Ja precies. Vroeger (opa vertelt) waren er ook zat kutscholiertjes op de gewone fiets die gevaar en hinder veroorzaakten door met tig naast elkaar te fietsen, tegen de richting in te gaan, en niet op te letten, maar hoeveel fietsten er daarvan hard? Weinig. Integendeel, meestal slingerden ze juist irritant langzaam over het fietspad. En gaven ze een grote bek als je erlangs wilde.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja. Die papzakken die je op fatbikes ziet komen op eigen kracht misschien tot 15km/u
Zijn ook bijna altijd van die obese Mo’s, Ali’s en Delano’s.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja. Die papzakken die je op fatbikes ziet komen op eigen kracht misschien tot 15km/u
Ik sprak laatst een jochie die hem bij elkaar heeft gespaard.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kennelijk zijn Nederlanders verwend tegenwoordig.
De verantwoordelijkheid ligt toch bij ouders. Want zij kopen dat ding voor eigen kroost. Hoezo..
Misschien hadden ouders van nu een trauma overgehouden met fiets van toen. Een elektrische fiets is verademend, maar niet geschikt voor onervaren rijders.
Laatst een gezien met drie erop en de bestuurster was druk aan het filmen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Kinderen van 12 jaar met twee tegelijk erop, mobieltjes nog erbij vaak en maar scheuren.
Voor snorfietsen inderdaad. Zo typisch Nederlands, het gros was opgevoerd, dus moesten ze op de weg. Dat is gevaarlijk, dus moet er een helm op.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
Er had nooit een helmplicht moeten komen voor scooters. Dan had je 80% van fatbike gezeik niet gehad
Gemotoriseerd --> 16 jaar + helmquote:Ligt de oplossing dan niet voor de hand? Als het aan Van der Velde ligt wel: een helmplicht en een minimumleeftijd van 16 jaar. „Zo werkt het ook als je een scooter wilt gaan rijden. Pas op die leeftijd kun je gevaarlijke situaties in het verkeer voldoende inschatten.”
Maar zo simpel zit de vork helaas niet in de steel, legt Zoetekouw uit. „Volgens experts zal de markt zich na invoering van nieuwe regels in een mum van tijd gaan aanpassen. Het zal niet lang duren voordat er een fiets is die de definitie van een fatbike precies omzeilt.”
Alsof er capaciteit is om dat te handhaven.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:21 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Gemotoriseerd --> 16 jaar + helm
Problem solved.
Een groot deel zit ook nog gerust met zijn telefoon op fiets/fatbikequote:Op woensdag 2 juli 2025 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof er capaciteit is om dat te handhaven.
In de auto niet dan?quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:54 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Een groot deel zit ook nog gerust met zijn telefoon op fiets/fatbike
Makkelijk zat, ik zie het meteen als ik in de auto rijdt, of op de fiets. Dus ook de politie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
enige wat je hoeft te doen is iedere ochtend en middag een uurtje in de straten rondom middelbare scholen rond te hangenquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hebben een kentekenplaat dus zijn direct te herkennen. Mensen staande houden op basis van hun geschatte leeftijd is veel ingewikkelder en tijdrovender.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:02 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Makkelijk zat, ik zie het meteen als ik in de auto rijdt, of op de fiets. Dus ook de politie.
Zie wel braaf alle brommer en scooterrijders en jawel hoor, met helm rijden. Dus het kan wel.
Ik denk dat je die spruitjes zelf aan hebt gezet.quote:Op woensdag 2 juli 2025 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
In de auto niet dan?Of op de normale fiets.
Laat ze maar eens met cijfers komen die de exacte omvang van dit probleem rondom fatbikes kunnen duiden want vooralsnog is het in de media puur negatieve beeldvorming waar een hele sterke spruitjes lucht om heen hangt.
Er is ook iets als een identiteitsbewijs.quote:Op woensdag 2 juli 2025 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hebben een kentekenplaat dus zijn direct te herkennen. Mensen staande houden op basis van hun geschatte leeftijd is veel ingewikkelder en tijdrovender.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |