierders…Online met Google lens zoeken kom ik veel 'schimmels' tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slakkeneitjes die ik vond was echt een hele berg witte bolletjes.
Robquote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:34 schreef z80 het volgende:
Het toppic slaat net zo dood als Stella Artois.
Met pils moet ik je gelijk geven.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bier is voor pubers, wijn is voor volwassenen.
Hehe, ik zit hier ook aan een biertje hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2025 23:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Met pils moet ik je gelijk geven.
Maar er is nog zo gigantisch veel meer bier dan pils. Zo'n 100 verschillende bierstijlen en de variaties erop.
Van wit, blond, via amber en rood, naar bruin en diepdonkerzwart.
Met de zoetheid van mout, bitterheid van de hop en de fruitige, kruidige of grassige smaken van de hop en gist.
Er zijn ook restaurants met een bierkaart, naast de wijnkaart.
En zelfs heuse bier sommeliers.
Food pairing met bier is een ding en soms nog beter dan met wijn.
Super!! Is er nog ondertiteling nodig?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
De film van Amir is genomineerd voor de “debuut competitie “ van het Nederlands Filmfestival
Die is er alquote:Op zaterdag 19 juli 2025 07:51 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Super!! Is er nog ondertiteling nodig?
Ja mijn bovenbuur kan z'n huur alleen betalen als hij nachtdiensten draait. Vervolgens baalt hij want hij kan overdag niet goed slapen in de zomer. Tjaquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:57 schreef fietsie het volgende:
Dat hele ploegen gebeuren / onregelmatigheid is iets wat sommigen tot "gegarandeerd altijd binnenkomende inkomsten" hebben gemaakt in hun consumptie patroon, best link
Plantjes, die kleurrijk bloeien😇 Vast😂als die het stadium voorbij zijn van frisse groene blaadjes…vermoed ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een fijn bericht @:tele6 duidelijkheid en een plan
@:annex zijn er ook planten waarvan slakken denken “wegwezen bij deze smerige boel”?
Daarom had ik m'n moeder vorig jaar met moederdag afrikaantjes gegeven. Twee dagen later belt ze me om mede te delen dat ook die opgegeten zijn door de slakken. Gelukkig vind ze het grappigquote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Gevonden:
Hier is een lijst met planten die slakken niet lekker vinden:
Kruiden: Tijm, munt, salie, rozemarijn, bieslook, knoflook, lavendel.
Bloemen: Goudsbloemen, afrikaantjes, vingerhoedskruid, anemonen, akelei, ridderspoor, zeeuws knoopje.
Andere: Duizendblad, varens, siergrassen, Bergenia, wolfsmelk, steenanjelier.
Wat leuk een egel
Gisteren vroeg ik me af waarom de bloemen op het balkon (portulaca) niet open waren. Bleek vergeten te zijn ze water te geven. Meteen gedaan en ze zijn nu weer open. Andere plant waarvan ik afgelopen winter dacht dat die voldoende water had gehad was helemaal verdroogd, maar er is nu weer veel groen in gekomen en ik denk dat overmorgen de bloem echt open is.
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daarom had ik m'n moeder vorig jaar met moederdag afrikaantjes gegeven. Twee dagen later belt ze me om mede te delen dat ook die opgegeten zijn door de slakken. Gelukkig vind ze het grappig
Hier ook benauwd én wind. In huis super benauwd, in de schaduw in de wind wel oké. Maar natuurlijk moet ik net vandaag van alles in huis doenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:09 schreef fietsie het volgende:
Bizar weer hier vandaag , 30 graden met windkracht 5 er bij
Dat zou ik uitstellen tot morgen tenzij er ongewenste beestjes rondkruipenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier ook benauwd én wind. In huis super benauwd, in de schaduw in de wind wel oké. Maar natuurlijk moet ik net vandaag van alles in huis doen
Morgen gaan B en ik op padquote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou ik uitstellen tot morgen tenzij er ongewenste beestjes rondkruipen
Ah dan begrijp ik het, huis leefbaar achterlaten voor vakantie (ook fijn terugkomen)quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Morgen gaan B en ik op pad
Vandaag huis netjes achtergelaten. Komende week zal broertje zo nu en dan langskomen om de boel te verzorgen, (of mijn spullen te "lenen").
Hier is het ook vies warm. Benieuwd of we deze keer wel iets van onweer/regen krijgen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Naar binnen gevlucht. Geen zuchtje wind op het balkon en de zon is daar gearriveerd. Niet te doen meer
Jij nu, wij hadden het niet door hoorquote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat het smerig warm is?
Mwoah, vind ik nog meevallen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was weer geweldigquote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:43 schreef AnneX het volgende:
Zó hóort het 👍🏼 Uítleg 👍🏼
Goed bericht en fijn dat het vertrouwen er is.
EN ook resultaat zó snel!
@:Morgane89 hoe ging het samba feest?
Om half drie vannacht nog even naar balkon en een slakje gevangen.
Ik vind zeker.quote:
Ik vind het stiekem onwijs geil weer.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Herkenbaar hoor. Ik werd op een gegeven moment al misselijk als ik uit de parkeergarage kwam.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:34 schreef Blues het volgende:
Het viel ons niet tegen met d'oude vriend.Hij is wel heel ziek, dat wel. Opknappen nu, we kunnen je nog nie missen!
We hadden allebei wel associaties (en ik een klein traumaatje) met bestralingen en opnames van ons allebei in dat zkh.
Goed gesproken, al is de luchtvochtigheid hier bar veel lager dan bij julliequote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het stiekem onwijs geil weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komende week komt het waterschap de beek uithalen en alle omgeknaagde (over de beek liggende) bomen opruimen. Maar! de dam mag voorlopig nog blijven en de boom die daar ligt ook. Hopelijk blijven de ijsvogeltjes dan ook. Ik zag een van de twee vanochtend weer![]()
De eendjes zijn er ook nog:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nog een man met een sigaar gespot?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:40 schreef borisz het volgende:
Op de terugweg bij een Surinamer op de kruiskade eten voor vanavond gescoord en op de Nieuwe Binnenweg bij Wolf Blitz ook nog een paar hemden gescoord.. Ben bezig om mn hemdencollectie eens echt vernieuwen. Wil naast gewone hemden ook wel een paar uitgesproken hemden hebben.
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:59 schreef sigme het volgende:
Vandaag zijn hier twee eiken geveld, maar daar heb ik me niet mee bemoeid.
Wel heb ik een foto'tje gemaakt van Mooitje op de beverdam:
[ afbeelding ]Mooitje heeft een mooie stok in de dam gevonden en mee naar huis genomen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komende week komt het waterschap de beek uithalen en alle omgeknaagde (over de beek liggende) bomen opruimen. Maar! de dam mag voorlopig nog blijven en de boom die daar ligt ook. Hopelijk blijven de ijsvogeltjes dan ook. Ik zag een van de twee vanochtend weer![]()
De eendjes zijn er ook nog:
[ afbeelding ]Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Hier nietquote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:17 schreef fietsie het volgende:
Kan t zijn dat Ziggo in NL veel problemen heeft ?
Mijn wifi doet het nog wel iig. Ziggo Go app ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:17 schreef fietsie het volgende:
Kan t zijn dat Ziggo in NL veel problemen heeft ?
Ik wil niet meer in een therapiequote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Goeie tip van @:Vanyel, @:Blues![]()
@:Tele6 veel plezier met B! Waar gaan jullie heen? En wat goed van de nieuwe fysio![]()
@:AnneX balen van de slakken!
@:Lonaa (deel van) vakantie geboekt![]()
Ik vond vandaag ook vies warm, maar me binnen opsluiten was helaas geen optie met nichtje.
Mijn nacht was ruk, nichtje sliep van 19.45-7.30 met 1x even wakker om 5 omdat ze alle spenen uit bed gewerkt had. Ik lag 21.45 in bed maar sliep pas 23.30, met de wasbolletje oordoppen hoorde ik mn oorsuizen veel meer en ben niet gewend om met te slapen dus duurde lang voor ik in slaap viel. Om 1u werd ik weer wakkeren pas rond 3.15 weer in slaap. Om 5 weer wakker voor de spenen, en toen redelijk snel weer in slaap en nog tot 7 geslapen en in bed blijven liggen tot nichtje om 7.50 daadwerkelijk van zich liet horen. In ochtend naar supermarkt en naar de grotere speeltuin met de drie buurmeisjes van allemaal rond haar leeftijd, daarna slapen, middag bij de buren in tuin met buurmeisje gespeeld, ik hen ook nog geholpen met grasmaaien en verticuteren, zelf grasgemaaid. Toen ging mn hoofd even stom doen want te moe en te warm en teveel gedaan. Ik had toen ik naast grasmaaier liep tijdens grasmaaien wat pijn aan mn been naast de maaier, wss omdat kleine stukjes gras/takje/zand tegen mn been geblazen werden door de gaatjes aan zijkant van opvangbak. Maar hoofd kon daar natuurlijk allerlei andere leuke dingen over verzinnen. Even met buren over gehad, reageerden fijn, en ik kon het ook wel redelijk relativeren ondanks alle factoren die tegen zaten (slaapgebrek en teveel op een dag doen/over mn fysieke grenzen gaan daarmee zijn beide factoren die me het meest kwetsbaar maken voor het 'blijven plakken' van stomme gedachten). Daar met zn allen nog gegeten, de meisjes samen in bad geweest en daarna naar bed. Daarna zelf even gedoucht en ontspanningsoefening gedaan, dat was fijn. Echt diep respect voor alle ouders hier
, dat continue aan staan vind ik echt intens vermoeiend. Nichtje is nu al 2x huilend wakker geworden sinds 19.15 dus hopelijk is dat geen voorbode voor vannacht. Ze is hier nog tot ongeveer 12u morgen, daarna ga ik de hele middag absoluut niks uitvoeren
en ik ben inmiddels al klaar voor bed, zo nog even boekje lezen en dan hopelijk vanavond wel snel in slaap.
Dat zagen we in Griekenland ook. Gewoon in je bikini zwembroek enz over straat.. kennelijk normaal.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:38 schreef fietsie het volgende:
Na een dagje terras-met-boek ben ik ook weer helemaal bij met de latest Belgische bikini-kledingmode.
(Ik herinnerde me tochtjes naar onze strandjes altijd gekleed, en dan daar wat uitdoen. Maar da's nie anno 2025).
Hopelijk de rest van de nacht betere slaap danquote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Goeie tip van @:Vanyel, @:Blues![]()
@:Tele6 veel plezier met B! Waar gaan jullie heen? En wat goed van de nieuwe fysio![]()
@:AnneX balen van de slakken!
@:Lonaa (deel van) vakantie geboekt![]()
Ik vond vandaag ook vies warm, maar me binnen opsluiten was helaas geen optie met nichtje.
Mijn nacht was ruk, nichtje sliep van 19.45-7.30 met 1x even wakker om 5 omdat ze alle spenen uit bed gewerkt had. Ik lag 21.45 in bed maar sliep pas 23.30, met de wasbolletje oordoppen hoorde ik mn oorsuizen veel meer en ben niet gewend om met te slapen dus duurde lang voor ik in slaap viel. Om 1u werd ik weer wakkeren pas rond 3.15 weer in slaap. Om 5 weer wakker voor de spenen, en toen redelijk snel weer in slaap en nog tot 7 geslapen en in bed blijven liggen tot nichtje om 7.50 daadwerkelijk van zich liet horen. In ochtend naar supermarkt en naar de grotere speeltuin met de drie buurmeisjes van allemaal rond haar leeftijd, daarna slapen, middag bij de buren in tuin met buurmeisje gespeeld, ik hen ook nog geholpen met grasmaaien en verticuteren, zelf grasgemaaid. Toen ging mn hoofd even stom doen want te moe en te warm en teveel gedaan. Ik had toen ik naast grasmaaier liep tijdens grasmaaien wat pijn aan mn been naast de maaier, wss omdat kleine stukjes gras/takje/zand tegen mn been geblazen werden door de gaatjes aan zijkant van opvangbak. Maar hoofd kon daar natuurlijk allerlei andere leuke dingen over verzinnen. Even met buren over gehad, reageerden fijn, en ik kon het ook wel redelijk relativeren ondanks alle factoren die tegen zaten (slaapgebrek en teveel op een dag doen/over mn fysieke grenzen gaan daarmee zijn beide factoren die me het meest kwetsbaar maken voor het 'blijven plakken' van stomme gedachten). Daar met zn allen nog gegeten, de meisjes samen in bad geweest en daarna naar bed. Daarna zelf even gedoucht en ontspanningsoefening gedaan, dat was fijn. Echt diep respect voor alle ouders hier
, dat continue aan staan vind ik echt intens vermoeiend. Nichtje is nu al 2x huilend wakker geworden sinds 19.15 dus hopelijk is dat geen voorbode voor vannacht. Ze is hier nog tot ongeveer 12u morgen, daarna ga ik de hele middag absoluut niks uitvoeren
en ik ben inmiddels al klaar voor bed, zo nog even boekje lezen en dan hopelijk vanavond wel snel in slaap.
Sowieso heb ik t idee dat kleding wat minimalistischer geworden is de laatste paar jaar. Stagiair op werk komt ook telkens in crop tops zonder beha naar werk, en m'n laatste paar Vinted aankopen (bedoeld om jurkje te vinden voor bruiloft volgende maand) ook meer decolleté dan ik had ingeschat (als in, tot de navel ongeveer... die ga ik doorverkopen, misschien zit dat beter bij iemand met meer tieten)quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:38 schreef fietsie het volgende:
Na een dagje terras-met-boek ben ik ook weer helemaal bij met de latest Belgische bikini-kledingmode.
(Ik herinnerde me tochtjes naar onze strandjes altijd gekleed, en dan daar wat uitdoen. Maar da's nie anno 2025).
Leuk! Doen wij ook altijd, thema-afspeellijsten. Als ik die dan later nog eens aanzet, heb ik direct vakantie flashbacks.quote:Op zondag 20 juli 2025 06:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hopelijk de rest van de nacht betere slaap dan
Ik word ook altijd mega labiel in de nacht. Waardeloze feature, had niet gehoeven van mij
B en ik zijn op pad
We zijn al bijna bij Breda. Op naar Frankrijk
We hebben een playlist gemaakt van ruim 90 Franse liedjes om in de sfeer te komen. Net la danse des canards al gehad dus het wordt alleen nog maar beter
Ja het is ook bepaald niet voor altijd, meestal zit ik daar niet op te wachten maar zo heel af en toe is een rondje zwoel en zweterig toch ook wel sexyquote:Op zondag 20 juli 2025 00:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Als palingen in een emmer snot. Ik sla een rondje over!
Ja dit vooral! Ik hoef het natuurlijk niet aantrekkelijk te vinden en als zij er blij mee zijn more power to them, maar ik zie ook tig meiden rondlopen met serieus fors formaat zonder bh met van die deinende golven onder hun shirtje. Ik kan me daar zó niks bij voorstellen, ik vond in huis rondlopen zonder bh al oncomfortabel, met dat gezwier en geschommel. Laat staan de hele dagquote:Op zondag 20 juli 2025 06:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Sowieso heb ik t idee dat kleding wat minimalistischer geworden is de laatste paar jaar. Stagiair op werk komt ook telkens in crop tops zonder beha naar werk
Ja fijn hè.quote:Op zondag 20 juli 2025 07:33 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Leuk! Doen wij ook altijd, thema-afspeellijsten. Als ik die dan later nog eens aanzet, heb ik direct vakantie flashbacks.
Ik heb de dingen ook gewoon graag op een voorspelbare plaats ipv dat het rondflappert en doet.quote:Op zondag 20 juli 2025 08:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja dit vooral! Ik hoef het natuurlijk niet aantrekkelijk te vinden en als zij er blij mee zijn more power to them, maar ik zie ook tig meiden rondlopen met serieus fors formaat zonder bh met van die deinende golven onder hun shirtje. Ik kan me daar zó niks bij voorstellen, ik vond in huis rondlopen zonder bh al oncomfortabel, met dat gezwier en geschommel. Laat staan de hele dag
Nu is dat heel anders
Ja, dat doe ik ook. Heeft mijn man allemaal goede Duitse muziek uitgekozen, komt Scooter ineens langs Hyper hyper. Vind ik ook goede muziek trouwensquote:Op zondag 20 juli 2025 10:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja fijn hè.
Het maken van de playlist is ook goede voorpret voor de vakantie
We hebben echt ALLES wat min of meer Frans is erin gezet. Dus zonet ook Monsieur Cannibale geluisterd. En Michelle van de Beatles
En blondie die Frans raptquote:Op zondag 20 juli 2025 10:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja fijn hè.
Het maken van de playlist is ook goede voorpret voor de vakantie
We hebben echt ALLES wat min of meer Frans is erin gezet. Dus zonet ook Monsieur Cannibale geluisterd. En Michelle van de Beatles
quote:Op zondag 20 juli 2025 11:00 schreef fietsie het volgende:
@:Tele6 wij doen vooral lokale radio onderweg, het is soms heel leuk ; gisteren een programma waarin mensen een prijs konden winnen door 6 wilde planten in hun tuin te noemen.
En dan googelen wat het is
quote:Op zondag 20 juli 2025 11:36 schreef Blues het volgende:
Ooit had ik een collega die half bloot naar het werk kwam, in jurkjes alsof ze van het strand kwam, zat ze zo aan de balie of hielp mensen in bloeddrukkamer of spreekkamer met oncologische informatie gesprekken...
Ik krijg er een droogtrekker van...quote:Op zondag 20 juli 2025 08:28 schreef Vanyel het volgende:
Ja het is ook bepaald niet voor altijd, meestal zit ik daar niet op te wachten maar zo heel af en toe is een rondje zwoel en zweterig toch ook wel sexy
Uiteraard wel graag met douche voor en na
Ja, maar ook nee. En goede bh klemt niet rond de borsten, maar die goede bh zal toch iig in de omtrek strak genoeg moeten zitten om de boel binnen te houden en dat is niet lala zwierig los als ie veel gewicht te tillen heeft.quote:Op zondag 20 juli 2025 12:19 schreef AnneX het volgende:
Wat ik heb begrepen is dat de uitgerekte ligamenten waaraan borstweefsel is bevestigd, niet meer herstellen. En dan hangen borsten vroegtijdig richting navel.
Hallo hoofdpijn en nekklachten…
Vandaar de ondersteuning van (sport)bh’s.
Trouwens een goede bh zit toch ‘goed’ en beklemt niet😇
Live vakantie-updatesquote:Op zondag 20 juli 2025 13:00 schreef Tele6 het volgende:
Eerste hypermarché bezocht check
Ambachtelijke zoethoutdrop gekocht want we waren de drop vergeten in NL![]()
Pittig spul maken ze in Frankrijk.
Parijs in de stortregen was wel echt een
... ervaring![]()
Nu droog
quote:Op zondag 20 juli 2025 12:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, maar ook nee. En goede bh klemt niet rond de borsten, maar die goede bh zal toch iig in de omtrek strak genoeg moeten zitten om de boel binnen te houden en dat is niet lala zwierig los als ie veel gewicht te tillen heeft.
Zwaait naar een andere plek in la douche Francdquote:Op zondag 20 juli 2025 13:00 schreef Tele6 het volgende:
Eerste hypermarché bezocht check
Ambachtelijke zoethoutdrop gekocht want we waren de drop vergeten in NL![]()
Pittig spul maken ze in Frankrijk.
Parijs in de stortregen was wel echt een
... ervaring![]()
Nu droog
Ideaal om te gaan modderworstelen , kun je voer meppen achter elkaar geven :pquote:Op zondag 20 juli 2025 13:24 schreef Blues het volgende:
Ik had al jong F cup.
Moeder vond bh's niet nodig op mijn leeftijd![]()
Dus wat @:annex zegt is bij mij gebeurd. Tel daar 3 bevallingen en BV bij op en ik ben Tante Julia![]()
![]()
Voer meppen?quote:Op zondag 20 juli 2025 13:28 schreef fietsie het volgende:
Ideaal om te gaan modderworstelen , kun je voer meppen achter elkaar geven :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zin in Wiske fotoquote:Op zondag 20 juli 2025 13:41 schreef borisz het volgende:
Groeten uit IJmuiden. Moeders is de hort op en ik pas op de poes.
Fok app? Heb iets gemist geloof ik.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:29 schreef Blues het volgende:
Sinds gisteren probeer ik de FOK! app.
Nu wil ik een foto uploaden en plaatsen maar de app heeft geen browser waar ik imgbb kan vinden en dan meteen plaatsen.
Onhandig dus.
Ik ook!quote:Op zondag 20 juli 2025 13:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fok app? Heb iets gemist geloof ik.
Komt vast goed.quote:
quote:
Ik wilde gisteren mobiel een paar subfora uitzetten in mijn actives dus ik zette mn instellingen daarvoor even op (Google browser, r.boven bij de 3 puntjes) desktop lay-out.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ook!
EDIT Misschien bedoelt ze de mobiele lay-out? Of de nieuwe lay-out?
Ah, geinig. Niets voor mij maar mooi dat er aandacht wordt besteed aan ontwikkelingquote:Op zondag 20 juli 2025 14:02 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Ik wilde gisteren mobiel een paar subfora uitzetten in mijn actives dus ik zette mn instellingen daarvoor even op (Google browser, r.boven bij de 3 puntjes) desktop lay-out.
Toen kreeg ik meteen een popup voor die FOK! app.
Die geïnstalleerd en probeer ik nu.
Dank voor de info!quote:Op zondag 20 juli 2025 14:02 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Ik wilde gisteren mobiel een paar subfora uitzetten in mijn actives dus ik zette mn instellingen daarvoor even op (Google browser, r.boven bij de 3 puntjes) desktop lay-out.
Toen kreeg ik meteen een popup voor die FOK! app.
Die geïnstalleerd en probeer ik nu.
Gewoon de mobiele lay-out vd websitequote:Op zondag 20 juli 2025 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij heb ik al jaren de fok! app op mobiel en ipad.Hoe dan anders?
Die FOK! app/snelkoppeling is er nu ongeveer een jaar, sinds Danny de nieuwe WIP mobiele lay-out beschikbaar heeft gesteld aan abo-houders…quote:Op zondag 20 juli 2025 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij heb ik al jaren de fok! app op mobiel en ipad.Hoe dan anders?
Helder, thanks!quote:Op zondag 20 juli 2025 14:39 schreef MadMaster het volgende:
De FOK! app is in feite niet meer dan een snelkoppeling naar de website van het forum, die opgestart wordt in een zelfstandig browservenster als je de startknop van de 'app' aanklikt... [ afbeelding ]
Die laatste heb ik nog steeds nietquote:Op zondag 20 juli 2025 14:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die FOK! app/snelkoppeling is er nu ongeveer een jaar, sinds Danny de nieuwe WIP mobiele lay-out beschikbaar heeft gesteld aan abo-houders…
Daarom krijg je die 'app'/snelkoppeling ook niet aangeboden…quote:Op zondag 20 juli 2025 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die laatste heb ik nog steeds niet![]()
Maar de oude bevalt me dan ook nog steeds prima
Komt nog meer hoor.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:48 schreef MadMaster het volgende:
Hel en verdoemenis was weer aangekondigd vanuit het KNMI, Code Geel, dit dat, zus zo, dus maar niet op de fiets op pad gegaan vandaag.
De voorspelde ellende is ons net 5 minuten geleden gepasseerd en het resultaat is dat de straattegels nu al weer droog zijn…
quote:Op zondag 20 juli 2025 14:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor de info!![]()
Maar ik krijg geen pop up![]()
Noch kan ik iets vinden in de Play store![]()
Noch is er iets over aangekondigd op deze site
Dus ik ben nu echt héél benieuwd!![]()
Zou je een screenshot willen plaatsen?
Er zijn pluspunten en minpunten. Ik ben recent weer teruggegooid naar de oude layout omdat mijn abo afliep en gebruik nu toch maar weer oud, ook al heb ik weer een abo.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die laatste heb ik nog steeds niet![]()
Maar de oude bevalt me dan ook nog steeds prima
Ah, dat krijg je dus alleen aangeboden (die pop up) als je de nieuwe lay-out gebruikt?quote:Op zondag 20 juli 2025 14:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarom krijg je die 'app'/snelkoppeling ook niet aangeboden…
quote:Op zondag 20 juli 2025 14:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, dat krijg je dus alleen aangeboden (die pop up) als je de nieuwe lay-out gebruikt?
Zuurpruim die Bluesquote:Op zondag 20 juli 2025 14:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Komt nog meer hoor.
Nu nog aan de @:Blues thee in de tuin
[ link | afbeelding ]
Het was hier ff lekker noodweer.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:48 schreef MadMaster het volgende:
Hel en verdoemenis was weer aangekondigd vanuit het KNMI, Code Geel, dit dat, zus zo, dus maar niet op de fiets op pad gegaan vandaag.
De voorspelde ellende is ons net 5 minuten geleden gepasseerd en het resultaat is dat de straattegels nu al weer droog zijn…
Vanavond ergens, ja.quote:
Hier is nog geen druppel gevallenquote:Op zondag 20 juli 2025 14:48 schreef MadMaster het volgende:
Thanks!quote:Op zondag 20 juli 2025 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er zijn pluspunten en minpunten. Ik ben recent weer teruggegooid naar de oude layout omdat mijn abo afliep en gebruik nu toch maar weer oud, ook al heb ik weer een abo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op zondag 20 juli 2025 15:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
O jommes, ik zou zo blij zijn als het weer een paar dagen onder de 20 graden is
Ik ben heel blij voor de jongere generaties dat die allemaal wat relaxter zijn met hun rollen en hun kwabjes en imperfecties. More power to themMijn tattaas komen niet door de etuitest, dus ik kan me niks voorstellen bij de wereld ingaan zonder BH. Thuis in een strak hemdje is heerlijk, maar als ik dan iets ga doendoen dan doe ik toch ook ff snel een bh aan. Ik overhit atm belachelijk snel en hummiditiddies helpen daar niet bij.
Tijdje geleden ging het hier over die packing cubes voor bagage. Nu ben ik aan het afvallen en wil ik eens een goede shift in mijn kast gaan maken, per maat. Ik maak me geen illusies meer dat gewichtsverlies voor eeuwig is, dus ik wil de niet courante maten graag bewaren op een plek anders dan mijn kledingkast. Zou zo'n packingcube daar handig voor zijn? En if so, welke moet ik hebben?Ik zou gewoon van die kratten nemen die je onder je bed rolt. De kleding strak opvouwen. Ikea heeft niet alleen grote platte kratten maar ook kleinere als je dingen per maat wilt wegleggen en het er niet enorm veel zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, al dan niet in combinatie met vacuumzakken.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon van die kratten nemen die je onder je bed rolt. De kleding strak opvouwen. Ikea heeft niet alleen grote platte kratten maar ook kleinere als je dingen per maat wilt wegleggen en het er niet enorm veel zijn.
Dank je! Ik heb een van die sets. Stonden al op de weggooilijst. Net als alles zonder markering.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:16 schreef z80 het volgende:
@:Lucky_Strike Wat ik net bij toeval tegenkom mbt BPA in Tupperware. (was opzoek naar een andere kunststof)
Quote<
While the vast majority of Tupperware products are considered safe, for example, some of its food storage containers use polycarbonate (plastic #7), which has been shown to leach the harmful hormone-disrupting chemical Bisphenol A (BPA) into food items after repeated uses. Consumers concerned about such risks might want to avoid the following polycarbonate-based Tupperware products: the Rock ‘N Serve microwave line, the Meals-in-Minutes Microsteamer, the “Elegant” Serving Line, the TupperCare baby bottle, the Pizza Keep’ N Heat container, and the Table Collection (the last three are no longer made but might still be kicking around your kitchen).
>quote
Bron:
https://www.scientificame(...)tainers-bisphenol-a/
Zijn de wegen daar ook "Route degrade" kwaliteit zoals in Noord Frankrijk?quote:Op zondag 20 juli 2025 15:39 schreef Tele6 het volgende:
We zijn van de snelweg af. Nog een uur D-wegen te gaan.
We zijn ook door de playlist heen, maar YouTube Music heeft eindelijk begrepen wat het thema is en speelt ons nu nog meer Franse liedjes(eerder kregen we telkens ook Spaans en Italiaans.... moeilijk is het ook voor zo'n algoritme)
Het ziet er hier best wel netjes uit. De huizen zitten ook verrassend goed in de verf. Maar goed, we hebben nog drie kwartier de tijd om Middle Of Nowhere Frankrijk in te rijden waar de wegen slecht en de huizen verkrot zijnquote:Op zondag 20 juli 2025 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zijn de wegen daar ook "Route degrade" kwaliteit zoals in Noord Frankrijk?
Waar gaan jullie heen?quote:Op zondag 20 juli 2025 15:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het ziet er hier best wel netjes uit. De huizen zitten ook verrassend goed in de verf. Maar goed, we hebben nog drie kwartier de tijd om Middle Of Nowhere Frankrijk in te rijden waar de wegen slecht en de huizen verkrot zijn
Oeh! Richting chateau de Chaumont van Dangerous Dan! (YouTube)quote:Op zondag 20 juli 2025 15:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Middle Of Nowhere Frankrijk
Ergens op een uurtje rijden van Poitiers.
quote:Op zondag 20 juli 2025 15:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Precies om die reden zitten wij in Zuid zuid zuid België.. geen trek in een extreme rit.quote:Op zondag 20 juli 2025 16:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Veel plezier!
Wij gaan naar Zuid-Frankrijk eind augustus. Heel veel zin in, behalve in de 2 dagen rijden..
Daar lees ik dit over:quote:Op zondag 20 juli 2025 15:56 schreef AnneX het volgende:
Door Frankrijk rijden deden wij via de “snelle Buffelroute” ofwel Bison fûté
Ondertussen in de polder:
Hollandse luchten en ingezoomd eronder op de koeien…
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:De omleidingsroutes van de Bison Futé, de verkeersinformatiedienst van Frankrijk, zijn alternatieve routes die je minder snel, maar zonder tolkosten én door een mooiere omgeving naar jouw bestemming brengen.
Grappig dat het "slimme bizon" betekentquote:Op zondag 20 juli 2025 16:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Psies. Op vakantie rustig aan door mooiere omgeving!
Parijs, Normandië of de Elzas vind ik nog wel te doen, de rest hoeft voor mij ook niet zo…quote:Op zondag 20 juli 2025 16:21 schreef Clubsoda het volgende:
Je krijgt mij echt niet voor m'n plezier naar Frankrijk, wat best jammer is want volgens mij is het een heel mooi en afwisselend vakantieland.
Het helpt wel enorm als je t spreekt en verstaat jaquote:Op zondag 20 juli 2025 16:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Parijs, Normandië of de Elzas vind ik nog wel te doen, de rest hoeft voor mij ook niet zo…
* Frans is een k*ttaal en Fransen zijn vaak niet gastvrij…
Tegen Luxemburg aan? Of nog niet zo ver zuid.quote:Op zondag 20 juli 2025 16:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Precies om die reden zitten wij in Zuid zuid zuid België.. geen trek in een extreme rit.
OK en hier de garantie op goede bedden
Das lang geleden. Paar jaar gestaan met ouders, oom& tante en nog twee andere stellen. Hadden plekken aan de rivier, dagen dammen bouwen en eens per weg ging de stuw open en kon je weer opnieuw beginnenquote:
Ik kan me er wel mee redden tijdens een vakantie 'au restaurant' en de supermarché.quote:Op zondag 20 juli 2025 16:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het helpt wel enorm als je t spreekt en verstaat ja
Ik was daar in 1986 met Eurocampquote:Op zondag 20 juli 2025 16:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das lang geleden. Paar jaar gestaan met ouders, oom& tante en nog twee andere stellen. Hadden plekken aan de rivier, dagen dammen bouwen en eens per weg ging de stuw open en kon je weer opnieuw beginnen
Wel warme schoudersquote:Op zondag 20 juli 2025 13:24 schreef Blues het volgende:
Ik had al jong F cup.
Moeder vond bh's niet nodig op mijn leeftijd![]()
Dus wat @:annex zegt is bij mij gebeurd. Tel daar 3 bevallingen en BV bij op en ik ben Tante Julia![]()
![]()
Ja, en op de keuken gericht op vlees, slechte koffie, vieze toiletten, onbegrip voor beperkt Frans spreken. Zoietsquote:Op zondag 20 juli 2025 16:23 schreef Tuindier het volgende:
Hier hetzelfde probleem, althans, als je doelt op de inwoners.
Ik ook!quote:Op zondag 20 juli 2025 15:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind je autoroute-updates reuze gezellig, Tele
We hebben een villa met zwembad, met hele goede recencies. Dus ik ben niet bang voor slechte beddenquote:Op zondag 20 juli 2025 16:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Precies om die reden zitten wij in Zuid zuid zuid België.. geen trek in een extreme rit.
OK en hier de garantie op goede bedden
Gorges du Verdonquote:
Hier 1 licht buitje gehad. Zon schijnt alweer volopquote:Op zondag 20 juli 2025 17:29 schreef z80 het volgende:
De tuin hoeft een paar dagen geen water meer. Er valt nu wat meer dan tegen het stof.
En ik zie dat ik de hemelwaterafvoer moet ontstoppen/schoonmaken. De dakgoot loopt nu over. Voor het eerst.
Ik heb in fr eigenlijk geen slechte wegen gehad, en de laatste jaren toch flink wat motorritten gemaakt daar. Meestal tot parijs wel snelweg, en dan daarna de leukere routes.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zijn de wegen daar ook "Route degrade" kwaliteit zoals in Noord Frankrijk?
Mocht dat uurtje min of meer in de richting van Limoges zijn, dan kan ik een bezoek aan oradour sur Glane aanraden.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat gerommel was hier. Een beste onweersbui. Maar geen harde klappen of inslagen.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is de overkant ook bijna niet meer te zien, beste bui met gerommel in de verte
Ik sliep in een tent en de muggen waren van de partij hihi.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gorges du Verdon![]()
Vorig jaar nog geweest
Muggen vinden mij helaas ook héérlijkquote:Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Ik sliep in een tent en de muggen waren van de partij hihi.
Maar in Italië heb ik dan weer nooit goed brood gehad. Dan maar een paar fils de pute voor lief nemen.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:22 schreef Blues het volgende:
Wij hadden in een Frans huisje ooit eikels van eigenaren.
Frankrijk is zo mooi, we spreken de taal niet (goed genoeg) maar dat is in Italië of Griekenland e.d. nooit een probleem zoals het in F. is
Oja, dat we er als vegans niet echt terecht kunnen helpt ook niet.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en op de keuken gericht op vlees, slechte koffie, vieze toiletten, onbegrip voor beperkt Frans spreken. Zoiets
Vlak buiten Givet in Bquote:Op zondag 20 juli 2025 16:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Tegen Luxemburg aan? Of nog niet zo ver zuid.
Ik cross nu een paar dagen door Noord Frankrijk en ehm ik denk dat het hier al effe economisch zwaar gaatquote:Op zondag 20 juli 2025 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb in fr eigenlijk geen slechte wegen gehad, en de laatste jaren toch flink wat motorritten gemaakt daar. Meestal tot parijs wel snelweg, en dan daarna de leukere routes.
Dat is niet zuid,zuid. Daarvoor moet je nog een stukje verder.quote:
Dat stuk heb ik 20 jaar geleden al uitgekamd toen ik nog competitief fietste , nu is het doel heel anders.quote:Op zondag 20 juli 2025 18:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is niet zuid,zuid. Daarvoor moet je nog een stukje verder.
Maar een dagje Dinant is de moeite waard. En dan langs Rocher Bayard.
Zijn we vorig jaar geweest.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mocht dat uurtje min of meer in de richting van Limoges zijn, dan kan ik een bezoek aan oradour sur Glane aanraden.
Zeker!quote:Op zondag 20 juli 2025 18:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind focaccia en ciabatta en schiachiatta prima te hachelen
Al zijn kunstseries zijn zo fijnquote:Op zondag 20 juli 2025 21:14 schreef AnneX het volgende:
Wat is Jeroen Krabbé goed in iedere serie over schilders.
Vanavond ‘leren’ kijken naar Matisse.
# verplichte stof kunstgeschiedenis.
quote:Op zondag 20 juli 2025 23:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Afkicken en van vierkante ogen terug naar ronde ogen. Alle afleveringen van Shetland gezien, op naar seizoen 10 ergens in het najaar.
Vond Frankrijk, maar één keer geweest, wel mooi maar kwam tijdens de reis weinig fransen tegen muv gidsen en personeel in restaurants die ook Engels spraken.
Een keer hopeloos verdwaald en toe aan een paar mensen de weg gevraagd, dat niet echt goed, die spraken echt geen Engels. Werd nog bijna de auto ingesleept. Mijn hotel lag, vanuit het dorp gezien, voorbij het ziekenhuis dus dat noemde ik. De mensen dachten dat ik naar ipv na het ziekenhuis moest
Ja seizoen 1 is 1 aflevering, seizoen 2 geloof maar 2 en daarna heeft ieder seizoen 6 afleveringen van 1 uur wat 1 verhaal isquote:Op maandag 21 juli 2025 07:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Klopt het dat seizoen 1 maar 1 afl heeft op NPOstart
Ik wil er ook erg graag aan beginnen.
Het is ook een vorm van feel good tv. Zonder schieten en vechtpartijen.quote:
Oef, ik krijg flashbacks naar mijn tijd op de MTS (werktuigbouwkunde)quote:Op maandag 21 juli 2025 15:58 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Dat M10x1,25 geeft aan metrisch schroefdraad 10mm en een spoed van 1,25mm. Dat is hoeveel mm een keer rond is met draad. Standaard is 1,5mm. Dus daar geef je aan wat voor gat er zit.
Rechts onder staat ook een tekst die best duidelijk is.
Raad es wat voor schroefdraad er in het onderdeel zit
Wat fijnquote:Op maandag 21 juli 2025 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Helemaal duf. Ruim 4 uur bezig geweest met dossiers van een echtpaar op orde te brengen (hebben negatieve beslissing)
Maar ook leuk nieuws. De eerste gezinshereniging die ik ooit gedaan heb, daar komt het gezin woensdag naar NederlandZo blij voor die man. Kwam als een hoopje ellende binnen, sprak ook heel slecht arabisch, analfabeet, wist eigenlijk niet waar hij was en je zag 'm per maand rechterop lopen. Ook een proces waar echt alles langer duurde of mis ging. Maar dan nu eindelijk
En is er dan verdere opvang als huis, werk en taal voor het hele gezin?quote:Op maandag 21 juli 2025 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Helemaal duf. Ruim 4 uur bezig geweest met dossiers van een echtpaar op orde te brengen (hebben negatieve beslissing)
Maar ook leuk nieuws. De eerste gezinshereniging die ik ooit gedaan heb, daar komt het gezin woensdag naar NederlandZo blij voor die man. Kwam als een hoopje ellende binnen, sprak ook heel slecht arabisch, analfabeet, wist eigenlijk niet waar hij was en je zag 'm per maand rechterop lopen. Ook een proces waar echt alles langer duurde of mis ging. Maar dan nu eindelijk
Was het maar zo'n feest. Hij blijft bij ons en hopelijk zijn familie in de buurt, in een hotel of een huisje. Er zijn voorbeelden van de vader bij ons het het gezin in Groningen of boven Amsterdam.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
En is er dan verdere opvang als huis, werk en taal voor het hele gezin?
Nou weet ik niet of ik moet lachen of huilen.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Hij blijft bij ons en hopelijk zijn familie in de buurt, in een hotel of een huisje. Er zijn voorbeelden van de vader bij ons het het gezin in Groningen of boven Amsterdam.
Maar ook een gezin hier in een hotel, 5 man op een kleine kamer waar het raam niet open kan, waar ze ontbijten/lunchen/dineren nadat de "normale" gasten zijn geweest. Midden in de stad dus ze kunnen nergens naar toe.
Maar ze zijn er bijna. Na ruim 2,5 jaar ziet hij z'n gezin weer in het echt.
Ik weet het soms ook niet. Reageer maar op hoe de mensen zelf zijn. Morgen komt een meneer met wie ik eigenlijk alleen maar kan meehuilen. Maar je probeert toch moed in te praten.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of ik moet lachen of huilen.
Voor jou dan 😘quote:Op maandag 21 juli 2025 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik weet het soms ook niet. Reageer maar op hoe de mensen zelf zijn. Morgen komt een meneer met wie ik eigenlijk alleen maar kan meehuilen. Maar je probeert toch moed in te praten.
Maar ook komt er iemand die zijn familie waarschijnlijk binnen een maand hier heeft, dus met hem ben je blij.
En aan het eind van de dag ga je naar huis, met genoeg ruimte voor alles wat je wil, naar vrienden, naar familie, avondje tv kijken en geen zorgen over geliefden.
Ja, als het goed zou gaan, dragen wij ze over aan jullie.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik heb vandaag twee mensen begeleid die gezinshereniging hebben gekregen nadat ze een huis hebben. Dus we helpen de net gearriveerde partners inschrijven in de gemeente, aanmelden zorgverzekering en DigID, zorgen dat contracten energie en water omhoog gaan, melden kinderen bij school en Stichting Leergeld aan, etc. Ik zit een paar stappen verder in de keten dan Kaatje dus.
Wij nemen ze graag over hoor!quote:Op maandag 21 juli 2025 17:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, als het goed zou gaan, dragen wij ze over aan jullie.
Gelukkig heb ik goede contacten met de "jullie" bij ons. Want vandaag iemand die bij VW hoort, kwam bij ons op de lijn (iets met goede herinneringen) maar kon niets voor 'm doen en "de jullies" hopelijk wel (al weet ik al dat dat niet zo is)
Daar leer/hoor je heel veel wat je al weet (je bent niet nieuw) maar het fijne is ook dat je dingen hoort van anderen die ook ervaring hebben, waar zij tegenaan lopen, wat ze aan oplossingen hebben etc. Ik heb ook alleen de basiscursus gevolgd en wat digitale cursussen omdat de anderen voor mij niet te bereiken zijn. Zou laatst wel meegaan naar een landendag maar dat ging niet door (te veel pijn/last)quote:Op maandag 21 juli 2025 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij nemen ze graag over hoor!
Mijn basiscursus begint helaas pas in september. Ik ben zo benieuwd naar alles, het kan me niet snel genoeg gaan.
Ik zag vandaag dat er een smoelenboek is, ik zal eens neuzen binnenkort.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar leer/hoor je heel veel wat je al weet (je bent niet nieuw) maar het fijne is ook dat je dingen hoort van anderen die ook ervaring hebben, waar zij tegenaan lopen, wat ze aan oplossingen hebben etc. Ik heb ook alleen de basiscursus gevolgd en wat digitale cursussen omdat de anderen voor mij niet te bereiken zijn. Zou laatst wel meegaan naar een landendag maar dat ging niet door (te veel pijn/last)
In het najaar verder kijken. Ik heb je trouwens wel "gevonden" bij collega's
Oef, dat zal niet meegevallen zijn. Nieuwe patienten en nieuwe artsen (nieuwe collega's niet natuurlijk). Nu het grote "dolce far niente" .quote:Op maandag 21 juli 2025 18:18 schreef Blues het volgende:
Ingesprongen bij een andere poli waar ik vervolgens in mijn eentje zat.:%🥵
Hier ook enorm spookweer!quote:Op maandag 21 juli 2025 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, dat zal niet meegevallen zijn. Nieuwe patienten en nieuwe artsen (nieuwe collega's niet natuurlijk). Nu het grote "dolce far niente" .
Enorme onweersbui hier nu, geen regen maar gedonder en gebliksem
Zo goed bezig en nu ook collega'squote:Op maandag 21 juli 2025 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar leer/hoor je heel veel wat je al weet (je bent niet nieuw) maar het fijne is ook dat je dingen hoort van anderen die ook ervaring hebben, waar zij tegenaan lopen, wat ze aan oplossingen hebben etc. Ik heb ook alleen de basiscursus gevolgd en wat digitale cursussen omdat de anderen voor mij niet te bereiken zijn. Zou laatst wel meegaan naar een landendag maar dat ging niet door (te veel pijn/last)
In het najaar verder kijken. Ik heb je trouwens wel "gevonden" bij collega's
Is dat een ding? Ik ken het niet, wat houdt dat in?quote:Op maandag 21 juli 2025 20:19 schreef fietsie het volgende:
Oow en @:Tele6 de assortiments dozen bij de Patisserie al ontdekt?
Ik ben nu bij drie (😇😎) patissiers geweest, en die hadden allemaal kant en klaar assortiment dozen met 'overal eentje van'quote:Op maandag 21 juli 2025 20:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is dat een ding? Ik ken het niet, wat houdt dat in?
Ga ik volgende keer eens op lettenquote:Op maandag 21 juli 2025 20:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben nu bij drie (😇😎) patissiers geweest, en die hadden allemaal kant en klaar assortiment dozen met 'overal eentje van'
En dat is met z'n drieën met een scherp mesje en drie vorkjes prima
Wij hebben twee kippen van de buren gekregen omdat hun hond wederom een van onze kippen vermoord had.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:21 schreef gcjoel het volgende:
We hebben gisteren besloten dat we er 2 kippen bij willen, dat kan niet in het huidige hok. Dus meteen even plannen gemaakt, spul gekocht en net tussen de buien door begonnen met knutselen.![]()
Wel zielig dat de kipjes nu blijkbaar een veel te klein hok hebben. Gelukkig hebben ze buiten wel heel veel ruimte
Nieuwe schokdempers, banden en uitlijnen?quote:Op maandag 21 juli 2025 20:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben gaar, het eindigde een beetje in chaos voor de opname/spoed. Dus tussendoor snel mijn auto opgehaald bij de garage, terug naar werk en nog even kort bijgesprongen.
Was trouwens een kostbaar dagje. Maar ik stuiter niet meer mijn auto uit, de apk is gedaan en de garagehouder is een aardige man die aangaf gewoon even op me te wachten ondanks sluitingstijd.
Fijn van de eindelijk (bijna) voltrokken herenigingen @:Kaatje1
Jullie hebben toch al 1000 eierenquote:Op maandag 21 juli 2025 20:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij hebben twee kippen van de buren gekregen omdat hun hond wederom een van onze kippen vermoord had.
Overigens was dit bij een traiteur ook al zo: soort proeverij van wat de verkopenquote:
We verkopen er 24 a 36 per week op het moment:')quote:Op maandag 21 juli 2025 21:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jullie hebben toch al 1000 eieren![]()
Wij hebben krieltjes die om de haverklap broeds zijn en dan weken niet leggen. Wil er nu 2 legkipjes bij zodat we eieren hebben
Handige jongen ben jij! 😎 Ook paaltjes met een punt voor schutting of voor omheining van je moestuin(?)quote:Op maandag 21 juli 2025 23:34 schreef derLudolf het volgende:
"Beetje" hout, lag nog bij m'n oom in de schuur. Gekregen om een machine mee te testen op m'n werk. Was toch meer hout dan ik dacht, was even vergeten hoeveel het was[ afbeelding ]
Ach ja, ruimte genoeg. Kan er ooit nog een nieuwe blokhut mee bouwen als houtskelet.
Cookiesquote:Op maandag 21 juli 2025 21:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We verkopen er 24 a 36 per week op het moment:')
Daarnaast zijn we zo'n 200 stuks koekjes per week aan het maken, maar dat gaat niet elke week zijn.
Beidequote:Op dinsdag 22 juli 2025 00:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Handige jongen ben jij! 😎 Ook paaltjes met een punt voor schutting of voor omheining van je moestuin(?)
[..]
CookiesWelluke? Uitdelen of verkoop?
We hadden eergisteren onderweg een doos viennoiserie kortom pains au chocolat, croissants & pains aux raisins. Nu hebben we een zak citroen madeleines. We hebben vooral veel tijd besteed aan het uitzoeken van kaasjesquote:Op maandag 21 juli 2025 20:19 schreef fietsie het volgende:
Oow en @:Tele6 de assortiments dozen bij de Patisserie al ontdekt?
Uiteraard niet. Kaasquote:Op dinsdag 22 juli 2025 13:26 schreef Blues het volgende:
Lekker Boor![]()
g kwam thuis van de o.a. de kaaskar met heerlijke mega-oude brokkelkaas en die overzalige (mag dit wel @:ludolf) hooibloemenkaas speciaal voor mijDus ik ben nu weer chill met kaasblokjes, koffie, water en ff afreageren hier bij jullie
quote:
Het is een hangsysteempje onder aan plank, boven een andere.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:25 schreef AnneX het volgende:
Drama @:Blues Fijn, dat weer (recht) ligt.
Vanmiddag met bots en daarna échte mensen overlegd over een afschrijving, die mij nu pas opvalt. Medewerker heeft de incasso geblokkeerd en gestorneerd. Dat kon nog net.
Nu maar afwachten welk bedrijf hierop gaat reageren. Mogelijk naar het oude adres…
Omdat MnX verliefd rondjes rijdt met een vriend in een mogelijke auto optie. Insert heel verhaal.
ging ik ondertussen ICS bellen op advies van bankmedewerker.
Nondeju…MnX moet zelf toestemming geven om info met mij te delen.
Nou weet ik nog niks.
LHO het water loopt mij in de mond….Cookies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd naar de auto
[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 22-07-2025 16:01:57 ]
Da’s jammer. Vond het ook , hoe mooi dat park ook is, wel een aparte locatie. Heb nog nooit gehoord over een festival daar, wel wijk gerelateerde happeningen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:24 schreef Sarabi het volgende:
@:Kaatje1 het bierfestival in jouw stad is geannuleerdtegenvallende kaartverkoop
Ahh jammer.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s jammer. Vond het ook , hoe mooi dat park ook is, wel een aparte locatie. Heb nog nooit gehoord over een festival daar, wel wijk gerelateerde happeningen.
Maar nu hebben jullie lekker een weekend vrij
3 nieuwe banden (eentje was nog goed, die is naar achteren geplaatst), uitlijnen inderdaad, apktje en een beurt.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Nieuwe schokdempers, banden en uitlijnen?
Die heeft zichzelf gepekeld met alle drugs en drank. Verbazingwekkend dat de man de 76 heeft gehaald.quote:
Iggy Pop still going strongquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die heeft zichzelf gepekeld met alle drugs en drank. Verbazingwekkend dat de man de 76 heeft gehaald.
En nu was het op.
die is toch allang dood maar weigert dat te geloven?quote:
Drie, das ook wel weer Nederlandse zuunigheidquote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
3 nieuwe banden (eentje was nog goed, die is naar achteren geplaatst), uitlijnen inderdaad, apktje en een beurt.![]()
Maar gekeken naar alle werkzaamheden vond ik het wel veel geld, maar niet duur
Zelfs onder dit pareltje zitten geen vier identieke banden....quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Drie, das ook wel weer Nederlandse zuunigheidIn Frankrijk is het trouwens verboden om twee verschillende merken banden op een as te hebben, weet niet of dit de auto waarmee jullie ook wel es op vakantie gaan?
Die moeten ook ergens een trimmer kopen ?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:37 schreef derLudolf het volgende:
Ben je even aan het kijken op Google Maps.
Hoeren Intratuin
[ afbeelding ]
Hoezo is dat Nederlandse zuinigheid als die band in november nog vervangen is? (De band rechtsvoor is eerder volledig geklapt, en uiteindelijk twee keer vervangen omdat ik problemen met die kant bleef houden).quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Drie, das ook wel weer Nederlandse zuunigheidIn Frankrijk is het trouwens verboden om twee verschillende merken banden op een as te hebben, weet niet of dit de auto waarmee jullie ook wel es op vakantie gaan?
Wat een ding! Rijdt het een beetje zuinig? 1:5 of zo?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zelfs onder dit pareltje zitten geen vier identieke banden....
[ afbeelding ]
(Mijn droom auto, al twijfel ik of ik er comfortabel in zit)
Ughquote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Collega onverwacht afwezig, andere collega met vakantie. Dus ik als enige over dus druk op het werk.
Extra uren werken op de andere werkplek maakt het een volle anderhalve week voor me.
Dan helpt het niet iemand afzegt (om voor mij niet echt geldige redenen) voor een best wel belangrijk (mogelijk pittig) overleg verderop in de week wat we samen hadden voorbereid.
En dat een andere collega in mijn nek hijgt want de vakantievierder (met andere functie) heeft geen duidelijke overdracht achtergelaten. Dus de vakantievierder maar even gestalkt (no regrets als jij je zaakjes niet netjes achter laat) en antwoord gekregen.
Waarop mijn (verder toffe) manager ook nog even in mijn mail hangt: het is de bedoeling dat jouw collega tijdens vakanties haar zaken overdraagt aan iemand met dezelfde functie.
Ik weet dat, ik doe dat.
Heb dat gesprek even lekker met mijn collega die dat niet deedNiet mijn taak om de overdracht van mijn collega’s te checken, lijkt me. En het extra werk wat het me vandaag opleverde… ook daar kon ik écht buiten.
Mijn lontje wordt korter en korterNog drie dagen tot het weekend is
16 a 17 liter per 100km.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een ding! Rijdt het een beetje zuinig? 1:5 of zo?
Gister een klein naaktslakje en vanavond niets gespot. Nu maar slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |