Bier is voor pubers, wijn is voor volwassenen.quote:
Het toppic slaat net zo dood als Stella Artois.quote:
En de auto vol met lekkers om na te genieten?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:34 schreef fietsie het volgende:
Frankrijk was tof, weer hoop nieuwe dingen gezien en geproefd
Mega doppinda…quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:12 schreef fietsie het volgende:
Sommige dingen overleefden de rit naar t huisje niet...
[ afbeelding ]
Er was vanalles mega daar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:33 schreef AnneX het volgende:
Wat een verhaal kaatje!
Zo weer thuis. Het was leuk om de ouwe en nieuwe buren te hebben gesproken.![]()
En als een puber wel 4 pilsjes gedronken.
N.a.v. Blues opmerking over slakkeneitjes…gegoogled en die zouden wit moeten zijn in grote hoeveelheden.
In de bak liggen deze groene. Zelf dacht ik, dat het voeding was van de potaarde…
Wie weetz? @:sigme @:Vanyel andere tuinierders…Online met Google lens zoeken kom ik veel 'schimmels' tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De slakkeneitjes die ik vond was echt een hele berg witte bolletjes.
Robquote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:34 schreef z80 het volgende:
Het toppic slaat net zo dood als Stella Artois.
Met pils moet ik je gelijk geven.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bier is voor pubers, wijn is voor volwassenen.
Hehe, ik zit hier ook aan een biertje hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2025 23:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Met pils moet ik je gelijk geven.
Maar er is nog zo gigantisch veel meer bier dan pils. Zo'n 100 verschillende bierstijlen en de variaties erop.
Van wit, blond, via amber en rood, naar bruin en diepdonkerzwart.
Met de zoetheid van mout, bitterheid van de hop en de fruitige, kruidige of grassige smaken van de hop en gist.
Er zijn ook restaurants met een bierkaart, naast de wijnkaart.
En zelfs heuse bier sommeliers.
Food pairing met bier is een ding en soms nog beter dan met wijn.
Super!! Is er nog ondertiteling nodig?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:06 schreef Kaatje1 het volgende:
De film van Amir is genomineerd voor de “debuut competitie “ van het Nederlands Filmfestival
Die is er alquote:Op zaterdag 19 juli 2025 07:51 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Super!! Is er nog ondertiteling nodig?
Ja mijn bovenbuur kan z'n huur alleen betalen als hij nachtdiensten draait. Vervolgens baalt hij want hij kan overdag niet goed slapen in de zomer. Tjaquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:57 schreef fietsie het volgende:
Dat hele ploegen gebeuren / onregelmatigheid is iets wat sommigen tot "gegarandeerd altijd binnenkomende inkomsten" hebben gemaakt in hun consumptie patroon, best link
Plantjes, die kleurrijk bloeien😇 Vast😂als die het stadium voorbij zijn van frisse groene blaadjes…vermoed ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een fijn bericht @:tele6 duidelijkheid en een plan
@:annex zijn er ook planten waarvan slakken denken “wegwezen bij deze smerige boel”?
Daarom had ik m'n moeder vorig jaar met moederdag afrikaantjes gegeven. Twee dagen later belt ze me om mede te delen dat ook die opgegeten zijn door de slakken. Gelukkig vind ze het grappigquote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Gevonden:
Hier is een lijst met planten die slakken niet lekker vinden:
Kruiden: Tijm, munt, salie, rozemarijn, bieslook, knoflook, lavendel.
Bloemen: Goudsbloemen, afrikaantjes, vingerhoedskruid, anemonen, akelei, ridderspoor, zeeuws knoopje.
Andere: Duizendblad, varens, siergrassen, Bergenia, wolfsmelk, steenanjelier.
Wat leuk een egel
Gisteren vroeg ik me af waarom de bloemen op het balkon (portulaca) niet open waren. Bleek vergeten te zijn ze water te geven. Meteen gedaan en ze zijn nu weer open. Andere plant waarvan ik afgelopen winter dacht dat die voldoende water had gehad was helemaal verdroogd, maar er is nu weer veel groen in gekomen en ik denk dat overmorgen de bloem echt open is.
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daarom had ik m'n moeder vorig jaar met moederdag afrikaantjes gegeven. Twee dagen later belt ze me om mede te delen dat ook die opgegeten zijn door de slakken. Gelukkig vind ze het grappig
Hier ook benauwd én wind. In huis super benauwd, in de schaduw in de wind wel oké. Maar natuurlijk moet ik net vandaag van alles in huis doenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:09 schreef fietsie het volgende:
Bizar weer hier vandaag , 30 graden met windkracht 5 er bij
Dat zou ik uitstellen tot morgen tenzij er ongewenste beestjes rondkruipenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier ook benauwd én wind. In huis super benauwd, in de schaduw in de wind wel oké. Maar natuurlijk moet ik net vandaag van alles in huis doen
Morgen gaan B en ik op padquote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou ik uitstellen tot morgen tenzij er ongewenste beestjes rondkruipen
Ah dan begrijp ik het, huis leefbaar achterlaten voor vakantie (ook fijn terugkomen)quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Morgen gaan B en ik op pad
Vandaag huis netjes achtergelaten. Komende week zal broertje zo nu en dan langskomen om de boel te verzorgen, (of mijn spullen te "lenen").
Hier is het ook vies warm. Benieuwd of we deze keer wel iets van onweer/regen krijgen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Naar binnen gevlucht. Geen zuchtje wind op het balkon en de zon is daar gearriveerd. Niet te doen meer
Jij nu, wij hadden het niet door hoorquote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat het smerig warm is?
Mwoah, vind ik nog meevallen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was weer geweldigquote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:43 schreef AnneX het volgende:
Zó hóort het 👍🏼 Uítleg 👍🏼
Goed bericht en fijn dat het vertrouwen er is.
EN ook resultaat zó snel!
@:Morgane89 hoe ging het samba feest?
Om half drie vannacht nog even naar balkon en een slakje gevangen.
Ik vind zeker.quote:
Ik vind het stiekem onwijs geil weer.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Herkenbaar hoor. Ik werd op een gegeven moment al misselijk als ik uit de parkeergarage kwam.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:34 schreef Blues het volgende:
Het viel ons niet tegen met d'oude vriend.Hij is wel heel ziek, dat wel. Opknappen nu, we kunnen je nog nie missen!
We hadden allebei wel associaties (en ik een klein traumaatje) met bestralingen en opnames van ons allebei in dat zkh.
Goed gesproken, al is de luchtvochtigheid hier bar veel lager dan bij julliequote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het stiekem onwijs geil weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komende week komt het waterschap de beek uithalen en alle omgeknaagde (over de beek liggende) bomen opruimen. Maar! de dam mag voorlopig nog blijven en de boom die daar ligt ook. Hopelijk blijven de ijsvogeltjes dan ook. Ik zag een van de twee vanochtend weer![]()
De eendjes zijn er ook nog:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nog een man met een sigaar gespot?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:40 schreef borisz het volgende:
Op de terugweg bij een Surinamer op de kruiskade eten voor vanavond gescoord en op de Nieuwe Binnenweg bij Wolf Blitz ook nog een paar hemden gescoord.. Ben bezig om mn hemdencollectie eens echt vernieuwen. Wil naast gewone hemden ook wel een paar uitgesproken hemden hebben.
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:59 schreef sigme het volgende:
Vandaag zijn hier twee eiken geveld, maar daar heb ik me niet mee bemoeid.
Wel heb ik een foto'tje gemaakt van Mooitje op de beverdam:
[ afbeelding ]Mooitje heeft een mooie stok in de dam gevonden en mee naar huis genomen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komende week komt het waterschap de beek uithalen en alle omgeknaagde (over de beek liggende) bomen opruimen. Maar! de dam mag voorlopig nog blijven en de boom die daar ligt ook. Hopelijk blijven de ijsvogeltjes dan ook. Ik zag een van de twee vanochtend weer![]()
De eendjes zijn er ook nog:
[ afbeelding ]Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Hier nietquote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:17 schreef fietsie het volgende:
Kan t zijn dat Ziggo in NL veel problemen heeft ?
Mijn wifi doet het nog wel iig. Ziggo Go app ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:17 schreef fietsie het volgende:
Kan t zijn dat Ziggo in NL veel problemen heeft ?
Ik wil niet meer in een therapiequote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Goeie tip van @:Vanyel, @:Blues![]()
@:Tele6 veel plezier met B! Waar gaan jullie heen? En wat goed van de nieuwe fysio![]()
@:AnneX balen van de slakken!
@:Lonaa (deel van) vakantie geboekt![]()
Ik vond vandaag ook vies warm, maar me binnen opsluiten was helaas geen optie met nichtje.
Mijn nacht was ruk, nichtje sliep van 19.45-7.30 met 1x even wakker om 5 omdat ze alle spenen uit bed gewerkt had. Ik lag 21.45 in bed maar sliep pas 23.30, met de wasbolletje oordoppen hoorde ik mn oorsuizen veel meer en ben niet gewend om met te slapen dus duurde lang voor ik in slaap viel. Om 1u werd ik weer wakkeren pas rond 3.15 weer in slaap. Om 5 weer wakker voor de spenen, en toen redelijk snel weer in slaap en nog tot 7 geslapen en in bed blijven liggen tot nichtje om 7.50 daadwerkelijk van zich liet horen. In ochtend naar supermarkt en naar de grotere speeltuin met de drie buurmeisjes van allemaal rond haar leeftijd, daarna slapen, middag bij de buren in tuin met buurmeisje gespeeld, ik hen ook nog geholpen met grasmaaien en verticuteren, zelf grasgemaaid. Toen ging mn hoofd even stom doen want te moe en te warm en teveel gedaan. Ik had toen ik naast grasmaaier liep tijdens grasmaaien wat pijn aan mn been naast de maaier, wss omdat kleine stukjes gras/takje/zand tegen mn been geblazen werden door de gaatjes aan zijkant van opvangbak. Maar hoofd kon daar natuurlijk allerlei andere leuke dingen over verzinnen. Even met buren over gehad, reageerden fijn, en ik kon het ook wel redelijk relativeren ondanks alle factoren die tegen zaten (slaapgebrek en teveel op een dag doen/over mn fysieke grenzen gaan daarmee zijn beide factoren die me het meest kwetsbaar maken voor het 'blijven plakken' van stomme gedachten). Daar met zn allen nog gegeten, de meisjes samen in bad geweest en daarna naar bed. Daarna zelf even gedoucht en ontspanningsoefening gedaan, dat was fijn. Echt diep respect voor alle ouders hier
, dat continue aan staan vind ik echt intens vermoeiend. Nichtje is nu al 2x huilend wakker geworden sinds 19.15 dus hopelijk is dat geen voorbode voor vannacht. Ze is hier nog tot ongeveer 12u morgen, daarna ga ik de hele middag absoluut niks uitvoeren
en ik ben inmiddels al klaar voor bed, zo nog even boekje lezen en dan hopelijk vanavond wel snel in slaap.
Dat zagen we in Griekenland ook. Gewoon in je bikini zwembroek enz over straat.. kennelijk normaal.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:38 schreef fietsie het volgende:
Na een dagje terras-met-boek ben ik ook weer helemaal bij met de latest Belgische bikini-kledingmode.
(Ik herinnerde me tochtjes naar onze strandjes altijd gekleed, en dan daar wat uitdoen. Maar da's nie anno 2025).
Hopelijk de rest van de nacht betere slaap danquote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Goeie tip van @:Vanyel, @:Blues![]()
@:Tele6 veel plezier met B! Waar gaan jullie heen? En wat goed van de nieuwe fysio![]()
@:AnneX balen van de slakken!
@:Lonaa (deel van) vakantie geboekt![]()
Ik vond vandaag ook vies warm, maar me binnen opsluiten was helaas geen optie met nichtje.
Mijn nacht was ruk, nichtje sliep van 19.45-7.30 met 1x even wakker om 5 omdat ze alle spenen uit bed gewerkt had. Ik lag 21.45 in bed maar sliep pas 23.30, met de wasbolletje oordoppen hoorde ik mn oorsuizen veel meer en ben niet gewend om met te slapen dus duurde lang voor ik in slaap viel. Om 1u werd ik weer wakkeren pas rond 3.15 weer in slaap. Om 5 weer wakker voor de spenen, en toen redelijk snel weer in slaap en nog tot 7 geslapen en in bed blijven liggen tot nichtje om 7.50 daadwerkelijk van zich liet horen. In ochtend naar supermarkt en naar de grotere speeltuin met de drie buurmeisjes van allemaal rond haar leeftijd, daarna slapen, middag bij de buren in tuin met buurmeisje gespeeld, ik hen ook nog geholpen met grasmaaien en verticuteren, zelf grasgemaaid. Toen ging mn hoofd even stom doen want te moe en te warm en teveel gedaan. Ik had toen ik naast grasmaaier liep tijdens grasmaaien wat pijn aan mn been naast de maaier, wss omdat kleine stukjes gras/takje/zand tegen mn been geblazen werden door de gaatjes aan zijkant van opvangbak. Maar hoofd kon daar natuurlijk allerlei andere leuke dingen over verzinnen. Even met buren over gehad, reageerden fijn, en ik kon het ook wel redelijk relativeren ondanks alle factoren die tegen zaten (slaapgebrek en teveel op een dag doen/over mn fysieke grenzen gaan daarmee zijn beide factoren die me het meest kwetsbaar maken voor het 'blijven plakken' van stomme gedachten). Daar met zn allen nog gegeten, de meisjes samen in bad geweest en daarna naar bed. Daarna zelf even gedoucht en ontspanningsoefening gedaan, dat was fijn. Echt diep respect voor alle ouders hier
, dat continue aan staan vind ik echt intens vermoeiend. Nichtje is nu al 2x huilend wakker geworden sinds 19.15 dus hopelijk is dat geen voorbode voor vannacht. Ze is hier nog tot ongeveer 12u morgen, daarna ga ik de hele middag absoluut niks uitvoeren
en ik ben inmiddels al klaar voor bed, zo nog even boekje lezen en dan hopelijk vanavond wel snel in slaap.
Sowieso heb ik t idee dat kleding wat minimalistischer geworden is de laatste paar jaar. Stagiair op werk komt ook telkens in crop tops zonder beha naar werk, en m'n laatste paar Vinted aankopen (bedoeld om jurkje te vinden voor bruiloft volgende maand) ook meer decolleté dan ik had ingeschat (als in, tot de navel ongeveer... die ga ik doorverkopen, misschien zit dat beter bij iemand met meer tieten)quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:38 schreef fietsie het volgende:
Na een dagje terras-met-boek ben ik ook weer helemaal bij met de latest Belgische bikini-kledingmode.
(Ik herinnerde me tochtjes naar onze strandjes altijd gekleed, en dan daar wat uitdoen. Maar da's nie anno 2025).
Leuk! Doen wij ook altijd, thema-afspeellijsten. Als ik die dan later nog eens aanzet, heb ik direct vakantie flashbacks.quote:Op zondag 20 juli 2025 06:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hopelijk de rest van de nacht betere slaap dan
Ik word ook altijd mega labiel in de nacht. Waardeloze feature, had niet gehoeven van mij
B en ik zijn op pad
We zijn al bijna bij Breda. Op naar Frankrijk
We hebben een playlist gemaakt van ruim 90 Franse liedjes om in de sfeer te komen. Net la danse des canards al gehad dus het wordt alleen nog maar beter
Ja het is ook bepaald niet voor altijd, meestal zit ik daar niet op te wachten maar zo heel af en toe is een rondje zwoel en zweterig toch ook wel sexyquote:Op zondag 20 juli 2025 00:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Als palingen in een emmer snot. Ik sla een rondje over!
Ja dit vooral! Ik hoef het natuurlijk niet aantrekkelijk te vinden en als zij er blij mee zijn more power to them, maar ik zie ook tig meiden rondlopen met serieus fors formaat zonder bh met van die deinende golven onder hun shirtje. Ik kan me daar zó niks bij voorstellen, ik vond in huis rondlopen zonder bh al oncomfortabel, met dat gezwier en geschommel. Laat staan de hele dagquote:Op zondag 20 juli 2025 06:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Sowieso heb ik t idee dat kleding wat minimalistischer geworden is de laatste paar jaar. Stagiair op werk komt ook telkens in crop tops zonder beha naar werk
Ja fijn hè.quote:Op zondag 20 juli 2025 07:33 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Leuk! Doen wij ook altijd, thema-afspeellijsten. Als ik die dan later nog eens aanzet, heb ik direct vakantie flashbacks.
Ik heb de dingen ook gewoon graag op een voorspelbare plaats ipv dat het rondflappert en doet.quote:Op zondag 20 juli 2025 08:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja dit vooral! Ik hoef het natuurlijk niet aantrekkelijk te vinden en als zij er blij mee zijn more power to them, maar ik zie ook tig meiden rondlopen met serieus fors formaat zonder bh met van die deinende golven onder hun shirtje. Ik kan me daar zó niks bij voorstellen, ik vond in huis rondlopen zonder bh al oncomfortabel, met dat gezwier en geschommel. Laat staan de hele dag
Nu is dat heel anders
Ja, dat doe ik ook. Heeft mijn man allemaal goede Duitse muziek uitgekozen, komt Scooter ineens langs Hyper hyper. Vind ik ook goede muziek trouwensquote:Op zondag 20 juli 2025 10:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja fijn hè.
Het maken van de playlist is ook goede voorpret voor de vakantie
We hebben echt ALLES wat min of meer Frans is erin gezet. Dus zonet ook Monsieur Cannibale geluisterd. En Michelle van de Beatles
En blondie die Frans raptquote:Op zondag 20 juli 2025 10:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja fijn hè.
Het maken van de playlist is ook goede voorpret voor de vakantie
We hebben echt ALLES wat min of meer Frans is erin gezet. Dus zonet ook Monsieur Cannibale geluisterd. En Michelle van de Beatles
quote:Op zondag 20 juli 2025 11:00 schreef fietsie het volgende:
@:Tele6 wij doen vooral lokale radio onderweg, het is soms heel leuk ; gisteren een programma waarin mensen een prijs konden winnen door 6 wilde planten in hun tuin te noemen.
En dan googelen wat het is
quote:Op zondag 20 juli 2025 11:36 schreef Blues het volgende:
Ooit had ik een collega die half bloot naar het werk kwam, in jurkjes alsof ze van het strand kwam, zat ze zo aan de balie of hielp mensen in bloeddrukkamer of spreekkamer met oncologische informatie gesprekken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |