Vergeet ook het gedrag niet. Vrouwen intimideren, zelfs spugen en daardoor anderen besmetten, schelden. We zien hen teveel als gelijke en daardoor wordt dit gedrag onbewust genormaliseerd. In het buitenland is er nog hiërarchie en zou dat niet kunnen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 07:56 schreef Ciclon het volgende:
Ik woon in een overwegen blank dorp, maar degene die op die fatbikes rijden zijn voornamelijk allochtonen/statushouders uit het asielzoekerscentrum hier even verder op. Die gasten rijden als gekken, vaak in groepjes.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij een fatbike cadeau krijgen, want daar lijkt het op.
En ja, ook lokale jongeren hebben fatbikes maar dat zijn er relatief weinig en ook daar vaak het stereotype, slag tokkie
Of een keer echt handhaven. En dan flinke boetes voor bezitter en facilitator.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:17 schreef Twiitch het volgende:
Dit is Nederland dus het zal straks wel weer neerkomen op het verplichten van valbescherming voor iedereen op een fiets. Fat of anders
Alles niet exclusief door de mens aangedreven.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Gemotoriseerd --> 16 jaar + helm
Problem solved.
Het waardeloze aan die krengen is dat ze door hun domme ontwerp gedoemd zijn om de controle ermee te verliezen. Zeker als je een 12 jarige bent die zelf maar half zo zwaar is als de fiets.quote:Op woensdag 2 juli 2025 23:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
Je ziet hier best vaak kinderen van 11/12 jaar op zo’n ding rijden. Dan ben je als ouder toch helemaal gestoord als je dat aan je kind geeft.
Hier zijn er wel blanke kids die erop rijden, maar idd tokkies die overigens ook veel omgaan met tintiërs.quote:Op donderdag 3 juli 2025 07:56 schreef Ciclon het volgende:
Ik woon in een overwegen blank dorp, maar degene die op die fatbikes rijden zijn voornamelijk allochtonen/statushouders uit het asielzoekerscentrum hier even verder op. Die gasten rijden als gekken, vaak in groepjes.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij een fatbike cadeau krijgen, want daar lijkt het op.
En ja, ook lokale jongeren hebben fatbikes maar dat zijn er relatief weinig en ook daar vaak het stereotype, slag tokkie
Subtiel verschil. Er is geen verbod op electrische stepjes, maar om aan het verkeer deel te nemen moet een gemotoriseerd voertuig een toelating op de Nederlandse wegen hebben, en daarvoor moet het voertuig voldoen aan een aantal technische eisen, waaronder remmen die voldoende betrouwbaar zijn om het voertuig bij de maximale snelheid binnen een redelijke afstand tot stilstand te brengen. En tot voor kort voldoeed geen enkele e-step daaraan. Overigens is er dan nog het probleem dat veel step-rijders denken dat ze met dat ding op de stoep tussen de voetgangers door mogen slalommen (nou moet ik zeggen dat veel fietsers, en zeker fatbikers, dat ook lijken te denken).quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:22 schreef Elan het volgende:
Zelfde met stepjes die moeten gelijk verboden worden ...
Ook veel van die moddervette kids. Op die leeftijd al.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:55 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Hier zijn er wel blanke kids die erop rijden, maar idd tokkies die overigens ook veel omgaan met tintiërs.
Ook dat hoort bij het stereotype van een bepaalde bevolkingsgroep. Mensen die niet al teveel nadenken wat ze hun kinderen te eten en om op te rijden geven.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook veel van die moddervette kids. Op die leeftijd al.
Gewoon een verbod op alle aandrijving behalve op eigen kracht.quote:Op donderdag 3 juli 2025 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon helmplicht voor iedereen onder de 16 op een elektrische fiets. Klaar, opgelost.
Rond de 1000 euro zijn ze.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:11 schreef matspontius het volgende:
Fatbikes; statussymbool van luie allochtonen en Nederlandse tokkies. Het merendeel van het volk wat op deze klere dingen rond scheurt is asociaal k.. volk. Ik zit er totaal niet mee als ze flink op hun bek gaan met die dingen en zich kapot rijden.
Vraag me wel af hoe ze aan die spuuglelijke bakken komen want toch een stuk duurder dan een gewone fiets.
Drugs uit containers halen en/of aanslagen plegen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe komt dat gajes aan het geld voor die krengen?
Elektrische fiets voor kinderen onder de 16 verbieden zou al veel schelen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:59 schreef Elan het volgende:
[..]
En als we morgen alle fatbikes verbieden is het probleem daarmee opgelost of stappen ze dan op een gewone e-bike waarvoor exact dezelfde regels gelden?
Die fatbike hetze is pure symboolpolitiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |