SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
blablablabla
ik heb een huwelijk op de 12e in zuid frankrijk ten hoogte van bordeauxquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:19 schreef Elan het volgende:
GFS bakt ze alweer bruin, zeg maar gerust zwart. En die zitten er de laatste tijd wel aardig bij. Europees model zie je het ook aankomen op de LT en ULT ... zucht....
Eerst maar even bijkomen van dit feestje.
Zoiets wel hoor volgens mij.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ehrwald naar Brand is toch geen 2 uur?
122 km, zie ik. Kleine 2 uur. Ik dacht dichterbij.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zoiets wel hoor volgens mij.
Edit: google maps zegt 2.11 of 2.27.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik heb een huwelijk op de 12e in zuid frankrijk ten hoogte van bordeaux
ik hoop geen 40 graden
Ga je trouwen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik hoop geen 40 graden
Nee, het wordt 43.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik hoop geen 40 graden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof ik dan buiten zou komen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:03 schreef Evangelion het volgende:
@:geschiedkundige had nu een gratis sauna kunnen uitproberen als hij niet gevlucht was. Helaas.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:31 schreef StephanL het volgende:
Flinke buien over de Noordzee. Helaas niet op land
De wind is gedraaid naar het Noordwesten. Het is erg klam in Den Haag, maar een graad of 27 is prima te doen. Gisteren was het 36.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:06 schreef Haags het volgende:
Code oranje uiteraard weer in het oosten des lands.
Mooi, kan dat ook afgevinkt worden. Nu weer normaal doen.quote:
Als je niet naar het buitenland kunt, kun je ook nog iets huren in Staverden (bij Elspeet), daar is het volgens mij zonder overdrijven vaak wel een graad of 5-6 koeler dan erbuiten, omdat het volledig in het bos ligtquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alsof ik dan buiten zou komen.
Kijk, daar gaat het al fout. Waarom zou ik in godsnaam met 35 graden op een fiets kruipen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je niet naar het buitenland kunt, kun je ook nog iets huren in Staverden (bij Elspeet), daar is het volgens mij zonder overdrijven vaak wel een graad of 5-6 koeler dan erbuiten, omdat het volledig in het bos ligt
Is ook apart als je daar met dit weer fietst: het is er natuurlijk warm, maar echt merkbaar minder dan zodra je er weer buiten komt
Precies, wij krijgen gewoon bbq weer.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:37 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik maak me geen zorgen, midden in de driehoek @:nattekat
quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga je trouwen?
Kans op schroeihitte is natuurlijk wel vrij groot in die periode op die plek.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, het wordt 43.Niet van mijzelf vriendenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
Ja nee, mee eens, maar ik bedoel in het algemeenquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijk, daar gaat het al fout. Waarom zou ik in godsnaam met 35 graden op een fiets kruipen.
Maar veel groen doet goed ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:32 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]Liever regen dan GordonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de Tour de France gaan ze straks wel rijden met 35 gradenquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijk, daar gaat het al fout. Waarom zou ik in godsnaam met 35 graden op een fiets kruipen.
Maar veel groen doet goed ja
Parijs is nog ver.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
In de Tour de France gaan ze straks wel rijden met 35 graden
Ja en ik kijk wel vanuit mijn luie stoel in gekoelde ruimte. Zin in, hopelijk doet Tadej een beetje kalm aanquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
In de Tour de France gaan ze straks wel rijden met 35 graden
We hadden de verleden ronde van 30 graden een huisje in de bossen. Aan het meertje was het heet en in het huisje had je een vest aan. Was in Oldebroek.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je niet naar het buitenland kunt, kun je ook nog iets huren in Staverden (bij Elspeet), daar is het volgens mij zonder overdrijven vaak wel een graad of 5-6 koeler dan erbuiten, omdat het volledig in het bos ligt
Is ook apart als je daar met dit weer fietst: het is er natuurlijk warm, maar echt merkbaar minder dan zodra je er weer buiten komt
met jou om me heen zou ik geen vest nodig hebbenquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
We hadden de verleden ronde van 30 graden een huisje in de bossen. Aan het meertje was het heet en in het huisje had je een vest aan. Was in Oldebroek.
Benieuwd waar dat precies was, Oldebroek is doorgaans iets minder bebost, maar het klinkt wel lekkerquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
We hadden de verleden ronde van 30 graden een huisje in de bossen. Aan het meertje was het heet en in het huisje had je een vest aan. Was in Oldebroek.
Nieuwste run van GFS heeft er ook weer zin inquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Binnenkort misschien wel weer
[ afbeelding ]
20.5 thuis en ik ben er niet eensquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:04 schreef Tjacka het volgende:
HET IS NU 29 GRADEN IN HUIS
@:GESCHIEDKUNDIGE ik trek het nu ook niet meer
Opbokken met GFSquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nieuwste run van GFS heeft er ook weer zin in, maar het is nog ver weg gelukkig
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
met jou om me heen zou ik geen vest nodig hebben
Landgoed het Loo zo'n landal huisjequote:Op woensdag 2 juli 2025 13:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Benieuwd waar dat precies was, Oldebroek is doorgaans iets minder bebost, maar het klinkt wel lekker
Godverdomme wat lekkerquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:21 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Alles open in de nacht van donderdag op vrijdag!
De temperatuur daalt maar liefst tot beneden de 10°C !!!
Ik was daar toevallig een paar weken terug toen het ook zo warm was. Dat meertje was toen nog heerlijk koel en lekker om in af te koelen. Wel super veel kleine kikkertjes zwommen er in rond. Het huisje bleef best koel onder de bomen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Landgoed het Loo zo'n landal huisje
Ja! Toen het ook warm was, al die kikkervisjes. Grappig. Leuk park voor Kids.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:37 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik was daar toevallig een paar weken terug toen het ook zo warm was. Dat meertje was toen nog heerlijk koel en lekker om in af te koelen. Wel super veel kleine kikkertjes zwommen er in rond. Het huisje bleef best koel onder de bomen.
Hier is het smerig buiten, plakkerig en benauwd (west Veluwe), ben benieuwd of er nog wat onweer komt straks.
Mag iets ertussenin ook?quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:53 schreef Apotheose het volgende:
voor je het weet is het weer winter en kun je - mits geen onderdak voor je auto - je autoruiten weer ijsvrij maken, terwijl je vingers doodvriezen. Alles is grauw en grijs buiten want sneeuw is er ook niet. En als dat er wel is, is het ook weer zo onpraktisch als ik weet niet wat. Dus geniet nou maar even van deze warmte.
Ik heb de tuin vast voorbereid, alle theelichtjes en lampionnen onder de overkapping gelegd.quote:
Oooooh wat een zaaaaaaalig vooruitzichtquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:53 schreef Apotheose het volgende:
voor je het weet is het weer winter en kun je - mits geen onderdak voor je auto - je autoruiten weer ijsvrij maken, terwijl je vingers doodvriezen. Alles is grauw en grijs buiten want sneeuw is er ook niet. En als dat er wel is, is het ook weer zo onpraktisch als ik weet niet wat. Dus geniet nou maar even van deze warmte.
Geniet jij maar van het krabben 's winters, voor je het weet is het weer zomerquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:53 schreef Apotheose het volgende:
Tuinstoel alvast om laten vallen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb de tuin vast voorbereid, alle theelichtjes en lampionnen onder de overkapping gelegd.
Dus omdat ik voorbereid ben, gaat het meevallen
quote:
Als ik dit in de winter zeg ("geniet nou maar even van dit frisse weer, voor je het weet is het weer tyfuswarm") krijg je ook weer bijzondere reacties.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:53 schreef Apotheose het volgende:
Zo ken ik je weer!quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:58 schreef Arizona het volgende:
[..]![]()
Zojuist even als tijdelijke profielfoto ingesteld!
Zeker. Ik heb de herfst van afgelopen jaar besteld.quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:10 schreef Pinnenmutske het volgende:
Aan zee 10 graden kouder dan in Wuustwezel
De wind moet nog gaan aantrekken vanuit het westen hè. Zou kunnen dat die buien straks toch meer naar het oosten gaan waaien of dat nieuwe exemplaren gaan ontstaan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Het slechte weer gaat denk ik veel meer over het midden van het land trekken dan de uiterste oostgrens.
vorst in de duinenquote:Op woensdag 2 juli 2025 13:21 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Alles open in de nacht van donderdag op vrijdag!
De temperatuur daalt maar liefst tot beneden de 10°C !!!
Ik ook niet hoor. 35+ graden is denk ik voor 99% van de mensen niet een buitentemperatuur die als "lekker" wordt ervaren. Ongeacht locatie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:25 schreef heywoodu het volgende:
Drie kwartier buiten gezeten, niemand kan zeggen dat ik het niet geprobeerd heb![]()
Met nul stress en nul inspanning en het briesje in de schaduw is het vol te houden, maar nee, lekker zou ik dit nog steeds niet noemen
wanneer komt dat koude front deze kant opquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:14 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Lokale schilden zijn zoooo 2017, heel Nederland heeft een schild in 2025
vind 37 wel fijn alleen om mijn pener hahaquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. 35+ graden is denk ik voor 99% van de mensen niet een buitentemperatuur die als "lekker" wordt ervaren. Ongeacht locatie.
Wat ontzettend ordinair @Cocoquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
vind 37 wel fijn alleen om mijn pener haha
Ik ben blij dat je daar niet de voorkeur geeft aan een graad of 15, haha!quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hier ook (Twente)quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:20 schreef Eightyone het volgende:
Hier is het buiten 37 graden in de schaduw, duidelijk meer dan op die kaart.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:40 schreef xzaz het volgende:
Waarom hebben we nog geen muur gebouwd voor deze hitte? Laten we de Spanjaarden betalen.
quote:
34 hier ... kan niet wachten.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:57 schreef Momo het volgende:
Uur geleden was het nog 30 graden, nu 22 graden
Er zijn nu pitjes die ontstaan boven Brabant en Limburgquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
34 hier ... kan niet wachten.
KNMI had ook onweer ingetekend tussen 15 en 18, maar buienalarm lijkt dat toch net anders te zien...
Met weer als vandaag, zeker als zo plots de temperatuur opeens binnen een uurtje 10 graden zakt, is het lastig te voorspellen. Een bui kan nu zo ontstaan of juist spontaan oplossenquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
KNMI had ook onweer ingetekend tussen 15 en 18, maar buienalarm lijkt dat toch net anders te zien...
Dat betekent niet dat het tussen 15 en 18 de hele tijd op zeker gaat onwerenquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Kijk gewoon naar de satteliet: https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/satelliet/visueelquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:07 schreef bondage het volgende:
Buienradar weet het ook allemaal niet meer zo zeker, voorspelling lijkt wel ieder uur te veranderen
Inmiddels weten we ook allemaal wel dat buienapps met dit weer niet veel zin hebben wat betreft vooruit kijken, toch?quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:07 schreef bondage het volgende:
Buienradar weet het ook allemaal niet meer zo zeker, voorspelling lijkt wel ieder uur te veranderen
Ik weet, kan het ook 'live' in de gaten houden. Ben echter benieuwd wat er gaat komen als we paar uur verder zijn. Ik zie hier her en der wat bewolking ontstaan maar veel is het tot dusver niet.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar de satteliet: https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/satelliet/visueel
Er ontstaat steeds meer onweer op die buienlijn die vanuit NW Frankrijk richting België en Nederland trekt.
Buienradar transporteert de huidige buien in een bepaalde richting idd. Terwijl onweersbuien vaak "uit het niks" ontstaan. Zie je elk keer terug komen ook op fok, "er komt geen onweer over paar uur hoor KNMI heeft het fout de buienradar is leeg nu".quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inmiddels weten we ook allemaal wel dat buienapps met dit weer niet veel zin hebben wat betreft vooruit kijken, toch?
Dat blijkt maar weer... Naja, dan maar hopen, beetje onweer zou wel leuk zijn. De dikke hagel mag wegblijven.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inmiddels weten we ook allemaal wel dat buienapps met dit weer niet veel zin hebben wat betreft vooruit kijken, toch?
Dat soort opmerkingen zul je mij niet zien maken. Maar goed.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie je elk keer terug komen ook op fok, "er komt geen onweer over paar uur hoor KNMI heeft het fout de buienradar is leeg nu".
38.2quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Grote verschillen...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
38.2
Het valt niet mee om in België te wonen.
Hier nog volop zon, wel stevige wind en nog 37 in de (groene) achtertuin...quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:07 schreef Guanabana het volgende:
Nou het is inmiddels bewolkt, dus dat scheelt, maar ik kan de temperatuur wel omlaag kijken echt, nog 33,5
RIP.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:22 schreef THEFXR het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het zal zoals gewoonlijk wel weer net ten oosten van Eindhoven zijn en dan net binnen hoorbare afstand.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:24 schreef INViCTuS het volgende:
🌩 Opgelet! De hitte wordt later vanmiddag en vanavond verdreven uit onze omgeving. In veel regio's zal dat geruisloos gebeuren, dus zonder noemenswaardige buien of onweer. In de (zuid)oostelijke provincies is dat een ander verhaal.
Daar staat een potentieel heftige buiensituatie op het programma. Op basis van de laatste berekeningen maken vooral Limburg, de Achterhoek en Twente kans op lokaal zwaar onweer. Een overlap van redelijk wat onstabiliteit (max 2000 j/kg CAPE) en hoge windschering (35-45 kn), zorgen voor het ontstaan van een paar dynamisch sterke buien. Een enkel exemplaar kan zelfs 'supercell' worden. Daarbij vormen zware windstoten het grootste punt van aandacht. Bij een zware bui is er kans op downburst (valwind) met windsnelheden die ruim boven de 100 km/uur kunnen komen. Dit verschijnsel is altijd wel zeer lokaal van aard, maar kan zeker voor schade of overlast zorgen.
Hieronder een serie weerkaartjes, waarvan de bovenste van Estofex. We vinden persoonlijk dat het niveau 3-gebied iets te oostelijk is ingetekend; huidige indicaties laten de zwaarste verschijnselen een kilometer of 70-100 westelijker toe. Dus echt in het grensgebied van Nederland met Duitsland. De andere twee weerkaarten tonen de hoeveelheid windschering (met beste overlap binnen de groene cirkel) en mate van onstabiliteit.
Bekijk hier de complete verwachting:
https://www.woutervanbernebeek.nl/forecast-tekst
Psst, ze hebben me hier net geleerd dat buienradar niet betrouwbaar is op dit soort momenten.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:28 schreef DutchBlend het volgende:
Als je buienradar vooruit kijkt rond 18.00 dan zie je wel heel wat ontstaan in het oosten
Haha ik ookquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:21 schreef Michael1000000 het volgende:
[..]
Hier nog volop zon, wel stevige wind en nog 37 in de (groene) achtertuin...
Omgeving Amersfoort.
Net stond er hier niks te gebeuren en opeens ontstaat er een bui boven Antwerpen en staat er hier voor over een kwartiertje zware regen op de radarquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:30 schreef bondage het volgende:
[..]
Psst, ze hebben me hier net geleerd dat buienradar niet betrouwbaar is op dit soort momenten.
De eerste 2/3 uur verplaatsen ze de huidige buien in een bepaalde richting daarna vermengen ze met de output van Harmonie model van KNMI. Dat is wat je nu ziet rond 18:00.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:30 schreef bondage het volgende:
[..]
Psst, ze hebben me hier net geleerd dat buienradar niet betrouwbaar is op dit soort momenten.
KruimelvlaaiGodenquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maastricht godenstad. Beter dan iedere stad in het westen. By far.
Vanmorgen in Groningen ook ineens een bui vanuit het niets, ook nog een heftige ook. En zie op dit moment her en der van alles ontstaan maar ook weer verdwijnen helaas. Hoop nog wat leuke wolkenformaties te zien.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Net stond er hier niks te gebeuren en opeens ontstaat er een bui boven Antwerpen en staat er hier voor over een kwartiertje zware regen op de radar
Dat hoort toch bij Duitsland?quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Beginnen toch aardig wat grote donkere wolken te ontstaan in regio Venlo.
Van schroeien naar zwemmen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:38 schreef LTVDK het volgende:
Oh opeens wordt het zelfs een wolkbreuk
[ link | afbeelding ]
Is gebruikelijk, vooral rond Eindhoven... een plukje bewolking met een beetje wind en dat was het. En net als het voorbijgetrokken is hoor je er wat zacht gedonder in de verte vandaan komen en blijkt het te activeren.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:41 schreef d.k. het volgende:
Hier in het zuidoosten van Brabant werd het een kwartier geleden ineens grijs bewolkt. Het begin te waaien dus ik dacht daar komt de bui...maar nu waait het nog steeds wat maar is het weer blauw. Als ik richting het noordoosten kijk gaat daar de grijze lucht heen en die lijkt wel grijzer te worden. Hey is ook gewoon nog steeds heet, maar met dat windje wel veel beter te doen.
Klopt. Maar ze groeien vanuit Duitsland deze kant op. Zie ze boven me groter worden.quote:
Toeval, maar inmiddels is het al gedaald tot een schamele 32 graden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha ik ookIs dat toeval of wist je dat.
De buien komen niet als "ostgewitter" helaas. Meer zuid/zuidwest georiënteerdquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Maar ze groeien vanuit Duitsland deze kant op. Zie ze boven me groter worden.
Boven noordoostelijk Frankrijk en België ontstaan nu ook flinke bloemkolen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De buien komen niet als "ostgewitter" helaas. Meer zuid/zuidwest georiënteerd
Ik kan het niet bevestigenquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Beginnen toch aardig wat grote donkere wolken te ontstaan in regio Venlo.
En inmiddels is er nog geen druppel gevallenquote:
Nog geen donder hier net rechts van Eindhoven. Wel een heerlijk windje en blauwe lucht richting het westen. Naar het oosten kijk ik gewoon nietquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Is gebruikelijk, vooral rond Eindhoven... een plukje bewolking met een beetje wind en dat was het. En net als het voorbijgetrokken is hoor je er wat zacht gedonder in de verte vandaan komen en blijkt het te activeren.
En nu schijnt de zon weer volopquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Grijs, gerommel in de verte, wat druppels en wind
Ik meet 38 nu. De top was 39.3 vandaag.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:52 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
In midden Limburg, en net onder Eindhoven heeft Windy 2 meetpunten rond de 40 graden of er net over. Jeetje.
Inderdaad, zat ook wat hagel bij hier. Super plotseling.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:42 schreef BillDauterive het volgende:
Grote regeldruppels hier in Noord-Veluwe
Toch wel hagel? Ik hoorde iets, keek en dacht dati k een hagelsteentje zag vallen, maar geloofde het niet. Grappig!quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Inderdaad, zat ook wat hagel bij hier. Super plotseling.
Wel alweer over... Maar hey, de temperatuur is een paar graden gezakt en het waait opeens.
Is jouw omgeving ook Noord-Oost-Veluwe? Hier net en nu nog steeds wat eenzame druppels inderdaadquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Toch wel hagel? Ik hoorde iets, keek en dacht dati k een hagelsteentje zag vallen, maar geloofde het niet. Grappig!
Maargoed dat Andre Rieu morgen pas begint. Anders had je vanavond plein met dode bejaarden gehad.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
38.5 nu inmiddels in Maastricht![]()
Daar gaat mijn goeie verwachting van het jaarklassement
Daar zou ik niet teveel van verwachten, die kwamen net over mij en is misschien net 1,5 druppel uit gevallenquote:
Oef dan was het puffen en zweten geblazen, denk dat de brandweer vast wel voor verkoeling had gezorgdquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Maargoed dat Andre Rieu morgen pas begint. Anders had je vanavond plein met dode bejaarden gehad.
Verkoelingquote:
quote:
Ik zie nog niet echt een zware bui die kant op gaan, die in Belgie gaan er namelijk langs.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindhoven lijkt op ramkoers te liggen met een zeer heftige bui.
Klaarquote:
Ik zie nu wel regen op me af komenquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:53 schreef Haags het volgende:
Het zou hier vandaag vanaf 13.00 gaan regenen. 3 uur verder, nog geen druppel natuurlijk@:Nattekat
Misschien dropped er een verdediger uit voor PSV.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindhoven lijkt op ramkoers te liggen met een zeer heftige bui.
Het druppelt nu ook hier en wat gerommel.quote:
Eindhoven heeft wind, heel veel wind. En zoals gebruikelijk buien ten westen en ten oosten maar niet er overheen. Limburg krijgt wel het een en ander zo te zienquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zie nog niet echt een zware bui die kant op gaan, die in Belgie gaan er namelijk langs.
Denk eerder dat ze weer met paar vleugelaanvallers aan komen zettenquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Misschien dropped er een verdediger uit voor PSV.
Ik zit hier potdorie nog in een verzengende hitte zonder ook maar een hagelsteen of donderklapquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:21 schreef ACT-F het volgende:
Alsof er een honderduizendklapper wordt afgestoken. Continu gebulder
Komt er aan. Die paddenstoel is pal naast me ontstaan. Wat een explosiequote:Op woensdag 2 juli 2025 16:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zit hier potdorie nog in een verzengende hitte zonder ook maar een hagelsteen of donderklap
Ik hoorde een harde boem uit die bui komen, ik ben veilig nu.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Het druppelt nu ook hier en wat gerommel.
Maar wij willen een tornado!
Als ik Lightningmaps.org bekijk, is het pad daarvan teveel naar het noorden om mij te bereikenquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Komt er aan. Die paddenstoel is pal naast me ontstaan. Wat een explosie
Die wordt veel groter. Het is zo uit het niets ontstaan hier en er kunnen zo weer nieuwe bloemkolen ontstaan.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ik Lightningmaps.org bekijk, is het pad daarvan teveel naar het noorden om mij te bereiken
Hier is het nog steeds 36 graden en nog geen onweer te bekennenquote:Op woensdag 2 juli 2025 15:07 schreef Guanabana het volgende:
Nou het is inmiddels bewolkt, dus dat scheelt, maar ik kan de temperatuur wel omlaag kijken echt, nog 33,5
Ik hou van je positieve instellingquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die wordt veel groter. Het is zo uit het niets ontstaan hier en er kunnen zo weer nieuwe bloemkolen ontstaan.
Apps uitschakelen en de buienradar in de OP gebruiken. Wat er nu gebeurt is volstrekt onvoorspelbaar en kan overal ontstaan. Omdat de bui net naast me ontstond heb ik nog geen druppel gehad, maar wel het lawaai van een ontploffende bloemkoolquote:
Sterkte!quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:37 schreef Arizona het volgende:
Het betrekt hier nu! Ik heb de markiezen omhoog gedaan. En ik hoorde heel ver weg wat gerommel!
Ga jij nou de level 3 krijgen en ik niet? Moet ik jou gaan filmen hoe je wegwaait, in plaats van jij mij?quote:
Vooralsnog totaal niet nodig, maar hartelijk dank!quote:
Ik moet zeggen dat ik de weerapp van KNMI zelf wel heel prettig vind en ook behoorlijk betrouwbaar. Beter dan buienradar en buienalarm.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Apps uitschakelen en de buienradar in de OP gebruiken. Wat er nu gebeurt is volstrekt onvoorspelbaar en kan overal ontstaan. Omdat de bui net naast me ontstond heb ik nog geen druppel gehad, maar wel het lawaai van een ontploffende bloemkool
Dat zou een bak zijn. Zit ik pal op de rand van level 3 krijg ik de volle laagquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ga jij nou de level 3 krijgen en ik niet? Moet ik jou gaan filmen hoe je wegwaait, in plaats van jij mij?
Was geen voltrefferquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Apps uitschakelen en de buienradar in de OP gebruiken. Wat er nu gebeurt is volstrekt onvoorspelbaar en kan overal ontstaan. Omdat de bui net naast me ontstond heb ik nog geen druppel gehad, maar wel het lawaai van een ontploffende bloemkool
De buienradar in de OP is van het KNMI. Die vind ik zoveel beter dan buienradar.nlquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de weerapp van KNMI zelf wel heel prettig vind en ook behoorlijk betrouwbaar. Beter dan buienradar en buienalarm.
Dus nu mag je dweilen?quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was geen voltreffer
Bui splitste zich uiteraard vlak voor mij op, maar te laat om het droog te houden.
Ja, klopt! Ik ben benieuwd wat er nog aan komt, want weerplaza voorspelt niet veel regen. Misschien later, maar dat zou zonde zijn, ik wilde de hele avond de ramen open houdenquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is jouw omgeving ook Noord-Oost-Veluwe? Hier net en nu nog steeds wat eenzame druppels inderdaad
Maar de wind trekt wel echt merkbaar aan. Het 'ruikt vochtig' nu ook buiten, bij gebrek aan betere omschrijving (niet echt petrichor nog)
En nu pas zie ik de eerste inslag daarin. Lijken wel CC's die honderduizendklappers en slechts enkele CG's.quote:
Nee, ik was gewoon op tijd naar huis gegaan om alles dicht te doen.quote:
Inderdaad!quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:53 schreef INViCTuS het volgende:
Hopelijk ontstaan er zo nog meer. Alles nu langs de oostgrens
Echt net ten oosten van waar ik woon. Het is wel heel drukkend en in de verte trekt het dicht. Hier nog wel veel zon en harde wind.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:53 schreef INViCTuS het volgende:
Hopelijk ontstaan er zo nog meer. Alles nu langs de oostgrens
Daar woon ik ook. Volgens mij. Gaat goed hier, wind trek flink aan, hard gerommel in de verte, is bijna hierquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:57 schreef ACT-F het volgende:
Al een tijd niets gehoord van @:Arizona . Ik maak me zorgen
Het onweert bij ons. We genietenquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:57 schreef ACT-F het volgende:
Nu niet:)quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:25 schreef Arizona het volgende:
Jarige @:Frutsel, wat trekken de rode buien vooralsnog weer lekker ruim om ons heen he
Heb je alles goed vastgezet? Het om laten vallen van de tuinstoel is niet genoeg kan ik je verzekerenquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:59 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Daar woon ik ook. Volgens mij. Gaat goed hier, wind trek flink aan, hard gerommel in de verte, is bijna hier
Lekker voor je.quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:59 schreef R-woud93 het volgende:
Al het onweer lijkt mij te gaan missen, alleen wat regen
Ik was even eten aan het voorbereidenquote:Op woensdag 2 juli 2025 16:57 schreef ACT-F het volgende:
Het is hier nu wel donker, maar het gerommel is nog niet echt dichtbij. Wel wat windvlagen maar nog niet bijzonder. Tot nu toe de hoofdmoot nog steeds net ten noordwesten van mijquote:
quote:Op woensdag 2 juli 2025 16:56 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb alles openstaan. Boven, beneden. Doorluchten nu. Tocht een beetje maar geeft niet
Ik zou op dit moment alles aan de kant zettenquote:Op woensdag 2 juli 2025 17:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik was even eten aan het voorbereidenSorry dat ik je ongerust heb gemaakt!
[..]
Het is hier nu wel donker, maar het gerommel is nog niet echt dichtbij. Wel wat windvlagen maar nog niet bijzonder. Tot nu toe de hoofdmoot nog steeds net ten noordwesten van mij
Ja, zeg dat wel. Met een level 3 voorspelling had ik gehoopt dat we eindelijk weer wat spektakel zouden krijgen, maar waarschijnlijk toch weer het Tankenberg-schild dat de zooi ten westen van ons laat gaanquote:Op woensdag 2 juli 2025 17:04 schreef Frutsel het volgende:
Maar @:arizona idd trekt het er voor 90 procent langs. Rommelt wel. Regen nog niet veel. Misschien later nog wat anders wel zwaar tegenvaller. Hoopte op een mooier kado
Het einde van Limburg.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:04 schreef d.k. het volgende:
Venlo gaat er aan, zag net beelden van Rijkswaterstaat van de a67
https://x.com/RWSverkeersinfo/status/1940423891345911985/video/1
😂😂😂😂quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
Zondag nog overheen gefietst. Ik ga het komend weekend afgravenquote:Op woensdag 2 juli 2025 17:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, zeg dat wel. Met een level 3 voorspelling had ik gehoopt dat we eindelijk weer wat spektakel zouden krijgen, maar waarschijnlijk toch weer het Tankenberg-schild dat de zooi ten westen van ons laat gaan
Sow, nee zo hard niet waar ik woon zag ik op de beelden. Dat was gewoon flinke regen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:04 schreef d.k. het volgende:
Was een lekker buitje inderdaad.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:04 schreef d.k. het volgende:
Vaak ben ik blij met dat schild, vanavond had het wel even zonder gemogenquote:Op woensdag 2 juli 2025 17:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, zeg dat wel. Met een level 3 voorspelling had ik gehoopt dat we eindelijk weer wat spektakel zouden krijgen, maar waarschijnlijk toch weer het Tankenberg-schild dat de zooi ten westen van ons laat gaan
Ja, dat lukte in het verleden ook al zo goed.quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Limburg ligt hoog. Voeren we gewoon af naar het westen. Einde van de randstad
quote:Op woensdag 2 juli 2025 17:12 schreef MadMaster het volgende:
Gerommel in de verte, 5 minuten druppels en 5 graden koeler dan vanmiddag.
Ik ben nog niet heel erg enthousiast…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |