abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 2 juli 2025 @ 16:14:41 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_218101245
Als trauma-arts vindt hij het razend interessant, maar als mens wordt Detlef van der Velde er intens verdrietig van. Van verbrijzelde gezichten tot ontplofte knieën: de traumachirurg uit Nieuwegein ziet wekelijks de heftigste letsels na ongevallen met piepjonge fatbikers. Hij vraagt zich af: hoe is dit te stoppen?

Hoe de werkweek voor Van der Velde in het St. Antonius Ziekenhuis begon? „Een 80-jarige man was door twee meiden op een fatbike aangereden. Het duo reed vervolgens verder en het slachtoffer moest met een gebroken pols worden afgevoerd naar het ziekenhuis. ‘Daar gaan we weer’, denk ik dan.”

Bijna dertig jaar zit de traumachirurg nu in het vakgebied, maar de toenemende fatbike-incidenten en -letsels blijven hem nog steeds verbazen. „Afgelopen vrijdag moest ik aan de slag met twee ontplofte knieën. Dat zijn letsels die eigenlijk alleen bij – vaak oudere – motorcrossers voorkomen. Het ging hier over twee jonge tieners, beide na een ongeluk met hun fatbike.”

De realiteit is dat knieblessures nog niet eens de ergste gevallen zijn. Van der Velde krijgt ook regelmatig te maken met fatbikers die door een botsing hoogenergetisch letsel oplopen. „Vaak is hun hele gezicht dan verbrijzeld en kunnen ze maandenlang alleen vloeibaar eten.”

‘Hier een deurtje dicht betekent daar een deurtje open’
Ook het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zit met de handen in het haar, meldt woordvoerder Liz Zoetekouw. „We zijn al voor de derde keer bezig om te kijken hoe we de regelgeving omtrent fatbikes kunnen aanpassen. Het probleem is dat allerlei experts ons vertellen dat we hiermee een heilloze weg inslaan.”

Ligt de oplossing dan niet voor de hand? Als het aan Van der Velde ligt wel: een helmplicht en een minimumleeftijd van 16 jaar. „Zo werkt het ook als je een scooter wilt gaan rijden. Pas op die leeftijd kun je gevaarlijke situaties in het verkeer voldoende inschatten.”

Maar zo simpel zit de vork helaas niet in de steel, legt Zoetekouw uit. „Volgens experts zal de markt zich na invoering van nieuwe regels in een mum van tijd gaan aanpassen. Het zal niet lang duren voordat er een fiets is die de definitie van een fatbike precies omzeilt.”

Deze marktwerking bleek gelijk toen de fatbike in de Tweede Kamer onder vuur kwam te liggen: de fabrikant had met de ‘skinnybike’ namelijk al een nieuwe versie ontwikkeld. Dit model heeft dunnere banden en een korter zadel dat in hoogte verstelbaar is. „Als de Tweede Kamer een deurtje dicht doet, maken we een ander deurtje open”, haalde Pieter van Beusekom van fatbikefabrikant Phatfour destijds uit.

Filmpje arts in de link............

https://www.ad.nl/binnenl(...)ongelukken~ae9cb9b8/

Het zijn gruwelijke ondingen. In korte tijd lijkt het wel alsof iedere jongere er mee rijdt. Ik wandel elke dag en ben continue op m'n hoede. Je hoort ze niet en dagen plots op. Verder lijkt het alsof die fietsers nog meer regels omzeilen. Het is krankjorum.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 juli 2025 @ 16:17:09 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218101273
Dit is Nederland dus het zal straks wel weer neerkomen op het verplichten van valbescherming voor iedereen op een fiets. Fat of anders
pi_218101295
Veel kinderen op die dingen these days. Zullen wel gescheiden ouders hebben die alles goed vinden. :')
pi_218101333
quote:
„Volgens experts zal de markt zich na invoering van nieuwe regels in een mum van tijd gaan aanpassen. Het zal niet lang duren voordat er een fiets is die de definitie van een fatbike precies omzeilt.”
Nederland regeltjesland, maar voorkomen dat brugklassers met z'n drieen als kamikazepiloten op zo'n ding door het verkeer knallen is echt onmogelijk.
pi_218101398
Moeten hun weten
U MAD?
pi_218101399
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nederland regeltjesland, maar voorkomen dat brugklassers met z'n drieen als kamikazepiloten op zo'n ding door het verkeer knallen is echt onmogelijk.
Oh dat kan wel en daar zijn kapstokartikelen voor maar dan moet je iets gaan doen waar de overheid een broertje dood aan heeft en dat is de huidige wetgeving handhaven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218101400
spring maar achterop bij mij, op mijn fatte fiets. ik neem je mee, ik neem je mee op reis, naar een moskee in roffa of parijs
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 juli 2025 @ 16:29:31 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218101406
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:22 schreef halfway het volgende:
Hier in het dorp niet, het is meer zo'n stadse hype
Nu hebben wij hier maar 0.0007% kopvodvolk dus dat kan meespelen.
143.000 inwoners, da's een fors dorp.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218101453
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh dat kan wel en daar zijn kapstokartikelen voor maar dan moet je iets gaan doen waar de overheid een broertje dood aan heeft en dat is de huidige wetgeving handhaven.
Ja, ik val de laatste paar dagen een beetje in herhaling, maar ook dit is vooral weer een gebrek aan handhaving. Ik heb niets met fatbikes, maar als je daar op een normale manier mee omgaat zijn ze niet perse gevaarlijker dan een normale elektrische fiets. Je moet dus vooral handhaven op pubertjes die hem opvoeren en allerlei verkeersovertredingen begaan, wat allemaal al verboden is. Maar ja, dat lukt niet dus laten we iedereen maar een helmpje opzetten of op een andere manier collectief lastig vallen met weer een nieuw regeltje. Uiteraard met de inmiddels obligate arts die zich "zorgen maakt" om eea in te masseren.
  woensdag 2 juli 2025 @ 16:34:46 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_218101456
quote:
minimumleeftijd van 16 jaar. ... Pas op die leeftijd kun je gevaarlijke situaties in het verkeer voldoende inschatten.”
Uhuh :') _O-
  woensdag 2 juli 2025 @ 16:36:05 #11
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218101476
Ja, jammer.
pi_218101477
Het fatbikemoetverbodenwordentopic 47902.
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 16:52:29 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218101630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:34 schreef Zelva het volgende:

[..]
Uhuh :') _O-
Welja, je mag ook pas op een snor of bromfiets rijden als je 16 bent + het rijbewijs hebt. Nu kunnen kinderen die veel jonger zijn zonder enige rijles op fatbikes rijden die minstens zo hard gaan als een snorfiets.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 2 juli 2025 @ 16:55:36 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_218101675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welja, je mag ook pas op een snor of bromfiets rijden als je 16 bent + het rijbewijs hebt. Nu kunnen kinderen die veel jonger zijn zonder enige rijles op fatbikes rijden die minstens zo hard gaan als een snorfiets.
Dat betekent niet dat ze vanaf 16+ opeens wel 'gevaarlijke situaties in het verkeer voldoende kunnen inschatten'. Dan hebben ze nog steeds geen idee wat ze aan het doen zijn. Sterker nog, ik denk zelfs dat op zijn minst 50% procent van de rijbewijsbezitters dat met een auto ook totaal niet kunnen.
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 16:56:15 #15
pi_218101681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:55 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat betekent niet dat ze vanaf 16+ opeens wel 'gevaarlijke situaties in het verkeer voldoende kunnen inschatten'. Dan hebben ze nog steeds geen idee wat ze aan het doen zijn. Sterker nog, ik denk dat op zijn minst 50% procent van de rijbewijsbezitters dat met een auto ook totaal niet kunnen.
Het punt is eerder dat kinderen die jonger zijn dan 16 het al helemaal niet kunnen. Erens is die arbitraire grens getrokken natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 2 juli 2025 @ 16:56:47 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218101685
quote:

[..]
En een beetje sportieveling op een racefiets ook.. mja.. daar had iedereen al een hekel aan :P
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218101719
Kennelijk zijn Nederlanders verwend tegenwoordig.
De verantwoordelijkheid ligt toch bij ouders. Want zij kopen dat ding voor eigen kroost. Hoezo..

Misschien hadden ouders van nu een trauma overgehouden met fiets van toen. Een elektrische fiets is verademend, maar niet geschikt voor onervaren rijders.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 17:00:44 #18
pi_218101734
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
En een beetje sportieveling op een racefiets ook.. mja.. daar had iedereen al een hekel aan :P
:D

Die houden zich ook lang niet altijd aan de regels. Al doen halen ze die snelheid wel op eigen kracht
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 17:01:21 #19
pi_218101742
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
De verantwoordelijkheid ligt toch bij ouders. Want zij kopen dat ding voor eigen kroost. Hoezo..

Misschien hadden ouders van nu een trauma overgehouden met fiets van toen. Een elektrische fiets is verademend, maar niet geschikt voor onervaren rijders.
De snorfiets die ik vroeger had was langzamer en lichter dan een fatbike. :')
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:07:39 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_218101818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:14 schreef tong80 het volgende:
Als trauma-arts vindt hij het razend interessant, maar als mens wordt Detlef van der Velde er intens verdrietig van. Van verbrijzelde gezichten tot ontplofte knieën: de traumachirurg uit Nieuwegein ziet wekelijks de heftigste letsels na ongevallen met piepjonge fatbikers. Hij vraagt zich af: hoe is dit te stoppen?

[ afbeelding ]

Hoe de werkweek voor Van der Velde in het St. Antonius Ziekenhuis begon? „Een 80-jarige man was door twee meiden op een fatbike aangereden. Het duo reed vervolgens verder en het slachtoffer moest met een gebroken pols worden afgevoerd naar het ziekenhuis. ‘Daar gaan we weer’, denk ik dan.”

Bijna dertig jaar zit de traumachirurg nu in het vakgebied, maar de toenemende fatbike-incidenten en -letsels blijven hem nog steeds verbazen. „Afgelopen vrijdag moest ik aan de slag met twee ontplofte knieën. Dat zijn letsels die eigenlijk alleen bij – vaak oudere – motorcrossers voorkomen. Het ging hier over twee jonge tieners, beide na een ongeluk met hun fatbike.”

De realiteit is dat knieblessures nog niet eens de ergste gevallen zijn. Van der Velde krijgt ook regelmatig te maken met fatbikers die door een botsing hoogenergetisch letsel oplopen. „Vaak is hun hele gezicht dan verbrijzeld en kunnen ze maandenlang alleen vloeibaar eten.”

‘Hier een deurtje dicht betekent daar een deurtje open’
Ook het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zit met de handen in het haar, meldt woordvoerder Liz Zoetekouw. „We zijn al voor de derde keer bezig om te kijken hoe we de regelgeving omtrent fatbikes kunnen aanpassen. Het probleem is dat allerlei experts ons vertellen dat we hiermee een heilloze weg inslaan.”

Ligt de oplossing dan niet voor de hand? Als het aan Van der Velde ligt wel: een helmplicht en een minimumleeftijd van 16 jaar. „Zo werkt het ook als je een scooter wilt gaan rijden. Pas op die leeftijd kun je gevaarlijke situaties in het verkeer voldoende inschatten.”

Maar zo simpel zit de vork helaas niet in de steel, legt Zoetekouw uit. „Volgens experts zal de markt zich na invoering van nieuwe regels in een mum van tijd gaan aanpassen. Het zal niet lang duren voordat er een fiets is die de definitie van een fatbike precies omzeilt.”

Deze marktwerking bleek gelijk toen de fatbike in de Tweede Kamer onder vuur kwam te liggen: de fabrikant had met de ‘skinnybike’ namelijk al een nieuwe versie ontwikkeld. Dit model heeft dunnere banden en een korter zadel dat in hoogte verstelbaar is. „Als de Tweede Kamer een deurtje dicht doet, maken we een ander deurtje open”, haalde Pieter van Beusekom van fatbikefabrikant Phatfour destijds uit.

Filmpje arts in de link............

https://www.ad.nl/binnenl(...)ongelukken~ae9cb9b8/

Het zijn gruwelijke ondingen. In korte tijd lijkt het wel alsof iedere jongere er mee rijdt. Ik wandel elke dag en ben continue op m'n hoede. Je hoort ze niet en dagen plots op. Verder lijkt het alsof die fietsers nog meer regels omzeilen. Het is krankjorum.

Je hoort ze ook totaal niet aankomen. Op het moment dat je ze opmerkt zijn ze je al voorbij en daar schuilt het gevaar in. Doe je toevallig net een stap opzij knallen ze je zo ondersteboven, en met de snelheid die die krengen hebben eindig je zeer waarschijnlijk in het ziekenhuis.

Ik heb er geen moeite mee als er jongeren op rijden die minimaal 16 zijn, want op die leeftijd reed ik zelf ook rond op een opgevoerde Honda MT5, maar jochies en meisjes van 12-13 jaar, zoals je ze hier in de buurt veel ziet, is gewoon onverantwoord. Ik snap die ouders ook totaal niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:08:03 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218101825
quote:

[..]
Yep. Kinderen van 12 jaar met twee tegelijk erop, mobieltjes nog erbij vaak en maar scheuren.
pi_218101841
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De snorfiets die ik vroeger had was langzamer en lichter dan een fatbike. :')
Eigenlijk is fatbike hetzelfde als de snorfiets en of scooter. Je rijdt ermee en voor de plezier liet je het opvoeren.
Maar het waren voornamelijk meeste 15-16 jarigen dat deed. Omdat zij toen zelf kochten en zelf deed. Ouders van toen waren strenger en gaf alleen fiets aan je.

Tegenwoordig krijgt 12 jarige gewoon 1500 euro fiets die eigenlijk gelijk aan scooter is. Wat bezielt ouders dat.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:13:14 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_218101888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:09 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Eigenlijk is fatbike hetzelfde als de snorfiets en of scooter. Je rijdt ermee en voor de plezier liet je het opvoeren.
Maar het waren voornamelijk meeste 15-16 jarigen dat deed. Omdat zij toen zelf kochten en zelf deed. Ouders van toen waren strenger en gaf alleen fiets aan je.

Tegenwoordig krijgt 12 jarige gewoon 1500 euro fiets die eigenlijk gelijk aan scooter is. Wat bezielt ouders dat.
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat het merendeel van die fietsen niet gekocht zijn. je kan ze werkelijk nergens laten staan want dan is ie gegarandeerd weg binnen een paar minuten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218102009
Het aso gedrag is niet heel anders dan op de scootertjes van vroeger, maar je ziet ook basisscholieren rondscheuren en dat is wel nieuw. Ik snap de ouders niet.
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:30:37 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218102096
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
:D

Die houden zich ook lang niet altijd aan de regels. Al doen halen ze die snelheid wel op eigen kracht
Ja. Die papzakken die je op fatbikes ziet komen op eigen kracht misschien tot 15km/u
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218102183
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja. Die papzakken die je op fatbikes ziet komen op eigen kracht misschien tot 15km/u
Ja precies. Vroeger (opa vertelt) waren er ook zat kutscholiertjes op de gewone fiets die gevaar en hinder veroorzaakten door met tig naast elkaar te fietsen, tegen de richting in te gaan, en niet op te letten, maar hoeveel fietsten er daarvan hard? Weinig. Integendeel, meestal slingerden ze juist irritant langzaam over het fietspad. En gaven ze een grote bek als je erlangs wilde. :')
pi_218102191
Er had nooit een helmplicht moeten komen voor scooters. Dan had je 80% van fatbike gezeik niet gehad
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:44:26 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218102242
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zijn ook bijna altijd van die obese Mo’s, Ali’s en Delano’s.
  woensdag 2 juli 2025 @ 17:46:25 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218102262
Lekker voor die bestuurders.
Alleen te hopen dat ze het bij zichzelf houden en niet een nietsvermoedende voorbijganger meenemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Trouwste user 2022 woensdag 2 juli 2025 @ 18:04:12 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_218102407
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

Ik sprak laatst een jochie die hem bij elkaar heeft gespaard.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 juli 2025 @ 18:05:30 #31
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_218102417
Zolang ze zichzelf tegen een boom vouwen maakt het natuurlijk niemand wat uit. Ik hoor weinig verhalen dat ze andere weggebruikers meenemen in hun gedrag?
  woensdag 2 juli 2025 @ 18:06:57 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218102428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Yep. Kinderen van 12 jaar met twee tegelijk erop, mobieltjes nog erbij vaak en maar scheuren.
Laatst een gezien met drie erop en de bestuurster was druk aan het filmen.
Wat zou er fout kunnen gaan…. (Was ook nog eens op een notoir druk en gevaarlijk punt)
Where law ends, tyrrany begins.
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 18:17:13 #33
pi_218102514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 17:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
Er had nooit een helmplicht moeten komen voor scooters. Dan had je 80% van fatbike gezeik niet gehad
Voor snorfietsen inderdaad. Zo typisch Nederlands, het gros was opgevoerd, dus moesten ze op de weg. Dat is gevaarlijk, dus moet er een helm op.
pi_218102566
quote:

Gemotoriseerd --> 16 jaar + helm
Problem solved.
pi_218102583
Die dingen zijn overal in Europa een enorme hit. Alleen hier schieten we meteen in de paniek. Zelfde met stepjes die moeten gelijk verboden worden terwijl je ze in Frankrijk of Duitsland overal kunt gebruiken voor korte afstanden in de stad. Reuze handig.

Nederland is een kleinzielig land. Zelfde met de vuurwerktraditie die inmiddels al om zeep is geholpen.
blablablabla
pi_218102633
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Problem solved.
Alsof er capaciteit is om dat te handhaven.
blablablabla
pi_218102746
Mooi toch. Zorgt iig voor dat dat tuig geen kopschopper meer kan worden.
  woensdag 2 juli 2025 @ 18:53:53 #38
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218102914
Waar zijn de ouders met de opvoeding. Ik zie jochies van 12 op die dingen rijden :') misschien nog wel jonger. 8)7
Don't follow me. I am lost too
One of these days, these boots are gonna walk all over you
MikeyttGod
  woensdag 2 juli 2025 @ 18:54:52 #39
505120 RedShoe
pi_218102924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Een groot deel zit ook nog gerust met zijn telefoon op fiets/fatbike :')
MikeyttGod
pi_218102964
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:54 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Een groot deel zit ook nog gerust met zijn telefoon op fiets/fatbike :')
In de auto niet dan? _O- Of op de normale fiets.

Laat ze maar eens met cijfers komen die de exacte omvang van dit probleem rondom fatbikes kunnen duiden want vooralsnog is het in de media puur negatieve beeldvorming waar een hele sterke spruitjes lucht om heen hangt.
blablablabla
pi_218103009
zo moeilijk is het toch niet? verbied gewoon alle voertuigen die niet enkel door spierkracht worden aangedreven onder de 16 jaar.

ben je direct van al het gejank af en pak je ook nog eens obesitas onder de kids aan.
hardcoholic
pi_218103013
quote:

[..]
Makkelijk zat, ik zie het meteen als ik in de auto rijdt, of op de fiets. Dus ook de politie.

Zie wel braaf alle brommer en scooterrijders en jawel hoor, met helm rijden. Dus het kan wel. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_218103034
quote:

[..]
enige wat je hoeft te doen is iedere ochtend en middag een uurtje in de straten rondom middelbare scholen rond te hangen :Y
hardcoholic
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:08:28 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218103089
Behalve bij de ouders is er denk ik ook wel winst te behalen bij scholen. Ik woon vlakbij een aantal basisscholen en je ziet ze bij bosjes op die dingen voorbij sjezen. Het lijkt me dat voorlichting of regelgeving voor op het schoolterrein toch haalbaar moet zijn.

Dus ouders voorlichten inclusief keiharde voorbeelden en verder ook dichttimmeren dat je die dingen niet op het schoolplein wil zien.

Dé kritiek hierop is denk ik dat scholen al een hoop opvoeding opgedrongen krijgen. Ik ben van de generatie/regio waar nog winst werd behaald door het thema mondverzorging op de agenda te krijgen. En seksuele voorlichting want dat mocht vaak niet van Jezus, met allerlei ellende van dien.

Al voorkom je er één verbrijzeld gezichtje mee denk ik dan.

Vorige maand trof ik op een wandeling een meiske van een jaar of 9, 10 aan dat van de fatbike gestuiterd was. Schaafwond van oksel tot enkel, totaal overstuur. Mensen op straat lieten haar bellen met haar moeder terwijl we wachtten op de ambulance. Dan komt er uit die speaker van de telefoon een lading wezenloze domheid... Of de fiets kankerkapot was. Terwijl je kind je huilend opbelt terwijl ze op straat ligt.

Zo'n kind wordt dus totaal niet beschermd door haar ouders. Je hoopt gewoon op een zorgmelding.
  woensdag 2 juli 2025 @ 19:10:40 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218103140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:02 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Makkelijk zat, ik zie het meteen als ik in de auto rijdt, of op de fiets. Dus ook de politie.

Zie wel braaf alle brommer en scooterrijders en jawel hoor, met helm rijden. Dus het kan wel. :)
Die hebben een kentekenplaat dus zijn direct te herkennen. Mensen staande houden op basis van hun geschatte leeftijd is veel ingewikkelder en tijdrovender.
blablablabla
pi_218104042
Boeiend. De Politiek doet er toch niets aan . (Zoals gezegd, 'fatbike moet verboden worden topic 354533', wanneer begon deze reeks, 2 jaar geleden of zo? En nu is het mooi weer, druk etc. en neemt de ergenis toe. Straks vakantie, en iedereen is 't vergeten)

De Politiek is met andere dingen bezig. Vallen en opstaan bijvoorbeeld. En reuzel uit Amsterdam niet te vergeten.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 2 juli 2025 @ 20:29:25 #48
505120 RedShoe
pi_218104067
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:59 schreef Elan het volgende:

[..]
In de auto niet dan? _O- Of op de normale fiets.

Laat ze maar eens met cijfers komen die de exacte omvang van dit probleem rondom fatbikes kunnen duiden want vooralsnog is het in de media puur negatieve beeldvorming waar een hele sterke spruitjes lucht om heen hangt.
Ik denk dat je die spruitjes zelf aan hebt gezet.
MikeyttGod
  woensdag 2 juli 2025 @ 20:30:29 #49
505120 RedShoe
pi_218104085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Die hebben een kentekenplaat dus zijn direct te herkennen. Mensen staande houden op basis van hun geschatte leeftijd is veel ingewikkelder en tijdrovender.
Er is ook iets als een identiteitsbewijs.
Gaat wel eens mis, maar in de regel klopt het wel.
MikeyttGod
pi_218104255
Zie ze hier ook op de strand en de dorp.
Rijden als gekke .
Rijden harder dan je denkt.

Ik stel voor brommer er uit en gewoon a1 standaard.

De ouwe brommer certificaat inzetten voor electrische fietsen .

Kan gelijk de achterlijke brommobiel er ook uit .
Gewoon brommobiel achter a1 zetten dan kunnen ze 80 lopen en de gewone weg op
pi_218104408
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:30 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Er is ook iets als een identiteitsbewijs.
Gaat wel eens mis, maar in de regel klopt het wel.
Die legitimatie zit niet op je brommer of fiets geplakt. Kost veel teveel tijd.
blablablabla
pi_218104425
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2025 20:29 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik denk dat je die spruitjes zelf aan hebt gezet.
Mensen reageren gewoon ontzettend hysterisch op die fatbikes in het algemeen is me opgevallen. Maar met concrete cijfers bij hoeveel ongevallen ze precies betrokken zijn komen ze niet.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 21:05:36 #53
pi_218104441
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Mensen reageren gewoon ontzettend hysterisch op die fatbikes in het algemeen is me opgevallen. Maar met concrete cijfers bij hoeveel ongevallen ze precies betrokken zijn komen ze niet.
Zijn die cijfers überhaupt openbaar beschikbaar?

Desalniettemin heb ik nu al een paar keer in zeer korte tijd lijpe situaties meegemaakt met fatbikes. Onevenredig meer dan met gewone fietsers in hetzelfde tijdsbestek en dit dan vooral in de grote steden. Anekdotisch ik weet het, maar toch
pi_218104452
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:22 schreef halfway het volgende:
Hier in het dorp niet, het is meer zo'n stadse hype
Nu hebben wij hier maar 0.0007% kopvodvolk dus dat kan meespelen.
Ik woon in een dorpje van 800 inwoners met een hoog gemiddeld inkomen en de enige kinderen die een fatbike rijden, met gashendel, zijn de kinderen van een ex-kamper.

Kom ik in de stad zijn die fatbikes vooral te vinden in de mindere wijken, dus wat dat betreft klopt dat vooroordeel redelijk.
Ook zat autochtone kinderen hoor.

En idd, vaak piepjonge, als in rond de 10 jaar, kinderen, vaak met zijn drieën op 1 fatbike.
Volgas langs druk verkeer, geen rekening houdend met verkeersregels en auto's :X :X

Idem met die kleine electrische steps.

Je zult er als automobilist maar een buiten jouw schuld om onder de auto krijgen.

Snap die ouders ook niet, ook al kijk je helemaal geen nieuws en lees je geen kranten zo, het kan je onmogelijk ontgaan zijn dat die dingen gevaarlijk kunnen zijn.

Ik begreep dat het juridisch heel moeilijk is om specifiek fatbikes aan te pakken, maar zet dan in op een minimumleeftijd van pakweg 16 jaar voor alle ebikes en esteps en andere voertuigen met een elektrische hulpmotor (zo oud moest je vroeger zijn om een brommer of snorfiets te mogen rijden)
Plus een helmplicht, maakt het oninteressant.

Of doe niks en accepteer een hoop dode kinderen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218104610
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zijn die cijfers überhaupt openbaar beschikbaar?

Desalniettemin heb ik nu al een paar keer in zeer korte tijd lijpe situaties meegemaakt met fatbikes. Onevenredig meer dan met gewone fietsers in hetzelfde tijdsbestek en dit dan vooral in de grote steden. Anekdotisch ik weet het, maar toch
Definieer lijp? Ik zie ze ook wel eens scheuren maar als je bijvoorbeeld kijkt naar gevaarlijke situaties op rotondes dan vind ik het probleem meer de snelheid die elektrische fietsen in het algemeen hebben dan specifiek fatbikes of jongeren. Ouderen bijvoorbeeld rijden ook als gekken.
blablablabla
pi_218104623
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik woon in een dorpje van 800 inwoners met een hoog gemiddeld inkomen en de enige kinderen die een fatbike rijden, met gashendel, zijn de kinderen van een ex-kamper.

Kom ik in de stad zijn die fatbikes vooral te vinden in de mindere wijken, dus wat dat betreft klopt dat vooroordeel redelijk.
Ook zat autochtone kinderen hoor.

En idd, vaak piepjonge, als in rond de 10 jaar, kinderen, vaak met zijn drieën op 1 fatbike.
Volgas langs druk verkeer, geen rekening houdend met verkeersregels en auto's :X :X

Idem met die kleine electrische steps.

Je zult er als automobilist maar een buiten jouw schuld om onder de auto krijgen.

Snap die ouders ook niet, ook al kijk je helemaal geen nieuws en lees je geen kranten zo, het kan je onmogelijk ontgaan zijn dat die dingen gevaarlijk kunnen zijn.

Ik begreep dat het juridisch heel moeilijk is om specifiek fatbikes aan te pakken, maar zet dan in op een minimumleeftijd van pakweg 16 jaar voor alle ebikes en esteps en andere voertuigen met een elektrische hulpmotor (zo oud moest je vroeger zijn om een brommer of snorfiets te mogen rijden)
Plus een helmplicht, maakt het oninteressant.

Of doe niks en accepteer een hoop dode kinderen.
Hier idem, twee tokkiegezinnen rijden op die dingen. De rest wil er niet op gezien worden.
pi_218104671
Zorgen over jonge slachtoffers fatbike-ongelukken na 'meetweek' - https://nos.nl/l/2542570

Zorgen omdat ze jong zijn valt te begrijpen maar in absolute aantallen valt het echt reuze mee. Besef dat er bijna 400.000 van die dingen rondrijden.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 21:51:40 #58
pi_218104907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Definieer lijp? Ik zie ze ook wel eens scheuren maar als je bijvoorbeeld kijkt naar gevaarlijke situaties op rotondes dan vind ik het probleem meer de snelheid die elektrische fietsen in het algemeen hebben dan specifiek fatbikes of jongeren. Ouderen bijvoorbeeld rijden ook als gekken.
Volle snelheid door haaientanden vliegen met hun ogen op de telefoon, door rood rijden, geen voorrang verlenen. Allemaal zaken die als de automobilist/tegenpartij even niet oplet heel vervelend kunnen aflopen. En dat gebeurt soms ook.
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 21:52:32 #59
pi_218104915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:29 schreef Elan het volgende:
Zorgen over jonge slachtoffers fatbike-ongelukken na 'meetweek' - https://nos.nl/l/2542570

Zorgen omdat ze jong zijn valt te begrijpen maar in absolute aantallen valt het echt reuze mee. Besef dat er bijna 400.000 van die dingen rondrijden.
Het is ook precies hetzelfde gezeik als toen ik jonger was en deze discussie werd gevoerd over scooters en brommers. Daar is toen een bak beleid tegen aan gegooid en dat heeft wel gewerkt
pi_218104951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volle snelheid door haaientanden vliegen met hun ogen op de telefoon, door rood rijden, geen voorrang verlenen. Allemaal zaken die als de automobilist/tegenpartij even niet oplet heel vervelend kunnen aflopen. En dat gebeurt soms ook.
En als we morgen alle fatbikes verbieden is het probleem daarmee opgelost of stappen ze dan op een gewone e-bike waarvoor exact dezelfde regels gelden?

Die fatbike hetze is pure symboolpolitiek.
blablablabla
pi_218104969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook precies hetzelfde gezeik als toen ik jonger was en deze discussie werd gevoerd over scooters en brommers. Daar is toen een bak beleid tegen aan gegooid en dat heeft wel gewerkt
De regels voor brommers en scooters zijn sinds de jaren 90 toch niet aangepast?

Op de helmplicht na die is ingevoerd voor snor, maar dat was 2 jaar geleden en niet in jouw jeugd :P
blablablabla
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:03:27 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218104981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:59 schreef Elan het volgende:

[..]
En als we morgen alle fatbikes verbieden is het probleem daarmee opgelost of stappen ze dan op een gewone e-bike waarvoor exact dezelfde regels gelden?

Fatbikes zijn sowieso qua bouw al heel anders dan een gewone e-bike, maakt nogal een verschil op de overvolle fietspaden.

En op een gewone e-bike gaan al die jongeren ook niet zo snel met iemand achterop scheuren, dat is bij zo'n fatbike ook veel aantrekkelijker.
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:07:40 #63
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218105032
Diezelfde koters die nu op hun mobiel spelen op de fatbike doen dat over een jaar of zes achter het stuur in de auto.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_218105093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fatbikes zijn sowieso qua bouw al heel anders dan een gewone e-bike, maakt nogal een verschil op de overvolle fietspaden.

En op een gewone e-bike gaan al die jongeren ook niet zo snel met iemand achterop scheuren, dat is bij zo'n fatbike ook veel aantrekkelijker.
Dat kan gewoon daar is zo'n ding voor gemaakt. Tevens beschikt een fatbike over brede banden wat zorgt voor extra stabiliteit ten opzichte van een normale fiets. Heb liever dat ze er samen op gaan dan dat levensgevaarlijke meeslepen van anderen middels een handje op de schouder wat je vroeger constant zag met scooters.
blablablabla
  Spellchecker woensdag 2 juli 2025 @ 22:14:44 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218105104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan gewoon daar is zo'n ding voor gemaakt. Tevens beschikt een fatbike over brede banden wat zorgt voor extra stabiliteit ten opzichte van een normale fiets. Heb liever dat ze er samen op gaan dan dat levensgevaarlijke meeslepen van anderen middels een handje op de schouder wat je vroeger constant zag met scooters.
Dat gebeurt nu ook. Een of twee op de fatbike en een ander met het handje op de schouder.
pi_218105107
quote:
9s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:07 schreef Dagoduck het volgende:
Diezelfde koters die nu op hun mobiel spelen op de fatbike doen dat over een jaar of zes achter het stuur in de auto.
Geïnspireerd door papa en mama wellicht?
blablablabla
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:18:07 #67
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218105144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Geïnspireerd door papa en mama wellicht?
Of niet geleerd dat het levensgevaarlijk is door gebrek aan handhaving.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_218105174
quote:
6s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Of niet geleerd dat het levensgevaarlijk is door gebrek aan handhaving.
Tegen die tijd is elke auto van EDR voorzien. Kun je mooi persoonlijk failliet worden verklaard als je een ongeluk veroorzaakt.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 2 juli 2025 @ 22:51:36 #69
pi_218105401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 22:01 schreef Elan het volgende:

[..]
De regels voor brommers en scooters zijn sinds de jaren 90 toch niet aangepast?

Op de helmplicht na die is ingevoerd voor snor, maar dat was 2 jaar geleden en niet in jouw jeugd :P
Nee, maar de regels werden wel een stuk strenger gehandhaafd. Rollerbanken, inbeslagneming na drie keer zoveel overschrijding etc. Daar was toen wel mankracht voor en dat ontbreekt nu. Niet echt de schuld van de politie.
pi_218105403
Risico van het vak. Het wordt tijd om de oorlog te verklaren aan de fatbike. De meeste fatbikejochies gedragen zich buitengewoon primitief én rijden gevaarlijk. Meer inzetten op taakstraffen, bijvoorbeeld in de groenvoorziening.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_218105435
quote:
6s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:17 schreef Twiitch het volgende:
Dit is Nederland dus het zal straks wel weer neerkomen op het verplichten van valbescherming voor iedereen op een fiets. Fat of anders
Klopt. Voor de asocialen is Nederland een paradijs. Waar anders ter wereld moeten de goeden onder de kwaden lijden? De jeugd is over het algemeen brutaal en dat begint al op jonge leeftijd. Gebrek aan hiërarchie maakt het er niet beter op. En voor de jeugd doen we het he... de planeet leefbaar houden.
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:56:25 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218105438
Ik denk dat iedereen wel weet dat het niet de fatbikes ansich het probleem zijn, maar het volk wat erop rijdt.

helaas weten we ook dat dat volk niet opgevoed danwel gestraft gaat worden dus ja, dan wordt verbieden/helmplicht/etc wel aantrekkelijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_218105570
Moeten er meer regels komen, of is dit juist het gevolg van teveel regels?

Mochten hier mensen zijn die met een Pabo opleiding bezig zijn: die kennen de verhalen wel over de fietshelmpjes generatie. Gepamperde kids die van alle gevaren weggehouden worden middels regeltjes. Dit levert een generatie kids op die gevaar niet kent. Iedere jongen zou eigenlijk wel een keer iets moeten breken in zijn jeugd, of een paar littekens oplopen.

Als jij met een gangetje van 35 kilometer per uur op je fatbike je knieën laat ontploffen, had je al besloten dat je je niet aan regels hield. Want dan was de fatbike veel zachter gegaan. Moet je daar meer regels op zetten? Of valt dit gewoon onder gezonde "eigen verantwoording" ? En wordt dit de les die je had moeten leren als je zonder fietshelmpje had mogen fietsen op je zesde?
_-L'avenir est déja là
pi_218105580
Je ziet hier best vaak kinderen van 11/12 jaar op zo’n ding rijden. Dan ben je als ouder toch helemaal gestoord als je dat aan je kind geeft.
pi_218105768
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 23:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
Je ziet hier best vaak kinderen van 11/12 jaar op zo’n ding rijden. Dan ben je als ouder toch helemaal gestoord als je dat aan je kind geeft.
Je denkt dat dat type volk hersenen heeft? Die doen er alles aan om hun kind met gemak uit huis te schoppen. De straat voedt ze wel op :')
  donderdag 3 juli 2025 @ 05:17:11 #76
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218105962
Ik heb juist het idee dat het alweer een beetje op zijn retour is. Zie er soms alleen nog wat allochtoonse kindertjes en wat autochtone tokkiemoeders op rijden, maar lang niet zoveel meer als in de begindagen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 3 juli 2025 @ 07:56:27 #77
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_218106386
Ik woon in een overwegen blank dorp, maar degene die op die fatbikes rijden zijn voornamelijk allochtonen/statushouders uit het asielzoekerscentrum hier even verder op. Die gasten rijden als gekken, vaak in groepjes.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij een fatbike cadeau krijgen, want daar lijkt het op.

En ja, ook lokale jongeren hebben fatbikes maar dat zijn er relatief weinig en ook daar vaak het stereotype, slag tokkie
pi_218106578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 07:56 schreef Ciclon het volgende:
Ik woon in een overwegen blank dorp, maar degene die op die fatbikes rijden zijn voornamelijk allochtonen/statushouders uit het asielzoekerscentrum hier even verder op. Die gasten rijden als gekken, vaak in groepjes.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij een fatbike cadeau krijgen, want daar lijkt het op.

En ja, ook lokale jongeren hebben fatbikes maar dat zijn er relatief weinig en ook daar vaak het stereotype, slag tokkie
Vergeet ook het gedrag niet. Vrouwen intimideren, zelfs spugen en daardoor anderen besmetten, schelden. We zien hen teveel als gelijke en daardoor wordt dit gedrag onbewust genormaliseerd. In het buitenland is er nog hiërarchie en zou dat niet kunnen.

In mijn wijk is het inmiddels bijkans het wilde westen en dat was een paar jaar terug wel anders. ’s Avonds weinig normale mensen op straat en veel fatbiketuig.
pi_218106757
quote:
6s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:17 schreef Twiitch het volgende:
Of een keer echt handhaven. En dan flinke boetes voor bezitter en facilitator.
pi_218106802
Veel ouderen de laatste maanden die met de rekening zitten. Twee weken terug een 83 jarige dame gehad die omver gekegeld werd met als gevolg een femurfractuur. 12 weken revalidatie met thuiszorg. En dan heeft ze echt geluk gehad.
  donderdag 3 juli 2025 @ 08:53:26 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218106926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Problem solved.
Alles niet exclusief door de mens aangedreven.

Snap echt niet wat er zo ambtelijk moeilijk is.
1947-2016
  donderdag 3 juli 2025 @ 11:20:51 #82
130803 Gripper
Get a grip
pi_218108289
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 23:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
Het waardeloze aan die krengen is dat ze door hun domme ontwerp gedoemd zijn om de controle ermee te verliezen. Zeker als je een 12 jarige bent die zelf maar half zo zwaar is als de fiets.

een te hoog zwaartepunt met de batterij vaak nog eens in het zadel ingebouwd ook. Super korte wielbasis, zadel heel kort op het stuur, en als je iemand achterop meeneemt zit je als bestuurder met het stuur zowat tegen je borst aan.

Dat die ouders dat niet onderkennen als ze hun kind een fatbike geven is mij ook een raadsel. Maar goed, ouders die een fatbike kopen hebben waarschijnlijk niet tot aan 5havo natuurkunde in hun pakket gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 03-07-2025 11:40:25 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_218108327
O P V O E D I N G
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 juli 2025 @ 11:38:59 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218108451
Gewoon helmplicht voor iedereen onder de 16 op een elektrische fiets. Klaar, opgelost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 3 juli 2025 @ 11:54:20 #85
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218108691
Ik heb meer medelijden met mensen die ze aanrijden.
pi_218108705
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 07:56 schreef Ciclon het volgende:

Hier zijn er wel blanke kids die erop rijden, maar idd tokkies die overigens ook veel omgaan met tintiërs.
pi_218108773
Wel vreemd; voor brommers is er wel een leeftijdsgrens, maar voor elektrische fietsen zou dat discriminerend zijn?
  donderdag 3 juli 2025 @ 12:14:40 #88
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218108830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 18:22 schreef Elan het volgende:
Zelfde met stepjes die moeten gelijk verboden worden ...
Subtiel verschil. Er is geen verbod op electrische stepjes, maar om aan het verkeer deel te nemen moet een gemotoriseerd voertuig een toelating op de Nederlandse wegen hebben, en daarvoor moet het voertuig voldoen aan een aantal technische eisen, waaronder remmen die voldoende betrouwbaar zijn om het voertuig bij de maximale snelheid binnen een redelijke afstand tot stilstand te brengen. En tot voor kort voldoeed geen enkele e-step daaraan. Overigens is er dan nog het probleem dat veel step-rijders denken dat ze met dat ding op de stoep tussen de voetgangers door mogen slalommen (nou moet ik zeggen dat veel fietsers, en zeker fatbikers, dat ook lijken te denken).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218110647
Het verbieden voor kinder van onder de 16 doe je als volgt:

"Elk gemotoriseerd voertuig is verboden om te besturen onder de 16." klaar.
  donderdag 3 juli 2025 @ 15:43:40 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218110738
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:55 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Hier zijn er wel blanke kids die erop rijden, maar idd tokkies die overigens ook veel omgaan met tintiërs.
Ook veel van die moddervette kids. Op die leeftijd al.
pi_218110782
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ook veel van die moddervette kids. Op die leeftijd al.
Ook dat hoort bij het stereotype van een bepaalde bevolkingsgroep. Mensen die niet al teveel nadenken wat ze hun kinderen te eten en om op te rijden geven.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218110815
Bij ons heb je in de nabijheid van de vmbo-school allemaal van die broccolihuftertjes die met 28 graden verkleed als Darth Sidious vol gas geven, omlaag kijken naar hun telefoon, één hand aan het stuur houden, slingeren met zijn drieën naast elkaar en hebben schijt aan alle verkeersregels.

Wat willen we nu dan? GA HANDHAVEN. Pak die mongolen aan, fatbike door de shredder en je gaat gvd maar normaal doen en die twee kilometer op een normale fiets afleggen.

Pleurislijers.
pi_218110877
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon helmplicht voor iedereen onder de 16 op een elektrische fiets. Klaar, opgelost.
Gewoon een verbod op alle aandrijving behalve op eigen kracht.
pi_218110911
@SuperNeger daar gaat je vriendin
  donderdag 3 juli 2025 @ 16:11:06 #95
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218110929
Fatbikes; statussymbool van luie allochtonen en Nederlandse tokkies. Het merendeel van het volk wat op deze klere dingen rond scheurt is asociaal k.. volk. Ik zit er totaal niet mee als ze flink op hun bek gaan met die dingen en zich kapot rijden.

Vraag me wel af hoe ze aan die spuuglelijke bakken komen want toch een stuk duurder dan een gewone fiets.
"Hoka Hey!"
pi_218111270
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:11 schreef matspontius het volgende:
Fatbikes; statussymbool van luie allochtonen en Nederlandse tokkies. Het merendeel van het volk wat op deze klere dingen rond scheurt is asociaal k.. volk. Ik zit er totaal niet mee als ze flink op hun bek gaan met die dingen en zich kapot rijden.

Vraag me wel af hoe ze aan die spuuglelijke bakken komen want toch een stuk duurder dan een gewone fiets.
Rond de 1000 euro zijn ze.
A murky, forgotten land.
  donderdag 3 juli 2025 @ 16:58:41 #97
287741 matspontius
pi_218111296
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoe komt dat gajes aan het geld voor die krengen?
"Hoka Hey!"
  donderdag 3 juli 2025 @ 17:00:58 #98
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218111335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:58 schreef matspontius het volgende:

[..]
Hoe komt dat gajes aan het geld voor die krengen?
Drugs uit containers halen en/of aanslagen plegen.

Met een jeugdloon van 4,50 bruto per uur spaar je dat niet bij elkaar.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218111576
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Elektrische fiets voor kinderen onder de 16 verbieden zou al veel schelen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 18:07:54 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218111796
Karma.
Lijkt me dat Fatbike bezitters een extra ongeval verzekering moeten afsluiten, doen ze dat niet, zelf betalen.
pi_218111935
Het probleem is natuurlijk begonnen met het importeren van allerlei oerdom volk, maar goed, daarvoor is het nu in feite te laat.

Je moet het deze gastjes laten voelen. Hoge boetes + verplichte gedrags- en verkeerscursussen voor opgevoerde fietsen/fatbikes. Zorgverzekering ongeldig maken voor ongelukken die door eigen schuld veroorzaakt zijn, of een hoge bijdrage vragen aan dit soort mensen. Want anders betalen wij hieraan mee. Eigenlijk is het natuurlijk bizar dat als ik een ongeluk veroorzaak en daarbij gewond raak, ik alles vergoed krijg van mijn verzekering. Zeker als daarbij illegale dingen zijn gebeurd, zoals een opgevoerd voertuig, negeren van verkeersregels etc.

Vervolgens heel veel schade op dit soort jochies en hun ouders verhalen.

Campagnes op scholen starten met foto's van verbrijzelde gezichten of ervaringsdeskundigen.

Wat ik niet snap, is waarom er geen minimumleeftijd en helmplicht voor elektrische fietsen in het algemeen komt. Ik zie niet zo in waarom kinderen op een elektrische fiets moeten rijden als die vaak even hard gaan als een scooter. Natuurlijk zullen veel ouderen met trapondersteuning het niet leuk vinden als er een helmplicht komt, maar ja. Die krijgen immers ook vaak ongelukken.
Mja
  donderdag 3 juli 2025 @ 18:47:33 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218112089
quote:

[..]
Welja, je mag ook pas op een snor of bromfiets rijden als je 16 bent + het rijbewijs hebt. Nu kunnen kinderen die veel jonger zijn zonder enige rijles op fatbikes e-bikes rijden die minstens zo hard gaan als een snorfiets.
Je had je even vergist. Het zijn gewoon e-bikes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 juli 2025 @ 18:49:09 #103
Why is all the rum gone?
pi_218112105
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:28 schreef TAmaru het volgende:
Wat ik niet snap, is waarom er geen minimumleeftijd en helmplicht voor elektrische fietsen in het algemeen komt. Ik zie niet zo in waarom kinderen op een elektrische fiets moeten rijden als die vaak even hard gaan als een scooter. Natuurlijk zullen veel ouderen met trapondersteuning het niet leuk vinden als er een helmplicht komt, maar ja. Die krijgen immers ook vaak ongelukken.
Dit, dus. Toen het alleen bejaarden op e-bikes waren die zichzelf massaal doodfietsten was het geen nieuws en was er geen ophef. En geloof me, die toen veel stommere dingen dan tieners op fatbikes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_218112295
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat klopt, maar wel ebikes die door hun specifieke vormgeving erg populair zijn onder de (erg jonge) jeugd.

Neem die populariteit weg door bijvoorbeeld een helmplicht en ze zullen meteen minder populair zijn.

Dat zag je vroeger ook met de snorfietsen en snorscooters.
Waren enorm populair onder de jeugd, en vaak opgevoerd zodat ze net ze reden als (opgevoerde) brommers.
Toen daar een helmplicht voor kwam reed de jeugd er niet meer op.

Makkelijkste is om dan idd wetgeving te maken die een helmplicht en een minimum leeftijd van 16 voor elk licht vervoermiddel (ebike en estep) met een (hulp)motor omvat.
A murky, forgotten land.
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:24:01 #105
Why is all the rum gone?
pi_218112422
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:11 schreef StateOfMind het volgende:

Dat klopt, maar wel ebikes die door hun specifieke vormgeving erg populair zijn onder de (erg jonge) jeugd.

Neem die populariteit weg door bijvoorbeeld een helmplicht en ze zullen meteen minder populair zijn.

Of je doet dat niet en stelt een minimumleeftijd in. We hebben al genoeg rubbertegels in de samenleving.
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:24:11 #106
287741 matspontius
pi_218112426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dit, dus. Toen het alleen bejaarden op e-bikes waren die zichzelf massaal doodfietsten was het geen nieuws en was er geen ophef. En geloof me, die toen veel stommere dingen dan tieners op fatbikes.
Bejaarden op e-bikes die zich massaal doodfietsten? In welk universum was dat?
"Hoka Hey!"
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:27:41 #107
Why is all the rum gone?
pi_218112463
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Niet onder jouw steen, blijkbaar. De afgelopen 5 jaar elk jaar de grootste groep verkeersdoden. Maar ik begrijp dat clickbait leuker is dan echte nieuwsberichten lezen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 19:30:21 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218112492
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit universum. Check jack maar en ga zoeken
1947-2016
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 19:31:37 #109
pi_218112500
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Weet ik, maar ik maakt het onderscheid hier omdat de problemen voornamelijk over fatbikes gaan.
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:32:39 #110
Why is all the rum gone?
pi_218113278
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weet ik, maar ik maakt het onderscheid hier omdat de problemen voornamelijk over fatbikes gaan.
Je bedoelt dat de media-hype over Fatbikes gaat?

Ik vind zelf ook dat er verstandig naar gekeken moet worden, maar laten we e.e.a. in perspectief plaatsen. In 2023 totaal 684 verkeersdoden, 270 daarvan waren fietsers, 40% daarvan waren e-bikes. Van het totaal van 270 waren er 213 boven de 50, van die 213 waren er 122 boven de 75. De getallen van 2024 vertonen grofweg dezelfde verhoudingen. Waar is de ophef? Waar zijn de nieuwsartikelen en columns met bezorgde artsen? Waar zijn de topics vol verontwaardiging hier op het forum?

Of gaat het daar misschien helemaal niet over? Gaat het misschien over een groep verzuurde volwassenen die alleen maar over fatbikes willen zeiken? Net zoals ze in mijn leugd deden over nozems op brommers? Want daar lijkt het verdacht veel op.
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 20:36:56 #111
pi_218113337
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de media-hype over Fatbikes gaat?

Ik vind zelf ook dat er verstandig naar gekeken moet worden, maar laten we e.e.a. in perspectief plaatsen. In 2023 totaal 684 verkeersdoden, 270 daarvan waren fietsers, 40% daarvan waren e-bikes. Van het totaal van 270 waren er 213 boven de 50, van die 213 waren er 122 boven de 75. De getallen van 2024 vertonen grofweg dezelfde verhoudingen. Waar is de ophef? Waar zijn de nieuwsartikelen en columns met bezorgde artsen? Waar zijn de topics vol verontwaardiging hier op het forum? Of gaat het misschien helemaal niet over de ongelukken?
Je neemt nu ongelukken als leidraad, maar dat is niet het enige. De mate van verwonding is ook relevant, maar ook het verkeersbeeld van die dingen en hun bestuurders. Zoals door winkelcentra fietsen, dat soort dingen.

De fatbike is inderdaad gewoon een vervoermiddel. Maar dat waren scooters vroeger ook, waar ook hele vergelijkbare problemen mee waren trouwens. En dat kwam inderdaad door de mensen die er op zaten.
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:38:53 #112
Why is all the rum gone?
pi_218113362
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

Zoals door winkelcentra fietsen, dat soort dingen.

Daar heb je toch handhaving voor?
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 20:43:42 #113
pi_218113417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Daar heb je toch handhaving voor?
Tot op zekere hoogte, er is niet genoeg mankracht voor gok ik, maar als ik brom en snorfietsen als voorbeeld neem heeft de invoering van kentekens en het rijbewijs er voor gezorgd dat er overlast enorm af nam.

Toen begon het pesten en gingen mensen op zoek naar alternatieven en et voila, hier zijn we. Het is mis gegaan met de helmplicht voor snorfietsen, want niemand gaat wachten om honderden euro's voor alleen het rijbewijs te betalen. En dan heb je nog niet eens een snorfiets.
pi_218113454
Stoppen of natuurlijke selectie?
pi_218114814
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 16:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat een stuk goedkoper is dan een normale elektrische fiets. Hoop luie dikzakken hier in Nederland.
pi_218114875
quote:

[..]
Maak de boetes dusdanig hoog dat zelfs bij een lage pakkans de gok wel erg groot wordt.
pi_218114965
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:10 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Maak de boetes dusdanig hoog dat zelfs bij een lage pakkans de gok wel erg groot wordt.
Dat kan niet zomaar. Boetebedragen voor overtredingen moeten een bepaalde verhouding tot elkaar hebben.
blablablabla
pi_218115020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 23:17 schreef Paddo het volgende:
Mochten hier mensen zijn die met een Pabo opleiding bezig zijn: die kennen de verhalen wel over de fietshelmpjes generatie. Gepamperde kids die van alle gevaren weggehouden worden middels regeltjes. Dit levert een generatie kids op die gevaar niet kent. Iedere jongen zou eigenlijk wel een keer iets moeten breken in zijn jeugd, of een paar littekens oplopen.
Voor die kennis heb je toch helemaal geen Pabo opleiding nodig?

De rubbertegelgeneratie, sleutelkinderen, de curlingouder, en ga zo nog maar even door, dat zijn toch algemeen bekende fenomenen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218115047
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan niet zomaar. Boetebedragen voor overtredingen moeten een bepaalde verhouding tot elkaar hebben.
Sinds wanneer is dat zo? Je krijgt voor wildplassen tegenwoordig nog meer dan iemand een klap geven.
pi_218115051
Ik ben overigens groot voorstander van de invoering van de jaarlijkse Nationale Darwin Award in de categorie "Fatbikes" onderverdeeld in 9-12, 12-16 en 16 jaar en ouder. En dat dan avondvullend uitzenden op NPO1, RTL4 en SBS6, inclusief 'ervoor' en 'erna' foto's van verbrijzelde gezichten en ander zwaar letsel.

En een verschoning voor aansprakelijkheid van automobilisten als ze een fatbike buiten hun schuld om aanrijden (heeft namelijk he-le-maal niks meer met 'zwakke verkeersdeelnemers' te maken :N ).

En elke staande gehouden illegale fatbike meteen verbeurd verklaren: in beslag nemen en vernietigen. Zonder pardon.

En desbetreffende ouders melden bij 'Veilig Thuis'.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218115083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 19:08 schreef Qarrad het volgende:
Behalve bij de ouders is er denk ik ook wel winst te behalen bij scholen. Ik woon vlakbij een aantal basisscholen en je ziet ze bij bosjes op die dingen voorbij sjezen. Het lijkt me dat voorlichting of regelgeving voor op het schoolterrein toch haalbaar moet zijn.

Dus ouders voorlichten inclusief keiharde voorbeelden
Ja daahaag ... ook dát probleem bij de scholen over de schutting mieteren, omdat menig ouder te lui is om eigen kinderen een beetje normaal op te voeden.

Water naar zee dragen maar de school lost het wel op :N
quote:
en verder ook dichttimmeren dat je die dingen niet op het schoolplein wil zien.
Dat dan weer wel :Y
.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 07:48:29 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218115941
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja daahaag ... ook dát probleem bij de scholen over de schutting mieteren, omdat menig ouder te lui is om eigen kinderen een beetje normaal op te voeden.

Water naar zee dragen maar de school lost het wel op :N
[..]
Dat dan weer wel :Y
Ja hoi, ik zeg letterlijk dat dat een tegenargument zou zijn, maar dat knip je weg.

Ik denk dat het een afweging is qua baten en kosten. Ik gaf daaronder een paar voorbeelden waar de school insprong qua opvoeding en voorlichting uit mijn jeugd. Ik denk dat er een hoop tandbederf en tienerzwangerschappen mee zijn voorkomen.

En als ik dan zie hoeveel klein grut op zo'n fatbike rond sjeest hier bij de scholen, dan denk ik dat de baten de tegenargumenten misschien wel overstijgen.
pi_218115990
Wat zijn ontplofte knieeen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 4 juli 2025 @ 08:29:41 #124
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218116306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 07:58 schreef raptorix het volgende:
Wat zijn ontplofte knieeen?
Bekijk deze YouTube-video
pi_218116728
Hoe zit dat nou als er een fabriek tegen je auto aan tikt? Is het dan een gemotoriseerd voertuig of een fiets?
  vrijdag 4 juli 2025 @ 09:21:47 #126
486919 Swango
Just saying
pi_218116783
Als er veel mensen van middelbare leeftijd op fatbikes gaan rijden worden ze meteen uncool, dan zal de fatbikeplaag onder jongeren ook wel snel uitsterven.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 10:12:21 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218117238
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:21 schreef Swango het volgende:
Als er veel mensen van middelbare leeftijd op fatbikes gaan rijden worden ze meteen uncool, dan zal de fatbikeplaag onder jongeren ook wel snel uitsterven.
Haha ik zie hier inderdaad ook wel dertigers en veertigers erop rijden, maar die zijn wel van een bepaald allooi, zeg maar het type dat op die leeftijd nog rondrijdt op zo'n ding in een lelijke dikke jas met 30 graden.
pi_218119571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 16:19 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Veel kinderen op die dingen these days. Zullen wel gescheiden ouders hebben die alles goed vinden. :')
Het is meer een Tokkie ding. Ik ken werkelijk niemand hier in de omgeving die er een heeft en genoeg gescheiden ouders hier (sterker nog, het lijkt wel een epidemie inmiddels).
pi_218119707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is meer een Tokkie ding. Ik ken werkelijk niemand hier in de omgeving die er een heeft en genoeg gescheiden ouders hier (sterker nog, het lijkt wel een epidemie inmiddels).
Net zoals brommers een tokkie ding was. Anders hadden de heideroosjes nooit Sjonnie en Anita op de Citta als nummer gemaakt. :P

Dat onze overheid niet gewoon elk voertuig met hulpmotor een verplichting geeft tot verzekeringsplaat daar blijf ik me over verbazen.
pi_218119768
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Net zoals brommers een tokkie ding was. Anders hadden de heideroosjes nooit Sjonnie en Anita op de Citta als nummer gemaakt. :P

Dat onze overheid niet gewoon elk voertuig met hulpmotor een verplichting geeft tot verzekeringsplaat daar blijf ik me over verbazen.
Dat lijkt mij inderdaad een goede stap.

Tokkies verbieden zou nog beter zijn, maar ja… was het leven maar zo eenvoudig. ;)
pi_218120134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij inderdaad een goede stap.

Tokkies verbieden zou nog beter zijn, maar ja… was het leven maar zo eenvoudig. ;)
Ook deze mensen hebben we nodig om de nog bestaande fysiek zware, geestdodende, of vieze banen op te vullen. :P
  zaterdag 5 juli 2025 @ 09:27:07 #132
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218126405
Waar blijven de ouders toch? wel duizenden euro's over hebben voor een fiets voor hun kinderen maar niks voor hun veiligheid?
  zaterdag 5 juli 2025 @ 09:32:30 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218126471
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 10:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Haha ik zie hier inderdaad ook wel dertigers en veertigers erop rijden, maar die zijn wel van een bepaald allooi, zeg maar het type dat op die leeftijd nog rondrijdt op zo'n ding in een lelijke dikke jas met 30 graden.
Ziet er ook totaal debiel uit als volwassene op zo'n ding.

Het ergste zijn ouders (vaak van die moeders van inderdaad een bepaald type) die er samen met een kind op zitten.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 5 juli 2025 @ 09:50:08 #134
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218126654
Op LinkedIn stond een bericht van een agent die een groep jeugdige fatbikers had staande gehouden in een gebied waar ze niet mochten fietsen. Ouders erbij want geen van allen had een ID bij. De meeste ouders accepteerde de boetes maar er was een vrouw bij die de agent 'kinderhater' toesnauwde, terwijl dat jong van haar ernaast stond te lachen. Het ligt dus ook wel degelijk aan de ouders zelf (wat iedereen al wist).
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')