quote:Op zondag 20 juli 2025 23:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Afkicken en van vierkante ogen terug naar ronde ogen. Alle afleveringen van Shetland gezien, op naar seizoen 10 ergens in het najaar.
Vond Frankrijk, maar één keer geweest, wel mooi maar kwam tijdens de reis weinig fransen tegen muv gidsen en personeel in restaurants die ook Engels spraken.
Een keer hopeloos verdwaald en toe aan een paar mensen de weg gevraagd, dat niet echt goed, die spraken echt geen Engels. Werd nog bijna de auto ingesleept. Mijn hotel lag, vanuit het dorp gezien, voorbij het ziekenhuis dus dat noemde ik. De mensen dachten dat ik naar ipv na het ziekenhuis moest
Ja seizoen 1 is 1 aflevering, seizoen 2 geloof maar 2 en daarna heeft ieder seizoen 6 afleveringen van 1 uur wat 1 verhaal isquote:Op maandag 21 juli 2025 07:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Klopt het dat seizoen 1 maar 1 afl heeft op NPOstart
Ik wil er ook erg graag aan beginnen.
Het is ook een vorm van feel good tv. Zonder schieten en vechtpartijen.quote:
Oef, ik krijg flashbacks naar mijn tijd op de MTS (werktuigbouwkunde)quote:Op maandag 21 juli 2025 15:58 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Dat M10x1,25 geeft aan metrisch schroefdraad 10mm en een spoed van 1,25mm. Dat is hoeveel mm een keer rond is met draad. Standaard is 1,5mm. Dus daar geef je aan wat voor gat er zit.
Rechts onder staat ook een tekst die best duidelijk is.
Raad es wat voor schroefdraad er in het onderdeel zit
Wat fijnquote:Op maandag 21 juli 2025 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Helemaal duf. Ruim 4 uur bezig geweest met dossiers van een echtpaar op orde te brengen (hebben negatieve beslissing)
Maar ook leuk nieuws. De eerste gezinshereniging die ik ooit gedaan heb, daar komt het gezin woensdag naar NederlandZo blij voor die man. Kwam als een hoopje ellende binnen, sprak ook heel slecht arabisch, analfabeet, wist eigenlijk niet waar hij was en je zag 'm per maand rechterop lopen. Ook een proces waar echt alles langer duurde of mis ging. Maar dan nu eindelijk
En is er dan verdere opvang als huis, werk en taal voor het hele gezin?quote:Op maandag 21 juli 2025 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Helemaal duf. Ruim 4 uur bezig geweest met dossiers van een echtpaar op orde te brengen (hebben negatieve beslissing)
Maar ook leuk nieuws. De eerste gezinshereniging die ik ooit gedaan heb, daar komt het gezin woensdag naar NederlandZo blij voor die man. Kwam als een hoopje ellende binnen, sprak ook heel slecht arabisch, analfabeet, wist eigenlijk niet waar hij was en je zag 'm per maand rechterop lopen. Ook een proces waar echt alles langer duurde of mis ging. Maar dan nu eindelijk
Was het maar zo'n feest. Hij blijft bij ons en hopelijk zijn familie in de buurt, in een hotel of een huisje. Er zijn voorbeelden van de vader bij ons het het gezin in Groningen of boven Amsterdam.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
En is er dan verdere opvang als huis, werk en taal voor het hele gezin?
Nou weet ik niet of ik moet lachen of huilen.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Hij blijft bij ons en hopelijk zijn familie in de buurt, in een hotel of een huisje. Er zijn voorbeelden van de vader bij ons het het gezin in Groningen of boven Amsterdam.
Maar ook een gezin hier in een hotel, 5 man op een kleine kamer waar het raam niet open kan, waar ze ontbijten/lunchen/dineren nadat de "normale" gasten zijn geweest. Midden in de stad dus ze kunnen nergens naar toe.
Maar ze zijn er bijna. Na ruim 2,5 jaar ziet hij z'n gezin weer in het echt.
Ik weet het soms ook niet. Reageer maar op hoe de mensen zelf zijn. Morgen komt een meneer met wie ik eigenlijk alleen maar kan meehuilen. Maar je probeert toch moed in te praten.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of ik moet lachen of huilen.
Voor jou dan 😘quote:Op maandag 21 juli 2025 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik weet het soms ook niet. Reageer maar op hoe de mensen zelf zijn. Morgen komt een meneer met wie ik eigenlijk alleen maar kan meehuilen. Maar je probeert toch moed in te praten.
Maar ook komt er iemand die zijn familie waarschijnlijk binnen een maand hier heeft, dus met hem ben je blij.
En aan het eind van de dag ga je naar huis, met genoeg ruimte voor alles wat je wil, naar vrienden, naar familie, avondje tv kijken en geen zorgen over geliefden.
Ja, als het goed zou gaan, dragen wij ze over aan jullie.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik heb vandaag twee mensen begeleid die gezinshereniging hebben gekregen nadat ze een huis hebben. Dus we helpen de net gearriveerde partners inschrijven in de gemeente, aanmelden zorgverzekering en DigID, zorgen dat contracten energie en water omhoog gaan, melden kinderen bij school en Stichting Leergeld aan, etc. Ik zit een paar stappen verder in de keten dan Kaatje dus.
Wij nemen ze graag over hoor!quote:Op maandag 21 juli 2025 17:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, als het goed zou gaan, dragen wij ze over aan jullie.
Gelukkig heb ik goede contacten met de "jullie" bij ons. Want vandaag iemand die bij VW hoort, kwam bij ons op de lijn (iets met goede herinneringen) maar kon niets voor 'm doen en "de jullies" hopelijk wel (al weet ik al dat dat niet zo is)
Daar leer/hoor je heel veel wat je al weet (je bent niet nieuw) maar het fijne is ook dat je dingen hoort van anderen die ook ervaring hebben, waar zij tegenaan lopen, wat ze aan oplossingen hebben etc. Ik heb ook alleen de basiscursus gevolgd en wat digitale cursussen omdat de anderen voor mij niet te bereiken zijn. Zou laatst wel meegaan naar een landendag maar dat ging niet door (te veel pijn/last)quote:Op maandag 21 juli 2025 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij nemen ze graag over hoor!
Mijn basiscursus begint helaas pas in september. Ik ben zo benieuwd naar alles, het kan me niet snel genoeg gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |