Jakkie… …🎶ik kocht een ei, de melkboer zei: het komt zo onder de kip vandaan…🎼…quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over culinaire zaken gesproken. Ik wilde vandaag een ei in de eierkoker doen en maakte een schuddende beweging, eigenlijk zonder reden. Iets in mijn rauwe ei voelde als 'kloenk'. Alsof er iets in zat. De andere eieren deden dat niet. Dat kloenkei is in de kliko belandt. We waren allebei niet dapper genoeg om het te openen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het vliegt zonder geluid zonder zoem, je ziet het niet en het steekt.
Resultaat: jeukende bulten dagenlang.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jakkie… …🎶ik kocht een ei, de melkboer zei: het komt zo onder de kip vandaan…🎼…
# Jaap FischerJaap FSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het vliegt zonder geluid zonder zoem, je ziet het niet en het steekt.
Resultaat: jeukende bulten dagenlang.![]()
[..]
# Jaap FischerJaap FischerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het vliegt zonder geluid zonder zoem, je ziet het niet en het steekt.
Ik vind Kater zo leuk:
Bekijk deze YouTube-video"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
[..]
# Jaap FischerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het vliegt zonder geluid zonder zoem, je ziet het niet en het steekt.
Ik zit ook onder de bulten van beesten die ik niet zie. Deze periode neem ik altijd tweemaal daags antihistamine, dat maakt het draaglijk. Ik wordt nu weinig meer van de jeuk wakker gelukkig.Spoilers!
Ja! Ik heb die cdquote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jaap Fischer![]()
Ik vind Kater zo leuk:
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
BBQAl dan niet met taart.
Je bent welkom hoor
Ongetwijfeld. Kan zomaar een jaar of 8 geleden zijn geweestquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jaaaa![]()
Laatste keer dat ik @:Queller zag waren er volgens mij kittens bij betrokken
Uitnodiging was zondagavondquote:Op woensdag 25 juni 2025 01:12 schreef Queller het volgende:
[..]wat lief!
Ik heb heel die uitnodiging gemist. Waar stond ie óngeveer?
[..]
Ongetwijfeld. Kan zomaar een jaar of 8 geleden zijn geweest
Ik ga zoeken!quote:
1 dag maar? Er is teveel te doenquote:Op woensdag 25 juni 2025 07:12 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg. Vrij.
Gisteren was matig dag. Vandaag wordt hopelijk beter.
In de categorie "tips": Volgende week ben ik in Leeuwarden. Ik ben zeker 1 dag, mogelijk anderhalve dag, vrij. Wat is er te doen in de categorieen: cultuur, eten, ontspanning, shoppen?
We zijn ook nog in de running voor een B&B/hotel voor 1 nacht, indien het iets gaafs is, anders blijven we waar we toch al zitten (wat ook al gaaf is)
Ik wou het hersenhuis tippen, maar die zijn permanent gesloten zie ik netquote:Op woensdag 25 juni 2025 07:12 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg. Vrij.
In de categorie "tips": Volgende week ben ik in Leeuwarden. Ik ben zeker 1 dag, mogelijk anderhalve dag, vrij. Wat is er te doen in de categorieen: cultuur, eten, ontspanning, shoppen?
We zijn ook nog in de running voor een B&B/hotel voor 1 nacht, indien het iets gaafs is, anders blijven we waar we toch al zitten (wat ook al gaaf is)
Zo heette een buurmeisje en moeders kende het liedje nietquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:00 schreef Vanyel het volgende:
En toen keek de prinses hem aan en zei
Ik heet Esmeralda
Maar zeg maar Liesje
![]()
quote:
Pro-tip: niet het ziekenhuis. Matige koffie, waardeloos etenquote:Op woensdag 25 juni 2025 07:12 schreef Lonaa het volgende:
Vroeg. Vrij.
Natuurmuseum is dinsdag dicht vanwege een personeelsuitje. In de categorie knullig maar wel handig om te wetenquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga de tips bekijken!
Maandag klus in Leeuwarden. Uitloop naar dinsdag, nacht bijboeken tot woensdag voor beetje vrije tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker niet.quote:
Dat dus! Ik heb het gebruikt in caponata, 2x, 1x heel fijn gesneden, en weggegooid, daarna grote stukken om eruit te kunnen halen en nog overheerste bleekselderij, ook weggegooid.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeker niet.
Van tuinbonen is altijd nog wel wat te maken, desnoods dubbeldop je ze voor de haters.
Bleekselderij verpest alles.
drukwerkdeal.nlquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:58 schreef Tele6 het volgende:
Manmanmanmanman dat vrijgezellenfeest.
Een van de andere dames heeft zelf bedacht dat ze een t-shirt ging printen voor de bruid als outfit voor de dag en als souvenir. Komt ze begin deze week met dat ze helemaal geen manier heeft om een shirt te bedrukken en of we haar willen helpen. Nou heb ik ook niks om een shirt te bedrukken en eerlijk gezegd ook weinig zin of tijd. Vervolgens komt ze nu met een berichtje dat ze het niet trekt met zo weinig hulp en dat ze hoopt dat ze zaterdag genoeg bijgekomen is van deze ellende om bij het vrijgezellenfeest te kunnen zijn. Wtf
Is zij niet bekend met google? Even intypen en meerdere bedrijven volgende dag geleverdquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:58 schreef Tele6 het volgende:
Een van de andere dames heeft zelf bedacht dat ze een t-shirt ging printen voor de bruid als outfit voor de dag en als souvenir. Komt ze begin deze week met dat ze helemaal geen manier heeft om een shirt te bedrukken en of we haar willen helpen. Nou heb ik ook niks om een shirt te bedrukken en eerlijk gezegd ook weinig zin of tijd. Vervolgens komt ze nu met een berichtje dat ze het niet trekt met zo weinig hulp en dat ze hoopt dat ze zaterdag genoeg bijgekomen is van deze ellende om bij het vrijgezellenfeest te kunnen zijn. Wtf
quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:58 schreef Tele6 het volgende:
Weet je wat jij moet doen?quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:58 schreef Tele6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een vreemde gang van zaken ook dit.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrijgezellenfeesten zijn de hel op de fiets geloof ik. Degene die bij vriendinnen van mij zo’n twee jaar geleden de boel vernachelde heeft sinds de bruiloft (1,5 jaar geleden) geen contact meer gehad met het paar.
Ik zei het toen al (ken die persoon al vanaf m’n 12e) die wil op de bruiloft komen, da’s gelukt en nu is de “liefde” over.
Wel raar ja, dat ze eerst zegt wel open te staan maar dan toch niet reageertquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een vreemde gang van zaken ook dit.
Bij M. vind ik het zo jammer! Ze was nog in december 04 bij g's feestje voor zijn 50e, heeft mijn kinderen nog thuis gehaald en thuis gebracht, niks aan het handje.
Heel 05 nog gewoon contact, en vlak voor trouwen sept. 05 dan dit.
Wij denken zelf dat ze mentale probs heeft/heeft gekregen, moet wel, want wat zou het anders zijn.
Of het ligt aan mij/ons en is er iets wat haar niet zinde of wat ze vervelend genoeg vond om het contact te verbreken, maar op deze manier kan je er dan ook niks mee, niet in gesprek, niksquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wel raar ja, dat ze eerst zegt wel open te staan maar dan toch niet reageert
Overigens is de wekelijkse podcast van Leo ook erg de moeite waard.quote:Strange Brew
Je eerste grote liefde, eindeloze dagen op het strand, zweten op de achterbank en de geur van zonnebrand - geen tijd van het jaar draagt zoveel herinneringen in zich als de zomer. En al die herinneringen vormen een eigen soundtrack. Een verzameling nummers die ons in elk jaargetijde doen terugverlangen naar toen.
Leo Blokhuis en Ellen ten Damme brengen een zorgvuldig geselecteerde verzameling van die zomerhits. Nummers die diep in ons collectieve geheugen zitten maar waar we allemaal een eigen verhaal bij hebben. Evergreens, one-day-flies en klassiekers die we voor altijd bij ons dragen. In The Summertime is een ode aan die muziek. Een ode aan de zomer. En De Grote Vakantie.
Strange Brew is: YORICK VAN NORDEN, ANNE SOLDAAT, PAUL BOND, JEROEN KLEIJN & REYER ZWART. Strange Brew maakte eerder succesvolle programma's over Woodstock, The Summer of Love, Elvis Presley & The Beach Boys.
Tot vanavond dan...quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:08 schreef Blues het volgende:
[..]
...vanavond mogen we weer naar een voorstelling van ons lijstje (omdat g vrijwilliger is mochten we weer een aantal voorstellingen uitzoeken gratiss)
https://caprera.nu/progra(...)1M2qi6xoCTi8QAvD_BwE
Ik had ook een vriendin die zomaar plots niet op ons trouwfeest was en waar ik vervolgens nooit meer wat van hoorde.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een vreemde gang van zaken ook dit.
Bij M. vind ik het zo jammer! Ze was nog in december 04 bij g's feestje voor zijn 50e, heeft mijn kinderen nog thuis gehaald en thuis gebracht, niks aan het handje.
Wij denken zelf dat ze mentale probs heeft/heeft gekregen, moet wel, want wat zou het anders zijn.
Je bent eigenlijk geghost door een vriendin en ik gok dat ze zich daar echt rot over voelt en gewoon de confrontatie op geen enkele manier aandurft (en dat kan inderdaad ook met mentale problemen te maken hebben). Kan me zo goed voorstellen dat het voor jou echt heel kut is en je vol vragen zit wat er nou is gebeurd.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:46 schreef Blues het volgende:
Dat zou wel grappig zijn iddquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen?
Een journaal maken van de aanloop naar het vrijgezellenfeest en dat feestelijk overhandigen aan het feestvarken. Het doel van zo'n 'feest' is kennismaking met relevante vrienden van je kersverse echtgeno(o)t(e), en zo te horen zou een verslag van deze vrinden voor de huwelijkskandidaten nuttig en leerzaam zijn.
Ik moest ghosten even opzoeken. Maar idd de juiste term.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bent eigenlijk geghost door een vriendin en ik gok dat ze zich daar echt rot over voelt en gewoon de confrontatie op geen enkele manier aandurft (en dat kan inderdaad ook met mentale problemen te maken hebben). Kan me zo goed voorstellen dat het voor jou echt heel kut is en je vol vragen zit wat er nou is gebeurd.
Ik heb ooit een heel goede vriendschap expres laten doodbloeden. Ook vergelijkbaar met Kaatje's vriendschap: het moest altijd vanuit mij komen, dus laten doodbloeden was niet zo heel moeilijk. Ik liet gewoon niets meer van me horen en aangezien zij dat ook nooit deed, was het wel klaar. Kwam haar jaren geleden nog in het park tegen en ze vroeg of ik de vriendschap weer wilde oppakken en ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik dat niet wilde. (en dat is voor mij echt een![]()
opmerking).
Nu heb ik wel meer vriendschappen waarbij het altijd lijkt alsof het vanuit mij moet komen, maar die mensen zijn me net wat te dierbaar en ze hebben vast een drukker leven dan ik. Of zo. Het maakt me soms wel een beetje verdrietig.
Dank voor je andere verhaal.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:40 schreef Candaasje het volgende:
Even de andere kant: ik ben zelf erg slecht in het onderhouden van contacten. En dan bedoel ik ook reteslecht. En het volgende is geen excuus, maar eerder een uiteenzetting van hoe een stukje van mijn hoofd werkt:
Ik heb echt een pleurishekel aan WA, ik kan er heel weinig mee en het kost me bakken vol energie. Waarschijnlijk omdat het atijd zo ‘random tussendoor’ gaat, tussen alle bedrijven in. Veel te veel chaos. (Ik ben een chaoot, ik voel me thuis in een chaotische (werk) omgeving, maar dat betekent niet dat er geen max aan zit of het me niet uitput.)
Voor een lekkere lap tekst op een forum of vroegah msn ga/ging ik gewoon echt zitten en was mijn focus daar, en niet nog bij 101 andere zaken. Dus ik moet mij er echt toe zetten om te appen. Zo komt het voor dat ik in een drukke week gewoon niet reageer. Of pas later, soms zelfs als de ander nog maar eens een berichtje stuurt. Want ik ben een chaoot, dus ook een zeef.
Ben ook slecht in kaartjes sturen, maar dat heb ik afgelopen kerst weer een beetje goed gemaakt
Maar het betekent niet dat ik niet om de ander geef of niet vaak aan ze denk. In tegendeel. En ik heb ook wel eens (meer dan eens zelfs) de vraag gekregen of ik nog wel om ze geef. En dat doe ik. Maar ik merk wel ondanks dat het eigenlijk altijd goed is als ik diegene weer zie, tussendoor het contact gewoon moeizaam loopt. En dat het oppakken van het contact na lange tijd ook een hogere drempel wordt. Vaak zijn het ook mensen die wat verder weg wonen ( tot in het buitenland aan toe), waardoor je ook wel echt afhankelijk bent van WA e.d.
Nogmaals, geen excuus. Ik probeer er wat beter in te worden want zo werkt de maatschappij nu eenmaal en kennelijk doe ik er lieve mensen best pijn mee. Dus ik maak elke week een lijstje met mensen die ik nog moet appen en probeer me daar aan te houden. Maar dat is toch wel een beetje een moetje, om het zo ook mogelijk te maken elkaar uiteindelijk weer in het echt te zien. Want daar krijg ik wél energie van.
Heb ik ookquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:50 schreef Isabeau het volgende:
Nu heb ik wel meer vriendschappen waarbij het altijd lijkt alsof het vanuit mij moet komen, maar die mensen zijn me net wat te dierbaar en ze hebben vast een drukker leven dan ik. Of zo. Het maakt me soms wel een beetje verdrietig.
👍🏼quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:29 schreef Blues het volgende:
Ik heb bij binnenkomst Leo Blokhuis een duimpje gegeven en complimenten voor zijn podcast.
Oh dankjewel zei hij![]()
quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:24 schreef Blues het volgende:
vanuit Caprera met g en @:madmaster en mwMadmaster
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As we FOK!
Nu bier halen
[ Bericht 23% gewijzigd door Blues op 26-06-2025 07:30:31 ]
🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
👍🏼
😎
Wisten jullie dat er nano miertjes bestaan. Hooguit een 0,1 mm groot, en pootjes en in colonne.
Op een balkon. Één hoog.![]()
Ik weet ook echt zeker dat ze dol op me is en ook altijd heel blij om me te zien en zo, maar ze is ook al zeker 10+ jaar niet meer bij mij thuis geweest. Drie kinderen, druk leven. Ik snap het wel. En ik ben dol op haar, dus dan neem ik maar gewoon steeds het initiatief.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:40 schreef Candaasje het volgende:
Even de andere kant: ik ben zelf erg slecht in het onderhouden van contacten. En dan bedoel ik ook reteslecht. En het volgende is geen excuus, maar eerder een uiteenzetting van hoe een stukje van mijn hoofd werkt:
Ik heb echt een pleurishekel aan WA, ik kan er heel weinig mee en het kost me bakken vol energie. Waarschijnlijk omdat het atijd zo ‘random tussendoor’ gaat, tussen alle bedrijven in. Veel te veel chaos. (Ik ben een chaoot, ik voel me thuis in een chaotische (werk) omgeving, maar dat betekent niet dat er geen max aan zit of het me niet uitput.)
Voor een lekkere lap tekst op een forum of vroegah msn ga/ging ik gewoon echt zitten en was mijn focus daar, en niet nog bij 101 andere zaken. Dus ik moet mij er echt toe zetten om te appen. Zo komt het voor dat ik in een drukke week gewoon niet reageer. Of pas later, soms zelfs als de ander nog maar eens een berichtje stuurt. Want ik ben een chaoot, dus ook een zeef.
Ben ook slecht in kaartjes sturen, maar dat heb ik afgelopen kerst weer een beetje goed gemaakt
Maar het betekent niet dat ik niet om de ander geef of niet vaak aan ze denk. In tegendeel. En ik heb ook wel eens (meer dan eens zelfs) de vraag gekregen of ik nog wel om ze geef. En dat doe ik. Maar ik merk wel ondanks dat het eigenlijk altijd goed is als ik diegene weer zie, tussendoor het contact gewoon moeizaam loopt. En dat het oppakken van het contact na lange tijd ook een hogere drempel wordt. Vaak zijn het ook mensen die wat verder weg wonen ( tot in het buitenland aan toe), waardoor je ook wel echt afhankelijk bent van WA e.d.
Nogmaals, geen excuus. Ik probeer er wat beter in te worden want zo werkt de maatschappij nu eenmaal en kennelijk doe ik er lieve mensen best pijn mee. Dus ik maak elke week een lijstje met mensen die ik nog moet appen en probeer me daar aan te houden. Maar dat is toch wel een beetje een moetje, om het zo ook mogelijk te maken elkaar uiteindelijk weer in het echt te zien. Want daar krijg ik wél energie van.
Wat jammer dat het dit keer niks voor je deed! Bij mij speelt controle inderdaad wel een grote rol - zowel een wens tot controle als het gebruiken van dingen waar ik een gevoel van controle van krijg in situaties die onzeker zijn. Het is voor 95% schijn controle, alleen. En het is beperkend. In een podcast hoorde ik eens de uitspraak: met elk stukje controle dat je wint, verlies je een stuk vrijheid. Die raakte wel wat bij mequote:Op dinsdag 17 juni 2025 23:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Dank je wel voor het nemen van de moeite!![]()
Ik ben een ervaren fobist en deed een paar maanden geleden een sessie bij Pieter Frijters. Dat deed ik 20 jaar geleden ook een keer en dat was toen echt een top-ervaring. Het leven was nadien nooit meer het zelfde. Deze keer vond ik het eigenlijk helemaal niets. Dat is verder niet zo boeiend, maar de man heeft een paar keer gevraagd waar ik zo nodig de controle voor nodig had. Dat plakte helemaal nergens bij me (als in: waar hééft die man het over). Als ik jou lees, kan ik het iets beter plaatsen (maar dat is heel pedant, want wat weet ik er nou van).
Ken je 'Meester over je gedachten' van Pieter Frijters? Ik kreeg het na afloop (heel schattig, met een koeltasje voor onderweg met iets te drinken, een koek en een appel). Ik heb het nog niet gelezen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:25 schreef derLudolf het volgende:
Bij heel wat van die dingen die je (in het verleden) noemde had ik echt iets van "bestaat dat joh" - zo ook nu met een medische noodgevallen app.
quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die heb ik ook.
Stukje beroepsdeformatie maar ook, net als Vlinder, het besef dat je als alleenstaande het de hulpdiensten best lastig kunt maken als je in je eentje out gaat.Het is bij mij ook geen aparte app, maar Android heeft dat gewoon in instellingen zitten. Instellingen, dan veiligheid en noodgevallen. En daar kun je contacten voor noodgevallen inzetten en medische informatie, die ook benaderbaar is zonder je telefoon te ontgrendelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook ICE nummers in mijn telefoon: de mensen die ze moeten bellen als zoiets gebeurt (familie en beste vriendin). Ouders daarom ook echt met de naam Ouders in het adresboek.
Nu staan die nummers ook in de app, maar zitten bij mijn contacten niet in de weg.
Ik heb geen angststoornis, maar het is een kleine moeite die potentieel veel leed kan besparen.
Ingewikkeld @:vlindertje89 als het aan de ene kant stukken beter gaat, maar daardoor aan de andere kant opeens rafeltjes komen. Gelukkig laat je je er niet door tegenhouden, als ik lees hoe je dagen verlopen
Precies wat jij zegt maakt het soms ook lastig @Cat-astrophe met de angst, want in de basis is er ook gewoon objectief gezien een wat groter risico als je alleen bent, en sommige voorzorgsmaatregelen zijn dus een normale reactie op een bestaand risico (waarbinnen er natuurlijk altijd nog individuele verschillen zit in hoe je risico's inschat en dus hoe je daarop reageert). Alleen is het bij mij een beetje zo dat mijn rookmelder zo scherp afgesteld staat dat als een buurman vijf huizen verderop een kaars aansteekt, hij al alarm gaat slaan, om er maar even een metafoor in te gooien. En het is soms dus best lastig wat dan onder 'gepaste' reactie valt, en wat niet meer. Best fijn om te lezen dus dat het idee van iets van basis informatie daar invullen en noodcontacten erin zetten iets is wat ook sommige mensen zónder angststoornis doen.
Ik heb er dus nu wél een stuk of 7 contacten in staan voor noodgevallen (ouders, aantal buren, broertje) en medische informatie ingevuld die 'chronisch' is, zoals medicatie- en supplementgebruik en migraine met aura, astma, prikkelbaar darmsyndroom dat soort dingen, incl een waarschuwing dat gebruik anticonceptiepil een risicofactor is voor beroerte bij mijn migraine met aura (want dat leek me dan dus wel weer handig omdat niet per se algemeen bekend, mn eigen huisarts moest het ook opzoeken bv). Van jouw dingen klinkt het idd ook heel verstandig/helpend om die info erin te hebben staan!
Wat ik niét meer doe is er bv met datum in zetten als ik mijn hoofd hard gestoten heb 'voor als ik op straat ineens out ga dat ze dat dan wel weten want misschien is dat er de oorzaak van' of dat ik heb gesproeid met een tuinslang die al drie weken niet aan was geweest ondanks 25+ graden en ik misschien wat heb ingeademd 'voor als ik straks ineens heel ziek word met longontsteking en ik het niet meer zelf kan zeggen, want anders hebben ze misschien niet op tijd door als het legionella besmetting is'. Dat deed ik dus wel maandenlang. Nu heb ik er al weken niet eens aan gedacht, ik dacht er bij die post aan en heb hem toen eens geopend om te kijken wat er nog stond en laatste aantekening was van begin april. Dit soort stapjes geven ook wel echt hoop - dat ik er niet alleen mee kan leren omgaan als gedachten (in dit geval dus dat ik het wel echt daarin moet opschrijven want anders..) komen, maar dat ze ook echt helemaal weg kunnen gaan, óók bij deze angst.
Wat betreft vriendschappen: ik ben er ook niet altijd heel goed in (geweest). Ik heb eigenlijk beide kanten op vriendschappen, eentje waarbij meestal ik contact initieer, eentje waarbij het wel 50/50 is ongeveer en een paar waarbij de ander(en) dat vaker doet/doen. Met degene waarbij ik meestal contact initieer (maar niet altijd, dan zou ik denk ik wel meer moeite hebben) vind ik dat echt helemaal niet erg. Zij heeft een veel drukker leven dan ik, groot sociaal netwerk, drukke baan, sporten, dansen. Haar week zit gewoon een stuk voller dan die van mij en er willen een stuk meer mensen iets van/met haar dan bij mij, en dus denk ik er sneller aan om iets voor te stellen of initiëren. Maar het voelt nooit alsof de vriendschap niet evenwichtig is wat betreft hoeveel we om elkaar geven. Als we afspreken is ze er 100%, af en toe als ze een uur ofzo moet rijden dan belt ze me op en kletsen we een uur, zij stuurt ook wel af en toe het eerste appje. En we zijn al vriendinnen sinds begin 2009, ook het begin van mijn eerste angststoornis, en ze is er ook daarin altijd voor me geweest. Ik heb zóveel van voor haar belangrijke momenten gemist omdat ik (vaak last-minute) toch niet durfde. Verjaardagen, maar ook haar promotiefeest (vooral die vind ik nog steeds heel erg). En daar heeft ze nooit een punt van gemaakt, misschien heeft ze er wel van gebaald maar ze heeft mij dat in elk geval nooit laten voelen. Eerder woonde ze in zelfde stad als ik en nu op uur rijden dus we zien elkaar de laatste jaren maar een paar keer per jaar, maar ik weet dat als ik er helemaal doorheen zit en ik haar bel, ze over een uur hier op de stoep staat als ik dat nodig heb. Die basis is zo solide.
En ik heb ook vriendschappen waar dus juist de andere(n) vaker initiatief nemen, omdat die wat proactiever zijn dan ik, maar ook omdat ik heel lang ook veel dingen niet heb gedurfd in sociale settings (bv samen eten was ook heel lang een ding) waardoor ik echt weer even moet wennen aan dat alles weer kan en dat ik dus ook dat soort dingen kan voorstellen enzo. Dat probeer ik wel actief te doen, maar dat gaat sommige periodes (als ik beter in vel zit) beter dan andere (als ik veel aan hoofd ben door werk en/of ziek en/of angst). En wat waarbij het redelijk 50/50 is. En soms ben ik ook gewoon onzeker, bv bij wat nieuwere met mensen binnen hockeyteam waar ik het dan wel goed mee kan vinden, waar ik ook best naast hockey mee om zou willen gaan, maar dan ook niet altijd initiatief durf te nemen 'want waarschijnlijk zitten ze daar helemaal niet op te wachten'. Gelukkig lukt het me de laatste maanden dus wel vaak om aan te haken als er in de groepsapp voorstellen worden gedaan, of bv na hockey playoffs met drie teamgenoten die dan daarna nog gingen eten omdat ze daarna nog een verjaardag hadden samen, die vroegen of ik ook mee wilde eten, dat ik dan dus ja zeg. En dat is wel heel gezellig en zorgt dat er dus wel al voor dat ik ze wat beter leer kennen en dat die drempel lager wordt.
En dan ter uitsmijter nog eenvoor @Yinny en de heftige dag in rechtszaak, voor @Blues voor de om onbekende redenen verloren vriendschap, voor @Isabeau en @Vanyel voor het soms wat verdrietige gevoel over de dierbare vriendschappen die meer vanuit jullie lijken te komen en voor @AnneX en man voor de overdracht van het nu echt 'oude huis'. Hoe voelt het inmiddels? Fijn dat er zo goed contact was met de kopers met kadootjes en al!
En @Lucky_Strike ik ben allereerst benieuwd hoe het nu met jullie is, nu even zonder Piep in huis? En hoe is Hans? En ik ben daarnaast erg benieuwd of jij eigenlijk al wat verder bent weer in het traject met je handen?SPOILER: niet quoten, haal ik nog leegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik hoop dat er bij jou ook vooruitgang is!
Ik ben vast nog vanalles vergeten, waarvoor sorry, dus ook nog eenvoor ieder van wie ik iets vergeten ben te benoemen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 28-06-2025 15:52:24 ]
Ik had even weinig puf voor de inhoudelijke reacties die ik eigenlijk nog wilde geven op posts van vorige week en de week ervoor, door de beginnende longontsteking / herstel daarvan / werk opbouwen beginnend vorige maandag meteen dag na laatste antibiotica al, do weer hele dag voor eerst maar wel meteen 11u netto werktijd en vr, za en zo ook vroeg tot laat werken en 5u slaap per nacht. Dus ik heb op paar dingen wel kort gereageerd maar deze bijlees/antwoord post zat nog even in de pijplijnquote:Op woensdag 25 juni 2025 22:27 schreef sigme het volgende:
Waarom zat je onder een steen, @:vlindertje89?
Ik ga in mijn bed kruipen. Schattige hond is weer weg, vannacht is het Mooitje & me. Liefste blijft nog een extra nacht weg.
Hoe vonden jullie de show?quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:57 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
As we FOK!
Nu bier halen![]()
Wat ik meteen dacht is dat ik vind dat Anne Soldaat niet (meer) moet zingen, het is en blijft een geweldige gitarist.quote:Op woensdag 25 juni 2025 23:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoe vonden jullie de show?
We vonden het rommelig en soms zelfs amateuristisch.
This Town Ain't Big Enough van Sparks (die ik morgen in Haarlem ga bezoeken tijdens hun MAD tour) was wel erg goed, de rest een beetje 13 in een dozijn.
Volgende keer maar weer naar Ellen ten Damme solo, zonder overbodige band en/of Leo B…
Ik had er best een aantal verzameld. Ze hebben me lang en enorm dwars gezeten. Denk dat het al met al wel zo'n jaar of 8 mijn leven ernstig heeft beperkt. Inmiddels heb ik er gelukkig nauwelijks meer last van. Ik denk overigens wel dat het altijd een zwakke plek zal blijven; ze komen sneller dan je er weer vanaf bent.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat jammer dat het dit keer niks voor je deed! Bij mij speelt controle inderdaad wel een grote rol - zowel een wens tot controle als het gebruiken van dingen waar ik een gevoel van controle van krijg in situaties die onzeker zijn. Het is voor 95% schijn controle, alleen. En het is beperkend. In een podcast hoorde ik eens de uitspraak: met elk stukje controle dat je wint, verlies je een stuk vrijheid. Die raakte wel wat bij me. Ik ken het boek niet, ik ga eens zoeken. Ik merk wel dat het piekeren qua intensiteit de laatste tijd wel wat beter gaat, dus dat is erg fijn! Hoe gaat het met jou nu? Heb je veel fobieën / er veel last van? Als je wil delen uiteraard!
Net als koriander. Gatver d'r over! Ik ruik het meteen, van meters afstand en hoef gelijk niet meer te eten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeker niet.
Van tuinbonen is altijd nog wel wat te maken, desnoods dubbeldop je ze voor de haters.
Bleekselderij verpest alles.
quote:Op donderdag 26 juni 2025 00:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Net als koriander. Gatver d'r over! Ik ruik het meteen, van meters afstand en hoef gelijk niet meer te eten.
Een hoop gewerkt met gisteren toch vrij. Of vandaag? Of is die planning alweer verandert?quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had even weinig puf voor de inhoudelijke reacties die ik eigenlijk nog wilde geven op posts van vorige week en de week ervoor, door de beginnende longontsteking / herstel daarvan / werk opbouwen beginnend vorige maandag meteen dag na laatste antibiotica al, do weer hele dag voor eerst maar wel meteen 11u netto werktijd en vr, za en zo ook vroeg tot laat werken en 5u slaap per nacht. Dus ik heb op paar dingen wel kort gereageerd maar deze bijlees/antwoord post zat nog even in de pijplijn. Maandag halve dag gewerkt en vandaag maar een uurtje, dat was heel fijn en nu ben ik weer een beetje overal van bijgekomen
![]()
Slaap lekker zo met Mooitje! Slaapt die al hele nacht door of moet je er vroeg uit? Of ben je sowieso altijd vroeg wakker al?
Ze wordt ergens midden in de nacht wel even wakker, of ik maak haar wakker, en dan lopen we even naar buiten voor een pies en poep en dan snel weer slapen. Soms is ze dan vanaf half zes niet meer te hanteren, vandaag was het half zeven. En ergens rond die tijd moet ik sowieso uit bed om de schapen uit hun stalletje te laten.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Slaapt die al hele nacht door of moet je er vroeg uit? Of ben je sowieso altijd vroeg wakker al?
O kijk nu wat schattig; een Fries Stabijtjequote:Op donderdag 26 juni 2025 07:05 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
[..]
Ze wordt ergens midden in de nacht wel even wakker, of ik maak haar wakker, en dan lopen we even naar buiten voor een pies en poep en dan snel weer slapen. Soms is ze dan vanaf half zes niet meer te hanteren, vandaag was het half zeven. En ergens rond die tijd moet ik sowieso uit bed om de schapen uit hun stalletje te laten.
Gelukkig, waren wij dus niet de enige met die mening.quote:Op donderdag 26 juni 2025 00:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat ik meteen dacht is dat ik vind dat Anne Soldaat niet (meer) moet zingen, het is en blijft een geweldige gitarist.
Dat Ellen ook wel altijd haar Ellendingen doet waar je haar dan ook ziet en dat is oké in haar eigen show.
Sparks (veel plezier daar!) en nog een nr vond ik erg fijn.
De combi van de avond was niet helemaal een muzikale fruitmand gelukkig, rommelig vond ik hier en daar idd.
Ellen die aan de piano Kate Bush zong was voor ons kippenvel, maar dat meer te maken met g en mijn begintijd![]()
Matig…nog steeds. Alle actie klein of groot of kort of langer is het bijkomen en ademloos.quote:Op donderdag 26 juni 2025 07:06 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 hoe is het nu dan met je conditie (na die bijna(?) longonsteking)?
En @:annex, hoe gaat het met jouw conditie?
Iedereen herkent er een Fries Stabijtje in (ik ook), maar het is zoals Ludolf al zegt een Munsterlander x Wetterhoun (beide niet stamboek en ook niet bijster raszuiver)quote:Op donderdag 26 juni 2025 07:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O kijk nu wat schattig; een Fries Stabijtje![]()
Ik moet zo fietsen en het regent. Ik heb inmiddels wel een prima regenbroek, maar mijn regenjas is best matig. Ooit gekocht bij zo'n outdoor winkel waar ze bleven zeggen dat het echt een héél goede regenjas was. Ik had gezien het materiaal toen al twijfels en ik had gelijk. Die regenjas is prima voor wat motregen of heel kort in de regen. Maar niet op de fiets door veel regen. Ik kwam er bij de decathlon achter dat er categorieën (van beetje regen tot storm) regenjassen zijn
Het was vooral een beetje gekke mix... verschillende disciplines 'zeg maar'. Leo praatte dan wat nrs aan elkaar, Ellen zong, danste, deed gek als Ellen en de band begon echt niet goed met het eerst nr. En het werd later wel beter, de zang liet bij 1 (geweldige muzikant, dat wel) echt te wensen over.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Matig…nog steeds. Alle actie klein of groot of kort of langer is het bijkomen en ademloos.
Het is nu 3 weken na de longontsteking. Als het de komende 3 weken niet verbetert, dan eens overleggen met de longpoli. Heb ik mij zojuist voorgenomen. Thx for asking.
Stap nog niet op de trapfiets dus.![]()
Jammer @:Blues en @:MadMaster dat jullie muzikale avond tegenviel. Met Ellen zou je beter verwachten. 🎶
Genoteerd. 👍🏼Dan kan de afspraak van 30 aug ook doorgaan.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even snel tussendoor, de meet is op 9 augustus. Ik maak later een topic aan en zal iedereen taggen enzo. Nu druk met vakantie vieren.
Noooooquote:Op donderdag 26 juni 2025 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even snel tussendoor, de meet is op 9 augustus. Ik maak later een topic aan en zal iedereen taggen enzo. Nu druk met vakantie vieren.
Jammer, ookal zijn we dan wel redelijk in de buurt van julliequote:Op donderdag 26 juni 2025 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh leuk, wij kunnen dan er hoeft niets afgezegdquote:Op donderdag 26 juni 2025 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:05 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg…leuke afleiding: welke toet(en) ga ik maken😇
Festival duurt tot 22u en dan nog afbouwen. Dus ik denk dat de BBQ dan al een heel eind afgelopen is.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Is na afloop van het festival langskomen een optie @:sarabi ?
Gewoon een berg frequent flyer miles er tegenaan gooien johquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:35 schreef flipsen het volgende:
Ik zit stiekem toch gewoon even te kijken he
https://www.kayak.com/flights/BUE-AMS,BRU/2025-07-31/2025-08-21
Ik heet geen @Fogel helaasquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon een berg frequent flyer miles er tegenaan gooien joh
In Argentinië begint een asado pas rond 22:00quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Festival duurt tot 22u en dan nog afbouwen. Dus ik denk dat de BBQ dan al een heel eind afgelopen is.
Meer vliegenquote:
Het milieu!!quote:
Goedkoop is het niet, maar je krijgt wel enorm veel voor je geldquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Zou wel heel gaaf zijn @:flipsen maar ook enorm prijzig 😳
Da’s wel laat inderdaad. Dan liggen @:lucky_strike en @:jflip vast uitgeteld op bed
Er vliegt ietsquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:35 schreef flipsen het volgende:
Ik zit stiekem toch gewoon even te kijken he
https://www.kayak.com/flights/BUE-AMS,BRU/2025-07-31/2025-08-21
Wat heerlie voor jequote:Op donderdag 26 juni 2025 15:33 schreef Blues het volgende:
Met te weinig mensen aan het werk, maar die er zijn, zijn weer zo heeeeeerLIJK @:derludolf rustig en gewoon aan het werk
Verschrikkelijkquote:Op donderdag 26 juni 2025 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker @:blues Hopelijk morgen net zo’n dagje.
Omdat het maandag bloedheet gaat worden werk ik dan thuis, dinsdagochtend wel spreekuur en ‘s middags ook weer thuis.
Spreekuur vandaag was ook weer triest. Ik kijk nu naar het asieldebat en denk aan de 2 mannen die zaten te janken aan mijn tafel. Wat een hardheid in de kamer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Wat een lief aanbod! Maar ik kwam er vanochtend achter dat de bieb hem in eBook versie heeft (beide boeken), en dat vind ik fijner lezen dan fysiek boek, dus ik heb hem op mn online boekenplank gezetquote:Op donderdag 26 juni 2025 00:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik had er best een aantal verzameld. Ze hebben me lang en enorm dwars gezeten. Denk dat het al met al wel zo'n jaar of 8 mijn leven ernstig heeft beperkt. Inmiddels heb ik er gelukkig nauwelijks meer last van. Ik denk overigens wel dat het altijd een zwakke plek zal blijven; ze komen sneller dan je er weer vanaf bent.
Als je me je adres PM't zal ik je de boeken toesturen. Die ene had ik al, die andere ga ik niet lezen
Maandag halve dag gewerkt, dinsdag hele, gisteren maar een uur. Vandaag en morgen gewoon hele dagen, maar vooral gister vrijwel hele dag vrij (alleen eind vd middag een paar mailtjes van scriptiestudenten met voor mij simpele vragen beantwoord in dat uurtje) was echt heel fijn.quote:Op donderdag 26 juni 2025 07:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een hoop gewerkt met gisteren toch vrij. Of vandaag? Of is die planning alweer verandert?
Wat een heerlijke fotoquote:Op donderdag 26 juni 2025 07:05 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
[..]
Ze wordt ergens midden in de nacht wel even wakker, of ik maak haar wakker, en dan lopen we even naar buiten voor een pies en poep en dan snel weer slapen. Soms is ze dan vanaf half zes niet meer te hanteren, vandaag was het half zeven. En ergens rond die tijd moet ik sowieso uit bed om de schapen uit hun stalletje te laten.
Haha, nee, godzijdank nietquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:29 schreef Tele6 het volgende:
Hallo
Ik moest een netwerkevenement organiseren & dagvoorzitter spelen. Pohhhhhhhh ik had geen zin. Ik moest alles in goede banen leiden, en in het Engels, en met allemaal mensen die van tevoren aangaven helemaal geen zin te hebben (wetenschappers die moeten netwerken, ...)
Maar het ging hartstikke goed. Toen bleek dat netwerken inhield "10 minuten over je onderzoek praten, dan wisselen en 10 minuten met iemand anders over je onderzoek praten, wisselen, enz" was iedereen wel enthousiast. Mensen hebben een boel nieuwe dingen bedacht, elkaars nummers genoteerd om nog eens te overleggen. Goede dingen.
Volgende evenement moet eind dit jaar. Dan mag mooi iemand anders voorzitten
@:vlindertje89 heb jij dit soort dingen wel eens moeten doen? Het schijnt iets te zijn wat er min of meer bij hoort als je een PhD doet, heb ik begrepen. Ik vind 't maar matig want ik doe geen PhD over mensen vertellen met wie ze wanneer moeten praten
Nationaal media-onderzoek van Ipsos. Ik voel me een beetje viezigquote:Onder dagbladen / kranten, tijdschriften / magazines en gratis huis-aan-huisbladen verstaan we het volgende:
Dagbladen / kranten: landelijke of regionale kranten die dagelijks (maandag t/m zaterdag) verschijnen. Naast de papieren en digitale edities bedoelen we ook de websites en de (nieuws-) apps.
Tijdschriften / magazines: magazines verschijnen meestal wekelijks of maandelijks. Denkt u bijvoorbeeld aan vrouwenbladen, tv-gidsen of opiniebladen. Naast de papieren en digitale edities bedoelen we ook de websites en de (nieuws-) apps.
Huis-aan-huisbladen: gratis kranten die meestal één keer per week huis-aan-huis bezorgd worden of op vaste afhaalpunten
'vrouwenbladen' brrrrrrrrr en dan versus 'tv-gidsen' en 'opiniebladen'. Ik word daar een beetje misselijk van.quote:
Dat is een kleine verbetering t.o.v. ‘damesbladen’…quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:33 schreef sigme het volgende:
[..]
'vrouwenbladen' brrrrrrrrr en dan versus 'tv-gidsen' en 'opiniebladen'. Ik word daar een beetje misselijk van.
Brrrrrrrr net zo viezig. En als je dat dan afzet tegen 'mannenbladen' is het ook smerig, maar in haar uppie tegen inhoudelijke kwalificaties?quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is een kleine verbetering t.o.v. ‘damesbladen’…
Zaak is nog wel wat uitgebreider, jammer dat alleen gefocust is op de confrontatie.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:02 schreef Kaatje1 het volgende:
En zo’n oplichter van @:derLudolf broer, wat voor verschrikkelijk mens ben je dan, hoe kan je slapen of gewoon door kan gaan met je leven?
Niet gemaakt door mij danquote:Wat een goed idee, kruisbessenschuimvlaai op 9 augustus![]()
Da’s een hele goede redenquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:54 schreef derLudolf het volgende:
Opzich wel maar 9 augustus, de dag er voor is laatste dag van de uitwisseling, dus wil uitrusten. Dat weekend zijn ook de Feldtage in Nordhorn en dan kwamen wrs nog wat vrienden langs te bbq'en nadat we trekkers hebben gekeken daar
Wat fijn dat je weer kon sporten en dat dat best goed voelde!quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat een lief aanbod! Maar ik kwam er vanochtend achter dat de bieb hem in eBook versie heeft (beide boeken), en dat vind ik fijner lezen dan fysiek boek, dus ik heb hem op mn online boekenplank gezet. Wel super bedankt dat je dat had willen doen anders
. En wat fijn dat je er nauwelijks last meer van hebt nu! Dat laatste herken ik wel, dat ze krijgen makkelijker is dan er weer vanaf komen, en dat het een kwetsbaarheid blijft geloof ik inderdaad ook wel. Zo heeft iedereen denk ik een eigen kwetsbaarheid.
[..]
Maandag halve dag gewerkt, dinsdag hele, gisteren maar een uur. Vandaag en morgen gewoon hele dagen, maar vooral gister vrijwel hele dag vrij (alleen eind vd middag een paar mailtjes van scriptiestudenten met voor mij simpele vragen beantwoord in dat uurtje) was echt heel fijn.
[..]
Wat een heerlijke foto. En fijn dat het meestal wel redelijk goed gaat met de nacht zo, dat er een ritme in zit. Vind jij het na zo'n nachtelijk uitje lastig weer in slaap te vallen, of gaat dat makkelijk?
En lief je vraag naar mijn conditie. Ik merk dat ik wel iets sneller moe ben nog, maar of dat nou nog komt van de beginnende longontsteking of door drukte op werk weet ik niet zo goed. Ik heb dinsdagavond voor het eerst weer gesport, dat viel me beetje tegen maar eigenlijk mag ik absoluut niet klagen. Ik heb een ruim uur mee kunnen doen en ben alleen laatste kwartier uitgestapt omdat op en te warm. Ik merkte wel dat ik duidelijk weer wat conditie moet opbouwen, tegen het einde van dat uur was ik in het partijtje zeker niet zoveel aan het rennen als normaal, maar ik heb in totaal ook wel 3 weken helemaal niet gesport. En gisterochtend PT krachttraining gedaan en daarbij wel wat rustig aan gedaan, iets korter dan normaal en gewichten iets lichter, maar ook dat al 3 weken niet gedaan en dat ging verder ook prima (wel spierpijn nu). Maar als ik zo lees hoe het bij @:AnneX gaat en hoe lang @:fietsie aan het opbouwen is geweest, mag ik echt in mijn handen knijpen met hoe voorspoedig het gaat. Ik denk dat het erg scheelt dat ik er heel vroeg bij was. Ontstekingswaarden waren wel duidelijk verhoogd maar nog niet zo hoog dat het zeker longontsteking is, maar met verloop/beeld dat er passend bij was met koorts-koortsvrij-koorts, hoesten/benauwd en beetje gepiep te horen bij longen luisteren vermoedde huisarts wel beginnende longontsteking en vond hij het verstandig antibiotica te starten ipv afwachten.
@:derLudolf goede oogst! Nu kruisbessen slagroom vlaai maken?![]()
@:Lonaa werkdag overleefd? Wat gaan jullie uiteindelijk op de vrije dag daar doen?
[..]
Haha, nee, godzijdank niet. Maar het verschilt enorm per vakgebied, universiteit en zelfs onderzoeksgroep wat als gebruikelijk gezien wordt. Ik heb ook een hekel aan netwerken om het netwerken haha, en zo'n ding organiseren is ook niet iets waar je mij een plezier mee zou doen
. Neemt niet weg dat je er misschien wel wat nuttige contacten aan over kan houden, maar ik zou een volgende inderdaad lekker aan iemand anders overlaten hoor!
Ik bedenk me nu ineens: hoe is het eigenlijk afgelopen met dat data-opschoon-werk (als ik me goed herinner..) dat jij misschien zou gaan doen?
Heeeel misschien probeer ik 9 augustus eventjes aan te haken, maar dat ligt erg aan hoe het tegen die tijd gaat en hoe ik me voel. Reken er dus niet op, zie het als een potentiële last minute surpriseik zal uiteraard wel laten weten @:Lucky_Strike als ik het weet en neem indien wel dan ook gewoon wat eten enzo mee dus hou vooral geen rekening met mij verder in inkopen enzo!
Uitzoeken of ze allemaal wel de aandacht krijgen die ze verdienen. Er is relatief veel meer onderzoek gedaan naar Europese planten dan naar Afrikaanse, Aziatische en Zuid-Amerikaanse. Behalve dan dingen als bananen en koffie en zo.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:12 schreef derLudolf het volgende:
Wat wil een socioloog met 200 willekeurige planten?
Kwekers en wetenschappers moeten er meer aandacht aan geven.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoezo noemt iemand met een universitaire achtergrond een paddenstoel een plant? Zelfs met mijn mavo achtergrond weet ik beter.
En wat voor aandacht moeten die Aziatische planten krijgen, echt zelf of hun kwekers?
Nooit gehad maar wel van kennissen gehoord die het in een Ethiopisch eethuisje hadden gehad.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:36 schreef Blues het volgende:
Teff, Abessijns liefdesgras![]()
Ik had hier nog nooit van gehoord
Hij vind zich zichzelf ook een slachtofferquote:Op donderdag 26 juni 2025 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zaak is nog wel wat uitgebreider, jammer dat alleen gefocust is op de confrontatie.
Bv de fabriekshal in Ter Apel waar ze naar refereren heeft ie geen cent huur voor betaalt. In de kantoorruimte in die hal zijn nieuwe kozijnen gekomen: heeft ie niet betaalt. Architect heeft geen cent ontvangen.
Ben Verstraten mocht/mag sowieso geen bestuurder zijn (tenminste ten tijde van toen dit speelde) vanwege een eerder faillissement. Q-Vention stond op naam van z'n zoontje, omdat hij eerder failliet is gegaan onder rare omstandigheden. Toen heette hij Q-Castle (gesjoemel met een zorgboerderij) en nu is ie klusjesman in Arnhem
wederom een naam met Q. KvK nummer is uit Utrecht. Maar hij houdt ook toe in Kleve. Toen het project nog liep, reed ie in een auto met kenteken van daar. Er stond ook een adres in Kleve op de website, daar vond ik ook iets anders met een Q
[..]
Niet gemaakt door mij dan
Gigantische hongersnodenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:29 schreef fietsie het volgende:
Dat je in een rabbithole op Youtube duikt en daar 'bewezen' wordt dat door 1 vulkaanuitbarsting in 535 na Chr. er minimaal 5 jaar winter was.. met vorst in Zuid Ierland in midden augustus.
En je dan gaat zitten bedenken hoe dat dan nu zou gaan met zoveel miljard meer mensen op de planeet.
Het lijkt ook verbonden met het uitsterven van de grote Zuid Amerikaanse beschavingenquote:
Een combiquote:Op vrijdag 27 juni 2025 08:07 schreef Lonaa het volgende:
Oh en wat we gaan doen op onze vrije dag, geen idee. Ik moet er nog even induiken.Heb iig een afspraak geboekt voor een lingerie-pas-sessie. En ik wil lekker eten.
Je zal ongetwijfeld kleinkinderen bedoelen (heerlie!), maar ik las het toch echt als kutkinderenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:24 schreef Blues het volgende:
Vandaag maar beetje aankwakkelen dus en morgen weer een dag. Hopelijk een blije want we gaan naar de k.kinderen
k.kinderen is © @AnneXquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:31 schreef flipsen het volgende:
Je zal ongetwijfeld kleinkinderen bedoelen (heerlie!), maar ik las het toch echt als kutkinderen
En sterkte, af en toe hoort zo´n dag er ook gewoon bij toch? Zo lang het maar af en toe is, pas de probleme.
* DancingPhoebe schudt bluessysteem even door elkaarquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:24 schreef Blues het volgende:
Ik heb me ff ziekgemeld. Hele HELE slechte nacht met brein wat niet stil wilde, beetje huilerig, knalkoppijn, ik was er wel ff uit om mezelf met mijn zelfdiscipline die meestal wel op orde is te gaan douchen, maar het ging niet
Mentaal een 4 en energie/fysiek een 5.
Nu beiden een 6je. Dingen gedaan om me af te leiden, fietstochtje om ff hoofd leeg (...) te maken, het zit ff niet goe nie in het blues-systeem.
Vandaag maar beetje aankwakkelen dus en morgen weer een dag. Hopelijk een blije want we gaan naar de k.kinderen
Informatie = machtquote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:01 schreef z80 het volgende:
En dat was het einde van vrije nieuwsgaring in Nederland. Binnenkort nog veel meer achter een betaalmuur.
Plus tracking over heel veel sites voor nog veel meer persoonlijke reclame.
Wat heb ik gemist?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:01 schreef z80 het volgende:
En dat was het einde van vrije nieuwsgaring in Nederland. Binnenkort nog veel meer achter een betaalmuur.
Klinkt geweldig!quote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens groeten vanaf de bank in mijn perfecte overkapping in mijn perfecte tuin. Het is hier zo mooi en alles staat er prachtig bij. Ben zo trots![]()
@:blues
Ja echt. Het komt niet heel vaak voor dat het hier geen enorme bende is. Vandaag is zo'n moment.quote:
Archive.isquote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:01 schreef z80 het volgende:
Wat een zalig gevoelquote:Op vrijdag 27 juni 2025 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens groeten vanaf de bank in mijn perfecte overkapping in mijn perfecte tuin. Het is hier zo mooi en alles staat er prachtig bij. Ben zo trots![]()
@:blues
Sjeesusquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik had beloofd dat ik iets zou melden over Bonboon, voor de groengeïnteresseerden hier.
Ze hebben daar een vast menu, je kunt kiezen tussen 4 en 5 gangen. Met wijn- of theearrangement (of wat je los wil bestellen). Wij deden thee. 5 gangen thee, waarbij ik nu al kan verklappen dat 3 van de 5 bij de eerste proef een beetje yucky waren, maar bij het eten opeens heel lekker en een fijne aanvulling.
Dit aten we
Een amuse van engelenhaar met pistacheiets, pistachenoten en nog iets wat duizend lekkerder was dan het klonk.
Voorgerecht
Zucchini fritti – labneh – tomaat-, abrikoos- & chilijam – salade van verse tomaat & abrikoos – oregano & pijnboompitten
[ afbeelding ]
Bizar lekker. Een combinatie waar ik bepaald niet van zou denken dat het werkte maar het werkte.
Tussengerecht
Dolmades gevuld met gerookte venkel & rijst – ingemaakte citroen – ingelegde venkel – walnoot aïoli – geroosterde paprika – munt & dille
[ afbeelding ]
Vrij heftig rokerig, te heftig als je geen ingelegde venkel bij je dolmadehap at, wat moeilijke aïoli als je niet van walnoten houdt, maar alles in combinatie, m.n. dus met die ingelegde venkel, was ook weer helemaal fijn.
Tegen de tijd dat het hoofdgerecht kwam zaten we er een uur en drie kwartier. Gezien de kleine portie voor en tussen hadden we écht honger. Was wel teleurstellend wat toen op het volgende bord verscheen.
Hoofdgerecht
Swiss chard malfatti – gremolata-boter – gestoofde tuinbonen, kikkererwten & artisjok – gerookte chili-olie
[ afbeelding ]
Dit bord kwam op tafel met 3 van die bolletjes, kikkererwten for size. Zoals de bovenste oogt klopt beter dan de onderste. GEEN TUINBONEN![]()
![]()
![]()
Bolletjes nogal neutraal, om niet te zeggen smakeloos, maar de 'boter' en chili-olie waren lekker genoeg om ze redelijk te coaten en dan toch weer lekker te maken.
Wel bizar weinig. Kleinste hoofdgerecht dat ik ooit ergens at.
Pre-dessert
Poppy seed french toast – kersen & biet in zwarte knoflook- bietendressing – gefermenteerde cashewroom
[ afbeelding ]
Deze en het voorgerecht waren de lekkerste van de avond. Superknapperige (dwerg)wentelteef en die bietjes![]()
Gehalveerde kers ernaast, voor weer een indicatie van het formaat.
Nagerecht
Perzik sorbet – witte chocoladecrème – perzik, framboos & zuring – krokant tuile
Foto vergeten. Ja, gewoon lekker. Beter dan verwacht want ik hou niet zo van witte choco en deze smaakte toch wel prima.
En toen
[ afbeelding ]
Nog nooit gedaan of nodig gevonden.
195 euro (ex fooi) betaald voor 2 personen eten en drinken en we gingen allebei niet voldaan weg.
Zeker voor Mrs V is dat bizar, die heeft niet zoveel nodig.
Dus ik zou het zeker aanraden als je geld teveel hebt en de rest van de dag goed eet, maar als je meer gaat voor een goeie prijs-kwantiteit verhouding moet je dit zeker links laten liggen.
Vogeltje met een geweldige naamquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:04 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Ik liep deze ochtend een klein rondje (met Mooitje) en hoorde een mij onbekende vogel, dus even de vogelzangapp aangezet. Een Cetti's zanger.
Ik heb de app 10 minuten laten meeluisteren, dat leverde 16 verschillende vogelsoorten. En dan zag ik een stille eend (met 8 pulletjes) en een biddende torenvalk en uiteraard de ooievaars.
Omdat niemand anders het deed, knal ik deze er nog even in wegens hihahumor.quote:
Had je weer vakantieplannen?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:19 schreef z80 het volgende: Planning augustus gaat niet door. Dan maar kijken voor een BBQ.
Dank!quote:
Dank!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gefeliciteerd voor @:LeeHarveeOswald![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is echt niet oke. Doet een beetje denken aan de keer dat wij bij ferment gegeten hadden, al lag de prijs daar nog hoger en was het dessert ronduit smerig.quote:
Ja leuk! Ik kan ze zelf even niet meer vinden.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:17 schreef AnneX het volgende:
Sjonge, ben pas halverwege en wat is het leuk om de meetverslagen terug te lezen!
Foto’s van het eten kan ik terugplaatsen. Zal ik…? @:Lucky_Strike
Dit weekend is er in de hele regio niemand thuis omdat vrijwel elk dorp een dorpsfeest heeftquote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:55 schreef AnneX het volgende:
Van harte LHO 🎊 Hebben jullie ook gasten over de vloer?
Een Hollandse kring verjaardag…
@:Vanyel wat een tegenvaller(s) en voor dat bedrag! Bonbon
Vanmorgen twee uurtjes doorgebracht op de openlucht kringloop bij het ouwe huis. Toen ook de teruggvonden 4e huissleutel afgegeven en de prachtig gerestaureerde houten vloeren bewonderd.
Daarna was het op.
9 augustusquote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit weekend is er in de hele regio niemand thuis omdat vrijwel elk dorp een dorpsfeest heeftbinnenkort bbq.
Check AnneX in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S #3quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja leuk! Ik kan ze zelf even niet meer vinden.
Gaan daaro ook de prijzen voor energie uit het dak?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:56 schreef flipsen het volgende:
Feliz cumple LHO
Mooi verslag @:vanyel, misschien even kopieren naar het topic hiervoor?
Hier freaking koud en weinig hout meer voor de kachel in het hondenhotel. Vrouwlief is met Willem en Merlina naar Buenos Aires dus ik kan ook niet even hout gaan halen. Electrische kachel er maar bijgezet voor de komende nachten.
Ach, ja, dat merk je nu dan extra hequote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, je vroeg hoe het leven zonder Piep is. Het is leeg en stil hier. Ze nam zo'n groot deel van het huis in beslag. Dat merken we nu pas. We hebben nog veel verdriet en dat komt er af en toe ineens uit. Afgelopen donderdag zag ik een paard in Archeon klungelen met zijn eten op dezelfde manier als Piep dat kon doen. Gelijk weer even tranen. Maar tegelijkertijd zijn we niet de hele dag emotioneel. 90% Van de dag is alles normaal en genieten we van de vakantie.
Het is een gekke vakantie eigenlijk. De eerste 6 dagen was het waken, zorgen, wachten op de dierenarts en vooral hopen dat er niets heel ernstigs zou gebeuren waardoor we naar de spoedarts moesten. Maar de laatste 1,5 week hebben we het toch leuk gehad. We zijn sowieso deze vakantie enorm opgeschoten met de tuin. Alles gaat op het gemak, dat is ook wel fijn. Qua uitjes hebben we Kinderdijk, Archeon, Woonboulevard Poortvliet, Maeslandtkering, Militair Museum, theater en drie keer uit eten gedaan.
Vlindertje, je wilde volgens mij nog een spoiler verwijderen.
Eergisteren de gastank (La Chancha, het varkentje) weer voor 60% gevuld met 200l butaangas. Zo´n 140 euro, doen we een maand mee in de winter. Electriciteitsrekening betaalt mijn vrouw van haar rekening en ik ben bang om te kijken hoeveel dat is momenteelquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gaan daaro ook de prijzen voor energie uit het dak?
En hoest afgelopen met huis kijken?
Of gewoon premium member worden, dan kan het ook langerquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:37 schreef vlindertje89 het volgende:
En dank voor de herinnering, ik kon zelf niet meer editten maar heb een report gezet of een vd mods het voor me wil doen.
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:42 schreef fietsie het volgende:
Cool. WA heeft even de beste swamma en ballen van Rotterdam getest met zijn twee schoonheden erbij.
Stiekum is ie best heel gewoon, al was het een colaatje en geen pilsje erbij
https://www.ad.nl/binnenl(...)at-ze-zien~a41dab16/quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Linkje?
Hij was vandaag in Den Haag ivm Veteranendag.
Thanks!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)at-ze-zien~a41dab16/
Nee. Ik heb in beide badkamers een doorstroom boiler hangen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 23:11 schreef derLudolf het volgende:
Gecondoleerd @:AnneX
@:z80 heb jij ook een ketel met losse boiler voor warm water? Ik wil het (warm) water afsluiten, kan ik simpelweg hoofdkraan dichtdraaien en boiler leeg laten lopen door de kraan open te zetten?
Ik was vorig jaar plus member, even vergeten dat ik dit keer basic had gekozenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of gewoon premium member worden, dan kan het ook langer
En naast een flauw antwoord geven ook de spoiler leeggehaald
Is ‘grauw en grijs’ ook afhankelijk van het jaargetijde, dat men filmde en/ of dat jij er was😇quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:21 schreef z80 het volgende:
Net een stukje rail away gezien. Langs de Poolse grens naar het 3 landen punt en stoomtrein is Zittau.
Maar ze hebben er een flink kleurfilter op zitten. In het echt is het een oud Oost-Duits gebied. Buiten de natuur is het grijs en grauw.
De stoomtrein rijd daar wel de "normale" dienstregeling. Is een kleine extra bijdrage op de OV maandkaart voor verschuldigd.
Wat een boel en nuttig werk om te oogsten.Allemaal voor eigen gebruik?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:14 schreef sigme het volgende:
Ik had een tamelijk mislukte dag, qua nuttigheid.
Uiteindelijk nog wel wat bessen geplukt.
[ afbeelding ]
Minder dan gister (dit zal samen nog geen kilo zijn, gister plukt ik een kilo rode aalbes en een kilo blauwe bes)
Wel vandaag ook nog wat tayberries geplukt:
[ afbeelding ]
Ik bedoelde het niet om te twijfelen aan de mate van drukkigheid van anderen. Ik ervaar het inderdaad zelf niet als druk, tussen de verschillende dingen door ook vaak genoeg even gezeten om wat te drinken.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging om 8.45 thuis weg en was 19u terug van buurvrouw, met tussendoor dus halfuur thuis op bank. Dat vind ik druk![]()
Jouw dag vind ik ook druk klinken, maar wat iemand als druk ervaart verschilt natuurlijk erg per persoon
Bijlees? Of is er nog niks te zien.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet om te twijfelen aan de mate van drukkigheid van anderen. Ik ervaar het inderdaad zelf niet als druk, tussen de verschillende dingen door ook vaak genoeg even gezeten om wat te drinken.
En ik ben de dag begonnen met een uur niets doen. Kameraad van m'n pa, gepensioneerde tegelzetter die hal; gang; keuken en later de wc gaat betegelen, kwam even kijken.
De gebouwen, inrichting en treinstellen zullen niet elk jaargetij gewisseld worden.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is ‘grauw en grijs’ ook afhankelijk van het jaargetijde, dat men filmde en/ of dat jij er was😇
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:35 schreef derLudolf het volgende:
Mocht iemand voor de meet iets met bramen willen maken, kom naar halen.
[ afbeelding ]
Nu kijken naar 100 jaar TT
😎 lezen AnneX ! ..” buiten de natuur”… is het grauw en grijs.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:37 schreef z80 het volgende:
[..]
De gebouwen, inrichting en treinstellen zullen niet elk jaargetij gewisseld worden.
Het is daar voornamelijk beton en zwart uitgeslagen baksteen.
Buiten de natuur om, wat ik al typte. De natuur is er wel mooi om te zien, veel bos.
Ach ja jammerquote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De 10e kan ik niet, dus ben er niet
Ik ken ook niet veel gerechten van braamstruiksetakkenbossenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De 10e kan ik niet, dus ben er niet
Begin augustus zullen ze wel rijp zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ken ook niet veel gerechten van braamstruiksetakkenbossen
Ik wil morgen eigenlijk een stuk gaan motorrijden; zal wel overal en nergens conrrole staan...quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin augustus zullen ze wel rijp zijn.
Mooie chaotische uitzending met uitzinnig publiek vanaf de TT
Railaway is zo'n zalig programmaquote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:21 schreef z80 het volgende:
Net een stukje rail away gezien. Langs de Poolse grens naar het 3 landen punt en stoomtrein is Zittau.
Maar ze hebben er een flink kleurfilter op zitten. In het echt is het een oud Oost-Duits gebied. Buiten de natuur is het grijs en grauw.
De stoomtrein rijd daar wel de "normale" dienstregeling. Is een kleine extra bijdrage op de OV maandkaart voor verschuldigd.
Zolang je maar niet in de buurt van Assen komt lijkt me?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik wil morgen eigenlijk een stuk gaan motorrijden; zal wel overal en nergens conrrole staan...
Vorig jaar fuiken utrecht --> rdam en utrecht --> nijmegen ivm verwachting bier + TT + terugrijden zo hard ze kondenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zolang je maar niet in de buurt van Assen komt lijkt me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig schijnenen wisseldouches erg goed voor de gezondheid te zijn, en een beetje viezigheid helpt vast ook voor de immuniteit![]()
Kortom, we gaan morgen maar eens verkassen naar de andere kant van de bergen. De omgeving is wel erg mooi(Picos, en hiervoor de Pyreneeën ). Hoewel een tikkie warmer dan we hadden verwacht, dus ik zie wel een beetje af. Maar het is vast beter dan 37 graden benauwde plak in Nederland
![]()
Wellicht willen ze gewoon goed kijken naar jouw stralende aanwezigheidquote:
Ik geef nog steeds wel licht ja, ondanks al die uren in de zonquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht willen ze gewoon goed kijken naar jouw stralende aanwezigheid
Dan straalt het zonnetje steeds hun kant opquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik geef nog steeds wel licht ja, ondanks al die uren in de zon#witt(soja)melkpakken
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:39 schreef Candaasje het volgende:
Avond!![]()
Nog gefeliciteerd Lee! We gaan het qua afstand/tijd niet redden om bij jullie casa te komen kijken. Maar we zullen nog wel even zwaaien vanaf een bergtop![]()
Jammer van de wel erg minimale hoeveelheid eten @:Vanyel![]()
C. is risotto aan het maken voor de tent. We weten nog niet echt of het wat het wordt, want het is half ‘pakket’ en half ‘eigen inbreng’![]()
Gisteren uit eten geweest in een leuk stadje (Potes) bij een restaurant met heel toffe medewerkers en goed eten.( tempura, paddestoelengerecht en couscoussalade met gegrilde groenten). En dat is ook hier wel een uitdaging voor ons, maar goed, dat wisten we. Het valt nog niet eens zo tegen, de vorige camping (en dat was echt niet massaal oid) had zelfs een vegan burger op de kaart.
Huidige camping is wel wat matigjes. De rivier is prachtig, en de eigenaresse heel vriendelijk. Maar de buren zitten erg in onze ‘aura’…Klinkt fijn en mooi! En morgen met gierende bandjes daar wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig schijnenen wisseldouches erg goed voor de gezondheid te zijn, en een beetje viezigheid helpt vast ook voor de immuniteit![]()
Kortom, we gaan morgen maar eens verkassen naar de andere kant van de bergen. De omgeving is wel erg mooi(Picos, en hiervoor de Pyreneeën ). Hoewel een tikkie warmer dan we hadden verwacht, dus ik zie wel een beetje af. Maar het is vast beter dan 37 graden benauwde plak in Nederland
![]()
Lekker via de kust boven door de polder Groningen naar Duitsland ofzo? Grote wegen is toch weinig aan op de motor?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vorig jaar fuiken utrecht --> rdam en utrecht --> nijmegen ivm verwachting bier + TT + terugrijden zo hard ze konden
Ik moet even beton-bekisting bij mn moeder brengen (past in de koffers, is voor een poer die hoger opgestort moet worden) dus ik moet Lemmer-Rotterdam.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lekker via de kust boven door de polder Groningen naar Duitsland ofzo? Grote wegen is toch weinig aan op de motor?
Met de auto gaat dat vast primaquote:
Ook niet handig gedaan een oven boven een koelkasfquote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bijlees? Of is er nog niks te zien.
Losse opmerking terzijde:
De keuken hier heeft de combi oven direct boven de koelkast. De oven doet heeeeel lang over opwarmenen bereikt met moeite na een half uur de 200 o.
![]()
De rubbers van de koelkast eronder worden lekker warm ook. Plus de bovenste 10 cm van de deur.indesitde vaatwasser van hetzelfde merk is (ook) matig.
Droogt niet. Geen tijdsaanduiding. Tot zover de klaag.
Oh zo, ik wist niet dat je een bestemming had, als je wilt toeren zonder politie te zien zijn er mogelijkheden genoeg denk ikquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moet even beton-bekisting bij mn moeder brengen (past in de koffers, is voor een poer die hoger opgestort moet worden) dus ik moet Lemmer-Rotterdam.
Denk dat ik door de polder slinger en dan over de Utrechtse heuvelrug via Veenendaal ofzo. Al staan daar wel weer shitloads stoplichten in die regio.
Als ik ga touren pak ik meestal de route parallel aan de 31 in Duitslandquote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh zo, ik wist niet dat je een bestemming had, als je wilt toeren zonder politie te zien zijn er mogelijkheden genoeg denk ik
Tof; hier zijn de meeste aalbessen van de struiken gejat door een 15 jarigequote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:14 schreef derLudolf het volgende:
Even gewogen, ik heb vandaag een pond aalbessen geplukt. Zonder tarra.
De B70 zeker, of nog kleinere wegen? Richting Tecklenburg zeker. M'n pa gaat dan ter hoogte van Lingen binnendoor "over Schapen en Beesten"quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als ik ga touren pak ik meestal de route parallel aan de 31 in DuitslandNet voorbij Leer rechtsaf en dan binnendoor zakken tot Osnabruck of lager
![]()
Daar is het schitterend, en goed bereikbaar.
Jup, begin bij de B70quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De B70 zeker, of nog kleinere wegen? Richting Tecklenburg zeker. M'n pa gaat dan ter hoogte van Lingen binnendoor "over Schapen en Beesten"
Kan op zich prima, maar dan moet het wel een beetje goede apparatuur zijn en met genoeg ruimte om de warme lucht kwijt te kunnen. (Wij hebben het ook, geen problemen zoals warmte rubbers)quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook niet handig gedaan een oven boven een koelkasf
Ze mogen die zon steken….quote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan straalt het zonnetje steeds hun kant op
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ze mogen die zon steken….
Nee ho wacht,….
Ik heb de oven naast de koelkast, ga er vanuit dat Bosch series 8 resp 6 wel onder goede apparatuur valt.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Kan op zich prima, maar dan moet het wel een beetje goede apparatuur zijn en met genoeg ruimte om de warme lucht kwijt te kunnen. (Wij hebben het ook, geen problemen zoals warmte rubbers)
Ah, het ging niet over 100 jaar TeleTekstquote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin augustus zullen ze wel rijp zijn.
Mooie chaotische uitzending met uitzinnig publiek vanaf de TT
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ze mogen die zon steken….
Nee ho wacht,….
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:39 schreef Candaasje het volgende:
Avond!![]()
Nog gefeliciteerd Lee! We gaan het qua afstand/tijd niet redden om bij jullie casa te komen kijken. Maar we zullen nog wel even zwaaien vanaf een bergtop![]()
Jammer van de wel erg minimale hoeveelheid eten @:Vanyel![]()
C. is risotto aan het maken voor de tent. We weten nog niet echt of het wat het wordt, want het is half ‘pakket’ en half ‘eigen inbreng’![]()
Gisteren uit eten geweest in een leuk stadje (Potes) bij een restaurant met heel toffe medewerkers en goed eten.( tempura, paddestoelengerecht en couscoussalade met gegrilde groenten). En dat is ook hier wel een uitdaging voor ons, maar goed, dat wisten we. Het valt nog niet eens zo tegen, de vorige camping (en dat was echt niet massaal oid) had zelfs een vegan burger op de kaart.
Huidige camping is wel wat matigjes. De rivier is prachtig, en de eigenaresse heel vriendelijk. Maar de buren zitten erg in onze ‘aura’…Dank! En vegan is hier ingewikkeld Ja, veel vegetariërs beklagen zich al over "alleen maar ei" ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig schijnenen wisseldouches erg goed voor de gezondheid te zijn, en een beetje viezigheid helpt vast ook voor de immuniteit![]()
Gaan jullie nog wel een piets oostelijkewestelijke kant op? Redes is ook echt prachtig.La derecha oprime, la izquierda libera
Ik neem aan inbouw oven. Dan kun je er ook nog een iso plaat in de kast stoppen aan de kant van de koelkast.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb de oven naast de koelkast, ga er vanuit dat Bosch series 8 resp 6 wel onder goede apparatuur valt.
Lagers smeer je met vetquote:Op zondag 29 juni 2025 09:18 schreef Barreltje het volgende:
Morguh. Hier is het weer zoning na een paar dagen regen.
Zo maar eens wat aardbeien plekken en het is ook weer tijd om het gras te maaien, de machine is weer gemaakt![]()
@:olieboys, welke olie moet ik gebruiken als ik mn lagers (van de ronddraiende messen) wil smeren?
Hopelijk lukt het om de machine uit de carport te krijgen, de genestelde zwaluwen zijn dit jaar flink aan het verdedigen.. de katten kunnen zowat het huis niet meer uit zonder ge-dropbombed te worden
Oh zal es kijken of dat past, heb nog wel wat XPS van 2cm dik.quote:Op zondag 29 juni 2025 09:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik neem aan inbouw oven. Dan kun je er ook nog een iso plaat in de kast stoppen aan de kant van de koelkast.
Ook een goede oven wordt lakker warm aan de buitenkant.
Lagers smeren? Zijn het open lagers? Dan lagervet. Is het een gesloten lager die begint te slijten dan kun je het nog wat rekken door er een niet plakkende olie in te spuiten. Naaimachine olie, kettingolie of wapenolie zijn er voor te gebruiken.quote:Op zondag 29 juni 2025 09:18 schreef Barreltje het volgende:
Morguh. Hier is het weer zoning na een paar dagen regen.
Zo maar eens wat aardbeien plekken en het is ook weer tijd om het gras te maaien, de machine is weer gemaakt![]()
@:olieboys, welke olie moet ik gebruiken als ik mn lagers (van de ronddraiende messen) wil smeren?
Hopelijk lukt het om de machine uit de carport te krijgen, de genestelde zwaluwen zijn dit jaar flink aan het verdedigen.. de katten kunnen zowat het huis niet meer uit zonder ge-dropbombed te worden
Gekkenhuisquote:Op zondag 29 juni 2025 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is nu al bloedheet buiten inderdaad. Helaas moeten we de betonblokken van de buitenkeuken gaan verplaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |