Ja. Mooie actie.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:08 schreef Swango het volgende:
Is hier al gepost dat de poort van de Evin gevangenis cq. martelhuis in Iran is gebombardeerd door Israel?
https://www.reddit.com/r/(...)srael_on_x/#lightbox
Gelukkig kun je Photoshop offline gebruikenquote:Op maandag 23 juni 2025 22:07 schreef Aether het volgende:
Khamenie is druk met z'n Photoshop bezig
https://www.instagram.com/khamenei.english_/
[ x ]
Was hij dat van plan?quote:Op maandag 23 juni 2025 22:07 schreef Nober het volgende:
Heeft little rocketman Kim al een raketje richting Hawaii geschoten?
Ben er nog!quote:
Lijkt mij wel mooiquote:Op maandag 23 juni 2025 22:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ben er nog!
Maar luchtafweergeschut zien boven de skyline had ik toch niet verwacht hier...
Echt fantastisch ja, daar zitten allerle politieke gevangenen vast die nu in gevaar zijn gebrachtquote:Op maandag 23 juni 2025 22:12 schreef Swango het volgende:
[..]
Absoluut, goed gedaan door dat 'boosaardige' Israel
Stuur Koert Debeuf maar een mailtje.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zal Qatar Israel en de VS joinen? . Ze hebben inderdaad dat recht
Fijn dat er een infirmary was. Die zal nodig zijn bij zo'n martelkerker.quote:
Fijn, die afsluiterquote:Op maandag 23 juni 2025 22:34 schreef oblo het volgende:
Meester troll Trump bedankt Iran voor de waarschuwing:
[ afbeelding ]
France 24 meldt dit:quote:Op maandag 23 juni 2025 22:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Echt fantastisch ja, daar zitten allerle politieke gevangenen vast die nu in gevaar zijn gebracht
If you love me set me freequote:Op maandag 23 juni 2025 22:34 schreef oblo het volgende:
[ afbeelding ]
Wat had Frans T allemaal te melden?quote:Op maandag 23 juni 2025 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Frans T wordt KEIHARD aangepakt door Humberto op RTL4z
Wat een scherpe meedogenloze verslaggever is Humberto ook h?
Hij is nog aan het raaskallen dat die goed zat met zijn motie en anti Isral beleid.quote:
Daar waren ze net feest aan het vieren na de ongekend succesvolle aanvallen van Iran op de Grote Satan.quote:
quote:Op maandag 23 juni 2025 22:34 schreef oblo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is geen halve gare maar een briljant geopolitiek strateeg, als je dit niet door hebt ben je zelf de halve gare.quote:Op maandag 23 juni 2025 23:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dank u mods.
De vraag is: wat nu?
Een aanval om te de-escaleren. Maar Isral zal wel niet willen rusten vooralsnog, tenzij USA volle druk uitoefent op een diplomatieke oplossing.
En natuurlijk kan het Amerikaanse beleid per uur weer veranderen met die halve gare aan de macht.
Komende twee dagen zijn denk ik cruciaal.
Nou....quote:Op maandag 23 juni 2025 23:28 schreef vosss het volgende:
Kan de reactie van Medvedev op Trump ook in de OP?
Elk verhaal heeft 2 kanten en zo slecht vond ik Medvedevs reactie heel niet.
En nee ik ben gn Putinpijper.
De man heeft zichzelf in zijn blinde ambitie irrelevant gemaakt en zijn lot verbonden aan vrouwen die zich nooit scheren.quote:Op maandag 23 juni 2025 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is nog aan het raaskallen dat die goed zat met zijn motie en anti Isral beleid.
Dat zie je heel goedquote:
Uiteraard, ik heb elke stap tot nu toe goed kunnen voorspellen, zat me wel te verbazen over de Isralische luchtaanval die nu bezig is.quote:
Nou als dit geen nobelprijs oplevert.quote:
Want ze waren volkomen eilig in die gevangenis, uiteraardquote:Op maandag 23 juni 2025 22:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Echt fantastisch ja, daar zitten allerle politieke gevangenen vast die nu in gevaar zijn gebracht
De ene helft vond hem briljant, de andere helft een minderbegaafde hork.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:16 schreef UitStraling het volgende:
Over 4000 jaar hebben ze het nog over die rare wonderpresident die met wat gerichte tikken op de juiste neuzen wereldvrede afdwong, the orange silverback on the rock.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:16 schreef UitStraling het volgende:
Over 4000 jaar hebben ze het nog over die rare wonderpresident die met wat gerichte tikken op de juiste neuzen wereldvrede afdwong, the orange silverback on the rock.
Denk het niet, terug naar Gaza.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:21 schreef Perrin het volgende:
Mag de IDF nu eindelijk een weekje op vakantie?
Zou Qatar hun speeltje ook opgeven?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die houden het niet lang vol zonder de centjes van ome Ali Hosseini Khamenei.
How to bring peace to the Middle East.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:22 schreef Perrin het volgende:
12 dagen, lekker kort en krachtig deze oorlog. Relatief weinig burgerdoden en collateral damage ook volgens mij. Eentje voor in de boekjes.
En dan issie nog maar een half jaar bezig h. Nog 3,5 jaar te gaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
How to bring peace to the Middle East.
Ja die vallen teveel op inmiddels, die krijgen nog wel wat persoonlijk bezoekjes van de Mossad de komende periode.quote:
Het lijkt mij sterk dat die nog aan de macht blijft.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die houden het niet lang vol zonder de centjes van ome Ali Hosseini Khamenei.
Het zal wel met wat vertraging gebeuren, maar die houdt het natuurlijk nooit lang vol (al was het maar omdat hij zo bejaard is). En dat regime denk ik ook niet. Hoe kun je zoiets politiek overleven?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:28 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat die nog aan de macht blijft.
Over drie en een half jaar liggen wij samen op een gouden strandstoel deze spannende dagen nog eens te herbeleven in Gaza Beach.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan issie nog maar een half jaar bezig h. Nog 3,5 jaar te gaan.
In een hypermodern resort. Gerund door welvarende, wereldse Palestijnen met rode petjes.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Over drie en een half jaar liggen wij samen op een gouden strandstoel deze spannende dagen nog eens te herbeleven in Gaza Beach.
Ze hebben de invasie van Saddam overleeft, terwijl er tegelijk ook nog een soort burgeroorlog aan de gang was.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zal wel met wat vertraging gebeuren, maar die houdt het natuurlijk nooit lang vol (al was het maar omdat hij zo bejaard is). En dat regime denk ik ook niet. Hoe kun je zoiets politiek overleven?
Ik zal ze zeker dik sponsoren met wat cocktails om op het vrije leven te proosten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
In een hypermodern resort. Gerund door welvarende, wereldse Palestijnen met rode petjes.
Dus Iran was toch niet zo bloeddorstig en klaar om alles op te geven voor wat maagden als beloofd?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:22 schreef Perrin het volgende:
12 dagen, lekker kort en krachtig deze oorlog. Relatief weinig burgerdoden en collateral damage ook volgens mij. Eentje voor in de boekjes.
Eens dat eventueel op tijd weggehaald uranium, kan worden gebruikt voor een bom. Echter niet eentje die bruikbaar is als relatief schone plofversie; en laat staan toepasbaar - iets met totaal gewicht - voor een doel (Isral) dat 1500+km verderop ligt.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:59 schreef Buitendam het volgende:
Eerst maar eens kijken wat die bunker busters hebben aangericht. Als blijkt dat Iran daadwerkelijk dat verrijkt uranium op tijd weg heeft gekregen en er zijn nog ballistische raketten met lanceermogelijkheden sta je als VS wel zo ongekend voor lul. Dan heb je de blunder der blunders van lle blunders begaan.
Vooralsnog lijkt het vooral een stukje 5D chess van The Don.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus Iran was toch niet zo bloeddorstig en klaar om alles op te geven voor wat maagden als beloofd?
Zelfs de Ayatollah heeft geen tijd voor een erectie als links en rechts van hem getrouwen uit elkaar spatten door Joodse munitie.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus Iran was toch niet zo bloeddorstig en klaar om alles op te geven voor wat maagden als beloofd?
Ik ben minder optimistisch. Iran heeft denk ik voor nu ook geen opties. Maar het lijkt mij dat ze alleen meer meer grieven met Israel en Amerika hebben nu. Als het werkelijk hierbij blijft ja dan zal ik dat zeker toegeven.Ik denk dat er prima kans is dat ze hun atoomprogramma weer opstarten, dat ze hun proxies weer zullen gaan bewapenen. Daarbij misschien denken andere regionale spelers wel dat er nu iets te halen valt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het vooral een stukje 5D chess van The Don.
Laat wel weer duidelijk zien wie de agressor is. Als je nog even voordat de staakt het vuren in gaat dat staakt het vuren op die manier in gevaar brengt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:45 schreef the-eye het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt Teheran dus nog even gebombed voor dat over 6 uur een staakt het vuren ingaat
Ik hoop wel dat ze een beetje haast maken want ik wil toch ook nog wel effe pitten
Je hebt verloren kerel.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Laat wel weer duidelijk zien wie de agressor is. Als je nog even voordat de staakt het vuren in gaat dat staakt het vuren op die manier in gevaar brengt.
Ik ben geen partij in het conflict en ik heb geen partij in het conflict. Ik kan niet verliezen enkel beschouwen.quote:
Kwek kwek.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben geen partij in het conflict en ik heb geen partij in het conflict. Ik kan niet verliezen enkel beschouwen.
Zo'n drone die geschikt is voor het monitoren van communicatie.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:54 schreef Doler12 het volgende:
Bombardementen gaan door, ondertussen een Hermes 450 uit de lucht gehaald.
We are so back! Misschien is het bericht nog niet tot alle Iraanse uithoeken doorgedrongen.quote:
quote:
Ach ja, wat jij allemaal gelooft nemen we voor kennisgeving aan,quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben minder optimistisch. Iran heeft denk ik voor nu ook geen opties. Maar het lijkt mij dat ze alleen meer meer grieven met Israel en Amerika hebben nu. Als het werkelijk hierbij blijft ja dan zal ik dat zeker toegeven.Ik denk dat er prima kans is dat ze hun atoomprogramma weer opstarten, dat ze hun proxies weer zullen gaan bewapenen. Daarbij misschien denken andere regionale spelers wel dat er nu iets te halen valt.
Sowieso is het dan trouwens nog meer geslaagde blufpoker van The Don.
Misschien hebben ze signalen dat het intern borrelt in Iran. Dat zou de mooiste uitkomst zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:54 schreef Joppiez het volgende:
Geloof er geen reet van, van dat staakt het vuren.
Isral staat er nogal hard in en voor Iran haar regime zou dit politieke zelfmoord zijn. Als het wel waar is is het wel de eerste keer dat Trump iets bereikt heeft, maar het zal wel niet.
Dat is een fantasie want Israel en de VS hebben het luchtoverwicht. Wapens in grote getale binnenvliegen gaat dan niet en over land gaat het ook niet na de val van Assad. Op langere termijn blijft het wel een probleem.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:11 schreef Cattivo het volgende:
Dit is hun enige kans om nog iets tegen Iran te doen voor dat Iran vol zit met wapens uit China en Rusland.
Of de deal is met de nieuwe leiders geslotenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:25 schreef damsco het volgende:
[..]
Kan Khamenei ook weer lekker naar huis dus.
Leuke spelfout.quote:
Ja, viel mij ook al op dat het wreedzaam moest zijnquote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Leuke spelfout.
Mensen die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen moeten geen grappige strips proberen te maken.
Iran wil (zonder t). Maar het zal binnen een paar jaar wel nieuwe spelling zijn omdat het tegenwoordig overal verkeerd gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja, viel mij ook al op dat het wreedzaam moest zijn
Die haat wordt natuurlijk compleet overdreven.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:41 schreef Swango het volgende:
Op zich apart dat Iran zich er zo snel bij neerlegt gezien de jarenlange intense haat tegen Israel,
maar ik wil niet net zo denken als een paranode ayatollah, dus laten we maar van het beste uitgaan.
quote:Israel and Iran are currently locked in a dangerous cycle of hostility and escalating confrontation. At the heart of this tension lies a critical but often misunderstood distinction: the conflation of anti-Zionism with anti-Semitism. This confusion, whether deliberate or not, misrepresents Iran’s position and obstructs any genuine path toward peace.
Iran is not an anti-Semitic country. It is an anti-Zionist country — and that is a crucial difference. Recognizing this distinction is essential if we hope to move beyond fear, propaganda, and endless conflict toward real dialogue and resolution.
Jews have lived in Persia—modern-day Iran—for more than 2,500 years, dating back to the Babylonian exile. Iran’s Jewish community is one of the oldest in the world. Historically, Jews in Iran experienced more tolerance than in much of Christian Europe. Today, synagogues, Hebrew schools, and kosher butcheries still operate in Iran, and Persian Jews continue to contribute to the country’s cultural and social life.
Even now, Iran is home to the largest Jewish population in the Middle East outside Israel. This community practices its faith freely and holds a reserved seat in the Iranian parliament. These facts stand in stark contrast to the widespread belief that Iran is inherently hostile to Jews.
Iran’s opposition is not to Judaism or Jews, but to Zionism—a modern political ideology that it views as colonial and exclusionary
BREAKING NEWS, BREAKING NEWSquote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:49 schreef the-eye het volgende:
Trump denkt dat dit staakt het vuren voor altijd is, hoor ik bij Steve
Die leeft in zijn eigen musical.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:49 schreef the-eye het volgende:
Trump denkt dat dit staakt het vuren voor altijd is, hoor ik bij Steve
Ik kan me een periode in historie voorstellen die deze comment als onzin kan bestempelenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:55 schreef UitStraling het volgende:
Het Joodse volk heeft toch weer even laten zien waarom ze het lievelingetje van God/Jahweh/Allah zijn.
Jij bent vast leuk op feestjes.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Leuke spelfout.
Mensen die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen moeten geen grappige strips proberen te maken.
Linksmensen grijpen altijd naar spelling zodra ze geen inhoudelijke argumenten meer hebben om te winnen. Dan gaan ze lopen zeiken over taalfouten, terwijl ze daarmee alleen maar proberen af te leiden van het echte debat.quote:
Kwek kwekquote:
Zonder waardigheid heb je niets te verliezen nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Nog net even vlak ervoor wat afvuren zodat Israel er dan niet op kan antwoorden zonder de zogenaamde ceasefire te verbreken. Dan voelen ze zich de winnaar.quote:
CNNquote:Israel’s emergency services said three people were killed after a missile struck a residential building in the southern Israel city of Beer Sheva.
The emergency service Magen David Adom (MDA) said earlier a man around 40-years-old, a woman about 30-years-old and a man around 20-years-old were critically wounded.
Ah ja, nu de kerncentrifuges kapot zijn gaat Iran opeens een net land worden. Om dat te vieren gooien ze later vandaag 10 homo's van een flatgebouw.quote:Trump, just a few hours after he announced a ceasefire deal, said in a post on Truth Social: “Israel & Iran came to me, almost simultaneously, and said, ‘PEACE!’ I knew the time was NOW. The World, and the Middle East, are the real WINNERS! Both Nations will see tremendous LOVE, PEACE, AND PROSPERITY in their futures.”
“They have so much to gain, and yet, so much to lose if they stray from the road of RIGHTEOUSNESS & TRUTH. The future for Israel & Iran is UNLIMITED, & filled with great PROMISE. GOD BLESS YOU BOTH!” the president wrote.
CNNquote:Iran TV claims ceasefire ‘imposed’ on Israel: Iranian state media announced Tuesday morning that a ceasefire has been “imposed on the enemy” after the country’s military response to “US aggression.” The report did not give a time for when the ceasefire would take place. The report, on state-run Iran National News Network, said Trump requested the ceasefire “in a begging-like manner.” meanwhile, Trump said “Israel & Iran came to me” about peace.
Op CNN zaten ook wat clowns te praten alsof Trump 25.000 baby's had vermoord met zijn luchtaanval.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 06:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Het is maar goed dat Trump alleen Fox News kijkt en geen Iraanse tv (via CNN) meekrijgt
AP Newsquote:Israel warned its public to take shelter after detecting missile launches from Iran early Tuesday. The launches came after 4 a.m. local time in Tehran, the time Iranian Foreign Minister Abbas Araghchi said Iran would stop its attacks if Israel ended their airstrikes.
quote:Questions over ceasefire: There is little detail available about the terms of the ceasefire, which Qatar helped mediate. Trump said Monday evening that "a Complete and Total" ceasefire would start about "6 hours" from when he made the announcement, which would be around 12 a.m. ET Tuesday, or 7 a.m. in Israel. Israel is yet to publicly comment on whether it has agreed to the ceasefire.
Trump is wellicht in zijn ijdelheid en gretigheid voorbij gegaan aan Netanyahu voor wat betreft het uitroepen van de vrede, zou me verbazen want ze hebben dit tot nu toe als een eensgezinde tandem aangevlogen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 07:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
AP News
Iran vuurde ze dus na het tijdstip waarop het in zou moeten gaan, niet (vlak) ervoor. Ik weet niet of Israel toen zelf nog bezig was in Iran of dat zij wel opgehouden waren.
Oh er is sowieso onduidelijkheid over het tijdstip en of Israel ook akkoord is. In dit bericht staat 7 am. Tijdsverschil Teheran en Israel is 30 min.
[..]
Dan werkt deze tactiek dus wel.quote:
In Gaza.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:21 schreef Perrin het volgende:
Mag de IDF nu eindelijk een weekje op vakantie?
Ik dacht meer aan Nieuw Zeeland.quote:
Hopisme.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik verwacht dat we binnen twee maanden horen dat Iran een nucleaire staat is geworden.
Het zou wat zijn als ze dit jaar nog een nucleaire test zouden doenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik verwacht dat we binnen twee maanden horen dat Iran een nucleaire staat is geworden.
Bibi zal over een paar maanden wel gaan roepen dat Iran nu echt binnen 2 weken een kernbom kan maken en Trump opdragen voor hem wat bommen te gooien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Nee. De logische uitkomst van het al hebben van de grondstoffen, een existentieel gevaar voor het regime en taco die ze net weer wat rust heeft gegeven.quote:
Iran heeft weinig keuze. Dat land is niet in staat veel terug te doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 01:41 schreef Swango het volgende:
Op zich apart dat Iran zich er zo snel bij neerlegt gezien de jarenlange intense haat tegen Israel,
maar ik wil niet net zo denken als een paranode ayatollah, dus laten we maar van het beste uitgaan.
Als er weer signalen zijn, gaat Amerika gewoon weer bombarderen. Het constant frustreren van het proces maakt niet dat ze nu ineens nog sneller over kernwapens gaan beschikken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee. De logische uitkomst van het al hebben van de grondstoffen, een existentieel gevaar voor het regime en taco die ze net weer wat rust heeft gegeven.
Ligt eraan of er weer een regeringscrisis of uitnodiging voor de rechtbank komt. Echt krankzinnig dat die man op zijn plek mag blijven.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bibi zal over een paar maanden wel gaan roepen dat Iran nu echt binnen 2 weken een kernbom kan maken en Trump opdragen voor hem wat bommen te gooien.
Die man heeft net voor vrede in het Midden-Oosten gezorgd samen met Trump en nog al die haat?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ligt eraan of er weer een regeringscrisis of uitnodiging voor de rechtbank komt. Echt krankzinnig dat die man op zijn plek mag blijven.
Bescheiden toevoeging vanuit mijn kennis:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:40 schreef Vallon het volgende:
Nog maar weer een klein lesje kernfysica aangaande verrijken.
Uranium al of niet verrijkt, is sws niet kapot te bombarderen met druk of chemische ontploffingen. Hooguit dat het dan wordt begraven, eventueel verspreid en Iran het materiaal in die vaste staat weer kan opgraven, schoonmaken om het vervolgens verder te gaan 'raffineren'.
Waar die idee-fixe vandaan komt om het verrijkte uranium zelf te willen treffen, laat staan te vernietigen; is mij een raadsel dat ik verklaar op grond van (nofi) onwetendheid.
Los daarvan,. heeft Iran een eigen uraniummijn waar het (weliswaar laagwaardig) materiaal weer kan delven.
Wat veel effectiever is, zijn o.a. scheidingsinstallaties beschadigen die o.a. kunnen verrijken.
Bv die centrifuges die, hoe simpel uitgesproken, uiterst ingewikkeld dingen zijn om de uraan(hexfluoride) isotopen 235UF6 te raffineren vanuit het 'ruwe' 238UF6 die op (gas)gewicht na, chemisch volstrekt identiek zijn. Het proces is te vergelijken om een druppel inkt te scheiden uit een zwembad gevuld met zeewater zonder gebuikt te kunnen maken van licht.
Er hoeft maar iets en ergens uit balans te zijn in die grootschalige verrijkingsinstallaties; en eindresultaat is - vervuild - onbruikbaar geworden voor een gewenste bom.
Ik vermoed zelf dat die bunkerbusters behoorlijke schade hebben toegebracht.... mits die centrifuges e.d. in werking waren. Stonden ze uit, zal de schade voor het totale proces relatief meevallen. In een paar maanden is de fundatie en zijn eventueel verbogen pijpen e.d. wel weer te repareren. Nieuwe 'centrifuges' maken en bv de kapot gelopen lagers herstellen, is een stuk complexer.
NB: het in -en vooral uitschakelen van een totale installatie is een langdurig proces van (ik schat) weken en vermoed daarom dat USA gekozen heeft daar niet op te gaan wachten.
Haha bro...quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die man heeft net voor vrede in het Midden-Oosten gezorgd samen met Trump en nog al die haat?
zoals ik een paar dagen terug al zeiquote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
zoals ik een paar dagen terug al zei
ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was
gr tjacka
geopoliticoloog
Kernwapens zijn geen onmogelijke taak voor een land als Iran. Het is Pakistan en NK ook gelukt. Iran was de afgelopen jaren blij genoeg met het dreigen met voor onderhandelingen, maar het kan zomaar zijn dat ze de afweging nu anders maken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als er weer signalen zijn, gaat Amerika gewoon weer bombarderen. Het constant frustreren van het proces maakt niet dat ze nu ineens nog sneller over kernwapens gaan beschikken.
Waarschijnlijk wel ja. Veel zal ook afhangen van de koers binnen Iran. Er wordt natuurlijk vaak gedacht dat het theocratische regime knettergek is en d oorzaak voor het handelen van Iran, maar in wat recente analyses die ik las wordt aangehaald dat de hardliners in het leger een veel groter gevaar vormen en die lijken aan invloed te winnen door het recente conflict. In die context is 'regime change' niet per se in het voordeel van de regio.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:06 schreef ExTec het volgende:
Dus we gaan over tot de orde van de dag, iran gaat gewoon z'n proxies weer uitbouwen, die gaan vanzelfsprekend gewoon weer verder met gallen, iran gaat gewoon weer verder met hun kern programma, en over 5 jaar begint het weer opnieuw.
Ok....
Ach ja, ik vind de periode tussen de voetbalcompetities erg saai. Het was een leuk verzetje tussendoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:06 schreef ExTec het volgende:
Dus we gaan over tot de orde van de dag, iran gaat gewoon z'n proxies weer uitbouwen, die gaan vanzelfsprekend gewoon weer verder met gallen, iran gaat gewoon weer verder met hun kern programma, en over 5 jaar begint het weer opnieuw.
Ok....
Regime change betekent per definitie dat er een splitsing in de weg komt. Dus: een kans.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja. Veel zal ook afhangen van de koers binnen Iran. Er wordt natuurlijk vaak gedacht dat het theocratische regime knettergek is en d oorzaak voor het handelen van Iran, maar in wat recente analyses die ik las wordt aangehaald dat de hardliners in het leger een veel groter gevaar vormen en die lijken aan invloed te winnen door het recente conflict. In die context is 'regime change' niet per se in het voordeel van de regio.
Die willen misschien nog wel, maar Trump, toch de president die geen oorlogen zou starten volgens zijn achterban, kreeg koudwatervrees.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:15 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Geen regime change dus. Dit was DE kans maar de bevolking wil blijkbaar niet (meer)?
Dan vallen de maskers af he.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die man heeft net voor vrede in het Midden-Oosten gezorgd samen met Trump en nog al die haat?
Na de eerste golfoorlog geloofde de bevolking ook wel in een opstand tegen Saddam. Ik denk dat ze het nog niet aandurven, al kan de komende periode ook wel onvoorspelbaar worden nog.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:15 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Geen regime change dus. Dit was DE kans maar de bevolking wil blijkbaar niet (meer)?
Sommige mensen willen gewoon eeuwige oorlogquote:
zitten ook gewoon nog een kleine minderheid die wel fan zijn van het regime natuurlijkquote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Na de eerste golfoorlog geloofde de bevolking ook wel in een opstand tegen Saddam. Ik denk dat ze het nog niet aandurven, al kan de komende periode ook wel onvoorspelbaar worden nog.
Binnen twee maanden zou betekenen dat alle acties geen enkel effect hebben gesorteerd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:31 schreef Glazenmaker het volgende:
De hardliners zijn toch net zo goed theocratische gekken?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja. Veel zal ook afhangen van de koers binnen Iran. Er wordt natuurlijk vaak gedacht dat het theocratische regime knettergek is en d oorzaak voor het handelen van Iran, maar in wat recente analyses die ik las wordt aangehaald dat de hardliners in het leger een veel groter gevaar vormen en die lijken aan invloed te winnen door het recente conflict. In die context is 'regime change' niet per se in het voordeel van de regio.
Als dat zo zou zijn, dan zal hij dat zeggen. En laten we vooral blij zijn dat er nog mensen zijn die het Westen inclusief Isral willen beschermen tegen gewelddadige en anti-Westerse en theocratische regimes zoals dat in Iran.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bibi zal over een paar maanden wel gaan roepen dat Iran nu echt binnen 2 weken een kernbom kan maken en Trump opdragen voor hem wat bommen te gooien.
Waarom zou hij niet op zijn plek mogen blijven? Hij is nog altijd de democratisch verkozen leider van Isral.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ligt eraan of er weer een regeringscrisis of uitnodiging voor de rechtbank komt. Echt krankzinnig dat die man op zijn plek mag blijven.
Dat is niet wat ik zeg. De acties van guur rechts hebben vaak effect, maar dan niet het beoogde effect. Hier ook.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Binnen twee maanden zou betekenen dat alle acties geen enkel effect hebben gesorteerd.
Jouw glas is zeker nooit half vol?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. De acties van guur rechts hebben vaak effect, maar dan niet het beoogde effect. Hier ook.
Geen vertragend effect. Je snapt best wat ik bedoel, betwetertje.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. De acties van guur rechts hebben vaak effect, maar dan niet het beoogde effect. Hier ook.
Belangenverstrengeling van een bejaarde waardoor mogelijk jongeren onnodig sterven. Als de man enige eer had was hij zelf weg, als het systeem daar nog werkte was hij weggestuurd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan zal hij dat zeggen. En laten we vooral blij zijn dat er nog mensen zijn die het Westen inclusief Isral willen beschermen tegen gewelddadige en anti-Westerse en theocratische regimes zoals dat in Iran.
[..]
Waarom zou hij niet op zijn plek mogen blijven? Hij is nog altijd de democratisch verkozen leider van Isral.
Lekker gewerkt Trump.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:45 schreef gerbenp het volgende:
[ x ]
https://x.com/nexta_tv/status/1937415202464547221
Tot zover.
Welke jongeren?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Belangenverstrengeling van een bejaarde waardoor mogelijk jongeren onnodig sterven. Als de man enige eer had was hij zelf weg, als het systeem daar nog werkte was hij weggestuurd.
Daar kan Trump weinig aan doen. Dit komt dan toch echt door Iran.quote:
Je weet toch dat Trump goed is in het maken van deals, met die deals bedoelde hij bestook elkaar lekker verder met raketten.quote:
Volgens mij liep hij wel weer triomfantelijk te roepen dat het vrede was.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
Daar kan Trump weinig aan doen. Dit komt dan toch echt door Iran.
Triest tochquote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:49 schreef heywoodu het volgende:
Maar het ene land mocht toch 12 uur langer door blijven gaan met aanvallen? Of is het het verkeerde land dat dat nu doet en mocht alleen de ander dat?
Trump snapt niet zo goed dat er in dat gebied een hoop iraanse cellen aanwezig zullen zijn die gewoon gaan doen waar ze zin in hebbenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:45 schreef gerbenp het volgende:
[ x ]
Tot zover.
Hoe kom je erbij. Voordat Israel Iran aanviel was het dan toch ook vrede in het Midden-Oosten. Daarvoor moet je dan blijkbaar het conflict in Gaza al vrede noemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het waren tien fantastische minuten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:45 schreef gerbenp het volgende:
[ x ]
Tot zover.
Trump stapt zelf in een oorlog om problemen in eigen land te ontlopen. Er wordt over een staakt het vuren gesproken en Putin krijgt een virtuele beurt van 'm in een tweet. Dan is er geen pauze en kan Trump net als met Oekrane roepen dat ze het maar moeten uitzoeken.quote:
Trump stapt in een oorlog omdat de VS een bondgenoot van Isral is en het enige land dat de wapens heeft om de ondergrondse kerncentrales in Iran te raken. En het is ook in het belang van de VS dan Iran geen kernwapens heeft.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump stapt zelf in een oorlog om problemen in eigen land te ontlopen. Er wordt over een staakt het vuren gesproken en Putin krijgt een virtuele beurt van 'm in een tweet. Dan is er geen pauze en kan Trump net als met Oekrane roepen dat ze het maar moeten uitzoeken.
Er worden vieze spelletjes gespeeld in de hele cirkel. En dat men niet om instemming zocht, maar gewoon wat deed is de nieuwe politiek op internationaal niveau. We staan er in dit conflict buiten, maar Europa mag uitkijken voor dat handjeklap tussen de werkelijke kernmachten.
Het congres heeft vooraf niet ingestemd. De actie was er al voor we over meningen erover begonnen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump stapt in een oorlog omdat de VS het een bondgenoot van Isral is en het enige land dat de wapens heeft om op de ondergrondse kerncentrales in Iran te richten. En het is ook in het belang van de VS dan Iran geen kernwapens heeft.
GL-PvdA zou dan zeggen dat we moeten bezuinigen op defensie.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:59 schreef Zoddie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel FOK!'ers hun toontje aan gaan passen als Nederland als eerste de volle laag zou krijgen als een land bij ons in de buurt al jaren dreigde ons te vernietigen en druk bezig was met kernwapens te ontwikkelen.
Het is zo lekker makkelijk vanaf de zijlijn je vingertje op te steken over wat wel en niet goed is als je toch weet dat je wel veilig bent.
Dat we zelfmoord moeten plegen om het eerlijk te houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:01 schreef fetX het volgende:
[..]
GL-PvdA zou dan zeggen dat we moeten bezuinigen op defensie.
En natuurlijk onderhandelen. Gaan we ze uitleggen dat oorlog nooit een oplossing is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:01 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit was erg onduidelijk omschreven door Trump in zijn Truth postquote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:49 schreef heywoodu het volgende:
Maar het ene land mocht toch 12 uur langer door blijven gaan met aanvallen? Of is het het verkeerde land dat dat nu doet en mocht alleen de ander dat?
En Geert W zou al lang dikke vrienden zijn met de leiders van dat regime.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:01 schreef fetX het volgende:
[..]
Voor diegenen die bomaanslagen en destructie gewend zijn is een kernwapen allang geen angstbeeld meer.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:59 schreef Zoddie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel FOK!'ers hun toontje aan gaan passen als Nederland als eerste de volle laag zou krijgen als een land bij ons in de buurt al jaren dreigde ons te vernietigen en druk bezig was met kernwapens te ontwikkelen.
Het is zo lekker makkelijk vanaf de zijlijn je vingertje op te steken over wat wel en niet goed is als je toch weet dat je wel veilig bent.
Dat is ook niet nodig in deze situatie. Trump heeft heeft de macht voor.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het congres heeft vooraf niet ingestemd. De actie was er al voor we over meningen erover begonnen.
De realiteit is simpelweg dat sommigen een enorme hekel aan Trump n Isral hebben en op basis daarvan de discussie voeren. Dus probeert men het probleem bij de VS en Isral te leggen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:59 schreef Zoddie het volgende:
Nederland maakt geen ruzie met landen zo erg dat ze onze regering zweren omver te werpen. Nederland doet niet aan landjepik. Nederland voert niet constant aanvallen uit bij de buren. Als Nederland denkt dat ergens criminelen of terroristen zitten vragen we dat netjes aan bijvoorbeeld Dubai, hey kunnen jullie die Promes uitleveren. Nederland gaat dan niet een of andere black ops missie in Dubai opzetten om Promes te vangen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:59 schreef Zoddie het volgende:
Reken maar dat dit voor mensen in Isral wl een angstbeeld is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voor diegenen die bomaanslagen en destructie gewend zijn is een kernwapen allang geen angstbeeld meer.
Democratie is op z'n retour. De lage tot middenklasses worden gepiepeld of doodgewenst en miljardairs lachen zich de ballen uit hun broek om alle afleidende dansjes die op het wereldtoneel worden uitgevoerd om dictators te behouden.
Als ooit de wereld weer normaal is wil ik graag dat hier een serie van komt. Donald is de slechtste president in de geschiedenis man man manquote:
THE GREATEST CEASEFIRE EVER KNOWN TO MANKIND THAT WILL BRING LOVE AND PEACE TO THE WHOLE MIDDLE EAST AND LOTS OF TRUMP TOWERSquote:
Kan me nog goed heugen zo'n tuthola van n of andere partij, weet niet meer welke.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
En natuurlijk onderhandelen. Gaan we ze uitleggen dat oorlog nooit een oplossing is.
[ afbeelding ]
Het was Isral dat Trump overtuigde om uit het nucleaire verdrag te stappen. We zijn in deze situatie dankzij de mensen die nu graag willen moorden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:59 schreef Zoddie het volgende:
Kortom, Hamas (en nog een legio andere Palestijnse terreurbewegingen), Hezbollah, de Houthi's. Allemaal aangestuurd, gewapend en gefinancierd door het religieuze regime van Iran.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het was Isral dat Trump overtuigde om uit het nucleaire verdrag te stappen. We zijn in deze situatie dankzij de mensen die nu graag willen moorden.
Misschien dat de CIA weer wapens aan Iran kan gaan verkopen net als 40 jaar geleden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:08 schreef BEFEM het volgende:
Nu het weer pais en vree is, gaat de VS nu de sancties op Iran verlichten?
De jongeren die Bibi's eindeloze oorlogen mogen uitvoeren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke jongeren?
[..]
Altijd weer de ontwijking. Laf van je.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, Hamas (en nog een legio andere Palestijnse terreurbewegingen), Hezbollah, de Houthi's. Allemaal aangestuurd door het religieuze regime van Iran.
Hij heeft wel gelijk. Isral is dit niet gestart. Je kan 7 oktober als de vlam zien die alles heeft doen ontbranden, maar daarvoor werd Isral ook al regelmatig bestookt door die Iranproxies.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Altijd weer de ontwijking. Laf van je.
Nee, ik benoem het zoals het is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Altijd weer de ontwijking. Laf van je.
Iran broke the ceasefire.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:08 schreef oblo het volgende:
[..]
THE GREATEST CEASEFIRE EVER KNOWN TO MANKIND THAT WILL BRING LOVE AND PEACE TO THE WHOLE MIDDLE EAST AND LOTS OF TRUMP TOWERS
Het is ook best wel je eigen oorlog als alle buren het liefste je strot doorsnijden op basis van je paspoort.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De jongeren die Bibi's eindeloze oorlogen mogen uitvoeren.
Als het aan dat soort lui lag, hadden de grootste bullebakken vrij spel in deze wereld.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:09 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Kan me nog goed heugen zo'n tuthola van n of andere partij, weet niet meer welke.
Het was de tijd van ISIS in Syrie, hoogtij dagen in een NPO praatprogramma.
En mevrouw snapte het allemaal niet, al dat geweld.
"Waarom gaan we niet gewoon aan tafel zitten met ISIS, erover PRATEN!!! Zo komen we tot een oplossing!"
Totaal wereldvreemd, die laten zo over zich heen lopen en bedanken diegenen er ook nog voor.
Ja trump sluit rare dealtjesquote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:49 schreef heywoodu het volgende:
Afkomst, toch?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is ook best wel je eigen oorlog als alle buren het liefste je strot doorsnijden op basis van je paspoort.
Er zit wel een duidelijk verschil tussen de twee kampen in opvattingen over hoe Iran zou moeten handelen en de wenselijkheid van het ontwikkelen van een nucleair arsenaal.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De hardliners zijn toch net zo goed theocratische gekken?
Eerste 2 minuten van deze:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:18 schreef klaasweetalles het volgende:
wat een lachwekkende schertsvertoning
Trump wil alleen maar deals maken maar dat werkt niet met autocratische regimes. Beter dat Isral het karwei afmaakt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
DONALD J. TRUMP, PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICAquote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Iran broke the ceasefire.
Khamenei is NOT in charge — he's a puppet with a beard. And Medvedev should stick to vodka and bad tweets.
Under TRUMP, there’s PEACE THROUGH STRENGTH — and now there will be CONSEQUENCES.
Thanks for the attention to this matter.
Heb niet het idee dat er vanuit team Trump nou een goed doordachte strategie achter zou zitten anders dan gevlei van zijn opdrachtgevers bij Fox "news".quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja trump sluit rare dealtjes
De iraniers mochten een paar amerikaanse basissen aanvallen om de aanval van amerika goed te maken zodat ze minder gezichtsverlies hadden...
wat een lachwekkende schertsvertoning
Ook, maar niet alle israeli's zijn joden en die zijn ook niet veilig.quote:
Anti-Westerse sentimenten zijn dan ook onderdeel van het probleem.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook, maar niet alle israeli's zijn joden en die zijn ook niet veilig.
Hell, zelfs als normale westerling moet je er uitkijken.
Regime verzwakken zodat er ruimte bestaat voor interne verandering.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Trump wil alleen maar deals maken maar dat werkt niet met autocratische regimes. Beter dat Isral het karwei afmaakt.
Waarom moet ik zo hard lachen als ik dit soort berichten op nieuwssite lees.....quote:09:31
Bij een Isralische raketaanval op het noorden van Iran is een Iraanse kernwetenschapper gedood, meldt de staatstelevisie. Het gaat om Mohammad Reza Seddighi Saber, zeggen bronnen op de zender.
De wetenschapper kwam om het leven bij een aanval op het huis van zijn ouders, meldt de zender. Een paar dagen geleden werd ook zijn eigen woning al eens aangevallen, waarbij zijn zoon om het leven kwam.
De Verenigde Staten stelden in mei sancties in tegen de wetenschapper. Hij zou het hoofd zijn van de Iraanse Organisatie voor Defensieve Innovatie en Onderzoek (SPND, in het Iraans). Volgens de VS gaf hij leiding aan "onderzoek en testen die toepasbaar zijn op de ontwikkeling van nucleaire explosieve middelen".
klaasweetalles, even voor jou: Iran (Perzi) is al duizenden jaren een van de slimste landen op aarde. Denkers als Avicenna en Al-Farabi ken jij vast niet, maar die zijn wereldberoemd. Vandaag de dag barst het er nog steeds van de slimme koppen, vooral in techniek en geneeskunde. Sancties? Dat deert ze niet. Dus voordat je weer onzin uitkraamt, eerst ff fatsoenlijk informeren, ok?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Waarom moet ik zo hard lachen als ik dit soort berichten op nieuwssite lees.....
zou deze nucleaire wetenschapper niet weten dat het gevaarlijk is om thuis te blijven
Ik vraag me ook af hoe kan zo een onderontwikkeld land als Iran zoveel nucleaire wetenschappers hebben
bij elke bom die daar neerkomt hebben ze er weer zogenaamd eentje gedood
fukking ongeloofwaardig allemaal
Daar dacht ik ook al aan, maar dan is dit toch de meeste domme versie ooit. Je weet dat ome Bibi graag raketjes rond schiet, dan is dit toch echt een mokerdom plan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:00 schreef Cattivo het volgende:
Is het zoiets als dat iemand per se de laatste raket wil afvuren, zoals sommige mensen altijd het laatste woord willen hebben?
Misschien is het wel een false flag van Isralquote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:02 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan, maar dan is dit toch de meeste domme versie ooit. Je weet dat ome Bibi graag raketjes rond schiet, dan is dit toch echt een mokerdom plan.
Isral is natuurlijk begonnen dus iran zou mogen eindigenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:00 schreef Cattivo het volgende:
Is het zoiets als dat iemand per se de laatste raket wil afvuren, zoals sommige mensen altijd het laatste woord willen hebben?
Hebben ze op Harvard gezeten?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
klaasweetalles, even voor jou: Iran (Perzi) is al duizenden jaren een van de slimste landen op aarde. Denkers als Avicenna en Al-Farabi ken jij vast niet, maar die zijn wereldberoemd. Vandaag de dag barst het er nog steeds van de slimme koppen, vooral in techniek en geneeskunde. Sancties? Dat deert ze niet. Dus voordat je weer onzin uitkraamt, eerst ff fatsoenlijk informeren, ok?
Ja vast n raketcommandant die zich nog aan het oude, achterhaalde lanceerschema hield.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:56 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Behoorlijke rare zaak die raket. Iran kan een ceasefire wel heel erg goed gebruiken, dus waarom zouden ze het zo snel schenden? Waarom maar 1 raket?
Heel veel vragen. Was het iemand binnen het Iraanse regime die rogue is gegaan?
cumrun vafaquote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Hebben ze op Harvard gezeten?
Nee, dus ze zijn niets.
Appje niet aangekomen, die zat nog ergens aan de thee en had niet door wat er allemaal gebeurt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja vast n raketcommandant die zich nog aan het oude, achterhaalde lanceerschema hield.
Misschien dacht hij dat Israel zich aan het internationaal recht zou houden en geen wetenschappers zou vermoorden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Waarom moet ik zo hard lachen als ik dit soort berichten op nieuwssite lees.....
zou deze nucleaire wetenschapper niet weten dat het gevaarlijk is om thuis te blijven
Ik vraag me ook af hoe kan zo een onderontwikkeld land als Iran zoveel nucleaire wetenschappers hebben
bij elke bom die daar neerkomt hebben ze er weer zogenaamd eentje gedood
fukking ongeloofwaardig allemaal
Jawel, maar dat is radicalisme: daar denken ze niet bij na, en anders is er wel een uitleg: wie daar is, heult met de joden en mag dus net zo goed dood.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook, maar niet alle israeli's zijn joden en die zijn ook niet veilig.
Hell, zelfs als normale westerling moet je er uitkijken.
WTF, denk je dat ik deze mensen niet ken? Deze mensen distantianseren zich van het Iraanse beleid en hebben ze genaturaliseerd tot Amerikanen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
cumrun vafa
iraanse natuurkundige
professor op harvard
doet dingen met snaartheorie waar klaas zelfs in minecraft niks van snapt
farshid moussavi
iraanse architect
geeft les op harvard
ontwerpt gebouwen terwijl klaas net een ikea-stoel recht in elkaar krijgt
avid larizadeh duggan
iranese met een harvard mba
investeert in startups
klaas investeert in zijn mening
dus ja klaas
ze zitten op harvard
ze bestaan
Een oud-Hezbollah man, die zijn telefoon niet meer durft op te nemen?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja vast n raketcommandant die zich nog aan het oude, achterhaalde lanceerschema hield.
De clou van mij bericht was dat er bommen op Iran gegooid worden met het excuus dat het allemaal Iraanse kernwetenschappers zouden zijnquote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Misschien dacht hij dat Israel zich aan het internationaal recht zou houden en geen wetenschappers zou vermoorden.
distantianseren.....whut?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WTF, denk je dat ik deze mensen niet ken? Deze mensen distantianseren zich van het Iraanse beleid en hebben ze genaturaliseerd tot Amerikanen.
Harvard spellingquote:
Stagair.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:13 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Appje niet aangekomen, die zat nog ergens aan de thee en had niet door wat er allemaal gebeurt.
Uiteraard moeten wij dat zien als een irrelevante nuance.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:37 schreef ExTec het volgende:
Iran liegt waarschijnlijk niet eens.
Het was iran niet, het was een van hun proxies.
Het lijkt me vrij duidelijk dat het wel te ontkennen valt als ze het doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:30 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Daar valt weinig aan te ontkennen, lijkt mij...
Waar kwamen dan die raketten vandaan? De ijsboer?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij duidelijk dat het wel te ontkennen valt als ze het doen.
Die gaat aan boord zo toch maar niet Ice Age 2 kijken.quote:
Raketjesquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:36 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Waar kwamen dan die raketten vandaan? De ijsboer?
Aliens?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:36 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Waar kwamen dan die raketten vandaan? De ijsboer?
quote:ISRAEL. DO NOT DROP THOSE BOMBS. IF YOU DO IT IS A MAJOR VIOLATION. BRING YOUR PILOTS HOME, NOW! DONALD J. TRUMP, PRESIDENT OF THE UNITED STATES
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114737953503348541
Bibi heeft een nieuw nummer en de Donald weet dat nummer niet?quote:
Hang op, klik weg, bel uw bank!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:08 schreef Olga het volgende:
[..]
Bibi heeft een nieuw nummer en de Donald weet dat nummer niet?
Ik word zo moe van deze gastquote:
Zouden ze in Israel ook niet weten wie de enige persoon is die op TruthSocial post en welke functie die man in de VS heeft?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:08 schreef Olga het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:04 schreef LiptonLemon het volgende:
Wat bedoelt hij met "those bombs"? Hij gaat toch niet echt voor de Samsom optie?
Nee, Bibi is een gehaaid politicus die wel gezegend is met een IQ boven kamertemperatuur, en zit achter z'n bureau te lachen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:08 schreef Olga het volgende:
[..]
Die lachen hem keihard uit denk ikquote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zouden ze in Israel ook niet weten wie de enige persoon is die op TruthSocial post en welke functie die man in de VS heeft?
OOK IN HOOFDLETTERS ZOALS BOOMERS 20 JAAR GELEDEN NOG SMSTEN.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:13 schreef Olga het volgende:
[..]
Die lachen hem keihard uit denk ikVoor wie je ook bent, een wereldleider die social media hiervoor gebruikt daar zit echt een steekje los
Samson? MWOEAH GERTJUG, WAT BEDOELT GIJ ZO HE, MET BALLONNEN GOOIEN.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:04 schreef LiptonLemon het volgende:
Wat bedoelt hij met "those bombs"? Hij gaat toch niet echt voor de Samsom optie?
Kweetniet of waar je precies (of wat) gezegd hebt, U235 degraderen tot iets anders, minder nuttigs, gebeurd alleen in een kerncentrale.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:51 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Bescheiden toevoeging vanuit mijn kennis:
Naast de mogelijkheid om U235 te degraderen zoals ik in mijn vorige post hierover uitlegde kun je het medium met U235 ook weer downblenden.
Het publiek van dit soort hersenscheten op sociale media is natuurlijk niet Netanyahu of Khamenei, maar de brave schaapjes die deze prachtige daadkrachtige woorden van hun grote leider voor zoete koek slikken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:08 schreef Olga het volgende:
[..]
Vertaling: IK HEB GEEN FLAUW IDEE WAT IK AAN HET DOEN BEN.quote:
En daarvoor ontploften ook regelmatig Iranirs die Isral niet zinden. Oktober 7 was een keerpunt, maar zeker niet de start van een conflict dat al decennia bezig is. Iran is een gitzwart tyfusland, maar Isral haar buitenlandpolitiek is op zijn minst grijs te noemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Isral is dit niet gestart. Je kan 7 oktober als de vlam zien die alles heeft doen ontbranden, maar daarvoor werd Isral ook al regelmatig bestookt door die Iranproxies.
En daarvoor ontploften ook regelmatig Iranirs die Isral niet zinden. Oktober 7 was een keerpunt, maar zeker niet de start van een conflict dat al decennia bezig is. Iran is een gitzwart tyfusland, maar Isral haar buitenlandpolitiek is op zijn minst grijs te noemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Isral is dit niet gestart. Je kan 7 oktober als de vlam zien die alles heeft doen ontbranden, maar daarvoor werd Isral ook al regelmatig bestookt door die Iranproxies.
Nee je zit in een fabeltjesfuik waarin de wereld zwart wit is en jij toevallig aan de witte kant staat.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |