Wat denk je van voedsel ophalen?quote:Op maandag 30 juni 2025 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doen die Palestijnen bij die GHF-locaties? Moeten ze misschien in opdracht van Hamas voedsel stelen?
Ja, maar wel eerst langs de gezichtsherkenning om te controleren of het geen bekende leden van Hamas zijnquote:
Je hebt grotendeels gelijk hoor. Maar er zijn uiteraard wel journalisten; Palestijnen, Israeliers. Het probleem daarmee is dat alle informatie ze delen op zijn minst een flinke zweem van afhankelijkheid heeft. Immers hoe kun je als je in die situatie zit er genoeg afstand van nemen, het kan maar ik neem hun journalistiek met een korreltje zout.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Isral zou journalisten, na ondertekening van een vrijwaringsverklaring, kunnen toelaten tot de GHF-distributiepunten, en deze journalisten kunnen beschermen tegen de intimidatie door Hamas (die daarmee de berichtgeving probeert te benvloeden).
Op dit moment kan de pers alleen maar uitgaan van de cijfers die gedeeld worden door de partijen die ter plaatse zijn. Isral heeft diverse malen bevestigd dat ze het vuur hebben geopend, maar verder dan dat komt het niet. IDF doet geen uitspraken over aantallen slachtoffers. Dit is ook erg moelijk te verifiren voor ze, tenzij ze elke keer als ze het vuur hebben geopend het gebied betreden waar de slachtoffers liggen, om deze vervolgens te tellen, en ze daarna simpelweg aan hun lot over te laten (waardoor de zwaargewonden, zolang ze nog ademen, best eens als gewonden kunnen worden geteld, terwijl ze 5 minuten later, als IDF weer is vertrokken, alsnog het leven kunnen laten, en het is lastig tellen als de ledematen verspreid op straat liggen, zoals na dat schietincident in Khan Younis van vorige week dinsdag, waarvan de beelden nog niet zijn ontkracht).
Eigenlijk kom je zo tot de conclusie dat de cijfers die gedeeld worden door de partijen die ter plaatse zijn, het beste beeld schetsen van de realiteit. Als Isral meent dat die cijfers niet kloppen, laat IDF dan zelf gaan tellen, of desnoods zelf betere inschattingen maken en de daarvoor gebruikte brongegevens en methodieken openbaar maken ter controle door de pers.
Interessant trouwens: IDF gebruikt blijkbaar ook dagtellingen van het Ministerie van Gezondheid in Gaza tijdens interne IDF-briefings. Een IDF-onderzoeksteam beoordeelde deze cijfers als "in grote lijnen betrouwbaar", bij gebrek aan eigen bronnen (volgens deze bron, een blijkbaar goed genformeerde linkse stem, vooral m.b.t. mensenrechten en militaire transparantie).
Als het gesloten is? Het is toch duidelijk dat er geschoten wordt als het gesloten is. En er niet geschoten wordt als het geopend is. Mensen kunnen dan voedsel ophalen. Ik kan ook niet naar de Lidl als die dicht is! En als ik probeer toch binnen te komen, door in te breken, wordt ik gearresteerd. In een oorlogssituatie gelden andere communicatiemethodes. Ze schieten. Wegblijven dus na sluitingstijd.quote:
@GGMM en ik vinden het makkelijk gezegd 'dat je maar weg moet blijven na sluitingstijd'. Benieuwd wat jij zou doen als je bijna om komt van de honger. Benieuwd of je dan ook louter op de afgesproken tijden aanwezig zult zijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het gesloten is? Het is toch duidelijk dat er geschoten wordt als het gesloten is. En er niet geschoten wordt als het geopend is. Mensen kunnen dan voedsel ophalen. Ik kan ook niet naar de Lidl als die dicht is! En als ik probeer toch binnen te komen, door in te breken, wordt ik gearresteerd. In een oorlogssituatie gelden andere communicatiemethodes. Ze schieten. Wegblijven dus na sluitingstijd.
Er wordt ook geschoten als het open is. Dan loopt er ergens iets uit de hand, te veel mensen tegelijkertijd, of iemand denkt ergens iets verdachts te zien, en dan raakt de IDF weer in paniek, beginnen ze als waarschuwing of met scherp te schieten, sluiten ze daarna de tent weer, gaat de tent de volgende dag weer open, etc. Tot nu toe heel veel chaos, maar, eerlijk is eerlijk, tot nu toe ook vele miljoenen uitgedeelde maaltijden.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het gesloten is? Het is toch duidelijk dat er geschoten wordt als het gesloten is. En er niet geschoten wordt als het geopend is. Mensen kunnen dan voedsel ophalen. Ik kan ook niet naar de Lidl als die dicht is! En als ik probeer toch binnen te komen, door in te breken, wordt ik gearresteerd. In een oorlogssituatie gelden andere communicatiemethodes. Ze schieten. Wegblijven dus na sluitingstijd.
Klinkt goed maar er is geen journalisme mogelijk als die ter plaatse onder bescherming of druk staat van een daarvoor dan verantwoordelijke entiteit. Journalistiek is alleen mogelijk wanneer journalisten beide zijden van een verslag, dit professioneel en onbelemmerd met hoor en wederhoor kunnen belichten cq toelichten.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:11 schreef Hallulama het volgende:
...
Isral zou journalisten, na ondertekening van een vrijwaringsverklaring, kunnen toelaten tot de GHF-distributiepunten, en deze journalisten kunnen beschermen tegen de intimidatie door Hamas (die daarmee de berichtgeving probeert te benvloeden).
...
Als er ruim voldoende voedsel is, kan Hamas of die andere clubjes stelen wat ze willen maar ze hebben geen afzetmarkt meer. Probleem opgelost. Het kost Isral niks want het zijn andere partijen die het voedsel doneren.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe had je zelf het beter gedaan ?
Of blijft dit beperkt tot de ander (= Isral) doet het per definitie altijd fout ?
Spread the hate.quote:
Prima, noem het dan berichtgeving, cijfertjes bijhouden, feiten controleren, ook goed.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klinkt goed maar er is geen journalisme mogelijk als die ter plaatse onder bescherming of druk staat van een daarvoor dan verantwoordelijke entiteit. Journalistiek is alleen mogelijk wanneer journalisten beide zijden van een verslag, dit professioneel en onbelemmerd met hoor en wederhoor kunnen belichten cq toelichten.
Onder bescherming staand wordt het een half verhaal dat iemand dan kan lezen zoals het is opgetekend.
Genoeg tragische voorbeelden waar een schijnbaar feitelijk verhaal niet zo (b)lijkt te zijn en vooral berust op een gefabriceerde werkelijkheid.
[..]
Wordt de wereld daar een fijnere plek van denk je?quote:
Drie dagen geleden stond het nummer op 42 miljoen maaltijden in bijna 4 weken. Op 2 miljoen inwoners is dat nog wel minder dan een maaltijd per persoon per dagquote:Op maandag 30 juni 2025 15:23 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Er wordt ook geschoten als het open is. Dan loopt er ergens iets uit de hand, te veel mensen tegelijkertijd, of iemand denkt ergens iets verdachts te zien, en dan raakt de IDF weer in paniek, beginnen ze als waarschuwing of met scherp te schieten, sluiten ze daarna de tent weer, gaat de tent de volgende dag weer open, etc. Tot nu toe heel veel chaos, maar, eerlijk is eerlijk, tot nu toe ook vele miljoenen uitgedeelde maaltijden.
Zeker.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wordt de wereld daar een fijnere plek van denk je?
De zaak is ook niet zo simpel en de mensen zelf zullen zeker hun eigen motieven hebben.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:17 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:GGMM en ik vinden het makkelijk gezegd 'dat je maar weg moet blijven na sluitingstijd'. Benieuwd wat jij zou doen als je bijna om komt van de honger. Benieuwd of je dan ook louter op de afgesproken tijden aanwezig zult zijn.
Meer haat, altijd goed!quote:
Blijkbaar zijn dit de belangrijkste oorzaken van de chaos rondom de GHF-distributiepunten:quote:Op maandag 30 juni 2025 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hebt grotendeels gelijk hoor. Maar er zijn uiteraard wel journalisten; Palestijnen, Israeliers. Het probleem daarmee is dat alle informatie ze delen op zijn minst een flinke zweem van afhankelijkheid heeft. Immers hoe kun je als je in die situatie zit er genoeg afstand van nemen, het kan maar ik neem hun journalistiek met een korreltje zout.
Het aantal gerapporteerde doden is wat mij betreft vrijwel zeker niet precies, het zal hoger of lager liggen maar bijvoorbeeld het aantal doden bij die GHF punten lijkt me amper ter discussie staan. Ik kan het natuurlijk missen maar volgens mij staat het aantal doden ook weer niet zo ter discussie, laten we zeggen het kunnen er 300 zijn het kunnen er 700 zijn het is in elk geval veel te hoog voor hulpuitgiftepunten die er ongeveer een maand zijn.
Ja, ik zeg ook niet dat het voldoende isquote:Op maandag 30 juni 2025 15:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Drie dagen geleden stond het nummer op 42 miljoen maaltijden in bijna 4 weken. Op 2 miljoen inwoners is dat nog wel minder dan een maaltijd per persoon per dag
Totaal niet ik quote letterlijk een journalistieke organisatie die zegt laat ons toe. Dit is het type verwijt wat meer een bekentenis is, uit al je posts blijkt dat je niet voorbij jouw perceptie kijkt op dit onderwerp.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee het gaat niet om redenatie die jij dan in jouw perceptie gegeven voortdurend zo beleest. Je lijkt bewust alles in die eigen perceptie als verwachting te plaatsen.
quote:De kans is levensgroot dat externe journalisten die zich - zo ja - kritisch of onafhankelijk uitlaten daar hun bestaan niet zeker zullen zijn en Isral met die toelating daar/voor ook verantwoordelijk zal worden gehouden. De situatie is al complex genoeg met ook nog eens buitenstaanders daarbij te gaan voegen.
https://www.ifj.org/war-in-gazaquote:More than one year of war in Gaza has devastated nearly every aspect of life in the enclave. Since Hamas’ horrific attack on southern Israel on 7 October 2023, and the subsequent invasion, more than 50,000 Palestinians have been killed. This includes at least 184 journalists and media workers, a mortality rate of over ten per cent – dramatically higher than any other occupational group.
For months, the International Federation of Journalists (IFJ) has had evidence that the Israeli army has deliberately targeted journalists, and some of these cases are currently the subject of a complaint file before the International Criminal Court (ICC). On 20 May 2024, the ICC prosecutor, Karim Khan, called for arrest warrants for Israeli and Hamas leaders - including the Prime Minister, Benyamin Netanyahu, and his defence minister, Yoav Gallant - on charges of crimes against humanity and war cimes.
Since the initial attack the IFJ has called for the release of all hostages, for the opening of Gaza to international reporters, and Israel to respect international law that requires combatants to safeguard journalists.
Nee dit is weer een totale omdraaiing van de zaken, Hamas kan nauwelijks handelen die zijn grotendeels uitgemoord. Israel kan makkelijk handelen ze zijn de veel sterkere partij in dit conflict. Zoals we ook zonder journalisten kunnen zien. Het is niet Hamas dat voedselpunten kan opzetten. Stellen dat Israel wel onmenselijk moet optreden is nogmaals toewerken naar de gewenste conclusie, natuurlijk is dat geen noodzaak ze hebben ook zelf het genocide verdrag ondertekend. Of is jouw mening dan dat genocide soms een noodzakelijkheid is, dat zou wel verklaren. Juist om de plicht richting haar burgers te voldoen zou Israel moeten stoppen met dit zinloze geweld, het brengt de eigen burgers in gevaar zoals we zagen op 7 Oktober. Het brengt ook joodse mensen overal ter wereld in gevaar doordat terreur staat Israel zich daarmee probeert te associeren op basis van geloof.quote:De situatie daar beweegt zich simpelweg op een escalerende ladder waar hamas de treden vermaakt en Isral poogt het overeind te houden. Het mensonterend geweld richting burgers (aan beide zijden), wie ook aansprakelijk is, kan snel opgelost zijn wanneer hamas stopt met haar verzet.
Isral op haar beurt kan simpelweg nauwelijks anders handelen dan zij nu handelt en wat zij dan ook kan doen, hamas daarmee in de kaart zal spelen. Indien Isral alles doet wat critici van haar lijken te verwachten, versjachert zij daarmee haar onwrikbare plicht de soevereine rechtstaat die Isral is en haar burgers, onverkort te verdedigen.
Dit is een totaal geflopte strategie die het verzet in de toekomst garandeert. Daarbij kan Israel niet verwachten dat de rest van hun omgeving telkens de andere wang toekeert. Israel een in de basis racistisch land zal eerst zelf moeten veranderen en heeft daar ook alle mogelijkheden toe. Als de gijzelaars prioriteit waren had er al heel lang een deal kunnen liggen.quote:Het is een onverkozen keuze waar iedereen hoe dan ook boos zal blijven op Isral wordt dan "simpel" het minder fout doen met doorgaan op de ingeslagen weg om Gaza pogen vrij te maken van hamas.
Dit zal met de aanwezige haat nooit helemaal lukken, iets dat Isral ook weet, maar kan wel resulteren in gegijzelden (dood of levens) vrij te krijgen en de geweldmogelijkheden van hamas uit te putten.
Heel misschien zullen Gazanen zich (ook) gaan afvragen waar ze in vredesnaam door (wie) in zijn beland en hun leiders vragen een andere koers te varen.
Dat is toch niet zo gek als je van 400 voedselpunten, die georganiseerd waren door internationale hulporganisaties, naar 4 punten gaan waarvan drie in het zuiden van Gaza. En die punten zijn dan nu georganiseerd door GHF met steun van Israelische leger. Je krijgt dan enorme groepen mensen die op zelfde punt eten moeten gaan halen.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:47 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn dit de belangrijkste oorzaken van de chaos rondom de GHF-distributiepunten:
1. Crowd size and site design
2. Israeli force-protection rules
3. Desperation in a famine zone
4. Poor coordination and trust deficits
5. Real, and perceived, militant infiltration
6. Incident investigations that lack, and lag, reality
Maar IDF is slechts uitvoerend, niet besturend.quote:
Duh. De haat is gebaseerd op anti zionisme.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar IDF is slechts uitvoerend, niet besturend.
Of denk je dat, als je IDF voldoende kriebelt met haat, ze vanzelf een staatsgreep plegen en het bestuur overnemen?
Zionisme: Het zionisme is een beweging die de oprichting en het behouden van een Joodse staat steunt. Een Joodse staat is voor hen een land waar Joden veilig kunnen wonen en hun identiteit kunnen behouden. De naam zionisme verwijst naar de berg Zion bij de heilige stad Jeruzalem.quote:
Daar heb ik begrip voor. Het zionisme was immers geen feest. Meer een uit totale radeloosheid geboren "minst erge oplossing" voor het Joodse volk, en, in die tijd, voor de rest van de wereld (immers, de VN vond het prima, maar helaas ging iedereen voorbij aan de stemmen van de lokale bevolking van het toenmalige Mandaatgebied Palestina).quote:Op maandag 30 juni 2025 16:04 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Duh. De haat is gebaseerd op anti zionisme.
Ik kan tal van bezwaren benoemen die een ander weer als prima mogelijkheid van tafel zal willen vegen.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Prima, noem het dan berichtgeving, cijfertjes bijhouden, feiten controleren, ook goed.
Maar daarom dus, als Isral vindt dat de berichtgeving momenteel te eenzijdig is, dan laat Isral toch gewoon zelf een aantal journalisten toe rondom die GHF-distributiepunten?
Laat de journalisten die dat willen maar een vrijwaringsverklaring tekenen, en dan kunnen ze met eigen ogen zien wat daar gebeurt.
Dit kost Isral natuurlijk de nodige capaciteit, maar in theorie lijkt het mij prima haalbaar. Kwestie van prioriteit.
Of zie jij een aantal concrete, praktische bezwaren die dit absoluut onmogelijk maken, zelfs als Isral er daadwerkelijk in wenst te investeren?
Op basis van welk recht mogen zij een eigen land hebben op stuk grond wat niet van hen was, waarbij ze de Palestijnen als tweederangs burger behandelen?quote:Op maandag 30 juni 2025 16:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zionisme: Het zionisme is een beweging die de oprichting en het behouden van een Joodse staat steunt. Een Joodse staat is voor hen een land waar Joden veilig kunnen wonen en hun identiteit kunnen behouden. De naam zionisme verwijst naar de berg Zion bij de heilige stad Jeruzalem.
Kun je ons eens uitleggen wat daar zo slecht aan is? Of mogen Joden geen land hebben van je?
START MET DIE MENSEN NORMAAL TE BEHANDELEN IPV ZE TE VERMOORDEN.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Daar heb ik begrip voor. Het zionisme was immers geen feest. Meer een uit totale radeloosheid geboren "minst erge oplossing" voor het Joodse volk, en, in die tijd, voor de rest van de wereld (immers, de VN vond het prima, maar helaas ging iedereen voorbij aan de stemmen van de lokale bevolking van het toenmalige Mandaatgebied Palestina).
Oprechte vraag: welk alternatief zou jij de Joden bieden in die tijd, na 2000 jaar ellende in Europa, vervolging, uitsluiting, gedwongen bekeringen, moordpartijen, progroms, en, als kers op de taart, de holocaust? Ik zou het zelf namelijk echt niet weten. Ik wou alleen dat de wereld, en de Joden, het toen iets beter hadden aangepakt.
Als je een land opricht voor n geloof is dat onprettig voor de mensen die dat geloof niet volgen. Het stelt volgers van dat geloof boven de rest. Het legt de basis van een land ook buiten de realiteit wat geen gezonde basis is. Daarbij is het zionisme voor expansie, ze hebben niet genoeg aan het land wat ze nu controleren, het moet telkens meer worden.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zionisme: Het zionisme is een beweging die de oprichting en het behouden van een Joodse staat steunt. Een Joodse staat is voor hen een land waar Joden veilig kunnen wonen en hun identiteit kunnen behouden. De naam zionisme verwijst naar de berg Zion bij de heilige stad Jeruzalem.
Kun je ons eens uitleggen wat daar zo slecht aan is? Of mogen Joden geen land hebben van je?
Ja, dat doen ze. Dat moge inmiddels wel al duidelijk zijn.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denk je echt dat Isral bewust richt op burgerdoelen als ze er zeker van zijn dat daar alleen burgers zitten, en geen Hamas?
Wat zou Isral daar precies mee opschieten dan?
Heel logisch, maar dan heeft het niets met zionisme te maken toch? Dan gaat het gewoon over dat we van Isral normaal gedrag wensen, zoals we dat van iedereen wensen (ook van Hamas), in het hier en nu.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:16 schreef Servieskast het volgende:
[..]
START MET DIE MENSEN NORMAAL TE BEHANDELEN IPV ZE TE VERMOORDEN.
gewoon vrij logisch toch?
Ze kunnen zo een start maken:quote:Op maandag 30 juni 2025 16:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heel logisch, maar dan heeft het niets met zionisme te maken toch? Dan gaat het gewoon over dat we van Isral normaal gedrag wensen, zoals we dat van iedereen wensen (ook van Hamas), in het hier en nu.
En dat betekent dat je de term zionisme van je lijst kunt schrappen en mag loslaten, en dat je jezelf mag richten op het belangrijkere vraagstuk, namelijk hoe Isral en Palestina samen door n deur de toekomst tegemoet kunnen treden.
En dat de eerste stap richting die toekomst het stoppen met moorden is, daar is zeker weten iedereen het over eens hier.
Maar met welk doel dan? Wat wil Isral bereiken met het doelgericht en structureel uitmoorden van burgers?quote:Op maandag 30 juni 2025 16:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze. Dat moge inmiddels wel al duidelijk zijn.
Zoals de zogenaamde ziekenhuizen waar Hamas een hoofdkwartier zou hebben, gewoon kapot knallen.
En de aanvallen op voedselpunten.
Israel doet er alles aan om zoveel mogelijk kapot te maken en uit te moorden. Burger of Hamas boeit ze overduidelijk niet.
En nee ze zijn niet alles in 1x aan het uitmoorden, maar stap voor stap met gekke excuses en wat dan ook wel.
Dus om iemand anders te laten stoppen met moorden, start jij met moorden?quote:Op maandag 30 juni 2025 16:35 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ze kunnen zo een start maken:
DEATH TO THE IDF.
Je stelt een vraag en ik reageer daar op. Gaat ie?
Het vrijmaken van het hun beloofde land van mensen die niet het juiste geloof aanhangen.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar met welk doel dan? Wat wil Isral bereiken met het doelgericht en structureel uitmoorden van burgers?
Wat is dit voor Yeşilgz retoriekquote:Op maandag 30 juni 2025 16:37 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dus om iemand anders te laten stoppen met moorden, start jij met moorden?
Dat is precies wat Isral nu doet.
Inhoudelijk graag.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wat is dit voor Yeşilgz retoriek![]()
Richt je op de gaande genocide.
De Palestijnen mogen zelf eerst eens beginnen met zichzelf normaal te gedragen. Dat wil zeggen, de wapens neerleggen en de Isralische gijzelaars vrijlaten en Isral erkennen als land. Dan kunnen tevens de Isralische militairen worden bestraft die zomaar Palestijnen neerschieten.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:16 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Er is geen genocide.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Kijk, wat vurige passie in dit topic.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ok.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen mogen zelf eerst eens beginnen met zichzelf normaal te gedragen. Dat wil zeggen, de wapens neerleggen en de Isralische gijzelaars vrijlaten en Isral erkennen als land. Dan kunnen tevens de Isralische militairen worden bestraft die zomaar Palestijnen neerschieten.
[..]
Er is geen genocide.
Denk je echt dat Isral er zo in zit? Een nieuwe holocaust creren om nooit meer zelf een holocaust te hoeven meemaken? Ik vind dat moeilijk om te geloven.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het vrijmaken van het hun beloofde land van mensen die niet het juiste geloof aanhangen.
Zou je denken inderdaad. Maar het probleem is dat men zichzelf wijsmaakt dat genocide een oplossing kan zijn. Wat dat betreft verdienen Hamas en Israel elkaar. Maar het is zo lullig voor iedereen die gewoon wil leven, dat is het grootste gedeelte van de bevolking behalve dan dat er nogal wat indoctrinatie plaatsvindt die mensen aan beide zijden radicaliseert. Alleen gaat de radicalisatie in Israel veel verder Israel vermoord veel meer onschuldige mensen dan Hamas.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie gaat je moeilijk af zo te zien.quote:
Ah, vandaar de talloze moskeen in het land en de Arabische Isralirs die in het Isralische leger zitten. Goed punt. 30% van Isral is niet Joods.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het vrijmaken van het hun beloofde land van mensen die niet het juiste geloof aanhangen.
Ik ben niet gevoelig voor autoriteitsargumenten en causaal ingebrachte stellingen die een eigen visie ten doel moeten onderstrepen.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee dit is weer een totale omdraaiing van de zaken, Hamas kan nauwelijks handelen die zijn grotendeels uitgemoord. Israel kan makkelijk handelen ze zijn de veel sterkere partij in dit conflict.
Kan zijn dat ze het eens is met jequote:Op maandag 30 juni 2025 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie gaat je moeilijk af zo te zien.
[..]
Dit soort debattrucs (meerdere retorische vragen) gaan niet op:quote:Op maandag 30 juni 2025 16:15 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Op basis van welk recht mogen zij een eigen land hebben op stuk grond wat niet van hen was, waarbij ze de Palestijnen als tweederangs burger behandelen?
Waarom moet Palestina boeten voor jullie schuldgevoel complex richting joden?
Niet om zelf geen holocaust meer mee te maken. Dat is precies de leugen die verteld wordt.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denk je echt dat Isral er zo in zit? Een nieuwe holocaust creren om nooit meer zelf een holocaust te hoeven meemaken? Ik vind dat moeilijk om te geloven.
De genocide op de Jezidi's?quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Noem 1 land met een moslimmeerderheid waar minderheden berhaupt rechten hebben.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:16 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook niet het meest zinnig om te discussiren of het nou wel of niet genocide is. Genocide is het uiterste op het spectrum van oorlogsmisdaden, de discussie lijkt te impliceren dat als het net geen genocide is, het dan moreel acceptabel is wat Israel doet. De grens van acceptabel ligt niet pas bij genocide.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denk je echt dat Isral er zo in zit? Een nieuwe holocaust creren om nooit meer zelf een holocaust te hoeven meemaken? Ik vind dat moeilijk om te geloven.
We moeten dan wel benoemen waarom de Joden het wel accepteerden en de Arabieren (Palestijnen) niet natuurlijk. Maar dat is wellicht voer voor een andere topic.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dit soort debattrucs (meerdere retorische vragen) gaan niet op:
1. Het land was van iedereen, maar de Joden en de Arabieren konden niet samenleven, dus is het door de VN verdeeld. De Joden hebben dat geaccepteerd, de Arabieren (Palestijnen) niet en de Palestijnen en hun Arabische buren hebben meerdere oorlogen gevoerd tegen Isral die ze allemaal hebben verloren, waardoor de Palestijnen geen staat hebben.
2. De Arabische Isralirs zijn de meest vrije Arabieren in het Midden Oosten, terwijl de Palestijnse leiding al 77 jaar het bestaansrecht van Isral ontkent.
3. De Palestijnen boeten hoofdzakelijk voor hun eigen verkeerde keuzes.
Dat kan ze niet. Schreeuwen over het Westen kan ze erg goed echter.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Noem 1 land met een moslimmeerderheid waar minderheden berhaupt rechten hebben.
Oh de VN besloot dat, dus is het goedquote:Op maandag 30 juni 2025 17:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dit soort debattrucs (meerdere retorische vragen) gaan niet op:
1. Het land was van iedereen, maar de Joden en de Arabieren konden niet samenleven, dus is het door de VN verdeeld. De Joden hebben dat geaccepteerd, de Arabieren (Palestijnen) niet en de Palestijnen en hun Arabische buren hebben meerdere oorlogen gevoerd tegen Isral die ze allemaal hebben verloren, waardoor de Palestijnen geen staat hebben.
2. De Arabische Isralirs zijn de meest vrije Arabieren in het Midden Oosten, terwijl de Palestijnse leiding al 77 jaar het bestaansrecht van Isral ontkent.
3. De Palestijnen boeten hoofdzakelijk voor hun eigen verkeerde keuzes.
Wie waren ook alweer de oorspronkelijke bewoners van Turkije? Ff toontje lager zingen.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Oh de VN besloot dat, dus is het goed
Dat betekent in elk geval dat er een wereldwijd draagvlak voor bestond.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Zeker. Hier zijn enkele landen met een moslimmeerderheid waar minderheden rele, institutioneel verankerde rechten hebben, ondanks allerlei spanningen of tekortkomingen:quote:
Wie?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie waren ook alweer de oorspronkelijke bewoners van Turkije? Ff toontje lager zingen.
Maar die landen zijn er wel degelijk natuurlijk, en daarnaast, volgens mij erkent 50% van de islamitische landen Isral gewoon, of niet?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat kan ze niet. Schreeuwen over het Westen kan ze erg goed echter.
Oh ja en dat is natuurlijk heel legitiem om andermans land op te geven voor een stel joden die zijn vermoord en verraden door westerlingen.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat betekent in elk geval dat er een wereldwijd draagvlak voor bestond.
Over moraliteit beginnen bij een land dat bewust 2 miljoen mensen verhongerd. Juist omdat ze zoals je zegt discussies hebben gevoerd en ervoor kiezen om een strategie te volgen die Hamas nog lieverdjes laat lijken noem ik Israel een terreur staat. De Palestijnen hebben nog het verweer dat ze niet voor Hamas gekozen hebben. Ze hebben daar sinds zeker 2006 niks te kiezen. Een land dat een weloverwogen keuze maakt een genocide te begaan voor politieke doelen heeft in mijn ogen geen bestaansrecht.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben niet gevoelig voor autoriteitsargumenten en causaal ingebrachte stellingen die een eigen visie ten doel moeten onderstrepen.
De fase van onderhandelen lijkt mij met de terreuraanslag van 07okt23 wel een definitief gepasseerd station.
Op grond waarvan denk jij dat hamas zo ja, inmiddels zou zijn vernietigd?
Het is voor Isral zeker niet eenvoudig om de zaak op te lossen.
Itt tot de hamas doctrine(s) welke andere redenen heeft om te doen wat ze doet, moet een handhavende oplossing in Gaza blijven passen in de rechtstaat die Isral is.
Hamas heeft dat moraliteitsbeginsel niet omdat Isral met daarin alles wat zij voorstelt, moet worden weggevaagd. Dit standpunt verschilt in Isral waar de regering/parlement voortdurend discussies zijn omtrent haar optreden.
Niet eens zozeer over rechtvaardiging dat Isral het hamas geweld niet kan en mag negeren maar de wijze waarop haar "verdedigende" acties voor behoud van Gaza(nen) mensonterende gevolgen hebben.
De wolf die schapen doodbijt omdat ze daar hun kool eten, volgt slechts zijn instincten. De mens in bezit van een vuurwapen is gebonden aan morele overwegingen met als keuze wie het voor welk gevaar beschermd: "De kool met schapen of de wolf die niet kan/wil leven met eten van kool". Hopen dat ze het zelf wel kunnen uitzoeken is het opofferen van de onder haar beheer staande kudde schapen.
In dit geval wel, want de eigenaar van dat 'andermans' land ging er immers zelf mee akkoord. De tweede helft van je post negeer ik maar even.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:42 schreef Servieskast het volgende:
Oh ja en dat is natuurlijk heel legitiem om andermans land op te geven
Wie, de Britten?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit geval wel, want de eigenaar van dat 'andermans' land ging er immers zelf mee akkoord. De tweede helft van je post negeer ik maar even.
Wat moet er beter? Nog minder vrouwenrechten?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:46 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wie, de Britten?
As usual de westerlingen die heel het midden oosten verneuken
Zeker: er was een vreselijke burgeroorlog aan de gang en de Britten wilden het niet oplossen.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Als moslim landen het westen willen volgen dan beginnen ze idd maar met het verbieden van een abortus.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat moet er beter? Nog minder vrouwenrechten?
Maar helaas ging dat akkoord over de ruggen van de mensen die daar woonden, vandaar die rotzooi de afgelopen 77 jaar.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit geval wel, want de eigenaar van dat 'andermans' land ging er immers zelf mee akkoord. De tweede helft van je post negeer ik maar even.
Een stel zionisten komen land opeisen. Ja. Vreselijke burgeroorlog idd.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zeker: er was een vreselijke burgeroorlog aan de gang en de Britten wilden het niet oplossen.
Daarom steunen veel Turken de Palestijnen niet.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:49 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar helaas ging dat akkoord over de ruggen van de mensen die daar woonden, vandaar die rotzooi de afgelopen 77 jaar.
En die eigenaar (VK), die koos op een gegeven moment natuurlijk het hazenpad.
Notabene terwijl ze de Arabieren daarvoor nog voor hun karretje hadden gespannen om te helpen met het verjagen van de Ottomanen uit die regio.
De huidige Turkse staat is gevestigd op stukken grond die etnisch is gezuiverd van Grieken en Armenen.quote:
Dat is niet gebeurd.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Een stel zionisten komen land opeisen. Ja. Vreselijke burgeroorlog idd.
Maar als Rusland het doet.
Wat ben je boos om je heen aan slaan. Ja, het is warm. Maar relax een beetje zeg.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Een stel zionisten komen land opeisen. Ja. Vreselijke burgeroorlog idd.
Maar als Rusland het doet.
Misschien heeft ze een tijd geen goede beurt gehad.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ben je boos om je heen aan slaan. Ja, het is warm. Maar relax een beetje zeg.
Ik ben niet boos, raar dat je zo denkt.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ben je boos om je heen aan slaan. Ja, het is warm. Maar relax een beetje zeg.
Oh ja ok man.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd.
Op onzin/extreme blijk van onkunde volstaat zo'n reactie.
Ja, dat weet ik. Walgelijkheid ten top.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De huidige Turkse staat is gevestigd op stukken grond die etnisch is gezuiverd van Grieken en Armenen.
dan had ik mijzelf nu lopen vingeren ipv jullie aan te horen.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Misschien heeft ze een tijd geen goede beurt gehad.
Als je je nummer geeft, kunnen we samen klaarkomen. Make love, not war.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:56 schreef Servieskast het volgende:
[..]
dan had ik mijzelf nu lopen vingeren ipv jullie aan te horen.
Dm me maarquote:Op maandag 30 juni 2025 17:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als je je nummer geeft, kunnen we samen klaarkomen. Make love, not war.
Dat moet je Isral vragen.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar met welk doel dan? Wat wil Isral bereiken met het doelgericht en structureel uitmoorden van burgers?
Heerlijk, heb genoten. Graag dezelfde verontwaardiging voor de dode Palestijnen.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vrolijk met z'n allen zingend mensen dood wensen. Wat een leuke mensen.
Ja, die Paligekkies en muziekfestivals gaan goed samen.
Meneer Howard blijft vanuit zijn zolderkamertje lekker de genocide goed praten.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen mogen zelf eerst eens beginnen met zichzelf normaal te gedragen. Dat wil zeggen, de wapens neerleggen en de Isralische gijzelaars vrijlaten en Isral erkennen als land. Dan kunnen tevens de Isralische militairen worden bestraft die zomaar Palestijnen neerschieten.
[..]
Er is geen genocide.
Precies, genocide plegen vind je zeker beter?quote:Op maandag 30 juni 2025 18:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar zie je dat staan?quote:Op maandag 30 juni 2025 18:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies, genocide plegen vind je zeker beter?
Jeetje, schreeuwden jullie maar zo hard tegen die zionisten.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Waar zie je dat staan?
Er staat een kerel op het podium van een welbekend festival zingend het publiek op te roepen om vooral mee te schreeuwen dat er mensen dood mogen. Dat er niemand ingrijpt is toch bizar?
Aan welke kant je staat boeit niet.
Haha wat denk je. Een Israelische dode is wel 1000 Palestijnse doden waard voor pro-Israel.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:05 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Heerlijk, heb genoten. Graag dezelfde verontwaardiging voor de dode Palestijnen.
Nee want schuldcomplexquote:Op maandag 30 juni 2025 18:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Haha wat denk je. Een Israelische dode is wel 1000 Palestijnse doden waard voor pro-Israel.
IDF had al lang en breed op de terreurlijst moeten staan in elk Westers land. Mossad ook trouwens.
fypquote:Op maandag 30 juni 2025 18:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vrolijk met z'n allen zingend mensen IDF dood wensen. Wat een leuke mensen.
Complete artikel: https://www.keesbroer.nl/(...)anten-na-7-oct-2023/quote:De jonge generatie pro-Palestijnse activisten, die na de 7 oktober pogrom op de universiteiten ontstond, grijpt terug op ouderwetse ideologien zoals marxisme, moslimbroederschap en derde-wereld-denken. Een nieuwe oplossingsgerichte derde-wereld-theorie is nog niet uitgevonden. Steun voor terroristische groepen ligt op de loer.
Tja makkelijk lullen natuurlijk voor iemand die zijn argumenten verzint. Misschien moet hij een keer een kijkje nemen bij sociale wetenschappen voordat hij zulke bizarre onzin erover verkondigt.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef Tarado het volgende:
De ideologie van de Pro-Pal-demonstranten na 7 Oct 2023
[..]
Complete artikel: https://www.keesbroer.nl/(...)anten-na-7-oct-2023/
Zonder enig bewijs claimen dat demonstranten tegen een twee-statenoplossing zouden zijn is ook apart. Schuld bij associatie is ook weer typisch. Er is iemand bij een demo of iets dergelijks die de schrijver niet zint. Dus is dat bewijs van een of andere agenda.quote:Wat leren deze jonge actievoerders eigenlijk op de universiteit? Voor een groot deel worden de sociale wetenschappen nog steeds gedomineerd door de anti-imperialistische dekoloniale “Centrum-Periferie” theorien, waarin het Westen de uitbuitende en de derde wereld de lijdende rol krijgt toebedeeld. Dit zijn oudere theorien die geen rekening houden met de rijkdom van de olieproducerende landen en opkomende economien als China en Zuid-Korea gewoonweg negeren.
Ja. Die analyse heb ik ook al eens gehoord. Ik vind het wel een interessante.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het begint voorspelbaar te worden. Iets met gevolgen verwarren als oorzaak en dat proberen te onderstrepen met betekenisloze aantijgingen omdat ze schokkend zijn en het roepen van nietszeggende aantallen die indruk zouden moeten maken als bewijs; om er vervolgens weer wat anders als factor bij te halen.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Over moraliteit beginnen bij een land dat bewust 2 miljoen mensen verhongerd. Juist omdat ze zoals je zegt discussies hebben gevoerd en ervoor kiezen om een strategie te volgen die Hamas nog lieverdjes laat lijken noem ik Israel een terreur staat. De Palestijnen hebben nog het verweer dat ze niet voor Hamas gekozen hebben. Ze hebben daar sinds zeker 2006 niks te kiezen. Een land dat een weloverwogen keuze maakt een genocide te begaan voor politieke doelen heeft in mijn ogen geen bestaansrecht.
Er is sprake van wederkerigheid, zoals Israel de buren behandelt zo beschuldigt het de buren dat ze Israel zouden behandelen. Maar we zien allemaal dat er meer doden bij de buren van Israel vallen dan in Israel. Waarom lijken voor Israel alle buren zo gevaarlijk? Omdat ze wel weten wat ze zelf doen als bovenliggende partij.
Vervolgens komt dan het argument zie je wel Israel houdt zich in als ze meer grond zouden willen kan dat. Datzelfde zou gelden voor een Iran mochten zij sterker zijn, die zouden zich ook wel inhouden want die vernietiging waar de angspropaganda het over heeft zorgt direct voor Amerikaans ingrijpen
Promoting itquote:Op maandag 30 juni 2025 18:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hamas is niet gekozen de laatste verkiezing was in 2006 dat weet jij ook. Israel offert net zo goed de eigen burgers door in plaats van voor een strategie waar men naast elkaar kan bestaan kiest voor een strategie van alle problemen proberen op te lossen door geweld. Ik doe verder geen uitspraken om te schokken, ik geef mijn mening. Ik strooi niet met nietszeggende getallen, jij doet alsof de werkelijkheid er niet toe doet. Typisch dat alles waar je Hamas van beschuldigt net zo goed voor Israel opgaat maar dan is het niet erg want ze hebben er een discussie over gehad. Alsof Netanyahu een centje pijn heeft aan dit conflict, boehoe hij moest een bruiloft van een familielid laten uitstellen.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het begint voorspelbaar te worden. Iets met gevolgen verwarren als oorzaak en dat proberen te onderstrepen met betekenisloze aantijgingen omdat ze schokkend zijn en het roepen van nietszeggende aantallen die indruk zouden moeten maken als bewijs; om er vervolgens weer wat anders als factor bij te halen.
Gaza en hun inwoners hebben zelf gekozen voor hamas en gekregen wat ze hebben wilden.
Niet dat Gazanen dit kwalijk is te nemen maar wel als staat in wording, verantwoordelijk maakt dat het hun eigen keuze(inrichting) was. Het te aanlokkelijk gebrachte aanbod van een stel (mis)leidende oproerkraaiers om zo Isral gezamenlijk te kunnen vernietigen, was groter dan de wil om in vrijheid een eigen toekomst te maken.
Vervolgens geen oog hebben voor de herhaling van zetten met hoe elke oorlog tegen Isral is begonnen en zal eindigen als zoveelste "Nakba" tot catastrofe gebracht waar betrokken Palestijnen opnieuw weer een nog meer onzekere toekomst ingaan.
Het is triest dat de gekozen(e hamas) partij c.s., hier de eigen burgers opoffert om redenen van achterlijke sprookjes die worden gesponsord door fanatiekelingen die elders verblijvend, dit bekijken vanuit hun luxe resorts en veilige bunkers.
En hoe kijk je eigenlijk aan tegen het verkrachten, verminken en de lijken van de joodse vrouwen aan de zegekar rondrijden door een juichende Gazastrook?quote:Op maandag 30 juni 2025 20:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hamas is niet gekozen de laatste verkiezing was in 2006 dat weet jij ook. Israel offert net zo goed de eigen burgers door in plaats van voor een strategie waar men naast elkaar kan bestaan kiest voor een strategie van alle problemen proberen op te lossen door geweld. Ik doe verder geen uitspraken om te schokken, ik geef mijn mening. Ik strooi niet met nietszeggende getallen, jij doet alsof de werkelijkheid er niet toe doet. Typisch dat alles waar je Hamas van beschuldigt net zo goed voor Israel opgaat maar dan is het niet erg want ze hebben er een discussie over gehad. Alsof Netanyahu een centje pijn heeft aan dit conflict, boehoe hij moest een bruiloft van een familielid laten uitstellen.
Dat jij het nobeler vind om AI te laten bepalen wanneer het gezin van een verdacht hamas lid thuis is om dan een bom te droppen moet jij weten. In oorlogen gebeuren nare dingen, daarom is het absurd daar maar n partij voor aan te kijken.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En hoe kijk je eigenlijk aan tegen het verkrachten, verminken en de lijken van de joodse vrouwen aan de zegekar rondrijden door een juichende Gazastrook?
De werkelijkheid doet er ook niet toe voor mensen die blijven teruggrijpen naar afleidende manoeuvres.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hamas is niet gekozen de laatste verkiezing was in 2006 dat weet jij ook. Israel offert net zo goed de eigen burgers door in plaats van voor een strategie waar men naast elkaar kan bestaan kiest voor een strategie van alle problemen proberen op te lossen door geweld. Ik doe verder geen uitspraken om te schokken, ik geef mijn mening. Ik strooi niet met nietszeggende getallen, jij doet alsof de werkelijkheid er niet toe doet. Typisch dat alles waar je Hamas van beschuldigt net zo goed voor Israel opgaat maar dan is het niet erg want ze hebben er een discussie over gehad. Alsof Netanyahu een centje pijn heeft aan dit conflict, boehoe hij moest een bruiloft van een familielid laten uitstellen.
Oh jij stelt dat gelijk aan barbaarse praktijken als verkrachting en vernedering dus. Zegt meer over jou imo.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat jij het nobeler vind om AI te laten bepalen wanneer het gezin van een verdacht hamas lid thuis is om dan een bom te droppen moet jij weten. In oorlogen gebeuren nare dingen, daarom is het absurd daar maar n partij voor aan te kijken.
Afschuwelijk. De daders die dat deden zouden ze moeten vervolgen.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En hoe kijk je eigenlijk aan tegen het verkrachten, verminken en de lijken van de joodse vrouwen aan de zegekar rondrijden door een juichende Gazastrook?
Die zijn al teruggebracht tot moleculen vrees ik.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Afschuwelijk. De daders die dat deden zouden ze moeten vervolgen.
Afleidinde manoevres. Zoals bijvoorbeeld stellen dat Palestijnen voor Hamas gekozen hebben 20 jaar geleden dus mogen ze daar nu voor uitgemoord worden. Als je de verantwoording bij Hamas legt, ligt die dus niet bij de kinderen of jongvolwassenen in Gaza, de grootste groep slachtoffers van Israel.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
De werkelijkheid doet er ook niet toe voor mensen die blijven teruggrijpen naar afleidende manoeuvres.
De laatste verkiezingen zijn door hamas (via het gemanipuleerde districtenstelsel) in Gaza beslecht. Niet dat Fatah als brother in arms, Gaza een andere toekomst zou hebben geboden.
Dat er geen nieuwe verkiezingen meer zijn geweest is niemand anders te verwijten dan hamas die in waanzin verkozen, goedgelovige Gazanen voor hun karretje plaats(te).
Het is verder zinnig om "als gepubliceerde mening" niet te vervallen in stellingen waar een ander weer aanstoot aan zal nemen. Tal van boude uitspraken hebben in werkelijkheid een totaal andere lading (gehad) dan het bewust te verkrachten om liftend op die emotie, een weerloos punt proberen te maken.
Nogmaals het gaat al lang meer om wie er gelijk heeft maar dat men tot inkeer komt om het gelijk te willen maken. Dit laatste wordt niet bereikt door de ander in volharding een ster op te plakken, die daarom te willen vernietigen en dan verwachten dat Isral in de zee van beschuldigingen vast wel zal wegzinken.
Isral is daar gevestigd om voortaan te blijven. Wie er ook (on)gelijk meent te hebben, staat het bestaan van soeverein Isral als gegeven vast.
Een goed begin zou zijn, gegijzelden vrijlaten, afstand doen van geweld om Isral te willen vernietigen en afspraken maken hoe dat aantoonbaar in aarzelend vertrouwen te willen bestendigen.
Niet eens zozeer een kwestie van overgave, waar iedereen al verloren heeft, maar simpel afstand doen van een leed gebracht verleden als nieuwe toekomst.
Ik zou bijna Isral uitnodigen tot inrichten van twee kampen: Noord en Zuid waar in het noorden de Palesijnen in vrijheid kunnen komen om te willen leven als buren en in het zuiden naar rato, achter hoge hekken, de weerspannige groep verblijft om daar in eigen geweld zien te overleven.
Daar heb ik niks tegen hoor, ik ben niet tegen de doodstraf voor dat soort figuren juist zonde als je ze op kosten van de maatschappij in leven houd. Het probleem is dat er nogal wat collateral is. Wat denk je van soldaten die bij zo'n voedseluitgifte punt onbewapende kinderen doodschieten?quote:Op maandag 30 juni 2025 21:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die zijn al teruggebracht tot moleculen vrees ik.
Ongewapende kinderen, of had oom Ali er zonder gne een bomgordeltje omheen gerold?quote:Op maandag 30 juni 2025 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar heb ik niks tegen hoor, ik ben niet tegen de doodstraf voor dat soort figuren juist zonde als je ze op kosten van de maatschappij in leven houd. Het probleem is dat er nogal wat collateral is. Wat denk je van soldaten die bij zo'n voedseluitgifte punt onbewapende kinderen doodschieten?
Eigenlijk dezelfde ideologie die met de Iraanse revolutie ervoor heeft gezorgd dat het Ayatollah-regime aan de macht is gekomen. Het waren de linkse marxisten die samen met de islamofascisten de Sjah omver wierpen. Het ironische is dat de marxisten later zelf slachtoffer werden van datzelfde regime. Het giftige islamo-links verbond zie je hier nu ook opkomen.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Martelkampen dan, inclusief verkrachting.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh jij stelt dat gelijk aan barbaarse praktijken als verkrachting en vernedering dus. Zegt meer over jou imo.
Heb jij daar bronnen voor dat Isralische troepen dit doen? Ben oprecht benieuwd.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
Martelkampen dan, inclusief verkrachting.
Hoe vaak moet ik in dit topic nog algemeen bekende feiten bewijzen? Jezus man. Eerste beste op google:quote:Op maandag 30 juni 2025 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb jij daar bronnen voor dat Isralische troepen dit doen? Ben oprecht benieuwd.
Waar kwam die revolutie vandaan dan? Dat gebeurde natuurlijk niet omdat iemand 's ochtends opstond en dacht "Jezus, ik heb me vandaag toch een zin in een revolutie!" Het was een reactie op een hele nare tijd daarvoor, onder de sjah, met name veroorzaakt door VK (andermaal), en door VS, en met een beetje hulp van Isral (Mossad) voor het trainen van de SAVAK.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Eigenlijk dezelfde ideologie die met de Iraanse revolutie ervoor heeft gezorgd dat het Ayatollah-regime aan de macht is gekomen. Het waren de linkse marxisten die samen met de islamofascisten de Sjah omver wierpen. Het ironische is dat de marxisten later zelf slachtoffer werden van datzelfde regime. Het giftige islamo-links verbond zie je hier nu ook opkomen.
Tuurlijk, immers, actie/reactie, pot/ketel, sow/reap, dogs/fleas, what goes around comes around, fuck around and find out, het wereldtoneel is een grote eindeloze echoput vol met dit soort onzin. Iedereen naait iedereen, en iedereen naait iedereen terug.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:13 schreef Homey het volgende:
Iran moet niet zeuren over buitenlandse inmenging want ze doen zelf niks anders in andere landen.
Dat jij anderen niet van gedachten doet veranderen of vice versa is inmiddels wel duidelijk. Die discussie heeft dus geen zin. Hoeft ook niet.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Afleidinde manoevres. Zoals bijvoorbeeld stellen dat Palestijnen voor Hamas gekozen hebben 20 jaar geleden dus mogen ze daar nu voor uitgemoord worden. Als je de verantwoording bij Hamas legt, ligt die dus niet bij de kinderen of jongvolwassenen in Gaza, de grootste groep slachtoffers van Israel.
Maar als ik stel dat ik Israeliers verantwoordelijk houd voor hun regering die ze een paar jaar geleden hebben gekozen komt immer snel het verwijt dat is antisemitisch. Meten met twee maten noemen we dat.
Het zou beter zijn om Israel op te heffen en dan jouw voorstel te doen waar je Palestina verdeelt in twee gebieden. Palestijnen in een land laten wonen ondergeschikt aan hun onderdrukkers die ze niet als mensen zien gaat hem uiteraard niet worden. Waarom denk je dat Israel niet is opgericht in een Duits gebied in 1946 was misschien uiteindelijk wel beter geweest als zeg Hessen tot Israel was gemaakt.
De Palestijnen hebben Hamas ook zelf verkozen en steunen ze nog altijd op grote schaal plek vorige maand uit onderzoek van het PCPSR. Verder heeft helemaal niemand gezegd dat dat Palestijnen maar 'uitgemoord' moeten worden.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Afleidinde manoevres. Zoals bijvoorbeeld stellen dat Palestijnen voor Hamas gekozen hebben 20 jaar geleden dus mogen ze daar nu voor uitgemoord worden. Als je de verantwoording bij Hamas legt, ligt die dus niet bij de kinderen of jongvolwassenen in Gaza, de grootste groep slachtoffers van Israel.
Maar als ik stel dat ik Israeliers verantwoordelijk houd voor hun regering die ze een paar jaar geleden hebben gekozen komt immer snel het verwijt dat is antisemitisch. Meten met twee maten noemen we dat.
Het zou beter zijn om Israel op te heffen en dan jouw voorstel te doen waar je Palestina verdeelt in twee gebieden. Palestijnen in een land laten wonen ondergeschikt aan hun onderdrukkers die ze niet als mensen zien gaat hem uiteraard niet worden. Waarom denk je dat Israel niet is opgericht in een Duits gebied in 1946 was misschien uiteindelijk wel beter geweest als zeg Hessen tot Israel was gemaakt.
Het is natuurlijk ook helemaal niet waar.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb jij daar bronnen voor dat Isralische troepen dit doen? Ben oprecht benieuwd.
Als er geen bewijs was waren er geen soldaten voor opgepakt dacht ik zo. Alsjeblieft met videobeelden.quote:Op maandag 30 juni 2025 23:04 schreef HowardRoark het volgende:
Zo ook het artikel van de De Correspondent, wat de user @viagraap deelt. Dat is volledig gebaseerd op het verhaal van n Palestijn genaamd 'Amin' (wederom zonder enig bewijs) wat vervolgens als de onomstreden waarheid wordt gepresenteerd. Men baseert zich hier verder in het artikel op de cijfers van de radicaal linkse (Arabisch) Isralische actiegroep B'Tselem.
tldr; hoe of wat is jouw voorstel voor partijen zonder Isral in de zee te storten ?quote:Op maandag 30 juni 2025 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Na tientallen jaren van dagelijks terreur door Isral hebben de Palestijnen inderdaad gekozen voor Hamas. Wat voor hun een oplossing leek voor al dat terreur.quote:Op maandag 30 juni 2025 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
tldr; hoe of wat is jouw voorstel voor partijen zonder Isral in de zee te storten ?
Gazanen hebben welzeker gekozen voor hamas en vergeten dat ze zich door hun club hebben laten ringeloren. Vooral, denk ik dan, omdat de gezamenlijke vijand zwaarder woog voor dolgedraaide Gazanen dan het eigenbelang van universele vrijheden. Vrijheden die bijna per definitie niet kunnen bestaan in een islamitisch gedreven staat die zich laat leiden door een geloofsonderdrukking.
En dan nog, hoe of wat stel je je op welke wijze voor dat Gaza(en) zich gaan ontdoen van hamas om zich weer democratisch te herontwikkelen ?
Altijd de dag met een (verbijsterde) glimlach beginnen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Na tientallen jaren van dagelijks terreur door Isral hebben de Palestijnen inderdaad gekozen voor Hamas. Wat voor hun een oplossing leek voor al dat terreur.
Is dat zo gek? Nee, natuurlijk niet.
Is dat goed uitgepakt? Nee, ook niet.
Prijzenswaardig om je fouten toe te geven. Daar kan Hamas nog wat van leren.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:12 schreef bianconeri het volgende:
NOS:
"Het Isralische leger erkent dat Palestijnse burgers zijn omgekomen en gewond geraakt door Isralisch vuur in de buurt van distributiepunten in de Gazastrook. Dat melden verschillende Isralische media, waaronder The Times of Israel.
Volgens het leger hebben militairen alleen geschoten wanneer zij zich bedreigd voelden, bijvoorbeeld toen tientallen mensen buiten de aangewezen routes of buiten de openingstijden het gebied naderden."
Oeeiiiiii.
Dit is toch wel pijnlijk voor Howard en zijn FOK! makkers.
Blijkt het geweld alweer gewoon de waarheid te zijn.
Nu komen ze met het excuus dat ze zich aangevallen voelden.
Het is natuurlijk ook schrikaanjagend om uitgehongerde mensen naar een voedselpunt te zien lopen, ook al is doe nog niet open.
Hahahahahahahahahahah
Hopelijk gaat Isral, na dit eindelijk te hebben erkend, nu ook serieus aan de slag met een oplossing.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:12 schreef bianconeri het volgende:
NOS:
"Het Isralische leger erkent dat Palestijnse burgers zijn omgekomen en gewond geraakt door Isralisch vuur in de buurt van distributiepunten in de Gazastrook. Dat melden verschillende Isralische media, waaronder The Times of Israel.
Volgens het leger hebben militairen alleen geschoten wanneer zij zich bedreigd voelden, bijvoorbeeld toen tientallen mensen buiten de aangewezen routes of buiten de openingstijden het gebied naderden."
Oeeiiiiii.
Het is natuurlijk ook schrikaanjagend om uitgehongerde mensen naar een voedselpunt te zien lopen, ook al is doe nog niet open.
Hahahahahahahahahahah
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Prijzenswaardig om je fouten toe te geven. Daar kan Hamas nog wat van leren.
Wel grappig dat je van hetzelfde artikel zegt wat waarheid is (er is geschoten - geheel volgens jou narratief) om daarna een ander deel van hetzelfde artikel naar het rijk der fabelen te verwijzen (schieten omdat ze zich aangevallen voelen - omdat dat zich niet verhoudt met jouw narratief).
Beide kan gewoon waar zijn. Temeer ook omdat Hamas (de Al Sham unit) constant bezig is om het uitdelen te voorkomen, en daarbij niet schroomt om ook te schieten, ook op Gazanen. Dan schiet je terug.
Het doel van Isral is nobel, maar ze maken er helaas een potje van. Linksom of rechtsom, Hamas is verantwoordelijk voor elk burgerslachtoffer dat Hamas maakt, en Isral is verantwoordelijk voor elk burgerslachtoffer dat Isral maakt.quote:Op zondag 29 juni 2025 09:45 schreef Hallulama het volgende:
Aan de mensen met verstand van zaken:
Isral lijkt klem te zitten tussen humanitaire nood en veiligheidseisen. Om te voorkomen dat Hamas hulp onderschept, aan zichzelf geeft en/of verhandeld, gebruikt Isral de GHF met slechts enkele doch zwaar bewaakte verdeelpunten, inclusief biometrische gezichtsherkenning om Hamas buiten te houden en IDF-dekking op afstand.
Dit model kost circa 140 miljoen dollar per maand (exclusief de Amerikaanse pier en exclusief de hulpgoederen zelf), maar heeft alsnog te maken met sabotage, gewelddadige menigten, logistieke opstoppingen en honderden burgerdoden bij de poorten.
Hoe fix je zoiets zodat er meer internationale steun ontstaat voor Isral en Isral eindelijk serieus de gelegenheid krijgt om nog serieuzer korte metten te maken met Hamas? Het duurt allemaal veel te lang.
Hmm.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:12 schreef bianconeri het volgende:
NOS:
Oeeiiiiii.
Hahahahahahahahahahah
Je draait het weer eens om. De Arabieren zijn zelf begonnen met het geweld en het terrorisme nog voordat Isral berhaupt bestond. Om de feiten maar weer eens uit de kast te trekken:quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Na tientallen jaren van dagelijks terreur door Isral hebben de Palestijnen inderdaad gekozen voor Hamas. Wat voor hun een oplossing leek voor al dat terreur.
Maar ongeacht hoe en wat zouden de landen gwn normaal naast elkaar moeten kunnen leven.
Zonder genocide.
Alleen dit soort feiten sla jij in de wind. Jij creert liever je eigen versie van de geschiedenis, waarbij je graag al het Palestijnse terrorisme weggezet als slechts een reactie is op wat Isral allemaal zou doen, niets is echter minder waar.quote:On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured.
The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023.
However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Georges Bensoussan’s research underscores that murderous anti-Semitism plagued the Jews of Palestine long before the formation of a Jewish state. Therefore, the events of October 7, 2023, cannot be comprehended without contextualizing them within this history of pervasive anti-Jewish violence in Palestine. Advocates of a “two-state solution” must acknowledge this reality.
Bron
Dit zijn beelden van tumult bij een gevangenis, niet de beelden die het vermeende verhaal van deze Palestijn bevestigen.quote:Op maandag 30 juni 2025 23:29 schreef Elpis het volgende:
[..]
Als er geen bewijs was waren er geen soldaten voor opgepakt dacht ik zo. Alsjeblieft met videobeelden.
https://nos.nl/artikel/25(...)cht-van-verkrachting
En zou er ook geen opstand van extreem rechtse idioten bij die gevangenis zijn geweest.
https://x.com/ireallyhateyou/status/1817904053462196523
Dit is het soort menselijk afval wat je blijft verdedigen:
MK Ahmad Tibi (TA'AL): To insert a stick in a person's rectum, is that legitimate???
MK Hanoch Milwidsky (Likud): Yes! If he is a Nukhba everything is legitimate to do him!
Al zou het voor je neus gebeuren zou je er wel weer een draai proberen te geven.
Hij pikt dan ook uit het artikel wat hem bevalt en negeert wat hem niet bevalt. Bij deze user komt het helaas neer op een blinde haat jegens Isral, vandaar ook dat hij bijna euforisch lijkt te zijn met deze erkenning van het Isralische leger.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Prijzenswaardig om je fouten toe te geven. Daar kan Hamas nog wat van leren.
Wel grappig dat je van hetzelfde artikel zegt wat waarheid is (er is geschoten - geheel volgens jou narratief) om daarna een ander deel van hetzelfde artikel naar het rijk der fabelen te verwijzen (schieten omdat ze zich aangevallen voelen - omdat dat zich niet verhoudt met jouw narratief).
Beide kan gewoon waar zijn. Temeer ook omdat Hamas (de Al Sham unit) constant bezig is om het uitdelen te voorkomen, en daarbij niet schroomt om ook te schieten, ook op Gazanen. Dan schiet je terug.
De pali's en de omliggende landen zijn zelf begonnen met terreur.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 07:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar ongeacht hoe en wat zouden de landen gwn normaal naast elkaar moeten kunnen leven.
Zonder genocide.
Leg dan ook even uit waarom, het kwam toch immers niet uit de lucht vallen?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:00 schreef Toine51 het volgende:
[..]
De pali's en de omliggende landen zijn zelf begonnen met terreur.
Paar keer hebben ze geprobeerd om Isral aan te vallen, op feestdag Jom-Kipoer aanvallen bijv.
Daarbij hebben omliggende landen ook geen goede herinneringen aan pali's, zie Zwarte September bijv..
Hamas heeft maar 1 doel, Isral en de Joden vernietigen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Leg dan ook even uit waarom, het kwam toch immers niet uit de lucht vallen?
Ze stonden niet 's ochtends op uit bed en dachten: "Ha, vandaag lekker terreur!"
Ja, Hamas weigert Isral als staat te erkennen inderdaad, en dat is natuurlijk volslagen idioot want het draagt helemaal niets bij. En dat ze hun zaak belangrijker vinden dan de levens van de Palestijnen is ook bekend.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hamas heeft maar 1 doel, Isral en de Joden vernietigen.
De palestijnen zijn bijzaak, want waarom hebben ze al die miljarden niet aan gaza besteedt, ipv die wapens?
Niet 100%. Als je de smerige manier van oorlog voeren door Hamas (strijders zijn gekleed als burger, vaak aanvallen vanuit een ambush) in ogenschouw neemt, dan is het niet vreemd dat IDF soldaten bij chaotische situaties de trekker eerder overhalen. Maar ja, deze context komt Isralhaters niet zo goed uit dus dan krijg je het gebruikelijke narratief in de media: Isral bad.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
[..]
Het doel van Isral is nobel, maar ze maken er helaas een potje van. Linksom of rechtsom, Hamas is verantwoordelijk voor elk burgerslachtoffer dat Hamas maakt, en Isral is verantwoordelijk voor elk burgerslachtoffer dat Isral maakt.
Ben ik met je eens hoor, in die zin dat het Isral niet ontslaat van de verantwoordelijkheid, maar dat het zeker leidt tot verzachtende omstandigheden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet 100%. Als je de smerige manier van oorlog voeren door Hamas (strijders zijn gekleed als burger, vaak aanvallen vanuit een ambush) in ogenschouw neemt, dan is het niet vreemd dat IDF soldaten bij chaotische situaties de trekker eerder overhalen. Maar ja, deze context komt Isralhaters niet zo goed uit dus dan krijg je het gebruikelijke narratief in de media: Isral bad.
Zonder commentaar.quote:Op maandag 30 juni 2025 20:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hamas is niet gekozen de laatste verkiezing was in 2006 dat weet jij ook.
Correct.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet 100%. Als je de smerige manier van oorlog voeren door Hamas (strijders zijn gekleed als burger, vaak aanvallen vanuit een ambush) in ogenschouw neemt, dan is het niet vreemd dat IDF soldaten bij chaotische situaties de trekker eerder overhalen. Maar ja, deze context komt Isralhaters niet zo goed uit dus dan krijg je het gebruikelijke narratief in de media: Isral bad.
Dit zul je bij veel media niet zien en ook bij de New York Times is het niet de norm. Zo hebben bijna alle Westerse media de gruwelijke beelden die er op de socials voorbijkomen van Palestijnen die door Hamas worden gemarteld, volledig genegeerd. Dat is natuurlijk opmerkelijk voor mensen die stellen zo begaan te zijn met de Palestijnen.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
Howard komt met een artikel waar niets in staat dan datgene wat algemeen bekend is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Daarom blijft dit artikel van de New York Times uitstekend, daar was men tenminste eerlijk. Een stukje echte journalistiek:
[..]
Dit zul je bij veel media niet zien en ook bij de New York Times is het niet de norm. Zo hebben bijna alle Westerse media de gruwelijke beelden die er op de socials voorbijkomen van Palestijnen die door Hamas worden gemarteld, volledig genegeerd. Dat is natuurlijk opmerkelijk voor mensen die stellen zo begaan te zijn met de Palestijnen.
Nee hoor, helaas zijn er nog altijd mensen die ontkennen dat de Palestijnen geen scheiding tussen burger en strijder maken of dagdagelijkse infrastructuur zoals woningen, ziekenhuizen, scholen of moskeen gebruiken voor oorlogsvoering. En ook toen het Isralische leger hier talloze beelden van liet zien, vooral in het begin van de oorlog, kreeg je reacties als:quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Howard komt met een artikel waar niets in staat dan datgene wat algemeen bekend is.
'stukje echte journalistiek!!'..
Ik zeg alleen dat wat bronnen vanuit Isral als excuus aangeven natuurlijk gewoon onzin is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:12 schreef Montagui het volgende:
Jij en feiten?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
En daarom blijft het belangrijk de feiten op tafel te leggen.
Voor de miljoenste keer:quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat jij al bijna 2 jaar alle gruwelijkheden van Isral goed praat en alles wat niet pro-Isral als leugens af doet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
En waarom precies zou dit pijnlijk zijn? Ik heb gisteren hier nog aangegeven dat mochten de claims waar zijn dit gewoon fout is, gecategoriseerd kan worden als een oorlogsmisdaad en dus bestraft moet worden. Jij ziet alleen wat je wilt zien en legt in de tussentijd andere users woorden in de mond.
Er is vrijwel niemand die dat doet. Zit in je eigen koppie.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, helaas zijn er nog altijd mensen die ontkennen dat de Palestijnen geen scheiding tussen burger en strijder maken of dagdagelijkse infrastructuur zoals woningen, ziekenhuizen, scholen of moskeen gebruiken voor oorlogsvoering. En ook toen het Isralische leger hier talloze beelden van liet zien, vooral in het begin van de oorlog, kreeg je reacties als:
'Dit bewijst niets'
'Die wapens hebben ze daar zelf neerlegd'
'Dit is in scne gezet'
'Dit is gewoon AI'
En daarom blijft het belangrijk de feiten op tafel te leggen.
Ik geef het je te doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ben ik met je eens hoor, in die zin dat het Isral niet ontslaat van de verantwoordelijkheid, maar dat het zeker leidt tot verzachtende omstandigheden.
Wel ben ik nog steeds benieuwd naar hoeveel ervaring IDF inbrengt rondom die GHF-distributiepunten. Zijn dat ervaren soldaten of jonkies in dienstplicht? Ik bedoel, er gaat daar veel mis omdat IDF zich bedreigd voelt, en ik kan me voorstellen dat ervaren soldaten beter kunnen inschatten hoe bedreigend een situatie werkelijk is dan onervaren soldaten.
Die stonden in de eerste link maar even doorklikken is kennelijk weer te moeilijk voor je. Gaat het wel lukken als het in een tweet staat denk je?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:54 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zijn beelden van tumult bij een gevangenis, niet de beelden die het vermeende verhaal van deze Palestijn bevestigen.
Dat denk ik ook ja. Isral zal heus niet zeggen "Schiet maar lekker lukraak op die Gazanen!".quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan nog meegaan in de gedachte dat soldaten mogelijk, zelfs als geweldsinstructie, eerder hun wapen gaan gebruiken maar weiger de stelling te volgen dat dit beleid zou zijn om in opdracht van de Isralische regering, daarmee bewust de Gazaanse bevolking te treffen.
Die beelden had ik dus al gezien. Maar dat geen toch geen onderbouwing aan het verhaal van de man in het artikel van De Correspondent? We zien daar beelden van in een gevangenis, niet bewijzen die de claims van die man onderbouwen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:53 schreef Elpis het volgende:
[..]
Die stonden in de eerste link maar even doorklikken is kennelijk weer te moeilijk voor je. Gaat het wel lukken als het in een tweet staat denk je?
https://x.com/SMohyeddin/status/1820966395829518767
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |